abonnement Unibet Coolblue
pi_207698297
Beste fokkers, het blijft een gebed zonder einde. De politiek en het COA komt er maar niet uit, dan zal de burger en vooral de sociale huurder dat straks (of sneller) gaan merken.

De oplossing (verlossing) moet schijnbaar komen van een zg ''dwangwet''

Nieuwe asielcrisis dreigt: veel te weinig opvangplekken

https://www.telegraaf.nl/(...)weinig-opvangplekken

Want de 51.000 opvangplekken die de opvangorganisatie begin dit jaar nodig heeft, zijn er bij lange na niet. Het COA leunt nog steeds grotendeels op tijdelijke noodopvang, waarvan de contracten binnenkort eindigen. Eind dit jaar zijn er volgens nieuwe berekeningen zelfs 75.500 plaatsen nodig. Ook het versneld huisvesten van statushouders wil nog niet vlotten. Zo is de doelstelling om nog in 2022 zo’n 20.000 statushouders versneld van een woning te voorzien in de verste verte niet gehaald.

Bekijk ook:
Rekenkamer: asielkosten na 28 jaar nog steeds niet onder controle

Intussen vragen ambtenaren op het ministerie van Justitie en Veiligheid zich af of het lukt de spreidingswet, die gemeenten tot opvang van asielzoekers kan dwingen, in mei klaar is. Tegen die tijd is de Eerste Kamer van samenstelling veranderd en is instemming met de wet allerminst een zekerheid. Het kabinet wil de dwangwet erdoor duwen voordat de Eerste Kamer van samenstelling verandert en de wet kan blokkeren.
Luxe cuiseferry

De Silja Europa kiest binnenkort weer het ruime sop. De luxe cruiseferry gaat vanaf maart weer toeristen vervoeren van Talinn naar Helsinki. Voor de 1200 asielzoekers die er momenteel worden opgevangen, moet een andere plek komen. Ook contracten van andere grote noodopvanglocaties lopen komend voorjaar af, zoals het festivalterrein in Biddinghuizen (1500 mensen), dat half maart weer beschikbaar moet zijn voor festivals. „Het blijft puzzelen”, beaamt het COA.
Asielzoekers de Estlandse cruiseferry Silja Europa.

Asielzoekers de Estlandse cruiseferry Silja Europa.

Ⓒ ANP / HH

Want de 51.000 opvangplekken die de opvangorganisatie nu nodig heeft, zijn er nog lang niet. Met gewone, bestendige plekken in de asielopvang haalt het COA er slechts 30.000. Daardoor moet het nog altijd leunen op noodopvang, waarvan momenteel krap 15.000 plekken beschikbaar zijn, en waarvan de contracten merendeels binnenkort aflopen.
Statushouders

Bijkomend probleem is de huisvesting van erkende vluchtelingen, zogeheten statushouders. Gemeenten hebben de achterstanden met bijna 1800 extra huizen weliswaar enigszins ingelopen, maar nog lang niet de inhaalslag die het kabinet had voorzien. De bedoeling was immers dat er 20.000 statushouders voor het eind van vorig jaar versneld een huisvesting zouden krijgen. Die doelstelling is in de verste verte niet gehaald.

Probleem daarvan is dat die statushouders de asielopvang blijven verstoppen. Momenteel zijn er nog altijd 16.200 statushouders in de asielopvang, ongeveer hetzelfde aantal als tijdens de asieldeal van de coalitie in augustus, toen de ’versnelling’ werd afgesproken.

Bekijk ook:
Scenario kabinetsval in 2023 om migratie

Intussen sneuvelen plannen om de instroom te beperken. Zo is de kans groot dat de poging van het kabinet om gezinshereniging voor statushouders zonder woning met een half jaar uit te stellen zal stranden bij de Raad van State. Tot de uitspraak, half februari, staat de nareisbeperking sowieso in de ijskast omdat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) al meermaals bij lagere rechters bakzeil heeft gehaald.
Spreidingswet

Kabinet en COA hebben intussen al hun hoop gevestigd op de spreidingswet waarmee ze gemeenten uiteindelijk kunnen dwingen asielzoekers op te vangen. Daarna moet het voorstel mogelijk worden aangepast, waarna het nog door de Tweede- en Eerste Kamer moet worden aangenomen. Achter de schermen valt te horen dat de Eerste Kamer zo snel mogelijk akkoord moet gaan, voordat die er na de Provinciale Statenverkiezingen in een nieuwe samenstelling zit. Een nieuwe - mogelijk rechtsere - Eerste Kamer zou de dwangwet namelijk zomaar van tafel kunnen vegen, waardoor het kabinet na lang onderhandelen alsnog met lege handen staat. Bij het ministerie wordt er rekening mee gehouden dat het niet lukt de wet in mei in gebruik te nemen
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_207698324
Komt helemaal goed. Gewoon weer VVD stemmen.

twitter
pi_207698342
Gewoon zorgen dat je een huis koopt en niet in de sociale huur terecht komt.
pi_207698352
als NL nou eens gigantisch onaantrekkelijk wordt gemaakt voor EU-burgers dan kunnen asielzoekers in die plaats komen.
Dat mag, kan en is makkelijk uitvoerbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 24 januari 2023 @ 18:05:05 #5
186611 Haags
pi_207698358
Er zijn vast nog genoeg BN'ers over die er graag een aantal in huis nemen.
Zonder wrijving geen glans
pi_207698367
Er is geen tekort aan opvangplekken, maar een overschot aan migranten die de facto een invasiemacht vormen. In plaats van wapens hebben ze nog iets veel krachtigers: verdragen.

Er komt hier echt nooit meer een einde aan. Als de asielmigrantie al gestopt kan worden is er nog een horde aan 'EU-burgers'(hoe kan je überhaupt burger zijn van een niet bestaande Staat?) die staan te popelen om te delen in de taart.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 18:06:53 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207698376
Het hele huis staat al onder water maar Den Haag denkt nog steeds met emmertjes te kunnen hozen.

:')
pi_207698388
Na de gemeenten worden straks de burgers verplicht een asielzoeker in huis te halen voor elk leeg kamertje dat je over hebt dan je eigen slaapkamer. :')
  dinsdag 24 januari 2023 @ 18:08:29 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207698396
Lekker extreemrechts stemmen in maart.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 18:09:52 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207698416
Het lijkt allemaal zo sociaal, menslievend en begaan, maar het is gewoon allemaal business. Miljarden business.

COA wil gewoon meer, meer, meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 24-01-2023 18:30:58 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207698423
RutteGOD lost het wel op. ^O^ *O*
  dinsdag 24 januari 2023 @ 18:12:18 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207698445
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:09 schreef thedeedster het volgende:
Het lijkt allemaal zo sociaal, menslievend en begaan, maar het is gewoon allemaal business. Miljarden business.

COAD wil gewoon meer, meer, meer.
Uiteraard. Het is gewoon een baan geworden die inkomen oplevert.

En voor de VVD en D66 zijn al die asielzoekers en statushouders ook gewoon consumenten die het bedrijfsleven en de multinationals/grote jongens weer spekken. De ellendige neveneffecten gooien ze over de schutting bij de gewone man in de straat, de gemeenten en de provincies en de politie.
pi_207698480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Uiteraard. Het is gewoon een baan geworden die inkomen oplevert.

En voor de VVD en D66 zijn al die asielzoekers en statushouders ook gewoon consumenten die het bedrijfsleven en de multinationals/grote jongens weer spekken. De ellendige neveneffecten gooien ze over de schutting bij de gewone man in de straat, de gemeenten en de provincies en de politie.
en die gooien het vaak terecht weer terug en zo blijft het heen en weer gooien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 18:17:30 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207698501
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Uiteraard. Het is gewoon een baan geworden die inkomen oplevert.

En voor de VVD en D66 zijn al die asielzoekers en statushouders ook gewoon consumenten die het bedrijfsleven en de multinationals/grote jongens weer spekken. De ellendige neveneffecten gooien ze over de schutting bij de gewone man in de straat, de gemeenten en de provincies en de politie.
Je hoeft dan ook niet te verwachten dat die werkgeversorganisatie in Brussel hier iets aan gaat doen, die vinden dit uiteindelijk allemaal prima.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207698543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:07 schreef Ronni het volgende:
Na de gemeenten worden straks de burgers verplicht een asielzoeker in huis te halen voor elk leeg kamertje dat je over hebt dan je eigen slaapkamer. :')
Nu een complottheorie maar over enkele jaren, bij deze asielinstroom, wordt verplicht huizen delen een feit. De rijken weten zich daaraan te onttrekken natuurlijk. Wat ze kunnen doen is dat jij sneller een woning kan krijgen mits je statushouders opneemt. Of huurverlaging.
pi_207698581
Alle AZC's sluiten en alle aanspraak op sociale voorzieningen terugtrekken voor nieuwkomers. Alle asieleisers zullen Nederland links laten liggen en hun heil elders zoeken. Nederland roept deze invasie zelf over zich af omdat "vluchtelingen" hier van alles krijgen zoals een slaapplek, eten en uiteindelijk een sociale huurwoning en dat krijgen ze niet in de landen waar ze aan land komen in de EU.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_207698590
Weer zo'n crisis die door onze overheid slagvaardig aan wordt gepakt!
^ To je nesmysl ^
  dinsdag 24 januari 2023 @ 18:29:17 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_207698607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:07 schreef Ronni het volgende:
Na de gemeenten worden straks de burgers verplicht een asielzoeker in huis te halen voor elk leeg kamertje dat je over hebt dan je eigen slaapkamer. :')
Van mij mogen ze in mijn huis komen wonen. 1000 euro per kamer, 4 slaapkamers + garage waar met een beetje creativiteit ook nog 3 kamers van te maken is. Dan mogen ze de andere ruimtes gratis gebruiken, koop ik wel een huis in Denemarken _O_
Binnen 2 jaar heb ik de rest van de hypotheek dan afgelost, prima plan ^O^
pi_207698962
Minder permanente opvangplekken en meer tijdelijk is de oplossing volgens de VVD
pi_207698978
Privatiseer de asielopvang. Alleen opvang voor hen die het kunnen betalen :6
pi_207698985
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Uiteraard. Het is gewoon een baan geworden die inkomen oplevert.

En voor de VVD en D66 zijn al die asielzoekers en statushouders ook gewoon consumenten die het bedrijfsleven en de multinationals/grote jongens weer spekken. De ellendige neveneffecten gooien ze over de schutting bij de gewone man in de straat, de gemeenten en de provincies en de politie.
Hoezo spekken zij de grote jongens als ze allemaal niet eens willen werken?
  dinsdag 24 januari 2023 @ 19:12:52 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207699142
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoezo spekken zij de grote jongens als ze allemaal niet eens willen werken?
Die asielkampen hebben allemaal teringveel spul nodig en als ze eenmaal in de bijstand zitten zijn het natuurlijk ook gewoon extra consumenten.
pi_207699279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Die asielkampen hebben allemaal teringveel spul nodig en als ze eenmaal in de bijstand zitten zijn het natuurlijk ook gewoon extra consumenten.
Ah die paar duizend extra mondjes voeden. Daar doel je op? Misschien werden die mondjes allang gevoed in het land van herkomst. Ik vraag me sowieso af of die grote jongens zich hiermee durven bezig te houden als ze al (tientallen) miljoenen mondjes voeden en met concurrentie vechten voor marktaandeel....

Dat is zo'n ongelofelijk vergezocht argument zonder enige basis. Dan moet je het wel echt willen geloven hoor

Edit: kopen jullie uberhaupt nog een product wat uit de Unilever stal komt? Heeft de Nederlandse overheid in opdracht van onder andere Unilever honderdduizenden migranten hierheen gelokt verhuist Unilever zijn hoofdkantoor naar London...

[ Bericht 9% gewijzigd door opgebaarde op 24-01-2023 19:47:44 ]
pi_207699538
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:01 schreef Nober het volgende:
Komt helemaal goed. Gewoon weer VVD stemmen.

[ twitter ]
Hoe bevorderen we terugkeer.....
Wat een debiel, totaal losgeslagen van de werkelijkheid..

:')!
pi_207700654
Zo pakken ze doelgericht de vergrijzing aan voor kapitalisten en open vacatures, arbeit muss sein.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  dinsdag 24 januari 2023 @ 20:52:07 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207701003
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Hoe bevorderen we terugkeer.....
Wat een debiel, totaal losgeslagen van de werkelijkheid..

:')!
Alweer een totaal ongeschikt figuur op zo'n belangrijke post.
pi_207701087
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:01 schreef Nober het volgende:
Komt helemaal goed. Gewoon weer VVD stemmen.

[ twitter ]
Ik ben dit wel van plan ja _O_ wie moet het anders gaan doen dan? Het is niet zijn schuld dat links er al die jaren een puinzooi van heeft gemaakt!
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  dinsdag 24 januari 2023 @ 22:34:02 #28
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207702737
In Nederland worden ongeveer 160.000 baby's geboren per jaar, en het aantal asielzoekers bedroeg circa 50.000

Laten we er even van uit gaan dat meer dan 30% van de baby's afkomstig is van iemand met een migratieachtergrond, en je weet ongeveer hoe de toekomst van Nederland eruit ziet over 20 / 30 jaar.

Ik las laatst in de statistieken dat het in Engeland niet veel beter is, in Birmingham is al 30% van de bevolking moslim, voornamelijk Pakistanen en Bengalen, en onder de schoolkinderen is slechts nog 20% Brits.. Het zou de eerste stad in het VK zijn waarin het percentage 'Aziaten' groter is dan de witte bevolking.
pi_207702865
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:34 schreef BMW1993 het volgende:
In Nederland worden ongeveer 160.000 baby's geboren per jaar, en het aantal asielzoekers bedroeg circa 50.000

Laten we er even van uit gaan dat meer dan 30% van de baby's afkomstig is van iemand met een migratieachtergrond, en je weet ongeveer hoe de toekomst van Nederland eruit ziet over 20 / 30 jaar.

Ik las laatst in de statistieken dat het in Engeland niet veel beter is, in Birmingham is al 30% van de bevolking moslim, voornamelijk Pakistanen en Bengalen, en onder de schoolkinderen is slechts nog 20% Brits.. Het zou de eerste stad in het VK zijn waarin het percentage 'Aziaten' groter is dan de witte bevolking.
Ik sta er neutraal in maar die omvolking is een feit. Het is een gradueel proces. Snap niet dat mensen zo aanslaan op dat woord, wel meer landen zijn omgevolkt. Denk aan Nieuw-Zeeland. In een paar generaties tijd werden de Maori’s minderheid in eigen land. Je kan er een sterke mening over hebben. Of het laat je koud.
pi_207702949
Of je het nou omvolking of vervangingsmigratie noemt, om het even.

Feit is dat onze "Nederlandse" overheid ervoor kiest om meer mensen zonder binding met of loyaliteit richting ons land te importeren, zelfs als dat meer is dan eigen geboortes.

Waarom stuurt onze overheid niet op versterking van eigen aanwas aan? Omdat de goedkope arbeid NU nodig is.

Succes met jullie 'land' he.
pi_207702983
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:34 schreef BMW1993 het volgende:
In Nederland worden ongeveer 160.000 baby's geboren per jaar, en het aantal asielzoekers bedroeg circa 50.000

Laten we er even van uit gaan dat meer dan 30% van de baby's afkomstig is van iemand met een migratieachtergrond, en je weet ongeveer hoe de toekomst van Nederland eruit ziet over 20 / 30 jaar.

Ik las laatst in de statistieken dat het in Engeland niet veel beter is, in Birmingham is al 30% van de bevolking moslim, voornamelijk Pakistanen en Bengalen, en onder de schoolkinderen is slechts nog 20% Brits.. Het zou de eerste stad in het VK zijn waarin het percentage 'Aziaten' groter is dan de witte bevolking.
30% zegt ie ook echt, lmao. Succes ermee. Ik heb het geprobeerd maar heb nu de kans om het vanuit betere landen te zien.

Vergeet ook niet om nog even te herhalen dat NL 1 van de rijkste landen is (als je staten gaat vergelijken ipv bevolking wel), en dat we altijd in de top lijstjes staan (en daar dalen we dus elk jaar verder)
pi_207703052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:51 schreef VanGeldLos het volgende:

[..]
30% zegt ie ook echt, lmao. Succes ermee. Ik heb het geprobeerd maar heb nu de kans om het vanuit betere landen te zien.

Vergeet ook niet om nog even te herhalen dat NL 1 van de rijkste landen is (als je staten gaat vergelijken ipv bevolking wel), en dat we altijd in de top lijstjes staan (en daar dalen we dus elk jaar verder)
Zoals gezondheidszorg. Daar doet Nederland het ook al zo erbarmelijk op. Keihard gezakt. We worden internationaal keihard uitgelachen. Tweede. We zijn gewoon alweer tweede geworden. Genant #mooiland
pi_207703072
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zoals gezondheidszorg. Daar doet Nederland het ook al zo erbarmelijk op. Keihard gezakt. We worden internationaal keihard uitgelachen. Tweede. We zijn gewoon alweer tweede geworden. Genant #mooiland
Geef dan een lijstje, wat moet ik hier nu mee?

En je weet ook wel dat het nogal in verval is :')
  dinsdag 24 januari 2023 @ 22:58:28 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207703082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:34 schreef BMW1993 het volgende:
In Nederland worden ongeveer 160.000 baby's geboren per jaar, en het aantal asielzoekers bedroeg circa 50.000

Laten we er even van uit gaan dat meer dan 30% van de baby's afkomstig is van iemand met een migratieachtergrond, en je weet ongeveer hoe de toekomst van Nederland eruit ziet over 20 / 30 jaar.

Ik las laatst in de statistieken dat het in Engeland niet veel beter is, in Birmingham is al 30% van de bevolking moslim, voornamelijk Pakistanen en Bengalen, en onder de schoolkinderen is slechts nog 20% Brits.. Het zou de eerste stad in het VK zijn waarin het percentage 'Aziaten' groter is dan de witte bevolking.
White genocide! Help!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207703240
Iemand 'The Swimmers' gezien op Netflix? Gaat over vluchtelingen uit Syrie. Dat laat wel een beetje zien hoe het werkt, en hoe goed men in de plaats van herkomst weet waar men naar toe kan/goede kans heeft op asiel/huis etc. En ook een beetje dat het niet zo goed is als het voorgesteld is bij vertrek. Denemarken pakt dat goed aan, die maakt duidelijk dat men weinig kans heeft, maar dat werkt alleen relatief eigenlijk, en alleen net zo lang tot andere landen ook net zo strikte regels implementeren. Men zou veel meer in moeten zetten op opvangen in de regio. Dat leidt tot veel minder integratie-problemen (hier en daar), en zelfs als men de landen in de regio daarvoor betaald (en het zal heus behoorlijk wat corruptie in de hand werken), toch goedkoper uitvallen vermoed ik.
pi_207703389
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Iemand 'The Swimmers' gezien op Netflix? Gaat over vluchtelingen uit Syrie. Dat laat wel een beetje zien hoe het werkt, en hoe goed men in de plaats van herkomst weet waar men naar toe kan/goede kans heeft op asiel/huis etc. En ook een beetje dat het niet zo goed is als het voorgesteld is bij vertrek. Denemarken pakt dat goed aan, die maakt duidelijk dat men weinig kans heeft, maar dat werkt alleen relatief eigenlijk, en alleen net zo lang tot andere landen ook net zo strikte regels implementeren. Men zou veel meer in moeten zetten op opvangen in de regio. Dat leidt tot veel minder integratie-problemen (hier en daar), en zelfs als men de landen in de regio daarvoor betaald (en het zal heus behoorlijk wat corruptie in de hand werken), toch goedkoper uitvallen vermoed ik.
Opvang in de regio? Ik denk dat hier nog niemand aan heeft gedacht.

En als iemand of een grorp mensen vlucht voor vervolging, is hij of zij in zo'n kamp of op een berg (jexidi's) in de regio wel veilig?
  dinsdag 24 januari 2023 @ 23:36:57 #37
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_207703487
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
En voor de VVD en D66 zijn al die asielzoekers en statushouders ook gewoon consumenten die het bedrijfsleven en de multinationals/grote jongens weer spekken. De ellendige neveneffecten gooien ze over de schutting bij de gewone man in de straat, de gemeenten en de provincies en de politie.
Het is een kwestie van geld. De VVD en D66 zijn voorstanders van vrije markten, waarbij het bedrijfsleven de meeste voordelen heeft. Ze willen dat bedrijven in staat zijn om hun producten overal ter wereld te verkopen en dat de consumenten deze producten kunnen kopen. Asielzoekers en statushouders zijn consumenten die bijdragen aan de economische groei. Het bedrijfsleven profiteert hier dus van, maar de neveneffecten worden vaak over de schutting gegooid bij de gemeenten, provincies en politie. Dit is een grote uitdaging voor de VVD en D66, omdat ze een balans moeten vinden tussen hun economische belangen en het behoud van de veiligheid en het welzijn van de samenleving.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_207703572
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Opvang in de regio? Ik denk dat hier nog niemand aan heeft gedacht.

En als iemand of een grorp mensen vlucht voor vervolging, is hij of zij in zo'n kamp of op een berg (jexidi's) in de regio wel veilig?
Vluchtelingen vliegen van Syrie naar noord-Afrika of Turkije, om van daar een bootje te nemen. Turkije, en de landen in noord-Afrika laten die mensen zonder veel checks binnen, en laten mensenhandelaren ook hun ding doen. Daar kan veel gewonnen worden. En vluchtelingen in Syrie kunnen volgens mij best veilig zijn, of opgevangen worden, in Turkije, of Tunesie.
Wat me ook opvalt, is dat mensen vaak jaren later nareizen voor gezinshereniging. Schijnbaar konden mensen nog jarenlang leven daar, hoe gevaarlijk was het dan? Het gebeurt dus ook dat ouder tieners, met geld (om de smokkelaars te betalen) vooruit gestuurd worden, omdat die meer kans hebben. Ergens is dat misbruik maken van het systeem, en als jij als ouder je kind bewust blootstelt aan mensenhandelaren, is dat dan ook ergens niet fout? Als het zo onveilig is dat je je gedwongen voelt te vluchten, waarom vlucht dan niet iedereen van zo'n gezin?
En ook, laatst was er een uitspraak in NL dat een vrouw, uit Syrie volgens mij, herenigd moest worden met haar gezin (man + 5 kinderen geloof ik). Die zaten inmiddels al een paar jaar in Sudan, en werden onderhouden door familie uit Saudi-Arabie. Als er familie is in Saudi-Arabie, waarom gaan ze dan niet daar heen? Als de rest van de familie schijnbaar veilig kan leven in Sudan, waarom kan zij daar dan niet naartoe? Kan dat niet, of willen ze dat liever niet?
  dinsdag 24 januari 2023 @ 23:49:26 #39
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207703589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
als NL nou eens gigantisch onaantrekkelijk wordt gemaakt voor EU-burgers dan kunnen asielzoekers in die plaats komen.
Dat mag, kan en is makkelijk uitvoerbaar.
Dus juist de Polen die elke dag vroeg opstaan om te werken in een distributiecentrum de toegang ontzeggen zodat we alle plaats hebben voor Somaliërs, en Eritreeërs en ander volk uit de 3'e wereld?

Ik heb liever Europeanen hier, dus laten we maar een systeem verzinnen zoals Denemarken en Luxemburg heeft.
pi_207703618
Deuren dicht.
Niet. Welkom!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207703644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Vluchtelingen vliegen van Syrie naar noord-Afrika of Turkije, om van daar een bootje te nemen. Turkije, en de landen in noord-Afrika laten die mensen zonder veel checks binnen, en laten mensenhandelaren ook hun ding doen. Daar kan veel gewonnen worden. En vluchtelingen in Syrie kunnen volgens mij best veilig zijn, of opgevangen worden, in Turkije, of Tunesie.
Wat me ook opvalt, is dat mensen vaak jaren later nareizen voor gezinshereniging. Schijnbaar konden mensen nog jarenlang leven daar, hoe gevaarlijk was het dan? Het gebeurt dus ook dat ouder tieners, met geld (om de smokkelaars te betalen) vooruit gestuurd worden, omdat die meer kans hebben. Ergens is dat misbruik maken van het systeem, en als jij als ouder je kind bewust blootstelt aan mensenhandelaren, is dat dan ook ergens niet fout? Als het zo onveilig is dat je je gedwongen voelt te vluchten, waarom vlucht dan niet iedereen van zo'n gezin?
En ook, laatst was er een uitspraak in NL dat een vrouw, uit Syrie volgens mij, herenigd moest worden met haar gezin (man + 5 kinderen geloof ik). Die zaten inmiddels al een paar jaar in Sudan, en werden onderhouden door familie uit Saudi-Arabie. Als er familie is in Saudi-Arabie, waarom gaan ze dan niet daar heen? Als de rest van de familie schijnbaar veilig kan leven in Sudan, waarom kan zij daar dan niet naartoe? Kan dat niet, of willen ze dat liever niet?
Deze migranten maken keuzes die voor henzelf en hun dierbaren de beste bestaansmogelijkheden geven en nemen grote risico's en maken tot het uiterste gebruik maken van wetgeving en verdragen om dit zo zeker mogelijk te stellen . Begrijpelijk ja, levert dit grote problemen op ja, in het algemeen wenselijk voor de maatschappij nee en houdbaar voor de toekomst ten zeerste ook niet
pi_207703815
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Opvang in de regio? Ik denk dat hier nog niemand aan heeft gedacht.

En als iemand of een grorp mensen vlucht voor vervolging, is hij of zij in zo'n kamp of op een berg (jexidi's) in de regio wel veilig?
Als iemand meerdere continenten doorkruist, duizenden kilometers afreist door tal van veilige landen, is hij of zij dan aan het vluchten of aan het migreren op basis van economische motieven?
pi_207703826
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Deze migranten maken keuzes die voor henzelf en hun dierbaren de beste bestaansmogelijkheden geven en nemen grote risico's en maken tot het uiterste gebruik maken van wetgeving en verdragen om dit zo zeker mogelijk te stellen . Begrijpelijk ja, levert dit grote problemen op ja, in het algemeen wenselijk voor de maatschappij nee en houdbaar voor de toekomst ten zeerste ook niet
Dus wat ga je doen dan?

De overheid heeft zichzelf verkocht, wenst zelfs meer import.

Tijd voor beschermingsploegen dus.

Anti-Nederlands afval tegenwerken en over enige tijd juridisch ook uitzetten.
pi_207704275
Extreem rechts stemmen dus. Er blijft weinig keuze over tenzij we ons gewoon willen overgeven aan deze invasie. En als die asieleisers straks in de meerderheid zijn en de Nederlander de bijstand niet meer kan opbrengen en het sociale stelsel is kapot, dan trekken ze als sprinkhanen weer verder.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  woensdag 25 januari 2023 @ 08:40:27 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207704712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:21 schreef Homey het volgende:

[..]
Nu een complottheorie maar over enkele jaren, bij deze asielinstroom, wordt verplicht huizen delen een feit. De rijken weten zich daaraan te onttrekken natuurlijk. Wat ze kunnen doen is dat jij sneller een woning kan krijgen mits je statushouders opneemt. Of huurverlaging.
Zoiets zal het worden. Eigenlijk is dat er al met die studenten en asielzoekers die samen woonruimte delen.
Als je geen geld hebt is de keuze straks : samen met een asielzoeker wonen of gewoon niet wonen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 25 januari 2023 @ 08:44:20 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207704739
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Omvolking/demografische transitie is een feit en geen complot.
Niemand ontkent dat het een feit is. Het complot is dat dit expres gebeurt om de bevolking te vervangen. Dat geloof ik ook niet. Het gebeurt gewoon omdat niemand van de elite het een zak zal interesseren of het Nederlandse volk blijft bestaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 25 januari 2023 @ 08:54:10 #47
3542 Gia
User under construction
pi_207704838
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:59 schreef -Hakuna- het volgende:
Achter de schermen valt te horen dat de Eerste Kamer zo snel mogelijk akkoord moet gaan, voordat die er na de Provinciale Statenverkiezingen in een nieuwe samenstelling zit. Een nieuwe - mogelijk rechtsere - Eerste Kamer zou de dwangwet namelijk zomaar van tafel kunnen vegen, waardoor het kabinet na lang onderhandelen alsnog met lege handen staat. Bij het ministerie wordt er rekening mee gehouden dat het niet lukt de wet in mei in gebruik te nemen
De wet moet eerst nog aangepast worden. Eer dat naar ieders tevredenheid is, zijn we al weer een maand verder. Dit gaan ze echt niet voor de verkiezingen rond krijgen. Dus, er zit straks echt wel een veel rechtsere 1e kamer.

Deze aanpak, en maar binnen blijven halen, gaat niet werken. Dat lijkt me duidelijk. Nu hopen dat die gezinshereniging zonder woonruimte van de baan is. Dan is de kans redelijk dat er toch weer wat mensjes terug gaan, of elders hun heil zoeken.
pi_207704846
Gewoon 15 maart weer VVD stemmen. Ze lossen het wel op. Deze keer echt. Echt waar. *O*
pi_207704927
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:54 schreef Gia het volgende:

[..]
De wet moet eerst nog aangepast worden. Eer dat naar ieders tevredenheid is, zijn we al weer een maand verder. Dit gaan ze echt niet voor de verkiezingen rond krijgen. Dus, er zit straks echt wel een veel rechtsere 1e kamer.

Deze aanpak, en maar binnen blijven halen, gaat niet werken. Dat lijkt me duidelijk. Nu hopen dat die gezinshereniging zonder woonruimte van de baan is. Dan is de kans redelijk dat er toch weer wat mensjes terug gaan, of elders hun heil zoeken.
Goed idee. Even het "Verdrag van de Rechten van het Kind" aan de kant schuiven. En vooral een goed idee vanwege de reden waarom dat verdrag even aan de kant geschoven moet worden
pi_207704965
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Goed idee. Even het "Verdrag van de Rechten van het Kind" aan de kant schuiven. En vooral een goed idee vanwege de reden waarom dat verdrag even aan de kant geschoven moet worden
Boeiend.

Trap hun ouders danbij voorbaat weg of zeg dat verdrag op. 'Niet meer van deze tijd, tot een update doen we er geen fuck meer mee.'

Dat gejank over 'verdragen'. Je ziet toch dat het niet werkt?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207705011
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:42 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Als iemand meerdere continenten doorkruist, duizenden kilometers afreist door tal van veilige landen, is hij of zij dan aan het vluchten of aan het migreren op basis van economische motieven?
Iemand doorkruist niet meerdere continenten. Of de definitie van doorkruisen die jij gebruikt is afwijkend of er zijn in jouw wereld meer dan zeven continenten.

Die duizenden kilometers in veilige landen zoals jij claimt, konden die mensen daar asiel aanvragen? In Europa wel ja, broekzak vestzak, buiten Europa ligt dat over het algemeen heel anders. In veel van die veilige landen zijn vluchtelingen niet welkom en zeker niet voor langere termijn, als je die opvang locaties überhaupt veilig kan noemen (daar verschillen mensen van mening over)

Het zogenaamde economische motief. Die mensen zijn huis en haard ontvlucht vanwege veiligheid. Acuut gevaar. 98% van de vluchtelingen blijft in de regio en een deel van die 2% besluit om dan maar door te reizen naar Europa. Is dat een economisch motief? Lijkt mij niet want ze zijn in eerste instantie voor serieuze zaken, waar wij ons geen voorstelling van kunnen maken, gevlucht en daarna pas besloten dat ze hun heil op een ander continent moeten zoeken.
pi_207705039
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
Gewoon de zooi er uit schoppen.
Probleem is dat de overheid het niet gaat doen.

Gaat van zelf wel een opstand in Nederland komen.
Met alle gevolgen van dien.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:21 schreef VanGeldLos het volgende:

[..]
Damn. Hadden we maar wapens.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:45 schreef VanGeldLos het volgende:
Tijd voor beschermingsploegen dus.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:45 schreef VanGeldLos het volgende:
Anti-Nederlands afval tegenwerken en over enige tijd juridisch ook uitzetten.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:39 schreef Bloemkool het volgende:
deze invasie
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:39 schreef Bloemkool het volgende:En als die asieleisers straks in de meerderheid zijn en de Nederlander de bijstand niet meer kan opbrengen en het sociale stelsel is kapot, dan trekken ze als sprinkhanen weer verder.
leuk topic
pi_207705080
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Boeiend.

Trap hun ouders danbij voorbaat weg of zeg dat verdrag op. 'Niet meer van deze tijd, tot een update doen we er geen fuck meer mee.'

Dat gejank over 'verdragen'. Je ziet toch dat het niet werkt?
Niet meer van deze tijd? We moeten kinderen gewoon weer van ouders kunnen scheiden zoals president Trump aan de Mexicaanse grens deed? Enig idee wat voor gevolgen dit op langere termijn heeft, als humaniteit überhaupt al iets is waar de kont mee afgeveegd kan worden....?

Als iemand 'jankt' over verdragen dan is het de anti-asielindustrie dus ik denk dat je het verkeerd woord gebruikt
pi_207705081
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Niemand ontkent dat het een feit is. Het complot is dat dit expres gebeurt om de bevolking te vervangen. Dat geloof ik ook niet. Het gebeurt gewoon omdat niemand van de elite het een zak zal interesseren of het Nederlandse volk blijft bestaan.
Ons immigratiebeleid is wel een politieke keuze, wat logischerwijs uitmondt in omvolking. Maar ik ben met je laatste zin eens, Nederlandse bestuurders zijn erg onverschillig van hoe Nederland over tig jaar eruitziet. Dat is bij een figuur als Orban anders, die wil over 40 jaar een Hongarije wat gewoon nog een soevereine natiestaat is met behoud van demografie en eigen cultuur.

Nationalisme, cultuurbehoud, eigen taal, eigen mensen, zijn termen waar de gemiddelde Nederlander van gruwelt. Noem het anti-nationalisme. D66 en GL zijn bij uitstek partijen die op die lijn zitten. De VVD op de lijn van onverschilligheid.

Denemarken is anders, omdat eigen nationalisme daar een geaccepteerd fenomeen is, zelfs onder hun PvdA.
pi_207705491
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:16 schreef opgebaarde het volgende:


Het zogenaamde economische motief. Die mensen zijn huis en haard ontvlucht vanwege veiligheid. Acuut gevaar. 98% van de vluchtelingen blijft in de regio en een deel van die 2% besluit om dan maar door te reizen naar Europa. Is dat een economisch motief? Lijkt mij niet want ze zijn in eerste instantie voor serieuze zaken, waar wij ons geen voorstelling van kunnen maken, gevlucht en daarna pas besloten dat ze hun heil op een ander continent moeten zoeken.
Ja ja, veiligheid...
:')

Waarom ze dan, als ze eenmaal gevestigd zijn hier, terug gaan naar hun heimat voor vakantie is dan weer wat tegenstrijdig, niet?
Zie Afghanen, Syriërs...

En als je zulke verhalen hoort,
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-veinzen.html#nujij
dan is bij mij vaak de geloofwaardigheid snel weg...
  woensdag 25 januari 2023 @ 10:06:20 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207705546
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:29 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Van mij mogen ze in mijn huis komen wonen. 1000 euro per kamer, 4 slaapkamers + garage waar met een beetje creativiteit ook nog 3 kamers van te maken is. Dan mogen ze de andere ruimtes gratis gebruiken, koop ik wel een huis in Denemarken _O_
Binnen 2 jaar heb ik de rest van de hypotheek dan afgelost, prima plan ^O^
Dat moet dan ook wel, want daarna is het huis afgeleefd en zwaar in waarde gedevalueerd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207705636
De staat neemt zelf een loopje met de lopende internationale akkoorden waarin staat dat asielzoekers asiel MOETEN aanvragen in het eerste veilige land dat ze tegen komen.

Maar de VVD zal vast weer stoere taal uitslaan voor de provinciale verkiezingen in maart.
  woensdag 25 januari 2023 @ 10:18:18 #58
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207705654
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Iemand doorkruist niet meerdere continenten. Of de definitie van doorkruisen die jij gebruikt is afwijkend of er zijn in jouw wereld meer dan zeven continenten.

Die duizenden kilometers in veilige landen zoals jij claimt, konden die mensen daar asiel aanvragen? In Europa wel ja, broekzak vestzak, buiten Europa ligt dat over het algemeen heel anders. In veel van die veilige landen zijn vluchtelingen niet welkom en zeker niet voor langere termijn, als je die opvang locaties überhaupt veilig kan noemen (daar verschillen mensen van mening over)

Het zogenaamde economische motief. Die mensen zijn huis en haard ontvlucht vanwege veiligheid. Acuut gevaar. 98% van de vluchtelingen blijft in de regio en een deel van die 2% besluit om dan maar door te reizen naar Europa. Is dat een economisch motief? Lijkt mij niet want ze zijn in eerste instantie voor serieuze zaken, waar wij ons geen voorstelling van kunnen maken, gevlucht en daarna pas besloten dat ze hun heil op een ander continent moeten zoeken.
Maar als het eerste veilige land wat ze tegenkomen wel asiel biedt, waarom dan doorreizen naar Nederland Luilekkerland?

En broekzak vestzak? Je wilt beweren dat de ruimte in NL net zo beschikbaar is als in veilige landen als Polen, Duitsland, Spanje, Frankrijk en Italie? Kijk voor de grap eens naar cijfers van bevolkingsdichtheid. NL is vol, zeker in vergelijking met andere veilige landen in Europa. En al helemaal met veilige landen in de regio.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207705720
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Niet meer van deze tijd? We moeten kinderen gewoon weer van ouders kunnen scheiden zoals president Trump aan de Mexicaanse grens deed? Enig idee wat voor gevolgen dit op langere termijn heeft, als humaniteit überhaupt al iets is waar de kont mee afgeveegd kan worden....?

Als iemand 'jankt' over verdragen dan is het de anti-asielindustrie dus ik denk dat je het verkeerd woord gebruikt
Dat zeg ik niet. Lezen.
Die ouder zijn hier ook niet welkom, dus ga maar ergens anders gezin herenigen. Dan heb je het gejank met die kinderen ook niet.

Oprotten dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207705723
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Vluchtelingen vliegen van Syrie naar noord-Afrika of Turkije, om van daar een bootje te nemen. Turkije, en de landen in noord-Afrika laten die mensen zonder veel checks binnen, en laten mensenhandelaren ook hun ding doen. Daar kan veel gewonnen worden. En vluchtelingen in Syrie kunnen volgens mij best veilig zijn, of opgevangen worden, in Turkije, of Tunesie.
Wat me ook opvalt, is dat mensen vaak jaren later nareizen voor gezinshereniging. Schijnbaar konden mensen nog jarenlang leven daar, hoe gevaarlijk was het dan? Het gebeurt dus ook dat ouder tieners, met geld (om de smokkelaars te betalen) vooruit gestuurd worden, omdat die meer kans hebben. Ergens is dat misbruik maken van het systeem, en als jij als ouder je kind bewust blootstelt aan mensenhandelaren, is dat dan ook ergens niet fout? Als het zo onveilig is dat je je gedwongen voelt te vluchten, waarom vlucht dan niet iedereen van zo'n gezin?
En ook, laatst was er een uitspraak in NL dat een vrouw, uit Syrie volgens mij, herenigd moest worden met haar gezin (man + 5 kinderen geloof ik). Die zaten inmiddels al een paar jaar in Sudan, en werden onderhouden door familie uit Saudi-Arabie. Als er familie is in Saudi-Arabie, waarom gaan ze dan niet daar heen? Als de rest van de familie schijnbaar veilig kan leven in Sudan, waarom kan zij daar dan niet naartoe? Kan dat niet, of willen ze dat liever niet?
In grote delen van Syrië is al jaren geen oorlog meer. Aleppo wordt herbouwd. Je kan gewoon een stedentrip maken naar Damascus en je ding doen. Zie vele vlogs op youtube van toeristen. Veel ‘vluchtelingen’ gaan doodleuk voor vakantie terug naar eigen land. Was met Afghanistan ook zo. Het NOS journaal vertelt dit allemaal niet, dus mensen zijn nog in de waan dat er nog dikke oorlog is daar zoals in Oekraïne nu.

Mind you, elk jaar komen nog steeds Syrische ‘vluchtelingen’ naar Nederland voor asiel. Die krijgen dat bijna allemaal en zeer snel een woning. Intussen heeft Nederland al vele tienduizenden Syriërs binnengehaald. Het houdt niet op. Meeste blijven werkloos.
pi_207705740
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:15 schreef Dutchguy het volgende:
De staat neemt zelf een loopje met de lopende internationale akkoorden waarin staat dat asielzoekers asiel MOETEN aanvragen in het eerste veilige land dat ze tegen komen.

Maar de VVD zal vast weer stoere taal uitslaan voor de provinciale verkiezingen in maart.
Er zijn te veel mensen die profiteren in de zieligheidsindustrie van het asielstelsel. Dat hele corrupte coa voor op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 25 januari 2023 @ 10:30:12 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207705766
Rutte cs willen de asielstroom helemaal niet intomen.
pi_207705804
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
98% van de vluchtelingen blijft in de regio en een deel van die 2% besluit om dan maar door te reizen naar Europa. Is dat een economisch motief? Lijkt mij niet want ze zijn in eerste instantie voor serieuze zaken, waar wij ons geen voorstelling van kunnen maken, gevlucht en daarna pas besloten dat ze hun heil op een ander continent moeten zoeken.
Hun heil ergens anders zoeken is defacto migreren en geen vluchten. Ze hadden al een veilig onderkomen in Turkije of Libanon. Het besluit om vanaf daar een tocht van duizenden kilometers te ondernemen met als bestemming een rijk westers land is migreren op basis van economische motieven.
pi_207705857
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:56 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Ik ben dit wel van plan ja _O_ wie moet het anders gaan doen dan? Het is niet zijn schuld dat links er al die jaren een puinzooi van heeft gemaakt!
Links heeft al heel lang geen meerderheid, cda en vvd zijn de boosdoeners
  woensdag 25 januari 2023 @ 10:46:33 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207705890
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Links heeft al heel lang geen meerderheid, cda en vvd zijn de boosdoeners
Vergeet D66 niet. De partij die het hardst roept om inclusie en allerlei gendergeneuzel maar intussen scheepsvrachten vol met conservatievelingen blijft binnenhalen elk jaar.
pi_207705962
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Links heeft al heel lang geen meerderheid, cda en vvd zijn de boosdoeners
Kun je nagaan hoe lang ze al bezig zijn met het opruimen van al die bende.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207705978
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:53 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Kun je nagaan hoe lang ze al bezig zijn met het opruimen van al die bende.
We zitten nu in de puinhopen van 12 jaar Rutte
pi_207705985
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
We zitten nu in de puinhopen van 12 jaar Rutte
Rutte _O_ die mag het klusje van mij weer gaan klaren de volgende ronde.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207706004
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:55 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Rutte _O_ die mag het klusje van mij weer gaan klaren de volgende ronde.
Ik zal niet schrijven hoe ik echt over Rutte denk want dan krijg ik een permban _O-
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:04:33 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207706076
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:55 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Rutte _O_ die mag het klusje van mij weer gaan klaren de volgende ronde.
Goeie troll wel.
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:12:53 #71
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207706180
Alleen het opzeggen van het vluchtelingenverdrag kan dit oplossen , het is nu dweilen met de kraan open
Ik ben inmiddels overleden
pi_207706266
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:18 schreef sanger het volgende:

[..]
Maar als het eerste veilige land wat ze tegenkomen wel asiel biedt, waarom dan doorreizen naar Nederland Luilekkerland?

En broekzak vestzak? Je wilt beweren dat de ruimte in NL net zo beschikbaar is als in veilige landen als Polen, Duitsland, Spanje, Frankrijk en Italie? Kijk voor de grap eens naar cijfers van bevolkingsdichtheid. NL is vol, zeker in vergelijking met andere veilige landen in Europa. En al helemaal met veilige landen in de regio.
Broekzak vestzak zeg ik omdat de asielzoekers die zich bij aankomst in Europa aanmelden, vooral in Italië of een Griekenland, verdeeld zouden moeten worden over alle landen... Zouden moeten worden. Doet Nederland trouwens nauwelijks aan mee dus #goedbezigRutte
De rest van je post bestaat uit aannames
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:19:48 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207706267
quote:
13s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:12 schreef Enchanter het volgende:
Alleen het opzeggen van het vluchtelingenverdrag kan dit oplossen , het is nu dweilen met de kraan open
Waarom zou je het verdrag opzeggen? Een heleboel andere Europese landen hebben dit verdrag ook ondertekend, maar die interpreteren het gewoon zo dat ze veel minder (nep)asielzoekers binnenlaten.
pi_207706304
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Lezen.
Die ouder zijn hier ook niet welkom, dus ga maar ergens anders gezin herenigen. Dan heb je het gejank met die kinderen ook niet.

Oprotten dus.
Als niemand welkom is, waarom dan dat verdrag nog opzeggen? Je weet blijkbaar zelf niet wat je zegt
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:25:07 #75
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207706343
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waarom zou je het verdrag opzeggen? Een heleboel andere Europese landen hebben dit verdrag ook ondertekend, maar die interpreteren het gewoon zo dat ze veel minder (nep)asielzoekers binnenlaten.
Zoals Denemarken ?
Was het maar zo een feest

quote:
Nederland heeft geen 'opt-out'

Dat is meteen het grote verschil met Nederland. De reden dat wij niet zomaar kunnen overschakelen naar een Deens systeem heeft dus een juridische reden. Wij hebben geen opt-out. En lijken dus meer gebonden aan internationale afspraken.
Daar onderuit komen is een zeer lastige opgave. "Het juiste moment om een 'opt-out' te bedingen is als je lid wordt van de EU of als er een verdrag getekend moet worden, zoals dat van Maastricht. Dat is nu niet het geval. De andere optie is het verlaten van de Europese Unie, maar daar is in Nederland geen meerderheid voor."
Of er moeten gewoon een keer schijt hebben aan de regeltjes van de EU , maar met Rutte en Kaag zie ik dat niet zo snel gebeuren
Ik ben inmiddels overleden
pi_207706364
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:34 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Hun heil ergens anders zoeken is defacto migreren en geen vluchten. Ze hadden al een veilig onderkomen in Turkije of Libanon. Het besluit om vanaf daar een tocht van duizenden kilometers te ondernemen met als bestemming een rijk westers land is migreren op basis van economische motieven.
thuis onvrijwillig verlaten = vluchten
pi_207706398
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Goeie troll wel.
Dat mag je denken, maar ik gun het jullie echt.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207706438
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als niemand welkom is, waarom dan dat verdrag nog opzeggen? Je weet blijkbaar zelf niet wat je zegt
Jij komt aan met 'kanniieeeetverdrag blabla jank jank' zoals zovelen je voor zijn gegaan. Al die verdragen zijn al lang uit de tijd gezien de stroom die nu op gang is en de problemen die het oplevert.
Deuren dicht totdat er een nieuw up to date verdrag is.

Maar je snapt er zelf geen reet van zie ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207706592
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zoiets zal het worden. Eigenlijk is dat er al met die studenten en asielzoekers die samen woonruimte delen.
Als je geen geld hebt is de keuze straks : samen met een asielzoeker wonen of gewoon niet wonen.
Als huurders dan zelf een asielzoeker mogen uitzoeken om de woonruimte mee te delen is het toch geen probleem? Maar dan moet men wel eerst de verhuurders hinderen om de krenten uit de pap te nemen.
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:52:03 #80
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_207706729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Als huurders dan zelf een asielzoeker mogen uitzoeken om de woonruimte mee te delen is het toch geen probleem? Maar dan moet men wel eerst de verhuurders hinderen om de krenten uit de pap te nemen.
Moet je goed zoeken, wil je net die ene asielzoeker hebben die niet van knoflook houdt. :r
pi_207706888
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
thuis onvrijwillig verlaten = vluchten
Veilig onderkomen vrijwillig verlaten is geen vluchten.
  woensdag 25 januari 2023 @ 12:05:30 #82
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207706902
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Broekzak vestzak zeg ik omdat de asielzoekers die zich bij aankomst in Europa aanmelden, vooral in Italië of een Griekenland, verdeeld zouden moeten worden over alle landen... Zouden moeten worden. Doet Nederland trouwens nauwelijks aan mee dus #goedbezigRutte
De rest van je post bestaat uit aannames
Cijfers over bevolkingsdichtheid aannames noemen :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 12:05:33 #83
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207706903
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:09 schreef Ciclon het volgende:

[..]
We hebben een negatieve eigen aanwas. Al jaren
Dit wel waar, maar cijfers van het CBS laten een sterfte/geboortecijfer zien wat ongeveer in balans is (wellicht heel licht negatief). Echter is er meer dan 100.000mensen groei door immigratie (grotendeels EU, maar ook wel degelijk 10.000-en asielzoekers). Als deze er niet zouden zijn zou de bevolking niet zo hard teruglopen als je zou denken.
  woensdag 25 januari 2023 @ 12:07:36 #84
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207706930
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:09 schreef Ciclon het volgende:

[..]
We hebben een negatieve eigen aanwas. Al jaren
We hebben een woningtekort. Al jaren.

Ik zie het issue niet zo van een negatieve eigen aanwas. Sterker nog, ik zie eerder voordelen, zeker op korte termijn. op lange termijn zou er meer ruimte voor opvang kunnen komen door de oversterfte.

Wat ik overigens ook totaal mis is de intentie dat opvang tijdelijk moet zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 12:11:46 #85
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207706983
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:05 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Dit wel waar, maar cijfers van het CBS laten een sterfte/geboortecijfer zien wat ongeveer in balans is (wellicht heel licht negatief). Echter is er meer dan 100.000mensen groei door immigratie (grotendeels EU, maar ook wel degelijk 10.000-en asielzoekers). Als deze er niet zouden zijn zou de bevolking niet zo hard teruglopen als je zou denken.
De etnische Nederlander bevindt zich al sinds 2013 in een krimp.
pi_207707032
Zul je zien dat dadelijk echte vluchtelingen die daadwerkelijk in het eerste het beste vliegtuig zijn gestapt om te vluchten en toevallig in NL terecht komen niet meer geaccepteerd worden. Terwijl we jarenlang iedereen die voor een sociale huurwoning en uitkering zijn gekomen hebben opgevangen. Bah.
pi_207707041
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:05 schreef sanger het volgende:

[..]
Cijfers over bevolkingsdichtheid aannames noemen :D
Moeilijk hé. Ik heb het nooit over bevolkingsdichtheid gehad of gezegd dat wij voldoende plek (beschikbaar) hebben ofzoiets. Jij verzint dat en gaat nu ook nog eens kinderachtig doen
pi_207707070
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:04 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Veilig onderkomen vrijwillig verlaten is geen vluchten.
Klopt. Knap van jou
ofzo
pi_207707082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zoiets zal het worden. Eigenlijk is dat er al met die studenten en asielzoekers die samen woonruimte delen.
Als je geen geld hebt is de keuze straks : samen met een asielzoeker wonen of gewoon niet wonen.
Klopt. Zometeen gaan ze achter bejaarden aan, die zogenaamd te groot wonen. Het CBS liegt al over die oppervlakte maar dat is politiek gestuurd en moet je bezien in context van de aanloop naar dat delen.
  woensdag 25 januari 2023 @ 12:34:07 #90
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207707230
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:11 schreef Ciclon het volgende:

[..]
De etnische Nederlander bevindt zich al sinds 2013 in een krimp.
Het huidige beleid maakt dat alleen maar erger. Doordat men geen huisvesting heeft gaat men niet aan een gezin beginnen, logischerwijs. En doordat statushouders voorrang krijgen op de woningmarkt zal de aanwas die er is steeds meer van niet etnisch Nederlandse afkomst zijn.

Maxima zei het ooit al eens; de Nederlander bestaat niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 12:35:13 #91
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207707242
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Moeilijk hé. Ik heb het nooit over bevolkingsdichtheid gehad of gezegd dat wij voldoende plek (beschikbaar) hebben ofzoiets. Jij verzint dat en gaat nu ook nog eens kinderachtig doen
Ik verzin niets. Jij stelt dat de rest van mijn post (dat stuk over bevolkingsdichtheid) gebaseerd was op aannames. Lees maar terug :W
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207707378
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:35 schreef sanger het volgende:

[..]
Ik verzin niets. Jij stelt dat de rest van mijn post (dat stuk over bevolkingsdichtheid) gebaseerd was op aannames. Lees maar terug :W
Ok fair enough ik verwoord dat inderdaad verkeerd. Ik was gestopt met lezen omdat jij jouw betoog begon met deze debiele "Je wilt beweren dat de ruimte in NL net zo beschikbaar is als in veilige landen als Polen, Duitsland, Spanje, Frankrijk en Italie?" aanname.
pi_207707511
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Deze migranten maken keuzes die voor henzelf en hun dierbaren de beste bestaansmogelijkheden geven en nemen grote risico's en maken tot het uiterste gebruik maken van wetgeving en verdragen om dit zo zeker mogelijk te stellen . Begrijpelijk ja, levert dit grote problemen op ja, in het algemeen wenselijk voor de maatschappij nee en houdbaar voor de toekomst ten zeerste ook niet
Klopt helemaal, en het is niet makkelijk om het zo in te richten om ontwrichting te voorkomen, vooral niet op momenten dat het in de ontvangende landen niet zo goed gaat. Mensen zullen op zoek blijven naar betere bestaansmogelijkheden, en hebben vaak niet de mogelijkheid dat in hun thuisland te bereiken. Ingrijpen om vrede te brengen, en daarmee reden tot vluchten weg te nemen, werkt ook vrijwel nooit. Ik denk wel dat er ruimte is voor verbetering in opvang in de regio, gekoppeld aan een veel strikter beleid in de EU.
  woensdag 25 januari 2023 @ 13:11:37 #94
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207707597
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:34 schreef sanger het volgende:

[..]
Het huidige beleid maakt dat alleen maar erger. Doordat men geen huisvesting heeft gaat men niet aan een gezin beginnen, logischerwijs. En doordat statushouders voorrang krijgen op de woningmarkt zal de aanwas die er is steeds meer van niet etnisch Nederlandse afkomst zijn.

Maxima zei het ooit al eens; de Nederlander bestaat niet.
Goed punt.

M'n nichtje heeft sinds 2020 een leuke vent ontmoet, ze wonen allebei nog thuis omdat er geen woning beschikbaar is, juist door het gebrek aan huisvestiging zorgt ervoor dat ze alles moeten uitstellen.

En als een Syriër de grens overwandelt, is het de verplichting dat deze binnen 6 maanden een woning heeft, het is echt ongelofelijk schreef dit beleid.

Ik ben zelf ook niet tegen asielzoekers, maar het zijn er gewoon veel te veel, Nederland dit jaar 50.000, Duitsland had er dit jaar 250.000 exl. diegene die uit Oekraïne komen.

Als je kijkt wat een ontwikkeld land als Amerika of Australië opneemt en hoeveel wij er opnemen in Europa, dat is echt onevenredig verdeeld, ik zou zeggen dat 15.000/20.000 voor een klein landje als NL meer dan genoeg is.

We zijn helaas overgeleverd aan de EU, en die zijn meer bezig met mensenrechten en het veroordelen van Griekenland, dan dat ze dat land helpen om de massale stroom tegen te houden.
pi_207707735
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:11 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Goed punt.

M'n nichtje heeft sinds 2020 een leuke vent ontmoet, ze wonen allebei nog thuis omdat er geen woning beschikbaar is, juist door het gebrek aan huisvestiging zorgt ervoor dat ze alles moeten uitstellen.

En als een Syriër de grens overwandelt, is het de verplichting dat deze binnen 6 maanden een woning heeft, het is echt ongelofelijk schreef dit beleid.

Ik ben zelf ook niet tegen asielzoekers, maar het zijn er gewoon veel te veel, Nederland dit jaar 50.000, Duitsland had er dit jaar 250.000 exl. diegene die uit Oekraïne komen.

Als je kijkt wat een ontwikkeld land als Amerika of Australië opneemt en hoeveel wij er opnemen in Europa, dat is echt onevenredig verdeeld, ik zou zeggen dat 15.000/20.000 voor een klein landje als NL meer dan genoeg is.

We zijn helaas overgeleverd aan de EU, en die zijn meer bezig met mensenrechten en het veroordelen van Griekenland, dan dat ze dat land helpen om de massale stroom tegen te houden.
Op een globale schaal zijn die migrantenstromen prima te behappen. Alleen veel landen doen niks. Je zegt dat Amerika en Australie veel minder opnemen. Dat klopt, maar er zijn zelfs landen die helemaal geen vluchtelingen opnemen. Japan, Saoedi Arabie, Kuweit, en noem maar op. Er wordt totaal geen druk uitgeoefend op die landen.

Nederland is het gekke henkie door wel bizar veel op te nemen. En de gekste henkie door die voorrang regeling voor statushouders. Nergens ter wereld krijgen statushouders zo makkelijk en zo snel een woning als in Nederland. Dat zelfs de eigen bevolking zo grof wordt benadeeld, zie je echt nergens anders.

Kan je dit anti-nationalisme noemen? I.p.v. van eigen volk eerst, eigen volk laatst.
  woensdag 25 januari 2023 @ 16:52:03 #96
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207710181
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok fair enough ik verwoord dat inderdaad verkeerd. Ik was gestopt met lezen omdat jij jouw betoog begon met deze debiele "Je wilt beweren dat de ruimte in NL net zo beschikbaar is als in veilige landen als Polen, Duitsland, Spanje, Frankrijk en Italie?" aanname.
Onderbouw eens waarom het debiel is in jouw ogen dan? Want ik kan het staven met cijfers over bevolkingsdichtheid.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 16:53:38 #97
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207710203
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:11 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Goed punt.

M'n nichtje heeft sinds 2020 een leuke vent ontmoet, ze wonen allebei nog thuis omdat er geen woning beschikbaar is, juist door het gebrek aan huisvestiging zorgt ervoor dat ze alles moeten uitstellen.

En als een Syriër de grens overwandelt, is het de verplichting dat deze binnen 6 maanden een woning heeft, het is echt ongelofelijk schreef dit beleid.

Ik ben zelf ook niet tegen asielzoekers, maar het zijn er gewoon veel te veel, Nederland dit jaar 50.000, Duitsland had er dit jaar 250.000 exl. diegene die uit Oekraïne komen.

Als je kijkt wat een ontwikkeld land als Amerika of Australië opneemt en hoeveel wij er opnemen in Europa, dat is echt onevenredig verdeeld, ik zou zeggen dat 15.000/20.000 voor een klein landje als NL meer dan genoeg is.

We zijn helaas overgeleverd aan de EU, en die zijn meer bezig met mensenrechten en het veroordelen van Griekenland, dan dat ze dat land helpen om de massale stroom tegen te houden.
Maar zelfs dat aantal is met het huidige woningtekort niet realistisch.

Om maar niet te spreken van de bouwstops etc die ook vanuit de EU komen (indirect).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 16:59:11 #98
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207710282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:34 schreef sanger het volgende:

[..]
Het huidige beleid maakt dat alleen maar erger. Doordat men geen huisvesting heeft gaat men niet aan een gezin beginnen, logischerwijs. En doordat statushouders voorrang krijgen op de woningmarkt zal de aanwas die er is steeds meer van niet etnisch Nederlandse afkomst zijn.

Maxima zei het ooit al eens; de Nederlander bestaat niet.
In zekere zin is dit genocide
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:01:45 #99
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207710316
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:59 schreef Ciclon het volgende:

[..]
In zekere zin is dit genocide
Dat vind ik wel heel ver gaan. Op de langere termijn zie ik wel degelijk meer opties voor opvang, als de vergrijzing afneemt (als de babyboom generatie vrijwel is vergaan). Nu hebben we een tekort aan woningen en opvangplekken en blijven er nog maar binnenkomen. Het is doelbewust het probleem verergeren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:03:08 #100
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207710331
Vergeet niet dat we sinds de jaren 60 al zo'n circa 6 miljoen mensen hebben opgevangen, dat is om en nabij 1/3 van onze totale bevolking.

Bijna geen land dat meer doet
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:04:47 #101
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207710353
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:03 schreef Ciclon het volgende:
Vergeet niet dat we sinds de jaren 60 al zo'n circa 6 miljoen mensen hebben opgevangen, dat is om en nabij 1/3 van onze totale bevolking.

Bijna geen land dat meer doet
Maar niet allemaal waren dat asielzoekers/statushouders zoals we die nu kennen. De zogehete gastarbeiders kwamen hier juist omdat NL dat wilde/nodig had.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:04:48 #102
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207710354
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:01 schreef sanger het volgende:

[..]
Dat vind ik wel heel ver gaan. Op de langere termijn zie ik wel degelijk meer opties voor opvang, als de vergrijzing afneemt (als de babyboom generatie vrijwel is vergaan). Nu hebben we een tekort aan woningen en opvangplekken en blijven er nog maar binnenkomen. Het is doelbewust het probleem verergeren.
Vergrijzing neemt nooit af zolang het vruchtbaarheidscijfer van de etnische Nederlander onder de 2.1 is.

Dit is een nieuwe vorm van Genocide. Moord is niet meer nodig, enige wat je hoeft te doen is zorgen dat er minder kinderen geboren worden bij elke generatie.
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:05:27 #103
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207710362
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:04 schreef sanger het volgende:

[..]
Maar niet allemaal waren dat asielzoekers/statushouders zoals we die nu kennen. De zogehete gastarbeiders kwamen hier juist omdat NL dat wilde/nodig had.
Ook dat zijn economische vluchtelingen. Zijn nooit terug gegaan terwijl dat ons volk wel beloofd was.
pi_207710374
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:01 schreef sanger het volgende:

[..]
Dat vind ik wel heel ver gaan. Op de langere termijn zie ik wel degelijk meer opties voor opvang, als de vergrijzing afneemt (als de babyboom generatie vrijwel is vergaan). Nu hebben we een tekort aan woningen en opvangplekken en blijven er nog maar binnenkomen. Het is doelbewust het probleem verergeren.
Je eigen bevolking belemmeren in het stichten van gezin + massaal vreemdelingen binnenhalen = beleidsmatig een land omvolken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:07:44 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207710385
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
als NL nou eens gigantisch onaantrekkelijk wordt gemaakt voor EU-burgers dan kunnen asielzoekers in die plaats komen.
Dat mag, kan en is makkelijk uitvoerbaar.
minimumloon op 100 euro stellen dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:10:16 #106
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_207710404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
minimumloon op 100 euro stellen dus
Bijstand bedoel je ;)
pi_207710419
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:59 schreef -Hakuna- het volgende:
Beste fokkers, het blijft een gebed zonder einde. De politiek en het COA komt er maar niet uit, dan zal de burger en vooral de sociale huurder dat straks (of sneller) gaan merken.

Zegt iemand die zelf aan het overheidsinfuus ligt en weigert te werken. :)
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:24:19 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207710560
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:10 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Bijstand bedoel je ;)
nee bijstand op 10 euro
minimumloon op 100 euro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207710613
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:52 schreef sanger het volgende:

[..]
Onderbouw eens waarom het debiel is in jouw ogen dan? Want ik kan het staven met cijfers over bevolkingsdichtheid.
De debiele aanname is: "Je wilt beweren dat". Ik heb in die eerste post of in dit topic nergens over die 'dat' of over bevolkingsdichtheid gehad. Jij wil het daar over hebben, ik niet.

Ik ben de kwaadste niet, je stelt 'dat Nederland dichter bevolkt is dan die andere landen', hier op wil ik bevestigend regeren, je stelling klopt mijns inziens. De teleurstelling die je nu voelt komt door die debiele aanname van je
pi_207710688
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:03 schreef Ciclon het volgende:
Vergeet niet dat we sinds de jaren 60 al zo'n circa 6 miljoen mensen hebben opgevangen, dat is om en nabij 1/3 van onze totale bevolking.

Bijna geen land dat meer doet
Hoe kom jij bij die zes miljoen :o

Kan niet kloppen. En die zes miljoen mensen gelukszoekers krijgen kinderen en veel meer kinderen dan de autochtonen bevolking. Dan zou meer dan de helft van Nederland allochtoon moeten zijn
pi_207710692
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
minimumloon op 100 euro stellen dus
dat kan, zo zijn er meer methodes om EU burgers af te schrikken hier te komen werken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207710703
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe kom jij bij die zes miljoen :o

Kan niet kloppen. En die zes miljoen mensen gelukszoekers krijgen kinderen en veel meer kinderen dan de autochtonen bevolking. Dan zou meer dan de helft van Nederland allochtoon moeten zijn
je vergeet dat sommige ook weer NL verlaten in die 60 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:38:05 #113
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207710706
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe kom jij bij die zes miljoen :o

Kan niet kloppen. En die zes miljoen mensen gelukszoekers krijgen kinderen en veel meer kinderen dan de autochtonen bevolking. Dan zou meer dan de helft van Nederland allochtoon moeten zijn
Ik bedoel migranten + nazaten natuurlijk. Van assimilatie is nauwelijks sprake. Lukt ook niet met de grote hoeveelheden die NL te verwerken krijgt en daarnaast de politiek hun best doet om ze bij elkaar te proppen.
pi_207711402
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:38 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ik bedoel migranten + nazaten natuurlijk. Van assimilatie is nauwelijks sprake. Lukt ook niet met de grote hoeveelheden die NL te verwerken krijgt en daarnaast de politiek hun best doet om ze bij elkaar te proppen.
Wat is je bron want dat praat een stuk makkelijker. Zit in die 6 miljoen ook de Pool die hier een halfjaar heeft staan stucadoren? Je schetst een context van 'hebben opgevangen' met 1/3e van de bevolking en het gaat in dit topic en de posts boven jou over asielzoekers. Je bent nu de boel aan het framen en ik moet toegeven dat doe je best netjes, maar is niet netjes
pi_207712819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:04 schreef sanger het volgende:

[..]
Maar niet allemaal waren dat asielzoekers/statushouders zoals we die nu kennen. De zogehete gastarbeiders kwamen hier juist omdat NL dat wilde/nodig had.
En omdat zij hierheen wilden komen. En wilden blijven.
pi_207712856
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waarom zou je het verdrag opzeggen? Een heleboel andere Europese landen hebben dit verdrag ook ondertekend, maar die interpreteren het gewoon zo dat ze veel minder (nep)asielzoekers binnenlaten.
Nergens in die verdragen staat dat je voorrang op woningen moet geven, toch doet Nederland dat al vele jaren.
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:09:55 #117
21467 franske19
Hit the deck!
pi_207713867
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:25 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Zoals Denemarken ?
Was het maar zo een feest
[..]
Of er moeten gewoon een keer schijt hebben aan de regeltjes van de EU , maar met Rutte en Kaag zie ik dat niet zo snel gebeuren
Zijn gewoon leugens. Het is politieke onwil. Als het nodig is rommelen ze in een etmaal een wet door beide kamers.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:54:39 #118
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207714832
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De debiele aanname is: "Je wilt beweren dat". Ik heb in die eerste post of in dit topic nergens over die 'dat' of over bevolkingsdichtheid gehad. Jij wil het daar over hebben, ik niet.

Ik ben de kwaadste niet, je stelt 'dat Nederland dichter bevolkt is dan die andere landen', hier op wil ik bevestigend regeren, je stelling klopt mijns inziens. De teleurstelling die je nu voelt komt door die debiele aanname van je
Wat een aannames weer... ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:55:35 #119
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207714857
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe kom jij bij die zes miljoen :o

Kan niet kloppen. En die zes miljoen mensen gelukszoekers krijgen kinderen en veel meer kinderen dan de autochtonen bevolking. Dan zou meer dan de helft van Nederland allochtoon moeten zijn
Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd waar dat getal vandaan komt, maar ook naar de samenstelling van de bevolking hedendaags :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:56:45 #120
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207714880
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:11 schreef Homey het volgende:

[..]
En omdat zij hierheen wilden komen. En wilden blijven.
Klopt, maar de insteek is wel heel anders.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:34:54 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207715633
kunnn we niet Nederland onaantrekkelijk maken ??/

zodat niemand meer zonder inkomen uit de droge gebieden hierheen komt ?? met zijn hele familie dan

gewoon van die bussen die uit servie komen de banden onderweg lek prikken

[ Bericht 37% gewijzigd door michaelmoore op 25-01-2023 22:43:26 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:16:01 #122
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207716308
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat is je bron want dat praat een stuk makkelijker. Zit in die 6 miljoen ook de Pool die hier een halfjaar heeft staan stucadoren? Je schetst een context van 'hebben opgevangen' met 1/3e van de bevolking en het gaat in dit topic en de posts boven jou over asielzoekers. Je bent nu de boel aan het framen en ik moet toegeven dat doe je best netjes, maar is niet netjes
CBS. Die tellen 3e generatie al as Autochtoon. Dus het aandeel migrant zal hoger zijn dan 33%. Voor de gast arbeiders was Nederland nagenoeg homogeen. Met zo'n 150.000 joden die hun oorsprong voornamelijk hebben op het Iberisch schiereiland (en verder terug Israel/levant), maar die woonden al 300 jaar in Nederland.
pi_207730960
https://nos.nl/artikel/24(...)ichtende-asielcrisis

Europese verdragen, verdragen uit 1712, beperking "kan niet".

Zit niks anders op dan dat Nederlandse kinderen bij hun ouders blijven wonen zodat we de woningen weg kunnen geven.
pi_207731011
Een spoorlijn terug naar noord Afrika en weg met die lui. Het is dweilen met de kraan open. Niks moet meer heilig zijn en de maatregelen moeten zo hard zijn dat Nederland onderaan de lijst van favoriete landen komt bij alle uitvreters.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_207731351
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:50 schreef Bloemkool het volgende:
Een spoorlijn terug naar noord Afrika en weg met die lui. Het is dweilen met de kraan open. Niks moet meer heilig zijn en de maatregelen moeten zo hard zijn dat Nederland onderaan de lijst van favoriete landen komt bij alle uitvreters.
Goed idee. Alle bijstanders weg ermee.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 11:36:05 #126
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207732908
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Goed idee. Alle bijstanders weg ermee.
Inclusief de welwillende-persoon-met-een-vlekje, die te min wordt gevonden voor werk, en weer net te goed voor een arbeidsongeschiktheids-uitkering, blijkbaar. Zij komen uiteindelijk in dezelfde regeling terecht als die zogenaamde 'uitvreters'.

Het is geen homogene groep.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 11:41:57 #127
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207732963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ichtende-asielcrisis

Europese verdragen, verdragen uit 1712, beperking "kan niet".

Zit niks anders op dan dat Nederlandse kinderen bij hun ouders blijven wonen zodat we de woningen weg kunnen geven.
De puinhopen van decennialang wanbeleid.
pi_207732969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 11:36 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Het is geen homogene groep.
Precies. Dat is het punt.

Edit: het punt is dus dat 'asielzoekers' ook geen homogene groep is

[ Bericht 7% gewijzigd door opgebaarde op 27-01-2023 12:21:18 ]
pi_207733561
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Goed idee. Alle bijstanders weg ermee.
Ach, het zijn er iig al ongeveer 70% die in de bijstand zitten....

:')
pi_207733844
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ichtende-asielcrisis

Europese verdragen, verdragen uit 1712, beperking "kan niet".

Zit niks anders op dan dat Nederlandse kinderen bij hun ouders blijven wonen zodat we de woningen weg kunnen geven.
Terwijl Rob Jetten onlangs nog zonder enig probleem het energiehandvestverdrag heeft opgezegd. Internationale verdragen opzeggen kan dus wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2023 13:00:19 ]
  vrijdag 27 januari 2023 @ 13:33:38 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207734133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:41 schreef Scorpie het volgende:
Meer meer meer immigranten binnenhalen, zet de poorten open, iedereen is welkom _O_ terugsturen gaat niet, we geloven je op je blauwe ogen als je zegt dat je heus geen terrorist bent en je krijgt gratis geld huis onderwijs allesssss gewoon hierheen komen
Elk jaar meer mensen in Nederland, maar we moeten zogenaamd wel minder energie gaan verbruiken.

Echt, rot lekker op met die debielen in Den Haag.
pi_207734301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:39 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ach, het zijn er iig al ongeveer 70% die in de bijstand zitten....

:')
Yup het overgrote gedeelte, ze kosten allemaal geld en leveren geen bijdrage. Ik ben in 13+ jaar bedrijfsleven nog nooit een vluchteling tegengekomen. Ze worden ook niet gestimuleerd. Als alles je komt aanvliegen heb je ook geen motivatie om er wat van te maken. Je zou dat toch wel verwachten van de vluchtelingen die het uberhaupt tot het westen hebben gehaald.
pi_207734358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:55 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Yup het overgrote gedeelte, ze kosten allemaal geld en leveren geen bijdrage. Ik ben in 13+ jaar bedrijfsleven nog nooit een vluchteling tegengekomen. Ze worden ook niet gestimuleerd. Als alles je komt aanvliegen heb je ook geen motivatie om er wat van te maken. Je zou dat toch wel verwachten van de vluchtelingen die het uberhaupt tot het westen hebben gehaald.
Dan zal het volgende jou vast verbazen.
Qua werkloosheid valt het wel mee dus ze zij wel in beweging
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)migratieachtergrond-
pi_207734450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ichtende-asielcrisis

Europese verdragen, verdragen uit 1712, beperking "kan niet".

Zit niks anders op dan dat Nederlandse kinderen bij hun ouders blijven wonen zodat we de woningen weg kunnen geven.
Helaas is het pleidooi wederom om de emmer groter te maken, in plaats van de kraan dicht te draaien en deze asielzoekers niet meer toe te laten binnen de landsgrenzen.

Wanneer zal ons land zich eindelijk verlossen uit deze wurggreep van naïeve idealisten?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 14:10:41 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207734465
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Helaas is het pleidooi wederom om de emmer groter te maken, in plaats van de kraan dicht te draaien en deze asielzoekers niet meer toe te laten binnen de landsgrenzen.

Wanneer zal ons land zich eindelijk verlossen uit deze wurggreep van naïeve idealisten?
Interne saboteurs inmiddels.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207735034
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 11:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Precies. Dat is het punt.

Edit: het punt is dus dat 'asielzoekers' ook geen homogene groep is
Eigenlijk is het gebrek aan diversiteit bij vluchtelingen wel degelijk een probleem. Het merendeel van deze mensen komt uit onveilige gebieden in het Midden Oosten en Noord Afrika (tot aan het Oekraïne conflict) en daar zit veel meer het pijnpunt. De achtergrond is in hoge mate vergelijkbaar met de gastarbeiders uit dezelfde regio met dezelfde sociaal-culturele problemen die voor de moeizame integratie in Nederland zorgen.

De uitzondering zijn de Iraniërs, maar daar is veel meer sprake van politieke dissidenten in plaats van oorlogsvluchtelingen. Je hebt daar vooral te maken met mensen uit de hoogste sociale klasse van het land die in ongenade van het regime zijn gevallen. Zo een groep heeft van oudsher ervaring met studeren en leven in het buitenland.
pi_207736871
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:59 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Terwijl Rob Jetten onlangs nog zonder enig probleem het energiehandvestverdrag heeft opgezegd. Internationale verdragen opzeggen kan dus wel.
Misschien kan Jette Europees recht opzeggen
  vrijdag 27 januari 2023 @ 17:57:56 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207736895
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien kan Jette Europees recht opzeggen
tenten ter beschikking stellen en de weilanden van opgekochte boeren gebruiken daarvoor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207737041
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien kan Jette Europees recht opzeggen
Volgens Europees recht dienen migranten in het land van aankomst asiel aan te vragen. Als we dat Europese recht eens gingen naleven hadden we nu geen instroomcrisis.
pi_207737141
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:09 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Volgens Europees recht dienen migranten in het land van aankomst asiel aan te vragen. Als we dat Europese recht eens gingen naleven hadden we nu geen instroomcrisis.
Is dat volgens Europees recht?
En al zou dat zo zijn dan hebben we nog steeds een crisis want we krijgen statushouders niet gehuisvest en die zouden wij van die landen overnemen alleen dat doen we niet....

En we kunnen wel verongelijkt blijven doen, maar die landen aan de buitenkant van Europa voelen zich door de andere landen in de steek gelaten. Dus misschien moeten wij overwegen wat minder kinderlijk te janken en zoeken naar een oplossing ipv te eisen dat de ander het moet oplossen
pi_207737167
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Is dat volgens Europees recht?
En al zou dat zo zijn dan hebben we nog steeds een crisis want we krijgen statushouders niet gehuisvest en die zouden wij van die landen overnemen alleen dat doen we niet....

En we kunnen wel verongelijkt blijven doen, maar die landen aan de buitenkant van Europa voelen zich door de andere landen in de steek gelaten. Dus misschien moeten wij overwegen wat minder kinderlijk te janken en zoeken naar een oplossing ipv te eisen dat de ander het moet oplossen
Als die luie spaghettivreters eens hun grens echt gingen bewaken zou dat veel oplossen. Zij laten alles door en zeiken dan over Dublin.
pi_207737213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:19 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als die luie spaghettivreters eens hun grens echt gingen bewaken zou dat veel oplossen. Zij laten alles door en zeiken dan over Dublin.
Alles? Bron?

Dat mensen (eventueel na registratie) niet opgesloten worden lijkt me correct. Oneens?
pi_207737241
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Is dat volgens Europees recht?
En al zou dat zo zijn dan hebben we nog steeds een crisis want we krijgen statushouders niet gehuisvest en die zouden wij van die landen overnemen alleen dat doen we niet....

En we kunnen wel verongelijkt blijven doen, maar die landen aan de buitenkant van Europa voelen zich door de andere landen in de steek gelaten. Dus misschien moeten wij overwegen wat minder kinderlijk te janken en zoeken naar een oplossing ipv te eisen dat de ander het moet oplossen
De Dublinverordening is Europees recht ja, het overnemen van die landen is dat niet.

En de oplossing is vrij eenvoudig; het Deense immigratie/integratie beleid één op één overnemen in heel de EU. Dat beleid heeft zich bewezen als uiterst effectief. Dus doe eens niet zo verongelijkt en stop met janken.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 18:38:05 #144
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_207737320
Kappen met het zoeken naar opvangplekken. Die zijn er gewoon niet meer. Klaar. Pech gehad. Ga maar in een ander land je handje ophouden. Niet meer bij ons. Wegwezen.

Ow, en hef dat COA eens zsm op.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_207737384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:28 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De Dublinverordening is Europees recht ja, het overnemen van die landen is dat niet.

En de oplossing is vrij eenvoudig; het Deense immigratie/integratie beleid één op één overnemen in heel de EU. Dat beleid heeft zich bewezen als uiterst effectief. Dus doe eens niet zo verongelijkt en stop met janken.
Oplossing is simpel. Binnen week een asiel verzoek beoordelen en 300.000 huizen bijbouwen.
pi_207737389
Weer hetzelfde liedje.

Waarbij alle extra problematiek die deze vluchtelingen/statushouders (buiten eigen schuld om) met zich meebrengen, weer voornamelijk op het bordje komt van Nederlanders die zich al in een moeilijke positie, aan de onderkant van de samenleving bevinden. Dezelfde Nederlanders die al jarenlang te horen krijgen dat er voor hen minder middelen beschikbaar zijn.

Huisvesting, onderwijs, zorg, veiligheid.

Terwijl de beter gestelden makkelijk lullen over barmhartigheid en 'lasten delen'.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 27 januari 2023 @ 19:08:52 #147
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207737606
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:45 schreef probeer het volgende:
Weer hetzelfde liedje.

Waarbij alle extra problematiek die deze vluchtelingen/statushouders (buiten eigen schuld om) met zich meebrengen, weer voornamelijk op het bordje komt van Nederlanders die zich al in een moeilijke positie, aan de onderkant van de samenleving bevinden. Dezelfde Nederlanders die al jarenlang te horen krijgen dat er voor hen minder middelen beschikbaar zijn.

Huisvesting, onderwijs, zorg, veiligheid.

Terwijl de beter gestelden makkelijk lullen over barmhartigheid en 'lasten delen'.
Ik zeg het hier wel vaker. Ze willen ons uitdunnen.
pi_207737722
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:08 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ik zeg het hier wel vaker. Ze willen ons uitdunnen.
Jup en ze begonnen er in de 16e eeuw al mee
pi_207737724
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:08 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ik zeg het hier wel vaker. Ze willen ons uitdunnen.
Ja eh, daar ga ik dan weer niet in mee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208603812
Ach ja, dit gajes zal er ook gewoon weer tussen zitten...

https://www.telegraaf.nl/(...)r-man-21-in-enschede

:r
pi_208603852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:45 schreef probeer het volgende:
Weer hetzelfde liedje.

Waarbij alle extra problematiek die deze vluchtelingen/statushouders (buiten eigen schuld om) met zich meebrengen, weer voornamelijk op het bordje komt van Nederlanders die zich al in een moeilijke positie, aan de onderkant van de samenleving bevinden. Dezelfde Nederlanders die al jarenlang te horen krijgen dat er voor hen minder middelen beschikbaar zijn.

Huisvesting, onderwijs, zorg, veiligheid.

Terwijl de beter gestelden makkelijk lullen over barmhartigheid en 'lasten delen'.
Hoezo buiten hun eigen schuld om? Ze zijn zelf doorgereisd naar Nederland, hebben zelf een mensensmokkelaar betaald en hebben zelf geen veiligheid in eigen land of in de buurt gezocht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')