Misschien is het gewoon zijn persoonlijke mening?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 17:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou ik wil gewoon horen waarom wat de wettelijke basis is als Rutte zegt dat het onze oorlog is.
Zegt hij dat in letterlijke zin? Dat lijkt mij niet want Nederland stuurt geen soldaten en bemoeit zich niet actief met de oorlog. Volgens mij zegt hij dit in overdrachtelijke zin namelijk in de zin dat het hier gaat om onze waarden en maatstaven hoe een beschaafd land hier in staat.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 17:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou ik wil gewoon horen waarom wat de wettelijke basis is als Rutte zegt dat het onze oorlog is.
En die van Rusland. Die zijn volgens eigen zeggen namelijk in oorlog met de NAVO.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:03 schreef Jippie het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon zijn persoonlijke mening?
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zegt hij dat in letterlijke zin? Dat lijkt mij niet want Nederland stuurt geen soldaten en bemoeit zich niet actief met de oorlog. Volgens mij zegt hij dit in overdrachtelijke zin namelijk in de zin dat het hier gaat om onze waarden en maatstaven hoe een beschaafd land hier in staat.
https://www.openkamer.org/kamervraag/2022Z12757/quote:De uitspraak van de premier inzake de oorlog in Oekraïne
Precies, terwijl het helemaal niet zo is.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:45 schreef The_End het volgende:
[..]
En die van Rusland. Die zijn volgens eigen zeggen namelijk in oorlog met de NAVO.
Dat bevestigt toch wat Tijger_m zegt. Rusland voert op allerlei manieren oorlog met ons. Bijvoorbeeld door middel van die landverrader Pepijn van Houwelingen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
https://www.openkamer.org/kamervraag/2022Z12757/
Welnee, sinds wanneer is propaganda en stemmingmakerij oorlog voeren?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:36 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat bevestigt toch wat Tijger_m zegt. Rusland voert op allerlei manieren oorlog met ons. Bijvoorbeeld door middel van die landverrader Pepijn van Houwelingen.
Wat Rutte zei is geen propaganda. Daarnaast doet Rusland een heel stuk meer dan alleen propaganda.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Welnee, sinds wanneer is propaganda en stemmingmakerij oorlog voeren?
Dan is de hele wereld in oorlog.
Nee hoor, alleen Rusland doet aan propaganda.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:56 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat Rutte zei is geen propaganda. Daarnaast doet Rusland een heel stuk meer dan alleen propaganda.
Ruim een half jaar terug?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
https://www.openkamer.org/kamervraag/2022Z12757/
Jaja, dus de propaganda in Rusland is hetzelfde als hier? -weg-quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen Rusland doet aan propaganda.
Hier vertellen ze de waarheid.
Als je het maar vaak genoeg zegt ga je het nog geloven ook.
Dat is echt niet waar. Dit is propaganda https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Propaganda_(communicatie)quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:06 schreef Jippie het volgende:
In principe is elk nieuwsbericht te beschouwen als propaganda voor de één of voor de ander, dus het heeft geen zin om elkaars posts af te doen als propaganda.
Yep, dat was de betreffende uitspraak.quote:
Als een nieuwsbericht de feiten meldt, is dat natuurlijk geen propaganda. Om propaganda te zijn, moet het bewust eenzijdig en/of verzonnen zijn en het doel hebben de publieke opinie te beïnvloeden. Vaak is nieuws gewoon dat: nieuws.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:10 schreef Jippie het volgende:
Propaganda is een vorm van communicatie waarbij door de belanghebbende partij wordt getracht aanhangers voor haar gedachtegoed te winnen. Door het bewust verspreiden van eenzijdige en/of verzonnen informatie wordt geprobeerd de publieke opinie te bespelen.
En dan mijn opmerking:
In principe is elk nieuwsbericht te beschouwen als propaganda voor de één of voor de ander, dus het heeft geen zin om elkaars posts af te doen als propaganda.
Hoezo landverrader? Vind ze juist erg pro-NL en anti-EU en anti-Rusland oorlogquote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:36 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat bevestigt toch wat Tijger_m zegt. Rusland voert op allerlei manieren oorlog met ons. Bijvoorbeeld door middel van die landverrader Pepijn van Houwelingen.
Je stelling is domweg niet waar. Een nieuwsbericht dat een crimineel 3 jaar cel heeft gekregen is gewoon een feitelijke representatie van wat er is gebeurd. Dat is geen propaganda.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:10 schreef Jippie het volgende:
Propaganda is een vorm van communicatie waarbij door de belanghebbende partij wordt getracht aanhangers voor haar gedachtegoed te winnen. Door het bewust verspreiden van eenzijdige en/of verzonnen informatie wordt geprobeerd de publieke opinie te bespelen.
En dan mijn opmerking:
Het is ook mogelijk om het nieuws te beïnvloeden door het op een bepaalde manier te schrijven en/of bepaalde aspecten weg te laten.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als een nieuwsbericht de feiten meldt, is dat natuurlijk geen propaganda. Om propaganda te zijn, moet het bewust eenzijdig en/of verzonnen zijn en het doel hebben de publieke opinie te beïnvloeden. Vaak is nieuws gewoon dat: nieuws.
Omdat ze in de zak van Rusland zitten en hun propaganda verspreiden.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:13 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Hoezo landverrader? Vind ze juist erg pro-NL en anti-EU en anti-Rusland oorlog
Dat is zeker mogelijk en zal zeker gebeuren.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is ook mogelijk om het nieuws te beïnvloeden door het op een bepaalde manier te schrijven en/of bepaalde aspecten weg te laten.
Dat gebeurd vrij veel, niet enkel de MSM maar ook de alternatieve media doet daar aan mee.
Ga je op zoek naar de bron en dan is het bericht opeens een stuk genuanceerder.
Ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is ook mogelijk om het nieuws te beïnvloeden door het op een bepaalde manier te schrijven en/of bepaalde aspecten weg te laten.
Dat gebeurd vrij veel, niet enkel de MSM maar ook de alternatieve media doet daar aan mee.
Ga je op zoek naar de bron en dan is het bericht opeens een stuk genuanceerder.
Ja precies, ook dat gebeurd best veel.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Of een niveautje hoger:
Welke punten breng je als nieuws, en waarover bericht je niet.
Dan kunnen de nieuwsberichten heel feitelijk zijn, en geen propaganda bevatten, maar toch kan het propaganda zijn.
Ik lees heel veel nieuwsberichten en ik sla soms stijl achter over van de verschillen in berichtgeving over een zelfde gebeurtenis.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als een nieuwsbericht de feiten meldt, is dat natuurlijk geen propaganda. Om propaganda te zijn, moet het bewust eenzijdig en/of verzonnen zijn en het doel hebben de publieke opinie te beïnvloeden. Vaak is nieuws gewoon dat: nieuws.
Lees je toevallig het AD of De Telegraaf?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik lees heel veel nieuwsberichten en ik sla soms stijl achter over van de verschillen in berichtgeving over een zelfde gebeurtenis.
Er zijn maar weinig nieuwsbronnen die het sec bij de feiten houden.
En natuurlijk is er verschil tussen puur nieuws en pure propaganda, maar ik heb de indruk dat het steeds meer verweven wordt naar wat de doelgroep lezen wil. Gekleurd nieuws neigt naar mijn mening naar propaganda.
Die zie ik ook voorbijkomen, maar ook veel buitenlandse media.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:02 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Lees je toevallig het AD of De Telegraaf?
Als je het ‘voorbij ziet komen’ dan is t waarschijnlijk journalistiek waar je niet voor betaalt en ja, dan is de kans dat die media je voorschotelen wat je (waarschijnlijk) wil zien groter. Betalen voor fatsoenlijke journalistiek is daarom verstandig.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Die zie ik ook voorbijkomen, maar ook veel buitenlandse media.
Klopt, check veel diverse nieuwsbronnen om te kijken of er iets voor de FP bijstaat. En heb daarvoor geen abbo of zo, hooguit inloggen met emailadres. Vertaal veel van bijv Tagesschau, Deutschlandfunk en The Guardian voor de FP. Engelse en Usa media zijn in de regel pro-Oekraïne (om on topic te blijvenquote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Als je het ‘voorbij ziet komen’ dan is t waarschijnlijk journalistiek waar je niet voor betaalt en ja, dan is de kans dat die media je voorschotelen wat je (waarschijnlijk) wil zien groter. Betalen voor fatsoenlijke journalistiek is daarom verstandig.
Dat, maar Rusland is gewoon een enorme schijterd, Oekraïne wil bij NATO, NATO heeft regels.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:27 schreef The_End het volgende:
[..]
Allemaal vanwege Putin. Hij had ook gewoon het land niet binnen kunnen vallen en gas kunnen blijven verkopen. Dan was iedereen beter af geweest.
Lol, vol in de aanval gaan bewijst het tegendeel.quote:Op woensdag 25 januari 2023 06:26 schreef theguyver het volgende:
Dat, maar Rusland is gewoon een enorme schijterd,
Ondanks die regels pist Rusland in de broek omdat de NATO grens dichterbij komt.
Maar nee, omdat Rusland zo bang is
Maar een of andere manier dringt het niet door dat gewoon elkaar helpen beter is dan ergens tegenaan lopen schoppen.
Mja obsessief een militaire alliantie blijven instandhouden en uitbouwen is ook niet echt een signaal tot samenwerkingquote:Maar een of andere manier dringt het niet door dat gewoon elkaar helpen beter is dan ergens tegenaan lopen schoppen.
De realiteit toont aan dat het eerder oekr is die manschappen massaal blijft opofferen voor wat "onbeduidend" grondgebied. Goed voor de rus natuurlijk.quote:Nu zit Rusland enorm in de rats en ook op het slagveld offert men hun eigen manschappen als een stel lemmings op voor maar een beetje grondgebied en waarvoor?
Daar proberen ze ons idd tevergeefs van te overtuigen jaquote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen Rusland doet aan propaganda.
Hier vertellen ze de waarheid.
Als je het maar vaak genoeg zegt ga je het nog geloven ook.
En ?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:04 schreef Jippie het volgende:
Duitsland gaat toch 14 Leopard 2A6 tanks leveren
Oekraïne helpen bij het afslaan van een nieuw Russisch offensief? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En ?
Wat zijn de verwachtingen van de vele voorstanders hier ?
- de rus compleet verslaan ?
- de Krim aanvallen ?
- op naar Moskou ?
- proberen vermijden dat er enkele in russische handen vallen ?
- hopen dat er niet teveel fotos van vernietigde tanks online komen ?
- hopen dat oekr niet verliest, want ja ... slechte reclame voor de wondertanks
- andere ?
Ben eens eerlijk: wil je ook een gesprek, of wil je alleen sneren op mensen die pro-Oekraïne zijn en zanikken over Oekraine en Zelensky? In geval van het eerste zou je ook gewoon antwoord kunnen geven en je eigen posts een beetje prettiger op kunnen stellen. In geval van het tweede kan ik je verder gewoon negeren.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En ?
Wat zijn de verwachtingen van de vele voorstanders hier ?
- de rus compleet verslaan ?
- de Krim aanvallen ?
- op naar Moskou ?
- proberen vermijden dat er enkele in russische handen vallen ?
- hopen dat er niet teveel fotos van vernietigde tanks online komen ?
- hopen dat oekr niet verliest, want ja ... slechte reclame voor de wondertanks
- andere ?
Ik ben ook geen militair en geen strateeg, dus ik kan er ook geen goed antwoord op geven. Ik denk dat de levering van oa deze tanks het Oekraïense leger zal versterken en dat kunnen ze goed gebruiken om zich verder te blijven verdedigen tegen de invaller en bezetter van hun land.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Oekraïne helpen bij het afslaan van een nieuw Russisch offensief? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten.
Wat ist probleem ?quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben eens eerlijk: wil je ook een gesprek, of wil je alleen sneren op mensen die pro-Oekraïne zijn en zanikken over Oekraine en Zelensky? In geval van het eerste zou je ook gewoon antwoord kunnen geven en je eigen posts een beetje prettiger op kunnen stellen. In geval van het tweede kan ik je verder gewoon negeren.
Dat wist ik niet, maar dan is het inderdaad heel logisch dat ze nu daarheen gaan.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Leopards zijn ontworpen om Russische tanks te bestrijden, dus nogal wiedes dat ze naar Oekraïne gaan.
En de AT-14 ARMATA zijn ontworpen om de Leopards aan te pakkenquote:Op woensdag 25 januari 2023 10:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Leopards zijn ontworpen om Russische tanks te bestrijden, dus nogal wiedes dat ze naar Oekraïne gaan.
Die hebben we nog niet in Oekraïne gezien, want die is nog niet gevechtsklaarquote:Op woensdag 25 januari 2023 10:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En de AT-14 ARMATA zijn ontworpen om de Leopards aan te pakken![]()
Kan spannend worden
Rusland stuurt ook eerst zijn ouwe brol héquote:Op woensdag 25 januari 2023 11:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die hebben we nog niet in Oekraïne gezien, want die is nog niet gevechtsklaar
Hoe kom je daar bij? Er zijn al een aantal t90(ms) gezien en gesloopt..dat is de modernste inzetbare mbt die ze hebben.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rusland stuurt ook eerst zijn ouwe brol hé
Save the best for last
we zien welquote:Op woensdag 25 januari 2023 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Er zijn al een aantal t90(ms) gezien en gesloopt..dat is de modernste inzetbare mbt die ze hebben.
het beste wat ze hadden is in tijdens de eerste fase van de invasie behoorlijk uitgdund. Niet alleen materieel maar ook manschappen..quote:
waarom post je westerse propaganda ?quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
het beste wat ze hadden is in tijdens de eerste fase van de invasie behoorlijk uitgdund. Niet alleen materieel maar ook manschappen..
Oekraïne is geen NATO of EU land.quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lol, vol in de aanval gaan bewijst het tegendeel.
De schijterd is diegene die wat brol wapens stuurt en een ander opoffert omdat ie zelf te bang is zn handen vuil te maken.
[..]
Mja obsessief een militaire alliantie blijven instandhouden en uitbouwen is ook niet echt een signaal tot samenwerking
[..]
De realiteit toont aan dat het eerder oekr is die manschappen massaal blijft opofferen voor wat "onbeduidend" grondgebied. Goed voor de rus natuurlijk.
Ow en een van je recente spoilers over weer iemand die uit een raam gevallen was in Rusland ... in oekraine krijgen ze een helikopter vlucht aangeboden
Eh, ze hebben er nog geen 20 en de weinige keren dat ze zichtbaar waren tijden parades en demonstraties had men problemen met die dingen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En de AT-14 ARMATA zijn ontworpen om de Leopards aan te pakken![]()
Kan spannend worden
Neergestorte helikopter in Kiev ?quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:22 schreef theguyver het volgende:
Uit een helicopter gedonderd?
Daar heb ik nog niks over gehoord zelf niet in een van de tig telegram groepjes..
Vertel.
Ah dat ongeluk van +- een week geleden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Neergestorte helikopter in Kiev ?
De minister van Binnenlandse Zaken van Oekraïne, Denis Monastirski, zat in de helikopter en is omgekomen. Hij is het meest hooggeplaatste lid van de Oekraïense overheid dat is overleden sinds de start van de oorlog. Ook de plaatsvervangend minister van Binnenlandse Zaken, een hoge ambtenaar van het ministerie, en hun assistenten zijn omgekomen.
Leuk zo' himars en raketwerpers en tanks als er geen onderdelen meer voor binnen komen of munitie.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
Ben ik de enige die het sturen van wapens naar Oekraïne als een potentieel gevaar ziet?
Stel je voor dat het Rusland lukt om Zelensky weg te krijgen en er een pro Russische president te krijgen.
Zitten ze daar met al die westerse wapens.
Ach ik heb es grafiekje gezien met welke landen de meeste tanks hebben, en oekr stond er tussen met 1900 tanks. Tel daarbij de tientallen of mss zelfs honderden die ze buit gemaakt hebben op de russen (volgens @theguyver), en daar schiet dus blijkbaar allemaal niet veel meer van over. Want ze smeken alweer om honderden tanks ...quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
Ben ik de enige die het sturen van wapens naar Oekraïne als een potentieel gevaar ziet?
Stel je voor dat het Rusland lukt om Zelensky weg te krijgen en er een pro Russische president te krijgen.
Omgekeerd vind ik het raar dat er uberhaupt nog tanks moeten gestuurd worden want Rusland is al lang verslagenquote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef theguyver het volgende:
Maar goed als ik veel Russische prominente figuren moet geloven is al het gestuurde westerse materiaal allang kaput.
Met het ondoordacht invoeren van "sancties" heeft het westen al bewezen totaal niet na te denken over eventuele gevolgen van hun eigen acties.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
Het komt ze wel mooi uit voor de energietransitie, wat een toeval hè.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Met het ondoordacht invoeren van "sancties" heeft het westen al bewezen totaal niet na te denken over eventuele gevolgen van hun eigen acties.
Verwondering komt later wel
Plus ze kunnen voor alles weer met de vinger naar Putin wijzenquote:Op woensdag 25 januari 2023 13:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het komt ze wel mooi uit voor de energietransitie, wat een toeval hè.
Sturen van wapens is niet zo slim, en niet omdat Rus dit mogelijk zal gaan confisqueren (want zó hi-tech is het allemaal niet), maar omdat je deze oorlog niet moet voeden gezien de risico's. Dat het Westen de kant kiest van UKR is niet zo vreemd daar zij mogelijk medeverantwoordelijk* zijn voor de turbulente situatie. Dit is net zo een situatie als die COVID hoax; het is duidelijk dat het onzin en opgezet is, maar het doel is niet helder, al kan je wel een hoop mogelijkheden naast elkaar zetten waarom dat wat gebeurt gebeurt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
En dat in het meest gemotiveerde leger ooitquote:Oekraïne verzwaart straffen voor ongehoorzaamheid en desertie in het leger
De Oekraïense president Volodimir Zelenski heeft vandaag een wet afgekondigd die de straffen voor militairen wegens ongehoorzaamheid en desertie verzwaart. De tekst heeft kritiek gekregen van mensenrechtenverdedigers.
Volgens de tekst, die op de website van het Oekraïense parlement staat, gaat het onder meer om het weigeren van het opvolgen van een bevel, het uiten van bedreigingen tegen een commandant, desertie, wegvluchten van het slagveld en alcoholverbruik.
De wet verbiedt rechtbanken strafvermindering te geven aan of voorwaardelijke straffen uit te spreken tegen militairen die schuldig bevonden zijn. Deze beschikking lokte felle kritiek uit, ook al werden de straffen niet veel zwaarder. Oekraïense soldaten riskeren tot twaalf jaar cel als ze deserteren, tot tien jaar cel als ze ongehoorzaam zijn of weigeren te vechten en tot zeven jaar cel wegens het bedreigen van een overste.
Het parlement keurde de wet in december goed. Bij het debat erover riepen verscheidene mensenrechtenorganisaties de president op de tekst niet te ondertekenen. Een petitie bracht bijna 35.000 handtekeningen bijeen. "In plaats van de militairen te danken die een grootschalige Russische invasie gedurende bijna een jaar terugdrongen en die met geslaagde operaties grondgebied konden bevrijden, krijgen we gevangenisstraffen voor de minste onenigheid met of opmerking aan commandanten", zo hekelt de petitie.
Het wetsontwerp kreeg wel steun van de Oekraïense stafchef Valerij Zaloezjnyj.
https://www.msn.com/nl-be(...)41eea9f5402f0b4c8570
quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:22 schreef theguyver het volgende:
Het betreft Oekraïens grondgebied geen Russisch grondgebied, gek dat mensen terug vechten in HUN land.
Grotendeel van de bevolking heeft ZELF de wapens opgepakt om terug te vechten tegen een agressor.
Oh sinds wanneer?quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Omgekeerd vind ik het raar dat er uberhaupt nog tanks moeten gestuurd worden want Rusland is al lang verslagen
Verdiep je eens in de slag om Kiev!quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En dat in het meest gemotiveerde leger ooit
[..]
Allee allee ... de dagelijkse stroom mediaberichten over de successen van oekr en de grooooooote verliezen van Rusland.quote:
goh ja ... nu de oekr's in een uniform gedwongen worden loopt het minder enthousiast blijkbaar ?quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de slag om Kiev!
De Russen werden daar de eerste dagen vooral opgehouden door burgers die militaire kloffie aantrokken en weerstand boden.
Het zou me niet verbazen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:02 schreef KNAK het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/440160707/rusland-zweert-wraak-na-levering-tanks-moeten-we-bang-zijn
"...moeten we bang zijn?"
Als er teveel berichtjes met dezelfde inhoud niet alleen van (onzin-)kranten maar ook 'officiele' kanalen afkomt weet je al genoeg. Het is dat het mogelijk allemaal theater is met een hoge inzet/vergevorderd collateral damage, anders zou je bijna gaan denken dat we worden geprept voor een hoop ellende. Nog even en de dienstplicht komt er mogelijk weer aan
nogmaals ... een succesvolle trechter waar je de vijand kan decimeren (als je de verhaaltjes gelooft) ... geef je niet op ...quote:Westerse bondgenoten zetten druk op Oekraïne om Bachmoet op te geven: “Strategie is onhoudbaar”
Westerse bondgenoten dringen er bij Oekraïne op aan om de aandacht te verleggen van de maandenlange bloedige strijd in Bachmoet naar een mogelijk offensief in het zuiden van het land. Maar wil de Oekraïense president Volodymyr Zelensky de stad wel opgeven? Bachmoet is immers een belangrijk symbool van het Oekraïense verzet.
https://www.hln.be/buiten(...)onhoudbaar~a86f7991/
Wat een verjaardagscadeaus...al die tanks van al die landen. En dan vandaag nog een speech van Biden met wsl nog meer cadeaus.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:35 schreef UncleScorp het volgende:
En niemand die vandaag zelenski gelukkige verjaardag wenst![]()
ow ja ... oorlogscadeau's om mee verder te spelen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een verjaardagscadeaus...al die tanks van al die landen. En dan vandaag nog een speech van Biden met wsl nog meer cadeaus.
Hoezo hoor ik je nooit over Rusland in dit soort gevallen? De twee dingen die je Oekraïne kwalijk neemt gebeuren in Rusland eveneens, en in ergere mate ook.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ow ja ... oorlogscadeau's om mee verder te spelen.
Ondertussen strengere straffen invoeren voor ongehoorzame militairen
En het bloedvergieten op peil houden
Wat een feestje
Niet waar, dat is slechts propaganda.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hoezo hoor ik je nooit over Rusland in dit soort gevallen? De twee dingen die je Oekraïne kwalijk neemt gebeuren in Rusland eveneens, en in ergere mate ook.
Het is zelenski die zich er druk om maakt hoor, en netjes gepubliceerd in jullie propaganda media.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:52 schreef Raw85 het volgende:
Maar nee, Oekraïne straft bezopen soldaten. Laten we ons daar eens druk om maken, ja!
sja voor mij persoonlijk lag van in het begin de bal in het kamp van het westen om een diplomatieke oplossing voor dit conflict te bedingen ipv te laten escaleren tot oorlog.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hoezo hoor ik je nooit over Rusland in dit soort gevallen? De twee dingen die je Oekraïne kwalijk neemt gebeuren in Rusland eveneens, en in ergere mate ook.
Dat is ook lekker dan voor de troepen met het verouderde materiaal.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rusland stuurt ook eerst zijn ouwe brol hé
Save the best for last
Wie beweert dat dan?quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Omgekeerd vind ik het raar dat er uberhaupt nog tanks moeten gestuurd worden want Rusland is al lang verslagen
Lees ?quote:
En toch kan niemand ze tegen houden ?quote:Op woensdag 25 januari 2023 16:04 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat is ook lekker dan voor de troepen met het verouderde materiaal.
Heb ik gedaan. Nog steeds geen bericht gezien dat Rusland allang verslagen isquote:
Evenzeer nonsens opmerking hoorquote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef theguyver het volgende:
Maar goed als ik veel Russische prominente figuren moet geloven is al het gestuurde westerse materiaal allang kaput.
Tegen die tijd is het allemaal verouderd spul.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
Hoezo? De Russen beweren dat daadwerkelijk. Is wel onzin ja.quote:Op woensdag 25 januari 2023 16:14 schreef UncleScorp het volgende:
Goh djeezes wat een mierenneukerij lol
Het was een reactie op dees
[..]
Evenzeer nonsens opmerking hoor
Op dit moment is Russische agressie een groter gevaar voor het Westen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
Is er ergens in je litanie aan anti-Westerse beschuldigingen nog iets van verantwoordelijkheid bij Putin en Rusland te vinden?quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ow ja ... oorlogscadeau's om mee verder te spelen.
Ondertussen strengere straffen invoeren voor ongehoorzame militairen
En het bloedvergieten op peil houden
Wat een feestje
Niet gesneerd.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat ist probleem ?
Ik stel gewoon vraag met verschillende -realistische- mogelijkheden...
En goh, dat er hier anderen enkel komen sneren op mensen die anders over het conflict denken, en enkel komen zanikken over Rusland en Putin, en propaganda en desinformatie... is dan weer wel normaal en acceptabel
Rusland is nog nooit een gevaar geweest voor het westen, nu ook niet.quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op dit moment is Russische agressie een groter gevaar voor het Westen.
Voor Oost-Oekraine.quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op dit moment is Russische agressie een groter gevaar voor het Westen.
He? Wat was de koude oorlog danquote:Op woensdag 25 januari 2023 20:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland is nog nooit een gevaar geweest voor het westen, nu ook niet.
Nee hoor maar dat ging meer tussen de USA en de Sovjet unie.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
He? Wat was de koude oorlog daneen grapje?
Dat is een beetje zo ongeveer waar het allemaal mee begon. Dat de ussr wel eens door zou willen drukken en niet zou stoppen bij berlijn. De plannen lagen ook al klaar aan alle 2 de kanten. Zie bijvoorbeeld patton. En dan had europa het strijdtoneel geweest.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee hoor maar dat ging meer tussen de USA en de Sovjet unie.
Volgens mij heeft de Sovjet unie en nu Rusland nooit de behoefte gehad om west Europa te bezetten.
https://eenvandaag.avrotr(...)ad-bij-woord-voegen/quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland is nog nooit een gevaar geweest voor het westen, nu ook niet.
Had Rusland plannen om door te stoten?quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is een beetje zo ongeveer waar het allemaal mee begon. Dat de ussr wel eens door zou willen drukken en niet zou stoppen bij berlijn. De plannen lagen ook al klaar aan alle 2 de kanten. Zie bijvoorbeeld patton. En dan had europa het strijdtoneel geweest.
Die Russische oorlogspropaganda kan ik niks mee, daar hebben we het al over gehadquote:Op woensdag 25 januari 2023 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)ad-bij-woord-voegen/
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ekt-bom-op-nederland
https://fd.nl/samenleving(...)en-moeten-alert-zijn
Eerste paar hits. En dit is alleen Nederland..
Je kunt niet alles wat je niet aan staat af doen als propaganda. Het zijn dreigementenquote:Op woensdag 25 januari 2023 20:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die Russische oorlogspropaganda kan ik niks mee, daar hebben we het al over gehad
Ik heb wel gekeken, alleen de laatste link van het FD kon ik niet zien zonder account.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt niet alles wat je niet aan staat af doen als propaganda.
Ah, waarschijnlijk omdat je geen account hebt. Geen idee of dat hier ook werkt maar incognitomodus helpt nog wel ns.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb wel gekeken, alleen de laatste link van het FD kon ik niet zien zonder account.
Meteen na 1945 niet zo ver ik weet. Of nouja die plannen zullen er vast geweest zijn. Want zou beetje dom om er niet minimaal over na te denken wat er zou gebeuren als er een oorlog tussen west en ussr zou komen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Had Rusland plannen om door te stoten?
Heb je daar meer info over? dat wist ik niet.
Dat England wilde doorstoten wist ik ook niet, dat heb ik ook hier gelezen pas geleden.
qua legersterkte ja. Qua mentaliteit neequote:Op woensdag 25 januari 2023 20:45 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben heus niet pro Rusland.
Maar als ik met een neutrale blik kijk naar wat er allemaal gebeurd en gepland is ben ik toch van mening dat "het westen" een grotere bedreiging is voor Rusland dan andersom.
Laten we elkaar ajb niet betichten van pro Rus of anti Oekraïne. Dat komt de discussie niet ten goede.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:45 schreef Candymannetje het volgende:
Maar als ik met een neutrale blik kijk naar wat er allemaal gebeurd en gepland is ben ik toch van mening dat "het westen" een grotere bedreiging is voor Rusland dan andersom.
quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laten we elkaar ajb niet betichten van pro Rus of anti Oekraïne. Dat komt de discussie niet ten goede.
En je staat ook niet als zodanig in m'n boekje.
Geef Urk maar weer de schuldquote:Op woensdag 25 januari 2023 20:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Meteen na 1945 niet zo ver ik weet. Of nouja die plannen zullen er vast geweest zijn. Want zou beetje dom om er niet minimaal over na te denken wat er zou gebeuren als er een oorlog tussen west en ussr zou komen.
Na ww2 wilde ze vooral oost europa zich eigen maken.
Maar er lag wel een gedetailleerd plan klaar in 1964. https://www.wilsoncenter.(...)r-nuclear-war-europe hier er een stuk over. Hoe betrouwbaar die website is geen idee. en hier een hele pdf https://www.files.ethz.ch/isn/108642/warplan_dossier.pdf
En idd. Als het aan de Uk lag hadden het westen na ww2 al ww3 begonnen.
Ja maar de discussie moet wel blijven zolang de oorlog blijft.. pro Russisch, pro Oekraiens.. Russisch pro Oekraiens , Oekrains pro Russisch, pro whatever... maar volk wereldwijd schreeuwt om einde en er wordt niets anders gedaan dan doorgaan. Net zo lang tot er 2 partijen zich winnaar kunnen verklaren en Oekraine hoort er niet bijquote:Op woensdag 25 januari 2023 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laten we elkaar ajb niet betichten van pro Rus of anti Oekraïne. Dat komt de discussie niet ten goede.
En je staat ook niet als zodanig in m'n boekje.
Discussiëren is goed, maar wel als er van beide kanten open wordt gestaan voor andere invalshoeken. En dat is lastig, want zo werken mensen niet altijd.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:05 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ja maar de discussie moet wel blijven zolang de oorlog blijft.. pro Russisch, pro Oekraiens.. Russisch pro Oekraiens , Oekrains pro Russisch, pro whatever... maar volk wereldwijd schreeuwt om einde en er wordt niets anders gedaan dan doorgaan. Net zo lang tot er 2 partijen zich winnaar kunnen verklaren en Oekraine hoort er niet bij
Dat weet ik..quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Discussiëren is goed, maar wel als er van beide kanten open wordt gestaan voor andere invalshoeken. En dat is lastig, want zo werken mensen niet altijd.
Nu wel, dat was het niet. Rusland heeft zich daar ernstig op verkeken, denk ik.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:45 schreef Candymannetje het volgende:
In welk opzicht is de EU een dreiging?quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:45 schreef Candymannetje het volgende:
Tja lastig, zolang Rusland het land wil inlijven en Oekraïeners daar geen behoefte aan hebben dan krijg je dit soort dingen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:05 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ja maar de discussie moet wel blijven zolang de oorlog blijft.. pro Russisch, pro Oekraiens.. Russisch pro Oekraiens , Oekrains pro Russisch, pro whatever... maar volk wereldwijd schreeuwt om einde en er wordt niets anders gedaan dan doorgaan. Net zo lang tot er 2 partijen zich winnaar kunnen verklaren en Oekraine hoort er niet bij
Deze hoef ik toch niet in te koppen he?quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
In welk opzicht is de EU een dreiging?
En nou heb ik het niet over de VS.
Maar de landen naast Rusland.
Doe m toch maar.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Deze hoef ik toch niet in te koppen he?
Nee, laat iedereen er maar zelf over nadenken.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Doe m toch maar.
Want de meeste argumenten komen vaak neer op de VS en niet zozeer de EU.
Met "het westen" bedoelde ik de NAVO en dan vooral de USA.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
In welk opzicht is de EU een dreiging?
En nou heb ik het niet over de VS.
Maar de landen naast Rusland.
Owja, ...bij mij wel...quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is er ergens in je litanie aan anti-Westerse beschuldigingen nog iets van verantwoordelijkheid bij Putin en Rusland te vinden?
Je hoeft het niet persoonlijk te nemen. Het gesneer is bedoeld op users die niet verder komen dan "Putin is bad".quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet gesneerd.
En toch was je enige reactie op mijn uiteenzetting over waarom je argumentatie omtrent de VS en aartsvijanden en opofferen van volkeren logisch gezien niet klopt, dat dat beter in nws zou passen.
Niet echt discussie bevorderend.
Putin wilt gewoon niet dat Oekraïne bij de NAVO komt, daar draait die hele oorlog om.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Owja, ...bij mij wel...
Ik keur het niet goed dat zij een oorlog gestart hebben.
Maar ik heb er meer begrip voor dan de oorlogen die de VS gestart hebben
Dat schijnt voorafgaand aan de oorlog aangeboden te zijn aan Rusland door Oekraïne maar daar heeft Rusland toen niets mee gedaan. Inmiddels is het te laat en zal Oekraïne denk ik lid worden van de NAVO zodra deze oorlog voorbij is.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:28 schreef Candymannetje het volgende:
Als ze nou gewoon neutraal waren gebleven en de USA zich er buiten had gehouden was er helemaal geen oorlog geweest.
Het is ook niet echt geloofwaardig meer.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:36 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat schijnt voorafgaand aan de oorlog aangeboden te zijn aan Rusland door Oekraïne maar daar heeft Rusland toen niets mee gedaan. Inmiddels is het te laat en zal Oekraïne denk ik lid worden van de NAVO zodra deze oorlog voorbij is.
Nee, we moeten het narratief volgen dat Putin op een dag wakker werd en het groot russische rijk wou herstellenquote:Op donderdag 26 januari 2023 09:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is ook niet echt geloofwaardig meer.
Net zoals het inlegvelletje van Rutte in het associatieverdrag.
Evengoed schijnt het dat de gesprekken geboycot werden door Boris. Niet toegeven ... vechtenquote:Op donderdag 26 januari 2023 08:36 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat schijnt voorafgaand aan de oorlog aangeboden te zijn aan Rusland door Oekraïne maar daar heeft Rusland toen niets mee gedaan. Inmiddels is het te laat en zal Oekraïne denk ik lid worden van de NAVO zodra deze oorlog voorbij is.
Ja dat zei ik ook.quote:Op donderdag 26 januari 2023 07:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Met "het westen" bedoelde ik de NAVO en dan vooral de USA.
Het midden Oosten was altijd al een groot kruidvat met of zonder de VS.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee, we moeten het narratief volgen dat Putin op een dag wakker werd en het groot russische rijk wou herstellen![]()
Hij zou beter in de leer gaan bij zijn tegenstander die erin slaagde het ganse Midden-Oosten te destabiliseren zonder zelf al teveel in the picture te komen.
Op dat gebied kan hij nog wat leren.
Ondertussen lijkt het eerder een strijd te worden om herverdeling van de globale machtspositie(s).
Wat een dooddoener om al wat daar gebeurd is weer toe te dekken met de mantel der (VS) liefde...quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:21 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het midden Oosten was altijd al een groot kruidvat met of zonder de VS.
Putin is ook domweg een in en in slecht mens. Daarnaast zijn er geen users die niet verder komen dan "Putin is bad". Misschien moet je eens in de spiegel kijken over jouw houding richting het veilige en vrije westen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:25 schreef UncleScorp het volgende:
Je hoeft het niet persoonlijk te nemen. Het gesneer is bedoeld op users die niet verder komen dan "Putin is bad".
Dat waren ze ook en nog zijn de Russen binnengevallen. De noodzaak van de NAVO is duidelijker dan ooit.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Putin wilt gewoon niet dat Oekraïne bij de NAVO komt, daar draait die hele oorlog om.
Als ze nou gewoon neutraal waren gebleven en de USA zich er buiten had gehouden was er helemaal geen oorlog geweest.
Nou draai je oorzaak en gevolg om.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:13 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat waren ze ook en nog zijn de Russen binnengevallen. De noodzaak van de NAVO is duidelijker dan ooit.
Nee, dat doe ik niet.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou draai je oorzaak en gevolg om.
quote:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Betrekkingen_tussen_Oekraïne_en_de_NAVOquote:Op 21 februari 2019 werd de grondwet van Oekraïne gewijzigd. De normen inzake de strategische koers van Oekraïne naar lidmaatschap van de Europese Unie en de NAVO zijn vastgelegd in een preambule.
Op de top van Brussel in juni 2021 herhaalden de NAVO-leiders het besluit dat op de Top van Boekarest in 2008 was genomen. Oekraïne zou lid worden van het 'Membership Action Plan' (MAP). Het helpt kandidaat-lidstaten van de NAVO om zich voor te bereiden op hun lidmaatschap en aan de vereisten te voldoen.
Vijf jaar nadat Rusland binnen was gevallen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Betrekkingen_tussen_Oekraïne_en_de_NAVO
Ok Rusland is dus schijnbaar in 2003 al binnengevallen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:58 schreef The_End het volgende:
[..]
Vijf jaar nadat Rusland binnen was gevallen.
Jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen. Ik snap wel dat je er dan niet uit komt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ok Rusland is dus schijnbaar in 2003 al binnengevallen.
Niet nodig om op de man te gaan spelen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:15 schreef The_End het volgende:
[..]
Jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen. Ik snap wel dat je er dan niet uit komt.
ALs iemand glashard de feiten ontkent, dan wordt de discussie onmogelijk. De NAVO is nog nooit een land binnengevallen. Rusland wel. Daarnaast heeft Rusland er helemaal geen zeggenschap over wat een ander land doet.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Niet nodig om op de man te gaan spelen.
Als je hier komt posten weet je wat te verwachten.
Kan, maar waarom zijn mijn argumenten dan niet overtuigend? Waar zit dan de denkfout?quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je hoeft het niet persoonlijk te nemen. Het gesneer is bedoeld op users die niet verder komen dan "Putin is bad".
Jouw posts hebben inhoud en argumenten maar veranderen mijn algemeen standpunt niet (direct).
Net zoals mijn visie ook jouw standpunt nooit zal veranderen.
En jouw visie past idd beter in nws, en de mijne in bnw. Es zien hoe discussie bevorderend de reacties zouden zijn moest ik mijn standpunt in nws verkondigen
Eh nee, dat alleen de VS veroorzaker is van alle conflicten daar is een hoop onzin.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat een dooddoener om al wat daar gebeurd is weer toe te dekken met de mantel der (VS) liefde...
Mooie kut reden of niet dan.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Putin wilt gewoon niet dat Oekraïne bij de NAVO komt, daar draait die hele oorlog om.
Nou als je bedenkt dat het zwaargewicht van de NAVO regelmatig andere landen binnenvalt/ instabiel maakt/ aanslagen pleegt/ saboteert kan ik me goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten dat je buurman zich bij de NAVO aansluit.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Mooie kut reden of niet dan.
Enige wat NATO zeg maar in houd is dat het buurland dan onmogelijk binnen kan vallen.
Dus wat doet men dan gelijk binnen vallen.
Dus dat men niet van plan was om Oekraïne binnen te vallen kan dus gelijk linea recta de prullenbak in.
Dat Rusland dat niet leuk vindt snap ik maar misschien moet Rusland ook eens in de spiegel kijken en zich afvragen waarom Oekraïne überhaupt lid wenst te worden van de NAVOquote:Op donderdag 26 januari 2023 13:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou als je bedenkt dat het zwaargewicht van de NAVO regelmatig andere landen binnenvalt/ instabiel maakt/ aanslagen pleegt/ saboteert kan ik me goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten dat je buurman zich bij de NAVO aansluit.
Omdat de USA dat graag wilt en met geld strooit.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:14 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat Rusland dat niet leuk vindt snap ik maar misschien moet Rusland ook eens in de spiegel kijken en zich afvragen waarom Oekraïne überhaupt lid wenst te worden van de NAVO
omdat alle landen om Rusland heen doodsbang zijn voor Ruslandquote:Op donderdag 26 januari 2023 13:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat de USA dat graag wilt en met geld strooit.
Truequote:Op donderdag 26 januari 2023 13:14 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat Rusland dat niet leuk vindt snap ik maar misschien moet Rusland ook eens in de spiegel kijken en zich afvragen waarom Oekraïne überhaupt lid wenst te worden van de NAVO
Het gaat gewoon over de zeggenschap over de landen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:16 schreef Raw85 het volgende:
[..]
omdat alle landen om Rusland heen doodsbang zijn voor Rusland
Nee je hele leven lekker bukken voor een agressieve buurman, dat is lekker. Overigens denk ik dat dit op de lange termijn goed uit zal pakken voor Oekraïne.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
True
Ik denk dat oekr ondertussen wel blij zal zijn met haar keuze ?
... Nee omdat Rusland al sinds de val van de unie bezig is met het terroriseren en binnenvallen van z'n buren. Georgië, Tsjetsjenië, oprichten van lpr, dpr enzovoortsquote:Op donderdag 26 januari 2023 13:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat de USA dat graag wilt en met geld strooit.
Zeker, want nu worden ze enorm gesteund door het westen. In het andere geval was het hele land verneukt door de Russen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
True
Ik denk dat oekr ondertussen wel blij zal zijn met haar keuze ?
Georgie moest ook zonodig bij de NAVO komen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
... Nee omdat Rusland al sinds de val van de unie bezig is met het terroriseren en binnenvallen van z'n buren. Georgië, Tsjetsjenië, oprichten van lpr, dpr enzovoorts
Oekraïne zag terecht de bui al hangen. Daarnaast is het een soevereine staat dat zelf mag bepalen welke koers het vaart.
Ten eerste gaan het land daar zelf niet over, dat beslissen de NAVO lidstaten.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:32 schreef The_End het volgende:
@:Unclescorp en @:Candymannetje Waarom mag een land eigenlijk van jullie niet zelf kiezen of ze bij de NAVO willen?
Een land gaat daar wel over!? Ik zeiquote:Op donderdag 26 januari 2023 13:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ten eerste gaan het land daar zelf niet over, dat beslissen de NAVO lidstaten.
Ten tweede ben ik geen voorstander van oorlog dus als toetreding tot de NAVO de kans op oorlog vergroot ben ik er voorstander van om dat betreffende land niet toe te laten.
De NAVO lidstaten gaat erover of een land toegelaten wordt.quote:Waarom mag een land eigenlijk van jullie niet zelf kiezen of ze bij de NAVO willen?
Wat voor consquenties zitten daar dan logischerwijs aan volgens jou?quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Georgie moest ook zonodig bij de NAVO komen.
En een soevereine staat maar idd zelf bepalen welke koers het vaart maar daar zitten wel consequenties aan.
En dan mag je kapotgeschoten worden?quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Georgie moest ook zonodig bij de NAVO komen.
En een soevereine staat maar idd zelf bepalen welke koers het vaart maar daar zitten wel consequenties aan.
Dat verschilt per situatie.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat voor consquenties zitten daar dan logischerwijs aan volgens jou?
Dat zeg ik niet maar het is wel een gevolg.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:39 schreef The_End het volgende:
[..]
En dan mag je kapotgeschoten worden?
Maar waarom is het een logische consequentie dat er oorlog komt als Oekraïne alleen nog maar aangeeft dat het bij de NAVO wil? Dat is toch raar, dat een ander land met een oorlog probeer in te grijpen in de binnenlandse politiek?quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat verschilt per situatie.
In het geval Oekraine-Rusland is de consequentie oorlog.
Als je wilt afstappen van de petrodollar gaan er ook gekke dingen gebeuren.
Indien Nederland een Amerikaan gaat berechten voor het internationaal strafhof zullen daar ook consequenties aan zitten.
Ok, dus dan sta je er ook achter dat de Russen kapot geschoten worden en dat het westen wapens sturen naar Oekraine. Dat is een gevolg van de keuze van de Russen om Oekraine binnen te vallen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar het is wel een gevolg.
Dat gaat over geopolitieke belangen, daar komt echt veel bij kijken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar waarom is het een logische consequentie dat er oorlog komt als Oekraïne alleen nog maar aangeeft dat het bij de NAVO wil? Dat is toch raar, dat een ander land met een oorlog probeer in te grijpen in de binnenlandse politiek?
En inb4: dat doet de VS ook overal: als je dat zo erg vindt van de VS, waarom is het dan NIET erg van Rusland nu? Dat is toch inconsequent?
Nee ik sta daar niet achter, ik sta ook niet achter de inval van Rusland in Oekraine.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:43 schreef The_End het volgende:
[..]
Ok, dus dan sta je er ook achter dat de Russen kapot geschoten worden en dat het westen wapens sturen naar Oekraine. Dat is een gevolg van de keuze van de Russen om Oekraine binnen te vallen.
Er klopt ook niet zoveel van, zelfs vlak voor de invasie was er nauwelijks steun voor het opgaan in de federatie. Je weet wel, die mensen die zgn bevrijd moeten worden.quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:13 schreef Raw85 het volgende:
Eén post zonder kinderachtig naar de VS te wijzen zit er ook gewoon niet in, he.
Sja niet iedereen zit met zn hoofd in de kont van USAquote:Op donderdag 26 januari 2023 14:13 schreef Raw85 het volgende:
Eén post zonder kinderachtig naar de VS te wijzen zit er ook gewoon niet in, he.
Ik heb eerder gezegd dat ik deze oorlog afkeur , maar meer begrip voor heb dan de oorlogen van de VSquote:Op donderdag 26 januari 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
En inb4: dat doet de VS ook overal: als je dat zo erg vindt van de VS, waarom is het dan NIET erg van Rusland nu?
Ik had ook NATO met zn expansiedrift, DUI met mooie uitspraken zoalsquote:Op donderdag 26 januari 2023 14:13 schreef Raw85 het volgende:
Magistraal hoe mensen in een topic over de Russische agressie jegens Oekraine alsnog covid weten te vermelden.quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:35 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik had ook NATO met zn expansiedrift, DUI met mooie uitspraken zoals
[youtube][
en heel wat andere EUR landen kunnen benoemen, maar al enige tijd schuilen ze onder de USA-paraplu.
Ik snap best wel dat het eenvoudig is om hier in te trappen zoals tijdens de avondklok ook mensen vanaf balkon de 'gevaarlijke gekken' die toch buiten liepen toeschreeuwden, en in de supermarkt mensen zonder mondkapjes te lijf gingen, de politie belden bij 1 bezoeker meer dan toegestaan en ga zo maar door. Het is dan ook niet makkelijk om geluiden vanuit de overheid/media tegen het licht aan te houden en het in twijfel te trekken. Dat is voor zo velen een ondenkbaar iets, want die kanalen zijn heilig!
Daarom is dan ook BNW zo een mooi forum om (zo nu en dan) zonder kleerscheuren het te kunnen benoemen
quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:35 schreef KNAK het volgende:
Daarom is dan ook BNW zo een mooi forum om (zo nu en dan) zonder kleerscheuren het te kunnen benoemen
Aan jou dan ook de vraag...quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:10 schreef KNAK het volgende:
Hoop onwetendheid over waarom Rusland gekozen heeft Ukraine binnen te vallen. Heel 2014 - 2022 wordt voor het gemak volledig overgeslagen. Geweld moet te allen tijden worden voorkomen want het zorgt alleen maar voor ellende, maar het volledig negeren dat het oosten van Ukraine jaren lang werd onderdrukt en geterroriseerd door het regime en de uiteindelijke reactie daarop met alle mogelijke middelen veroordelen tot aan het mogelijk aansturen op een full-scale oorlog is beetje onnozel.
Dat laatste hebben we overigens wel wat vaker gezien. USA is wat dat betreft #1 in het verzinnen van redenen om lekker los te gaan. Van Iraq (WMDdie moeten ze nog vinden) tot Afghanistan (grotbewoners die 9/11 weten te organiseren
) en al die shit er tussen in, van Ghadaffi tot Syrie. Zal ook niets verbazen dat USA/UKR dit alles saampjes uitrollen....het zou mooi in het reeds bestaande rijtje van false flag-zooi passen
Zalig zijn de ….. is de koffie toch altijdquote:Op donderdag 26 januari 2023 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]![]()
Afgezien van die paar missionarissen die ons het licht willen laten komen zien
Doorgaans willen missionarissen dat je op basis van blind geloof tot 'het licht' komt. Tot nu toe zie ik een dergelijke werkwijze voornamelijke bij lieden die niet op argumenten ingaan en alles afserveren als 'niet overtuigend' zonder aan te geven waarom.quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]![]()
Afgezien van die paar missionarissen die ons het licht willen laten komen zien
Mss omdat "jullie" er steeds van uit gaan de absolute waarheid in pacht te hebben, en steeds verbaasd zijn dat anderen het wel es anders zien ?quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doorgaans willen missionarissen dat je op basis van blind geloof tot 'het licht' komt. Tot nu toe zie ik een dergelijke werkwijze voornamelijke bij lieden die niet op argumenten ingaan en alles afserveren als 'niet overtuigend' zonder aan te geven waarom.
En dat had helemaal niet gehoeven.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het gaat gewoon over de zeggenschap over de landen.
De VS en Rusland zijn nu oorlog aan het voeren over de zeggenschap over Oekraine.
De Oekrainers zijn daar het slachtoffer van.
En de Russen ook natuurlijk.
Respect werkt twee kanten op.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mss omdat "jullie" er steeds van uit gaan de absolute waarheid in pacht te hebben, en steeds verbaasd zijn dat anderen het wel es anders zien ?
Hier in BNW wordt gevraagd respect te hebben voor andermans mening.
Praten ?quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:16 schreef theguyver het volgende:
Ipv de wapens op te pakken had men beter kunnen blijven praten.
Oekraine heeft Rusland niets aangedaan, dus waarover moest er gepraat worden? Het conflict is eenzijdig door Rusland gecreeerd.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Praten ?
Blijkbaar dacht Boris Johnson daar anders over.
En praten ?
als je al jaren doof blijft voor andermans grieven, valt er op den duur niet veel meer te praten.
De grieven van de buurman waardoor Oekraïne in 1994 hun kernwapens wegdeed omdat Rusland dat wilde, en waarbij onder andere Rusland toen een verdrag heeft ondertekend met veiligheidswaarborgen richting Oekraïne?quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Praten ?
Blijkbaar dacht Boris Johnson daar anders over.
En praten ?
als je al jaren doof blijft voor andermans grieven, valt er op den duur niet veel meer te praten.
Ow ja mijn mentaliteit is idd scherper geworden, na zovele topics lang bestookt geweest te zijn omdat ik anders denk over het conflict.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Respect werkt twee kanten op.
Persoonlijk ga ik er helemaal niet vanuit dat ik de absolute waarheid in pacht heb. Dat wil niet zeggen dat ik de antwoorden die er al komen erg sterk vind. Ik kan me er gewoon helemaal niet in vinden, dat is toch ook gewoon een mogelijkheid? Het is niet dat jij laat zien zo ontzettend open te staan voor de mening van een ander. En dan niet eens dat jij van mening verandert, maar gewoon op een respectvolle maniet daarop reageren lukt al niet echt.
Ja sorry maar als ie echt ballen had gehad, had hij aangedrongen op een diplomatieke oplossing waar beide partijen zich ergens wel in zouden gevonden hebben. Dan had hij zich niet voor de kar van de VS laten spannen om hun vuile werk uit te voeren.quote:Ik kan bovendien het enorme negatieve sentiment richting Oekraïne en Zelensky echt niet begrijpen. Ze zijn beide niet heilig, maar Oekraïne wordt hier aangevallen en Zelensky leidt een land in oorlog. Daar kun je best kritiek op hebben, maar wat hier langskomt is veel meer dan dat. Lijkt wel haat. Dat begrijp ik gewoon niet.
Oeh... deze ga ik vertalen en doorsturen naar mijn UKR/RUS contacten.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:22 schreef The_End het volgende:
[..]
Oekraine heeft Rusland niets aangedaan, dus waarover moest er gepraat worden? Het conflict is eenzijdig door Rusland gecreeerd.
Hun kernwapens ?quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De grieven van de buurman waardoor Oekraïne in 1994 hun kernwapens wegdeed omdat Rusland dat wilde, en waarbij onder andere Rusland toen een verdrag heeft ondertekend met veiligheidswaarborgen richting Oekraïne?
Rusland houdt zich telkens niet aan afspraken en verdragen. Ze tonen zich telkens onbetrouwbaar.
Ok is duidelijk. We vechten door de laatste oekrainer. De leider heeft gesproken.quote:Zelensky wijst vredesgesprekken met Poetin opnieuw af: “Het kan Russen niet schelen hoeveel doden er vallen”
Volodymyr Zelensky heeft opnieuw duidelijk gemaakt dat hij niet van plan is om met Rusland te onderhandelen. Volgens de Oekraïense president zijn vredesgesprekken enkel mogelijk als het Russische leger zich uit Oekraïne terugtrekt. Bovendien moet de Russische president Vladimir Poetin zijn fouten toegeven en moet er een nieuwe leider in Moskou komen. Dat zei Zelensky in een interview met de Britse televisiezender ‘Sky News’. “Enkel dan kan de situatie opgelost worden”, klonk het.
Eind september verbood Zelensky onderhandelingen met Poetin al per decreet. “Het interesseert mij niet. Het is niet interessant om elkaar te ontmoeten en te spreken”, zei hij ook vandaag over een onderhoud met zijn Russische ambtgenoot. “Ze willen geen onderhandelingen, en dat was al voor de inval zo. President Poetin heeft dat beslist”, aldus Zelensky.
De twee presidenten ontmoetten elkaar al eens voor de oorlog. “Ik heb toen een man gezien die het ene zegt en dan het andere doet”, ging Zelensky voort. Het Oekraïense staatshoofd is er naar eigen zeggen van overtuigd dat de invasie van Oekraïne voor Poetin slechts de eerste stap is.
Hij erkende dat de Oekraïense troepen zowel in het zuiden als in het oosten van het land onder druk staan. De Russen vallen aan zonder ook maar ergens rekening mee te houden, klonk het. “Het zijn buitengewone aantallen. Het kan ze niet schelen”, aldus Zelensky. “Aan hun kant zijn er duizenden doden, maar ze gooien er gewoon mensen in.”
https://www.hln.be/buiten(...)-er-vallen~a6647632/
De USA en EUR moet je niet apart zien, dat is 1 geheel, met USA voorop als het gaat om bepalen beleid.quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aan jou dan ook de vraag...
Als dit een Amerikaans feestje is, waarom is de VS dan niet all-in ten strijde getrokken tegen Rusland met eigen middelen en soldaten? Zou toch een uitgelezen kans zijn om onder het mom van Oekraine 'redden' nu eindelijk eens korte metten te maken met 'aartsvijand' Rusland.
Waarom doet de VS dat niet?
En ook: welk belang heeft Oekraine er precies bij dat de VS dat niet doet? Als het allemaal een false flag samenspel is tussen die twee?
Ik ben vooral op zoek naar de logica hier.
Rusland heeft in 2014 de boel in Oost-Oekraïne laten escaleren tot een burgeroorlog.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:58 schreef KNAK het volgende:
[..]
De USA en EUR moet je niet apart zien, dat is 1 geheel, met USA voorop als het gaat om bepalen beleid.
Rusland reageert op jarenlang geweld in oost UKR wat geen gerucht maar waarheid is.
Dat wij met z'n allen al decennia lang films met Rus als de bad guy ingepeperd krijgen, we non-stop media berichten over Rus de Agressor, wereldleiders Holy Zelensky op een voetstuk zien zetten / met hem suf Zoomen, dat help natuurlijk enorm om steun te krijgen van het Euro - volk, zelfs tot aan oorlogstaal, inmiddels sturen van zwaar materiaal en al datgene wat (doelbewust) niet de publiciteit haalt. We verdedigen deze zooi net zoals we COVID verdedigden, of Iraq / Afghanistan, etc. Dit zijn wederom smerige, gevaarlijke spelletjes met een steeds hoger wordende inzet en wederom juichen we -behalve users hier in BNW- het toe.
O jee, pas maar op dat ze niet opgepakt worden dan.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:39 schreef KNAK het volgende:
Oeh... deze ga ik vertalen en doorsturen naar mijn UKR/RUS contacten.
Dat zegt hij niet. Wel goed dat hij doorvecht. Rusland wil zich niet terugtrekken uit bezet gebied, dus er valt niet te praten.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:55 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok is duidelijk. We vechten door de laatste oekrainer. De leider heeft gesproken.
Het is het niet waard. Waarschijnlijk al meer dan 300k doden vanwege een stuk verdriet in het Kremlin.quote:“Ik heb toen een man gezien die het ene zegt en dan het andere doet”, ging Zelensky voort.
En wij zien een land dat veel vraagt en krijgt, en er dan andere dingen mee doet dan het zou moeten doen.
“Aan hun kant zijn er duizenden doden, maar ze gooien er gewoon mensen in.”
Er komt een dag waarop duidelijkheid komt over hoeveel jonge militairen hij zelf opgeofferd heeft . Laat ons hopen dat het dat waard was.
Ah nee ... hij ging toch gans Europa innemen niet ?quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:12 schreef The_End het volgende:
Dat zegt hij niet. Wel goed dat hij doorvecht. Rusland wil zich niet terugtrekken uit bezet gebied, dus er valt niet te praten.
Omdat de USA geen directe oorlog met Rusland wilt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aan jou dan ook de vraag...
Als dit een Amerikaans feestje is, waarom is de VS dan niet all-in ten strijde getrokken tegen Rusland met eigen middelen en soldaten? Zou toch een uitgelezen kans zijn om onder het mom van Oekraine 'redden' nu eindelijk eens korte metten te maken met 'aartsvijand' Rusland.
Waarom doet de VS dat niet?
En ook: welk belang heeft Oekraine er precies bij dat de VS dat niet doet? Als het allemaal een false flag samenspel is tussen die twee?
Ik ben vooral op zoek naar de logica hier.
Die dreiging met kernwapens heeft de VS toch al weg gelachen ?quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat de USA geen directe oorlog met Rusland wilt.
Iets met kernbommen enzo.
Ik denk dat ze ook wel de USA kunnen halen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Die dreiging met kernwapens heeft de VS toch al weg gelachen ?
Als ze het fout hebben is het toch maar Europa dat genuked wordt ...
Bron?quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Rusland heeft in 2014 de boel in Oost-Oekraïne laten escaleren tot een burgeroorlog.
Dat is de basis van MAD, hé, en dat is de reden dat niemand ze nog heeft gebruikt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook wel de USA kunnen halen.
Hadden ze niet onderzeeboten die vrijwel onzichtbaar bij de USA in de buurt kunnen komen met atoomwapens?
Uh Zelenski?quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ah nee ... hij ging toch gans Europa innemen niet ?
Dat Rusland de Krim annexeerde was fout. En ze stookten daar de seperatisten op en steunden hen met wapens en ook gewoon met troepen in de vorm van 'vrijwilligers'.quote:
Ah.. ok.. Nieuwscheckers.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://nieuwscheckers.nl(...)zoals-putin-beweert/
Er staan verschillende links in naar instanties op basis waarvan dit artikel is opgesteld. Die zou je kunnen checken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:40 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ah.. ok.. Nieuwscheckers.
Zou de moord van JFK er ook in staan?
"Fact"checkers checken ook altijd enkel hetgeen tegen het gewenste narratief ingaat.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:40 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom ik het zinloos vind om in dit subforum met bronnen te komen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:40 schreef KNAK het volgende:
[..]
Oh komt het uit het westen? Allemaal propaganda!!!quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom ik het zinloos vind om in dit subforum met bronnen te komen.
Ja dat valt mij ook op.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"Fact"checkers checken ook altijd enkel hetgeen tegen het gewenste narratief ingaat.
En dat in tijden waar er amper nog echte journalistiek is, en alle media hetzelfde verhaal overnemen.
Allemaal leuk hoor dat BNW maar dit is gewoon bullshit. Maar goed, kom dan maar eens met échte bronnen. Dan gaan we daar eens kritisch naar kijken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"Fact"checkers checken ook altijd enkel hetgeen tegen het gewenste narratief ingaat.
En dat in tijden waar er amper nog echte journalistiek is, en alle media hetzelfde verhaal overnemen.
Tja wat is een echt betrouwbare bron?quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Allemaal leuk hoor dat BNW maar dit is gewoon bullshit. Maar goed, kom dan maar eens met échte bronnen. Dan gaan we daar eens kritisch naar kijken.
Hij had het over ‘amper nog echte journalistiek’, dus niet ‘géén echte journalistiek’. Ben wel benieuwd wat dan wel ‘echte journalistiek’ is volgens de beste man.quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tja wat is een echt betrouwbare bron?
Ik zou het niet weten.
Er zijn nog journalisten die echt onderzoek doen naar rapporten enzo.quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:04 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hij had het over ‘amper nog echte journalistiek’, dus niet ‘géén echte journalistiek’. Ben wel benieuwd wat dan wel ‘echte journalistiek’ is volgens de beste man.
Wie dan zoal?quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er zijn nog journalisten die echt onderzoek doen naar rapporten enzo.
Dat is goede journalistiek.
Maar dat zie je haast niet meer, de meeste zoeken alleen onderwerpen uit die bij hun narratief passen.
Oh komt het uit het oosten ? Allemaal propaganda !!!quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh komt het uit het westen? Allemaal propaganda!!!
Komt het uit rusland? Dan moet het wel waar zijn!
Nogmaals: kom dan eens met ‘echte’ journalistiekquote:Op donderdag 26 januari 2023 18:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oh komt het uit het oosten ? Allemaal propaganda !!!
Komt het uit het westen? Dan IS het zeker waar!
De link die ik heb gepost bevat meerdere linkjes naar rapporten en onderzoeken. Die zou je kunnen lezen en zelf je conclusies trekkenquote:Op donderdag 26 januari 2023 18:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er zijn nog journalisten die echt onderzoek doen naar rapporten enzo.
Dat is goede journalistiek.
Maar dat zie je haast niet meer, de meeste zoeken alleen onderwerpen uit die bij hun narratief passen en doen amper onderzoek.
Zinloosquote:Op donderdag 26 januari 2023 18:55 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nogmaals: kom dan eens met ‘echte’ journalistiek
Nee, zo makkelijk kom je er niet mee weg. Nogmaals: kom dan eens met journalisten/bronnen/blogs/platforms/podcasts/wat dan ook die jij beschouwt als echte journalistiek.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zinloos
En niet nodig
Ik stel de oorlog wel aan de kaak met artikels uit de westerse propaganda.
Heb nog geen enkel russisch bericht hier gepost.
Voor de rest volg ik idd berichtgeving die iets meer pro-rus getint is, terwijl ik evengoed de westerse media op de voet volg. En dan zie ik naderhand wel wie het het meest bij het rechte eind had.
Maar in onze media enkel oekr succesverhalen lezen , en dan zien dat ze terrein, manschappen en materiaal verliezen, doet me geregeld de wenkbrauwen fronsen.
En de nepjournalistiek hebben we geerfd uit de covid periode, waarbij elk tegengeluid veroordeeld en verbannen werd, met medewerking van de social media.
En ook de factcheckers die op het tegengeluid los gelaten werden, maar nooit op wat de media ons door de strot duwde.
Zelfde gebeurt nu, elk tegengeluid bij het opgedrongen oorlogsnarratief wordt veroordeeld. Wie niet meeblaat met de kudde wordt uitgesloten. En uiteindelijk zijn wij nog het meeste anti-oorlog. Als ik lezersreacties bij krantenartikels lees, bekruipt mij een vies gevoel van een woeste meute die oorlog en brand schreeuwt. Het is bijna een smeekbede tot WO3
Sja je zal het er mee moeten doen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:15 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee, zo makkelijk kom je er niet mee weg. Nogmaals: kom dan eens met journalisten/bronnen/blogs/platforms/wat dan ook die jij beschouwt als echte journalistiek.
Dan heb jij de beelden en verhalen over steden als Marioepol of Severodonetsk die zijn ingenomen, volle begraafplaatsen in Oekraïne of vitale infrastructuur die kapotgeschoten is, allemaal gemist. Dit was ook gewoon in onze media te zien en te lezen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar in onze media enkel oekr succesverhalen lezen ,
Dit telt niet, want dit zouden de Russen hebben gedaan. Het wordt pas waar als wordt gezegd dat Oekraïne dit zelf heeft gedaan.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dan heb jij de beelden en verhalen over steden als Marioepol of Severodonetsk die zijn ingenomen, volle begraafplaatsen in Oekraïne of vitale infrastructuur die kapotgeschoten is, allemaal gemist. Dit was ook gewoon in onze media te zien en te lezen.
quote:Oekraïne heeft dringend gevechtsvliegtuigen nodig: “Een overwinning zonder luchtmacht is ondenkbaar”
Oekraïne heeft niet alleen veel tanks nodig, maar ook gevechtsvliegtuigen en langeafstandsraketten. Dat heeft de Oekraïense president Zelensky verklaard in een telefoongesprek met NAVO-baas Jens Stoltenberg. Maar dit lijkt vooralsnog een rode lijn te zijn voor het Westen, schrijft het Duitse nieuwsportaal ‘t-online’.
Blabla
https://www.hln.be/buiten(...)ondenkbaar~a3d500a4/
Niveau alweerquote:Op donderdag 26 januari 2023 19:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit telt niet, want dit zouden de Russen hebben gedaan. Het wordt pas waar als wordt gezegd dat Oekraïne dit zelf heeft gedaan.
Ja ik heb het gelezenquote:Op donderdag 26 januari 2023 19:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De link die ik heb gepost bevat meerdere linkjes naar rapporten en onderzoeken. Die zou je kunnen lezen en zelf je conclusies trekken
Ja met jou ga ik niet eens meer proberen in gesprek te gaan. Want je kan toch nooit normaal antwoord geven. Dus stop de moeite van mij quoten maar. Tnxsquote:Op donderdag 26 januari 2023 18:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oh komt het uit het oosten ? Allemaal propaganda !!!
Komt het uit het westen? Dan IS het zeker waar!
quote:Ons land (Belgie) stuurt 230 legervoertuigen naar Oekraïne die ongeschikt en te gevaarlijk worden geacht voor Belgische militairen
Ons land gaat met spoed militair materieel zoals legervoertuigen, geweren, afweergeschut en kogels naar Oekraïne sturen. Dat kwam VTM NIEUWS te weten. Een opvallende schenking zijn de in totaal 80 IVECO LMV Lynx-voertuigen en de 150 VOLVO-trucks die Defensie aan het uitfaseren is vanwege mankementen, maar dus wel goed genoeg blijken voor het slagveld in Oekraïne.
…
https://www.hln.be/binnen(...)ilitairen~addc3dab/@
Hoezo blijf je steeds met die ene bron komen die je zelf nota bene als een onbetrouwbare MSM-bron beschouwt?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]![]()
Bemoedigend om te lezen dat de lezersreacties stilaan omdraaien, wsl door de recente berichtgeving dat er in oekr gewoon massaal gesjoemeld wordt met onze “hulp”
quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:32 schreef The_End het volgende:
@:Unclescorp en @:Candymannetje Waarom mag een land eigenlijk van jullie niet zelf kiezen of ze bij de NAVO willen?
Iemand claimde dat Oekraïne de oorlog was begonnen in 2014 en daar komen ook altijd de claims bij over het uitmoorden van de bevolking in DPR en LPR bij, dus ik vind dit wel relevant.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja ik heb het gelezen
Ik snap alleen de connectie niet tussen jouw link en de discussie.
De vijand bevechten met zijn eigen wapensquote:Op donderdag 26 januari 2023 19:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hoezo blijf je steeds met die ene bron komen die je zelf nota bene een onbetrouwbare MSM-bron vindt?
Vertel nou gewoon eens welke bronnen jij wél vertrouwt.
Of antwoord hier eens op. Itt Candymannetje duik je ook hier:
[..]
Maar wel janken als die Russische indringers voor hun flikker worden geschoten dus? Dan mogen ze wel janken dat het ietsje anders uitdraait dan verwacht?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De vijand bevechten met zijn eigen wapens![]()
Och tuurlijk mogen ze zelf kiezen.
Achteraf niet komen zeuren als het ietsje anders uitdraait dan verwacht.
Zoals de Russen dan nu ook niet moeten komen zeuren dat deze speciale militaire operatie is uitgelopen op een heel nare oorlog waarin ook veel Russen het leven laten?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De vijand bevechten met zijn eigen wapens![]()
Och tuurlijk mogen ze zelf kiezen.
Achteraf niet komen zeuren als het ietsje anders uitdraait dan verwacht.
Jep.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals de Russen dan nu ook niet moeten komen zeuren dat deze speciale militaire operatie is uitgelopen op een heel nare oorlog waarin ook veel Russen het leven laten?
Ik weet niet wat Zelensky jou aangedaan heeft, maar die haat jegens hem lijkt me tamelijk ongezond.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jep.
Oekr.is bijzaak en slechts battleground geworden in een machtsstrijd tussen eeuwige rivalen.
En zelenski maar denken dat alles rond hem draait.
Dat kan je natuurlijk ook omdraaien.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Zelensky jou aangedaan heeft, maar die haat jegens hem lijkt me tamelijk ongezond.
Een rookgordijn rond MH17? Dreigen met kernwapens? Tuffen op onze westerse manier van leven? Continu onze nationale/Europese politiek proberen te destabiliseren? Ik noem maar eens watquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk ook omdraaien.
Wat heeft Putin jou aangedaan?
Wij hebben eigenlijk niks met die oorlog te maken.
Geen van ons is toch inwoner van Rusland of Oekraïne?
Oke dus we moeten een land wat zonder reden aangevallen wordt door een veel groter land maar hun gang laten gaan? Want he wij wonen er niet. Niet ons probleemquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind het niet ok hoe hij de wereld wil meesleuren in ZIJN oorlog. Ok als hij wil ingaan tegen de rus, maar grow some balls en maak het dan ook ZELF waar.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Zelensky jou aangedaan heeft, maar die haat jegens hem lijkt me tamelijk ongezond.
Ten eerste dat wat Raw85 zegt, maar ten tweede zit ik niet op Putin te wachten, maar zul je mij niet telkens zo tekeer zien gaan over hem als UncleScorp doet over Zelensky. Het lijkt wel een obsessie. Die heb ik niet met Putin, hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vreemd, want kennelijk is de VS helemaal gung ho voor oorlog lees ik hier.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat de USA geen directe oorlog met Rusland wilt.
Iets met kernbommen enzo.
Het is niet zijn oorlog, het is Putin's oorlog. Niet Zelensky is Rusland binnengevallen, Putin is Oekraine binnengevallen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik vind het niet ok hoe hij de wereld wil meesleuren in ZIJN oorlog. Ok als hij wil ingaan tegen de rus, maar grow some balls en maak het dan ook ZELF waar.
Nu ljjkt hij wel een irritante kleine die zijn grote broer gaat halen omdat hij zelf ruzie gestookt heeft.
Altijd dat gezeik over MH17, er zijn zoveel passagiersvliegtuigen per ongeluk neergehaald en daar hoor je niks over.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:02 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Een rookgordijn rond MH17? Dreigen met kernwapens? Tuffen op onze westerse manier van leven? Continu onze nationale/Europese politiek proberen te destabiliseren? Ik noem maar eens wat
Geen idee waarom, aangezien die moord al lang en breed opgelost is. Al decennia.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:40 schreef KNAK het volgende:
[..]
Wat censuur en politieke opponenten mond- en soms echt dood maken betreft, ligt Rusland mijlenver op ons voor qua het willen 'pushen van een narratief'.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Altijd dat gezeik over MH17, er zijn zoveel passagiersvliegtuigen per ongeluk neergehaald en daar hoor je niks over.
Maar nu omdat het met een Russische luchtafweer is gebeurd blijven ze er maar over zeuren.
Als het een Amerikaanse raket was geweest had je niemand meer gehoord.
Dreigen met kernwapens is omdat we ons met de oorlog bemoeien.
Over het beinvloeden van de politiek kunnen de russen nog wat van ons leren.
Het zijn echt non argumenten.
Hoezo bepaalt Rusland wat de rode lijn is?quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hun kernwapens ?
Kernwapens van de Sovjet Unie waar ze wsl geeneens sleutels/code toe hadden.
En dat oekr zich in tussentijd door NATO militair laat versterken, zich ingraaft voor oorlog , over lidmaatschap NATO spreekt (goed wetende dat dat een rode lijn is) en zelfs spreekt om zelf terug kernwapens te hebben
enz
Maar ik begrijp het ... het werd blijkbaar tijd voor oorlog. Die vuile russen![]()
Alleen spijtig dat het op de kap van oekr is natuurlijk. Maar dat is goed voor ons
Zolang er geen NAVO land aangevallen wordt is het simpelweg niet ons probleem.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:04 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oke dus we moeten een land wat zonder reden aangevallen wordt door een veel groter land maar hun gang laten gaan? Want he wij wonen er niet. Niet ons probleem
Dan nemen ze Oekraïne over. En verzinnen ze daarna een lul verhaal over nazi of wat dan ook in Letland.
Doen we niks. Want he wij wonen er niet. Daarna polen? Duitsland?
Tot welk land mogen ze hun gang gaan? Tot ze aan onze grens staan? Want dan is het pas onze oorlog? Hoe zie je dat precies voor je.
Gaan we terug naar de middeleeuwen waar iedereen maar mag pakken wat die pakken kan omdat hun leger groter is.
plus dat we alleen wapens regelen en Oekraïense soldaten opleiden. Het is niet dat Navo in oorlog is met Rusland of zo. Dan had de us wel iets meer gedaan dan nog geen 5% van hun jaarlijkse defensie budget inzetten.
Het vechten doet oekraine toch echt zelf. Zonder enig (op wat vrijwilligers na) navo soldaten die meevechten.
Nou ik ben benieuwd. Heb je wat voorbeelden van passagiers vliegtuigen die neergeschoten zijn door luchtafweer?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:11 schreef Candymannetje het volgende:
Altijd dat gezeik over MH17, er zijn zoveel passagiersvliegtuigen per ongeluk neergehaald en daar hoor je niks over.
Maar nu omdat het met een Russische luchtafweer is gebeurd blijven ze er maar over zeuren.
Maar wie zegt dat Putin op ons zit te wachten?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ten eerste dat wat Raw85 zegt, maar ten tweede zit ik niet op Putin te wachten, maar zul je mij niet telkens zo tekeer zien gaan over hem als UncleScorp doet over Zelensky. Het lijkt wel een obsessie. Die heb ik niet met Putin, hoor.
Klopt, met name proxy oorlogenquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd, want kennelijk is de VS helemaal gung ho voor oorlog lees ik hier.
Beetje egoïstisch wel. Vind je niet? Maken jou al die doden nou uit. Toch geen navoquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:13 schreef Candymannetje het volgende:
Zolang er geen NAVO land aangevallen wordt is het simpelweg niet ons probleem.
Hey je zit in BNW , hier denken we er soms anders over.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen idee waarom, aangezien die moord al lang en breed opgelost is. Al decennia.
Alleen ligt Oekraine aan onze grens.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zolang er geen NAVO land aangevallen wordt is het simpelweg niet ons probleem.
Er zijn zo veel conflicten in de wereld.
Laten we dan maar gelijk de rest van de wereld aanpakken, of is dat dan weer te ver weg? Mag het alleen een conflict zijn aan de grenzen van NATO gebied? Geen landen daarbuiten, of andere continenten? Beetje onmenselijk als we dat ook dan maar laten gebeurenquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Beetje egoïstisch wel. Vind je niet? Maken jou al die doden nou uit. Toch geen navo
Zeker, ik ben het met Rusland eens dat wij gewoon een vazalstaat zijn van de USA.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat censuur en politieke opponenten mond- en soms echt dood maken betreft, ligt Rusland mijlenver op ons voor qua het willen 'pushen van een narratief'.
Dat wordt nergens door mij beweerd; ik vraag om argumenten en onderbouwingen voor stellingen. Niets meer, niets minder.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hey je zit in BNW , hier denken we er soms anders over.
Leuk dat jij je absolute waarheid reeds gevonden hebt natuurlijk
Graag. Zou fijn zijn als landen geen andere landen binnenvallen zonder redenquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
Laten we dan maar gelijk de rest van de wereld aanpakken, of is dat dan weer te ver weg? Mag het alleen een conflict zijn aan de grenzen van NATO gebied? Geen landen daarbuiten, of andere continenten? Beetje onmenselijk als we dat ook dan maar laten gebeuren
En nu zet NL ineens grote mond op ?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou ik ben benieuwd. Heb je wat voorbeelden van passagiers vliegtuigen die neergeschoten zijn door luchtafweer?
En al helemaal waar 2/3e nederlanders aan boord waren?
quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En nu zet NL ineens grote mond op ?
Voorheen was het een beetje gezeur maar nog steeds lekker goedkope energie blijven afnemen.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja met jou ga ik niet eens meer proberen in gesprek te gaan. Want je kan toch nooit normaal antwoord geven. Dus stop de moeite van mij quoten maar. Tnxs
De VS inval in Irak met steun van NATO roerde geen kat zich, ondanks de massa's doden alginds.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
Laten we dan maar gelijk de rest van de wereld aanpakken, of is dat dan weer te ver weg? Mag het alleen een conflict zijn aan de grenzen van NATO gebied? Geen landen daarbuiten, of andere continenten? Beetje onmenselijk als we dat ook dan maar laten gebeuren
Ik heb een heel lijstje voor je.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou ik ben benieuwd. Heb je wat voorbeelden van passagiers vliegtuigen die neergeschoten zijn door luchtafweer?
En al helemaal waar 2/3e nederlanders aan boord waren?
Schande dat we nog overeenkomen/zaken met de duitsersquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen ligt Oekraine aan onze grens.
En laten we wel zijn, we hebben nog vers in het geheugen hoe Russisch imperalisme al een eeuwtje of drie huisgehouden heeft in Oost-Europa.
"zonder reden" ?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Graag. Zou fijn zijn als landen geen andere landen binnenvallen zonder redenEn als ze dat wel doen zou ik het prima vinden als het westen het land wat binnengevallen wordt helpt met wapens.
In Duitsland heeft dan ook een politieke omwenteling plaatsgehad die in Rusland maar niet wil doorzetten. Leek er even op met Gorbachev en Yeltsin, maar helaas.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Schande dat we nog overeenkomen/zaken met de duitsers
Sja je zit in BNW joch, dus deal with itquote:
ow een politieker omwenteling ? Na miljoenen doden ... ?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In Duitsland heeft dan ook een politieke omwenteling plaatsgehad die in Rusland maar niet wil doorzetten. Leek er even op met Gorbachev en Yeltsin, maar helaas.
BNW is toch geen vrijplaats om maar gewoon wat dom te roeptoeteren en vervolgens weigeren met wat bronnen oid te komen of wel?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja je zit in BNW joch, dus deal with it
Of neem een abo en zet mij op negeer ?
ach alleen NL'ers interesseert ons nietwaarquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb een heel lijstje voor je.
Hoeveel Nederlanders er aan boord waren weet ik niet.
https://nl.wikipedia.org/(...)_de_burgerluchtvaart
Maar dat veranderd toch niks aan de situatie?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen ligt Oekraine aan onze grens.
En laten we wel zijn, we hebben nog vers in het geheugen hoe Russisch imperalisme al een eeuwtje of drie huisgehouden heeft in Oost-Europa.
Eerlijk is eerlijk. Dat zijn er meer dan ik verwacht had. Alleen het verschil zit het er in waarom Nederland steeds over de mh17 begint is dus omdat het voornamelijk over onze burgers ging.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb een heel lijstje voor je.
Hoeveel Nederlanders er aan boord waren weet ik niet.
https://nl.wikipedia.org/(...)_de_burgerluchtvaart
Evenzeer als -een ander forum- een vrijplaats is om met westerse propaganda je gelijk te willen bewijzenquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:23 schreef Raw85 het volgende:
[..]
BNW is toch geen vrijplaats om maar gewoon wat dom te roeptoeteren en vervolgens weigeren met wat bronnen oid te komen of wel?
Als Duitsland, of in ieder geval West-Duitsland, weer allerlei grootrijkse gedachten zou hebben ontwikkeld, was die band met onze buren al lang verbroken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ow een politieker omwenteling ? Na miljoenen doden ... ?
Lekker easy zo
Misschien omdat dat heerschap meent te mogen bepalen hoe een soeverein buurland haar zaken regelt? En onder valse voorwendselen een oorlog is gestart?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat veranderd toch niks aan de situatie?
Ik denk echt niet dat Rusland een NAVO land aan gaat vallen, ze willen voorkomen dat Oekraine bij de NAVO komt.
Dus waarom moet ik een hekel aan Putin hebben?
Wat is dat nou voor een reactie?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat Putin op ons zit te wachten?
Nouja je moet niks. Maar als iemand die hele tijd dreigt nukes op het land waar je woont te gooien.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:24 schreef Candymannetje het volgende:
Dus waarom moet ik een hekel aan Putin hebben?
Ja daar zijn meer landen schuldig aan.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien omdat dat heerschap meent te mogen bepalen hoe een soeverein buurland haar zaken regelt? En onder valse voorwendselen een oorlog is gestart?
Als dat land aan onze grens ligt heeft dat wel prioriteit ja.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja daar zijn meer landen schuldig aan.
Moeten we daar dan ook een hekel aan hebben?
Nou jij zei dat je niet op Putin zit te wachten, Ik denk dat je daar mee bedoelt dat je bang bent dat hij doorstoot naar Nederland.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een reactie?
Ja liever iemand steunen die al 2 atoombommen gedropt heeft met massa's doden en nadoden tot gevolg.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nouja je moet niks. Maar als iemand die hele tijd dreigt nukes op het land waar je woont te gooien.
Raketten op burgerdoelen gooit in de hoop zo te kunnen winnen. Lijkt me best een aardige reden om het niet zo leuke man te vinden.
Ik kan die dreigingen echt niet serieus nemen, dat is omdat we een doorvoerhaven zijn voor Amerikaans wapentuig.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nouja je moet niks. Maar als iemand die hele tijd dreigt nukes op het land waar je woont te gooien.
Raketten op burgerdoelen gooit in de hoop zo te kunnen winnen. Lijkt me best een aardige reden om het niet zo leuke man te vinden.