abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 januari 2023 @ 17:57:50 #1
485843 crew  Jippie
pi_207698268
Let's go!

Situatie 24 januari 2023

b626802ef920b6764964edc2b702df2d51f49ce1.jpg?1674580973

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776

[ Bericht 28% gewijzigd door Jippie op 24-01-2023 18:23:45 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 januari 2023 @ 18:03:15 #2
485843 crew  Jippie
pi_207698344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou ik wil gewoon horen waarom wat de wettelijke basis is als Rutte zegt dat het onze oorlog is.
Misschien is het gewoon zijn persoonlijke mening?
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 18:45:10 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207698772
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou ik wil gewoon horen waarom wat de wettelijke basis is als Rutte zegt dat het onze oorlog is.
Zegt hij dat in letterlijke zin? Dat lijkt mij niet want Nederland stuurt geen soldaten en bemoeit zich niet actief met de oorlog. Volgens mij zegt hij dit in overdrachtelijke zin namelijk in de zin dat het hier gaat om onze waarden en maatstaven hoe een beschaafd land hier in staat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207698780
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Misschien is het gewoon zijn persoonlijke mening?
En die van Rusland. Die zijn volgens eigen zeggen namelijk in oorlog met de NAVO.
pi_207699001
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zegt hij dat in letterlijke zin? Dat lijkt mij niet want Nederland stuurt geen soldaten en bemoeit zich niet actief met de oorlog. Volgens mij zegt hij dit in overdrachtelijke zin namelijk in de zin dat het hier gaat om onze waarden en maatstaven hoe een beschaafd land hier in staat.
quote:
De uitspraak van de premier inzake de oorlog in Oekraïne
https://www.openkamer.org/kamervraag/2022Z12757/
pi_207699026
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:45 schreef The_End het volgende:

[..]
En die van Rusland. Die zijn volgens eigen zeggen namelijk in oorlog met de NAVO.
Precies, terwijl het helemaal niet zo is.
Gewoon stemmingmakerij en propaganda van beide partijen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Candymannetje op 24-01-2023 19:13:45 ]
pi_207699498
quote:
Dat bevestigt toch wat Tijger_m zegt. Rusland voert op allerlei manieren oorlog met ons. Bijvoorbeeld door middel van die landverrader Pepijn van Houwelingen.
pi_207699534
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:36 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat bevestigt toch wat Tijger_m zegt. Rusland voert op allerlei manieren oorlog met ons. Bijvoorbeeld door middel van die landverrader Pepijn van Houwelingen.
Welnee, sinds wanneer is propaganda en stemmingmakerij oorlog voeren?
Dan is de hele wereld in oorlog.
pi_207699895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Welnee, sinds wanneer is propaganda en stemmingmakerij oorlog voeren?
Dan is de hele wereld in oorlog.
Wat Rutte zei is geen propaganda. Daarnaast doet Rusland een heel stuk meer dan alleen propaganda.
pi_207699976
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:56 schreef The_End het volgende:

[..]
Wat Rutte zei is geen propaganda. Daarnaast doet Rusland een heel stuk meer dan alleen propaganda.
Nee hoor, alleen Rusland doet aan propaganda.
Hier vertellen ze de waarheid.
Als je het maar vaak genoeg zegt ga je het nog geloven ook.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 januari 2023 @ 20:03:33 #11
485843 crew  Jippie
pi_207700054
quote:
Ruim een half jaar terug?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 januari 2023 @ 20:04:18 #12
485843 crew  Jippie
pi_207700075
Duitsland gaat toch 14 Leopard 2A6 tanks leveren

pi_207700085
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jaja, dus de propaganda in Rusland is hetzelfde als hier? -weg-

[ Bericht 1% gewijzigd door loveyoulongtime op 24-01-2023 20:36:17 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 januari 2023 @ 20:06:41 #14
485843 crew  Jippie
pi_207700118
In principe is elk nieuwsbericht te beschouwen als propaganda voor de één of voor de ander, dus het heeft geen zin om elkaars posts af te doen als propaganda.
pi_207700136
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:06 schreef Jippie het volgende:
In principe is elk nieuwsbericht te beschouwen als propaganda voor de één of voor de ander, dus het heeft geen zin om elkaars posts af te doen als propaganda.
Dat is echt niet waar. Dit is propaganda https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Propaganda_(communicatie)
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 januari 2023 @ 20:08:35 #16
485843 crew  Jippie
pi_207700152
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:07 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat is echt niet waar.
Waarom mag ik dat niet zo zien?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 januari 2023 @ 20:10:18 #17
485843 crew  Jippie
pi_207700182
Propaganda is een vorm van communicatie waarbij door de belanghebbende partij wordt getracht aanhangers voor haar gedachtegoed te winnen. Door het bewust verspreiden van eenzijdige en/of verzonnen informatie wordt geprobeerd de publieke opinie te bespelen.

En dan mijn opmerking:

pi_207700193
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ruim een half jaar terug?
Yep, dat was de betreffende uitspraak.
-edit- er zijn er wel meer geweest van bepaalde politici maar ik nam Mark Rutte als voorbeeld
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 20:12:41 #19
5428 crew  miss_sly
pi_207700235
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:10 schreef Jippie het volgende:
Propaganda is een vorm van communicatie waarbij door de belanghebbende partij wordt getracht aanhangers voor haar gedachtegoed te winnen. Door het bewust verspreiden van eenzijdige en/of verzonnen informatie wordt geprobeerd de publieke opinie te bespelen.

En dan mijn opmerking:

Als een nieuwsbericht de feiten meldt, is dat natuurlijk geen propaganda. Om propaganda te zijn, moet het bewust eenzijdig en/of verzonnen zijn en het doel hebben de publieke opinie te beïnvloeden. Vaak is nieuws gewoon dat: nieuws.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207700249
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:36 schreef The_End het volgende:

[..]
Hoezo landverrader? Vind ze juist erg pro-NL en anti-EU en anti-Rusland oorlog
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207700262
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:10 schreef Jippie het volgende:

En dan mijn opmerking:

Je stelling is domweg niet waar. Een nieuwsbericht dat een crimineel 3 jaar cel heeft gekregen is gewoon een feitelijke representatie van wat er is gebeurd. Dat is geen propaganda.

Propaganda is echt een hele specifieke vorm van communicatie.
pi_207700289
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als een nieuwsbericht de feiten meldt, is dat natuurlijk geen propaganda. Om propaganda te zijn, moet het bewust eenzijdig en/of verzonnen zijn en het doel hebben de publieke opinie te beïnvloeden. Vaak is nieuws gewoon dat: nieuws.
Het is ook mogelijk om het nieuws te beïnvloeden door het op een bepaalde manier te schrijven en/of bepaalde aspecten weg te laten.
Dat gebeurd vrij veel, niet enkel de MSM maar ook de alternatieve media doet daar aan mee.
Ga je op zoek naar de bron en dan is het bericht opeens een stuk genuanceerder.
pi_207700293
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:13 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Hoezo landverrader? Vind ze juist erg pro-NL en anti-EU en anti-Rusland oorlog
Omdat ze in de zak van Rusland zitten en hun propaganda verspreiden.

Als er een partij niet voor de belangen van NL opkomt, dan zijn het de leugenaars van FvD wel.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 20:19:58 #24
5428 crew  miss_sly
pi_207700376
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is ook mogelijk om het nieuws te beïnvloeden door het op een bepaalde manier te schrijven en/of bepaalde aspecten weg te laten.
Dat gebeurd vrij veel, niet enkel de MSM maar ook de alternatieve media doet daar aan mee.
Dat is zeker mogelijk en zal zeker gebeuren.

Maar dat maakt niet alle nieuwsberichten in principe propaganda. Dat vind ik echt veel te kort door de bocht.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 20:41:22 #25
236264 crew  capricia
pi_207700803
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja.
Of een niveautje hoger:
Welke punten breng je als nieuws, en waarover bericht je niet.

Dan kunnen de nieuwsberichten heel feitelijk zijn, en geen propaganda bevatten, maar toch kan het propaganda zijn.
Definitely not CIA
pi_207700914
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Of een niveautje hoger:
Welke punten breng je als nieuws, en waarover bericht je niet.

Dan kunnen de nieuwsberichten heel feitelijk zijn, en geen propaganda bevatten, maar toch kan het propaganda zijn.
Ja precies, ook dat gebeurd best veel.
Ik ben het wel met jippie eens dat vrijwel alles wat wij zien een vorm van propaganda is.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 januari 2023 @ 21:00:32 #27
485843 crew  Jippie
pi_207701160
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik lees heel veel nieuwsberichten en ik sla soms stijl achter over van de verschillen in berichtgeving over een zelfde gebeurtenis.

Er zijn maar weinig nieuwsbronnen die het sec bij de feiten houden.

En natuurlijk is er verschil tussen puur nieuws en pure propaganda, maar ik heb de indruk dat het steeds meer verweven wordt naar wat de doelgroep lezen wil. Gekleurd nieuws neigt naar mijn mening naar propaganda.
pi_207701207
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:00 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik lees heel veel nieuwsberichten en ik sla soms stijl achter over van de verschillen in berichtgeving over een zelfde gebeurtenis.

Er zijn maar weinig nieuwsbronnen die het sec bij de feiten houden.

En natuurlijk is er verschil tussen puur nieuws en pure propaganda, maar ik heb de indruk dat het steeds meer verweven wordt naar wat de doelgroep lezen wil. Gekleurd nieuws neigt naar mijn mening naar propaganda.
Lees je toevallig het AD of De Telegraaf?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 januari 2023 @ 21:14:13 #29
485843 crew  Jippie
pi_207701386
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:02 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Lees je toevallig het AD of De Telegraaf?
Die zie ik ook voorbijkomen, maar ook veel buitenlandse media.
pi_207701614
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:14 schreef Jippie het volgende:

[..]
Die zie ik ook voorbijkomen, maar ook veel buitenlandse media.
Als je het ‘voorbij ziet komen’ dan is t waarschijnlijk journalistiek waar je niet voor betaalt en ja, dan is de kans dat die media je voorschotelen wat je (waarschijnlijk) wil zien groter. Betalen voor fatsoenlijke journalistiek is daarom verstandig.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 25 januari 2023 @ 00:18:41 #31
485843 crew  Jippie
pi_207703728
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:28 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Als je het ‘voorbij ziet komen’ dan is t waarschijnlijk journalistiek waar je niet voor betaalt en ja, dan is de kans dat die media je voorschotelen wat je (waarschijnlijk) wil zien groter. Betalen voor fatsoenlijke journalistiek is daarom verstandig.
Klopt, check veel diverse nieuwsbronnen om te kijken of er iets voor de FP bijstaat. En heb daarvoor geen abbo of zo, hooguit inloggen met emailadres. Vertaal veel van bijv Tagesschau, Deutschlandfunk en The Guardian voor de FP. Engelse en Usa media zijn in de regel pro-Oekraïne (om on topic te blijven :P) Duitse media plaatsen er bijna altijd bij als ze nieuws van Rus- of Oekr- kant niet hebben kunnen verifieren. Vind dat een prettige gewoonte.
  woensdag 25 januari 2023 @ 06:26:15 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207704096
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 16:27 schreef The_End het volgende:

[..]
Allemaal vanwege Putin. Hij had ook gewoon het land niet binnen kunnen vallen en gas kunnen blijven verkopen. Dan was iedereen beter af geweest.
Dat, maar Rusland is gewoon een enorme schijterd, Oekraïne wil bij NATO, NATO heeft regels.
Ondanks die regels post Rusland in de broek omdat de NATO grens dichterbij komt.
Niet doormiddel van geweld maar door bemiddeling.
Rusland gebruikt dan het enige wat ze kennen en dat is geweld.

Wat voor dreiging was er?
NATO heeft alleen een verdedigende status, en waarom omdat landen zoals een Rusland zonodig geweld moet gebruiken om hun zin door te zetten.

Rusland had gewoon de boel de boel moeten laten en niet moeten bemoeien met hun buurland dan waren beide partijen veel beter af geweest, Rusland en Oekraïne hadden gewoon enorm rijk kunnen worden met hun natuurlijke bronnen.

Maar nee, omdat Rusland zo bang is voor een keer een goeie stand van zaken moesten ze zo nodig het voor zichzelf verpesten.

Rusland zelf kwam uit een ontzettend diep dal na de val van de Sovjet Unie door zaken te doen met het westen.

Maar een of andere manier dringt het niet door dat gewoon elkaar helpen beter is dan ergens tegenaan lopen schoppen.

Zie Oekraïne die krijgt steun van heel veel samenwerkende landen om een vuist te kunnen vormen tegen de gene die hen probeert te onderdrukken.

Nu zit Rusland enorm in de rats en ook op het slagveld offert men hun eigen manschappen als een stel lemmings op voor maar een beetje grondgebied en waarvoor?

Ook al nemen ze het hele land over, het hele land onderdrukken tot in de eeuwigheid levert 0,niks op!

Oekraïne is er gewoon klaar mee met gezeik van hun grote buurman en daarom vecht men terug.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207704653
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 06:26 schreef theguyver het volgende:

Dat, maar Rusland is gewoon een enorme schijterd,

Ondanks die regels pist Rusland in de broek omdat de NATO grens dichterbij komt.

Maar nee, omdat Rusland zo bang is
Maar een of andere manier dringt het niet door dat gewoon elkaar helpen beter is dan ergens tegenaan lopen schoppen.
Lol, vol in de aanval gaan bewijst het tegendeel.
De schijterd is diegene die wat brol wapens stuurt en een ander opoffert omdat ie zelf te bang is zn handen vuil te maken.

quote:
Mja obsessief een militaire alliantie blijven instandhouden en uitbouwen is ook niet echt een signaal tot samenwerking :')

quote:
Nu zit Rusland enorm in de rats en ook op het slagveld offert men hun eigen manschappen als een stel lemmings op voor maar een beetje grondgebied en waarvoor?
De realiteit toont aan dat het eerder oekr is die manschappen massaal blijft opofferen voor wat "onbeduidend" grondgebied. Goed voor de rus natuurlijk.

Ow en een van je recente spoilers over weer iemand die uit een raam gevallen was in Rusland ... in oekraine krijgen ze een helikopter vlucht aangeboden :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207704667
ow en nieuws en "feiten" ?
Laat ons maar al eerst es stoppen met breinloos het zelenski regime na te blaten.
Recente gebeurtenissen trekken hun geloofwaardigheid meer dan in twijfel.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207705377
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar proberen ze ons idd tevergeefs van te overtuigen ja :Y
pi_207705458
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:04 schreef Jippie het volgende:
Duitsland gaat toch 14 Leopard 2A6 tanks leveren

En ?
Wat zijn de verwachtingen van de vele voorstanders hier ?

- de rus compleet verslaan ?
- de Krim aanvallen ?
- op naar Moskou ?
- proberen vermijden dat er enkele in russische handen vallen ?
- hopen dat er niet teveel fotos van vernietigde tanks online komen ?
- hopen dat oekr niet verliest, want ja ... slechte reclame voor de wondertanks
- andere ?
pi_207705499
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En ?

- de Krim aanvallen ?
- op naar Moskou ?
- andere ?
Oekraïne helpen bij het afslaan van een nieuw Russisch offensief? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten.
pi_207705637
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En ?

- de Krim aanvallen ?
- op naar Moskou ?
- andere ?
Ben eens eerlijk: wil je ook een gesprek, of wil je alleen sneren op mensen die pro-Oekraïne zijn en zanikken over Oekraine en Zelensky? In geval van het eerste zou je ook gewoon antwoord kunnen geven en je eigen posts een beetje prettiger op kunnen stellen. In geval van het tweede kan ik je verder gewoon negeren.
pi_207705650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:01 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Oekraïne helpen bij het afslaan van een nieuw Russisch offensief? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten.
Ik ben ook geen militair en geen strateeg, dus ik kan er ook geen goed antwoord op geven. Ik denk dat de levering van oa deze tanks het Oekraïense leger zal versterken en dat kunnen ze goed gebruiken om zich verder te blijven verdedigen tegen de invaller en bezetter van hun land.
pi_207705795
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ben eens eerlijk: wil je ook een gesprek, of wil je alleen sneren op mensen die pro-Oekraïne zijn en zanikken over Oekraine en Zelensky? In geval van het eerste zou je ook gewoon antwoord kunnen geven en je eigen posts een beetje prettiger op kunnen stellen. In geval van het tweede kan ik je verder gewoon negeren.
Wat ist probleem ?
Ik stel gewoon vraag met verschillende -realistische- mogelijkheden...

En goh, dat er hier anderen enkel komen sneren op mensen die anders over het conflict denken, en enkel komen zanikken over Rusland en Putin, en propaganda en desinformatie... is dan weer wel normaal en acceptabel :?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 25 januari 2023 @ 10:36:55 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207705822
Leopards zijn ontworpen om Russische tanks te bestrijden, dus nogal wiedes dat ze naar Oekraïne gaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207705840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Leopards zijn ontworpen om Russische tanks te bestrijden, dus nogal wiedes dat ze naar Oekraïne gaan.
Dat wist ik niet, maar dan is het inderdaad heel logisch dat ze nu daarheen gaan.
pi_207706027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:36 schreef Straatcommando. het volgende:
En de AT-14 ARMATA zijn ontworpen om de Leopards aan te pakken ;)

Kan spannend worden
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 25 januari 2023 @ 11:01:01 #44
pi_207706047
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En de AT-14 ARMATA zijn ontworpen om de Leopards aan te pakken ;)

Kan spannend worden
Die hebben we nog niet in Oekraïne gezien, want die is nog niet gevechtsklaar
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207706064
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die hebben we nog niet in Oekraïne gezien, want die is nog niet gevechtsklaar
Rusland stuurt ook eerst zijn ouwe brol hé

Save the best for last :D
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 25 januari 2023 @ 11:07:11 #46
pi_207706103
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Rusland stuurt ook eerst zijn ouwe brol hé

Save the best for last :D
Hoe kom je daar bij? Er zijn al een aantal t90(ms) gezien en gesloopt..dat is de modernste inzetbare mbt die ze hebben.
pi_207706109
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoe kom je daar bij? Er zijn al een aantal t90(ms) gezien en gesloopt..dat is de modernste inzetbare mbt die ze hebben.
we zien wel
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 25 januari 2023 @ 11:10:10 #48
pi_207706136
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
we zien wel
het beste wat ze hadden is in tijdens de eerste fase van de invasie behoorlijk uitgdund. Niet alleen materieel maar ook manschappen..
pi_207706216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
het beste wat ze hadden is in tijdens de eerste fase van de invasie behoorlijk uitgdund. Niet alleen materieel maar ook manschappen..
waarom post je westerse propaganda ? :P ;)
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:22:05 #50
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207706302
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:34 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol, vol in de aanval gaan bewijst het tegendeel.
De schijterd is diegene die wat brol wapens stuurt en een ander opoffert omdat ie zelf te bang is zn handen vuil te maken.
[..]
Mja obsessief een militaire alliantie blijven instandhouden en uitbouwen is ook niet echt een signaal tot samenwerking :')
[..]
De realiteit toont aan dat het eerder oekr is die manschappen massaal blijft opofferen voor wat "onbeduidend" grondgebied. Goed voor de rus natuurlijk.

Ow en een van je recente spoilers over weer iemand die uit een raam gevallen was in Rusland ... in oekraine krijgen ze een helikopter vlucht aangeboden :+
Oekraïne is geen NATO of EU land.
Oekraïne vraagt om hulp in de vorm van wapens , en dat krijgt men.

Het betreft Oekraïens grondgebied geen Russisch grondgebied, gek dat mensen terug vechten in HUN land.
Grotendeel van de bevolking heeft ZELF de wapens opgepakt om terug te vechten tegen een agressor.

Uit een helicopter gedonderd?
Daar heb ik nog niks over gehoord zelf niet in een van de tig telegram groepjes..
Vertel.
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')