SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Een buitgemaakte die ze weer werkend gekregen hebben denk ik. Zo'n ding kan in Bakhmut een gamechanger zijn!quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zag het ook in de comments, maar die heeft Oekraïne toch niet?
Flaktürmequote:Op donderdag 19 januari 2023 16:30 schreef myShizzle het volgende:
Moskou wordt alvast beveiligd
[ twitter ]
Nouja we noemden het een oorlogsmisdaad in het begin van de oorlog, dus ik zou er nog steeds niet zo'n voorstander van zijn. Niet dat de orks veel krediet hebben als het om oorlogsmisdaden gaat natuurlijk.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een buitgemaakte die ze weer werkend gekregen hebben denk ik. Zo'n ding kan in Bakhmut een gamechanger zijn!
Ok ik vind dit een raar statement van ze. Je steunt ze qua materieel maar verder is het fout wat ze doen? Is Iran zich voorzichtig aan het distantieren van Putin?quote:
Iran zegt gewoon wat Servie en Kazachstan ook zeggen en wat Luka ook wilquote:Op donderdag 19 januari 2023 17:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok ik vind dit een raar statement van ze. Je steunt ze qua materieel maar verder is het fout wat ze doen? Is Iran zich voorzichtig aan het distantieren van Putin?
Ze hebben het geld hard nodig maar zijn ook bang voor nog meer sancties?quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok ik vind dit een raar statement van ze. Je steunt ze qua materieel maar verder is het fout wat ze doen? Is Iran zich voorzichtig aan het distantieren van Putin?
Ik weet niet of Iran nog harder gesanctioneerd kan worden dan nu al het geval is. Vind het echt een opvallende uitspraak.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ze hebben het geld hard nodig maar zijn ook bang voor nog meer sancties?
Ik vind het ook een opvallende uitspraak hoor.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niet of Iran nog harder gesanctioneerd kan worden dan nu al het geval is. Vind het echt een opvallende uitspraak.
Waarom eigenlijk? Ze willen gewoon geld verdienen aan een oorlog maar steunen de annexaties niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niet of Iran nog harder gesanctioneerd kan worden dan nu al het geval is. Vind het echt een opvallende uitspraak.
de annexaties van Poetin kun je maar beter niet steunen want dan ben jij de volgende , Assad durft het niet eens te zeggen , wnat dan gaat ie volgende week het raam uitquote:Op donderdag 19 januari 2023 17:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ze willen gewoon geld verdienen aan een oorlog maar steunen de annexaties niet.
Europa begint het Poetin's oorlog een beetje zat te worden. Dan krijg je dat.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:35 schreef skysherrif het volgende:
De denen die al hun caesars naar oekraine sturen, jezus het is echt absurd wat oekraine straks allemaal binnen gaat krijgen![]()
Steun is een groot woord hé?quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Omdat wij het niet leuk vinden als je wapentuig aan iemand verkoopt, die wij niet leuk vinden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ze willen gewoon geld verdienen aan een oorlog maar steunen de annexaties niet.
Ik denk dat het niet geheel toevallig is dat ook servie vandaag of gister zegt dat ze de invasie afkeuren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi dat die Russen die dingen nu zelf op hun bakkes krijgen. Jammer dat ze thuis niet kunnen vertellen hoe gruwelijk het isquote:Op donderdag 19 januari 2023 17:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja we noemden het een oorlogsmisdaad in het begin van de oorlog, dus ik zou er nog steeds niet zo'n voorstander van zijn. Niet dat de orks veel krediet hebben als het om oorlogsmisdaden gaat natuurlijk.
Iran trekt zijn keutel nu ook in?quote:
Was dat niet omdat de Russen ze tegen burgerdoelen gebruikten? Lijkt me nu niet echt het geval.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja we noemden het een oorlogsmisdaad in het begin van de oorlog, dus ik zou er nog steeds niet zo'n voorstander van zijn. Niet dat de orks veel krediet hebben als het om oorlogsmisdaden gaat natuurlijk.
Ook wel beetje Fransjes pesten: tis toch een beetje oud/slecht wat het eerste op moet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Europa begint het Poetin's oorlog een beetje zat te worden. Dan krijg je dat.
Ja, die dingen werden ook gewoon op steden geschoten. Oa Mariupol.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Was dat niet omdat de Russen ze tegen burgerdoelen gebruikten? Lijkt me nu niet echt het geval.
Ik denk het niet. Denemarken heeft ze in 2017 gekocht. De eerste 15 werden geleverd in 2021 en er staan nog vier bestellingen open. Denemarken gaat ook nieuwe aanschaffen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook wel beetje Fransjes pesten: tis toch een beetje oud/slecht wat het eerste op moet.
Volgens mij was dit overigens gewoon een simpele javelinquote:Op donderdag 19 januari 2023 16:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een buitgemaakte die ze weer werkend gekregen hebben denk ik. Zo'n ding kan in Bakhmut een gamechanger zijn!
Geef idd ander licht.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Denemarken heeft ze in 2017 gekocht. De eerste 15 werden geleverd in 2021 en er staan nog vier bestellingen open. Denemarken gaat ook nieuwe aanschaffen.
Wel een grote explosie en schokgolf voor een Javelin.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Volgens mij was dit overigens gewoon een simpele javelin
[ afbeelding ]
Misschien een secondary blast van het een of ander dat rond het doel lag.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel een grote explosie en schokgolf voor een Javelin.
Komt denk ik vooral ook door wat er geraakt mee werd en weersomstandigheden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel een grote explosie en schokgolf voor een Javelin.
Ik ben om. Ik vind dat Oekraïne helemaal niks meer moet aannemen van Duitsland. Gewoon uit principe.quote:
Of misschien geeft Duitsland toestemming. Geen idee. Maar:quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dus ongeacht of Duitsland geen toestemming geeft
Lekker boeiend die toestemming, Oekraïne heeft die dingen nodig.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dus ongeacht of Duitsland geen toestemming geeft
Ja, daar heb je wel gelijk in.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Komt denk ik vooral ook door wat er geraakt mee werd en weersomstandigheden.
maar de 'trajectory' en van hoe dichtbij het wordt afgevuurd lijkt me een javelin, en een javelin heeft als het raak schiet ook echt een grote explosie overigens
Anders zijn ze de volgende op Poetins lijstje van euroasia ruslandquote:Op donderdag 19 januari 2023 17:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet geheel toevallig is dat ook servie vandaag of gister zegt dat ze de invasie afkeuren.
Ik weet niet of Poetin veel naar Rob van Wijk luistert de laatste tijdquote:Op donderdag 19 januari 2023 18:14 schreef phpmystyle het volgende:
Rob de Wijk herhaalt weer eens het geen NAVO conflict is.
Misschien hierom, was gisteren in het nieuws:quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)re-isolatie-van-iranquote:De Iraanse Revolutionaire Garde moet op de terreurlijst komen, vinden bijna alle Europarlementariërs. Op die manier moet er meer druk komen op het regime, dat met het elitekorps hard optreedt tegen demonstranten in Iran en al meerdere betogers heeft geëxecuteerd. Het Europees Parlement stemt daar vanmiddag over in Straatsburg.
Goed plan om je nog enige Europese vriendje binnen te vallen ja. Ze zullen wel weer gratis paspoorten uitdelen zeker.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Anders zijn ze de volgende op Poetins lijstje van euroasia rusland
De echte Spot, van de Boston Dynamics godenquote:Op donderdag 19 januari 2023 18:43 schreef polderturk het volgende:
Demonstratie.
Ali Baba robothond met een machinegeweer op de rug. Levens gevaarlijk.
Is voor abonneesquote:Op donderdag 19 januari 2023 18:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Interessant artikel:
https://fd.nl/samenleving(...)119&utm_term=app-ios
Was net ook in 1Vandaag, een voor en tegenstanderquote:Op donderdag 19 januari 2023 18:57 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Verder nog niks bekend van wat het precies gaat worden.
Punt is natuurlijk dat vier systemen ook te weinig is, terwijl je wel, door mee te doen met een groep landen, op deze manier het systeem in een klein beetje zinnige aantallen naar Oekraïne kan sturen. Nu nieuwe systemen bestellen en in de tussentijd de Amerikanen maar lief aankijken dat ze niet uit de NAVO stappen (dat is als Rutte een goed politicus is iets wat hij bij zijn afgelopen bezoek heeft besproken).quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:57 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
De Chinese versie kost $3000quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De echte Spot, van de Boston Dynamics goden, kost 75.000 dollar.
Daar moet je dan zelf nog een geweer op MacGyveren met ducttape en een paperclip.
Ja als ze het een goed plan zouden vinden dat andere landen geannexeerd wordenquote:Op donderdag 19 januari 2023 18:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Goed plan om je nog enige Europese vriendje binnen te vallen ja. Ze zullen wel weer gratis paspoorten uitdelen zeker.
quote:Russen hebben geen visum nodig voor Servië.
De regering schat dat er inmiddels zo'n 15.000 Russen in Servië onderdak hebben gevonden, vooral in de hoofdstad Belgrado.
Ook meldt het handelsregister meer dan 1.500 nieuwe Russische bedrijven.
Maar die gastvrijheid keert zich nu tegen de eigen bevolking, die een stuk minder te besteden heeft dan de Russen die halsoverkop het vliegtuig pakken. "
De huren in Belgrado zijn in een paar maanden tijd met 40 tot 60 procent gestegen, in populaire delen van het centrum zelfs verdubbeld.", weet Nikola Cobic, makelaar bij City Expert, een van de grootste woningbemiddelaars in Belgrado. "Voor elke woning zijn er minimaal tien Russen die willen kijken. Tachtig procent van onze klanten zijn nu Russen."
In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik direct gevaar nou niet meteen zie voor Nederland en met mij zullen velen zo denken.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:57 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dat grote probleem hebben we toch wel als het zo ver komt en dan gaat die ene patriot het verschil ook niet meer maken.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik direct gevaar nou niet meteen zie voor Nederland en met mij zullen velen zo denken.
Als het mis gaat ben ik en met bij velen een domme lul en hebben we een groot probleem.
Nieuwe kopen is inderdaad geen overbodige luxe. Dat klopt. Idem voor een heleboel andere defensiezaken.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:57 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Dat weet je niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat grote probleem hebben we toch wel als het zo ver komt en dan gaat die ene patriot het verschil ook niet meer maken.
Nee, maar def vind ook dat ze veel meer nodig hebben.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat grote probleem hebben we toch wel als het zo ver komt en dan gaat die ene patriot het verschil ook niet meer maken.
Ik acht het zeer onwaarschijnlijk en voor zover toch vind ik het een aanvaardbaar risico.quote:
2024 def uitgave van 3%. Je staat in de rij voor nieuwe spullen, maar geld komt er.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nieuwe kopen is inderdaad geen overbodige luxe. Dat klopt. Idem voor een heleboel andere defensiezaken.
En dat moet op de (middel-)langetermijn ook. Maar dat vind ik maar heel beperkt een argument om op de korte termijn UA niet te helpen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee, maar def vind ook dat ze veel meer nodig hebben.
We zitten wel achter Duitsland en Polen hé. Dus als iemand het kan missen, dan zijn wij het. Eerder dan Duitsland of Polen. Wel is de bescherming van Rotterdam cruciaal. Dus alleen daarvoor moeten we niet alles weggeven. Ook natuurlijk omdat we vanwege de bezuinigingen al teveel hebben weggedaan. Ik las laatst dat defensie nieuwe voertuigen heeft gekocht in Nederland zelf. Dan lijkt mij een prima voorbeeld voor een puike aankoop. Dit is allemaal materiaal dat je vooral in crisissituatie nodig hebt, dan koop je het graag in bij iemand die gelijksoortige belangen heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:57 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
En dat is betalen bij levering? Of bij bestellen?quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
2024 def uitgave van 3%. Je staat in de rij voor nieuwe spullen, maar geld komt er.
Dat vind ik ook. Wel jammer dat het uit eigen materiaal moet komen wel.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat moet op de (middel-)langetermijn ook. Maar dat vind ik maar heel beperkt een argument om op de korte termijn UA niet te helpen.
Goed verhaal van Cobelens. Dat HCSS (De Wijk) dat blijft toch wel een heel bijzonder clubje.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Was net ook in 1Vandaag, een voor en tegenstander
https://eenvandaag.avrotr(...)worst-case-scenario/
3% besteden aan defensie, dat kan ook zijn extra kroketten bij de lunch en een mooie slaapzaal , 40 drones en hogere salarissen en betere trainingen voor IT personeelquote:Op donderdag 19 januari 2023 19:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat is betalen bij levering? Of bij bestellen?
Ja, ze doen het nu in hun broek omdat ze weten wat er allemaal op ze af gaat komen. .quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:25 schreef theguyver het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)-ukraine-2023-01-19/
MOSCOW, Jan 19 (Reuters) - An ally of President Vladimir Putin warned NATO on Thursday that a defeat of Russia in Ukraine could trigger a nuclear war, while the head of the Russian Orthodox Church said the world would end if the West tried to destroy Russia.
Een nieuwe week een nieuwe nuke dreigement.
could would ifquote:Op donderdag 19 januari 2023 19:25 schreef theguyver het volgende:
MOSCOW, Jan 19 (Reuters) - An ally of President Vladimir Putin warned NATO on Thursday that a defeat of Russia in Ukraine could trigger a nuclear war, while the head of the Russian Orthodox Church said the world would end if the West tried to destroy Russia.
Tjah, allemaal linkse jan doedels.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
Noord Korea lijkt me ook wel een competent stel generaals te hebben met veel praktijkervaring, net als Rusland
[ afbeelding ]
NOEKSquote:Op donderdag 19 januari 2023 19:25 schreef theguyver het volgende:
Opvallend dat Wijninga en Cobelens beiden commandant van een Patriot-eenheid zijn geweest, maar toch volkomen tegenovergestelde meningen hebben over de huidige noodzaak om die systemen hier in Nederland te hebben, en of het mogelijk is om slechts delen van het systeem te leveren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed verhaal van Cobelens. Dat HCSS (De Wijk) dat blijft toch wel een heel bijzonder clubje.
Veel Flippofans daar.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
Noord Korea lijkt me ook wel een competent stel generaals te hebben met veel praktijkervaring, net als Rusland
[ afbeelding ]
Goedenavond u spreekt met carnavalsvereniging cv het raketje, wij zijn op zoek naar onze prins…quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]
De Patriot is een NATO asset aangezien het een niche-capaciteit is. Alleen Nederland, Duitsland, Spanje en Griekenland beschikken er vooralsnog als NATO leden binnen europa over, Zweden heeft ze ook maar nog geen NATO lid. En de PAC-3 missile capaciteit is nog dunner gezaaid. NATO breed zitten we al heel mager in de air-defense middelen...quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:12 schreef Jojoke het volgende:
We zitten wel achter Duitsland en Polen hé. Dus als iemand het kan missen, dan zijn wij het. Eerder dan Duitsland of Polen. Wel is de bescherming van Rotterdam cruciaal. Dus alleen daarvoor moeten we niet alles weggeven. Ook natuurlijk omdat we vanwege de bezuinigingen al teveel hebben weggedaan. Ik las laatst dat defensie nieuwe voertuigen heeft gekocht in Nederland zelf. Dan lijkt mij een prima voorbeeld voor een puike aankoop. Dit is allemaal materiaal dat je vooral in crisissituatie nodig hebt, dan koop je het graag in bij iemand die gelijksoortige belangen heeft.
Heeft Erdolf de S400 eigenlijk al?quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Patriot is een NATO asset aangezien het een niche-capaciteit is. Alleen Nederland, Duitsland, Spanje en Griekenland beschikken er vooralsnog als NATO leden binnen europa over, Zweden heeft ze ook maar nog geen NATO lid. En de PAC-3 missile capaciteit is nog dunner gezaaid. NATO breed zitten we al heel mager in de air-defense middelen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Competent genoeg om gesalueerd te worden door 45.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft Erdolf de S400 eigenlijk al?Ben toch wel benieuwd of hij er al spijt van heeft…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Met het verschil dat Wijninga redelijk recent commandant GGW (kolonel) is geweest en bijna zijn hele carriere bij de Groepen Geleide Wapens heeft gediend en dus prima weet hoe de vlag er atm bij hangt. En Cobelens nog in de koude oorlog een blauwe maandag squadron commandant (majoor) is geweest bij 5 GGW toen dat hele circus nog in Duitsland zat...quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:36 schreef Jemoederniet het volgende:
Opvallend dat Wijninga en Cobelens beiden commandant van een Patriot-eenheid zijn geweest, maar toch volkomen tegenovergestelde meningen hebben over de huidige noodzaak om die systemen hier in Nederland te hebben, en of het mogelijk is om slechts delen van het systeem te leveren.
Okay, uh, deal.quote:
Lavrovs dochters wonen in de London , die zullen het wel met hem eens zijn als ze dit zienquote:
quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |