Zo denk ik er zelf ook over. Maar helaas zijn veel werkgevers nog van de oude stempel en denken zij er wellicht anders over....quote:Op maandag 16 januari 2023 15:40 schreef Poepz0r het volgende:
Gat op cv. Gewoon zeggen dat je een wereldreis hebt gemaakt opgelost
Nee hoor. Gewoon zeggen wereldreis beetje aandikken klaarquote:Op maandag 16 januari 2023 15:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zo denk ik er zelf ook over. Maar helaas zijn veel werkgevers nog van de oude stempel en denken zij er wellicht anders over....
Werkgevers kan het vaak geen ene ruk schelen als je ze eerlijk vertelt dat je op wereldreis bent geweest.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zo denk ik er zelf ook over. Maar helaas zijn veel werkgevers nog van de oude stempel en denken zij er wellicht anders over....
Dit... Een periode van een paar maanden is echt geen issue. Het wordt pas een ding wanneer er een langere, niet toegelichte periode opstaat. Bemiddelaars doen er misschien wat vervelender over, maar in de huidige arbeidsmarkt? Als een werkgever moeilijk doet over paar maandjes tussen werk, wil je er zeer waarschijnlijk überhaupt niet werken.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:08 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Werkgevers kan het vaak geen ene ruk schelen als je ze eerlijk vertelt dat je op wereldreis bent geweest.
Een wereldreis is vaak ook nog eens een goede gespreksopener.
Ik ken de Ierse regels uiteraard niet, maar in Nederland zou je 20/12*10mnd=16 dagen met behoud van WW op vakantie kunnen.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:14 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kan het ook met de zeer beperkte 'WW'-uitkering (waar ik genoeg belasting voor betaald heb) hier een tijdje uitzingen en ik wil graag een maandje of wat door zuid oost azie of zo reizen,
In Nederland met de WW is dat zeker het geval. Als je WW ontvangt heb je een sollicitatieplicht en moet je elke 4 weken 4 sollicitatie activiteiten hebben gedaan en dit melden in je online werk.nl omgeving. Je kunt wel op vakantie gaan en daarvoor vakantiedagen aanvragen. Per kalenderjaar heb je dan 20 vakantiedagen, begint je WW na 1 januari dan heb je dat jaar minder vakantiedagen. Een wereldreis van 2 of 3 maanden zit er dan dus niet in, tenminste niet als je nog WW wilt ontvangen.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:59 schreef Viv het volgende:
En moet je niet eerst toestemming hebben van de uitkeringsinstantie om zo lang op vakantie te gaan (aangezien je dan niet beschikbaar bent voor sollicitatiegesprekken tenzij online/telefonisch)?
Ja ik denk inderdaad dat ik er een sabbatical van maak.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:46 schreef baskick het volgende:
Je bedoelt dus eigenlijk een sabatical? Zet je dat toch op je cv. Kun je gebruiken om een boek te lezen, een studie te doen, een serie te binge watchen, te reizen, te mantelzorgen, whatever. Gewoon op je cv vermelden, dan heb je ook geen gat. "In between jobs".
Je ww-periode nodeloos lang rekken zou voor mij een ander verhaal zijn.
Solliciteren kan als ik op reis ben en ook video vergaderen met de Ierse versie van het UWVquote:Op maandag 16 januari 2023 17:41 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik ken de Ierse regels uiteraard niet, maar in Nederland zou je 20/12*10mnd=16 dagen met behoud van WW op vakantie kunnen.
Als dat laatste je redenering is dan kunnen we op jouw vraag eigenlijk geen antwoord geven want ervaring met hoe ze in Ierland dingen zien/doen weten we hier dan niet.quote:Op maandag 16 januari 2023 17:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ik denk inderdaad dat ik er een sabbatical van maak.
Wat maakt dat voor jou uit? Ik woon in Ierland en jij woont in Nederland.
Solliciteren gaat tegenwoordig nooit meer fysiek in mijn branche.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:59 schreef Viv het volgende:
Als ik werkgever zou zijn, dan zou ik het waarderen als potentiële werknemers er blijk van geven dat ze pro-actief zijn omtrent een mogelijk naderend ontslag, en dat ze niet als een konijn in de koplampen blijven kijken.
En los daarvan: je hebt eerder gezegd dat het Ierse equivalent van WW zo laag is dat je daar niet of nauwelijks de huur van kan betalen.
Ben je dan überhaupt wel in de positie om een sabbatical te nemen?Of zeg je dan de huur op, en ga je voor onbepaalde tijd in een goedkoop land zitten?
En moet je niet eerst toestemming hebben van de uitkeringsinstantie om zo lang op vakantie te gaan (aangezien je dan niet beschikbaar bent voor sollicitatiegesprekken tenzij online/telefonisch)?
Als ik hier een vraag stel over Ierse regels mag dat topic dicht. Daarvoor ga ik naar een Iers forum namelijk.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als dat laatste je redenering is dan kunnen we op jouw vraag eigenlijk geen antwoord geven want ervaring met hoe ze in Ierland dingen zien/doen weten we hier dan niet.
- offtopic verwijderd -quote:Op maandag 16 januari 2023 18:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ik hier een vraag stel over Ierse regels mag dat topic dicht. Daarvoor ga ik naar een Iers forum namelijk.
Echter als iemand zegt "ik vind het niet goed dat je WW gaat trekken " terwijl ik toch echt in een ander land woon dan die persoon, vind ik het redelijk en billijk om aan te geven dat ik in een ander land woon en te vragen wat dat die persoon uitmaakt.
Als ik in NL zou wonen kan je nog het argument geven "dan ga jij zeker WW trekken van mijn belastingscenten !" Maar dat argument gaat in dezen dus niet op.
Verder heb je zelf weer het topic vervuild met een stukje over huizen kopen, zou je dat misschien willen verwijderen want dit gaat niet over huizen kopen. bij voorbaat dank
Internet is je vriend en ik heb wel degelijk serieus gesolliciteerd, alleen van mijn vakantie locatie en dat wordt niet gecontroleerd dus absoluut geen fictive sollicitatie, je moet voor een gesprek alleen even verder weg cq naar huis en dat is binnen Nederland echt geen probleemquote:Op maandag 16 januari 2023 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Als je langdurig op vakantie bent, dan heb je geen recht op WW. Dat je er in de praktijk wel mee wegkomt als je fictieve sollicitaties verstuurt doet daar niets aan af.
Ja dat dus je komt er makkelijk mee weg maar het is fraude natuurlijk.quote:Op maandag 16 januari 2023 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Als je langdurig op vakantie bent, dan heb je geen recht op WW. Dat je er in de praktijk wel mee wegkomt als je fictieve sollicitaties verstuurt doet daar niets aan af.
Dat begrijp ik wel, maar je wordt geacht om 'direct beschikbaar te zijn voor werk' om aanspraak te kunnen maken op WW. Oftewel, als jij van plan bent om vier maanden weg te blijven en die periode wil je overbruggen door op afstand te solliciteren op functies die pas maanden later beschikbaar zijn, dan fraudeer je. Ook al is de kans dat je erop gepakt wordt niet erg groot.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:55 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Internet is je vriend en ik heb wel degelijk serieus gesolliciteerd, alleen van mijn vakantie locatie en dat wordt niet gecontroleerd dus absoluut geen fictive sollicitatie, je moet voor een gesprek alleen even verder weg cq naar huis en dat is binnen Nederland echt geen probleem
Ahhhh, goed punt. Dat is zo ja. Dus je kunt WW trekken, maar je wordt wel geacht te solliciteren. Dan kun je een vakantie wellicht nog wel weg moffelen, maar hoe langer die vakantie duurt, hoe lastiger het wordt dat te verbergen dat je niet aan je verplichting hebt voldaan.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar je wordt geacht om 'direct beschikbaar te zijn voor werk' om aanspraak te kunnen maken op WW. Oftewel, als jij van plan bent om vier maanden weg te blijven en die periode wil je overbruggen door op afstand te solliciteren op functies die pas maanden later beschikbaar zijn, dan fraudeer je. Ook al is de kans dat je erop gepakt wordt niet erg groot.
Ah, dat scheelt.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Solliciteren gaat tegenwoordig nooit meer fysiek in mijn branche.
Ik heb ook spaargeld dus ik kan het een paar maanden met of zonder de zeer lage Ierse WW uitzingen.
Ik zeg niet dat je niet op vakantie zou moeten kunnen, maar dat je al precies 3 maanden pro-actief bezig had kunnen zijn om je volgende baan te regelen:quote:"Bij naderend ontslag " een nieuwe werkgever kan in de krant lezen dat mijn bedrijf een massaontslagronde heeft gehad (ja het bedrijf is dusdanig groot). Als men dan tot jouw conclusie komt dat je niet op vakantie zou moeten gaan na zo'n ontslag, lijkt mij de conclusie dat de werkgever niks geeft om work life balance en dat ik er dus niet wil werken.
Misschien laat je het bewust of onbewust uitdraaien op een ontslag zonder nieuwe baan in Ierland in het vooruitzicht?quote:Op donderdag 24 juni 2021 16:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Natuurlijk is mijn baan belangrijk en ik verdien momenteel ook goed, maar ik woon in een land waar ik niet kan aarden (ierland) dus iets in mij zegt dat plots ontslag niet het einde van mijn leven zou betekenen maar juist een nieuwe kans.
Dus nu zit je heel hard te hopen dat zo’n werkgever hier zit en je van een passend antwoord kan voorzienquote:Op maandag 16 januari 2023 15:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als de vakantielocatie in eigen land is, is het niet echt een probleem om voor een gesprek naar de potentiele werkgever te gaan, en zo kun je ook naar een gesprek met je UWV adviseur. Als je op wereldreis ergens in Thailand zit is dat wel een probleem.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:55 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Internet is je vriend en ik heb wel degelijk serieus gesolliciteerd, alleen van mijn vakantie locatie en dat wordt niet gecontroleerd dus absoluut geen fictive sollicitatie, je moet voor een gesprek alleen even verder weg cq naar huis en dat is binnen Nederland echt geen probleem
De premie volksverzekeringen die je betaalt via de loonheffing bevat helemaal geen ww premie. Het zijn de werkgevers die de ww premie ophoesten.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:14 schreef sirdanilot het volgende:
Verder betalen we allemaal belasting voor sociale premies via ons werk. In ruil daarvoor heb je in Nederland het recht op WW als je niet-verwijtbaar ontslag krijgt. Dan lijkt het me ook een goede deal om van dat recht gebruik te maken, je hebt er immers voor betaald. Vaak ruimschoots meer dan je ooit uitgekeerd zult krijgen. Ook hier in Ierland betaal ik via mijn werk de zogeheten PRSI tax hetgeen recht geeft op een rudimentaire vorm van WW, wel echt een schijntje zelfs in vergelijking met een NL bijstandsuitkering maar toch beter dan niets.
Werknemers betalen al jaren geen WW-premie meer hoor.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:14 schreef sirdanilot het volgende:
Verder betalen we allemaal belasting voor sociale premies via ons werk. In ruil daarvoor heb je in Nederland het recht op WW als je niet-verwijtbaar ontslag krijgt. Dan lijkt het me ook een goede deal om van dat recht gebruik te maken, je hebt er immers voor betaald. Vaak ruimschoots meer dan je ooit uitgekeerd zult krijgen.
"Ik heb - op eigen kosten - een maandje of wat door Azie gereisd. Nee, ik had uiteraard geen uitkering, want daarvoor moet je beschikbaar zijn voor werk en dat was ik natuurlijk niet toen ik met mijn bips door Azie ging."quote:Wat voor soort antwoord zou ik moeten voorbereiden voor potentiele werkgevers na deze periode om bij de 'gat op je CV waarom?' vraag niet met mijn mond vol tanden te staan?
Het is een Nederlands forum; lees voor 'je' gerust 'iemand'.quote:Op maandag 16 januari 2023 17:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ik denk inderdaad dat ik er een sabbatical van maak.
Wat maakt dat voor jou uit? Ik woon in Ierland en jij woont in Nederland.
Concreet: ja ik zou er naar vragen en nee, ik zou niet willen horen dat iemand nodeloos lang zonder noodzaak van een vangnet gebruik gemaakt heeft. Los van in welk land dat gebeurde.quote:Zou je een kandidaat vragen naar het gat op het CV en zo ja, wat voor soort antwoord zou je dan graag willen horen?
Maar vroeger had je dusdanige werkloosheid dat het soms gewoon geen doen was om uberhaupt een baan te vinden anders dan putjesschepper. Je begrijpt wel dat dat tegenwoordig niet meer het geval is met al die arbeidstekorten. Een baan vind je altijd wel, zelfs als het dan wat minder verdient dan mijn huidige baan.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:03 schreef livelink het volgende:
Mijn ervaring is helaas dat ik alleen kan genieten van vrij zijn vanuit een baan of vanuit het vooruitzicht van een baan. Dus in de praktijk ging ik als een gek weer solliciteren.
Ok en waarin dit topic heb ik iets over huizen gepost dan? Ik ga Yvonne mailen want jij bent niet geschikt als moderator meerquote:Op maandag 16 januari 2023 18:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat haal ik niet weg, want je trekt ALLES, maar dan ook ALLES naar een huis (niet) kunnen kopen toe, tot aan naar een verjaardag gaan toe, want dat vindt je vervelend want het geld dat je dat kost kun je niet sparen voor een huis.
Als ik onbetaald verlof zou aanvragen voor een paar maanden en men zou dat weigeren, ja dan zou ik hetzelfde doen. Toedeledokiequote:Op maandag 16 januari 2023 23:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Mja zijn er waar ik werk zelfs een aantal die ontslag genomen hebben voor een wereldreis en later weer teruggekomen zijn, niet zo'n heel groot issue heb ik het idee.
Ja dit doe ik eigenlijk nu al , maar vaak moet je bij een sollicitatie ook een formulier op hun eigen website invullen en daar moet je wel de maanden op zetten.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:48 schreef Sodemieters het volgende:
Als je eenmaal weer een nieuwe baan gevonden hebt, kun je een gat op je CV ook redelijk makkelijk verdoezelen, zodat er in het vervolg van je carrière weinig vragen over komen. Bijv. door geen maanden op je CV te vermelden, maar alleen jaren.
Waar denk je dat het geld voor de WW uitkeringen uiteindelijk vandaan komt? Sinterklaas?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Werknemers betalen al jaren geen WW-premie meer hoor.
Klopt het liefste wil ik eigenlijk dit jaar nog weg uit Ierland, omdat ik hier niet integreer met de lokale bevolking. De cultuur staat gewoon compleet ver van mij af. Pas na een paar biertjes erin wordt het een beetje gezellig. Ik probeer wel eens contact te leggen met die lui maar het komt allemaal niet aan.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, dat scheelt.
[..]
Ik zeg niet dat je niet op vakantie zou moeten kunnen, maar dat je al precies 3 maanden pro-actief bezig had kunnen zijn om je volgende baan te regelen:
WGR / De laatsten der Mohicanen in je omvallende bedrijf zijn
Toen ik dat topic terugzocht kwam ik toevallig ook deze post tegen:
[..]
Misschien laat je het bewust of onbewust uitdraaien op een ontslag zonder nieuwe baan in Ierland in het vooruitzicht?
Dus jij vindt dat mensen niet op vakantie mogen, en ook geen cursussen mogen doen? Wat een vreemde redenering zeg. Als iedereen in jouw bedrijf zo denkt weet ik meteen al dat ik daar niet wil werken.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:01 schreef Seven. het volgende:
Ligt aan de reden van de sabbatical. In jouw geval is dat 'geen zin om te werken want dat is in mijn branch kut, en ik heb voldoende belasting betaald om een periode willens en wetens uitkering te trekken'.
Nope. Ik hoef geen op ongemotiveerde profiteur op de loonlijst.
Dat is wat anders dan 'ik zag m'n ontslag aankomen en ik loop al tijden vast in mijn werk, en dus ben ik een cursus gaan doen zodat ik werk kan gaan doen waarvan ik gelukkig word'.
En ook dan waarschijnlijk nope, want twijfelkont had dit ook wel kunnen regelen toen hij nog werk had, en er zijn nog 5 kandidaten die wél doelgericht over hun werk nadenken, met duidelijke ideeën over wat ze willen en kunnen.
Tijd voor wat zelfreflectie, TS. Jij bent de enige die gelooft dat je een slachtoffer bent. Geef jezelf een dikke schop onder je hol en zoek uit wat je wil in je werk, en werk daar naartoe.
Wat gaat de werkgever het aan of je WW of bijstand of niks trekt? Dat kunnen ze niet eens inzien, baskick.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:25 schreef baskick het volgende:
[..]
Het is een Nederlands forum; lees voor 'je' gerust 'iemand'.
[..]
Concreet: ja ik zou er naar vragen en nee, ik zou niet willen horen dat iemand nodeloos lang zonder noodzaak van een vangnet gebruik gemaakt heeft. Los van in welk land dat gebeurde.
Dank voor de poging tot een goede suggestie, maar als je ontslag neemt krijg je ten eerste geen ontslagvergoeding en ten tweede geen WW (en dat is precies hetzelfde hier in Ierland), dus dat lijkt me een uitzonderlijk slechte keuze financieel gezien.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:31 schreef MisChrartin het volgende:
Misschien nu al solliciteren naar een andere baan want je wil die tent toch verlaten toch? Dat zou ik doen, dan ben je in ieder geval zelf iets meer in control dan afwachten wanneer de tent failliet gaat.
Bij je nieuwe baan zeggen dat je over 3 of 4 maanden kunt beginnen.
Vervolgens neem je nu per direct ontslag, je kunt dan en rondreizen en als je terug bent heb je zekerheid.
Edit: oh dan heb je natuurlijk geen recht op WW. Maar ik zou dat alsnog prettiger vinden om zekerheid te hebben dan eerst al je geld verbrassen om dan erachter te komen dat een nieuwe baan vinden misschien wel eens lastiger kan zijn dan je nu denkt.
Want hoe zeg ik het netjes: als je in het echt zo overkomt als hier zou ik je niet aannemen.
Kijk dit is nou een goede post.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:27 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Als de vakantielocatie in eigen land is, is het niet echt een probleem om voor een gesprek naar de potentiele werkgever te gaan, en zo kun je ook naar een gesprek met je UWV adviseur. Als je op wereldreis ergens in Thailand zit is dat wel een probleem.
Maar als het geen probleem is dat je in de periode dat je op reis bent geen uitkering ontvangt, dan vraag je gewoon nog geen WW aan en kun je gewoon op reis gaan. Dan heb je geen regels waar je je aan dient te houden, je hebt dan alleen dat gat op je CV.
Bij een gat op je CV van 2 of 3 maanden zal een werkgever misschien nog niet zo veel denken, zeker als je aangeeft dat je langere tijd op reis bent geweest. Het zou ook nog kunnen zijn dat je die reis al geboekt had voor je werkloos werd. Wordt het gat echter veel meer dan de tijd dat je op reis bent geweest wordt het wel een andere zaak, dan gaan potentiele werkgevers wel vragen waar dat gat vandaan komt. Dan hoeft het nog niet altijd echt een probleem te zijn als je na terugkomst van de reis echt serieus hebt gesollicteerd. Maar het is wel, hjoe langer geen werk hoe lastiger het wordt weer een baan te vinden.
Ja is dat dan zo erg? Als je wel een keer werkloos raakt heb je WW op gebruikt. Is het dan zo handig dat op te maken tijdens vakantie?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 03:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dank voor de poging tot een goede suggestie, maar als je ontslag neemt krijg je ten eerste geen ontslagvergoeding en ten tweede geen WW (en dat is precies hetzelfde hier in Ierland), dus dat lijkt me een uitzonderlijk slechte keuze financieel gezien.
Dus je weet wel degelijk waar je prioriteiten zouden moeten liggen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 03:31 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Klopt het liefste wil ik eigenlijk dit jaar nog weg uit Ierland, omdat ik hier niet integreer met de lokale bevolking. De cultuur staat gewoon compleet ver van mij af. Pas na een paar biertjes erin wordt het een beetje gezellig. Ik probeer wel eens contact te leggen met die lui maar het komt allemaal niet aan.
Dit in tegenstelling tot mede-expats, en nee niet alleen Nederlanders en Belgen, voornamelijk andere Europeanen en andere buitenlanders. Daar heb ik prima contact mee en inmiddels zijn ook al mijn vrienden andere buitenlanders en zitten er geen Ieren meer tussen.
Maar uiteindelijk moet er ook brood op de plank natuurlijk, en moet ik ook ergens wonen want zodra je dakloos bent kom je daar bijna niet meer uit.
Dit. Je wil dus weg uit Ierland, maar wat is het plan dan? Of is er geen plan?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 08:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus je weet wel degelijk waar je prioriteiten zouden moeten liggen.
Een paar maanden reizen van je spaargeld als het vooruitzicht is dat je daarna hopelijk bij iemand op de bank mag slapen? Eeeeeeeeh.
Zoals ik hierboven aangaf betalen de werkgevers dat. Die vullen de WW pot. Ze betalen ook nog eens significant extra voor iemand met een bepaalde tijd contract om te stimuleren om iemand een vast contract te geven.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 03:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waar denk je dat het geld voor de WW uitkeringen uiteindelijk vandaan komt? Sinterklaas?
quote:Op maandag 16 januari 2023 17:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Solliciteren kan als ik op reis ben en ook video vergaderen met de Ierse versie van het UWV
Als ik op bepaalde tijden per se fysiek moet verschijnen daar dan houdt het natuurlijk op en trek ik die periode geen Jobseeker benefits. Kan ik lijen.
quote:Op maandag 16 januari 2023 18:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Solliciteren gaat tegenwoordig nooit meer fysiek in mijn branche.
Ik heb ook spaargeld dus ik kan het een paar maanden met of zonder de zeer lage Ierse WW uitzingen.
"Bij naderend ontslag " een nieuwe werkgever kan in de krant lezen dat mijn bedrijf een massaontslagronde heeft gehad (ja het bedrijf is dusdanig groot). Als men dan tot jouw conclusie komt dat je niet op vakantie zou moeten gaan na zo'n ontslag, lijkt mij de conclusie dat de werkgever niks geeft om work life balance en dat ik er dus niet wil werken.
Dus, je verwacht online te kunnen solliciteren vanaf je reis adres.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 02:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar vroeger had je dusdanige werkloosheid dat het soms gewoon geen doen was om uberhaupt een baan te vinden anders dan putjesschepper. Je begrijpt wel dat dat tegenwoordig niet meer het geval is met al die arbeidstekorten. Een baan vind je altijd wel, zelfs als het dan wat minder verdient dan mijn huidige baan.
Goed bezig geweest!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:28 schreef Kiid het volgende:
Ik ben langer dan een jaar geleden 150km verhuisd (huis gekocht) en hield mijn vorige baan dus op.
Hierbij heb ik de tijd genomen om een functie/bedrijf uit te zoeken wat bij mij past en ondertussen ook te wennen aan een "ander leven". Wat een ander daarvan vind heb ik schijt aan.
Er zijn mensen die daar niet tegen kunnen. Ik heb een gesprek gehad met een werkgever waarbij het eerste gesprek goed verliep en er werd gevraagd waarom ik (toen 3/4 maanden) thuis zat. Daar heb ik gewoon eerlijk op geantwoord. Dat kon ze begrijpen en na het eerste gesprek werd ik snel uitgenodigd voor een tweede gesprek samen met de teamleider.
Dat gesprek verliep echter heel anders. Want degene begon daar al heel snel alweer over en hij bleef daar ook op terugkomen. Ik kon aan alles zien en merken dat hij daar een mening over had en dat graag wilde ventileren. Hij sprak dat dus ook vrij snel uit naar mij en ik ging daar ook "stevig" tegen in. Hij vond dat een gezonde man makkelijk werk had kunnen vinden desnoods onder niveau en ik nu aan het profiteren was. Hij gaf daarbij ook aan dat hij het om die reden niet zag zitten met mij.
Echter door de manier waarop ik er tegenin ging en de antwoorden die ik verder gedurende het gesprek gaf zei hij wel dat hij is gaan twijfelen. Hij had dus al een vooroordeel over mij voordat überhaupt dat gesprek plaats vond. Dat vond ik slecht, maar uiteindelijk zei hij dat ze toch wel een 3e gesprek wilden als ik dat zelf nog wilde.
Toen heb ik de volgende dag opgebeld dat ik er vanaf zie. Had sowieso al wat anders lopen dat mijn voorkeur had. Daar ben ik de week erna ook gaan werken en waar ik nog "steeds" werk. Die deden daar helemaal niet moeilijk over. Ik zou gewoon ten alle tijden eerlijk blijven want ik zou ook niet bij zo'n bedrijf willen werken.
Dit ging overigens om een HR functie. Scheelt dan ook dat ik ervaren ben met gesprekken.
Je vraagt of mensen naar het gat zouden vragen. Of men het 'opnemen' van WW (of een buitenlands equivalent) kan inzien is niet eens echt relevant. Je houding hier spreekt boekdelen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 03:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat gaat de werkgever het aan of je WW of bijstand of niks trekt? Dat kunnen ze niet eens inzien, baskick.
Dat klopt. Liegen over wanneer je bent gestopt met werken heeft geen zin. Daarom ook dat ik vragen omtrent het gat op het CV voor wil zijnquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Je vraagt of mensen naar het gat zouden vragen. Of men het 'opnemen' van WW (of een buitenlands equivalent) kan inzien is niet eens echt relevant. Je houding hier spreekt boekdelen.
Een gat verbloemen door de maanden weg te laten wordt wel leuk bij referenties, want dan kan prima gecheckt worden van wanneer tot wanneer je functie x met verantwoordelijkheid y hebt uitgevoerd. Of je dan WW trok of niet, niet, maar dat je werkloos was, wél.
Nou dat geeft goede hoopquote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:48 schreef Maikuuul het volgende:
Ben zelf 4 jaar weggeweest op wereldreis
Wel in Australië wat gewerkt (eigen bedrijfje, fruitfarm, sales & ad hoc baantjes), maar nu gewoon fulltime aan de slag met een vast contract (na 6 maanden) in NL.
Was totaal geen issue dat "gat" van 4 jaar. Beter lekker genieten van je tijd
Inderdaad een rare gang van zaken dat zo'n teamleider zich zo bemoeit met het priveleven van een kandidaat. Het komt dus wel voor maar duidt op een mogelijk toxische werkcultuur.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:28 schreef Kiid het volgende:
Ik ben langer dan een jaar geleden 150km verhuisd (huis gekocht) en hield mijn vorige baan dus op.
Hierbij heb ik de tijd genomen om een functie/bedrijf uit te zoeken wat bij mij past en ondertussen ook te wennen aan een "ander leven". Wat een ander daarvan vind heb ik schijt aan.
Er zijn mensen die daar niet tegen kunnen. Ik heb een gesprek gehad met een werkgever waarbij het eerste gesprek goed verliep en er werd gevraagd waarom ik (toen 3/4 maanden) thuis zat. Daar heb ik gewoon eerlijk op geantwoord. Dat kon ze begrijpen en na het eerste gesprek werd ik snel uitgenodigd voor een tweede gesprek samen met de teamleider.
Dat gesprek verliep echter heel anders. Want degene begon daar al heel snel alweer over en hij bleef daar ook op terugkomen. Ik kon aan alles zien en merken dat hij daar een mening over had en dat graag wilde ventileren. Hij sprak dat dus ook vrij snel uit naar mij en ik ging daar ook "stevig" tegen in. Hij vond dat een gezonde man makkelijk werk had kunnen vinden desnoods onder niveau en ik nu aan het profiteren was. Hij gaf daarbij ook aan dat hij het om die reden niet zag zitten met mij.
Echter door de manier waarop ik er tegenin ging en de antwoorden die ik verder gedurende het gesprek gaf zei hij wel dat hij is gaan twijfelen. Hij had dus al een vooroordeel over mij voordat überhaupt dat gesprek plaats vond. Dat vond ik slecht, maar uiteindelijk zei hij dat ze toch wel een 3e gesprek wilden als ik dat zelf nog wilde.
Toen heb ik de volgende dag opgebeld dat ik er vanaf zie. Had sowieso al wat anders lopen dat mijn voorkeur had. Daar ben ik de week erna ook gaan werken en waar ik nog "steeds" werk. Die deden daar helemaal niet moeilijk over. Ik zou gewoon ten alle tijden eerlijk blijven want ik zou ook niet bij zo'n bedrijf willen werken.
Dit ging overigens om een HR functie. Scheelt dan ook dat ik ervaren ben met gesprekken.
Ik ga de huur niet opzeggen tenzij ik elders een nieuwe baan én woonruimte heb uiteraard.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 08:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Je wil dus weg uit Ierland, maar wat is het plan dan? Of is er geen plan?
Ga je de huur opzeggen, een aantal maanden reizen en ondertussen solliciteren, en dan bij familie/vrienden in Nederland logeren tot je weer op jezelf kan gaan wonen?
Ten eerste zou ik vooral niet gaan beginnen met liegen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou dat geeft goede hoop
[..]
Inderdaad een rare gang van zaken dat zo'n teamleider zich zo bemoeit met het priveleven van een kandidaat. Het komt dus wel voor maar duidt op een mogelijk toxische werkcultuur.
Ik denk dat dit gooien op een rondreisje door Thailand dan toch beter is. Zelfs als ik daadwerkelijk maar 1 maandje daarheen ga maar het daarna nog 2 maanden duurt om een aan te vinden, kan ik het gewoon gooien op 'heb 3 maanden door thailand gereisd'.
Als ik niet zou liegen zou ik permanent veroordeeld zijn tot de bijstand wat werkhouding en mentaliteit betreftquote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]i
Ten eerste zou ik vooral niet gaan beginnen met liegen.
Ten tweede: het is niet dat zo'n teamleider zich 'bemoeit met het privéleven van een kandidaat', maar hij probeert uit te vinden wat voor vlees hij in de kuip heeft. Is het een klaploper die liever lui is dan moe, werkt omdat het moet en niet heel gemotiveerd, of heb je een goede tegenover je zitten die zijn werk dadelijk weer serieus neemt en dat met zijn reis ook deed.
Ook als je werkt om te leven, wordt er van je verwacht dat je het werk waarvoor je aangenomen bent goed, zorgvuldig en op tijd doet en niet de kantjes ervan af loopt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ik niet zou liegen zou ik permanent veroordeeld zijn tot de bijstand wat werkhouding en mentaliteit betreft
Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Dat is een boodschap die geen enkele werkgever horen wil. Ik ga mijn instelling ook niet veranderen want ik leef maar 1 keer en het leven is te kort om onder een saai systeemplafond te slijten met automaatkoffie.
Dat klopt en dat heb ik ook altijd gedaan, ik heb dan ook geen negatieve feedback ontvangen bij mijn huidige functie .Het betreft een naderend massaontslag, net zoals wel meer bedrijven in de sector. Een grote jongen in de sector is bijvoorbeeld SalesForce dat ook een massaontslag heeft momenteel.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook als je werkt om te leven, wordt er van je verwacht dat je het werk waarvoor je aangenomen bent goed, zorgvuldig en op tijd doet en niet de kantjes ervan af loopt.
Dan klopt je vorige post niet waarin je zegt dat je moet liegen omdat je werkhouding en mentaliteit je anders werkeloos zouden houden.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat klopt en dat heb ik ook altijd gedaan, ik heb dan ook geen negatieve feedback ontvangen bij mijn huidige functie .Het betreft een naderend massaontslag, net zoals wel meer bedrijven in de sector. Een grote jongen in de sector is bijvoorbeeld SalesForce dat ook een massaontslag heeft momenteel.
Mijn motto is dat ik de taken doe die ik dien te doen, en dat ik verantwoordlijk ben voor mijn klanten. Ook als er zaken bij mij komen die niet per se mijn verantwoordelijkheid zijn zorg ik ervoor dat die worden doorgestuurd naar mensen die daar over gaan, je hebt ook mensen die dan zeggen 'je hebt de verkeerde' en klaar. Dat heeft geen zin want ze blijven toch bij je terugkomen.
Werkgevers willen horen dat het jouw droom is om bij dat bedrijf te werken. Dat je alles gaat geven, dat je 'geen 9 tot 5 mentaliteit' hebt (lees: dat je gratis zal overwerken). Dat je altijd the extra mile gaat.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan klopt je vorige post niet waarin je zegt dat je moet liegen omdat je werkhouding en mentaliteit je anders werkeloos zouden houden.
Een heerlijk moment om jezelf even te kakken te zettenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 03:25 schreef sirdanilot het volgende:
Waar denk je dat het geld voor de WW uitkeringen uiteindelijk vandaan komt? Sinterklaas?
Ik ben het niet met je eens. Jij hebt ook een heel verkeerd beeld van werkgevers, volgens mij. Maar goed, by all means ga doen wat je je voorneemt en zie waar het schip strandt. Grow a pair en doe nou eens wat je wil en roept in plaats van de keutel weer intrekken en veilig niets doen en daar dan over klagen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Werkgevers willen horen dat het jouw droom is om bij dat bedrijf te werken. Dat je alles gaat geven, dat je 'geen 9 tot 5 mentaliteit' hebt (lees: dat je gratis zal overwerken). Dat je altijd the extra mile gaat.
Nee ik doe dat niet. Ik ga niet gratis overwerken tenzij bij wijze van spreke het datacentrum in de fik staat of een ander noodgeval, en dan slaap ik een andere dag in de week lekker uit ter compensatie mocht dat gebeuren. Ik ga niet allerhande extra taken op mij nemen als daar niets tegenoverstaat. Voor niets gaat de zon op.
Dat is iets wat geen enkele werkgever zou willen horen. Als jij een werkgever kent die dit wel zou willen horen houd ik mij aanbevolen.
Niet dat ik jou als collega zou willen, dus de namen krijg je niet, maar bij mijn beide werkgevers is jezelf onbetaald doodwerken geen eis. Wordt er juist geïnvesteerd in een gezonde balans werk/privé en gezond werken. Ze stellen er juist prijs op dat je grenzen stelt. In je werkzaamheden en als privé-persoon.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Werkgevers willen horen dat het jouw droom is om bij dat bedrijf te werken. Dat je alles gaat geven, dat je 'geen 9 tot 5 mentaliteit' hebt (lees: dat je gratis zal overwerken). Dat je altijd the extra mile gaat.
Nee ik doe dat niet. Ik ga niet gratis overwerken tenzij bij wijze van spreke het datacentrum in de fik staat of een ander noodgeval, en dan slaap ik een andere dag in de week lekker uit ter compensatie mocht dat gebeuren. Ik ga niet allerhande extra taken op mij nemen als daar niets tegenoverstaat. Voor niets gaat de zon op.
Dat is iets wat geen enkele werkgever zou willen horen. Als jij een werkgever kent die dit wel zou willen horen houd ik mij aanbevolen.
Het staat in ieder geval vast dat er dit jaar een boel gaat veranderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Jij hebt ook een heel verkeerd beeld van werkgevers, volgens mij. Maar goed, by all means ga doen wat je je voorneemt en zie waar het schip strandt. Grow a pair en doe nou eens wat je wil en roept in plaats van de keutel weer intrekken en veilig niets doen en daar dan over klagen.
Ik bij de derde!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet dat ik jou als collega zou willen, dus de namen krijg je niet, maar bij mijn beide werkgevers is jezelf onbetaald doodwerken geen eis. Wordt er juist geïnvesteerd in een gezonde balans werk/privé en gezond werken. Ze stellen er juist prijs op dat je grenzen stelt. In je werkzaamheden en als privé-persoon.
Bizar eigenlijk, dat ik blijkbaar de enige twee werkgevers ter wereld heb waarbij dat zo werkt
Hoe is dit een reactie op haar post?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het staat in ieder geval vast dat er dit jaar een boel gaat veranderen.
Er is ook nog een kleine kans dat ik kan solliciteren op een vergelijkbare functie bij mijn huidige bedrijf (het gaat niet failliet maar reorganisatie) maar ik acht die kans klein. Er zijn namelijk wel vacatures verstuurd voor mijn functie maar niet naar mij ben ik achter gekomen. En die zijn daarna weer ingetrokken. Beetje raar gekonkel allemaal.
*boks*quote:
Alle werkgevers zeggen dat work/life balance erg belangrijk is.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet dat ik jou als collega zou willen, dus de namen krijg je niet, maar bij mijn beide werkgevers is jezelf onbetaald doodwerken geen eis. Wordt er juist geïnvesteerd in een gezonde balans werk/privé en gezond werken. Ze stellen er juist prijs op dat je grenzen stelt. In je werkzaamheden en als privé-persoon.
Bizar eigenlijk, dat ik blijkbaar de enige twee werkgevers ter wereld heb waarbij dat zo werkt
Why the hell zou je daar weer gaan solliciteren? Je roept al weet ik hoe lang dat je het er niet naar je zin hebt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het staat in ieder geval vast dat er dit jaar een boel gaat veranderen.
Er is ook nog een kleine kans dat ik kan solliciteren op een vergelijkbare functie bij mijn huidige bedrijf (het gaat niet failliet maar reorganisatie) maar ik acht die kans klein. Er zijn namelijk wel vacatures verstuurd voor mijn functie maar niet naar mij ben ik achter gekomen. En die zijn daarna weer ingetrokken. Beetje raar gekonkel allemaal.
Als het niet in je verhaallijn past, negeer je echt wat er eigenlijk staat he?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Alle werkgevers zeggen dat work/life balance erg belangrijk is.
Vervolgens werd ik toch vaak ingepland 's ochtends vóór mijn normale werkuren en 's avonds ná mijn normale werkuren. Wat men zegt is lang niet altijd hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.
Ik bij de vierde!quote:
quote:
Nee hoor. Voor sommige werkgevers is het overduidelijk geen issue.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:59 schreef sirdanilot het volgende:
Alle werkgevers zeggen dat work/life balance erg belangrijk is.
Dat komt omdat jij een klaphark bentquote:Vervolgens werd ik toch vaak ingepland 's ochtends vóór mijn normale werkuren en 's avonds ná mijn normale werkuren. Wat men zegt is lang niet altijd hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.
Meerdere redenen:quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Why the hell zou je daar weer gaan solliciteren? Je roept al weet ik hoe lang dat je het er niet naar je zin hebt.
Je klaagt hier al zo lang je op FOK! zit over je baan, je leven, je werkgever, alles. En dan wil je dat voortzetten onder het mom van een zogenaamde promotie om over een paar jaar bij een andere werkgever weer hetzelfde werk te gaan doen, alleen dan met een mooie titel?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Meerdere redenen:
- Kan doen alsof dit een 'promotie' is op mijn CV bij een toekomstige werkgever, dus over een aantal jaar. Van functie X ga ik naar functie Y wat in grote lijnen hetzelfde is met een mooiere titel, wel een paar extra verantwoordelijkheden die ik nu minder heb.
- Mogelijkheid tot overplaatsing naar Nederland
- Ik kan het goed vinden met mijn collega's behalve 1 specifieke collega die iedereen haat en die ook waarschijnlijk eruit gebonjourd gaat worden.
Het probleem is dat je risico moet nemen om zaken rigoureus te veranderen, en risico nemen zonder een groot sociaal vangnet (zowel familie en vrienden als vadertje staat) is nou eenmaal moelijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je klaagt hier al zo lang je op FOK! zit over je baan, je leven, je werkgever, alles. En dan wil je dat voortzetten onder het mom van een zogenaamde promotie om over een paar jaar bij een andere werkgever weer hetzelfde werk te gaan doen, alleen dan met een mooie titel?
Echt hoor, hou op met klagen, want je wil helemaal niets veranderen alleen maar in je rol van arme knul blijven hangen.
Jamaar… je hebt binnenkort tijd en geld. Geen verantwoordelijkheden. Kunt makkelijk weer aan een baan komen. Kunt je huurhuis aanhouden. Ik zie het risico niet zo.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het probleem is dat je risico moet nemen om zaken rigoureus te veranderen, en risico nemen zonder een groot sociaal vangnet (zowel familie en vrienden als vadertje staat) is nou eenmaal moelijk.
Prima, dan neem je die risico's niet. Maar dat doe je dus zelf, dus klagen is dan ook niet meer aan de orde.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het probleem is dat je risico moet nemen om zaken rigoureus te veranderen, en risico nemen zonder een groot sociaal vangnet (zowel familie en vrienden als vadertje staat) is nou eenmaal moelijk.
Nou ja zeg. Dát geloof ik natuurlijk nietquote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:19 schreef laziness het volgende:
Zes en het is nog wel een mega groot Amerikaans concern ook
Hij wacht op het antwoord wat hij wilt horen. Dat geeft een veilig gevoel. De rest is in zijn ogen alleen maar kritiek en wordt weggewuifd, want daar heeft hij niets aan, want dan moet je verantwoording nemen enzo.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe is dit een reactie op haar post?
Je zoekt gewoon een platform om te kankeren en te klagen, verkapt in een vraag om adviezen.
Waar je niks mee gaat doen.
Of dat je een paar maanden in dienst was van een werkgever die je, om wat voor reden dan ook, absoluut niet als referent op wil geven.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:41 schreef baskick het volgende:
Een gat verbloemen door de maanden weg te laten wordt wel leuk bij referenties, want dan kan prima gecheckt worden van wanneer tot wanneer je functie x met verantwoordelijkheid y hebt uitgevoerd. Of je dan WW trok of niet, niet, maar dat je werkloos was, wél.
Nee hoor. Ik heb ook zo'n werkgever (en ook al eerdere gehad). Het ligt in dit geval denk ik echt aan TS.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een werkgever vermelden op cv en een werkgever als referent opgeven, maar ik begrijp je punt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of dat je een paar maanden in dienst was van een werkgever die je, om wat voor reden dan ook, absoluut niet als referent op wil geven.
Ik weet niet hoe het in NL zit maar een potentiele nieuwe werkgever mag hier in ierland wel de oude werkgever bellen maar ze mogen ze niet het hemd van het lijf vragen. Volgens mij mogen ze alleen vragen of die persoon opnieuw zou worden aangenomen ja ofte nee.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:53 schreef baskick het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een werkgever vermelden op cv en een werkgever als referent opgeven, maar ik begrijp je punt.
Hoe is dat een reactie op mijn bericht?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in NL zit maar een potentiele nieuwe werkgever mag hier in ierland wel de oude werkgever bellen maar ze mogen ze niet het hemd van het lijf vragen. Volgens mij mogen ze alleen vragen of die persoon opnieuw zou worden aangenomen ja ofte nee.
Om-mo-ge-lijk!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben de tel kwijt, zitten we al bij werkgever nummer tien?
Ondanks dat het geen prettig gesprek was aangezien hij al vrij direct en vooringenomen zijn mening erover deelde was ik wel blij met de uitkomst. Vooral omdat ik voor mezelf durfde op te komen tijdens het gesprek en mij niet over mij heen liet lopen. Dat hij daardoor bij draaide was de kers op de taart, maar het bedrijf was al niet mijn eerste keus meer.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:36 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Goed bezig geweest!
Bij dat soort gesprekken merk je meteen dat het een best toxic cultuurtje is daar. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen.
Dit!quote:Op maandag 16 januari 2023 15:51 schreef SpecialK het volgende:
Schrijf gewoon in je CV een verklaring voor het gat (in italic). Werkgevers die dat als reden gebruiken om jou te wantrouwen wil je denk ik niet als werkgever hebben.
Wat is er precies 'oude stempel' aan?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:24 schreef Red_85 het volgende:
Zien ze dat als nadeel en zijn ze dus van de oude stempel: niet waard om voor te gaan werken. Dan weet je dat je in een bedrijf terecht komt van de oude stempel.
Nogmaals: jij bent geen slachtoffer. En geen enkele werkgever trapt in zo'n verhaal.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 03:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat mensen niet op vakantie mogen, en ook geen cursussen mogen doen? Wat een vreemde redenering zeg. Als iedereen in jouw bedrijf zo denkt weet ik meteen al dat ik daar niet wil werken.
Als men zou vragen naar de reden waarom ik een maandje naar Thailand wil of zo zou ik simpelweg zeggen dat dit ter ontspanning is en om te zorgen dat ik mijn work life balance op orde heb, zodat ik me voor de volle 100% kan inzetten voor (bedrijf waar ik solliciteer)
Klinkt als een goed aanbod.quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:36 schreef sirdanilot het volgende:
Net even elder gesolliciteerd.
Salaris meer dan 10k onder mijn huidige (overigens wel betere commissie mogelijk) en ze zijn er vrij transparant in dat er niet verder kan worden onderhandeld.
Dus dan heb ik een back up voor het geval dat het hem inderdaad niet gaat worden met dat op vakantie gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |