Hoe is dit een reactie op haar post?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het staat in ieder geval vast dat er dit jaar een boel gaat veranderen.
Er is ook nog een kleine kans dat ik kan solliciteren op een vergelijkbare functie bij mijn huidige bedrijf (het gaat niet failliet maar reorganisatie) maar ik acht die kans klein. Er zijn namelijk wel vacatures verstuurd voor mijn functie maar niet naar mij ben ik achter gekomen. En die zijn daarna weer ingetrokken. Beetje raar gekonkel allemaal.
*boks*quote:
Alle werkgevers zeggen dat work/life balance erg belangrijk is.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet dat ik jou als collega zou willen, dus de namen krijg je niet, maar bij mijn beide werkgevers is jezelf onbetaald doodwerken geen eis. Wordt er juist geïnvesteerd in een gezonde balans werk/privé en gezond werken. Ze stellen er juist prijs op dat je grenzen stelt. In je werkzaamheden en als privé-persoon.
Bizar eigenlijk, dat ik blijkbaar de enige twee werkgevers ter wereld heb waarbij dat zo werkt
Why the hell zou je daar weer gaan solliciteren? Je roept al weet ik hoe lang dat je het er niet naar je zin hebt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het staat in ieder geval vast dat er dit jaar een boel gaat veranderen.
Er is ook nog een kleine kans dat ik kan solliciteren op een vergelijkbare functie bij mijn huidige bedrijf (het gaat niet failliet maar reorganisatie) maar ik acht die kans klein. Er zijn namelijk wel vacatures verstuurd voor mijn functie maar niet naar mij ben ik achter gekomen. En die zijn daarna weer ingetrokken. Beetje raar gekonkel allemaal.
Als het niet in je verhaallijn past, negeer je echt wat er eigenlijk staat he?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Alle werkgevers zeggen dat work/life balance erg belangrijk is.
Vervolgens werd ik toch vaak ingepland 's ochtends vóór mijn normale werkuren en 's avonds ná mijn normale werkuren. Wat men zegt is lang niet altijd hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.
Ik bij de vierde!quote:
quote:
Nee hoor. Voor sommige werkgevers is het overduidelijk geen issue.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:59 schreef sirdanilot het volgende:
Alle werkgevers zeggen dat work/life balance erg belangrijk is.
Dat komt omdat jij een klaphark bentquote:Vervolgens werd ik toch vaak ingepland 's ochtends vóór mijn normale werkuren en 's avonds ná mijn normale werkuren. Wat men zegt is lang niet altijd hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.
Meerdere redenen:quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Why the hell zou je daar weer gaan solliciteren? Je roept al weet ik hoe lang dat je het er niet naar je zin hebt.
Je klaagt hier al zo lang je op FOK! zit over je baan, je leven, je werkgever, alles. En dan wil je dat voortzetten onder het mom van een zogenaamde promotie om over een paar jaar bij een andere werkgever weer hetzelfde werk te gaan doen, alleen dan met een mooie titel?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Meerdere redenen:
- Kan doen alsof dit een 'promotie' is op mijn CV bij een toekomstige werkgever, dus over een aantal jaar. Van functie X ga ik naar functie Y wat in grote lijnen hetzelfde is met een mooiere titel, wel een paar extra verantwoordelijkheden die ik nu minder heb.
- Mogelijkheid tot overplaatsing naar Nederland
- Ik kan het goed vinden met mijn collega's behalve 1 specifieke collega die iedereen haat en die ook waarschijnlijk eruit gebonjourd gaat worden.
Het probleem is dat je risico moet nemen om zaken rigoureus te veranderen, en risico nemen zonder een groot sociaal vangnet (zowel familie en vrienden als vadertje staat) is nou eenmaal moelijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je klaagt hier al zo lang je op FOK! zit over je baan, je leven, je werkgever, alles. En dan wil je dat voortzetten onder het mom van een zogenaamde promotie om over een paar jaar bij een andere werkgever weer hetzelfde werk te gaan doen, alleen dan met een mooie titel?
Echt hoor, hou op met klagen, want je wil helemaal niets veranderen alleen maar in je rol van arme knul blijven hangen.
Jamaar… je hebt binnenkort tijd en geld. Geen verantwoordelijkheden. Kunt makkelijk weer aan een baan komen. Kunt je huurhuis aanhouden. Ik zie het risico niet zo.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het probleem is dat je risico moet nemen om zaken rigoureus te veranderen, en risico nemen zonder een groot sociaal vangnet (zowel familie en vrienden als vadertje staat) is nou eenmaal moelijk.
Prima, dan neem je die risico's niet. Maar dat doe je dus zelf, dus klagen is dan ook niet meer aan de orde.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het probleem is dat je risico moet nemen om zaken rigoureus te veranderen, en risico nemen zonder een groot sociaal vangnet (zowel familie en vrienden als vadertje staat) is nou eenmaal moelijk.
Nou ja zeg. Dát geloof ik natuurlijk nietquote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:19 schreef laziness het volgende:
Zes en het is nog wel een mega groot Amerikaans concern ook
Hij wacht op het antwoord wat hij wilt horen. Dat geeft een veilig gevoel. De rest is in zijn ogen alleen maar kritiek en wordt weggewuifd, want daar heeft hij niets aan, want dan moet je verantwoording nemen enzo.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe is dit een reactie op haar post?
Je zoekt gewoon een platform om te kankeren en te klagen, verkapt in een vraag om adviezen.
Waar je niks mee gaat doen.
Of dat je een paar maanden in dienst was van een werkgever die je, om wat voor reden dan ook, absoluut niet als referent op wil geven.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:41 schreef baskick het volgende:
Een gat verbloemen door de maanden weg te laten wordt wel leuk bij referenties, want dan kan prima gecheckt worden van wanneer tot wanneer je functie x met verantwoordelijkheid y hebt uitgevoerd. Of je dan WW trok of niet, niet, maar dat je werkloos was, wél.
Nee hoor. Ik heb ook zo'n werkgever (en ook al eerdere gehad). Het ligt in dit geval denk ik echt aan TS.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet dat ik jou als collega zou willen, dus de namen krijg je niet, maar bij mijn beide werkgevers is jezelf onbetaald doodwerken geen eis. Wordt er juist geïnvesteerd in een gezonde balans werk/privé en gezond werken. Ze stellen er juist prijs op dat je grenzen stelt. In je werkzaamheden en als privé-persoon.
Bizar eigenlijk, dat ik blijkbaar de enige twee werkgevers ter wereld heb waarbij dat zo werkt
Er is een verschil tussen een werkgever vermelden op cv en een werkgever als referent opgeven, maar ik begrijp je punt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of dat je een paar maanden in dienst was van een werkgever die je, om wat voor reden dan ook, absoluut niet als referent op wil geven.
Ik weet niet hoe het in NL zit maar een potentiele nieuwe werkgever mag hier in ierland wel de oude werkgever bellen maar ze mogen ze niet het hemd van het lijf vragen. Volgens mij mogen ze alleen vragen of die persoon opnieuw zou worden aangenomen ja ofte nee.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:53 schreef baskick het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een werkgever vermelden op cv en een werkgever als referent opgeven, maar ik begrijp je punt.
Hoe is dat een reactie op mijn bericht?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in NL zit maar een potentiele nieuwe werkgever mag hier in ierland wel de oude werkgever bellen maar ze mogen ze niet het hemd van het lijf vragen. Volgens mij mogen ze alleen vragen of die persoon opnieuw zou worden aangenomen ja ofte nee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |