Dus je weet wel degelijk waar je prioriteiten zouden moeten liggen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 03:31 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Klopt het liefste wil ik eigenlijk dit jaar nog weg uit Ierland, omdat ik hier niet integreer met de lokale bevolking. De cultuur staat gewoon compleet ver van mij af. Pas na een paar biertjes erin wordt het een beetje gezellig. Ik probeer wel eens contact te leggen met die lui maar het komt allemaal niet aan.
Dit in tegenstelling tot mede-expats, en nee niet alleen Nederlanders en Belgen, voornamelijk andere Europeanen en andere buitenlanders. Daar heb ik prima contact mee en inmiddels zijn ook al mijn vrienden andere buitenlanders en zitten er geen Ieren meer tussen.
Maar uiteindelijk moet er ook brood op de plank natuurlijk, en moet ik ook ergens wonen want zodra je dakloos bent kom je daar bijna niet meer uit.
Dit. Je wil dus weg uit Ierland, maar wat is het plan dan? Of is er geen plan?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 08:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus je weet wel degelijk waar je prioriteiten zouden moeten liggen.
Een paar maanden reizen van je spaargeld als het vooruitzicht is dat je daarna hopelijk bij iemand op de bank mag slapen? Eeeeeeeeh.
Zoals ik hierboven aangaf betalen de werkgevers dat. Die vullen de WW pot. Ze betalen ook nog eens significant extra voor iemand met een bepaalde tijd contract om te stimuleren om iemand een vast contract te geven.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 03:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waar denk je dat het geld voor de WW uitkeringen uiteindelijk vandaan komt? Sinterklaas?
quote:Op maandag 16 januari 2023 17:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Solliciteren kan als ik op reis ben en ook video vergaderen met de Ierse versie van het UWV
Als ik op bepaalde tijden per se fysiek moet verschijnen daar dan houdt het natuurlijk op en trek ik die periode geen Jobseeker benefits. Kan ik lijen.
quote:Op maandag 16 januari 2023 18:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Solliciteren gaat tegenwoordig nooit meer fysiek in mijn branche.
Ik heb ook spaargeld dus ik kan het een paar maanden met of zonder de zeer lage Ierse WW uitzingen.
"Bij naderend ontslag " een nieuwe werkgever kan in de krant lezen dat mijn bedrijf een massaontslagronde heeft gehad (ja het bedrijf is dusdanig groot). Als men dan tot jouw conclusie komt dat je niet op vakantie zou moeten gaan na zo'n ontslag, lijkt mij de conclusie dat de werkgever niks geeft om work life balance en dat ik er dus niet wil werken.
Dus, je verwacht online te kunnen solliciteren vanaf je reis adres.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 02:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar vroeger had je dusdanige werkloosheid dat het soms gewoon geen doen was om uberhaupt een baan te vinden anders dan putjesschepper. Je begrijpt wel dat dat tegenwoordig niet meer het geval is met al die arbeidstekorten. Een baan vind je altijd wel, zelfs als het dan wat minder verdient dan mijn huidige baan.
Goed bezig geweest!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:28 schreef Kiid het volgende:
Ik ben langer dan een jaar geleden 150km verhuisd (huis gekocht) en hield mijn vorige baan dus op.
Hierbij heb ik de tijd genomen om een functie/bedrijf uit te zoeken wat bij mij past en ondertussen ook te wennen aan een "ander leven". Wat een ander daarvan vind heb ik schijt aan.
Er zijn mensen die daar niet tegen kunnen. Ik heb een gesprek gehad met een werkgever waarbij het eerste gesprek goed verliep en er werd gevraagd waarom ik (toen 3/4 maanden) thuis zat. Daar heb ik gewoon eerlijk op geantwoord. Dat kon ze begrijpen en na het eerste gesprek werd ik snel uitgenodigd voor een tweede gesprek samen met de teamleider.
Dat gesprek verliep echter heel anders. Want degene begon daar al heel snel alweer over en hij bleef daar ook op terugkomen. Ik kon aan alles zien en merken dat hij daar een mening over had en dat graag wilde ventileren. Hij sprak dat dus ook vrij snel uit naar mij en ik ging daar ook "stevig" tegen in. Hij vond dat een gezonde man makkelijk werk had kunnen vinden desnoods onder niveau en ik nu aan het profiteren was. Hij gaf daarbij ook aan dat hij het om die reden niet zag zitten met mij.
Echter door de manier waarop ik er tegenin ging en de antwoorden die ik verder gedurende het gesprek gaf zei hij wel dat hij is gaan twijfelen. Hij had dus al een vooroordeel over mij voordat überhaupt dat gesprek plaats vond. Dat vond ik slecht, maar uiteindelijk zei hij dat ze toch wel een 3e gesprek wilden als ik dat zelf nog wilde.
Toen heb ik de volgende dag opgebeld dat ik er vanaf zie. Had sowieso al wat anders lopen dat mijn voorkeur had. Daar ben ik de week erna ook gaan werken en waar ik nog "steeds" werk. Die deden daar helemaal niet moeilijk over. Ik zou gewoon ten alle tijden eerlijk blijven want ik zou ook niet bij zo'n bedrijf willen werken.
Dit ging overigens om een HR functie. Scheelt dan ook dat ik ervaren ben met gesprekken.
Je vraagt of mensen naar het gat zouden vragen. Of men het 'opnemen' van WW (of een buitenlands equivalent) kan inzien is niet eens echt relevant. Je houding hier spreekt boekdelen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 03:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat gaat de werkgever het aan of je WW of bijstand of niks trekt? Dat kunnen ze niet eens inzien, baskick.
Dat klopt. Liegen over wanneer je bent gestopt met werken heeft geen zin. Daarom ook dat ik vragen omtrent het gat op het CV voor wil zijnquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Je vraagt of mensen naar het gat zouden vragen. Of men het 'opnemen' van WW (of een buitenlands equivalent) kan inzien is niet eens echt relevant. Je houding hier spreekt boekdelen.
Een gat verbloemen door de maanden weg te laten wordt wel leuk bij referenties, want dan kan prima gecheckt worden van wanneer tot wanneer je functie x met verantwoordelijkheid y hebt uitgevoerd. Of je dan WW trok of niet, niet, maar dat je werkloos was, wél.
Nou dat geeft goede hoopquote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:48 schreef Maikuuul het volgende:
Ben zelf 4 jaar weggeweest op wereldreis
Wel in Australië wat gewerkt (eigen bedrijfje, fruitfarm, sales & ad hoc baantjes), maar nu gewoon fulltime aan de slag met een vast contract (na 6 maanden) in NL.
Was totaal geen issue dat "gat" van 4 jaar. Beter lekker genieten van je tijd
Inderdaad een rare gang van zaken dat zo'n teamleider zich zo bemoeit met het priveleven van een kandidaat. Het komt dus wel voor maar duidt op een mogelijk toxische werkcultuur.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:28 schreef Kiid het volgende:
Ik ben langer dan een jaar geleden 150km verhuisd (huis gekocht) en hield mijn vorige baan dus op.
Hierbij heb ik de tijd genomen om een functie/bedrijf uit te zoeken wat bij mij past en ondertussen ook te wennen aan een "ander leven". Wat een ander daarvan vind heb ik schijt aan.
Er zijn mensen die daar niet tegen kunnen. Ik heb een gesprek gehad met een werkgever waarbij het eerste gesprek goed verliep en er werd gevraagd waarom ik (toen 3/4 maanden) thuis zat. Daar heb ik gewoon eerlijk op geantwoord. Dat kon ze begrijpen en na het eerste gesprek werd ik snel uitgenodigd voor een tweede gesprek samen met de teamleider.
Dat gesprek verliep echter heel anders. Want degene begon daar al heel snel alweer over en hij bleef daar ook op terugkomen. Ik kon aan alles zien en merken dat hij daar een mening over had en dat graag wilde ventileren. Hij sprak dat dus ook vrij snel uit naar mij en ik ging daar ook "stevig" tegen in. Hij vond dat een gezonde man makkelijk werk had kunnen vinden desnoods onder niveau en ik nu aan het profiteren was. Hij gaf daarbij ook aan dat hij het om die reden niet zag zitten met mij.
Echter door de manier waarop ik er tegenin ging en de antwoorden die ik verder gedurende het gesprek gaf zei hij wel dat hij is gaan twijfelen. Hij had dus al een vooroordeel over mij voordat überhaupt dat gesprek plaats vond. Dat vond ik slecht, maar uiteindelijk zei hij dat ze toch wel een 3e gesprek wilden als ik dat zelf nog wilde.
Toen heb ik de volgende dag opgebeld dat ik er vanaf zie. Had sowieso al wat anders lopen dat mijn voorkeur had. Daar ben ik de week erna ook gaan werken en waar ik nog "steeds" werk. Die deden daar helemaal niet moeilijk over. Ik zou gewoon ten alle tijden eerlijk blijven want ik zou ook niet bij zo'n bedrijf willen werken.
Dit ging overigens om een HR functie. Scheelt dan ook dat ik ervaren ben met gesprekken.
Ik ga de huur niet opzeggen tenzij ik elders een nieuwe baan én woonruimte heb uiteraard.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 08:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Je wil dus weg uit Ierland, maar wat is het plan dan? Of is er geen plan?
Ga je de huur opzeggen, een aantal maanden reizen en ondertussen solliciteren, en dan bij familie/vrienden in Nederland logeren tot je weer op jezelf kan gaan wonen?
Ten eerste zou ik vooral niet gaan beginnen met liegen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou dat geeft goede hoop
[..]
Inderdaad een rare gang van zaken dat zo'n teamleider zich zo bemoeit met het priveleven van een kandidaat. Het komt dus wel voor maar duidt op een mogelijk toxische werkcultuur.
Ik denk dat dit gooien op een rondreisje door Thailand dan toch beter is. Zelfs als ik daadwerkelijk maar 1 maandje daarheen ga maar het daarna nog 2 maanden duurt om een aan te vinden, kan ik het gewoon gooien op 'heb 3 maanden door thailand gereisd'.
Als ik niet zou liegen zou ik permanent veroordeeld zijn tot de bijstand wat werkhouding en mentaliteit betreftquote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]i
Ten eerste zou ik vooral niet gaan beginnen met liegen.
Ten tweede: het is niet dat zo'n teamleider zich 'bemoeit met het privéleven van een kandidaat', maar hij probeert uit te vinden wat voor vlees hij in de kuip heeft. Is het een klaploper die liever lui is dan moe, werkt omdat het moet en niet heel gemotiveerd, of heb je een goede tegenover je zitten die zijn werk dadelijk weer serieus neemt en dat met zijn reis ook deed.
Ook als je werkt om te leven, wordt er van je verwacht dat je het werk waarvoor je aangenomen bent goed, zorgvuldig en op tijd doet en niet de kantjes ervan af loopt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ik niet zou liegen zou ik permanent veroordeeld zijn tot de bijstand wat werkhouding en mentaliteit betreft
Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Dat is een boodschap die geen enkele werkgever horen wil. Ik ga mijn instelling ook niet veranderen want ik leef maar 1 keer en het leven is te kort om onder een saai systeemplafond te slijten met automaatkoffie.
Dat klopt en dat heb ik ook altijd gedaan, ik heb dan ook geen negatieve feedback ontvangen bij mijn huidige functie .Het betreft een naderend massaontslag, net zoals wel meer bedrijven in de sector. Een grote jongen in de sector is bijvoorbeeld SalesForce dat ook een massaontslag heeft momenteel.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook als je werkt om te leven, wordt er van je verwacht dat je het werk waarvoor je aangenomen bent goed, zorgvuldig en op tijd doet en niet de kantjes ervan af loopt.
Dan klopt je vorige post niet waarin je zegt dat je moet liegen omdat je werkhouding en mentaliteit je anders werkeloos zouden houden.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat klopt en dat heb ik ook altijd gedaan, ik heb dan ook geen negatieve feedback ontvangen bij mijn huidige functie .Het betreft een naderend massaontslag, net zoals wel meer bedrijven in de sector. Een grote jongen in de sector is bijvoorbeeld SalesForce dat ook een massaontslag heeft momenteel.
Mijn motto is dat ik de taken doe die ik dien te doen, en dat ik verantwoordlijk ben voor mijn klanten. Ook als er zaken bij mij komen die niet per se mijn verantwoordelijkheid zijn zorg ik ervoor dat die worden doorgestuurd naar mensen die daar over gaan, je hebt ook mensen die dan zeggen 'je hebt de verkeerde' en klaar. Dat heeft geen zin want ze blijven toch bij je terugkomen.
Werkgevers willen horen dat het jouw droom is om bij dat bedrijf te werken. Dat je alles gaat geven, dat je 'geen 9 tot 5 mentaliteit' hebt (lees: dat je gratis zal overwerken). Dat je altijd the extra mile gaat.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan klopt je vorige post niet waarin je zegt dat je moet liegen omdat je werkhouding en mentaliteit je anders werkeloos zouden houden.
Een heerlijk moment om jezelf even te kakken te zettenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 03:25 schreef sirdanilot het volgende:
Waar denk je dat het geld voor de WW uitkeringen uiteindelijk vandaan komt? Sinterklaas?
Ik ben het niet met je eens. Jij hebt ook een heel verkeerd beeld van werkgevers, volgens mij. Maar goed, by all means ga doen wat je je voorneemt en zie waar het schip strandt. Grow a pair en doe nou eens wat je wil en roept in plaats van de keutel weer intrekken en veilig niets doen en daar dan over klagen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Werkgevers willen horen dat het jouw droom is om bij dat bedrijf te werken. Dat je alles gaat geven, dat je 'geen 9 tot 5 mentaliteit' hebt (lees: dat je gratis zal overwerken). Dat je altijd the extra mile gaat.
Nee ik doe dat niet. Ik ga niet gratis overwerken tenzij bij wijze van spreke het datacentrum in de fik staat of een ander noodgeval, en dan slaap ik een andere dag in de week lekker uit ter compensatie mocht dat gebeuren. Ik ga niet allerhande extra taken op mij nemen als daar niets tegenoverstaat. Voor niets gaat de zon op.
Dat is iets wat geen enkele werkgever zou willen horen. Als jij een werkgever kent die dit wel zou willen horen houd ik mij aanbevolen.
Niet dat ik jou als collega zou willen, dus de namen krijg je niet, maar bij mijn beide werkgevers is jezelf onbetaald doodwerken geen eis. Wordt er juist geïnvesteerd in een gezonde balans werk/privé en gezond werken. Ze stellen er juist prijs op dat je grenzen stelt. In je werkzaamheden en als privé-persoon.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Werkgevers willen horen dat het jouw droom is om bij dat bedrijf te werken. Dat je alles gaat geven, dat je 'geen 9 tot 5 mentaliteit' hebt (lees: dat je gratis zal overwerken). Dat je altijd the extra mile gaat.
Nee ik doe dat niet. Ik ga niet gratis overwerken tenzij bij wijze van spreke het datacentrum in de fik staat of een ander noodgeval, en dan slaap ik een andere dag in de week lekker uit ter compensatie mocht dat gebeuren. Ik ga niet allerhande extra taken op mij nemen als daar niets tegenoverstaat. Voor niets gaat de zon op.
Dat is iets wat geen enkele werkgever zou willen horen. Als jij een werkgever kent die dit wel zou willen horen houd ik mij aanbevolen.
Het staat in ieder geval vast dat er dit jaar een boel gaat veranderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Jij hebt ook een heel verkeerd beeld van werkgevers, volgens mij. Maar goed, by all means ga doen wat je je voorneemt en zie waar het schip strandt. Grow a pair en doe nou eens wat je wil en roept in plaats van de keutel weer intrekken en veilig niets doen en daar dan over klagen.
Ik bij de derde!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet dat ik jou als collega zou willen, dus de namen krijg je niet, maar bij mijn beide werkgevers is jezelf onbetaald doodwerken geen eis. Wordt er juist geïnvesteerd in een gezonde balans werk/privé en gezond werken. Ze stellen er juist prijs op dat je grenzen stelt. In je werkzaamheden en als privé-persoon.
Bizar eigenlijk, dat ik blijkbaar de enige twee werkgevers ter wereld heb waarbij dat zo werkt
Hoe is dit een reactie op haar post?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het staat in ieder geval vast dat er dit jaar een boel gaat veranderen.
Er is ook nog een kleine kans dat ik kan solliciteren op een vergelijkbare functie bij mijn huidige bedrijf (het gaat niet failliet maar reorganisatie) maar ik acht die kans klein. Er zijn namelijk wel vacatures verstuurd voor mijn functie maar niet naar mij ben ik achter gekomen. En die zijn daarna weer ingetrokken. Beetje raar gekonkel allemaal.
*boks*quote:
Alle werkgevers zeggen dat work/life balance erg belangrijk is.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet dat ik jou als collega zou willen, dus de namen krijg je niet, maar bij mijn beide werkgevers is jezelf onbetaald doodwerken geen eis. Wordt er juist geïnvesteerd in een gezonde balans werk/privé en gezond werken. Ze stellen er juist prijs op dat je grenzen stelt. In je werkzaamheden en als privé-persoon.
Bizar eigenlijk, dat ik blijkbaar de enige twee werkgevers ter wereld heb waarbij dat zo werkt
Why the hell zou je daar weer gaan solliciteren? Je roept al weet ik hoe lang dat je het er niet naar je zin hebt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het staat in ieder geval vast dat er dit jaar een boel gaat veranderen.
Er is ook nog een kleine kans dat ik kan solliciteren op een vergelijkbare functie bij mijn huidige bedrijf (het gaat niet failliet maar reorganisatie) maar ik acht die kans klein. Er zijn namelijk wel vacatures verstuurd voor mijn functie maar niet naar mij ben ik achter gekomen. En die zijn daarna weer ingetrokken. Beetje raar gekonkel allemaal.
Als het niet in je verhaallijn past, negeer je echt wat er eigenlijk staat he?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Alle werkgevers zeggen dat work/life balance erg belangrijk is.
Vervolgens werd ik toch vaak ingepland 's ochtends vóór mijn normale werkuren en 's avonds ná mijn normale werkuren. Wat men zegt is lang niet altijd hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.
Ik bij de vierde!quote:
quote:
Nee hoor. Voor sommige werkgevers is het overduidelijk geen issue.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:59 schreef sirdanilot het volgende:
Alle werkgevers zeggen dat work/life balance erg belangrijk is.
Dat komt omdat jij een klaphark bentquote:Vervolgens werd ik toch vaak ingepland 's ochtends vóór mijn normale werkuren en 's avonds ná mijn normale werkuren. Wat men zegt is lang niet altijd hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.
Meerdere redenen:quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Why the hell zou je daar weer gaan solliciteren? Je roept al weet ik hoe lang dat je het er niet naar je zin hebt.
Je klaagt hier al zo lang je op FOK! zit over je baan, je leven, je werkgever, alles. En dan wil je dat voortzetten onder het mom van een zogenaamde promotie om over een paar jaar bij een andere werkgever weer hetzelfde werk te gaan doen, alleen dan met een mooie titel?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Meerdere redenen:
- Kan doen alsof dit een 'promotie' is op mijn CV bij een toekomstige werkgever, dus over een aantal jaar. Van functie X ga ik naar functie Y wat in grote lijnen hetzelfde is met een mooiere titel, wel een paar extra verantwoordelijkheden die ik nu minder heb.
- Mogelijkheid tot overplaatsing naar Nederland
- Ik kan het goed vinden met mijn collega's behalve 1 specifieke collega die iedereen haat en die ook waarschijnlijk eruit gebonjourd gaat worden.
Het probleem is dat je risico moet nemen om zaken rigoureus te veranderen, en risico nemen zonder een groot sociaal vangnet (zowel familie en vrienden als vadertje staat) is nou eenmaal moelijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je klaagt hier al zo lang je op FOK! zit over je baan, je leven, je werkgever, alles. En dan wil je dat voortzetten onder het mom van een zogenaamde promotie om over een paar jaar bij een andere werkgever weer hetzelfde werk te gaan doen, alleen dan met een mooie titel?
Echt hoor, hou op met klagen, want je wil helemaal niets veranderen alleen maar in je rol van arme knul blijven hangen.
Jamaar… je hebt binnenkort tijd en geld. Geen verantwoordelijkheden. Kunt makkelijk weer aan een baan komen. Kunt je huurhuis aanhouden. Ik zie het risico niet zo.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het probleem is dat je risico moet nemen om zaken rigoureus te veranderen, en risico nemen zonder een groot sociaal vangnet (zowel familie en vrienden als vadertje staat) is nou eenmaal moelijk.
Prima, dan neem je die risico's niet. Maar dat doe je dus zelf, dus klagen is dan ook niet meer aan de orde.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het probleem is dat je risico moet nemen om zaken rigoureus te veranderen, en risico nemen zonder een groot sociaal vangnet (zowel familie en vrienden als vadertje staat) is nou eenmaal moelijk.
Nou ja zeg. Dát geloof ik natuurlijk nietquote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:19 schreef laziness het volgende:
Zes en het is nog wel een mega groot Amerikaans concern ook
Hij wacht op het antwoord wat hij wilt horen. Dat geeft een veilig gevoel. De rest is in zijn ogen alleen maar kritiek en wordt weggewuifd, want daar heeft hij niets aan, want dan moet je verantwoording nemen enzo.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe is dit een reactie op haar post?
Je zoekt gewoon een platform om te kankeren en te klagen, verkapt in een vraag om adviezen.
Waar je niks mee gaat doen.
Of dat je een paar maanden in dienst was van een werkgever die je, om wat voor reden dan ook, absoluut niet als referent op wil geven.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:41 schreef baskick het volgende:
Een gat verbloemen door de maanden weg te laten wordt wel leuk bij referenties, want dan kan prima gecheckt worden van wanneer tot wanneer je functie x met verantwoordelijkheid y hebt uitgevoerd. Of je dan WW trok of niet, niet, maar dat je werkloos was, wél.
Nee hoor. Ik heb ook zo'n werkgever (en ook al eerdere gehad). Het ligt in dit geval denk ik echt aan TS.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een werkgever vermelden op cv en een werkgever als referent opgeven, maar ik begrijp je punt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of dat je een paar maanden in dienst was van een werkgever die je, om wat voor reden dan ook, absoluut niet als referent op wil geven.
Ik weet niet hoe het in NL zit maar een potentiele nieuwe werkgever mag hier in ierland wel de oude werkgever bellen maar ze mogen ze niet het hemd van het lijf vragen. Volgens mij mogen ze alleen vragen of die persoon opnieuw zou worden aangenomen ja ofte nee.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:53 schreef baskick het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een werkgever vermelden op cv en een werkgever als referent opgeven, maar ik begrijp je punt.
Hoe is dat een reactie op mijn bericht?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in NL zit maar een potentiele nieuwe werkgever mag hier in ierland wel de oude werkgever bellen maar ze mogen ze niet het hemd van het lijf vragen. Volgens mij mogen ze alleen vragen of die persoon opnieuw zou worden aangenomen ja ofte nee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |