abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206350069
TS werkt voor een internationaal IT bedrijf (niet niveautje apple/google). Nou zijn er steeds meer indicaties dat het niet lekker loopt met de toko. Er zijn ook al veel koppen gerold afgelopen jaar. Ik ben nog over maar gezien de mensen die hier nog zitten en de recente aankondigingen en hoe deze worden opgevat door management, denk ik dat mijn dagen geteld zijn. Het zal me verbazen als ik niet boventallig verklaard word voor eind dit jaar. (of ik moet voor hetzelfde geld 2 banen tegelijkertijd gaan doen voor ze, dat kan ook nog, maar dat zien we dan wel weer :W ) Momenteel zit ik op kantoor en ik ben een van de enigen :')

Nu vroeg ik me af wat de beste strategie is voor de komende tijd.

Als ik mijn baan verlies wil ik nog wel een tijdje uit de staatsruif eten, maar die is in Ierland waar ik woon nogal beperkt dan heb je het over een paar honderd euro per week. Daar kan ik met moeite mijn huur van betalen dus dat is na een paar maanden wel klaar. Ik wil ook wel graag terug naar NL verhuizen en daar zou dan een groot deel van mijn spaargeld aan op gaan.

Verder doe ik al een aantal IT gerelateerde cursussen online want op het werk valt er momenteel nogal weinig te doen.

Een baan zoeken probeerde ik eerst maar het valt allemaal toch wel tegen met dat 'arbeidstekort' (slaventekort, want arbeiders zijn er wel zat). Andere reden om niet meteen de eerste de beste baan te gaan doen: je loopt dan je vertrekbonus mis. Dus ik denk dat ik het beste een aantal cursussen kan doen en certificaten kan behalen. Zijn er verder nog tips wat je kan doen met deze tijd voordat het zwaard van Damocles valt?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206350170
Vraag is wat zou je willen? Terug naar nl, of daar blijven? Van daaruit je keuze maken en de voor en nadelen afwegen.
pi_206350294
Ik zou het kantoor beetje bij beetje plunderen zodat je ongeacht of je nou in Ierland of Nederland woont in elk geval nooit meer creamer of ballpoints hoeft te kopen.
-nee-
pi_206350349
quote:
Als ik mijn baan verlies wil ik nog wel een tijdje uit de staatsruif eten
Dit soort gedrag krijgt van mij alleen maar een dikke, vette middelvinger. :{
  maandag 17 oktober 2022 @ 12:45:23 #5
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_206350375
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dit soort gedrag krijgt van mij alleen maar een dikke, vette middelvinger. :{
Want? Betaalt hij zelf al jaren belasting voor.
pi_206350380
Terug naar Nederland? Om je studieschuld af te betalen, of om een huis te kopen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206350386
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:45 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nee het is bedoeld om te overbruggen, niet om uit te rusten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 17 oktober 2022 @ 12:46:30 #8
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_206350400
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee het is bedoeld om te overbruggen, niet om uit te rusten.
Dat doet hij dan toch ook? Bedrijf werkt hem eruit, niet andersom.
  maandag 17 oktober 2022 @ 12:48:09 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206350427
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:46 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat doet hij dan toch ook? Bedrijf werkt hem eruit, niet andersom.
Een tijdje uit de staatsruif vreten =/= periode tussen twee banen overbruggen.

Maar deze user kennende wilde hij gewoon graag op de 23848237489e verschillende manier melden dat hij in Ierland woonachtig is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206350502
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:45 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat jij deze opmerking plaatst, zegt ook alweer genoeg.

Het is een vangnet. Niet iets om even van te genieten. :{
pi_206350508
Ik zou een huis kopen als ik jou was
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206350674
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:26 schreef sirdanilot het volgende:
Het zal me verbazen als ik niet boventallig verklaard word voor eind dit jaar.
Als ik je op basis van je pohi zo eens inschat, bén je al boventallig, maar weten ze het alleen nog niet. Ik zet dan ook in op een dikke 'ja, jij vliegt er voor het einde van het jaar uit'.

Beste tip: doe eens een traject voor persoonlijkheidsontwikkeling. Er is ruimte voor verbetering, dus grote kans dat je ervan opknapt ^O^
pi_206350715
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:03 schreef Queller het volgende:

[..]

Beste tip: doe eens een traject voor persoonlijkheidsontwikkeling. Er is ruimte voor verbetering, dus grote kans dat je ervan opknapt ^O^
Lijkt me leuk maar ik denk dat ik meer verdien aan IT-gerelateerde cursussen dan aan soft skills gerelateerd zoals je hier suggereert.

Kan moeilijk die cursus op mijn CV zetten in tegenstelling tot een IT gerelateerd certificaat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206350729
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:45 schreef raptorix het volgende:
Terug naar Nederland? Om je studieschuld af te betalen, of om een huis te kopen?
Beide
pi_206350756
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat jij deze opmerking plaatst, zegt ook alweer genoeg.

Het is een vangnet. Niet iets om even van te genieten. :{
Waarom niet allebei?

Ik heb sinds ik ben afgestudeerd non-stop fulltime gewerkt. Een paar maanden rust is dan geen overbodige luxe. Verder is die WW hier dusdanig laag (jobseekers benefit) dat je nauwelijks wat kunt vreten uit die staatsruif. In NL zou het een stuk royaler zijn ja.
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 13:09:47 #16
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_206350772
Wat voor beunhazenbedrijf is dat dan als jij een van de laatste bent die eruit gegooid wordt
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_206350775
quote:
Zijn er verder nog tips wat je kan doen met deze tijd voordat het zwaard van Damocles valt?
Smoothiebar en koffiezetapparaat meemen voor thuis, zo te lezen missen ze er toch niks aan als niemand op kantoor is.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206350805
quote:
Ik ben nog over maar gezien de mensen die hier nog zitten en de recente aankondigingen en hoe deze worden opgevat door management, denk ik dat mijn dagen geteld zijn.
RIP🙏🙏🙏
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  maandag 17 oktober 2022 @ 13:14:11 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206350849
Waarom is dat ‘uit de staatsruif eten’ überhaupt een onderwerp van discussie als TS zegt te zoeken naar de beste strategie en hij zelf ook nog aangeeft dat hij van de Ierse WW amper zijn huur kan betalen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206350867
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Waarom niet allebei?
Omdat het een vangnet is en geen vakantietoeslag o.i.d. Triest gedrag als je het wél als een kleine vakantie gaat gebruiken. Je rustmomenten krijg je via verlof van je werk, niet via de staat. :{
pi_206350882
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:14 schreef Lienekien het volgende:
Waarom is dat ‘uit de staatsruif eten’ überhaupt een onderwerp van discussie als TS zegt te zoeken naar de beste strategie en hij zelf ook nog aangeeft dat hij van de Ierse WW amper zijn huur kan betalen?
Omdat hij hiermee wéér een compleet verkeerd beeld gaat creëren door het te gebruiken als vakantietoeslag.
  maandag 17 oktober 2022 @ 13:34:30 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206351187
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Omdat hij hiermee wéér een compleet verkeerd beeld gaat creëren door het te gebruiken als vakantietoeslag.
Vakantietoeslag boven op wat? Leven van zijn spaargeld?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206351403
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Omdat het een vangnet is en geen vakantietoeslag o.i.d. Triest gedrag als je het wél als een kleine vakantie gaat gebruiken. Je rustmomenten krijg je via verlof van je werk, niet via de staat. :{
Toch werkt het wel zo, ook al vind jij dat het niet moreel is. Er bestaat nu eenmaal een WW (equivalent). Of jij dat nou leuk vindt, of niet. :W
pi_206351506
Pfew, gelukkig huur je en heb je geen koophuis, dat maakt je een stuk flexibeler.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206351515
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:48 schreef Dven het volgende:

[..]
Een tijdje uit de staatsruif vreten =/= periode tussen twee banen overbruggen.

Maar deze user kennende wilde hij gewoon graag op de 23848237489e verschillende manier melden dat hij in Ierland woonachtig is.
En in de IT werkt,
Huurt, maar dat eigenlijk te duur vind,
Zijn spaargeld (waar hij nog steeds niet genoeg heeft om een huis te kopen).
Wie heeft er al een bingo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')