Dit soort gedrag krijgt van mij alleen maar een dikke, vette middelvinger.quote:Als ik mijn baan verlies wil ik nog wel een tijdje uit de staatsruif eten
Want? Betaalt hij zelf al jaren belasting voor.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dit soort gedrag krijgt van mij alleen maar een dikke, vette middelvinger.
Nee het is bedoeld om te overbruggen, niet om uit te rusten.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:45 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Want? Betaalt hij zelf al jaren belasting voor.
Dat doet hij dan toch ook? Bedrijf werkt hem eruit, niet andersom.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het is bedoeld om te overbruggen, niet om uit te rusten.
Een tijdje uit de staatsruif vreten =/= periode tussen twee banen overbruggen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:46 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat doet hij dan toch ook? Bedrijf werkt hem eruit, niet andersom.
Dat jij deze opmerking plaatst, zegt ook alweer genoeg.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:45 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Want? Betaalt hij zelf al jaren belasting voor.
Als ik je op basis van je pohi zo eens inschat, bén je al boventallig, maar weten ze het alleen nog niet. Ik zet dan ook in op een dikke 'ja, jij vliegt er voor het einde van het jaar uit'.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:26 schreef sirdanilot het volgende:
Het zal me verbazen als ik niet boventallig verklaard word voor eind dit jaar.
Lijkt me leuk maar ik denk dat ik meer verdien aan IT-gerelateerde cursussen dan aan soft skills gerelateerd zoals je hier suggereert.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:03 schreef Queller het volgende:
[..]
Beste tip: doe eens een traject voor persoonlijkheidsontwikkeling. Er is ruimte voor verbetering, dus grote kans dat je ervan opknapt
Beidequote:Op maandag 17 oktober 2022 12:45 schreef raptorix het volgende:
Terug naar Nederland? Om je studieschuld af te betalen, of om een huis te kopen?
Waarom niet allebei?quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat jij deze opmerking plaatst, zegt ook alweer genoeg.
Het is een vangnet. Niet iets om even van te genieten.
Smoothiebar en koffiezetapparaat meemen voor thuis, zo te lezen missen ze er toch niks aan als niemand op kantoor is.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:26 schreef sirdanilot het volgende:
Zijn er verder nog tips wat je kan doen met deze tijd voordat het zwaard van Damocles valt?
RIP🙏🙏🙏quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:26 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben nog over maar gezien de mensen die hier nog zitten en de recente aankondigingen en hoe deze worden opgevat door management, denk ik dat mijn dagen geteld zijn.
Omdat het een vangnet is en geen vakantietoeslag o.i.d. Triest gedrag als je het wél als een kleine vakantie gaat gebruiken. Je rustmomenten krijg je via verlof van je werk, niet via de staat.quote:
Omdat hij hiermee wéér een compleet verkeerd beeld gaat creëren door het te gebruiken als vakantietoeslag.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:14 schreef Lienekien het volgende:
Waarom is dat ‘uit de staatsruif eten’ überhaupt een onderwerp van discussie als TS zegt te zoeken naar de beste strategie en hij zelf ook nog aangeeft dat hij van de Ierse WW amper zijn huur kan betalen?
Vakantietoeslag boven op wat? Leven van zijn spaargeld?quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Omdat hij hiermee wéér een compleet verkeerd beeld gaat creëren door het te gebruiken als vakantietoeslag.
Toch werkt het wel zo, ook al vind jij dat het niet moreel is. Er bestaat nu eenmaal een WW (equivalent). Of jij dat nou leuk vindt, of niet.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Omdat het een vangnet is en geen vakantietoeslag o.i.d. Triest gedrag als je het wél als een kleine vakantie gaat gebruiken. Je rustmomenten krijg je via verlof van je werk, niet via de staat.
En in de IT werkt,quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Een tijdje uit de staatsruif vreten =/= periode tussen twee banen overbruggen.
Maar deze user kennende wilde hij gewoon graag op de 23848237489e verschillende manier melden dat hij in Ierland woonachtig is.
Maar wat schiet je er nou mee op? Je raakt alleen van de regen in de drup, want je spaargeld is ook niet veilig.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Toch werkt het wel zo, ook al vind jij dat het niet moreel is. Er bestaat nu eenmaal een WW (equivalent). Of jij dat nou leuk vindt, of niet.
Momenteel huur ik vrijesector onder de marktprijs want het is een monumentaal vervallen pand. Mijn huisbaas is een klassieke huisjesmelker.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:34 schreef DoubleDip het volgende:
TS wat ga je doen als je er niet tussen komt op de huizenmarkt?
Met vast werk zoals ik nu nog altijd heb (nog altijd een vast contract he) kan het toch ook niet?quote:Want zonder (vast) werk kun je geen huis kopen.
Is helaas geen optie ivm religie, familierelatie, familie heeft ook geen enorm huis etc.quote:Terug naar je ouders of familie?
Ik heb een inschrijving van 11 wachtjaren in een regio in de randstad , maar ik verdien boven de grens momenteel dus kan hier geen gebruik van maken.quote:Heb je een inschrijving bij de woningbouw en zit je nog onder de grens?
In eerste instantie zal ik moeten huren.quote:En is anders de vrije sector een optie? Lijkt me wel de moeite waard om zulke dingen uit te zoeken. De huizenmarkt wordt gunstiger voor starters, maar het is niet alsof de problemen ineens voorbij zijn. Als starter en zeker alleen zul je het niet heel makkelijk hebben als je een woning wilt kopen en niet een enorme bak spaargeld of inkomen hebt.
Klopt daar ga ik wel vanuit. Mijn collega krijgt al niks meer binnen voor volgend jaarquote:En ja ik zou snel beginnen met het maken van een plan. Want als ik het zo lees ben je binnen niet al te lange tijd zelf ook de klos daar.
Tijdens mijn werkloze periode kan ik e.e.a. aan cursussen doen. Ik kan een woning regelen. Eventueel uitkering in NL totdat ik een baan vind al heb je aan die bijstand ook niks en is dat bijna onmogleijk te regelen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar wat schiet je er nou mee op? Je raakt alleen van de regen in de drup, want je spaargeld is ook niet veilig.
Nieuwe baan lijkt me een betere optie.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tijdens mijn werkloze periode kan ik e.e.a. aan cursussen doen. Ik kan een woning regelen. Eventueel uitkering in NL totdat ik een baan vind al heb je aan die bijstand ook niks en is dat bijna onmogleijk te regelen.
Hoe denk je een woning te regelen zonder inkomen? Voor de vrije sector moet je minstens 3,5 keer de maandhuur verdienen om te mogen huren. Zoiets huren met een uitkering wordt ook een lastig verhaal.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tijdens mijn werkloze periode kan ik e.e.a. aan cursussen doen. Ik kan een woning regelen. Eventueel uitkering in NL totdat ik een baan vind al heb je aan die bijstand ook niks en is dat bijna onmogleijk te regelen.
Ja joh, de WW is bedoeld voor mensen om 'even tot rust te komen'. Niet voor een overbruggingsperiode tussen banen in.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Toch werkt het wel zo, ook al vind jij dat het niet moreel is. Er bestaat nu eenmaal een WW (equivalent). Of jij dat nou leuk vindt, of niet.
Wedden dat het enige dat je in die tijd gaat doen is een heleboel topics op Fok! opstarten over alle beslissingen die je wil nemen of dingen die je van plan bent, maar waar niks van komt?quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je krijgt pas bijstand als je ergens een inschrijving hebt, en als dat bij een ander is ben je vrijwel altijd inkomsten partner, ja dat is ontzettend kut, ik heb dit voor iemand geregeld en het is een hel, want ze beschouwen tegenwoordig bijna alles als partner, tijdens verhoor krijg je allemaal geniepige vragen over het huishouden, doe je samen de was? Oh joh, dan ben je dus een gezamenlijk huishouden. Als ik jouw was zou ik ergens gewoon een goedkope huurwoning in Schubbekutteveen huren en zoveel mogelijk remote proberen te werken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een vangnet waar je gewoon recht op hebt bij ontslag. Ga lekker klagen over het systeem in plaats van de mensen die er gebruik van maken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat jij deze opmerking plaatst, zegt ook alweer genoeg.
Het is een vangnet. Niet iets om even van te genieten.
Snap jij wel wat mijn hele probleem is met de instelling van sirdanilot is?quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:30 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Een vangnet waar je gewoon recht op hebt bij ontslag. Ga lekker klagen over het systeem in plaats van de mensen die er gebruik van maken.
TS is IT'er. Het vinden van een baan is echt het probleem niet, zeker niet in regio Randstadquote:Op maandag 17 oktober 2022 14:51 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hoe denk je een woning te regelen zonder inkomen? Voor de vrije sector moet je minstens 3,5 keer de maandhuur verdienen om te mogen huren. Zoiets huren met een uitkering wordt ook een lastig verhaal.
was toch vooral een salespersoon die veel aan de telefoon zat?quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:51 schreef Holenbeer het volgende:
TS is IT'er. Het vinden van een baan is echt het probleem niet, zeker niet in regio Randstad
Oh, ik dacht dat hij zelf ook een IT-er was.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
was toch vooral een salespersoon die veel aan de telefoon zat?
zelf al werkte hij in de IT-sector, dan ben je zelf geen IT-er
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar wel in de OP pas.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:38 schreef Mrmime het volgende:
Och daar is ie weer hoor met topic nummer 36476535738.
had je al wel gemeld dat je in Ierland woont??
Je komt tijdens die overbruggingsperiode toch even tot rust?quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja joh, de WW is bedoeld voor mensen om 'even tot rust te komen'. Niet voor een overbruggingsperiode tussen banen in.
Weer wat geleerd van iemand die altijd geldproblemen heeft en al lange tijd niet meer in Nederland woont.
Ik wacht nog even tot het open riool voorbij komt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:49 schreef marc0871 het volgende:
[..]
En in de IT werkt,
Huurt, maar dat eigenlijk te duur vind,
Zijn spaargeld (waar hij nog steeds niet genoeg heeft om een huis te kopen).
Wie heeft er al een bingo?
Nou moe.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:57 schreef exelletor het volgende:
Mocht je niks in de it sales support vinden, dan kun je altijd tester worden.
De hele tijd overal vooral problemen zien en telkens weer mislukkingen kunnen opwekken... nuja, daarin is sirdanilot toch een natuurtalent?quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou moe.
Zelfs daarvoor dien je over daarvoor juiste competenties te beschikken.
Dat kan, maar daar is die wet / uitkering niet voor bedoeld. Het is de bedoeling dat in de periode dat jij geen baan hebt, alsnog een inkomen hebt om in je vaste lasten te voorzien. Punt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je komt tijdens die overbruggingsperiode toch even tot rust?
In tussen de twee banen door je kontje achter het station verkopen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:40 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou het kantoor beetje bij beetje plunderen zodat je ongeacht of je nou in Ierland of Nederland woont in elk geval nooit meer creamer of ballpoints hoeft te kopen.
Software verkopen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:31 schreef Farenji het volgende:
Het is me na al die tijd nog steeds niet duidelijk wat ts nou precies doet bij dat "it bedrijf" en welke competenties en capaciteiten hij heeft.
Bellen 'namens' Microsoft?quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:31 schreef Farenji het volgende:
Het is me na al die tijd nog steeds niet duidelijk wat ts nou precies doet bij dat "it bedrijf" en welke competenties en capaciteiten hij heeft.
Ik gok eerder dat hij antivirus pakketjes verkoopt of iets in die richting, bij MS komt hij echt niet aan het werk, zelfs niet op de helpdesk.quote:
Ik vind dit de twee leukste zinnen uit dit topic. Gelachen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom niet allebei?
Ik heb sinds ik ben afgestudeerd non-stop fulltime gewerkt. Een paar maanden rust is dan geen overbodige luxe. Verder is die WW hier dusdanig laag (jobseekers benefit) dat je nauwelijks wat kunt vreten uit die staatsruif. In NL zou het een stuk royaler zijn ja.
Welkom in 2022. We werken om te leven we leven niet om te werken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:57 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik vind dit de twee leukste zinnen uit dit topic. Gelachen.
Jij komt er wel.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Welkom in 2022. We werken om te leven we leven niet om te werken.
Beter dan je te pletter werken en met een burn out in de WIA komenquote:
Je komt met een burn out niet in de WIA.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Beter dan je te pletter werken en met een burn out in de WIA komen
Jeetje wat reageer jij emotioneel, is het jouw geld dat hij uit gaat geven?quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat kan, maar daar is die wet / uitkering niet voor bedoeld. Het is de bedoeling dat in de periode dat jij geen baan hebt, alsnog een inkomen hebt om in je vaste lasten te voorzien. Punt.
Prima, maar niet van mijn belastinggeld. Spaar dan maar lekker zelf een potje.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Heb je nog wat inhoudelijks te melden?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:50 schreef Prego het volgende:
[..]
Jeetje wat reageer jij emotioneel, is het jouw geld dat hij uit gaat geven?
onzin, dat is geheel je eigen keus.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Vergeet het toiletpapier niet, die zijn door de inflatie ook duurder geworden. Al zou dat in Ierland mee kunnen vallenquote:Op maandag 17 oktober 2022 12:40 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou het kantoor beetje bij beetje plunderen zodat je ongeacht of je nou in Ierland of Nederland woont in elk geval nooit meer creamer of ballpoints hoeft te kopen.
Wat wil je in de IT gaan doen dan, software ontwikkeling?quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:06 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Lijkt me leuk maar ik denk dat ik meer verdien aan IT-gerelateerde cursussen dan aan soft skills gerelateerd zoals je hier suggereert.
Kan moeilijk die cursus op mijn CV zetten in tegenstelling tot een IT gerelateerd certificaat.
Zou ik an sich wel willen doen maar een junior dev verdient een HEEL stuk minder dan ik. En ik kan het me nou niet veroorloven om erop achteruit te gaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat wil je in de IT gaan doen dan, software ontwikkeling?
Ik betaal helemaal geen belasting in Nederland, ik woon in Ierland. Als ik hier ontslagen word heb ik recht op de Ierse variant van de WW (jobseekers). Als ik naar NL verhuis ga ik daar natuurlijk werken, maar als dat niet lukt doe ik daar lekker bijstand. Heb ik gewoon recht op hoor, ben gewoon een Nederlander. Wat jij daarvan vindt is niet relevant voor WGR.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 07:34 schreef freak1 het volgende:
[..]
onzin, dat is geheel je eigen keus.
je blijft er maar prat op gaan dat je in Ierland woont, dat je het daar zo goed voor elkaar hebt en nu weer dat je eigenlijk van ons wilt weten hoe je het beste op de zak van de nederlandse belastingbetaler vakantie kan gaan vieren.
Mag je eerst je spaargeld opmaken. ¤ 6.505 is de bovengrens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zou ik an sich wel willen doen maar een junior dev verdient een HEEL stuk minder dan ik. En ik kan het me nou niet veroorloven om erop achteruit te gaan.
[..]
Ik betaal helemaal geen belasting in Nederland, ik woon in Ierland. Als ik hier ontslagen word heb ik recht op de Ierse variant van de WW (jobseekers). Als ik naar NL verhuis ga ik daar natuurlijk werken, maar als dat niet lukt doe ik daar lekker bijstand. Heb ik gewoon recht op hoor, ben gewoon een Nederlander. Wat jij daarvan vindt is niet relevant voor WGR.
Dan stop ik al mijn spaargeld boven dat bedrag toch gewoon in mijn studieschuld?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mag je eerst je spaargeld opmaken. ¤ 6.505 is de bovengrens.
Voordat je bijstand krijgt zul je toch ergens een inschrijving moeten hebben, en zonder inkomen word inschrijving lastig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zou ik an sich wel willen doen maar een junior dev verdient een HEEL stuk minder dan ik. En ik kan het me nou niet veroorloven om erop achteruit te gaan.
[..]
Ik betaal helemaal geen belasting in Nederland, ik woon in Ierland. Als ik hier ontslagen word heb ik recht op de Ierse variant van de WW (jobseekers). Als ik naar NL verhuis ga ik daar natuurlijk werken, maar als dat niet lukt doe ik daar lekker bijstand. Heb ik gewoon recht op hoor, ben gewoon een Nederlander. Wat jij daarvan vindt is niet relevant voor WGR.
Want jaloerse loonslaven die hier te bang zijn om salarisverhoging te vragen en de directeur van Schiphol aan te spreken gaann liever klagen over mensen die het slechter dan hen hebben.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:14 schreef Lienekien het volgende:
Waarom is dat ‘uit de staatsruif eten’ überhaupt een onderwerp van discussie als TS zegt te zoeken naar de beste strategie en hij zelf ook nog aangeeft dat hij van de Ierse WW amper zijn huur kan betalen?
Het maakt, afhankelijk van je doel, wél uit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dan stop ik al mijn spaargeld boven dat bedrag toch gewoon in mijn studieschuld?
Dat maakt echt niet uit hoor.
Reageer aub niet op mij.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:39 schreef corehype het volgende:
[..]
Want jaloerse loonslaven die hier te bang zijn om salarisverhoging te vragen en de directeur van Schiphol aan te spreken gaann liever klagen over mensen die het slechter dan hen hebben.
Vandaar al die asielzoekers topics.
Er is inderdaad een bovengrens aan spaargeld. Alles wat ik meer dan die bovengrens heb kan ik gewoon in 1x overmaken aan DUO en dan is het weg en kom ik dus in aanmerking voor bijstand.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het maakt, afhankelijk van je doel, wél uit.
Ik denk niet dat de bijstand daar in trapt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er is inderdaad een bovengrens aan spaargeld. Alles wat ik meer dan die bovengrens heb kan ik gewoon in 1x overmaken aan DUO en dan is het weg en kom ik dus in aanmerking voor bijstand.
Mocht bijstand toch niet lukken: desnoods ga ik weer de plee schrobben in de albert heijn zoals ik als tiener deed. Werk is er wel. Maar je wil natuurlijk het liefst passend werk.
Dat soort baantjes zijn leuk als je thuis woont, veel succes om daar in je levensonderhoud van te voorzien, zeker met de huidige prijzen en inflatie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er is inderdaad een bovengrens aan spaargeld. Alles wat ik meer dan die bovengrens heb kan ik gewoon in 1x overmaken aan DUO en dan is het weg en kom ik dus in aanmerking voor bijstand.
Mocht bijstand toch niet lukken: desnoods ga ik weer de plee schrobben in de albert heijn zoals ik als tiener deed. Werk is er wel. Maar je wil natuurlijk het liefst passend werk.
Waarom is in Ierland wonen opzichtig, maar een tweede woning in Spanje een besluit om met minder tevreden te zijnquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 07:34 schreef freak1 het volgende:
[..]
je blijft er maar prat op gaan dat je in Ierland woont, dat je het daar zo goed voor elkaar hebt en nu weer dat je eigenlijk van ons wilt weten hoe je het beste op de zak van de nederlandse belastingbetaler vakantie kan gaan vieren.
laten we even heel duidelijk zijn. je betaald belasting voor de voorzieningen. die er al zijn. full stop. 50K belasting betalen betekend niet dat je een potje van 50K hebt opgebouiwd om naar eigen inzicht weg te pissen.
verder kiezen mensen er prima zelf voor om te leven om te werken. 2 autos voor de deur, opzichtig in Ierland gaan wonen, geen spaarportjes aanleggen, net iets te groot wonen. als jij een leuke vrouw of man vind, samen ga je niet in de grote stad wonen maar in een leuk dorp waar genoeg voorzieningen zijn (ik denk aan grens duitsland, of in de noordelijke provincies) dan kun je prima rondkomen van een "simpele" parttime baan en genoeg tijd voor jezelf overhouden om vrolijk te leven. ik ken er genoeg in mijn omgeving.. zelfs een goedkoop stuk land in spanje gekocht om daar een groot gedeelte van het jaar te relaxen.
kom niet aan met dat gelul van leven om te werken omdat jij daarvoor hebt gekozen.
Prima instelling dit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
Dat maakt in principe niet zo veel uit. Ik heb dan net zoals nu gewoon X maand de tijd voordat mijn geld opperdepop is en ik op straat kom te staan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:18 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is maar goed dat je geen huis hebt gekocht.
Faillisement is voorkomen doordat het bedrijf is verkocht aan zo'n investeringsmaatschappij.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:30 schreef jogy het volgende:
Een ontslagvergoeding krijg je alleen maar als het bedrijf niet failliet gaat en als ik het een beetje lees heb je eerder kans dat je laatste loonstrookje niet uitbetaald wordt dan dat je een paar duizend euro mee krijgt omdat je boventallig bent verklaard.
Maar succes/sterkte iig, hopelijk komt het allemaal een beetje goed uiteindelijk.
Hoe ik het zijn situatie meer voor me zie is: in Ierland te duur en te klein huren, die studieschuld hebben en dit stiekem toch wel heel erg kut vinden maar jezelf voor de gek blijven houden, en een baan hebben waar je niet uiteindelijk toch niet helemaal tevreden mee bent.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 07:34 schreef freak1 het volgende:
[..]
laten we even heel duidelijk zijn. je betaald belasting voor de voorzieningen. die er al zijn. full stop. 50K belasting betalen betekend niet dat je een potje van 50K hebt opgebouiwd om naar eigen inzicht weg te pissen.
verder kiezen mensen er prima zelf voor om te leven om te werken. 2 autos voor de deur, opzichtig in Ierland gaan wonen, geen spaarportjes aanleggen, net iets te groot wonen. als jij een leuke vrouw of man vind, samen ga je niet in de grote stad wonen maar in een leuk dorp waar genoeg voorzieningen zijn (ik denk aan grens duitsland, of in de noordelijke provincies) dan kun je prima rondkomen van een "simpele" parttime baan en genoeg tijd voor jezelf overhouden om vrolijk te leven. ik ken er genoeg in mijn omgeving.. zelfs een goedkoop stuk land in spanje gekocht om daar een groot gedeelte van het jaar te relaxen.
kom niet aan met dat gelul van leven om te werken omdat jij daarvoor hebt gekozen.
Je krijgt toch WW?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat maakt in principe niet zo veel uit. Ik heb dan net zoals nu gewoon X maand de tijd voordat mijn geld opperdepop is en ik op straat kom te staan.
Ah dat scheelt wel weer. Nice.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Faillisement is voorkomen doordat het bedrijf is verkocht aan zo'n investeringsmaatschappij.
Dat is hier in Dublin inderdaad zo. Maar je hebt in het grootste deel van de randstad exact hetzelfde probleem hoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:06 schreef boskameel het volgende:
[..]
Hoe ik het zijn situatie meer voor me zie is: in Ierland te duur en te klein huren,
Ik moet het ding uiteindelijk ooit terugbetalen behalve als ik binnen de komende paar jaar zou komen te overlijden.quote:die studieschuld hebben en dit stiekem toch wel heel erg kut vinden maar jezelf voor de gek blijven houden, en een baan hebben waar je niet uiteindelijk toch niet helemaal tevreden mee bent.
Hoezo geef ik daarop af? Als jij meer verdient dan ik, ook al verdien ik reeds bovenmodaal, good for youquote:En tevens afgeven op mensen die wel goed verdienend (en leuk) werk hebben,
Ben je je studieschuld aan het afbetalen dan? Je had recht op een studielening maar daarna ook de plicht om die terug te betalen. Maar jij bent die verplichting aan het ontvluchten toch?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
je bent een wandelende tegenstrijdigheid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
zie posthistorie van TS.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Waarom is in Ierland wonen opzichtig, maar een tweede woning in Spanje een besluit om met minder tevreden te zijn
Hij verdient misschien bovenmodaal (bij Nederlands maatstaven) maar zijn koopkracht is niet bovenmodaal gezien de prijzen (oa qua huisvesting) in Dublin. Dus tja...quote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:51 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie TS eigenlijk alleen maar klagen over Ierland. Dat hij ‘bovenmodaal’ verdient noemt hij vaak, maar toch klaagt hij daar ook over, want het is niet genoeg.
Die gaan als eerste flink saneren en dan vlieg je er alsnog uit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Faillisement is voorkomen doordat het bedrijf is verkocht aan zo'n investeringsmaatschappij.
Als je hier modaal verdient kan je met moeite een slaapkamertje huren in een gedeeld appartement.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:51 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie TS eigenlijk alleen maar klagen over Ierland. Dat hij ‘bovenmodaal’ verdient noemt hij vaak, maar toch klaagt hij daar ook over, want het is niet genoeg.
De overheid heeft ook de plicht om voldoende volkshuisvesting te verzorgen, doen ze ook niet. Staat toch echt in de grondwet. Dus daar voel ik me niet zo schuldig over hoorquote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:48 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ben je je studieschuld aan het afbetalen dan? Je had recht op een studielening maar daarna ook de plicht om die terug te betalen. Maar jij bent die verplichting aan het ontvluchten toch?
Ik kan geen autorijden dus ik ga liever niet in Schubbekutteveen wonen nee.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 09:37 schreef Spanky78 het volgende:
Even los van al het gezeik over je houding, die wat mij betreft niet echt al te best is, toch maar een advies.
Laat je wensen, eisen en al je vooroordelen eens los, ga van daaruit eens kijken wat er kan en niet wat je denkt dat je van jezelf moet (of waarvan je denkt dat je omgeving het stoer vindt). Ik lees bij jou altijd maar stoere praat en bluf, de onzekerheid daaronder straalt er vanaf. Wanneer ga je iets doen wat je zelf echt leuk vindt? Moet je echt in de hoofdstad of andere hippe plek wonen?
Ik wil niet in de VS wonen want ik kan geen autorijden en het OV is in de meeste Amerikaanse steden behalve New York City niet te doen. Zelfs in New York is het een half ingestorte rattenbendequote:Lijkt me zinvol dat je nu al een plan maakt en dat je zorgt dat je met je eigen voorspelling in het vooruitzicht helemaal klaar bent voor de toekomst. Zelf zou ik met prioriteit werk zoeken, nu hoef je nog niet weg en kun je nog iets onderhandelen. Straks ben je overal blij mee. Ik zou wel zo lang mogelijk blijven zitten, tenzij je echt een heel goed aanbod krijgt (ivm een mogelijke afkoopsom, uitwerkbonus). Als het nieuwe jaar wss het omslagpunt is, is dit het moment om te zoeken. Je hebt niet binnen een week een goede baan, dat kost meestal wel een paar weken.
Denk zelf dat de leuke baan belangrijker is dan het land, zolang het in Europa is. De USA zou je niet overleven met jouw houding.
Nee.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De overheid heeft ook de plicht om voldoende volkshuisvesting te verzorgen, doen ze ook niet. Staat toch echt in de grondwet. Dus daar voel ik me niet zo schuldig over hoor
Onzin. en waar is hier? is dat nou Ierland of is dat nou Nederland?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als je hier modaal verdient kan je met moeite een slaapkamertje huren in een gedeeld appartement.
zie eerdere reactie van Miro86, ook weer pure onzin. verder is er woonruimte.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De overheid heeft ook de plicht om voldoende volkshuisvesting te verzorgen, doen ze ook niet. Staat toch echt in de grondwet. Dus daar voel ik me niet zo schuldig over hoor
gelukkig mag een aangrenzend dorp van leiden ook! poeh poehquote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kan geen autorijden dus ik ga liever niet in Schubbekutteveen wonen nee.
Centrum hoofdstad zoals nu hoeft ook weer niet hoor. Ik zou in Nederland graag in Leiden gaan wonen waar ik 7 jaar lang heb gewoond, helaas is Leiden véél en véél te duur om een huis te kopen. Het is nou eenmaal een peperdure regio met Wassenaar in de buurt enzo. Nou dan vind ik Leiderdorp of Zoeterwoude Rijndijk ook nog wel te doen, ben echt de moeilijkste niet hoor. Maar ook dat is helaas geen doen.
[..]
ik denk dat de VS ook jou niet wil hebbenquote:Ik wil niet in de VS wonen want ik kan geen autorijden en het OV is in de meeste Amerikaanse steden behalve New York City niet te doen. Zelfs in New York is het een half ingestorte rattenbendeoverigens zou ik in Amerika gezien de lage eisen voor een rijbewijs misschien zelfs wel kunnen rijden, maar ik doe dat liever niet ivm mijn medische situatie en veiligheid.
QFT.quote:
Dublin ierlandquote:
Er is niet genoeg woonruimte en het staat toch echt in de grondwetquote:[..]
zie eerdere reactie van Miro86, ook weer pure onzin. verder is er woonruimte.
Een huis in mijn zoekgebied vind ik geen onrealistische eis. Niet alsof het per se op de Beestenmarkt moet staan hoor. Zelfs Voorschoten lijkt me nog netaan te fietsen ja.quote:[..]
gelukkig mag een aangrenzend dorp van leiden ook! poeh poeh
leiden en omgeving is helemaal niet te duur om een huis te kopen. het is te duur voor jou met je onrealistische verwachtingen. je kunt niet alles hebben. feitelijk wil je een huis in de binnenstad van Leiden of vrij dichtbij, lekker veel ruimte, goed OV geen auto nodig hebben en een zak geld van de staat erbij. you and me both. maar dat gaat niet gebeuren. gewoon dat luie lijf van je aan het werk zetten.
Ik kreeg gewoon een ESTA hoor.quote:[..]
ik denk dat de VS ook jou niet wil hebben
Ik werk reeds 40 uur in de week. Ik ga niet nog een baan erbij doen.quote:maar dan de vraag. wat wil je nou eigenlijk? wil je daar blijven of terug naar NL? daar zul je een plan op moeten bouwen. en je zult met dat luie lijf aan het werk moeten
ook in Ierland vind ik meer dan genoeg zeer betaalbare woonruimte. echter, niet in hartje Dublin nee. er is woonruimte genoeg voor een prima prijs maar niet op de plek die jij wil. zeg dat dan.quote:
ja de ene keer heb je het over Ierland, dan weer NL, in welke grondwet staat dat die van NL of die van Ierland en heb je een referentie daaraan want in NL staat het er iig niet in.quote:[..]
Er is niet genoeg woonruimte en het staat toch echt in de grondwet
je kunt toch zelf wel lezen wat je tikt he? "een huis in mijn zoekgebied vind ik geen onrealistische eis". ok, mijn zoekgebied is amsterdam centrum ik wil daar een huis voor 400 euro/maand. dat is toch onrealistisch in dat geval? je zoekgebied moet groter, klaar.quote:[..]
Een huis in mijn zoekgebied vind ik geen onrealistische eis. Niet alsof het per se op de Beestenmarkt moet staan hoor. Zelfs Voorschoten lijkt me nog netaan te fietsen ja.
ga jij maar lekker werken met de ESTA in de VS.. oh wacht even... met een ESTA mag je helemaal niet werken voor een amerikaans bedrijf in de VS.. we hadden het over werken in een land, niet komen binnenwandelen.quote:[..]
Ik kreeg gewoon een ESTA hoor.
je geeft juist aan dat je lekker een tijdje van een uitkering wil genieten. wat is het nou?quote:[..]
Ik werk reeds 40 uur in de week. Ik ga niet nog een baan erbij doen.
Dat is simpelweg niet waar. Ook in de suburbs is het peperduur.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:49 schreef freak1 het volgende:
[..]
ook in Ierland vind ik meer dan genoeg zeer betaalbare woonruimte. echter, niet in hartje Dublin nee. er is woonruimte genoeg voor een prima prijs maar niet op de plek die jij wil. zeg dat dan.
Nederlandse grondwet want ik heb in NL gestudeerd. Artikel 22:quote:[..]
ja de ene keer heb je het over Ierland, dan weer NL, in welke grondwet staat dat die van NL of die van Ierland en heb je een referentie daaraan want in NL staat het er iig niet in.
Ja als je alleen in het centrum wil wonen is het een ander verhaal maar ergens in een stad wonen die niet eens London/Parijs/San Francisco of zoiets achterlijks is vind ik geen irreële eis voor iemand die gewoon bovenmodaal verdient.quote:[..]
je kunt toch zelf wel lezen wat je tikt he? "een huis in mijn zoekgebied vind ik geen onrealistische eis". ok, mijn zoekgebied is amsterdam centrum ik wil daar een huis voor 400 euro/maand. dat is toch onrealistisch in dat geval? je zoekgebied moet groter, klaar.
Ja om uit te rusten van het werk dus.quote:je geeft juist aan dat je lekker een tijdje van een uitkering wil genieten. wat is het nou?
Ja, bingo!!quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:49 schreef marc0871 het volgende:
[..]
En in de IT werkt,
Huurt, maar dat eigenlijk te duur vind,
Zijn spaargeld (waar hij nog steeds niet genoeg heeft om een huis te kopen).
Wie heeft er al een bingo?
quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik kan geen autorijden dus ik ga liever niet in Schubbekutteveen wonen nee.
[...]
ivm mijn medische situatie en veiligheid.
Bevorderen is wat anders dan 'zorgen dat het er is'.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:09 schreef sirdanilot het volgende:
Nederlandse grondwet want ik heb in NL gestudeerd. Artikel 22:
2.
Bevordering van voldoende woongelegenheid is voorwerp van zorg der overheid.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:09 schreef sirdanilot het volgende:
Een woning van 200k mag misschien goedkoop zijn in NL, maar vanwege de hypotheekregels hier moet je bovenmodaal verdienen om zoiets te kunnen kopen (max 4 x je loon + 10% deposit)
Ik denk niet dat je in een straal van 50 km rond Leiden een volwaardige woning gaat vinden voor < 200k. Misschien in heel Zuid-Holland niet. In de omliggende dorpen met stations in elk geval niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:39 schreef sirdanilot het volgende:
Niet alsof het per se op de Beestenmarkt moet staan hoor. Zelfs Voorschoten lijkt me nog netaan te fietsen ja.
Is 1663 huurwoningen veel of weinig? Overigens zijn 445 daarvan "parkeergelegenheid" en nog een aantal opslagruimte. Een significant deel is bestemd voor senioren of om een andere reden niet beschikbaar voor Jan Sirdanilot Modaal. En op een totaal van 9000 huurwoningen op Funda, zou ik echt niet zeggen dat Jan Modaal het voor het uitkiezen heeft.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:31 schreef freak1 het volgende:
[..]
Onzin. en waar is hier? is dat nou Ierland of is dat nou Nederland?
modaal in NL is 38K per jaar dan zit je bruto op ongeveer 2900, dat is ongeveer 2300 netto.
laten we zeggen dat je gewoon gemiddeld blijft en 37 procent van je inkomen aan huur gaat spenderen, dat is 851 euro aan huur.
slechts 1663 huurwoningen
https://www.funda.nl/huur/heel-nederland/0-850/
onzin dus van de bovenste plank.
en dan blijven we terugkomen op zolang jij onrealistische eisen hebt ga je er niet aan uitkomen. klaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet waar. Ook in de suburbs is het peperduur.
Een woning van 200k mag misschien goedkoop zijn in NL, maar vanwege de hypotheekregels hier moet je bovenmodaal verdienen om zoiets te kunnen kopen (max 4 x je loon + 10% deposit)
blijkbaar heb je de lessen begrijpend lezen toen overgeslagen.quote:[..]
2.
welkom bij het concept spaargeld.quote:[..]
Ja als je alleen in het centrum wil wonen is het een ander verhaal maar ergens in een stad wonen die niet eens London/Parijs/San Francisco of zoiets achterlijks is vind ik geen irreële eis voor iemand die gewoon bovenmodaal verdient.
[..]Ja om uit te rusten van het werk dus.quote:ik weet niet of dat irreel is. dat ligt aan de stad en aan het inkomen. 3200 is bovenmodaal maar denk niet dat je in hartje groningen een huis met tuin gaat kunnen huren.
oh maar dat claim ik ook helemaal niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:46 schreef exelletor het volgende:
[..]
Is 1663 huurwoningen veel of weinig? Overigens zijn 445 daarvan "parkeergelegenheid" en nog een aantal opslagruimte. Een significant deel is bestemd voor senioren of om een andere reden niet beschikbaar voor Jan Sirdanilot Modaal. En op een totaal van 9000 huurwoningen op Funda, zou ik echt niet zeggen dat Jan Modaal het voor het uitkiezen heeft.
In dublin welquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:39 schreef freak1 het volgende:
[..]
oh maar dat claim ik ook helemaal niet.
TS meld dat je met een modaal inkomen alleen met moeite een slaapkamer kan huren in een gedeeld appartement. ik laat zien dat dat onzin is.
Dat je bovenmodaal moet verdienen is niet waar, al hangt het af van je spaargeld. Met een modaal inkomen kan ik 160-170k lenen, als ik geen spaargeld bij leg kom ik uit in Schubbekutteveen als ik hiermee op Funda zoek (oké ik zocht wel op eengezinswoningen). Voor een appartement in Leiden en omstreken krijg je onder de 200k slechts 5 resultaten nu. Maar oké het kan wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet waar. Ook in de suburbs is het peperduur.
[..]
2.
[..]
Ja als je alleen in het centrum wil wonen is het een ander verhaal maar ergens in een stad wonen die niet eens London/Parijs/San Francisco of zoiets achterlijks is vind ik geen irreële eis voor iemand die gewoon bovenmodaal verdient.
[..]
Ja om uit te rusten van het werk dus.
Het is toch wel duidelijk dat TS tot die laatste groep behoort?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:07 schreef Groepfunder het volgende:
TS. Bij bedrijven waar werknemers bij bosjes vertrekken, moet je maken dat je wegkomt. De goede vertrekken. Die vinden een andere plek. De zwakkere broeders en zusters blijven achter op het schip (want die kunnen nergens heen) en gaan met het bedrijf ten onder (of niet).
Dat is een keuze. En TS lijkt die keuze inderdaad te maken, maar mensen kunnen veranderen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:25 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Het is toch wel duidelijk dat TS tot die laatste groep behoort?
Toch mooi dat TS wel solliciteert.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:41 schreef sirdanilot het volgende:
Update: als het goed is heb ik vanmiddag weer een (eerste, verkennend) sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf![]()
Vandaag heb ik echt geen reet te doen op het werk. De (weinige) vergaderingen die gepland stonden in mijn agenda zijn geannuleerd
selectief lezen weer.quote:
het zou me niet verbazen als TS solliciteert op een uitkering.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Toch mooi dat TS wel solliciteert.
Jij zit ook wel enorm vast in je groef. Jij en TS kunnen elkaar wat dat betreft een hand geven.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:48 schreef freak1 het volgende:
[..]
het zou me niet verbazen als TS solliciteerd op een uitkering.
terecht punt. voor mij is het altijd wat lastig te verkroppen als men niet bij wil dragen aan de Nederlandse staat en de daarbij behorende plichten maar wel vooraan staat om maar even "uit de staatsruif te eten". ik trek dat slecht en dan blijf ik wat hangen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij zit ook wel enorm vast in je groef. Jij en TS kunnen elkaar wat dat betreft een hand geven.
Je laat je te veel op de kast jagen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:52 schreef freak1 het volgende:
[..]
terecht punt. voor mij is het altijd wat lastig te verkroppen als men niet bij wil dragen aan de Nederlandse staat en de daarbij behorende plichten maar wel vooraan staat om maar even "uit de staatsruif te eten". ik trek dat slecht en dan blijf ik wat hangen.
wellicht. iets met tegen een zeer been schoppen. net weer salarisstrook gezien en als ik dan zie wat er naar de staat gaat.. maargoed.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je laat je te veel op de kast jagen.
Bedankt voor je belastingbijdrage. Ik ga vanavond om 8 uur voor je klappen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:53 schreef freak1 het volgende:
[..]
wellicht. iets met tegen een zeer been schoppen. net weer salarisstrook gezien en als ik dan zie wat er naar de staat gaat.. maargoed.
eens kijken of ik me in de toekomst iets meer kan inhouden.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedankt voor je belastingbijdrage. Ik ga vanavond om 8 uur voor je klappen.
dank voor je klappen. ik ga me om 8 uur gewaardeerd voelen en een buiging maken naar al onze uitkeringstrekkers ipv me eraan te irriteren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedankt voor je belastingbijdrage. Ik ga vanavond om 8 uur voor je klappen.
Nee, ga gerust door met je gejeremieer. Je doet het goed!quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:56 schreef freak1 het volgende:
[..]
[..]
dank voor je klappen. ik ga me om 8 uur gewaardeerd voelen en een buiging maken naar al onze uitkeringstrekkers ipv me eraan te irriteren.
zullen we nu weer ontopic gaan of heb je meer klachten?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:51 schreef freak1 het volgende:
verder, en dat is wellicht ietwat offtopic , irriteerd het me mateloos dat TS meerdere fouten maakt in de topictitel;
allereerst is het de laatste der Mohikanen in het Nederlands. met een k dus en niet met een c.
verder wijst de uitdrukking vooral op een soort van heldhaftige daad, iemand die tot op het laatst standvastig is.. en TS is simpelweg een soort van kauwgum die onder een bureau zit en kijkt hoe lang hij daar kan blijven plakken voordat men hem wegschraapt met een zak geld. niets stoers of heldhaftigs daaraan.
Pot en ketel?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:48 schreef freak1 het volgende:
[..]
het zou me niet verbazen als TS solliciteerd op een uitkering.
d en t nooit mijn sterkste kant geweest. zal hem ff ninja-editen. neemt niet weg dat Mohikanen een naam is en geen d tquote:
D/T is imho een stuk erger.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
d en t nooit mijn sterkste kant geweest. zal hem ff ninja-editen. neemt niet weg dat Mohikanen een naam is en geen d t
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
d en t nooit mijn sterkste kant geweest. zal hem ff ninja-editen. neemt niet weg dat Mohikanen een naam is en geen d t
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:07 schreef Groepfunder het volgende:
TS. Bij bedrijven waar werknemers bij bosjes vertrekken, moet je maken dat je wegkomt. De goede vertrekken. Die vinden een andere plek. De zwakkere broeders en zusters blijven achter op het schip (want die kunnen nergens heen) en gaan met het bedrijf ten onder (of niet).
Misschien heb je het gemist maar praktisch elk IT bedrijf is bezig met hiring freezes. Tenminste, de wat grotere en vernieuwde. Het is lastig om momenteel een nieuwe (goede) IT baan te vinden, behalve met serieuze senioriteit (staff en hoger)quote:Op maandag 12 december 2022 09:51 schreef sirdanilot het volgende:
Update :
De beslissing is uitgesteld tot januari .
Met die cursussen wil het qua motivatie helaas niet echt lukken.
Banen waar ik voor heb gesolliciteerd lijken qua technische skills in een ander vakgebied te liggen wat je niet zomaar 123 met een cursusje leert. Arbeidstekort is echt flauwekul vooralsnog. Dat speelt alleen in slecht betalende functies.
waarom die hiring freezes? Goede IT'ers zijn bij mijn weten altijd overal welkom.quote:Op maandag 12 december 2022 11:01 schreef ex het volgende:
[..]
Misschien heb je het gemist maar praktisch elk IT bedrijf is bezig met hiring freezes. Tenminste, de wat grotere en vernieuwde. Het is lastig om momenteel een nieuwe (goede) IT baan te vinden, behalve met serieuze senioriteit (staff en hoger)
Het is begrijpelijk dat je moeite hebt om gemotiveerd te blijven als je voor functies solliciteert die niet aansluiten bij je technische vaardigheden. Het kan frustrerend zijn als je denkt dat een cursus niet genoeg is om je klaar te stomen voor een bepaalde baan.quote:Op maandag 12 december 2022 09:51 schreef sirdanilot het volgende:
Update :
Banen waar ik voor heb gesolliciteerd lijken qua technische skills in een ander vakgebied te liggen wat je niet zomaar 123 met een cursusje leert. Arbeidstekort is echt flauwekul vooralsnog. Dat speelt alleen in slecht betalende functies.
Omdat economie: https://blog.tryexponent.com/state-of-tech-hiring-2022/ is gewoon het begin van de recessiequote:Op maandag 12 december 2022 15:46 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
waarom die hiring freezes? Goede IT'ers zijn bij mijn weten altijd overal welkom.
Omdat de meeste bedrijven IT nog steeds als kostenpost zien en niet een plek waar je geld verdient.quote:Op maandag 12 december 2022 15:46 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
waarom die hiring freezes? Goede IT'ers zijn bij mijn weten altijd overal welkom.
Geef eens wat voorbeelden qua functies?quote:Op maandag 12 december 2022 09:51 schreef sirdanilot het volgende:
Update :
Echt 100 procent werkloos dan ben je inderdaad een nietsnut. Ik kan ook biertjes gaan tappen op cafe natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:58 schreef Scorpie het volgende:
Als je nu niet aan de bak komt doe je echt iets fout.
Ja en ik werk in Sales en nog niet zo heel lang. Als je echt senior bent dan ben je onmisbaar voor de revenue van het bedrijf en relaties met grote klanten, maar ik doe voornamelijk nog midden- en kleinbedrijfsklanten. Eerst deed ik zelfs grotere klanten dan nu maar toen hadden ze meer senior mensen aangewerfd vandaar dat ik dus ook denk dat ik niet meer nodig ben.quote:Op maandag 12 december 2022 11:01 schreef ex het volgende:
[..]
Misschien heb je het gemist maar praktisch elk IT bedrijf is bezig met hiring freezes. Tenminste, de wat grotere en vernieuwde. Het is lastig om momenteel een nieuwe (goede) IT baan te vinden, behalve met serieuze senioriteit (staff en hoger)
Als ik word ontslagen ga ik terug naar Nederland.quote:Op maandag 12 december 2022 13:05 schreef Halcon het volgende:
Blijf je in Ierland? Hoe ga je dat doen met DUO? En heeft het invloed op de afweging koophuis/huurhuis?
Ik zou best junior web developertje willen worden of zo maar ik verdien dan met een beetje mazzel de helft van wat ik nu verdien. En echt niet dat ik nu al zoveel verdien dat ik gemakkelijk rondkom hoor.quote:Op maandag 12 december 2022 15:48 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Het is begrijpelijk dat je moeite hebt om gemotiveerd te blijven als je voor functies solliciteert die niet aansluiten bij je technische vaardigheden. Het kan frustrerend zijn als je denkt dat een cursus niet genoeg is om je klaar te stomen voor een bepaalde baan.
Echter, het is belangrijk om te onthouden dat je nooit te oud bent om te leren en dat je altijd nieuwe vaardigheden kunt aanleren. Misschien kun je overwegen om een langere cursus te volgen of een opleiding te doen om je kennis en vaardigheden te verbreden en te verdiepen. Het is ook belangrijk om je studieschuld bij DUO af te betalen, te blijven solliciteren en te blijven zoeken naar vacatures die wel bij je passen.
Het arbeidstekort is inderdaad niet in alle sectoren even groot en het kan lastig zijn om een baan te vinden die goed betaalt.
Blijf positief, schuldenvrij en blijf je best doen, want uiteindelijk zul je misschien wel een baan vinden die bij je past.
Alleen was jij toen geen leraar. Een leerkracht verdient prima. Startloon van 3k is niet slecht.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou best junior web developertje willen worden of zo maar ik verdien dan met een beetje mazzel de helft van wat ik nu verdien. En echt niet dat ik nu al zoveel verdien dat ik gemakkelijk rondkom hoor.
Die junior functies verdienen simpelweg veel te weinig.
Leraar ook zo iets, heb ik tijdens mijn studententijd ervaring mee als bijbaantje maar als je ermee begint verdien je gewoon bijna niks. En ik heb geen rijke pappie die wel even wat geld stuurt. Of nou ja geld zat heeft hij maar ik krijg geen cent en hoef dat ook niet.
Ik verdien een heel stuk meer dan 3k bruto per maand, ik werk in IT sales he.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Alleen was jij toen geen leraar. Een leerkracht verdient prima. Startloon van 3k is niet slecht.
Moet je iig nog 8% bij doen voor je vakantiegeld.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik verdien een heel stuk meer dan 3k bruto per maand, ik werk in IT sales he.
Stel je verdient inderdaad 3k per maand (wat dus een stuk minder is dan wat ik nu verdien). Denk je dat je dan een appartementje in de randstad kan kopen? Dit is wat voor hypotheek je kan krijgen met dat loontje. Ik kom er m'n bed niet voor uit.
Ik heb 36 duizend bruto per jaar ingevoerd en dan nog zonder studieschuld (en die heb ik ook nog eens maar goed zou ik in 1x kunnen af betalen). Zelfs dan kan je absoluut nergens iets kopen, zelfs niet in Oude Pekela.
Dit is wat u maximaal kan lenen
¤
154.402
Kindertjes in Zuid Soedan die de burgeroorlog ternauwernood als kindsoldaat hebben overleefd doen het ook met minder maar dat betekent niet dat je niet mag klagen vind ik.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Moet je iig nog 8% bij doen voor je vakantiegeld.
Niet dat het dan fantastisch is, al doen heel veel mensen met minder.
Als je vanuit IT-sales wil overstappen naar een meer technische IT-functie, zul je weer onderaan de salarisladder moeten beginnen. Dat is toch logisch? Want qua relevante kennis en vaardigheden start je dan ook onderaan.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou best junior web developertje willen worden of zo maar ik verdien dan met een beetje mazzel de helft van wat ik nu verdien. En echt niet dat ik nu al zoveel verdien dat ik gemakkelijk rondkom hoor.
Die junior functies verdienen simpelweg veel te weinig.
Ja en dat heb ik eerst ook wel geprobeerd maar het aanbod lijkt nogal op te drogen vanwege de recessie momenteelquote:Op woensdag 14 december 2022 13:06 schreef Viv het volgende:
[..]
Als je vanuit IT-sales wil overstappen naar een meer technische IT-functie, zul je weer onderaan de salarisladder moeten beginnen. Dat is toch logisch? Want qua relevante kennis en vaardigheden start je dan ook onderaan.![]()
Als je niet naar een junior functie en bijbehorend salaris wil overstappen, dan moet je solliciteren op rollen die vergelijkbaar zijn met wat je nu doet.
https://www.nu.nl/economi(...)te-kunnen-kopen.htmlquote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Stel je verdient inderdaad 3k per maand (wat dus een stuk minder is dan wat ik nu verdien). Denk je dat je dan een appartementje in de randstad kan kopen? Dit is wat voor hypotheek je kan krijgen met dat loontje. Ik kom er m'n bed niet voor uit.
Ik heb 36 duizend bruto per jaar ingevoerd en dan nog zonder studieschuld (en die heb ik ook nog eens maar goed zou ik in 1x kunnen af betalen). Zelfs dan kan je absoluut nergens iets kopen, zelfs niet in Oude Pekela.
¤
154.402
Een rijtjeshuis in de Randstad is net zo'n fabeltje voor iemand die 36 duizend euro per jaar bruto verdient als een vrijstaande villa in Wassenaar met een paar hectare landgoed.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:22 schreef baskick het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)te-kunnen-kopen.html
Misschien moet niet iedereen in de Randstad willen wonen en niet iedere single een gezinswoning.
Gezien de huidige markt toch welquote:Op woensdag 14 december 2022 13:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een rijtjeshuis in de Randstad is net zo'n fabeltje voor iemand die 36 duizend euro per jaar bruto verdient als een vrijstaande villa in Wassenaar met een paar hectare landgoed.
Ook een appartementje met 1 normale slaapkamer, 1 kleine slaapkamer als thuiswerkkantoor en een balkonnetje in Zoetermeer is al niet meer realistisch. En dat lijkt me nou toch echt niet te veel gevraagd.
Nou ja en ik vind dat dus geen goede zaak.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:29 schreef baskick het volgende:
[..]
Gezien de huidige markt toch welIn het artikel staat wat je grofweg moet verdienen.
Blijkbaar toch wel.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een rijtjeshuis in de Randstad is net zo'n fabeltje voor iemand die 36 duizend euro per jaar bruto verdient als een vrijstaande villa in Wassenaar met een paar hectare landgoed.
Ook een appartementje met 1 normale slaapkamer, 1 kleine slaapkamer als thuiswerkkantoor en een balkonnetje in Zoetermeer is al niet meer realistisch. En dat lijkt me nou toch echt niet te veel gevraagd.
En je vakantiegeld, pensioen en eindejaarsuitkering. Daarnaast kan je in de zomer seizoenswerk doen. Maar het is startloon, dan moet je dus nog iets opbouwen. Net als je nu nog moet.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
¤
154.402
Als het meer dan 40 duizend euro per jaar is is het veel.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:19 schreef boskameel het volgende:
Wat denk je in Nederland per maand te verdienen dan? Volgens mij liggen de lonen in Ierland een fractie hoger dan hier.
Ik verdien nu 51 duizend euro bruto per jaar plus een riante commissieregeling (waar ik bijna niks van binnenhaal omdat er door dit omvallende bedrijf niks verkocht wordt).quote:Op woensdag 14 december 2022 13:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En je vakantiegeld, pensioen en eindejaarsuitkering. Daarnaast kan je in de zomer seizoenswerk doen. Maar het is startloon, dan moet je dus nog iets opbouwen. Net als je nu nog moet.
Dan geef je ze een excuus voor ontslag op staande voet. Dus geen exitregelingen. Plus dat het immoreel is.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:40 schreef Marsenal het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |