Bedankt voor je belastingbijdrage. Ik ga vanavond om 8 uur voor je klappen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:53 schreef freak1 het volgende:
[..]
wellicht. iets met tegen een zeer been schoppen. net weer salarisstrook gezien en als ik dan zie wat er naar de staat gaat.. maargoed.
eens kijken of ik me in de toekomst iets meer kan inhouden.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedankt voor je belastingbijdrage. Ik ga vanavond om 8 uur voor je klappen.
dank voor je klappen. ik ga me om 8 uur gewaardeerd voelen en een buiging maken naar al onze uitkeringstrekkers ipv me eraan te irriteren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedankt voor je belastingbijdrage. Ik ga vanavond om 8 uur voor je klappen.
Nee, ga gerust door met je gejeremieer. Je doet het goed!quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:56 schreef freak1 het volgende:
[..]
[..]
dank voor je klappen. ik ga me om 8 uur gewaardeerd voelen en een buiging maken naar al onze uitkeringstrekkers ipv me eraan te irriteren.
zullen we nu weer ontopic gaan of heb je meer klachten?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:51 schreef freak1 het volgende:
verder, en dat is wellicht ietwat offtopic , irriteerd het me mateloos dat TS meerdere fouten maakt in de topictitel;
allereerst is het de laatste der Mohikanen in het Nederlands. met een k dus en niet met een c.
verder wijst de uitdrukking vooral op een soort van heldhaftige daad, iemand die tot op het laatst standvastig is.. en TS is simpelweg een soort van kauwgum die onder een bureau zit en kijkt hoe lang hij daar kan blijven plakken voordat men hem wegschraapt met een zak geld. niets stoers of heldhaftigs daaraan.
Pot en ketel?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:48 schreef freak1 het volgende:
[..]
het zou me niet verbazen als TS solliciteerd op een uitkering.
d en t nooit mijn sterkste kant geweest. zal hem ff ninja-editen. neemt niet weg dat Mohikanen een naam is en geen d tquote:
D/T is imho een stuk erger.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
d en t nooit mijn sterkste kant geweest. zal hem ff ninja-editen. neemt niet weg dat Mohikanen een naam is en geen d t
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
d en t nooit mijn sterkste kant geweest. zal hem ff ninja-editen. neemt niet weg dat Mohikanen een naam is en geen d t
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:07 schreef Groepfunder het volgende:
TS. Bij bedrijven waar werknemers bij bosjes vertrekken, moet je maken dat je wegkomt. De goede vertrekken. Die vinden een andere plek. De zwakkere broeders en zusters blijven achter op het schip (want die kunnen nergens heen) en gaan met het bedrijf ten onder (of niet).
Misschien heb je het gemist maar praktisch elk IT bedrijf is bezig met hiring freezes. Tenminste, de wat grotere en vernieuwde. Het is lastig om momenteel een nieuwe (goede) IT baan te vinden, behalve met serieuze senioriteit (staff en hoger)quote:Op maandag 12 december 2022 09:51 schreef sirdanilot het volgende:
Update :
De beslissing is uitgesteld tot januari .
Met die cursussen wil het qua motivatie helaas niet echt lukken.
Banen waar ik voor heb gesolliciteerd lijken qua technische skills in een ander vakgebied te liggen wat je niet zomaar 123 met een cursusje leert. Arbeidstekort is echt flauwekul vooralsnog. Dat speelt alleen in slecht betalende functies.
waarom die hiring freezes? Goede IT'ers zijn bij mijn weten altijd overal welkom.quote:Op maandag 12 december 2022 11:01 schreef ex het volgende:
[..]
Misschien heb je het gemist maar praktisch elk IT bedrijf is bezig met hiring freezes. Tenminste, de wat grotere en vernieuwde. Het is lastig om momenteel een nieuwe (goede) IT baan te vinden, behalve met serieuze senioriteit (staff en hoger)
Het is begrijpelijk dat je moeite hebt om gemotiveerd te blijven als je voor functies solliciteert die niet aansluiten bij je technische vaardigheden. Het kan frustrerend zijn als je denkt dat een cursus niet genoeg is om je klaar te stomen voor een bepaalde baan.quote:Op maandag 12 december 2022 09:51 schreef sirdanilot het volgende:
Update :
Banen waar ik voor heb gesolliciteerd lijken qua technische skills in een ander vakgebied te liggen wat je niet zomaar 123 met een cursusje leert. Arbeidstekort is echt flauwekul vooralsnog. Dat speelt alleen in slecht betalende functies.
Omdat economie: https://blog.tryexponent.com/state-of-tech-hiring-2022/ is gewoon het begin van de recessiequote:Op maandag 12 december 2022 15:46 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
waarom die hiring freezes? Goede IT'ers zijn bij mijn weten altijd overal welkom.
Omdat de meeste bedrijven IT nog steeds als kostenpost zien en niet een plek waar je geld verdient.quote:Op maandag 12 december 2022 15:46 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
waarom die hiring freezes? Goede IT'ers zijn bij mijn weten altijd overal welkom.
Geef eens wat voorbeelden qua functies?quote:Op maandag 12 december 2022 09:51 schreef sirdanilot het volgende:
Update :
Echt 100 procent werkloos dan ben je inderdaad een nietsnut. Ik kan ook biertjes gaan tappen op cafe natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:58 schreef Scorpie het volgende:
Als je nu niet aan de bak komt doe je echt iets fout.
Ja en ik werk in Sales en nog niet zo heel lang. Als je echt senior bent dan ben je onmisbaar voor de revenue van het bedrijf en relaties met grote klanten, maar ik doe voornamelijk nog midden- en kleinbedrijfsklanten. Eerst deed ik zelfs grotere klanten dan nu maar toen hadden ze meer senior mensen aangewerfd vandaar dat ik dus ook denk dat ik niet meer nodig ben.quote:Op maandag 12 december 2022 11:01 schreef ex het volgende:
[..]
Misschien heb je het gemist maar praktisch elk IT bedrijf is bezig met hiring freezes. Tenminste, de wat grotere en vernieuwde. Het is lastig om momenteel een nieuwe (goede) IT baan te vinden, behalve met serieuze senioriteit (staff en hoger)
Als ik word ontslagen ga ik terug naar Nederland.quote:Op maandag 12 december 2022 13:05 schreef Halcon het volgende:
Blijf je in Ierland? Hoe ga je dat doen met DUO? En heeft het invloed op de afweging koophuis/huurhuis?
Ik zou best junior web developertje willen worden of zo maar ik verdien dan met een beetje mazzel de helft van wat ik nu verdien. En echt niet dat ik nu al zoveel verdien dat ik gemakkelijk rondkom hoor.quote:Op maandag 12 december 2022 15:48 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Het is begrijpelijk dat je moeite hebt om gemotiveerd te blijven als je voor functies solliciteert die niet aansluiten bij je technische vaardigheden. Het kan frustrerend zijn als je denkt dat een cursus niet genoeg is om je klaar te stomen voor een bepaalde baan.
Echter, het is belangrijk om te onthouden dat je nooit te oud bent om te leren en dat je altijd nieuwe vaardigheden kunt aanleren. Misschien kun je overwegen om een langere cursus te volgen of een opleiding te doen om je kennis en vaardigheden te verbreden en te verdiepen. Het is ook belangrijk om je studieschuld bij DUO af te betalen, te blijven solliciteren en te blijven zoeken naar vacatures die wel bij je passen.
Het arbeidstekort is inderdaad niet in alle sectoren even groot en het kan lastig zijn om een baan te vinden die goed betaalt.
Blijf positief, schuldenvrij en blijf je best doen, want uiteindelijk zul je misschien wel een baan vinden die bij je past.
Alleen was jij toen geen leraar. Een leerkracht verdient prima. Startloon van 3k is niet slecht.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou best junior web developertje willen worden of zo maar ik verdien dan met een beetje mazzel de helft van wat ik nu verdien. En echt niet dat ik nu al zoveel verdien dat ik gemakkelijk rondkom hoor.
Die junior functies verdienen simpelweg veel te weinig.
Leraar ook zo iets, heb ik tijdens mijn studententijd ervaring mee als bijbaantje maar als je ermee begint verdien je gewoon bijna niks. En ik heb geen rijke pappie die wel even wat geld stuurt. Of nou ja geld zat heeft hij maar ik krijg geen cent en hoef dat ook niet.
Ik verdien een heel stuk meer dan 3k bruto per maand, ik werk in IT sales he.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Alleen was jij toen geen leraar. Een leerkracht verdient prima. Startloon van 3k is niet slecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |