abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206384821
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 10:31 schreef freak1 het volgende:

[..]
Onzin. en waar is hier?
Dublin ierland

quote:
[..]
zie eerdere reactie van Miro86, ook weer pure onzin. verder is er woonruimte.
Er is niet genoeg woonruimte en het staat toch echt in de grondwet
quote:
[..]
gelukkig mag een aangrenzend dorp van leiden ook! poeh poeh
leiden en omgeving is helemaal niet te duur om een huis te kopen. het is te duur voor jou met je onrealistische verwachtingen. je kunt niet alles hebben. feitelijk wil je een huis in de binnenstad van Leiden of vrij dichtbij, lekker veel ruimte, goed OV geen auto nodig hebben en een zak geld van de staat erbij. you and me both. maar dat gaat niet gebeuren. gewoon dat luie lijf van je aan het werk zetten.
Een huis in mijn zoekgebied vind ik geen onrealistische eis. Niet alsof het per se op de Beestenmarkt moet staan hoor. Zelfs Voorschoten lijkt me nog netaan te fietsen ja.

quote:
[..]
ik denk dat de VS ook jou niet wil hebben
Ik kreeg gewoon een ESTA hoor.
quote:
maar dan de vraag. wat wil je nou eigenlijk? wil je daar blijven of terug naar NL? daar zul je een plan op moeten bouwen. en je zult met dat luie lijf aan het werk moeten
Ik werk reeds 40 uur in de week. Ik ga niet nog een baan erbij doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206384840
Update: als het goed is heb ik vanmiddag weer een (eerste, verkennend) sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf ^O^

Vandaag heb ik echt geen reet te doen op het werk. De (weinige) vergaderingen die gepland stonden in mijn agenda zijn geannuleerd :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206386594
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 11:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dublin ierland
ook in Ierland vind ik meer dan genoeg zeer betaalbare woonruimte. echter, niet in hartje Dublin nee. er is woonruimte genoeg voor een prima prijs maar niet op de plek die jij wil. zeg dat dan.
quote:
[..]
Er is niet genoeg woonruimte en het staat toch echt in de grondwet
ja de ene keer heb je het over Ierland, dan weer NL, in welke grondwet staat dat die van NL of die van Ierland en heb je een referentie daaraan want in NL staat het er iig niet in.
quote:
[..]
Een huis in mijn zoekgebied vind ik geen onrealistische eis. Niet alsof het per se op de Beestenmarkt moet staan hoor. Zelfs Voorschoten lijkt me nog netaan te fietsen ja.
je kunt toch zelf wel lezen wat je tikt he? "een huis in mijn zoekgebied vind ik geen onrealistische eis". ok, mijn zoekgebied is amsterdam centrum ik wil daar een huis voor 400 euro/maand. dat is toch onrealistisch in dat geval? je zoekgebied moet groter, klaar.
quote:
[..]
Ik kreeg gewoon een ESTA hoor.
ga jij maar lekker werken met de ESTA in de VS.. oh wacht even... met een ESTA mag je helemaal niet werken voor een amerikaans bedrijf in de VS.. we hadden het over werken in een land, niet komen binnenwandelen.
quote:
[..]
Ik werk reeds 40 uur in de week. Ik ga niet nog een baan erbij doen.
je geeft juist aan dat je lekker een tijdje van een uitkering wil genieten. wat is het nou?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_206386832
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:49 schreef freak1 het volgende:

[..]
ook in Ierland vind ik meer dan genoeg zeer betaalbare woonruimte. echter, niet in hartje Dublin nee. er is woonruimte genoeg voor een prima prijs maar niet op de plek die jij wil. zeg dat dan.
Dat is simpelweg niet waar. Ook in de suburbs is het peperduur.

Een woning van 200k mag misschien goedkoop zijn in NL, maar vanwege de hypotheekregels hier moet je bovenmodaal verdienen om zoiets te kunnen kopen (max 4 x je loon + 10% deposit)

quote:
[..]
ja de ene keer heb je het over Ierland, dan weer NL, in welke grondwet staat dat die van NL of die van Ierland en heb je een referentie daaraan want in NL staat het er iig niet in.
Nederlandse grondwet want ik heb in NL gestudeerd. Artikel 22:

2.
Bevordering van voldoende woongelegenheid is voorwerp van zorg der overheid.

quote:
[..]
je kunt toch zelf wel lezen wat je tikt he? "een huis in mijn zoekgebied vind ik geen onrealistische eis". ok, mijn zoekgebied is amsterdam centrum ik wil daar een huis voor 400 euro/maand. dat is toch onrealistisch in dat geval? je zoekgebied moet groter, klaar.
Ja als je alleen in het centrum wil wonen is het een ander verhaal maar ergens in een stad wonen die niet eens London/Parijs/San Francisco of zoiets achterlijks is vind ik geen irreële eis voor iemand die gewoon bovenmodaal verdient.
quote:
je geeft juist aan dat je lekker een tijdje van een uitkering wil genieten. wat is het nou?
Ja om uit te rusten van het werk dus.
pi_206387038
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:49 schreef marc0871 het volgende:

[..]
En in de IT werkt,
Huurt, maar dat eigenlijk te duur vind,
Zijn spaargeld (waar hij nog steeds niet genoeg heeft om een huis te kopen).
Wie heeft er al een bingo?
Ja, bingo!!

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 12:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik kan geen autorijden dus ik ga liever niet in Schubbekutteveen wonen nee.

[...]

ivm mijn medische situatie en veiligheid.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206387094
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:09 schreef sirdanilot het volgende:

2.
Bevorderen is wat anders dan 'zorgen dat het er is'.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206387160
quote:
Een woning van 200k mag misschien goedkoop zijn in NL, maar vanwege de hypotheekregels hier moet je bovenmodaal verdienen om zoiets te kunnen kopen (max 4 x je loon + 10% deposit)
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 11:39 schreef sirdanilot het volgende:
Niet alsof het per se op de Beestenmarkt moet staan hoor. Zelfs Voorschoten lijkt me nog netaan te fietsen ja.
Ik denk niet dat je in een straal van 50 km rond Leiden een volwaardige woning gaat vinden voor < 200k. Misschien in heel Zuid-Holland niet. In de omliggende dorpen met stations in elk geval niet.
pi_206387280
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 10:31 schreef freak1 het volgende:

[..]
Onzin. en waar is hier? is dat nou Ierland of is dat nou Nederland?
modaal in NL is 38K per jaar dan zit je bruto op ongeveer 2900, dat is ongeveer 2300 netto.
laten we zeggen dat je gewoon gemiddeld blijft en 37 procent van je inkomen aan huur gaat spenderen, dat is 851 euro aan huur.
slechts 1663 huurwoningen
https://www.funda.nl/huur/heel-nederland/0-850/
onzin dus van de bovenste plank.
Is 1663 huurwoningen veel of weinig? Overigens zijn 445 daarvan "parkeergelegenheid" en nog een aantal opslagruimte. Een significant deel is bestemd voor senioren of om een andere reden niet beschikbaar voor Jan Sirdanilot Modaal. En op een totaal van 9000 huurwoningen op Funda, zou ik echt niet zeggen dat Jan Modaal het voor het uitkiezen heeft.
pi_206387844
quote:

[..]

en dan blijven we terugkomen op zolang jij onrealistische eisen hebt ga je er niet aan uitkomen. klaar.
er is meer dan genoeg buiten dublin beschikbaar. maar dat wil je niet, je wil in dublin wonen. gooi het dan niet op lokale regels, blijkbaar is de binnenstad en de suburbs duur. net zoals amstelveen, amsterdam en direct aanliggende dorpen\steden duur zijn.
quote:
[..]

2.

blijkbaar heb je de lessen begrijpend lezen toen overgeslagen.
bevordering van voldoende woongelegenheid is niet hetzelfde als "De overheid heeft ook de plicht om voldoende volkshuisvesting te verzorgen". nee, de overheid heeft de plicht om voldoende woongelegenheid te bevorderen, oftewel aan te jagen. en volgens mij doen ze dat ook.. jij wil echter heel specifieke goedkope woningen.. net als die gepensioneerden die voor 600 euro 100m2 met tuin willen.. dat is geen taak van de overheid.
quote:
[..]
Ja als je alleen in het centrum wil wonen is het een ander verhaal maar ergens in een stad wonen die niet eens London/Parijs/San Francisco of zoiets achterlijks is vind ik geen irreële eis voor iemand die gewoon bovenmodaal verdient.
[..]
quote:
ik weet niet of dat irreel is. dat ligt aan de stad en aan het inkomen. 3200 is bovenmodaal maar denk niet dat je in hartje groningen een huis met tuin gaat kunnen huren.
welkom bij het concept spaargeld.
en dank u meneer Dood,
pi_206387854
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:46 schreef exelletor het volgende:

[..]
Is 1663 huurwoningen veel of weinig? Overigens zijn 445 daarvan "parkeergelegenheid" en nog een aantal opslagruimte. Een significant deel is bestemd voor senioren of om een andere reden niet beschikbaar voor Jan Sirdanilot Modaal. En op een totaal van 9000 huurwoningen op Funda, zou ik echt niet zeggen dat Jan Modaal het voor het uitkiezen heeft.
oh maar dat claim ik ook helemaal niet.
TS meld dat je met een modaal inkomen alleen met moeite een slaapkamer kan huren in een gedeeld appartement. ik laat zien dat dat onzin is.
en dank u meneer Dood,
pi_206388270
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 15:39 schreef freak1 het volgende:

[..]
oh maar dat claim ik ook helemaal niet.
TS meld dat je met een modaal inkomen alleen met moeite een slaapkamer kan huren in een gedeeld appartement. ik laat zien dat dat onzin is.
In dublin wel
pi_206388283
Ik woonde in Ierland, verloor mijn baan en ging werken in Nederland.

Kansloze sukkel deze TS maar dat wisten we al.
pi_206390002
quote:

[..]

[..]

2.

[..]
[..]
Dat je bovenmodaal moet verdienen is niet waar, al hangt het af van je spaargeld. Met een modaal inkomen kan ik 160-170k lenen, als ik geen spaargeld bij leg kom ik uit in Schubbekutteveen als ik hiermee op Funda zoek (oké ik zocht wel op eengezinswoningen). Voor een appartement in Leiden en omstreken krijg je onder de 200k slechts 5 resultaten nu. Maar oké het kan wel.
pi_206397023
De mooiste vond ik nog wel. Ik verlies mijn baan en ga naar NL tijdje de bijstand in.

Hoe de fuck wil je dat doen zonder huis en adres waar je ingeschreven staat?
Ich hock in meinem Bonker
pi_206397313
TS. Bij bedrijven waar werknemers bij bosjes vertrekken, moet je maken dat je wegkomt. De goede vertrekken. Die vinden een andere plek. De zwakkere broeders en zusters blijven achter op het schip (want die kunnen nergens heen) en gaan met het bedrijf ten onder (of niet).
pi_206397492
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:07 schreef Groepfunder het volgende:
TS. Bij bedrijven waar werknemers bij bosjes vertrekken, moet je maken dat je wegkomt. De goede vertrekken. Die vinden een andere plek. De zwakkere broeders en zusters blijven achter op het schip (want die kunnen nergens heen) en gaan met het bedrijf ten onder (of niet).
Het is toch wel duidelijk dat TS tot die laatste groep behoort?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206397686
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:25 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Het is toch wel duidelijk dat TS tot die laatste groep behoort?
Dat is een keuze. En TS lijkt die keuze inderdaad te maken, maar mensen kunnen veranderen.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:47:29 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206397736
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 11:41 schreef sirdanilot het volgende:
Update: als het goed is heb ik vanmiddag weer een (eerste, verkennend) sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf ^O^

Vandaag heb ik echt geen reet te doen op het werk. De (weinige) vergaderingen die gepland stonden in mijn agenda zijn geannuleerd :')
Toch mooi dat TS wel solliciteert.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206397748
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 16:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
In dublin wel
selectief lezen weer.
en laat ik ook een statement maken dan
met een modaal inkomen kan ik een schoenendoos huren in new york city. dat is ook helemaal waar. maar dat verwacht ik ook. jij hebt onrealistische verwachtingen.
en dank u meneer Dood,
pi_206397756
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Toch mooi dat TS wel solliciteert.
het zou me niet verbazen als TS solliciteert op een uitkering.

[ Bericht 0% gewijzigd door freak1 op 21-10-2022 13:12:07 (ninja d t fout) ]
en dank u meneer Dood,
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:50:29 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206397773
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:48 schreef freak1 het volgende:

[..]
het zou me niet verbazen als TS solliciteerd op een uitkering.
Jij zit ook wel enorm vast in je groef. Jij en TS kunnen elkaar wat dat betreft een hand geven.
pi_206397781
verder, en dat is wellicht ietwat offtopic , irriteert het me mateloos dat TS meerdere fouten maakt in de topictitel;
allereerst is het de laatste der Mohikanen in het Nederlands. met een k dus en niet met een c.

verder wijst de uitdrukking vooral op een soort van heldhaftige daad, iemand die tot op het laatst standvastig is.. en TS is simpelweg een soort van kauwgum die onder een bureau zit en kijkt hoe lang hij daar kan blijven plakken voordat men hem wegschraapt met een zak geld. niets stoers of heldhaftigs daaraan.

[ Bericht 0% gewijzigd door freak1 op 21-10-2022 13:11:25 (ninja d t fout) ]
en dank u meneer Dood,
pi_206397801
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jij zit ook wel enorm vast in je groef. Jij en TS kunnen elkaar wat dat betreft een hand geven.
terecht punt. voor mij is het altijd wat lastig te verkroppen als men niet bij wil dragen aan de Nederlandse staat en de daarbij behorende plichten maar wel vooraan staat om maar even "uit de staatsruif te eten". ik trek dat slecht en dan blijf ik wat hangen.
en dank u meneer Dood,
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:53:03 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206397808
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:52 schreef freak1 het volgende:

[..]
terecht punt. voor mij is het altijd wat lastig te verkroppen als men niet bij wil dragen aan de Nederlandse staat en de daarbij behorende plichten maar wel vooraan staat om maar even "uit de staatsruif te eten". ik trek dat slecht en dan blijf ik wat hangen.
Je laat je te veel op de kast jagen.
pi_206397822
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je laat je te veel op de kast jagen.
wellicht. iets met tegen een zeer been schoppen. net weer salarisstrook gezien en als ik dan zie wat er naar de staat gaat.. maargoed.
eens kijken of ik me in de toekomst iets meer kan inhouden.
en dank u meneer Dood,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')