Moet je iig nog 8% bij doen voor je vakantiegeld.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik verdien een heel stuk meer dan 3k bruto per maand, ik werk in IT sales he.
Stel je verdient inderdaad 3k per maand (wat dus een stuk minder is dan wat ik nu verdien). Denk je dat je dan een appartementje in de randstad kan kopen? Dit is wat voor hypotheek je kan krijgen met dat loontje. Ik kom er m'n bed niet voor uit.
Ik heb 36 duizend bruto per jaar ingevoerd en dan nog zonder studieschuld (en die heb ik ook nog eens maar goed zou ik in 1x kunnen af betalen). Zelfs dan kan je absoluut nergens iets kopen, zelfs niet in Oude Pekela.
Dit is wat u maximaal kan lenen
¤
154.402
Kindertjes in Zuid Soedan die de burgeroorlog ternauwernood als kindsoldaat hebben overleefd doen het ook met minder maar dat betekent niet dat je niet mag klagen vind ik.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Moet je iig nog 8% bij doen voor je vakantiegeld.
Niet dat het dan fantastisch is, al doen heel veel mensen met minder.
Als je vanuit IT-sales wil overstappen naar een meer technische IT-functie, zul je weer onderaan de salarisladder moeten beginnen. Dat is toch logisch? Want qua relevante kennis en vaardigheden start je dan ook onderaan.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou best junior web developertje willen worden of zo maar ik verdien dan met een beetje mazzel de helft van wat ik nu verdien. En echt niet dat ik nu al zoveel verdien dat ik gemakkelijk rondkom hoor.
Die junior functies verdienen simpelweg veel te weinig.
Ja en dat heb ik eerst ook wel geprobeerd maar het aanbod lijkt nogal op te drogen vanwege de recessie momenteelquote:Op woensdag 14 december 2022 13:06 schreef Viv het volgende:
[..]
Als je vanuit IT-sales wil overstappen naar een meer technische IT-functie, zul je weer onderaan de salarisladder moeten beginnen. Dat is toch logisch? Want qua relevante kennis en vaardigheden start je dan ook onderaan.![]()
Als je niet naar een junior functie en bijbehorend salaris wil overstappen, dan moet je solliciteren op rollen die vergelijkbaar zijn met wat je nu doet.
https://www.nu.nl/economi(...)te-kunnen-kopen.htmlquote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Stel je verdient inderdaad 3k per maand (wat dus een stuk minder is dan wat ik nu verdien). Denk je dat je dan een appartementje in de randstad kan kopen? Dit is wat voor hypotheek je kan krijgen met dat loontje. Ik kom er m'n bed niet voor uit.
Ik heb 36 duizend bruto per jaar ingevoerd en dan nog zonder studieschuld (en die heb ik ook nog eens maar goed zou ik in 1x kunnen af betalen). Zelfs dan kan je absoluut nergens iets kopen, zelfs niet in Oude Pekela.
¤
154.402
Een rijtjeshuis in de Randstad is net zo'n fabeltje voor iemand die 36 duizend euro per jaar bruto verdient als een vrijstaande villa in Wassenaar met een paar hectare landgoed.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:22 schreef baskick het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)te-kunnen-kopen.html
Misschien moet niet iedereen in de Randstad willen wonen en niet iedere single een gezinswoning.
Gezien de huidige markt toch welquote:Op woensdag 14 december 2022 13:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een rijtjeshuis in de Randstad is net zo'n fabeltje voor iemand die 36 duizend euro per jaar bruto verdient als een vrijstaande villa in Wassenaar met een paar hectare landgoed.
Ook een appartementje met 1 normale slaapkamer, 1 kleine slaapkamer als thuiswerkkantoor en een balkonnetje in Zoetermeer is al niet meer realistisch. En dat lijkt me nou toch echt niet te veel gevraagd.
Nou ja en ik vind dat dus geen goede zaak.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:29 schreef baskick het volgende:
[..]
Gezien de huidige markt toch welIn het artikel staat wat je grofweg moet verdienen.
Blijkbaar toch wel.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een rijtjeshuis in de Randstad is net zo'n fabeltje voor iemand die 36 duizend euro per jaar bruto verdient als een vrijstaande villa in Wassenaar met een paar hectare landgoed.
Ook een appartementje met 1 normale slaapkamer, 1 kleine slaapkamer als thuiswerkkantoor en een balkonnetje in Zoetermeer is al niet meer realistisch. En dat lijkt me nou toch echt niet te veel gevraagd.
En je vakantiegeld, pensioen en eindejaarsuitkering. Daarnaast kan je in de zomer seizoenswerk doen. Maar het is startloon, dan moet je dus nog iets opbouwen. Net als je nu nog moet.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
¤
154.402
Als het meer dan 40 duizend euro per jaar is is het veel.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:19 schreef boskameel het volgende:
Wat denk je in Nederland per maand te verdienen dan? Volgens mij liggen de lonen in Ierland een fractie hoger dan hier.
Ik verdien nu 51 duizend euro bruto per jaar plus een riante commissieregeling (waar ik bijna niks van binnenhaal omdat er door dit omvallende bedrijf niks verkocht wordt).quote:Op woensdag 14 december 2022 13:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En je vakantiegeld, pensioen en eindejaarsuitkering. Daarnaast kan je in de zomer seizoenswerk doen. Maar het is startloon, dan moet je dus nog iets opbouwen. Net als je nu nog moet.
Dan geef je ze een excuus voor ontslag op staande voet. Dus geen exitregelingen. Plus dat het immoreel is.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:40 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou het kantoor beetje bij beetje plunderen zodat je ongeacht of je nou in Ierland of Nederland woont in elk geval nooit meer creamer of ballpoints hoeft te kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |