abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:44:17 #126
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_207556825
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Al die filmpjes wat ik zie, zie ik redelijk bepakte Russen met goede wapens. Het spijt me, maar de klunzigheid van 8/9 maanden geleden is er niet meer.
Dat is veelal Wagner de gewone conscripts hebben die gear simpelweg niet.
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 17:44:42 #127
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207556830
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Al die filmpjes wat ik zie, zie ik redelijk bepakte Russen met goede wapens. Het spijt me, maar de klunzigheid van 8/9 maanden geleden is er niet meer.
Mwa, als na maanden vechten en tegen een enorme prijs een klein kutdorpje wordt voir 3/4 ingenomen wordt ingenomen wordt dat al gezien als een enorme overwinning. Dus, I beg to differ als het gaat om die klunzigheid.
En ook zag ik gister nog zo'n wagneriaam met vrouwen winterlaarzen, als we het dan toch over filmpjes moeten hebben
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207556901
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 16:10 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Oekraïne gaat deze oorlog hoe dan ook verliezen, onze leveranties zorgen ervoor dat het alleen maar langer duurt.
Beter terugtrekken en een flinke betonnen muur ( :') alweer?) Neerzetten langs de hele EU
Rusland gaat deze oorlog verliezen. Rusland (is)wordt nog meer een paria in de wereld. De gewone Rus is de grootste verliezer, maar die hadden al niks. Oekraïne verliest veel, maar ze laten zien uit wat voor hout ze zijn gesneden. Dat volk is ongelooflijk dapper. Ze kiezen duidelijk niet voor de middeleeuwse ideologie die bij Rusland hoort, dan ben je al een winnaar.
  FOK!Fotograaf zaterdag 14 januari 2023 @ 17:50:24 #129
364681 over_hedge
pi_207556917
"de klunzigheid van 8/9 maanden geleden is er niet mee". Is ook wel een mooie. Als er vorige week nog honderden russen omgekomen zijn met 1 aanval omdat ze het een goed idee vonden om 600 soldaten in 1 gebouw te stoppen inclusief ammunitie.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:51:30 #130
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_207556940
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:49 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Rusland gaat deze oorlog verliezen. Rusland (is)wordt nog meer een paria in de wereld. De gewone Rus is de grootste verliezer, maar die hadden al niks. Oekraïne verliest veel, maar ze laten zien uit wat voor hout ze zijn gesneden. Dat volk is ongelooflijk dapper. Ze kiezen duidelijk niet voor de middeleeuwse ideologie die bij Rusland hoort, dan ben je al een winnaar.
Defineer verliezen eens
pi_207556950
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mwa, als na maanden vechten en tegen een enorme prijs een klein kutdorpje wordt voir 3/4 ingenomen wordt ingenomen wordt dat al gezien als een enorme overwinning. Dus, I beg to differ als het gaat om die klunzigheid.
En ook zag ik gister nog zo'n wagneriaam met vrouwen winterlaarzen, als we het dan toch over filmpjes moeten hebben
Haten op de laatste wintermodetrend in Rusland :')
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:54:35 #132
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207556994
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:') Weet niet welke filmpjes jij kijkt. Waarschijnlijk filmpjes van de wagner groep dan. Want ja die hebben wel prima spul.

De 300 000 die opgeroepen zijn en naar het front gestuurd zijn alles behalve.
Die 300.000 gemobiliseerden zijn ook meer infanteristen die -volgens mij- niet primair ingezet worden voor offensieve taken.

Probleem is dat het concept kwantiteit=kwaliteit steeds duidelijker begint te worden, en wel in het nadeel van Oekraine.
Als Europa niks wil doen, dan houdt het op voor Oekraine. Zo simpel is het.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dat is veelal Wagner de gewone conscripts hebben die gear simpelweg niet.
Zie post hierboven. Conscripts hebben andere gevechtstaken.
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat de Russen een walk over hebben nu ze dat gat verovert hebben, maar het geeft wel aan dat ze van defensief (juli/aug/sep/okt) naar nu offensief gaan. Als het klopt - en dat valt te bezien- maar dat ze nog een 500k+ gaan oproepen dan is dat gewoon een major problem.

Frankrijk en Duitsland moeten iets doen. En anders houdt het op ben ik bang. Laatste dat stuk van von der Dunk gelezen? Zelfs de grootste deugnieten worden zenuwachtig.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_207557012
twitter
pi_207557013
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Rusland is groot, niet alleen in land, maar ook in bevolking (140m)..

[..]
Ik herhaal het nog maar eens: dat is minder dan het aantal inwoners van Duitsland en Frankrijk samen. De tijden van de Sovjetunie, die enorme hoeveelheden onderdanen kon opofferen, zijn echt wel voorbij.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:57:13 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207557047
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:42 schreef ExTec het volgende:
Ja, diesel. VS heeft veel spul wat op kerosine loopt, van humvees tot aan abrams. Maar de abrams kan weer alles aan, zelfs frituurvet.
Alles wat rondrijdt bij de NATO kan in principe op kero (F34) draaien. Eind jaren '90 zijn we (tijdelijk) afgestapt van de diesel en gingen we kerosine tanken. Je leverde wel een stuk vermogen in en je moest additieven toevoegen. Na een paar jaar zijn we weer teruggegaan naar gewone diesel aangezien de modernere motoren (zeg maar het civiele voertuigenenpark) er niet tegen kon. Alle militaire voertuigen doen het redelijk op kero als je het vermogensverlies op de koop toe neemt. De nieuwe Scania's zullen er overigens ook niet heel goed tegen kunnen gok ik.

Ook de Leo's hebben een zg. meerbrandstof motor.

Zie ook het zg. Single Fuel Concept.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:57:25 #136
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207557049
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik herhaal het nog maar eens: dat is minder dan het aantal inwoners van Duitsland en Frankrijk samen. De tijden van de Sovjetunie, die enorme hoeveelheden onderdanen kon opofferen, zijn echt wel voorbij.
en de meesten zijn boeren uit het oosten, of kirgiezen of tjatjikis die alleen een schep of hamer vast kunnen houden en gewoon dood gaan van de kou in een loopgraaf
De wil om te vechten is er niet onder de Russen

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 14-01-2023 18:04:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!Fotograaf zaterdag 14 januari 2023 @ 17:59:01 #137
364681 over_hedge
pi_207557075
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die 300.000 gemobiliseerden zijn ook meer infanteristen die -volgens mij- niet primair ingezet worden voor offensieve taken.

Probleem is dat het concept kwantiteit=kwaliteit steeds duidelijker begint te worden, en wel in het nadeel van Oekraine.
Als Europa niks wil doen, dan houdt het op voor Oekraine. Zo simpel is het.
[..]
Zie post hierboven. Conscripts hebben andere gevechtstaken.
[..]
Ik denk ook niet dat de Russen een walk over hebben nu ze dat gat verovert hebben, maar het geeft wel aan dat ze van defensief (juli/aug/sep/okt) naar nu offensief gaan. Als het klopt - en dat valt te bezien- maar dat ze nog een 500k+ gaan oproepen dan is dat gewoon een major problem.

Frankrijk en Duitsland moeten iets doen. En anders houdt het op ben ik bang. Laatste dat stuk van von der Dunk gelezen? Zelfs de grootste deugnieten worden zenuwachtig.
Die worden ingezet om in de gehakt molen te stoppen. Daar zie je ook al die filmpjes van. Van conscripts die met tientallen dood liggen op een openveld. Omdat ze als human wave het veld over gestuurd worden.

bekijk deze eens:
Mocht je afvragen hoe geweldige spullen ze hebben
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207557126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Defineer verliezen eens
Mensenlevens verliezen ze allebei. Maar Rusland verliest alles wat er maar mondjesmaat was. Vertrouwen van de rest van de wereld.(andere schurkenstaten zijn een uitzondering) Maar op den duur ook van Russen die nog wat boven de ogen hebben en inzien dat Putin hun land verkwanselt. In elk geval verliezen de Russen het laatste stukje geloofwaardigheid. Als ze dat nog hadden, de smerige leugenaars.
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 18:07:11 #139
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207557184
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alles wat rondrijdt bij de NATO kan in principe op kero (F34) draaien. Eind jaren '90 zijn we (tijdelijk) afgestapt van de diesel en gingen we kerosine tanken. Je leverde wel een stuk vermogen in en je moest additieven toevoegen. Na een paar jaar zijn we weer teruggegaan naar gewone diesel aangezien de modernere motoren (zeg maar het civiele voertuigenenpark) er niet tegen kon. Alle militaire voertuigen doen het redelijk op kero als je het vermogensverlies op de koop toe neemt. De nieuwe Scania's zullen er overigens ook niet heel goed tegen kunnen gok ik.

Ook de Leo's hebben een zg. meerbrandstof motor.

Zie ook het zg. Single Fuel Concept.
Jammer dat dat concept in de praktijk minder goed uitpakt, want het idee erachter is prima natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 14 januari 2023 @ 18:10:03 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207557223
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 18:07 schreef xpompompomx het volgende:
Jammer dat dat concept in de praktijk minder goed uitpakt, want het idee erachter is prima natuurlijk.
Ja, het idee is ook prima maar je merkte vooral bij de tanks echt een serieus verschil. Ik kon bv. met de PRTL in het terrein de vierde versnelling niet meer halen... De Leo-2's hadden hetzelfde probleem.

Ik weet niet of @Pumatje die periode nog heeft meegemaakt maar die kan daar dan ook over meepraten.

[ Bericht 12% gewijzigd door AchJa op 14-01-2023 18:15:12 ]
pi_207557295
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wat er met Rusland en de Russen moet gebeuren na een eventueel einde van deze oorlog is hoe dan ook een flinke noot om te kraken.

Wil je een tweede Noord Korea? Wil je ze heropvoeden..
Logisch zou zijn dat er eerst een regime change moet plaatsvinden omdat Putin en de zijnen niets minder dan oorlogsmisdadigers zijn.

Ik vermoed echter dat men de banden al snel weer zal willen aanhalen alsof er niets gebeurd is.
pi_207557400
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207557437
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Je kunt deze landen niet met elkaar vergelijken. Het westen heeft alles te verliezen in deze, waarbij Russen het geen biet kan schelen of er nog een Mc Dolands is of niet. Veelal zijn mensen die op het land werken en van een telefoon nog nooit gehoord hebben.

Het westen en mobiliseren? Waar, welke middelen?

En juist dat maakt het gevaarlijk.

Onderschat nooit je vijanden.
pi_207557515
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 18:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Logisch zou zijn dat er eerst een regime change moet plaatsvinden omdat Putin en de zijnen niets minder dan oorlogsmisdadigers zijn.

Ik vermoed echter dat men de banden al snel weer zal willen aanhalen alsof er niets gebeurd is.
Als het westen slim is begint men een nieuwe wapenwedloop met de Russen; dat heeft op het einde van de koude oorlog nl. binnen tien jaar tot het faillisement van het voormalig Oostblok geleid doordat men de communisten dwong mee te gaan in het investeren in de ontwikkeling van hypermoderne wapentechnologieeën, waardoor er steeds minder van de koek overbleef voor de burgerbevolking.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207557534
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 18:25 schreef dudewhereismycar het volgende:

Uiteindelijk is dat natuurlijk een kwestie van wiens financiële & industriële pipi het grootste is.

Maar jij bent een van de vele die de uitgesproken half hartige pogingen die nu gedaan worden, ziet als het max haalbare.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207557545
Waarom leveren de diverse landen, als ze leveren, maar een tank of 10/15?

Te duur, zijn ze alleen voor de vorm, logistiek lastig of krijgen ze de mensen niet getraind?
pi_207557557
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 18:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waarom leveren de diverse landen, als ze leveren, maar een tank of 10/15?

Te duur, zijn ze alleen voor de vorm, logistiek lastig of krijgen ze de mensen niet getraind?
Eigen defensie niet verder verwaarlozen?
pi_207557605
quote:

[..]
Je kunt deze landen niet met elkaar vergelijken. Het westen heeft alles te verliezen in deze, waarbij Russen het geen biet kan schelen of er nog een Mc Dolands is of niet. Veelal zijn mensen die op het land werken en van een telefoon nog nooit gehoord hebben.

Volledig mee eens, maar er is ook geen reden om nog altijd een enorm ontzag voor Rusland te hebben alsof het nog altijd om de Sovjetunie gaat met zijn bijna 300 miljoen inwoners.
pi_207557703
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 18:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Volledig mee eens, maar er is ook geen reden om nog altijd een enorm ontzag voor Rusland te hebben alsof het nog altijd om de Sovjetunie gaat met zijn bijna 300 miljoen inwoners.
Zeg dat tegen Duitsland. Zat vandaag naar die Perestrojkast te luisteren. Wat toch best aardig geïnformeerde lui zijn doorgaans.

Die gaven doodleuk aan dat de meeste Duitsers nooit over het bestaan van Oekraïne hebben nagedacht. Het was gewoon: achter Polen begint Rusland. Dat is de achtertuin van Rusland en dat zijn onze zaken niet. Zo bezien is de huidige opstelling niet zo vreemd. Maar het is nergens op gebaseerd. Dat hele “Putin iets gunnen” en “Rusland respecteren” is gewoon omdat ze geen directe confrontatie willen.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 18:43:26 #150
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_207557706
quote:

[..]

En daar zit hem de crux, wij hebben wat om te vechten. Hoe dan ook zal het westen veel gemotiveerder zijn dan de Russen.
The name is Putler, Vladimir Putler
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')