Dat is veelal Wagner de gewone conscripts hebben die gear simpelweg niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al die filmpjes wat ik zie, zie ik redelijk bepakte Russen met goede wapens. Het spijt me, maar de klunzigheid van 8/9 maanden geleden is er niet meer.
Mwa, als na maanden vechten en tegen een enorme prijs een klein kutdorpje wordt voir 3/4 ingenomen wordt ingenomen wordt dat al gezien als een enorme overwinning. Dus, I beg to differ als het gaat om die klunzigheid.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al die filmpjes wat ik zie, zie ik redelijk bepakte Russen met goede wapens. Het spijt me, maar de klunzigheid van 8/9 maanden geleden is er niet meer.
Rusland gaat deze oorlog verliezen. Rusland (is)wordt nog meer een paria in de wereld. De gewone Rus is de grootste verliezer, maar die hadden al niks. Oekraïne verliest veel, maar ze laten zien uit wat voor hout ze zijn gesneden. Dat volk is ongelooflijk dapper. Ze kiezen duidelijk niet voor de middeleeuwse ideologie die bij Rusland hoort, dan ben je al een winnaar.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 16:10 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Oekraïne gaat deze oorlog hoe dan ook verliezen, onze leveranties zorgen ervoor dat het alleen maar langer duurt.
Beter terugtrekken en een flinke betonnen muur (alweer?) Neerzetten langs de hele EU
Defineer verliezen eensquote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:49 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Rusland gaat deze oorlog verliezen. Rusland (is)wordt nog meer een paria in de wereld. De gewone Rus is de grootste verliezer, maar die hadden al niks. Oekraïne verliest veel, maar ze laten zien uit wat voor hout ze zijn gesneden. Dat volk is ongelooflijk dapper. Ze kiezen duidelijk niet voor de middeleeuwse ideologie die bij Rusland hoort, dan ben je al een winnaar.
Haten op de laatste wintermodetrend in Ruslandquote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mwa, als na maanden vechten en tegen een enorme prijs een klein kutdorpje wordt voir 3/4 ingenomen wordt ingenomen wordt dat al gezien als een enorme overwinning. Dus, I beg to differ als het gaat om die klunzigheid.
En ook zag ik gister nog zo'n wagneriaam met vrouwen winterlaarzen, als we het dan toch over filmpjes moeten hebben
Die 300.000 gemobiliseerden zijn ook meer infanteristen die -volgens mij- niet primair ingezet worden voor offensieve taken.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]Weet niet welke filmpjes jij kijkt. Waarschijnlijk filmpjes van de wagner groep dan. Want ja die hebben wel prima spul.
De 300 000 die opgeroepen zijn en naar het front gestuurd zijn alles behalve.
Zie post hierboven. Conscripts hebben andere gevechtstaken.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is veelal Wagner de gewone conscripts hebben die gear simpelweg niet.
Ik denk ook niet dat de Russen een walk over hebben nu ze dat gat verovert hebben, maar het geeft wel aan dat ze van defensief (juli/aug/sep/okt) naar nu offensief gaan. Als het klopt - en dat valt te bezien- maar dat ze nog een 500k+ gaan oproepen dan is dat gewoon een major problem.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mwa, als na maanden vechten en tegen een enorme prijs een klein kutdorpje wordt voir 3/4 ingenomen wordt ingenomen wordt dat al gezien als een enorme overwinning. Dus, I beg to differ als het gaat om die klunzigheid.
En ook zag ik gister nog zo'n wagneriaam met vrouwen winterlaarzen, als we het dan toch over filmpjes moeten hebben
Ik herhaal het nog maar eens: dat is minder dan het aantal inwoners van Duitsland en Frankrijk samen. De tijden van de Sovjetunie, die enorme hoeveelheden onderdanen kon opofferen, zijn echt wel voorbij.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Rusland is groot, niet alleen in land, maar ook in bevolking (140m)..
[..]
Alles wat rondrijdt bij de NATO kan in principe op kero (F34) draaien. Eind jaren '90 zijn we (tijdelijk) afgestapt van de diesel en gingen we kerosine tanken. Je leverde wel een stuk vermogen in en je moest additieven toevoegen. Na een paar jaar zijn we weer teruggegaan naar gewone diesel aangezien de modernere motoren (zeg maar het civiele voertuigenenpark) er niet tegen kon. Alle militaire voertuigen doen het redelijk op kero als je het vermogensverlies op de koop toe neemt. De nieuwe Scania's zullen er overigens ook niet heel goed tegen kunnen gok ik.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:42 schreef ExTec het volgende:
Ja, diesel. VS heeft veel spul wat op kerosine loopt, van humvees tot aan abrams. Maar de abrams kan weer alles aan, zelfs frituurvet.
en de meesten zijn boeren uit het oosten, of kirgiezen of tjatjikis die alleen een schep of hamer vast kunnen houden en gewoon dood gaan van de kou in een loopgraafquote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik herhaal het nog maar eens: dat is minder dan het aantal inwoners van Duitsland en Frankrijk samen. De tijden van de Sovjetunie, die enorme hoeveelheden onderdanen kon opofferen, zijn echt wel voorbij.
Die worden ingezet om in de gehakt molen te stoppen. Daar zie je ook al die filmpjes van. Van conscripts die met tientallen dood liggen op een openveld. Omdat ze als human wave het veld over gestuurd worden.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die 300.000 gemobiliseerden zijn ook meer infanteristen die -volgens mij- niet primair ingezet worden voor offensieve taken.
Probleem is dat het concept kwantiteit=kwaliteit steeds duidelijker begint te worden, en wel in het nadeel van Oekraine.
Als Europa niks wil doen, dan houdt het op voor Oekraine. Zo simpel is het.
[..]
Zie post hierboven. Conscripts hebben andere gevechtstaken.
[..]
Ik denk ook niet dat de Russen een walk over hebben nu ze dat gat verovert hebben, maar het geeft wel aan dat ze van defensief (juli/aug/sep/okt) naar nu offensief gaan. Als het klopt - en dat valt te bezien- maar dat ze nog een 500k+ gaan oproepen dan is dat gewoon een major problem.
Frankrijk en Duitsland moeten iets doen. En anders houdt het op ben ik bang. Laatste dat stuk van von der Dunk gelezen? Zelfs de grootste deugnieten worden zenuwachtig.
Mensenlevens verliezen ze allebei. Maar Rusland verliest alles wat er maar mondjesmaat was. Vertrouwen van de rest van de wereld.(andere schurkenstaten zijn een uitzondering) Maar op den duur ook van Russen die nog wat boven de ogen hebben en inzien dat Putin hun land verkwanselt. In elk geval verliezen de Russen het laatste stukje geloofwaardigheid. Als ze dat nog hadden, de smerige leugenaars.quote:
Jammer dat dat concept in de praktijk minder goed uitpakt, want het idee erachter is prima natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alles wat rondrijdt bij de NATO kan in principe op kero (F34) draaien. Eind jaren '90 zijn we (tijdelijk) afgestapt van de diesel en gingen we kerosine tanken. Je leverde wel een stuk vermogen in en je moest additieven toevoegen. Na een paar jaar zijn we weer teruggegaan naar gewone diesel aangezien de modernere motoren (zeg maar het civiele voertuigenenpark) er niet tegen kon. Alle militaire voertuigen doen het redelijk op kero als je het vermogensverlies op de koop toe neemt. De nieuwe Scania's zullen er overigens ook niet heel goed tegen kunnen gok ik.
Ook de Leo's hebben een zg. meerbrandstof motor.
Zie ook het zg. Single Fuel Concept.
Ja, het idee is ook prima maar je merkte vooral bij de tanks echt een serieus verschil. Ik kon bv. met de PRTL in het terrein de vierde versnelling niet meer halen... De Leo-2's hadden hetzelfde probleem.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:07 schreef xpompompomx het volgende:
Jammer dat dat concept in de praktijk minder goed uitpakt, want het idee erachter is prima natuurlijk.
Logisch zou zijn dat er eerst een regime change moet plaatsvinden omdat Putin en de zijnen niets minder dan oorlogsmisdadigers zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wat er met Rusland en de Russen moet gebeuren na een eventueel einde van deze oorlog is hoe dan ook een flinke noot om te kraken.
Wil je een tweede Noord Korea? Wil je ze heropvoeden..
Je kunt deze landen niet met elkaar vergelijken. Het westen heeft alles te verliezen in deze, waarbij Russen het geen biet kan schelen of er nog een Mc Dolands is of niet. Veelal zijn mensen die op het land werken en van een telefoon nog nooit gehoord hebben.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik herhaal het nog maar eens: dat is minder dan het aantal inwoners van Duitsland en Frankrijk samen. De tijden van de Sovjetunie, die enorme hoeveelheden onderdanen kon opofferen, zijn echt wel voorbij.
Als het westen slim is begint men een nieuwe wapenwedloop met de Russen; dat heeft op het einde van de koude oorlog nl. binnen tien jaar tot het faillisement van het voormalig Oostblok geleid doordat men de communisten dwong mee te gaan in het investeren in de ontwikkeling van hypermoderne wapentechnologieeën, waardoor er steeds minder van de koek overbleef voor de burgerbevolking.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Logisch zou zijn dat er eerst een regime change moet plaatsvinden omdat Putin en de zijnen niets minder dan oorlogsmisdadigers zijn.
Ik vermoed echter dat men de banden al snel weer zal willen aanhalen alsof er niets gebeurd is.
Uiteindelijk is dat natuurlijk een kwestie van wiens financiële & industriële pipi het grootste is.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
Het westen en mobiliseren? Waar, welke middelen?
Eigen defensie niet verder verwaarlozen?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waarom leveren de diverse landen, als ze leveren, maar een tank of 10/15?
Te duur, zijn ze alleen voor de vorm, logistiek lastig of krijgen ze de mensen niet getraind?
Volledig mee eens, maar er is ook geen reden om nog altijd een enorm ontzag voor Rusland te hebben alsof het nog altijd om de Sovjetunie gaat met zijn bijna 300 miljoen inwoners.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Je kunt deze landen niet met elkaar vergelijken. Het westen heeft alles te verliezen in deze, waarbij Russen het geen biet kan schelen of er nog een Mc Dolands is of niet. Veelal zijn mensen die op het land werken en van een telefoon nog nooit gehoord hebben.
En juist dat maakt het gevaarlijk.
Onderschat nooit je vijanden.
Zeg dat tegen Duitsland. Zat vandaag naar die Perestrojkast te luisteren. Wat toch best aardig geïnformeerde lui zijn doorgaans.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volledig mee eens, maar er is ook geen reden om nog altijd een enorm ontzag voor Rusland te hebben alsof het nog altijd om de Sovjetunie gaat met zijn bijna 300 miljoen inwoners.
En daar zit hem de crux, wij hebben wat om te vechten. Hoe dan ook zal het westen veel gemotiveerder zijn dan de Russen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Je kunt deze landen niet met elkaar vergelijken. Het westen heeft alles te verliezen in deze, waarbij Russen het geen biet kan schelen of er nog een Mc Dolands is of niet. Veelal zijn mensen die op het land werken en van een telefoon nog nooit gehoord hebben.
En juist dat maakt het gevaarlijk.
Onderschat nooit je vijanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |