Zo, ook van mij nog een teampresentatie.
Dit jaar doe ik mee met
Sprokkelaars UnitedDe sprokkelaars in den lande hebben zich dit jaar verenigd om mij van een aantal renners te voorzien die hun steentje bij kunnen gaan dragen in de FPCL 2023. Deze lange traditie dreigt uit te sterven dankzij de WOKE klimaatdrammers die geen houtkachels meer toestaan, maar gelukkig is er nog de figuurlijke variant. Ook dit jaar gaan we weer met een 5e plek in
La Roue Tourangelle Centre Val de Loire - Trophée Groupama Paris Val de Loire(1.1) tegenstanders verslaan die in Gent-Wevelgem na een harde koers net buiten de top 10 vielen.
![32f05259e6dd07b5f5a99409f3d8abbd--pre-history-vintage-pictures.jpg]()
Welke renners moeten dat voor Sprokkelaars United gaan doen?
Ten eerste een van de oppersprokkelaars van 2022,
Hugo Hofstetter. Met 21 rondes in de punten stond ie afgelopen seizoen op plek 3 van de renners die in de meeste rondes punten scoorden en hij haalde daarmee een stuk lager puntenaantal dan de nummer 1 en 2. Deze man kent het Franse circuit van binnen en van buiten en weet zich ook daarbuiten vaak naar een ereplaats te rijden. Winnen doet ie bijna nooit, maar dat telt ook niet in dit spel. Met recht de kopman en hier is dan ook een kwart van het bij elkaar gesprokkelde budget aan opgegaan.
Naast Hugo werden de contracten van twee renners van afgelopen seizoen wegens succes verlengd. De absolute smaakmaker Démare was één van de verklaringen voor het goede eindresultaat afgelopen seizoen, maar in zijn schaduw leverden ook
Filippo Fiorelli en
Simone Consonni een niet te onderschatten bijdrage door in heel veel rondes resultaten te sprokkelen. Het zijn geen renners die je in de top 5 terug zal zien, maar in veel koersen zijn ze goed genoeg voor een verre top 10 plek. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze hun resultaten van afgelopen seizoen kunnen herhalen en misschien zelfs verbeteren!
Biedronde 1 was erg succesvol, er werden nog 5 renners binnengehaald. Dit zijn:
Kaden Groves, die bij Alpecin Tim Merlier moet doen vergeten.
Kasper Asgreen, die afgelopen seizoen vast snel wil vergeten en het belangrijkste speerpunt is voor het Vlaamse voorjaar.
Lorrenzo Manzin, had vorig seizoen al sprokkelend misschien wel zijn beste seizoen ooit en is terug op het oude nest.
Bram Welten, die een goed seizoen beloond zag worden met een transfer naar FDJ. Hopelijk krijgt hij de vrijheid om naast leadout werk voor Démare ook voor eigen kans te gaan. En tot slot wild card
Lennert Teugels, die vorig seizoen bij Tartoletto in kleine koersen goeie resultaten aanéén reeg. Hij mag het nu een stapje hoger proberen.
Met nog maar 6 renners te gaan kon er al gekeken worden naar missing links in het team. Data analist Gertjan Verbeek benoemde al snel het gebrek aan kwaliteiten in de heuvels, al vaker een zwakte in mijn teams. Hiervoor werden de grootste 3 biedingen gereserveerd en die waren wonderwel allemaal raak!
Diego Ulissi hoopt er nog een topjaar uit te persen en hoort op elke oplopende aankomst bij de favorieten.
Ion Izagirre is een uitstekende renner voor de rondjes van een week en als het draait kan hij ook in ééndagskoersen af en toe een ereplaats halen. En tot slot
Toms Skujins, die graag zijn najaar van afgelopen seizoen wil doortrekken.
Helaas misten de kleine biedingen in ronde 2 allemaal hun doel en moesten er nog 3 renners bij elkaar gesprokkeld worden in ronde 3. Dit hield niet over, met nog maar een budget van 2,1 miljoen, maar deze manager deed de naam van het team eer aan door hierin te slagen. Onze favoriete Est
Martin Laas komt Astana uit het slop trekken.
Kevin Colleoni is het nieuwe klimtalent van
Orica BikeExchange Jayco AlUla (hoop ik). En we sluiten af met
Gianni Marchand, geen idee wie het is maar hij haalde afgelopen seizoen resultaten in de altijd loodzware en goed bezette Tour du Rwanda, Belgrade Banjaluka en Tour of Iran. Ga daar vooral mee door Gianni!
Al met al ben ik wel tevreden met deze oogst. Ik zie het niet terugkomen in lijstjes met favorieten, maar vanuit die rol gedijt dit team het best. Niemand weet waar de punten gehaald zijn, maar om één of andere reden staan ze straks wel in de bovenste regionen. Dat is Sprokkelaars United!