Dit!quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:58 schreef trui het volgende:
[..]
Het is vast handig, maar als je beperkt budget hebt zou ik navigatie geen prioriteit vinden.
Daar ben ik echt te stom voor.quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:12 schreef SQ het volgende:
Kun je beter voor eenachteruitrijcamera
gaan
quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:14 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk ook dat het hier me mijn huwelijk zou kosten als we het nog een keer zouden doen.quote:Dat is wel het nadeel aan baby beesten. Je moet ze opvoeden.
quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:12 schreef SQ het volgende:
gaan
Wij hebben er een in de huidige auto. Kijken of we die kunnen overzetten naar de nieuwe. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:12 schreef SQ het volgende:
gaan
Uhh nee, hoe schattig ze ook zijn, als wij eten zijn er geen katten op tafelquote:Op donderdag 12 januari 2023 18:24 schreef PoesInDoos het volgende:
SQ stopppp![]()
En gewoon laten zitten, ze horen nu bij het gezin
Als ze maar netjes wachten tot de kliekjes. Mijn opvangpoessies zaten al met hun kop in de kwark voor IK de kans kreegquote:Op donderdag 12 januari 2023 18:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Uhh nee, hoe schattig ze ook zijn, als wij eten zijn er geen katten op tafel
Ik vond het ook een ietiebietie ouwbollig toen mijn date mij op kwam halen in een Mercedes. Zo met dat hout vanbinnen enzo.quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:57 schreef exode het volgende:
Toen ik jaren geleden een Mercedes overwoog zei mijn broer 'je bent toch geen taxi chauffeur?!'
Toen ik (Centre City) Philadelphia woonde had het gezin waar ik au-pair was een Volvo 264, en zij hield niet van autorijden dus als zij 's avonds wat had en haar man was thuis dan ging ik mee en reed ik.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:13 schreef Donna het volgende:
Wij hebben ook een Volvo gehad ooit. Die reed ook heel erg goed. Prijs kwaliteit![]()
Wat zit daar dan weer voor principe achter?quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:12 schreef Leandra het volgende:
Het is dat ik weiger Duits te rijden maar anders zou een Mercedes zeker wel een optie zijn, een wat grotere BMW ook trouwens, maar dat is voor N een no-go
Omdat we het over Duits niet eens werden is het dus Zweeds geworden, een Volvo ben ik ook niet vies van trouwens.
Ik ben er mee opgevoed dat er geen Duitse auto's gekocht worden, komt door de oorlog.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat zit daar dan weer voor principe achter?
Ik had een 2e hands clio. Nu heb ik een bakfietsquote:Op donderdag 12 januari 2023 20:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou die bakfiets van jou doet niet onder voor een tweedehands cliootje hoor
Zodra Up!s vijfdehands te krijgen zijn wil ik er ook éénquote:Op donderdag 12 januari 2023 20:42 schreef Donna het volgende:
Ben wel echt gek op auto's, maar kies meestal wel de praktische tegenwoordig. Vroegahhh was ik echt van de snelle met mooie velgen etc. Nu denk ik ach die Mercedes kan je nergens fatsoenlijk kwijt, geef mij het Upje maar.
Vorig jaar beide een andere gekocht, dus we zitten nog wel even goed. Al zou mijn vriend wel weer een nieuwere Up! willen. Het is mij wel even goed nu. Duur spul.
Nog steeds die bank?quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:18 schreef BE het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Ik denk ook dat het hier me mijn huwelijk zou kosten als we het nog een keer zouden doen.![]()
De paniek om DE BANK!1einz!11!!![]()
quote:
Het is ook echt het mooiste vak dat er is.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:55 schreef Hupje het volgende:
@:BE Ik bezocht vanochtend een begrafenis en heb echt (weer) bewondering voor je werk.
SPOILER: tipje van de sluier, niet eng, mss voor sommigen confronterend, over crematie-asOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:54 schreef BE het volgende:
[..]
Het is ook echt het mooiste vak dat er is.![]()
Het is echt gierend druk dus ik loop aardig op mijn tandvlees maar als er dan weer iemand belt ga je toch weer... je wil toch weer dat verschil maken.
SPOILER: tipje van de sluier, niet eng, mss voor sommigen confronterend, over crematie-asOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vanwege de spoiler
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
F heeft stoelverwarming in zijn Volvoquote:Op donderdag 12 januari 2023 22:14 schreef Butterflower het volgende:
Mijn allereerste auto was een Peugeot 206, die reed echt zo lekker!
Maar wel veel mis mee geweest. Niet dat ik langs de kant van de weg stond. Behalve dan die keer dat ik te laat was met tankenMaar dat was mijn eigen schuld
Maar meer gekke geluiden of dan brak er weer wat af of dat ie ineens uit het niets hele hoge toeren draaide.
Daarna eigenlijk zoals de rest van de familie alleen nog maar Volkswagen gereden![]()
2 jaar geleden m’n Tiguan () ingeruild voor een nieuwe Golf
En ik zou nooit meer kiezen voor een auto zonder stoelverwarming, want stoelverwarmingx 1000
Ik kocht hem van mijn heel bescheiden oprotpremie en heb er echt geluk mee gehad. Het is ten slotte ook een Italiaan.quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:29 schreef Vanyel het volgende:
Zo weinig geld voor een auto
De mijne was een stuk duurder, met zijn 10 jaren.
Maar ja, mijn andere was weer de helft en die rijdt ook gewoon.
Was ie 4 jaar geleden ook 10quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:33 schreef BE het volgende:
[..]
Ik kocht hem van mijn heel bescheiden oprotpremie en heb er echt geluk mee gehad. Het is ten slotte ook een Italiaan.Maar ik heb er echt heel weinig kosten aan gehad tot nog toe.
Maar hij is al een heel stukje ouder hoor! Uit 2008
Wij deden het in een knijpfruitquote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:35 schreef littledrummergirl het volgende:
heeft iemand nog een gouden "hoe krijg je vloeibare medicatie in je weigerende doodsbange kind"-tip?
de kleuter heeft een ontsteking in zn mond/kies/kaak (wat weten we niet precies.. hij laat niemand kijken) en een wang als een hamster. Dus we hebben een vloeibaar antibioticum gekregen.
alleen hij is heel bang, vind het heel vies en spuugt/braakt alles steeds weer uit, als we er überhaupt al wat in krijgen. We blijven uitleggen, stimuleren, aanmoedigen aanlengen, verdunnen, met een rietje, met een spuitje, zelf laten doen, met enige dwang proberen erin te krijgen... niks werkt![]()
dus ik ben bang dat het een infuus wordt.. want die wang blijft maar verder opzwellen![]()
heb de huisarts gebeld, maar die kan ik pas in de middag terugbellen voor n antwoord.
dus als iemand nog een gouden tip heeft
Wat is er vanmiddag? Code rood ofzo?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:38 schreef Cathmar het volgende:
Mijn meiden 6 km dwars door de polder ben ik vandaag niet zo blij mee. Heen weg waren ze zo op school, vanmiddag zal een ander verhaal zijn. Heb toch schuldgevoel dat ik ze niet even kan ophalen vandaag. Jeugd trauma dingetje denk ik.
Vanavond ga ik met mijn man samen uit eten. En ik heb het niet eens zelf hoeven te regelen![]()
Ander spul regelen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:35 schreef littledrummergirl het volgende:
heeft iemand nog een gouden "hoe krijg je vloeibare medicatie in je weigerende doodsbange kind"-tip?
de kleuter heeft een ontsteking in zn mond/kies/kaak (wat weten we niet precies.. hij laat niemand kijken) en een wang als een hamster. Dus we hebben een vloeibaar antibioticum gekregen.
alleen hij is heel bang, vind het heel vies en spuugt/braakt alles steeds weer uit, als we er überhaupt al wat in krijgen. We blijven uitleggen, stimuleren, aanmoedigen aanlengen, verdunnen, met een rietje, met een spuitje, zelf laten doen, met enige dwang proberen erin te krijgen... niks werkt![]()
dus ik ben bang dat het een infuus wordt.. want die wang blijft maar verder opzwellen![]()
heb de huisarts gebeld, maar die kan ik pas in de middag terugbellen voor n antwoord.
Wind is hier (aan zee) gewoon heel hard. Weet niets van codes.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat is er vanmiddag? Code rood ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn eerste auto was gratisch, de tweede 150 Euro, de derde 1000 Euro, die daarna 5000 Euro, die daarna 8000 Euro en deze was 12.000 Euro en wat een goede aankoop was dat. Zat nog 3 jaar in de fabrieksgarantie toen we hem kochten. Het is een Kia Ceed station, wel met opgehoogde veren want hij zat laag bij de weg en dat is niet fijn met drempels zeker niet toen we de vouwwagen nog hadden.
Ik heb een jaar in een lease BMW gereden, de wagenparkbeheerder had mij goed te pakken. Het was tijdelijk en alleen voor zakelijk gebruik. Ik moest er 1 uit de pool kiezen. Dus ik zei tegen hem, kies jij maar iets. Compact en niet opvallend.
Kreeg ik dus een mega BMW mee met daarop een enorme sticker van ons logo.
Hij moest daar veel te hard om lachen.
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:54 schreef exode het volgende:
Die 2e auto die we nu serieus overwegen is onderdeel van 'Exode moet wat meer voor zichzelf opkomen en of stoppen met klagen of er wat aan doen.'Misschien weet jij dit dan, wordt je voet automatisch zwaarder als er een BMW logo op je auto staat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn eerste auto was gratisch, de tweede 150 Euro, de derde 1000 Euro, die daarna 5000 Euro, die daarna 8000 Euro en deze was 12.000 Euro en wat een goede aankoop was dat. Zat nog 3 jaar in de fabrieksgarantie toen we hem kochten. Het is een Kia Ceed station, wel met opgehoogde veren want hij zat laag bij de weg en dat is niet fijn met drempels zeker niet toen we de vouwwagen nog hadden.
Ik heb een jaar in een lease BMW gereden, de wagenparkbeheerder had mij goed te pakken. Het was tijdelijk en alleen voor zakelijk gebruik. Ik moest er 1 uit de pool kiezen. Dus ik zei tegen hem, kies jij maar iets. Compact en niet opvallend.
Kreeg ik dus een mega BMW mee met daarop een enorme sticker van ons logo.
Hij moest daar veel te hard om lachen.disclaimer
Wij hadden 1 auto en mijn vader was elke dag om 5 uur 's ochtends de deur uit. Dus altijd fietsen, ik heb dat nooit als vervelend ervaren. Het was gewoon zo.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:53 schreef SQ het volgende:
Ah joh maar da's toch ook een soort avontuurfietsen door zulks weer. Ik vond dat altijd wel wat.
Ik weet niet, ik ben in mijn hele middelbare school-leven nooit en te nimmer opgehaald door papa of mama, hoe slecht het weer ook was. Mijn man ook niet en die moest nog veel verder dan ikZou niet weten waarom dat traumatiserend moet zijn, maar misschien ben ik wel te hard opgevoed?
Zeker en je bumperkleef talent is dan ook in volle glorie.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Misschien weet jij dit dan, wordt je voet automatisch zwaarder als er een BMW logo op je auto staat?
Haha dit had ik kunnen schrijven.quote:Op donderdag 12 januari 2023 23:02 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik heb geen rijbewijs en we hebben geen auto, soms mis ik het maar dat is niet vaak.
Wel hebben we de bakfiets met de prijs van een auto
Mijn vader was altijd op zijn werk en mijn moeder was doodsbang voor autorijden, de enige keren dat mijn vader me ophaalde was als ik de avondklok negeerde, dan kwam hij me hoogstpersoonlijk aan mijn kraag uit de kroeg trekken om 00:30quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:56 schreef exode het volgende:
[..]
Wij hadden 1 auto en mijn vader was elke dag om 5 uur 's ochtends de deur uit. Dus altijd fietsen, ik heb dat nooit als vervelend ervaren. Het was gewoon zo.
Haha.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn vader was altijd op zijn werk en mijn moeder was doodsbang voor autorijden, de enige keren dat mijn vader me ophaalde was als ik de avondklok negeerde, dan kwam hij me hoogstpersoonlijk aan mijn kraag uit de kroeg trekken om 00:30
Om half 1 al?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn vader was altijd op zijn werk en mijn moeder was doodsbang voor autorijden, de enige keren dat mijn vader me ophaalde was als ik de avondklok negeerde, dan kwam hij me hoogstpersoonlijk aan mijn kraag uit de kroeg trekken om 00:30
Mijn moeder deelde d'r rijtijd door 5 (minuten) en dat was het aantal sigaretten dat ze klaar legde om de reis te overleven.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:00 schreef exode het volgende:
[..]
Haha.
Mijn moeder heeft een automatenrijbewijs gehaald toen mijn vader zijn been had gebroken. Maar ze reed en rijdt geen snelweg en er moet absolute stilte zijn in de auto als ze rijdt.
Oh roken in de auto, die staat hoog in mijn top 10 van smerige dingen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn moeder deelde d'r rijtijd door 5 (minuten) en dat was het aantal sigaretten dat ze klaar legde om de reis te overleven.
En dan moest ik er naast zitten om ze aan te steken.
Toen was ik 14 he. Toen ik ouder werd had ik geen avondklok meer en werd ik ook niet meer uit de kroeg getrokkenquote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Om half 1 al?
En jij hebt geen trauma's?
Eigenlijk zou ik dus best een BMW willen, zodat ik mega aso kan gaan rijden en niemand daar van op kijktquote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Misschien weet jij dit dan, wordt je voet automatisch zwaarder als er een BMW logo op je auto staat?
Ik ga altijd langzamer naar rechts voor BMW's en Audi's vooral als ze groot licht geven.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:09 schreef LeSage het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik dus best een BMW willen, zodat ik mega aso kan gaan rijden en niemand daar van op kijkt
Dat dacht ik over de multipla. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:12 schreef exode het volgende:
Mijn broer rijdt een Nissan Juke dat vind ik wel echt een enorm lelijke auto, zo lelijk dat ik hem ook wel zou willen.
Verloofde zou graag een Mustang rijden, maar ja, dan kom je niet ver in ons dorp met al die drempels.
ja ik hoop nog dat we zo'n tussenoplossing kunnen uitproberen. Ook omdat we steeds hebben gezegd " als je je medicijnen niet neemt moet je misschien naar het ziekenhuis voor een infuus" dus daar is hij nou ook heel bang voorquote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ander spul regelen.
Wij hadden het van de zomer, niet met een kleuter, maar toch. Vloeibare ab was zo onnoemelijk goor dat het niet lukte. Toen zijn we overgestapt op augmentin in pilvorm. Dat kun je fijn stampen en als je heeeeeel lang roert en/ of wacht (kan echt een paar minuten duren) lost het op in chocomel.
Mensen gaan dan miepen jamaar zuivel werking minder paniek bla bla, maar dit was in overleg met de apotheker. Je wil liever zo veel mogelijk oraal voor elkaar krijgen voor je aan infusen gaat denken. En een wat verminderde werking is geen nonwerking.
Het was hier wel een gigaheftige bacterie, ik zou niet overal zomaar augmentin in ploppen, maar wellicht zijn er ook andere abs in pilvorm waar dit mee kan.
Nee. Maar je voelt niet dat je zo hard gaat omdat die auto's zo groot en geluidsdicht zijn en een hele stabiele wegligging hebben. 100 in mijn Up! voelt heel anders dan 100 in onze Mercedes. Ik moet er in de Mercedes echt aan denken om m'n snelheid te checken.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Nah dat kan niet het enige zijn, ik rij ook altijd comfortabele grote sleeen en ik rij ook niet als een halve tamme met 180 rechts inhalend over de snelwegquote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:23 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee. Maar je voelt niet dat je zo hard gaat omdat die auto's zo groot en geluidsdicht zijn en een hele stabiele wegligging hebben. 100 in mijn Up! voelt heel anders dan 100 in onze Mercedes. Ik moet er in de Mercedes echt aan denken om m'n snelheid te checken.
Ja dat verschil is wel te groot om het op gevoel te gooien.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Nah dat kan niet het enige zijn, ik rij ook altijd comfortabele grote sleeen en ik rij ook niet als een halve tamme met 180 rechts inhalend over de snelweg![]()
Da's toch iets wat BMW los maakt in mensen ofzo.
Geen gouden tip helaas. Wij hebben hetzelfde probleem gehad. Eerste keer AB was hele smerige. Die hadden we door de melk gegooid, geen succes en hij lust daardoor tot op heden geen melk meer. De rest van de kuur hebben we echt moeten praten als Brugman en ordinair omkopen met koekjes. Meestal deden we het wel ergens door, maar dan was het alsnog een heel gedoe. Simon moest ook rond 12 uur 's nachts een dosis en dan waren we af en toe echt 45 minuten bezig om het erin te krijgen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Dan zou een andere antibiotica en die stiekem vermengen mogelijk wel goed werken. Niet eerst los laten proeven zodat hij de smaak kan herkennen maar direct door iets gooien waar hij nog geen argwaan bij heeft.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:22 schreef littledrummergirl het volgende:
hij proeft/ruikt ook iedere keer als we het ergens mee vermengen.. dus helaas gaat de vla of knijpfruitoptie niet op. Als het maar een beetje anders ruikt of smaakt gaat ie al in de ankers en kokhalzen... en ik heb het zelf ook even geproefd.. het is ook wel gruwelijk goor
Daarom ben ik soms zo blij als ik in de Volvo van F mag rijden. Die is zoveel sneller dan mijn eigen autootje en men gaat dan tenminste gewoon opzij. Dus af en toe leef ik meeven uit en rijd als een varken!quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:09 schreef LeSage het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik dus best een BMW willen, zodat ik mega aso kan gaan rijden en niemand daar van op kijkt
Daar heb je nou een cruisecontrol voor.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:23 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee. Maar je voelt niet dat je zo hard gaat omdat die auto's zo groot en geluidsdicht zijn en een hele stabiele wegligging hebben. 100 in mijn Up! voelt heel anders dan 100 in onze Mercedes. Ik moet er in de Mercedes echt aan denken om m'n snelheid te checken.
Een cadeautje in het vooruitzicht stellen?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja ik hoop nog dat we zo'n tussenoplossing kunnen uitproberen. Ook omdat we steeds hebben gezegd " als je je medicijnen niet neemt moet je misschien naar het ziekenhuis voor een infuus" dus daar is hij nou ook heel bang voor. Het is zo'n paniekhaasje dit, het is gewoon zielig.
hij proeft/ruikt ook iedere keer als we het ergens mee vermengen.. dus helaas gaat de vla of knijpfruitoptie niet op. Als het maar een beetje anders ruikt of smaakt gaat ie al in de ankers en kokhalzen...en ik heb het zelf ook even geproefd.. het is ook wel gruwelijk goor
Jij zet altijd en overal je cruisecontrol aan ja?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar heb je nou een cruisecontrol voor.
Ik weet eigenlijk niet hoe het tegenwoordig is, maar in onze vorige auto's werd ik er wagenziek van. Steeds net iets gas erbij/eraf. Elke paar tellen tot halve minuut weer een verandering die je buik in de war schopt. Een mens doet dat meer geleidelijk.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Iets meer aso rijden is misschien wel goed voor de businessquote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:31 schreef BE het volgende:
[..]
Daarom ben ik soms zo blij als ik in de Volvo van F mag rijden. Die is zoveel sneller dan mijn eigen autootje en men gaat dan tenminste gewoon opzij. Dus af en toe leef ik meeven uit en rijd als een varken!Lekker hard optrekken enzo.
Dat durf ik in mijn eigen auto sowieso niet met mijn bedrijfsnaam erop.*)
Als ik in een situatie ben dat ik per ongeluk te hard zou kunnen gaan omdat ik niet voelde hoe hard 100 was, is het meestal wel rustig genoeg op de weg voor de cruise jaquote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Jij zet altijd en overal je cruisecontrol aan ja?
100 was een voorbeeld.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als ik in een situatie ben dat ik per ongeluk te hard zou kunnen gaan omdat ik niet voelde hoe hard 100 was, is het meestal wel rustig genoeg op de weg voor de cruise ja
Mijn nieuwe auto heeft dat dus nietquote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Kun je ook los inbouwenquote:
Wij hebben een Peugeot 508 sw met achteruitrijcameraquote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn nieuwe auto heeft dat dus niet
Gelukkig wel eenachteruitrijcamera
Had ik al gezegd dat ik hou van mijn achteruitrijcamera?
Nouja dat idd.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben een Peugeot 508 sw met achteruitrijcameraen adaptive cruisecontrol
(auto past zelf de snelheid aan als er iemand voor je rijdt die langzamer gaat).
Autorijden was nog nooit zo makkelijk (en soms ook wel saai).
Ja weet ik, maar we moesten de trekhaak even prioritiseren. Cruise control is wat meer "nice to have"quote:
Eenmalig op de snelweg even de snelheid instellen ja, met gas geven. Daarna hoef je er in principe niet meer aan te komen. Soms wat plussen of minnen, tot 10 km/h doe ik dat wel via de cruiscontrol-knoppen. En zelfs met filerijden. Als je helemaal stilstaat, hoef ik alleen maar een tikje gas te geven, en dan pakt de cruisecontrol het weer op.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Nouja dat idd.
En je zal toch ook nog steeds zelf gas 'moeten' geven om op die gewenste snelheid te komen voordat je de cruise aanzet. Dat zijn wel eens die momenten dat ik denk oh we gaan alweer 80! Of gaan jullie allemaal 40 rijden en dan plus je de cruise tot 80 (of elke andere gewenste snelheid)? Dan wordt het toch wel heel saai?
Ohjeequote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:33 schreef littledrummergirl het volgende:
nou, het wordt geen antibio maar de kaakchirurgde huisarts vond de zwelling in zn gezicht zorgelijk en kon het niet goed zelf beoordelen (liet de kleuter ook niet toe) dus op naar het ziekenhuis om daar eens (wellicht met een roesje) te laten kijken wat er nodig is
Ik kon soberso al niet echt inparkeren zonderquote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:40 schreef exode het volgende:
Ach jeeh LDG, succes, hopelijk zien ze snel wat het is.
Kan je nog inparkeren zonder SQ? Ik doe dat soms bewust, niet op het scherm kijken, om het wel te blijven 'oefenen'.
Ik weet nog dat ik echt jaren geleden dacht dat een collega een tv bij zijn dashboard had 'hahahaha, jij hebt gewoon een tv voorin je auto?'
'Exode dat is de navigatie en het beeld van de achteruitrijcamera.'
![]()
In die tijd was ik al blij dat er geen tocht door mijn autoramen kwam.
Ik kan alleen naar links fileparkeren zowel met als zonder camera.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kon soberso al niet echt inparkeren zonder![]()
Darnquote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:33 schreef littledrummergirl het volgende:
nou, het wordt geen antibio maar de kaakchirurgde huisarts vond de zwelling in zn gezicht zorgelijk en kon het niet goed zelf beoordelen (liet de kleuter ook niet toe) dus op naar het ziekenhuis om daar eens (wellicht met een roesje) te laten kijken wat er nodig is
Ach jeequote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Och wat sneu.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Volgens mij worden er tegenwoordig vrij weinig auto's gekocht met knipperlichten.....quote:Op vrijdag 13 januari 2023 11:48 schreef Bami het volgende:
@:exode Had je dan wel een BMW met de extra feature van knipperlichten? Want daar worden ze ook niet standaard mee geleverd volgens mij.
[..]
Och wat sneu.Hopelijk valt het mee!
Nou ècht he! Ik verwonder me daar regelmatig over.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 11:51 schreef exode het volgende:
[..]
Volgens mij worden er tegenwoordig vrij weinig auto's gekocht met knipperlichten.....
Achquote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Welke hebben jullie?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:57 schreef Aure het volgende:
[..]
Haha dit had ik kunnen schrijven.
Bakfiets
Ohnee.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh balen, kan je nu een beetje snel terecht?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Mooooiiiquote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Welke hebben jullie?
Wij de lovens
Ik voel me echt een beetje een show off op de onze![]()
Maar ik moet er straks 40 km per dag mee doen dus ja dan wil je ook gewoon een goed iets.
(en zoonlief van 6 kan door o.a autisme en angsten niet fietsen)
Ja ik heb de groene met bruine bankjesquote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:08 schreef Aure het volgende:
[..]
Mooooiiiheb je dan die groene? Die vind ik het mooist.
Wij hebben een zwarte Urban Arrow, die vind ik niet per se heel mooi, maar hij fietst fantastisch
Dat klinkt ideaal en ga ik onthouden! Tnx!quote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:36 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Oh balen, kan je nu een beetje snel terecht?
Wat betreft inname antibiotica geen tips, wat betreft pillen wel.
https://www.gloup.eu/nl/voor-kids/
Ze mogen de versie die niet specifiek voor kinderen ook! voor als lemon niet het smaakje is dat je zoekt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jong0ns, ik mis mijn bakfiets (had ook de urban arrow). Vijf jaar fantastisch veel plezier van gehad, maar toen de jongste met 7 jaar toch eindelijk zelf durfde te fietsen en de tweedehandsmarkt gunstig was voor verkopers, is hij sinds een paar maanden verkocht. Maar de gewone fiets met krat is lang zo handig niet…Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 15:03 schreef littledrummergirl het volgende:
wel gdvdmmde kaakchirurg hier wilde vooral met grof geweld zn kies trekken zonder roesje of wat dan ook.. dus daar ging deze mamabeer even voor liggen
hij staat niet voor niks ingepland bij een speciale kindertandarts omdat hij zo angstig is, ga er niet een extra trauma op laden. Met een roesje of desnoods narcose vind ik prima, maar niet van dat " hou hem maar stevig vast, kinderen zijn dat zou weer vergeten hoor mevrouw"
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat klinkt ideaal en ga ik onthouden! Tnx!Ik kan mij goed voorstellen dat je hem mist!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jong0ns, ik mis mijn bakfiets (had ook de urban arrow). Vijf jaar fantastisch veel plezier van gehad, maar toen de jongste met 7 jaar toch eindelijk zelf durfde te fietsen en de tweedehandsmarkt gunstig was voor verkopers, is hij sinds een paar maanden verkocht. Maar de gewone fiets met krat is lang zo handig niet…quote:Ja klopt, en na uitgebreid diagnostisch onderzoek is daar dus meerdere dingen uitgekomen op iq gebied en ass en angsten. We hebben aangemeld voor speciaal onderwijs maar die wijzen hem voorlopig af. omdat hij volgens hun ook daar niet echt terecht kanNu staan we op de wachtlijst voor sensorische informatieverwerking fysio, dagbestedingplek en hebben we binnenkort een intake voor dagbehandeling
en is het hopen dat ze hem op de wachtlijst willen plaatsen en dan is er de hoop dat ze hem dingen kunnen leren dat speciaal onderwijs toch nog het aandurft met hem
![]()
Goed gedaan!!!quote:Op vrijdag 13 januari 2023 15:03 schreef littledrummergirl het volgende:
wel gdvdmmde kaakchirurg hier wilde vooral met grof geweld zn kies trekken zonder roesje of wat dan ook.. dus daar ging deze mamabeer even voor liggen
hij staat niet voor niks ingepland bij een speciale kindertandarts omdat hij zo angstig is, ga er niet een extra trauma op laden. Met een roesje of desnoods narcose vind ik prima, maar niet van dat " hou hem maar stevig vast, kinderen zijn dat zou weer vergeten hoor mevrouw"
Oef, wat heftig. Sterkte! Kan je snel terecht?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Praktisch klachtwaardig dat.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 15:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Achteruitrijcamera met zelfinparkeerfunctiequote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn nieuwe auto heeft dat dus niet
Gelukkig wel eenachteruitrijcamera
Had ik al gezegd dat ik hou van mijn achteruitrijcamera?
Wat een zorgquote:Op vrijdag 13 januari 2023 15:09 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik kan mij goed voorstellen dat je hem mist!
[..]
ik had de huisarts weer gebeld, voor een andere verwijzing of wat dan ook.. die gaf aan dat die kaakchirurg van net nu dus verantwoordelijk is en met ons de andere opties had moeten doorspreken ect... de kaakchirurg gaf ons alleen n nummer van een privekliniek in breda die we maar moesten bellen want daar deden ze wel narcose en doei...quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:01 schreef LeSage het volgende:
Oh LDG, wat belachelijk! Ik zou dit ook wel even melden bij het ziekenhuis![]()
Kun je nog ergens anders terecht of bij een andere arts?
Dankje!quote:
Nou inderdaad! zeker als er al angsten zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:28 schreef LeSage het volgende:
Nou, ik vind dat er wel een verschil zit tussen overbezorgd zijn of niet willen dat ze onverdoofd een kies trekken bij je kind
Mijn kinderen hebben geen angsten, maar zouden ze daar zeker wel van krijgenquote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:35 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Dankje!
(ik heb echt het geluk dat ik thuis kan blijven financieel anders had ik niet geweten hoe we dit hadden moeten oplossen, veel instanties eisen ook dat je zelf je kind breng en haalt, en daar is natuurlijk veel voor te zeggen maar hoe ouders met een baan dat zouden moeten regelen onder werktijd en met alle andere zorgen, geen idee.
[..]
Nou inderdaad! zeker als er al angsten zijn.
Volgens mij is -extreem chaotisch- zijn een harde eis bij sollicitatie voor een baan m.b.t kinderopvang managementquote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:32 schreef LeSage het volgende:
Klacht: de kinderopvang![]()
![]()
Dit is dus al zo vaak gebeurd dat de opvang fouten maakt en daardoor paniek krijgt als het vervolgens niet klopt met aanmeldingen
Ik heb dat ook en vind dat engquote:Op vrijdag 13 januari 2023 15:53 schreef LeSage het volgende:
[..]
Achteruitrijcamera met zelfinparkeerfunctie
Hoewel ik een geëmancipeerde vrouw wil zijn die zelf alles kan en dus parkeer ik meestal zelf in voor de deur.
Nou jaaa! Wat een malloot zeg!quote:Op vrijdag 13 januari 2023 15:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Dat is wel een behoorlijk lastig iets idd. Onze jongste heeft speltherapie gehad en krijgt nu externe begeleiding mbt leren lezen als beelddenker. Wij werken veel vanuit huis, waardoor er best veel mogelijk is, maar het vergt wel erg veel flexibiliteit. En wat extra werken in de avond of vrije dagen. En dan soms ook wat vakantie-uren. Maar als een kind 100% thuiszitter is, dan vergt dat natuurlijk nog wel meer begeleiding dan alleen halen en brengen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:35 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Dankje!
(ik heb echt het geluk dat ik thuis kan blijven financieel anders had ik niet geweten hoe we dit hadden moeten oplossen, veel instanties eisen ook dat je zelf je kind breng en haalt, en daar is natuurlijk veel voor te zeggen maar hoe ouders met een baan dat zouden moeten regelen onder werktijd en met alle andere zorgen, geen idee.
[..]
Nou inderdaad! zeker als er al angsten zijn.
Ik kreeg maandagochtend een berichtje van de BSO juf dat ze vanaf 15.30 uur op de planning stonden en of wij ze dan zelf kwamen brengen. De school is namelijk om 14.45 uur uit. Uhhh nee, BSO was gewoon na school bedoelt, zoals al 1,5 jaar vast op maandagmiddag. Ze stonden nu niet ingepland om opgehaald te worden, dus dat werd nu wel moeilijk. Of ik voortaan de uren goed wou aanvragen. Nou nee, vast contract met vaste uren, dus ik vraag helemaal niks meer zelf aan.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:32 schreef LeSage het volgende:
Klacht: de kinderopvang![]()
![]()
Ze hebben voor de zoveelste keer het systeem omgegooid, want voor iedereen beter blabla. Tot nu toe stond vakantieopvang op je vaste dag gewoon ingepland en moest je alleen maar afmelden.
Nu hebben ze het zo aangepast dat je alle dagen zelf moet gaan aanmelden. Ik snap niet wat daar handiger aan is, maar soit.
Probeer ik het dus net in te plannen, geven ze alleen de tweede week van de meivakantie de optie voor vakantieopvang en staat de eerste week gewoon van 14.45-18.00 ingepland.
Nog maar eens op de schoolagenda gekeken, maar die geeft toch écht twee weken.
Dit is dus al zo vaak gebeurd dat de opvang fouten maakt en daardoor paniek krijgt als het vervolgens niet klopt met aanmeldingen
Een kaakchirurg die geen narcose doet? Wat is dat nu weer voor onzin.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik had de huisarts weer gebeld, voor een andere verwijzing of wat dan ook.. die gaf aan dat die kaakchirurg van net nu dus verantwoordelijk is en met ons de andere opties had moeten doorspreken ect... de kaakchirurg gaf ons alleen n nummer van een privekliniek in breda die we maar moesten bellen want daar deden ze wel narcose en doei...
ging zo raar allemaal. Kind snapt er ook geen drol meer vanen ik ben rete gestresst.
thnx voor alle lieve reactie, vind niet dat mn kind een snowflake is maar onnodig zo slageren vind ik ook niet ok.
ja hou op, schei uit , ik dacht ook juist dat dat was wat ze deden... dit had ook bij een reguliere tandarts gekuntquote:Op vrijdag 13 januari 2023 17:42 schreef Elleska het volgende:
[..]
Een kaakchirurg die geen narcose doet? Wat is dat nu weer voor onzin.
Kan jullie tandarts niet iets voor jullie betekenen aangezien het om een kies lijkt te gaan?
Een berichtje van een lurker. Er zijn ook dagbestedingslocaties (kinderdienstencentra) met schoolvoorbereidende (zorgonderwijs) groepen. Waarbij kinderen onderwijs wordt aangeboden binnen een dagbestedingsplek.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 15:09 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik kan mij goed voorstellen dat je hem mist!
[..]
Dankje, Dat is is precies waar we nu hopen dat hij terecht kan. We hebben een intake maar dan moet hij alsnog wel passend zijn natuurlijk en dan is er ook nog eens de wachtlijstquote:Op vrijdag 13 januari 2023 18:53 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Een berichtje van een lurker. Er zijn ook dagbestedingslocaties (kinderdienstencentra) met schoolvoorbereidende (zorgonderwijs) groepen. Waarbij kinderen onderwijs wordt aangeboden binnen een dagbestedingsplek.
Succes met de zoektocht!
Dat trekt ook nergens op nee.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 17:38 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik kreeg maandagochtend een berichtje van de BSO juf dat ze vanaf 15.30 uur op de planning stonden en of wij ze dan zelf kwamen brengen. De school is namelijk om 14.45 uur uit. Uhhh nee, BSO was gewoon na school bedoelt, zoals al 1,5 jaar vast op maandagmiddag. Ze stonden nu niet ingepland om opgehaald te worden, dus dat werd nu wel moeilijk. Of ik voortaan de uren goed wou aanvragen. Nou nee, vast contract met vaste uren, dus ik vraag helemaal niks meer zelf aan.
Ik word zo moe van die slechte organisatie. Maar ik had beter op moeten letten bij het tekenen van het contract.![]()
Sterkte LDG! Dit is echt volkomen onnodige stress bij jullie. Klachtwaardig hoor.
Als ze iets niet kunnen zou doorverwijzen naar een ander ziekenhuis logischer zijn. Dit klinkt meer als niet willen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 18:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja hou op, schei uit , ik dacht ook juist dat dat was wat ze deden... dit had ook bij een reguliere tandarts gekuntKennelijk bij dit ziekenhuis sinds twee jaar niet meer.
onze eigen (speciale kindertandarts) heeft pas weer een tandarts in huis op woensdag, dus die kunnen helemaal niks, maar dringen wel aan dat we met die wang naar een arts gaan.
dus nu weer de hap gebeld, die hebben een heleboel overlegd, het is niet acuut voor vanacht maar morgenochtend first thing hebben we een consult bij een (andere) kaakchirurg die eindelijk eens daadwerkelijk in zn mond gaat kijkenen dan zien we weer verder.
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 17:38 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik kreeg maandagochtend een berichtje van de BSO juf dat ze vanaf 15.30 uur op de planning stonden en of wij ze dan zelf kwamen brengen. De school is namelijk om 14.45 uur uit. Uhhh nee, BSO was gewoon na school bedoelt, zoals al 1,5 jaar vast op maandagmiddag. Ze stonden nu niet ingepland om opgehaald te worden, dus dat werd nu wel moeilijk. Of ik voortaan de uren goed wou aanvragen. Nou nee, vast contract met vaste uren, dus ik vraag helemaal niks meer zelf aan.
Ik word zo moe van die slechte organisatie. Maar ik had beter op moeten letten bij het tekenen van het contract.![]()
Sterkte LDG! Dit is echt volkomen onnodige stress bij jullie. Klachtwaardig hoor.
Jemig wat een gedoe zeg! Sterkte ermee! En goed gedaan, belachelijk om dat zonder verdoving te willen doen. En geen rekening houden met een bang kind ook nog.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 18:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja hou op, schei uit , ik dacht ook juist dat dat was wat ze deden... dit had ook bij een reguliere tandarts gekuntKennelijk bij dit ziekenhuis sinds twee jaar niet meer.
onze eigen (speciale kindertandarts) heeft pas weer een tandarts in huis op woensdag, dus die kunnen helemaal niks, maar dringen wel aan dat we met die wang naar een arts gaan.
dus nu weer de hap gebeld, die hebben een heleboel overlegd, het is niet acuut voor vanacht maar morgenochtend first thing hebben we een consult bij een (andere) kaakchirurg die eindelijk eens daadwerkelijk in zn mond gaat kijkenen dan zien we weer verder.
Same.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 20:46 schreef exode het volgende:
Met elke post blijer met onze BSO, echt nooit gedoe hier.
Ik mis wat dat betreft zo ons kdv, dat was zoveel fijner. Maar die deden maar tot 4 jaar en de BSO zit in school, dus dat is natuurlijk wel een enorm pluspunt.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 20:46 schreef exode het volgende:
Met elke post blijer met onze BSO, echt nooit gedoe hier.
Ik ben anders best heel blij met mijn nieuwe bsoquote:Op vrijdag 13 januari 2023 20:56 schreef hilliebillie het volgende:
Hier begon het pas afgelopen jaar. Daarvoor is het eigenlijk wel altijd goed gegaan. En gelukkig zijn de kinderen op een leeftijd dat ze soms alleen naar huis kunnen. Maar had het liever anders gezien. Maar goed het is voor veel anderen nog vervelender geweest toen.
Ah, je hebt toen toch een andere BSO gevonden? Fijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 21:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ben anders best heel blij met mijn nieuwe bso
Ah mijne ook. Ik hoop voor jou niet naar dezelfde, maar wel dezelfde ervaring (op de app na).quote:Op vrijdag 13 januari 2023 21:58 schreef SQ het volgende:
Jup, mijn kinderen gaan nu naar de sportbsoleuke leiding, allemaal jonge meiden en jongens. Geen apps en volgsystemen en aanmeldprotocollen, maar vooral veel persoonlijk contact
Geen kontverwarming, wel achteruitrijdpiepding, maar die van mij kan niet uit. En ik weet hier op de oprit precies hoe ver ik achteruit kan, dus dan begint dat ding hysterisch te krijsen en dan rijd ik rustig door (en is mijn man bang dat ik nog een keer de hoeksteunpilaar van de carport omver rijdtquote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Goed gehandeld @:littledrummergirl! Wat een achterlijk figuur, die kaakchirurgSterkte voor jullie
![]()
Ik heb geen achteruitrijcamera maar een piepding. Wat al piept als ik op 3 meter afstand van iets ben, wat dan ookZet um standaard uit zodra ik achteruit gereden heb. Ding piept echt om niks
![]()
Heb wel kontverwarming
Lijkt me erg verwarrend als je hoogzwanger bentquote:Op zaterdag 14 januari 2023 08:28 schreef Clubsoda het volgende:
Kontverwarming, wat voelt alsof je in je broek aan het plassen bent![]()
SPOILER: ontstoken-wang-verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dezelfde beste man brak 2 jaar later mijn moeder d'r kaak bij het trekken van een kies. 'Deze pijn hoort er bij mevrouw.' 'Nou, ik denk toch dat er iets niet goed gegaan is, ik hoorde iets knappen.' 'Een kies trekken kraakt altijd wat'.
Nee haha. Heerlijk!quote:Op zaterdag 14 januari 2023 08:28 schreef Clubsoda het volgende:
Kontverwarming, wat voelt alsof je in je broek aan het plassen bent![]()
Dat mocht bij mijn kaakchirurg dus echt niet. Twee keer die ellende moeten doorstaan om van mijn verstandskiezen af te komenquote:
Dan zie je toch gewoon thuis wat er nog in de broodtrommel zit en weet je precies wat er wel en niet is gegeten?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 22:26 schreef Tink89 het volgende:
En ze focussen bij prul enorm op eten. Elke keer bij het ophalen krijg ik een heel verslag over wat ze allemaal wel en niet gegeten heeft. Uit de broodtrommel die ik zelf meegeef. Waardoor prul nu ook best wel bezig is met 'de juf zei dat ik beter moet eten op school '. Terwijl de bso-juf helemaal geen idee heeft wat er überhaupt in de trommel zat en ze op de bso altijd prima eet en op school over het algemeen ook. En soms eet ze wel, soms niet. Maak ik me niet zo druk om, zo lang het binnen redelijke grenzen blijft.
Wat ontzettend leuk gedaan. Je kunt het zo in een winkel zetten.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:25 schreef Vicky het volgende:
A had het wel naar haar zin op de BSO. T in het begin wel maar er waren heel veel wisselingen van medewerkers. Er was er 1 waar T totaal geen klik mee had en toen T volgens eigen zeggen een tik had gekregen medewerker kwam, toen mijn man T op kwam halen, heel hard naar hem toegelopen met de mededeling dat ze T een schouderklopje had gegeven zonder dat mijn man wist waar het over ging hebben we haar per direct van de BSO gehaald.
Lekker he @:BE, wij hebben er ook 2
T haar project is klaar
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Hij heeft wel wat schoonheidsfoutjes hoorquote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat ontzettend leuk gedaan. Je kunt het zo in een winkel zetten.
Tja, maar het gaat om het concept natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hij heeft wel wat schoonheidsfoutjes hoor
Dat is zeker waarquote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, maar het gaat om het concept natuurlijk.
Geen idee waar ik allemaal mee akkoord gingquote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:46 schreef amaranta het volgende:
Joe! Stem ff op m’n neef :-) (zoon van mijn oom en tante aan mijn vaderskant)
Dit is een foto van het geboortedorp van mijn ouders.
https://pr.easypromosapp.com/voteme/950111/644747705?lc=spa
Zie je dat huisje daar links boven? Daar mag je een keertje thee komen drinkenquote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen idee waar ik allemaal mee akkoord ging
Gaafquote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:25 schreef Vicky het volgende:
A had het wel naar haar zin op de BSO. T in het begin wel maar er waren heel veel wisselingen van medewerkers. Er was er 1 waar T totaal geen klik mee had en toen T volgens eigen zeggen een tik had gekregen medewerker kwam, toen mijn man T op kwam halen, heel hard naar hem toegelopen met de mededeling dat ze T een schouderklopje had gegeven zonder dat mijn man wist waar het over ging hebben we haar per direct van de BSO gehaald.
Lekker he @:BE, wij hebben er ook 2
T haar project is klaar
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Je ziel verkocht aan een Spaanse pooier natuurlijkquote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen idee waar ik allemaal mee akkoord ging
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Hahaha. Hoop dat ie voldoende stemmen krijgt!quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zie je dat huisje daar links boven? Daar mag je een keertje thee komen drinken
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:30 schreef Troel het volgende:
❤SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oei, dat is eng. Gelukkig ging het goed!quote:Op zaterdag 14 januari 2023 19:26 schreef Leandra het volgende:
Vandaag de auto bijna kortgereden, en als dat misgegaan was was het ook volledig mijn fout geweest... wilde aan het eind van de straat de doorgaande weg opdraaien en zag wel dat een andere auto dat bij de volgende kruising ook deed, maar de auto die vlakbij de kruising reed heb ik gewoon helemaal niet gezien 😳
Hij toeteren en heel hard remmen, ik heel hard gas geven en het ging maar net goed.
Achteraf gezien denk ik dat hij net buiten beeld was door de rand van de voorruit, want toen ik later thuiskwam snapte ik ineens wel hoe het kon dat ik hem niet gezien had.
Was wel schrikken en ook echt niets voor mij, vond mijn vader die ernaast zat (en die auto dus wel had zien aankomen) ook trouwens.
Maar wel engeltje op m'n schouder.
iets beterquote:
Die is bij ons ook wel vrij breed, want cabrio.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:09 schreef trui het volgende:
Pffff wat eng, Leandra. Ik vind die rand tussen de voor en zijruit in veel auto’s te breed, echt gevaarlijk soms.
Ik had ook nog nooit van de term kaaskies gehoord!quote:Op zondag 15 januari 2023 08:26 schreef trui het volgende:
Wat is een kaaskies-kroon?
Fijn dat hij de medicatie nu wel doorslikt, LDG! Sterkte komende woensdag.
hij krijgt midazolamquote:Op zondag 15 januari 2023 08:19 schreef Lemijn het volgende:
Wij zitten ook in het traject kindertandarts - kaaskies - kroon maar met tanden trekken wordt het wel een spannender verhaal voor hem ja. Gaan ze woensdag echt al behandelen? Met een roesje, als er zoveel moet gebeuren?
Wel echt heel fijn dat hij de antibiotica nu neemt!
En slim van de medaille.
Een zilverkeurig (RVS) omhulsel in de vorm van een kiesje wat ze over de aangetaste kies aanbrengen. Dit zorgt ervoor dat de kies niet langer wordt blootgesteld aan de elementen en dus niet verder achteruitgaat. De kroontjes blijven gewoon zitten tot de kies gewisseld wordt, dan vallen ze er met kies en al uit.quote:Op zondag 15 januari 2023 08:26 schreef trui het volgende:
Wat is een kaaskies-kroon?
Fijn dat hij de medicatie nu wel doorslikt, LDG! Sterkte komende woensdag.
quote:Op zondag 15 januari 2023 08:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Een zilverkeurig (RVS) omhulsel in de vorm van een kiesje wat ze over de aangetaste kies aanbrengen. Dit zorgt ervoor dat de kies niet langer wordt blootgesteld aan de elementen en dus niet verder achteruitgaat. De kroontjes blijven gewoon zitten tot de kies gewisseld wordt, dan vallen ze er met kies en al uit.
Mijn zoons hebben ook kaaskiezen en zij zijn op hun derde al onder narcose van kroontjes voorzien. Misschien toch nog maar 'ns een balletje opgooien bij jullie tandarts dan, want die kroontjes helpen vaak voldoende om de kiezen te behouden en geen nare behandelingen om dingen te trekken/vullen etc. meer te hoeven ondergaan.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb een kind met een hele set kaaskiezen waarbij er eentje al onder volledige narcose verwijderd is. Toen hebben we gevraagd of de rest geseald kon worden oid, maar volgens de kaakchirurg 'zeg de rest er nog best goed uit' dus hebben ze er geen klap aan gedaan zodat we misschien over een tijdje weer zoiets moeten.
Eikels zijn het ook.
Dit vanuit gespecialiseerde mondzorg in het ziekenhuis ook nog
Al helemaal in Thea en Theo stijlquote:Op zondag 15 januari 2023 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind 'kaaskies' een van de meest ranzige woorden die ik ken *ril*
Mijn jongste heeft dat ook, tandarts heeft ze gesealed of er in elk geval iets op gesmeerd een tijdje terug omdat ze er wat last van had. Maar ik heb eigenlijk geen idee of het melkkiezen of de blijvende ook zijn. Kunnen blijvende kiezen ook kaaskiezen zijn?quote:Op zondag 15 januari 2023 09:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb een kind met een hele set kaaskiezen waarbij er eentje al onder volledige narcose verwijderd is. Toen hebben we gevraagd of de rest geseald kon worden oid, maar volgens de kaakchirurg 'zeg de rest er nog best goed uit' dus hebben ze er geen klap aan gedaan zodat we misschien over een tijdje weer zoiets moeten.
Eikels zijn het ook.
Dit vanuit gespecialiseerde mondzorg in het ziekenhuis ook nog
Ja ik zou wel willen, maar het nogmaals onder narcose krijgen is ook al een enorme lijdensweg, dus ws wordt dat dan pas bij het volgende kiesdramaquote:Op zondag 15 januari 2023 09:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Mijn zoons hebben ook kaaskiezen en zij zijn op hun derde al onder narcose van kroontjes voorzien. Misschien toch nog maar 'ns een balletje opgooien bij jullie tandarts dan, want die kroontjes helpen vaak voldoende om de kiezen te behouden en geen nare behandelingen om dingen te trekken/vullen etc. meer te hoeven ondergaan.
Je hebt het wel echt lang volgehoudenquote:Op zondag 15 januari 2023 17:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Kerstboom weg, woonkamer terugal had zoon liever gehad dat ie tot ergens in de zomer bleef staan
Jup, vanaf 26 novemberquote:Op zondag 15 januari 2023 17:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Je hebt het wel echt lang volgehouden
Zo’n kroon noemen ze hier een jasje en doet geen pijn, moet alleen aangemeten en geplaatst worden dus vergt wat stilliggen maar ik begreep. En het wordt niet automatisch bij elke kaaskies (sorry) gedaan, alleen als ze beschadigd/begaat raken.quote:Op zondag 15 januari 2023 13:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ik zou wel willen, maar het nogmaals onder narcose krijgen is ook al een enorme lijdensweg, dus ws wordt dat dan pas bij het volgende kiesdrama![]()
Wat een klootviolen.
Ja, maar als je een kind hebt met extreme angst en tandenpoetsproblemen, waarbij meer kaaskiesproblemen eigenlijk onvermijdelijk zijn, dan leek ons het moment dat het toch al onder narcose was wel een goed moment.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:31 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Zo’n kroon noemen ze hier een jasje en doet geen pijn, moet alleen aangemeten en geplaatst worden dus vergt wat stilliggen maar ik begreep. En het wordt niet automatisch bij elke kaaskies (sorry) gedaan, alleen als ze beschadigd/begaat raken.
Invoelbare ontstemdheid.quote:Op zondag 15 januari 2023 19:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja, maar als je een kind hebt met extreme angst en tandenpoetsproblemen, waarbij meer kaaskiesproblemen eigenlijk onvermijdelijk zijn, dan leek ons het moment dat het toch al onder narcose was wel een goed moment.
Stilliggen was sowieso nooit een optie, het is al een wonder als 10 tellen niet door de ruimte bewegen lukt.
Dus ik blijf gewoon ontstemd dat ze het niet meteen meegenomen hebben.
Ik had er eentje vanochtend die vond dat de juffen wel een studiedag mochten ipv hij..quote:Op maandag 16 januari 2023 08:55 schreef Donna het volgende:
Hier vandaag na 1 week school alweer een studiedag.
Nu pas? Vorige week donderdag hadden beide heren een studiedag. Wat overigens wel fijn was, zo vlak voor de toetsweekquote:Op maandag 16 januari 2023 08:55 schreef Donna het volgende:
Hier vandaag na 1 week school alweer een studiedag.
Haha. Toetsweek is hier nog geen sprake van. Groep1.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Nu pas? Vorige week donderdag hadden beide heren een studiedag. Wat overigens wel fijn was, zo vlak voor de toetsweek
Dat scheelt wel inderdaad. Ik kan ze rustig een dag alleen thuis houdenquote:Op maandag 16 januari 2023 09:19 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha. Toetsweek is hier nog geen sprake van. Groep1.
Ik werk nu ook thuis een deel van de dag. Gaat prima, ze vermaakt zich wel. Ze kijkt de slijmfilm en speelt met slijm haha.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat scheelt wel inderdaad. Ik kan ze rustig een dag alleen thuis houden
Hier ook toetsweek. Inmiddels traditiegetrouw kon ze gisteravond niet slapen van de stress. Vanmorgen opstaan ging wonderwel toch goed. Vandaag moet ze volgens mij best goed kunnen maken, dus hoop dat dat zo is en ze daarmee weer vertrouwen krijgt.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Nu pas? Vorige week donderdag hadden beide heren een studiedag. Wat overigens wel fijn was, zo vlak voor de toetsweek
Ze had aan haar vader gevraagd waar ze een spreekbeurt over kon doen en hij had voor de grap "microchips" gezegd en aldus geschiedde. Niet meer vanaf te pratenquote:Op maandag 16 januari 2023 10:10 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is dat oorspronkelijk ook helemaal niet de bedoeling van een spreekbeurt, het is juist bedoeld om kinderen ergens over te laten vertellen waar ze enthousiast over zijn en op die manier makkelijker te laten spreken in het openbaar.
Vooral vervelend dat ze iets heeft gekozen waar ze niets mee heeft, weet je ook waarom ze dat gedaan heeft?
quote:Op maandag 16 januari 2023 10:13 schreef Leandra het volgende:
Hier zijn de cito's vanaf vandaag.
Ik hoop dat Soneal het een beetje trekt dat ik woensdag die eerste operatie heb, want ik begin verdomd zenuwachtig te worden, en hoop echt dat dat niet teveel op hem afstraalt.
Succes julliequote:Op maandag 16 januari 2023 10:13 schreef Leandra het volgende:
Hier zijn de cito's vanaf vandaag.
Ik hoop dat Soneal het een beetje trekt dat ik woensdag die eerste operatie heb, want ik begin verdomd zenuwachtig te worden, en hoop echt dat dat niet teveel op hem afstraalt.
Oh god...quote:Op maandag 16 januari 2023 10:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Ze had aan haar vader gevraagd waar ze een spreekbeurt over kon doen en hij had voor de grap "microchips" gezegd en aldus geschiedde. Niet meer vanaf te praten
Ze had het eerder ook al aan mij gevraagd en ik had "scouting" geopperd maar daar heeft ze dan niks mee gedaan.
Dan mag vader er ook voor de grap bij gaan zitten en haar helpenquote:Op maandag 16 januari 2023 10:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Ze had aan haar vader gevraagd waar ze een spreekbeurt over kon doen en hij had voor de grap "microchips" gezegd en aldus geschiedde. Niet meer vanaf te praten
Ze had het eerder ook al aan mij gevraagd en ik had "scouting" geopperd maar daar heeft ze dan niks mee gedaan.
Ja dat doet ie natuurlijk ook he, dit is niet alleen mijn persoonlijke frustratiequote:Op maandag 16 januari 2023 10:22 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dan mag vader er ook voor de grap bij gaan zitten en haar helpen![]()
@:Leandra, succes deze week!
Ja uiteraard is ze ook nog eens de eerste.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:21 schreef exode het volgende:
Als ze 8 zijn hebben ze die begeleiding ook hard nodig dus ik snap je frustratie SQ. Is er wel begeleiding vanuit school? B had een paar maanden geleden zijn eerste boekbespreking en dat vond ie poepjespannend maar zijn juf gaf echt goede tips.
Is de eerste in de klas? Zo niet, dan kan ze afkijken bij andere kinderen, misschien dat ze dan bijdraait. En anders gewoon de juf/meester om advies vragen. B luistert bij dit soort dingen veel beter naar zijn juf dan naar ons.
Succes met de spanning Leandra!
Ik zou juf inschakelen. Misschien luistert ze daar wel naar? Dat ze beter 1 middag kan werken aan iets nieuws dat ze al kent. Dan nog verder te prutsen?quote:Op maandag 16 januari 2023 10:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat doet ie natuurlijk ook he, dit is niet alleen mijn persoonlijke frustratie
o hoe herkenbaar! Hier moeten ze eerst een werkstuk maken en daarna een spreekbeurt daarover.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:06 schreef SQ het volgende:
Mijn achtjarige dochter in groep 4 heeft woensdag haar eerste spreekbeurt.
Ze koos een onderwerp waar ze niks vanaf weet, waar ze ook nog eens totaal geen affiniteit mee heeft. Er zit nul eigen initiatief in dit hele proces en eigenlijk zijn wij constant aan het najagen dat ze iets doet. Als ze dan al iets gaat doen hangt ze vooral onderuitgezakt achter de laptop te zuchten en te kermen en komt er met veel moeite 1 getypte zin uit die wij dan ook nog moesten voorkauwen.
Ze wil niet oefenen maar zit wel te huilen dat ze het zo spannend vindt.
Ik heb een volledig spreekbeurtpakket via mijn werk geregeld met allemaal leuke dingen om te vertellen maar ook daar doet ze niks mee.
Echt wat een lijdensweg. En als ze nou ietsjes ouder was zou ik ook denken "lekker jouw probleem" maar nu voelt het toch wel deels mijn verantwoordelijkheid.
(Ja, ratio en gevoel liggen ver uit elkaar).
Ik weet dat ze hier van moet leren, maar ik heb het gevoel dat ze daar helemaal niet voor open staat
En ja, ik heb meerdere malen geprobeerd haar op een ander onderwerp te krijgen waar ze wel iets vanaf weet en wel affiniteit mee heeft maar daar wilde madam niks van weten. Dat stijve heeft ze van dr vader. Het luie van mij. Lastige combi.
lijkt me ook niet, dan is er alleen maar meer stress..quote:Op maandag 16 januari 2023 10:32 schreef SQ het volgende:
Ik denk niet dat switchen van onderwerp anderhalve dag voor de spreekbeurt nou het beste plan is eigenlijk
Ligt eraan wat er op papier staatquote:Op maandag 16 januari 2023 10:32 schreef SQ het volgende:
Ik denk niet dat switchen van onderwerp anderhalve dag voor de spreekbeurt nou het beste plan is eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |