SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch is dit wel heel extreem. Zelfs tijdens de Joegoslavische burgeroorlog vielen er minder doden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heftig, had niet gedacht dat het al zo veel waren.
Toch zijn die aantallen niets in vergelijking met wat ze vroeger hebben meegemaakt.
Interessant, hij werd door het Pentagon gezien als de meest redelijke die elk besluit om nukes te gebruiken zou blokkeren. Het Pentagon wilde niet dat hij geHIMARSed zou worden.quote:
Dat durven ze echt niet zolang er een Democraat in het Witte Huis zit.quote:
Dat is écht wel fors voor Europa in de moderne (ná 1945) tijd. De reeks oorlogen in voormalig Joegoslavië in het tijdvak 1991-2001 hadden een totaal dodental van 130.000-140.000.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372
Dat is nou net het probleem van deze mafklapper.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:30 schreef polderturk het volgende:
De Russische bevolking wordt warm gemaakt voor een grote mobilisatie.
[ twitter ]
Benieuwd of ie er ook wat van bakt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Interessant, hij werd door het Pentagon gezien als de meest redelijke die elk besluit om nukes te gebruiken zou blokkeren. Het Pentagon wilde niet dat hij geHIMARSed zou worden.
Misschien is hij wel een asset van Langley en moet Jack Ryan hem uiteindelijk exfiltreren.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Interessant, hij werd door het Pentagon gezien als de meest redelijke die elk besluit om nukes te gebruiken zou blokkeren. Het Pentagon wilde niet dat hij geHIMARSed zou worden.
Erwin Rommel was natuurlijk ook de meest redelijke aand e top van Nazi-Duitsland.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Veel meer Russische doden dan bijv Amerika in de vietnam oorlog alquote:Op woensdag 11 januari 2023 22:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch is dit wel heel extreem. Zelfs tijdens de Joegoslavische burgeroorlog vielen er minder doden.
Als je het artikel leest, zie je dat er staatquote:Op woensdag 11 januari 2023 22:22 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dat is écht wel fors voor Europa in de moderne (ná 1945) tijd. De reeks oorlogen in voormalig Joegoslavië in het tijdvak 1991-2001 hadden een totaal dodental van 130.000-140.000.
Dus voor zover die man uberhaupt zicht heeft op de echte aantallen, gooien ze dood en gewond op 1 hoop. Om even flauw te doen kan Rusland bij wijze van 100.000 doden hebben en 0 gewonden en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode.quote:"You're looking at well over 100,000 Russian soldiers killed and wounded," Gen Milley said. "Same thing probably on the Ukrainian side."
Als ze van eigen kant komen kun je er weinig tegen doen. Als ze van vijand zijde komen ga je uit van vijand en moeten ze wapens neerleggen etc. en volgt de aanroepprocedurequote:Op woensdag 11 januari 2023 22:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe wordt in een Westers leger getraind op dat de vijand zich vermomd door dezelfde kleding te dragen?
Nouja ze spraken duidelik over casualties toch, dat houdt in troepen die zo gewond zijn dat ze op relevante termijn niet meer inzetbaar zijn voor de oorlog.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je het artikel leest, zie je dat er staat
[..]
Dus voor zover die man uberhaupt zicht heeft op de echte aantallen, gooien ze dood en gewond op 1 hoop. Om even flauw te doen kan Rusland bij wijze van 100.000 doden hebben en 0 gewonden en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode.
Snap hier overigens het probleem niet zo, weet niet of er een probleem van gemaakt werd.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:27 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ent_video_where_two/
The second part of recent video where two Ukrainian soldiers were killed at point blank range. Their corpses are seen in the end, Kremenaya, 2022
Casualties. Geen doden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:29 schreef Starhopper het volgende:
Daar is dat op niets gebaseerde verhaal van die 100.000 dooien aan beide kanten weer
Ja Oekraïners sterven ookquote:Op woensdag 11 januari 2023 22:27 schreef slashdotter3 het volgende:
The second part of recent video where two Ukrainian soldiers were killed at point blank range. Their corpses are seen in the end, Kremenaya, 2022
Fun fact, in 2017 moest een Amerikaanse spion geexfiltreerd worden uit Rusland omdat de CIA vreesde dat Trump per ongeluk teveel info aan de Russen had gegeven waardoor ze wisten dat er een hoge mol binnen hun kringen zat.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Misschien is hij wel een asset van Langley en moet Jack Ryan hem uiteindelijk exfiltreren.
Omdat die Rus waarschijnlijk een Oekraiens uniform droeg, die Oekraiener die z'n wapen niet wil afgeven roept ook iets als 'zelfde team zelfde team' (las ik).quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Snap hier overigens het probleem niet zo, weet niet of er een probleem van gemaakt werd.
Maar in de eerste video wou die man aan de rechterkant zijn wapen niet afgeven? Lijkt me dan 'logisch' wat het gevolg is?
Ahhh dan snap ik het verschil, hoorde al zoiets langskomen maar wist niet dat dat over deze video ging.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Omdat die Rus waarschijnlijk een Oekraiens uniform droeg, die Oekraiener die z'n wapen niet wil afgeven roept ook iets als 'zelfde team zelfde team' (las ik).
In een conflict is het 1/3 voor de verdediger tegenover 2/3 van de aanvaller. Wat hij zegt klopt dus sowieso niet.quote:
Heeft die Rus dan niet gewoon 2 Russen in Oekraïens uniform afknalt?quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Omdat die Rus waarschijnlijk een Oekraiens uniform droeg, die Oekraiener die z'n wapen niet wil afgeven roept ook iets als 'zelfde team zelfde team' (las ik).
Als je kijkt naar hoeveel je nog inzetbaar hebt is het relevant en is een flink gewonde net zo nutteloos geworden voor het vechten als een dode, maar voor de opinie, het moraal maakt het wel uit natuurlijk en het zegt alsnog wat over hoe succesvol je bent.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja ze spraken duidelik over casualties toch, dat houdt in troepen die zo gewond zijn dat ze op relevante termijn niet meer inzetbaar zijn voor de oorlog.
Wir mussen nicht eskalierenquote:
Nee, is een inschatting van hem. Dat zegt hij ook:quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je het artikel leest, zie je dat er staat
[..]
Dus voor zover die man uberhaupt zicht heeft op de echte aantallen, gooien ze dood en gewond op 1 hoop. Om even flauw te doen kan Rusland bij wijze van 100.000 doden hebben en 0 gewonden en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode.
De rus 100.000+ zijn niet "probably".quote:"You're looking at well over 100,000 Russian soldiers killed and wounded," Gen Milley said. "Same thing probably on the Ukrainian side."
Ja, hoe verschrikkelijk ook, dit is gewoon oorlog. Deze Russische soldaat pleegt geen oorlogsmidrijf.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Snap hier overigens het probleem niet zo, weet niet of er een probleem van gemaakt werd.
Maar in de eerste video wou die man aan de rechterkant zijn wapen niet afgeven? Lijkt me dan 'logisch' wat het gevolg is?
Scholz is een enorme klootzak. Fuck die russen, laat ze sterven. Maar nee, pappen, nathouden en keutel intrekken..quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:28 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Scholz is zo'n enorme lafaard
Waarom is dit nou elke keer zo’n punt, het is niet raar dat beide doden/gewonden een beetje gelijk op lopen en dit type oorlog.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, is een inschatting van hem. Dat zegt hij ook:
[..]
De rus 100.000+ zijn niet "probably".
Is bekend dat oekraine zich niet uitlaat over, zelfs niet tegen de VS.
Ik vind de sfeer hier sowieso wel erg optimistisch. Op de langere termijn als Rusland maar 'militairen' blijft pompen is Oekraine zonder daadwerkelijke Westerse interventie gewoon kansloos.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom is dit nou elke keer zo’n punt, het is niet raar dat beide doden/gewonden een beetje gelijk op lopen en dit type oorlog.
Telkens zo’n zwaar verdedigend dat Oekraïners niet zouden kunnen sterven, tuurlijk is dit niet goed om te delen om de moraal hoog te houden.
Maar we zijn hier niet achterlijk en weten best wel dat beide zijden doden oplopen.
Maar er is wel zware steun nog steeds, brokkelt dat af dan maakt Oekraïne geen kans in de Donbass nee, en wellicht Kiev ook nog niet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind de sfeer hier sowieso wel erg optimistisch. Op de langere termijn als Rusland maar 'militairen' blijft pompen is Oekraine zonder daadwerkelijke Westerse interventie gewoon kansloos.
Koloniseren van bezet gebied is een oorlogsmisdaad. Daar is deze Rus onderdeel van.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, hoe verschrikkelijk ook, dit is gewoon oorlog. Deze Russische soldaat pleegt geen oorlogsmidrijf.
Dat is waar.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind de sfeer hier sowieso wel erg optimistisch. Op de langere termijn als Rusland maar 'militairen' blijft pompen is Oekraine zonder daadwerkelijke Westerse interventie gewoon kansloos.
Wat is de beste tactiek om hiermee om te gaan?quote:I saw a video from a Ukrainian helmet cam where the Russians pretend to surrender. They shot him when they got close enough.
Ik ben optimistisch ja. Ze kunnen niet militairen gaan pompen zonder logistiek.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En nu gaat het nog wel. Straks na de nieuwe mobilisatieronde en een nieuw front vanuit Belarus is het niet te houden is mijn verwachting.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet mee eens. Nog altijd speelt het 2e leger ter wereld weinig klaar in Oekraine. Flater na Flater slaan ze.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit ja, niet goed/leuk maar dit is wat er gaande is.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En nu gaat het nog wel. Straks na de nieuwe mobilisatieronde en een nieuw front vanuit Belarus is het niet te houden is mijn verwachting.
Dan zijn er doodeenvoudig navo troepen nodig.
Hier hebben ze wel rooie lintjes en oranje (?). Vreemd allemaal. Shell shocked icm totaal niet verwacht dat er Russen van die kant zouden komen zal het dan wel zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |