SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch is dit wel heel extreem. Zelfs tijdens de Joegoslavische burgeroorlog vielen er minder doden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heftig, had niet gedacht dat het al zo veel waren.
Toch zijn die aantallen niets in vergelijking met wat ze vroeger hebben meegemaakt.
Interessant, hij werd door het Pentagon gezien als de meest redelijke die elk besluit om nukes te gebruiken zou blokkeren. Het Pentagon wilde niet dat hij geHIMARSed zou worden.quote:
Dat durven ze echt niet zolang er een Democraat in het Witte Huis zit.quote:
Dat is écht wel fors voor Europa in de moderne (ná 1945) tijd. De reeks oorlogen in voormalig Joegoslavië in het tijdvak 1991-2001 hadden een totaal dodental van 130.000-140.000.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372
Dat is nou net het probleem van deze mafklapper.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:30 schreef polderturk het volgende:
De Russische bevolking wordt warm gemaakt voor een grote mobilisatie.
[ twitter ]
Benieuwd of ie er ook wat van bakt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Interessant, hij werd door het Pentagon gezien als de meest redelijke die elk besluit om nukes te gebruiken zou blokkeren. Het Pentagon wilde niet dat hij geHIMARSed zou worden.
Misschien is hij wel een asset van Langley en moet Jack Ryan hem uiteindelijk exfiltreren.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Interessant, hij werd door het Pentagon gezien als de meest redelijke die elk besluit om nukes te gebruiken zou blokkeren. Het Pentagon wilde niet dat hij geHIMARSed zou worden.
Erwin Rommel was natuurlijk ook de meest redelijke aand e top van Nazi-Duitsland.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Veel meer Russische doden dan bijv Amerika in de vietnam oorlog alquote:Op woensdag 11 januari 2023 22:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch is dit wel heel extreem. Zelfs tijdens de Joegoslavische burgeroorlog vielen er minder doden.
Als je het artikel leest, zie je dat er staatquote:Op woensdag 11 januari 2023 22:22 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dat is écht wel fors voor Europa in de moderne (ná 1945) tijd. De reeks oorlogen in voormalig Joegoslavië in het tijdvak 1991-2001 hadden een totaal dodental van 130.000-140.000.
Dus voor zover die man uberhaupt zicht heeft op de echte aantallen, gooien ze dood en gewond op 1 hoop. Om even flauw te doen kan Rusland bij wijze van 100.000 doden hebben en 0 gewonden en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode.quote:"You're looking at well over 100,000 Russian soldiers killed and wounded," Gen Milley said. "Same thing probably on the Ukrainian side."
Als ze van eigen kant komen kun je er weinig tegen doen. Als ze van vijand zijde komen ga je uit van vijand en moeten ze wapens neerleggen etc. en volgt de aanroepprocedurequote:Op woensdag 11 januari 2023 22:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe wordt in een Westers leger getraind op dat de vijand zich vermomd door dezelfde kleding te dragen?
Nouja ze spraken duidelik over casualties toch, dat houdt in troepen die zo gewond zijn dat ze op relevante termijn niet meer inzetbaar zijn voor de oorlog.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je het artikel leest, zie je dat er staat
[..]
Dus voor zover die man uberhaupt zicht heeft op de echte aantallen, gooien ze dood en gewond op 1 hoop. Om even flauw te doen kan Rusland bij wijze van 100.000 doden hebben en 0 gewonden en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode.
Snap hier overigens het probleem niet zo, weet niet of er een probleem van gemaakt werd.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:27 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ent_video_where_two/
The second part of recent video where two Ukrainian soldiers were killed at point blank range. Their corpses are seen in the end, Kremenaya, 2022
Casualties. Geen doden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:29 schreef Starhopper het volgende:
Daar is dat op niets gebaseerde verhaal van die 100.000 dooien aan beide kanten weer
Ja Oekraïners sterven ookquote:Op woensdag 11 januari 2023 22:27 schreef slashdotter3 het volgende:
The second part of recent video where two Ukrainian soldiers were killed at point blank range. Their corpses are seen in the end, Kremenaya, 2022
Fun fact, in 2017 moest een Amerikaanse spion geexfiltreerd worden uit Rusland omdat de CIA vreesde dat Trump per ongeluk teveel info aan de Russen had gegeven waardoor ze wisten dat er een hoge mol binnen hun kringen zat.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Misschien is hij wel een asset van Langley en moet Jack Ryan hem uiteindelijk exfiltreren.
Omdat die Rus waarschijnlijk een Oekraiens uniform droeg, die Oekraiener die z'n wapen niet wil afgeven roept ook iets als 'zelfde team zelfde team' (las ik).quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Snap hier overigens het probleem niet zo, weet niet of er een probleem van gemaakt werd.
Maar in de eerste video wou die man aan de rechterkant zijn wapen niet afgeven? Lijkt me dan 'logisch' wat het gevolg is?
Ahhh dan snap ik het verschil, hoorde al zoiets langskomen maar wist niet dat dat over deze video ging.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Omdat die Rus waarschijnlijk een Oekraiens uniform droeg, die Oekraiener die z'n wapen niet wil afgeven roept ook iets als 'zelfde team zelfde team' (las ik).
In een conflict is het 1/3 voor de verdediger tegenover 2/3 van de aanvaller. Wat hij zegt klopt dus sowieso niet.quote:
Heeft die Rus dan niet gewoon 2 Russen in Oekraïens uniform afknalt?quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Omdat die Rus waarschijnlijk een Oekraiens uniform droeg, die Oekraiener die z'n wapen niet wil afgeven roept ook iets als 'zelfde team zelfde team' (las ik).
Als je kijkt naar hoeveel je nog inzetbaar hebt is het relevant en is een flink gewonde net zo nutteloos geworden voor het vechten als een dode, maar voor de opinie, het moraal maakt het wel uit natuurlijk en het zegt alsnog wat over hoe succesvol je bent.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja ze spraken duidelik over casualties toch, dat houdt in troepen die zo gewond zijn dat ze op relevante termijn niet meer inzetbaar zijn voor de oorlog.
Wir mussen nicht eskalierenquote:
Nee, is een inschatting van hem. Dat zegt hij ook:quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je het artikel leest, zie je dat er staat
[..]
Dus voor zover die man uberhaupt zicht heeft op de echte aantallen, gooien ze dood en gewond op 1 hoop. Om even flauw te doen kan Rusland bij wijze van 100.000 doden hebben en 0 gewonden en Oekraine 99.999 gewonden en 1 dode.
De rus 100.000+ zijn niet "probably".quote:"You're looking at well over 100,000 Russian soldiers killed and wounded," Gen Milley said. "Same thing probably on the Ukrainian side."
Ja, hoe verschrikkelijk ook, dit is gewoon oorlog. Deze Russische soldaat pleegt geen oorlogsmidrijf.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Snap hier overigens het probleem niet zo, weet niet of er een probleem van gemaakt werd.
Maar in de eerste video wou die man aan de rechterkant zijn wapen niet afgeven? Lijkt me dan 'logisch' wat het gevolg is?
Scholz is een enorme klootzak. Fuck die russen, laat ze sterven. Maar nee, pappen, nathouden en keutel intrekken..quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:28 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Scholz is zo'n enorme lafaard
Waarom is dit nou elke keer zo’n punt, het is niet raar dat beide doden/gewonden een beetje gelijk op lopen en dit type oorlog.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, is een inschatting van hem. Dat zegt hij ook:
[..]
De rus 100.000+ zijn niet "probably".
Is bekend dat oekraine zich niet uitlaat over, zelfs niet tegen de VS.
Ik vind de sfeer hier sowieso wel erg optimistisch. Op de langere termijn als Rusland maar 'militairen' blijft pompen is Oekraine zonder daadwerkelijke Westerse interventie gewoon kansloos.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom is dit nou elke keer zo’n punt, het is niet raar dat beide doden/gewonden een beetje gelijk op lopen en dit type oorlog.
Telkens zo’n zwaar verdedigend dat Oekraïners niet zouden kunnen sterven, tuurlijk is dit niet goed om te delen om de moraal hoog te houden.
Maar we zijn hier niet achterlijk en weten best wel dat beide zijden doden oplopen.
Maar er is wel zware steun nog steeds, brokkelt dat af dan maakt Oekraïne geen kans in de Donbass nee, en wellicht Kiev ook nog niet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind de sfeer hier sowieso wel erg optimistisch. Op de langere termijn als Rusland maar 'militairen' blijft pompen is Oekraine zonder daadwerkelijke Westerse interventie gewoon kansloos.
Koloniseren van bezet gebied is een oorlogsmisdaad. Daar is deze Rus onderdeel van.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, hoe verschrikkelijk ook, dit is gewoon oorlog. Deze Russische soldaat pleegt geen oorlogsmidrijf.
Dat is waar.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind de sfeer hier sowieso wel erg optimistisch. Op de langere termijn als Rusland maar 'militairen' blijft pompen is Oekraine zonder daadwerkelijke Westerse interventie gewoon kansloos.
Wat is de beste tactiek om hiermee om te gaan?quote:I saw a video from a Ukrainian helmet cam where the Russians pretend to surrender. They shot him when they got close enough.
Ik ben optimistisch ja. Ze kunnen niet militairen gaan pompen zonder logistiek.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En nu gaat het nog wel. Straks na de nieuwe mobilisatieronde en een nieuw front vanuit Belarus is het niet te houden is mijn verwachting.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet mee eens. Nog altijd speelt het 2e leger ter wereld weinig klaar in Oekraine. Flater na Flater slaan ze.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit ja, niet goed/leuk maar dit is wat er gaande is.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En nu gaat het nog wel. Straks na de nieuwe mobilisatieronde en een nieuw front vanuit Belarus is het niet te houden is mijn verwachting.
Dan zijn er doodeenvoudig navo troepen nodig.
Hier hebben ze wel rooie lintjes en oranje (?). Vreemd allemaal. Shell shocked icm totaal niet verwacht dat er Russen van die kant zouden komen zal het dan wel zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:27 schreef slashdotter3 het volgende:
was vgm al een ouder filmpje uit augustus wat ik lasquote:Op woensdag 11 januari 2023 22:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hier hebben ze wel rooie lintjes en oranje (?). Vreemd allemaal. Shell shocked icm totaal niet verwacht dat er Russen van die kant zouden komen zal het dan wel zijn.
En hoezo zou Rusland een oneindig reservoir aan kanonnenvoer hebben dat zich gewillig laat afvoeren naar het front? In de praktijk blijkt het in dat land toch al heel snel tegen te vallen als er geen daadwerkelijke nazi's aan de poort bij Moskou staan te rammelen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is ze nu wijsgemaakt dat er nazi's in oekrains Rusland staan te rammelen toch?quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoezo zou Rusland een oneindig reservoir aan kanonnenvoer hebben dat zich gewillig laat afvoeren naar het front? In de praktijk blijkt het in dat land toch al heel snel tegen te vallen als er geen daadwerkelijke nazi's aan de poort bij Moskou staan te rammelen.
Jaquote:Op woensdag 11 januari 2023 22:53 schreef Starhopper het volgende:
Het begin van de oorlog vergeten? Het Russische leger die op volle sterkte aanviel en verloor van Oekraïners die nog niet tot de tanden bewapend waren![]()
Het Russische leger is zwaar verzwakt. Denken jullie serieus dat het nu wel gaat lukken als ze met een miljoen gemobiliseerde Russen zonder fatsoenlijke kleding, wapens, logistiek en 0 moraal komen?![]()
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen denken dat Rusland dit miraculeus gaat omdraaien en alsnog makkelijk over de streep gaat trekken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:53 schreef Starhopper het volgende:
Het begin van de oorlog vergeten? Het Russische leger die op volle sterkte aanviel en verloor van Oekraïners die nog niet tot de tanden bewapend waren![]()
Het Russische leger is zwaar verzwakt. Denken jullie serieus dat het nu wel gaat lukken als ze met een miljoen gemobiliseerde Russen zonder fatsoenlijke kleding, wapens, logistiek en 0 moraal komen?![]()
Ok, dus toch whatever it takes sneaky tactieken wellicht.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Foto van gisteren, een Wagner soldaat vermomd als Ukrainse soldaat.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Dat denken vooral pro-Russen die graag zien dat men aanstuurt op die gebieden opgeven of doemdenkers. Niet per se conclusie op basis van de realiteit. We hebben het nu over wat dorpjes waar massa's Russen tegenaan worden gesmeten en er heel veel sneuvelen terwijl Oekraine door de winter of wachten op bepaald materieel niet bezig is verder gebied te heroveren.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen denken dat Rusland dit miraculeus gaat omdraaien en alsnog makkelijk over de streep gaat trekken.
Waarom zouden ze dat aannemen van een regime waarvan ze toch al verwachten dat het tegen ze liegt? Nogmaals: Als ze er niet persoonlijk mee te maken krijgen blijkt die legendarische volharding de pro-Russisc kritische vragenstellers ze altijd toedichten heel vies tegen te vallen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er is ze nu wijsgemaakt dat er nazi's in oekrains Rusland staan te rammelen toch?
Jij denkt echt dat daar niet net zoveel Oekraïners sterven, het zijn p2p gevechten hè?quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat denken vooral pro-Russen die graag zien dat men aanstuurt op die gebieden opgeven of doemdenkers. Niet per se conclusie op basis van de realiteit. We hebben het nu over wat dorpjes waar massa's Russen tegenaan worden gesmeten en er heel veel sneuvelen terwijl Oekraine door de winter of wachten op bepaald materieel niet bezig is verder gebied te heroveren.
Heel flauw om op dit toontje terug te vallen. Ik snap het wel, wordt hier panisch gedaan om 1 stadje wel/niet veroverd door de Russen. Een portie copium is dan lekker.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat aannemen van een regime waarvan ze toch al verwachten dat het tegen ze liegt? Nogmaals: Als ze er niet persoonlijk mee te maken krijgen blijkt die legendarische volharding de pro-Russisc kritische vragenstellers ze altijd toedichten heel vies tegen te vallen.
quote:Additional Protocol I
Article 39(2) of the 1977 Additional Protocol I provides: “It is prohibited to make use of the flags or military emblems, insignia or uniforms of adverse Parties while engaging in attacks or in order to shield, favour, protect or impede military operations.”
https://ihl-databases.icr(...)nlawful%20combatants.quote:Russian Federation
Under the Russian Federation’s Military Manual (1990), the improper use of national signals and flags is a prohibited method of warfare.
Russian Federation, Instructions on the Application of the Rules of International Humanitarian Law by the Armed Forces of the USSR, Appendix to Order of the USSR Defence Minister No. 75, 1990, § 5(c).
Russian Federation
The Russian Federation’s Regulations on the Application of IHL (2001) states: “When organizing and conducting cover and concealment of military objectives it is prohibited to make use of … the flags, military emblems and uniforms of the enemy.”
Russian Federation, Regulations on the Application of International Humanitarian Law by the Armed Forces of the Russian Federation, Ministry of Defence of the Russian Federation, Moscow, 8 August 2001, § 137.
Links of rechtsom, de aantallen zullen Rusland een enorm voordeel geven. Rusland gaat ook niet meer opgeven, een Paria zijn ze inmiddels al.. er valt amper nog iets te verliezen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:53 schreef Starhopper het volgende:
Niet net zoveel nee lijkt me. Oekraine stuurt geen groepjes in de aanval die als idioten ergens heenrennen en kapot worden gemaakt. Dan heb ik het niet over gevechten van ene huis naar andere huis direct in een stad maar daar waar de open velden zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat daar niet net zoveel Oekraïners sterven, het zijn p2p gevechten hè?
Dat deed het niet in de Russische-Japanse oorlog, WWI, de Winteroorlog of de invasie van Afghanistan. Maar deze keer zal het heus wel anders zijn hoor!quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:05 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Links of rechtsom, de aantallen zullen Rusland een enorm voordeel geven. Rusland gaat ook niet meer opgeven, een Paria zijn ze inmiddels al.. er valt amper nog iets te verliezen.
Het zou mij verbazen als ze er voor kiezen om 500k extra mannen te mobilizeren, waarom niet allin gaan?
Ik geloof ook niet dat 100 Leopard-2 tanks een doorslag gaan geven op het veld. We zien hoe makkelijk tanks kapot worden geschoten. 100 Himars zullen veel efficiënter zijn. Maar goed ben geen expert en roep ook maar wat.
Goed om te weten. Rusland trekt zich niks van regels aan dus dat maakt verder niet uit.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:04 schreef AchJa het volgende:
Overigens is het dragen van het uniform van de tegenstander en dat gebruiken om de vijand aan te vallen niet toegestaan volgens de conventie. Je mag het wel gebruiken om te infiltreren in vij gebied maar als je fysiek iemand gaat aanvallen dien je jezelf bekend te maken.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ruse_de_guerre
Ze gaan ook all-in, ik las in oktober al een getal van 5 miljoen en vorige week iets 2 miljoen. Dus ze gaan sowieso meer dan 500k doen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:05 schreef dudewhereismycar het volgende:
Het zou mij verbazen als ze er voor kiezen om 500k extra mannen te mobilizeren, waarom niet allin gaan?
Zoals alle getallen die je voorbij ziet komen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:29 schreef Starhopper het volgende:
Daar is dat op niets gebaseerde verhaal van die 100.000 dooien aan beide kanten weer
Dan bevriest Oekraïne het front toch gewoon? Zwaar inzetten op de verdediging van de huidige frontlijn en ondertussen de logistiek naar de jezus schieten aan de grens of in Ruslandquote:Op woensdag 11 januari 2023 23:05 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Links of rechtsom, de aantallen zullen Rusland een enorm voordeel geven. Rusland gaat ook niet meer opgeven, een Paria zijn ze inmiddels al.. er valt amper nog iets te verliezen.
Ik geloof ook niet dat 100 Leopard-2 tanks een doorslag gaan geven op het veld. We zien hoe makkelijk tanks kapot worden geschoten. 100 Himars zullen veel efficiënter zijn. Maar goed ben geen expert en roep ook maar wat.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat men hier op aan zou slaan.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Goed om te weten. Rusland trekt zich niks van regels aan dus dat maakt verder niet uit.
Laten we het er maar ophouden dat Russia financieel instortquote:Op woensdag 11 januari 2023 23:05 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Poetin vergelijkt het met WO II, die man leeft in de vorige eeuw. 20 miljoen doden vind ie nog geoorloofd. Reken maar dat dit één grote slachtpartij gaat blijven de komende tijd. Beide partijen zitten al maanden in een patstelling. Geen gewin maar wel keiharde verliezen. Rusland is dan uiteindelijk in het voordeel vanwege de aantallen. Die paar tanks gaan echt niet veranderingen brengen in het grote plaatje.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:05 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Had filmpje gevonden op Twitter ze zijn verbaasd en volgens sommige twitteraars zeiden ze zelfs jullie zijn eens van ons, dat zou kunnen duiden dat de persoon die hun doodschiet ook een Oekraïens uniform gebruikt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als de logistiek, tactiek en uitrusting niet op orde is gaat geen enkel aantal manschappen hem de overwinning brengen, zo werkt dat nou eenmaal niet in moderne oorlogsvoering.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Poetin vergelijkt het met WO II, die man leeft in de vorige eeuw. 20 miljoen doden vind ie nog geoorloofd. Reken maar dat dit één grote slachtpartij gaat blijven de komende tijd. Beide partijen zitten al maanden in een patstelling. Geen gewin maar wel keiharde verliezen. Rusland is dan uiteindelijk in het voordeel vanwege de aantallen. Die paar tanks gaan echt niet veranderingen brengen in het grote plaatje.
Toevoeging: De procedure uitgelegd:quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ze van eigen kant komen kun je er weinig tegen doen. Als ze van vijand zijde komen ga je uit van vijand en moeten ze wapens neerleggen etc. en volgt de aanroepprocedure
Logistiek is anders niks mis mee als je die wagonladingen treinen ziet met nieuwe pantservoertuigen. Uitrusting is wisselend maar deze mobilisatie is langer voorbereid.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als de logistiek, tactiek en uitrusting niet op orde is gaat geen enkel aantal manschappen hem de overwinning brengen, zo werkt dat nou eenmaal niet in moderne oorlogsvoering.
Oekraïne gebruikt verschillende armbanden met verschillende kleuren op verschillende om dit juist te voorkomen meen ik.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:04 schreef AchJa het volgende:
Overigens is het dragen van het uniform van de tegenstander en dat gebruiken om de vijand aan te vallen niet toegestaan volgens de conventie. Je mag het wel gebruiken om te infiltreren in vij gebied maar als je fysiek iemand gaat aanvallen dien je jezelf bekend te maken.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ruse_de_guerre
[..]
[..]
https://ihl-databases.icr(...)nlawful%20combatants.
Dat is meer om eigen troepen te herkennen en fratricide te voorkomen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:23 schreef theguyver het volgende:
Oekraïne gebruikt verschillende armbanden met verschillende kleuren op verschillende om dit juist te voorkomen meen ik.
Ter ondersteuning van deze video, sinds 9 januari zijn de grenzen gesloten voor miljoenen russische mannen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:13 schreef slashdotter3 het volgende:
12 miljoen mensen mogen het land niet uit. Maar dat geeft dus ook aan wat er nog allemaal opgeroepen kan worden.
Waarom blijf je die onwaarheid steeds herhalen?quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Poetin vergelijkt het met WO II, die man leeft in de vorige eeuw. 20 miljoen doden vind ie nog geoorloofd. Reken maar dat dit één grote slachtpartij gaat blijven de komende tijd. Beide partijen zitten al maanden in een patstelling. Geen gewin maar wel keiharde verliezen. Rusland is dan uiteindelijk in het voordeel vanwege de aantallen. Die paar tanks gaan echt niet veranderingen brengen in het grote plaatje.
https://www.google.com/am(...)s-1924688-2022-03-12quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is meer om eigen troepen te herkennen en fratricide te voorkomen.
Kunnen ze aardig wat Oekraïnse soldaten voor terugkrijgenquote:
Niks nieuws in dat artikelquote:Op woensdag 11 januari 2023 23:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Hier nog een keer de vrees bevestigd dat het Westen niet wilt dat Ukraine wint. Want dan gaat Rusland vals spelen en nukes gooien. Het beste is om ze net genoeg te geven dat het gelijkspel blijft en hopelijk implodeert Rusland voordat ze verliezen en trekken ze zich dan terug.
https://www.jpost.com/international/article-728247
Russia may use nukes if it thinks Ukraine will win - ex-US general
The Russian invasion of Ukraine may come to a terrifying end in 2023, with Russian President Vladimir Putin likely to turn to nuclear weapons rather than have his armies be completely routed on the battlefield, retired US Army Brig.-Gen. Kevin Ryan said in a Tuesday interview with Insider.
This possibility could occur, Ryan, who also was the former US military attache to Russia, told Insider, with the goal of not only taking out Ukrainian troops but also forcing Kyiv into surrendering to avoid a nuclear holocaust scenario. Moscow could make this move if one of two things happened:
- Ukraine's forces are about to utterly defeat the Russian military in the field
- Ukraine's forces are about to finally retake the Crimean Peninsula that Moscow annexed in 2014
Lees verder https://www.jpost.com/international/article-728247
Die gaat voor het gerecht.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kunnen ze aardig wat Oekraïnse soldaten voor terugkrijgen
Nee denk ik niet. Net als die vriend van Putin gaat ie veel opleveren. De Oekraïne rs kregen heel veel Azov gasten vrij voor die vriend van Putin .quote:
Niet Europa maar de Yemen oorlog die nog steeds in volle gang is: 377.000 doden eind 2021quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:32 schreef koos_vriendloos het volgende:
Dat er al meer dan kwart miljoen mensen zijn overleden sinds de invasie is echt hartbrekend. Zijn er sinds de tweede wereldoorlog ergens in europa zoveel doden gevallen tijdens een oorlog?
Hoe zorg je voor de aanvoerlijnen? Voedsel, munitie, brandstof?quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:13 schreef slashdotter3 het volgende:
12 miljoen mensen mogen het land niet uit. Maar dat geeft dus ook aan wat er nog allemaal opgeroepen kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |