'Iets stelen bij de zelfscankassa is dagelijkse kost bij supermarkten'quote:Boodschappen vergeten af te rekenen of iets stelen bij de zelfscankassa? Dat komt bij een groot deel van de Amsterdamse supermarkten dagelijks voor, zo blijkt uit onderzoek van AT5. AT5 sprak 30 supermarkten, waarvan een ruime meerderheid van 25 winkels aangeeft dat dit dagelijks voorkomt: "Als ik een kwartier op het zelfscanplein sta, is er altijd wel één iemand die niet alles scant." Zo meldt AT5.
Dan steel je nog niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:39 schreef Aberkullie het volgende:
Je zou haast gaan denken dat een steeds grotere groep mensen hun boodschappen niet kan betalen.
Mensen hebben het recht om zich te verzetten tegen een vroegtijdige dood door honger en/of dorst.quote:
Zo'n vaart loopt het niet hoor.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Mensen hebben het recht om zich te verzetten voor een vroegtijdige dood door honger en/of dorst.
lolquote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:44 schreef Isdatzo het volgende:
Keertje onterecht "betrapt": had iets al gescand, maar toen weer uit m'n tas gehaald om de bende beter te organiseren, daarna weer teruggestopt. Dachten ze dat ze me te pakken hadden, dus snel de beveiliging bij de deur ingeseind die me ineens bij de arm greep.
Of ik het bonnetje wilde laten zien. Nou, dat lag al in de prullenbak en dat was wel héél verdacht (zo verdacht dat die hele prullenbak vol met bonnetjes zit, maar oké). Camerabeelden boden geen uitsluitsel, dus toen "kwam ik er goed mee weg".
Hou op met me hoor: me eerst valselijk van diefstal beschuldigen, die claim niet kunnen bewijzen, en vervolgens zeggen dat ik geluk heb. Heb die beveiliger de prullenbak ondersteboven laten trekken voor het bonnetje, en wat bleek? Precies
.
/Lief dagboek
Ah natuurlijk, het ligt aan de asielzoekers.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:42 schreef Chinless het volgende:
[..]
Niet willen betalen zit ook in het aard van onze zojuist / onlangs ongewenst aangekomen gezelschap.
En het zit gewoon in de uiteindelijke prijs meegerekend.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:02 schreef summer2bird het volgende:
Dat is al zo sinds ze het ingevoerd hebben
Ik vond het destijds ook een debiel idee, zelfscan, maar volgens hoger op woog het verlies van het jatten niet tegen de winst van een cassiere minder op.
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Mensen hebben het recht om zich te verzetten tegen een vroegtijdige dood door honger en/of dorst.
en terecht, want je veroorzaakt zo allerlei fouten in hun database waar automatisch bestellingen uit voortvloeien.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:34 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ooit zelf "gepakt". Had twee smaken drop gepakt en één zakje twee maal gescanned. Verder gewoon zelfde merk en prijs..
Niet alleen… in die categorie vallen er meer 🥲quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:59 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ah natuurlijk, het ligt aan de asielzoekers.
Waarom zou men zichzelf verzwakken door het missen/overslaan van een maaltijd en/of een blikje of flesje drinken?quote:
Ze kunnen zich beter verzetten tegen de overheid en haar oa buitenlands beleid.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Mensen hebben het recht om zich te verzetten tegen een vroegtijdige dood door honger en/of dorst.
Een blikje cola tegen het sterven van de dorst heb je natuurlijk niet nodig in Nederlandquote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom zou men zichzelf verzwakken door het missen/overslaan van een maaltijd en/of een blikje of flesje drinken?
Passen ze er maar een algoritme op toe die rekening met boefjes zoals ;-).quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en terecht, want je veroorzaakt zo allerlei fouten in hun database waar automatisch bestellingen uit voortvloeien.
Zeker fantastisch. Heb altijd gratis wasmiddel en koffiebonen. Stukje besparing @de_boswachterquote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:12 schreef Dusthor92 het volgende:
Ik vind die zelfscans echt fantastisch
Nooit problemen mee gehad
Maargoed ik woon dan ook in een dorp
Is dit onderzocht? Ben daar wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Een blikje cola tegen het sterven van de dorst heb je natuurlijk niet nodig in NederlandEn niemand in dit land is zo arm dat ze letterlijk doodhongeren. Zijn nog steeds voornamelijk luxe producten die gejat worden.
of ze pakken boefjes op, zoals ze terecht bij jou gedaan hebben.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Passen ze er maar een algoritme op toe die rekening met boefjes zoals ;-).
Ps het is NWS hier he, geen BNW of Stormfront..
Als dat echt zo is dan is de supermarkt zelf aan het stelen van haar klanten. Stelen is tegen mijn principe, maar als dat echt zo is, dat het meegerekend zit in de prijs, dan zit ik er serieus over na te denken om producten niet te scannen, want "stelen" is het dan niet, ik pak dan gewoon terug wat van mijn is.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En het zit gewoon in de uiteindelijke prijs meegerekend.
Beetje DevOps team ziet dat toch als een uitdaging..quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of ze pakken boefjes op, zoals ze terecht bij jou gedaan hebben.
Volgens mij heeft dat altijd al in de prijs gezeten, natuurlijk niet zo letterlijk benoemd.. Maar "overige kosten"quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:16 schreef .Regenstorm het volgende:
[..]
Als dat echt zo is dan is de supermarkt zelf aan het stelen van haar klanten. Stelen is tegen mijn principe, maar als dat echt zo is, dat het meegerekend zit in de prijs, dan zit ik er serieus over na te denken om producten niet te scannen, want "stelen" is het dan niet, ik pak dan gewoon terug wat van mijn is.
Ja, ik kan zo geen bron oprakelen hoor, maar ik heb dat wel meermaals gelezen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Is dit onderzocht? Ben daar wel benieuwd naar.
Statstiek, logistiek, inkoop-verkoop, voorraad balans.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:34 schreef MatthijsDJ het volgende:
Van de FP:
[..]
'Iets stelen bij de zelfscankassa is dagelijkse kost bij supermarkten'
Arme supermarkten, vergeten te vertellen dat dit stelen al netjes opgenomen is in de prijs. Plus de uitsparing voor caissières..
Ooit zelf "gepakt". Had twee smaken drop gepakt en één zakje twee maal gescanned. Verder gewoon zelfde merk en prijs.. kon meteen mijn hele tas omkeren en laten controleren omdat het check meiske mijn fout niet begreep. Moest een Supervisor aan te pas komen voor de correctie.
Nee natuurlijk niet daarom is diefstal ook echt wel ingecalculeerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:42 schreef Red_85 het volgende:
Hadden ze nu echt gedacht dat zelfscannen waterdicht is?
Eens, daarom ben ik ook voorstander van post-natale abortus.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Oh jaaaa echt zo irritantquote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:50 schreef probeer het volgende:
Ik steel er niets, risico niet waard. Eventuele winst ook niet, ten koste van principes.
Maar waar ik wel echt een rothekel aan heb, is een controle wanneer ik maar één product koop.
Nee. Het is gewoon een rekensommetje.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:42 schreef Red_85 het volgende:
Hadden ze nu echt gedacht dat zelfscannen waterdicht is?
Dan zou ik Utrecht mijden. daar is helemaal geen kassa meer. Alleen zelfscan.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Paar maand terug in Ikea Groningen was er geen kassa meer open, alleen zelfscan. Was met een groepje en de aankoop was niet voor mezelf, anders had ik de kar met inhoud laten staan.
Tevens laatste keer Ikea, helaas.
Overigens heeft de Ikea die hele zelfscan ook heel kut ingericht.
Je kunt bij ikea wel scannen in de winkel hoor. Moet je wel de ikea app op je telefoon hebbenquote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is voor mij heel simpel: zolang het mogelijk is gebruik de zelfscan niet.
Ik ben van mezelf echt een chaoot op dat vlak en wil die verantwoordelijkheid gewoon niet, het is niet mijn taak als klant om producten correct te scannen.
Paar maand terug in Ikea Groningen was er geen kassa meer open, alleen zelfscan. Was met een groepje en de aankoop was niet voor mezelf, anders had ik de kar met inhoud laten staan.
Tevens laatste keer Ikea, helaas.
Overigens heeft de Ikea die hele zelfscan ook heel kut ingericht.
Efficiënt zou zijn om tijdens het shoppen alles te scannen en dan bij de kassa afrekenen.
Maar nee, je kan bij de zelfscan alles uitladen, scannen, in een ander karretje stoppen en dan afrekenen.
Grote artikelen sta je dus onhandig te zoeken naar de barcode en met wat pech krijg je je vingers ook nog klem tussen 2 van die zware platte pakketten omdat je maar 1 hand vrij hebt.
En je moet ook niet 1 artikel 5x scannen want dan komt er zo'n muts je vertellen dat je ieder artikel afzonderlijk moet scannen (was 5x hetzelfde artikel).
Idem voor artikelen met losse deksels die dan ook weer een los artikel zijn, ik hou het gewoon niet bij allemaal en ik zie ook niet in waarom dat zou moeten.
Zoek het lekker voor me uit bij de kassa en val mij er niet mee lastig, ik betaal wel en vervolg m'n weg.
Zelfscan legt de hele verantwoordelijkheid voor een correcte afhandeling bij de klant.
Maakt de caissière een fout? Niet mijn probleem.
Maak ik een fout? Gelijk de beveiliging op m'n rug en 20 mensen die je staan aan te staren.
Maak ik géén fout? Alsnog kans op een controle.
Ik vraag me dus af of het wel zoveel diefstal is, met mijn kassa-talent zou ik wss een hoop artikelen dubbel scannen.
Als alle supermarkten over gaan op zelfscan laat ik het voortaan wel bezorgen.
Ikea is sowieso gebeurd voor me, de pas ligt al in de kliko.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan zou ik Utrecht mijden. daar is helemaal geen kassa meer. Alleen zelfscan.
Dat is al iets beter. Maar het blijft natuurlijk kassawerk doen als klant, met alle verantwoordelijkheid bij de klant ipv bij de winkel.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Je kunt bij ikea wel scannen in de winkel hoor. Moet je wel de ikea app op je telefoon hebbenje telefoon is dan de zelfscanner.
Zoals ik zei, ik ben gewoon een stress chaoot met dat soort dingen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:05 schreef SQ het volgende:
Omdat je soms alleen zelfscan hebt? Wauw. Dat wordt nog wat voor je, over een jaar of 10
Ik vind het vooral bijzonder klantonvriendelijk. Je dwingt me een gedeelte van iemands betaalde baan over te nemen, waar ik niet voor opgeleid ben maar waar ik dan wel ook meteen verantwoordelijk voor wordt gemaakt. Als er dan een fout insluipt word je behandeld alsof er ter kwade trouw is gehandeld.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoals ik zei, ik ben gewoon een stress chaoot met dat soort dingen.
Ik heb jaren in een computerzaak gewerkt en daar rekende ik ook (vrijwel) nooit iets af met klanten, aangezien die structuur op één of andere manier mist. Grote kans dat een klant met gratis artikelen naar huis ging en dat is geen grapje helaas.
Als het rustig was dan ging het nog wel maar zodra ik meer dan een paar externe prikkels krijg dan is het "chaos".
En dat is het in zo'n winkel vaak.
Ik kan me extreem goed focussen op iets en daar dan ook voor de volle 100% mee bezig zijn maar zet me niet in een situatie waar ik afgeleid kan worden want dan is het instant chaos.
Daarnaast is het gewoon echt geen goede zaak dat de verantwoordelijkheid voor het correct scannen van artikelen bij de klant ligt.
Er zijn zat mensen die daar hun schouders over ophalen en met een scanner door de supermarkt racen maar het is niet iets wat ik zal steunen.
En ja, dat zal lastiger worden, het zij zo. Boodschappen (en de meeste andere artikelen) kan ik nog thuis laten bezorgen, dan zit ik ook niet met dat probleem.
Ik dacht dat jij tegenwoordig zo'n keurig policor persoon was?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:15 schreef Starhopper het volgende:
Ik steeldief weleens als de broodjes in de aanbieding zijn: vier voor een euro. Dan scan ik er 4 maar stop ik er 3 in mijn tas. En dan heb ik 5 cent winst
Stelen van kapitalisten is goedquote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij tegenwoordig zo'n keurig policor persoon was?
Ja, dat dus ook.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bijzonder klantonvriendelijk. Je dwingt me een gedeelte van iemands betaalde baan over te nemen, maar ik niet voor opgeleid ben maar waar ik dan wel ook meteen verantwoordelijk voor wordt gemaakt. Als er dan een fout insluipt word je behandeld alsof er ter kwade trouwe is gehandeld.
Nou, dan maar niet.
Nee, dat zijn ook de mensen die van hun contante geld af moeten.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb ook geen idee hoe groot de groep mensen is die een schijthekel heeft aan zelfscan, in de supermarkten is het hier iig altijd nog druk bij de gewone kassa's en dat zijn echt niet alleen "ouderen".
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:19 schreef Starhopper het volgende:
Deze studenten stelen meer dan 200 euro per maand bij de zelfscan
Niet heel inclusief allemaal... Ik mis Mohamed, Shaniqua en een POC op de foto...quote:Beeld: Getty Images. De persoon op de foto komt niet voor in het artikel (en is voor zover wij weten niet bezig met winkeldiefstal).
*Tammie, Luuk en Sacha zijn gefingeerde namen. De echte namen van de geïnterviewden zijn bij de redactie bekend.
Die kapitalisten reken dan dat gewoon door aan de wel betalende klanten. Die heb kapitalisten heb je er dus echt niet mee.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Stelen van kapitalisten is goed
Ik denk dat dat wel meevalt, veruit de meerderheid betaalt bij de kassa met PIN.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ook de mensen die van hun contante geld af moeten.
Bij de gewone kassa zijn veel mensen dus witwassersquote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ook de mensen die van hun contante geld af moeten.
Ik heb een hekel aan controles als ik net mijn tas netjes heb ingepakt; ze maken er een zootje van.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:50 schreef probeer het volgende:
Ik steel er niets, risico niet waard. Eventuele winst ook niet, ten koste van principes.
Maar waar ik wel echt een rothekel aan heb, is een controle wanneer ik maar één product koop.
Dat zou wel de manier zijn om makkelijk te kunnen stelen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan controles als ik net mijn tas netjes heb ingepakt; ze maken er een zootje van.
Ze zouden een code of zo moeten verbinden aan bonuskaartnummers als je altijd (gebleken) eerlijk bent, zodat je minder gecontroleerd wordt.
En andersom, natuurlijk.
Waarom laat je er een zooitje van maken? Pak zelf de tas uit en weer inquote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan controles als ik net mijn tas netjes heb ingepakt; ze maken er een zootje van.
Ze zouden een code of zo moeten verbinden aan bonuskaartnummers als je altijd (gebleken) eerlijk bent, zodat je minder gecontroleerd wordt.
En andersom, natuurlijk.
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Niet heel inclusief allemaal... Ik mis Mohamed, Shaniqua en een POC op de foto...
quote:Ik voel me wel schuldig over mijn geprivilegieerde positie. Daar maak ik eigenlijk misbruik van.
Laatst was ik met een vriend van kleur in de supermarkt. Hij schrok zich kapot toen hij zag hoe veel ik pikte. Ik word als witte student gewoon niet gezien als winkeldief. Daar kan ik me kut over voelen. Ik pik nu niet meer in filialen waar veel mensen van kleur komen. Het voelt toch beter om te stelen bij een Albert Heijn waar vooral snobs winkelen.
Wauw wat een drek, een soort stelende activistquote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Niet heel inclusief allemaal... Ik mis Mohamed, Shaniqua en een POC op de foto...
quote:Mijn vriend heeft filosofie gestudeerd, hij daagt me ethisch uit. Via onze gesprekken ben ik tot een paar richtlijnen gekomen. Ik steel wat ik nodig heb: groente, fruit, vegetarisch vlees, echt niks belachelijks. Dat doe ik eigenlijk alleen bij de Albert Heijn. Als Amazon een fysieke winkel had, zou ik die ook helemaal leegplukken. Stelen van grote bedrijven vind ik oké, die verdienen toch genoeg. Ik voel me wel schuldig over mijn geprivilegieerde positie. Daar maak ik eigenlijk misbruik van.
Laatst was ik met een vriend van kleur in de supermarkt. Hij schrok zich kapot toen hij zag hoe veel ik pikte. Ik word als witte student gewoon niet gezien als winkeldief. Daar kan ik me kut over voelen. Ik pik nu niet meer in filialen waar veel mensen van kleur komen. Het voelt toch beter om te stelen bij een Albert Heijn waar vooral snobs winkelen.
bron: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=188944&sid=0847070937d45333da65b9429ecea348quote:Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar
Hoe zit het met t krijgen van een winkelverbod.
Afgelopen week ging ik met mijn partner boodschappen doen en maakten gebruik van zo’n scanner. We kregen een steekproef en een aantal artikelen bleek niet gescand (geraspte kaas, knakworst ed) een verschil van nog geen ¤5 euro op ¤120. Alles afgerekend kwam de manager erbij en hij vond het der mate erg dat we werden opgehaald door de politie. Bijna 5 uur op t bureau. Conclusie: seponeren, geen bewijs van diefstal/poging tot diefstal/scanfraude. Dus onschuldig...
Maar wat blijkt, het jaar winkelverbod wordt niet ingetrokken?! De manager gaf te kennen dat de politie niet goed had gehandeld en hij zonder opgave van reden iedereen de winkel mag weigeren.
Ik vind dit zo raar...?! Niet dat ik ooit nog wil winkelen daar, maar uit principe wil ik het winkelverbod van tafel...
Justitie zegt seponeren, maar de winkel vindt schuldig!!
Dat bedoel ik, dat dit soort bagger als "nieuws" gebracht wordt...quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wauw wat een drek, een soort stelende activist
Thuis de boodschappen laten bezorgen is veel prettiger en leuker. Ik kan dat bezorgen van de boodschappen aan huis tegenwoordig ook probleemloos betalen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:12 schreef Dusthor92 het volgende:
Ik vind die zelfscans echt fantastisch
Nooit problemen mee gehad
Maargoed ik woon dan ook in een dorp
Of wanneer de controle wordt uitgevoerd en ze de producten daarna niet terug in de tas doen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:50 schreef probeer het volgende:
Bij de zelfscankassa's kan je afrekenen zonder kaart maar dan word je wel vaker gecontroleerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kwam net deze tegen. Wel benieuwd of er meer van dat soort ervaringen zijn.
[..]
bron: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=188944&sid=0847070937d45333da65b9429ecea348
En klopt het trouwens ook dat je bij de AH niet kan zelfscannen zonder Bonuskaart? Hangt dat af van het filiaal? Nog een reden om niet zo'n ding te hebben iig![]()
Het is gewoon normaal gedrag geworden zo'n beetje.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:19 schreef Starhopper het volgende:
Deze studenten stelen meer dan 200 euro per maand bij de zelfscan
Gratis stroopwafels? Wat?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh jaaaa echt zo irritant
Ff snel een pak melk halen... CONTROLE.
Wel makkelijk gratis stroopwafels verdienen trouwens.
Rete irritant inderdaad.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:35 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Of wanneer de controle wordt uitgevoerd en ze de producten daarna niet terug in de tas doen.
Ik kan als vaste klant bij de Appie zelfscan eigenlijk geen logica ontdekken in de steekproeven en ik geloof ook niet dat er ter plekke op basis van uiterlijk besloten wordt dat jij de gelukkige bent.quote:
Ik weet wel zeker van niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan als vaste klant bij de Appie zelfscan eigenlijk geen logica ontdekken in de steekproeven en ik geloof ook niet dat er ter plekke op basis van uiterlijk besloten wordt dat jij de gelukkige bent.
Nee. Kan prima.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kwam net deze tegen. Wel benieuwd of er meer van dat soort ervaringen zijn.
[..]
bron: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=188944&sid=0847070937d45333da65b9429ecea348
En klopt het trouwens ook dat je bij de AH niet kan zelfscannen zonder Bonuskaart? Hangt dat af van het filiaal? Nog een reden om niet zo'n ding te hebben iig![]()
Dat wordt steeds erger. Zie mijn post hierbovenquote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. Kan prima.
Maar in het centrum van Utrecht heeft de AH nu iets nieuws; je moet je mandje op een speciaal rekje onder de kassa zetten, waar dan nog een extra camera op gericht staat.
Geeft me toch best een 'Ja eh, als je me zó erg argwaant, doe het dan lekker zelf!' gevoel. Kom er daarom ook amper nog.
Zit er volgens mij eentje op Utrecht Centraal.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:43 schreef Poepz0r het volgende:
Zelfscan gaat natuurlijk vervangen worden door volledig kassaloze supermarkten. Er is al een testwinkel van geloof ik waarbij je continu in de gaten wordt gehouden dmv cameras en qr codes
Lekker volledige controle voor big techquote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Zit er volgens mij eentje op Utrecht Centraal.
Doet me hier aan denken:
Bij de jumbo krijg je bij elke controle een sticker voor een spaarkaart, bij zes stickers krijg je een pak stroopwafelsquote:
Alsof je een zwakzinnige peuter bent die een koekje krijgt van mama nadat je braaf een middag niet op het tapijt gekwijld hebt, verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij de jumbo krijg je bij elke controle een sticker voor een spaarkaart, bij zes stickers krijg je een pak stroopwafels
DEFUCK?!?!quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij de jumbo krijg je bij elke controle een sticker voor een spaarkaart, bij zes stickers krijg je een pak stroopwafels
Dan zou ik niet met mijn eigen boodschappenkrat boodschappen kunnen doenquote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. Kan prima.
Maar in het centrum van Utrecht heeft de AH nu iets nieuws; je moet je mandje op een speciaal rekje onder de kassa zetten, waar dan nog een extra camera op gericht staat.
Geeft me toch best een 'Ja eh, als je me zó erg argwaant, doe het dan lekker zelf!' gevoel. Kom er daarom ook amper nog.
Dan ga je lekker naar de voedselbank, als je geen geld hebt voor eten.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik weet niet of het bij elke jumbo zo is trouwens. Hier in de regio iig wel.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:03 schreef probeer het volgende:
[..]
DEFUCK?!?!
Ik winkel al jaren bij de Jumbo. Nog nooit een sticker voor een controle-spaarkaart gekregen.
Ik voel me benadeeld nu. Ga er de volgende keer sowieso naar vragen.
Wat een slecht verhaal, dan kijken ze gewoon in de historie icm je betaalpas en zien ze zo je bonnetje.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:44 schreef Isdatzo het volgende:
Keertje onterecht "betrapt": had iets al gescand, maar toen weer uit m'n tas gehaald om de bende beter te organiseren, daarna weer teruggestopt. Dachten ze dat ze me te pakken hadden, dus snel de beveiliging bij de deur ingeseind die me ineens bij de arm greep.
Of ik het bonnetje wilde laten zien. Nou, dat lag al in de prullenbak en dat was wel héél verdacht (zo verdacht dat die hele prullenbak vol met bonnetjes zit, maar oké). Camerabeelden boden geen uitsluitsel, dus toen "kwam ik er goed mee weg".
Hou op met me hoor: me eerst valselijk van diefstal beschuldigen, die claim niet kunnen bewijzen, en vervolgens zeggen dat ik geluk heb. Heb die beveiliger de prullenbak ondersteboven laten trekken voor het bonnetje, en wat bleek? Precies
.
/Lief dagboek
Ik ga het omdraaien.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij sommige AH's ook.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Zo werkt dat dus niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat een slecht verhaal, dan kijken ze gewoon in de historie icm je betaalpas en zien ze zo je bonnetje.
Wij moeten nog 3 stickers, al weken geen controle gehad.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou, nee. In elk geval niet ergens in/rond 2019.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat een slecht verhaal, dan kijken ze gewoon in de historie icm je betaalpas en zien ze zo je bonnetje.
Sowieso al het idee dat iemand niet te vertrouwen is zonder dat je daar aanleiding voor hebt, en daar dan vervolgens ook zo naar handelenquote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben een keer ''omsingeld'' door twee van die ''beveiliger'' brulapen (ik ben zelf ook niet echt klein) icm twee vakkenvullers omdat ik een een tasje en een pak melk scande en een steekproef kreeg.
Blijkbaar zijn mijn uiterlijk + gewatteerde jas genoeg redenen om mij van te voren in te schatten als onbetrouwbaar. Oprecht hun eigen woorden. Nu snap ik het wel een kleeeeein beetje want het was best wel een grote AH in een .. niet zo fijne buurt, maar kom op man. ''Heb je echt niks in je zakken?''
De kortsluiting in hun ogen toen ik correct Nederlands terugsprak en ze vriendelijk te woord stond zou ik nooit vergeten though
Daar is nu een oplossing voorquote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:44 schreef Isdatzo het volgende:
.
/Lief dagboek
Er staat ook altijd op die kassa's in kleine lettertjes zoiets als 'je gaat er mee akkoord dat het falen van een controle onder diefstal valt'.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bijzonder klantonvriendelijk. Je dwingt me een gedeelte van iemands betaalde baan over te nemen, waar ik niet voor opgeleid ben maar waar ik dan wel ook meteen verantwoordelijk voor wordt gemaakt. Als er dan een fout insluipt word je behandeld alsof er ter kwade trouw is gehandeld.
Nou, dan maar niet.
Kinderachtig recalcitrant als ik soms ben, laat ik nu expres het lege mandje bij de kassa staan, ipv het mee naar de uitgang te nemen en op de stapel te zetten. Burgerlijke ongehoorzaamheid!quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan zou ik niet met mijn eigen boodschappenkrat boodschappen kunnen doen
[ afbeelding ]
Gelukkig woon ik niet Utrecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |