Ja, als dit allemaal klopt gaat het wel heel sus zijn. Maar na al die goede voorspellingen (die ook niemand anders had) geven we de voordeel van de twijfel weer.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 13:28 schreef Em31 het volgende:
Je begint zo toch te vermoeden dat de kristallentwitterbal voor het ESF werkt.
Als dit weer klopt en Servi straks ook, dan moet het wel ergens ‘centraal’ vandaan komen. EBU/Eurovision wordt op de hoogte gesteld en dan deelt iemand het eerder ofzo. Is anders toch gewoon onmogelijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, als dit allemaal klopt gaat het wel heel sus zijn. Maar na al die goede voorspellingen (die ook niemand anders had) geven we de voordeel van de twijfel weer.Ook al vind het moeilijk te geloven dat de zanger van Sex Pistols graag naar ESF wil
Sid Vicious is dood. Al heel lang trouwens. Dat zal de verwarring wel zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:26 schreef Cee het volgende:
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat ie dood was.
Gezien de opgezette creaties vorig jaar hoeft dat geen probleem te zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:26 schreef Cee het volgende:
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat ie dood was.
https://twitter.com/CrystalBallESCquote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:44 schreef NailQueen het volgende:
Wat is het twitteraccount van die kristallen bal? Nu ben ik daar ook nieuwsgierig naar.
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 13:17 schreef Momo het volgende:
Ja, we krijgen weer een genot showtje uit Ierland.
Sex Pistols/Johnny Rotten fan, Tong?quote:Op maandag 9 januari 2023 23:20 schreef tong80 het volgende:
Public Image Ltd, de band die John Lydon vormde nadat de Sex Pistols in 1978 uit elkaar gingen, doet verrassend een poging om Ierland op het komende Eurovisie Songfestival te vertegenwoordigen. De postpunkband is een van de zes gegadigden die gaan strijden om het Ierse ticket, is maandag bekendgemaakt.
[ afbeelding ]
Het nummer dat Public Image Ltd instuurt heet Hawaii en is "een liefdesbrief" aan Lydons vrouw die al tijden lijdt aan de ziekte van Alzheimer. De band draagt het liedje op "aan iedereen die moeilijke tijden doormaakt op de reis van het leven", aldus Lydon, ook wel bekend als Johnny Rotten.
De beslissing wie er namens Ierland naar Liverpool gaat, valt op 3 februari. Zowel een nationale als internationale jury buigt zich over de zes inzendingen. Ook het publiek mag meestemmen.
Ierland is het meest succesvolle land in de geschiedenis van het Eurovisie Songfestival. Het land won een recordaantal van zeven keer, maar speelt inmiddels al jaren geen rol meer van betekenis. Sinds 2018 wist Ierland zich niet meer te plaatsen voor de finale.
Heerlijke muziek. Maar geen fan. Was meer van de Ramones en de Clash. PIL zijn volgende, en huidige band vond ik spannender en beter.quote:
"Ik heb het nooit gezien maar weet wel dat het kut is en alle nummers slecht "quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
?????????je zou ze toch meteen uit die nationale finale gooien. Doe normaal.
Ja mensen, dat was wat in die tijd hoor!quote:
Heb zo het vermoeden dat ze die NF niet eens gaan halen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
?????????je zou ze toch meteen uit die nationale finale gooien. Doe normaal.
Kan meespelen, maar het heeft toch echt vooral te maken met de hele matige inzendingen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:52 schreef Fred_B het volgende:
[ twitter ]Ierse HoD over de vote swapping bij de jury’s.
Nee, natuurlijk niet. Een professionele jury laat Ierland met elk lied winnen. Net als vroegerquote:Op woensdag 1 februari 2023 18:57 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Kan meespelen, maar het heeft toch echt vooral te maken met de hele matige inzendingen.
De Songfestivalhater mag als laatste, help.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 00:50 schreef Momo het volgende:
Morgenavond dus, ook weer laat.
Running order
1
Adgy – "Too Good for Your Love"
2
Connolly – "Midnight Summer Night"
3
Wild Youth – "We Are One"
4
Leila Jane – "Wild"
5
K Muni & ND – "Down in the Rain"
6
Public Image Limited – "Hawaii"
Hopelijk betekent dat ook een laatste plaats in de ranking.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:36 schreef molloot200 het volgende:
[..]
De Songfestivalhater mag als laatste, help.
Ik had die van Eurovisionworld gepakt, denkt dat die Ierse bron dan klopt...quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:37 schreef Nashipeer het volgende:
Hier hebben ze het over een andere running order
[ twitter ]
Tegen die tijd ben ik opgebrand Momoquote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Sjors, Spanjolen en Ieren helpen ons opwarmen voor San Remo volgende week.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rte.ie/entert(...)-could-win-this-one/
[ afbeelding ]
Heldquote:
Ja die was onderdeel van setting in de studio heel randomquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:35 schreef BillDauterive het volgende:
Waar slaat die vos eigenlijk op? Was dat van vorig jaar?
Het is wel uniek en geeft ook wel een beetje aan waarom ze altijd in de semi blijven steken, denk ikquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja die was onderdeel van setting in de studio heel random
Ik had de indruk dat het best een brede introductie was.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:38 schreef H_T het volgende:
De aanwezigheid van Father Ted in de leader belooft weinig goeds
Ik mis daar heel erg het woord "quality" tussenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Joy, glitter, glamour, diva and punks.
Niets mis met 'and'.
Father Ted is nooit een ESF-inzending geweest. Wel een sitcom waarin de hoofdpersonen een beroerd lied naar het ESF stuurden omdat Ierland te vaak wonquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:39 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik had de indruk dat het best een brede introductie was.
De uil is nog wel redelijk opgezet, maar het hert en de vos laten wat te wensen over. Mooi symbool voor de showquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het is wel uniek en geeft ook wel een beetje aan waarom ze altijd in de semi blijven steken, denk ik
We hebben allemaal therapie nodig na deze voorronde.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
03:30 Dr.Phil, een week te vroeg als after show.
Dr. Phil stopt ermee. Eind van een tijdperkquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
03:30 Dr.Phil, een week te vroeg als after show.
En nog steeds geen eurofans aflevering!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:45 schreef H_T het volgende:
[..]
Dr. Phil stopt ermee. Eind van een tijdperk
Dit zou eigenlijk in de SC moetenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:45 schreef H_T het volgende:
[..]
Dr. Phil stopt ermee. Eind van een tijdperk
quote:De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Caroline van der Plas, hoe erg je Dr. Phil gaat missen
Toen ik in Ierland was liepen ze gewoon met minirokjes door de sneeuw, raar volkquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:50 schreef H_T het volgende:
"I wanna breathe in winter till my lungs fill with snow""
Succes met je longontsteking
Het geeft mij een nogal ongemakkelijk gevoel ditquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:51 schreef aarontje112 het volgende:
Jeetje waarom laten ze haar dansen, het is gewoon pijniljk om naar te kijken
Lijkt wel een trend (dankzij SloMo denk ik), overal een dansje in proppen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:51 schreef aarontje112 het volgende:
Jeetje waarom laten ze haar dansen, het is gewoon pijniljk om naar te kijken
Vorig jaar vond de jury iedereen de nieuwe Adele of Harry Stylesquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:52 schreef aarontje112 het volgende:
Benieuwd of nu ook weer de oordelen van de jury gaan volgen...
Ja, of ontzettend veel handgebaren. Gisteren bij Karmento in Spanje was ook echt far too muchquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Lijkt wel een trend (dankzij SloMo denk ik), overal een dansje in proppen.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Toen ik in Ierland was liepen ze gewoon met minirokjes door de sneeuw, raar volk
Zoiets ja, en dan nog 500 meter lopen van taxi naar de club lopen zoquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:55 schreef H_T het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze foto komt uit Newcastle, maar het zal er vast niet heel anders uitzien
Nog altijd de laatste top 10 die Ierland heeft gehaaldquote:
Volgens mij is dit de Ierse jury, die anderen waren internationale juryquote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:55 schreef aarontje112 het volgende:
De commentatoren zijn niet de juryleden? Ik snap er niks meer van
Telt allemaal een derde samen met televote.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de Ierse jury, die anderen waren internationale jury
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 22:59 schreef BillDauterive het volgende:
"How did it go so wrong?". Ja, dat vraag ik me ook af. Hoe kan het zo fout gaan, Ierland?
quote:Oh, I come from a nation
What knows how to write a song
Oh Europe, where oh where did it all go wrong?
Come on!
Volgens mij laten ze nu wel iets meer verschillende stijlen toe. Maar het is nog steeds best matig. Maar een metalband heeft de cut niet gehaald, al waren redelijk succesvol. Al weet ik ook niet of het een goed nummer was.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:02 schreef NailQueen het volgende:
Heeft de commissie nog iets gedaan met de ophef van vorig jaar? Ik kan me een twitterbericht herinneren over dat er een nummer geschreven was door het team van Rafal (Polen 2021) en de vraag waarom er niet gedaan wordt met de Ierse taal en cultuur.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:05 schreef NailQueen het volgende:
Hij doet me denken aan die ene darter.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:05 schreef NailQueen het volgende:
Hij doet me denken aan die ene darter.
Het is nooit echt een briljante zanger geweestquote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:06 schreef Hamlapjes het volgende:
De jaren zijn wel te horen op z'n stem, he?
Nee, maar ik vond het ook maar dunnetjes klinkenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:07 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is nooit echt een briljante zanger geweest
Hij denkt 'Waar ben ik aan begonnen?'quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:09 schreef Nashipeer het volgende:
Je ziet die host na elk optreden ook echt steeds deprimerender kijken lol
Kan een song wel versterken, maar het nummer moet er dan wel zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:09 schreef Sableheart het volgende:
"if people know the backstory"
Dat werkt op iedere zangerswedstrijd op TV. het ESF is alleen een songcontest
Gaat die backstory op zaterdagavond bij het grote publiek bekend zijn? Je hebt geluk als de commentatoren het al noemen, maar je gaat nooit de opbouw hebben die je bij een willekeurige andere show hebt.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan een song wel versterken, maar het nummer moet er dan wel zijn.
Een gedeelte let wel op, denk dat een nummer over verlies/pijn etc. wel sterker overkomt als de commentator verteld dat de artiest net iemand heeft verloren, uit een depressie komt. Misschien ook omdat de artiest er dan zelf meer in zit.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:11 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Gaat die backstory op zaterdagavond bij het grote publiek bekend zijn? Je hebt geluk als de commentatoren het al noemen, maar je gaat nooit de opbouw hebben die je bij een willekeurige andere show hebt.
Ook wel mooi dat hij nog 1 zin daarvoor zei voor het eurovision in Liverpoolquote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:13 schreef H_T het volgende:
Moeilijke vraag, ik schakel een hulplijn in!
[poll=5086]
Las Vegas zou wel gaaf zijn. Ik stem erop.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:13 schreef H_T het volgende:
[poll=5086]
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:13 schreef H_T het volgende:
[poll=5086]
Me tooquote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:27 schreef Momo het volgende:
Ook het enige nummer wat ik vrijwillig nog wel gedraaid heb na het bekend maken van de nummers.
Wel meeste bekende act bij de jeugd. Televote potentie.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:29 schreef aarontje112 het volgende:
Ik denk dat het Wild Youth gaat worden, wat ik ook een prima compromis zou vinden
Hier zou dat nog erger zijn dan daar.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:41 schreef NailQueen het volgende:
Zul je net zien dat er net als bij Eurosong een verrassende winnaar uitkomt
Volgens de Ierse gids zo te zien 00:50quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:42 schreef BillDauterive het volgende:
Dit gaat door tot 10 over half 1, toch? Waarom moet het nog een uur duren?
Slaap zequote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:43 schreef Sableheart het volgende:
Ik hoor morgen wel wat het geworden is, heb mijn slaap nodig.
Bedankt voor het gezelschap, allemaal!
Er moeten nog centjes verdiend worden aan de televote!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:42 schreef BillDauterive het volgende:
Omdat we willen weten of we naar Lagos, Las Vegas of Liverpool gaan. De spanning is om te snijden.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:42 schreef BillDauterive het volgende:
Die zijn dat gewendquote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:44 schreef Momo het volgende:
Maar zelfs de oudere Sex Pistol fans hebben wel gehoord dat Hawaaiiii live niet zo lekker klonk
Connoly versus Wild Youth, lijkt wel redelijk 50-50. PiL lijkt mij echt onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:46 schreef molloot200 het volgende:
Hoi, ik kom even de meltdown bekijken
Waar gaan we heen, Mollie? Lagos, Las Vegas of Liverpool? We komen er niet uit.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:46 schreef molloot200 het volgende:
Hoi, ik kom even de meltdown bekijken
Vond ik in elk geval de beste 2 opties dus niet ontevreden.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Connoly versus Wild Youth, lijkt wel redelijk 50-50. PiL lijkt mij echt onwaarschijnlijk.
Maar ik ben geen Ier he, maar lijkt mij wel onwaarschijnlijk dat ze nu nog massaal gaan stemmen en de jury meegaat.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:50 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Vond ik in elk geval de beste 2 opties dus niet ontevreden.
Gelukkig niet die songfestivalhater
Internet via Skyquote:
Maar even, waarom? Deze setting is toch compleet waardeloos? Geen sfeer, geen uitstraling, helemaal niets.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:48 schreef molloot200 het volgende:
Ik denk dus dat Wild Youth de beste optie is. Qua stadium anthem en het is ook iets wat ik zelf nog wel leuk vind (maar ik snap ook wel dat het weer niet z goed is). Dit ligt gewoon goed in m’n straatje, ik ben een beetje een sucker voor dit soort liedjes. Ook al zijn ze misschien niet zo goedHet zou nu echt m’n nummer 1 worden.
Ben benieuwd ook wat ze ermee zouden doen buiten deze lelijke studiosetting.
Gelukkig. Was het vals?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar ik ben geen Ier he, maar lijkt mij wel onwaarschijnlijk dat ze nu nog massaal gaan stemmen en de jury meegaat.
Ik merk dat alles mij een beetje naar het hoofd stijgt. Ik begin opeens rare dingen te bedenkenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:54 schreef NailQueen het volgende:
Zou wat zijn als Madonna de intervalact doet..
Nou kan je op zich nog best wel als een oude man klinken en vocale kwaliteit afleveren, zie bijvoorbeeld Bowie.quote:
Meneer de waardeloze HoD hier zei een maandje geleden in een podcast dat ze daar geen budget voor hebbenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:52 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Maar even, waarom? Deze setting is toch compleet waardeloos? Geen sfeer, geen uitstraling, helemaal niets.
Zoiets moet je toch gewoon op een normaal podium houden?
Ach, zo kennen we je toch ook een beetje?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik merk dat alles mij een beetje naar het hoofd stijgt. Ik begin opeens rare dingen te bedenken![]()
Ze zouden een budget hebben van 2 tientjes, ja?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:57 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Meneer de waardeloze HoD hier zei een maandje geleden in een podcast dat ze daar geen budget voor hebben
Sorry maar geloof ik niet
Nee man ik denk dus oprecht dat Wild Youth een kansrijkere optie op de finale isquote:
Had ik dat nog niet gezegd? Oh Allora dan maar. Proost! Nu moet het vast goed komen. Kan niet misgaan dit!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 23:57 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ach, zo kennen we je toch ook een beetje?Komt er zo nog een allora?
Daar is ie!quote:
Ik heb even een TT aangepast. Als je het er niet mee eens bent staat het je vrij die weer terug te veranderenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 00:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke UI voor volgend jaar
Ik zag een reclame voor cider met weinig calorienquote:
Beetje gratis pindakaas erop nom nomquote:Op zaterdag 4 februari 2023 00:16 schreef NailQueen het volgende:
Ah de visburgers zijn in de aanbieding
Dat is de Ierse juryquote:Op zaterdag 4 februari 2023 00:21 schreef molloot200 het volgende:
Oh wacht stemt dat jurypanel in de studio niet?
Bij gelijkspel komt Johnny Logan het verlossende antwoord geven.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 00:21 schreef molloot200 het volgende:
Oh wacht stemt dat jurypanel in de studio niet?
Als ik het goed hoorde, is er toch nog juist achter de schermen nog een ander groepje mensen wat de Ierse jury is?quote:
Misschien dat danquote:Op zaterdag 4 februari 2023 00:23 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Als ik het goed hoorde, is er toch nog juist achter de schermen nog een ander groepje mensen wat de Ierse jury is?
Waarom deden ze dan alsof ze twijfelden over hun favoriet wanneer ze al een ranking in hebben moeten leveren?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |