SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:24 schreef Barreltje het volgende:
ik dacht tot 3 koningen, 6 januari dus .
en mja. eens kijken wat de mogelijkheden zijn dusOei, dat is wel spannender dan je misschien wilt. Zou fijn zijn als dit lukt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Memento_Mori, wat rot zeg. Voor jullie allebei, want toekijken hoe je geliefde pijn lijdt en niet kunnen helpen is ook vreselijk.
oh nee. de chef werkt hier sowieso al lokaal via een totaal ander bedrijfquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:47 schreef AnneX het volgende:
Nou zeg @:Barreltje![]()
Geldt dat straks ook nog voor de Chef?
Whoa, geldt dit ook voor effectiviteit van migraine? Ik ben regelmatig te laat met injectie omdat ik het doodgaan daarvan uitstel tot de migraine zelf zo erg is dat de injectie eigenlijk niet meer per se in de ideale window valt..quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:06 schreef Memento-Mori het volgende:
Nu zijn de injecties er sindskort wel in 3mg/0,5ml ipv 6mg/0,5ml, schijnt net zo effectief te zijn qua afbreken van een aanval maar veel minder heftig qua bijwerkingen.
En wist de werkchef van de huiskoperij?quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
oh nee. de chef werkt hier sowieso al lokaal via een totaal ander bedrijf
Volgens mij wel en anders de moeite van 't proberen misschien wel waard?quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Whoa, geldt dit ook voor effectiviteit van migraine? Ik ben regelmatig te laat met injectie omdat ik het doodgaan daarvan uitstel tot de migraine zelf zo erg is dat de injectie eigenlijk niet meer per se in de ideale window valt..
Dat is het lastige met triptanen inderdaadquote:Op woensdag 4 januari 2023 11:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Whoa, geldt dit ook voor effectiviteit van migraine? Ik ben regelmatig te laat met injectie omdat ik het doodgaan daarvan uitstel tot de migraine zelf zo erg is dat de injectie eigenlijk niet meer per se in de ideale window valt..
quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Havermoutpannenkoekjes met banaan en Wunda bevallen prima. Die Wunda is al 3 maanden over de datum, ben blij dat ik er eindelijk iets mee kan. Ik heb nu 3 porties gemaakt. Morgen maak ik 6 porties. Dan zijn er wat dingen op die op moeten en heb ik 7 porties in de vriezer. Morgen doe ik er wat walnoot door, ik miste iets.
Lekker! Dat is eigenlijk wel een beter idee voor morgen en overmorgen. Banaan, wat Wunda, mandarijn, ijsblokje sinaasappelsap, lijnzaad en muesli.quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:46 schreef Tuindier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik maakte een foto van het smoothiebowl ontbijt ter inspiratie. Vandaag met banaan (3), sinaasappel (2) en een restje diepvries ananas voor 2 personen. Er overheen wat gemalen lijnzaad, 1 brazil nut, paar walnoten en wat muesli.
Ik gooi er vooral ook het fruit in dat ik niet meer vers genoeg vind om zo op te eten. Prima manier om ze te verwerken.quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker! Dat is eigenlijk wel een beter idee voor morgen en overmorgen. Banaan, wat Wunda, mandarijn, ijsblokje sinaasappelsap, lijnzaad en muesli.
Dat is dus nu het geval met de banaan en de mandarijn.quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:59 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik gooi er vooral ook het fruit in dat ik niet meer vers genoeg vind om zo op te eten. Prima manier om ze te verwerken.
Ik miste net wel iets inderdaad. Ik heb er uiteindelijk cranberryjam bij gegeten en dat maakte het wel een stuk lekkerder. Maar fruit is beter. Over een paar dagen zijn mijn kiwi's klaar om te eten.quote:Op woensdag 4 januari 2023 13:16 schreef Tuindier het volgende:
Pannekoekjes worden naar mijn mening vaak ook beter door ze te eten met een fris appeltje met kaneel erbij.
Fijn dat er nu zuurstof is. Maar oh wat ongelofelijk kut dat die clusterhoofdpijn terug is en helaas niet eenmaligquote:Op woensdag 4 januari 2023 12:28 schreef Memento-Mori het volgende:
Helden van vivisol zijn net geweest met zuurstof , meteen twee flessen ready to use met masker en op de juiste liters klaargezet naast het bed en de bank. Fijn idee dat dat er nu iig is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Heerlijk. Alleen ik krijg het 's ochtends niet weg helaas.quote:Op woensdag 4 januari 2023 13:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie al 2 dagen heerlijke ontbijtsuggesties langskomen![]()
Vergeet de nederige boterham met pindakaas + topping (banaan, of sambal, of jam, of nog veel meer lekkere dingen) nietWij hebben altijd Allinson brood en dat rooster ik. 'Gewoon' brood vind ik nu te luchtig en is ook niet echt lekker als je het roostert.
Natuurlijk komt het goed. Met zo'n opleiding en zo veel ervaring, willen ze je vast overal.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:08 schreef Barreltje het volgende:
tnx lui! , komt vast wel goed.
Meteen maar een beetje m'n netwerk aangesproken en daar zijn al 2 kansen uit voort gekomen.. nu dus nog even gaan solliciteren![]()
het scheelt dat ik een goede opleiding en een mooie passende loopbaan heb.. en project management kunnen ze overal wel gebruiken
Leuk! Wat ga je er doen? Biertjes proeven? Wandelen? ...?quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:51 schreef Sarabi het volgende:
Vakantie geboektover een paar weken naar zuid-Limburg
![]()
Was uiteindelijk goedkoper dan ik dacht dus dat is ook mooi meegenomen.
We doen dit jaar weer mee aan Dry January dus helaasquote:Op woensdag 4 januari 2023 15:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Leuk! Wat ga je er doen? Biertjes proeven? Wandelen? ...?
En je loopt wel halve marathonnen!? Wat is het verschil voor je?quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:58 schreef Tele6 het volgende:
vanonder dekentje!
Met @:borisz gezellig gewandeld![]()
Eerste stuk was pittig, in de regen tegen de wind in. Dan door de stad, lekker veel te zien. En daarna BOS![]()
![]()
![]()
Ik dacht in Beek, ik ken hier de weg en zo ver is het niet naar huis dus ik loop wel.
Bleek nog 10 km te zijn. Woeps![]()
Volgens m'n horloge heb ik nog nooit zo ver gewandeld en nog nooit zo veel stappen op 1 dag.
@:Barreltje veel succes! komt vast goed
@:Memento-Moristerkte daar.
Ja dit was dus 32 km uiteindelijkquote:Op woensdag 4 januari 2023 16:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
En je loopt wel halve marathonnen!? Wat is het verschil voor je?
Gezellig met twee aan de wandel.
Vakantie telt niet mee met dry januari, dat weet iedereen!quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
We doen dit jaar weer mee aan Dry January dus helaasWe zagen al dat er een bekend biercafe op loopafstand is
![]()
Maar het idee is veel wandelen en lezen
Dat probeer ik ook mijn man wijs te makenquote:Op woensdag 4 januari 2023 16:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vakantie telt niet mee met dry januari, dat weet iedereen!
Waarom niet? Er is nog nooit iemand slechter geworden van 1 maand niet drinken. Ik vind de reset altijd wel fijn, zeker na zo'n decembermaand. En het is ook bewezen dat het lichamelijke voordelen heeft.quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:50 schreef Blues het volgende:
Waarom doen mensen mee aan tijdelijk stoppen met alcohol zoals dry januari?
Je hoeft er ook niet aan mee te doenquote:Drink met mate of niet is toch ook prima?
Ik was maandag op kantoor. Ik was de enigequote:Op woensdag 4 januari 2023 19:09 schreef Myraela het volgende:
Ik ben naar kantoor gaan echt niet meer gewend. Nu drie dagen achter elkaar, en morgen nog een laatste keertje maar ik ben echt zo moe.
En blij als ik eind van het jaar meer in de buurt woon.Die reistijd helpt natuurlijk niet.
Bij ons is het ook superrustig. Wij zijn er de hele week om een nieuwe collega in te werken, maar verder was er vandaag bijvoorbeeld helemaal niemand. Ze kunnen die kantoren wel gewoon dichthouden tijdens een reces, en dan de week daarvoor en daarna voor de zekerheid ook.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:14 schreef sigme het volgende:
Ik was maandag op kantoor. Ik was de enige
Rest van deze week blijf ik dus maar thuis.
Bij ons hebben we 4 van de 16 verdiepingen 'open' in de periode tussen kerst & oud/nieuwquote:Op woensdag 4 januari 2023 19:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij ons is het ook superrustig. Wij zijn er de hele week om een nieuwe collega in te werken, maar verder was er vandaag bijvoorbeeld helemaal niemand. Ze kunnen die kantoren wel gewoon dichthouden tijdens een reces, en dan de week daarvoor en daarna voor de zekerheid ook.
De periode tussen Kerstmis en O&N waren wij helemaal dicht. Voor het eerst overigens, maar deze week dus wel weer helemaal open.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:24 schreef sigme het volgende:
Bij ons hebben we 4 van de 16 verdiepingen 'open' in de periode tussen kerst & oud/nieuw
Ik wil er helemaal niet zijn, maar er ligt een nieuwe computer op me te wachten. Graag zsm afhalen op anderhalf uur ov reizen van hier tussen 10 en 12.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij ons is het ook superrustig. Wij zijn er de hele week om een nieuwe collega in te werken, maar verder was er vandaag bijvoorbeeld helemaal niemand. Ze kunnen die kantoren wel gewoon dichthouden tijdens een reces, en dan de week daarvoor en daarna voor de zekerheid ook.
Ik las 'ik kreeg de poes niet meer soepel'.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff blij dat ik toch een wat uitgebreidere fysio verzekering heb, kreeg de pees met zelf masseren niet meer soepel. Liggen janken tijdens de behandeling. Nu zit er tape op de knie en gaat het ietsje beter.
Dat zou mij wel helpen maar hij moet ook niet te ver gaan omdat ik minder voel. Straks als ik naar bed ga neem ik wel wat in.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik las 'ik kreeg de poes niet meer soepel'.Fijn dat het met tape wel iets beter gaat. Kunnen iets van pijnstillers bij zo'n behandeling niet helpen?
Worth it! Die koerier dusquote:Op woensdag 4 januari 2023 19:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wil er helemaal niet zijn, maar er ligt een nieuwe computer op me te wachten. Graag zsm afhalen op anderhalf uur ov reizen van hier tussen 10 en 12.
Wat zou een koerier kosten voor die trip?
Jaquote:
Je moet het gewoon niet vragen, en al helemaal niet formeel vragen. Lekker met degene waar die laptop nu in het hok ligt dealtje sluiten.quote:
Is goed hoor. Heeft geen haast.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:43 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike ben er vandaag even niet aan toegekomen, maar morgen op terugweg van vriendinnetje fiets ik langs de brievenbus dus dan gaan de pillen op de post! Ik doe idd gewoon in envelop, voor zoiets kleins is pakketje idd helemaal niet nodig
Auwquote:Op woensdag 4 januari 2023 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff blij dat ik toch een wat uitgebreidere fysio verzekering heb, kreeg de pees met zelf masseren niet meer soepel. Liggen janken tijdens de behandeling. Nu zit er tape op de knie en gaat het ietsje beter.
Ja deze dus niet toevallig.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Je moet het gewoon niet vragen, en al helemaal niet formeel vragen. Lekker met degene waar die laptop nu in het hok ligt dealtje sluiten.
Ideaal gezien ken je diegene en kun je even mooi paaien om dat te doen voor je
Ja deze dus niet toevallig.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Je moet het gewoon niet vragen, en al helemaal niet formeel vragen. Lekker met degene waar die laptop nu in het hok ligt dealtje sluiten.
Ideaal gezien ken je diegene en kun je even mooi paaien om dat te doen voor je
Oh ja mijn probleem ermee is dus ook dat ik normaal maar eens in de maand ofzo daar mijn gezicht laat zien.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:38 schreef Molo het volgende:
Ik zit nu op eenmaal per week naar kantoor en vind dat wel een prima hoeveelheid. Samenwerken op hogere niveau sessies daar en ouwehoeren is prima. Af en toe naar een klant toe voor het hogere niveautje ouwehoeren.
Rest kan en doe ik dus wel lekker thuis man
Kun je nog max een maand wachten?quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja deze dus niet toevallig.
[..]
Oh ja mijn probleem ermee is dus ook dat ik normaal maar eens in de maand ofzo daar mijn gezicht laat zien.
Of iets minder, als het lukt.
Overigens er is nog een bonusroute van het Limespad. Via Z80 (Kleve) en Kalkar naar Xanten. (65km)quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:45 schreef borisz het volgende:
En ik kan nu zeggen Limespad ✔. Na Floris V de Tweede voltooide LAW. Achttien maanden geleden het eerste deel. Eigenlijk toen maar drie etappes. En vanaf februari vorig jaar de rest. Alles in een collectie op Komoot.
Op de een of andere manier krijg ik altijd zo'n jeuk van dat gwoonquote:Op woensdag 4 januari 2023 22:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Speciaal voor @:fietsie verkopen ze nu dit[ afbeelding ]
Dat heb ik ookquote:Op donderdag 5 januari 2023 08:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Op de een of andere manier krijg ik altijd zo'n jeuk van dat gwoon![]()
En nu hebben ze het dus helemaal verpest![]()
Leuk dat je gisteren met @Tele6 hebt gewandeld. Jij komt nog eens ergens met zo'n lange afstandshobby.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Overigens er is nog een bonusroute van het Limespad. Via Z80 (Kleve) en Kalkar naar Xanten. (65km)
Tocht staat niet in het boekje, maar op Wandelnet hebben ze er wel een GPX aan toegevoegd. Zou ook een leuk tripje kunnen zijn voor en midweek
Geen idee.. ik ben sowieso een A-merken popjequote:Op donderdag 5 januari 2023 08:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat heb ik ookEnorm afstotende naam.
Vroeger heette dat toch Markant? Mijn oma kocht dat wel eens en alles van dat huismerk was van slechtere kwaliteit dan andere huismerken.
Markant en Perfekt (beide huismerken) zijn samengevoegd tot Gwoon idd.quote:Op donderdag 5 januari 2023 08:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat heb ik ookEnorm afstotende naam.
Vroeger heette dat toch Markant? Mijn oma kocht dat wel eens en alles van dat huismerk was van slechtere kwaliteit dan andere huismerken.
Oh dat hadden wij ook vroegah..quote:
De Konmar iig..quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja. Welke winkel had dat ook alweer?
Het is ook leuk om zo het land te ontdekkenquote:Op donderdag 5 januari 2023 08:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk dat je gisteren met @:tele6 hebt gewandeld. Jij komt nog eens ergens met zo'n lange afstandshobby.
Iemand een verkeerd mailtje geopend?quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:02 schreef Blues het volgende:
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20230105_41830878
Chaos hier op werk 🙈
Heel interessant om te zien hoe iedereen hier mee omgaat
Cyber attack?quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Iemand een verkeerd mailtje geopend?
'storing', ben benieuwd wat de oorzaak is
Sterkte met de chaos!
Bij ons de Groenwoud(t).quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja. Welke winkel had dat ook alweer?
Sterkte!quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Cyber attack?
Poetin?
Er wordt vanalles geroepen.![]()
Straks weer crisisoverleg.
Oh heerlijk! Wenen vond ik zo’n fijne stad.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat is er leuker in je vakantie… dan een vakantie boeken![]()
Nachttrein naar Wenen geboekt (en terug) voor in mei nu nog accommodatie zoeken en opera’s boeken en andere dingen
"De Russen komen!"quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Cyber attack?
Poetin?
Er wordt vanalles geroepen.![]()
Straks weer crisisoverleg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste reactie ook: Poetin
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:06 schreef Barreltje het volgende:
Ghehe hier hadden we met oud en nieuw ook een akkefietjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste reactie ook: Poetin![]()
Klaus Swab kan het ook nog gedaan hebben
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Oh die moest ik , gelukkigquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:15 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Klaus Swab kan het ook nog gedaan hebben
Je woont nog thuis toch? Lijkt me een uitstekende vraag voor je moeder, en eventueel ook fysieke hulp door je moederquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:32 schreef derLudolf het volgende:
Een ingegroeide teennagel, is dat iets voor de huisarts of pedicure? Gevalletje zorg niet onnodig belasten
En dat ik geen flauw idee zou hebben hoe ik een afspraak maak bij de huisarts want je kunt niet meer bellen dacht ik.
Ik zou denken dat dat ervan afhangt of het ontstoken is, en hoe erg. De huisarts zal er denk ik niets aan doen, hooguit antibiotica voorschrijven als het erg uit de hand loopt. En de pedicure doet er wel iets aan. En die kun je gewoon bellen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:32 schreef derLudolf het volgende:
Een ingegroeide teennagel, is dat iets voor de huisarts of pedicure? Gevalletje zorg niet onnodig belasten
En dat ik geen flauw idee zou hebben hoe ik een afspraak maak bij de huisarts want je kunt niet meer bellen dacht ik.
Ik ben ook een moeder van een kind met een ingregroeide teennagel (ok, dat kind is 7) en ik weet ook echt niet wat ik daarmee moet hoorquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Je woont nog thuis toch? Lijkt me een uitstekende vraag voor je moeder, en eventueel ook fysieke hulp door je moeder
En vraag haar ook hoe je het bij moet houden om herhaling te voorkomen
Watje eronder peuren en nagel er overheen laten groeien. Bij kinderen is vaak het nagelbed nog in ontwikkeling en kan gekke vormen aannemen. Lepelnagels enzo.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben ook een moeder van een kind met een ingregroeide teennagel (ok, dat kind is 7) en ik weet ook echt niet wat ik daarmee moet hoor. Ik twijfel dus ook al tijden of ik de huisarts moet bellen. Hij heeft er weinig last van, maar toch vind ik het vreemd dat hij op zijn leeftijd al zoveel nagelproblemen heeft (ook een kalknagel bijv.).
Serieus?quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga voor de ingegroeide teennagels van mijn kind direct naar de podotherapeut.
Nou, ik loop zelf in die praktijk. Dus ik belde ze met deze vraag. Ik denk omdat ze op hun site hebben staan dat ze ingegroeide teennagels bij kinderen behandelen. 'Graag langskomen' was het antwoord. Dat deed ik.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Serieus?
Wat is de aanloop daar naartoe geweest? Benieuwd nu
Oh heel praktische handelsgeestquote:Op donderdag 5 januari 2023 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, ik loop zelf in die praktijk. Dus ik belde ze met deze vraag. Ik denk omdat ze op hun site hebben staan dat ze ingegroeide teennagels bij kinderen behandelen. 'Graag langskomen' was het antwoord. Dat deed ik.
Hmm misschien ook eens bellen dan. Nooit over nagedacht dat dat een optie was. Op de site van een locale podotherapeut staat niks over dit soort klachten.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, ik loop zelf in die praktijk. Dus ik belde ze met deze vraag. Ik denk omdat ze op hun site hebben staan dat ze ingegroeide teennagels bij kinderen behandelen. 'Graag langskomen' was het antwoord. Dat deed ik.
Nee hoorquote:Op donderdag 5 januari 2023 14:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh heel praktische handelsgeest![]()
Ik dacht dat er een heel heftig traject met ellende aan vooraf gegaan was joh
Een soort Klazien uit Zalk?quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:46 schreef Molo het volgende:
Ludolfs moeder is een echte Drenthse vrouw op leeftijd, die heeft vast tips en hands on ervaring hiermee
Ik redeneer ook vanuit mezelf als zorgverlener: ik heb liever dat mensen bellen bij zorgen dan eindeloos zelf modderen. 'De zorg niet belasten' vind ik geen sterk argument. We zijn er voor vragen, als we het te druk hebben is dat óns probleem en niet die van de patiënt. Als je je vraag helder en vriendelijk formuleert, is niemand er uren mee bezig. En preventie is een groot goed.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:56 schreef Lonaa het volgende:
Wel blij dat ik niet de enige ben die denkt "maar dan bel je toch gewoon met je vraag"
Precies dat is mijn mental image jaquote:
Nou, ja en nee.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik redeneer ook vanuit mezelf als zorgverlener: ik heb liever dat mensen bellen bij zorgen dan eindeloos zelf modderen. 'De zorg niet belasten' vind ik geen sterk argument. We zijn er voor vragen, als we het te druk hebben is dat óns probleem en niet die van de patiënt. Als je je vraag helder en vriendelijk formuleert, is niemand er uren mee bezig. En preventie is een groot goed.
Net op de autoradio gehoord. Pffft.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:02 schreef Blues het volgende:
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20230105_41830878
Chaos hier op werk 🙈
Heel interessant om te zien hoe iedereen hier mee omgaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:21 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind ook lastig dat het zo moeilijk is om een gemeenschappelijk maatgevoel te ontwikkelen, of te bepalen wat dan wel zorgbehoevend is en wat niet.
Op de top van de coronadramatijd kreeg de vrouw van een collega corona. Dit in de tijd dat huisgenoten van lijers zonder pardon ook in quarantaine moesten, minimaal vijf (?) dagen, klachten of geen klachten. Vanuit alle kanalen werd verzocht om pas daarna te gaan testen, omdat eerder testen niks opleverde en de teststraten uit hun voegen barstten.
Collega ging in zijn quarantainetijd DRIE KEER testen. Drie keer! Terwijl de wachtrijen overal enorm waren, hij toch nergens heen mocht, en hij precies nul klachten had.
Maar waarom dan, vroeg ik in mijn naïviteit.
Daar betalen we toch gewoon voor!?, zei hij, niet begrijpend waarom ik zo raar geschokt reageerde.
Hoogopgeleide, intelligente kerel, verder ook geen piepzak ofzo. Sindsdien nog regelmatig meegemaakt dat ik echt![]()
zat bij de dingen waar hij voor naar een huisarts gaat, waarvan ik denk dat lost zich vanzelf wel op.
Dat vind ik dan toch ook echt zinloze belasting van de zorg.Herkenbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En (mede) daardoor zie ik de laatste tijd te vaak de andere kant: mensen die niet serieus worden genomen door hun huisarts, specialist en SEH, ook als wij als zorgverleners onze zorgen uitspreken. Zaken als benauwd zijn, niet meer kunnen lopen, eten en/of drinken lijkt tegenwoordig geen indicatie meer te zijn![]()
Bij minimaal 2 cliënten had een eerdere opname een flinke achteruitgang kunnen voorkomen. Gelukkig zijn er tot dusver nog geen doden gevallen
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik vind ook lastig dat het zo moeilijk is om een gemeenschappelijk maatgevoel te ontwikkelen, of te bepalen wat dan wel zorgbehoevend is en wat niet.
Op de top van de coronadramatijd kreeg de vrouw van een collega corona. Dit in de tijd dat huisgenoten van lijers zonder pardon ook in quarantaine moesten, minimaal vijf (?) dagen, klachten of geen klachten. Vanuit alle kanalen werd verzocht om pas daarna te gaan testen, omdat eerder testen niks opleverde en de teststraten uit hun voegen barstten.
Collega ging in zijn quarantainetijd DRIE KEER testen. Drie keer! Terwijl de wachtrijen overal enorm waren, hij toch nergens heen mocht, en hij precies nul klachten had.
Daar betalen we toch gewoon voor!?, zei hij, niet begrijpend waarom ik zo raar geschokt reageerde.
Hoogopgeleide, intelligente kerel, verder ook geen piepzak ofzo. Sindsdien nog regelmatig meegemaakt dat ik echt![]()
zat bij de dingen waar hij voor naar een huisarts gaat, waarvan ik denk dat lost zich vanzelf wel op.
Dat vind ik dan toch ook echt zinloze belasting van de zorg.Je spoiler heeft daar ook absoluut mee te maken jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt sowieso in de zorg heel veel gedaan op gevoel en subjectieve beleving terwijl er vaak best gegronde/objectieve informatie beschikbaar is als je één stapje verder denkt. Daar komen bepaalde, zeker culturele, groepen, echt heel belabberd uit en worden erin benadeeld.
Ik zie trouwens dat hier alles op één hoop wordt gegooid in posts. Ik vind mensen die klagen over benauwdheid of die ouder zijn en longklachten hebben wel wat anders dan een ingegroeide teennagel hoor. Dat laatste lijkt me vrij duidelijk niet urgent iig.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ja man, doen!quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:49 schreef Vanyel het volgende:
Ah, lekker je vakantiedagen opnemen net voor einde contract, nieuwe baan pas een maand na einde oude in laten gaan (als dat financieel lukt), 6 weken vrij in de zomer
Foute aanname. In tegenstelling tot sommigen wordt ik niet boos om een verkeerde aanname trouwens.quote:
Daar zijn we voorquote:Op donderdag 5 januari 2023 14:56 schreef Lonaa het volgende:
Wel blij dat ik niet de enige ben die denkt "maar dan bel je toch gewoon met je vraag"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gaat goed op werk, ik zag hem al aankomen
Spanning en sensatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ooit ergens gewerkt waar het land verkocht was en ze het per ongeluk qua overdracht een jaar te vroeg hadden verkocht. Dus de toko had toen dat jaar eigenlijk nog dat pand nodig
Toen moesten ze elders een jaar een pand voor duur huren
Handig
Zorg
[ Bericht 6% gewijzigd door Molo op 05-01-2023 18:50:38 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Spanning en sensatie
Heb ooit ergens gewerkt waar het land verkocht was en ze het per ongeluk qua overdracht een jaar te vroeg hadden verkocht. Dus de toko had toen dat jaar eigenlijk nog dat pand nodig
Toen moesten ze elders een jaar een land voor duur huren
Handig
Zorg
Ach, Nikaquote:Op donderdag 5 januari 2023 18:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoihoi,
Nog geen weekend, collega heeft morgen een uitvaart dus morgenochtend werk ik een paar uur.
En in de middag met Nika naar de dierenarts, ze is zo sip. Eet nauwelijks, is zo maar op te pakken en blijft dan op schoot zitten (heeft ze in 9 jaar hier nog maar zelden gedaan) en ze is brood mager. Heb er een hard hoofd in.
Wat een gedoe @:blues. Inderdaad als iemand wat verkeerds wil moet je wat kabels doorknippen.
Herken dat ook wel, soms te laat naar de dokter gaan. Nu ook eigenlijk weer te laat naar de fysio
quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
De zorg![]()
Leuk trouwens dat jouw autocorrect er ook land van maakt
Of werkte je op een zorgboerderij? Lijkt me echt wat voor jou![]()
Mooie route om te lopen. Ook met het OV fatsoenlijk de verschillende dorpjes te bereiken. En vanaf het eindpunt naar Nederland is ook goed te doen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Overigens er is nog een bonusroute van het Limespad. Via Z80 (Kleve) en Kalkar naar Xanten. (65km)
Tocht staat niet in het boekje, maar op Wandelnet hebben ze er wel een GPX aan toegevoegd. Zou ook een leuk tripje kunnen zijn voor en midweek
Zo dat ziet er verrekte lekker uit zegquote:Op donderdag 5 januari 2023 19:24 schreef Vanyel het volgende:
Voor het volk uit de omgeving.
https://trinhstreetfood.nl/
Tikje west van Utrecht, vrij nieuw en superlekker. Zelfs de toetjes
Leukquote:Op donderdag 5 januari 2023 19:24 schreef Vanyel het volgende:
Voor het volk uit de omgeving.
https://trinhstreetfood.nl/
Tikje west van Utrecht, vrij nieuw en superlekker. Zelfs de toetjes
Dat vind ik dan toch ook echt zinloze belasting van de zorg.Nou, ik was dus opgevoed met het idee dat je eigenlijk pas de dokter belt als je er zelf niet uit komt en pas een dokter buiten kantooruren als het echt echt echt heel erg slecht met je gaat. Ik heb wel eens echt doodziek afgewacht tot 8 uur 's morgens op maandagochtend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat ik nadien allemaal langs heb zien komen waarvoor mensen naar de dokter gaan (incl midden in de nacht)Vergeleken daar mee is de ingegroeide teennagel van derLudolf serieuze business en super spoed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik heb een paar kleine klachtjes en dacht: eens kijken. Staan er niet tussen. Ik neem aan dat het dan altijd 'nee, je moet niet naar de dokter' is.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:21 schreef Molo het volgende:
Overigens:
http://www.moetiknaardedokter.nl
Is nog niet echt ideaal qua zoekfuncties, maar het idee is wel top
Moet nog een tíkje doorontwikkeld worden jaquote:Op donderdag 5 januari 2023 21:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een paar kleine klachtjes en dacht: eens kijken. Staan er niet tussen. Ik neem aan dat het dan altijd 'nee, je moet niet naar de dokter' is.
Ik kon ingegroeide/pijnlijke nagel ook niet aanklikkenquote:Op donderdag 5 januari 2023 21:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een paar kleine klachtjes en dacht: eens kijken. Staan er niet tussen. Ik neem aan dat het dan altijd 'nee, je moet niet naar de dokter' is.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:51 schreef derLudolf het volgende:
Ik kon ingegroeide/pijnlijke nagel ook niet aanklikken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was in de vorige eeuw en ik had een heel ouderwetsche zeer toegewijde huisarts die denk ik geen tijd had voor zijn eigen gezin of vrije tijd en die heeft toen zelf mijn ingegroeide teennagel behandeld.
En ik heb zelf twee ingegroeide teennagels op de OK gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was in de vorige eeuw en ik had een heel ouderwetsche zeer toegewijde huisarts die denk ik geen tijd had voor zijn eigen gezin of vrije tijd en die heeft toen zelf mijn ingegroeide teennagel behandeld.
En ik heb zelf twee ingegroeide teennagels op de OK gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.jezus lekker dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Referentiekaderverschil.quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:43 schreef vlindertje89 het volgende:
De huisartsenpost heb ik wel maar vijf keer gebeld in m'n hele leven.
Idemquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Referentiekaderverschil.
Anderhalf keer zo oud en de 2x dat ik die gebeld heb was voor 2 verschillende kinderen. 1 belandde direct een week in het ziekenhuis, de ander moest een elleboog terug in de kom laten zetten
Misschien is het wel net zo simpel opgelost als met Piep. Die dartelt hier weer door het huis alsof ze 8 is met de artroseprikken.quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Geloof dat ik nog nooit de spoeddienst heb gebeld. Wel een keer 112 omdat ik opeens een hartslag over de 200 had (lag gewoon in bed). Meegenomen naar het ziekenhuis en daar ging het langzaam en om 11 uur was ik weer thuis. Er moest ook iedere 2 uur bloed geprikt worden, wat een ellende voor de prikker en voor mij.
Vanavond at Nika weer redelijk maar één dag helpt natuurlijk niet. De snoepjes gingen er ook goed in. Maar ze is gewoon zichzelf niet. T is natuurlijk een britse langhaar uit (hoorde ik later) niet zo’n beste lijn. Ik heb haar gekregen als herplaatser omdat er niet goed mee gefokt kon worden en ze is bijna 12.
Hopelijk. Zat net nog wat na te lezen over afwijkingen bij britten. Gelukkig heeft iemand haar gegevens nog op de site staan en ze is getest op de bekende afwijkingen en negatiefquote:Op donderdag 5 januari 2023 23:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Misschien is het wel net zo simpel opgelost als met Piep. Die dartelt hier weer door het huis alsof ze 8 is met de artroseprikken.
Sterkte
Oh ja, dat laatste had ik ook nog, helemaal vergeten. Na een etentje ruimde ik een scherpe keukenschaar op en knipte een stuk van mijn vinger, niet handig, bleef bloedenquote:Op donderdag 5 januari 2023 23:18 schreef Tele6 het volgende:
Doen we huisartsenpostlijstjes?
Ik ben 2 keer geweest.
- 1 keer omdat ik me psychisch heeeeeel ellendig voelde en aan de telefoon zeiden ze "we kunnen je alleen helpen als je hierheen komt" dus ik 20 min op de fiets daar heen in m'n paniek en ellende.Oxazepam gekregen en weer naar huis gestuurd. Dat was raar fietsen.
- 1 keer omdat ik flink in m'n duim had gesneden en het zelf niet goed genoeg verbonden/dicht kreeg. Misschien als ik niet alleen gewoond had, dat ik dan iemand wel een goed verbandje had kunnen laten doen maar dat ging zelf niet.
Wat is er uiteindelijk met het nietje gebeurd?quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als kind is mijn hoofd drie keer gehecht en heb ik 1 keer een nietje ingeslikt, er werd een groot drama gemaakt over een mogelijk geperforeerde slokdarm en dergelijke.
Hebben ze je nog verteld waarom ze dachten dat je hart zo snel was gaan kloppen in rust?quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Geloof dat ik nog nooit de spoeddienst heb gebeld. Wel een keer 112 omdat ik opeens een hartslag over de 200 had (lag gewoon in bed). Meegenomen naar het ziekenhuis en daar ging het langzaam en om 11 uur was ik weer thuis. Er moest ook iedere 2 uur bloed geprikt worden, wat een ellende voor de prikker en voor mij.
Vanavond at Nika weer redelijk maar één dag helpt natuurlijk niet. De snoepjes gingen er ook goed in. Maar ze is gewoon zichzelf niet. T is natuurlijk een britse langhaar uit (hoorde ik later) niet zo’n beste lijn. Ik heb haar gekregen als herplaatser omdat er niet goed mee gefokt kon worden en ze is bijna 12.
Bedoelde ook vooral in vergelijking met mijn huisartsbezoek/belletjesquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Referentiekaderverschil.
Anderhalf keer zo oud en de 2x dat ik die gebeld heb was voor 2 verschillende kinderen. 1 belandde direct een week in het ziekenhuis, de ander moest een elleboog terug in de kom laten zetten
Nee, niemand snapte er iets van. Later nog een fietstest gehad, kwam ook niets uit. Was ook raar, nacht van 23 op 24 december, lag in bed en had het gevoel of mn hart uit mn lijf knalde .toch avonds nog een etentje gehad thuisquote:Op donderdag 5 januari 2023 23:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hebben ze je nog verteld waarom ze dachten dat je hart zo snel was gaan kloppen in rust?
En ik vind het toch wel fijn te lezen dat Nika heeft gegeten. Al is het maar 1 dag.
Maf toch, zoiets. Maar was éénmalig dus?quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee, niemand snapte er iets van. Later nog een fietstest gehad, kwam ook niets uit. Was ook raar, nacht van 23 op 24 december, lag in bed en had het gevoel of mn hart uit mn lijf knalde .toch avonds nog een etentje gehad thuis
Dat was een miskleun zegquote:Op donderdag 5 januari 2023 23:30 schreef Isabeau het volgende:
Voor die nierstenen overigens eerst naar een andere hap geweest: die in mijn eigen ziekenhuis. Daar constateerde de dienstdoende huisarts een verrekte spier in mijn rug.
Ik voelde me een enorme aansteller met een verrekte spier. Ik schreeuwde het bijna uit van de pijn
Neen. Totaal niet. Liep al een dag of wat te wankelen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 00:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik wist niet dat de situatie met MnX met zoveel obstakels gepaard was gegaanTerwijl het zo enorm ernstig was
5 uur op de seh, woah.
En ja, godzijdank een echte tia, dus geen restverschijnselen. En hoera voor de alerte hulp. Had je het zelf ook door?
Hockey zorgt denk ik wel voor een relatief grotere belasting van de zorg dan, zeg, touwtjespringen of fitnessen, denk ik jaquote:Op donderdag 5 januari 2023 23:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maf toch, zoiets. Maar was éénmalig dus?
vlindertje89: sporten zorgt dus voor overbelasting van de zorg!(nee hoor, grapje, vooral blijven sporten want gezond en voorkomt andere zorgoverbelasting op latere leeftijd)
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 00:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hockey zorgt denk ik wel voor een relatief grotere belasting van de zorg dan, zeg, touwtjespringen of fitnessen, denk ik jaal zijn voetbal en rugby volgens mij wel nog erger. Dit zijn alleen de huisartsenpostbelletjes en een röntgenfoto, als we het gaan hebben over fysiobezoeken loopt het al helemaal de spuigaten uit
![]()
Oh ja, ook nog een keer MRI van mn knie gehad. Maar dat was 'gewoon' via de huisarts nadat ik was uitgegleden bij hockey en ik na 2x fysio nog steeds positief testte op twee testjes voor meniscusletsel. Bleek geen meniscusletsel maar wel een scheurtje in binnenste knieband, vlakbij de aanhechting, dus ik had volgens de arts nog mazzel dat 'ie niet helemaal afgescheurd was ook
Interessante tabel!! Voetbal ook veel opnames zeg.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 00:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hockey staat wel wat hoog ja. Maar lager qua aantal blessures per 1000 sporturen dan zaalvoetbal, squash en hardlopenRelatief gezien springt de paardensport er wel uit: 1500 opnames met relatief weinig blessures per 1000 sporturen. Dus wat er gebeurt is blijkbaar al snel ernstig.
Ja, maar ook heel erg veel beoefenaars. Sowieso veel opnames bij al die sportenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 00:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Interessante tabel!! Voetbal ook veel opnames zeg.
Die loopt ook hard in het holst van de nacht en gaat naar fitness.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 00:29 schreef Isabeau het volgende:
En zwemmen is blijkbaar het minst blessure gevoelig. Vraag ik me prompt af of @:minilot nog zwemt
Met die klachten kreeg ik een afspraak om rust ecg te maken bij de assistente (zinloos natuurlijk) en mocht ik het een jaar aankijken 'want het was vast stress'quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Elleboog uit de kom, hoe dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben soms best wel een beetje zorgmijdend. De huisartsenpost/SEH heb ik een aantal keer bezocht wel.![]()
3x voor een wond waar hechtingen in moesten.
1x voor mogelijk gebroken middenvoetsbeentjes (honkbaltoernooi)
1x omdat ik van de fiets flikkerde op mijn knie en die werd zo dik dat ik geen gevoel meer in mijn voet en tenen had.
1x omdat mijn keelamandelen zo ontstoken waren dat ik amper ademen kon, 39 graden koorts had en ik niet langs de draak van de huisarts kwam. (toen hebben ze me volgestopt met medicijnen en 3 weken later geopereerd)
Dat was het, geloof ik. En 2x met iemand mee. 1x met de rapid responder toen een vriendinnetje 's nachts mokerhard tegen een paaltje reed en met d'r kop op de stoprand viel en vorig jaar omdat iemand tijdens het boulderen een elleboog uit de kom had.
hehehehehe.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Elleboog uit de kom, hoe dan?
* Tele6 gaat morgen boulderen
Ik ken dat vooral bij kinderen, maar dit was vast geen kind.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Elleboog uit de kom, hoe dan?
* Tele6 gaat morgen boulderen
Herkenbaarquote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:42 schreef Lonaa het volgende:
Mijn huisarts is overigens altijd op vakantie of studiedag ofzo als ik dan eindelijk toch bel.
Precies dit ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
HerkenbaarIk was al zeker een paar jaar niet geweest en toen ik een afspraak wilde maken, kreeg ik een bandje dat de praktijk die dag gesloten was ivm iets uitzonderlijks
Telt verdrinken als blessure?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 00:29 schreef Isabeau het volgende:
En zwemmen is blijkbaar het minst blessure gevoelig. Vraag ik me prompt af of @:minilot nog zwemt
Nee, ik gok dat dat valt onder 'ziekenhuisopname na seh bezoek'quote:
Haha oh ja, die kolom had ik over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik gok dat dat valt onder 'ziekenhuisopname na seh bezoek'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Spoedeisende hulp is dan ook waar een ambulance je eventueel naartoe zou brengen? Ik dacht trouwens dat de huisartsenspost ook al eigen risico was, omdat ze het ook altijd zo ontmoedigen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:35 schreef Isabeau het volgende:
Nee, huisartsenpost en spoedeisende hulp is niet hetzelfde. De hap is gewoon een dienstdoende huisarts die jouw acute klachten aanhoort en kijkt of hij/zij dat zelf kan oplossen/gerust stellen of dat je ingestuurd moet worden naar de spoed van het ziekenhuis. Spoed ziekenhuis is (vermoeden van) een ernstigere situatie waarvoor eventueel opname of een acute operatie noodzakelijk is.
Oh, en het is het verschil tussen 0 euro eigen risico (tenzij de ha bloed laat prikken of een foto wil) of in 1x al je eigen risico![]()
Ja, doorgaans ga je met de ambu naar de seh, maar een huisarts kan je er ook heen sturen zonder ambulancevervoer. Je kan er vooral niet op eigen houtje naar toe. (dat begrijpen hele volksstammen nog niet)quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:41 schreef Myraela het volgende:
Spoedeisende hulp is dan ook waar een ambulance je eventueel naartoe zou brengen? Ik dacht trouwens dat de huisartsenspost ook al eigen risico was, omdat ze het ook altijd zo ontmoedigen.
Ik zie het maar als een positief iets dat ik er zo weinig van weet.
HAP is gewoon huisartsenzorg buiten kantoortijden en daar bel je heen, net als de huisarts. En dan geven ze een indicatie of je langs moet komen of dat het kan wachten tot de eigen huisarts weer bereikbaar is.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Spoedeisende hulp is dan ook waar een ambulance je eventueel naartoe zou brengen? Ik dacht trouwens dat de huisartsenspost ook al eigen risico was, omdat ze het ook altijd zo ontmoedigen.
Ik zie het maar als een positief iets dat ik er zo weinig van weet.
Ja, kennis van zaken bij het verantwoordelijke ministerie.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:51 schreef Myraela het volgende:
Wat een duidelijke en overzichtelijke pagina. Doen ze goed.
Och ja. Het is al meerdere malen voorgekomen dat iemand in paniek naar binnen rende en er een reeds overleden passagier op de bijrijderstoel zatquote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:53 schreef Clubsoda het volgende:
Bij mijn laatste reanimatiecursus leerde ik dat je in ieder geval bij een hartstilstand het beste gewoon de ambulance kan laten komen in plaats van zelf naar de SEH rijden, wat mensen soms blijkbaar doen. Zij zorgen dan namelijk dat de juiste teams klaarstaan en de interventiecardioloog uit bed getimmerd is enzo
24 uur wakker!? Hoe hou je dat uit?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Kijk, heel hendig van de Overheid, Myra
https://www.rijksoverheid(...)st-spoedeisende-hulp
Och wat triest. Alles wat je niet moet doen ook direct. Je weet niet of iemand het wel gered had met goede reanimatie (en hoe) maar dan heb je wel meer kans.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och ja. Het is al meerdere malen voorgekomen dat iemand in paniek naar binnen rende en er een reeds overleden passagier op de bijrijderstoel zatReanimeren gaat erg lastig als je zelf auto rijdt en wat jij zegt is ook waar. Er worden al mensen gebeld terwijl de ambulance onderweg is en er staat doorgaans al een heel team klaar.
Slaaplekker!quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, kennis van zaken bij het verantwoordelijke ministerie.
Ik ga geloof ik maar eens naar bed
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:00 schreef Clubsoda het volgende:
Och wat triest. Alles wat je niet moet doen ook direct. Je weet niet of iemand het wel gered had met goede reanimatie (en hoe) maar dan heb je wel meer kans.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijne dag allemaal!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Je vergeet nog dat zelfs korfbal blessuregevoeliger is dan hockeyquote:Op vrijdag 6 januari 2023 00:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hockey staat wel wat hoog ja. Maar lager qua aantal blessures per 1000 sporturen dan zaalvoetbal, squash en hardlopenRelatief gezien springt de paardensport er wel uit: 1500 opnames met relatief weinig blessures per 1000 sporturen. Dus wat er gebeurt is blijkbaar al snel ernstig.
Toen sliep ik gelukkig wel ja! Ik ben bij tijden een hele slechte slaper… maar ik heb me er inmiddels bij neergelegd en functioneer prima op weinig slaap dus meestal kan ik voorkomen dat ik ervan in de piekermodus raak (zoals vroeger wel - en dat helpt echt niet).quote:Op vrijdag 6 januari 2023 03:19 schreef AnneX het volgende:
Wat een verhaal! En ervaringen @:yinu
Slaap je nu wel? Nu ben ik weer even wakker
De reumatische aandoening is geloof ik nog steeds niet goed te duiden. En ik geloof dat het ook niet helpt dat ik nogal een hoge pijndrempel schijn te hebben - althans dat zei de reumatoloog. Ik ben altijd behoorlijk fit geweest met veel sporten (altijd vrij consistent bezig geweest met o.a. hardlopen, krachttraining, crossfit, yoga) en buiten wat excessief alcoholgebruik tijdens de studententijd altijd gezond geleefd. Dat is natuurlijk goed, maar daardoor komen sommige dingen ook wat later pas tot een echt problematisch beeld. Paradoxaal he. En daardoor word ik dus vrij consequent laat gediagnosticeerd. Zo ook met de trombose. Wel een herkenbaar verhaal van jou… ik voelde al meteen de ochtend na na de operatie dat mijn kuit strak en pijnlijk aanvoelde maar ze voelden/zagen nog niets. Pas 2! dagen later. En toen had ik dus ook al massale longembolieën maar ook nog een epiduraal waardoor ze nog niet meteen in konden grijpen met bloedverdunners. En ook toen wist ik zelf al dat het niet goed was, maar mijn algehele beeld qua vitale signalen bleef nog wel redelijk - alleen voor mijn doen was dat dus heel slecht al. Toen ik echt kritiek was en zo slap dat ik niet meer op de bedrand kon zitten of zelfs mijn billen niet meer op kon tillen voor een po, werd mijn hartslag/bloeddruk/bloedbeeld pas slecht.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben inmiddels 24 uur wakker. Op weg naar mijn bed. Het regent.
Na het lezen van al jullie ervaringen met de spoed/hap/seh vraag ik me inmiddels af of iedereen wel een verkeerde diagnose of inschatting van een arts heeft meegemaakt. Bij yinu ook al een paar. Alhoewel bepaalde ziektebeelden heel vaag beginnen en achteraf wel goed te duiden zijn, maar in het begin stadium helemaal niet duidelijk zijn. Daar vallen toch veel reumatische aandoeningen onder.
Zo'n econsult klinkt overigens ideaal. Ik zou ook wel zoiets willen bij mijn huisarts.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijne dag allemaal!
Ik neem aan dat jij op de SEH werkt? Welterusten!
Jeeminee. Dat snap ik, dat je daar nog boos om bent. En hopelijk is deze knurft inmiddels met pensioen zodat hij niet nog meer slachtoffers kan maken? (Even aangenomen dat het dezelfde HA was… dat leek me een ‘fijner’ idee dan dat er meer van dit soort exemplaren rondlopen…)quote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
1 spatel, zelf geen misdiagnose maar wel bekenden:
Moeder van een vriendin waarbij de huisarts de pijnklachten niet serieus nam. Tot ze in coma raakte omdat haar lijf door haar maagbloeding en sepsis op slot ging, daar drie weken in bleef en vervolgens overleed.
En mijn oma mocht een paar dagen happend naar adem en met blauwe lippen thuisblijven ‘longen zijn schoon hoor!’ tot mijn ouders bewust de HAP belden, de vervanger haar accuut op liet nemen.. en ze een week later overleed.
Beide keren was er geen bewijs/energie om een tuchtrechtzaak te starten, huisarts heeft nooit excuus gemaakt of in andere zin zijn verantwoordelijkheid genomen. Nog boos om.
Goedemorgen trouwens.
Bizar ook, wat mensen zich permitteren om te zeggen. En je zal maar niet mondig zijn...quote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:28 schreef Vanyel het volgende:
1 spatel, en ook zelf in het verleden wel gemisdiagnosticeerd door de huisarts en echt stevig vervelend moeten doen bij de hap (ga maar naar huis en wacht rustig af hoe het zich ontwikkelt) voor het kind ingestuurd werd. "Ja de ouders staan erop dat ze gezien worden, wat mij betreft is het niet per se nodig" zei ze nog aan de telefoon, met ons in de kamer.
Direct opgenomen, infusen erin, week daar.
Jup, zelfde huisarts…. Nog niet met pensioen. Ik tel de jaren af, zijn er inmiddels gelukkig niet veel meer. En dat weet ik… omdat mijn tante (dochter van oma) er nog steeds patiënt isquote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:43 schreef yinu het volgende:
[..]
Jeeminee. Dat snap ik, dat je daar nog boos om bent. En hopelijk is deze knurft inmiddels met pensioen zodat hij niet nog meer slachtoffers kan maken? (Even aangenomen dat het dezelfde HA was… dat leek me een ‘fijner’ idee dan dat er meer van dit soort exemplaren rondlopen…)
Ik hoop dat je tante het langer volhoudt dan die huisartsquote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jup, zelfde huisarts…. Nog niet met pensioen. Ik tel de jaren af, zijn er inmiddels gelukkig niet veel meer. En dat weet ik… omdat mijn tante (dochter van oma) er nog steeds patiënt is
Hoop het ook! Tot dusver heeft ze het overleefdquote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoop dat je tante het langer volhoudt dan die huisarts
“Na 3 uur weer”quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:34 schreef Lonaa het volgende:
"de assistente is op dit moment niet bereikbaar"
Wel fijn dat je nu een goede huisarts hebt!quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een verhalen hier![]()
Ik was een paar jaar geleden woest toen mijn nieuwe huisarts besloot om niets met mijn klachten te doen want ze pasten niet in het protocol van mijn ziekte. Een ziekte die ik toen al 8 jaar had en waarvoor ik jaren onder behandeling was van diverse specialisten. Met precies die klachten waarvoor ik die keer naar de huisarts ging. Ik heb direct een klacht ingediend en een verwijzing naar een specialist geëist. Die zag uiteraard wel een probleem, geheel volgens verwachting.
Ik vond het zo absurd dat de hele wereld iets zegt en dat zo'n huisarts gewoon de boel kan gaan verzieken door heel hard 'lalalalala nietes, niemand heeft gelijk behalve ik, lalaalala' te zeggen![]()
Ik heb die week nog een andere huisarts gezocht. Die huisarts heb ik in november gebeld met dezelfde klachten als waarmee ik destijds naar de huisarts ging. Even bloedprikken en na overleg per mail een half pilletje medicatie er af. Het kan allemaal zo simpel zijn als je niet ten koste van iedereen gewoon gelijk wil halen.
In het kader van klein leed heeft die nieuwe dosis hormonen me een ooglid vol eczeem opgeleverdIk word 's nachts krabbend wakker, lekker handig.
En het haar dat ik eindelijk getraind had om eens in de 5 dagen gewassen te worden, is nu vet na 2 dagen. Zucht.
@:isabeau, het nietje was zichtbaar op een foto destijds maar is in de dagen daarna niet aangetroffen in mijn ontlasting. Mijn moeder was in die dagen extra dankbaar voor haar kind![]()
Soms denk ik op de wc nog wel eens aan mijn nietje.
Oh jee. Hopelijk heeft ze een sterk gestel.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jup, zelfde huisarts…. Nog niet met pensioen. Ik tel de jaren af, zijn er inmiddels gelukkig niet veel meer. En dat weet ik… omdat mijn tante (dochter van oma) er nog steeds patiënt is
Pijn als vrouwenkwaal ja. Zo heb ik me eerder ook wel ‘weggezet’ gevoeld. Terwijl ik dus kennelijk echt pas heel laat ga poepen piepen! Autocorrect! Als mijn aandoening eerder ontdekt zou zijn had ik misschien eerder ontstekingsremmende medicatie kunnen krijgen en had ik mogelijk een stuk minder schade opgelopen. Dat had weer een hoop toekomstige zorgkosten kunnen schelen. Maar goed, ik weet ook hoe lastig dit soort dingen te ontdekken zijn in een vroeg stadium. Maar een beetje van dat gevoel blijft toch hangen hè.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:52 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn enige echte misdiagnose was toen ik uitstralende pijn in mijn been kreeg. Omdat ik al jaren chronische rugpijn had, ook zo'n zeurende vrouwenkwaal, was de huisarts niet echt gealarmeerd, ook al was ik hartstikke positief op de proef van Lasègue (vrij indicatief voor hernia). Hij vond dat ik maar naar de manueel therapeut moest. Die vaarde vervolgens weer teveel op het oordeel van de huisarts en ging de boel manipuleren
Toen bleek ik uiteindelijk via een omweg tóch twee hernia's te hebben (Rotaryvriendje van mijn schoonvader was radioloog, die heeft me in een mri geduwd, daar was ik nog het meest boos over, dat je blijkbaar connecties moet hebben
). Ik herinner me dat de neurochirurg (want het moest geopereerd worden) zei dat ik een paar millimeter van een caudasyndroom verwijderd was (dat geeft tijdelijke verlammingsverschijnselen en incontinentie).
Met de huisarts heb ik dit kunnen uitspreken, de manueel therapeut was niet zo onder de indruk. De beste man was hoofd van de opleiding in mijn stad, sindsdien heb ik wat moeite om fysio's en aanverwanten te vertrouwen
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:40 schreef Isabeau het volgende:
Potjandorie, een oom en tante van mij hebben een prijs in de postcodeloterij gewonnen. Een heuse prijs, geen kookboek, koffiekopjes of ben & jerry's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:12 schreef yinu het volgende:
[..]
Pijn als vrouwenkwaal ja. Zo heb ik me eerder ook wel ‘weggezet’ gevoeld. Terwijl ik dus kennelijk echt pas heel laat ga poepen.
Horrorverhaalquote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:52 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn enige echte misdiagnose was toen ik uitstralende pijn in mijn been kreeg. Omdat ik al jaren chronische rugpijn had, ook zo'n zeurende vrouwenkwaal, was de huisarts niet echt gealarmeerd, ook al was ik hartstikke positief op de proef van Lasègue (vrij indicatief voor hernia). Hij vond dat ik maar naar de manueel therapeut moest. Die vaarde vervolgens weer teveel op het oordeel van de huisarts en ging de boel manipuleren
Toen bleek ik uiteindelijk via een omweg tóch twee hernia's te hebben (Rotaryvriendje van mijn schoonvader was radioloog, die heeft me in een mri geduwd, daar was ik nog het meest boos over, dat je blijkbaar connecties moet hebben
). Ik herinner me dat de neurochirurg (want het moest geopereerd worden) zei dat ik een paar millimeter van een caudasyndroom verwijderd was (dat geeft tijdelijke verlammingsverschijnselen en incontinentie).
Met de huisarts heb ik dit kunnen uitspreken, de manueel therapeut was niet zo onder de indruk. De beste man was hoofd van de opleiding in mijn stad, sindsdien heb ik wat moeite om fysio's en aanverwanten te vertrouwen
quote:
Streep doorbikkelen snel af van je to do lijstquote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:36 schreef yinu het volgende:
[..]
Toen sliep ik gelukkig wel ja! Ik ben bij tijden een hele slechte slaper… maar ik heb me er inmiddels bij neergelegd en functioneer prima op weinig slaap dus meestal kan ik voorkomen dat ik ervan in de piekermodus raak (zoals vroeger wel - en dat helpt echt niet).
[..]
De reumatische aandoening is geloof ik nog steeds niet goed te duiden. En ik geloof dat het ook niet helpt dat ik nogal een hoge pijndrempel schijn te hebben - althans dat zei de reumatoloog. Ik ben altijd behoorlijk fit geweest met veel sporten (altijd vrij consistent bezig geweest met o.a. hardlopen, krachttraining, crossfit, yoga) en buiten wat excessief alcoholgebruik tijdens de studententijd altijd gezond geleefd. Dat is natuurlijk goed, maar daardoor komen sommige dingen ook wat later pas tot een echt problematisch beeld. Paradoxaal he. En daardoor word ik dus vrij consequent laat gediagnosticeerd. Zo ook met de trombose. Wel een herkenbaar verhaal van jou… ik voelde al meteen de ochtend na na de operatie dat mijn kuit strak en pijnlijk aanvoelde maar ze voelden/zagen nog niets. Pas 2! dagen later. En toen had ik dus ook al massale longembolieën maar ook nog een epiduraal waardoor ze nog niet meteen in konden grijpen met bloedverdunners. En ook toen wist ik zelf al dat het niet goed was, maar mijn algehele beeld qua vitale signalen bleef nog wel redelijk - alleen voor mijn doen was dat dus heel slecht al. Toen ik echt kritiek was en zo slap dat ik niet meer op de bedrand kon zitten of zelfs mijn billen niet meer op kon tillen voor een po, werd mijn hartslag/bloeddruk/bloedbeeld pas slecht.
Haha, de keerzijde van gezond leven en een beetje door kunnen bikkelenMaar goed, ik herstel wel buitengewoon snel daardoor. Dat is ook weer wat waard.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:42 schreef yinu het volgende:
[..]
Piepen. Piepen.
Ik wil ook best wat vertellen over mijn ontlasting hoor, daar heb ik na mijn ziekenhuiservaringen niet zoveel gêne meer over…
Bizar die h.a.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een verhalen hier![]()
Ik was een paar jaar geleden woest toen mijn nieuwe huisarts besloot om niets met mijn klachten te doen want ze pasten niet in het protocol van mijn ziekte. Een ziekte die ik toen al 8 jaar had en waarvoor ik jaren onder behandeling was van diverse specialisten. Met precies die klachten waarvoor ik die keer naar de huisarts ging. Ik heb direct een klacht ingediend en een verwijzing naar een specialist geëist. Die zag uiteraard wel een probleem, geheel volgens verwachting.
Ik vond het zo absurd dat de hele wereld iets zegt en dat zo'n huisarts gewoon de boel kan gaan verzieken door heel hard 'lalalalala nietes, niemand heeft gelijk behalve ik, lalaalala' te zeggen![]()
Ik heb die week nog een andere huisarts gezocht. Die huisarts heb ik in november gebeld met dezelfde klachten als waarmee ik destijds naar de huisarts ging. Even bloedprikken en na overleg per mail een half pilletje medicatie er af. Het kan allemaal zo simpel zijn als je niet ten koste van iedereen gewoon gelijk wil halen.
In het kader van klein leed heeft die nieuwe dosis hormonen me een ooglid vol eczeem opgeleverdIk word 's nachts krabbend wakker, lekker handig.
En het haar dat ik eindelijk getraind had om eens in de 5 dagen gewassen te worden, is nu vet na 2 dagen. Zucht.
@:isabeau, het nietje was zichtbaar op een foto destijds maar is in de dagen daarna niet aangetroffen in mijn ontlasting. Mijn moeder was in die dagen extra dankbaar voor haar kind![]()
Soms denk ik op de wc nog wel eens aan mijn nietje.
Maar dan is de diagnose van je klachten dus goedquote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik heb juist goeie ervaringen met mijn fysio/manueel therapeut, die de info van de huisarts combineert met zelf nadenken en regelmatig toch net ff een andere benadering kiest die dan wél blijkt te helpen. Of bijvoorbeeld de miserabele tapejobs van huisartsen corrigeert etc.
Zij is mijn lievelings
Sorry, ik ben vrij vandaag.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:34 schreef Lonaa het volgende:
"de assistente is op dit moment niet bereikbaar"
Niet altijd.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Maar dan is de diagnose van je klachten dus goed
Nouja, dan kunnen ze TOCH nog even singapore inquote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:48 schreef Blues het volgende:
De kinderen zijn aan hun terugvluchten begonnen.
ManManMan, vertraging van 6,5 uur naar Singapore. Waardoor ze de overstap dus niet gaan halen (denken wij) en in het ergste geval pas de volgende dag naar Parijs kunnen vliegen omdat die maar eens per dag gaat![]()
Ironisch genoeg denk ik dat me een heleboel ellende bespaard was geweest als mijn huisarts mijn 15-jarige zelf gewoon naar begeleid sporten ofzo had gestuurd, in plaats van een houdingsprobleem te constateren en dat te laten 'corrigeren' door een cesartherapeut. Manman, wat heb ik daar een kinesofobie en volledige verstoord houdingspatroon aan over gehouden.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Horrorverhaal
En ik heb dat laatste qua fysio's icm h.a. ook... sowieso na al die fysio's de afgelopen jaren wegens mijn rugklachten die vanalles deden maar nu achteraf (ook na MRI waarop goed te zien was wát er nou daadwerkelijk echt aan de hand is) totaal verkeerd zaten. Inclusief de h.a.
Met mijn mensendieckmevrouw die samen met de neuroloog mijn MRI kon duiden en gericht kan behandelen is het nu écht een stuk beter.
Nooit pijnvrij, maar goed mee te leven
Had ik maar eerder een MRI laten maken... maar 2 h.a. wilden geen verwijzing geven en ik heb me af laten schepen met een 'versleten SI gewricht' verhaal
Ik heb met sommige fysio’s ook wél goede ervaringen trouwens. En dan ook erg goed. Alleen niet met alle. Net als met andere professionals in de medische hoek maakt het onderling vertrouwen en de communicatie echt heel veel uit. Ik denk ook dat het voor het succes van de behandeling uitmaakt. En dat aspect wordt in sommige behandelrelaties onderbelicht gelaten. Soms snap ik het ook, zeker, het is druk en er is personeelstekort en niemand kan op z’n werk elke dag z’n A-game laten zien. En is er sprake van botsende persoonlijkheden of overtuigingen die niet overeenkomen. Maar soms is het ook gewoon een kwestie van horkerigheid of een niet goed gekozen beroep.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik heb juist goeie ervaringen met mijn fysio/manueel therapeut, die de info van de huisarts combineert met zelf nadenken en regelmatig toch net ff een andere benadering kiest die dan wél blijkt te helpen. Of bijvoorbeeld de miserabele tapejobs van huisartsen corrigeert etc.
Zij is mijn lievelings
Oh ja en over (chronische) pijn en houding is echt heel veel van de ‘kennis’ nog behoorlijk speculatief of onduidelijk. Waarom sommige mensen met aandoening A volledig in de kreukels liggen en anderen met eenzelfde beeld pijnvrij doorhuppelen begrijpen ‘ze’ heus nog niet zo goed. En dus is er nog veel meer afhankelijk van het vertrouwen in je lijf en plezier in bewegen dat zo’n professional je kan geven of ontnemen. Vertrouwen en communicatie, het intermenselijke aspect, is volgens mij dus veel belangrijker dan in een systeem van DBC’s vastgelegd kan worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ironisch genoeg denk ik dat me een heleboel ellende bespaard was geweest als mijn huisarts mijn 15-jarige zelf gewoon naar begeleid sporten ofzo had gestuurd, in plaats van een houdingsprobleem te constateren en dat te laten 'corrigeren' door een cesartherapeut. Manman, wat heb ik daar een kinesofobie en volledige verstoord houdingspatroon aan over gehouden.![]()
Jaren na die hernia ben ik eindelijk bij een hele fijne fysio terecht gekomen die me geholpen heeft om net als jij op het punt 'niet pijnvrij, wel goed leefbaar' te komensamen met hardlopen, dat heeft ook heel veel gedaan.
Maar triest maakt het me soms wel, ik heb al ruim langer wel chronische klachten dan niet. Gelukkig doe ik het zwanger dan weer heel goed eigenlijk, dus ik neem het er nog even van
Ik weet niet eens of het zuiver hormonaal is, het kan ook zijn dat die buik me in een houding trekt die een stuk beter voor me isquote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:07 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh ja en over (chronische) pijn en houding is echt heel veel van de ‘kennis’ nog behoorlijk speculatief of onduidelijk. Waarom sommige mensen met aandoening A volledig in de kreukels liggen en anderen met eenzelfde beeld pijnvrij doorhuppelen begrijpen ‘ze’ heus nog niet zo goed. En dus is er nog veel meer afhankelijk van het vertrouwen in je lijf en plezier in bewegen dat zo’n professional je kan geven of ontnemen. Vertrouwen en communicatie, het intermenselijke aspect, is volgens mij dus veel belangrijker dan in een systeem van DBC’s vastgelegd kan worden.
Edit: ook over chronische pijn en zwangerschap/hormoonschommelingen is er nog veel onbekend trouwens maar ik hoor vaker van mensen die chronische pijn hebben, dat ze heerlijk pijnvrij zwanger zijn. Terwijl er weer andere zwangeren juist pijn oplopen. Als je eindelijk eens aan de goede kant van dat spectrum zit: vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan
Welkom terug Fietsie! Ben je weer helemaal beter?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:35 schreef fietsie het volgende:
![]()
Ik was een weekje wat minder online. Want ziek. Raar eigenlijk want tijd zat, maar puf niet.
Nu lijkt het aan de beterende hand.
Ik ga zo het Instant Pot topic ff bijwerken
Nog af en toe een (niet te onderdrukken) blafhoesje, productief dus in principe niet raar na zo'n week.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:37 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Welkom terug Fietsie! Ben je weer helemaal beter?
Zeer herkenbaar maar ik had er dus het revalidatieprogramma met een wel geweldige cesartherapeut voor nodig.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
Een groot deel van de stap naar 'leefbaar' kwam bij mij inderdaad vanuit benaderen van over- en onderbelasting, de rol van emoties daarin (boosheid of angst) en aanvaarding van mogelijkheden en beperkingen. Dat heb ik voor 90% zelf gedaan en de rest deed de fysio, die wel even heeft zitten prikken of de zere plekken (emotioneel dus). Langdurige pijn heeft vrijwel altijd ook een psychische component die je niet kunt verwaarlozen.
Dat klinkt fijn!quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Terug van de dierenarts. Bloed afgenomen (gaat makkelijker dan bij mij) straks al een deels uitslag, ze heeft anti misselijkheid medicatie gehad (voor de zekerheid) en een zalf in het oor dat eetlust opwekkend is. Ze heeft in 5 minuten al meer brokjes gegeten dan de afgelopen 2 dagen.
Ze kijken nu naar nieren en schildklier en indien nodig gaat een deel van het bloed nodig verder in onderzoek.
Ze was (gelukkig) heel nieuwsgierig naar alles en “er zit meer dan genoeg kracht in de pootjes “ volgens de DA.
Brave dieren op tafel is fijn. Hoorde van een kat die bovenop de kastjes was gesprongen 🙀quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat klinkt fijn!
Ik was met de krulletjeshond naar de veearts. Ze heeft sinds een paar dagen een rare zachte bult op de ribben en ze is pieperig. Wandelt, rent, eet en ontlast allemaal wel normaal. Ze heeft een ontstekingsremmende injectie gekregen en wat gelijkaardig spul voor de komende week mee naar huis. Hart & longen & temperatuur allemaal goed. En ze gedroeg zich als een voorbééldige modelhond, braaf op de tafel
Wat op zich ook logischer is. Ik zit natuurlijk best wel in de materie en heb destijds na een intake voor een revalidatietraject in overleg besloten om niet te starten maar zelf aan de slag te gaan, met ondersteuning van fysio. Het is mooi dat je zo'n succesverhaal hadquote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar maar ik had er dus het revalidatieprogramma met een wel geweldige cesartherapeut voor nodig.
Ugh.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
Een groot deel van de stap naar 'leefbaar' kwam bij mij inderdaad vanuit benaderen van over- en onderbelasting, de rol van emoties daarin (boosheid of angst) en aanvaarding van mogelijkheden en beperkingen. Dat heb ik voor 90% zelf gedaan en de rest deed de fysio, die wel even heeft zitten prikken of de zere plekken (emotioneel dus). Langdurige pijn heeft vrijwel altijd ook een psychische component die je niet kunt verwaarlozen.
Ik heb er zo 1.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Brave dieren op tafel is fijn. Hoorde van een kat die bovenop de kastjes was gesprongen 🙀
Ik had me er echt op ingesteld dat ze moest blijven of nog erger. Dat kan altijd nog natuurlijk maar ze heeft net weer wat gegeten
Sterkte. Met alles. Ik hoop dat jij en Loebes elkaar nog wat kunnen opvrolijken in de komende tijdquote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat een gestruggle met diertjes allemaal..
En ik kwam eigenlijk alleen even langs om daar nog wat aan toe te voegen![]()
Sorry dat ik de laatste tijd niet meer mee post. Het gaat al een paar maanden niet zo goed met mij en dat is geresulteerd is een hele zware depressie. Momenteel kost gewoon mijn werk doen.. thuis iets aan normaal doen al zoveel energie dat dingen als zo’n topic bijhouden hoe simpel het ook mag klinken voor mij niet te doen is momenteel.
Ik haak vanzelf wel weer aan.
Wel wilde ik wat over onze Loebes delen gezien veel hem hier toch wel kennen van de foto’s. Gisteren kregen wij helaas het nieuws te horen dat zijn lever vol kanker zit. En dat zijn tijd er met ons dus bijna op zit. We verwennen hem nog en zolang hij het leuk heeft blijven we hem knuffelen.. plagen.. (vind hij ook leuk hoor) en natuurlijk verwennen tot de grond aan toe.
Je weet dat het moment er aan komt.. Maar je wilt natuurlijk gewoon dat ze 100 jaar oud worden.
Geen prettig bericht. Al vermoedde je al narigheid.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach Tink![]()
Net de uitslag (deels) gekregen, schildklier en nieren zijn goed maar het bloed niet, zowel rode als witte bloedlichaampjes zijn niet zoals ze moeten zijn. Kan duiden op leukemie, tumoren en nog veel meer niet fijne zaken. Maandag gaat er een echo gemaakt worden, dan zal er meer duidelijkheid zijn
Geen idee of je mij als graadmeter moet nemen want ik gooi door mn buik issues dingen misschien wat te snel weg, maar ik zou hem maandag al weggegooid hebben..quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:53 schreef AnneX het volgende:
Vraagje: hoe lang zouden jullie gebraden kip bewaren in de koelkast.
Het is van afgelopen zaterdag/oudjaarsdag.
Sterktequote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat een gestruggle met diertjes allemaal..
En ik kwam eigenlijk alleen even langs om daar nog wat aan toe te voegen![]()
Sorry dat ik de laatste tijd niet meer mee post. Het gaat al een paar maanden niet zo goed met mij en dat is geresulteerd is een hele zware depressie. Momenteel kost gewoon mijn werk doen.. thuis iets aan normaal doen al zoveel energie dat dingen als zo’n topic bijhouden hoe simpel het ook mag klinken voor mij niet te doen is momenteel.
Ik haak vanzelf wel weer aan.
Wel wilde ik wat over onze Loebes delen gezien veel hem hier toch wel kennen van de foto’s. Gisteren kregen wij helaas het nieuws te horen dat zijn lever vol kanker zit. En dat zijn tijd er met ons dus bijna op zit. We verwennen hem nog en zolang hij het leuk heeft blijven we hem knuffelen.. plagen.. (vind hij ook leuk hoor) en natuurlijk verwennen tot de grond aan toe.
Je weet dat het moment er aan komt.. Maar je wilt natuurlijk gewoon dat ze 100 jaar oud worden.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach Tink![]()
Net de uitslag (deels) gekregen, schildklier en nieren zijn goed maar het bloed niet, zowel rode als witte bloedlichaampjes zijn niet zoals ze moeten zijn. Kan duiden op leukemie, tumoren en nog veel meer niet fijne zaken. Maandag gaat er een echo gemaakt worden, dan zal er meer duidelijkheid zijn
Pff wat kinderachtig zeg.. ik zou er nog 3) hebben ze geen betere dingen om hun tijd aan te besteden aan toe willen voegenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben helemaal klaar met vandaag. M'n collega's hebben de halve middag op steeds luidere toon met elkaar gediscussieerd over of een collega 4 uur "gestolen" had door op een net andere manier haar tijd te schrijven. Uiteindelijk moest de teamleider ertussen komen. 1) doe dat ergens anders en 2) wat zijn 4 uur op een heel jaar aan werk.
Thuisgekomen, ingekakt. Nu moet ik nog was afhalen en de afwas doen. Dan maar recht m'n bed in denk ik
QFT. Wat betreft aanvaarding en de psychische component van langdurige pijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
Wat verdrietigquote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach Tink![]()
Ohh dat is zo sneu ook. Hopelijk knapt woef snel opquote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:10 schreef yinu het volgende:
Ach @:thinkk-pinkk, wat droevig. En klinkt als nieuws dat je juist nu niet kunt gebruiken.
En @:kaatje1 ook al geen fijn nieuws.
Ik was vandaag ook bij de dierenarts nadat mijn hondje op het speelveld door een golden retriever teefje tegen de grond gewerkt werd. Daarna bloedde hij uit zijn neus en liep hij mank met zijn linkervoorpoot. Dierenarts heeft m goed nagekeken en rimadyl gegeven als pijnstilling. Er lijken geen wonden te zien te zijn maar die zie je bij hem ook niet zo makkelijk want hij heeft zwart, nogal woest haar. Hij is nog steeds een beetje sneu. Maar op zich wel alert. En eet en drinkt oké. Even afwachten dus. Wat kun je je zorgen maken over zo’n beestje hè.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel sterkte TPquote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bedankt allemaal sorry ik heb de puf niet om op alles te reageren. Maar heb alles gelezen
Ik zit dit 'luid knikkend' te lezen.. zo herkenbaar.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
Sterktequote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bedankt allemaal sorry ik heb de puf niet om op alles te reageren. Maar heb alles gelezen
Oh dit laatste… zo vermoeiend! Sommige mensen komen echt nooit van de schoolpleinmentaliteit af hè. Lekker ook om je vrijdagmiddag aan te besteden.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:33 schreef Tele6 het volgende:
@:Thinkk-Pinkksterkte
@:Kaatje1
@:AnneX ik zou het niet meer eten nee. Ik at vandaag iets van maandagavond en vond dat al op het randje.
@:vlindertje89 hopelijk morgen weer fris!
Ik ben helemaal klaar met vandaag. M'n collega's hebben de halve middag op steeds luidere toon met elkaar gediscussieerd over of een collega 4 uur "gestolen" had door op een net andere manier haar tijd te schrijven. Uiteindelijk moest de teamleider ertussen komen. 1) doe dat ergens anders en 2) wat zijn 4 uur op een heel jaar aan werk.
Thuisgekomen, ingekakt. Nu moet ik nog was afhalen en de afwas doen. Dan maar recht m'n bed in denk ik
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Pff wat kinderachtig zeg.. ik zou er nog 3) hebben ze geen betere dingen om hun tijd aan te besteden aan toe willen voegenen het discussiepunt 'is de tijd die zij aan die discussie hebben besteed "gestolen" ?'
![]()
Wat kinderachtig van die collega'squote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:33 schreef Tele6 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder niet bijgelezen sinds 10 uur vanmorgen. Staat nog op de planning."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |