abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207416045
Gelukkig Nieuwjaar *O*
pi_207416052
Hoe lang mag je elkaar nog Gelukkig Nieuwjaar wensen? :') Ik had geen inspiratie.
pi_207416060
Oh MM, wat ontzettend naar.

En Barrel, ook top.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:24:18 #4
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207416078
ik dacht tot 3 koningen, 6 januari dus .

en mja. eens kijken wat de mogelijkheden zijn dus

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207416157
Oei Barrel.. wordt t niet verlengd omdat ze er geen expat meer op willen/mogen?
pi_207416182
Wauw barrreltje da’s ook geen fijn nieuws -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_207416203
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:24 schreef Barreltje het volgende:
ik dacht tot 3 koningen, 6 januari dus .

en mja. eens kijken wat de mogelijkheden zijn dus

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei, dat is wel spannender dan je misschien wilt. Zou fijn zijn als dit lukt!

@Memento_Mori, wat rot zeg. Voor jullie allebei, want toekijken hoe je geliefde pijn lijdt en niet kunnen helpen is ook vreselijk.
pi_207416248
Wat een naar vooruitzicht MM! Is er tegenwoordig medicatie? om het allerergste te dempen, vermoed ik.

@Candaasje Een interessant artikel over de gevolgen van nachtdienst en hoe er mee om tegaan, vanuit de werkgever! https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20230103 Ws. kan je de link niet lezen. Mogelijk kan je vriend het opsnorren? Of hebben jullie het al besproken op het werk?!

MnX is helemaal into de nieuwe sportschool.🙃 Gaat al weer. “Wat moet je anders doen op zo’n grauwe regendag”… Voorheen kon alleen op een vastgestelde dag en tijdstip. Nu kan het 7 dagen in de week van 7-22 uur. Met een tijdslot om aan te melden. Dat wel.
pi_207416264
Nou zeg @Barreltje -O-
Geldt dat straks ook nog voor de Chef?
pi_207416394
Oh wat 'n vervelende situatie Barrel!

Thanks allemaal. Nee tis niet fijn om machteloos toe te kijken. Gelukkig kon ik m'n rust beter bewaren dan ik gedacht had. Voor m'n man ook niet fijn als ik er jankend bij zou zitten oid want daar voelt hij zich dan wel weer rot/bezwaarlijk onder terwijl hij zich op dat moment alleen kan richten op zich door de aanval heen krijgen.

@AnneX er is medicatie om een aanval (sneller) af te breken, injecties met triptanen. Die heeft hij in het verleden ook gehad maar is wel troep qua bijwerkingen (ernstige hartritmestoornissen bij mijn man bijv) maar als hij na meerdere aanvallen op n dag niet meer kan, is dat wel nodig maar pure zuurstof is altijd optie 1. Na een aanval is hij ook op, het is echt een aanslag op het lijf en als je dan geen hersteltijd krijgt ivm een nieuwe aanval, moet je toch iets. Nu zijn de injecties er sindskort wel in 3mg/0,5ml ipv 6mg/0,5ml, schijnt net zo effectief te zijn qua afbreken van een aanval maar veel minder heftig qua bijwerkingen. Laten we hopen dat het zich niet zo ver ontwikkelt dat we dit soort paardenmiddelen nodig hebben maar voor het geval dát, wel fijn idee dat het dan in huis is.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:06:47 #11
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207416396
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:47 schreef AnneX het volgende:
Nou zeg @:Barreltje -O-
Geldt dat straks ook nog voor de Chef?
oh nee. de chef werkt hier sowieso al lokaal via een totaal ander bedrijf :+
pi_207416786
Whoeptiedoep, @Barreltje
Je maakt het spannend :+
Succes met het fixen, ik heb er alle vertrouwen in.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207416804
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:06 schreef Memento-Mori het volgende:
Nu zijn de injecties er sindskort wel in 3mg/0,5ml ipv 6mg/0,5ml, schijnt net zo effectief te zijn qua afbreken van een aanval maar veel minder heftig qua bijwerkingen.
Whoa, geldt dit ook voor effectiviteit van migraine? Ik ben regelmatig te laat met injectie omdat ik het doodgaan daarvan uitstel tot de migraine zelf zo erg is dat de injectie eigenlijk niet meer per se in de ideale window valt..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207416815
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]
oh nee. de chef werkt hier sowieso al lokaal via een totaal ander bedrijf :+
En wist de werkchef van de huiskoperij?
Zo ja, had en ietsiepietsie eerder gesprek wel wat menselijkheid verraden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207416870
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Whoa, geldt dit ook voor effectiviteit van migraine? Ik ben regelmatig te laat met injectie omdat ik het doodgaan daarvan uitstel tot de migraine zelf zo erg is dat de injectie eigenlijk niet meer per se in de ideale window valt..
Volgens mij wel en anders de moeite van 't proberen misschien wel waard?
pi_207417122
Barreltje, dat klinkt wel een beetje als een rotstreek idd :{. Ik duim voor een vlotte oplossing!

MM, afschuwelijk dat de aanvallen door lijken te zetten :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207417286
Helden van vivisol zijn net geweest met zuurstof , meteen twee flessen ready to use met masker en op de juiste liters klaargezet naast het bed en de bank. Fijn idee dat dat er nu iig is.
pi_207417338
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is het lastige met triptanen inderdaad :{
Spoilers!
pi_207417416
Havermoutpannenkoekjes met banaan en Wunda bevallen prima. Die Wunda is al 3 maanden over de datum, ben blij dat ik er eindelijk iets mee kan. Ik heb nu 3 porties gemaakt. Morgen maak ik 6 porties. Dan zijn er wat dingen op die op moeten en heb ik 7 porties in de vriezer. Morgen doe ik er wat walnoot door, ik miste iets.
Spoilers!
pi_207417497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Havermoutpannenkoekjes met banaan en Wunda bevallen prima. Die Wunda is al 3 maanden over de datum, ben blij dat ik er eindelijk iets mee kan. Ik heb nu 3 porties gemaakt. Morgen maak ik 6 porties. Dan zijn er wat dingen op die op moeten en heb ik 7 porties in de vriezer. Morgen doe ik er wat walnoot door, ik miste iets.

Ik maakte een foto van het smoothiebowl ontbijt ter inspiratie. Vandaag met banaan (3), sinaasappel (2) en een restje diepvries ananas voor 2 personen. Er overheen wat gemalen lijnzaad, 1 brazil nut, paar walnoten en wat muesli.
pi_207417548
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:46 schreef Tuindier het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ik maakte een foto van het smoothiebowl ontbijt ter inspiratie. Vandaag met banaan (3), sinaasappel (2) en een restje diepvries ananas voor 2 personen. Er overheen wat gemalen lijnzaad, 1 brazil nut, paar walnoten en wat muesli.
Lekker! Dat is eigenlijk wel een beter idee voor morgen en overmorgen. Banaan, wat Wunda, mandarijn, ijsblokje sinaasappelsap, lijnzaad en muesli.
Spoilers!
pi_207417681
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Lekker! Dat is eigenlijk wel een beter idee voor morgen en overmorgen. Banaan, wat Wunda, mandarijn, ijsblokje sinaasappelsap, lijnzaad en muesli.
Ik gooi er vooral ook het fruit in dat ik niet meer vers genoeg vind om zo op te eten. Prima manier om ze te verwerken.
pi_207417911
Pannekoekjes worden naar mijn mening vaak ook beter door ze te eten met een fris appeltje met kaneel erbij.
pi_207417950
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:59 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik gooi er vooral ook het fruit in dat ik niet meer vers genoeg vind om zo op te eten. Prima manier om ze te verwerken.
Dat is dus nu het geval met de banaan en de mandarijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 13:16 schreef Tuindier het volgende:
Pannekoekjes worden naar mijn mening vaak ook beter door ze te eten met een fris appeltje met kaneel erbij.
Ik miste net wel iets inderdaad. Ik heb er uiteindelijk cranberryjam bij gegeten en dat maakte het wel een stuk lekkerder. Maar fruit is beter. Over een paar dagen zijn mijn kiwi's klaar om te eten.

In elk geval is dag 1 van het zuivelvrije ontbijt geslaagd :)
Spoilers!
pi_207417965
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:28 schreef Memento-Mori het volgende:
Helden van vivisol zijn net geweest met zuurstof , meteen twee flessen ready to use met masker en op de juiste liters klaargezet naast het bed en de bank. Fijn idee dat dat er nu iig is.
Fijn dat er nu zuurstof is. Maar oh wat ongelofelijk kut dat die clusterhoofdpijn terug is en helaas niet eenmalig -O- Enorme knuffel voor jullie :*

Barreltje. Allemachtig -O- Bij jullie hopelijk snel een oplossing voor de situatie. Niet mooi, zo'n complicatie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207418000
Ik zie al 2 dagen heerlijke ontbijtsuggesties langskomen :9

Vergeet de nederige boterham met pindakaas + topping (banaan, of sambal, of jam, of nog veel meer lekkere dingen) niet :7 Wij hebben altijd Allinson brood en dat rooster ik. 'Gewoon' brood vind ik nu te luchtig en is ook niet echt lekker als je het roostert.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207418247
Fotografeer ik toch zo vaak mijn eten, maar mijn standaardontbijt blijkbaar niet vaak :D.
Terwijl het best een mooi ontbijt is. Kwark & pitten/zaden moet je er nog even bij denken.

SPOILER
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207418344
Ziet er heerlijk uit en kleurrijker dan mijn sobere overnightoats.

En toch vind ik de ochtend impressies van het Ommeland mooier.😉
pi_207418358
Nou, ik waardeer ook wel een mooie foto van eten hoor O+ Prachtige foto's, allemaal.
  woensdag 4 januari 2023 @ 14:08:59 #30
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207418370
tnx lui! , komt vast wel goed.
Meteen maar een beetje m'n netwerk aangesproken en daar zijn al 2 kansen uit voort gekomen.. nu dus nog even gaan solliciteren :)

het scheelt dat ik een goede opleiding en een mooie passende loopbaan heb.. en project management kunnen ze overal wel gebruiken :+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 januari 2023 @ 14:37:23 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207418675
Zwaai vanuit Beek. :W

Met Tele het laatste stuk van het Limespad gelopen. Pittig, maar mooie route. Eindpunt was de Duivelsberg. Tele en ik hedden een gelijkwaardig looptempo dus dat was prettig en het was gezellig!

Busje komt zo!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 januari 2023 @ 14:38:32 #32
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207418684
Kutbericht Barrel. 😔. Hopelijk vind je snel iets nieuws.
pi_207418692
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 13:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie al 2 dagen heerlijke ontbijtsuggesties langskomen :9

Vergeet de nederige boterham met pindakaas + topping (banaan, of sambal, of jam, of nog veel meer lekkere dingen) niet :7 Wij hebben altijd Allinson brood en dat rooster ik. 'Gewoon' brood vind ik nu te luchtig en is ook niet echt lekker als je het roostert.
Heerlijk. Alleen ik krijg het 's ochtends niet weg helaas.

@sigme, dat zijn nog eens geweldige ontbijten :9
Spoilers!
pi_207418707
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:08 schreef Barreltje het volgende:
tnx lui! , komt vast wel goed.
Meteen maar een beetje m'n netwerk aangesproken en daar zijn al 2 kansen uit voort gekomen.. nu dus nog even gaan solliciteren :)

het scheelt dat ik een goede opleiding en een mooie passende loopbaan heb.. en project management kunnen ze overal wel gebruiken :+
Natuurlijk komt het goed. Met zo'n opleiding en zo veel ervaring, willen ze je vast overal.
Spoilers!
pi_207419441
Vakantie geboekt *O* over een paar weken naar zuid-Limburg O+
Was uiteindelijk goedkoper dan ik dacht dus dat is ook mooi meegenomen.
pi_207419452
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:51 schreef Sarabi het volgende:
Vakantie geboekt *O* over een paar weken naar zuid-Limburg O+
Was uiteindelijk goedkoper dan ik dacht dus dat is ook mooi meegenomen.
Leuk! Wat ga je er doen? Biertjes proeven? Wandelen? ...?
pi_207419469
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]
Leuk! Wat ga je er doen? Biertjes proeven? Wandelen? ...?
We doen dit jaar weer mee aan Dry January dus helaas -O- We zagen al dat er een bekend biercafe op loopafstand is :')

Maar het idee is veel wandelen en lezen :)
pi_207419489
:W vanonder dekentje!

Met @borisz gezellig gewandeld *G*
Eerste stuk was pittig, in de regen tegen de wind in. Dan door de stad, lekker veel te zien. En daarna BOS O+ O+ O+

Ik dacht in Beek, ik ken hier de weg en zo ver is het niet naar huis dus ik loop wel.

Bleek nog 10 km te zijn. Woeps _O-
Volgens m'n horloge heb ik nog nooit zo ver gewandeld en nog nooit zo veel stappen op 1 dag. _O_

@Barreltje veel succes! komt vast goed :Y
@Memento-Mori -O- sterkte daar.
pi_207419579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:58 schreef Tele6 het volgende:
:W vanonder dekentje!

Met @:borisz gezellig gewandeld *G*
Eerste stuk was pittig, in de regen tegen de wind in. Dan door de stad, lekker veel te zien. En daarna BOS O+ O+ O+

Ik dacht in Beek, ik ken hier de weg en zo ver is het niet naar huis dus ik loop wel.

Bleek nog 10 km te zijn. Woeps _O-
Volgens m'n horloge heb ik nog nooit zo ver gewandeld en nog nooit zo veel stappen op 1 dag. _O_

@:Barreltje veel succes! komt vast goed :Y
@:Memento-Mori -O- sterkte daar.
En je loopt wel halve marathonnen!? Wat is het verschil voor je?
Gezellig met twee aan de wandel. :s)
pi_207419599
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:09 schreef AnneX het volgende:

[..]
En je loopt wel halve marathonnen!? Wat is het verschil voor je?
Gezellig met twee aan de wandel. :s)
Ja dit was dus 32 km uiteindelijk _O-

En ik moet nog training geven vanavond dus er komt nog een eindje fietsen en een km of 5 bij _O-
  woensdag 4 januari 2023 @ 16:22:01 #41
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207419717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]
We doen dit jaar weer mee aan Dry January dus helaas -O- We zagen al dat er een bekend biercafe op loopafstand is :')

Maar het idee is veel wandelen en lezen :)
Vakantie telt niet mee met dry januari, dat weet iedereen!

;)
pi_207420000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Vakantie telt niet mee met dry januari, dat weet iedereen!

;)
Dat probeer ik ook mijn man wijs te maken :D
Ach ik heb een doos vol nieuwe alcoholvrije biertjes om uit te proberen dus het komt wel goed met ons.
pi_207420411
Ik ga maar negens meer naartoe…

Gisteren gesport terwijl iemand in die ruimte de electra aan het uitbreiden was.

Vandaag bij de tandarts was de halve wachtkamer verbouwd en toen ik in het rustige hoekje ging zitten snapte ik waarom… verstopte riolering die ze leeg aan het zuigen waren :X :r Gelukkig werd ik geboord in een kamer aan de andere kant van de praktijk. Met alle deuren dicht en afzuiging op max.
Tevens geluk dat ik een ochtend afspraak had… ik hoorde vertellen dat de verstopping in de buurt van die ruimte zat. En ze de vloer moesten gaan openbreken :D

Vrijdag een overleg in het theater, ik hoop dat dat niet instort of zo :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 januari 2023 @ 17:45:45 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207420530
Thuis en gedoucht :)
Mooi gebied om er te lopen. Is alleen dan een eindje terug naar Haarlem :P.

En ik kan nu zeggen Limespad ✔. Na Floris V de Tweede voltooide LAW. Achttien maanden geleden het eerste deel. Eigenlijk toen maar drie etappes. En vanaf februari vorig jaar de rest. Alles in een collectie op Komoot :+.
pi_207420547
Thuis. Drukke dag maar omdat ik alleen was vandaag weinig ergernissen ;)
Collega met een dag vrij kwam nog wel even hapjes en drankjes brengen voor de kantoorborrel morgen :?

Zometeen even snel wat eten en om 19 uur naar fysio

Wauw @Tele6 (en @borisz natuurlijk), zo’n eind lopen _O_ en dan moet je nog een keer.

Die ontbijten zien er heerlijk uit, maar net als @Lucky_Strike zou ik dat ook niet wegkrijgen ‘s morgens. En om er nou een uur eerder voor op te staan, neuh
pi_207420645
Na vanochtend kan ik iedere vorm van ontbijt die niet 75 gram pure glucose bevat herwaarderen :+

Ik zette vandaag een badkamermeubel in elkaar. Met de nodige hindernissen (dingen verkeerd om, eigenlijk paste het niet, er ontbrak een schroef :') ) is het gelukt *O* Nu hebben we een pokebowl besteld als beloning.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207421317
Waarom doen mensen mee aan tijdelijk stoppen met alcohol zoals dry januari?
Drink met mate of niet is toch ook prima?
pi_207421362
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:50 schreef Blues het volgende:
Waarom doen mensen mee aan tijdelijk stoppen met alcohol zoals dry januari?

Waarom niet? Er is nog nooit iemand slechter geworden van 1 maand niet drinken. Ik vind de reset altijd wel fijn, zeker na zo'n decembermaand. En het is ook bewezen dat het lichamelijke voordelen heeft.

quote:
Drink met mate of niet is toch ook prima?
Je hoeft er ook niet aan mee te doen :)
pi_207421364
Leuke, gezellig drukkige dag op werk O+
Morgen alweer een tijdelijk nieuw iemand.
Aangenomen voor een project dat nog lang niet start... je verzint t niet _O-
pi_207421532
Ik ben naar kantoor gaan echt niet meer gewend. Nu drie dagen achter elkaar, en morgen nog een laatste keertje maar ik ben echt zo moe. :')

En blij als ik eind van het jaar meer in de buurt woon. *O* Die reistijd helpt natuurlijk niet.
pi_207421597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:09 schreef Myraela het volgende:
Ik ben naar kantoor gaan echt niet meer gewend. Nu drie dagen achter elkaar, en morgen nog een laatste keertje maar ik ben echt zo moe. :')

En blij als ik eind van het jaar meer in de buurt woon. *O* Die reistijd helpt natuurlijk niet.
Ik was maandag op kantoor. Ik was de enige :')
Rest van deze week blijf ik dus maar thuis.
pi_207421693
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:14 schreef sigme het volgende:
Ik was maandag op kantoor. Ik was de enige :')
Rest van deze week blijf ik dus maar thuis.
Bij ons is het ook superrustig. Wij zijn er de hele week om een nieuwe collega in te werken, maar verder was er vandaag bijvoorbeeld helemaal niemand. Ze kunnen die kantoren wel gewoon dichthouden tijdens een reces, en dan de week daarvoor en daarna voor de zekerheid ook. :')
pi_207421709
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:22 schreef Myraela het volgende:

[..]
Bij ons is het ook superrustig. Wij zijn er de hele week om een nieuwe collega in te werken, maar verder was er vandaag bijvoorbeeld helemaal niemand. Ze kunnen die kantoren wel gewoon dichthouden tijdens een reces, en dan de week daarvoor en daarna voor de zekerheid ook. :')
Bij ons hebben we 4 van de 16 verdiepingen 'open' in de periode tussen kerst & oud/nieuw
pi_207421796
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:24 schreef sigme het volgende:
Bij ons hebben we 4 van de 16 verdiepingen 'open' in de periode tussen kerst & oud/nieuw
De periode tussen Kerstmis en O&N waren wij helemaal dicht. Voor het eerst overigens, maar deze week dus wel weer helemaal open.
pi_207421876
@Lucky_Strike ben er vandaag even niet aan toegekomen, maar morgen op terugweg van vriendinnetje fiets ik langs de brievenbus dus dan gaan de pillen op de post! Ik doe idd gewoon in envelop, voor zoiets kleins is pakketje idd helemaal niet nodig :)
pi_207421903
Pfff blij dat ik toch een wat uitgebreidere fysio verzekering heb, kreeg de pees met zelf masseren niet meer soepel. Liggen janken tijdens de behandeling. Nu zit er tape op de knie en gaat het ietsje beter.
pi_207421977
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:22 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik wil er helemaal niet zijn, maar er ligt een nieuwe computer op me te wachten. Graag zsm afhalen op anderhalf uur ov reizen van hier tussen 10 en 12.
Wat zou een koerier kosten voor die trip?
pi_207422266
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff blij dat ik toch een wat uitgebreidere fysio verzekering heb, kreeg de pees met zelf masseren niet meer soepel. Liggen janken tijdens de behandeling. Nu zit er tape op de knie en gaat het ietsje beter.
Ik las 'ik kreeg de poes niet meer soepel'. :') Fijn dat het met tape wel iets beter gaat. Kunnen iets van pijnstillers bij zo'n behandeling niet helpen?
pi_207422310
Ik heb net m'n zorgverzekering toch maar weer teruggezet naar geen aanvullend pakket. Misschien volgend jaar.
pi_207422354
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:16 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik las 'ik kreeg de poes niet meer soepel'. :') Fijn dat het met tape wel iets beter gaat. Kunnen iets van pijnstillers bij zo'n behandeling niet helpen?
Dat zou mij wel helpen maar hij moet ook niet te ver gaan omdat ik minder voel. Straks als ik naar bed ga neem ik wel wat in.
  woensdag 4 januari 2023 @ 20:22:47 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207422362
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wil er helemaal niet zijn, maar er ligt een nieuwe computer op me te wachten. Graag zsm afhalen op anderhalf uur ov reizen van hier tussen 10 en 12.
Wat zou een koerier kosten voor die trip?
Worth it! Die koerier dus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207422486
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Worth it! Die koerier dus
Ja
Doen ze niet hè.
  woensdag 4 januari 2023 @ 20:37:20 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207422525
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja
Doen ze niet hè.
Je moet het gewoon niet vragen, en al helemaal niet formeel vragen. Lekker met degene waar die laptop nu in het hok ligt dealtje sluiten.
Ideaal gezien ken je diegene en kun je even mooi paaien om dat te doen voor je *)
  woensdag 4 januari 2023 @ 20:38:36 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207422539
Ik zit nu op eenmaal per week naar kantoor en vind dat wel een prima hoeveelheid. Samenwerken op hogere niveau sessies daar en ouwehoeren is prima. Af en toe naar een klant toe voor het hogere niveautje ouwehoeren.
Rest kan en doe ik dus wel lekker thuis man >:O
pi_207422705
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:43 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike ben er vandaag even niet aan toegekomen, maar morgen op terugweg van vriendinnetje fiets ik langs de brievenbus dus dan gaan de pillen op de post! Ik doe idd gewoon in envelop, voor zoiets kleins is pakketje idd helemaal niet nodig :)
Is goed hoor. Heeft geen haast.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Auw :X
Spoilers!
pi_207422977
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Je moet het gewoon niet vragen, en al helemaal niet formeel vragen. Lekker met degene waar die laptop nu in het hok ligt dealtje sluiten.
Ideaal gezien ken je diegene en kun je even mooi paaien om dat te doen voor je *)
Ja deze dus niet toevallig.
pi_207422991
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:37 schreef Molo het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:38 schreef Molo het volgende:
Ik zit nu op eenmaal per week naar kantoor en vind dat wel een prima hoeveelheid. Samenwerken op hogere niveau sessies daar en ouwehoeren is prima. Af en toe naar een klant toe voor het hogere niveautje ouwehoeren.
Rest kan en doe ik dus wel lekker thuis man >:O
Oh ja mijn probleem ermee is dus ook dat ik normaal maar eens in de maand ofzo daar mijn gezicht laat zien.
Of iets minder, als het lukt.
  woensdag 4 januari 2023 @ 21:43:19 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207423760
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
Oh ja mijn probleem ermee is dus ook dat ik normaal maar eens in de maand ofzo daar mijn gezicht laat zien.
Of iets minder, als het lukt.
Kun je nog max een maand wachten? O-) vast wel toch, als je beetje in bochten wurmt? Komt goed *O*

Ik heb ergens ooit vijf jaar gewacht om mijn vaste contract te tekenen. Want moest ervoor naar andere locatie. Werd op een gegeven moment een soort sport het te rekken _O-
pi_207424833
Speciaal voor @fietsie verkopen ze nu dit _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 januari 2023 @ 22:44:32 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207424996
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:45 schreef borisz het volgende:
En ik kan nu zeggen Limespad ✔. Na Floris V de Tweede voltooide LAW. Achttien maanden geleden het eerste deel. Eigenlijk toen maar drie etappes. En vanaf februari vorig jaar de rest. Alles in een collectie op Komoot :+.
Overigens er is nog een bonusroute van het Limespad. Via Z80 (Kleve) en Kalkar naar Xanten. (65km)
Tocht staat niet in het boekje, maar op Wandelnet hebben ze er wel een GPX aan toegevoegd. Zou ook een leuk tripje kunnen zijn voor en midweek :+
pi_207426704
Mogge!
Het is donker buiten :+.
Wel droog-ig.
  donderdag 5 januari 2023 @ 08:39:51 #72
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207426973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Speciaal voor @:fietsie verkopen ze nu dit _O- [ afbeelding ]
Op de een of andere manier krijg ik altijd zo'n jeuk van dat gwoon :o
En nu hebben ze het dus helemaal verpest _O- :+
  donderdag 5 januari 2023 @ 08:40:10 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207426976
Hier is het ook droog! *O*
pi_207426987
Goedemorgen! Ik heb eindelijk weer eens een nacht doorgeslapen, zelfs met doodnormale dromen. Ik ben helemaal gelukkig O+
Spoilers!
pi_207427017
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Op de een of andere manier krijg ik altijd zo'n jeuk van dat gwoon :o
En nu hebben ze het dus helemaal verpest _O- :+
Dat heb ik ook :D Enorm afstotende naam.

Vroeger heette dat toch Markant? Mijn oma kocht dat wel eens en alles van dat huismerk was van slechtere kwaliteit dan andere huismerken.
Spoilers!
pi_207427037
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef borisz het volgende:

[..]
Overigens er is nog een bonusroute van het Limespad. Via Z80 (Kleve) en Kalkar naar Xanten. (65km)
Tocht staat niet in het boekje, maar op Wandelnet hebben ze er wel een GPX aan toegevoegd. Zou ook een leuk tripje kunnen zijn voor en midweek :+
Leuk dat je gisteren met @Tele6 hebt gewandeld. Jij komt nog eens ergens met zo'n lange afstandshobby.
Spoilers!
  donderdag 5 januari 2023 @ 08:54:30 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207427100
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vroeger heette dat toch Markant? Mijn oma kocht dat wel eens en alles van dat huismerk was van slechtere kwaliteit dan andere huismerken.
Geen idee.. ik ben sowieso een A-merken popje :@ O-)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 januari 2023 @ 08:54:57 #78
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207427104
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Markant en Perfekt (beide huismerken) zijn samengevoegd tot Gwoon idd.
pi_207427113
Ik hou alleen van O Lacy
  donderdag 5 januari 2023 @ 08:56:46 #80
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207427118
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:55 schreef Vanyel het volgende:
Ik hou alleen van O Lacy
Oh dat hadden wij ook vroegah..
En toen las mn moeder ook nog de Nouveau _O-
pi_207427146
quote:
Ik hou alleen van O Lacy
Oh ja. Welke winkel had dat ook alweer?
Spoilers!
  donderdag 5 januari 2023 @ 09:06:51 #82
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207427177
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
De Konmar iig..
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 januari 2023 @ 09:45:08 #83
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207427418
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Leuk dat je gisteren met @:tele6 hebt gewandeld. Jij komt nog eens ergens met zo'n lange afstandshobby.
Het is ook leuk om zo het land te ontdekken :). Nadeel als je naar, voor mij een uithoek gaat, dan is het 7u weg en 17u thuis. Nu is het vakantietijd en is het niet erg. Maar in een regulier weekend hou ik om en nabij de twee uur reistijd aan als grens voor een dagtrip. Zwolle, Arnhem, Den Bosch, Dordrecht is dan goed te doen..
Ik zou ook wel eens naar Drenthe willen, maar dat is voor een dagje eigenlijk niet te doen.

En ohja voor het eerst heb ik echt een probleem om het OV ergens te komen. Als ik het laatste stuk van het Waterliniepad wil lopen. Van Werkendam naar Dordrecht door de Biesbosch dan zal ik echt gedropt moeten worden. De bus van Dordrecht naar Werkendam is afgeschaald tot scholierenlijn en rijdt nog maar 2x per dag heen en 2x terug.
Tzt kijk ik dan iemand maar even lief aan om me te droppen.
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:09:24 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207428183
quote:
Ik hou alleen van O Lacy
Wat maken die?
pi_207428371
Ik kijk nu Leaving Neverland :'(
Spoilers!
pi_207428439
Goedemorgen, alweer sinds 8 aan het werk op kantoor. Weer'n kort nachtje gehad maar komt ook wel weer goed.
pi_207428642
Wat is er leuker in je vakantie… dan een vakantie boeken *O*
Nachttrein naar Wenen geboekt (en terug) voor in mei nu nog accommodatie zoeken en opera’s boeken en andere dingen O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207428875
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20230105_41830878

Chaos hier op werk 🙈
Heel interessant om te zien hoe iedereen hier mee omgaat *O*
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:08:33 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207428955
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:02 schreef Blues het volgende:

Chaos hier op werk 🙈
Iemand een verkeerd mailtje geopend? :+

'storing', ben benieuwd wat de oorzaak is :P

Sterkte met de chaos!
pi_207429003
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Iemand een verkeerd mailtje geopend? :+

'storing', ben benieuwd wat de oorzaak is :P

Sterkte met de chaos!
Cyber attack?
Poetin?

Er wordt vanalles geroepen. _O-
Straks weer crisisoverleg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 05-01-2023 12:21:30 ]
pi_207429029
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bij ons de Groenwoud(t).
Met een waarlijk afschuwelijke jingle, maar op elk product stond een foto van Isabelle o lacy over hoeveel belang ze hechtte aan fantastisch xxx. Altijd lollig, op je wcpapier enzo
pi_207429130
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Cyber attack?
Poetin?

Sterkte!
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat is er leuker in je vakantie… dan een vakantie boeken *O*
Nachttrein naar Wenen geboekt (en terug) voor in mei nu nog accommodatie zoeken en opera’s boeken en andere dingen O+
Oh heerlijk! Wenen vond ik zo’n fijne stad.
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:30:54 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207429190
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Cyber attack?
Poetin?

"De Russen komen!"

Zeiden we bij storingen vroeger vaak eigenlijk als geintje..... Maar tegenwoordig..... :X

Zit jij daarbij als key-user?
  donderdag 5 januari 2023 @ 13:06:01 #94
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207429504
Ghehe hier hadden we met oud en nieuw ook een akkefietje
SPOILER
Eerste reactie ook: Poetin :+
  donderdag 5 januari 2023 @ 13:15:25 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207429570
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:06 schreef Barreltje het volgende:
Ghehe hier hadden we met oud en nieuw ook een akkefietje
SPOILER
Eerste reactie ook: Poetin :+
_O-

Klaus Swab kan het ook nog gedaan hebben oO<
  donderdag 5 januari 2023 @ 13:27:10 #96
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207429679
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:15 schreef Molo het volgende:

[..]
_O-

Klaus Swab kan het ook nog gedaan hebben oO<
Oh die moest ik , gelukkig :+ , even Googlen..

Maar vooruit, ja kan ook
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 13:32:28 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207429733
Een ingegroeide teennagel, is dat iets voor de huisarts of pedicure? Gevalletje zorg niet onnodig belasten :@

En dat ik geen flauw idee zou hebben hoe ik een afspraak maak bij de huisarts want je kunt niet meer bellen dacht ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 5 januari 2023 @ 13:49:30 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207429924
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:32 schreef derLudolf het volgende:
Een ingegroeide teennagel, is dat iets voor de huisarts of pedicure? Gevalletje zorg niet onnodig belasten :@

En dat ik geen flauw idee zou hebben hoe ik een afspraak maak bij de huisarts want je kunt niet meer bellen dacht ik.
Je woont nog thuis toch? Lijkt me een uitstekende vraag voor je moeder, en eventueel ook fysieke hulp door je moeder
En vraag haar ook hoe je het bij moet houden om herhaling te voorkomen :+
pi_207429947
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:32 schreef derLudolf het volgende:

Ik zou denken dat dat ervan afhangt of het ontstoken is, en hoe erg. De huisarts zal er denk ik niets aan doen, hooguit antibiotica voorschrijven als het erg uit de hand loopt. En de pedicure doet er wel iets aan. En die kun je gewoon bellen.
pi_207430427
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Je woont nog thuis toch? Lijkt me een uitstekende vraag voor je moeder, en eventueel ook fysieke hulp door je moeder
En vraag haar ook hoe je het bij moet houden om herhaling te voorkomen :+
Ik ben ook een moeder van een kind met een ingregroeide teennagel (ok, dat kind is 7) en ik weet ook echt niet wat ik daarmee moet hoor :D. Ik twijfel dus ook al tijden of ik de huisarts moet bellen. Hij heeft er weinig last van, maar toch vind ik het vreemd dat hij op zijn leeftijd al zoveel nagelproblemen heeft (ook een kalknagel bijv.).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207430520
Ik ga voor de ingegroeide teennagels van mijn kind direct naar de podotherapeut.

Die heb ik de eerste keer gebeld of ik hier iets mee moest. En toen was het advies om langs te komen omdat het bij warm weer snel klachten kan geven.
  donderdag 5 januari 2023 @ 14:46:45 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207430526
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik ben ook een moeder van een kind met een ingregroeide teennagel (ok, dat kind is 7) en ik weet ook echt niet wat ik daarmee moet hoor :D. Ik twijfel dus ook al tijden of ik de huisarts moet bellen. Hij heeft er weinig last van, maar toch vind ik het vreemd dat hij op zijn leeftijd al zoveel nagelproblemen heeft (ook een kalknagel bijv.).
Watje eronder peuren en nagel er overheen laten groeien. Bij kinderen is vaak het nagelbed nog in ontwikkeling en kan gekke vormen aannemen. Lepelnagels enzo.
Kan je (itt het karakter van kinderen) nog een beetje tweaken :+

Kalknagels is wel bijzonder, maar schimmels kunnen sowieso wel op elke leeftijd voorkomen in principe.

Ludolfs moeder is een echte Drenthse vrouw op leeftijd, die heeft vast tips en hands on ervaring hiermee :P
  donderdag 5 januari 2023 @ 14:47:20 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207430537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga voor de ingegroeide teennagels van mijn kind direct naar de podotherapeut.
Serieus?

Wat is de aanloop daar naartoe geweest? Benieuwd nu :P
pi_207430551
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Serieus?

Wat is de aanloop daar naartoe geweest? Benieuwd nu :P
Nou, ik loop zelf in die praktijk. Dus ik belde ze met deze vraag. Ik denk omdat ze op hun site hebben staan dat ze ingegroeide teennagels bij kinderen behandelen. 'Graag langskomen' was het antwoord. Dat deed ik. :+
  donderdag 5 januari 2023 @ 14:51:33 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207430599
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nou, ik loop zelf in die praktijk. Dus ik belde ze met deze vraag. Ik denk omdat ze op hun site hebben staan dat ze ingegroeide teennagels bij kinderen behandelen. 'Graag langskomen' was het antwoord. Dat deed ik. :+
Oh heel praktische handelsgeest _O-
Ik dacht dat er een heel heftig traject met ellende aan vooraf gegaan was joh :D
  donderdag 5 januari 2023 @ 14:52:09 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207430606
Moet werken maar zit voor een groep van 11 een wintersportvakantie te regelen

Prioriteiten O+
pi_207430610
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hmm misschien ook eens bellen dan. Nooit over nagedacht dat dat een optie was. Op de site van een locale podotherapeut staat niks over dit soort klachten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207430650
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh heel praktische handelsgeest _O-
Ik dacht dat er een heel heftig traject met ellende aan vooraf gegaan was joh :D
Nee hoor :D Ik bel altijd maar gewoon, als het onzin is, hoor ik het wel. Maar ze willen blijkbaar kinderen op tijd zien met teennagels.
pi_207430660
Wel blij dat ik niet de enige ben die denkt "maar dan bel je toch gewoon met je vraag"
pi_207430668
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:46 schreef Molo het volgende:

Ludolfs moeder is een echte Drenthse vrouw op leeftijd, die heeft vast tips en hands on ervaring hiermee :P
Een soort Klazien uit Zalk?
Spoilers!
pi_207430690
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:56 schreef Lonaa het volgende:
Wel blij dat ik niet de enige ben die denkt "maar dan bel je toch gewoon met je vraag"
Ik redeneer ook vanuit mezelf als zorgverlener: ik heb liever dat mensen bellen bij zorgen dan eindeloos zelf modderen. 'De zorg niet belasten' vind ik geen sterk argument. We zijn er voor vragen, als we het te druk hebben is dat óns probleem en niet die van de patiënt. Als je je vraag helder en vriendelijk formuleert, is niemand er uren mee bezig. En preventie is een groot goed.
  donderdag 5 januari 2023 @ 15:07:43 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207430795
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Een soort Klazien uit Zalk?
Precies dat is mijn mental image ja :D
  donderdag 5 januari 2023 @ 15:10:35 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207430827
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik redeneer ook vanuit mezelf als zorgverlener: ik heb liever dat mensen bellen bij zorgen dan eindeloos zelf modderen. 'De zorg niet belasten' vind ik geen sterk argument. We zijn er voor vragen, als we het te druk hebben is dat óns probleem en niet die van de patiënt. Als je je vraag helder en vriendelijk formuleert, is niemand er uren mee bezig. En preventie is een groot goed.
Nou, ja en nee.

Je wilt niet dat mensen te lang doorlopen met iets of te laat komen. Voorkomen is beter dan genezen.

Maar tegelijkertijd, niet alles hoeft door een zorgverlener als eerste beoordeeld te worden vind ik. En de beroepsgroep vindt dat ook. Vandaar dat zaken als thuisarts.nl zo gepromoot worden.
De huisarts is niet bedoeld als aanspreekpunt voor álles. Daar kan vaak een slag gemaakt worden voorafgaand daaraan, door zelf na te denken, informatie in te winnen of andere zaken.
En dat geeft wel degelijk ook minder druk op de zorg.
pi_207430857
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:02 schreef Blues het volgende:

Chaos hier op werk 🙈
Net op de autoradio gehoord. Pffft.

@borisz in Drente een weekendje naar Dwingelo naar Drentse Liefde O+
Wij hebben gefietst. Over de heide en door het bos.
Loopt daar een erkend wandelpad langs?

Eén luxe amandelstol down. Nog één te gaan.
En dan met Pasen weer. Met veel moeite wel 2 kg eraf (gesport?) vorig jaar en nu! weer erbij. Potverdrie hopelijk gaat het er snel weer af.
Dan zit de kleding net iets prettiger.
pi_207430877
DerLudolf vraagt het toch gewoon!? En heeft nu antwoord.
pi_207430961
Ik vind ook lastig dat het zo moeilijk is om een gemeenschappelijk maatgevoel te ontwikkelen, of te bepalen wat dan wel zorgbehoevend is en wat niet.

Op de top van de coronadramatijd kreeg de vrouw van een collega corona. Dit in de tijd dat huisgenoten van lijers zonder pardon ook in quarantaine moesten, minimaal vijf (?) dagen, klachten of geen klachten. Vanuit alle kanalen werd verzocht om pas daarna te gaan testen, omdat eerder testen niks opleverde en de teststraten uit hun voegen barstten.
Collega ging in zijn quarantainetijd DRIE KEER testen. Drie keer! Terwijl de wachtrijen overal enorm waren, hij toch nergens heen mocht, en hij precies nul klachten had.
Maar waarom dan, vroeg ik in mijn naïviteit.
Daar betalen we toch gewoon voor!?, zei hij, niet begrijpend waarom ik zo raar geschokt reageerde.

Hoogopgeleide, intelligente kerel, verder ook geen piepzak ofzo. Sindsdien nog regelmatig meegemaakt dat ik echt :o :o zat bij de dingen waar hij voor naar een huisarts gaat, waarvan ik denk dat lost zich vanzelf wel op.
Dat vind ik dan toch ook echt zinloze belasting van de zorg.

SPOILER
  donderdag 5 januari 2023 @ 15:26:09 #117
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207431023
ik denk dat wij als nederlanders vaak toch wel wat zorgmijdend zijn opgegroeid hoor..
toen m'n moeder vorige week vroeg of ik m'n pa hier langs kon sturen bij de huisarts, dan twijfel ik daar dus niet aan dat dat nodig is.
huisarts was wat afwachtend, want iedereen heeft griep of RS virus en pa is toch al een oudere man. toch even geluisterd naar hart en longen, en dat viel heus wel mee. daarna even de ontstekingswaarden laten checken, die waren toch wel ERG hoog, dus meteen dan wel weer antibiotica er tegen aan..

Ik had eerst wel een beetje het gevoel dat ze dacht dat die oude man zat te zeuren, en was toen ergens wel blij dat het ( blijkbaar) toch een longontsteking bleek te zijn.. je voelt je bijna schuldig dat je er heen gaat zeg! :o
pi_207431094
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:21 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind ook lastig dat het zo moeilijk is om een gemeenschappelijk maatgevoel te ontwikkelen, of te bepalen wat dan wel zorgbehoevend is en wat niet.

Op de top van de coronadramatijd kreeg de vrouw van een collega corona. Dit in de tijd dat huisgenoten van lijers zonder pardon ook in quarantaine moesten, minimaal vijf (?) dagen, klachten of geen klachten. Vanuit alle kanalen werd verzocht om pas daarna te gaan testen, omdat eerder testen niks opleverde en de teststraten uit hun voegen barstten.
Collega ging in zijn quarantainetijd DRIE KEER testen. Drie keer! Terwijl de wachtrijen overal enorm waren, hij toch nergens heen mocht, en hij precies nul klachten had.
Daar betalen we toch gewoon voor!?, zei hij, niet begrijpend waarom ik zo raar geschokt reageerde.

Hoogopgeleide, intelligente kerel, verder ook geen piepzak ofzo. Sindsdien nog regelmatig meegemaakt dat ik echt :o :o zat bij de dingen waar hij voor naar een huisarts gaat, waarvan ik denk dat lost zich vanzelf wel op.

SPOILER
Herkenbaar.

En (mede) daardoor zie ik de laatste tijd te vaak de andere kant: mensen die niet serieus worden genomen door hun huisarts, specialist en SEH, ook als wij als zorgverleners onze zorgen uitspreken. Zaken als benauwd zijn, niet meer kunnen lopen, eten en/of drinken lijkt tegenwoordig geen indicatie meer te zijn :')
Bij minimaal 2 cliënten had een eerdere opname een flinke achteruitgang kunnen voorkomen. Gelukkig zijn er tot dusver nog geen doden gevallen :X
pi_207431146
Tevens andere werkfrustratie:
Last minute projecten teruggeven, omdat men ontslag neemt ‘en het dan niet goed kan afronden’.

‘Ja ik weet dat je vakantie hebt, maar wilde het je persoonlijk vertellen’. Nou bedankt. En zou je dan NU de overdracht in gang kunnen zetten, zodat ik daar in mijn vakantie niet mee aan de slag hoef?
Helaas heb ik over de verdeling niks te zeggen, maar ik ga de komende dagen wel be/meedenken hoe die collega toch nog optimaal ingezet kan worden. Want als ze alles zo teruggeeft heeft ze in haar uitwerkperiode niks te doen :7
  donderdag 5 januari 2023 @ 15:37:54 #120
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207431189
ik bedacht me vandaag dat ik deze zomer nu WEL op vakantie kan omdat m'n contract niet verlengd wordt.. normaal gesproken zou ik aankomende zomer weken op de eilanden moeten zitten in de drukke periode. maar mijn laatste dag valt nu MIDDEN in die periode..
ik naar de eilanden ?? hmm.. ga ik nog even over nadenken hoor... ^p^
pi_207431355
Ah, lekker je vakantiedagen opnemen net voor einde contract, nieuwe baan pas een maand na einde oude in laten gaan (als dat financieel lukt), 6 weken vrij in de zomer ^O^
  donderdag 5 januari 2023 @ 15:50:07 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207431367
quote:

SPOILER
Je spoiler heeft daar ook absoluut mee te maken ja :Y
Wordt sowieso in de zorg heel veel gedaan op gevoel en subjectieve beleving terwijl er vaak best gegronde/objectieve informatie beschikbaar is als je één stapje verder denkt. Daar komen bepaalde, zeker culturele, groepen, echt heel belabberd uit en worden erin benadeeld.

Ik zie trouwens dat hier alles op één hoop wordt gegooid in posts. Ik vind mensen die klagen over benauwdheid of die ouder zijn en longklachten hebben wel wat anders dan een ingegroeide teennagel hoor. Dat laatste lijkt me vrij duidelijk niet urgent iig.
  donderdag 5 januari 2023 @ 15:50:30 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207431376
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:49 schreef Vanyel het volgende:
Ah, lekker je vakantiedagen opnemen net voor einde contract, nieuwe baan pas een maand na einde oude in laten gaan (als dat financieel lukt), 6 weken vrij in de zomer ^O^
Ja man, doen!
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 17:13:10 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207432337
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Precies dat is mijn mental image ja :D
Foute aanname. In tegenstelling tot sommigen wordt ik niet boos om een verkeerde aanname trouwens.

Als ze zo'n goede genezer was had ze zichzelf wel het nodige bespaard overigens. Binnenkort is de heup voor ei l revisie aan de beurt. Tzt hoeft het crematorium geen te rekening te sturen, ze verdienen genoeg aan al dat titanium :7

Nou ja het is ook gemakzucht van mij hoor, geen zin om veel moeite te doen en dat ze mij dan vertellen dat ik naar een pedicure moet.
pi_207432340
Ik ging om 1500 uur naar huis *O* storing opgelost om 1545 *O* nu weekend *O* tukkie gedaan *O* wijntje ingeschonken *O*
pi_207432357
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:56 schreef Lonaa het volgende:
Daar zijn we voor *O*
pi_207432881
Gaat goed op werk, ik zag hem al aankomen *O*

SPOILER
  donderdag 5 januari 2023 @ 18:19:29 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207433060
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gaat goed op werk, ik zag hem al aankomen *O*

SPOILER
Spanning en sensatie O+

Heb ooit ergens gewerkt waar het land verkocht was en ze het per ongeluk qua overdracht een jaar te vroeg hadden verkocht. Dus de toko had toen dat jaar eigenlijk nog dat pand nodig
Toen moesten ze elders een jaar een pand voor duur huren O+
Handig O+
Zorg O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Molo op 05-01-2023 18:50:38 ]
  donderdag 5 januari 2023 @ 18:21:07 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207433085
Overigens:

http://www.moetiknaardedokter.nl

Is nog niet echt ideaal qua zoekfuncties, maar het idee is wel top
pi_207433346
Hoihoi,
Nog geen weekend, collega heeft morgen een uitvaart dus morgenochtend werk ik een paar uur.
En in de middag met Nika naar de dierenarts, ze is zo sip. Eet nauwelijks, is zo maar op te pakken en blijft dan op schoot zitten (heeft ze in 9 jaar hier nog maar zelden gedaan) en ze is brood mager. Heb er een hard hoofd in.

Wat een gedoe @blues. Inderdaad als iemand wat verkeerds wil moet je wat kabels doorknippen.
Herken dat ook wel, soms te laat naar de dokter gaan. Nu ook eigenlijk weer te laat naar de fysio -O-
pi_207433435
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 18:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Spanning en sensatie O+

Heb ooit ergens gewerkt waar het land verkocht was en ze het per ongeluk qua overdracht een jaar te vroeg hadden verkocht. Dus de toko had toen dat jaar eigenlijk nog dat pand nodig
Toen moesten ze elders een jaar een land voor duur huren O+
Handig O+
Zorg O+
_O-
De zorg O+ :')

Leuk trouwens dat jouw autocorrect er ook land van maakt :+
Of werkte je op een zorgboerderij? Lijkt me echt wat voor jou *O*
pi_207433460
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 18:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoihoi,
Nog geen weekend, collega heeft morgen een uitvaart dus morgenochtend werk ik een paar uur.
En in de middag met Nika naar de dierenarts, ze is zo sip. Eet nauwelijks, is zo maar op te pakken en blijft dan op schoot zitten (heeft ze in 9 jaar hier nog maar zelden gedaan) en ze is brood mager. Heb er een hard hoofd in.

Wat een gedoe @:blues. Inderdaad als iemand wat verkeerds wil moet je wat kabels doorknippen.
Herken dat ook wel, soms te laat naar de dokter gaan. Nu ook eigenlijk weer te laat naar de fysio -O-
Ach, Nika ;( O+
  donderdag 5 januari 2023 @ 18:54:33 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207433548
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 18:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
_O-
De zorg O+ :')

Leuk trouwens dat jouw autocorrect er ook land van maakt :+
Of werkte je op een zorgboerderij? Lijkt me echt wat voor jou *O*
_O-

Ja ik moet niet multitasken, dat werkt niet en autocorrect straft me ervoor :+

Ik ben weleens op een zorgboerderij geweest, waar mijn vader ooit een soort van bijbaan had. Heb er een pot aardbeienjam gekocht van een downer :P
Dichterbij dan dat ben ik er nooit mee in aanraking gekomen
pi_207433877
Nika ;(
Hopelijk valt het mee @Kaatje1 :*
pi_207434006
Voor het volk uit de omgeving.
https://trinhstreetfood.nl/
Tikje west van Utrecht, vrij nieuw en superlekker. Zelfs de toetjes :9~
  donderdag 5 januari 2023 @ 19:46:19 #136
63722 z80
I fink you freaky
pi_207434364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef borisz het volgende:

[..]
Mooie route om te lopen. Ook met het OV fatsoenlijk de verschillende dorpjes te bereiken. En vanaf het eindpunt naar Nederland is ook goed te doen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 5 januari 2023 @ 19:49:34 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207434416
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:24 schreef Vanyel het volgende:
Zo dat ziet er verrekte lekker uit zeg :9~
pi_207435038
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:24 schreef Vanyel het volgende:
Leuk *G*
Zandweg de Meern, daar heb ik paardgereden O+
pi_207435936
quote:

SPOILER
Nou, ik was dus opgevoed met het idee dat je eigenlijk pas de dokter belt als je er zelf niet uit komt en pas een dokter buiten kantooruren als het echt echt echt heel erg slecht met je gaat. Ik heb wel eens echt doodziek afgewacht tot 8 uur 's morgens op maandagochtend.

Maar wat ik nadien allemaal langs heb zien komen waarvoor mensen naar de dokter gaan (incl midden in de nacht) :o Vergeleken daar mee is de ingegroeide teennagel van derLudolf serieuze business en super spoed.
pi_207435966
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2023 18:21 schreef Molo het volgende:
Overigens:

http://www.moetiknaardedokter.nl

Is nog niet echt ideaal qua zoekfuncties, maar het idee is wel top
Ik heb een paar kleine klachtjes en dacht: eens kijken. Staan er niet tussen. Ik neem aan dat het dan altijd 'nee, je moet niet naar de dokter' is.
pi_207436152
@Kaatje1 sterkte met Nika :* misschien is het gewoon wel op te lossen, ik hoop met je mee.
  donderdag 5 januari 2023 @ 21:44:32 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207436232
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb een paar kleine klachtjes en dacht: eens kijken. Staan er niet tussen. Ik neem aan dat het dan altijd 'nee, je moet niet naar de dokter' is.
Moet nog een tíkje doorontwikkeld worden ja :+

Je kunt op dit moment beter chatGPT om raad vragen denk ik :T
  donderdag 5 januari 2023 @ 21:47:05 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207436276
chatGPT zegt alleen naar de huisarts als je je schoenen niet meer aankrijgt of diabetes hebt :D
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 21:51:22 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207436341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kon ingegroeide/pijnlijke nagel ook niet aanklikken
pi_207436396
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:51 schreef derLudolf het volgende:
Ik kon ingegroeide/pijnlijke nagel ook niet aanklikken
_O-

Het was in de vorige eeuw en ik had een heel ouderwetsche zeer toegewijde huisarts die denk ik geen tijd had voor zijn eigen gezin of vrije tijd en die heeft toen zelf mijn ingegroeide teennagel behandeld.

En ik heb zelf twee ingegroeide teennagels op de OK gedaan.

SPOILER
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 22:02:09 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207436490
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
_O-

Het was in de vorige eeuw en ik had een heel ouderwetsche zeer toegewijde huisarts die denk ik geen tijd had voor zijn eigen gezin of vrije tijd en die heeft toen zelf mijn ingegroeide teennagel behandeld.

SPOILER
_O-
  donderdag 5 januari 2023 @ 22:22:17 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207436760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
_O-

SPOILER
_O- jezus lekker dan :D
pi_207437100
Wbt zorg: ik zit bij een praktijk waar het eigenlijk nooit druk is, als ik bel voor een afspraak kan ik vrijwel altijd dezelfde middag nog terecht, ook als de assistente denkt dat het niet per se nodig is maar ik het wel fijn vind om even gezien te worden (zonder dat ik iets zeg over op welke termijn). Er zitten vooral veel studenten bij, dus veelal relatief jonge gezonde mensen, denk dat dat nogal scheelt. Ik bel dus gewoon de assistente als ik twijfel of ik ergens voor langs moet komen, en als ik me zorgen maak krijg ik gewoon zonder aandringen of iets een afspraak ook als zij denkt van niet, en als zij me genoeg gerustgesteld heeft dan is dat ook prima. Ik kom dus weleens bij de huisarts voor een klacht waarvoor medisch gezien misschien niet per se een bezoek nodig was, anderzijds levert het gezien zijn me mentaal dan zoveel rust op dat dat ook weer op een andere manier zorgbelasting scheelt. En vind het ook wel prettig dat dingen terug te vinden zijn, want soms is het ook een combinatie van klachten over een langere periode die ertoe leidt dat iets toch verder moet worden uitgezocht oid.

De huisartsenpost heb ik wel maar vijf keer gebeld in m'n hele leven. Dus mijn wellicht overbodige zorgbelasting ligt wel vooral bij huisarts, niet bij de spoedposten. Bal op voet, bal op hoofd, stick op hoofd, botsing met hoofd tijdens herstel van hersenschudding na die stick op hoofd en ziek + benauwd + hoge koorts die ruim n dag weg was geweest en terugkwam. Eerste vier was overleg (en voor voet volgende ochtend via huisarts alsnog foto) genoeg, laatste moest ik wel voor langskomen.
pi_207437203
Ik vind het eigenlijk heel niet zo'n gekke vraag, want ik heb er ook een en godnondeju dat kreng doet soms echt heel zeer en is al een keer ontstoken geraakt en na maanden eens losgelaten. En nu is 'ie weer verkeerd teruggegroeid. }:| En laten we wel wezen; voor een schimmelinfectie down under willen ze je ook vaak graag de eerste keer zien, terwijl je er natuurlijk ook gewoon zo'n capsule bij het Kruidvat voor kan halen. :+ .

Het is natuurlijk geen spoed, maar goed, ik ga er dan ook niet mee naar de SEH ofzo.
/TMI

Nog in hetzelfde genre: Vannacht badend in het zweet wakker geworden en nu al twee dagen kiespijn. Maar ik schijt 37 kleuren voor de mondhygieniste, dus tegen de tijd dat ik haar (of de tandarts zie) kunnen ze die kies vast wel weer trekken, want dan smeek ik er om :')

Verder is het mooi kut met peren, oma valt de laatste tijd vaak en heeft nu voor de tweede keer in korte tijd haar heup gebroken. Nouja, de andere dan. Morgen heeft mijn moeder een gesprek met de arts. Van wat ik van mijn vader begreep wordt het of opereren met alle risico's en gevolgen van dien (89 jaar, zwaar dementerend...... vorige keer heeft de Alzheimer ook een enorme spurt genomen na een opname. En het is niet alsof ze na deze OK geen pijn heeft of makkelijk weer zal lopen) of 'met flinke pijnmedicatie een paar weken wachten totdat ze waarschijnlijk sterft' .

Ik hoop dat het gesprek morgen iets rooskleuriger is, maar ik vrees ervoor. ;(

@Kaatje1 : ik ga duimen voor Nika, maar klinkt wel zorgwekkend :{ :*
pi_207437236
Ik heb ook goede ervaringen met gewoon de huisarts bellen en dan in overleg met de assistent inschatten of ik moet komen of niet.

Uiteindelijk ook wel eens met relatief milde dingen langsgekomen ter geruststelling. (De "nee je hebt geen blindedarmontsteking, je bent gewoon ongesteld aan het worden" dinges.)
En ook wel eens meteen naar de apotheek gestuurd omdat ze het op basis van mijn beschrijving aan de telefoon wel geloofde. _O-
En een keer drie artsen om me heen gehad voor een simpele bloedneus, omdat ze kennelijk nog nooit zo'n bloederige bloedneus hadden gezien. _O-
pi_207437250
@Candaasje ach wat sneu voor oma ;( en verdrietig voor jou.
En klote van je kies! Wat maakt dat je angstig bent voor de mondhygiënist? Alleen daarvoor of ook tandarts?

@Kaatje1 veel sterkte met Nika! Goed dat je het hebt opgemerkt en even naar de da gaat. Hopelijk blijkt het iets relatief onschuldigs en makkelijk op te lossen te zijn!
pi_207437328
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 22:43 schreef vlindertje89 het volgende:
De huisartsenpost heb ik wel maar vijf keer gebeld in m'n hele leven.
Referentiekaderverschil.
Anderhalf keer zo oud en de 2x dat ik die gebeld heb was voor 2 verschillende kinderen. 1 belandde direct een week in het ziekenhuis, de ander moest een elleboog terug in de kom laten zetten :D
pi_207437366
Chirurgen ;(
pi_207437501
Geloof dat ik nog nooit de spoeddienst heb gebeld. Wel een keer 112 omdat ik opeens een hartslag over de 200 had (lag gewoon in bed). Meegenomen naar het ziekenhuis en daar ging het langzaam en om 11 uur was ik weer thuis. Er moest ook iedere 2 uur bloed geprikt worden, wat een ellende voor de prikker en voor mij.

Vanavond at Nika weer redelijk maar één dag helpt natuurlijk niet. De snoepjes gingen er ook goed in. Maar ze is gewoon zichzelf niet. T is natuurlijk een britse langhaar uit (hoorde ik later) niet zo’n beste lijn. Ik heb haar gekregen als herplaatser omdat er niet goed mee gefokt kon worden en ze is bijna 12.
pi_207437526
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 22:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Referentiekaderverschil.
Anderhalf keer zo oud en de 2x dat ik die gebeld heb was voor 2 verschillende kinderen. 1 belandde direct een week in het ziekenhuis, de ander moest een elleboog terug in de kom laten zetten :D
Idem :D

Tot dusver maar 1 keer gebeld (schoorvoetend, want wat maken mensen zich druk om een kattenbeet) en toen mocht ik meteen langskomen. En na vijf minuten (anamnese duurde langer dan blik op de ‘wond’ en al klaarliggende prik zetten) weer naar huis.

Geen kinderen en geen fysieke sporten hebben scheelt :+
pi_207437566
Ik ben vier keer op de huisartsenpost geweest:
- grote en diepe snijwond van een kapot bierglas, had hechtingen nodig.
- blindedarmontsteking die ovulatie bleek :')
- verdenking van gebroken voet. Dat had achteraf gezien kunnen wachten.
- last van mijn hart. Werd afgedaan als paniekaanval terwijl ik niet in paniek was en geen reden had om paniek te hebben. Later bleek het verband te houden met mijn schildklier.

Eigenlijk was alleen die hechting terecht maar dat wist ik toen ook niet.

Als kind is mijn hoofd drie keer gehecht en heb ik 1 keer een nietje ingeslikt, er werd een groot drama gemaakt over een mogelijk geperforeerde slokdarm en dergelijke.
Spoilers!
pi_207437602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Geloof dat ik nog nooit de spoeddienst heb gebeld. Wel een keer 112 omdat ik opeens een hartslag over de 200 had (lag gewoon in bed). Meegenomen naar het ziekenhuis en daar ging het langzaam en om 11 uur was ik weer thuis. Er moest ook iedere 2 uur bloed geprikt worden, wat een ellende voor de prikker en voor mij.

Vanavond at Nika weer redelijk maar één dag helpt natuurlijk niet. De snoepjes gingen er ook goed in. Maar ze is gewoon zichzelf niet. T is natuurlijk een britse langhaar uit (hoorde ik later) niet zo’n beste lijn. Ik heb haar gekregen als herplaatser omdat er niet goed mee gefokt kon worden en ze is bijna 12.
Misschien is het wel net zo simpel opgelost als met Piep. Die dartelt hier weer door het huis alsof ze 8 is met de artroseprikken.

Sterkte :*
Spoilers!
pi_207437619
Oh ja, ik had er wel naar toe gemoeten, omgekeerde van Lucky, gebroken voet wat door de bedrijfsarts werd afgedaan als een stevige kneuzing. Maand later alsnog foto, breuk heelde. 2 jaar later operatie (bleek van alles niet goed te zitten), heb nooit meer kunnen hardlopen en eigenlijk altijd pijn.
pi_207437640
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 23:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Misschien is het wel net zo simpel opgelost als met Piep. Die dartelt hier weer door het huis alsof ze 8 is met de artroseprikken.

Hopelijk. Zat net nog wat na te lezen over afwijkingen bij britten. Gelukkig heeft iemand haar gegevens nog op de site staan en ze is getest op de bekende afwijkingen en negatief
pi_207437642
Doen we huisartsenpostlijstjes?

Ik ben 2 keer geweest.
- 1 keer omdat ik me psychisch heeeeeel ellendig voelde en aan de telefoon zeiden ze "we kunnen je alleen helpen als je hierheen komt" dus ik 20 min op de fiets daar heen in m'n paniek en ellende. :') Oxazepam gekregen en weer naar huis gestuurd. Dat was raar fietsen.
- 1 keer omdat ik flink in m'n duim had gesneden en het zelf niet goed genoeg verbonden/dicht kreeg. Misschien als ik niet alleen gewoond had, dat ik dan iemand wel een goed verbandje had kunnen laten doen maar dat ging zelf niet.
pi_207437665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 23:18 schreef Tele6 het volgende:
Doen we huisartsenpostlijstjes?

Ik ben 2 keer geweest.
- 1 keer omdat ik me psychisch heeeeeel ellendig voelde en aan de telefoon zeiden ze "we kunnen je alleen helpen als je hierheen komt" dus ik 20 min op de fiets daar heen in m'n paniek en ellende. :') Oxazepam gekregen en weer naar huis gestuurd. Dat was raar fietsen.
- 1 keer omdat ik flink in m'n duim had gesneden en het zelf niet goed genoeg verbonden/dicht kreeg. Misschien als ik niet alleen gewoond had, dat ik dan iemand wel een goed verbandje had kunnen laten doen maar dat ging zelf niet.
Oh ja, dat laatste had ik ook nog, helemaal vergeten. Na een etentje ruimde ik een scherpe keukenschaar op en knipte een stuk van mijn vinger, niet handig, bleef bloeden
pi_207437757
Ik heb echt geen idee hoe vaak ik op de HAP ben geweest. Paar keer voor mezelf en paar keer voor de kinderen. Ook wel eens telefonisch advies gehad en dat er dan een recept naar de nachtapotheek gestuurd wordt die natuurlijk een pokkeneind weg zit :{. Maar ja, tot de ochtend wachten is dan geen optie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207437790
Lijstjes seh.

1x nierstenen (die pijn gun je ook niemand :X ), dat werd een opname. Vooaf al maanden lang recidiverende uwi terwijl ik dat nog nooit eerder had gehad.

1x had ik zo'n pijn bij het ademen en ik moest werken, dus wilde pijnstiller vragen aan de hap, maar die zeiden dat ik dan eerst moest komen. Met frisse tegenzin, want 'ik heb een gekneusde rib of zo en daar kunnen ze toch niets mee' naar de hap. Dat bleek een partiële klaplong en mocht niet eens meer naar mijn werk :')

1x pijn in kuit, na 2 dagen aarzelend ha gebeld (zal wel niks zijn/wil de zorg niet onnodig belasten - gevoel), mocht direct komen: hup, naar ziekenhuis. En daar mocht ik naar de seh want alles zat tot in mijn lies verstopt. Trombosebeen :{

1x in mijn hand gesneden, flauw gevallen (haha :{ ) met mijn hoofd op een stoelrand gevallen en er lag toen zoveel bloed dat Jross een ambulance belde (daarom weet ik dat 911 werkt in Nederland). Ze wilden me eigenlijk houden in het ziekenhuis, maar ik wilde absoluut niet blijven. Is dus alleen gehecht + met wekadvies naar huis.

Geloof dat dat allemaal wel goede redenen waren.
pi_207437809
Voor die nierstenen overigens eerst naar een andere hap geweest: die in mijn eigen ziekenhuis. Daar constateerde de dienstdoende huisarts een verrekte spier in mijn rug.

Ik voelde me een enorme aansteller met een verrekte spier. Ik schreeuwde het bijna uit van de pijn :')
pi_207437862
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 23:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

Als kind is mijn hoofd drie keer gehecht en heb ik 1 keer een nietje ingeslikt, er werd een groot drama gemaakt over een mogelijk geperforeerde slokdarm en dergelijke.
Wat is er uiteindelijk met het nietje gebeurd?
pi_207437907
quote:

Hebben ze je nog verteld waarom ze dachten dat je hart zo snel was gaan kloppen in rust?

En ik vind het toch wel fijn te lezen dat Nika heeft gegeten. Al is het maar 1 dag.
pi_207438010
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 22:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Referentiekaderverschil.
Bedoelde ook vooral in vergelijking met mijn huisartsbezoek/belletjes :)

Voor de voet mocht ik wel langskomen maar scheelde het me nogal wat geld om de volgende ochtend via huisarts te gaan ipv via spoed (¤70 ipv kosten SEH bezoek). Ik belde omdat ik niet meer wist wat ik met mezelf aan moest van de pijn (en er niet op kon staan en knetterblauw meteen die avond al). De eerste keer hoofd viel mee en was vooral omdat ik geen idee had waarop te letten (en thuisarts.nl was toen nog veel minder bekend), de tweede keer hoofd hoefde ik niet te komen maar heeft het uiteindelijk dus wel 11mnd geduurd voor ik van hersenschuddingsklachten af was en de derde keer hoofd wilde ik checken omdat ik niet wist of weer iets met hoofd tijdens herstel andere richtlijnen gaf dan 'gewoon' iets met hoofd. Eerlijk gezegd denk ik dat ik bij tweede keer hoofd misschien wel wat gebagatelliseerd heb onbewust. Kreeg daar best wat verbaasde reacties op later van anderen dat ik niet hoefde te komen (iemand sloeg met hockeystick op mijn hoofd, ik kreeg meteen hoofdpijn en had dat nog steeds die avond toen ik belde en ik was de avond en nacht alleen, dus als ik suf zou worden dan had ik dat niet per se zelf kunnen merken en/of naar handelen).

De ziek+benauwd+terugkerende koorts moest ik direct voor langskomen en mocht ook niet alleen komen of zelf rijden, zo goed kon ze mn benauwdheid door de telefoon heen horen. Griep plus bacteriële bronchitis eroverheen was de vermoedelijke boosdoener. Toen voelde ik me echt zo ontzettend beroerd dat ik mn pyjama en oplader in m'n rugzak mee had omdat ik dacht dat ik mss wel zou moeten blijven. Na een dag ab voelde ik me al zo veel beter, was zo blij dat ik had gebeld.

Vier van de vijf keer was dankzij hockey, dus dat niet doen helpt wel ja :+

Ik check sinds ik de site ken (2015 ofzo) overigens wel altijd thuisarts.nl voor ik de huisartsenpost bel, en al die keren stond er dat je in mijn geval moest bellen. En ik ben ook wel een beetje van de better safe than sorry als het een twijfelgeval zou zijn.
pi_207438012
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 23:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hebben ze je nog verteld waarom ze dachten dat je hart zo snel was gaan kloppen in rust?

En ik vind het toch wel fijn te lezen dat Nika heeft gegeten. Al is het maar 1 dag.
Nee, niemand snapte er iets van. Later nog een fietstest gehad, kwam ook niets uit. Was ook raar, nacht van 23 op 24 december, lag in bed en had het gevoel of mn hart uit mn lijf knalde .toch avonds nog een etentje gehad thuis :D
pi_207438109
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 23:46 schreef Kaatje1 het volgende:

Nee, niemand snapte er iets van. Later nog een fietstest gehad, kwam ook niets uit. Was ook raar, nacht van 23 op 24 december, lag in bed en had het gevoel of mn hart uit mn lijf knalde .toch avonds nog een etentje gehad thuis :D
Maf toch, zoiets. Maar was éénmalig dus?

vlindertje89: sporten zorgt dus voor overbelasting van de zorg! :o (nee hoor, grapje, vooral blijven sporten want gezond en voorkomt andere zorgoverbelasting op latere leeftijd)
pi_207438137
Lijstje w/
De ha praktijk heeft een hoge drempel hier en wordt bewaakt als een fort.
Nu een nieuwe de praktijk heeft overgenomen na 2 jaar als invaller en waarnemer, verandert er wel iets. Doortastender en snel terug bellen.
Met de vorige was overigens niks mis.
De hulp vond dat ik raar praatte en zelf kon ik niet uit mijn woorden komen en wankelde iets met lopen. Dat bleek een tia.
Godenzijdank restloos voorbijgegaan.

Toen ik mn.X op de vloer vond: klam, grauw en niet aanspreekbaar heb ik na enige aarzeling o|O toch maar 112 gebeld. De triagist was trouwens de enige, die het doorhad wat er aan de hand kon zijn. Symptoom nl. én buikpijn én rugpijn tegelijk.
Na 5 uur seh en pijnstilling en ‘normaal’ bloedbeeld en negatieve ct én mri duurde het even…Oh ja, er kwam er nog eentje binnen, toen hij al op tafel lag. Die had geen bloeddruk meer en ging voor! Mn.X werd op de icu geparkeerd.

In coronatijd ging alles telefonisch en per mail. Mijn rapportage over de benauwdheidsklachten per mail, teruggebeld en de nieuwe meds lagen klaar.

Doet mij eraan denken: @Barreltje hoe is het nu met je vader? Is hij thuis ook nog naar se ha gegaan?
pi_207438164
Ik wist niet dat de situatie met MnX met zoveel obstakels gepaard was gegaan :o Terwijl het zo enorm ernstig was :X 5 uur op de seh, woah.

En ja, godzijdank een echte tia, dus geen restverschijnselen. En hoera voor de alerte hulp. Had je het zelf ook door?
pi_207438168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 23:30 schreef Isabeau het volgende:
Voor die nierstenen overigens eerst naar een andere hap geweest: die in mijn eigen ziekenhuis. Daar constateerde de dienstdoende huisarts een verrekte spier in mijn rug.

Ik voelde me een enorme aansteller met een verrekte spier. Ik schreeuwde het bijna uit van de pijn :')
Dat was een miskleun zeg :*

Het verhaal van mnX is uitgebreid. En eigenlijk ook voor lurkers als waarschuwing.
Oh ja, het bleek een bloedend buikaneurysma. En is gerepareerd. w/
De andere man heeft het ook gered.
pi_207438176
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 00:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik wist niet dat de situatie met MnX met zoveel obstakels gepaard was gegaan :o Terwijl het zo enorm ernstig was :X 5 uur op de seh, woah.

En ja, godzijdank een echte tia, dus geen restverschijnselen. En hoera voor de alerte hulp. Had je het zelf ook door?
Neen. Totaal niet. Liep al een dag of wat te wankelen.
De eerste weken was doodeng. Ben er nu wel alert op.
pi_207438178
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 23:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Maf toch, zoiets. Maar was éénmalig dus?

vlindertje89: sporten zorgt dus voor overbelasting van de zorg! :o (nee hoor, grapje, vooral blijven sporten want gezond en voorkomt andere zorgoverbelasting op latere leeftijd)
Hockey zorgt denk ik wel voor een relatief grotere belasting van de zorg dan, zeg, touwtjespringen of fitnessen, denk ik ja :P al zijn voetbal en rugby volgens mij wel nog erger. Dit zijn alleen de huisartsenpostbelletjes en een röntgenfoto, als we het gaan hebben over fysiobezoeken loopt het al helemaal de spuigaten uit :+

Oh ja, ook nog een keer MRI van mn knie gehad. Maar dat was 'gewoon' via de huisarts nadat ik was uitgegleden bij hockey en ik na 2x fysio nog steeds positief testte op twee testjes voor meniscusletsel. Bleek geen meniscusletsel maar wel een scheurtje in binnenste knieband, vlakbij de aanhechting, dus ik had volgens de arts nog mazzel dat 'ie niet helemaal afgescheurd was ook :')
pi_207438235
Nu heb ik ruim 25 jaar gehockeyed als keeper en de laatste jaren als speler en eigenlijk nooit een blessure gehad.

Je hebt echt pech gehad met twee maal een hoofdblessure. -O-
pi_207438311
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 00:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hockey zorgt denk ik wel voor een relatief grotere belasting van de zorg dan, zeg, touwtjespringen of fitnessen, denk ik ja :P al zijn voetbal en rugby volgens mij wel nog erger. Dit zijn alleen de huisartsenpostbelletjes en een röntgenfoto, als we het gaan hebben over fysiobezoeken loopt het al helemaal de spuigaten uit :+

Oh ja, ook nog een keer MRI van mn knie gehad. Maar dat was 'gewoon' via de huisarts nadat ik was uitgegleden bij hockey en ik na 2x fysio nog steeds positief testte op twee testjes voor meniscusletsel. Bleek geen meniscusletsel maar wel een scheurtje in binnenste knieband, vlakbij de aanhechting, dus ik had volgens de arts nog mazzel dat 'ie niet helemaal afgescheurd was ook :')

Hockey staat wel wat hoog ja. Maar lager qua aantal blessures per 1000 sporturen dan zaalvoetbal, squash en hardlopen *) Relatief gezien springt de paardensport er wel uit: 1500 opnames met relatief weinig blessures per 1000 sporturen. Dus wat er gebeurt is blijkbaar al snel ernstig.
pi_207438324
Elf miljoen actieve beoefenaren van sport. w/
pi_207438332
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 00:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hockey staat wel wat hoog ja. Maar lager qua aantal blessures per 1000 sporturen dan zaalvoetbal, squash en hardlopen *) Relatief gezien springt de paardensport er wel uit: 1500 opnames met relatief weinig blessures per 1000 sporturen. Dus wat er gebeurt is blijkbaar al snel ernstig.
Interessante tabel!! Voetbal ook veel opnames zeg.
pi_207438349
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 00:26 schreef vlindertje89 het volgende:

Interessante tabel!! Voetbal ook veel opnames zeg.
Ja, maar ook heel erg veel beoefenaars. Sowieso veel opnames bij al die sporten :X Blessures begrijp ik wel. Je glijdt eens uit of krijgt een hockeystick op een ongelukkige plek. Maar voor een opname moet het toch wel aardig ernstig zijn.
pi_207438358
En zwemmen is blijkbaar het minst blessure gevoelig. Vraag ik me prompt af of @minilot nog zwemt :7
pi_207438520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 00:29 schreef Isabeau het volgende:
En zwemmen is blijkbaar het minst blessure gevoelig. Vraag ik me prompt af of @:minilot nog zwemt :7
Die loopt ook hard in het holst van de nacht en gaat naar fitness.

Vaak kijk ik even fb filmpjes, die over koken en recepten gaan.
Er komt van alles voorbij. Soms denk ik een smakelijk iets, kan het recept nergens vinden.

En wat verder opvalt: alle ingrediënten bij elkaar in een té kleine kom (naar mijn smaak). Als ik dat doe, gaat er van alles over de rand.
Dus een grooote beslagkom!
En dan een beetje lafhartig met een garde omroeren en even later is het deeg al af om verder te kneden op het aanrecht.

Of in een koekenpan met ÉÉN spatel wat flauw rondaaien.
Zelf sta ik altijd met twee spatels de boel om te husselen en door elkaar te scheppen.

Vraag voor morgen: hoe doen jullie dat? Éen of twee spatels?
pi_207438603
Ik gebruik meestal één spatel :7

Kookblogfilmpjes zijn volgens mij vooral heel erg in scene gezet :+
pi_207438664
quote:

Met die klachten kreeg ik een afspraak om rust ecg te maken bij de assistente (zinloos natuurlijk) en mocht ik het een jaar aankijken 'want het was vast stress' :+ Toch wonderlijk hoe dat werkt.
pi_207438697
Interessant om te lezen, al deze huisartsen-ervaringen en perspectieven. Dat biedt toch ook een inkijkje in waar de huisartsen allemaal mee te maken krijgen en waarom ze zo’n onmisbare schakel in onze samenleving zijn.

Ik heb een huisartsenpraktijk waar ik al sinds ik in de stad woon bij zit, en ik ben de eerste 18 jaar denk ik 3 keer geweest: recept voor anticonceptiepil en 1 keer had ik een rare bult op mijn knie die zeer deed - dat bleek een ganglion te zijn op een ongebruikelijke plaats.

De derde keer had ik aanhoudende pijn in mijn heup. Echt al jaren. Daarvoor ben ik eerder al diverse keren naar diverse fysiotherapeuten gegaan en nadien door de huisarts doorgestuurd voor nader onderzoek. Toen leek er niets aan de hand op beeldvorming, maar de klachten zijn altijd gebleven. En ik had ook vaak schouder-pijn maar daarvan dacht ik dan zelf dat het waarschijnlijk ook niks was, misschien overbelast met sporten ofzo. Na zo’n 12 jaar bleek dit allemaal te passen bij een reumatische aandoening die pas vorig jaar waarschijnlijk gediagnosticeerd is (reumatologie is niet zo heel exact) en waarvoor ik nu een lang traject ben gestart om te kijken of verdere schade beperkt kan worden. Ondertussen vertonen beide heupen en beide schouders wel zware artrose (en heb ik veel pijn aan met name mijn heupen) dus ik houd wel rekening met heupprotheses in de toekomst.

Verder kwam ik ruim 6 jaar geleden 1 keer bij de huisarts met een knobbeltje in mijn borst en dat was kanker. En afgelopen jaar 1 keer via de huisarts bij de SEH omdat ik bloed ophoestte en toen had ik een raar gezwel in mijn long dat heftig bloedde en een klaplong. Die long is inmiddels voor de helft verwijderd met heel veel complicaties (o.a. ook een trombosebeen en longembolieën).

Voor klachten die achteraf waarschijnlijk samenhingen met dat laatste (rare vermoeidheid, conditieverlies) ben ik wel eerder bij de huisarts geweest in de afgelopen jaren maar vanwege de behandelingen voor de kanker hebben ze de vermoeidheid daaraan toegeschreven. En of ik niet naar een psycholoog moest.

Ik had altijd een beetje gemengde gevoelens over mijn huisarts maar dit jaar waren ze (het is een duo-baan) echt geweldig, allebei. En de praktijk is ook enorm verbeterd. Ik kan heel makkelijk een e-consult aanmaken voor van die kleine vragen waarvoor je niet echt een afspraak wilt maken, en die worden snel beantwoord. Zo had ik na mijn meest recente COVID booster ineens hele heftige menstruaties en ook een hele korte cyclus, en ik voelde me al niet top. Toen via e-consult hebben ze me toch aangeraden om even HB te laten prikken, dat was ook heel snel geregeld, en een ijzersupplement voorgeschreven. Dat hielp echt zo goed, en anders was ik daar waarschijnlijk niet voor naar de huisarts gegaan. Want ondanks mijn inmiddels enorme waslijst aan kwalen ben ik in mijn hart eerder een zorgmijder die liever niemand lastig valt met haar problemen. Maar op deze manier voel ik me minder bezwaard om ook met ogenschijnlijk ‘kleine’ dingen toch contact op te nemen.

@Kaatje1 Wat rot van Nika.

En ik kan niet slapen. Vandaar deze lange post.
pi_207438712
Oh en ik ben gauw geneigd om een te kleine beslagkom te gebruiken. En heb nog nooit met 2 spatels gehusseld!
pi_207438872
Wat een verhaal! En ervaringen @yinu

Slaap je nu wel? Nu ben ik weer even wakker -O-
pi_207439164
Ik ben inmiddels 24 uur wakker. Op weg naar mijn bed. Het regent.

Na het lezen van al jullie ervaringen met de spoed/hap/seh vraag ik me inmiddels af of iedereen wel een verkeerde diagnose of inschatting van een arts heeft meegemaakt. Bij yinu ook al een paar. Alhoewel bepaalde ziektebeelden heel vaag beginnen en achteraf wel goed te duiden zijn, maar in het begin stadium helemaal niet duidelijk zijn. Daar vallen toch veel reumatische aandoeningen onder.

Zo'n econsult klinkt overigens ideaal. Ik zou ook wel zoiets willen bij mijn huisarts.
pi_207439177
Ik ben soms best wel een beetje zorgmijdend. De huisartsenpost/SEH heb ik een aantal keer bezocht wel. :')

3x voor een wond waar hechtingen in moesten.
1x voor mogelijk gebroken middenvoetsbeentjes (honkbaltoernooi)
1x omdat ik van de fiets flikkerde op mijn knie en die werd zo dik dat ik geen gevoel meer in mijn voet en tenen had.
1x omdat mijn keelamandelen zo ontstoken waren dat ik amper ademen kon, 39 graden koorts had en ik niet langs de draak van de huisarts kwam. (toen hebben ze me volgestopt met medicijnen en 3 weken later geopereerd)

Dat was het, geloof ik. En 2x met iemand mee. 1x met de rapid responder toen een vriendinnetje 's nachts mokerhard tegen een paaltje reed en met d'r kop op de stoprand viel en vorig jaar omdat iemand tijdens het boulderen een elleboog uit de kom had. :+
pi_207439185
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben soms best wel een beetje zorgmijdend. De huisartsenpost/SEH heb ik een aantal keer bezocht wel. :')

3x voor een wond waar hechtingen in moesten.
1x voor mogelijk gebroken middenvoetsbeentjes (honkbaltoernooi)
1x omdat ik van de fiets flikkerde op mijn knie en die werd zo dik dat ik geen gevoel meer in mijn voet en tenen had.
1x omdat mijn keelamandelen zo ontstoken waren dat ik amper ademen kon, 39 graden koorts had en ik niet langs de draak van de huisarts kwam. (toen hebben ze me volgestopt met medicijnen en 3 weken later geopereerd)

Dat was het, geloof ik. En 2x met iemand mee. 1x met de rapid responder toen een vriendinnetje 's nachts mokerhard tegen een paaltje reed en met d'r kop op de stoprand viel en vorig jaar omdat iemand tijdens het boulderen een elleboog uit de kom had. :+
Elleboog uit de kom, hoe dan? :o

* Tele6 gaat morgen boulderen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 januari 2023 @ 07:38:35 #190
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207439193
Ik mag afkloppen. Een aantal jaar geleden voor het eerst in 20 jaar dat ik zwikte en echt problemen met mijn enkel had. Leek het goed te gaan zwikte ik er weer doorheen. Dat ik zwik gebeurd iedere maand wel, maar ik heb er bijna nooit last van.
/dunne enkelbandjes

Ik heb me wel ingeschreven bij de HA op vijf minuten lopen. Ben er nog nooit geweest voor een consult :s).

Hoewel vandaag tov morgen en zondag de beste wandeloptie is, ga ik toch niet. Iets te veel spierpijn nog. Zo naar de Sportschool, uitfietsen, bovenlichaam aan de slag en yin :)
pi_207439196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]

hehehehehe.

Somewhat hypermobiel. Ze landde heel netjes in een squat uit de muur zoals het hoort, zet heel rustig 1 hand naar achter om op d'r bips te gaan zitten. *KLAP, zo elleboog naar binnen. :') Waren best indrukwekkende foto's. :7
Was ook wel indrukwekkend om de elleboog te zien vlak voor ie ging zwelllen. Spaghetti ditdat.
pi_207439197
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik ken dat vooral bij kinderen, maar dit was vast geen kind.
pi_207439202
Mijn huisarts is overigens altijd op vakantie of studiedag ofzo als ik dan eindelijk toch bel. :')
pi_207439318
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:42 schreef Lonaa het volgende:
Mijn huisarts is overigens altijd op vakantie of studiedag ofzo als ik dan eindelijk toch bel. :')
Herkenbaar _O- Ik was al zeker een paar jaar niet geweest en toen ik een afspraak wilde maken, kreeg ik een bandje dat de praktijk die dag gesloten was ivm iets uitzonderlijks :')
pi_207439326
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Herkenbaar _O- Ik was al zeker een paar jaar niet geweest en toen ik een afspraak wilde maken, kreeg ik een bandje dat de praktijk die dag gesloten was ivm iets uitzonderlijks :')
Precies dit ja. :') Altijd.

De huisarts vroeg me laatst, toen ik voor m'n oren kwam, of we al verhuist waren uit het overlast-huis. Dat is nu 3 jaar geleden. :+
pi_207439339
Nou ja, beter dat je er nauwelijks komt toch ^O^
pi_207439405
Ik ben nog nooit naar de huisartsenpost geweest of de spoedeisende hulp. Is dat eigenlijk hetzelfde? Ik vind zorg sowieso maar een spannend iets. Ik was ook 'blij' dat ik bij de vruchtbaarheidspoli van het Maasstad al bekend was, dat ik daar voor m'n vervolgonderzoek uitstrijkje ook maar heb aangemeld. Sowieso wel fijn dat het nu voor beide dingen dezelfde gynaecoloog is.

Naar de huisarts ga ik soms. Heb wel wat aanmoediging nodig en stel het als het even kan zo lang mogelijk uit. Vaak helpt dat overigens prima. Als ik ga, dan spreek ik m'n eigen uitstelgedrag wel altijd uit. Want niets zo vervelend als zelf al lang aankijken en dan nog eens 'kijk het nog even aan' horen.

Bij de de tandarts heb ik eigenlijk nooit iets, maar hou ik het ritme er gewoon in door de nieuwe afspraak direct in te plannen bij de oude afspraak.
pi_207439445
Nee, huisartsenpost en spoedeisende hulp is niet hetzelfde. De hap is gewoon een dienstdoende huisarts die jouw acute klachten aanhoort en kijkt of hij/zij dat zelf kan oplossen/gerust stellen of dat je ingestuurd moet worden naar de spoed van het ziekenhuis. Spoed ziekenhuis is (vermoeden van) een ernstigere situatie waarvoor eventueel opname of een acute operatie noodzakelijk is.

Oh, en het is het verschil tussen 0 euro eigen risico (tenzij de ha bloed laat prikken of een foto wil) of in 1x al je eigen risico 8-)
  vrijdag 6 januari 2023 @ 08:36:42 #199
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207439451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 00:29 schreef Isabeau het volgende:
En zwemmen is blijkbaar het minst blessure gevoelig. Vraag ik me prompt af of @:minilot nog zwemt :7
Telt verdrinken als blessure? :D
pi_207439458
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:36 schreef Morgane89 het volgende:

Telt verdrinken als blessure? :D
Nee, ik gok dat dat valt onder 'ziekenhuisopname na seh bezoek' :P
pi_207439462
Er is geen kolom met 'overleden - rip', dus ik neem aan dat jouw drenkeling nog leeft.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 08:39:50 #202
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207439469
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee, ik gok dat dat valt onder 'ziekenhuisopname na seh bezoek' :P
Haha oh ja, die kolom had ik over het hoofd gezien ;)
pi_207439474
Potjandorie, een oom en tante van mij hebben een prijs in de postcodeloterij gewonnen. Een heuse prijs, geen kookboek, koffiekopjes of ben & jerry's.

SPOILER
pi_207439485
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:35 schreef Isabeau het volgende:
Nee, huisartsenpost en spoedeisende hulp is niet hetzelfde. De hap is gewoon een dienstdoende huisarts die jouw acute klachten aanhoort en kijkt of hij/zij dat zelf kan oplossen/gerust stellen of dat je ingestuurd moet worden naar de spoed van het ziekenhuis. Spoed ziekenhuis is (vermoeden van) een ernstigere situatie waarvoor eventueel opname of een acute operatie noodzakelijk is.

Oh, en het is het verschil tussen 0 euro eigen risico (tenzij de ha bloed laat prikken of een foto wil) of in 1x al je eigen risico 8-)
Spoedeisende hulp is dan ook waar een ambulance je eventueel naartoe zou brengen? Ik dacht trouwens dat de huisartsenspost ook al eigen risico was, omdat ze het ook altijd zo ontmoedigen.

Ik zie het maar als een positief iets dat ik er zo weinig van weet. :D
pi_207439501
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:41 schreef Myraela het volgende:

Spoedeisende hulp is dan ook waar een ambulance je eventueel naartoe zou brengen? Ik dacht trouwens dat de huisartsenspost ook al eigen risico was, omdat ze het ook altijd zo ontmoedigen.

Ja, doorgaans ga je met de ambu naar de seh, maar een huisarts kan je er ook heen sturen zonder ambulancevervoer. Je kan er vooral niet op eigen houtje naar toe. (dat begrijpen hele volksstammen nog niet)

En er zijn echt heel veel mensen die er niets van weten :Y Is toch helemaal prima dat je er zelf zo weinig mee te maken hebt? Beter dan al die mensen die ik de route naar de spoed wil uitleggen en die dan zeggen dat ze de weg helaas maar al te goed kennen.
pi_207439521
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

HAP is gewoon huisartsenzorg buiten kantoortijden en daar bel je heen, net als de huisarts. En dan geven ze een indicatie of je langs moet komen of dat het kan wachten tot de eigen huisarts weer bereikbaar is.

Ik was er geloof ik drie keer, allemaal met kind. Geen bloedspoed maar in overleg toch gekomen. Een van die keren enorme stennis gehad met de huisarts :+
pi_207439522
Kijk, heel hendig van de Overheid, Myra :7

https://www.rijksoverheid(...)st-spoedeisende-hulp
pi_207439553
Wat een duidelijke en overzichtelijke pagina. Doen ze goed.
pi_207439570
Bij mijn laatste reanimatiecursus leerde ik dat je in ieder geval bij een hartstilstand het beste gewoon de ambulance kan laten komen in plaats van zelf naar de SEH rijden, wat mensen soms blijkbaar doen. Zij zorgen dan namelijk dat de juiste teams klaarstaan en de interventiecardioloog uit bed getimmerd is enzo ;)
pi_207439578
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:51 schreef Myraela het volgende:
Wat een duidelijke en overzichtelijke pagina. Doen ze goed.
Ja, kennis van zaken bij het verantwoordelijke ministerie.

Ik ga geloof ik maar eens naar bed :o
pi_207439588
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:53 schreef Clubsoda het volgende:
Bij mijn laatste reanimatiecursus leerde ik dat je in ieder geval bij een hartstilstand het beste gewoon de ambulance kan laten komen in plaats van zelf naar de SEH rijden, wat mensen soms blijkbaar doen. Zij zorgen dan namelijk dat de juiste teams klaarstaan en de interventiecardioloog uit bed getimmerd is enzo ;)
Och ja. Het is al meerdere malen voorgekomen dat iemand in paniek naar binnen rende en er een reeds overleden passagier op de bijrijderstoel zat -O- Reanimeren gaat erg lastig als je zelf auto rijdt en wat jij zegt is ook waar. Er worden al mensen gebeld terwijl de ambulance onderweg is en er staat doorgaans al een heel team klaar.
pi_207439602
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Kijk, heel hendig van de Overheid, Myra :7

https://www.rijksoverheid(...)st-spoedeisende-hulp
24 uur wakker!? Hoe hou je dat uit?

Qua medisch is het gekke - en een bekend feit - dat wij ieder voor het pensioen een blanco medisch verleden hebben.
Op een ok. rughernia na, voor mij dan.
En áls ik bel voor overleg, is het na minimaal 2 weken of langer.
Eerder is het anders toch ‘afwachten’ en aanzien door de ha.

Met kind en klachten lijkt mij, dat je sneller gaat.
pi_207439632
Ik wil ook een cursus gaan doen, lijkt me ook heel zinnig. Was ook onderdeel van de aanvullende verzekering dat je daar vergoeding voor kon krijgen, volgens mij. Maar m'n aanvullende verzekering afgezegd, want die had ik vooral vanwege aanvullende opties voor bevalling en kraamzorg. Maar de kans dat ik dat dit jaar nodig ga hebben is weer redelijk nihil geworden.

Maar zo'n training lijkt me wel echt heel fijn. Om gewoon een beetje de basis te weten wat je moet doen bij nood. Ik had toen m'n moeder out ging de mazzel dat we op een grote markt waren waar er dus meteen twee vrouwen die wel uit de zorg kwamen bij waren. Ik kon alleen maar in paniek de ambulance bellen, maar wist niet eens waar ik was of hoe oud m'n moeder was of wat m'n telefoonnummer was. :') En naar de EHBO rennen, maar dat kost ook allemaal tijd.
pi_207439634
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Och ja. Het is al meerdere malen voorgekomen dat iemand in paniek naar binnen rende en er een reeds overleden passagier op de bijrijderstoel zat -O- Reanimeren gaat erg lastig als je zelf auto rijdt en wat jij zegt is ook waar. Er worden al mensen gebeld terwijl de ambulance onderweg is en er staat doorgaans al een heel team klaar.
Och wat triest. Alles wat je niet moet doen ook direct. Je weet niet of iemand het wel gered had met goede reanimatie (en hoe) maar dan heb je wel meer kans.
pi_207439637
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, kennis van zaken bij het verantwoordelijke ministerie.

Ik ga geloof ik maar eens naar bed :o
Slaaplekker! O+
pi_207439665
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:00 schreef Clubsoda het volgende:

Och wat triest. Alles wat je niet moet doen ook direct. Je weet niet of iemand het wel gered had met goede reanimatie (en hoe) maar dan heb je wel meer kans.
SPOILER
Fijne dag allemaal! :Z
pi_207439755
Sowieso het beste advies, om bij ernstige situaties als allereerste 112 te bellen en braaf te luisteren naar wat zij zeggen.

(Ik deed dat laatst in Duitsland, omdat er op de snelweg net voor ons een flink ongeluk gebeurd was. Dat viel nog niet mee, hoe zeg je 'hectometerpaaltje' in het Duits :? :+ )

Welterusten!
pi_207439790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 00:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Je vergeet nog dat zelfs korfbal blessuregevoeliger is dan hockey *)

Ik heb in mijn 7 jaar ook nooit iets anders gehad dan kapotte enkels. Die lagen meer aan mezelf dan aan het hockeyen.
pi_207439899
1 spatel, en ook zelf in het verleden wel gemisdiagnosticeerd door de huisarts en echt stevig vervelend moeten doen bij de hap (ga maar naar huis en wacht rustig af hoe het zich ontwikkelt) voor het kind ingestuurd werd. "Ja de ouders staan erop dat ze gezien worden, wat mij betreft is het niet per se nodig" zei ze nog aan de telefoon, met ons in de kamer.
Direct opgenomen, infusen erin, week daar.
pi_207439968
1 spatel, zelf geen misdiagnose maar wel bekenden:
Moeder van een vriendin waarbij de huisarts de pijnklachten niet serieus nam. Tot ze in coma raakte omdat haar lijf door haar maagbloeding en sepsis op slot ging, daar drie weken in bleef en vervolgens overleed.
En mijn oma mocht een paar dagen happend naar adem en met blauwe lippen thuisblijven ‘longen zijn schoon hoor!’ tot mijn ouders bewust de HAP belden, de vervanger haar accuut op liet nemen.. en ze een week later overleed.

Beide keren was er geen bewijs/energie om een tuchtrechtzaak te starten, huisarts heeft nooit excuus gemaakt of in andere zin zijn verantwoordelijkheid genomen. Nog boos om.

Goedemorgen trouwens.
pi_207439985
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 03:19 schreef AnneX het volgende:
Wat een verhaal! En ervaringen @:yinu

Slaap je nu wel? Nu ben ik weer even wakker -O-
Toen sliep ik gelukkig wel ja! Ik ben bij tijden een hele slechte slaper… maar ik heb me er inmiddels bij neergelegd en functioneer prima op weinig slaap dus meestal kan ik voorkomen dat ik ervan in de piekermodus raak (zoals vroeger wel - en dat helpt echt niet).

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben inmiddels 24 uur wakker. Op weg naar mijn bed. Het regent.

Na het lezen van al jullie ervaringen met de spoed/hap/seh vraag ik me inmiddels af of iedereen wel een verkeerde diagnose of inschatting van een arts heeft meegemaakt. Bij yinu ook al een paar. Alhoewel bepaalde ziektebeelden heel vaag beginnen en achteraf wel goed te duiden zijn, maar in het begin stadium helemaal niet duidelijk zijn. Daar vallen toch veel reumatische aandoeningen onder.

Zo'n econsult klinkt overigens ideaal. Ik zou ook wel zoiets willen bij mijn huisarts.
De reumatische aandoening is geloof ik nog steeds niet goed te duiden. En ik geloof dat het ook niet helpt dat ik nogal een hoge pijndrempel schijn te hebben - althans dat zei de reumatoloog. Ik ben altijd behoorlijk fit geweest met veel sporten (altijd vrij consistent bezig geweest met o.a. hardlopen, krachttraining, crossfit, yoga) en buiten wat excessief alcoholgebruik tijdens de studententijd altijd gezond geleefd. Dat is natuurlijk goed, maar daardoor komen sommige dingen ook wat later pas tot een echt problematisch beeld. Paradoxaal he. En daardoor word ik dus vrij consequent laat gediagnosticeerd. Zo ook met de trombose. Wel een herkenbaar verhaal van jou… ik voelde al meteen de ochtend na na de operatie dat mijn kuit strak en pijnlijk aanvoelde maar ze voelden/zagen nog niets. Pas 2! dagen later. En toen had ik dus ook al massale longembolieën maar ook nog een epiduraal waardoor ze nog niet meteen in konden grijpen met bloedverdunners. En ook toen wist ik zelf al dat het niet goed was, maar mijn algehele beeld qua vitale signalen bleef nog wel redelijk - alleen voor mijn doen was dat dus heel slecht al. Toen ik echt kritiek was en zo slap dat ik niet meer op de bedrand kon zitten of zelfs mijn billen niet meer op kon tillen voor een po, werd mijn hartslag/bloeddruk/bloedbeeld pas slecht.

Haha, de keerzijde van gezond leven en een beetje door kunnen bikkelen :D Maar goed, ik herstel wel buitengewoon snel daardoor. Dat is ook weer wat waard.
pi_207440037
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
SPOILER
Fijne dag allemaal! :Z
:o

Ik neem aan dat jij op de SEH werkt? Welterusten!
pi_207440053
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
1 spatel, zelf geen misdiagnose maar wel bekenden:
Moeder van een vriendin waarbij de huisarts de pijnklachten niet serieus nam. Tot ze in coma raakte omdat haar lijf door haar maagbloeding en sepsis op slot ging, daar drie weken in bleef en vervolgens overleed.
En mijn oma mocht een paar dagen happend naar adem en met blauwe lippen thuisblijven ‘longen zijn schoon hoor!’ tot mijn ouders bewust de HAP belden, de vervanger haar accuut op liet nemen.. en ze een week later overleed.

Beide keren was er geen bewijs/energie om een tuchtrechtzaak te starten, huisarts heeft nooit excuus gemaakt of in andere zin zijn verantwoordelijkheid genomen. Nog boos om.

Goedemorgen trouwens.
Jeeminee. Dat snap ik, dat je daar nog boos om bent. En hopelijk is deze knurft inmiddels met pensioen zodat hij niet nog meer slachtoffers kan maken? (Even aangenomen dat het dezelfde HA was… dat leek me een ‘fijner’ idee dan dat er meer van dit soort exemplaren rondlopen…)
pi_207440149
Mijn enige echte misdiagnose was toen ik uitstralende pijn in mijn been kreeg. Omdat ik al jaren chronische rugpijn had, ook zo'n zeurende vrouwenkwaal :') , was de huisarts niet echt gealarmeerd, ook al was ik hartstikke positief op de proef van Lasègue (vrij indicatief voor hernia). Hij vond dat ik maar naar de manueel therapeut moest. Die vaarde vervolgens weer teveel op het oordeel van de huisarts en ging de boel manipuleren :X Toen bleek ik uiteindelijk via een omweg tóch twee hernia's te hebben (Rotaryvriendje van mijn schoonvader was radioloog, die heeft me in een mri geduwd, daar was ik nog het meest boos over, dat je blijkbaar connecties moet hebben :( ). Ik herinner me dat de neurochirurg (want het moest geopereerd worden) zei dat ik een paar millimeter van een caudasyndroom verwijderd was (dat geeft tijdelijke verlammingsverschijnselen en incontinentie).

Met de huisarts heb ik dit kunnen uitspreken, de manueel therapeut was niet zo onder de indruk. De beste man was hoofd van de opleiding in mijn stad, sindsdien heb ik wat moeite om fysio's en aanverwanten te vertrouwen :+
pi_207440162
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:28 schreef Vanyel het volgende:
1 spatel, en ook zelf in het verleden wel gemisdiagnosticeerd door de huisarts en echt stevig vervelend moeten doen bij de hap (ga maar naar huis en wacht rustig af hoe het zich ontwikkelt) voor het kind ingestuurd werd. "Ja de ouders staan erop dat ze gezien worden, wat mij betreft is het niet per se nodig" zei ze nog aan de telefoon, met ons in de kamer.
Direct opgenomen, infusen erin, week daar.
Bizar ook, wat mensen zich permitteren om te zeggen. En je zal maar niet mondig zijn...
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:10:52 #226
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207440342
Wat een verhalen hier :X

Ik was een paar jaar geleden woest toen mijn nieuwe huisarts besloot om niets met mijn klachten te doen want ze pasten niet in het protocol van mijn ziekte. Een ziekte die ik toen al 8 jaar had en waarvoor ik jaren onder behandeling was van diverse specialisten. Met precies die klachten waarvoor ik die keer naar de huisarts ging. Ik heb direct een klacht ingediend en een verwijzing naar een specialist geëist. Die zag uiteraard wel een probleem, geheel volgens verwachting.

Ik vond het zo absurd dat de hele wereld iets zegt en dat zo'n huisarts gewoon de boel kan gaan verzieken door heel hard 'lalalalala nietes, niemand heeft gelijk behalve ik, lalaalala' te zeggen :(

Ik heb die week nog een andere huisarts gezocht. Die huisarts heb ik in november gebeld met dezelfde klachten als waarmee ik destijds naar de huisarts ging. Even bloedprikken en na overleg per mail een half pilletje medicatie er af. Het kan allemaal zo simpel zijn als je niet ten koste van iedereen gewoon gelijk wil halen.

In het kader van klein leed heeft die nieuwe dosis hormonen me een ooglid vol eczeem opgeleverd :{ Ik word 's nachts krabbend wakker, lekker handig.

En het haar dat ik eindelijk getraind had om eens in de 5 dagen gewassen te worden, is nu vet na 2 dagen. Zucht.

@Isabeau, het nietje was zichtbaar op een foto destijds maar is in de dagen daarna niet aangetroffen in mijn ontlasting. Mijn moeder was in die dagen extra dankbaar voor haar kind O+

Soms denk ik op de wc nog wel eens aan mijn nietje.
Spoilers!
pi_207440471
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:43 schreef yinu het volgende:

[..]
Jeeminee. Dat snap ik, dat je daar nog boos om bent. En hopelijk is deze knurft inmiddels met pensioen zodat hij niet nog meer slachtoffers kan maken? (Even aangenomen dat het dezelfde HA was… dat leek me een ‘fijner’ idee dan dat er meer van dit soort exemplaren rondlopen…)
Jup, zelfde huisarts…. Nog niet met pensioen. Ik tel de jaren af, zijn er inmiddels gelukkig niet veel meer. En dat weet ik… omdat mijn tante (dochter van oma) er nog steeds patiënt is :X
pi_207440491
Club en Lucky… wat een horken!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:29:41 #229
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207440513
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jup, zelfde huisarts…. Nog niet met pensioen. Ik tel de jaren af, zijn er inmiddels gelukkig niet veel meer. En dat weet ik… omdat mijn tante (dochter van oma) er nog steeds patiënt is :X
Ik hoop dat je tante het langer volhoudt dan die huisarts :X
Spoilers!
pi_207440540
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik hoop dat je tante het langer volhoudt dan die huisarts :X
Hoop het ook! Tot dusver heeft ze het overleefd :')
pi_207440559
"de assistente is op dit moment niet bereikbaar"

Top :')
pi_207440792
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:34 schreef Lonaa het volgende:

“Na 3 uur weer”

“Bel bij spoed naar 112” o|O

Manmanman…wat een beerput aan ervaringen. 8)7
pi_207440895
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik was een paar jaar geleden woest toen mijn nieuwe huisarts besloot om niets met mijn klachten te doen want ze pasten niet in het protocol van mijn ziekte. Een ziekte die ik toen al 8 jaar had en waarvoor ik jaren onder behandeling was van diverse specialisten. Met precies die klachten waarvoor ik die keer naar de huisarts ging. Ik heb direct een klacht ingediend en een verwijzing naar een specialist geëist. Die zag uiteraard wel een probleem, geheel volgens verwachting.

Ik vond het zo absurd dat de hele wereld iets zegt en dat zo'n huisarts gewoon de boel kan gaan verzieken door heel hard 'lalalalala nietes, niemand heeft gelijk behalve ik, lalaalala' te zeggen :(

Ik heb die week nog een andere huisarts gezocht. Die huisarts heb ik in november gebeld met dezelfde klachten als waarmee ik destijds naar de huisarts ging. Even bloedprikken en na overleg per mail een half pilletje medicatie er af. Het kan allemaal zo simpel zijn als je niet ten koste van iedereen gewoon gelijk wil halen.

In het kader van klein leed heeft die nieuwe dosis hormonen me een ooglid vol eczeem opgeleverd :{ Ik word 's nachts krabbend wakker, lekker handig.

En het haar dat ik eindelijk getraind had om eens in de 5 dagen gewassen te worden, is nu vet na 2 dagen. Zucht.

@:isabeau, het nietje was zichtbaar op een foto destijds maar is in de dagen daarna niet aangetroffen in mijn ontlasting. Mijn moeder was in die dagen extra dankbaar voor haar kind O+

Wel fijn dat je nu een goede huisarts hebt!
En… brrrr…. Nietje :X

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Oh jee. Hopelijk heeft ze een sterk gestel.
pi_207440905
Maandag toch maar weer een afspraak voor m'n oor en verwijzing naar de KNO. *zucht
pi_207440977
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:52 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn enige echte misdiagnose was toen ik uitstralende pijn in mijn been kreeg. Omdat ik al jaren chronische rugpijn had, ook zo'n zeurende vrouwenkwaal :') , was de huisarts niet echt gealarmeerd, ook al was ik hartstikke positief op de proef van Lasègue (vrij indicatief voor hernia). Hij vond dat ik maar naar de manueel therapeut moest. Die vaarde vervolgens weer teveel op het oordeel van de huisarts en ging de boel manipuleren :X Toen bleek ik uiteindelijk via een omweg tóch twee hernia's te hebben (Rotaryvriendje van mijn schoonvader was radioloog, die heeft me in een mri geduwd, daar was ik nog het meest boos over, dat je blijkbaar connecties moet hebben :( ). Ik herinner me dat de neurochirurg (want het moest geopereerd worden) zei dat ik een paar millimeter van een caudasyndroom verwijderd was (dat geeft tijdelijke verlammingsverschijnselen en incontinentie).

Met de huisarts heb ik dit kunnen uitspreken, de manueel therapeut was niet zo onder de indruk. De beste man was hoofd van de opleiding in mijn stad, sindsdien heb ik wat moeite om fysio's en aanverwanten te vertrouwen :+
Pijn als vrouwenkwaal ja. Zo heb ik me eerder ook wel ‘weggezet’ gevoeld. Terwijl ik dus kennelijk echt pas heel laat ga poepen piepen! Autocorrect! Als mijn aandoening eerder ontdekt zou zijn had ik misschien eerder ontstekingsremmende medicatie kunnen krijgen en had ik mogelijk een stuk minder schade opgelopen. Dat had weer een hoop toekomstige zorgkosten kunnen schelen. Maar goed, ik weet ook hoe lastig dit soort dingen te ontdekken zijn in een vroeg stadium. Maar een beetje van dat gevoel blijft toch hangen hè.

En bij fysiotherapeuten en aanverwanten heb ik ook altijd een gezonde dosis wantrouwen. Je moet maar net een goede treffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door yinu op 06-01-2023 11:40:34 ]
pi_207441096
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:40 schreef Isabeau het volgende:
Potjandorie, een oom en tante van mij hebben een prijs in de postcodeloterij gewonnen. Een heuse prijs, geen kookboek, koffiekopjes of ben & jerry's.

SPOILER
SPOILER
pi_207441100
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:12 schreef yinu het volgende:

[..]
Pijn als vrouwenkwaal ja. Zo heb ik me eerder ook wel ‘weggezet’ gevoeld. Terwijl ik dus kennelijk echt pas heel laat ga poepen.
Oh?
Vertel daar eens wat over?
pi_207441222
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:52 schreef Clubsoda het volgende:

Horrorverhaal :o

En ik heb dat laatste qua fysio's icm h.a. ook... sowieso na al die fysio's de afgelopen jaren wegens mijn rugklachten die vanalles deden maar nu achteraf (ook na MRI waarop goed te zien was wát er nou daadwerkelijk echt aan de hand is) totaal verkeerd zaten. Inclusief de h.a.
Met mijn mensendieckmevrouw die samen met de neuroloog mijn MRI kon duiden en gericht kan behandelen is het nu écht een stuk beter.
Nooit pijnvrij, maar goed mee te leven *G*
Had ik maar eerder een MRI laten maken... maar 2 h.a. wilden geen verwijzing geven en ik heb me af laten schepen met een 'versleten SI gewricht' verhaal :(
pi_207441225
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh?
Vertel daar eens wat over?
:D

Piepen. Piepen.

Ik wil ook best wat vertellen over mijn ontlasting hoor, daar heb ik na mijn ziekenhuiservaringen niet zoveel gêne meer over…
pi_207441247
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:36 schreef yinu het volgende:

[..]
Toen sliep ik gelukkig wel ja! Ik ben bij tijden een hele slechte slaper… maar ik heb me er inmiddels bij neergelegd en functioneer prima op weinig slaap dus meestal kan ik voorkomen dat ik ervan in de piekermodus raak (zoals vroeger wel - en dat helpt echt niet).
[..]
De reumatische aandoening is geloof ik nog steeds niet goed te duiden. En ik geloof dat het ook niet helpt dat ik nogal een hoge pijndrempel schijn te hebben - althans dat zei de reumatoloog. Ik ben altijd behoorlijk fit geweest met veel sporten (altijd vrij consistent bezig geweest met o.a. hardlopen, krachttraining, crossfit, yoga) en buiten wat excessief alcoholgebruik tijdens de studententijd altijd gezond geleefd. Dat is natuurlijk goed, maar daardoor komen sommige dingen ook wat later pas tot een echt problematisch beeld. Paradoxaal he. En daardoor word ik dus vrij consequent laat gediagnosticeerd. Zo ook met de trombose. Wel een herkenbaar verhaal van jou… ik voelde al meteen de ochtend na na de operatie dat mijn kuit strak en pijnlijk aanvoelde maar ze voelden/zagen nog niets. Pas 2! dagen later. En toen had ik dus ook al massale longembolieën maar ook nog een epiduraal waardoor ze nog niet meteen in konden grijpen met bloedverdunners. En ook toen wist ik zelf al dat het niet goed was, maar mijn algehele beeld qua vitale signalen bleef nog wel redelijk - alleen voor mijn doen was dat dus heel slecht al. Toen ik echt kritiek was en zo slap dat ik niet meer op de bedrand kon zitten of zelfs mijn billen niet meer op kon tillen voor een po, werd mijn hartslag/bloeddruk/bloedbeeld pas slecht.

Haha, de keerzijde van gezond leven en een beetje door kunnen bikkelen :D Maar goed, ik herstel wel buitengewoon snel daardoor. Dat is ook weer wat waard.
Streep doorbikkelen snel af van je to do lijst ;)
pi_207441264
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:42 schreef yinu het volgende:

[..]

Piepen. Piepen.

Ik wil ook best wat vertellen over mijn ontlasting hoor, daar heb ik na mijn ziekenhuiservaringen niet zoveel gêne meer over…
O+

Ik heb juist goeie ervaringen met mijn fysio/manueel therapeut, die de info van de huisarts combineert met zelf nadenken en regelmatig toch net ff een andere benadering kiest die dan wél blijkt te helpen. Of bijvoorbeeld de miserabele tapejobs van huisartsen corrigeert etc.
Zij is mijn lievelings O+
pi_207441268
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

@:isabeau, het nietje was zichtbaar op een foto destijds maar is in de dagen daarna niet aangetroffen in mijn ontlasting. Mijn moeder was in die dagen extra dankbaar voor haar kind O+

Bizar die h.a. :(
pi_207441291
De kinderen zijn aan hun terugvluchten begonnen.
ManManMan, vertraging van 6,5 uur naar Singapore. Waardoor ze de overstap dus niet gaan halen (denken wij) en in het ergste geval pas de volgende dag naar Parijs kunnen vliegen omdat die maar eens per dag gaat :X :X
pi_207441446
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+

Ik heb juist goeie ervaringen met mijn fysio/manueel therapeut, die de info van de huisarts combineert met zelf nadenken en regelmatig toch net ff een andere benadering kiest die dan wél blijkt te helpen. Of bijvoorbeeld de miserabele tapejobs van huisartsen corrigeert etc.
Maar dan is de diagnose van je klachten dus goed :)
pi_207441461
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:34 schreef Lonaa het volgende:

Sorry, ik ben vrij vandaag.
Gisteren gewerkt. >:)

En bijna de hele dag die storing op het werk... ik ga nog eens een dag ruilen _O-
pi_207441484
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Maar dan is de diagnose van je klachten dus goed :)
Niet altijd.
Of er is geen diagnose en volgens de huisarts niets aan te doen wat bij de fysio dan plots wel het geval blijkt.
Combi mijn ervaring plus Mrs V.

Ik ben bijvoorbeeld wel eens door een buitenlandse arts (niet zijnde huis-) beschuldigd van gescheurde kruisband, waar dat wel gescheurde andere banden bleken, maar geen kruisbanden. Best een relevant verschil wel.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:45:27 #247
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207441814
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:48 schreef Blues het volgende:
De kinderen zijn aan hun terugvluchten begonnen.
ManManMan, vertraging van 6,5 uur naar Singapore. Waardoor ze de overstap dus niet gaan halen (denken wij) en in het ergste geval pas de volgende dag naar Parijs kunnen vliegen omdat die maar eens per dag gaat :X :X
Nouja, dan kunnen ze TOCH nog even singapore in ^O^
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 januari 2023 @ 13:51:07 #248
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207442506
Zo. Bijna alles in huis om 1,2kg koe zondag om te toveren in stoofpot :9~
In St. Bernardus 12 dit keer.

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 06-01-2023 13:56:34 ]
pi_207442632
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Horrorverhaal :o

En ik heb dat laatste qua fysio's icm h.a. ook... sowieso na al die fysio's de afgelopen jaren wegens mijn rugklachten die vanalles deden maar nu achteraf (ook na MRI waarop goed te zien was wát er nou daadwerkelijk echt aan de hand is) totaal verkeerd zaten. Inclusief de h.a.
Met mijn mensendieckmevrouw die samen met de neuroloog mijn MRI kon duiden en gericht kan behandelen is het nu écht een stuk beter.
Nooit pijnvrij, maar goed mee te leven *G*
Had ik maar eerder een MRI laten maken... maar 2 h.a. wilden geen verwijzing geven en ik heb me af laten schepen met een 'versleten SI gewricht' verhaal :(
Ironisch genoeg denk ik dat me een heleboel ellende bespaard was geweest als mijn huisarts mijn 15-jarige zelf gewoon naar begeleid sporten ofzo had gestuurd, in plaats van een houdingsprobleem te constateren en dat te laten 'corrigeren' door een cesartherapeut. Manman, wat heb ik daar een kinesofobie en volledige verstoord houdingspatroon aan over gehouden. :{

Jaren na die hernia ben ik eindelijk bij een hele fijne fysio terecht gekomen die me geholpen heeft om net als jij op het punt 'niet pijnvrij, wel goed leefbaar' te komen O+ samen met hardlopen, dat heeft ook heel veel gedaan.

Maar triest maakt het me soms wel, ik heb al ruim langer wel chronische klachten dan niet. Gelukkig doe ik het zwanger dan weer heel goed eigenlijk, dus ik neem het er nog even van :+
pi_207442676
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+

Ik heb met sommige fysio’s ook wél goede ervaringen trouwens. En dan ook erg goed. Alleen niet met alle. Net als met andere professionals in de medische hoek maakt het onderling vertrouwen en de communicatie echt heel veel uit. Ik denk ook dat het voor het succes van de behandeling uitmaakt. En dat aspect wordt in sommige behandelrelaties onderbelicht gelaten. Soms snap ik het ook, zeker, het is druk en er is personeelstekort en niemand kan op z’n werk elke dag z’n A-game laten zien. En is er sprake van botsende persoonlijkheden of overtuigingen die niet overeenkomen. Maar soms is het ook gewoon een kwestie van horkerigheid of een niet goed gekozen beroep.
pi_207442763
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ironisch genoeg denk ik dat me een heleboel ellende bespaard was geweest als mijn huisarts mijn 15-jarige zelf gewoon naar begeleid sporten ofzo had gestuurd, in plaats van een houdingsprobleem te constateren en dat te laten 'corrigeren' door een cesartherapeut. Manman, wat heb ik daar een kinesofobie en volledige verstoord houdingspatroon aan over gehouden. :{

Jaren na die hernia ben ik eindelijk bij een hele fijne fysio terecht gekomen die me geholpen heeft om net als jij op het punt 'niet pijnvrij, wel goed leefbaar' te komen O+ samen met hardlopen, dat heeft ook heel veel gedaan.

Maar triest maakt het me soms wel, ik heb al ruim langer wel chronische klachten dan niet. Gelukkig doe ik het zwanger dan weer heel goed eigenlijk, dus ik neem het er nog even van :+
Oh ja en over (chronische) pijn en houding is echt heel veel van de ‘kennis’ nog behoorlijk speculatief of onduidelijk. Waarom sommige mensen met aandoening A volledig in de kreukels liggen en anderen met eenzelfde beeld pijnvrij doorhuppelen begrijpen ‘ze’ heus nog niet zo goed. En dus is er nog veel meer afhankelijk van het vertrouwen in je lijf en plezier in bewegen dat zo’n professional je kan geven of ontnemen. Vertrouwen en communicatie, het intermenselijke aspect, is volgens mij dus veel belangrijker dan in een systeem van DBC’s vastgelegd kan worden.

Edit: ook over chronische pijn en zwangerschap/hormoonschommelingen is er nog veel onbekend trouwens maar ik hoor vaker van mensen die chronische pijn hebben, dat ze heerlijk pijnvrij zwanger zijn. Terwijl er weer andere zwangeren juist pijn oplopen. Als je eindelijk eens aan de goede kant van dat spectrum zit: vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan ;)
pi_207442852
Een groot deel van de stap naar 'leefbaar' kwam bij mij inderdaad vanuit benaderen van over- en onderbelasting, de rol van emoties daarin (boosheid of angst) en aanvaarding van mogelijkheden en beperkingen. Dat heb ik voor 90% zelf gedaan en de rest deed de fysio, die wel even heeft zitten prikken of de zere plekken (emotioneel dus :P ). Langdurige pijn heeft vrijwel altijd ook een psychische component die je niet kunt verwaarlozen.
pi_207442911
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:07 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh ja en over (chronische) pijn en houding is echt heel veel van de ‘kennis’ nog behoorlijk speculatief of onduidelijk. Waarom sommige mensen met aandoening A volledig in de kreukels liggen en anderen met eenzelfde beeld pijnvrij doorhuppelen begrijpen ‘ze’ heus nog niet zo goed. En dus is er nog veel meer afhankelijk van het vertrouwen in je lijf en plezier in bewegen dat zo’n professional je kan geven of ontnemen. Vertrouwen en communicatie, het intermenselijke aspect, is volgens mij dus veel belangrijker dan in een systeem van DBC’s vastgelegd kan worden.

Edit: ook over chronische pijn en zwangerschap/hormoonschommelingen is er nog veel onbekend trouwens maar ik hoor vaker van mensen die chronische pijn hebben, dat ze heerlijk pijnvrij zwanger zijn. Terwijl er weer andere zwangeren juist pijn oplopen. Als je eindelijk eens aan de goede kant van dat spectrum zit: vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan ;)
Ik weet niet eens of het zuiver hormonaal is, het kan ook zijn dat die buik me in een houding trekt die een stuk beter voor me is :+ maar ja, ik neem het er van. Qua hartkwaal zit trek ik hormonaal dan weer aan het kortste eind, voor de balans :+
pi_207443784
Ik draag een heel zware rugzak altijd het liefst op mn buik, trekt idd mn rug in een betere houding :+

Nog een :* voor @Myraela, financieel fijn natuurlijk dat de aanvullende verzekering eraf kan, maar de reden is gewoon shit.

En wat een verhalen over huisartsen zeg. Ik ben echt heel blij met die van mij, sowieso al, maar als ik dit zo lees des te meer. Zowel de assistente als de vier vrouwelijke huisartsen waar ik kom. Ik heb één favoriet, daar ga ik bv heen als ik uitstrijkje oid moet, maar de andere vaste en de twee waarnemers die ik heb gehad laatste maanden zijn ook fijn. Nooit het gevoel dat ik moeite moet doen voor een afspraak, onderzoek of doorverwijzing. Dat betekent overigens niet dat ik ook altijd krijg waarvoor ik kwam of wat ik dacht dat nodig was (bv geen bloedonderzoek omdat haar advies ongeacht uitkomst toch zou zijn beter gaan eten en in winter nu even multivitamine bijslikken, of geen oordruppels toen ik de ontsteking wel al voelde maar hij nog niet zichtbaar was). Dus alleen als zijzelf het ook zinnig achten, maar ze luisteren wel gewoon goed naar waarom ik een bepaalde doorverwijzing oid wel of niet nodig acht en kunnen ook goed communiceren waarom zij daar anders over denken als dat het geval is.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:35:09 #255
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207443871
:W

Ik was een weekje wat minder online. Want ziek. Raar eigenlijk want tijd zat, maar puf niet.
Nu lijkt het aan de beterende hand.

Ik ga zo het Instant Pot topic ff bijwerken
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:37:37 #256
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207443896
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:35 schreef fietsie het volgende:
:W

Ik was een weekje wat minder online. Want ziek. Raar eigenlijk want tijd zat, maar puf niet.
Nu lijkt het aan de beterende hand.

Ik ga zo het Instant Pot topic ff bijwerken
Welkom terug Fietsie! Ben je weer helemaal beter?
pi_207443919
Terug van de dierenarts. Bloed afgenomen (gaat makkelijker dan bij mij :D ) straks al een deels uitslag, ze heeft anti misselijkheid medicatie gehad (voor de zekerheid) en een zalf in het oor dat eetlust opwekkend is. Ze heeft in 5 minuten al meer brokjes gegeten dan de afgelopen 2 dagen.
Ze kijken nu naar nieren en schildklier en indien nodig gaat een deel van het bloed nodig verder in onderzoek.
Ze was (gelukkig) heel nieuwsgierig naar alles en “er zit meer dan genoeg kracht in de pootjes “ volgens de DA.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:40:09 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207443923
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:37 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Welkom terug Fietsie! Ben je weer helemaal beter?
Nog af en toe een (niet te onderdrukken) blafhoesje, productief dus in principe niet raar na zo'n week.
Veel last van koude voeten, dat wel.

Oeh! Mijn Instant Pot blaast stoom af met drie grote takken rozemarijn erin :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:43:46 #259
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207443953
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
Een groot deel van de stap naar 'leefbaar' kwam bij mij inderdaad vanuit benaderen van over- en onderbelasting, de rol van emoties daarin (boosheid of angst) en aanvaarding van mogelijkheden en beperkingen. Dat heb ik voor 90% zelf gedaan en de rest deed de fysio, die wel even heeft zitten prikken of de zere plekken (emotioneel dus :P ). Langdurige pijn heeft vrijwel altijd ook een psychische component die je niet kunt verwaarlozen.
Zeer herkenbaar maar ik had er dus het revalidatieprogramma met een wel geweldige cesartherapeut voor nodig.
Spoilers!
pi_207444191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Terug van de dierenarts. Bloed afgenomen (gaat makkelijker dan bij mij :D ) straks al een deels uitslag, ze heeft anti misselijkheid medicatie gehad (voor de zekerheid) en een zalf in het oor dat eetlust opwekkend is. Ze heeft in 5 minuten al meer brokjes gegeten dan de afgelopen 2 dagen.
Ze kijken nu naar nieren en schildklier en indien nodig gaat een deel van het bloed nodig verder in onderzoek.
Ze was (gelukkig) heel nieuwsgierig naar alles en “er zit meer dan genoeg kracht in de pootjes “ volgens de DA.
Dat klinkt fijn!

Ik was met de krulletjeshond naar de veearts. Ze heeft sinds een paar dagen een rare zachte bult op de ribben en ze is pieperig. Wandelt, rent, eet en ontlast allemaal wel normaal. Ze heeft een ontstekingsremmende injectie gekregen en wat gelijkaardig spul voor de komende week mee naar huis. Hart & longen & temperatuur allemaal goed. En ze gedroeg zich als een voorbééldige modelhond, braaf op de tafel O+

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 06-01-2023 16:11:39 ]
pi_207444336
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat klinkt fijn!

Ik was met de krulletjeshond naar de veearts. Ze heeft sinds een paar dagen een rare zachte bult op de ribben en ze is pieperig. Wandelt, rent, eet en ontlast allemaal wel normaal. Ze heeft een ontstekingsremmende injectie gekregen en wat gelijkaardig spul voor de komende week mee naar huis. Hart & longen & temperatuur allemaal goed. En ze gedroeg zich als een voorbééldige modelhond, braaf op de tafel O+
Brave dieren op tafel is fijn. Hoorde van een kat die bovenop de kastjes was gesprongen 🙀

Ik had me er echt op ingesteld dat ze moest blijven of nog erger. Dat kan altijd nog natuurlijk maar ze heeft net weer wat gegeten -O-
pi_207444454
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zeer herkenbaar maar ik had er dus het revalidatieprogramma met een wel geweldige cesartherapeut voor nodig.
Wat op zich ook logischer is. Ik zit natuurlijk best wel in de materie en heb destijds na een intake voor een revalidatietraject in overleg besloten om niet te starten maar zelf aan de slag te gaan, met ondersteuning van fysio. Het is mooi dat je zo'n succesverhaal had _O_
pi_207444468
quote:
Ugh.
Ik lees dit niet hoor :{w
pi_207444649
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ugh.
Ik lees dit niet hoor :{w
Terwijl ik toch zoveel verstandigs zeg.
pi_207444934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Brave dieren op tafel is fijn. Hoorde van een kat die bovenop de kastjes was gesprongen 🙀

Ik had me er echt op ingesteld dat ze moest blijven of nog erger. Dat kan altijd nog natuurlijk maar ze heeft net weer wat gegeten -O-
Ik heb er zo 1. :7

Fijn van Nika. :)
pi_207445016
Wat een gestruggle met diertjes allemaal..

En ik kwam eigenlijk alleen even langs om daar nog wat aan toe te voegen ;(

Sorry dat ik de laatste tijd niet meer mee post. Het gaat al een paar maanden niet zo goed met mij en dat is geresulteerd is een hele zware depressie. Momenteel kost gewoon mijn werk doen.. thuis iets aan normaal doen al zoveel energie dat dingen als zo’n topic bijhouden hoe simpel het ook mag klinken voor mij niet te doen is momenteel.

Ik haak vanzelf wel weer aan.

Wel wilde ik wat over onze Loebes delen gezien veel hem hier toch wel kennen van de foto’s. Gisteren kregen wij helaas het nieuws te horen dat zijn lever vol kanker zit. En dat zijn tijd er met ons dus bijna op zit. We verwennen hem nog en zolang hij het leuk heeft blijven we hem knuffelen.. plagen.. (vind hij ook leuk hoor) en natuurlijk verwennen tot de grond aan toe.

Je weet dat het moment er aan komt.. Maar je wilt natuurlijk gewoon dat ze 100 jaar oud worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_207445186
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Sorry dat ik de laatste tijd niet meer mee post. Het gaat al een paar maanden niet zo goed met mij en dat is geresulteerd is een hele zware depressie. Momenteel kost gewoon mijn werk doen.. thuis iets aan normaal doen al zoveel energie dat dingen als zo’n topic bijhouden hoe simpel het ook mag klinken voor mij niet te doen is momenteel.

Wel wilde ik wat over onze Loebes delen gezien veel hem hier toch wel kennen van de foto’s. Gisteren kregen wij helaas het nieuws te horen dat zijn lever vol kanker zit. En dat zijn tijd er met ons dus bijna op zit. We verwennen hem nog en zolang hij het leuk heeft blijven we hem knuffelen.. plagen.. (vind hij ook leuk hoor) en natuurlijk verwennen tot de grond aan toe.

Je weet dat het moment er aan komt.. Maar je wilt natuurlijk gewoon dat ze 100 jaar oud worden.
Sterkte. Met alles. Ik hoop dat jij en Loebes elkaar nog wat kunnen opvrolijken in de komende tijd :*
pi_207445187
Ach Think. ;(

:* Pas op jezelf.
pi_207445327
Ach Tink -O-

Net de uitslag (deels) gekregen, schildklier en nieren zijn goed maar het bloed niet, zowel rode als witte bloedlichaampjes zijn niet zoals ze moeten zijn. Kan duiden op leukemie, tumoren en nog veel meer niet fijne zaken. Maandag gaat er een echo gemaakt worden, dan zal er meer duidelijkheid zijn
pi_207445441
Ach @Thinkk-Pinkk Sterkte met herstel! En heel veel succes met herstel!💐
En ach…dan ook nog afscheid nemen van Loebes.

Ik miste je al wel…
pi_207445684
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach Tink -O-

Net de uitslag (deels) gekregen, schildklier en nieren zijn goed maar het bloed niet, zowel rode als witte bloedlichaampjes zijn niet zoals ze moeten zijn. Kan duiden op leukemie, tumoren en nog veel meer niet fijne zaken. Maandag gaat er een echo gemaakt worden, dan zal er meer duidelijkheid zijn
Geen prettig bericht. Al vermoedde je al narigheid.
Even de echo van ? Orgaan? afwachten dus.
pi_207445722
@Thinkk-Pinkk sterkte met alles wat speelt en maak er een mooie laatste tijd van met Loebes ;(

@Kaatje1 ook niet de uitslagen waar je op hoopte -O- Hopelijk snel duidelijkheid, goed dat je Nika na liet kijken.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 18:44:55 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207445972
Sterkte met alles TP :*

Kaatje ook :*
Spoilers!
pi_207446105
Vraagje: hoe lang zouden jullie gebraden kip bewaren in de koelkast.
Het is van afgelopen zaterdag/oudjaarsdag.
pi_207446140
Oh Kaatje ook matig nieuws. ;( Meh.
pi_207446411
@Thinkk-Pinkk :* sterkte met alles!

@Kaatje1 dat is ook geen fijn nieuws ;( hopelijk valt het toch nog mee. Lijkt me best lang wachten ook nog tot maandag, gevoelsmatig. Ik duim voor jou en Nika!

Ik had voor kerst wat keelpijn af en toe, dat zette niet door gelukkig. Maar nu toch weer wat keelpijn en mn lijf voelt net niet helemaal normaal. Beetje hoofdpijn, beetje keelpijn, niet echt veel snot maar toch wel wat meer dan normaal, niet echt kortademig maar longen voelen toch ook niet helemaal normaal, beetje spierpijn in m'n nek en bovenrug enzo. Ik voel me niet ziek, maar ook niet helemaal normaal zegmaar. Hopelijk loopt ook dit weer met een sisser af.. geen zin in die horrorgriep/ander naar virus met of zonder longontsteking erbij die rondgaat. Duimen jullie weer mee?

Morgen bij broertje laminaat leggen op 45min rijden. Ik had er eerder best zin in, maar nu wat minder. Nou sliep ik vannacht ook niet al te best, dus dat zal ook niet geholpen hebben. Hopelijk slaap ik vannacht wel gewoon goed en voel ik me morgen dan weer normaal! En gaat het vloer leggen gewoon soepel en snel. Het is maar 14m2 en alleen eerste baan een stukje met verwarmingsbuizen uit vloer en ergens aan het eind een hoekje uit een plank als ik het me goed herinner, verder als het goed is gewoon rechte banen, dus dat scheelt.
pi_207446421
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:53 schreef AnneX het volgende:
Vraagje: hoe lang zouden jullie gebraden kip bewaren in de koelkast.
Het is van afgelopen zaterdag/oudjaarsdag.
Geen idee of je mij als graadmeter moet nemen want ik gooi door mn buik issues dingen misschien wat te snel weg, maar ik zou hem maandag al weggegooid hebben..
pi_207446491
Niet maandag, maar 6 dagen vind ik wel te lang geloof ik.
pi_207446526
Uiterlijk dinsdag.
pi_207446619
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:24 schreef Vanyel het volgende:
Uiterlijk dinsdag.
Ja, 3/4 dagen.
pi_207446652
@Thinkk-Pinkk :* sterkte
@Kaatje1 -O-
@AnneX ik zou het niet meer eten nee. Ik at vandaag iets van maandagavond en vond dat al op het randje.
@vlindertje89 hopelijk morgen weer fris!

Ik ben helemaal klaar met vandaag. M'n collega's hebben de halve middag op steeds luidere toon met elkaar gediscussieerd over of een collega 4 uur "gestolen" had door op een net andere manier haar tijd te schrijven. Uiteindelijk moest de teamleider ertussen komen. 1) doe dat ergens anders en 2) wat zijn 4 uur op een heel jaar aan werk.
Thuisgekomen, ingekakt. Nu moet ik nog was afhalen en de afwas doen. Dan maar recht m'n bed in denk ik :')
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:33:26 #282
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207446658
Ik zou dat wel tot donderdag laten liggen in mijn bovengemiddelde koelkast.
Spoilers!
pi_207446664
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

quote:
Ach Tink -O-

-O-
Hopelijk valt het mee :*
pi_207446824
Weg. Dag restant kip… :W ( wel nog een boterham ermee gegeten. Het was bedoeld voor de avondmaaltijd. ) Ging niet door.

Merci voor het advies.
pi_207446917
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:33 schreef Tele6 het volgende:

Ik ben helemaal klaar met vandaag. M'n collega's hebben de halve middag op steeds luidere toon met elkaar gediscussieerd over of een collega 4 uur "gestolen" had door op een net andere manier haar tijd te schrijven. Uiteindelijk moest de teamleider ertussen komen. 1) doe dat ergens anders en 2) wat zijn 4 uur op een heel jaar aan werk.
Thuisgekomen, ingekakt. Nu moet ik nog was afhalen en de afwas doen. Dan maar recht m'n bed in denk ik :')
Pff wat kinderachtig zeg.. ik zou er nog 3) hebben ze geen betere dingen om hun tijd aan te besteden aan toe willen voegen :+ en het discussiepunt 'is de tijd die zij aan die discussie hebben besteed "gestolen" ?' :7

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 06-01-2023 19:59:53 ]
pi_207447118
Ach @Thinkk-Pinkk, wat droevig. En klinkt als nieuws dat je juist nu niet kunt gebruiken. :*

En @Kaatje1 ook al geen fijn nieuws.

Ik was vandaag ook bij de dierenarts nadat mijn hondje op het speelveld door een golden retriever teefje tegen de grond gewerkt werd. Daarna bloedde hij uit zijn neus en liep hij mank met zijn linkervoorpoot. Dierenarts heeft m goed nagekeken en rimadyl gegeven als pijnstilling. Er lijken geen wonden te zien te zijn maar die zie je bij hem ook niet zo makkelijk want hij heeft zwart, nogal woest haar. Hij is nog steeds een beetje sneu. Maar op zich wel alert. En eet en drinkt oké. Even afwachten dus. Wat kun je je zorgen maken over zo’n beestje hè.
pi_207447175
quote:
QFT. Wat betreft aanvaarding en de psychische component van langdurige pijn.
pi_207447201
quote:
Ach Tink -O-

Wat verdrietig :{ heel veel sterkte.
pi_207447233
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:10 schreef yinu het volgende:
Ach @:thinkk-pinkk, wat droevig. En klinkt als nieuws dat je juist nu niet kunt gebruiken. :*

En @:kaatje1 ook al geen fijn nieuws.

Ik was vandaag ook bij de dierenarts nadat mijn hondje op het speelveld door een golden retriever teefje tegen de grond gewerkt werd. Daarna bloedde hij uit zijn neus en liep hij mank met zijn linkervoorpoot. Dierenarts heeft m goed nagekeken en rimadyl gegeven als pijnstilling. Er lijken geen wonden te zien te zijn maar die zie je bij hem ook niet zo makkelijk want hij heeft zwart, nogal woest haar. Hij is nog steeds een beetje sneu. Maar op zich wel alert. En eet en drinkt oké. Even afwachten dus. Wat kun je je zorgen maken over zo’n beestje hè.
Ohh dat is zo sneu ook. Hopelijk knapt woef snel op
pi_207447239
Bedankt allemaal sorry ik heb de puf niet om op alles te reageren. Maar heb alles gelezen O+
pi_207447320
Terugreis from hell voor de kinderen.
Overstap niet gehaald naar Parijs door urenlange vertraging.
Krijg net een appje van zoonF :

SPOILER
pi_207447325
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bedankt allemaal sorry ik heb de puf niet om op alles te reageren. Maar heb alles gelezen O+
Veel sterkte TP :*
pi_207447373
@Kaatje1 Hopelijk snel duidelijkheid voor poes!
pi_207447405
quote:
Ik zit dit 'luid knikkend' te lezen.. zo herkenbaar.
pi_207447491
Och Loebes -O- en wat naar dat het met jou ook niet goed gaat TP.

En ook sterkte voor de dieren van Kaatje en Yinu.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:37:25 #296
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207447511
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
pi_207447719
quote:
@:Thinkk-Pinkk :* sterkte
@:Kaatje1 -O-
@:AnneX ik zou het niet meer eten nee. Ik at vandaag iets van maandagavond en vond dat al op het randje.
@:vlindertje89 hopelijk morgen weer fris!

Oh dit laatste… zo vermoeiend! Sommige mensen komen echt nooit van de schoolpleinmentaliteit af hè. Lekker ook om je vrijdagmiddag aan te besteden.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Pff wat kinderachtig zeg.. ik zou er nog 3) hebben ze geen betere dingen om hun tijd aan te besteden aan toe willen voegen :+ en het discussiepunt 'is de tijd die zij aan die discussie hebben besteed "gestolen" ?' :7

Dit ja.
pi_207448470
quote:

Wat kinderachtig van die collega's :{w

Was en afwas blijven gehoorzaam staan tot morgen joh *O*
pi_207448783
Over kinderachtige werksituaties gesproken:
SPOILER
Verder niet bijgelezen sinds 10 uur vanmorgen. Staat nog op de planning.
pi_207448912
Klein leed: dat je, samen met iemand anders, best een bult werk aan het verrichten bent voor de club.
En iedereen riep dat we het maar moesten vragen als er kleine klusjes waren.

Vanavond was er zo’n klein klusje. Letterlijk even het hoofd en papier erbij houden, lijstje maken, klaar. Uiteraard werd meteen naar mij en collega gekeken.
Toen heb ik toch maar even gezegd dat wij al heel veel hebben gedaan en nog gaan doen en het heel fijn zou zijn als iemand anders dit klusje deed.
Ook omdat ik van mezelf weet van mezelf dat ik die dingen vaak te snel naar me toe trek, je moet anderen ook de kans geven een bijdrage te leveren :Y

*krekels… tumbleweed*

Waarna er, net als op de basisschool, iemand werd aangewezen die het klusje mocht gaan doen :')

Zit je daar met een stel volwassen, vaak hoogopgeleide vrouwen :|W

Tijd voor een drupje limoncello :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')