abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207405422
Nou, daar gaan we.

Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!

Zuunigerds, verenig u!

*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.
Spoilers!
pi_207405457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:57 schreef stropdaz het volgende:
Ja mensen.
De oorzaak is vooral dat ik slecht ruik. Mijn voornemen is ook om dit jaar te gaan minderen want ik douche me iedere ochtend
Het zal een te simpele gedachte zijn maar misschien werkt Axe dan gewoon niet zo goed? Het staat nou niet direct bekend als een deo die echt beter is dan anderen he. Eerder slechter maar met een goede marketing.

Hier komt het er ook niet meer in. Dan rook ik in bed die walgelijke Axe-geur met een vleugje zweet :r
Spoilers!
pi_207405469
Ok mensen.
Ik ga eerlijk zijn waarom ik 10 flessen seo, liter doucheschuim per maand, 1 fles Joop parfum en 1 liter shampoo gebruik.

Ik schaam me heel erg er voor.
Maar het komt door nah.
Ik heb geen rem bij veel dingen.
Ga hier hulp voor krijgen
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:05:59 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207405483
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:04 schreef stropdaz het volgende:
Ok mensen.
Ik ga eerlijk zijn waarom ik 10 flessen seo, liter doucheschuim per maand, 1 fles Joop parfum en 1 liter shampoo gebruik.

Maar het komt door nah.
Zullen we dit niet hier bespreken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207405489
Mijn man komt elke keer na het boodschappen doen mopperend thuis dat alles zo duur is geworden. Ik ga maar eens een paar maanden bijhouden hoeveel we nu inmiddels echt aan boodschappen uitgeven, zo met dat verhuizen enzo had ik geen ruimte in m’n hoofd om dat op een rijtje te zetten.
Komend weekend komt er een (bijna gratis) maaltijdbox van Green Chef
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 15:07:08 #6
382129 crew  Donna
pi_207405498
Als je echt slecht ruikt zou ik dat laten onderzoeken of dingen proberen die wel goed zijn voor je huid.
Niet een slechte geur maskeren met een halve bus deo.

En nu maar terug naar zuunigerds.
pi_207405510
Ik gebruik 2 max 3 rollers van Neutral per jaar :D
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:09:00 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207405519
Mijn man komt thuis met de boodschappen en zegt tevreden dat hij geen overbodige dingen heeft gekocht.

Ik plan ‘the weekly shop’ echt steeds meer rond de aanbiedingen.
pi_207405520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:07 schreef Donna het volgende:
Als je echt slecht ruikt zou ik dat laten onderzoeken of dingen proberen die wel goed zijn voor je huid.
Niet een slechte geur maskeren met een halve bus deo.

En nu maar terug naar zuunigerds.
Zeker, laten we teruggaan naar de kern van dit topic.
Maar wilde jullie het even laten weten, want het is fors buiten de perken
pi_207405522
quote:
Ok mensen.

Maar het komt door nah.
Schaamte is wat mij betreft niet nodig. Je krijgt gekkere/fellere reacties als je net doet alsof het normaal is dat je zo veel gebruikt ;)

Mijn schoonvader gebruikte ook zo veel van alles. Fles Dreft per week, pakje boter, etc. Die had geen nah overigens.

Ik hoop overigens dat je niet zo weinig maat kunt houden met je vitaminepillen, dat kan echt gevaarlijk zijn.

Edit: terug on topic inderdaad.
Spoilers!
pi_207405548
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn man komt elke keer na het boodschappen doen mopperend thuis dat alles zo duur is geworden.
Boodschappen doen is echt niet leuk meer inderdaad. Al krijg ik hier thuis toch steeds vaker rollende ogen als ik weer eens mopper over de prijzen O-)
Spoilers!
pi_207405561
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Schaamte is wat mij betreft niet nodig. Je krijgt gekkere/fellere reacties als je net doet alsof het normaal is dat je zo veel gebruikt ;)

Mijn schoonvader gebruikte ook zo veel van alles. Fles Dreft per week, pakje boter, etc. Die had geen nah overigens.

Ik hoop overigens dat je niet zo weinig maat kunt houden met je vitaminepillen, dat kan echt gevaarlijk zijn.
Vitamine pillen krijg ik per dan aangereikt door echtgenote.

Laten we het erop houden dat ik een zuinige levensstijl ook belangrijk vindt. Maar nu is dat even lastig helaas
pi_207405575
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:09 schreef Lienekien het volgende:
Mijn man komt thuis met de boodschappen en zegt tevreden dat hij geen overbodige dingen heeft gekocht.

Online boodschappen besparen wij ve mee. Vrouw maakt kookmenu aan de hand van aanbiedingen. Die in een opslag te zien zijn
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 15:48:42 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207405918
quote:

Ik doe de boodschappen nu ook op basis van wat er in de bonus is :Y Daar verzin ik dan de maaltijden omheen.

Ik zal ook weer eens de Excel van de laatste 2 maanden bijwerken, ben benieuwd of het groot inkopen van aanbiedingen eerder in het jaar nog effect heeft gehad op de latere uitgaven :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:53:50 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207405959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:48 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik doe de boodschappen nu ook op basis van wat er in de bonus is :Y Daar verzin ik dan de maaltijden omheen.

Ik zal ook weer eens de Excel van de laatste 2 maanden bijwerken, ben benieuwd of het groot inkopen van aanbiedingen eerder in het jaar nog effect heeft gehad op de latere uitgaven :)
Ja, (persoonlijke) bonus AH en de Lidl. Die zitten tegenover elkaar.

De persoonlijke bonus pakt steeds weer dezelfde producten en dat komt ons wel goed uit.

Laatst zelfs natvoer voor de kat, dus toen maar weer eens een bezorging gedaan. 99 stuks, kreeg het aantal niet hoger.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 16:02:19 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_207406039
quote:
Ok mensen.

Maar het komt door nah.
Die NAH heb je pas 3 maanden ofzo, dus dan kun je ook niet claimen dat je 150 bussen per jaar gebruikt.
Damn.
disclaimer
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 16:03:20 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207406048
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, (persoonlijke) bonus AH en de Lidl. Die zitten tegenover elkaar.

De persoonlijke bonus pakt steeds weer dezelfde producten en dat komt ons wel goed uit.

Laatst zelfs natvoer voor de kat, dus toen maar weer eens een bezorging gedaan. 99 stuks, kreeg het aantal niet hoger.
Ik doe sinds kort aan bezorging. Niet zuunig maar per saldo ben ik meer tijd en geld kwijt als ik zelf naar de winkel ga.

Persoonlijke bonus koop ik ook veel uit maar het wordt wel steeds minder interessant. 15% korting in plaats van 2e halve prijs, 1+1 gratis zie je bijna niet meer. En mijn favoriete hagelslag van Venz zit er opeens niet meer in :'( Maar nog steeds mooie kortingen op met name vega/vis/vlees.

Ook leuk voor de zunigerds: zonnepanelen. Zit elke dag weer te kijken hoeveel we besparen *O* Ze liggen pas sinds eind november dus de opbrengst is nog niet denderend maar toch in december 1/3e van het totale verbruik opgeleverd. Op een goede dag was het zelfs precies hetzelfde als wat we verbruikten :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2023 @ 16:05:25 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207406072
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik doe sinds kort aan bezorging. Niet zuunig maar per saldo ben ik meer tijd en geld kwijt als ik zelf naar de winkel ga.

Persoonlijke bonus koop ik ook veel uit maar het wordt wel steeds minder interessant. 15% korting in plaats van 2e halve prijs, 1+1 gratis zie je bijna niet meer. En mijn favoriete hagelslag van Venz zit er opeens niet meer in :'( Maar nog steeds mooie kortingen op met name vega/vis/vlees.

Ook leuk voor de zunigerds: zonnepanelen. Zit elke dag weer te kijken hoeveel we besparen *O* Ze liggen pas sinds eind november dus de opbrengst is nog niet denderend maar toch in december 1/3e van het totale verbruik opgeleverd. Op een goede dag was het zelfs precies hetzelfde als wat we verbruikten :s)
Die krijgen wij ook dit jaar *O*
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2023 @ 16:06:26 #19
197773 crew  maily
pi_207406080
Ik heb laatst mijn favo thee geshopt bij Foodello. (Wel bulk) O+

Gewoon eens artikelen die je vaak gebruikt googelen.
Komen toch af en toe betere prijzen voorbij dan in de winkel.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 16:11:49 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207406130
Zonnepanelen lijken voor ons vooralsnog helaas geen optie door het dak (ligging, oppervlakte).

Daar staat dan weer tegenover dat we dit jaar nog een gunstig energiecontract hebben en driekwart van de hypotheek gaan aflossen (bankspaar). *O*
pi_207406215
Nou, die zonnepanelen zijn met het moment van onze jaarafrekening niet zo gunstig dit jaar :N Maar goed, we betalen alsnog minder dan dat we ze niet hadden, natuurlijk.

Ik bespaar vooral op de datum-kortingen op vlees (icm kleinere porties gebruiken en een paar keer in de week geen vlees).
pi_207406227
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:11 schreef Lienekien het volgende:
Zonnepanelen lijken voor ons vooralsnog helaas geen optie door het dak (ligging, oppervlakte).

Daar staat dan weer tegenover dat we dit jaar nog een gunstig energiecontract hebben en driekwart van de hypotheek gaan aflossen (bankspaar). *O*
Goed bezig
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 16:28:24 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207406241
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:05 schreef maily het volgende:

[..]
Die krijgen wij ook dit jaar *O*
Echt zo leuk om te kijken hoeveel het oplevert :s) Wanneer komen ze? Ik geloof dat het vanaf maart pas echt interessant wordt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:06 schreef maily het volgende:
Ik heb laatst mijn favo thee geshopt bij Foodello. (Wel bulk) O+

Gewoon eens artikelen die je vaak gebruikt googelen.
Komen toch af en toe betere prijzen voorbij dan in de winkel.
Ik heb al regelmatig bij Foodello gekeken maar ben nog niks interessant tegengekomen helaas. Zal het nog eens checken of er iets tussen staat ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:11 schreef Lienekien het volgende:

Wow dat gaat echt een fikse besparing opleveren :Y *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:23 schreef Hupje het volgende:
Nou, die zonnepanelen zijn met het moment van onze jaarafrekening niet zo gunstig dit jaar :N Maar goed, we betalen alsnog minder dan dat we ze niet hadden, natuurlijk.

Ik bespaar vooral op de datum-kortingen op vlees (icm kleinere porties gebruiken en een paar keer in de week geen vlees).
Wat bedoel je met het moment van de jaarafrekening?

Ik heb berekend dat we in 4/5 jaar de kosten van de panelen eruit hebben.
pi_207406266
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met het energieplafond moeten we de eerste maanden bijbetalen, terwijl we in het hele kalenderjaar ruim onder het plafond blijven. Dat is een beetje jammer.
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2023 @ 16:47:07 #25
197773 crew  maily
pi_207406354
quote:

[..]
Echt zo leuk om te kijken hoeveel het oplevert :s) Wanneer komen ze? Ik geloof dat het vanaf maart pas echt interessant wordt.
[..]
Ik heb al regelmatig bij Foodello gekeken maar ben nog niks interessant tegengekomen helaas. Zal het nog eens checken of er iets tussen staat ^O^
[..]
[..]

Er moet nog iemand komen voor een offerte.
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2023 @ 16:47:58 #26
197773 crew  maily
pi_207406359
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]

Foodello was ook veel chips en koek wat wij niet nodig hebben.
Maar die thee _O_
pi_207406361
Wel nog steeds zuinig sinds corona: toen een tondeuse met toebehoren aangeschaft en nog steeds bespaar ik nu dus op kapperkosten voor vriend en kind ^O^
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 16:53:13 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207406383
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:33 schreef Hupje het volgende:

[..]
Met het energieplafond moeten we de eerste maanden bijbetalen, terwijl we in het hele kalenderjaar ruim onder het plafond blijven. Dat is een beetje jammer.
Deze snap ik niet. Hoezo bijbetalen als je onder het plafond zit? Heeft de leverancier snel de prijzen omhoog gegooid ofzo?

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:47 schreef maily het volgende:

[..]
Er moet nog iemand komen voor een offerte.
Ah, dan kan het nog wel even duren voor ze er echt liggen ;) Toen wij de offerte kregen zouden ze pas in het voorjaar gaan leggen maar we hadden geluk. Er zit gauw 9 maanden wachttijd op momenteel.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:47 schreef maily het volgende:

[..]
Foodello was ook veel chips en koek wat wij niet nodig hebben.
Maar die thee _O_
Nou dat inderdaad :D ik ben wel van de chips en koek maar om dat nou in bulk in te kopen is ook weer zoiets _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:48 schreef Hupje het volgende:
Wel nog steeds zuinig sinds corona: toen een tondeuse met toebehoren aangeschaft en nog steeds bespaar ik nu dus op kapperkosten voor vriend en kind ^O^
Dat is zeker een mooie besparing ^O^ Ik ga gewoon eens in de 2 jaar naar de kapper :@
pi_207406464
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:53 schreef MaJo het volgende:

[..]
Deze snap ik niet. Hoezo bijbetalen als je onder het plafond zit? Heeft de leverancier snel de prijzen omhoog gegooid ofzo?

[..]
Dat is zeker een mooie besparing ^O^ Ik ga gewoon eens in de 2 jaar naar de kapper :@
Als je afrekening midden in het jaar ligt, mag je verbruik ook maar een evenredig deel zijn. Wij hebben na het voorjaar (als de zonnepanelen nog weinig opbrengen) al onze afrekening. Wat we dus niet kunnen compenseren met de zonnige maanden.
pi_207406471
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:53 schreef MaJo het volgende:

[..]
Omdat opeens de opgespaarde kWhs niet mee mogen de kalenderjaargrens over.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 17:12:53 #31
382129 crew  Donna
pi_207406537
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:48 schreef Hupje het volgende:
Same here. Op vriend dan. :P
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 17:14:00 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207406540
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:02 schreef Hupje het volgende:

[..]
Als je afrekening midden in het jaar ligt, mag je verbruik ook maar een evenredig deel zijn. Wij hebben na het voorjaar (als de zonnepanelen nog weinig opbrengen) al onze afrekening. Wat we dus niet kunnen compenseren met de zonnige maanden.
Wacht even, dan tellen alleen de eerste maanden mee? Maar het wordt toch per dag/maand verrekend?

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Omdat opeens de opgespaarde kWhs niet mee mogen de kalenderjaargrens over.
Dit snap ik niet, je spaart toch niets op omdat het direct wordt verrekend? Nu word ik bang want onze afrekening ligt ook in mei :o
pi_207406577
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:14 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wacht even, dan tellen alleen de eerste maanden mee? Maar het wordt toch per dag/maand verrekend?
[..]
Dit snap ik niet, je spaart toch niets op omdat het direct wordt verrekend? Nu word ik bang want onze afrekening ligt ook in mei :o
Voor elke dag is een drempel wat je mag verbruiken. Al die dag-totalen bij elkaar tot het moment van je jaarafrekening is de hoeveelheid tot waar het plafond-tarief geldt. Alles wat je meer verbruikt (doordat er weinig te salderen valt die eerste maanden) moet je dus duur betalen.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 17:23:38 #34
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_207406620
quote:

Rond de aanbiedingen inkopen vind ik steeds lastiger worden. We gaan 1x per week naar de LIDL, en 1x per week naar de AH, maar het wordt steeds lastiger om van de aanbiedingen complete maaltijden in elkaar te zetten.
pi_207406631
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:00 schreef stropdaz het volgende:
Iemand nog een tip waar je goedkoop axe deo of adidas icedive deo kan in slaan?

Andere, goedkope, merken bevalt me niet. Jeukt, plakt, geur na uur vervlogen etc
Hier erg voordelig te koop op de warenmarkt bij de marktdrogist..
pi_207406686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Hier erg voordelig te koop op de warenmarkt bij de marktdrogist..
Lees even terug, laatste 2 pagina's vorige topic ook ;)
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2023 @ 17:35:29 #37
197773 crew  maily
pi_207406732
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:30 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Lees even terug, laatste 2 pagina's vorige topic ook ;)
:+ *)
  dinsdag 3 januari 2023 @ 17:37:57 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207406763
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:23 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Rond de aanbiedingen inkopen vind ik steeds lastiger worden. We gaan 1x per week naar de LIDL, en 1x per week naar de AH, maar het wordt steeds lastiger om van de aanbiedingen complete maaltijden in elkaar te zetten.
Ik ken je menu en boodschappenlijstje natuurlijk niet. Misschien kun je bepaalde gerechten of ingrediënten aanpassen of schrappen.
pi_207406836
Zelf wasmiddel maken, kost ongeveer 4 euro per jaar (blok marseillezeep en water en dat laten koken)
Ik koop vlees alleen maar in de aanbieding en dan nog is het 40 procent duurder dan begin 2020.
Als je veel kruiden gebruikt loont het om grotere verpakkingen te kopen (kruiden zijn bijna onbeperkt houdbaar maar de smaak gaat er iets vanaf na een tijd).
pi_207406837
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:35 schreef maily het volgende:

[..]
:+ *)
Die warenmarkt bij de marktdrogist heeft waarschijnlijk nieteens genoeg op voorraad :D
pi_207406876
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:42 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Die warenmarkt bij de marktdrogist heeft waarschijnlijk nieteens genoeg op voorraad :D
Ik weet zeker dat als ik diegene die hier staat vraag om volgende week 100-150 deo's mee te nemen dat het 0 problemen geeft. :9 Waarschijnlijk zelfs nog met extra korting.

Dat is wel echt mijn 'zuunig' waar ik het meest op bespaar. Tandenborstels, tandpasta, wax, deo, shampoo, luchtjes, scheermesjes, scheergel, tandenstokers.. Alle kruidvat dingen koop ik op de markt, maar dan nog extra extra voordelig. Meestal heeft hij bij wijze van aanbieden á 3 voor 5 euro, waarbij je er dan 10 voor 15 euro hebt, of 12 voor 20 euro.

Zo heb ik dan ook een soort mini Kruidvat in huis door alle voorraad die ik er van heb. :9
pi_207406892
Hij heeft ook regelmatig leuke partijhandel. Happy socks, snoepgoed, wasmiddel, luxe luchtjes, cadeausets, boeken, tijdschriften, soms zelfs elektronica. Dumpprijzen zeg maar.

Heb 1-1,5 jaar geleden allemaal Neutral wasmiddel (poeder) gekocht. Vanwege gevoelige kinderhuid wassen met dure neutral, maar toen een hele pallet gekocht waardoor het nog goedkoper werd dan huismerk wasmiddelen. *)
pi_207406988
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:47 schreef NicolasJoy het volgende:
Hij heeft ook regelmatig leuke partijhandel. Happy socks, snoepgoed, wasmiddel, luxe luchtjes, cadeausets, boeken, tijdschriften, soms zelfs elektronica. Dumpprijzen zeg maar.

Heb 1-1,5 jaar geleden allemaal Neutral wasmiddel (poeder) gekocht. Vanwege gevoelige kinderhuid wassen met dure neutral, maar toen een hele pallet gekocht waardoor het nog goedkoper werd dan huismerk wasmiddelen. *)
Maar Happy Socks zijn niet echt nodig natuurijk netals tijdschriften etc.

Maar ik begrijp je hoor. Zo ben ik dol op de Prijsmepper. Die mis ik echt nu ik verhuisd ben.

Ohh en je moet ook maar net de ruimte hebben zoveel in te slaan.

Tandpasta, douchegel etc is altijd wel ergens goed in de aanbieding :)
pi_207407034
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:47 schreef NicolasJoy het volgende:

over welke website hebben we het?
dit klinkt goed nl haha
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2023 @ 18:06:23 #45
197773 crew  maily
pi_207407074
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:02 schreef stropdaz het volgende:

[..]
over welke website hebben we het?
dit klinkt goed nl haha
Zie #41

op de markt
pi_207407118
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:06 schreef maily het volgende:

[..]
Zie #41

op de markt
Dank.
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 18:12:57 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207407140
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:18 schreef Hupje het volgende:

[..]
Voor elke dag is een drempel wat je mag verbruiken. Al die dag-totalen bij elkaar tot het moment van je jaarafrekening is de hoeveelheid tot waar het plafond-tarief geldt. Alles wat je meer verbruikt (doordat er weinig te salderen valt die eerste maanden) moet je dus duur betalen.
Ik snap nog steeds helemaal niets van dit verhaal :@ Het zou toch oneerlijk zijn als mensen met een jaarafrekening midden in het jaar slechter af zijn dan mensen die dit aan het eind van het jaar hebben :?

Ik zal wel verder even op zoek gaan naar informatie want het is natuurlijk wel flink offtopic zo :)
pi_207407345
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:12 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik snap nog steeds helemaal niets van dit verhaal :@ Het zou toch oneerlijk zijn als mensen met een jaarafrekening midden in het jaar slechter af zijn dan mensen die dit aan het eind van het jaar hebben :?

Ik zal wel verder even op zoek gaan naar informatie want het is natuurlijk wel flink offtopic zo :)
WGR / Energietarieven #19 Met ups en downs
pi_207409653
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Maar Happy Socks zijn niet echt nodig natuurijk netals tijdschriften etc.

Maar ik begrijp je hoor. Zo ben ik dol op de Prijsmepper. Die mis ik echt nu ik verhuisd ben.

Ohh en je moet ook maar net de ruimte hebben zoveel in te slaan.

Tandpasta, douchegel etc is altijd wel ergens goed in de aanbieding :)
Klopt, klopt.. Het is niet helemaal in de sferen van Zuunig.. Hoewel.. Heb de laatste keer 30 paar Happy Socks bij m gehaald voor 40 euro. Dat kan qua andere merken vast nog goedkoper, maar het goede humeur iedere keer als je de kast open trekt is ook wat waard. :9 Tijdschriften ben ik redelijk vanaf, één keer lezen en weg is toch zonde.. Maar boeken haal ik regelmatig voor tussen de 1 en 5 euro per stuk bij 'm, waarbij ze dan later tweedehands minimaal hetzelfde opbrengen. Ook kinderboeken als Jip&Janneke, Boer Boris, Donald Ducks e.d.

Vaak restpartijen waar hij van af wil/ergens bij heeft gekregen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:10 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Dank.
Soms werkt zo'n op=op voordeelshop ook wel goed. Je weet vooraf natuurlijk nooit wat ze hebben, sowieso niet online, maar dat houdt ze ook scherp qua prijs..
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 20:52:53 #50
382129 crew  Donna
pi_207409730
Heb wel eens Gilette scheermesjes op de markt gekocht, maar die bleken thuis harstikke namaak. Doei geld. :W
pi_207409801
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:52 schreef Donna het volgende:
Heb wel eens Gilette scheermesjes op de markt gekocht, maar die bleken thuis harstikke namaak. Doei geld. :W
Als het de weekmarkt is week erna terug gaan.
Heb ik ook eens gehad met mesjes (misschien wel dezelfde). Week later terug met bonnetje, en toen kreeg ik een nieuw pakketje met een gratis pakketje erbij. Werkte toen prima.
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 20:56:54 #52
382129 crew  Donna
pi_207409819
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:56 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Als het de weekmarkt is week erna terug gaan.
Heb ik ook eens gehad met mesjes (misschien wel dezelfde). Week later terug met bonnetje, en toen kreeg ik een nieuw pakketje met een gratis pakketje erbij. Werkte toen prima.
Jaarmarkt helaas.
Maar goed nep is nep, verwacht niet dat ze een week later ineens echte verkopen.
pi_207409835
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:56 schreef Donna het volgende:

[..]
Jaarmarkt helaas.
Maar goed nep is nep, verwacht niet dat ze een week later ineens echte verkopen.
Markt is vaak ook wat handel/partijen volgens mij.
Ik heb recent nog onder de toonbank 1000 plastic rietjes gekocht voor een habbekrats. Die krijg je ook niet meer in de winkel :)
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 20:58:41 #54
382129 crew  Donna
pi_207409851
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:57 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Markt is vaak ook wat handel/partijen volgens mij.
Ik heb recent nog onder de toonbank 1000 plastic rietjes gekocht voor een habbekrats. Die krijg je ook niet meer in de winkel :)
Ik dacht dat jij iets met duurzaamheid en milieu wilde doen?
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 20:59:12 #55
382129 crew  Donna
pi_207409863
Anyway, die scheermesjes komen nu weer netjes uit de winkel. In de aanbieding uiteraard.
pi_207409908
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:58 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik dacht dat jij iets met duurzaamheid en milieu wilde doen?
Ja, maar het moet ook veilig zijn.
De kleuter had nog niet zo gek lang geleden een half nat kartonnen rietje in zijn mond en stikte er bijna in.
Zie ook: https://www.nvwa.nl/nieuw(...)rden%20en%20loslaten.

Dus hier zolang als het niet nodig is geen kartonnen rietjes meer.

MAAR.
Ik heb toevallig een week of twee drie wel herbruikbare rietjes gekocht, en die gebruiken we nu voor hem.
Zoiets; https://www.bol.com/nl/nl(...)_EAQYASABEgKwH_D_BwE
pi_207409934
Hier zijn de scheermesjes van het eigen merk van DM. We hebben nog nooit zulke topmesjes gehad. Mijn man, met veel en harde baardgroei, doet maanden met hetzelfde mesje :o
Spoilers!
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:03:49 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_207409960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:01 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Ja, maar het moet ook veilig zijn.
De kleuter had nog niet zo gek lang geleden een half nat kartonnen rietje in zijn mond en stikte er bijna in.
Zie ook: https://www.nvwa.nl/nieuw(...)rden%20en%20loslaten.

Dus hier zolang als het niet nodig is geen kartonnen rietjes meer.

MAAR.
Ik heb toevallig een week of twee drie wel herbruikbare rietjes gekocht, en die gebruiken we nu voor hem.
Zoiets; https://www.bol.com/nl/nl(...)_EAQYASABEgKwH_D_BwE
Het is een kleuter, die kunnen echt meer dan prima uit een beker drinken lijkt me? Hij is toch niet spastisch?
disclaimer
pi_207409981
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:03 schreef SQ het volgende:
Het is een kleuter, die kunnen echt meer dan prima uit een beker drinken lijkt me? Hij is toch niet spastisch?
Speelde zich af in de wespentijd.
En hij drinkt nu toch nog regelmatig uit een rietje. Vooral als hij moe/ziek is.
pi_207409986
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:52 schreef Donna het volgende:
Zonde! Ik haal die ook juist op de markt. Soms laat die 'zeepstrip' wel vrij snel los, maar soit, daar haal ik de mesjes toch niet echt voor. :9
pi_207411343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:04 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Speelde zich af in de wespentijd.
En hij drinkt nu toch nog regelmatig uit een rietje. Vooral als hij moe/ziek is.
Mijn 8 jarige drinkt heel graag uit rietjes. Koop ze soms voor verjaardagen enzo dus als het doosje op is heeft hij pech. Ik heb ook altijd metalen en plastic rietjes liggen. Altijd handig na een verdoving bij de tandarts of als er eentje ziek is. Al heb ik nu flessen die ze fijn vinden met drinken dus als ze slecht drinken of wespen seizoen dan krijgen ze die want dan gaat de fles wel leeg

Dit soort flessen
https://www.waterdrop.nl/(...)Etmqq5RoCSRsQAvD_BwE

Zelf heb ik ook altijd een metalen fles mee als ik onderweg ben maar dan met schroefdop
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 22:49:08 #62
382129 crew  Donna
pi_207412745
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:04 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Zonde! Ik haal die ook juist op de markt. Soms laat die 'zeepstrip' wel vrij snel los, maar soit, daar haal ik de mesjes toch niet echt voor. :9
Ze waren voor m'n vriend. Die werd bijna levend gevild zo'n pijn deed het 'm. :X
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 00:13:49 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207414271
Ik heb eigenlijk nog nooit een drogist stand op de markt gezien :?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 4 januari 2023 @ 00:25:20 #64
39237 crew  H_T
2733
pi_207414331
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 00:13 schreef MaJo het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een drogist stand op de markt gezien :?
Mijn kleine dorpsmarkt heeft ook een kraam met shampoo en dergelijke. Die op Vredenburg heeft er vast ook minimaal een
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 4 januari 2023 @ 00:29:22 #65
39237 crew  H_T
2733
pi_207414354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:04 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ik laat nu mijn baard staan, maar toen ik mezelf nog regelmatig schoor gebruikte ik ouderwetse double edge mesjes. Die kostten toen tussen de 10 en 20 cent per week met een beetje slim inkopen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:40:22 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_207416220
Hier is de markt altijd als ik werk, echt jammer is dat. Zou er veel geld mee kunnen besparen denk ik.
disclaimer
pi_207416353
In de jaren dat ik werk heb ik een paar keer meegemaakt dat mensen een grote tas vol met drogmetica spullen probeerde te steken, vermoedelijk om op de markt door te verkopen. Ooit eens zelf gezien. Ik was klaar met werken en deed nog even boodschappen. Mijn oog viel op een man die voor het tandpastaschap stond en regelmatig richting de kassa keek. In één keer met zijn arm, ratsjjjj. Tig tubes tandpasta zo in een big shopper. Dan sta je wel even raar te kijken hoor.

Ik kan het dus niet met zekerheid zeggen dat ze het in de gevallen hierboven op de markt wilden verkopen, maar als ik zo'n standje zie vraag ik me altijd af hoe ze aan die producten komen.
pi_207416404
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
In de jaren dat ik werk heb ik een paar keer meegemaakt dat mensen een grote tas vol met drogmetica spullen probeerde te steken, vermoedelijk om op de markt door te verkopen. Ooit eens zelf gezien. Ik was klaar met werken en deed nog even boodschappen. Mijn oog viel op een man die voor het tandpastaschap stond en regelmatig richting de kassa keek. In één keer met zijn arm, ratsjjjj. Tig tubes tandpasta zo in een big shopper. Dan sta je wel even raar te kijken hoor.

Ik kan het dus niet met zekerheid zeggen dat ze het in de gevallen hierboven op de markt wilden verkopen, maar als ik zo'n standje zie vraag ik me altijd af hoe ze aan die producten komen.
Er zal vast ook wel 'ns gestolen waar tussen zitten, maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen met het vaste aanwezige assortiment en de hoeveelheid dat het grotendeels gestolen spullen zijn. Vooral echt partijhandel. Vind dat wel altijd een rare wereld ook hoor, restpartijen opkopen en verkopen. Medikamente die Grenze is daar ook sterk en groots in. Enorme winkelpanden gevuld met restpartijen en dan toch ook vrijwel altijd bepaalde merken standaard op voorraad.
pi_207416448
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:07 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Er zal vast ook wel 'ns gestolen waar tussen zitten, maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen met het vaste aanwezige assortiment en de hoeveelheid dat het grotendeels gestolen spullen zijn. Vooral echt partijhandel. Vind dat wel altijd een rare wereld ook hoor, restpartijen opkopen en verkopen. Medikamente die Grenze is daar ook sterk en groots in. Enorme winkelpanden gevuld met restpartijen en dan toch ook vrijwel altijd bepaalde merken standaard op voorraad.
Ik heb het een paar keer gezien in de 23 jaar dat ik er werk, dus dat is ook niet vaak :) Maar toch, het is wel genoeg om daar over na te denken.
pi_207416468
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb het een paar keer gezien in de 23 jaar dat ik er werk, dus dat is ook niet vaak :) Maar toch, het is wel genoeg om daar over na te denken.
Snap ik sowieso wel hoor. Heb op een vlooienmarkt ook wel 'ns een kraam gezien met allerlei luchtjes met prijsstickers van een grote keten eraan. Zou ook als partij zijn opgekocht, maar daar zeg ik dan wel heel erg m'n vraagtekens bij.
pi_207416502
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier zijn de scheermesjes van het eigen merk van DM. We hebben nog nooit zulke topmesjes gehad. Mijn man, met veel en harde baardgroei, doet maanden met hetzelfde mesje :o
Balea :D Die gebruik ik ook, heb me nog niet eerder zo glad kunnen scheren.
De scheerschuim van ze gebruik ik er ook altijd bij.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_207417293
Juist die marktkoopmannen lopen een veel grote kans om gecontroleerd te worden op gestolen en namaak waar. Ik denk dat hun meeste spullen gewoon restpartijen zijn. Gekocht op dezelfde plaats als waar Xenos, Big Bazaar en al die winkels hun spullen kopen.
Spoilers!
pi_207417316
quote:
99s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Balea :D Die gebruik ik ook, heb me nog niet eerder zo glad kunnen scheren.
De scheerschuim van ze gebruik ik er ook altijd bij.
Bizar he? Dat verwacht je toch niet voor die prijs. Zo zie je maar weer wat de marketing van Gilette met je doet. Net als Axe eigenlijk. Gelikte reclame in combinatie met een hoge prijs dus dan zal het wel goed zijn.
Spoilers!
pi_207417462
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bizar he? Dat verwacht je toch niet voor die prijs. Zo zie je maar weer wat de marketing van Gilette met je doet. Net als Axe eigenlijk. Gelikte reclame in combinatie met een hoge prijs dus dan zal het wel goed zijn.
Nope. Daarnaast is Balea ook een prima merk voor bv douchegel. Kost ook maar een euro per flacon.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 12:50:34 #75
382129 crew  Donna
pi_207417544
Ik heb vorige week hele fijne spulletjes van Balea gekocht. Ook scheermesjes haha.
pi_207440533
Ik heb mijn financiën eens bekeken. En ik mag weer nieuw paar UGG _O_

En waarom komt er als eerste Converse uit als ik UGG intik op Google :')

Zuinig zijn loont *O*

Mijn zusje: Jezus Klodder, laat ze ajb niet zo lelijk zijn als de laatste (fluorizerend roze met pailletten en viooltjes _O_ )

Hier zou ik ongeveer 5 weken van kunnen eten :@

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2023 11:05:12 ]
pi_207440935
Pics or it dind't happen.....jajaja ik heb echt de lelijkste UGG

pi_207440973
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:31 schreef mascara-klodder het volgende:

Zuinig zijn loont *O*

Mijn zusje: Jezus Klodder, laat ze ajb niet zo lelijk zijn als de laatste (fluorizerend roze met pailletten en viooltjes _O_ )

[ link | afbeelding ]
*O*

Ik had mezelf ook een nieuw paar docs beloofd als de APK kosten mee zouden vallen. Helaas kreeg ik net te horen dat het op bijna 400 euro uit komt ;(

Als de jongste naar de basisschool gaat doe ik mijn auto weg. Ik kan 'm nu nog niet missen omdat ik er regelmatig mee naar de dierentuin ga, krijspaleis of naar mijn moeder. Om dat met het ov te doen zie ik niet zitten.
pi_207441841
Wij zijn eind november verhuisd, zijn in december 2 keer een dagje in het oude huis geweest om schoon te maken en hebben toen de cv aangehad en verder staat daar dus al sinds de verhuisdag de thermostaat op 13 graden. Blijken we in december 87 m3 gas te hebben verbruikt. Echt, hoe dan?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:55:00 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207441909
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Wij zijn eind november verhuisd, zijn in december 2 keer een dagje in het oude huis geweest om schoon te maken en hebben toen de cv aangehad en verder staat daar dus al sinds de verhuisdag de thermostaat op 13 graden. Blijken we in december 87 m3 gas te hebben verbruikt. Echt, hoe dan?
Wat ik zo kan bedenken is dat het in de vorstperiode in huis ook wel onder de 13 graden kon worden. Dan heeft de verwarming mogelijk in je oude huis toch gedraaid.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:55:24 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_207441912
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Opwarmen kost echt heel veel energie. En als ie op 13 staat kan het best zijn dat hij is aangeslagen? Een leeg huis verwarmen is ook duurder dan een vol huis verwarmen.
disclaimer
pi_207442057
Dat hij wat heeft gedraaid snap ik, en in december is het even goed koud geweest maar het is gewoon een jaren 70 tussenwoning met label B en we verbruikten toen we er woonden in de wintermaanden december, januari en februari gemiddeld zo’n 150 m3 per maand met de thermostaat overdag op 18 en 19.
1 oorzaak heeft mijn man inmiddels wel ontdekt: de klep van de brievenbus heeft ruim een week opengestaan omdat een bezorger van het weekkrantje te beroerd was om dat ding helemaal door de brievenbus heen te duwen. Nu zit er een nee-neesticker op.
Poef, ¤150 verstookt :'( Gelukkig kregen we die energiecompensatie.
pi_207442147
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat ik zo kan bedenken is dat het in de vorstperiode in huis ook wel onder de 13 graden kon worden. Dan heeft de verwarming mogelijk in je oude huis toch gedraaid.
Helemaal als je wat ramen open hebt staan om het te laten luchten. Een huis zonder meubels en apparatuur en bewoners die een beetje warmte geven kan best flink wat gas gekost hebben om het op 13 graden te houden. Ik denk dat het grootste deel van het verbruik makkelijk van die koude week gekomen kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2023 13:23:59 ]
pi_207442301
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:23 schreef Viezig het volgende:

[..]
Helemaal als je wat ramen open hebt staan om het te laten luchten. Een huis zonder meubels en apparatuur en bewoners die een beetje warmte geven kan best flink wat gas gekost hebben om het op 13 graden te houden. Ik denk dat het grootste deel van het verbruik makkelijk van die koude week gekomen kan zijn.
Er stond uiteraard niets open, alle ramen en roosters dicht. Ik ben er gewoon heel erg van geschrokken, we dachten het goed te hebben gedaan door de thermostaat laag te zetten en alles dicht. Meubels staan er trouwens nog wel deels en ook alle verdere stoffering.
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 13:40:34 #85
382129 crew  Donna
pi_207442358
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Er stond uiteraard niets open, alle ramen en roosters dicht. Ik ben er gewoon heel erg van geschrokken, we dachten het goed te hebben gedaan door de thermostaat laag te zetten en alles dicht. Meubels staan er trouwens nog wel deels en ook alle verdere stoffering.
Nouja de brievenbus dus wel. Balen zeg.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 18:01:01 #86
71048 Tokay
makes your day!
pi_207445368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:11 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Die zijn gewoon mooi van lelijkheid! :D O+
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_207448057
quote:

Zuinig zijn loont *O*

[ link | afbeelding ]
Daar zou ik echt mega commentaar hier thuis op krijgen. a. de prijs en b. Het zijn Uggs _O-
pi_207448062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:11 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
die zijn gewoon humor
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 januari 2023 @ 09:42:10 #89
39237 crew  H_T
2733
pi_207466049
quote:

[ link | afbeelding ]
Zijn die dingen zo voedzaam?
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_207466342
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:12 schreef Goitske het volgende:

[..]
Daar zou ik echt mega commentaar hier thuis op krijgen. a. de prijs en b. Het zijn Uggs _O-
Niks mis met UGG, alleen de prijs is idd :o Maar ze lopen lekker, ik doe er jaren mee, nooit meer koude voeten :D

Die lelijkerds heb ik trouwens speciaal gekocht om de hont uit te laten maar ik merk dat ik ze dus ook het meeste gewoon draag, dus vandaar dat ik een paar fatsoenlijke er bij wil.

Heb er trouwens ook al best wat complimenten over gehad (hoe dan???? :D ) of de vraag of het echte zijn :(

Uiteindelijk zijn het die ik gepost heb niet geworden :@

Deze van Hilfiger, ook helemaal gevoerd

En deze van UGG

Mooi nog ¤60 goedkoper uit ook :7

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2023 10:10:49 ]
pi_207466372
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Zoooo zou daar idd ook erg van schrikken :X Best een behoorlijk bedrag! En vooral zo nutteloos ook -O-
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 10:12:29 #92
382129 crew  Donna
pi_207466374
Mooi die van Hilfiger!
pi_207466480
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 10:12 schreef Donna het volgende:
Mooi die van Hilfiger!
Ja was gelijk vlieft erop. Hopelijk ook een beetje goede pasvorm en kwaliteit.
Ging nu echt voor het degelijke want (enkel)laarzen met hakken heb ik genoeg nl.

Enigszins weer ontopic:
voor degene die net als ik schattige smalle en niet al te grote voeten hebben: kijk ook ook eens op de kinderafdeling.
De UGG's waren maar ¤43 in de uitverkoop. Bij Converse en Birkenstock doe ik dat ook altijd even, soms heb ik dan mazzel :)
  zondag 8 januari 2023 @ 10:31:33 #94
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_207466609
quote:
Die lelijkerds heb ik trouwens speciaal gekocht om de hont uit te laten
Dat is eerder verspilling dan zuinigheid.

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 10:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Enigszins weer ontopic:
Ja, graag ^O^
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 10:40:00 #95
382129 crew  Donna
pi_207466704
Sneakers heb ik ook meestal in de kinderversie inderdaad. :Y
  zondag 8 januari 2023 @ 10:44:45 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_207466759
Ja inderdaad. Het kopen van laarzen van enkele honderden euro's heeft werkelijk niets met het topic te maken ;) daarvoor zijn andere topics beter geschikt.
disclaimer
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 10:50:45 #97
382129 crew  Donna
pi_207466812
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 10:44 schreef SQ het volgende:
Ja inderdaad. Het kopen van laarzen van enkele honderden euro's heeft werkelijk niets met het topic te maken ;) daarvoor zijn andere topics beter geschikt.
Behalve dan dat het mogelijk gemaakt is door eerdere zuunigheid. :Y
Maar het had idd wel zonder plaatjes etc. gekund. Maarja enthousiasme?
  zondag 8 januari 2023 @ 11:03:18 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_207466961
Heel begrijpelijk hoor, maar ik snap ook dat mensen het nu wel genoeg vinden :P
disclaimer
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 11:03:53 #99
382129 crew  Donna
pi_207466973
:R
Rode kaart en weer door haha!
pi_207475342
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 10:09 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Niks mis met UGG, alleen de prijs is idd :o Maar ze lopen lekker, ik doe er jaren mee, nooit meer koude voeten :D

Die lelijkerds heb ik trouwens speciaal gekocht om de hont uit te laten maar ik merk dat ik ze dus ook het meeste gewoon draag, dus vandaar dat ik een paar fatsoenlijke er bij wil.

Heb er trouwens ook al best wat complimenten over gehad (hoe dan???? :D ) of de vraag of het echte zijn :(

Uiteindelijk zijn het die ik gepost heb niet geworden :@

Deze van Hilfiger, ook helemaal gevoerd

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

En deze van UGG
[ link | afbeelding ]

Mooi nog ¤60 goedkoper uit ook :7
Ooh die hoge zijn mooi en die lage handig denk ik

Ik denk als je dit soort schoenen koopt beter iets duurder kunt kopen dan die namaak die om je voet rond slingeren
pi_207482685
Eurosparen is gestopt. Nu vond ik het aanbod al langer niet meer zo boeiend, maar vroeger maakte ik er best regelmatig gebruik van. Op mijn werk stonden er vaak producten met die codes in de koelkast en zo kon ik met korting producten van Philips bestellen en vooral ook met een leuke korting naar de sauna.
pi_207487718
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Eurosparen is gestopt. Nu vond ik het aanbod al langer niet meer zo boeiend, maar vroeger maakte ik er best regelmatig gebruik van. Op mijn werk stonden er vaak producten met die codes in de koelkast en zo kon ik met korting producten van Philips bestellen en vooral ook met een leuke korting naar de sauna.
Ja, ik vind het heel jammer dat ze gestopt zijn.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_207510197
In 2022 heb ik per week ¤ 119,69 uitgegeven aan boodschappen, inclusief afhalen. Meestal was het rond de 100 euro per week maar er is een aantal keer groot ingeslagen en dat brengt het gemiddelde natuurlijk omhoog.

In 2021: ¤ 148,38
In 2020: ¤ 151,99
Spoilers!
  donderdag 12 januari 2023 @ 08:49:52 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207521679
Opzetborsteltjes zijn duur als je ze nodig hebt en geen aanbieding (in de buurt) kunt vinden.

Dus vandaag 16 besteld voor ¤34,95 (incl. verzendkosten) bij iBood.
pi_207522043
Dat is nog wel ff goedkoper dan de 8 voor 21 die ik bij Albert in de mand heb liggen ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207525149
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:49 schreef Lienekien het volgende:
Opzetborsteltjes zijn duur als je ze nodig hebt en geen aanbieding (in de buurt) kunt vinden.

Dus vandaag 16 besteld voor ¤34,95 (incl. verzendkosten) bij iBood.
Besteld, goede tip.
Spoilers!
pi_207525180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 13:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
In 2022 heb ik per week ¤ 119,69 uitgegeven aan boodschappen, inclusief afhalen. Meestal was het rond de 100 euro per week maar er is een aantal keer groot ingeslagen en dat brengt het gemiddelde natuurlijk omhoog.

In 2021: ¤ 148,38
In 2020: ¤ 151,99
Wat goed zeg, zeker omdat alles best duurder is geworden.
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 13:38:32 #108
382129 crew  Donna
pi_207525277
Ik ben in september begonnen met mijn budget volgens mij. Weet het niet zeker. Maar heb ¤800 minder uitgegeven in 2022 dan in 2021. Dat kan nog beter! *O*
pi_207526570
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:38 schreef Donna het volgende:
Ik ben in september begonnen met mijn budget volgens mij. Weet het niet zeker. Maar heb ¤800 minder uitgegeven in 2022 dan in 2021. Dat kan nog beter! *O*
_O_
Spoilers!
pi_207526627
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:34 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Wat goed zeg, zeker omdat alles best duurder is geworden.
Ik ben er eigenlijk wel serieus trots op. We eten nog steeds prima ook.
Spoilers!
pi_207527031
Doen jullie goed!

Hier juist 150 euro per maand meer gemiddeld aan de post 'eten/drinken/kleding/persoonlijke verzorging'. Zit 'm vooral in dat de kinderen meer in deze post zijn gaan kosten denk ik.
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 10:29:29 #112
382129 crew  Donna
pi_207651662
Ik heb mijn Picnic vriendencode (¤10 voor een vriend bij zijn/haar eerste bestelling) op Spydeals gezet. Voor elke keer dat iemand mijn code gebruikt krijg ik ook ¤10.
Ik heb al 10 codes voor ¤10 korting gekregen!
Super blij mee!

*O*
pi_207654335
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:29 schreef Donna het volgende:
Ik heb mijn Picnic vriendencode (¤10 voor een vriend bij zijn/haar eerste bestelling) op Spydeals gezet. Voor elke keer dat iemand mijn code gebruikt krijg ik ook ¤10.
Super blij mee!

*O*
Elke keer leer ik weer iets nieuws van je Donna! Geweldig.
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:02:18 #114
382129 crew  Donna
pi_207654607
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:41 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Elke keer leer ik weer iets nieuws van je Donna! Geweldig.
Inmiddels heb ik 13 codes. O+

Graag gedaan!
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 14:04:36 #115
382129 crew  Donna
pi_207654629
Als je door de ¤10 korting onder de ¤35 komt is dat overigens geen probleem. Ze komen hier 1 of 2x per week dus ik heb een fijne korting de komende tijd. :Y
pi_207659972
Is de AH bonus nou echt de moeite waard?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207660368
quote:
Super blij mee!

*O*
_O_
Spoilers!
pi_207682525
Wat slim van die code van Picnic.
Ik heb multivitamines met een volledige cashback besteld https://www.bol.com/nl/nl(...)00000101001212/?s2a=, heb al bevestiging dat mijn aanvraag voor de cashback is goedgekeurd. En nee, ik ben niet zwanger, maar ik neem wel elke dag vitamines en kan die prima afwisselen met deze
pi_207682960
Keuken azijn. Dit kun je gebruiken voor heel veel zaken. Zelfs de toiletpot tenzij erg smerig omdat je het niet regelmatig bijhoudt. In dat geval eerst even met wat chloor.

Voor laminaat perfect. Niet met heet of warm water maar met lauw water verdunnen. En je hoeft het niet weg te vegen. Ramen ook. Keuken, trap. Supergoedkoop.
pi_207683415
Voor de Air Miles spaarders onder ons: bijkbaar gaat de geldigheid terug naar 2 jaar. Nou halen ze dat bij mij bij lange na niet, maar toch.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 13:02 schreef Belugastroop het volgende:
Keuken azijn. Dit kun je gebruiken voor heel veel zaken. Zelfs de toiletpot tenzij erg smerig omdat je het niet regelmatig bijhoudt. In dat geval eerst even met wat chloor.

Voor laminaat perfect. Niet met heet of warm water maar met lauw water verdunnen. En je hoeft het niet weg te vegen. Ramen ook. Keuken, trap. Supergoedkoop.
Azijn en baksoda zijn zowel los als in combinatie met elkaar echt de zwitserse zakmessen van het schoonmaken.
  Spellchecker maandag 23 januari 2023 @ 14:15:24 #121
197773 crew  maily
pi_207683768
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 13:45 schreef itchycoo het volgende:
Voor de Air Miles spaarders onder ons: bijkbaar gaat de geldigheid terug naar 2 jaar. Nou halen ze dat bij mij bij lange na niet, maar toch.
[..]
Azijn en baksoda zijn zowel los als in combinatie met elkaar echt de zwitserse zakmessen van het schoonmaken.
Goeie! Ik keek weleens naar hun aanbiedingen en dat was het steeds net niet ....
Nu wissel ik ze regelmatig in voor korting op de boodschappen.
  maandag 23 januari 2023 @ 14:16:29 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_207683783
K heb al zes miljoen airmiles laten verjaren. Komt nu ook niks meer bij want ik kom nooit meer bij de praxis :')
disclaimer
  maandag 23 januari 2023 @ 14:26:35 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207683876
quote:
[..]
De combinatie zou ik zo niet noemen. Als je ze mengt, bruist het mengsel korte tijd. En dat kan soms een functie hebben. Maar daarna heb je een vrij zinloos mengsel, waarin beide stoffen elkaars werking hebben opgeheven.

Bron

[ Bericht 8% gewijzigd door Lienekien op 23-01-2023 14:38:16 ]
pi_207684025
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De combinatie zou ik zo niet noemen. Als je ze mengt, bruist het mengsel korte tijd. En dat kan soms een functie hebben. Maar daarna heb je een vrij zinloos mengsel, waarin beide stoffen elkaars werking hebben opgeheven.
Ja dat is zo, maar als gootsteenontstopper werkt de combinatie wel goed. edit: ah ik lees nu het linkje dat je toegevoegd hebt. Interessant en blijkbaar is vooral baksoda gewoon de held van het verhaal.

quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:16 schreef SQ het volgende:
K heb al zes miljoen airmiles laten verjaren. Komt nu ook niks meer bij want ik kom nooit meer bij de praxis :')
Heb je je airmiles gekoppeld aan je bonuskaart (als je bij de appie komt dan)? Dan spaar je daar ook en zodra je genoeg Air Miles hebt, krijg je vanzelf de melding "wil je X airmiles inruilen voor Y euro korting?". Iets anders doe ik er toch niet mee dus dan komt dit wel goed uit. En met AH Premium krijg je dubbele airmiles op je aankopen.

De meeste Air Miles spaar ik overigens via de leaseauto van werk. Ik zit veel op de weg en vlakbij huis zit een Shell die relatief goedkoop is, dus lekker altijd daar tanken en air miles vangen. Bovendien hebben die altijd wel een actie voor 75-200 extra Air Miles bij een beetje tankbeurt.
  Spellchecker maandag 23 januari 2023 @ 14:41:20 #125
197773 crew  maily
pi_207684065
quote:
[..]
Zie net dat de gespaarde airmiles tot 20 feb. 2023 nog wel 5 jaar blijven staan.
pi_207684082
Ik ben super enthousiast over VISA/Mastercard cashback kaarten. Ik wil geen reclame maken, maar houd een aardig zakcentje over door alles te betalen met een kaart waar je een paar procent mee terug krijgt op je uitgave.
  Spellchecker maandag 23 januari 2023 @ 14:49:39 #127
197773 crew  maily
pi_207684184
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:43 schreef Roellie80 het volgende:
Ik ben super enthousiast over VISA/Mastercard cashback kaarten. Ik wil geen reclame maken, maar houd een aardig zakcentje over door alles te betalen met een kaart waar je een paar procent mee terug krijgt op je uitgave.
Moet je daar bitcoin oid voor hebben?
pi_207684212
quote:
[..]
Ik gebruik tandpasta voor aanslag in de badkamer, voor wasbak en het chroom. Waar gebruik je baksoda voor want dat schuurt erg. De onderkant van pannen?

Overigens is baksoda (die in oranje verpakking) ook niet zo heel erg goedkoop. En dan heb je relatief ook maar een beetje wat zo op is.
pi_207684241
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:49 schreef maily het volgende:

[..]
Nee, dat hoeft niet. Je krijgt wel uitbetaald in een crypto. Maar als je die consequent verkoopt loop je eigenlijk geen risico. Het is wat gedoe, maar dat heb ik er graag voor over. Ik gebruik een gratis kaart die 3% teruggeeft. Als gezin geven we via deze kaart zo'n ¤2000 per maand uit. Dat is dan dus ¤60 gratis geld
  Spellchecker maandag 23 januari 2023 @ 14:55:27 #130
197773 crew  maily
pi_207684279
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:53 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Nee, dat hoeft niet. Je krijgt wel uitbetaald in een crypto. Maar als je die consequent verkoopt loop je eigenlijk geen risico. Het is wat gedoe, maar dat heb ik er graag voor over. Ik gebruik een gratis kaart die 3% teruggeeft. Als gezin geven we via deze kaart zo'n ¤2000 per maand uit. Dat is dan dus ¤60 gratis geld
Je gebruikt die ook voor de boodschappen?
pi_207684282
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:53 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Waar geef je dan 2000 euro aan uit?
Spoilers!
pi_207684312
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:55 schreef maily het volgende:

[..]
Je gebruikt die ook voor de boodschappen?
Overal waar het kan. En de acceptatie gaat alleen maar omhoog omdat gedurende dit jaar alle pinautomaten aangepast worden zodat ze VISA en Mastercard kaarten accepteren.

Ik heb toevallig vorige week m'n verzekeringen aangepast van automatisch incasso naar jaarlijkse betaling per factuur. Dan krijg je van de verzekeraar vaak al een bonus als je bereid bent om 1x voor een jaar te betalen. En dan fiets ik naar het kantoor, en betaal de factuur daar met de kaart voor nog eens 3% extra korting
pi_207684353
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Waar geef je dan 2000 euro aan uit?
Overal waar je geld aan uitgeeft. Dagelijkse boodschappen, vervoer, abonnementen, online bestellingen, uitjes, sportschool, enkele vaste lasten, ga zo maar door
pi_207684377
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:51 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Ik gebruik tandpasta voor aanslag in de badkamer, voor wasbak en het chroom. Waar gebruik je baksoda voor want dat schuurt erg. De onderkant van pannen?

Overigens is baksoda (die in oranje verpakking) ook niet zo heel erg goedkoop. En dan heb je relatief ook maar een beetje wat zo op is.
Onder meer aangekoekte pannen laten weken, kurkumavlekken op het aanrecht en snijplanken, vlekken en geurtjes in het tapijt als de katten daar weer eens over gekotst hebben (waarom altijd OP het tapijt? :? :'( ) of bij kleding. En zo heel vaak gebruik ik het ook weer niet, dus met zo'n kartonnetje doe ik vrij lang en anders heb ik altijd nog wel zo'n klein zakje liggen. Voor de meeste plekjes is dat een voldoende hoeveelheid.
  maandag 23 januari 2023 @ 15:10:41 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_207684543
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:38 schreef itchycoo het volgende:

Heb je je airmiles gekoppeld aan je bonuskaart (als je bij de appie komt dan)? Dan spaar je daar ook en zodra je genoeg Air Miles hebt, krijg je vanzelf de melding "wil je X airmiles inruilen voor Y euro korting?". Iets anders doe ik er toch niet mee dus dan komt dit wel goed uit. En met AH Premium krijg je dubbele airmiles op je aankopen.

Ja. Maar ik doe geen boodschappen bij AH.

(Reden: ik koop daar altijd meer dan ik nodig heb doordat ze me echt overweldigen met hun bonus geneuzel.)

Bij de jumbo kan ik me veel beter aan mijn lijstje houden altijd. _O-
disclaimer
  Spellchecker maandag 23 januari 2023 @ 15:41:00 #136
197773 crew  maily
pi_207684939
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:01 schreef itchycoo het volgende:

[..]
Onder meer aangekoekte pannen laten weken, kurkumavlekken op het aanrecht en snijplanken, vlekken en geurtjes in het tapijt als de katten daar weer eens over gekotst hebben (waarom altijd OP het tapijt? :? :'( ) of bij kleding. En zo heel vaak gebruik ik het ook weer niet, dus met zo'n kartonnetje doe ik vrij lang en anders heb ik altijd nog wel zo'n klein zakje liggen. Voor de meeste plekjes is dat een voldoende hoeveelheid.
Ik heb mijn handdoeken gewassen met baking soda en ze stinken niet meer *O* _O_
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 15:59:44 #137
382129 crew  Donna
pi_207685157
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:49 schreef maily het volgende:

[..]
Euroclix heeft er ook 1. Das gewoon punten die je omzet in geld. Geen crypto.
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 16:02:56 #138
382129 crew  Donna
pi_207685194
Ik wissel Airmiles idd in bij de AH voor euro's korting op boodschappen.

Van een vriendin 2 jumbopacks Pampers gekregen, want haar kinderen zijn uit de luiers. Blij mee, scheelt weer een maand luiers kopen ofzo.
  Spellchecker maandag 23 januari 2023 @ 16:03:46 #139
197773 crew  maily
pi_207685206
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 16:02 schreef Donna het volgende:
Ik willen Airmiles idd in bij de AH voor euro's korting op boodschappen.

Van een vriendin 2 jumbopacks Pampers gekregen, want haar kinderen zijn uit de luiers. Blij mee, scheelt weer een maand luiers kopen ofzo.
Goed voor je budget _O_
pi_207688136
quote:
Super blij mee!

*O*
WHOA!!! Ik deed dit ook naar aanleiding van jouw tip en ik heb al 24 (!!) mensen die het hebben gebruikt. 240 euro gratis boodschappen?! Holy shit!
Kun je meerdere codes inzetten per bestelling?
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 20:43:49 #141
382129 crew  Donna
pi_207689294
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:49 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]
WHOA!!! Ik deed dit ook naar aanleiding van jouw tip en ik heb al 24 (!!) mensen die het hebben gebruikt. 240 euro gratis boodschappen?! Holy shit!
Kun je meerdere codes inzetten per bestelling?
Ja, met een beetje een trucje!
Je kan eerst voor iets over ¤35 bestellen, met korting dan nog ¤25, maar dat wordt gewoon bezorgd. Daarna voeg je voor iets meer dan ¤10 dingen toe aan je bestelling en voer je weer een code in. ^O^

Ik heb inmiddels ook meer dan ¤200 aan codes. *O*
pi_207689577
Een mogelijke spoiler in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 21:05:20 #143
382129 crew  Donna
pi_207689644
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:00 schreef Serinde het volgende:
Een mogelijke spoiler in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar vind ik dat? Ik kan niet vinden dat je niet meerdere codes bij 1 bestelling mag gebruiken. En je eigen code mag door 50 mensen gebruikt worden.
Het enige wat er staat over kortingscodes is dit;

Kortingscodes
Behalve de Vriendenkorting, zijn alle kortingscodes die je van ons krijgt voor persoonlijk gebruik. Je kunt ze maar één keer gebruiken.

Jouw persoonlijke Vriendenkortingscode kun je wel gewoon delen. Als een nieuwe klant een eerste bestelling plaatst bij Picnic en daarbij jouw code gebruikt, dan krijg je de dag nadat de boodschappen bij hem of haar zijn bezorgd via e-mail een kortingscode opgestuurd.

Oh ik zie het al. Er zijn speciale vriendencode voorwaarden die ik helemaal moest zoeken via Google. Daar staat idd in dat je het niet publiek mag delen. Sorry allemaal. :R

[ Bericht 2% gewijzigd door Donna op 23-01-2023 21:10:40 ]
pi_207689781
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:05 schreef Donna het volgende:
Oh ik zie het al. Er zijn speciale vriendencode voorwaarden die ik helemaal moest zoeken via Google. Daar staat idd in dat je het niet publiek mag delen. Sorry allemaal. :R
Dat vind je ook in de app: profiel > vriendenkorting > actievoorwaarden
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 21:15:13 #145
382129 crew  Donna
pi_207689820
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:12 schreef Serinde het volgende:

[..]
Dat vind je ook in de app: profiel > vriendenkorting > actievoorwaarden
Ik zie het. Ik keek bij de gewone voorwaarden. Helaas pindakaas. |:)
pi_207689872
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:15 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik zie het. Ik keek bij de gewone voorwaarden. Helaas pindakaas. |:)
Maar zolang de codes werken kun je er toch gebruik van maken? Of corrigeren ze dat met terugwerkende kracht?
pi_207689905
Dat Skydeals is zo gek nog niet, daar kan je nog wel wat bonussen plaatsen zo te zien. Eens kijken of dat een beetje werkt...
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 21:22:41 #148
382129 crew  Donna
pi_207689948
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:18 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]
Maar zolang de codes werken kun je er toch gebruik van maken? Of corrigeren ze dat met terugwerkende kracht?
Ze blokkeren dan je eigen vriendencode in ieder geval, dus dan kan er nooit meer iemand via je code aanmelden. Ze weten natuurlijk welke codes je gekregen hebt, dus het is een mogelijkheid dat ze die ook blokkeren. Maar goed, dat zien we dan wel. :Y
Codes die je gebruikt hebt, heb je natuurlijk al gebruikt.

Ik zal geen illegale dingen meer plaatsen. :P
pi_207690010
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:22 schreef Donna het volgende:

[..]
Ze blokkeren dan je eigen vriendencode in ieder geval, dus dan kan er nooit meer iemand via je code aanmelden. Ze weten natuurlijk welke codes je gekregen hebt, dus het is een mogelijkheid dat ze die ook blokkeren. Maar goed, dat zien we dan wel. :Y
Codes die je gebruikt hebt, heb je natuurlijk al gebruikt.

Ik zal geen illegale dingen meer plaatsen. :P
Ach, die code heb ik in al die jaren toch nooit gebruikt. Mocht het me lukken om er toch een beetje korting uit te slepen is dat een leuke meevaller.
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 21:29:53 #150
382129 crew  Donna
pi_207690087
We'll see. Het is leuk zolang het werkt en ik was 2de in mijn buurt vorig jaar. Ambities om eerste te worden in 2023, dus ik ben heel goed voor Picnic. :Y

Heb ook hun luiers besteld trouwens. Hopelijk zijn ze net zo fijn als die van DM. Tis ook een Duits merk.
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 21:33:49 #151
382129 crew  Donna
pi_207690165
En ze waren natuurlijk 2de halve prijs. Anders doe ik het niet he. :P
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 10:27:50 #152
382129 crew  Donna
pi_207693452
Een quote van mezelf uit het vorige deel;

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 23:12 schreef Donna het volgende:
Via CashbackXL mijn eerste bestelling gedaan bij de Plus. Krijg daar 12 euro voor. De bestelling moet minimaal ¤25 ex btw zijn.
Toen heb ik eerst allemaal dingen besteld die bij Woolsocks, Scoupy en Tikkie met cashbacks nog maar ¤1 of goedkoper zijn (uiteraard alleen wat ik ook echt gebruik) en dat heb ik aangevuld met wat dingetjes in de aanbieding die ik al nodig had of als voorraad wel kon gebruiken. En wat lekkers voor het weekend.

Hierbij de korting. De ¤6 korting op bezorgen reken ik niet mee want de eerste 4 bestellingen zijn gratis bezorging als nieuwe klant en die ¤6 zou ik normaal echt niet betalen (en dus niet bestellen bij de Plus).

De schade ¤52,52
Korting op producten die in de aanbieding zijn - ¤16,50
Cashback via Cashback XL op de eerste bestelling - ¤12,00
Cashbacks producten via Woolsocks, Scoupy en Tikkie - ¤12,08

Totaal ¤52,52 aan boodschappen kost me zo ¤11,94 en ze brengen het dus gratis bij me thuis *O*
Het duurt eventjes qua verwerking, maar vandaag is de ¤12 cashback via CashbackXL binnen gekomen. Heb het laten uitbetalen in Bol.com bonnen en daar zit nog 4% extra op. Dus al met al een mooie deal.
pi_207700674
De koopzegels even uit het oog verloren.. Vandaag maar 'ns 364 euro laten overmaken op de rekening namens de Albert Heijn. Gaat dan toch hard. Uiteraard eigen geld wat je apart zet, maar toch!
pi_207701730
Al een paar weken geen folders ontvangen. Dus nu maar online folders kijken en een melding maken bij Spotta. Scheelt toch ook als je je weekmenu maakt met aanbiedingen.
pi_207706095
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:33 schreef Donna het volgende:
En ze waren natuurlijk 2de halve prijs. Anders doe ik het niet he. :P
Vooralsnog geen boze emails van Picnic of geblokkeerde account. Ik heb nu voor 100 euro codes ingezet: de voorraadkast begint lekker vol te lopen. De aanbiedingen bij Picnic vind ik nooit zo interessant, dus daar let ik nu even niet op.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 11:13:06 #156
382129 crew  Donna
pi_207706183
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:06 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]
Vooralsnog geen boze emails van Picnic of geblokkeerde account. Ik heb nu voor 100 euro codes ingezet: de voorraadkast begint lekker vol te lopen. De aanbiedingen bij Picnic vind ik nooit zo interessant, dus daar let ik nu even niet op.
Appels, aardappeltjes en gesneden groentes zijn wel regelmatig in de aanbieding bij Picnic. Voor de rest niet echt bijzondere aanbiedingen idd. Daarvoor ga ik gewoon naar de Appie, Plus of Poiesz.
Jumbo doet tegenwoordig ook wat meer mee met 1+1 aanbiedingen, dus die wordt ook interessanter.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 11:13:42 #157
382129 crew  Donna
pi_207706190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:34 schreef Hupje het volgende:
Al een paar weken geen folders ontvangen. Dus nu maar online folders kijken en een melding maken bij Spotta. Scheelt toch ook als je je weekmenu maakt met aanbiedingen.
Ik gebruik altijd de AlleFolders app. Heb 'mijn' winkels als favoriet ingesteld. Helemaal handig!
pi_207710182
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:13 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik gebruik altijd de AlleFolders app. Heb 'mijn' winkels als favoriet ingesteld. Helemaal handig!
Oh dat zou ik ook eens moeten proberen. Tnx voor de tip.

Zoek je op budgetrecepten, krijg je allemaal oven recepten. Da's helemaal niet budget nu :N
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 16:54:58 #159
382129 crew  Donna
pi_207710222
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:52 schreef Hupje het volgende:

[..]
Oh dat zou ik ook eens moeten proberen. Tnx voor de tip.

Zoek je op budgetrecepten, krijg je allemaal oven recepten. Da's helemaal niet budget nu :N
Dat ligt eraan wat voor oven je hebt. :7
pi_207710238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:54 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat ligt eraan wat voor oven je hebt. :7
Of wat voor energiecontract ;)
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 16:58:16 #161
382129 crew  Donna
pi_207710269
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Of wat voor energiecontract ;)
Ja dat sowieso haha.
  Spellchecker donderdag 26 januari 2023 @ 12:09:08 #162
197773 crew  maily
pi_207719540
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:58 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja dat sowieso haha.
Picnic op reis voor de laagste prijs; supermarkt goedkoper Duitsland
quote:
Kip, patat en apfelmus extra qualität. Wie zijn boodschappen haalt bij supermarktketen Picnic kan er tegenwoordig voor kiezen om producten uit Duitsland te kopen. Die zijn een stuk goedkoper dan de Nederlandse variant en het zijn dezelfde A-merken. Is Nederland zoveel duurder dan Duitsland?

Appelmoes of andere potjes van Hak, Coca Cola, Nutella en Pringles. Al deze producten kan je via Picnic voor een gunstige prijs bestellen. Joris Beckers van de supermarktketen legt uit hoe dat zit. "Je kan bij ons via de app aangeven dat je producten wil met het label 'Op reis voor de beste prijs'."

Picnic haalt deze producten dan uit Duitsland, waar de prijzen een stuk lager liggen. Een nadeel: de verpakkingen zijn in het Duits. "Normale supermarkten mogen dit niet omdat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit voorschrijft dat de verpakkingen in de moedertaal moeten zijn. Maar wij kunnen de etiketten vertalen in onze app, daarom kunnen wij ze wel aanbieden."

Verschil:
Volgens Picnic kost een liter Coca Cola in Duitsland 1,08 terwijl je er in Nederland 1,83 voor betaalt. Een pot Nutella kost in Nederland 3,02 en in Duitsland 2,79. Een pak Magnums kost in Duitsland 3,73 en in Nederland 5,22.

Bron: Picnic

"We vinden het echt schandalig dat de prijsverschillen zo groot zijn", gaat Beckers verder. "De grote merken profiteren van de Europese markt. Er is bijvoorbeeld maar één Magnumfabriek in heel Europa, dit staat in Italië. Er is dus ook maar één kostprijs voor een ijsje. En toch betalen we verschillende prijzen."

Action
Niet alleen Picnic biedt A-merken voor een lagere prijs. Action doet dat ook al jaren. Die keten koopt restpartijen op en verkoopt deze over de grens.

Zo kost een Pedigree Jumbone hondenbot bij Albert Heijn 2,69 terwijl hetzelfde bot bij Action 1,89 kost.

Ook kan Action groot inkopen en hun producten in heel Europa verkopen waardoor de keten volgens retailexpert Laurens Sloot veel druk kan zetten op de producent. "Action heeft heel veel winkels en daarom zijn producenten bereid een mooie prijs te bieden." Picnic verkoopt ook in verschillende landen en heeft daardoor ook van de prijsverschillen geprofiteerd."

Daarnaast denkt Sloot dat Nederland helemaal niet zo duur is qua boodschappen. "Tot vorig jaar was Nederland een van de voordeligste landen. De prijsverschillen die Picnic laat zien zijn waar, maar ze zijn selectief. Er zijn andersom ook een heleboel producten die in Nederland veel goedkoper zijn."
pi_207720142
Zal het delen van de Picnic-code ook in de boodschappencursus van PorteRenee zitten? Ze blijft er maar mee spammen en ik moet zeggen dat ik ondertussen best benieuwd ben geworden.
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 13:26:12 #164
382129 crew  Donna
pi_207720194
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:20 schreef bloempje-moi het volgende:
Zal het delen van de Picnic-code ook in de boodschappencursus van PorteRenee zitten? Ze blijft er maar mee spammen en ik moet zeggen dat ik ondertussen best benieuwd ben geworden.
Er zit vast een tip tussen om zoveel mogelijk gebruik te maken van kortingscodes etc.

Ik kan de vernieuwde cursus voor ¤25 doen omdat ik de oude cursus ook gedaan heb. :7
pi_207720211
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:26 schreef Donna het volgende:

[..]
Er zit vast een tip tussen om zoveel mogelijk gebruik te maken van kortingscodes etc.

Ik kan de vernieuwde cursus voor ¤25 doen omdat ik de oude cursus ook gedaan heb. :7
Heb je er veel aan gehad of waren het toch de open deuren?

Ik merk toch dat boodschappen voor mij vooral gemakkelijk moeten zijn. Ik kijk wel in folders, maar ik vergeet toch langs een supermarkt te gaan speciaal voor een of twee aanbiedingen. Ik heb liever de koelkast goed vol zodat ik niet steeds langs een supermarkt hoef zodat ik ook geen overbodige spullen meeneem. Daarom vind ik Picnic zo ideaal. Altijd wat in huis.
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 13:34:40 #166
382129 crew  Donna
pi_207720282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:27 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]
Heb je er veel aan gehad of waren het toch de open deuren?
Beide. Dit klinkt dubbel, dus ik zal het even uitleggen haha.

Op 1 of andere manier heeft zij de kracht om te motiveren met open deuren. Het enthousiasme en de manier waarop het in elkaar steekt zorgde ervoor dat ik de open deuren ook echt ging doen (en nog steeds doe) wat me wel echt heel veel geld bepaard heeft. Echt de motivatie die het 'm deed.
En ik vond het verfrissend om te lezen en horen over dat je echt niet alleen op brood en pindakaas hoeft te leven om te besparen. Of dat je alleen het goedkoopste van het goedkoopste moet halen.

Maar nu heb ik zin om die nieuwe cursus ook te doen, gewoon om te kijken wat ze ervan gemaakt heeft. >:)
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 13:37:13 #167
382129 crew  Donna
pi_207720304
Haar invulboek van Porterenee vind ik trouwens helemaal niks. Mocht iemand 'm tegen verzendkosten willen dan haal ik 3 ingevulde pagina's eruit en heb je nog 11 maanden invulpret over.

Ik weet het wel te verkopen he? :G
pi_207720567
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:37 schreef Donna het volgende:
Haar invulboek van Porterenee vind ik trouwens helemaal niks. Mocht iemand 'm tegen verzendkosten willen dan haal ik 3 ingevulde pagina's eruit en heb je nog 11 maanden invulpret over.

Ik weet het wel te verkopen he? :G
Ik houd het netjes bij in een app. Opschrijven vind ik helemaal niets. Ik weet dat ik dat niet doe. Want dan ligt het boekje net buiten handbereik ofzo of ben ik te lui om een pen te zoeken.
pi_207723019
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:34 schreef Donna het volgende:

[..]
Beide. Dit klinkt dubbel, dus ik zal het even uitleggen haha.

Op 1 of andere manier heeft zij de kracht om te motiveren met open deuren. Het enthousiasme en de manier waarop het in elkaar steekt zorgde ervoor dat ik de open deuren ook echt ging doen (en nog steeds doe) wat me wel echt heel veel geld bepaard heeft. Echt de motivatie die het 'm deed.
En ik vond het verfrissend om te lezen en horen over dat je echt niet alleen op brood en pindakaas hoeft te leven om te besparen. Of dat je alleen het goedkoopste van het goedkoopste moet halen.

Maar nu heb ik zin om die nieuwe cursus ook te doen, gewoon om te kijken wat ze ervan gemaakt heeft. >:)
Na de ik denk echt zou het nut hebben. En teksten als dat klanten 100 euro per maand besparen denk ik hoe dan! Wat kocht je allemaal? Ik zit nu op 100-120 euro per maand en denk niet dat met een gezin van 4 personen het nog echt veel lager kan zonder echt in te leveren

Waardoor ik ook wel weer nieuwsgierig ben naar de cursus :X
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 18:30:16 #170
382129 crew  Donna
pi_207723047
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:26 schreef Goitske het volgende:

[..]
Na de ik denk echt zou het nut hebben. En teksten als dat klanten 100 euro per maand besparen denk ik hoe dan! Wat kocht je allemaal? Ik zit nu op 100-120 euro per maand en denk niet dat met een gezin van 4 personen het nog echt veel lager kan zonder echt in te leveren

Waardoor ik ook wel weer nieuwsgierig ben naar de cursus :X
Maar die mensen zaten van te voren waarschijnlijk ook echt niet op zo'n laag bedrag. Ik denk wel dat er echt een minimum is hoor. Waarbij je gewoon echt op de grens zit en niet meer verder kan besparen (tenzij je over gaat op brood met pindakaas).
Wij bespaarden tussen de 70 en 80 euro per maand na die cursus.
pi_207723061
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:30 schreef Donna het volgende:

[..]
Maar die mensen zaten van te voren waarschijnlijk ook echt niet op zo'n laag bedrag. Ik denk wel dat er echt een minimum is hoor. Waarbij je gewoon echt op de grens zit en niet meer verder kan besparen (tenzij je over gaat op brood met pindakaas).
brood met pindakaas :r
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 18:31:51 #172
382129 crew  Donna
pi_207723064
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:31 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ook prijzig geworden trouwens. Beide. :P
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 18:32:17 #173
382129 crew  Donna
pi_207723071
Maar daarom ben ik dus ook wel nieuwsgierig of ik NOG een keer zou kunnen besparen. :P
pi_207723243
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:31 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja moest een pot voor man/zoon hebben schrok me rot
pi_207725101
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:31 schreef Donna het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:32 schreef Donna het volgende:
Maar daarom ben ik dus ook wel nieuwsgierig of ik NOG een keer zou kunnen besparen. :P
Hoeveel zit je nu dan en met hoeveel personen?
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 20:22:34 #176
382129 crew  Donna
pi_207725231
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:17 schreef Goitske het volgende:

[..]
[..]
[..]
Hoeveel zit je nu dan en met hoeveel personen?
Ik probeer onder de ¤125 per week te blijven voor 2 volwassenen, een kleuter en een peuter (in luiers) en 2 konijnen. Inclusief luiers, shampoo, schoonmaakmiddel, alles voor de konijnen etc.
In principe lukt dit wel zonder mezelf in gekke bochten te wringen of extreem op te letten. :Y
pi_207802388
In plaats van de boodschappencursus van PorteRenee is deze van Nibud misschien interessant. Al was het maar omdat het momenteel gratis is.

https://www.nibud.nl/tools/aan-de-slag-met-je-geldzaken/
pi_207802479
Oké, ontdekking van de eeuw. Voor mij dan.

Mijn pannen waren af, dus ik heb nieuwe gehaald bij de Action. Ik heb expres kleinere gekocht, want je dan minder kookt, dus minder weggooit. Normaal gesproken woog ik af wat ik wilde eten, zag het in de grote pan en voegde dan nog wat uien of tomaten toe want het zo weinig leek. Kreeg het niet op en zat met een restje waar je net niks mee kon. Nu heb ik kleinere pannen en doe ik dat niet meer want het gewoon als genoeg uitziet in de pan.

(en ik heb een grote pan nog voor als ik soep maak of eten voor meer dan een dag).

Daarnaast vul ik mijn groente altijd aan met ui, dan haal je wel die 300gram, maar goedkoop. En ui is lekker. Dan doe ik 150/200 gram "luxe" groente en dan roerbak ik er twee, drie uien bij.

En knolselderij om eens af te wisselen met aardappels/rijst/pasta/couscous/etc vult als een malle, is lekker en goedkoop en gezond.

Misschien allemaal ja duh en geen grootste veranderingen, maar wel scheelt het een beetje.
pi_207806875
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:22 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik probeer onder de ¤125 per week te blijven voor 2 volwassenen, een kleuter en een peuter (in luiers) en 2 konijnen. Inclusief luiers, shampoo, schoonmaakmiddel, alles voor de konijnen etc.
In principe lukt dit wel zonder mezelf in gekke bochten te wringen of extreem op te letten. :Y
Nou dat is heel netjes vooral met luiers er bij
  woensdag 1 februari 2023 @ 16:40:54 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_207806940
Ik zat voor tamelijk basic boodschappen alweer op 175 deze week. Zonder brood, koffie en katten. Drogisterij koop ik ook altijd elders :'(
Ik ben altijd best goed met koopjes enzo maar het lukt me in deze tijden echt niet meer. 2 euro voor een zak diepvries erwtjes enzo...
disclaimer
pi_207807181
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:40 schreef SQ het volgende:
Ik zat voor tamelijk basic boodschappen alweer op 175 deze week. Zonder brood, koffie en katten. Drogisterij koop ik ook altijd elders :'(
Ik ben altijd best goed met koopjes enzo maar het lukt me in deze tijden echt niet meer. 2 euro voor een zak diepvries erwtjes enzo...
Ik kocht altijd de doosjes tuinerwten uit de diepvries van de Aldi, die waren volgens mij ¤0,59 en nu ¤0,95, bij de AH heb je deze voordeelzak https://www.ah.nl/product(...)2EAQYASABEgIAn_D_BwE die komt per kg net iets goedkoper uit. Broccoliroosjes moet ik dan weer bij de Vomar scoren van hun g’woon huismerk.
Ik moet er inmiddels weer een hele studie van maken, waar ik eerder gewoon standaard alles bij de Aldi kocht
pi_207809396
Ik vind het ook irritant dat de prijzen eerder worden aangepast dan de kaartjes op het schap. Koop ik iets bij winkel a omdat ik weet dat de prijs in winkel b hoger ligt dan wat er hier op het schap staat, blijk ik uiteindelijk meer te betalen dan bij winkel b...

Wel zuinig: ons gasverbruik is beduidend lager dan vorig jaar *O* En deze maand ook onder het prijsplafond gebleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 01-02-2023 20:02:50 ]
pi_207810469
Ik zit thuis met griep dus aan gewezen op de voorraadkast en vriezer.

Conclusie... Ik heb te veel voorraad op het moment. Dus kon voor 12 dagen avond eten uit de voorraad halen
Dag 1. Staat er niet op was gekookte aardappelen met bloemkool en gehaktbal

Spellchecker woensdag 1 februari 2023 @ 20:52:03 #184
197773 crew  maily
pi_207811257
Ik kocht 10 rollen wcpapier bij de Lidl.

Voor ¤ 5,49 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door maily op 01-02-2023 21:04:23 ]
pi_207811444
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:52 schreef maily het volgende:
Ik kocht 20 rollen wcpapier bij de Lidl.

Voor ¤ 5,49 8)7
Da’s best goedkoop voor nu, welk type is dat? Wij hebben altijd drielaags van de Aldi of Lidl en nu deze https://www.action.com/nl(...)-soft-extra-strong2/ maar de Action heeft ook goedkoper tweelaags https://www.action.com/nl(...)tpapier-soft-strong/
  Spellchecker woensdag 1 februari 2023 @ 21:04:50 #186
197773 crew  maily
pi_207811543
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 21:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Da’s best goedkoop voor nu, welk type is dat? Wij hebben altijd drielaags van de Aldi of Lidl en nu deze https://www.action.com/nl(...)-soft-extra-strong2/ maar de Action heeft ook goedkoper tweelaags https://www.action.com/nl(...)tpapier-soft-strong/
Oeps :@

10 rollen dus :@

Wel 3laags :')
pi_207811742
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:40 schreef SQ het volgende:
Hier ook het dubbele kwijt, zaten op 75 nu zeker 150. Doen wezenlijk niks anders dan een jaar of 2 geleden.
blablablabla
pi_207811878
Boodschappen ;( Ik kwam altijd bij de buurtsuper, maar die laat ik nu eventjes links liggen. Aanbiedingen daar zijn zo ongeveer de normale prijs elders _O- Was altijd wel het geval, maar nu met deze prijzen is het niet meer te doen. Snackbar komen we ook haast niet meer. Zak friet en wat snacks in de airfryer is ook lekker. Veel goedkoper ook.
pi_207812432
Volgende week ga ik een keer boodschappen doen in België, ik ben benieuwd naar het prijsverschil met hier.
pi_207812504
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:53 schreef Elleska het volgende:
In plaats van de boodschappencursus van PorteRenee is deze van Nibud misschien interessant. Al was het maar omdat het momenteel gratis is.

https://www.nibud.nl/tools/aan-de-slag-met-je-geldzaken/
Bedankt voor de tip
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 22:49:30 #191
382129 crew  Donna
pi_207813666
In januari 2022 had ik bij Jumbo een bestelling van ¤65,60. Gewoon de alledaagse dingen. Brood, melk, kaas, groentes, koekjes, vleeswaren.
Gisteren heb ik al die producten opnieuw in m'n mandje gelegd. ¤87,33.
|:)
pi_207813753
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:49 schreef Donna het volgende:
In januari 2022 had ik bij Jumbo een bestelling van ¤65,60. Gewoon de alledaagse dingen. Brood, melk, kaas, groentes, koekjes, vleeswaren.
Ik vind het knap dat jullie met gezinnen zo weinig geld weten uit te geven voor zoveel monden. Al mijn boodschappen + verzorging + schoonmaak + etc = 35,- per week. En dan vind ik mezelf nog zuuuunig
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 22:54:24 #193
382129 crew  Donna
pi_207813783
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vind het knap dat jullie met gezinnen zo weinig geld weten uit te geven voor zoveel monden. Al mijn boodschappen + verzorging + schoonmaak + etc = 35,- per week. En dan vind ik mezelf nog zuuuunig
Dat was niet voor een hele week hoor. Was het maar waar. :7
Maar het toont wel het enorme verschil in de prijs tussen jan 2022 en jan 2023.
pi_207813830
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:54 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat was niet voor een hele week hoor. Was het maar waar. :7
Maar het toont wel het enorme verschil in de prijs tussen jan 2022 en jan 2023.
Oooooooh ik was al verbijsterd!
pi_207813867
..

[ Bericht 98% gewijzigd door ChildoftheStars op 01-02-2023 23:05:57 ]
pi_207816029
quote:

[..]
Dat is ook heel zuinig, echt waar. Wij redden het met de huidige prijzen met 2 personen echt niet meer met de ¤350 tot ¤375 van eerdere jaren en dan zit verzorging sowieso nog in een ander potje. Ik moet nog gaan rekenen wat het exact is, maar ¤35 pp per week is het zeker niet.

Mijn man heeft op het nieuwe koffieapparaat een instelling gevonden waarbij hij minder koffie per keer gebruikt, ik snapte de uitleg niet, maar dat geeft niet, ik bedien dat apparaat toch nooit.
pi_207816031
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:49 schreef Donna het volgende:
Damn :X
pi_207816120
Jumbo is ook gewoon duur. Als je op zoek bent naar A merken denk ik dat de Dirk het meest voordelig is. Hoogvliet kom ik ook graag, maar die zit niet overal. Voor de rest zoveel mogelijk Aldi denk ik. Volgens mij is die nog goedkoper dan de Lidl?
pi_207816183
quote:

[..]
Schoonmaak is bij mij wasmiddel in de aanbieding of mijn wasei. Verder heb ik in de badkamers een spray water met azijn en drupje afwasmiddel, aanrecht is water met afwasmiddel in een spayflacon. Bevalt mij heel goed en dan nog eens voor de wc van die wc zooi. Verder nog een fles groene zeep in huis meer heb je niet nodig
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 09:29:27 #200
382129 crew  Donna
pi_207816188
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jumbo is ook gewoon duur. Als je op zoek bent naar A merken denk ik dat de Dirk het meest voordelig is. Hoogvliet kom ik ook graag, maar die zit niet overal. Voor de rest zoveel mogelijk Aldi denk ik. Volgens mij is die nog goedkoper dan de Lidl?
Dirk zit hier niet. Hoogvliet ook niet.
Jumbo is de supermarkt die het meest in prijs gestegen is. Ze zitten nog steeds met A-merken onder de prijs van andere supermarkten binnen een bepaalde straal, maar alleen als het enkel om exact hetzelfde product gaat (uitvoering, inhoud, smaak etc). Met huismerk zijn ze gewoon heel duur. Aldi is ook erg duur geworden.
Er is niet echt te zeggen welke supermarkt het goedkoopst is, want dat ligt er maar net aan wat je koopt. Die testen van de consumentenbond zeggen dus ook helemaal niks. Leuk dat de koffie, roomboter en bloemkool het goedkoopst is bij winkel X, maar als ik dat nooit koop gaat die vlieger al niet meer op.
pi_207816191
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 21:04 schreef maily het volgende:

[..]
Oeps :@

10 rollen dus :@

Wel 3laags :')
Op naar de Action dus
pi_207816211
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Jumbo is de supermarkt die het meest in prijs gestegen is. Ze zitten nog steeds met A-merken onder de prijs van andere supermarkten binnen een bepaalde straal, maar alleen als het enkel om exact hetzelfde product gaat (uitvoering, inhoud, smaak etc). Met huismerk zijn ze gewoon heel duur. Aldi is ook erg duur geworden.
Er is niet echt te zeggen welke supermarkt het goedkoopst is, want dat ligt er maar net aan wat je koopt. Die testen van de consumentenbond zeggen dus ook helemaal niks. Leuk dat de koffie, roomboter en bloemkool het goedkoopst is bij winkel X, maar als ik dat nooit koop gaat die vlieger al niet meer op.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt inderdaad. Als je het meest voordelig wilt winkelen moet je meerdere supers af. Je moet daar ook maar net de tijd voor hebben :P
pi_207816253
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk dat je daar gelijk in hebt inderdaad. Als je het meest voordelig wilt winkelen moet je meerdere supers af. Je moet daar ook maar net de tijd voor hebben :P
Ik check wel welke de voor mij meest gunstige aanbiedingen heeft de plus of de AH. De plus zit hier 2 min fietsen vandaan dus voor een aanbieding wil ik er best even naar toe fietsen
pi_207816260
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Precies. Ik ben wel blij met de Vomar hier, want helaas geen Dirk.
Aldi en Lidl zijn behoorlijk in prijs gestegen, ik heb hier geen Aldi meer dichtbij, maar er zitten een Lidl, Vomar, Albert Heijn, Jumbo en Action naast elkaar hier. De Jumbo trekt me nog steeds niet, die had ik eerder op loopafstand maar ik kwam er nooit, maar ik ga de aanbiedingen van de Albert Heijn maar eens in de gaten houden en daar af en toe binnenlopen voor specifieke dingen als ik toch in de winkels ernaast moet zijn.
  donderdag 2 februari 2023 @ 09:37:54 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207816261
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik zou zelf kiezen voor de grote bulk halen bij de goedkoopste supermarkt en daarbij kritisch kijken naar goedkopere alternatieven voor duurdere producten.
pi_207816272
Bij de plus gebruikte ik weer eens een handscanner en ze hebben een sneaky iets ingebouwd. Normaal als je iets verkeerd scande of eentje te veel dan drukte je op de min en was hij weg of in mindering

Nu druk je dus op de min en moet je het product opnieuw scannen zodat het nogmaals door je handen gaat met andere woorden weer je het echt zeker dat je hem niet wil?
pi_207816288
Jumbo's prijzen hangen af van andere supermarkten in een straal van x km. Ik heb dus een dure (dicht bij AH) en een goedkopere Jumbo (dicht bij Lidl) in de buurt. Scheelt echt veel in prijs.
pi_207816290
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:37 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Precies. Ik ben wel blij met de Vomar hier, want helaas geen Dirk.
Aldi en Lidl zijn behoorlijk in prijs gestegen, ik heb hier geen Aldi meer dichtbij, maar er zitten een Lidl, Vomar, Albert Heijn, Jumbo en Action naast elkaar hier. De Jumbo trekt me nog steeds niet, die had ik eerder op loopafstand maar ik kwam er nooit, maar ik ga de aanbiedingen van de Albert Heijn maar eens in de gaten houden en daar af en toe binnenlopen voor specifieke dingen als ik toch in de winkels ernaast moet zijn.
Ik check ze dus in de app zodat je geen impuls aankoop doet
pi_207816303
Jumbo is smorgens vroeg wel de moeite waard. De meesten hebben een aanbiedingen bak waar soms afgeprijsd vlees in ligt voor een heel leuk prijsje gelijk in de vriezer en klaar!
  donderdag 2 februari 2023 @ 09:43:31 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207816324
Ik weet niet of ik het al eens heb genoemd, maar ik ben degene hier die het menu samenstelt en daar baseer ik het boodschappenbriefje op voor ‘the weekly shop’ en mijn man houdt zich strikt aan dat lijstje.

Van ons tweeën zou ik absoluut degene zijn die de meeste impulsaankopen zou doen, dus dit zal zeker besparen. :+
pi_207816373
Ik heb Aldi, Jumbo, Dirk en AH in de buurt. Meestal ga ik naar 2 winkels per week, afhankelijk van de aanbiedingen en afspraken in de buurt van die winkels.

Lidl is wat verder weg dus daar kom ik alleen bij heel goede aanbiedingen. Daar is dan ook een grote AH in de buurt. Afgelopen maandag deed ik bij allebei weer eens groot boodschappen. Ik ben goed geslaagd. Leuke koopjes gescoord en een Too good to go-box bij Lidl meegenomen.
Spoilers!
pi_207816420
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet niet of ik het al eens heb genoemd, maar ik ben degene hier die het menu samenstelt en daar baseer ik het boodschappenbriefje op voor ‘the weekly shop’ en mijn man houdt zich strikt aan dat lijstje.

Van ons tweeën zou ik absoluut degene zijn die de meeste impulsaankopen zou doen, dus dit zal zeker besparen. :+
Goed teamwerk ^O^
We moeten hier na de verhuizing echt nog onze draai vinden qua boodschappen doen, eerder deed mijn man de zware boodschappen bij de Aldi en haalde ik tussendoor lopend de rest bij de Aldi en Deka en soms Vomar en buitenlandse winkel. Nu heb ik niks meer op loopafstand en moeten we echt meer plannen en ook in de nieuwe winkels onze weg vinden.

Vorige week waren we bij Ikea en ik kon bij veel dingen alleen maar denken: ik zoek ze wel bij de kringloop.
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 09:52:25 #213
382129 crew  Donna
pi_207816428
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:41 schreef Goitske het volgende:
Jumbo is smorgens vroeg wel de moeite waard. De meesten hebben een aanbiedingen bak waar soms afgeprijsd vlees in ligt voor een heel leuk prijsje gelijk in de vriezer en klaar!
Dat verschilt helaas ook per Jumbo. De afprijzing bij 'mijn' Jumbo is echt minimaal.
Alsnog wel handig als je het nodig hebt natuurlijk. :Y
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 09:54:50 #214
382129 crew  Donna
pi_207816451
Ik bestel het meeste bij Picnic. Die zitten ook onder de prijzen van supermarkten in de gemeente, maar in tegenstelling tot Jumbo doen ze dat bij Picnic ook met huismerk producten. En hun eigen huismerk is erg goed moet ik zeggen.

Voor de aanbiedingen ga ik naar de AH en Poiesz. Soms naar de Plus (daar moet ik wel voor rijden, alle andere supers liggen op de route van school). Heel soms kom ik nog bij de Jumbo omdat ze bepaalde dingen hebben die onze Appie (en andere winkels) niet heeft.
Oh Aldi zit ook op die route, maar daar kom ik echt nooit. Zeker al 10 jaar niet geweest.
pi_207816453
Ik heb hier geloof ik alle supers op loop/fietsafstand. Alleen Aldi is iets verder weg. Plus is het dichtste bij maar daar kom ik nooit. Ik herinner me de Plus als een dure supermarkt, misschien wel de duurste.

Wel goed om te weten dat de Lidl en de Aldi flink duurder zijn geworden. Wat ik echt een pluspunt aan de Dirk vind is dat de Zespri green en Zespri gold kiwi's dezelfde redelijke prijs zijn. Overal waar ik kom zijn de gold duurder en die zijn ook het lekkerst. Mijn kind verslindt die dingen nog net niet.
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 09:56:41 #216
382129 crew  Donna
pi_207816468
Plus heeft goede aanbiedingen. En dikke rente op koopzegels.
pi_207816510
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:56 schreef Donna het volgende:
Plus heeft goede aanbiedingen. En dikke rente op koopzegels.
Klopt ze hebben echt hele goede aanbiedingen en ik ben ook heel gericht in de plus.

En de eigenmerk pindakaas van de plus vind mijn zoon lekker, die van de AH eigenmerk vind hij echt vies. Mijn man zweert bij Calve
pi_207816558
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb hier geloof ik alle supers op loop/fietsafstand. Alleen Aldi is iets verder weg. Plus is het dichtste bij maar daar kom ik nooit. Ik herinner me de Plus als een dure supermarkt, misschien wel de duurste.

Wel goed om te weten dat de Lidl en de Aldi flink duurder zijn geworden. Wat ik echt een pluspunt aan de Dirk vind is dat de Zespri green en Zespri gold kiwi's dezelfde redelijke prijs zijn. Overal waar ik kom zijn de gold duurder en die zijn ook het lekkerst. Mijn kind verslindt die dingen nog net niet.
Plus doet tegenwoordig goed mee met de andere winkels maar zoals met alles je moet opletten. En de aanbiedingen zijn vaak echt wel goed.
pi_207817007
De prijzen zijn allemaal naar elkaar toe getrokken heb ik het idee.
Ik vergelijk mijn Lidl bonnetjes met Jumbo en AH en zonder aanbieding zit er vrijwel geen verschil meer in. De laatste tijd zijn de meeste Lidl aankopen tot op de cent af gelijk met de goedkoopste optie van de AH en vaak zelfs met Jumbo welke voorheen echt duurder was.

Van mijn bonnetje deze week was (buiten de aanbiedingen om) alleen de vanillevla met 1.09 goedkoper dan de 1,29 zaanse hoeve. AH eigen merk is zelfs 1,79. Jumbo heef ook 2 varianten met exact dezelfde prijzen.
pi_207817215
Mijn financiële spreadsheet is weer bijgewerkt. Ik heb de sheet ook verbeterd. Het is nu overzichtelijker en makkelijker bij te houden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Cijfers van december:

Boodschappen: ¤ 503,11
Afhaaleten: ¤ 62,10 (3 keer afgehaald)

Totaal per week: ¤ 130,43

Dat is wel boven het normale budget maar dat vind ik in december niet zo'n probleem.
Cijfers van januari:

Boodschappen: ¤ 362,71
Afhaaleten: ¤ 108,85 (5 keer afgehaald)

Totaal per week: ¤ 108,82

Lekker begin *O*

Ik heb benieuwd hoe het deze maand zal gaan. We gaan binnenkort 2 weken verbouwen. Ik heb snacks en friet voor de airfryer en een kant en klaar maaltijd gekocht. De rest moet ik nog plannen.
Spoilers!
pi_207817321
December praat ik niet over. Die maand bestaat niet meer. :@
pi_207817342
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn financiële spreadsheet is weer bijgewerkt. Ik heb de sheet ook verbeterd. Het is nu overzichtelijker en makkelijker bij te houden.
[..]
Cijfers van januari:

Boodschappen: ¤ 362,71
Afhaaleten: ¤ 108,85 (5 keer afgehaald)

Totaal per week: ¤ 108,82

Lekker begin *O*

Ik heb benieuwd hoe het deze maand zal gaan. We gaan binnenkort 2 weken verbouwen. Ik heb snacks en friet voor de airfryer en een kant en klaar maaltijd gekocht. De rest moet ik nog plannen.
Ik zou gewoon een grote pan nasi maken en in porties invriezen, paar stamppotten zelfde mee doen, een simpele pasta is zo in elkaar gedraaid als je tenminste nog kunt koken om de pasta zelf te koken, de saus is evt nog warm te maken of een 1 panspasta maken dat de pasta gaar wordt in de saus
pi_207817384
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:59 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik zou gewoon een grote pan nasi maken en in porties invriezen, paar stamppotten zelfde mee doen, een simpele pasta is zo in elkaar gedraaid als je tenminste nog kunt koken om de pasta zelf te koken, de saus is evt nog warm te maken of een 1 panspasta maken dat de pasta gaar wordt in de saus
Zoiets gaat het inderdaad worden. Ik ga er even voor zitten binnenkort. Ze gaan aan het werk in de keuken dus ik weet niet echt in hoeverre ik die nog kan gebruiken. Ik zet een combi-oven en de instantpot-airfryer in de woonkamer dus ik kan hoe dan ook wel wat fabriceren.
Spoilers!
pi_207817554
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zoiets gaat het inderdaad worden. Ik ga er even voor zitten binnenkort. Ze gaan aan het werk in de keuken dus ik weet niet echt in hoeverre ik die nog kan gebruiken. Ik zet een combi-oven en de instantpot-airfryer in de woonkamer dus ik kan hoe dan ook wel wat fabriceren.
Oh met die instantpot kom je nog wel ver! Ik heb gelukkig nog een buitenkeuken alhoewel dat nu niet heel aantrekkelijk is qua weer om te doen _O-

En soep met een broodje op kan ook geen kwaad een keer
pi_207817677
Ik heb even onderzoek naar toiletpapier gedaan. Volgens mij zijn Action en Kruidvat het goedkoopst:

Kruidvat:
Zacht en sterk, 24 rollen, 3 laags, 200 vel: ¤ 7,99, ¤ 0,33 per rol
Eco, 6 rollen, 3 laags, 200 vel: ¤ 1,89, ¤ 0,32 per rol

Action:
Pure Soft toiletpapier Soft & Strong, 24 rollen, 2 laags, 180 vel: ¤ 5,39, ¤ 0,22 per rol
Pure Soft toiletpapier Soft & Extra Strong, 10 rollen, 3 laags, 190 vel, ¤ 3,49, ¤ 0,35 per rol
Pure Soft eco toiletpapier, 4 rollen, 3 laags, 200 vel: ¤ 1,35, ¤ 0,34 per rol
Pure Soft toiletpapier Ultra Soft & Extra Strong, 9 rollen, 150 vel, ¤ 3,49, ¤ 0,39 per rol

Dus Action 2 laags is het goedkoopst. Ik ga morgen een pak kopen. Eens kijken of 2 laags te doen is. Zo niet, dan ga ik weer terug naar het eco-papier van Kruidvat want dat bevalt goed.
Spoilers!
  Spellchecker donderdag 2 februari 2023 @ 12:11:20 #226
197773 crew  maily
pi_207818391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:40 schreef Hupje het volgende:
Jumbo's prijzen hangen af van andere supermarkten in een straal van x km. Ik heb dus een dure (dicht bij AH) en een goedkopere Jumbo (dicht bij Lidl) in de buurt. Scheelt echt veel in prijs.
:o
  Spellchecker donderdag 2 februari 2023 @ 12:11:39 #227
197773 crew  maily
pi_207818397
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb even onderzoek naar toiletpapier gedaan. Volgens mij zijn Action en Kruidvat het goedkoopst:

Kruidvat:

Action:
Pure Soft toiletpapier Soft & Strong, 24 rollen, 2 laags, 180 vel: ¤ 5,39, ¤ 0,22 per rol
Pure Soft toiletpapier Soft & Extra Strong, 10 rollen, 3 laags, 190 vel, ¤ 3,49, ¤ 0,35 per rol
Pure Soft toiletpapier Ultra Soft & Extra Strong, 9 rollen, 150 vel, ¤ 3,49, ¤ 0,39 per rol

Dus Action 2 laags is het goedkoopst. Ik ga morgen een pak kopen. Eens kijken of 2 laags te doen is. Zo niet, dan ga ik weer terug naar het eco-papier van Kruidvat want dat bevalt goed.
_O_
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 12:12:29 #228
382129 crew  Donna
pi_207818407
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:11 schreef maily het volgende:

[..]
:o
Picnic doet dit dus ook. Maar met alle producten.

In tegenstelling tot Jumbo die het met exact gelijke producten doet.
pi_207818631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

Kruidvat:

Action:

Oww dit is echt heerlijk, dankje hiervoor!
Gaan we zeker even gebruik van maken
pi_207818683
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:26 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
Oww dit is echt heerlijk, dankje hiervoor!
Gaan we zeker even gebruik van maken
Dank je O+

Ik vroeg me al een tijdje af wat nou de beste prijs was. Ik heb niet heel veel winkels dichtbij maar kom morgen toevallig ergens waar een Action en een Kruidvat zijn.
Spoilers!
pi_207818850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dank je O+

Ik vroeg me al een tijdje af wat nou de beste prijs was. Ik heb niet heel veel winkels dichtbij maar kom morgen toevallig ergens waar een Action en een Kruidvat zijn.
Kruidvat 3 laags in het grote voordeelpak van 24 rollen wordt mijn volgende aankoop, goedkoper per rol dan die verpakking van de Action met 10 rollen en er zitten ook nog iets meer velletjes op een rol.
Ik ga meteen een voordeelflacon Robijn wasmiddel meebestellen en ik ga nog even speuren wat ik nog meer goedkoop kan scoren daar.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 08:41:22 #232
382129 crew  Donna
pi_207828942
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:39 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Kruidvat 3 laags in het grote voordeelpak van 24 rollen wordt mijn volgende aankoop, goedkoper per rol dan die verpakking van de Action met 10 rollen en er zitten ook nog iets meer velletjes op een rol.
Ik ga meteen een voordeelflacon Robijn wasmiddel meebestellen en ik ga nog even speuren wat ik nog meer goedkoop kan scoren daar.
Gratis vaatwastabletten bij heel goedkope lippenbalsem van Vaseline. Maar alleen als je dat gebruikt natuurlijk.
pi_207828969
Ik vind Kruidvat echt een vreselijke zaak, maar ik kom er helaas steeds vaker :'(
pi_207829301
Ik heb net de Kruidvat-folder eens bekeken. Hij werkt nog hetzelfde op me als altijd: er staat zo enorm veel zooi in dat ik er juist van in comsumindermodus raak.
Spoilers!
pi_207829570
Ik trek Kruidvat ook slecht, ik ging er alleen heen om afgeprijsde make-up uit de bakken te graaien. De meeste aanbiedingen vind ik er niet boeiend genoeg, behalve dan soms wasmiddel en dat laat ik dan bezorgen.
pi_207829592
Ik ga alleen naar de Kruidvat als ik van te voren online bestel. Want ik word altijd onwijs chagrijnig van de zoektocht in die krappe chaotische winkels. :')
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:51:17 #237
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_207829748
Vandaag weer even een rondje Kranenburg Duitsland doen, Penny, Rewe, Aldi en DM.
Misschien waag ik er ook nog een ritje naar de Lidl in Kleve aan, maar dat laat ik aan de wensen van mijn vrouw over.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 09:52:28 #238
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_207829758
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net de Kruidvat-folder eens bekeken. Hij werkt nog hetzelfde op me als altijd: er staat zo enorm veel zooi in dat ik er juist van in comsumindermodus raak.
Heeft zo'n folder toch nog een positief effect. ;)
pi_207829900
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:52 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
Heeft zo'n folder toch nog een positief effect. ;)
Op mij wel :D

Op het grootste deel van Nederland niet vrees ik. Er zijn toch wel veel mensen die denken dat ze al die troep nodig hebben.
Spoilers!
pi_207829905
Ondertussen denk ik dat ik het tweelaags toiletpapier van de Action toch niet aandurf. Het is wel heel dun.

Nu dus de twijfel tussen Kruidvat Eco in een plastic verpakking van 6 rollen of niet eco in een plastic verpakking van 24 rollen.
Spoilers!
pi_207829925
De kruidvat is hier ruim opgezet dat scheelt veel (kan zelfs overal komen met kinderwagen) maar die folders werken voor mij ook niet. En dan heb je daarnaast nog de persoonlijke aanbiedingen, daar vergeet ik altijd naar te kijken of het is niet interessant en als ik dan eens een interessant aanbod heb werkt het niet bij de kassa.
pi_207830033
Ik kocht 16 rollen Edet comfort bij de Dirk voor 3,99.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207830075
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik kocht 16 rollen Edet comfort bij de Dirk voor 3,99.
Klinkt als een goeie deal. Hoeveel velletjes zitten er op zo’n rol?
pi_207830378
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:38 schreef Myraela het volgende:
Ik ga alleen naar de Kruidvat als ik van te voren online bestel. Want ik word altijd onwijs chagrijnig van de zoektocht in die krappe chaotische winkels. :')
Ik vind het zo'n schiettent. Het ene filiaal nog meer dan het andere. Ik vraag me ook af of het wel helemaal veilig is... Probeer maar eens met een scootmobiel of kinderwagen maar eens snel de winkel te verlaten met calamiteiten.

Veel liever Etos... Maarja, die aanbiedingen hè...
pi_207830437
Sinds de Kruidvat zelfscankassa's heeft maakt dat wel een hoop goed voor de teringbende die het er doorgaans is.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 11:12:30 #246
382129 crew  Donna
pi_207830441
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik vind het zo'n schiettent. Het ene filiaal nog meer dan het andere. Ik vraag me ook af of het wel helemaal veilig is... Probeer maar eens met een scootmobiel of kinderwagen maar eens snel de winkel te verlaten met calamiteiten.

Veel liever Etos... Maarja, die aanbiedingen hè...
Je kan ook online bestellen natuurlijk.
Dat doe ik bij de Etos ook. Onze Etos heeft een voorraad van niks.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 11:13:13 #247
382129 crew  Donna
pi_207830447
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:12 schreef itchycoo het volgende:
Sinds de Kruidvat zelfscankassa's heeft maakt dat wel een hoop goed voor de teringbende die het er doorgaans is.
Oh die zijn hier niet. Zie het in onze kleine Kruidvat ook niet zo snel gebeuren. En zo wel, dan zal het wel 2026 worden haha.
pi_207830484
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:12 schreef Donna het volgende:

[..]
Je kan ook online bestellen natuurlijk.
Dat doe ik bij de Etos ook. Onze Etos heeft een voorraad van niks.
Dit klinkt echt zo 2010, maar online bestellen zit niet in mijn systeem. Enkel eens bij bol.com wanneer ik een cadeaubon heb gehad en that's it eigenlijk. Ik heb van alles in de buurt ook. Dan heb ik het ook gelijk in huis.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 11:20:25 #249
382129 crew  Donna
pi_207830520
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dit klinkt echt zo 2010, maar online bestellen zit niet in mijn systeem. Enkel eens bij bol.com wanneer ik een cadeaubon heb gehad en that's it eigenlijk. Ik heb van alles in de buurt ook. Dan heb ik het ook gelijk in huis.
Haha. Ja das best wel 2010. Ik heb een vriendin die helemaal nooit iets online besteld, snap daar niks van.

Maar goed, ik loop dus altijd tegen lege schappen aan hier in het dorp, dus ik 'moet' ook wel. Alleen voor iets wat echt niet kan wachten, bijv neusspray ofzo, kom ik nog in een winkel. Al bestel ik dat ook meestal op voorraad, gewoon 3 of 4 tegelijk.
pi_207830612
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik krijg die folder niet eens doorgespit. Liever 10 fatsoenlijke aanbiedingen dan 20 pagina’s met meer dan 20 producten. Hoezo onoverzichtelijk?
pi_207830723
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Klinkt als een goeie deal. Hoeveel velletjes zitten er op zo’n rol?
Dat vraag ik me ook af. Ik kan het niet vinden. Zelfs op de website van Edet staat het niet.
Spoilers!
pi_207831471
quote:

[..]
Ik denk dat het ook scheelt waar je woont. Ik heb hier bijv wel een kleine hema maar heeft vaak dan de voorraad niet. Laat het dan vaak wel in de hema bezorgen. Boodschappen bestel ik meestal online maar nu de 2de werk op een rij dat ik niet warm loop voor de aanbiedingen van de AH :@ dus gok dat ik even via de Lidl en plus fiets deze week.
pi_207831567
quote:

[..]
Wat doe je dan als hetgeen je wilt niet voorradig is en als ze zeggen dat het over 2 weken komt, waarbij je uit ervaring weet dat het eigenlijk nooit zal binnenkomen?
Ik had dit vroeger wekelijks en toen ondekte ik webshops. Wat een zegen was dat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207831865
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat doe je dan als hetgeen je wilt niet voorradig is en als ze zeggen dat het over 2 weken komt, waarbij je uit ervaring weet dat het eigenlijk nooit zal binnenkomen?
Ik had dit vroeger wekelijks en toen ondekte ik webshops. Wat een zegen was dat.
Ik kom vooral bij de alledaagse winkels en woon in een stad. Dus als de eerste het niet heeft fiets ik door naar de volgende. Als het weken niet voorradig is, hebben ze het vaak ook niet online is mijn ervaring.

Ik heb pas geleden iets voor mijn kind besteld wat zie niet bij alledaagse winkels hebben. Dan is het wel weer handig. Maar voor de rest zijn het dus hoofdzakelijk fysieke winkels. Wat ik veel online doe is bij Vinted kopen.

Vriend bestelt wel regelmatig wat online. We hebben Amazon Prime, dus gratis verzending.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-02-2023 13:24:38 ]
pi_207832011
Ik heb een oude zwarte joggingbroek van de zeeman circa 6 jaar oud. En heb ooit eens een kledingverf gekocht voor 50c. (zwart) in de uitverkoop. Die joggingbroek begon redelijk vaal te worden. Alsof het een beetje is gebleekt. Ik vond die verf dus in een verhuisdoos en heb die joggingbroek geverfd. Hij is weer helemaal zwart. Alleen de stof is wat dunner dan bij een nieuwe :D
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 13:30:09 #256
382129 crew  Donna
pi_207832034
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:26 schreef Belugastroop het volgende:
Ik heb een oude zwarte joggingbroek van de zeeman circa 6 jaar oud. En heb ooit eens een kledingverf gekocht voor 50c. (zwart) in de uitverkoop. Die joggingbroek begon redelijk vaal te worden. Alsof het een beetje is gebleekt. Ik vond die verf dus in een verhuisdoos en heb die joggingbroek geverfd. Hij is weer helemaal zwart. Alleen de stof is wat dunner dan bij een nieuwe :D
Heb ik ook gedaan met zwarte jeans die vaal geworden was.
:Y
pi_207832081
@sjorsie1982
@Sunshine1982

Soms zijn items online goedkoper en als je dan genoeg besteld dan heb je de verzendkosten ook weer terug. Zeker wanneer artikelen voor lange tijd uit de fysieke shop blijven door leveringsproblemen. Dan hebben ze online meestal nog wel ergens te koop.

En sommige artikelen kun je beter online kopen omdat er door klanten via de fysieke winkel mee word gesjoemeld. HG alle nare geurtjes bijvoorbeeld. Ik zweer er lopen klootzakken rond die ze in de winkel kopen en dan vervangen met water of zeepsop. En ze dan bij de winkel refunden. Ik ben zo vaak de klos geweest. Je kunt dit testen. Spray een beetje op je kleding en ruik eraan. Als het ruikt naar gewone natte kleding is het produkt vervangen met water of water met zeep. De echte HG geeft namelijk een andere geur af.
pi_207832097
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik kom vooral bij de alledaagse winkels en woon in een stad. Dus als de eerste het niet heeft fiets ik door naar de volgende. Als het weken niet voorradig is, hebben ze het vaak ook niet online is mijn ervaring.

Ik heb pas geleden iets voor mijn kind besteld wat zie niet bij alledaagse winkels hebben. Dan is het wel weer handig. Maar voor de rest zijn het dus hoofdzakelijk fysieke winkels. Wat ik veel online doe is bij Vinted kopen.

Vriend bestelt wel regelmatig wat online. We hebben Amazon Prime, dus gratis verzending.
Ik deed vroeg hetzelfde en kwam wel wekelijks dingen tegen die niet voorradig waren. Andere winkels hadden het ook niet dus dan heb je voor niks gefietst. Tevens zoek ik graag uit wat ik wil adv reviews of specs. Winkels hebben echter nooit voorradig wat ik heb uitgezocht. Onderdelen van dingen zijn ook nooit voorradig zoals bv de juiste stofzuigerzakken. Boeken die ik wou waren nooit voorradig. Kabeltjes die ik nodig had waren er bijna nooit in de winkel.
Sinds ik alles en ook echt alles van boutjes, spijkers tot melk en brood on-line bestel ben ik goedkoper uit, scheelt me veel tijd en een hoop ergernis als er weer eens iets niet voorradig was.
Sinds ik de supermarkt ook mijdt en online bestel ben ik goedkoper uit met boodschappen ondanks de prijsstijgingen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207832149
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:36 schreef Belugastroop het volgende:
@:sjorsie1982
@:sunshine1982

Soms zijn items online goedkoper en als je dan genoeg besteld dan heb je de verzendkosten ook weer terug. Zeker wanneer artikelen voor lange tijd uit de fysieke shop blijven door leveringsproblemen. Dan hebben ze online meestal nog wel ergens te koop.

En sommige artikelen kun je beter online kopen omdat er door klanten via de fysieke winkel mee word gesjoemeld. HG alle nare geurtjes bijvoorbeeld. Ik zweer er lopen klootzakken rond die ze in de winkel kopen en dan vervangen met water of zeepsop. En ze dan bij de winkel refunden. Ik ben zo vaak de klos geweest. Je kunt dit testen. Spray een beetje op je kleding en ruik eraan. Als het ruikt naar gewone natte kleding is het produkt vervangen met water of water met zeep. De echte HG geeft namelijk een andere geur af.
Ik had dat vroeger vaak met gloeilampen. Genoeg mensen die de stukke in de verpakking doen en de lamp terugbrengen.
pi_207832163
Verder valt mij op dat sinds ik weiger om reclames te kijken ik ook meer geld overhoudt.
Via nlziet kijk ik alles terug en zijn reclames eruit geknipt. Op internet gebruik ik adblocker of ik betaal voor de site, zoals ik bij fok doe.
pi_207832177
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Verder valt mij op dat sinds ik weiger om reclames te kijken ik ook meer geld overhoudt.
Via nlziet kijk ik alles terug en zijn reclames eruit geknipt. Op internet gebruik ik adblocker of ik betaal voor de site, zoals ik bij fok doe.
Dit ja. Als je via firefox youtube kijkt heb je ook geen reclames trouwens :P
Twiddel
pi_207832190
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:46 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Dit ja. Als je via firefox youtube kijkt heb je ook geen reclames trouwens :P
Nog een mooie tip.
Youtube kijk ik nooit. Dat is denk ik een generatie dingetje
pi_207832201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nog een mooie tip.
Youtube kijk ik nooit. Dat is denk ik een generatie dingetje
Mijn moeder is altijd half verontwaardigd dat ik geen tv kijk maar alleen maar Twitch en streamingsdiensten :P Al zie ik dat ook meer de jongeren doen dan mijn eigen generatie. Als ik tv kijk erger ik mij kapot aan alle reclames, gebrek aan content en fillers in shows enzo :X
Youtube gebruik ik meestal voor liedjes, werkt toch fijner dan spotify op mijn pc :P
Twiddel
pi_207832219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:26 schreef Belugastroop het volgende:
Lekker die verf.
Geeft overal af :)

Gewoon nieuw broekie halen bij de zeeman. Kost geen drol.
pi_207832221
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:49 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Mijn moeder is altijd half verontwaardigd dat ik geen tv kijk maar alleen maar Twitch en streamingsdiensten :P Al zie ik dat ook meer de jongeren doen dan mijn eigen generatie. Als ik tv kijk erger ik mij kapot aan alle reclames, gebrek aan content en fillers in shows enzo :X
Ik heb sinds 2 jaar geen tv meer. Ik mis er niks aan en mijn kinderen hadden het pas na 2 maanden door dat die weg was. Dat scheelt me ca 200 kwh per jaar, dus ca 200 eur per jaar.
pi_207832249
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb sinds 2 jaar geen tv meer. Ik mis er niks aan en mijn kinderen hadden het pas na 2 maanden door dat die weg was. Dat scheelt me ca 200 kwh per jaar, dus ca 200 eur per jaar.
Ik heb alleen nog een tv pakket omdat ik jaarlijks het eurovisie altijd wil kijken met fok. Als ik dat online doe heb je dat heerlijke commentaar er niet bij, is toch anders :P
En voor sommige programma's zoals dreamschool, 2 handen op 1 buik, Frank visser, Tussen kunst en kitch, rijdende rechter ben ik ook altijd wel te porren :P
Twiddel
  vrijdag 3 februari 2023 @ 13:59:31 #267
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_207832308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:49 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Youtube gebruik ik meestal voor liedjes, werkt toch fijner dan spotify op mijn pc :P
Wij nemen nog op, en doen aan uitgesteld kijken. quiz programmaatjes enz.
50/50 en lingo bijvoorbeeld jas je er beide in 35 minuten doorheen als je het intro skipt en de reclame full speed doorspoelt. Van 'Lange leve de Liefde' blijft ook maar 20 minuten over.
pi_207832563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:59 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
Wij nemen nog op, en doen aan uitgesteld kijken. quiz programmaatjes enz.
50/50 en lingo bijvoorbeeld jas je er beide in 35 minuten doorheen als je het intro skipt en de reclame full speed doorspoelt. Van 'Lange leve de Liefde' blijft ook maar 20 minuten over.
Hoe neem je op eigenlijk? Nog op vsh?
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 14:21:39 #269
382129 crew  Donna
pi_207832608
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Haha dit is toch niet serieus? :D
pi_207832639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:21 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha dit is toch niet serieus? :D
Ik ken 2 personen die dit nog doen, maar dit ligt denk ik aan mij, hoe neem je anders iets op?
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 14:28:06 #271
382129 crew  Donna
pi_207832694
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik ken 2 personen die dit nog doen, maar dit ligt denk ik aan mij, hoe neem je anders iets op?
Heb al jaren geen TV abbo meer, maar toen werd het gewoon opgeslagen op de schijf van je TV ontvanger kastje ding. Van KPN of Ziggo.
Volgens mij is dat nog zo. :Y

VHS is wel heel erg uhm. 1994.
pi_207832720
Besparen op tv voor paar honderd euro per jaar? Dat is wel erg streng bezuinigingen. Als je er nu duizenden euros per jaar mee zou besparen. TV is gewoon basis
pi_207832728
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:28 schreef Donna het volgende:

[..]
Heb al jaren geen TV abbo meer, maar toen werd het gewoon opgeslagen op de schijf van je TV ontvanger kastje ding. Van KPN of Ziggo.
Volgens mij is dat nog zo. :Y

VHS is wel heel erg uhm. 1994.
Zo'n kastje heb ik nooit gehad. Ik wist niet dat dat gemeengoed was. Ik ken alleen vsh om tv op te nemen. Dat hebben mijn ouders nog best lang volgehouden.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 14:46:17 #274
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_207832899
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Haha, Nee Betamax.
(Ziggobox)
pi_207832920
Mijn kind kijkt bij mijn ouders nog steeds de Disney videobanden van vroeger :D
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 14:49:50 #276
382129 crew  Donna
pi_207832944
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zo'n kastje heb ik nooit gehad. Ik wist niet dat dat gemeengoed was. Ik ken alleen vsh om tv op te nemen. Dat hebben mijn ouders nog best lang volgehouden.
Ik had op een gegeven moment van Canal Digitaal een ontvanger waar een USB stick achter in moest en dan kon ik opnemen. Best jammer dat ik daar pas na jaaaaaaaaren 'ik kan niet opnemen' achter kwam. :X
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 14:53:42 #277
382129 crew  Donna
pi_207833009
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:30 schreef stropdaz het volgende:
Besparen op tv voor paar honderd euro per jaar? Dat is wel erg streng bezuinigingen. Als je er nu duizenden euros per jaar mee zou besparen. TV is gewoon basis
Niet iedereen ploft elke avond op de bank voor het zoveelste programma met Chantal Janzen, talentshows of GTST.
pi_207833045
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:53 schreef Donna het volgende:
Niet iedereen ploft elke avond op de bank voor het zoveelste programma met Chantal Janzen, talentshows of GTST.
Klopt.
Ik kijk ook vrijwel geen tv. Maar ik vind het wel een basis ding.
En zeker als het maar paar honderd euro op jaarbasis scheelt.

Bezuinigen is prima.
Maar een krent worden/zijn is ook niet nodig in Nederland
  Spellchecker vrijdag 3 februari 2023 @ 15:03:59 #279
197773 crew  maily
pi_207833191
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:30 schreef stropdaz het volgende:
Voor veel mensen is dat een bedrag waar ze een boel nodige dingen kunnen doen.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 15:04:04 #280
382129 crew  Donna
pi_207833194
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:55 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Klopt.

Bezuinigen is prima.
Met die instelling hoor je iig niet in dit topic thuis. En het heeft helemaal niks met krenterig zijn te maken.

En helaas is krenterig zijn voor sommige mensen in Nederland gewoon noodzaak.
pi_207833262
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik heb alleen nog een tv pakket omdat ik jaarlijks het eurovisie altijd wil kijken met fok. Als ik dat online doe heb je dat heerlijke commentaar er niet bij, is toch anders :P
En voor sommige programma's zoals dreamschool, 2 handen op 1 buik, Frank visser, Tussen kunst en kitch, rijdende rechter ben ik ook altijd wel te porren :P
Dat kan je toch ook allemaal met de NPO app kijken?
pi_207833274
Hier gaat binnenkort eindelijk het televisieabonnement de deur uit. Mijn vriend is eindelijk overtuigd. We kijken nog meer dan genoeg met Viaplay, NPO start en Discovery+ maar goed.
Spoilers!
pi_207833283
quote:

[..]
Klopt.

Bezuinigen is prima.
Een paar 100,- op jaarbasis vind ik persoonlijk hee erg veel.
pi_207833357
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:04 schreef Donna het volgende:

[..]
Met die instelling hoor je iig niet in dit topic thuis. En het heeft helemaal niks met krenterig zijn te maken.

En helaas is krenterig zijn voor sommige mensen in Nederland gewoon noodzaak.
Dit inderdaad. Als je denkt dat een paar honderd euro per jaar peanuts is dan heb je echt niet opgelet het afgelopen jaar.

Voor mij persoonlijk is het niet noodzakelijk om te besparen op televisie. Ik hou gewoon niet van geld weggooien aan producten of diensten die niet gebruikt worden :+
Spoilers!
pi_207833504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat kan je toch ook allemaal met de NPO app kijken?
Ach dat is ook zo, ik heb even gekeken en als ik mijn tv pakket eruit gooi scheelt me dat 20 euro per maand. Als ik dan toch een keer tv wil kijken kan ik net zo goed een maandje nl ziet nemen en dan weer opzeggen voor volgende maand.

Ben nu aan het bellen met ziggo om het eruit te halen :)
Twiddel
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 15:28:32 #286
382129 crew  Donna
pi_207833533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ach dat is ook zo, ik heb even gekeken en als ik mijn tv pakket eruit gooi scheelt me dat 20 euro per maand. Als ik dan toch een keer tv wil kijken kan ik net zo goed een maandje nl ziet nemen en dan weer opzeggen voor volgende maand.

Of je leent de Ziggo login van iemand die wel TV heeft en dan cast je het via de app naar je TV. :!

Heeeeeeeeeel soms, max 3x per jaar, kijken wij zo iets wat we op geen enkele andere manier kunnen kijken.
pi_207833541
quote:

[..]

Heb hier internet basic genomen, tv kijken kan ik alsnog via de ziggo go app zonder tv abo.
pi_207833543
quote:

[..]

Doorpakken met die bezuinigingen _O_
Spoilers!
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:33:49 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207833587
Hier nog echt wel televisie. Basisabonnement om BBC 1 en 2 te kunnen zien. Opnemen op een Humax ontvanger met interne harde schijf en sinds het nieuwe televisieapparaat kan ik ook rechtstreeks via usb iets opnemen. Ook handig om via die opties een programma te pauzeren en dan de reclames door te kunnen spoelen.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 15:36:38 #290
382129 crew  Donna
pi_207833621
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:29 schreef 111210 het volgende:

[..]
Heb hier internet basic genomen, tv kijken kan ik alsnog via de ziggo go app zonder tv abo.
Nou dit is helemaal luxe. Dan kan je het gewoon casten naar de tv!
pi_207833755
quote:

[..]
Klopt.

Bezuinigen is prima.
Ik heb hem weggedaan omdat ik het veelst te grote apparaten vind.
pi_207841678
Mijn telefoon abbonnement was 15 euro per maand. Heb ik laten veranderen naar unlimited data abbonnement van 25 euro. Voor slechts 10 euro meer heb ik nu genoeg internet voor mijn telefoon en mijn laptop. Ik gebruik gewoon de hotspot functie.

Elke film of tv serie is gratis online te vinden en kan ik kijken op mijn laptop of streamen naar mijn tv met chromecast met google tv, dus ik heb geen internet+tv bundel meer nodig van ziggo.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 02:08:42 #293
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207841717
DirectLease app voor brandstof prijzen vergelijken
Alleen maar tanken bij groene stip _O_
Kan zo maar 30 cent PER LITER schelen :o
pi_207841757
Wat betreft het opzeggen van het tv abo; als je een kabelaansluiting hebt en je tv heeft een ingebouwde DVB-C tuner dan kun je alsnog tv blijven kijken. De meeste zenders staan ongecodeerd op de kabel in SD kwaliteit.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv
  zaterdag 4 februari 2023 @ 08:19:15 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207842230
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 02:42 schreef Gehrman het volgende:
Wat betreft het opzeggen van het tv abo; als je een kabelaansluiting hebt en je tv heeft een ingebouwde DVB-C tuner dan kun je alsnog tv blijven kijken. De meeste zenders staan ongecodeerd op de kabel in SD kwaliteit.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv
Wel een abonnement op kabel-tv nodig. Dat is toch mijn abonnement?
  zaterdag 4 februari 2023 @ 10:19:43 #296
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_207843391
bij de Appie is het bonuskoken terug. Je moet wel van peulvruchten houden....
pi_207843885
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 01:50 schreef noobie123 het volgende:
Mijn telefoon abbonnement was 15 euro per maand. Heb ik laten veranderen naar unlimited data abbonnement van 25 euro. Voor slechts 10 euro meer heb ik nu genoeg internet voor mijn telefoon en mijn laptop. Ik gebruik gewoon de hotspot functie.

Elke film of tv serie is gratis online te vinden en kan ik kijken op mijn laptop of streamen naar mijn tv met chromecast met google tv, dus ik heb geen internet+tv bundel meer nodig van ziggo.
hier heb ik ook weleens naar gekeken en ik heb mijn data verbruik een keer gemeten voor een week en kwam op ca 15-20 GB per dag uit. Toendertijd keek ik bij tele2nl en dan moet ik bij elk 5GB een gratis pakket kopen en daar had ik geen zin in om dat 3x tot 4x per dag te doen.
Toen was er ook Robin (dacht ik?) die dit aanbood, maar die knijpt je verbinding af tot minder dan een Mbit als je teveel verbruikt.

Ziggo is zo asociale gruwelijk duur, en dat is een understatement, dat die sowieso op mijn rode lijst staat. Echt ongelooflijk dat er mensen zijn die die nog steeds hebben. Die zullen wel veelst te veel geld hebben vermoed ik.
pi_207843978
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 08:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wel een abonnement op kabel-tv nodig. Dat is toch mijn abonnement?
Nee ik ben vorig jaar overgestapt van Ziggo naar T-Mobile internet only maar ik kan nog steeds tv kijken via de kabel.
pi_207844487
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:03 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nee ik ben vorig jaar overgestapt van Ziggo naar T-Mobile internet only maar ik kan nog steeds tv kijken via de kabel.
Ik weet niet of ik goed begrijp wat je bedoelt, maar Ziggo stopt uiteindelijk je kabel tv als je geen abonnement (meer) hebt. Kan wel lang duren. In ons appartement hebben we bijna een jaar via de kabel kunnen kijken voor het signaal stopte.
pi_207844555
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hier heb ik ook weleens naar gekeken en ik heb mijn data verbruik een keer gemeten voor een week en kwam op ca 15-20 GB per dag uit. Toendertijd keek ik bij tele2nl en dan moet ik bij elk 5GB een gratis pakket kopen en daar had ik geen zin in om dat 3x tot 4x per dag te doen.
Toen was er ook Robin (dacht ik?) die dit aanbood, maar die knijpt je verbinding af tot minder dan een Mbit als je teveel verbruikt.

Ziggo is zo asociale gruwelijk duur, en dat is een understatement, dat die sowieso op mijn rode lijst staat. Echt ongelooflijk dat er mensen zijn die die nog steeds hebben. Die zullen wel veelst te veel geld hebben vermoed ik.
Ziggo is hier (buitengebied) de enige optie, er ligt gewoon niets anders.

Over een maand of 2 hebben we eindelijk glasvezel. Weg bij Ziggo *O*
Spoilers!
pi_207844569
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:34 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik goed begrijp wat je bedoelt, maar Ziggo stopt uiteindelijk je kabel tv als je geen abonnement (meer) hebt. Kan wel lang duren. In ons appartement hebben we bijna een jaar via de kabel kunnen kijken voor het signaal stopte.
Ja dat zou kunnen. Volgens mij moeten ze het signaal fysiek in de verdeelkast uitzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')