Kylie is best een fijne plaat ja. Oké tekstueel gaat het echt nergens over, maar het is wel lekker catchy en vrolijk. Zou wmb best in de onderste helft van de Top 2000 mogen staan.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:08 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben net voor bij Akcent - Kylie. Echt een stukje muziek van niks, maar ik kwam tot de conclusie dat ik die nog altijd boven elke Suus&Freek plaat zou kiezen om de lijst te verbeteren.
Het is natuurlijk een '10 bier en een kapsalonnetje na' -hitje. Heel veel is het niet. Maar ik bedacht me daardoor nog eens hoe extreem slecht die hersenbloedinghits van Suus&Freek zijn. Dan duidelijk liever Akcent.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:38 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Kylie is best een fijne plaat ja. Oké tekstueel gaat het echt nergens over, maar het is wel lekker catchy en vrolijk. Zou wmb best in de onderste helft van de Top 2000 mogen staan.
Rein de Vriesquote:
quote:Animals - The House Of The Rising Sun
Beatles - Yesterday
Bee Gees - To Love Somebody
Johnny Cash - Ring Of Fire
Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad
Gerry & The Pacemakers - You'll Never Walk Alone
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream?
Richard Harris - MacArthur Park
Otis Redding - I've Got Dreams To Remember
Simon & Garfunkel - A Hazy Shade Of Winter
Die is vermoedelijk een stuk beter dan nummer 1004.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:19 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben net voorbij de eerste 1000 nummers op de keuzelijst geraakt. Dat was Blaudzun, maar die staat er al in. Kort daarna staat No Rain, maar daar hebben we Mex al voor aangenomen. Dus dan maar even 1003 delen:
Als het aan mij lag konden we die prima ruilen, inderdaad.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die is vermoedelijk een stuk beter dan nummer 1004.
Het lullige is vaak dat die plaat dan bijvoorbeeld 75of 100 plekjes pakt en daardoor naar een dramatisch slecht tijdstip middenin de laatste nacht gaat zodat niemand het hoort.quote:Op maandag 6 maart 2023 07:20 schreef Zorro het volgende:
Ik heb niet het idee dat de dodenbonus veel gaat helpen om Freebird in de top 10 te krijgen maar RIP Gary Rossington
Originele Lynyrd Skynyrd is no morequote:Op maandag 6 maart 2023 07:20 schreef Zorro het volgende:
Ik heb niet het idee dat de dodenbonus veel gaat helpen om Freebird in de top 10 te krijgen maar RIP Gary Rossington
Lijst manipulatiequote:Op maandag 6 maart 2023 09:08 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het lullige is vaak dat die plaat dan bijvoorbeeld 75of 100 plekjes pakt en daardoor naar een dramatisch slecht tijdstip middenin de laatste nacht gaat zodat niemand het hoort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twee Nul Twee Twee Popquiz
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
quote:Op donderdag 16 maart 2023 01:54 schreef Gretzl het volgende:
Nou kan nu niet anders dat Sweet Caroline komende editie de Top 100 gaat binnendenderen![]()
[ afbeelding ]Denk dat men dit over negen maanden niet zo vers heeft liggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
Wie weet hebben we dan net Tweede Kamerverkiezingen gehadquote:Op donderdag 16 maart 2023 07:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Denk dat men dit over negen maanden niet zo vers heeft liggen.
Jazeker! En ook het album Give me, take you, én het album van Metro.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wisten de liefhebbers al dat The Wild Places tegenwoordig ook op Spotify staat?
Ik zoek niet elke dag naar Duncan op Spotify, maar dit is uiteraard mooi nieuws.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wisten de liefhebbers al dat The Wild Places tegenwoordig ook op Spotify staat?
Die te lange keuzelijst is wel een misser inderdaad. Nagenoeg niemand gaat dat helemaal uitpluizen, en dan stemmen mensen uiteindelijk gewoon op wat er het eerste in ze opkomt (recente muziek, top van de lijst, grote namen) en klikken ze nog een paar platen van dezelfde uitvoerende aan.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:43 schreef Tussle266 het volgende:
De laatste van C. Ik dacht dat dit een foutje was van de playlist creator, maar hij blijkt echt op de keuzelijst te staan. Bovendien staat hij daar al een tijdje, want ik heb het beulswerk van @:Cassa95 van de afgelopen 2 jaar erop nageslagen en daar zag ik hem niet als nieuwe toevoeging staan.
Het mag bekend zijn dat ik best wel wat meer hiphop in de lijst zou kunnen waarderen, maar dit slaat natuurlijk nergens op. De enige hit van deze vrijetijdsvereniging (Insane in the brain) haalt het in de verste verte niet en er zijn ook nog eens zeker 5 tot 7 platen die niet perse hits waren maar wel bekender/kansrijker zouden zijn dan deze (Rap/Rock Superstar, Dr. Greenthumb, What's Your Number en Illusions bijvoorbeeld).
Ik denk ook dat dit niet alleen nadelig is voor Insane, maar ook voor letterlijk elke semi-kansrijke plaat van elke andere artiest. Al die ellende die je als casual stemmer moet doorwerken in zo'n keuzelijst werkt echt afstotend, waardoor je afhaakt voor je bij het goud komt. Ze zouden er goed aan doen om weer terug te gaan naar zo'n 5.000 platen.
Er werd jarenlang geklaagd dat de keuzelijst te beperkt was en dat er te weinig van [insert favoriete genre] op stond. In combinatie met het feit dat Radio2 niet massaal pophitjes van meer dan 10 jaar oud die er toch nooit meer in gaan komen eruit gooit krijg je een te lange keuzelijst.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die te lange keuzelijst is wel een misser inderdaad. Nagenoeg niemand gaat dat helemaal uitpluizen, en dan stemmen mensen uiteindelijk gewoon op wat er het eerste in ze opkomt (recente muziek, top van de lijst, grote namen) en klikken ze nog een paar platen van dezelfde uitvoerende aan.
Er is ook wel veel vage meuk in de keuzelijst gekomen. Een paar jaar terug allerlei onbekende kerstmuziek tot aan Frans Duijts toe. Dit jaar allerlei vergeten 90s muziek, van One Two Trio tot Tokyo Ghetto Pussy. Eerder ook al volledige albums van sommige artiesten. Al betwijfel ik dat wanneer je er met de stofkam doorheen gaat, je ook het structurele probleem van een te grote keuzelijst oplost.quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er werd jarenlang geklaagd dat de keuzelijst te beperkt was en dat er te weinig van [insert favoriete genre] op stond. In combinatie met het feit dat Radio2 niet massaal pophitjes van meer dan 10 jaar oud die er toch nooit meer in gaan komen eruit gooit krijg je een te lange keuzelijst.
Gelukkig heb ik een archief vanaf 2018. Dit nummer is toegevoegd in 2019, Insane In The Brain stond toen al vanaf 2018 in de keuzelijst. Een hoop ellende in de keuzelijst jaquote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:43 schreef Tussle266 het volgende:
De laatste van C. Ik dacht dat dit een foutje was van de playlist creator, maar hij blijkt echt op de keuzelijst te staan. Bovendien staat hij daar al een tijdje, want ik heb het beulswerk van @:Cassa95 van de afgelopen 2 jaar erop nageslagen en daar zag ik hem niet als nieuwe toevoeging staan.
Het mag bekend zijn dat ik best wel wat meer hiphop in de lijst zou kunnen waarderen, maar dit slaat natuurlijk nergens op. De enige hit van deze vrijetijdsvereniging (Insane in the brain) haalt het in de verste verte niet en er zijn ook nog eens zeker 5 tot 7 platen die niet perse hits waren maar wel bekender/kansrijker zouden zijn dan deze (Rap/Rock Superstar, Dr. Greenthumb, What's Your Number en Illusions bijvoorbeeld).
Ik denk ook dat dit niet alleen nadelig is voor Insane, maar ook voor letterlijk elke semi-kansrijke plaat van elke andere artiest. Al die ellende die je als casual stemmer moet doorwerken in zo'n keuzelijst werkt echt afstotend, waardoor je afhaakt voor je bij het goud komt. Ze zouden er goed aan doen om weer terug te gaan naar zo'n 5.000 platen.
Dat zijn er zo'n 4700. En ondanks dat de keuzelijst ruim 2x zo groot is nu, missen honderden oude noteringen in de huidige keuzelijstquote:Op donderdag 23 maart 2023 15:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er werd jarenlang geklaagd dat de keuzelijst te beperkt was en dat er te weinig van [insert favoriete genre] op stond. In combinatie met het feit dat Radio2 niet massaal pophitjes van meer dan 10 jaar oud die er toch nooit meer in gaan komen eruit gooit krijg je een te lange keuzelijst.
Ben wel benieuwd hoe lang de keuzelijst zou zijn als je elk nummer wat ooit in de T2K heeft gestaan erin zet, dat hoor je hier ook wel eens
Ik vraag me echt oprecht af hoeveel stemmen zo'n nummer nou in 4 edities verzameld zal hebben. Meer dan 30 per jaar zullen het er niet zijn en zelfs dat lijkt me al ruim. Zouden ze dan na 4 jaar niet eens het idee hebben om hem weg te snijden.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:56 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een archief vanaf 2018. Dit nummer is toegevoegd in 2019, Insane In The Brain stond toen al vanaf 2018 in de keuzelijst. Een hoop ellende in de keuzelijst ja
Ene JR uit Hardenberg (niet te verwarren met EE uit Hardenberg), werkzaam bij NPO 3FM klaagt ook altijd over de zouteloze zeurmuziek van Bedingfield - maar die vindt Gotta Get Thru This wel een lekker nummer. Ik deel haar mening overigens niet, ik vind dat ook een beetje een irritante chipmunk (wel een lekkere beat)quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:08 schreef Tussle266 het volgende:
Ik kwam net langs deze. Ik heb er nog ruim 7.000 te gaan, maar ik durf wel te stellen dat dit de allerslechtste plaat op de keuzelijst is. Ik had in ieder geval zin om mijn kop tegen de muur te slaan en daarna met bebloed hoofd in de Maas te springen om het te ontsmetten. Door die hype-zus van deze pipo is dit nog een gevaarlijk stukje muziek ook. Bij genoeg misshits staat hij ineens op nummer 2000.
Mocht er een slechtere zijn (wat best kan), dan is het wel volgens hetzelfde principe: een Pipo die at best derde of vierde jongen van een boyband zou kunnen zijn, maar eigenlijk het best tot zijn recht komt als hij gewoon je bestelling komt opnemen in een koffiebar.quote:Op maandag 27 maart 2023 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ene JR uit Hardenberg (niet te verwarren met EE uit Hardenberg), werkzaam bij NPO 3FM klaagt ook altijd over de zouteloze zeurmuziek van Bedingfield - maar die vindt Gotta Get Thru This wel een lekker nummer. Ik deel haar mening overigens niet, ik vind dat ook een beetje een irritante chipmunk (wel een lekkere beat)
Het slechtste nummer uit de keuzelijst weet ik niet, maar het is van een Ronan Keating-achtige zouteloosheid.
Het moet inderdaad of iets zouteloos zijn, of een hele irritante EDM-hit, of een smartlap ofzo.quote:Op maandag 27 maart 2023 12:00 schreef Tussle266 het volgende:
Mocht er een slechtere zijn (wat best kan), dan is het wel volgens hetzelfde principe: een Pipo die at best derde of vierde jongen van een boyband zou kunnen zijn, maar eigenlijk het best tot zijn recht komt als hij gewoon je bestelling komt opnemen in een koffiebar.
Maar ene JR woont (nu) in Emmen.quote:Op maandag 27 maart 2023 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ene JR uit Hardenberg (niet te verwarren met EE uit Hardenberg), werkzaam bij NPO 3FM klaagt ook altijd over de zouteloze zeurmuziek van Bedingfield - maar die vindt Gotta Get Thru This wel een lekker nummer. Ik deel haar mening overigens niet, ik vind dat ook een beetje een irritante chipmunk (wel een lekkere beat)
Het slechtste nummer uit de keuzelijst weet ik niet, maar het is van een Ronan Keating-achtige zouteloosheid.
“Geboren te” danquote:
Nee hoor. Dat komt alleen maar voor in Emmen. Zoiets gebeurt niet echt.quote:
Stijging van alle platen van De Bietelsquote:
Op de keuzelijst staat hij, logischerwijs, als Het Simplistisch Verbond. Dat is niet heel erg voordelig met het oog op de gemiddelde stemmer. Aan de andere kant stond deze plaat in de Koninklijke 500 vorig jaar op een plek van waar het gemakkelijk zwaaien was naar Suus&Freek, Arminder en Marco met zijn kinderkoor. Dat was dan ook wel weer opvallend.quote:
Topnummer, dus ja graag.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |