abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 maart 2023 @ 13:43:14 #181
487165 Tussle266
Albumversie
pi_208479071

De laatste van C. Ik dacht dat dit een foutje was van de playlist creator, maar hij blijkt echt op de keuzelijst te staan. Bovendien staat hij daar al een tijdje, want ik heb het beulswerk van @Cassa95 van de afgelopen 2 jaar erop nageslagen en daar zag ik hem niet als nieuwe toevoeging staan.

Het mag bekend zijn dat ik best wel wat meer hiphop in de lijst zou kunnen waarderen, maar dit slaat natuurlijk nergens op. De enige hit van deze vrijetijdsvereniging (Insane in the brain) haalt het in de verste verte niet en er zijn ook nog eens zeker 5 tot 7 platen die niet perse hits waren maar wel bekender/kansrijker zouden zijn dan deze (Rap/Rock Superstar, Dr. Greenthumb, What's Your Number en Illusions bijvoorbeeld).

Ik denk ook dat dit niet alleen nadelig is voor Insane, maar ook voor letterlijk elke semi-kansrijke plaat van elke andere artiest. Al die ellende die je als casual stemmer moet doorwerken in zo'n keuzelijst werkt echt afstotend, waardoor je afhaakt voor je bij het goud komt. Ze zouden er goed aan doen om weer terug te gaan naar zo'n 5.000 platen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_208480762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 13:43 schreef Tussle266 het volgende:

De laatste van C. Ik dacht dat dit een foutje was van de playlist creator, maar hij blijkt echt op de keuzelijst te staan. Bovendien staat hij daar al een tijdje, want ik heb het beulswerk van @:Cassa95 van de afgelopen 2 jaar erop nageslagen en daar zag ik hem niet als nieuwe toevoeging staan.

Het mag bekend zijn dat ik best wel wat meer hiphop in de lijst zou kunnen waarderen, maar dit slaat natuurlijk nergens op. De enige hit van deze vrijetijdsvereniging (Insane in the brain) haalt het in de verste verte niet en er zijn ook nog eens zeker 5 tot 7 platen die niet perse hits waren maar wel bekender/kansrijker zouden zijn dan deze (Rap/Rock Superstar, Dr. Greenthumb, What's Your Number en Illusions bijvoorbeeld).

Ik denk ook dat dit niet alleen nadelig is voor Insane, maar ook voor letterlijk elke semi-kansrijke plaat van elke andere artiest. Al die ellende die je als casual stemmer moet doorwerken in zo'n keuzelijst werkt echt afstotend, waardoor je afhaakt voor je bij het goud komt. Ze zouden er goed aan doen om weer terug te gaan naar zo'n 5.000 platen.
Die te lange keuzelijst is wel een misser inderdaad. Nagenoeg niemand gaat dat helemaal uitpluizen, en dan stemmen mensen uiteindelijk gewoon op wat er het eerste in ze opkomt (recente muziek, top van de lijst, grote namen) en klikken ze nog een paar platen van dezelfde uitvoerende aan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208506743

Ik kwam net langs deze. Ik heb er nog ruim 7.000 te gaan, maar ik durf wel te stellen dat dit de allerslechtste plaat op de keuzelijst is. Ik had in ieder geval zin om mijn kop tegen de muur te slaan en daarna met bebloed hoofd in de Maas te springen om het te ontsmetten. Door die hype-zus van deze pipo is dit nog een gevaarlijk stukje muziek ook. Bij genoeg misshits staat hij ineens op nummer 2000.
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 23 maart 2023 @ 15:19:03 #184
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_208506863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 15:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Die te lange keuzelijst is wel een misser inderdaad. Nagenoeg niemand gaat dat helemaal uitpluizen, en dan stemmen mensen uiteindelijk gewoon op wat er het eerste in ze opkomt (recente muziek, top van de lijst, grote namen) en klikken ze nog een paar platen van dezelfde uitvoerende aan.
Er werd jarenlang geklaagd dat de keuzelijst te beperkt was en dat er te weinig van [insert favoriete genre] op stond. In combinatie met het feit dat Radio2 niet massaal pophitjes van meer dan 10 jaar oud die er toch nooit meer in gaan komen eruit gooit krijg je een te lange keuzelijst.

Ben wel benieuwd hoe lang de keuzelijst zou zijn als je elk nummer wat ooit in de T2K heeft gestaan erin zet, dat hoor je hier ook wel eens :P
pi_208508777
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:19 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Er werd jarenlang geklaagd dat de keuzelijst te beperkt was en dat er te weinig van [insert favoriete genre] op stond. In combinatie met het feit dat Radio2 niet massaal pophitjes van meer dan 10 jaar oud die er toch nooit meer in gaan komen eruit gooit krijg je een te lange keuzelijst.
Er is ook wel veel vage meuk in de keuzelijst gekomen. Een paar jaar terug allerlei onbekende kerstmuziek tot aan Frans Duijts toe. Dit jaar allerlei vergeten 90s muziek, van One Two Trio tot Tokyo Ghetto Pussy. Eerder ook al volledige albums van sommige artiesten. Al betwijfel ik dat wanneer je er met de stofkam doorheen gaat, je ook het structurele probleem van een te grote keuzelijst oplost.

In het eerste jaar was de keuzelijst beperkt tot 2000 platen die het Radio 2-publiek door het jaar heen had voorgedragen. Misschien moeten we dat nog eens proberen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208514783
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 13:43 schreef Tussle266 het volgende:

De laatste van C. Ik dacht dat dit een foutje was van de playlist creator, maar hij blijkt echt op de keuzelijst te staan. Bovendien staat hij daar al een tijdje, want ik heb het beulswerk van @:Cassa95 van de afgelopen 2 jaar erop nageslagen en daar zag ik hem niet als nieuwe toevoeging staan.

Het mag bekend zijn dat ik best wel wat meer hiphop in de lijst zou kunnen waarderen, maar dit slaat natuurlijk nergens op. De enige hit van deze vrijetijdsvereniging (Insane in the brain) haalt het in de verste verte niet en er zijn ook nog eens zeker 5 tot 7 platen die niet perse hits waren maar wel bekender/kansrijker zouden zijn dan deze (Rap/Rock Superstar, Dr. Greenthumb, What's Your Number en Illusions bijvoorbeeld).

Ik denk ook dat dit niet alleen nadelig is voor Insane, maar ook voor letterlijk elke semi-kansrijke plaat van elke andere artiest. Al die ellende die je als casual stemmer moet doorwerken in zo'n keuzelijst werkt echt afstotend, waardoor je afhaakt voor je bij het goud komt. Ze zouden er goed aan doen om weer terug te gaan naar zo'n 5.000 platen.
Gelukkig heb ik een archief vanaf 2018. Dit nummer is toegevoegd in 2019, Insane In The Brain stond toen al vanaf 2018 in de keuzelijst. Een hoop ellende in de keuzelijst ja
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_208514820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:19 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Er werd jarenlang geklaagd dat de keuzelijst te beperkt was en dat er te weinig van [insert favoriete genre] op stond. In combinatie met het feit dat Radio2 niet massaal pophitjes van meer dan 10 jaar oud die er toch nooit meer in gaan komen eruit gooit krijg je een te lange keuzelijst.

Ben wel benieuwd hoe lang de keuzelijst zou zijn als je elk nummer wat ooit in de T2K heeft gestaan erin zet, dat hoor je hier ook wel eens :P
Dat zijn er zo'n 4700. En ondanks dat de keuzelijst ruim 2x zo groot is nu, missen honderden oude noteringen in de huidige keuzelijst
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:28:09 #188
487165 Tussle266
Albumversie
pi_208515613
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:56 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Gelukkig heb ik een archief vanaf 2018. Dit nummer is toegevoegd in 2019, Insane In The Brain stond toen al vanaf 2018 in de keuzelijst. Een hoop ellende in de keuzelijst ja
Ik vraag me echt oprecht af hoeveel stemmen zo'n nummer nou in 4 edities verzameld zal hebben. Meer dan 30 per jaar zullen het er niet zijn en zelfs dat lijkt me al ruim. Zouden ze dan na 4 jaar niet eens het idee hebben om hem weg te snijden.

Insane is wel een ander verhaal, die zie ik altijd best veel als ik lijstjes gluur tijdens de stemweek. Die hangt ergens tussen 2001 en 2500. Zulke platen kunnen het dan met een beetje mazzel of Matthijs van Nieuwkerk ineens een jaartje redden, zie Davis, M.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport maandag 27 maart 2023 @ 09:35:32 #189
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208551781
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:08 schreef Tussle266 het volgende:

Ik kwam net langs deze. Ik heb er nog ruim 7.000 te gaan, maar ik durf wel te stellen dat dit de allerslechtste plaat op de keuzelijst is. Ik had in ieder geval zin om mijn kop tegen de muur te slaan en daarna met bebloed hoofd in de Maas te springen om het te ontsmetten. Door die hype-zus van deze pipo is dit nog een gevaarlijk stukje muziek ook. Bij genoeg misshits staat hij ineens op nummer 2000.
Ene JR uit Hardenberg (niet te verwarren met EE uit Hardenberg), werkzaam bij NPO 3FM klaagt ook altijd over de zouteloze zeurmuziek van Bedingfield - maar die vindt Gotta Get Thru This wel een lekker nummer. Ik deel haar mening overigens niet, ik vind dat ook een beetje een irritante chipmunk (wel een lekkere beat)

Het slechtste nummer uit de keuzelijst weet ik niet, maar het is van een Ronan Keating-achtige zouteloosheid.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 27 maart 2023 @ 12:00:20 #190
487165 Tussle266
Albumversie
pi_208553446
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ene JR uit Hardenberg (niet te verwarren met EE uit Hardenberg), werkzaam bij NPO 3FM klaagt ook altijd over de zouteloze zeurmuziek van Bedingfield - maar die vindt Gotta Get Thru This wel een lekker nummer. Ik deel haar mening overigens niet, ik vind dat ook een beetje een irritante chipmunk (wel een lekkere beat)

Het slechtste nummer uit de keuzelijst weet ik niet, maar het is van een Ronan Keating-achtige zouteloosheid.
Mocht er een slechtere zijn (wat best kan), dan is het wel volgens hetzelfde principe: een Pipo die at best derde of vierde jongen van een boyband zou kunnen zijn, maar eigenlijk het best tot zijn recht komt als hij gewoon je bestelling komt opnemen in een koffiebar.

Die Gotta Get Thru This stortte me helaas in een rabbithole vol irritante commerciėle hitjes met hippe 2-step beatjes met fopzangers (een uur gezocht naar die ene knul die de nieuwe Robbie Timberlake dacht te worden, dat bleek Dane Bowers van Another Level te zijn). Buiten de onvermijdelijke Craig David staan die verder gelukkig allemaal niet op de keuzelijst.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport maandag 27 maart 2023 @ 12:25:14 #191
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208553759
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:00 schreef Tussle266 het volgende:
Mocht er een slechtere zijn (wat best kan), dan is het wel volgens hetzelfde principe: een Pipo die at best derde of vierde jongen van een boyband zou kunnen zijn, maar eigenlijk het best tot zijn recht komt als hij gewoon je bestelling komt opnemen in een koffiebar.
Het moet inderdaad of iets zouteloos zijn, of een hele irritante EDM-hit, of een smartlap ofzo.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel maandag 27 maart 2023 @ 12:41:13 #192
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_208553924
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ene JR uit Hardenberg (niet te verwarren met EE uit Hardenberg), werkzaam bij NPO 3FM klaagt ook altijd over de zouteloze zeurmuziek van Bedingfield - maar die vindt Gotta Get Thru This wel een lekker nummer. Ik deel haar mening overigens niet, ik vind dat ook een beetje een irritante chipmunk (wel een lekkere beat)

Het slechtste nummer uit de keuzelijst weet ik niet, maar het is van een Ronan Keating-achtige zouteloosheid.
Maar ene JR woont (nu) in Emmen.
pi_208553931
Ik dacht dat JR in Dallas woonde
  Redactie Sport maandag 27 maart 2023 @ 12:55:34 #194
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208554047
quote:
88s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:41 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Maar ene JR woont (nu) in Emmen.
“Geboren te” dan ;)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208554150
quote:
11s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:41 schreef cafca het volgende:
Ik dacht dat JR in Dallas woonde
Nee hoor. Dat komt alleen maar voor in Emmen. Zoiets gebeurt niet echt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 27 maart 2023 @ 15:15:55 #196
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_208555663
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 27 maart 2023 @ 15:24:34 #197
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_208555743
quote:
Stijging van alle platen van De Bietels
  maandag 27 maart 2023 @ 15:33:35 #198
487165 Tussle266
Albumversie
pi_208555827
quote:
Op de keuzelijst staat hij, logischerwijs, als Het Simplistisch Verbond. Dat is niet heel erg voordelig met het oog op de gemiddelde stemmer. Aan de andere kant stond deze plaat in de Koninklijke 500 vorig jaar op een plek van waar het gemakkelijk zwaaien was naar Suus&Freek, Arminder en Marco met zijn kinderkoor. Dat was dan ook wel weer opvallend.
All Day I Dream About Stemlijsten
  maandag 27 maart 2023 @ 17:51:54 #199
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_208557481
quote:
Topnummer, dus ja graag.
  maandag 27 maart 2023 @ 19:17:22 #200
487165 Tussle266
Albumversie
pi_208558616
Gelukkig zijn ze bij Twee nooit vies om zelf een duwtje te geven, dus schrijf maar vast op.

https://www.nporadio2.nl/(...)-2000-aanzien-bracht
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_208567364
Over een fijnere gemakservaring gesproken. Zou het niet revolutionair zijn als je tijdens het stemmen zou kunnen filteren op bijvoorbeeld:
• Zangeres / Zanger / Band / Duet / Instrumentaal / etc.
• Soul / Hiphop / Pop / etc.
• Nederlandstalig / Franstalig / etc.
• Per decennium
• Etc.

Nummers mogen natuurlijk in meerdere hokjes vallen.

Je maakt stemmen en scrollen makkelijker, het aanvullen van een lijstje makkelijker en je scoort een hoop diversiteitspunten omdat het handiger wordt meer op vrouwen, bepaalde genres en talen te stemmen.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 maart 2023 @ 12:38:31 #202
426493 crew  PippenScottie
pi_208601263
We zijn op een KWART!

Ik hoop dat iedereen een goed jaar heeft! O+
  vrijdag 31 maart 2023 @ 13:06:22 #203
487165 Tussle266
Albumversie
pi_208601544
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:38 schreef PippenScottie het volgende:
We zijn op een KWART!

Ik hoop dat iedereen een goed jaar heeft! O+
Stukje hoezee.

Heb je er zelf nog een beetje plezier in?
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 31 maart 2023 @ 13:08:11 #204
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_208601564
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 14:19 schreef Cassa95 het volgende:
Over een fijnere gemakservaring gesproken. Zou het niet revolutionair zijn als je tijdens het stemmen zou kunnen filteren op bijvoorbeeld:
• Zangeres / Zanger / Band / Duet / Instrumentaal / etc.
• Soul / Hiphop / Pop / etc.
• Nederlandstalig / Franstalig / etc.
• Per decennium
• Etc.

Nummers mogen natuurlijk in meerdere hokjes vallen.

Je maakt stemmen en scrollen makkelijker, het aanvullen van een lijstje makkelijker en je scoort een hoop diversiteitspunten omdat het handiger wordt meer op vrouwen, bepaalde genres en talen te stemmen.
Lijkt mij echt een no-brainer, maar Radio 2 vindt het vast te ingewikkeld ;(
pi_208602048
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:38 schreef PippenScottie het volgende:
We zijn op een KWART!

Ik hoop dat iedereen een goed jaar heeft! O+
Gaat snel zo _O_
Op een intense verhuizing na, is mijn jaar nog niet heel spannend geweest tot nu toe
pi_208602059
Overigens kleine luistertip: het basispakket op Radio Veronica luistert heerlijk weg O+
pi_208602492
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:53 schreef ok01 het volgende:
Overigens kleine luistertip: het basispakket op Radio Veronica luistert heerlijk weg O+
De Bonanza is sowieso genot. Wel daarna gelijk altijd wegschakeken bij de brute overgang naar Sander Lantinga. Benieuwd wat ze straks met het Basispakket doen wanneer ze bij de 'X' en de 'Q' terecht komen.
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_208603279
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:29 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
De Bonanza is sowieso genot. Wel daarna gelijk altijd wegschakeken bij de brute overgang naar Sander Lantinga. Benieuwd wat ze straks met het Basispakket doen wanneer ze bij de 'X' en de 'Q' terecht komen.
Queen Bitch van Bowie
Queen of clubs van KC and the sunshine band
Xanadu van ELO of Olivia Newton John

Tja
pi_208603286
Oh en X Gon' give it to ya van DMX natuurlijk
pi_208603293
Question van Moody Blues
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')