Hoe werkt dat dan? Welke correctie hebben we het dan over?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:46 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Is er niet altijd een correctie obv effectieve rente bij een renteuitkering op maand/kwartaalbasis? Dit is wat ING er over zegt
[..]
Het zou dan niet uitmaken of de rente per maand, kwartaal of jaar wordt betaald.
Effectieve rente houdt rekening met tussentijdse renteuitkering, zodat rente-op-rente na een jaar precies uitkomt op de nominale rente op jaarbasis.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 15:54 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Welke correctie hebben we het dan over?
Om de rente die per maand wordt uitgekeerd moet je rekening houden met rente op rente effect om op jaarbasis op het juiste percentage uit te komen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 15:54 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Welke correctie hebben we het dan over?
Top post.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:50 schreef reteppd het volgende:
[..]
Om de rente die per maand wordt uitgekeerd moet je rekening houden met rente op rente effect om op jaarbasis op het juiste percentage uit te komen.
Om dat te doen bereken je NIET de rente door 2%/12= 0.1667 %
Maar de rente per maand is (1,02)^(1/12)-1=0.1652 %
Als je met dat laatste percentage per maand rekent, kom je na 1 jaar precies uit op 2% rente. Per maand krijg je dus iets minder, maar aan het einde van het jaar heb je net zoveel rente gekregen als dat je had gehad als er aan het einde van het jaar 2% was uitgekeerd.
(Bij rente per kwartaal gaat het dus om 1.02^(1/4)-1 )
In Duitsland biedt LPB gewoon meer dan het dubbele aan rente: 1,5%. Zijn onze euro's zoveel minder waard?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:52 schreef Blik het volgende:
[..]
ik wacht even af wat het rentebesluit gaat zijn bij LPB, dat zal wel snel bekend worden. Dan kan ik altijd nog overstappen.
Woow, dat had ik niet aan zien komen...quote:Op zondag 29 januari 2023 11:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
In Duitsland biedt LPB gewoon meer dan het dubbele aan rente: 1,5%. Zijn onze euro's zoveel minder waard?
https://www.leaseplanbank.de/
Dat is best opmerkelijk idd.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
In Duitsland biedt LPB gewoon meer dan het dubbele aan rente: 1,5%. Zijn onze euro's zoveel minder waard?
https://www.leaseplanbank.de/
Dit is al langer zo.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat is best opmerkelijk idd.
Is dit al lang of zijn ze gewoon een paar dagen vroeger?
In de algemene voorwaarden staat wel dat je woonachtig moet zijn in duitsland.quote:Op zondag 29 januari 2023 12:21 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Dit is al langer zo.
Ik had om te testen eens een deposito geopend op de Duitse site, kreeg mooi in beeld dat ik tegen dat percentage een deposito had geopend. Kijk ik in de NL app op mijn telefoon staat ie er gewoon met het NL'se tarief....
Inmiddels een mail gehad met de melding dat het inderdaad per 27 januari had moeten zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Verkeerd vertaald uit het Spaans?
Hier staat gewoon 1,5% https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening
quote:Afgelopen vrijdag ontving je van ons een e-mail waarin we je lieten weten dat we de Open Spaarrekening gaan verbeteren. In die e-mail hebben we ons vergist in de datum. Het goede nieuws is dat je niet hoeft te wachten tot februari!
Per 27 januari 2023 krijg je al 1,50% rente op je spaargeld (t/m ¤ 200.000).¹ En geen zorgen: we hebben deze veranderingen al automatisch doorgevoerd in de voorwaarden van je Open Spaarrekening.
quote:
NU AL 1,50% RENTE OP JE SPAARGELD!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:03 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Mail van Openbank
Beste ,
Als alles stijgt… waarom dan ook niet de rente op je spaargeld?
De rente op je Open Spaarrekening stijgt opnieuw. Per 27 februari 2023 krijg je over je spaarsaldo t/m ¤ 200.000 maar liefst 1,50% rente.¹ En je hoeft er helemaal niets voor te doen! De voorwaarden van je Open Spaarrekening veranderen automatisch.
VERGEET OOK DE ANDERE VOORDELEN NIET!
Dat is waarschijnlijker dan 1% ja.quote:Op maandag 30 januari 2023 16:20 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Morgen komt vast het bericht dat ze naar 0,85% gaan.....
Meer is beter natuurlijkquote:Op maandag 30 januari 2023 17:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Rabo gaat ook met 0,25% omhoog. Iets meer dan 0,1% zou toch mogelijk moeten zijn.
quote:Op maandag 30 januari 2023 17:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Rabo gaat ook met 0,25%-punt omhoog. Iets meer dan 0,1%-punt zou toch mogelijk moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |