Dat ben ik wel met je eens. Heb er momenteel ook geen heel groot bedrag staan, in de hoop dat LPB toch nog meer naar 1 procent gaat stijgen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:27 schreef Sodemieters het volgende:
Vaag misschien niet, maar als het via Raisin loopt is het wel traag en omslachtig. Bovendien hou ik niet van constructies waarbij je via bank A je geld bij bank B zet, waarbij A en B dan ook nog in verschillende buitenlanden gevestigd zijn.
Begrijpelijk, waarom perse terug naar LPB?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 10:56 schreef Blik het volgende:
Ik wacht mijn rentebetaling op Trade Republic af van 1 februari en dan gaat alles weer terug naar LPB. Iedere storting die ik doe blijft geweigerd worden vanwege vage redenen, terwijl er niks anders is dan de stortingen die ik vorige week heb gedaan.
Als ik niet kan bijstorten houdt het wat mij betreft op. Dan zoek ik wel een andere bank. Op hoop van zegen dat LPB gaat stijgen naar een deftig percentage
ik wacht even af wat het rentebesluit gaat zijn bij LPB, dat zal wel snel bekend worden. Dan kan ik altijd nog overstappen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:26 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Begrijpelijk, waarom perse terug naar LPB?
Er zijn meer alternatieven, zoals spaarrekeningen via Raisin.
Raisin is in het begin even ingewikkeld en moeilijk, maar het loopt nu eigenlijk wel goed. Ik vind het renteverschil tussen LPB en de andere spaarrekeningen te groot worden.
Daarnaast had ik vanaf het begin al vele vragen over Trade Republic...
Heerlijk die rentequote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:49 schreef raptorix het volgende:
Van de week kreeg ik 6 euro op me rekening van de Rabobank, kon ik toch weer even 2 uurtjes de kachel van aan zetten
Ik hoop dat het nog eind deze maand isquote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:52 schreef Blik het volgende:
[..]
ik wacht even af wat het rentebesluit gaat zijn bij LPB, dat zal wel snel bekend worden. Dan kan ik altijd nog overstappen.
Klopt, daarnaast ga ik never nooit meer dan 15-20k bij een spaarbank neerzetten, alles daarboven gaat toch snel richting beleggen en ETF's. Dus op jaarbasis is het echt peanuts. Ik zit echter in de aanloop naar oplevering van een nieuwbouwhuis en daardoor flink wat meer cash op voorraad. En dan is 1,2% verschil tussen LPB en TR in dit geval toch de moeite waard. Over een halfjaar toch 300 renteverschil.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:57 schreef snabbi het volgende:
Ach ja, als je het heel eerlijk bekijkt gaat het allemaal nergens over.
Bijvoorbeeld 5000 euro spaargeld bij een andere bank neerzetten die bijv 1 procentpunt meer rente geeft. Dat is 50 euro per jaar, dus makkelijk gezegd 1 euro per week.
Zet ik bijvoorbeeld 50k bij een renault bank ipv LPB, dan gaat het dus over 0,5 procentpunt en dus 5 euro per week.
Party!
Tja ieder zn eigen afwegingen. Zelf heb ik dus letterlijk wel de 50k van LPB naar RCI gebracht, maar het is ook meer voor de fun dan het echte voordeel. TR is naar mijn mening geen sparen. Het is meer een flexibele bedrijfsobligatie.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Klopt, daarnaast ga ik never nooit meer dan 15-20k bij een spaarbank neerzetten, alles daarboven gaat toch snel richting beleggen en ETF's. Dus op jaarbasis is het echt peanuts. Ik zit echter in de aanloop naar oplevering van een nieuwbouwhuis en daardoor flink wat meer cash op voorraad. En dan is 1,2% verschil tussen LPB en TR in dit geval toch de moeite waard. Over een halfjaar toch 300 renteverschil.
Renault Bank is ten opzichte van LPB echt de moeite waard op dit moment idd!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:57 schreef snabbi het volgende:
Ach ja, als je het heel eerlijk bekijkt gaat het allemaal nergens over.
Bijvoorbeeld 5000 euro spaargeld bij een andere bank neerzetten die bijv 1 procentpunt meer rente geeft. Dat is 50 euro per jaar, dus makkelijk gezegd 1 euro per week.
Zet ik bijvoorbeeld 50k bij een renault bank ipv LPB, dan gaat het dus over 0,5 procentpunt en dus 5 euro per week.
Party!
Ik houd niet van Franse auto's......quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:39 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Renault Bank is ten opzichte van LPB echt de moeite waard op dit moment idd!
Ik ook niet, maar het heeft me niet tegengehouden.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik houd niet van Franse auto's......
Was in #212 al gemeldquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:11 schreef blomke het volgende:
Open Bank verhoogt de Spaarrekening rente tot 1,5%
Is een fijne en gratis bank.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:13 schreef Gunner het volgende:
Was in #212 al gemeld
Maar het is wel aantrekkelijk om over te stappen
Volgens mij al sinds vandaag zelfs. Op de site wordt de 1,5% al genoemdn.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:33 schreef ES_FOK het volgende:
Openbank vanaf 27-02 van 1,1% naar 1,5%
Moet 27-1 zijn ipv 27-2quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Volgens mij al sinds vandaag zelfs. Op de site wordt de 1,5% al genoemdn.
Mail van Openbankquote:
Verkeerd vertaald uit het Spaans?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:03 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Mail van Openbank
Beste ,
Als alles stijgt… waarom dan ook niet de rente op je spaargeld?
De rente op je Open Spaarrekening stijgt opnieuw. Per 27 februari 2023 krijg je over je spaarsaldo t/m ¤ 200.000 maar liefst 1,50% rente.¹ En je hoeft er helemaal niets voor te doen! De voorwaarden van je Open Spaarrekening veranderen automatisch.
VERGEET OOK DE ANDERE VOORDELEN NIET!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |