abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 januari 2023 @ 12:37:58 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207374342
Het is me allemaal wat.
pi_207374350
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:28 schreef KreKkeR het volgende:
Opvallend dat TS en enkelen in dit topic voornamelijk klagen over het zogenaamd onterecht "racistisch" noemen van teksten als "een blank 2023". Maar over het feit dat het wel heel sneu is om 2023 te beginnen met dit soort uitingen van frustratie ipv met een echte positieve boodschap, daar hoor je TS niet en deze klagers niet over... :{
Het is vooral gek dat iemand die dit 100% doet om te trollen, reacties uitlokken en aandacht, het zoveel aandacht te geven. Het heeft het nieuwe gehaald, dat ziet hij als overwinning.
  zondag 1 januari 2023 @ 12:39:03 #153
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_207374352
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:02 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Super racistisch inderdaad!

Dus als ik zeg Black live matters ben ik ook een racist :')

Waarom aandacht schenken aan die paar woke figuren op een Twitter 8)7
"Paar".
Maak daar maar paar duizend van. Vooral de blue checkmark brigade.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_207374358
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Lees nu pas dat er een onderzoek plaats vindt, en dat met een politie die geen capaciteit heeft. Mijn ouders en buurtgenoten hebben inmiddels meerdere doodsbedreigingen gehad in dit dorp door een mafklapper en daar is geen tijd voor. Mijn buurman dealt drugs, is zeer geweldadig en wordt ook niks tegen gedaan. Maar voor iemand die met een stift op een brug schrijft "white lives matter" daar wordt mankracht voor uitgetrokken. :')
Offtopic, maar de politie in Limburg (ik neem aan dat je daar nog woont) is dan ook wel hopeloos onderbemand:

De Limburgse politie worstelt met zware misdaad
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-grens-over-a4151593

quote:
Limburg is uitgegroeid tot de provincie waar op Noord- en Zuid-Holland na de meeste moorden worden gepleegd per inwoner. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) van september. De afgelopen vijf jaar kwamen in Nederland 649 mensen door geweld om het leven. In Limburg waren het er 48. Gerelateerd aan het aantal inwoners betekent dit voor Limburg een plek in de moord-top-drie.

Tien regionale eenheden telt de Nationale Politie sinds de reorganisatie van het korps in 2013. Het korps van Limburg heeft van al die eenheden de minste agenten. In de zuidelijkste provincie van Nederland werken zo’n 3.000 van de in totaal 63.000 Nederlandse politiemensen.

Bij de Limburgse politie zijn dit jaar elf Teams Grootschalige Opsporing (TGO) geformeerd die belast zijn met onderzoek naar ernstige delicten. Een TGO, van gemiddeld 25 rechercheurs, wordt samengesteld bij complexe rechercheonderzoeken. De personeelsformatie van de eenheid Limburg is berekend op drie TGO’s tegelijk. Het zijn er nu bijna vier keer zo veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2023 12:40:40 ]
  zondag 1 januari 2023 @ 12:40:03 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207374362
quote:
80s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:34 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Citation needed.
[..]
[..]
Ik vraag niet om jouw mening, die is wel duidelijk. Niet relevant, wel duidelijk. Als je me niet kan uitleggen wat er racistisch is aan die tekst kunnen we beter stoppen.
Hier een uitleg over de oorsprong
https://www.adl.org/resources/hate-symbol/white-lives-matter

quote:
ALTERNATE NAMES: WLM
“White Lives Matter” is a white supremacist phrase that originated in early 2015 as a racist response to the Black Lives Matter movement, which arose to protest against police brutality against African-Americans and garnered considerable publicity in 2014 for protests in Ferguson, Missouri, following the shooting death of Michael Brown at the hands of a Ferguson police officer.

Since 2015, white supremacists in several states, especially members of the Texas-based white supremacist group Aryan Renaissance Society, have promoted the slogan “White Lives Matter” with flyers and protests, forming a loose campaign to popularize the phrase.

By 2016 other white supremacist groups, including Ku Klux Klan groups, were also using the slogan, and it soon became a staple among white supremacist mantras, continuing even after the original campaigners ceased their activities.
Dus ja als je dat soort frasen gaat roepen en verdedigen roep je het echt over jezelf af.
  zondag 1 januari 2023 @ 12:40:05 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207374363
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
"Paar".
Maak daar maar paar duizend van. Vooral de blue checkmark brigade.
Gossie.
'Laat mij voor aan staan om te laten zien hoe policor ik ben'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207374378
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gossie.
'Laat mij voor aan staan om te laten zien hoe policor ik ben'
Policor is zooo passé. Tegenwoordig is het laten zien hoe je deugt in alt-right kringen.
  zondag 1 januari 2023 @ 12:41:05 #158
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207374381
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:29 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Nee, ik weet niet meer, maar niemand weet op dit moment meer. Dat @:Tengano het heeft over een antiblank clubje is speculatie. Het lijkt mij goed het politieonderzoek af te wachten, mocht daar al iets uitkomen.
Misschien handig om een volgende keer het betreffende deel van de quote te accentueren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 1 januari 2023 @ 12:41:06 #159
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_207374383
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:36 schreef Tengano het volgende:
De sfeer wordt wel steeds minder vriendelijk in dit soort topics.

Het wordt tijd dat we een keer een blank subforum krijgen.
Zitten we nog steeds opgescheept met notoire blankenhaters als Hexagon. Nee dank je.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 1 januari 2023 @ 12:47:12 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207374446
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Zitten we nog steeds opgescheept met notoire blankenhaters als Hexagon. Nee dank je.
Lijkt me inderdaad een beter idee om een speciaal clubhuis voor WLM hier te openen waar de rest van ons land geen last van heeft.
pi_207374448
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Trek Twitter/Facebook eens open. Dat White Lives Matter is vooral een strijdkreet van allerlei vreemdelingenhaters en andere twijfelachtige types.

Dus ja dan krijgt zo'n kreet vanzelf die lading.

BLM is natuurlijk net zo goed een hele dubieuze club. En clubjes zoals Bij1, KOZP, enz. lopen achter identiteitspolitiek aan, wat zo racistisch als de pest is. Zo'n Gloria Wekker mag haar racistische denkbeelden zelfs in de hoedanigheid van hoogleraar bij een pseudowetenschappelijke faculteit (gender studies, een volstrekt onwetenschappelijke brei aan activistische meningen) op de Universiteit Utrecht.

Dus ik kan een heel eind met je meegaan, maar het is wel gek dat anti-blanke kreten niet als racistisch worden aangemerkt en andersom de lading voldoende is om er meteen de politie op af te sturen.

En je weet dat jouw partij daar een grote aanjager in is.
pi_207374456
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:16 schreef HSG het volgende:
"white lives matter" is racistisch maar "black lives matter" niet? Lekker hypocriet en racistisch.
Woke is nu eenmaal racistisch.

zondag 1 januari 2023 @ 12:47:55 #163
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_207374459
Als Thierry nog leden nodig heeft hoeft hij alleen maar in dit topic te kijken.
pi_207374463
quote:
80s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:26 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Zo is er voor iedereen wel een medium te vinden dat hun mening deelt.
[..]
Leuk, maar niet relevant. Ik vraag om een uitleg waarom de kreet 'white lives matters' racistisch is. Het antwoord blijft uit, anders dan 'ik interpreteer het als racistisch want mensen."
'white lives matter' is eerder een meer dan juiste (niet racistisch bedoelde, maar eerder een roep om inclusiviteit, iedereen is gelijk) reactie op de 100% wel racistisch bedoelde term 'wit' voor blanke mensen.

Iedereen die white lives matter als racistisch ziet, is juist racist.

En dan bedoel ik de term, niet de intentie van degene van deze actie, want dat kan best een racist zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_207374465
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Uitspraken als kill all whites zijn worden wel degelijk aangepakt.

Man man man over hersenspinsels gesproken. Ik heb niks met woke maar de haat en bullshit die jij suggereert (systematisch geweld tegen blanken) is echt te triest voor woorden.
Systematisch geweld tegen blanken gebeurd al jaren in de westerse samenleving, ben er een voorbeeld van. En wat ik ziekelijk triest vind is het volk wat het niet kent, ziet of stiekem wel toejuicht het keer op keer als onzin probeert weg te zetten. Alsof je een verkrachtingsslachtoffer voor gek verklaard en vervolgens ook nog provoceert omdat je een "band" hebt met de verkrachter.

Wat je niet ziet is groepen blanken jongeren door de straat marcheren op zoek naar donker gekleurde slachtoffers om te lynchen. Dat zijn pas hersenspinsels.
  zondag 1 januari 2023 @ 12:49:16 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207374479
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
BLM is natuurlijk net zo goed een hele dubieuze club. En clubjes zoals Bij1, KOZP, enz. lopen achter identiteitspolitiek aan, wat zo racistisch als de pest is. Zo'n Gloria Wekker mag haar racistische denkbeelden zelfs in de hoedanigheid van hoogleraar bij een pseudowetenschappelijke faculteit (gender studies, een volstrekt onwetenschappelijke brei aan activistische meningen) op de Universiteit Utrecht.

Dus ik kan een heel eind met je meegaan, maar het is wel gek dat anti-blanke kreten niet als racistisch worden aangemerkt en andersom de lading voldoende is om er meteen de politie op af te sturen.

En je weet dat jouw partij daar een grote aanjager in is.
Er stonden toch echt geen anti-blanke kreten op die brug dus niet zo relevant in deze kwestie.
pi_207374480
quote:
80s.gif Op zondag 1 januari 2023 10:45 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Waarom is dat racistisch dan?
Dat vroeg ik me ook af. Dan moet " [...] lives matter" ook racistisch zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 1 januari 2023 @ 12:50:13 #168
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_207374488
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hier een uitleg over de oorsprong
https://www.adl.org/resources/hate-symbol/white-lives-matter
[..]
Dus ja als je dat soort frasen gaat roepen en verdedigen roep je het echt over jezelf af.
Interessant om te lezen wat een belangenorganisatie van die term vindt. Verder niet heel relevant natuurlijk.
Wat er in dit stukje staat geldt bijvoorbeeld ook voor Black Lives Matter. Werd/wordt ook gebruikt door zware racisten, maar dat maakt de term an sich niet racistisch. Het is een beetje alsof je vind dat alle mensen met Volkswagens Nazi's zijn.

Zullen we het hier bij laten? Je komt alleen met subjectieve interpretaties en uitleggen, daar kan ik niets mee. Ik vroeg wat er racistisch is aan de teksten uit de OP. Daar krijg ik geen antwoord op, alleen waarom jij het met racisme verbindt. Dat is prima, maar wat jij er van vindt vind ik eigenlijk niet zo interessant.
  zondag 1 januari 2023 @ 12:50:18 #169
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207374489
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lijkt me inderdaad een beter idee om een speciaal clubhuis voor WLM hier te openen waar de rest van ons land geen last van heeft.
En waar gekleurde mensen, die ook geen zin in gezeik hebben, gewoon welkom zijn ^O^
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_207374495
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:02 schreef Dven het volgende:

[..]
Daarom kan het best handig zijn om je ergens in te verdiepen in plaats van gelijk te mekkeren over 'woke' en soortgelijke stopwoordjes die op dat moment populair zijn op het internet.
Dat doe jij ook altijd voordat je reageert op fok? Eerst factchecks ten aanzien van de berichtgeving?
  zondag 1 januari 2023 @ 12:50:54 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207374496
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat vroeg ik me ook af. Dan moet " [...] lives matter" ook racistisch zijn.
Stel dat de Grijze Wolven "Turkish lives Matters" gaan roeptoeteren op internet dan zal dat inderaad snel een racistische indruk krijgen.
pi_207374498
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:39 schreef J.B. het volgende:

[..]
Offtopic, maar de politie in Limburg (ik neem aan dat je daar nog woont) is dan ook wel hopeloos onderbemand:

De Limburgse politie worstelt met zware misdaad
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-grens-over-a4151593
[..]

Ik weet het, je ziet het gewoon. Kom uit een echte achterbuurt naar een fatsoenlijk dorp en hier is het de laatste 10 jaar in rap tempo zwaar achteruit gegaan, ondertussen wel het politie bureau wegbezuinigd.
pi_207374509
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:12 schreef Dven het volgende:
Uit onderzoek is gebleken dat @:vem2012 over het algemeen uit z'n nek lult.
Ach, het moet weer op de man. Geen argumenten, geen feitelijke kennis...
  zondag 1 januari 2023 @ 12:53:30 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207374517
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er stonden toch echt geen anti-blanke kreten op die brug dus niet zo relevant in deze kwestie.
Maar het is wel de woke/policor kant van het spectrum wat nu aan het janken is om racisme, terwijl je in de kreet maar één woordje hoeft te veranderen en het opeens wel helemaal ok is.

Dat klopt niet. Dus kap met je gejank en gewijs dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207374525
Ik vraag me ook van alles af wat offtopic en niet aan de orde is zodat ik weer af kan dwalen naar mijn favoriete stokpaardje.

De rebelse ondeugden moeten weer even laten zien hoe rebels en ondeugend ze zijn hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')