Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Vorig jaar keerde de rust alweer een beetje weer in de laatste week van december. Queen terug op 1, een voorbode op wat zou komen in de wereld. Alles weer zoals normaal. Maar er was wel veel leed en wat haat en nijd waardoor Procol Harum de derde plaats wist te bezetten. Over bezetten gesproken, daar was wel het meeste om te doen dit jaar he? Corona net voorbij, komt de immer vermoeiende Poetin ineens om de hoek. Een slepend conflict, maar een oplossing gaat er voorlopig niet komen.
Gelukkig zijn er ontsnappingsclausules aan al het leed. Zoals het WK Voetbal. Nouja, hahaha, nee dus. 6500 doden, maar Qatar wordt gedemoniseerd natuurlijk! Ook gewoon een schandvlek. Gewoon boycotten natuurlijk. Verder is er niet veel leuks te melden over de wereld: Het was aan de ene kant minder spectaculair dan 2020 en 2021, maar niet minder wreed. Boerenblokkades: Check! Energiecrisis: Check! Inflatie: Check! Ruziënde wereldmachten: Check! Problemen in Ter Apel: Check! Soep op schilderijen: Check! Wat een drama allemaal.
Waren er wat gezellige dingen? Nouja, we gunden Oekraine de winst bij het songfestival. WE deden het weer geweldig bij de winterspelen, laten we even het er niet over hebben dat die in China waren. WE konden weer eindelijk naar livemuziek: Froukje, Within Temptation en Di-rect hoeven niet wéér hun tour uit te stellen. En er waren weer festivals. Lekker van de kaart gaan en pillen poppen op Lowlands. Het verzachtte slechts de pijn.
Vandaar is het nodig om een baken van rust te hebben. Een échte ontsnappingsclausule. En wat is beter dan de Top 2000? 7 dagen nonstop muziek: Check! Nouja, nonstop is niet het goede woord als de onvermijdelijke Gijs Staverman als DJ wordt aangesteld. En die reclame. Tussendoor is er in ieder geval genoeg muziek te horen. En natuurlijk is daarbij dit topic de echte ontsnappingsclausule. Als je hier post is er geen tijd meer om aan iets anders te denken dan de standaard matige grappen, kritiek op reclames en twintig vraagtekensmilies of juichsmilies, afhankelijk van wie er aan het roer staat! Dus, komt allen ook dit jaar weer. Want we willen natuurlijk dolgraag weer topics die in 12 minuten dicht zijn!
Radio 2 Top 2000: Editie 2022 Editie 24 komt eraan van de jaarlijkse Radio 2-melkkoe. Een lijst met vele gezichten: Soms wat overblijfselen uit de tijd dat Radio 2 was zoals Radio 5 nu is, soms wat overblijfselen uit de Stenders-tijd, soms wat recente hits waarvan je zeker weet dat over 10 jaar niemand ze meer kent. En daarnaast ook de échte klassiekers die al jaren het gezicht van de Top 2000. De muzikale marathon is de laatste jaren opgerekt tot 168 uren, met meer tijd voor gelul en reclame, maar ook af en toe een albumversie van In The Garden of Eden of een deuntje wat je misschien nog kent uit Bassie & Adriaan.
Wat kunnen wij doen? • Stemmen. De stemweek zal begin december zijn. • Luisteren. 25-31 december. • Langsgaan in het Top 2000 café. Want dat is wel een verschil met de afgelopen twee jaar: De maatregelen zijn weg en er is weer een café vol met mensen. Ga er heen en headbangen op Rage Against The Machine in plaats van de polonaise. Ook goed om te weten: in tegenstelling tot vorige jaren is het café nu vierentwintig uur per dag geopend. Niet langer wachtrijen: voortaan koop je kaartjes voor je gereserveerde ticket.
Verder kun je nog naar de zij-evenementen: De QUIZZZZ is komen te vervallen doordat Matthijs van Nieuwkerk blijkbaar een gemene programmamaker is, maar de A Gogo gaat door en wordt nu gepresenteerd door Herman de Schermman, Herman van der Zandt Zoals altijd hier wat stemtips van onderin de lijst:
In 2014 kwam er een nummertje uit de jaren 90 binnen. Dat was de tijd dat dat eindelijk wat meer gebeurde. Dit nummer staat nu op de afgrond: Blind Melon - No Rain. Het is de enige bekende plaat van de band. Helaas overleed de zanger zeer vroeg, waardoor we er nooit meer veel van hoorden. Maar deze heerlijke plaat staat wel in de Top 2000. Nog wel, want dit jaar op 1982.
Voor de tweede plaat gaan we richting 1950. Kijken we één plaats naar beneden, vinden we Wild Places van Duncan Browne. Daar zeg ik niks over, want persoonlijke favoriet, dus zou wat makkelijk zijn. (Maar stemmen mag alsnog!) Kijken we nóg eentje omlaag: Percy Sledge met When a Man Loves A Woman. Een iconische soulklassieker die vele jaren rond plaats 1000 bivakkeerde, maar de laatste vier jaar flink is afgegleden. Er is weinig meer uit dit genre over, en hij stond er al sinds 1999 in, dus zeker een plaat die er in mag blijven. Géén andere artiest die er maar 1x in staat staat zo laag met een nummer wat er al sinds 1999 in staat.
Verder staat James Brown er nog 2x in, maar wel op 1953 en 1955, dus we kunnen zomaar een James Brownloze top 2000 krijgen. Dat voelt alleen logisch voor LA Style. Update: we hebben een James Brownloze Top 2000 voor editie 2022. Helaasch.
Wanneer? 25 december 0:00 begonnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody.
Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!
De FOK! 2000: De hele FOK! 2000, zoals samengesteld door @peaceman op basis van de ingezonden Top 2000 lijstjes van FOK'kers in de Top 2000 - editie 2022 topicreeks: FOK! 2000 - samengesteld door Peaceman
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk.
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
[..] Klopt ik woon (weer) thuis op mn 43e. Beste beslissing die ik een viertal jaar terug heb genomen. Ik was bezig depressief te worden na een lange IT opdracht en kort daarna een paar klusjes in A'dam - slangenkuilen waar het meer over vriendjespolitiek ging dan echt werk verzetten. Beste aan de Randstad, de trein terug richting het zuiden Dus weer thuis ingetrokken, niet als hotelgast maar als lid van de woongemeenschap. Komt ook goed uit aangezien Pa niks van computers snapt en hij nu langzaam steeds handiger erin wordt onder enige "geduldige" assistentie (grinnik). Achteraf ook heel blij dat ik niet nog alleen in dat appartementje zat toen de lockdowns kwamen
Ah, begrijpelijk en goede keuze geweest dus!
Het is altijd lastig inschatten hoe oud men hier is. Volgens mij varieert ook de leeftijd in dit topic van 25 tot 65 ofzo.
Ben zojuist thuisgekomen, heb een rustige jaarwisseling gehad en het was ook wel goed zo. Ben altijd wel blij als het weer een beetje terug naar normaal gaat in januari. Desondanks heb ik zoals altijd weer genoten met jullie, waarvoor dank
Fijne 2023 gewenst iedereen!
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op zondag 1 januari 2023 00:58 schreef MTheBassman het volgende: Ben zojuist thuisgekomen, heb een rustige jaarwisseling gehad en het was ook wel goed zo. Ben altijd wel blij als het weer een beetje terug naar normaal gaat in januari. Desondanks heb ik zoals altijd weer genoten met jullie, waarvoor dank
Goede bands. Maar een beetje meer afwisseling. Graag!
Helemaal eens! Ik ben een groot Pink Floyd fan maar de laatste uren een stuk of drie keer PF is mij ook teveel vind de laatste uren sowieso de minste eigenlijk
[..] Helemaal eens! Ik ben een groot Pink Floyd fan maar de laatste uren een stuk of drie keer PF is mij ook teveel vind de laatste uren sowieso de minste eigenlijk
Ja, dan krijg je altijd wel dezelfde nummers die je elk jaar hoort, dan krijg je ook een gebrek aan verrassing.
Plus al die nummers heb je natuurlijk al veel te vaak gehoord op zichzelf.
45 hier gelukkig nieuwjaar volgende editie zal wel meer van hetzelfde zijn misschien dan maar zelf een toplijst(je) maken of lekker bij kink blijven (zover dat mogelijk is)
Jeetje.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
nielsgeode schreef het volgende: Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
[..] Die is volgende maand pas. Ik heb in elk geval gestemd op Shirley van de Oudezijds Voorburgwal 23.
shalali shalala
nielsgeode schreef het volgende: Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik ben moeilijk zat trouwens. Willen jullie nog iets can mij weten?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[..] Eet je nog regelmatig mexicano's? En zo ja, met welke saus?
Nee. Curry.
Mijn maat is net weg. Topavond gehad Niet eens de straat op geweest maar gewoon lekker hier gezeten en muziek geluisterd. Was geweldig. Maar nu heb ik dan weer zo'n "leeg" gevoel weet je wel? Het was gezellig, nieuwe jaar ingeluid. En dan zit je weer alleen _
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2023 02:30:36 ]
Er komt niet meteen een vraag in me op, maar hoogste tijd dat we eens samen gaan zuipen.
Spellenavond met een paar drankjes erbij!
Mijn maat is net 10 minuten de deur uit. Ik zit alleen naar "muziekfeest op het plein" te luisteren zodat er toch nog iets aan staat. Vind het altijd super leuk, en het was super chill Maar zodra het dan weer "klaar" is voelt het altijd even leeg, of zo.. Alsof ik weer moet herpakken en nadenken van eh oh ja... Nu gaat het "normale leven" weer door.
[..] Mijn maat is net 10 minuten de deur uit. Ik zit alleen naar "muziekfeest op het plein" te luisteren zodat er toch nog iets aan staat. Vind het altijd super leuk, en het was super chill Maar zodra het dan weer "klaar" is voelt het altijd even leeg, of zo.. Alsof ik weer moet herpakken en nadenken van eh oh ja... Nu gaat het "normale leven" weer door.
Vind dat altijd serieus wel kut. Sowieso wilde ik eigenlijk ook nog even naar mijn ouders toe vanavond, maar goed nu is't kwart voor 3 en denk ik komt morgenmiddag wel.
Je staat letterlijk één plaatsje boven mij. Netjes hoor (Ik heb zelf erg weinig meegepost, maar na twee Top 2000's in 2022 was ik er ook wel echt even gaar van ).
Op zondag 1 januari 2023 02:28 schreef Emptystreet het volgende: Mijn maat is net weg. Topavond gehad Niet eens de straat op geweest maar gewoon lekker hier gezeten en muziek geluisterd. Was geweldig. Maar nu heb ik dan weer zo'n "leeg" gevoel weet je wel? Het was gezellig, nieuwe jaar ingeluid. En dan zit je weer alleen _
Ken het maar al te goed, ben de afgelopen week bij mijn ouders geweest, morgen/vandaag weer richting huis maar de eerste paar dagen voelt het wel heel stil aan in mn eentje thuis
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
[..] Ken het maar al te goed, ben de afgelopen week bij mijn ouders geweest, morgen/vandaag weer richting huis maar de eerste paar dagen voelt het wel heel stil aan in mn eentje thuis
Dat dus Normaal ben ik sowieso wel veel alleen thuis, maar dat is dan niet nadat het Al Qaida was hier. Red mij altijd wel en vind het altijd wel lekker om alleen te zijn. Maar ALS ik dan met vrienden ben en het is gezellig wil ik ook niet meer dat het stopt of zo
Ja same.. Ik was een tijd terug met iemand aan het daten waar ik letterlijk hele weekenden was, dat vond ik oprecht geweldig fijn. Gewoon omdat jij weet dat zij altijd wel thuis komt/is. En omdat zij weet dat jij dat ook doet/bent. Hopelijk komt zoiets weer maar dan wél voor de lange termijn
[..] Ja same.. Ik was een tijd terug met iemand aan het daten waar ik letterlijk hele weekenden was, dat vond ik oprecht geweldig fijn. Gewoon omdat jij weet dat zij altijd wel thuis komt/is. En omdat zij weet dat jij dat ook doet/bent. Hopelijk komt zoiets weer maar dan wél voor de lange termijn
Ja ik moet er voor de verandering eens moeite in steken, maar ik ben wat dat betreft niet heel ervaren
[..] Ai, da's flink zuur zeg Anderzijds wellicht een kogel ontweken.. Hopen maar dat het volgende keer beter uitpakt
Ja heb wel een mooie kogel ontweken inderdaad, dat bleek duidelijk. Maar had liever wél gewoon nog iets leuks met haar gehad zeg maar. Naja, you can't have it all zullen we maar zeggen. Komt ook wel weer goed, maar som heb je van die momenten dat je even terugdenkt aan de leuke dingen. Want het zijn nu alleen nog leuke herinneringen
Goedemorgen Kom net uit te stad ( ) Dat was weer een goed eoud/nieuw feessie!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Een vooral veilig en prachtig 2023 toegewenst aan iedereen, dat ieder er maar prettig mag doorkomen tot aan het volgende oud en nieuw over twaalf maanden alweer.. Hoe relatief is tijd?
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Op zondag 1 januari 2023 12:14 schreef Berkery het volgende: Leuk, die afkick-afterparty uitzending op Radio 2, maar ik heb voorlopig genoeg Bruce gehoord
Om eerlijk te zijn vond ik de 'bubbling under' (> 2001 etc.) uitzendingen van voorheen ook veel leuker. Nu heb je de inhoud van de T2K tijdens de stemweek, tijdens de laatste week van het jaar en nu dus weer…
[..] Om eerlijk te zijn vond ik de 'bubbling under' (> 2001 etc.) uitzendingen van voorheen ook veel leuker. Nu heb je de inhoud van de T2K tijdens de stemweek, tijdens de laatste week van het jaar en nu dus weer…
Eens, en met de bubbling under kwam je soms weer verassende dingen tegen. Nu draaien ze ook veilig, je zal geen album track van 13 minuten horen of nummers die je niet veel hoor. Het zijn vooral de veilige hits die je normaal ook hoort.
[..] Eens, en met de bubbling under kwam je soms weer verassende dingen tegen. Nu draaien ze ook veilig, je zal geen album track van 13 minuten horen of nummers die je niet veel hoor. Het zijn vooral de veilige hits die je normaal ook hoort.
Dat klinkt dan als wat ze de komende 359 dagen ook gaan draaien.
Beste wensen, lieve mensen! Dat al jullie wensen uit mogen komen, jullie en jullie geliefden gezond blijven en jullie alle moeilijkheden in 2022 kunnen achterlaten!
That's history. I say history because it happened in the past. Murray Walker
[..] Om eerlijk te zijn vond ik de 'bubbling under' (> 2001 etc.) uitzendingen van voorheen ook veel leuker. Nu heb je de inhoud van de T2K tijdens de stemweek, tijdens de laatste week van het jaar en nu dus weer…
Ja, ze melken het wel gigantisch uit. Heb nu het eerste uur van de top-2000 van 1999 opgezet, die zo'n 200 topics geleden hier gepost werd. Wat meer afwisseling dan wat je nu op radio 2 hoort.
Aan leuke mensen; Om het leed dat het zwarte gat heet een beetje te verzachten bestaat er sinds januari 2022 een T2000 appgroep Op dit moment met 18 deelnemers. Mocht je mee willen kletsen; stuur mij even je nr in een DM
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
Ik hang ook altijd net buiten de top 10. Net te veel afleiding om de top te halen. Er is altijd wel een schaatswedstrijd, indoor speeltuin of museum dat kostbare fok! tijd afsnoept.
Maar ik kan er mee leven dat ik een verloren ziel ben die al jaren rondzwemt in een vissenkom.
[..] Ik hang ook altijd net buiten de top 10. Net te veel afleiding om de top te halen. Er is altijd wel een schaatswedstrijd, indoor speeltuin of museum dat kostbare fok! tijd afsnoept.
Maar ik kan er mee leven dat ik een verloren ziel ben die al jaren rondzwemt in een vissenkom.
Focus op de dingen die echt belangrijk zijn. Als jij op je 98e terugkijkt op je leven dan wil je toch zoveel mogelijk momenten met je fok-dierbaren hebben doorgebracht? Die indoor speeltuin ga je echt niet meer herinneren dan, maar die top2000 van 2022 echt wel.
Net begonnen aan de lijst van 2022 op Spotify. Daarna de hele keuzelijst afluisteren (mocht je hem nog willen zodat je ook een keer wat anders stemt dan diezelfde 35: Top 2000 2022 volledige keuzelijst · Playlist · 9791 songs · 4 likes ), daarna de Mex2000 en dan is het alweer september en begint lijstjesseizoen alweer. Dus het is alweer bijna 2024.
[..] Focus op de dingen die echt belangrijk zijn. Als jij op je 98e terugkijkt op je leven dan wil je toch zoveel mogelijk momenten met je fok-dierbaren hebben doorgebracht? Die indoor speeltuin ga je echt niet meer herinneren dan, maar die top2000 van 2022 echt wel.
[..] Focus op de dingen die echt belangrijk zijn. Als jij op je 98e terugkijkt op je leven dan wil je toch zoveel mogelijk momenten met je fok-dierbaren hebben doorgebracht? Die indoor speeltuin ga je echt niet meer herinneren dan, maar die top2000 van 2022 echt wel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Hopelijk was het weer gezellig in het forum. Even de narekening via Shazam: welke Top2000 nummers zijn het vaakst geshazamd afgelopen 7 dagen? Dit zijn de vaak de lange nummers waarbij mensen denken 'wat is dit nou?', maar laat ook een beetje zien wat mensen ontdekken in de Top. En dat de laatste dag toch wel duidelijk de meeste mensen luisteren.
Dit staat in de top 80, voor de volledige top 200 zie: https://www.shazam.com/nl/charts/top-200/netherlands 02 Cold Little Heart 08 Fools Overture 09 Dream On (was al wel genoteerd, want tiktok, net als Another Love op 12) 10 In A Gadda 16 The Sound Of Silence (Disturbed) 18 To Love Somebody 20 Shine On You Crazy Diamond 22 Iron Sky 23 Killing In The Name 30 Phantom Of The Opera 35 Lola Montez 36 You Want It Darker 37 Lose Yourself 38 Telegraph Road 39 School 41 Shallow 42 Child In Time 45 Just Breathe 46 Born Slippy (30 dec na Bankzitters) 49 Élan 51 Thinking Of A Place 53 Sign Of The Times 57 & 177 Tubular Bells 59 Dont Stop Believing 60 Hijo de la Luna 66 Hallelujah (Lisa) 68 Time To Give 69 Du Hast 70 Knights Of Cydonia 71 Fix You 72 Master Of Puppets 73 Ill Take Care Of You 76 Both Sides Now 77 Red Right Hand 78 L'Enfer 79 Old And Wise 80 Songbird
Op zondag 1 januari 2023 14:06 schreef Cassa95 het volgende: Hopelijk was het weer gezellig in het forum. Even de narekening via Shazam: welke Top2000 nummers zijn het vaakst geshazamd afgelopen 7 dagen? Dit zijn de vaak de lange nummers waarbij mensen denken 'wat is dit nou?', maar laat ook een beetje zien wat mensen ontdekken in de Top. En dat de laatste dag toch wel duidelijk de meeste mensen luisteren.
Dit staat in de top 80, voor de volledige top 200 zie: https://www.shazam.com/nl/charts/top-200/netherlands 02 Cold Little Heart 08 Fools Overture 09 Dream On (was al wel genoteerd, want tiktok, net als Another Love op 12) 10 In A Gadda 16 The Sound Of Silence (Disturbed) 18 To Love Somebody 20 Shine On You Crazy Diamond 22 Iron Sky 23 Killing In The Name 30 Phantom Of The Opera 35 Lola Montez 36 You Want It Darker 37 Lose Yourself 38 Telegraph Road 39 School 41 Shallow 42 Child In Time 45 Just Breathe 46 Born Slippy (30 dec na Bankzitters) 49 Élan 51 Thinking Of A Place 53 Sign Of The Times 57 & 177 Tubular Bells 59 Dont Stop Believing 60 Hijo de la Luna 66 Hallelujah (Lisa) 68 Time To Give 69 Du Hast 70 Knights Of Cydonia 71 Fix You 72 Master Of Puppets 73 Ill Take Care Of You 76 Both Sides Now 77 Red Right Hand 78 L'Enfer 79 Old And Wise 80 Songbird
Hoe kunnen C.I.T. , School en O.a.W. nou opgezocht moeten worden.
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
[..] Als die achtbaan net zo kabbelt als het nummer valt die spanning dus reuze mee.
Kabbelde de achtbaan maar.
Ik denk dat de beste ontdekkingen voor mij dit jaar Find the River van R.E.M. en The Load Out-Jackson Browne zijn. Heb echt intens genoten van die platen. Top 2000 heeft me tot veel geweldige platen geïntroduceerd door de jaren heen
Op zondag 1 januari 2023 15:26 schreef MTheBassman het volgende: Ik denk dat de beste ontdekkingen voor mij dit jaar Find the River van R.E.M. en The Load Out-Jackson Browne zijn. Heb echt intens genoten van die platen. Top 2000 heeft me tot veel geweldige platen geïntroduceerd door de jaren heen
Voor mij denk ik The The - Uncertain Smile, geloof niet dat die me vorig jaar echt zo opviel, maar die piano solo is zo goed
Op zondag 1 januari 2023 15:26 schreef MTheBassman het volgende: Ik denk dat de beste ontdekkingen voor mij dit jaar Find the River van R.E.M. en The Load Out-Jackson Browne zijn. Heb echt intens genoten van die platen. Top 2000 heeft me tot veel geweldige platen geïntroduceerd door de jaren heen
The Loadout/Stay is inderdaad echt zooooo'n fijne plaat
SPOILER
Hier Sting - Moon over Bourbon Street.
Een bekende artiest, maar dit nummer zei me niets.
Ik voel me totaal ruk ook. Had het niet vijf uur moeten maken, maar ja ik wilde ook even leven
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op zondag 1 januari 2023 18:56 schreef Alaphilippe_ het volgende: Queen - Love Of My Life is wel het minst top-10-achtige nummer wat ik in jaren gehoord heb.
Is ook pas zo hoog gaan staan sinds die Queen-film. Eigenlijk sinds toen staat er overbodig veel Queen in de lijst en heel veel overdreven hoog.
Op zondag 1 januari 2023 18:56 schreef Alaphilippe_ het volgende: Queen - Love Of My Life is wel het minst top-10-achtige nummer wat ik in jaren gehoord heb.
Ja. Iets over 8en lag ik op bed en om 1 uur ging ik er weer uit. Ja, best wel een beetje Tijd om de Top 2000 a gogo's terug te kijken en halverwege in slaap te vallen.
[..] Ja. Iets over 8en lag ik op bed en om 1 uur ging ik er weer uit. Ja, best wel een beetje Tijd om de Top 2000 a gogo's terug te kijken en halverwege in slaap te vallen.
Hier hetzelfde, alleen 12 uur eruit.
Ga denk maar slapen als de familievisite weg is zo
Indigo Girls - Closer to Fine Flaming Lips - In The Morning of the Magicians The Silver Jews - Random Rules The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey Big Star - Thirteen U2 - Tomorrow Dawes - All Your Favorite Bands Ben Folds Five - Philosophy Band Of Horses - The Funeral Long John Baldry - Morning Dew Simple Minds - Someone Somewhere in Summertime Lloyd Cole and the Commotions - Forest Fire Mazzy Star - Fade Into You Pulp - Common People Kirsty MacColl - There's a Guy Works Down the Chip Shop Swears He's Elvis
[..] Indigo Girls - Closer to Fine Flaming Lips - In The Morning of the Magicians The Silver Jews - Random Rules The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey Big Star - Thirteen U2 - Tomorrow Dawes - All Your Favorite Bands Ben Folds Five - Philosophy Band Of Horses - The Funeral Long John Baldry - Morning Dew Simple Minds - Someone Somewhere in Summertime Lloyd Cole and the Commotions - Forest Fire Mazzy Star - Fade Into You Pulp - Common People Kirsty MacColl - There's a Guy Works Down the Chip Shop Swears He's Elvis
[..] Indigo Girls - Closer to Fine Flaming Lips - In The Morning of the Magicians The Silver Jews - Random Rules The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey Big Star - Thirteen U2 - Tomorrow Dawes - All Your Favorite Bands Ben Folds Five - Philosophy Band Of Horses - The Funeral Long John Baldry - Morning Dew Simple Minds - Someone Somewhere in Summertime Lloyd Cole and the Commotions - Forest Fire Mazzy Star - Fade Into You Pulp - Common People Kirsty MacColl - There's a Guy Works Down the Chip Shop Swears He's Elvis
Mist alleen nog een nummer van Cardiacs Maar goed, ik heb een lichte bias richting hun muziek
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Weinig gepost hier dit jaar. Maar niettemin wens ik jullie allen een gelukkig 2023, enzo.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op maandag 2 januari 2023 00:29 schreef Strani het volgende: Door de Top 2000 ben ik nu helemaal into Gaia Dat kan wel eens een stemplaat worden volgend jaar.
Poeh, ik val toch weer in een zwart gat. Die laatste week van het jaar heeft toch iets magisch. Zit nu nog de top 2000 a gogo's terug te kijken en dan is er even een grote leegte Het was weer mooi. Alle frustraties die mensen hebben over de lijst en over bepaalde artiesten die er teveel / te weinig in staan of die te hoog of te laag staan deel ik niet. De volgorde van de nummers boeit me niet zoveel. Ik vind de mix gewoon zo heerlijk. Dan weer een rustig Nederlandstalig nummer, dan weer RHCP, dan weer een mooie 60's plaat gevolgd door jaren 80 disco. Juist die enorme diversiteit, lukraak door elkaar heen maakt dat ik in een roes kom. Het hoeft niet voortdurend een mix te zijn die ik zelf zo zou uitkiezen. Ik ontdek ook elk jaar door die diversiteit weer een aantal pareltjes.
Maargoed, nog minder dan 51 weken en dan begint het weer
Het is nog even wennen, ja. Maar kijkt toch lekker weg. Mini docu's zijn als vanouds, de clipjes ook. De quiz is iets minder en ik vind de anekdotes rondom meetings met artiesten ietsje minder. Die vrouw die Brian May ontmoette had best een boeiend verhaal, maar werd vrij snel afgekapt. Andere meetings vind ik juist niet zo boeiend. Hangt natuurlijk ook van het aanbod af.
Ben net begonnen met de agogo's, Robert Cray even toevoegen aan mijn lijstje voor volgend jaar.
Voor mijn keuzelijstje van volgend jaar: Herman van Veen Killing Joke - Love Like Blood James Brown Frank Zappa Ray Charles Fast Car White Flag Joni Mitchell Love is a battlefield Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream Ventura Highway MGMT Make me smile- Steve Harley & Cockney Rebel Driver's Seat Bird of Paradise Farewell to the Fairground Bojangles Tori Amos God Only Knows Billy Idol Verzopen vleugeldier van Boudewijn right next door robert cray
Op maandag 2 januari 2023 14:35 schreef Dagoduck het volgende: Ben net begonnen met de agogo's, Robert Cray even toevoegen aan mijn lijstje voor volgend jaar.
Voor mijn keuzelijstje van volgend jaar: Herman van Veen Killing Joke - Love Like Blood James Brown Frank Zappa Ray Charles Fast Car White Flag Joni Mitchell Love is a battlefield Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream Ventura Highway MGMT Make me smile- Steve Harley & Cockney Rebel Driver's Seat Bird of Paradise Farewell to the Fairground Bojangles Tori Amos God Only Knows Billy Idol Verzopen vleugeldier van Boudewijn right next door robert cray
Robert Cray treedt nog regelmatig op. Staat ook weleens in de Victorie
Ik ben inmiddels de gemiste uurtjes aan het terugluisteren Ik stond elke dag om 8.00 op en luisterde tot 0.00 uur, dus heb nog mooi aardig wat uurtjes te luisteren!
Ik wil graag medelijden want je kan cold turkey gaan maar je kan ook, net als ik, collega’s hebben die Slam FM hebben opgezet. Ik beleef een muzikale lobotomie.
Op maandag 2 januari 2023 15:24 schreef Cee het volgende: rkey gaan maar je kan ook, net als ik, collega’s hebben die Slam FM hebben opgezet. Ik beleef een muzikale lobotomie.
De uurtjes waarbij ik op de zoom was weer even gedownload
Op maandag 2 januari 2023 15:24 schreef Cee het volgende: Ik wil graag medelijden want je kan cold turkey gaan maar je kan ook, net als ik, collega’s hebben die Slam FM hebben opgezet. Ik beleef een muzikale lobotomie.
Ik ben in Antwerpen, daar staat nu op een marktplein een ministudio waar ze de Vlaamse top 2000 draaien. Ze zijn pas bij nr 700 ongeveer. Toen kk er was werd 'België ' gedraaid (van het Goede doel).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op maandag 2 januari 2023 15:24 schreef Cee het volgende: Ik wil graag medelijden want je kan cold turkey gaan maar je kan ook, net als ik, collega’s hebben die Slam FM hebben opgezet. Ik beleef een muzikale lobotomie.
Waarom staat Cold turkey eigenlijk niet in de top 2000
Kun je nog ergens terugvinden hoeveel mensen op een bepaald nummer hebben gestemd die niet de Top2000 gehaald hebben ? ik ben daar wel nieuwsgierig naar eigenlijk
Maurice plande het destijds iets beter, maar EW&F profiteerden er niet echt van.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Pfffff.... Dat is wel de overtreffende trap van martelen, ja...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Op maandag 2 januari 2023 21:16 schreef TLC het volgende: Kun je nog ergens terugvinden hoeveel mensen op een bepaald nummer hebben gestemd die niet de Top2000 gehaald hebben ? ik ben daar wel nieuwsgierig naar eigenlijk