Precies, ander land andere gewoontes, en WEL respect voor autoriteit. Australië verschilt in veel meer opzichten dan alleen vuurwerk met Nederland. Probleem zit hem dan ook niet in het vuurwerk, maar het is makkelijk om naar te wijzen natuurlijk.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Australië doet echt alleen maar de georganiseerde show.
Maar goed, ander land met hele andere tradities. Daar haalt ook niemand het in zijn hoofd om een banaan mee te nemen over de provinciegrenzen heen.
Beetje overdreven, maar ‘s lands wijs, ‘s lands eer.
En daarom beginnen ze er ook niet aan, politie liet in de grote steden mensen die vuurwerk afstaken gewoon hun gang gaan. Ze grepen pas in bij het gooien van zwaar vuurwerk en niet gehoorzamen van bevelen.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:17 schreef Hexagon het volgende:
Je zal maar handhaver zijn van een vuurwerkverbod. Ik zou niet weten waar te beginnen.
Werkt goed dat verbodquote:Op zondag 1 januari 2023 11:17 schreef -XOR- het volgende:
Blijkbaar ging het in Amsterdam(?) ook flink tekeer:
https://www.reddit.com/r/(...)use_in_cremer_plein/
Daar is het nu bloedheet en droog. Dat halve continent fikt dan af.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Australië doet echt alleen maar de georganiseerde show.
Maar goed, ander land met hele andere tradities. Daar haalt ook niemand het in zijn hoofd om een banaan mee te nemen over de provinciegrenzen heen.
Beetje overdreven, maar ‘s lands wijs, ‘s lands eer.
Heeft de overheid hier wel respect voor ons?quote:Op zondag 1 januari 2023 11:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, ander land andere gewoontes, en WEL respect voor autoriteit. Australië verschilt in veel meer opzichten dan alleen vuurwerk met Nederland. Probleem zit hem dan ook niet in het vuurwerk, maar het is makkelijk om naar te wijzen natuurlijk.
Troost je met deze utopie, geen meerderheid voor.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:15 schreef HSG het volgende:
Vuurwerkverbod massaal genegeerd. Tijd voor een algemeen verbod dus.
Die gaat er uiteindelijk wel komen gezien de gemiddelde Nederlander laks heeft aan de regels.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Troost je met deze utopie, geen meerderheid voor.
Je moet alleen dingen verbieden als je het ook kan en wil handhaven. Beide zie ik niet gebeuren.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Die gaat er uiteindelijk wel komen gezien de gemiddelde Nederlander laks heeft aan de regels.
Ongeveer net zo druk als voor Corona toch?quote:Op zondag 1 januari 2023 11:30 schreef RipCity het volgende:
Vrij weinig incidenten gelukkig en grotendeels goed verlopen. Dus weinig aanleiding om volgend jaar te verbieden.
Ziekenhuizen hebben t ook rustig gehad en beheersbaar dus goed nieuws.
Tja.. ad.nl net huh clickbait idd. Als je dan alles leest valt het reuze mee.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ongeveer net zo druk als voor Corona toch?
Dan zullen ze dus nog steeds aansturen op een algeheel verbod. Het verbieden van knalvuurwerk, vuurpijlen en singleshots heeft niks uitgehaald.
Ik las al termen als “horrornacht” in de ziekenhuizen en “terug bij af”.
Dat verbod gaat er komen, niet dat het wat uithaalt want handhaven doen we toch niet.
Van een banaan meenemen?quote:Op zondag 1 januari 2023 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar is het nu bloedheet en droog. Dat halve continent fikt dan af.
Dan krijg je alleen maar zwaarder vuurwerk.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan zullen ze dus nog steeds aansturen op een algeheel verbod. Het verbieden van knalvuurwerk, vuurpijlen en singleshots heeft niks uitgehaald.
Dat verbod gaat er komen, niet dat het wat uithaalt want handhaven doen we toch niet.
Alcohol verbieden dan maar.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:35 schreef RipCity het volgende:
In Amsterdam gold dit jaar een vuurwerkverbod. De artsen op de spoedeisende hulp hebben zo'n honderd patiënten gezien, 60 meer dan op een doorsnee zaterdagavond. Tien van hen waren vuurwerkslachtoffers, maar de meeste mensen kwamen binnen wegens alcohol- of drugsgebruik. Mensen die onder invloed zijn vallen vaak en lopen zo bijvoorbeeld hoofdwonden op.
__
10 van de 100. 90 alcohol/drugs.
Dit inderdaad. Die oogarts komt al jaren in het nieuws maar gaat dus steeds om een stuk of 20 mensen? Als je bedenkt dat er miljoenen mensen buiten staan te genieten van het vuurwerk vind ik dat aantallen van nietsquote:Op zondag 1 januari 2023 11:35 schreef RipCity het volgende:
In Amsterdam gold dit jaar een vuurwerkverbod. De artsen op de spoedeisende hulp hebben zo'n honderd patiënten gezien, 60 meer dan op een doorsnee zaterdagavond. Tien van hen waren vuurwerkslachtoffers, maar de meeste mensen kwamen binnen wegens alcohol- of drugsgebruik. Mensen die onder invloed zijn vallen vaak en lopen zo bijvoorbeeld hoofdwonden op.
__
[..]
Tja.. ad.nl net huh clickbait idd. Als je dan alles leest valt het reuze mee.
LIVE | Tientallen arrestaties in grote steden, ‘horrornacht’ in oogziekenhuis met 17 slachtoffers.
17 teveel maar poeh hee. Als we daar druk om moeten maken. Kan gebeuren en mensen hebben ook eigen verantwoordelijkheid. Bij andere grote evenementen raken mensen ook gewond maar hier wordt het altijd 10x extra uitgelicht.
Zeker als er ook sprake is van een veelvoud aan alcohol- en drugs-gerelateerde opnames.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:42 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Die oogarts komt al jaren in het nieuws maar gaat dus steeds om een stuk of 20 mensen? Als je bedenkt dat er miljoenen mensen buiten staan te genieten van het vuurwerk vind ik dat aantallen van niets
Maar VuUrWeRk PrObLeEm!!!¡¡!!¡!!!¡¡¡! ungabungaquote:Op zondag 1 januari 2023 11:35 schreef RipCity het volgende:
__
[..]
Tja.. ad.nl net huh clickbait idd. Als je dan alles leest valt het reuze mee.
LIVE | Tientallen arrestaties in grote steden, ‘horrornacht’ in oogziekenhuis met 17 slachtoffers.
17 teveel maar poeh hee. Als we daar druk om moeten maken. Kan gebeuren en mensen hebben ook eigen verantwoordelijkheid. Bij andere grote evenementen raken mensen ook gewond maar hier wordt het altijd 10x extra uitgelicht.
Als je bezig bent met een lobby moet je altijd je standpunt aandikken met allerlei enge push woordjes. Verkoopt je punt beter enzo.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je reageert op een opmerking van mij die heel veel breder is. In Sydney kun je natuurlijk net zo (on)veilig vuurwerk afsteken als in Amsterdam.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, daarom is er een vuurwerk verbod.
Ik mis nog de “ja maar ijspret! Ja maar alcohol!” en je zit heel dicht tegen zo’n gemiddelde vuurwerkvader.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft de overheid hier wel respect voor ons?
Merk er vrij weinig van met alle crisis' en gepush van eigen levensovertuigingen op anderen. Leven en laten leven is ver te zoeken en als iemand iets leuk vind dan wil een ander dat graag verbieden. Gewoon, omdat de ander precies zo moet leven als 'ik'.
Daarom hebben we schijt.
Gemiddelde vuurwerkvader…quote:Op zondag 1 januari 2023 11:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik mis nog de “ja maar ijspret! Ja maar alcohol!” en je zit heel dicht tegen zo’n gemiddelde vuurwerkvader.
Misschien is allebei een probleem? OhNeEDAtiStEinGeWikKelD!'NkWijLkWiJlKwiJl!!quote:Op zondag 1 januari 2023 11:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar VuUrWeRk PrObLeEm!!!¡¡!!¡!!!¡¡¡! ungabunga
quote:Op zondag 1 januari 2023 12:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gemiddelde vuurwerkvader…
Hou toch een keer op met je mensen in hokjes duwen.
Nog even blijven mopperen en klagen en jij zit heel dicht tegen de gemiddelde oude generaliserende zeurpiet.
Jij ook de beste wensen.
Jij zal vast goed contact met de buren hebben.quote:Op zondag 1 januari 2023 07:35 schreef Lurf het volgende:
Dat siervuurwerk mag ook wel weg, ik kreeg pijn aan mijn oren van het geknal terwijl ik gewoon binnen zat. Straks eens kijken hoeveel schroeiplekken er dit keer weer op de auto zitten. Het was onverantwoord om hier vuurwerk af te steken (smalle straat, harde wind). Alles vloog tegen auto’s en huizen aan. Maar de echte “liefhebber” laat zich natuurlijk niet tegenhouden door schade aan andermans eigendommen. Gelukkig deze keer geen vreugdevuurtje voor mijn deur. Ik hoop dat mensen van de laatste keer eindelijk hebben onthouden dat ik daar gewoon een emmer water overheen flikker. Ik ben er echt helemaal klaar mee.
Je hebt een verbod nodig om te kunnen handhaven.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je moet alleen dingen verbieden als je het ook kan en wil handhaven. Beide zie ik niet gebeuren.
Ik onthoud mij van die carbon footprint, dus helaas voor jequote:Op zondag 1 januari 2023 11:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik mis nog de “ja maar ijspret! Ja maar alcohol!” en je zit heel dicht tegen zo’n gemiddelde vuurwerkvader.
Weet je zeker dat de schroeiplekken van het vuurwerk kwamen en niet je eigen zuurgraad?quote:Op zondag 1 januari 2023 07:35 schreef Lurf het volgende:
Dat siervuurwerk mag ook wel weg, ik kreeg pijn aan mijn oren van het geknal terwijl ik gewoon binnen zat. Straks eens kijken hoeveel schroeiplekken er dit keer weer op de auto zitten. Het was onverantwoord om hier vuurwerk af te steken (smalle straat, harde wind). Alles vloog tegen auto’s en huizen aan. Maar de echte “liefhebber” laat zich natuurlijk niet tegenhouden door schade aan andermans eigendommen. Gelukkig deze keer geen vreugdevuurtje voor mijn deur. Ik hoop dat mensen van de laatste keer eindelijk hebben onthouden dat ik daar gewoon een emmer water overheen flikker. Ik ben er echt helemaal klaar mee.
quote:Op zondag 1 januari 2023 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Weet je zeker dat de schroeiplekken van het vuurwerk kwamen en niet je eigen zuurgraad?
Ik zie em al steeds boos naar buiten stommelen met een emmertje water. Vuisje gebald. Hij tegen de rest vd wereld.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Weet je zeker dat de schroeiplekken van het vuurwerk kwamen en niet je eigen zuurgraad?
Nou, er zijn toch buitengewoon weinig vuurwerkslachtoffers. Het slaat echt helemaal nergens op die onzin die je hoort. Hoe veel mensen melden zich anderzijds dagelijks met brandwonden, of ongevallen, door paardrijden of fietsen, of noem iets willekeurigs.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
volgens mij wordt bij elke jaarwisseling gemeld dat het weer een horrornacht was (op jaarwisseling 2020/2021 na) dus het is mij niet meer helder wat de waarde van dat woord nog is
Als ik zo de live blogs zag kreeg ik de indruk dat het geen pro corona ellende O&N was. Nog steeds teveel ellende, maar relatief 'rustig'?
Euuh.... er is al een verbod op illegaal vuurwerk, maar dat wordt ook niet echt sterk gehandhaafd. Ja ik weet wel dat het te lastig is om onderscheid te maken tussen legaal/illegaal vuurwerk. maar het is niet zo dat er nu niets verboden is natuurlijk.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Je hebt een verbod nodig om te kunnen handhaven.
Ok boomer.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu nog een verbod op al het vuurwerk.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Euuh.... er is al een verbod op illegaal vuurwerk, maar dat wordt ook niet echt sterk gehandhaafd. Ja ik weet wel dat het te lastig is om onderscheid te maken tussen legaal/illegaal vuurwerk. maar het is niet zo dat er nu niets verboden is natuurlijk.
Ja prima, maar ik zie nogal wat uitdagingen bij de handhaving daarvan.quote:
quote:Man die afgestoken vuurwerk in achterbak legt om op te ruimen, zet eigen auto in lichterlaaie in Hilversum
Eeeeuh....dat boeit mij niet.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben heel boos vanwege deze post van jou. Grrr.
Tevreden?
He..... ik mis alleen nog het volk dat vuurwerk naar hulpverleners gooit.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wel goed controleren of het niet nog smeult he![]()
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20230101_41663931
[..]
[ afbeelding ]
Ach nee johquote:Op zondag 1 januari 2023 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft de overheid hier wel respect voor ons?
Merk er vrij weinig van met alle crisis' en gepush van eigen levensovertuigingen op anderen. Leven en laten leven is ver te zoeken en als iemand iets leuk vind dan wil een ander dat graag verbieden. Gewoon, omdat de ander precies zo moet leven als 'ik'.
Daarom hebben we schijt.
Ja dat zien we in het Midden-Oosten ookquote:Op zondag 1 januari 2023 11:37 schreef Akkerdjie het volgende:
En de jaarlijkse berichten over dat alcohol 10x zoveel slachtoffers dan vuurwerk op de eerste hulp laat belanden waren er gister ook alweer. Weg met die alcohol! Dan worden mensen misschien eens verstandige wezens.
Hier in Fryslan:quote:Op zondag 1 januari 2023 11:34 schreef tja77 het volgende:
Niet veel aan de hand dus.quote:Voor de Friese ziekenhuizen en dokterswacht was de jaarwisseling vergelijkbaar met een drukke zaterdagnacht, de brandweer had de handen vol aan kleine branden.
Ik was gistermiddag en vroeg in de avond in Nijmegen, een van de gemeenten waar een vuurwerkverbod gold.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja prima, maar ik zie nogal wat uitdagingen bij de handhaving daarvan.
quote:Op zondag 1 januari 2023 09:50 schreef Haags het volgende:
vuurwerk vanaf de Erasmusbrug was ook prachtig.
Is er al slachtofferhulp ingeschakeld voor dit soort gevulde koeken?quote:"Wij waren heel erg geschokt", zegt een ooggetuige. "Dit is heel laf en niet oké. Ik vind dat zoiets niet moet kunnen in onze maatschappij vooral niet in Rotterdam."
Ja, dat klopt tussen Tilburg en Breda.quote:Op zondag 1 januari 2023 10:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ligt dat tegen Tilburg aan want hier was het ook zo'n feest. Echt enorme knallen.
Weinig rellen tijdens het WK in Qatar iddquote:Op zondag 1 januari 2023 13:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat zien we in het Midden-Oosten ook
Aub ook weg met auto's. Weet je wel hoeveel ongelukken daar mee gebeuren! Ook de herrie die gestopt wordt en het is beter voor het milieu. Ik zie alleen maar winst.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:37 schreef Akkerdjie het volgende:
En de jaarlijkse berichten over dat alcohol 10x zoveel slachtoffers dan vuurwerk op de eerste hulp laat belanden waren er gister ook alweer. Weg met die alcohol! Dan worden mensen misschien eens verstandige wezens.
Brulsquote:Op zondag 1 januari 2023 14:53 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
We hebben een reactie van deze vadsige oliebol
Dat is idd wel weer zo.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:37 schreef Evertjan het volgende:
Ben wel een voorstander van vuurwerkvrije zones rond verpleeghuizen
[..]
Weinig rellen tijdens het WK in Qatar idd
Maar de vuurwerkliefhebbers gaan door deze vadsige oliebol wel aan het kortste eind trekken met zijn meerjarenplan. Want je kunt op je vingers natellen dat het een uitsterfbeleid gaat worden en als je dat naast de effectiviteit van het rookbeleid gaat leggen wordt dat met vuurwerk nog veel makkelijker.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:53 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
De dringend noodzakelijke verboden zijn toch al te laat voor de normale niet-gelovige mensen.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar de vuurwerkliefhebbers gaan door deze vadsige oliebol wel aan het kortste eind trekken met zijn meerjarenplan. Want je kunt op je vingers natellen dat het een uitsterfbeleid gaat worden en als je dat naast de effectiviteit van het rookbeleid gaat leggen wordt dat met vuurwerk nog veel makkelijker.
Niet dat ik de complotwappie wil uithangen maar die teksten lagen al op 28 december klaar.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het zou verboden moeten worden!quote:Op zondag 1 januari 2023 15:29 schreef Akathisia het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)use_in_cremer_plein/
Kijk dit danEven een vat benzine opblazen in een woonwijk.
"Ik kon het verbod in mijn eigen stad al niet handhaven, dus dan moeten we maar een landelijk verbod". Goeie logica.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:53 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dikke Huub is niet goed snik maar dat was al langer bekend. Ook ten tijde van Corona heeft hij hele enge dingen geroepen.quote:Op zondag 1 januari 2023 16:11 schreef Raw85 het volgende:
Geen idee wat Bruls heeft gezegd maar ik ben het hoe dan ook ineens met hem
Tyfushard neerknuppelen, arresteren en opsluiten. Dit is geen uit de hand gelopen rel meer als ik het zo lees, maar gewoon een vooropgezet plan om de politie aan te vallen.quote:Op zondag 1 januari 2023 16:49 schreef Kiwi7 het volgende:
https://www.nu.nl/jaarwis(...)in-s-gravendeel.html
Dat er überhaupt nog mensen agent willen worden.
Ik word er doodmoe van.quote:Op zondag 1 januari 2023 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Boel zure mensen zeg in Nederland.
Dit wordt vanaf april tot en met september naar het buitenland maat. Dat verbod lijkt wel een zekerheidje komend jaar.quote:
Dat zie ik de hele week al gebeuren, alles met oud en nieuw moet negatief, niet alleen het vuurwerk maar bijvoorbeeld ook over de oudjaarsstunt met de TOP2000 letters.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Nu.nl is ook weer lekker sturend bezig, vergelijk de berichtgeving maar eens met dat van de nos
Ik heb net een week zitten wachten op de blauwpetten ivm het bestellen van viscolont, ik hou mijn leven even drie maand vuurwerkvrij voordat ik weer plannen ga maken voor O&Nquote:Op zondag 1 januari 2023 17:44 schreef Haags het volgende:
[..]
Dit wordt vanaf april tot en met september naar het buitenland maat. Dat verbod lijkt wel een zekerheidje komend jaar.
Viel me al op ja, meteen aansturen op een vuurwerkverbod voor volgend jaar.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Nu.nl is ook weer lekker sturend bezig, vergelijk de berichtgeving maar eens met dat van de nos
Inderdaad. Miljoenen mensen hebben oud en nieuw gevierd en vuurwerk afgestoken, eigenlijk is het aantal incidenten best laag.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:45 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat zie ik de hele week al gebeuren, alles met oud en nieuw moet negatief, niet alleen het vuurwerk maar bijvoorbeeld ook over de oudjaarsstunt met de TOP2000 letters.
Gezien zijn fysieke gesteldheid denk ik niet dat Bruls ooit dat meerjarenplan gaat meemaken...quote:Op zondag 1 januari 2023 14:53 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Hoezo gaan we meteen uit het Schengen verdrag? Als er een vuurwerkverbod komt valt er niet tegen op te controleren dat weten ze zelf ook wel. Dus het word een verbod voor de bühne en ieder jaar staat de politie voor lul omdat het niet te handhaven is. Dan hebben we het nog niet een over F1 vuurwerk waar ze niks aan kunnen doen (op 1 eigenwijze user op dit forum na dan).quote:Op zondag 1 januari 2023 17:44 schreef Haags het volgende:
[..]
Dit wordt vanaf april tot en met september naar het buitenland maat. Dat verbod lijkt wel een zekerheidje komend jaar.
Dan heb je hem niet goed getraind/opgevoedquote:Op zaterdag 31 december 2022 23:38 schreef DonDruiper het volgende:
Optyfen met dat kutvuurwerk.
Mijn hond zit nu onder de tafel bevend z'n eigen staart op te vreten.
Arm beest.
Klopt dat zou veel beter zijn. Maar zo denken de meeste mensen niet. Als we het verbieden is het probleem er niet meer denken ze. Hier heb ik bijvoorbeeld al zo veel prof vuurwerk de lucht in zien gaan dat het Nationaal aftel moment er jaloers op zou zijn. Zeker omdat al die shows niet door gingen.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Liever zie ik dat ze tijd en energie steken in het geven van voorlichting over hoe veilig vuurwerk af te steken, verplicht een bril erbij aanschaffen enz.
Dat is wel de modus operandi van de hedendaagse politiek ja, alles verbieden als 'oplossing'.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:44 schreef Haags het volgende:
[..]
Die mensen zijn gewoon geradicaliseerd in hun gedachtegoed. Zo keihard tegen iets zijn dat het gewoon allemaal weg moet tegen elke prijs. Niet eens serieus te nemen nog, heb ook smakelijk gelachen om sommige reacties hier.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt dat zou veel beter zijn. Maar zo denken de meeste mensen niet. Als we het verbieden is het probleem er niet meer denken ze. Hier heb ik bijvoorbeeld al zo veel prof vuurwerk de lucht in zien gaan dat het Nationaal aftel moment er jaloers op zou zijn. Zeker omdat al die shows niet door gingen.
Het enige wat je er mee op schiet is dat iedereen die er wel fatsoenlijk mee om gaat niets meer hebben, terwijl het illegale spul nog altijd overlast blijft geven. Maar ja, populisme verkoopt.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoezo gaan we meteen uit het Schengen verdrag? Als er een vuurwerkverbod komt valt er niet tegen op te controleren dat weten ze zelf ook wel. Dus het word een verbod voor de bühne en ieder jaar staat de politie voor lul omdat het niet te handhaven is. Dan hebben we het nog niet een over F1 vuurwerk waar ze niks aan kunnen doen (op 1 eigenwijze user op dit forum na dan).
Nu is al een tijdje geleden een dubieuze weg in geslagen idd.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Ben jij voorstander van een algeheel alcoholverbod?quote:Op zondag 1 januari 2023 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien is allebei een probleem? OhNeEDAtiStEinGeWikKelD!'NkWijLkWiJlKwiJl!!
De natte droom van de woke/policor/milieugekkies/zurejankmuilen.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:01 schreef MissionPhailed het volgende:
In diverse steden is de jaarwisseling onrustig verlopen waarbij hulpverleners werden belaagd. Onacceptabel, maar ik vrees dat lokale onrust vrijwel onvermijdelijk is met feesten op zeer grote (landelijke) schaal. Vuurwerk is hierbij geen prominent aanjager. Je ziet het bijvoorbeeld soms ook bij grote voetbalevenementen of demonstraties.
Een oplossing om de jaarwisseling geheel rustig te laten verlopen is met z'n allen in een kringetje binnenshuis te zitten en klokslag 12 uur proosten met een kopje groene thee en dan binnen een halfuur onder de wol.
Vooruitschrijdend inzicht op het gebied van gezondheid en milieu is heel goed, maar 'we' moeten er ook weer geen volkomen rubbertegelmaatschappij van maken. Ik ben ook maar een gek op het internet maar ik zou zeggen; laat de vuurwerkregels zoals het momenteel is maar verhoog tegelijkertijd de pakkans bij geweld tegen hulpverleners. Méér blauw op straat dus!
quote:Op zondag 1 januari 2023 18:22 schreef RipCity het volgende:
Coalitie verdeeld over vuurwerk na jaarwisseling: 'Tuig laat zich niet tegenhouden door verboden’
https://www.ad.nl/politie(...)-verboden~a4da2b62e/
Oh? Bron?quote:Daarnaast heeft ook vuurwerk dat nu nog steeds afgestoken mocht worden veel slachtoffers gemaakt.”
Vind jij herrie maken normaal? Ik weet niet of jij het weet, maar normale mensen krijgen daarvan PTSS.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Het is net als zwarte piet, of zoals laast omschreven mbt het polarisatie onderzoek dat een stel schreeuwers een onevenredig groot aandeel van de aandacht krijgt.
Je hebt hier weer een klein deel van de bevolking wat zich niet kan gedragen en dit krijgt alle aandacht.
Vervolgens lezen we alleen dit in de media.
Dat de bulk zich gewoon normaal gedraagt, s avonds met de buren wat vuurwerk afsteekt is schijnbaar niet interessant.
Ik woon 10 minuten rijden van de Belgische grens. Vorige jaar met het vuurwerkverbod ging hier ietsjes minder de lucht in dan de normale jaren (dit jaar was gewoon echt extreem). Dus het valt gewoon niet te handhaven. Dan lees ik wel dingen als grenscontroles maar als ze hier bij Hazeldonk een controle houden staat het vast tot aan Antwerpen. Mensen die niet aan de grens wonen hebben amper een idee hoeveel grensverkeer er is in Nederland. Je zag het al bij Arnhem 29 december met hun controle 1 grote file en ze moest uiteindelijk stoppen omdat er 3 auto's op elkaar geklapt waren. Dus ze creëren zelf nog is een gevaarlijke verkeerssituatie. Vervolgens is door jaren lang VVD beleid het politie corps nog is te klein omdat niemand er wilt werken dus hoe ze het willen handhaven geen idee. Genoeg andere zaken die gewoon op de plank blijven liggen omdat er geen mankracht voor is. Dus ik wens ze veel succes met het verbod.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige wat je er mee op schiet is dat iedereen die er wel fatsoenlijk mee om gaat niets meer hebben, terwijl het illegale spul nog altijd overlast blijft geven. Maar ja, populisme verkoopt.
Blij dat zij niet door domme roepers laten beïnvloeden en gewoon snappen dat dit niets met Nederlands vuurwerk te maken heeft.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:22 schreef RipCity het volgende:
Coalitie verdeeld over vuurwerk na jaarwisseling: 'Tuig laat zich niet tegenhouden door verboden’
Nietquote:
Nederlands, niet Nederlands, totaal niet relevant, de overlast ervan is er gewoon en van mij mag het afgelopen zijn maar doe het dan gewoon goed en niet dit halfzachte gedoe, dat werkt totaal niet. Verbied het totaal of verbied het niet maar de huidige manier slaat nergens opquote:Op zondag 1 januari 2023 18:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Blij dat zij niet door domme roepers laten beïnvloeden en gewoon snappen dat dit niets met Nederlands vuurwerk te maken heeft.
Met een verbod op vuurwerk zorg je ervoor dat alles wat nu wel legaal, mooi en leuk is kapot gaat, terwijl alles wat overlast heeft, handen opblaast en scholen opblaast gewoon nog rustig geïmporteerd wordt als vanouds. En misschien zelfs erger.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederlands, niet Nederlands, totaal niet relevant, de overlast ervan is er gewoon en van mij mag het afgelopen zijn maar doe het dan gewoon goed en niet dit halfzachte gedoe, dat werkt totaal niet. Verbied het totaal of verbied het niet maar de huidige manier slaat nergens op
Goh, D66 schiet meteen weer in de 'verbieden'-stuip. Wie had dat verwacht...quote:Op zondag 1 januari 2023 18:22 schreef RipCity het volgende:
Ik niet. We kunnen er wel anders een verstandiger mee om leren gaan. Nu is alcohol drinken iets wat standaard is en als je niet drinkt krijg je al snel de waarom vraag. Dat is voor zoiets verslavends of schadelijks bijzonder. Wat is jouw idee erbij?quote:Op zondag 1 januari 2023 18:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ben jij voorstander van een algeheel alcoholverbod?
De vuurwerkliefhebbers hebben niet als motto leven en laten leven. Zij leven en iedere andersdenkende moet de herrie die er met vuurwerk wordt gemaakt maar toestaan en voor lief nemen.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:13 schreef ISVV het volgende:
Ik heb meerdere huisdieren die doodsbang zijn voor vuurwerk, wat mij betreft organiseert iedere gemeente wat en klaar. Echter ben ik de betutteling in Nederland helemaal beu. Ik zie ook hoeveel plezier mensen van dat vuurwerk hebben, laat ze toch. Dat het me zelf dan ff slecht uitkomt is dan pech. Stoor me wel aan vuurwerk dat al ruim voor de 31e afgestoken wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |