abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 januari 2023 @ 17:50:53 #176
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_207378839
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:45 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Dat zie ik de hele week al gebeuren, alles met oud en nieuw moet negatief, niet alleen het vuurwerk maar bijvoorbeeld ook over de oudjaarsstunt met de TOP2000 letters.
Inderdaad. Miljoenen mensen hebben oud en nieuw gevierd en vuurwerk afgestoken, eigenlijk is het aantal incidenten best laag.

Liever zie ik dat ze tijd en energie steken in het geven van voorlichting over hoe veilig vuurwerk af te steken, verplicht een bril erbij aanschaffen enz.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 1 januari 2023 @ 18:00:49 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 1 januari 2023 @ 18:01:12 #178
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_207378969
In diverse steden is de jaarwisseling onrustig verlopen waarbij hulpverleners werden belaagd. Onacceptabel, maar ik vrees dat lokale onrust vrijwel onvermijdelijk is met feesten op zeer grote (landelijke) schaal. Vuurwerk is hierbij geen prominent aanjager. Je ziet het bijvoorbeeld soms ook bij grote voetbalevenementen of demonstraties.

Een oplossing om de jaarwisseling geheel rustig te laten verlopen is met z'n allen in een kringetje binnenshuis te zitten en klokslag 12 uur proosten met een kopje groene thee en dan binnen een halfuur onder de wol.

Vooruitschrijdend inzicht op het gebied van gezondheid en milieu is heel goed, maar 'we' moeten er ook weer geen volkomen rubbertegelmaatschappij van maken. Ik ben ook maar een gek op het internet maar ik zou zeggen; laat de vuurwerkregels zoals het momenteel is maar verhoog tegelijkertijd de pakkans bij geweld tegen hulpverleners. Méér blauw op straat dus!
pi_207379063
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:44 schreef Haags het volgende:

[..]
Dit wordt vanaf april tot en met september naar het buitenland maat. Dat verbod lijkt wel een zekerheidje komend jaar.
Hoezo gaan we meteen uit het Schengen verdrag? Als er een vuurwerkverbod komt valt er niet tegen op te controleren dat weten ze zelf ook wel. Dus het word een verbod voor de bühne en ieder jaar staat de politie voor lul omdat het niet te handhaven is. Dan hebben we het nog niet een over F1 vuurwerk waar ze niks aan kunnen doen (op 1 eigenwijze user op dit forum na dan).
pi_207379103
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 23:38 schreef DonDruiper het volgende:
Optyfen met dat kutvuurwerk.

Mijn hond zit nu onder de tafel bevend z'n eigen staart op te vreten.

Arm beest.
Dan heb je hem niet goed getraind/opgevoed
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_207379118
Als spuit 11 er overheen, het aanvallen van de hulpdiensten met vuurwerk is ook onacceptabel. Zeker omdat ze ook melden dat het gaat om zwaar vuurwerk, dat spul is sowieso al verboden. Betekent niet dat er geen ongelukken of incidenten gebeuren met het legale vuurwerk, maar het is naief om te denken dat er geen incidenten zijn met een vuurwerkverbod.
Wellicht hebben ze gedacht dat tijdens de corona periode het rustiger was, maar dat was in mijn ogen vooral omdat men bang was elkaar op te zoeken. Wanneer men wel elkaar opzocht was het in kleinere groepen.

Om het geweld aan te pakken is iets anders nodig dan het kijken naar vuurwerk, het gaat om een mentaliteitsprobleem.
pi_207379143
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Liever zie ik dat ze tijd en energie steken in het geven van voorlichting over hoe veilig vuurwerk af te steken, verplicht een bril erbij aanschaffen enz.
Klopt dat zou veel beter zijn. Maar zo denken de meeste mensen niet. Als we het verbieden is het probleem er niet meer denken ze. Hier heb ik bijvoorbeeld al zo veel prof vuurwerk de lucht in zien gaan dat het Nationaal aftel moment er jaloers op zou zijn. Zeker omdat al die shows niet door gingen.
  zondag 1 januari 2023 @ 18:15:22 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207379191
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:44 schreef Haags het volgende:

[..]
Dit wordt vanaf april tot en met september naar het buitenland maat. Dat verbod lijkt wel een zekerheidje komend jaar.
Dat is wel de modus operandi van de hedendaagse politiek ja, alles verbieden als 'oplossing'.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 januari 2023 @ 18:18:55 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207379240
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt dat zou veel beter zijn. Maar zo denken de meeste mensen niet. Als we het verbieden is het probleem er niet meer denken ze. Hier heb ik bijvoorbeeld al zo veel prof vuurwerk de lucht in zien gaan dat het Nationaal aftel moment er jaloers op zou zijn. Zeker omdat al die shows niet door gingen.
Die mensen zijn gewoon geradicaliseerd in hun gedachtegoed. Zo keihard tegen iets zijn dat het gewoon allemaal weg moet tegen elke prijs. Niet eens serieus te nemen nog, heb ook smakelijk gelachen om sommige reacties hier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 januari 2023 @ 18:20:40 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207379265
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hoezo gaan we meteen uit het Schengen verdrag? Als er een vuurwerkverbod komt valt er niet tegen op te controleren dat weten ze zelf ook wel. Dus het word een verbod voor de bühne en ieder jaar staat de politie voor lul omdat het niet te handhaven is. Dan hebben we het nog niet een over F1 vuurwerk waar ze niks aan kunnen doen (op 1 eigenwijze user op dit forum na dan).
Het enige wat je er mee op schiet is dat iedereen die er wel fatsoenlijk mee om gaat niets meer hebben, terwijl het illegale spul nog altijd overlast blijft geven. Maar ja, populisme verkoopt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 1 januari 2023 @ 18:22:56 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207379292
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Nu.nl is ook weer lekker sturend bezig, vergelijk de berichtgeving maar eens met dat van de nos
Nu is al een tijdje geleden een dubieuze weg in geslagen idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207379293
Coalitie verdeeld over vuurwerk na jaarwisseling: 'Tuig laat zich niet tegenhouden door verboden’
https://www.ad.nl/politie(...)-verboden~a4da2b62e/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_207379321
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien is allebei een probleem? OhNeEDAtiStEinGeWikKelD!'NkWijLkWiJlKwiJl!!
Ben jij voorstander van een algeheel alcoholverbod?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zondag 1 januari 2023 @ 18:26:19 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207379350
quote:
6s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:01 schreef MissionPhailed het volgende:
In diverse steden is de jaarwisseling onrustig verlopen waarbij hulpverleners werden belaagd. Onacceptabel, maar ik vrees dat lokale onrust vrijwel onvermijdelijk is met feesten op zeer grote (landelijke) schaal. Vuurwerk is hierbij geen prominent aanjager. Je ziet het bijvoorbeeld soms ook bij grote voetbalevenementen of demonstraties.

Een oplossing om de jaarwisseling geheel rustig te laten verlopen is met z'n allen in een kringetje binnenshuis te zitten en klokslag 12 uur proosten met een kopje groene thee en dan binnen een halfuur onder de wol.

Vooruitschrijdend inzicht op het gebied van gezondheid en milieu is heel goed, maar 'we' moeten er ook weer geen volkomen rubbertegelmaatschappij van maken. Ik ben ook maar een gek op het internet maar ik zou zeggen; laat de vuurwerkregels zoals het momenteel is maar verhoog tegelijkertijd de pakkans bij geweld tegen hulpverleners. Méér blauw op straat dus!
De natte droom van de woke/policor/milieugekkies/zurejankmuilen.
1947-2016
  zondag 1 januari 2023 @ 18:27:57 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207379376
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:22 schreef RipCity het volgende:
Coalitie verdeeld over vuurwerk na jaarwisseling: 'Tuig laat zich niet tegenhouden door verboden’
quote:
Daarnaast heeft ook vuurwerk dat nu nog steeds afgestoken mocht worden veel slachtoffers gemaakt.”
Oh? Bron?
pi_207379460
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Het is net als zwarte piet, of zoals laast omschreven mbt het polarisatie onderzoek dat een stel schreeuwers een onevenredig groot aandeel van de aandacht krijgt.

Je hebt hier weer een klein deel van de bevolking wat zich niet kan gedragen en dit krijgt alle aandacht.

Vervolgens lezen we alleen dit in de media.

Dat de bulk zich gewoon normaal gedraagt, s avonds met de buren wat vuurwerk afsteekt is schijnbaar niet interessant.
Vind jij herrie maken normaal? Ik weet niet of jij het weet, maar normale mensen krijgen daarvan PTSS.
pi_207379480
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het enige wat je er mee op schiet is dat iedereen die er wel fatsoenlijk mee om gaat niets meer hebben, terwijl het illegale spul nog altijd overlast blijft geven. Maar ja, populisme verkoopt.
Ik woon 10 minuten rijden van de Belgische grens. Vorige jaar met het vuurwerkverbod ging hier ietsjes minder de lucht in dan de normale jaren (dit jaar was gewoon echt extreem). Dus het valt gewoon niet te handhaven. Dan lees ik wel dingen als grenscontroles maar als ze hier bij Hazeldonk een controle houden staat het vast tot aan Antwerpen. Mensen die niet aan de grens wonen hebben amper een idee hoeveel grensverkeer er is in Nederland. Je zag het al bij Arnhem 29 december met hun controle 1 grote file en ze moest uiteindelijk stoppen omdat er 3 auto's op elkaar geklapt waren. Dus ze creëren zelf nog is een gevaarlijke verkeerssituatie. Vervolgens is door jaren lang VVD beleid het politie corps nog is te klein omdat niemand er wilt werken dus hoe ze het willen handhaven geen idee. Genoeg andere zaken die gewoon op de plank blijven liggen omdat er geen mankracht voor is. Dus ik wens ze veel succes met het verbod.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 januari 2023 @ 18:37:24 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207379547
quote:
Blij dat zij niet door domme roepers laten beïnvloeden en gewoon snappen dat dit niets met Nederlands vuurwerk te maken heeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 1 januari 2023 @ 18:44:07 #194
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207379667
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Oh? Bron?
Niet

Is gewoon voor de beeldvorming.
Lobby lobbylobby. Nu hebben ze de kans.
1947-2016
pi_207379771
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Blij dat zij niet door domme roepers laten beïnvloeden en gewoon snappen dat dit niets met Nederlands vuurwerk te maken heeft.
Nederlands, niet Nederlands, totaal niet relevant, de overlast ervan is er gewoon en van mij mag het afgelopen zijn maar doe het dan gewoon goed en niet dit halfzachte gedoe, dat werkt totaal niet. Verbied het totaal of verbied het niet maar de huidige manier slaat nergens op
pi_207380144
Ik heb meerdere huisdieren die doodsbang zijn voor vuurwerk, wat mij betreft organiseert iedere gemeente wat en klaar. Echter ben ik de betutteling in Nederland helemaal beu. Ik zie ook hoeveel plezier mensen van dat vuurwerk hebben, laat ze toch. Dat het me zelf dan ff slecht uitkomt is dan pech. Stoor me wel aan vuurwerk dat al ruim voor de 31e afgestoken wordt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 januari 2023 @ 19:16:58 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207380206
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nederlands, niet Nederlands, totaal niet relevant, de overlast ervan is er gewoon en van mij mag het afgelopen zijn maar doe het dan gewoon goed en niet dit halfzachte gedoe, dat werkt totaal niet. Verbied het totaal of verbied het niet maar de huidige manier slaat nergens op
Met een verbod op vuurwerk zorg je ervoor dat alles wat nu wel legaal, mooi en leuk is kapot gaat, terwijl alles wat overlast heeft, handen opblaast en scholen opblaast gewoon nog rustig geïmporteerd wordt als vanouds. En misschien zelfs erger.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207380284
quote:
Goh, D66 schiet meteen weer in de 'verbieden'-stuip. Wie had dat verwacht...
pi_207380463
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:24 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Ben jij voorstander van een algeheel alcoholverbod?
Ik niet. We kunnen er wel anders een verstandiger mee om leren gaan. Nu is alcohol drinken iets wat standaard is en als je niet drinkt krijg je al snel de waarom vraag. Dat is voor zoiets verslavends of schadelijks bijzonder. Wat is jouw idee erbij?
pi_207380473
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:13 schreef ISVV het volgende:
Ik heb meerdere huisdieren die doodsbang zijn voor vuurwerk, wat mij betreft organiseert iedere gemeente wat en klaar. Echter ben ik de betutteling in Nederland helemaal beu. Ik zie ook hoeveel plezier mensen van dat vuurwerk hebben, laat ze toch. Dat het me zelf dan ff slecht uitkomt is dan pech. Stoor me wel aan vuurwerk dat al ruim voor de 31e afgestoken wordt.
De vuurwerkliefhebbers hebben niet als motto leven en laten leven. Zij leven en iedere andersdenkende moet de herrie die er met vuurwerk wordt gemaakt maar toestaan en voor lief nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')