Misschien is allebei een probleem? OhNeEDAtiStEinGeWikKelD!'NkWijLkWiJlKwiJl!!quote:Op zondag 1 januari 2023 11:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar VuUrWeRk PrObLeEm!!!¡¡!!¡!!!¡¡¡! ungabunga
quote:Op zondag 1 januari 2023 12:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gemiddelde vuurwerkvader…
Hou toch een keer op met je mensen in hokjes duwen.
Nog even blijven mopperen en klagen en jij zit heel dicht tegen de gemiddelde oude generaliserende zeurpiet.
Jij ook de beste wensen.
Jij zal vast goed contact met de buren hebben.quote:Op zondag 1 januari 2023 07:35 schreef Lurf het volgende:
Dat siervuurwerk mag ook wel weg, ik kreeg pijn aan mijn oren van het geknal terwijl ik gewoon binnen zat. Straks eens kijken hoeveel schroeiplekken er dit keer weer op de auto zitten. Het was onverantwoord om hier vuurwerk af te steken (smalle straat, harde wind). Alles vloog tegen auto’s en huizen aan. Maar de echte “liefhebber” laat zich natuurlijk niet tegenhouden door schade aan andermans eigendommen. Gelukkig deze keer geen vreugdevuurtje voor mijn deur. Ik hoop dat mensen van de laatste keer eindelijk hebben onthouden dat ik daar gewoon een emmer water overheen flikker. Ik ben er echt helemaal klaar mee.
Je hebt een verbod nodig om te kunnen handhaven.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je moet alleen dingen verbieden als je het ook kan en wil handhaven. Beide zie ik niet gebeuren.
Ik onthoud mij van die carbon footprint, dus helaas voor jequote:Op zondag 1 januari 2023 11:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik mis nog de “ja maar ijspret! Ja maar alcohol!” en je zit heel dicht tegen zo’n gemiddelde vuurwerkvader.
Weet je zeker dat de schroeiplekken van het vuurwerk kwamen en niet je eigen zuurgraad?quote:Op zondag 1 januari 2023 07:35 schreef Lurf het volgende:
Dat siervuurwerk mag ook wel weg, ik kreeg pijn aan mijn oren van het geknal terwijl ik gewoon binnen zat. Straks eens kijken hoeveel schroeiplekken er dit keer weer op de auto zitten. Het was onverantwoord om hier vuurwerk af te steken (smalle straat, harde wind). Alles vloog tegen auto’s en huizen aan. Maar de echte “liefhebber” laat zich natuurlijk niet tegenhouden door schade aan andermans eigendommen. Gelukkig deze keer geen vreugdevuurtje voor mijn deur. Ik hoop dat mensen van de laatste keer eindelijk hebben onthouden dat ik daar gewoon een emmer water overheen flikker. Ik ben er echt helemaal klaar mee.
quote:Op zondag 1 januari 2023 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Weet je zeker dat de schroeiplekken van het vuurwerk kwamen en niet je eigen zuurgraad?
Ik zie em al steeds boos naar buiten stommelen met een emmertje water. Vuisje gebald. Hij tegen de rest vd wereld.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Weet je zeker dat de schroeiplekken van het vuurwerk kwamen en niet je eigen zuurgraad?
Nou, er zijn toch buitengewoon weinig vuurwerkslachtoffers. Het slaat echt helemaal nergens op die onzin die je hoort. Hoe veel mensen melden zich anderzijds dagelijks met brandwonden, of ongevallen, door paardrijden of fietsen, of noem iets willekeurigs.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
volgens mij wordt bij elke jaarwisseling gemeld dat het weer een horrornacht was (op jaarwisseling 2020/2021 na) dus het is mij niet meer helder wat de waarde van dat woord nog is
Als ik zo de live blogs zag kreeg ik de indruk dat het geen pro corona ellende O&N was. Nog steeds teveel ellende, maar relatief 'rustig'?
Euuh.... er is al een verbod op illegaal vuurwerk, maar dat wordt ook niet echt sterk gehandhaafd. Ja ik weet wel dat het te lastig is om onderscheid te maken tussen legaal/illegaal vuurwerk. maar het is niet zo dat er nu niets verboden is natuurlijk.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Je hebt een verbod nodig om te kunnen handhaven.
Ok boomer.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik mis nog de “ja maar ijspret! Ja maar alcohol!” en je zit heel dicht tegen zo’n gemiddelde vuurwerkvader.
Nu nog een verbod op al het vuurwerk.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Euuh.... er is al een verbod op illegaal vuurwerk, maar dat wordt ook niet echt sterk gehandhaafd. Ja ik weet wel dat het te lastig is om onderscheid te maken tussen legaal/illegaal vuurwerk. maar het is niet zo dat er nu niets verboden is natuurlijk.
Ja prima, maar ik zie nogal wat uitdagingen bij de handhaving daarvan.quote:
quote:Man die afgestoken vuurwerk in achterbak legt om op te ruimen, zet eigen auto in lichterlaaie in Hilversum
Eeeeuh....dat boeit mij niet.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben heel boos vanwege deze post van jou. Grrr.
Tevreden?
He..... ik mis alleen nog het volk dat vuurwerk naar hulpverleners gooit.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wel goed controleren of het niet nog smeult he![]()
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20230101_41663931
[..]
[ afbeelding ]
Ach nee johquote:Op zondag 1 januari 2023 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft de overheid hier wel respect voor ons?
Merk er vrij weinig van met alle crisis' en gepush van eigen levensovertuigingen op anderen. Leven en laten leven is ver te zoeken en als iemand iets leuk vind dan wil een ander dat graag verbieden. Gewoon, omdat de ander precies zo moet leven als 'ik'.
Daarom hebben we schijt.
Ja dat zien we in het Midden-Oosten ookquote:Op zondag 1 januari 2023 11:37 schreef Akkerdjie het volgende:
En de jaarlijkse berichten over dat alcohol 10x zoveel slachtoffers dan vuurwerk op de eerste hulp laat belanden waren er gister ook alweer. Weg met die alcohol! Dan worden mensen misschien eens verstandige wezens.
Hier in Fryslan:quote:Op zondag 1 januari 2023 11:34 schreef tja77 het volgende:
Ongeveer net zo druk als voor Corona toch?
Dan zullen ze dus nog steeds aansturen op een algeheel verbod. Het verbieden van knalvuurwerk, vuurpijlen en singleshots heeft niks uitgehaald.
Ik las al termen als “horrornacht” in de ziekenhuizen en “terug bij af”.
Dat verbod gaat er komen, niet dat het wat uithaalt want handhaven doen we toch niet.
Niet veel aan de hand dus.quote:Voor de Friese ziekenhuizen en dokterswacht was de jaarwisseling vergelijkbaar met een drukke zaterdagnacht, de brandweer had de handen vol aan kleine branden.
Ik was gistermiddag en vroeg in de avond in Nijmegen, een van de gemeenten waar een vuurwerkverbod gold.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja prima, maar ik zie nogal wat uitdagingen bij de handhaving daarvan.
quote:Op zondag 1 januari 2023 09:50 schreef Haags het volgende:
vuurwerk vanaf de Erasmusbrug was ook prachtig.
Is er al slachtofferhulp ingeschakeld voor dit soort gevulde koeken?quote:"Wij waren heel erg geschokt", zegt een ooggetuige. "Dit is heel laf en niet oké. Ik vind dat zoiets niet moet kunnen in onze maatschappij vooral niet in Rotterdam."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |