Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!
Wat een sadness dat hij zich hiermee bezighoudt.quote:
Nog maar een paar jaar geleden had Musk het imago van een visionair die zijn leven in dienst stelde van grootse dromen over de toekomst van de mensheid.quote:Op woensdag 28 december 2022 22:25 schreef YStec het volgende:
[..]
Wat een sadness dat hij zich hiermee bezighoudt..
Dat is Twitter 1.0quote:Op woensdag 28 december 2022 22:25 schreef YStec het volgende:
[..]
Deze had-ie ervoor gepost:
[ twitter ]
Dat derde icoontje op de rechterbeen...
Nu niet meer dan? Hij is al jaren koning meme op Twitterquote:Op woensdag 28 december 2022 22:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nog maar een paar jaar geleden had Musk het imago van een visionair die zijn leven in dienst stelde van grootse dromen over de toekomst van de mensheid.
als hij echt slim is geeft hij Rian Johnson en Netflix de schuld voor het uitbrengen van de film Glass Onion. misschien nog een procesje richting Edward Norton?quote:Op woensdag 28 december 2022 22:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nog maar een paar jaar geleden had Musk het imago van een visionair die zijn leven in dienst stelde van grootse dromen over de toekomst van de mensheid.
Want?quote:Op donderdag 29 december 2022 07:54 schreef Sabata het volgende:
[..]
als hij echt slim is geeft hij Rian Johnson en Netflix de schuld voor het uitbrengen van de film Glass Onion. misschien nog een procesje richting Edward Norton?
even in spoiler tags omdat we niet voor ieder alles moeten verklappenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
quote:Op donderdag 29 december 2022 08:43 schreef Sabata het volgende:
[..]
even in spoiler tags omdat we niet voor ieder alles moeten verklappenVergezochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wind extinguishes a candle and energizes fire
Naast dar het bizar is dat de ceo van een groot bedrijf dit doet, viel het me ook op dat de likes en reply counters niet meer werken. Dacht eerst dat hij de ratio niet leuk zou vinden, maar er zijn meer OPs die dat hebben. Toch rokende servers.quote:Op woensdag 28 december 2022 22:25 schreef YStec het volgende:
[..]
[ twitter ]
welkom in de digitale eeuwquote:Op donderdag 29 december 2022 10:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Naast dar het bizar is dat de ceo van een groot bedrijf dit doet, viel het me ook op dat de likes en reply counters niet meer werken. Dacht eerst dat hij de ratio niet leuk zou vinden, maar er zijn meer OPs die dat hebben. Toch rokende servers.
Rijke fantasie inderdaad. De realiteit is nou eenmaal dat het 'grote visionair die alles op eigen kracht doet'-sprookje vooral uit Hollywood afkomstig is en wat minder uit de realiteit. Natuurlijk heb je als individu altijd een bijdrage te leveren en als je geld hebt, dan kun je nog veel meer invloed uitoefenen, maar het leven hangt nou eenmaal ook aan elkaar van toevalligheden. Je ziet ook dat de puissant rijke techondernemers veelal niet zo goed weten wat ze met hun geld moeten en vooral de dromen uit de science fiction die ze hebben gelezen of gekeken proberen te verwezenlijken.quote:
Dit ja.quote:Op woensdag 28 december 2022 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
Ah, dus vrij vertaald betekent dat dat het vanaf nu prima is om wetenschappers voor pedofielen te verslijten wanneer ze iets zeggen waarmee je onderbuik het simpelweg niet eens is. Anders zie ik niet zo snel wat er baanbrekend is aan het beleid, want dat hele "reasoned questioning" is niks nieuws.
Ik las laatst dat Tesla een winstmarge van zo'n $10.000 per verkochte auto heeft. Dat is ongekend in de autoindustrie, bedrijven als Toyota en Volkswagen zijn blij als ze een kwart daarvan redden. Op termijn is zo'n "Musk tax" ook niet houdbaar, zeker gezien de vele kwaliteitsissues waar Tesla mee kampt.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het financile succes van Musk is in mijn ogen ook juist ironisch genoeg behoorlijk gestoeld op die mythevorming. Laten we even kijken naar de P/E ratios in de automarkt:
[ afbeelding ]
Er bestaat een enorm, in mijn ogen vrij irrationeel, geloof in de potentie van Tesla, waardoor het bedrijf gigantisch veel waard is. Zoals ook al eerder in dit topic bleek gaan de traditionele autobouwers zich ook steeds serieuzer mengen in de EV markt en dan blijkt dat die toch ook wel forse slagkracht, kennis en kunde hebben waardoor de toekomst van Tesla er steeds minder rooskleurig uitziet.
Apple levert op veel vlakken ook gewoon echt een premium product en ditto service. Tesla doet dat niet, integendeel. Dat is nu ook wat ze in ieder geval op de Europese markten begint te nekken. Ze hadden dankzij het early adopter effect en de overheidsstimulans initieel een dominante positie in de EV markt, maar die zijn ze inmiddels kwijt. Ze bieden ook niet de kwaliteit van de Duitse automerken of het design van de Italiaanse sportmerken, niet de betaalbaarheid van de budgetlijnen van de grote merken, niet de fijnmazige dealernetwerken voor dienstverlening en ga zo maar door.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:45 schreef MoreDakka het volgende:
Apple leeft nog steeds van de Apple tax terwijl die rare vogel Jobs al jaren dood is.
Ik denk dat je tesla ook niet moet zien als autobouwer. De hele metric van waarde van aandelen is compleet fucked, Musk heeft daar in Amerika in ieder geval het meeste van geprofiteerd. En dat doe je niet door hetzelfde te zijn als de rest, natuurlijk.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Rijke fantasie inderdaad. De realiteit is nou eenmaal dat het 'grote visionair die alles op eigen kracht doet'-sprookje vooral uit Hollywood afkomstig is en wat minder uit de realiteit. Natuurlijk heb je als individu altijd een bijdrage te leveren en als je geld hebt, dan kun je nog veel meer invloed uitoefenen, maar het leven hangt nou eenmaal ook aan elkaar van toevalligheden. Je ziet ook dat de puissant rijke techondernemers veelal niet zo goed weten wat ze met hun geld moeten en vooral de dromen uit de science fiction die ze hebben gelezen of gekeken proberen te verwezenlijken.
Laten we wel wezen, je kunt niet meer de polymath zijn die overal alles vanaf weet, die z'n engineering team kan vertellen hoe ze auto's, raketten of software moeten bouwen, legal welke juridische strategien ze moeten voeren, finance hoe ze de financiering moeten regelen en ga zo maar door. Doet het leuk in Hollywood of op Netflix, heeft weinig met de realiteit van doen. De manier waarop Musk zich vergaloppeerd als het aankomt op radicaal de boel overhoop gooien met een Jip-en-Janneke begrip van het hoe en waarom van contentmoderatie maakt dat ook wel pijnlijk duidelijk.
Je ziet het hier ook met de verering van zo'n boy wonder hacker die wel even Twitter weer op de rit gaat zetten. Als je ook maar iets weet van grote, complexe softwaretrajecten dan kan je daar alleen maar hoofdschuddend om lachen.
Het financile succes van Musk is in mijn ogen ook juist ironisch genoeg behoorlijk gestoeld op die mythevorming. Laten we even kijken naar de P/E ratios in de automarkt:
[ afbeelding ]
Er bestaat een enorm, in mijn ogen vrij irrationeel, geloof in de potentie van Tesla, waardoor het bedrijf gigantisch veel waard is. Zoals ook al eerder in dit topic bleek gaan de traditionele autobouwers zich ook steeds serieuzer mengen in de EV markt en dan blijkt dat die toch ook wel forse slagkracht, kennis en kunde hebben waardoor de toekomst van Tesla er steeds minder rooskleurig uitziet.
ik zou eerder een apple-auto rijden dan een tesla denk ikquote:Op donderdag 29 december 2022 10:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Apple levert op veel vlakken ook gewoon echt een premium product en ditto service. Tesla doet dat niet, integendeel. Dat is nu ook wat ze in ieder geval op de Europese markten begint te nekken. Ze hadden dankzij het early adopter effect en de overheidsstimulans initieel een dominante positie in de EV markt, maar die zijn ze inmiddels kwijt. Ze bieden ook niet de kwaliteit van de Duitse automerken of het design van de Italiaanse sportmerken, niet de betaalbaarheid van de budgetlijnen van de grote merken, niet de fijnmazige dealernetwerken voor dienstverlening en ga zo maar door.
Forse winstmarges vereisen ook een verstoorde markt. In een markt met perfecte concurrentie is er effectief nul winst. Je ziet dat in markten die relatief moeilijk te penetreren zijn en waar techbedrijven een de facto monopolie of oligopolie hebben weten te realiseren. De automarkt is een stuk opener en hee veel bedrijven / merken hebben nou eenmaal een solide basis staan waar ze op voort kunnen borduren. De stap naar de EV markt is niet zo gigantisch dat alles wat die merken hebben opgebouwd overboord moet. Dat zie je dan ook terug aan de wijze waarop die nu heel rap de markt aan het overnemen zijn van partijen als Tesla.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las laatst dat Tesla een winstmarge van zo'n $10.000 per verkochte auto heeft. Dat is ongekend in de autoindustrie, bedrijven als Toyota en Volkswagen zijn blij als ze een kwart daarvan redden. Op termijn is zo'n "Musk tax" ook niet houdbaar, zeker gezien de vele kwaliteitsissues waar Tesla mee kampt.
De bouwkwaliteit van Tesla's is om te huilen, oprecht ddr lada niveau.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik zou eerder een apple-auto rijden dan een tesla denk ik
In welk opzicht is Twitter een niche volgens jou?quote:Op donderdag 29 december 2022 10:54 schreef aTypisch het volgende:
En nu springt hij door het geld van Tesla door naar Twitter, waar hij ook gewoon weer moet gaan lobbyen/werken met overheden. Het zelfde riedeltje, nieuwe niche.Of dat een succes wordt valt te bezien. Al is dat sowieso moeilijk te meten.
In het onderdeel social media platformen had Musk nog niks. Je mag het ook best een ander naampje geven, als je een betere term er voor hebt.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:01 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
In welk opzicht is Twitter een niche volgens jou?
ik ken een paar eigenaren, die vinden het fantastisch eigenlijk allemaalquote:Op donderdag 29 december 2022 11:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De bouwkwaliteit van Tesla's is om te huilen, oprecht ddr lada niveau.
Aha, niche voor Musk. Got it. Ik dacht dat je niche in het algemeen bedoelde. Want dan snap ik dat je dat zegt over SpaceX (ruimtevaart) en Tesla (EV), maar Twitter (social media) is al redelijk uitgekauwd.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
In het onderdeel social media platformen had Musk nog niks. Je mag het ook best een ander naampje geven, als je een betere term er voor hebt.
Ik heb al eerder betoogd in deze reeks dat dit absoluut niet van hetzelfde laken een pak is. Zaken als vergroening en verminderde afhankelijkheid van fossiele brandstoffen zijn dingen die veel overheden actief nastreven. Musk profiteerde enerzijds van het feit dat Nederland bijvoorbeeld geen of lage bijtelling hanteerde voor het leasen van EVs. Automakers bieden ook interessante relatief laaggeschoolde arbeidsplaatsen, dus men zag Teslafabrieken ook graag komen.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:54 schreef aTypisch het volgende:
En nu springt hij door het geld van Tesla door naar Twitter, waar hij ook gewoon weer moet gaan lobbyen/werken met overheden. Het zelfde riedeltje, nieuwe niche.Of dat een succes wordt valt te bezien. Al is dat sowieso moeilijk te meten.
Wat een onzin weer. Ten eerste is het geen niche, ten tweede moet hij niet samenwerken met overheden, hij moet zich gewoon houden aan reglementen. Er is amper sprake van samenwerking, laat staan lobbyen.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:54 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja, het idee is dus dat hij Twitter een nieuwe push gaat geven als betaalplatform. De markt 'openbreken' zoals bij EV en ruimtevaart.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:05 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Aha, niche voor Musk. Got it. Ik dacht dat je niche in het algemeen bedoelde. Want dan snap ik dat je dat zegt over SpaceX (ruimtevaart) en Tesla (EV), maar Twitter (social media) is al redelijk uitgekauwd.
oh okequote:Op donderdag 29 december 2022 11:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Ten eerste is het geen niche, ten tweede moet hij niet samenwerken met overheden, hij moet zich gewoon houden aan reglementen. Er is amper sprake van samenwerking, laat staan lobbyen.
Of het een succes is valt vrij makkelijk te meten lijkt me.
?.quote:
Gisteren stopte je met replyen, nu kom je niet verder dan dit.quote:
Ik snap heel goed dat Twitter een ander beest is dan raketjes en autootjes.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb al eerder betoogd in deze reeks dat dit absoluut niet van hetzelfde laken een pak is. Zaken als vergroening en verminderde afhankelijkheid van fossiele brandstoffen zijn dingen die veel overheden actief nastreven. Musk profiteerde enerzijds van het feit dat Nederland bijvoorbeeld geen of lage bijtelling hanteerde voor het leasen van EVs. Automakers bieden ook interessante relatief laaggeschoolde arbeidsplaatsen, dus men zag Teslafabrieken ook graag komen.
Kijk je daarentegen naar Twitter, dan vervullen die helemaal geen behoefte van Europese overheden bijvoorbeeld. Daarom zie je ook dat de GDPR-messen alweer flink geslepen werden. Er is Europa eerder veel aan gelegen om het Amerikaanse techbedrijven (die verder niet echt cruciale diensten leveren) zoveel mogelijk dwars te zitten in de hoop dat eigen bedrijven met bijbehorende werkgelegenheid het gat opvullen.
dat is de bedoelingquote:Op donderdag 29 december 2022 11:11 schreef YStec het volgende:
[..]
?.
Er is geen enkele CEO van een ander groot bedrijf dat dit soort fratsen uithaalt, voor zover ik weet. Het is financile zelfmoord om je zo politiek op te stellen, aangezien je hoe dan ook een grote groep tegen je krijgt - je wint er gewoon niets mee.
Of heb jij wel een voorbeeld van een CEO dat zich keer op keer op keer op keer op keer op deze manier gedraagt?
Ik doe mijn onderhoud allemaal zelfquote:Op donderdag 29 december 2022 11:05 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik ken een paar eigenaren, die vinden het fantastisch eigenlijk allemaal
als er geen errors of gebroken spul is zijn ze erg tevreden
ik heb liever een auto die ik gewoon naar de garage kan brengen waar elke beunhaas hem kan maken
ik ben het helemaal met je post eens, sterke puntenquote:Op donderdag 29 december 2022 11:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Gisteren stopte je met replyen, nu kom je niet verder dan dit.
oke
Je zou de vergelijking kunnen maken met Rupert Murdoch. Er zit vast ergens een politieke overtuiging, maar het is vooral een gigantische lading opportunisme.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:11 schreef YStec het volgende:
[..]
?.
Er is geen enkele CEO van een ander groot bedrijf dat dit soort fratsen uithaalt, voor zover ik weet. Het is financile zelfmoord om je zo politiek op te stellen, aangezien je hoe dan ook een grote groep tegen je krijgt - je wint er gewoon niets mee.
Of heb jij wel een voorbeeld van een CEO dat zich keer op keer op keer op keer op keer op deze manier gedraagt?
quote:I have seen some suggestions that Musk has been red-pilled, or whatever, based on his recent Twitter interactions. I am somewhat skeptical about that because — as I’ve noted above — I don’t think he really has political beliefs, only personal interests.
Those personal interests are disproportionately in Texas, just like his political donations, and at this point, I think if Texas governor Greg Abbott called Musk and told him to jump, Musk would say, “How high?” After all, between the state and local tax breaks on Giga Texas, Musk’s new Tesla factory, Musk saved about $64 million. SpaceX got $15 million from Texas in 2014 as well as laws tweaked to benefit the company.
This is to say nothing of Texas’ weird laws about content moderation or the threats SpaceX has received for road closures and shrapnel on the beaches near its Boca Chica facility.
So the future of Twitter, Tesla, and SpaceX is predicated on keeping Texas government officials happy, it seems. Which explains to me why Musk is busily kissing Republican ass — if we woke up tomorrow and Democrats ran Texas, the tenor of his tweets would abruptly change.
daarin lijkt Tesla wel op Apple, zelf onderhoud doen ist verboten eigenlijkquote:Op donderdag 29 december 2022 11:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik doe mijn onderhoud allemaal zelf
Als je geen passie voor auto's hebt en je geeft meer om gadgets en domweg acceleratie dan beleving snap ik het wel, maar het is niet om aan te zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar inmiddels heb je voor veel zaken dealersoftware nodig. Daar zijn wel workarounds voor (lees dealersoftwarequote:Op donderdag 29 december 2022 11:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
daarin lijkt Tesla wel op Apple, zelf onderhoud doen ist verboten eigenlijk
Helemaal mee eens. Maar zo'n 'Musk tax' zou best nog wel eens heel lang door kunnen etteren.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Apple levert op veel vlakken ook gewoon echt een premium product en ditto service. Tesla doet dat niet, integendeel. Dat is nu ook wat ze in ieder geval op de Europese markten begint te nekken. Ze hadden dankzij het early adopter effect en de overheidsstimulans initieel een dominante positie in de EV markt, maar die zijn ze inmiddels kwijt. Ze bieden ook niet de kwaliteit van de Duitse automerken of het design van de Italiaanse sportmerken, niet de betaalbaarheid van de budgetlijnen van de grote merken, niet de fijnmazige dealernetwerken voor dienstverlening en ga zo maar door.
Ik weet niet wat je bedoelt met 'lang door kunnen etteren', maar als je daarmee bedoelt dat Tesla hem zelf lang in stand gaat houden, dan prijzen ze zichzelf alleen maar sneller uit de markt.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar zo'n 'Musk tax' zou best nog wel eens heel lang door kunnen etteren.
Over de producten en service van Apple verschillen we dan van mening.
Voorlopig heeft Tesla nog een prima winstmarge per verkochte auto, waar ze bij concerns als Volkswagen of Toyota alleen nog over kunnen dromen. Dat is echt niet alleen door een ‘Musk tax’ maar ook gewoon doordat het nog niet zo eenvoudig is om traditionele productieprocessen om te vormen tot EV-productieprocessen.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt met 'lang door kunnen etteren', maar als je daarmee bedoelt dat Tesla hem zelf lang in stand gaat houden, dan prijzen ze zichzelf alleen maar sneller uit de markt.
Nee ik bedoel het omgekeerde.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt met 'lang door kunnen etteren', maar als je daarmee bedoelt dat Tesla hem zelf lang in stand gaat houden, dan prijzen ze zichzelf alleen maar sneller uit de markt.
Wat is nu echt het wezenlijke verschil tussen EV bouw en traditionele productieprocessen?quote:Op donderdag 29 december 2022 12:22 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Voorlopig heeft Tesla nog een prima winstmarge per verkochte auto, waar ze bij concerns als Volkswagen of Toyota alleen nog over kunnen dromen. Dat is echt niet alleen door een ‘Musk tax’ maar ook gewoon doordat het nog niet zo eenvoudig is om traditionele productieprocessen om te vormen tot EV-productieprocessen.
Tesla is vanaf het begin geoptimaliseerd op EV-bouw en heeft echt nog wel een tijd een voorsprong op traditionele concurrenten.
Vooral ook vanwege de afwezigheid van een dealernetwerk en dergelijke, iets wat nou juist ook voor veel consumenten een onwenselijk element is. Tesla zit ook zeker niet aan de onderkant van de markt qua prijzen. Ik denk niet dat het op de lange termijn houdbaar is, simpelweg omdat je bij voldoende concurrentie altijd op de winstmarge moet gaan beknibbelen.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:22 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Voorlopig heeft Tesla nog een prima winstmarge per verkochte auto, waar ze bij concerns als Volkswagen of Toyota alleen nog over kunnen dromen. Dat is echt niet alleen door een ‘Musk tax’ maar ook gewoon doordat het nog niet zo eenvoudig is om traditionele productieprocessen om te vormen tot EV-productieprocessen.
Tesla is vanaf het begin geoptimaliseerd op EV-bouw en heeft echt nog wel een tijd een voorsprong op traditionele concurrenten.
Voor Tesla is het de techniek maar vooral de software waarmee ze mijlenver van hun concurrentie zitten.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is nu echt het wezenlijke verschil tussen EV bouw en traditionele productieprocessen?
Dit klinkt mij meer als mooi marketing gewauwel in de oren dan dat er nu echt daadwerkelijk een verschil zit in het in elkaar schroeven van een auto met verbrandingsmotor of een auto met accupakket en electrische motoren in de wielen.
Er zit wel degelijk een wezenlijk verschil in natuurlijk. En dan gaat het niet alleen om het ‘in elkaar schroeven’ maar hoe je fabrieken ontwerpt, hoe je supply chain in elkaar zit, gewoon elke stap in je proces.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is nu echt het wezenlijke verschil tussen EV bouw en traditionele productieprocessen?
Dit klinkt mij meer als mooi marketing gewauwel in de oren dan dat er nu echt daadwerkelijk een verschil zit in het in elkaar schroeven van een auto met verbrandingsmotor of een auto met accupakket en electrische motoren in de wielen.
Nou ja, behalve de verkoopcijfers dan, in elk geval in Nederland.quote:Op donderdag 29 december 2022 13:03 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze nooit ingehaald worden en er is zeker ruimte voor meerdere spelers op de markt. Maar het verhaal dat Tesla wordt weggeblazen zodra de grote jongens hun best gaan doen wordt al jaren verteld, en tot nu toe is er niets van terecht gekomen.
Die hogere marges zijn omdat de afwerking van een Volkswagen wel van een ander niveautje is dan van Tesla.quote:Op donderdag 29 december 2022 13:03 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er zit wel degelijk een wezenlijk verschil in natuurlijk. En dan gaat het niet alleen om het ‘in elkaar schroeven’ maar hoe je fabrieken ontwerpt, hoe je supply chain in elkaar zit, gewoon elke stap in je proces.
Volkswagen heeft denk ik het meeste genvesteerd van alle traditionele bouwers en doet 25 tot 30 uur over het bouwen van een elektrische auto, waar Tesla er in haar nieuwe fabriek 10 uur over doet. Volkswagen is nu nog op jacht naar partners en productiecapaciteit voor accu’s, terwijl Tesla dat al goed voor elkaar heeft. Volkswagen worstelt met de winst per auto, terwijl Tesla al efficint genoeg is om dat goed voor elkaar te hebben.
Ik zeg niet dat ze nooit ingehaald worden en er is zeker ruimte voor meerdere spelers op de markt. Maar het verhaal dat Tesla wordt weggeblazen zodra de grote jongens hun best gaan doen wordt al jaren verteld, en tot nu toe is er niets van terecht gekomen.
De beperkende factor in de verkoop van Tesla’s is vooralsnog de productiecapaciteit, niet de vraagquote:Op donderdag 29 december 2022 13:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, behalve de verkoopcijfers dan, in elk geval in Nederland.
Tesla is toch al ingehaald? Ze zijn hun leidende positie kwijt.quote:Op donderdag 29 december 2022 13:03 schreef Heph844 het volgende:
Moet de CEO zich daar dan niet op focussen in plaats van op Twitter?quote:Op donderdag 29 december 2022 13:57 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De beperkende factor in de verkoop van Tesla’s is vooralsnog de productiecapaciteit, niet de vraag
BYD bedoel je?quote:Op donderdag 29 december 2022 13:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tesla is toch al ingehaald? Ze zijn hun leidende positie kwijt.
quote:Op donderdag 29 december 2022 14:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moet de CEO zich daar dan niet op focussen in plaats van op Twitter?
Zeg ik wat raars?quote:
Dat is niet de indruk die ik kreeg toen ik dat artikel in FD las, waarin ze zeiden dat leasemaatschappijen niet zo happig meer zijn op het leveren van Tesla vanwege de vele issues.quote:Op donderdag 29 december 2022 13:57 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De beperkende factor in de verkoop van Tesla’s is vooralsnog de productiecapaciteit, niet de vraag
En dat ze kortingen moeten geven spreekt daar ook niet voor.quote:Op donderdag 29 december 2022 14:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is niet de indruk die ik kreeg toen ik dat artikel in FD las, waarin ze zeiden dat leasemaatschappijen niet zo happig meer zijn op het leveren van Tesla vanwege de vele issues.
Over welke positie heb je het precies?quote:Op donderdag 29 december 2022 13:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tesla is toch al ingehaald? Ze zijn hun leidende positie kwijt.
quote:In December 2022, following Elon Musk's acquisition of Twitter, Tates' twitter account was restored.
Ik dacht dat hij juist minder kinderporno op Twitter wilde hebben.quote:Tate was arrested in December 2022 by Romanian officials in relation to allegations of forming an organized crime unit that abducted two girls, raped them and used them in pornographic videos.
https://mastodon.social/@cong/109599447912284424.quote:Currently at Twitter:
- Seattle office faces eviction
- people are bringing their own toilet paper to work as janitorial services are cut
- workers scrambled to deal with the aftermath of a data center shutdown on Christmas Eve
(un-paywalled link)
https://www.nytimes.com/2(...)v8XDs&smid=share-url.
Ik kreeg zowaar medelijden met Musk toen ik dat artikel in de NY Times las. Want al die maatregelen zijn een druppel op de gloeiende plaat, helemaal als de adverteerders echt afhaken. Volgens mij zit Twitter in een onmogelijke positie en Musk al helemaal.quote:Op vrijdag 30 december 2022 08:08 schreef Basp1 het volgende:
Gaat elon op korte termijn een circustent op een parkeerplaats neerzetten om de kantoorkosten nog meer te drukken, met betaal toiletten voor de medewerkers.
quote:Op donderdag 29 december 2022 14:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is niet de indruk die ik kreeg toen ik dat artikel in FD las, waarin ze zeiden dat leasemaatschappijen niet zo happig meer zijn op het leveren van Tesla vanwege de vele issues.
De eerste comment:quote:
quote:I appreciate you always, Fred, but this is like one of those 2016 articles on Cleantechnica, Electrek, or a low quality stock forum. They would get markets where Tesla has irregular imports from another country, and during the months they got a delivery, Tesla would be the “number one seller.”
In this case, the article points out Europe didn’t receive shipments in October. So November had its normal demand, plus it had all of the backlog deliveries from October. A normal automaker has much more steady deliveries. Nothing wrong with Tesla’s approach imo, but imagine if BMW stopped 3 series deliveries for a month and then resumed sales the following month plus delivered their backlog. The headline would be that BMW sales doubled! True, but not really…
En dan duik je verder in dat verhaal en blijkt men in oktober niets geleverd te hebben waardoor met de vertraagde levering opeens november een topmaand werd.quote:
Uit je eigen link:quote:Op vrijdag 30 december 2022 09:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan duik je verder in dat verhaal en blijkt men in oktober niets geleverd te hebben waardoor met de vertraagde levering opeens november een topmaand werd.
lies statistics and damn lies![]()
Tesla sold 19,144 units of the premium midsize SUV, a gain of more than 260 percent on the same month last year. It was a big rebound for the electric model after it fell out of the top 50 in October, just one month after finishing as Europe’s overall top-seller.
quote:December is expected to be an even bigger month based on early data coming in. For example, Tesla has already delivered 5,000 Model Y vehicles in Norway alone in December.
Verwacht is natuurlijk heel wat anders als gerealiseerd, maar blijf lekker in vage statistiek geloven om muskgod te kunnen blijven aanbidden.quote:
Als ze het nou gratis hadden gekregen zou dat zo zijn, maar dit geintje heeft Musk en consorten $44 miljard gekost. Lijkt me dat je wel van falen mag spreken als je dat in no-time weet te verbranden.quote:Op vrijdag 30 december 2022 08:44 schreef speknek het volgende:
Ik zou medelijden krijgen als Musk niet nog elke dag bezig was zijn kuil dieper te graven. Net als toen met die duikers lijkt hij onmachtig te zijn boven zijn eigen falen te staan.
In zover dit falen is, ik geloof niet dat Peter Thiel en hij er erg mee zouden zitten dat als Twitter niet rechts libertarisch kan worden dat het dan ophoudt te bestaan.
Falen, keihard gewonnen ze hebben de libs geownd door een platform te laten klappen. Een platform wat in de libertarische visie een verderfelijke woke website was.quote:Op vrijdag 30 december 2022 09:33 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als ze het nou gratis hadden gekregen zou dat zo zijn, maar dit geintje heeft Musk en consorten $44 miljard gekost. Lijkt me dat je wel van falen mag spreken als je dat in no-time weet te verbranden.
Van Thiel weet ik het niet. Maar dat Musk een miljardenverlies maakt op twitter en zijn reputatie van genie kwijt is zal hem zeker pijn doen.quote:Op vrijdag 30 december 2022 08:44 schreef speknek het volgende:
Ik zou medelijden krijgen als Musk niet nog elke dag bezig was zijn kuil dieper te graven. Net als toen met die duikers lijkt hij onmachtig te zijn boven zijn eigen falen te staan.
In zover dit falen is, ik geloof niet dat Peter Thiel en hij er erg mee zouden zitten dat als Twitter niet rechts libertarisch kan worden dat het dan ophoudt te bestaan.
Je moet dit als 4D schaken zien. Musk liet Tate terug op Twitter om zichzelf te doxxen. Tate heeft in een video reactie aan Greta Thunberg een Roemeense pizzadoos getoond waardoor de autoriteiten wisten dat hij in zijn woning in Roemenie was. Toen is hij opgepakt.quote:Op vrijdag 30 december 2022 00:58 schreef Ulx het volgende:
Musk weet wel aan wie hij accounts teruggeeft.
[..]
[..]
Ik dacht dat hij juist minder kinderporno op Twitter wilde hebben.
Ok.quote:Op vrijdag 30 december 2022 10:03 schreef Montov het volgende:
[..]
Je moet dit als 4D schaken zien. Musk liet Tate terug op Twitter om zichzelf te doxxen. Tate heeft in een video reactie aan Greta Thunberg een Roemeense pizzadoos getoond waardoor de autoriteiten wisten dat hij in zijn woning in Roemenie was. Toen is hij opgepakt.
Dus, bedankt Musk door het gespuis veilig te laten voelen.
Altijd een stapje verder dan de rest.quote:Op vrijdag 30 december 2022 10:03 schreef Montov het volgende:
[..]
Je moet dit als 4D schaken zien. Musk liet Tate terug op Twitter om zichzelf te doxxen. Tate heeft in een video reactie aan Greta Thunberg een Roemeense pizzadoos getoond waardoor de autoriteiten wisten dat hij in zijn woning in Roemenie was. Toen is hij opgepakt.
Dus, bedankt Musk door het gespuis veilig te laten voelen.
bizar gewoonquote:Op vrijdag 30 december 2022 12:35 schreef Breekfast het volgende:
Je eigen toiletpapier mee moeten nemen. Hoe diep kun je zinken als werkgever
quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:03 schreef Perrin het volgende:
Wikipedia is al geupdate:
[ afbeelding ]
Wut?quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:35 schreef Breekfast het volgende:
Ok, gerealiseerd wereldwijd:quote:Op vrijdag 30 december 2022 09:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verwacht is natuurlijk heel wat anders als gerealiseerd
Het komt ook een beetje dommig over om feiten te ontkennen, puur omdat je Musk een lul vindtquote:maar blijf lekker in vage statistiek geloven om muskgod te kunnen blijven aanbidden.
Diep in de kosten snijden snap ik wel, maar dit maakt het zo enorm voelen als een zinkend schip. Welk talent wil daar nou graag op springen?quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:35 schreef Breekfast het volgende:
musk is qua managementstijl heel erg van het 'move fast and break things'quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:57 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Diep in de kosten snijden snap ik wel, maar dit maakt het zo enorm voelen als een zinkend schip. Welk talent wil daar nou graag op springen?
Ook dat ie eerst een heel circus bouwt dat niemand meer thuis mag werken, want committment en bla bla bla. Paar maanden later zeg je de huur op van je kantoren en moeten mensen maar thuis gaan werken
Wat nou feiten? Heb je niet gezien dat hij net weer een tweetje deed waar ik het niet mee eens ben??quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ok, gerealiseerd wereldwijd: [ afbeelding ]
[..]
Het komt ook een beetje dommig over om feiten te ontkennen, puur omdat je Musk een lul vindtIk snap dat oprecht niet, je kan toch gewoon vinden dat Musk een overgewaardeerde zak hooi is en tegelijkertijd erkennen dat Tesla een prima draaiend bedrijf is?
dit is prima verklaring, en ook een hele zorgelijk ondernemers klimaat in texas als dit waar is.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:22 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je zou de vergelijking kunnen maken met Rupert Murdoch. Er zit vast ergens een politieke overtuiging, maar het is vooral een gigantische lading opportunisme.
Zoals iemand van The Verge het beschrijft:
[..]
Hoezo? Die staat wilde blijkbaar de business van Musk wel in hun gebied hebben.quote:Op vrijdag 30 december 2022 14:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dit is prima verklaring, en ook een hele zorgelijk ondernemers klimaat in texas als dit waar is.
Texas heeft goede belasting voordelen (geen bedrijfsbelasting), maar blijkbaar moet je als bedrijf wel de texaanse hoorn blazen anders gaan ze je dwarszitten.quote:Op vrijdag 30 december 2022 14:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoezo? Die staat wilde blijkbaar de business van Musk wel in hun gebied hebben.
Doet elk Europees land ook hoor, dealtjes maken met multinationals
Dit soort dingen beuren al 39 draadjesquote:Op vrijdag 30 december 2022 13:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ok, gerealiseerd wereldwijd: [ afbeelding ]
[..]
Het komt ook een beetje dommig over om feiten te ontkennen, puur omdat je Musk een lul vindtIk snap dat oprecht niet, je kan toch gewoon vinden dat Musk een overgewaardeerde zak hooi is en tegelijkertijd erkennen dat Tesla een prima draaiend bedrijf is?
Musk heb ik wat standaard neo-liberale onzin horen zeggen, maar wat mij betreft is hij een politiek onbenul. Maar als je een multinational hebt, heb je te maken met overheden en politiek.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:22 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je zou de vergelijking kunnen maken met Rupert Murdoch. Er zit vast ergens een politieke overtuiging, maar het is vooral een gigantische lading opportunisme.
Zoals iemand van The Verge het beschrijft:
[..]
quote:Op woensdag 28 december 2022 22:25 schreef YStec het volgende:
[..]
[ twitter ]
The Matrix begint wel de favoriete wappie-metafoor te worden. Jammer dat ze die gave film kapen. Zo heeft Keanu het nooit bedoeldquote:
Lilly Wachowski ergerde zich daar jaren geleden al aan.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
The Matrix begint wel de favoriete wappie-metafoor te worden. Jammer dat ze die gave film kapen. Zo heeft Keanu het nooit bedoeld
Hoor ik die te kennen?quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lilly Wachowski ergerde zich daar jaren geleden al aan.
[ twitter ]
Als je iets van de Matrix serie weet wel ja.quote:
Blijkbaar niet genoeg.quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je iets van de Matrix serie weet wel ja.
Soort van ironisch is dat The Matrix door twee trans-zusjes is geschreven als metafoor voor uit de kast komen en het verlangen naar transformatie. En dat wordt dan nu gekaapt door boosrechts. Misschien zijn ze toch niet zo anti-LHBT+ als ik dacht.quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lilly Wachowski ergerde zich daar jaren geleden al aan.
[ twitter ]
Larry en Andy Wachowski schreven en regisseerden The Matrix. Beiden zijn nadien trans geworden, en nu bekend als Lana en Lilly Wachowski.quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Wachowskis#The_Matrix_franchisequote:After Lilly Wachowski came out as transgender, she encouraged looking back on her and Lana's works "through the lens of our transness", saying that the themes of identity, self-image and transformation are apparent in The Matrix.
En voor de Matrix waren ze bekend van de film Bound. Met een nogal lesbisch thema.quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:22 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Toen de Matrix uitkwam was ie nog Andrew Wachowski.
Ik denk dat er voor Twitter geen redding mogelijk is. Wat een bende heeft hij veroorzaakt met zijn overname.quote:He is focusing on eliminating people inside the company that he believes are opposed to him – as well as being described as having an ‘erratic’ management style.
Staff claim that he often interrupts meetings at random and talks for long stretches, demanding top leaders be sounding boards for his ideas.
Many employees are expecting more layoffs as US revenue numbers continue to flag – despite Musk hiring several new employees to replace those terminated during the mass layoffs.
The SpaceX boss said on a live Twitter forum last week that the company is a ‘plane that is headed towards the ground at high speed with the engines on fire and the controls don’t work.’
He claims that Twitter is on track to have a ‘negative cash flow situation’ of about $3billion in 2023 – attributing it to his ‘crazy’ cost-cutting.
Je wilt dat er voor Twitter geen redding mogelijk is. Ik corrigeer je even.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:22 schreef Ulx het volgende:
Twitter sued after billionaire Elon Musk failed to pay $136,250 rent on San Francisco offices - CEO hasn’t paid for any of its global offices in WEEKS, as HQ falls into disrepair
Hondsberoerd geschreven stuk, maar wat me opviel:
[..]
Ik denk dat er voor Twitter geen redding mogelijk is. Wat een bende heeft hij veroorzaakt met zijn overname.
stukje wensdenken en totale onzinquote:Op zondag 1 januari 2023 17:22 schreef Ulx het volgende:
Twitter sued after billionaire Elon Musk failed to pay $136,250 rent on San Francisco offices - CEO hasn’t paid for any of its global offices in WEEKS, as HQ falls into disrepair
Hondsberoerd geschreven stuk, maar wat me opviel:
[..]
Ik denk dat er voor Twitter geen redding mogelijk is. Wat een bende heeft hij veroorzaakt met zijn overname.
ja maar hij hep zijn huur nie betaaldquote:Op zondag 1 januari 2023 18:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je wilt dat er voor Twitter geen redding mogelijk is. Ik corrigeer je even.
Welnee al die twitterlui hebben hun volgers veel te hard nodig. Dus ze moeten eerst hun volgers smeken om naar mastodont te komen en zolang op 2 platform aandacht vragen.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:21 schreef Tijn het volgende:
De NOS heeft een artikel over de chaos bij Twitter en de overstap naar Mastodon. Best bijzonder om te zien hoe langzamerhand Mastodon steeds meer als serieuze concurrent wordt gezien, terwijl het in tegenstelling tot alle andere grote platforms draait op vrijwilligers.
https://nos.nl/artikel/24(...)erd-steeds-grimmiger
ik denk dat de uitstroom naar Mastodon wat overdreven wordtquote:Op zondag 1 januari 2023 15:21 schreef Tijn het volgende:
De NOS heeft een artikel over de chaos bij Twitter en de overstap naar Mastodon. Best bijzonder om te zien hoe langzamerhand Mastodon steeds meer als serieuze concurrent wordt gezien, terwijl het in tegenstelling tot alle andere grote platforms draait op vrijwilligers.
2,5 miljoen maandelijkse users vs 400 miljoen maandelijkse users. De maandelijkse userbase van Mastodon is 0.62% van Twitter.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:21 schreef Tijn het volgende:
Stemmingmakerij. Net als nu.nl proberen ze de publieke opinie te veranderen. Twitter = musk = trumpfan = slecht.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:21 schreef Tijn het volgende:
@Tijn ik ben benieuwd hoe je er nu naar kijkt!quote:Op zondag 1 januari 2023 18:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
2,5 miljoen maandelijkse users vs 400 miljoen maandelijkse users. De maandelijkse userbase van Mastodon is 0.62% van Twitter.![]()
NOS en Mastodon
Op dit moment is de NOS nog niet actief op Mastodon. "De NOS is daar waar onze kijkers, lezers en luisteraars zijn", zegt adjunct-hoofdredacteur Bart Leferink. "We houden de ontwikkelingen bij Mastodon in de gaten om af te wegen of het een plek is waar wij journalistiek actief willen worden."
Dat is eigenlijk altijd wel de strekking van het verhaal bij ULX. Of het nu om politiek gaat of om de voormalige linkse safespace genaamd Twitter.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, ik deel de mening van de CEO: [Twitter] is a ‘plane that is headed towards the ground at high speed with the engines on fire and the controls don’t work.’quote:Op zondag 1 januari 2023 18:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
wat is dit voor treurigheid zegquote:Op zondag 1 januari 2023 18:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, ik deel de mening van de CEO: [Twitter] is a ‘plane that is headed towards the ground at high speed with the engines on fire and the controls don’t work.’
Ben je anti-Musk of zo dat je hem ongelijk denkt te mogen te geven?
Musk die zegt dat het slecht gaat met Twitter. En ik ben het met hem eens.quote:
Nou, zoals ik al zei, ik vind het bijzonder om te zien dat een systeem als Mastodon even serieus wordt genomen als de grote commercile platforms uit Silicon Valley, omdat Mastodon fundamenteel anders is dan dat.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
@:tijn ik ben benieuwd hoe je er nu naar kijkt!
quote:Volg de gemeente
Amsterdam gaat in januari zijn eigen Mastodon server live zetten. Dat betekent dat Amsterdammers, en de rest van de wereld, via sociale media het nieuws van de stad kunnen volgen znder afhankelijk te zijn van Facebook, Twitter of Instagram.
Je tackelt mijn reactie niet zo slim. In al je posts binnen dit topic, maak je het kenbaar. Je zegt:quote:Op zondag 1 januari 2023 18:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk die zegt dat het slecht gaat met Twitter. En ik ben het met hem eens.
Wat bedoel je precies met "wat een bende heeft hij veroorzaakt met zijn overname"? Heeft hij het vliegtuig op ramkoers laten komen in jou ogen, of was het vorige management debet aan het uitschakelen van de autopilot en niet genoeg engine onderhoud plegen aan het vliegtuig?quote:Op zondag 1 januari 2023 17:22 schreef Ulx het volgende:
Wat wordt er fundamenteel anders aan de tijdlijn op Mastodon dan op Twitter? Niets toch? Als je de grote jongens der social media wilt mijden, moet je je als gemeente ook niet profileren door Mastodon als naam zijnde te koppelen aan de gemeente. De link met Mastodon maakt het social. En social krijgt een nare bijsmaak.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, zoals ik al zei, ik vind het bijzonder om te zien dat een systeem als Mastodon even serieus wordt genomen als de grote commercile platforms uit Silicon Valley, omdat Mastodon fundamenteel anders is dan dat.
Op zich positief dat men zich langzaam bewust lijkt te gaan worden dat het goed is om je communicatiekanalen in eigen hand te hebben in plaats van over te laten aan een stel venture capitalists in Amerika. Zo zag ik ook dat de gemeente Amsterdam binnenkort een eigen Mastodon instance begint om hun burgers te informeren ipv alleen gebruik te maken van Facebook, Instagram & Twitter: https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/verandert-2023/
[..]
Wat fundamenteel anders is, is dat er geen groot geld achter zit, geen bedrijf met aandeelhouders die de data van gebruikers willen gebruiken om zichzelf te verrijken. En natuurlijk dat de servers niet worden gerund door diezelfde organisatie, maar dat mensen dat zelf doen. Zoals straks ook de gemeente Amsterdam. Waarom zou dat een nare bijsmaak opleveren?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:25 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat wordt er fundamenteel anders aan de tijdlijn op Mastodon dan op Twitter? Niets toch? Als je de grote jongens der social media wilt mijden, moet je je als gemeente ook niet profileren door Mastodon als naam zijnde te koppelen aan de gemeente. De link met Mastodon maakt het social. En social krijgt een nare bijsmaak.
Maar hebben we hier ook cijfers van? Ik ben wel benieuwd eigenlijk. We weten dat hij 13 miljard heeft geleend, waardoor hij per jaar 1,5 miljard aan rente moet betalen. Heeft hij nu dus meer dan 1,5 miljard per jaar weten te besparen?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:08 schreef Rnie het volgende:
Na wat horten en stoten de afgelopen maand (maand is het pas!), gaat het nu, vooralsnog financieel stukken beter dan eerst. Dit is de meest actuele stand van zaken.
Twitter No Longer in Fast Lane to Bankruptcy
Omdat ze tegelijkertijd nog op FB, Insta en Twitter zitten.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat fundamenteel anders is, is dat er geen groot geld achter zit, geen bedrijf met aandeelhouders die de data van gebruikers willen gebruiken om zichzelf te verrijken. En natuurlijk dat de servers niet worden gerund door diezelfde organisatie, maar dat mensen dat zelf doen. Zoals straks ook de gemeente Amsterdam. Waarom zou dat een nare bijsmaak opleveren?
Ja.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:08 schreef Rnie het volgende:
Heeft hij het vliegtuig op ramkoers laten komen in jou ogen,
En dat mag niet?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Omdat ze tegelijkertijd nog op FB, Insta en Twitter zitten.
ben benieuwd hoeveel FTE ze gaan steken in het modereren van die server danquote:Op zondag 1 januari 2023 19:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat fundamenteel anders is, is dat er geen groot geld achter zit, geen bedrijf met aandeelhouders die de data van gebruikers willen gebruiken om zichzelf te verrijken. En natuurlijk dat de servers niet worden gerund door diezelfde organisatie, maar dat mensen dat zelf doen. Zoals straks ook de gemeente Amsterdam. Waarom zou dat een nare bijsmaak opleveren?
de stelligheid gebaseerd op helemaal niksquote:Op zondag 1 januari 2023 19:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja.
De schulden van Twitter zijn dankzij de LBO extreem veel groter geworden. Dus de overname heeft de situatie verergerd. Vervolgens raakt Twitter veel adverteerders kwijt, o.a. omdat er geen contactpersonen meer zijn. En gaan goede mensen nu nog daar werken? Zou jij in een smerig kantoor waar er een BYOTP programma de enige perk is willen werken?
En dan kun je wel gaan dreinen dat het door anderen komt, maar het is toch echt Musk die deze hele rotzooi in gang heeft gezet.
Dus eigenlijk zegt Musk in die Twitter spaces omtrent die vliegtuig metafoor, dat hij de schuldige is van het op ramkoers brengen van datzelfde vliegtuig? Is dat je interpretatie van het verhaal? Musk geeft zichzelf de schuld?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja.
De schulden van Twitter zijn dankzij de LBO extreem veel groter geworden. Dus de overname heeft de situatie verergerd. Vervolgens raakt Twitter veel adverteerders kwijt, o.a. omdat er geen contactpersonen meer zijn. En gaan goede mensen nu nog daar werken? Zou jij in een smerig kantoor waar er een BYOTP programma de enige perk is willen werken?
En dan kun je wel gaan dreinen dat het door anderen komt, maar het is toch echt Musk die deze hele rotzooi in gang heeft gezet.
Hoe die 1,5 miljard, als dat het getal is, wordt bespaard is niet publiekelijk. Het is geen beursgenoteerd bedrijf meer. Het kan ook zomaar zijn dat een andere geldschieter dit tijdelijk opvangt, in ruil voor wat aandelen binnen Twitter.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:28 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Maar hebben we hier ook cijfers van? Ik ben wel benieuwd eigenlijk. We weten dat hij 13 miljard heeft geleend, waardoor hij per jaar 1,5 miljard aan rente moet betalen. Heeft hij nu dus meer dan 1,5 miljard per jaar weten te besparen?
Anders gaat het helemaal niet financieel beter, toch?
Natuurlijk niet, hij geeft altijd anderen de schuld. Het is nu de hoger wordende rente geloof ik. Maar daar had hij rekening mee moeten houden. En dat heeft hij niet gedaan.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zegt Musk in die Twitter spaces omtrent die vliegtuig metafoor, dat hij de schuldige is van het op ramkoers brengen van datzelfde vliegtuig? Is dat je interpretatie van het verhaal? Musk geeft zichzelf de schuld?
Dus Twitter was voor de overname van Musk een gezond bedrijf, wat niet op ramkoers van faillisement lag?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, hij geeft altijd anderen de schuld. Het is nu de hoger wordende rente geloof ik. Maar daar had hij rekening mee moeten houden. En dat heeft hij niet gedaan.
1 miljard rente/aflossing op jaarbasis op een omzet van een miljardje of vijf? Nou, het lijkt mij lastig om zoiets recht te breien.
Hij probeert ook aandelen Twitter te slijten. Geen idee of dat nog lukt. Er ontbreekt een duidelijk idee hoe het bedrijf iets kan gaan bieden waarmee geld verdient kan worden. Plannen voor een soort WeChat met crypto ondersteuning heb ik wel eens gehoord. Dat is alles. Ik ben niet onder de indruk. Dus waarom zou je die aandelen willen hebben?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe die 1,5 miljard, als dat het getal is, wordt bespaard is niet publiekelijk. Het is geen beursgenoteerd bedrijf meer. Het kan ook zomaar zijn dat een andere geldschieter dit tijdelijk opvangt, in ruil voor wat aandelen binnen Twitter.
Zou iemand die bij zijn volle verstand is voor een bedrijf dat hard failliet aan het gaan is 44 miljard betalen?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus Twitter was voor de overname van Musk een gezond bedrijf, wat niet op ramkoers van faillisement lag?
Betekent dat niet dat we niet concreet kunnen bepalen of het beter gaat of niet met Twitter financieel gezien? En wat bedoel je met beter dan "eerst"? Bedoel je voor de overname of gelijk na de overname?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe die 1,5 miljard, als dat het getal is, wordt bespaard is niet publiekelijk. Het is geen beursgenoteerd bedrijf meer. Het kan ook zomaar zijn dat een andere geldschieter dit tijdelijk opvangt, in ruil voor wat aandelen binnen Twitter.
Ze maakten niet altijd winst (soms wel), maar nooit -3 miljard per jaar zoals waar Musk het nu over heeft.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus Twitter was voor de overname van Musk een gezond bedrijf, wat niet op ramkoers van faillisement lag?
Musk zegt 4 miljoen per dag, omgerekend zo'n 1,5 miljard. Als je de rente van 1,5 miljard, als dat waar zou zijn, daarbij optelt dan maakt Twitter een jaarlijks verlies van 3 miljard.quote:Op zondag 1 januari 2023 20:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze maakten niet altijd winst (soms wel), maar nooit -3 miljard per jaar zoals waar Musk het nu over heeft.
Nee, we zijn afhankelijk van Musk zijn woord en Zoe en Casey van dat walgelijke paniekerige nieuwsblogje.quote:Op zondag 1 januari 2023 20:04 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Betekent dat niet dat we niet concreet kunnen bepalen of het beter gaat of niet met Twitter financieel gezien? En wat bedoel je met beter dan "eerst"? Bedoel je voor de overname of gelijk na de overname?
quote:Op zondag 1 januari 2023 20:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, we zijn afhankelijk van Musk zijn woord en Zoe en Casey van dat walgelijke paniekerige nieuwsblogje.![]()
Ok.quote:Met "eerst" bedoelde ik de periode van overname van Musk tot aan nu. Dat zijn Musk zijn woorden.
quote:Twitter Sued For Failing To Pay Rent Of San Francisco Office
Twitter hasn't paid rent on its headquarters, or any of its other global offices, in weeks, the New York Times reported on December 13.
Het is toch zo? Het zijn twee clowns die zichzelf journalisten noemen. Paniekjournalisten imo.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:18 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
[..]
Ok.
Sort of related news:
https://www.ndtv.com/worl(...)cisco-office-3654221
[..]
Jij bent echt niet goed hequote:Op zondag 1 januari 2023 21:51 schreef Rnie het volgende:
Wat betreft de huur, logische consequentie. Kappen met het betalen van huur is een manier om te onderhandelen over de prijs, of om het hele contract vroegtijdig te cancellen tegen een bepaalde prijs.
quote:Op zondag 1 januari 2023 19:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
$44 miljard voor een praktisch failliete boedel, die Musk moet een stevige klap van de molen gehad hebben. Allicht had hij z'n genialiteit beter kunnen gebruiken door te wachten tot het faillissement en de boel voor een appel en een ei over te nemen.quote:Op zondag 1 januari 2023 20:24 schreef Rnie het volgende:
[..]
Musk zegt 4 miljoen per dag, omgerekend zo'n 1,5 miljard. Als je de rente van 1,5 miljard, als dat waar zou zijn, daarbij optelt dan maakt Twitter een jaarlijks verlies van 3 miljard.
Wat betreft winst maakte Twitter dit al jaren niet meer
Twitter is and was a popular tool for politicians, celebrities and journalists. But as a business, it was stagnating.
It hasn’t booked an annual profit since 2019, and posted a loss in eight years of the past decade. The company’s net loss narrowed in 2021, to $221.4 million from $1.14 billion the previous year.
Twitter has struggled to attract new users and increase revenue, which came in at about $5.1 billion last year. In its last quarterly filing as a public company, for the period ended June 30, revenue was $1.18 billion, down slightly year-over-year.
Handtekening gezet onder een ,door zijn eigen fout, overgewaardeerd bedrijf. Niet slim inderdaad.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:34 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
$44 miljard voor een praktisch failliete boedel, die Musk moet een stevige klap van de molen gehad hebben. Allicht had hij z'n genialiteit beter kunnen gebruiken door te wachten tot het faillissement en de boel voor een appel en een ei over te nemen.
Zo werkt datquote:Op zondag 1 januari 2023 22:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is hoe Elon het niet betalen van de huur van de Twitterpanden gaat aanpakken:
https://www.reddit.com/r/(...)_to_pay_rent_of_san/
"if you cut half the debt I'll pay now instead of making you take me to court" and hoping the landlord needs they money enough to settle.
Ja, dat is toch precies wat ik zeg? Twitter maakte nooit zulke recordverliezen als waar ze nu op afstevenen onder Musk.quote:Op zondag 1 januari 2023 20:24 schreef Rnie het volgende:
[..]
Musk zegt 4 miljoen per dag, omgerekend zo'n 1,5 miljard. Als je de rente van 1,5 miljard, als dat waar zou zijn, daarbij optelt dan maakt Twitter een jaarlijks verlies van 3 miljard.
Wat betreft winst maakte Twitter dit al jaren niet meer
Twitter is and was a popular tool for politicians, celebrities and journalists. But as a business, it was stagnating.
It hasn’t booked an annual profit since 2019, and posted a loss in eight years of the past decade. The company’s net loss narrowed in 2021, to $221.4 million from $1.14 billion the previous year.
Twitter has struggled to attract new users and increase revenue, which came in at about $5.1 billion last year. In its last quarterly filing as a public company, for the period ended June 30, revenue was $1.18 billion, down slightly year-over-year.
Nou nou nouquote:Op zondag 1 januari 2023 22:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is toch precies wat ik zeg? Twitter maakte nooit zulke recordverliezen als waar ze nu op afstevenen onder Musk.
Ik legde alleen even uit waar die 3 miljard hoogstwaarschijnlijk op gebaseerd is.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is toch precies wat ik zeg? Twitter maakte nooit zulke recordverliezen als waar ze nu op afstevenen onder Musk.
4,5 miljard aan ads revenue vorig jaar.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:40 schreef Tijn het volgende:
Het is uiteindelijk ook gewoon niet mogelijk voor buitenstaanders om veel zinnigs te zeggen over hoe Twitter er financieel precies voorstaat. Je kunt Elon Musk niet op z'n blauwe ogen geloven en verder weet eigenlijk niemand de precieze ins en outs. Het enige dat duidelijk is dat Twitter onrealistisch veel abonnementen moet verkopen om de advertentie-inkomsten volledig te compenseren.
Voor een gratis website? Lijkt me wel. Het zou al knap zijn als ze 1% van de gebruikers een betaald abonnement aangesmeerd krijgen.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Is 10% een ondenkbaar aantal Twitter Blue subscribers? Wereldwijd?
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
4,5 miljard aan ads revenue vorig jaar.
Twitter blue kost 100 euro per jaar, per gebruiker.
Twitter heeft 450 miljoen maandelijkse gebruikers per maand
Kortom, 10% van alle maandelijkse Twitter users, zouden Blue moeten afsluiten om break even te draaien met de ads revenue van vorig jaar.
Is 10% een ondenkbaar aantal Twitter Blue subscribers? Wereldwijd?
Vooralsnogquote:Op zondag 1 januari 2023 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor een gratis website? Lijkt me wel. Het zou al knap zijn als ze 1% van de gebruikers een betaald abonnement aangesmeerd krijgen.
Aangezien jij best wat volgers hebt, wat zou jij realistisch gezien willen betalen voor blue?quote:Op zondag 1 januari 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren.
Ik heb nu 12.000 volgers. No way dat ik een of ander Musk payed and approved vinkje wil.![]()
Mensen zijn gek geworden.
Voor Twitter en Musk?quote:Op maandag 2 januari 2023 00:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Aangezien jij best wat volgers hebt, wat zou jij realistisch gezien willen betalen voor blue?
12 euro per jaar? eurootje per maand?
Tijd voor een podcast en patreon zou ik zeggenquote:Op maandag 2 januari 2023 00:10 schreef capricia het volgende:
Ik verdien er niets aan he. Ik zit daar puur prive, met mijn eigen mening.
Iets als:quote:Op maandag 2 januari 2023 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tijd voor een podcast en patreon zou ik zeggenOf een boek
Hoe Twitter blue voor ogen hebt is tweeledig. Aan de ene kant als gebruiker moet je een betere twitter experience krijgen door features en aan de andere kant wordt jouw content gepusht tov de gratis gebruikers.quote:Op maandag 2 januari 2023 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor Twitter en Musk?
Niets.
Waarom zou ik eigenlijk opeens moeten betalen? Mensen volgen mij, ik maak (in de taal die ik sinds Musk geleerd heb) de content.
Toch?
(Had er nog nooit zo over nagedacht. )
Ik verdien er niets aan he. Ik zit daar puur prive, met mijn eigen mening.
Toffe site dan. Echt leuk om op te zitten.quote:Op maandag 2 januari 2023 00:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Reken er maar op dat je content over een aantal maanden niet meer prominent wordt weergegeven in een thread. Je mag zometeen blij zijn dat er 250 van de 12000 volgers je bericht uberhaupt zien.
Tja, persoonlijk vind ik een meier per jaar voor de features die ze nu aanbieden niet in verhouding. Ben dan ook een Twitter lurker, geen poster.quote:Op maandag 2 januari 2023 00:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toffe site dan. Echt leuk om op te zitten.
zou zo maar kunnen ja.. ik zie nu bepaalde content (met vinkje) al bijna niet meer zoekbaar.quote:Op maandag 2 januari 2023 00:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe Twitter blue voor ogen hebt is tweeledig. Aan de ene kant als gebruiker moet je een betere twitter experience krijgen door features en aan de andere kant wordt jouw content gepusht tov de gratis gebruikers.
Reken er maar op dat je content over een aantal maanden niet meer prominent wordt weergegeven in een thread. Je mag zometeen blij zijn dat er 250 van de 12000 volgers je bericht uberhaupt zien.
Ja dat gaat rap bergafwaarts dan.quote:Op maandag 2 januari 2023 00:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toffe site dan. Echt leuk om op te zitten.
Eerder de user aantallen die gedecimeerd zijn in de loop der jaren waardoor natuurlijk de advertentie-inkomsten ook verminderen.quote:
Geen idee waar je dit op baseert? Zie gewoon goede info uit die hoek komen voor zover ik weet.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het is toch zo? Het zijn twee clowns die zichzelf journalisten noemen. Paniekjournalisten imo.
quote:Wat betreft de huur, logische consequentie. Kappen met het betalen van huur is een manier om te onderhandelen over de prijs, of om het hele contract vroegtijdig te cancellen tegen een bepaalde prijs.
Twitter heeft een 7 jarig contract afgesloten vanaf 2017. Er wordt nu geen gebruik gemaakt van de kantoorruimte.quote:
Dit dusquote:Op zondag 1 januari 2023 22:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is hoe Elon het niet betalen van de huur van de Twitterpanden gaat aanpakken, rechtzaken gaan jaren duren en hij gokt erop dat de tegenpartij liever settled en gedeeltelijk verlies neemt
Leuk bedacht maar dit is een simpele zaak van contractbreuk. Dat kost max 6 weken.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:46 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twitter heeft een 7 jarig contract afgesloten vanaf 2017. Er wordt nu geen gebruik gemaakt van de kantoorruimte.
Als de tegenpartij slim is, settelen ze gewoon voor een bepaald uitkoopbedrag. Die ruimte kan je weer verhuren aan andere partijen.
Uitvechten in de rechtbank, met nog maar 2 jaar te gaan, kost waarschijnlijk meer dan het oplevert. Aan de landlord de keuze om dit op deze manier te spelen.
quote:Het enige argument "een contract is een contract" wat ze hebben is leuk, tot de realiteit inkickt.
[..]
Dit dus
Ik denk ook niet dat de verhuurders kleine spelers zijn.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Leuk bedacht maar dit is een simpele zaak van contractbreuk. Dat kost max 6 weken.
[..]
Zo dacht iemand in de VvE van mijn broertje er ook over voor wat betreft de gestegen bijdrage. Het incassobureau was een iets anders mening toegedaan.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:49 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Geen idee waar je dit op baseert? Zie gewoon goede info uit die hoek komen voor zover ik weet.
[..]
Het gaat er meer om dat de headlines Twitter/Musk in een hoek drukken van ordinaire wanbetaler, terwijl de argumentatie van Musk en Twitter niet of nauwelijks wordt belicht. Ook al zijn die argumenten ruk van Musk/Twitter, dan nog zouden ze er goed aandoen om dat ook mee te nemen als ze stukjes van elkaar kopirenquote:Op maandag 2 januari 2023 17:23 schreef Monolith het volgende:
Onderhuur is volstrekt irrelevant bij de vraag of je als huurder niet voldoet aan je verplichtingen richting de verhuurder.
Twitter is ook de wanbetaler. Die betalen immers de verhuurder niet.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat de headlines Twitter/Musk in een hoek drukken van wanbetaler, terwijl de argumentatie van Musk en Twitter niet of nauwelijks wordt belicht. Ook al zijn die argumenten ruk van Musk/Twitter, dan nog zouden ze er goed aandoen om dat ook mee te nemen als ze stukjes van elkaar kopiren![]()
Wat betreft onderhuur klopt dit normaliter ook natuurlijk, maar ik weet niet wat A de regelgeving in san fransisco is op dat gebied en B in het contract van Twitter staat met de verhuurder. De verhuurder acht zijn kans ontzettend groot in, dus we zullen zien wie de langste adem hebt op termijn.
Geen idee. Hoe weet je dat?quote:Op maandag 2 januari 2023 17:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Twitter is ook de wanbetaler. Die betalen immers de verhuurder niet.
Aangezien ze worden aangeklaagd omdat ze geen huur hebben betaald neem ik even aan dat ze geen huur hebben betaald. Ik ben wel benieuwd naar jouw lezing.quote:
Dat plus ze moeten een voorbeeld stellen anders is er geen houden aan.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat de verhuurders kleine spelers zijn.
Marco Borsato heeft dus ook aan kinderen gezeten?quote:Op maandag 2 januari 2023 17:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Aangezien ze worden aangeklaagd omdat ze geen huur hebben betaald neem ik even aan dat ze geen huur hebben betaald. Ik ben wel benieuwd naar jouw lezing.
Dit dus. Dat die onderhuurder niet betaalt is irrelevant voor de verhuurder.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Aangezien ze worden aangeklaagd omdat ze geen huur hebben betaald neem ik even aan dat ze geen huur hebben betaald. Ik ben wel benieuwd naar jouw lezing.
Media als NY Times of Bloomberg vragen heus wel om een reactie op artikelen en plaatsen die dan ook gewoon in het kader van hoor en wederhoor. Alleen krijgen ze geen reactie want Musk heeft de volledige communicatie afdeling ontslagenquote:Op maandag 2 januari 2023 17:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat de headlines Twitter/Musk in een hoek drukken van wanbetaler, terwijl de argumentatie van Musk en Twitter niet of nauwelijks wordt belicht.
Het lijkt mij echt heel onwaarschijnlijk dat een verhuurder een huurder gaat aanklagen die elke maand netjes betaalt.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Marco Borsato heeft dus ook aan kinderen gezeten?
Het gaat erom dat het halve verhaal wordt verteld in de media. Deze argumenten, ook al zijn ze misschien irrelevant als Twitters argument voor de rechtzaak, mogen wat mij betreft ook wel benoemd worden door de media. Snelle journalistiek vormt zijn eigen narratief hierin, dat vind ik kwalijk.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Dat die onderhuurder niet betaalt is irrelevant voor de verhuurder.
quote:Op maandag 2 januari 2023 18:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Media als NY Times of Bloomberg vragen heus wel om een reactie op artikelen en plaatsen die dan ook gewoon in het kader van hoor en wederhoor. Alleen krijgen ze geen reactie want Musk heeft de volledige communicatie afdeling ontslagen
ik heb het contract niet voor me neus, daarbij is mijn kennis omtrent kamertje verhuur in Amerika/San Fransisco dusdanig slecht, dat ik een valide mening hierover niet of nauwelijks kan geven.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het lijkt mij echt heel onwaarschijnlijk dat een verhuurder een huurder gaat aanklagen die elke maand netjes betaalt.
Ik ben nog altijd wel benieuwd naar jouw lezing waarin Twitter geen wanbetaler is. Kun je die nog geven?
Dat hoeft ook niet, je mag hier gewoon speculeren. Schets eens een scenario.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:24 schreef Rnie het volgende:
[..]
ik heb het contract niet voor me neus, daarbij is mijn kennis omtrent kamertje verhuur in Amerika/San Fransisco dusdanig slecht, dat ik een valide mening hierover niet of nauwelijks kan geven.
Waarom? Wat heeft mijn speculatie omtrent dit alles van doen met jou "feitelijke" waarneming dat Twitter een wanbetaler is?quote:Op maandag 2 januari 2023 18:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, je mag hier gewoon speculeren. Schets eens een scenario.
Misschien moet twitter dan de andere zijde communiceren. Maar daar blijft het verdacht stil.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het halve verhaal wordt verteld in de media. Deze argumenten, ook al zijn ze misschien irrelevant als Twitters argument voor de rechtzaak, mogen wat mij betreft ook wel benoemd worden door de media. Snelle journalistiek vormt zijn eigen narratief hierin, dat vind ik kwalijk.
Daarbij wil ik dus niet zeggen dat de main stream media dit expres doet, maar het heeft meer te maken met de omloopsneltijd, geen aandacht, berichten pushen om het pushen, klakkeloos copy pasten van elkaar.
Daar heb jij vast wel bewijs voor, toch? Oh...wacht...quote:Op maandag 2 januari 2023 18:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het halve verhaal wordt verteld in de media. Deze argumenten, ook al zijn ze misschien irrelevant als Twitters argument voor de rechtzaak, mogen wat mij betreft ook wel benoemd worden door de media. Snelle journalistiek vormt zijn eigen narratief hierin, dat vind ik kwalijk.
Daarbij wil ik dus niet zeggen dat de main stream media dit expres doet, maar het heeft meer te maken met de omloopsneltijd, geen aandacht, berichten pushen om het pushen, klakkeloos copy pasten van elkaar.
Doet mij denken aan de tijden van Steve Jobs en zijn RDF.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:11 schreef Montov het volgende:
Elon Musk is een meesteronderhandelaar die een contract goedkoop gaat beeindigen door logischerwijs te stoppen met betalen. Overigens is het Fake News dat Musk een wanbetaler is want we weten niets over het contract. Ik ben de Verlichte centrist die zaken van beide kanten rechtpraat om mijn vooraf ingenomen standpunt te vergoelijken.
quote:Op maandag 2 januari 2023 19:11 schreef Montov het volgende:
Elon Musk is een meesteronderhandelaar die een contract goedkoop gaat beeindigen door logischerwijs te stoppen met betalen. Overigens is het Fake News dat Musk een wanbetaler is want we weten niets over het contract. Ik ben de Verlichte centrist die zaken van beide kanten rechtpraat om mijn vooraf ingenomen standpunt te vergoelijken.
Wat ik heel erg vind aan de mainstream media is dat ze geen verhaal haalt bij Twitter. Lekker eenzijdig nieuws maken zo zonder contact op te nemen met de communicatie-afdeling van Twitter.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat de communicatieafdeling daar aan het doen is.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien moet twitter dan de andere zijde communiceren. Maar daar blijft het verdacht stil.
Die onderhuurder heeft wel een goede strategie om aan een lagere huur te komen. Gewoon niet betalen. Dat is ontzettend slim. Want het proces van de verhuurder is tegen Twitter, dus die kan alleen maar volgen met een zaak tegen de onderhuurder. Die zal dus altijd achterlopen. Slim gespeeld.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat de headlines Twitter/Musk in een hoek drukken van ordinaire wanbetaler, terwijl de argumentatie van Musk en Twitter niet of nauwelijks wordt belicht. Ook al zijn die argumenten ruk van Musk/Twitter, dan nog zouden ze er goed aandoen om dat ook mee te nemen als ze stukjes van elkaar kopiren![]()
Wat betreft onderhuur klopt dit normaliter ook natuurlijk, maar ik weet niet wat A de regelgeving in san fransisco is op dat gebied en B in het contract van Twitter staat met de verhuurder. De verhuurder acht zijn kans ontzettend groot in, dus we zullen zien wie de langste adem hebt op termijn.
Ik snap dat dit een sarcastisch steekje onder de gordel is bij Twitter, maar het heeft niets te maken met het zorgvuldig brengen van je informatie als media-outlet. Het stukje omtrent onderhuur wordt praktisch weggewoven. Voor het narratief lijkt dat mij, als geintresseerde in dit onderwerp, wel intressant.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:39 schreef YStec het volgende:
[..]
Wat ik heel erg vind aan de mainstream media is dat ze geen verhaal haalt bij Twitter. Lekker eenzijdig nieuws maken zo zonder contact op te nemen met de communicatie-afdeling van Twitter.
Maar wat wordt er niet gebracht dan? De New York Times bericht een paar weken geleden dat Twitter de huur van het hoofdkantoor niet betaalt, evenals de huur van enkele andere panden. Ze vragen om reactie van Twitter en krijgen geen respons.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:34 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik snap dat dit een sarcastisch steekje onder de gordel is bij Twitter, maar het heeft niets te maken met het zorgvuldig brengen van je informatie als media-outlet. Het stukje omtrent onderhuur wordt praktisch weggewoven. Voor het narratief lijkt dat mij, als geintresseerde in dit onderwerp, wel intressant.Miljoenen blogs en nieuwssites die snelle journalistiek bedrijven, headlines willen scoren, stukjes van elkaar kopiren en die het naderhand vormen in hun eigen woorden, en artikeltjes-quota moeten halen omdat geld roeleert, zijn wat mij betreft zaken, die door marktwerking, ervoor bijdragen dat mensen vertrouwen verliezen in bepaalde media-outlets.
Neeee het is allemaal een bewust schouwspel om de geniale Musk in een kwaad daglicht te zetten! /squote:Op maandag 2 januari 2023 20:43 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Maar wat wordt er niet gebracht dan? De New York Times bericht een paar weken geleden dat Twitter de huur van het hoofdkantoor niet betaalt, evenals de huur van enkele andere panden. Ze vragen om reactie van Twitter en krijgen geen respons.
Vandaag wordt bekend dat de verhuurder van een ander pand Twitter aanklaagt, omdat ze daar een etage huren waarvan ze de huur (ook) niet betalen. Dit lijkt mij eerder een bevestiging van het verhaal van de NY Times, dan dat het aantoont dat ze steken hebben laten vallen of onnauwkeurig zijn geweest.
quote:Op maandag 2 januari 2023 19:39 schreef YStec het volgende:
[..]
Wat ik heel erg vind aan de mainstream media is dat ze geen verhaal haalt bij Twitter. Lekker eenzijdig nieuws maken zo zonder contact op te nemen met de communicatie-afdeling van Twitter.
Echt?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Neeee het is allemaal een bewust schouwspel om de geniale Musk in een kwaad daglicht te zetten! /s
[..]
[ afbeelding ]
Er is geen communicatieafdeling meer
De productiecijfers? Wat duikt er precies hard?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:47 schreef Ulx het volgende:
Zijn de Tesla cijfers tegengevallen? Duikt weer hard.
Ze hebben meer auto's gemaakt dan verkocht: https://ir.tesla.com/pres(...)bcast-fourth-quarterquote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:53 schreef Rnie het volgende:
[..]
De productiecijfers? Wat duikt er precies hard?
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben meer auto's gemaakt dan verkocht: https://ir.tesla.com/pres(...)bcast-fourth-quarter
De koers zakt weer hard: https://www.google.com/finance/quote/TSLA:NASDAQ?window=5D
[ afbeelding ]
Dat verzin ik niet, dat is wat ik lees in de analyses: https://seekingalpha.com/(...)how-another-big-missquote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:32 schreef Rnie het volgende:
[..]Waarom zou er in jou optiek een verband zijn tussen de productiecijfers van Q4 2022 en een dalende aandeelprijs?
quote:While shares of the electric vehicle maker have mostly fallen thanks to the drama surrounding CEO Elon Musk's purchase of Twitter, there have also been worries about slowing demand for the company's vehicles. On Monday, Tesla announced its Q4 production and delivery figures, and the numbers aren't likely to ease those sales worries in the near term.
...
The first thing that one will notice is that production significantly outpaced deliveries for the second quarter in a row. Management attributed this to a "continued transition towards a more even regional mix of vehicle builds," leading to more in-transit vehicles at the end of the period. Musk said back in early 2019 that Tesla would soon fix the delivery surge that results in a lot of deliveries late in the quarter. That still really hasn't happened over the last three years, despite plenty of opportunities to reorganize the timing of vehicle builds in the production facilities. As a result, the company produced more than 56,500 vehicles more than it delivered in the back half of 2022. That will only help to fuel the concerns about sluggish demand.
...
The delivery result is even more disappointing when you consider a few important items. First, the company's CFO guided to "just under 50% growth" for the full year back at the Q3 earnings report, which itself was a guidance cut, and Tesla only came in a little above 40% for 2022. The second thing is that there were numerous promotions throughout Q4 to drive demand. In the US, Tesla pushed a late in quarter $3,750 credit, which was eventually doubled, along with the giveaway of 10,000 free supercharging miles. In China, multiple promotions were detailed throughout the quarter, and these even came after prices were cut early in the quarter. Some other promotions were even enacted in lower volume sales countries to help, but apparently, they were not enough. Tesla has started 2023 by offering another set of incentives in China to offset the elimination of that country's EV subsidy.
...
In the end, Tesla missed delivery estimates by a wide margin for the second straight quarter. Management will talk about regional builds, but it has been talking about eliminating the end of quarter delivery surge for years and still hasn't done much about it. With production heavily outpacing deliveries in the back half of 2022, bears will talk about weak sales alongside a bunch of promotional activities. We're now likely to see analyst estimates and price targets cuts come, and I don't expect shares to massively rebound before earnings unless the overall market starts the new year with a decent rally.
Een "sluggish demand" is extreem relatief natuurlijk. Het hangt namelijk af wat je groeidoelstellingen als bedrijf zijn. Als mijn doelstelling is om 10 koekjes te verkopen en ik verkoop er 4, dan doe ik het slecht. Is mijn doelstelling om 2 koekjes te verkopen en ik verkoop er 4, dan doe ik het goed.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat verzin ik niet, dat is wat ik lees in de analyses: https://seekingalpha.com/(...)how-another-big-miss
[..]
Waarom zou dat er niet zijn? Koersen reageren op alles, ook op productiecijfers.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:32 schreef Rnie het volgende:
[..]Waarom zou er in jou optiek een verband zijn tussen de productiecijfers van Q4 2022 en een dalende aandeelprijs?
Als investeerders echt rationeel zouden zijn zou het Tesla aandeel nog stukken lager staan vanwege de bizarre P/E verhouding bij dit aandeel.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou dat er niet zijn? Koersen reageren op alles, ook op productiecijfers.
Bizar toch? Waarom zeggen niet gewoon alle bedrijven dat ze maar 10 producten verkopen, als ze er dan 200.000 verkopen doen je het super super goed en gaat je aandeel sky high! Wat een fantastische lifehack.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Een "sluggish demand" is extreem relatief natuurlijk. Het hangt namelijk af wat je groeidoelstellingen als bedrijf zijn. Als mijn doelstelling is om 10 koekjes te verkopen en ik verkoop er 4, dan doe ik het slecht. Is mijn doelstelling om 2 koekjes te verkopen en ik verkoop er 4, dan doe ik het goed.
Mwah, begin december hadden analisten een voorspelling gedaan qua production cijfers die al flink wat was bijgesteld tov de cijfers van Tesla zelf. Daar zitten ze nu nog wat onder zelfs.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in mijn vorige post, het aandeel zakt omdat de groeidoelstellingen van Tesla niet zijn bereikt. Deze zijn ook veels te voorbarig en imo een tikkeltje te hoog gegrepen. Pure amerikaanse groeidrift natuurlijk. Dat ze meer auto's produceren dan dat ze daadwerkijk verkopen is voor de aandeelwaarde ansich en losstaand niet relevant.
Er is al veel voor gewaarschuwd dat iedereen waar Trump ooit een "goede" band mee had onder de figuurlijke bus is gekomen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 05:07 schreef Kijkertje het volgende:
En Twitter redt het natuurlijk nooit zonder Trump:
[ twitter ]
Dit zou strafbaar zijn, aangezien ze dan de eigenaren voor liegen. De aandeelhouders zijn de eigenaren van het bedrijf en denk je niet dat eigenaren het recht hebben om precies te weten hoe hun bedrijf er voorstaat?quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Bizar toch? Waarom zeggen niet gewoon alle bedrijven dat ze maar 10 producten verkopen, als ze er dan 200.000 verkopen doen je het super super goed en gaat je aandeel sky high! Wat een fantastische lifehack.
quote:[..]
Mwah, begin december hadden analisten een voorspelling gedaan qua production cijfers die al flink wat was bijgesteld tov de cijfers van Tesla zelf. Daar zitten ze nu nog wat onder zelfs.
Dat heet liegen over je cijfers.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
Bizar toch? Waarom zeggen niet gewoon alle bedrijven dat ze maar 10 producten verkopen, als ze er dan 200.000 verkopen doen je het super super goed en gaat je aandeel sky high! Wat een fantastische lifehack.
Ik dacht dat die huilie Casey Newton met Twitter was gekapt? Of was het een semi-stop om een statement te maken? 200.000 volgers nog niet bereikt op Post of Mastodon zekerquote:Op woensdag 4 januari 2023 12:21 schreef IndoorKite het volgende:
And the show goes on!
[ twitter ]
[ twitter ]
Trump kan (contractueel) helemaal geen content op Twitter posten die hij niet eerst op zijn TruthSocial heeft gepost dus dat is nooit een optie geweest.quote:Op woensdag 4 januari 2023 13:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er is al veel voor gewaarschuwd dat iedereen waar Trump ooit een "goede" band mee had onder de figuurlijke bus is gekomen.
Musk is geen uitzondering en wilde gretig de rode loper uitleggen en twitter als de Taj Mahal voor de vrije Maga mening bouwen, maar Trump hapt niet toe en heeft ook Musk hiermee stevig in de tang.
is ook zo.quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump kan (contractueel) helemaal geen content op Twitter posten die hij niet eerst op zijn TruthSocial heeft gepost dus dat is nooit een optie geweest.
Is gewoon Twitter gerelateerde nieuws, toch? Ik vind het nog best relevant dat er mensen in hoge posities weggaan bij Twitter. Of maakt niemand bij Twitter meer uit behalve Musk?quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:00 schreef Rnie het volgende:
Wat een treurnis om dit soort berichten op je platform te posten. Paniekzaaiers.
Ik zal het sarcasme er volgende keer nog wat dikker opleggen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:53 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat heet liegen over je cijfers.Maar ik snap wel wat je bedoeld hoor. Als je beursgenoteerde bedrijf qua doelstelling 10 verkochte producten heeft, maar je groeit met exorbitante getallen
![]()
Je aandeel zal logischerwijs, mocht het echt legit zijn (proest), enorm stijgen. Maar aandeelhouders willen het jaar erop groei zien. Ben benieuwd of je deze lifehack, liegen dus ook toepast voor het komende jaar.
Of je liegt weer en je verkoopt 50 stuks met als groeidoelstelling 50%. 200.000 verkochte producten is immers de nieuwe basis. Mocht je dus 299.950 producten tekort komen, hoop ik voor je dat je aandeel in waarde gelijk blijft.Denk dat je bubba vaak zal tegenkomen de rest van je leven.
Mocht je niet liegen en heb je daadwerkelijk 200.000 producten verkocht, met dezelfde groeidoelstelling van 50%, dan moet je er 100.000 meer verkopen om je aandeel te doen gelijk houden dan wel te stijgen. Als dat je lukt, helemaal prima.
Liegen als lifehack is een optie hoor, daar niet van
Thanks, had het niet in de gaten.quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik zal het sarcasme er volgende keer nog wat dikker opleggen.
Dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn. Als beleggers denken dat je, ondanks het niet halen van een verkoopdoelstelling, nog genoeg waard blijft kan je koers ook dan gewoon stabiel blijven. Dat is immers een reflectie van sentiment, geen als-dan gevolgreeks.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:53 schreef Rnie het volgende:
Mocht je niet liegen en heb je daadwerkelijk 200.000 producten verkocht, met dezelfde groeidoelstelling van 50%, dan moet je er 100.000 meer verkopen om je aandeel te doen gelijk houden dan wel te stijgen. Als dat je lukt, helemaal prima.
Hoezo dan? Of wil je zeggen dat dit soort berichten een teken aan de wand zijn van het mismanagement onder Musk?quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:28 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Is gewoon Twitter gerelateerde nieuws, toch? Ik vind het nog best relevant dat er mensen in hoge posities weggaan bij Twitter. Of maakt niemand bij Twitter meer uit behalve Musk?
Kan indd een teken zijn toch? Of denk je dat ze gewoon beiden rond dezelfde tijd per toeval opstappen en dat dat niets met Musk te maken heeft?quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:27 schreef Rnie het volgende:
Hoezo dan? Of wil je zeggen dat dit soort berichten een teken aan de wand zijn van het mismanagement onder Musk?
Het is wel relevant, omdat je je nu moet afvragen of er goede vervangers kunnen worden gevonden. Twitter heeft niet echt meer de uitstraling van een droombedrijf. Slechte cijfers. Wazige besluiten van Musk over hardcore 80 uur per week werken en op kantoor slapen. Gedoe met de huur. Geen schoonmakers op kantoor. Mensen die hun eigen Wc-papier moeten meenemen. Mogelijk een faillissement aan de horizon.quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoezo dan? Of wil je zeggen dat dit soort berichten een teken aan de wand zijn van het mismanagement onder Musk?
Als je dat dus denkt, dan snap ik je bias omtrent dit soort paniekposts wel natuurlijk. Mocht je dat niet denken, wil ik graag weten wat er zo relevant is aan het vertrek van mensen in hoge posities. Dat gebeurd namelijk bij elk bedrijf.
Nee, dat is je bias hierin, aan de hand van die berichtgeving. Dat is exact wat ze proberen met dit soort Twitterberichten. De afgelopen tien jaar hadden we nooit deze berichtgevingen over het Twitter management/personeel gekregen. Als een medewerker ontslagen werd, was het non nieuws. Nu maken die paniekjournalisten over alles een headline.quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:34 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Kan indd een teken zijn toch? Of denk je dat ze gewoon beiden rond dezelfde tijd per toeval opstappen en dat dat niets met Musk te maken heeft?
Nou ja, ze rapporteren alleen maar de waarheid toch? Wat wij ermee doen is niet hun verantwoordelijkheid. Wat is er mis met de waarheid rapporteren? Is dat niet een onderdeel van hun werk?quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, dat is je bias hierin, aan de hand van die berichtgeving. Dat is exact wat ze proberen met dit soort Twitterberichten.
Nee, maar nu is het na een overname met vrij heftige veranderingen in het bedrijf. Dus dan is dit wel interessant om te rapporteren. Kunnen niet alleen maar positieve nieuws rapporteren voor Musk, dat zou echt bias zijn. Weet je zeker dat je niet gewoon aan het projecteren bent?quote:De afgelopen tien jaar hadden we nooit deze berichtgevingen over het Twitter management/personeel gekregen. Als een medewerker ontslagen werd, was het non nieuws. Nu maken die paniekjournalisten over alles een headline.
Toen stapte ook niet bijna iedere senior manager op vrijwel hetzelfde moment op.quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, dat is je bias hierin, aan de hand van die berichtgeving. Dat is exact wat ze proberen met dit soort Twitterberichten. De afgelopen tien jaar hadden we nooit deze berichtgevingen over het Twitter management/personeel gekregen. Als een medewerker ontslagen werd, was het non nieuws. Nu maken die paniekjournalisten over alles een headline.
Ik vind het walgelijke journalistiek, maargoed.
Wat is zijn persoonlijke verdienste dan, behalve het feit dat hij om hulp roept?quote:
Hij heeft behoorlijk zijn stempel op 2022 gedrukt. En daar gaat het om bij die verkiezing.quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat is zijn persoonlijke verdienste dan, behalve het feit dat hij om hulp roept?
Eurovisie songfestival praktijken
Serieus?quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat is zijn persoonlijke verdienste dan, behalve het feit dat hij om hulp roept?
Eurovisie songfestival praktijken
Treurig. Maar goed, ze zullen snel weer een leuke baan hebben.quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:21 schreef IndoorKite het volgende:
And the show goes on!
[ twitter ]
[ twitter ]
Je hoeft dit niet twee keer te benadrukken hoor. Is mij wel duidelijk. Hulp vragen dus.quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus?
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen om dit uit te leggen als je dit zelf al niet snapt...
Kleine poging: Niet zichzelf in veiligheid gebracht (in bijv. de VS) toen Oekrane binnengevallen werd, noch later. Hij bleef en leidde zijn land, zorgde er mede voot dat Oekrane hield stand hield tegen Rusland toen dat onmogelijk geacht werd, zorgde voor steun en materieel van bondgenoten, was en is er vooral zowel de gewone burgers en de militairen en houdt de moed en strijdvasrdigheid erin bij hen (o.a. door "veldbezoeken" en speeches), zet zich onvermoeibaar in voor het verkrijgen van meer steun en materieel van bondgenoten etc.etc..
De man is een voorbeeldig leider van een (binnengevallen) land in oorlogstijd.
Echt heel interessant in het topic over de overname van Twitter door Elon Musk, ja.quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:53 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je mag mij ook overtuigen met een betere poging hoor, ik hoor het graag.
Twee keer knipperen in mijn ogen is moeilijker dan bepaalde users triggeren met woordjes als Zelensky, Trump of GOP.quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt heel interessant in het topic over de overname van Twitter door Elon Musk, ja.
Dan blijft er wel weinig overquote:Op woensdag 4 januari 2023 18:57 schreef Monolith het volgende:
Misschien handig in de communicatie met Rnie:
https://www.theonion.com/(...)elon-musk-1849725045
Dus je post hier om te triggeren? Niet omdat je een die hard Elon-fan met bijbehorende enorme bias bent die alles wat Elon doet goed komt praten? En ondertussen andere users probeert te betichten van hetgeen hij zelf doet?quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twee keer knipperen in mijn ogen is moeilijker dan bepaalde users triggeren met woordjes als Zelensky, Trump of GOP.Alsof ze klaarzitten achter hun pc'tje tot een red alert binnenkomt om te reageren.
Of je post gewoon wat je vindt en je doet verder normaal. Ook een optie.quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twee keer knipperen in mijn ogen is moeilijker dan bepaalde users triggeren met woordjes als Zelensky, Trump of GOP.Alsof ze klaarzitten achter hun pc'tje tot een red alert binnenkomt om te reageren.
Lijkt mij wel toch? Elke forumpost triggert een reactie bij een ander. Anders reageer je niet. Zo werkt een forum nou eenmaal. Dat ik dmv een paar woordjes omtrent Zelensky dezelfde users trigger, die ik ook in andere topics omtrent dit gegeven zie, vind ik gewoon vermakelijk. Meer is het niet.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus je post hier om te triggeren? Niet omdat je een die hard Elon-fan met bijbehorende enorme bias bent die alles wat Elon doet goed komt praten? En ondertussen andere users probeert te betichten van hetgeen hij zelf doet?
Of wellicht toch gewoon beide?
Ik weet eigenlijk niet wat ik sneuer vind..
Wat betreft Zelensky en zijn Person of the year titel is dat mijn mening hoor.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of je post gewoon wat je vindt en je doet verder normaal. Ook een optie.
Dat is per definitie off topic.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:25 schreef Rnie het volgende:
On topic: Hoe kom je erbij dat ik Musk adoreer?
Niet zo verlegen, stiekem houden we allemaal van 'em.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:25 schreef Rnie het volgende:
Ik moet alleen nog 2022 bijwerken naar 2023. Staat anders zo dom.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet zo verlegen, stiekem houden we allemaal van 'em.
Maar waarom verdiende Musk hem dan in 2021?quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat betreft Zelensky en zijn Person of the year titel is dat mijn mening hoor.
Hoezo "maar"? Heb ik gezegd dat hij hem verdiende dan? Quote me maar als ik dat heb gezegd. Goed zoeken @Ulx Niet woorden in mijn mond leggen. Aanschouw wederom je eigen bias.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar waarom verdiende Musk hem dan in 2021?
Waar die wel gelijk in had.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:20 schreef Ulx het volgende:
Is de reden dat je zo lekker zuur doet over Zelenskyy het feit dat hij Musk vertelde dat hij zijn -nou ja, eigenlijk gewoon Poetin's- vredesplan lekker in zijn hol kon stoppen?
Neuh, absoluut niet. Maar daar hebben we een ander topic voor.quote:
Uiteraard had Zelenskyy daar gelijk in. Maar ja, one does not simply tell Musk to fuck off.quote:
quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Neuh, absoluut niet. Maar daar hebben we een ander topic voor.
Dat was een rare actie van Elon, volgens mij was ie stoned.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uiteraard had Zelenskyy daar gelijk in. Maar ja, one does not simply tell Musk to fuck off.
quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat jij dat beweerde? Citeer me eens? Ik stelde alleen maar een vraag.
Aan de hand van jou reactie ga je mij vragen waarom Musk person of the year is geworden, terwijl de eerste hit op google je daarop antwoord kan geven? Spreek ik tegenwoordig voor Time magazine ofzo, dat ik de mening van Time moet googlen alvorens je hier antwoord op te geven?quote:Maar waarom verdiende Musk hem dan in 2021?quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:32 schreef Ulx het volgende:
Wat betreft Zelensky en zijn Person of the year titel is dat mijn mening hoor.
Gelukkig toon jij deze pagina geen bias.quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, dat is je bias hierin, aan de hand van die berichtgeving.
Zo'n Google search had je dan ook wel kunnen doen waarom Zelensky hem kreeg, maar daar ga je liever wel de discussie mee in. Stop met je achter semantische onzin te verhullen Rnie.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:59 schreef Rnie het volgende:
Aan de hand van jou reactie ga je mij vragen waarom Musk person of the year is geworden, terwijl de eerste hit op google je daarop antwoord kan geven? Spreek ik tegenwoordig voor Time magazine ofzo, dat ik de mening van Time moet googlen alvorens je hier antwoord op te geven?
Laat het, I know you know.
Ok, waarom is zo'n tweet van Musk dan wel zodanig relevant dat je die hier post? Veel meer dan teren op (of verlangen naar) vergane glorie lijkt het tenslotte niet te zijn wat Musk daar deed.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:59 schreef Rnie het volgende:
Aan de hand van jou reactie ga je mij vragen waarom Musk person of the year is geworden, terwijl de eerste hit op google je daarop antwoord kan geven? Spreek ik tegenwoordig voor Time magazine ofzo, dat ik de mening van Time moet googlen alvorens je hier antwoord op te geven?
Laat het, I know you know.
Signature waardig.quote:Op woensdag 4 januari 2023 21:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Gelukkig toon jij deze pagina geen bias.
En oja disclaimer, dit is sarcastisch.
[..]
Zo'n Google search had je dan ook wel kunnen doen waarom Zelensky hem kreeg, maar daar ga je liever wel de discussie mee in. Stop met je achter semantische onzin te verhullen Rnie.
Vind deze tweet allesomvattend wat betreft het media-narratief omtrent Musk van mid oktober tot nu.quote:Op woensdag 4 januari 2023 21:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, waarom is zo'n tweet van Musk dan wel zodanig relevant dat je die hier post? Veel meer dan teren op (of verlangen naar) vergane glorie lijkt het tenslotte niet te zijn wat Musk daar deed.
Mooi non-antwoord. Geef eens antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Vind deze tweet allesomvattend wat betreft het media-narratief omtrent Musk van mid oktober tot nu.
Vooral teleurstellend hoe besmettelijk die idioterie is.quote:Op woensdag 4 januari 2023 23:20 schreef Monolith het volgende:
Het grappige is dat dit soort zwakzinnigen vooral Amerikaanse bagger herkauwen. Er is in Nederland natuurlijk helemaal niemand dit "getriggerd raakt" door Trump of de GOP, maar dat lezen ze in hun Amerikaanse alt-right bubbeltjes en denken ze hier te moeten herhalen, maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Want nieuwsberichten omtrent Trump of speeches triggeren Nederlanders niet tot een reactie of een debat onderling?quote:Op woensdag 4 januari 2023 23:20 schreef Monolith het volgende:
Het grappige is dat dit soort zwakzinnigen vooral Amerikaanse bagger herkauwen. Er is in Nederland natuurlijk helemaal niemand dit "getriggerd raakt" door Trump of de GOP, maar dat lezen ze in hun Amerikaanse alt-right bubbeltjes en denken ze hier te moeten herhalen, maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Het medianarratief hoe moeten we dat voor ons zien, de media bericht over de puinhopen die musk van Twitter maakt en dat mag niet omdat het zogenaamd niet klopt of zo, de media die graag aan wederhoor doen maar geen feedback van Twitter 2.0 krijgen ja die media hebben het gedaan niet Twitter 2.0 die nergens commentaar meer op geeft maar wel eenzijdige verhalen de wereld in slingert.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Vind deze tweet allesomvattend wat betreft het media-narratief omtrent Musk van mid oktober tot nu.
Hardop gelachen, dank.quote:Op woensdag 4 januari 2023 23:05 schreef Rnie het volgende:
Ik vind deze tweet relevant omdat de tweet imo de teleurstelling/verbazing/verwondering van Musk laat zien in een allesomvattende hersenspinsel die zinspeelt op het media-narratief omtrent Musk sinds de eerste aanzet tot aankoop van Twitter tot vandaag.
Maar dat 'narratief' werd ook al genoemd in het Time artikel zelf. Lees maar na.quote:Op woensdag 4 januari 2023 23:05 schreef Rnie het volgende:
Ik vind deze tweet relevant omdat de tweet imo de teleurstelling/verbazing/verwondering van Musk laat zien in een allesomvattende hersenspinsel die zinspeelt op het media-narratief omtrent Musk sinds de eerste aanzet tot aankoop van Twitter tot vandaag.
Dat moet je aan Musk vragen, aangezien hij meermaals over de mainstream media en, volgens hem, haar bias hierin twittert. Ik vond die tweet wel relevant voor dit topic.quote:Op donderdag 5 januari 2023 07:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het medianarratief hoe moeten we dat voor ons zien, de media bericht over de puinhopen die musk van Twitter maakt en dat mag niet omdat het zogenaamd niet klopt of zo, de media die graag aan wederhoor doen maar geen feedback van Twitter 2.0 krijgen ja die media hebben het gedaan niet Twitter 2.0 die nergens commentaar meer op geeft maar wel eenzijdige verhalen de wereld in slingert.
Hoezo? Is mijn analyse van de tweet niet juist en heb jij een andere interpretatie?quote:
Ik moet niets aan Musk vragen de media probeert regelmatig aan wederhoor te doen bij Twitter 2.0 als die nergens op reageren moet je niet de bias bij de media neer willen leggen maar eens introspectie toepassen en wel antwoorden op vragen vanuit die media.quote:Op donderdag 5 januari 2023 10:54 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat moet je aan Musk vragen, aangezien hij meermaals over de mainstream media en, volgens hem, haar bias hierin twittert.
Waar heeft de media nog geen antwoord op gekregen in jouw optiek?quote:Op donderdag 5 januari 2023 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik moet niets aan Musk vragen de media probeert regelmatig aan wederhoor te doen bij Twitter 2.0 als die nergens op reageren moet je niet de bias bij de media neer willen leggen maar eens introspectie toepassen en wel antwoorden op vragen vanuit die media.
Wat is anders de media bias waar je het over hebt.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waar heeft de media nog geen antwoord op gekregen in jouw optiek?
Wat is er niet waar dan?quote:Op zaterdag 24 december 2022 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, we zijn weer aan het fantaseren geslagen. Wat een zielig gedoe weer.
Dat je hem hier al wekenlang te vuur en te zwaard aan het verdedigen bent zou er zomaar iets mee te maken kunnen hebbenquote:Op woensdag 4 januari 2023 19:25 schreef Rnie het volgende:
Huh? Ik ontleed alleen Musk zijn person of the year tweet, met Musk zijn voorspelbare gedachtegang hierinquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is anders de media bias waar je het over hebt.
Er zijn hier in deze topic reeks al genoeg links naar nieuwssite geplaatst waar in vele artikelen iets van de volgende strekking stond.
Twitter, which has eliminated its communications department, and Mr. Musk did not respond to a request for comment.
Als je het mij persoonlijk vraagt, is de mainstream media-bias zeer gering. De enige uitzonderingen hierop zijn een aantal techblogs, waaronder die van Platformer en Vox, die als een soort verkapte roddel en achterklap pers fungeren en constant paniekzaaiende posts plaatsen. Die komen op mij wel biased over. Twitter is hun sanctuary en daar wordt nu aan getornd.quote:Op donderdag 5 januari 2023 10:54 schreef Rnie het volgende:
Dat moet je aan Musk vragen, aangezien hij meermaals over de mainstream media en, volgens hem, haar bias hierin twittert. Ik vond die tweet wel relevant voor dit topic.
Valt echt wel mee hoor. Het wordt hier een beetje overdreven imo.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat je hem hier al wekenlang te vuur en te zwaard aan het verdedigen bent zou er zomaar iets mee te maken kunnen hebben.
Haat is niet echt het woord. Ik vind het vooral een sukkel. Het is allemaal zo treurig wat-ie zegt en post. Het komt op mij over alsof-ie heel graag slim en populair gevonden wil worden en het lukt maar niet.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Met die insteek kan ik ook aan jou vragen waarom je Musk haat? Of haat je hem niet?
Zo'n vermoeden kreeg ik van je, aan de hand van wekenlang hier dingen posten. Beetje hetzelfde als dat jij een vermoeden kreeg van mij dat ik Musk adoreer.quote:
Altijd al gevonden? Of sinds de Twitter overname?quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Haat is niet echt het woord. Ik vind het vooral een sukkel. Het is allemaal zo treurig wat-ie zegt en post. Het komt op mij over alsof-ie heel graag slim en populair wil zijn en het lukt maar niet.
Het is gewoon een enkel zinnetje van Musk zonder context. Daarop kan je projecteren wat je wilt, bijvoorbeeld dat Musk met een 'alomvattende hersenspinsel (quote:Op donderdag 5 januari 2023 10:54 schreef Rnie het volgende:
Hoezo? Is mijn analyse van de tweet niet juist en heb jij een andere interpretatie?
Nee, altijd al. Daarom was ik ook snel klaar met Twitter toen-ie het kocht.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Altijd al gevonden? Of sinds de Twitter overname?
Daar is die $10.000 dan ook voor. Om die kwaliteitsissues te kunnen dekken als garantie. Ik zie daar niets vreemds in, doet elke fabrikante wel als hij de kans heeft.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las laatst dat Tesla een winstmarge van zo'n $10.000 per verkochte auto heeft. Dat is ongekend in de autoindustrie, bedrijven als Toyota en Volkswagen zijn blij als ze een kwart daarvan redden. Op termijn is zo'n "Musk tax" ook niet houdbaar, zeker gezien de vele kwaliteitsissues waar Tesla mee kampt.
Nou ja, behalve dus dat je 10k teveel betaalt voor een auto die constant bij de garage staatquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar als ze gratis gerepareerd worden, dan is er niemand die enige reden tot klagen heeft. Prima toch?
Het media-narratief ten tijde van de aankoop van Twitter tot nu. Van media hero (Person of the Year) naar, voor zijn gevoel, media zero. Dat is wat ik denk dat Musk met die tweet bedoelt. Hierbij gooit hij zijn eigen sentiment in de strijd.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is gewoon een enkel zinnetje van Musk zonder context. Daarop kan je projecteren wat je wilt, bijvoorbeeld dat Musk met een 'alomvattende hersenspinsel (![]()
)' het media-narratief even duidt. Dat zegt veel over de lezer.
Nouja, gelukkig ben je consistentquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, altijd al. Daarom was ik ook snel klaar met Twitter toen-ie het kocht.
Ik heb het idee dat hij een wit voetje wil halen bij Republikeins Amerika omdat hij ook vlak voor de overname z'n politieke voorkeur uitsprak. Misschien door falen en PR schade een beetje het Dr. Oz effect, niet echt meer een serieuzere toekomst zien en dan een signaal of lijntje richting politiek.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Haat is niet echt het woord. Ik vind het vooral een sukkel. Het is allemaal zo treurig wat-ie zegt en post. Het komt op mij over alsof-ie heel graag slim en populair gevonden wil worden en het lukt maar niet.
Het media narratief is gevormd door Musk's gedrag wat op zijn zachts gezegd nogal ongebruikelijk is geweest. Doen alsof de media hem onheus bejegenen is typerend voor Musk maar nogal...eh...gelul.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het media-narratief ten tijde van de aankoop van Twitter tot nu. Van media hero (Person of the Year) naar, voor zijn gevoel, media zero. Dat is wat ik denk dat Musk met die tweet bedoelt. Hierbij gooit hij zijn eigen sentiment in de strijd.
Ik begrijp niet waarom die analyse van mij ervoor zorgt dat je daar zo hard om moet lachen.Ook ben ik benieuwd wat dat precies over mij zegt.
Ben benieuwd wat jij ervan vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |