abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207293490


quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Game on!
pi_207293749
Deeltje 39 alweer. Damn. :P
De enige echte.
pi_207293880
_O- :')

twitter
De enige echte.
pi_207294085
Hopelijk tweet Elon nog wat Bassie en Adriaan memes later vannacht.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207294421
quote:
99s.gif Op woensdag 28 december 2022 22:12 schreef Rnie het volgende:
_O- :')

[ twitter ]
Wat een sadness dat hij zich hiermee bezighoudt. :{.


Deze had-ie ervoor gepost:
twitter


Dat derde icoontje op de rechterbeen...
  woensdag 28 december 2022 @ 22:31:31 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207294682
Ik vind dit toch wel goede voorbeelden van beredeneerd vragen stellen wat Musk hier doet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_207295217
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 22:25 schreef YStec het volgende:

[..]
Wat een sadness dat hij zich hiermee bezighoudt. :{.

Nog maar een paar jaar geleden had Musk het imago van een visionair die zijn leven in dienst stelde van grootse dromen over de toekomst van de mensheid.
pi_207295350
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 22:25 schreef YStec het volgende:

[..]
Wat een sadness dat hij zich hiermee bezighoudt. :{.

Deze had-ie ervoor gepost:
[ twitter ]

Dat derde icoontje op de rechterbeen...
Dat is Twitter 1.0 :+
De enige echte.
pi_207295402
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 22:46 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Nog maar een paar jaar geleden had Musk het imago van een visionair die zijn leven in dienst stelde van grootse dromen over de toekomst van de mensheid.
Nu niet meer dan? Hij is al jaren koning meme op Twitter :P
De enige echte.
pi_207298930
Storing bij Twitter? De site werkt wel, maar inloggen lukt niet. :D Op zowel android als iOS werkt het dan weer wel bij mij.

Volgens Reddit een worldwide issue.
https://www.reddit.com/r/Twitter/comments/zxqiaj/is_twitter_down/

Downdetector: https://downdetector.com/status/twitter/

Incoming Fok brigade omtrent Musk die eigenhandig servers eruit trekt, ontslagen medewerkers, kennis is er niet meer. PANIEK!

In 3....2....1.....

[ Bericht 12% gewijzigd door Rnie op 29-12-2022 03:31:08 ]
De enige echte.
pi_207299589
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 22:46 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Nog maar een paar jaar geleden had Musk het imago van een visionair die zijn leven in dienst stelde van grootse dromen over de toekomst van de mensheid.
als hij echt slim is geeft hij Rian Johnson en Netflix de schuld voor het uitbrengen van de film Glass Onion. misschien nog een procesje richting Edward Norton?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_207299760
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 07:54 schreef Sabata het volgende:

[..]
als hij echt slim is geeft hij Rian Johnson en Netflix de schuld voor het uitbrengen van de film Glass Onion. misschien nog een procesje richting Edward Norton?
Want?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_207299944
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 08:25 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Want?
even in spoiler tags omdat we niet voor ieder alles moeten verklappen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_207300026
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 08:43 schreef Sabata het volgende:

[..]
even in spoiler tags omdat we niet voor ieder alles moeten verklappen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergezocht
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 29 december 2022 @ 10:11:30 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_207301005
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 22:25 schreef YStec het volgende:

[..]
Wat een sadness dat hij zich hiermee bezighoudt. :{.


Deze had-ie ervoor gepost:
[ twitter ]

Dat derde icoontje op de rechterbeen...
Naast dar het bizar is dat de ceo van een groot bedrijf dit doet, viel het me ook op dat de likes en reply counters niet meer werken. Dacht eerst dat hij de ratio niet leuk zou vinden, maar er zijn meer OPs die dat hebben. Toch rokende servers.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207301060
Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Natuurlijk is het zo dat de ingrijpende wijzigingen gevolgen hebben en niet alles steeds vlekkeloos zal blijven werken. Maar doel is wel om het platform te verbeteren. Uiteindelijk. Wat dat betreft heb ik wel redelijk vertrouwen in Musk, gezien zijn historie
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_207301125
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:11 schreef speknek het volgende:

[..]
Naast dar het bizar is dat de ceo van een groot bedrijf dit doet, viel het me ook op dat de likes en reply counters niet meer werken. Dacht eerst dat hij de ratio niet leuk zou vinden, maar er zijn meer OPs die dat hebben. Toch rokende servers.
welkom in de digitale eeuw
pi_207301228
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 08:50 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Vergezocht
Rijke fantasie inderdaad. De realiteit is nou eenmaal dat het 'grote visionair die alles op eigen kracht doet'-sprookje vooral uit Hollywood afkomstig is en wat minder uit de realiteit. Natuurlijk heb je als individu altijd een bijdrage te leveren en als je geld hebt, dan kun je nog veel meer invloed uitoefenen, maar het leven hangt nou eenmaal ook aan elkaar van toevalligheden. Je ziet ook dat de puissant rijke techondernemers veelal niet zo goed weten wat ze met hun geld moeten en vooral de dromen uit de science fiction die ze hebben gelezen of gekeken proberen te verwezenlijken.

Laten we wel wezen, je kunt niet meer de polymath zijn die overal alles vanaf weet, die z'n engineering team kan vertellen hoe ze auto's, raketten of software moeten bouwen, legal welke juridische strategieën ze moeten voeren, finance hoe ze de financiering moeten regelen en ga zo maar door. Doet het leuk in Hollywood of op Netflix, heeft weinig met de realiteit van doen. De manier waarop Musk zich vergaloppeerd als het aankomt op radicaal de boel overhoop gooien met een Jip-en-Janneke begrip van het hoe en waarom van contentmoderatie maakt dat ook wel pijnlijk duidelijk.

Je ziet het hier ook met de verering van zo'n boy wonder hacker die wel even Twitter weer op de rit gaat zetten. Als je ook maar iets weet van grote, complexe softwaretrajecten dan kan je daar alleen maar hoofdschuddend om lachen.

Het financiële succes van Musk is in mijn ogen ook juist ironisch genoeg behoorlijk gestoeld op die mythevorming. Laten we even kijken naar de P/E ratios in de automarkt:


Er bestaat een enorm, in mijn ogen vrij irrationeel, geloof in de potentie van Tesla, waardoor het bedrijf gigantisch veel waard is. Zoals ook al eerder in dit topic bleek gaan de traditionele autobouwers zich ook steeds serieuzer mengen in de EV markt en dan blijkt dat die toch ook wel forse slagkracht, kennis en kunde hebben waardoor de toekomst van Tesla er steeds minder rooskleurig uitziet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 29 december 2022 @ 10:37:09 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_207301406
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2022 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
Ah, dus vrij vertaald betekent dat dat het vanaf nu prima is om wetenschappers voor pedofielen te verslijten wanneer ze iets zeggen waarmee je onderbuik het simpelweg niet eens is. Anders zie ik niet zo snel wat er baanbrekend is aan het beleid, want dat hele "reasoned questioning" is niks nieuws.
Dit ja.

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 29 december 2022 @ 10:42:43 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207301510
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het financiële succes van Musk is in mijn ogen ook juist ironisch genoeg behoorlijk gestoeld op die mythevorming. Laten we even kijken naar de P/E ratios in de automarkt:
[ afbeelding ]

Er bestaat een enorm, in mijn ogen vrij irrationeel, geloof in de potentie van Tesla, waardoor het bedrijf gigantisch veel waard is. Zoals ook al eerder in dit topic bleek gaan de traditionele autobouwers zich ook steeds serieuzer mengen in de EV markt en dan blijkt dat die toch ook wel forse slagkracht, kennis en kunde hebben waardoor de toekomst van Tesla er steeds minder rooskleurig uitziet.
Ik las laatst dat Tesla een winstmarge van zo'n $10.000 per verkochte auto heeft. Dat is ongekend in de autoindustrie, bedrijven als Toyota en Volkswagen zijn blij als ze een kwart daarvan redden. Op termijn is zo'n "Musk tax" ook niet houdbaar, zeker gezien de vele kwaliteitsissues waar Tesla mee kampt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 29-12-2022 10:50:03 ]
pi_207301551
Apple leeft nog steeds van de Apple tax terwijl die rare vogel Jobs al jaren dood is.
pi_207301660
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:45 schreef MoreDakka het volgende:
Apple leeft nog steeds van de Apple tax terwijl die rare vogel Jobs al jaren dood is.
Apple levert op veel vlakken ook gewoon echt een premium product en ditto service. Tesla doet dat niet, integendeel. Dat is nu ook wat ze in ieder geval op de Europese markten begint te nekken. Ze hadden dankzij het early adopter effect en de overheidsstimulans initieel een dominante positie in de EV markt, maar die zijn ze inmiddels kwijt. Ze bieden ook niet de kwaliteit van de Duitse automerken of het design van de Italiaanse sportmerken, niet de betaalbaarheid van de budgetlijnen van de grote merken, niet de fijnmazige dealernetwerken voor dienstverlening en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207301691
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Rijke fantasie inderdaad. De realiteit is nou eenmaal dat het 'grote visionair die alles op eigen kracht doet'-sprookje vooral uit Hollywood afkomstig is en wat minder uit de realiteit. Natuurlijk heb je als individu altijd een bijdrage te leveren en als je geld hebt, dan kun je nog veel meer invloed uitoefenen, maar het leven hangt nou eenmaal ook aan elkaar van toevalligheden. Je ziet ook dat de puissant rijke techondernemers veelal niet zo goed weten wat ze met hun geld moeten en vooral de dromen uit de science fiction die ze hebben gelezen of gekeken proberen te verwezenlijken.

Laten we wel wezen, je kunt niet meer de polymath zijn die overal alles vanaf weet, die z'n engineering team kan vertellen hoe ze auto's, raketten of software moeten bouwen, legal welke juridische strategieën ze moeten voeren, finance hoe ze de financiering moeten regelen en ga zo maar door. Doet het leuk in Hollywood of op Netflix, heeft weinig met de realiteit van doen. De manier waarop Musk zich vergaloppeerd als het aankomt op radicaal de boel overhoop gooien met een Jip-en-Janneke begrip van het hoe en waarom van contentmoderatie maakt dat ook wel pijnlijk duidelijk.

Je ziet het hier ook met de verering van zo'n boy wonder hacker die wel even Twitter weer op de rit gaat zetten. Als je ook maar iets weet van grote, complexe softwaretrajecten dan kan je daar alleen maar hoofdschuddend om lachen.

Het financiële succes van Musk is in mijn ogen ook juist ironisch genoeg behoorlijk gestoeld op die mythevorming. Laten we even kijken naar de P/E ratios in de automarkt:
[ afbeelding ]

Er bestaat een enorm, in mijn ogen vrij irrationeel, geloof in de potentie van Tesla, waardoor het bedrijf gigantisch veel waard is. Zoals ook al eerder in dit topic bleek gaan de traditionele autobouwers zich ook steeds serieuzer mengen in de EV markt en dan blijkt dat die toch ook wel forse slagkracht, kennis en kunde hebben waardoor de toekomst van Tesla er steeds minder rooskleurig uitziet.
Ik denk dat je tesla ook niet moet zien als autobouwer. De hele metric van waarde van aandelen is compleet fucked, Musk heeft daar in Amerika in ieder geval het meeste van geprofiteerd. En dat doe je niet door hetzelfde te zijn als de rest, natuurlijk.

Eigenlijk is het gewoon een eigenzinnige marketingman :+ een car salesman, zo u wilt

Musk is erg goed in het uitkiezen van niches die op dat moment kunnen groeien. Met Tesla en SpaceX moest hij zelf lobbyen (voor overheidscontracten, energy credits, locaties voor fabrieken e.d.).

Maar mooie ruimteplannen verkopen zichzelf (qua hype/marketing) aan de markt. Voor het narratief over de 'energie transitie' en hoe elektrische auto's daarbij zouden helpen hoefde hij zelf weinig te doen.

En nu springt hij door het geld van Tesla door naar Twitter, waar hij ook gewoon weer moet gaan lobbyen/werken met overheden. Het zelfde riedeltje, nieuwe niche.Of dat een succes wordt valt te bezien. Al is dat sowieso moeilijk te meten.

De beste man ging na PayPal ook vol gas met veel van zijn vermogen naar o.a Tesla en SpaceX, dat kostte hem bijna de financiële kop, Dat laatste is in ieder geval het verhaal. Ik weet dat hij is 'geholpen' door wat van die gladde wall street jongens.
pi_207301699
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:52 schreef Monolith het volgende:

[..]
Apple levert op veel vlakken ook gewoon echt een premium product en ditto service. Tesla doet dat niet, integendeel. Dat is nu ook wat ze in ieder geval op de Europese markten begint te nekken. Ze hadden dankzij het early adopter effect en de overheidsstimulans initieel een dominante positie in de EV markt, maar die zijn ze inmiddels kwijt. Ze bieden ook niet de kwaliteit van de Duitse automerken of het design van de Italiaanse sportmerken, niet de betaalbaarheid van de budgetlijnen van de grote merken, niet de fijnmazige dealernetwerken voor dienstverlening en ga zo maar door.
ik zou eerder een apple-auto rijden dan een tesla denk ik
pi_207301721
quote:
2s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:42 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik las laatst dat Tesla een winstmarge van zo'n $10.000 per verkochte auto heeft. Dat is ongekend in de autoindustrie, bedrijven als Toyota en Volkswagen zijn blij als ze een kwart daarvan redden. Op termijn is zo'n "Musk tax" ook niet houdbaar, zeker gezien de vele kwaliteitsissues waar Tesla mee kampt.
Forse winstmarges vereisen ook een verstoorde markt. In een markt met perfecte concurrentie is er effectief nul winst. Je ziet dat in markten die relatief moeilijk te penetreren zijn en waar techbedrijven een de facto monopolie of oligopolie hebben weten te realiseren. De automarkt is een stuk opener en hee veel bedrijven / merken hebben nou eenmaal een solide basis staan waar ze op voort kunnen borduren. De stap naar de EV markt is niet zo gigantisch dat alles wat die merken hebben opgebouwd overboord moet. Dat zie je dan ook terug aan de wijze waarop die nu heel rap de markt aan het overnemen zijn van partijen als Tesla.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Forum Admin donderdag 29 december 2022 @ 11:00:24 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207301781
quote:
10s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:55 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik zou eerder een apple-auto rijden dan een tesla denk ik
De bouwkwaliteit van Tesla's is om te huilen, oprecht ddr lada niveau.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207301799
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:54 schreef aTypisch het volgende:

En nu springt hij door het geld van Tesla door naar Twitter, waar hij ook gewoon weer moet gaan lobbyen/werken met overheden. Het zelfde riedeltje, nieuwe niche.Of dat een succes wordt valt te bezien. Al is dat sowieso moeilijk te meten.
In welk opzicht is Twitter een niche volgens jou?
pi_207301832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:01 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
In welk opzicht is Twitter een niche volgens jou?
In het onderdeel social media platformen had Musk nog niks. Je mag het ook best een ander naampje geven, als je een betere term er voor hebt.
pi_207301856
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De bouwkwaliteit van Tesla's is om te huilen, oprecht ddr lada niveau.
ik ken een paar eigenaren, die vinden het fantastisch eigenlijk allemaal

als er geen errors of gebroken spul is zijn ze erg tevreden

ik heb liever een auto die ik gewoon naar de garage kan brengen waar elke beunhaas hem kan maken :')

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2022 11:06:15 ]
pi_207301858
quote:
99s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
In het onderdeel social media platformen had Musk nog niks. Je mag het ook best een ander naampje geven, als je een betere term er voor hebt.
Aha, niche voor Musk. Got it. Ik dacht dat je niche in het algemeen bedoelde. Want dan snap ik dat je dat zegt over SpaceX (ruimtevaart) en Tesla (EV), maar Twitter (social media) is al redelijk uitgekauwd.
pi_207301864
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:54 schreef aTypisch het volgende:
En nu springt hij door het geld van Tesla door naar Twitter, waar hij ook gewoon weer moet gaan lobbyen/werken met overheden. Het zelfde riedeltje, nieuwe niche.Of dat een succes wordt valt te bezien. Al is dat sowieso moeilijk te meten.
Ik heb al eerder betoogd in deze reeks dat dit absoluut niet van hetzelfde laken een pak is. Zaken als vergroening en verminderde afhankelijkheid van fossiele brandstoffen zijn dingen die veel overheden actief nastreven. Musk profiteerde enerzijds van het feit dat Nederland bijvoorbeeld geen of lage bijtelling hanteerde voor het leasen van EVs. Automakers bieden ook interessante relatief laaggeschoolde arbeidsplaatsen, dus men zag Teslafabrieken ook graag komen.
Kijk je daarentegen naar Twitter, dan vervullen die helemaal geen behoefte van Europese overheden bijvoorbeeld. Daarom zie je ook dat de GDPR-messen alweer flink geslepen werden. Er is Europa eerder veel aan gelegen om het Amerikaanse techbedrijven (die verder niet echt cruciale diensten leveren) zoveel mogelijk dwars te zitten in de hoop dat eigen bedrijven met bijbehorende werkgelegenheid het gat opvullen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207301878
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:54 schreef aTypisch het volgende:

[..]
En nu springt hij door het geld van Tesla door naar Twitter, waar hij ook gewoon weer moet gaan lobbyen/werken met overheden. Het zelfde riedeltje, nieuwe niche.Of dat een succes wordt valt te bezien. Al is dat sowieso moeilijk te meten.
Wat een onzin weer. Ten eerste is het geen niche, ten tweede moet hij niet samenwerken met overheden, hij moet zich gewoon houden aan reglementen. Er is amper sprake van samenwerking, laat staan lobbyen.

Of het een succes is valt vrij makkelijk te meten lijkt me.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_207301886
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:05 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Aha, niche voor Musk. Got it. Ik dacht dat je niche in het algemeen bedoelde. Want dan snap ik dat je dat zegt over SpaceX (ruimtevaart) en Tesla (EV), maar Twitter (social media) is al redelijk uitgekauwd.
Ja, het idee is dus dat hij Twitter een nieuwe push gaat geven als betaalplatform. De markt 'openbreken' zoals bij EV en ruimtevaart.

Hoop van harte dat het faalt wat dat betreft, een WeChat2.0 is niemand bij gebaat. :+ Maar hij gaat het wel proberen
pi_207301898
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Wat een onzin weer. Ten eerste is het geen niche, ten tweede moet hij niet samenwerken met overheden, hij moet zich gewoon houden aan reglementen. Er is amper sprake van samenwerking, laat staan lobbyen.

Of het een succes is valt vrij makkelijk te meten lijkt me.
oh oke
pi_207301952
quote:
10s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
welkom in de digitale eeuw
?.

Er is geen enkele CEO van een ander groot bedrijf dat dit soort fratsen uithaalt, voor zover ik weet. Het is financiële zelfmoord om je zo politiek op te stellen, aangezien je hoe dan ook een grote groep tegen je krijgt - je wint er gewoon niets mee.

Of heb jij wel een voorbeeld van een CEO dat zich keer op keer op keer op keer op keer op deze manier gedraagt?
pi_207301960
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]
oh oke
Gisteren stopte je met replyen, nu kom je niet verder dan dit.

oke
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_207302041
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik heb al eerder betoogd in deze reeks dat dit absoluut niet van hetzelfde laken een pak is. Zaken als vergroening en verminderde afhankelijkheid van fossiele brandstoffen zijn dingen die veel overheden actief nastreven. Musk profiteerde enerzijds van het feit dat Nederland bijvoorbeeld geen of lage bijtelling hanteerde voor het leasen van EVs. Automakers bieden ook interessante relatief laaggeschoolde arbeidsplaatsen, dus men zag Teslafabrieken ook graag komen.
Kijk je daarentegen naar Twitter, dan vervullen die helemaal geen behoefte van Europese overheden bijvoorbeeld. Daarom zie je ook dat de GDPR-messen alweer flink geslepen werden. Er is Europa eerder veel aan gelegen om het Amerikaanse techbedrijven (die verder niet echt cruciale diensten leveren) zoveel mogelijk dwars te zitten in de hoop dat eigen bedrijven met bijbehorende werkgelegenheid het gat opvullen.
Ik snap heel goed dat Twitter een ander beest is dan raketjes en autootjes. :+

Ik bekend met de 'Digital Decade' plannen van de EU. Daar gaat Musk wel last van krijgen ja, maar ik kan niet zo goed inschatten of hem dat slechter uitkomt dan de concurrentie.

Heb je toevallig wat linkjes naar waar het specifiek gaat over social media platformen met betrekking tot Europa? Zit vanavond in de trein, mijzelf boos maken over Europa is dan goed tijdverdrijf.
pi_207302069
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:11 schreef YStec het volgende:

[..]
?.

Er is geen enkele CEO van een ander groot bedrijf dat dit soort fratsen uithaalt, voor zover ik weet. Het is financiële zelfmoord om je zo politiek op te stellen, aangezien je hoe dan ook een grote groep tegen je krijgt - je wint er gewoon niets mee.

Of heb jij wel een voorbeeld van een CEO dat zich keer op keer op keer op keer op keer op deze manier gedraagt?
dat is de bedoeling

  Forum Admin donderdag 29 december 2022 @ 11:19:50 #39
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207302108
quote:
10s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:05 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik ken een paar eigenaren, die vinden het fantastisch eigenlijk allemaal

als er geen errors of gebroken spul is zijn ze erg tevreden

ik heb liever een auto die ik gewoon naar de garage kan brengen waar elke beunhaas hem kan maken :')
Ik doe mijn onderhoud allemaal zelf :D

Als je geen passie voor auto's hebt en je geeft meer om gadgets en domweg acceleratie dan beleving snap ik het wel, maar het is niet om aan te zien.



''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207302125
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Gisteren stopte je met replyen, nu kom je niet verder dan dit.

oke
ik ben het helemaal met je post eens, sterke punten

vooral dat er niet gelobbyd hoeft te worden, klasse
pi_207302163
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:11 schreef YStec het volgende:

[..]
?.

Er is geen enkele CEO van een ander groot bedrijf dat dit soort fratsen uithaalt, voor zover ik weet. Het is financiële zelfmoord om je zo politiek op te stellen, aangezien je hoe dan ook een grote groep tegen je krijgt - je wint er gewoon niets mee.

Of heb jij wel een voorbeeld van een CEO dat zich keer op keer op keer op keer op keer op deze manier gedraagt?
Je zou de vergelijking kunnen maken met Rupert Murdoch. Er zit vast ergens een politieke overtuiging, maar het is vooral een gigantische lading opportunisme.

Zoals iemand van The Verge het beschrijft:
quote:
I have seen some suggestions that Musk has been red-pilled, or whatever, based on his recent Twitter interactions. I am somewhat skeptical about that because — as I’ve noted above — I don’t think he really has political beliefs, only personal interests.

Those personal interests are disproportionately in Texas, just like his political donations, and at this point, I think if Texas governor Greg Abbott called Musk and told him to jump, Musk would say, “How high?” After all, between the state and local tax breaks on Giga Texas, Musk’s new Tesla factory, Musk saved about $64 million. SpaceX got $15 million from Texas in 2014 as well as laws tweaked to benefit the company.


This is to say nothing of Texas’ weird laws about content moderation or the threats SpaceX has received for road closures and shrapnel on the beaches near its Boca Chica facility.

So the future of Twitter, Tesla, and SpaceX is predicated on keeping Texas government officials happy, it seems. Which explains to me why Musk is busily kissing Republican ass — if we woke up tomorrow and Democrats ran Texas, the tenor of his tweets would abruptly change.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2022 11:22:44 ]
pi_207302171
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik doe mijn onderhoud allemaal zelf :D

Als je geen passie voor auto's hebt en je geeft meer om gadgets en domweg acceleratie dan beleving snap ik het wel, maar het is niet om aan te zien.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
daarin lijkt Tesla wel op Apple, zelf onderhoud doen ist verboten eigenlijk
  Forum Admin donderdag 29 december 2022 @ 11:25:27 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207302219
quote:
10s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
daarin lijkt Tesla wel op Apple, zelf onderhoud doen ist verboten eigenlijk
Klopt, maar inmiddels heb je voor veel zaken dealersoftware nodig. Daar zijn wel workarounds voor (lees dealersoftware :+) omdat je anders rond blijft rijden met bijvoorbeeld een check engine lampje
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207302269
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:52 schreef Monolith het volgende:

[..]
Apple levert op veel vlakken ook gewoon echt een premium product en ditto service. Tesla doet dat niet, integendeel. Dat is nu ook wat ze in ieder geval op de Europese markten begint te nekken. Ze hadden dankzij het early adopter effect en de overheidsstimulans initieel een dominante positie in de EV markt, maar die zijn ze inmiddels kwijt. Ze bieden ook niet de kwaliteit van de Duitse automerken of het design van de Italiaanse sportmerken, niet de betaalbaarheid van de budgetlijnen van de grote merken, niet de fijnmazige dealernetwerken voor dienstverlening en ga zo maar door.
Helemaal mee eens. Maar zo'n 'Musk tax' zou best nog wel eens heel lang door kunnen etteren.

Over de producten en service van Apple verschillen we dan van mening.
pi_207303141
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Maar zo'n 'Musk tax' zou best nog wel eens heel lang door kunnen etteren.

Over de producten en service van Apple verschillen we dan van mening.
Ik weet niet wat je bedoelt met 'lang door kunnen etteren', maar als je daarmee bedoelt dat Tesla hem zelf lang in stand gaat houden, dan prijzen ze zichzelf alleen maar sneller uit de markt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207303283
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je bedoelt met 'lang door kunnen etteren', maar als je daarmee bedoelt dat Tesla hem zelf lang in stand gaat houden, dan prijzen ze zichzelf alleen maar sneller uit de markt.
Voorlopig heeft Tesla nog een prima winstmarge per verkochte auto, waar ze bij concerns als Volkswagen of Toyota alleen nog over kunnen dromen. Dat is echt niet alleen door een ‘Musk tax’ maar ook gewoon doordat het nog niet zo eenvoudig is om traditionele productieprocessen om te vormen tot EV-productieprocessen.

Tesla is vanaf het begin geoptimaliseerd op EV-bouw en heeft echt nog wel een tijd een voorsprong op traditionele concurrenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2022 12:23:15 ]
pi_207303549
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je bedoelt met 'lang door kunnen etteren', maar als je daarmee bedoelt dat Tesla hem zelf lang in stand gaat houden, dan prijzen ze zichzelf alleen maar sneller uit de markt.
Nee ik bedoel het omgekeerde.
pi_207303611
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Voorlopig heeft Tesla nog een prima winstmarge per verkochte auto, waar ze bij concerns als Volkswagen of Toyota alleen nog over kunnen dromen. Dat is echt niet alleen door een ‘Musk tax’ maar ook gewoon doordat het nog niet zo eenvoudig is om traditionele productieprocessen om te vormen tot EV-productieprocessen.

Tesla is vanaf het begin geoptimaliseerd op EV-bouw en heeft echt nog wel een tijd een voorsprong op traditionele concurrenten.
Wat is nu echt het wezenlijke verschil tussen EV bouw en traditionele productieprocessen?

Dit klinkt mij meer als mooi marketing gewauwel in de oren dan dat er nu echt daadwerkelijk een verschil zit in het in elkaar schroeven van een auto met verbrandingsmotor of een auto met accupakket en electrische motoren in de wielen.
pi_207303693
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Voorlopig heeft Tesla nog een prima winstmarge per verkochte auto, waar ze bij concerns als Volkswagen of Toyota alleen nog over kunnen dromen. Dat is echt niet alleen door een ‘Musk tax’ maar ook gewoon doordat het nog niet zo eenvoudig is om traditionele productieprocessen om te vormen tot EV-productieprocessen.

Tesla is vanaf het begin geoptimaliseerd op EV-bouw en heeft echt nog wel een tijd een voorsprong op traditionele concurrenten.
Vooral ook vanwege de afwezigheid van een dealernetwerk en dergelijke, iets wat nou juist ook voor veel consumenten een onwenselijk element is. Tesla zit ook zeker niet aan de onderkant van de markt qua prijzen. Ik denk niet dat het op de lange termijn houdbaar is, simpelweg omdat je bij voldoende concurrentie altijd op de winstmarge moet gaan beknibbelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207304082
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wat is nu echt het wezenlijke verschil tussen EV bouw en traditionele productieprocessen?

Dit klinkt mij meer als mooi marketing gewauwel in de oren dan dat er nu echt daadwerkelijk een verschil zit in het in elkaar schroeven van een auto met verbrandingsmotor of een auto met accupakket en electrische motoren in de wielen.
Voor Tesla is het de techniek maar vooral de software waarmee ze mijlenver van hun concurrentie zitten.
pi_207304131
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wat is nu echt het wezenlijke verschil tussen EV bouw en traditionele productieprocessen?

Dit klinkt mij meer als mooi marketing gewauwel in de oren dan dat er nu echt daadwerkelijk een verschil zit in het in elkaar schroeven van een auto met verbrandingsmotor of een auto met accupakket en electrische motoren in de wielen.
Er zit wel degelijk een wezenlijk verschil in natuurlijk. En dan gaat het niet alleen om het ‘in elkaar schroeven’ maar hoe je fabrieken ontwerpt, hoe je supply chain in elkaar zit, gewoon elke stap in je proces.

Volkswagen heeft denk ik het meeste geïnvesteerd van alle traditionele bouwers en doet 25 tot 30 uur over het bouwen van een elektrische auto, waar Tesla er in haar nieuwe fabriek 10 uur over doet. Volkswagen is nu nog op jacht naar partners en productiecapaciteit voor accu’s, terwijl Tesla dat al goed voor elkaar heeft. Volkswagen worstelt met de winst per auto, terwijl Tesla al efficiënt genoeg is om dat goed voor elkaar te hebben.

Ik zeg niet dat ze nooit ingehaald worden en er is zeker ruimte voor meerdere spelers op de markt. Maar het verhaal dat Tesla wordt weggeblazen zodra de grote jongens hun best gaan doen wordt al jaren verteld, en tot nu toe is er niets van terecht gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')