abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216820230
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:38 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]
Niet echt, dat blijft een beetje het verneukeratieve van (online) dating tegenwoordig... het is ook maar net hoeveel echte interesse je in elkaar hebt, en hoe graag je elkaar wil zien. Tijd is vaak ook een kwestie van prioriteit.

Aan de ene kant snap ik (en vind ik ook) dat je niet je gehele privéleven op zijn kop moeten hoeven te willen zetten om (zeker voor een eerste) een date te plannen met iemand die je nog niet kent. Aan de andere kant, als je mogelijk potentie ziet en het klikt al een beetje op de app, dan is het vaak wel fijn als je snel kan uitzoeken of de klik in het echt er ook is. Beetje het ijzer smeden als het heet is.

Maar je weet ook niet hoeveel ijzers al iemand in het vuur heeft, en of je dan alsnog afvalt. Inderdaad hele dagen blijven chatten voelt soms ook wat ongemakkelijk, dus daar kan je dan maar beter denk ik eerlijk over zijn. 'Ik wil graag met je afspreken, maar dan hele dagen chatten zie ik ook niet zo zitten'.

Ik heb beide scenario's meegemaakt, iemand waarmee de banter online heel leuk mee was, en in het echt was de chemie er minder of niet. Ook wel dat het online juist stroef ging, maar online was de klik weer enorm.

In elk geval weet ik nu wel dat met dating het fijn is als je er wel een soort vliegwieleffect bij kan creëreren op het moment dat je een leuke klik hebt, een leuke eerste date. Snel en vaker afspraken om te zien of het zo beklijft. Iig bij mij zodra er een bepaald momentum is, komen de gevoelens aan beide kanten ook sneller over het algemeen.

Als er steeds teveel tijd tussenzit, dan kan het gevoel en de interesse ook weer snel wegebben. En je weet dus ook niet mensen meerdere mensen tegelijk daten.

Maar goed, je blijft te maken hebben met meerdere agenda's, dus het moet wel passen, maar het hangt ook af van de bereidwilligheid om flexibel te kunnen zijn.

Ben inmiddels voorzien van 2 partners dus date er nu niet meer actief naast, maar ik heb wel eens tegen een maatje gezegd die ik toch al vaker zag of we een keertje een avond konden verplaatsen zodat ik op date kon. En zo schuif ik tussen mijn twee partner nu ook af en toe om ruimte voor iedereen te maken.
Ik gooi het van de week nog eens op, maar zij komt maar over de brug. En maar een beetje flirten en negeren. :')

Ach ja, ik heb hooguit afgelopen jaar drie dates gehad. Het is ook echt een drama. Van de 20 matches loopt 15 dood. Meestal verlies ik ook m'n interesse dat ik denk van waarom heb ik hier geswiped. 5 daarvan hebben date potentie, maar weer 4 daarvan is ook weer niks. En die ene die overblijft, daar zit ook nog een hoop tijd en moeite in om daadwerkelijk tot een relatie te komen. En hoe ouder ik wordt hoe meer ik inzie dat dat vaak niet aan mij ligt maar de ander.

En dan heb ik vrienden die zo maar een relatie hebben. :')

Ik vind het maar een opgave, daten. :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216825810
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik gooi het van de week nog eens op, maar zij komt maar over de brug. En maar een beetje flirten en negeren. :')

Ach ja, ik heb hooguit afgelopen jaar drie dates gehad. Het is ook echt een drama. Van de 20 matches loopt 15 dood. Meestal verlies ik ook m'n interesse dat ik denk van waarom heb ik hier geswiped. 5 daarvan hebben date potentie, maar weer 4 daarvan is ook weer niks. En die ene die overblijft, daar zit ook nog een hoop tijd en moeite in om daadwerkelijk tot een relatie te komen. En hoe ouder ik wordt hoe meer ik inzie dat dat vaak niet aan mij ligt maar de ander.

En dan heb ik vrienden die zo maar een relatie hebben. :')

Ik vind het maar een opgave, daten. :P
Ja, daten kan heel leuk zijn, maar ook heel vermoeiend, helaas ;) Dus af en to eens een pauze is dan geen overbodige luxe. En soms moet je ook maar net mazzel hebben. In die in is het ook dat de aanhouder wint uiteindelijk. Denk ook dat je moet accepteren dat het niet zo makkelijk is hebben om echt iemand met een goede klik te vinden.

Vroeger voor het tijdperk van online daten vonden mensen elkaar op een andere manier en was men misschien ook wel minder veeleisend? Of elkaar gewoon IRL leren kennen en niet meteen vooraf al filteren of snel ergens van afknappen. Sommige mindere trekjes ook voor lief hebben.

Nouja, het is soms ruk. Maar ineens kan je een mazzeltje hebben en valt het ineens toch op zijn plek :)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_216828682
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:32 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]
Ja, daten kan heel leuk zijn, maar ook heel vermoeiend, helaas ;) Dus af en to eens een pauze is dan geen overbodige luxe. En soms moet je ook maar net mazzel hebben. In die in is het ook dat de aanhouder wint uiteindelijk. Denk ook dat je moet accepteren dat het niet zo makkelijk is hebben om echt iemand met een goede klik te vinden.

Vroeger voor het tijdperk van online daten vonden mensen elkaar op een andere manier en was men misschien ook wel minder veeleisend? Of elkaar gewoon IRL leren kennen en niet meteen vooraf al filteren of snel ergens van afknappen. Sommige mindere trekjes ook voor lief hebben.

Nouja, het is soms ruk. Maar ineens kan je een mazzeltje hebben en valt het ineens toch op zijn plek :)
Heb vanochtend gezegd dat ik er aan dacht om het gesprek op te heffen omdat het nergens naar toe ging. Heeft ze het verwijderd daarstraks. Kon helaas haar laatste berichten niet lezen. :')

En ze zei nog wel een aantal keer dat ze echt rustig aan wilde doen. In plaats van achter iemand aan lopen wat ik ook wel eens gedaan heb, heb ik nu precies het tegenovergestelde gedaan, misschien werkte dat. Moet daar echt even een evenwicht in vinden. :')

Onze Lieve Heer mag mij ook wel een keer een mazzeltje geven, wordt eens tijd. O+
pi_216834332

Wat is dit nu weer? ;( Nadat ik haar een 1e bericht gestuurd had zie ik dit. Is zij nu verborgen voor alle profielen of alleen voor mij?
pi_216834496
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:08 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dit nu weer? ;( Nadat ik haar een 1e bericht gestuurd had zie ik dit. Is zij nu verborgen voor alle profielen of alleen voor mij?
Heb je niet iemand aan wie je dit na kan vragen?
Iemand die ook op e-Matching zit?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_216834513
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja hoor, dat wel, maar ze is gewoon heel druk. Ik heb gezegd: doen we niet, ik haat dat, dus laat maar weten wanneer je wel kan. Gevolg is wel, ik kan namelijk niet wekenlang chatten, dat het waarschijnlijk weer dood gaat bloeden. Nu zit je in zo'n rare tussenruimte en je weet zelf wel hoe dat gaat aflopen. Want waar moet je over 2 weken nog over praten als je elkaar nog niet eens gezien hebt. En stel dat ze dan zegt van ik kan dan en dan wel, dan kan ik net zo goed ook m'n interesse kwijt zijn.

Heb je tips voor zoiets? :')
Oh, ik zou écht wel meer dan genoeg te kletsen hebben :@

En als je zou willen, ook aan de telefoon.
Serieus - je bent zo minstens 2 uur verder met mij aan de telefoon :P (en dan hangt de provider op en denk je mss alsnog Huh? Whut?! ;) :D _O- ) En dan daarna nog wel bijna 2 uur (met uitschieters van ruim 6 uur aan de telefoon kletsen :X :P )

Maar ook wel in een chat :Y
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_216912876
Word ook zo moe van Tinder zeg, paar leuke matches, maar dan na een aantal regels is het weer helemaal stil. Want... ze hebben een betere match qua uiterlijk gevonden natuurlijk. *iets met die 80/20 verhouding ofzo*

Gelukkig is Bumble wat minder zo, maar wel minder keus qua knappe dames.

Is Hinge ofzo nog wat, wat is er nog meer?
pi_216968109
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:39 schreef Discombobulate het volgende:
Word ook zo moe van Tinder zeg, paar leuke matches, maar dan na een aantal regels is het weer helemaal stil. Want... ze hebben een betere match qua uiterlijk gevonden natuurlijk. *iets met die 80/20 verhouding ofzo*

Tinder is om meerdere redenen bagger. Zelfs als onbetaalde leden niet ongelijk behandeld werden, en het algoritme niet gebaseerd was op populariteit (ELO), dan nog zit je met het probleem dat de gemiddelde vrouw zo 50+ likes op een dag heeft. En zelf liken ze vooral de top 20% mannen die al veel likes krijgen. Ook niet zo gek als die vervolgens door het algoritme vooraan geplaatst worden. Kans dat ze je profiel überhaupt zien, is al erg klein. Waarom zou je nog swipen, als je al 30 matches hebt? En veel vrouwen zitten er ook nog eens uit verveling, een beetje aandacht.

Ga gewoon op stap, die apps bestaan om geld te verdienen en het leidt vooral tot frustratie. Tenzij je wellicht tot de 10% "Chads" behoort. Concurrentie in een club of kroeg is veel kleiner.
pi_216969466
quote:

Ik (als vrouw) ben ook meer fan van bumble (voelt toch alsof er meer 'serieuze' mannen komen) maar eigenlijk zijn alle datingapps gewoon kut. Ja ook als vrouw. En ja ik heb ook regelmatig dat ik naar een paar zinnen geen antwoord meer krijg.
Hinge ken ik niet maar ik kreeg laatst breeze aanbevolen. Betaal je bij een match een klein bedrag en ga je daarvan meteen op date. Dus geen chatten meer.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 08:42:53 #135
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216969700
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 08:01 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik (als vrouw) ben ook meer fan van bumble (voelt toch alsof er meer 'serieuze' mannen komen) maar eigenlijk zijn alle datingapps gewoon kut. Ja ook als vrouw. En ja ik heb ook regelmatig dat ik naar een paar zinnen geen antwoord meer krijg.
Hinge ken ik niet maar ik kreeg laatst breeze aanbevolen. Betaal je bij een match een klein bedrag en ga je daarvan meteen op date. Dus geen chatten meer.
Breeze is een goede app. Je swiped net als andere datingsites maar niet oneindig, een paar profielen per dag. Bij een match moet je een date plannen (dmv een agenda waarbij je beiden opgeeft wanneer je kan).
De app reserveert in een stad waar je graag wil daten een tafel en een drankje.

Nadeel vond ik wel dat ik steeds naar die stad moest afreizen voor een date.
Alleen de grote steden in NL doen mee, in ieder geval 2 jaar geleden toen ik de app gebruikte.
Er is trouwens alsnog niks serieus uit gekomen, wel een paar leuke dates met een man gehad.
Het viel me op dat ze allemaal ook uit de grote steden kwamen.
Het is wel heel spannend op date te gaan met iemand waar je bijna geen woord mee hebt gedeeld. Een paar uur van tevoren gaat er pas een chat open waar je de laatste info voor de date met elkaar kan wisselen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216969760
quote:
Altijd een beter uiterlijk gevonden? Het kan onmogelijk aan de conversatie liggen?
pi_216970201
quote:

Zolang je zelf blijft invullen dat het aan je uiterlijk ligt en vervolgens klagen over de minder knappe dames van bumble vrees ik dat je vooral wat aan je eigen denkpatroon moet gaan veranderen
pi_216971701
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 08:49 schreef rival het volgende:

[..]
Altijd een beter uiterlijk gevonden? Het kan onmogelijk aan de conversatie liggen?
Ja, dat het aan de conversatie ligt lijkt me heel sterk.

Edit: Ik ben 30+, ik heb nu echt wel de nodige zelf- en mensenkennis.
pi_216971706
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 09:38 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
Zolang je zelf blijft invullen dat het aan je uiterlijk ligt en vervolgens klagen over de minder knappe dames van bumble vrees ik dat je vooral wat aan je eigen denkpatroon moet gaan veranderen
Over welke user heb je het? Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het aan mijn uiterlijk ligt. Maar die 80/20 verhouding is gewoon een feit. Ik ben geen David Beckham ofzo, nee.
pi_216971776
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 08:01 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Komt doordat je dezelfde kerels liked als alle andere vrouwen. Dan heb je dat.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 12:50:31 #141
438527 MissButterflyy
pi_216972083
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 12:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, dat het aan de conversatie ligt lijkt me heel sterk.

Edit: Ik ben 30+, ik heb nu echt wel de nodige zelf- en mensenkennis.
Waarom zouden ze je dan liken en matchen, als het uiterlijk van jou de dames niet aanstaat?
  zaterdag 8 maart 2025 @ 12:51:37 #142
438527 MissButterflyy
pi_216972092
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 12:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Over welke user heb je het? Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het aan mijn uiterlijk ligt. Maar die 80/20 verhouding is gewoon een feit. Ik ben geen David Beckham ofzo, nee.
Vrouwen hoeven ook helemaal geen David Beckman.
pi_216972334
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 12:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom zouden ze je dan liken en matchen, als het uiterlijk van jou de dames niet aanstaat?
Ik zeg ook niet dat mijn uiterlijk ze niet aanstaat. Volgens mij ben ik gewoon average. Maar, een beetje knappe vrouw kan zo 20 matches hebben, want mannen liken over het algemeen veel meer. Heb wel eens bij een vriendin gedaan, bijna alles wat ik naar rechts swipe-te was een match. En dan is de keuze snel gemaakt.

quote:
Vrouwen hoeven ook helemaal geen David Beckman.
Nee, maar je snapt zelf de dynamiek ook wel. Vrouwen kunnen makkelijk raak schieten, mannen niet. Ik ben niet de knapste natuurlijk in een groep van 10 mannen. Natuurlijk ook niet de lelijkste, maar toch. Dat is die Zipfdistributie. Dan is de keus voor de vrouw makkelijk gemaakt. En dat ligt echt niet aan de conversatie. Die zelfkennis bezit ik echt wel.

Bekijk deze YouTube-video

Ik denk dat mensen een beetje een te simplistisch beeld hebben van datingapps. Er liggen allerlei processen aan ten grondslag. Zie ook de video.
pi_216972612
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 13:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat mijn uiterlijk ze niet aanstaat. Volgens mij ben ik gewoon average. Maar, een beetje knappe vrouw kan zo 20 matches hebben, want mannen liken over het algemeen veel meer. Heb wel eens bij een vriendin gedaan, bijna alles wat ik naar rechts swipe-te was een match. En dan is de keuze snel gemaakt.
[..]
Nee, maar je snapt zelf de dynamiek ook wel. Vrouwen kunnen makkelijk raak schieten, mannen niet. Ik ben niet de knapste natuurlijk in een groep van 10 mannen. Natuurlijk ook niet de lelijkste, maar toch. Dat is die Zipfdistributie. Dan is de keus voor de vrouw makkelijk gemaakt. En dat ligt echt niet aan de conversatie. Die zelfkennis bezit ik echt wel.

Ik denk dat mensen een beetje een te simplistisch beeld hebben van datingapps. Er liggen allerlei processen aan ten grondslag. Zie ook de video.
Vaak leggen ze de schuld bij "slechte foto's". De waarheid is dat de meest populaire profielen eerst getoond worden. De kans dat ze überhaupt je profiel ziet als je daar niet bij zit, is sowieso klein. Daarbij heeft een 7-10 vrouw zo 99+ likes binnen.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 13:50:53 #145
438527 MissButterflyy
pi_216972635
Datingsapps zijn uit op het moment, maar weinig mensen hebben er nu succes. Beter ga je de deur uit en leer je mensen kennen.
Lees je eens in over moeheid van vrouwen op datingsapps die veel matches hebben. Te veel matches maakt ook besluiteloos.
pi_216972658
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 12:14 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Komt doordat je dezelfde kerels liked als alle andere vrouwen. Dan heb je dat.
De 10% ja. En dan achteraf jammeren dat ze gebruikt zijn.
pi_216972679
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 13:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Datingsapps zijn uit op het moment, maar weinig mensen hebben er nu succes. Beter ga je de deur uit en leer je mensen kennen.
Lees je eens in over moeheid van vrouwen op datingsapps die veel matches hebben. Te veel matches maakt ook besluiteloos.
De hoogtijdagen zijn inderdaad voorbij.
pi_216972681
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 13:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar dat doe ik net zo goed. Heeft alleen vooralsnog niets bij gezeten.

Randstad versus elders is ook een gigantisch verschil. Als ik in Amsterdam ben zie ik altijd zo veel mooie vrouwen. In de provincie is gewoon veel minder keus.

En ik ben kieskeurig, maar dat kan ik moeilijk verhelpen, anders doe ik mensen alleen maar pijn en doe ik alsof.
pi_216972697
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 13:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
[..]

Ik heb het bij meerdere vrouwen gezien. Aantrekkelijk, maar niet bijzonder aantrekkelijk. Elke swipe was een match.

Mijn profiel heeft meerdere keren hulp gehad van vrouwen en ook eens een 'player' en dat heeft geen enkel verschil gemaakt in de aantallen matches.

Je kan er beter maar mee stoppen, scheelt frustratie.

Een 'hobby zoeken ' en 'buiten komen', uitgaan etc of de klassieker 'niet op zoek gaan', zijn overigens ook verre van garanties.
pi_216972709
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 13:48 schreef Cockwhale het volgende:
De waarheid is dat de meest populaire profielen eerst getoond worden. De kans dat ze überhaupt je profiel ziet als je daar niet bij zit, is sowieso klein. Daarbij heeft een 7-10 vrouw zo 99+ likes binnen.
Dit ook, bij Tinder krijg je op het begin ook een score dacht ik. Bijzonder dat ik de ene keer bij het resetten van mijn profiel binnen een week of drie 100 likes heb en de andere keer maar 10.

Bumble werkt volgens mij weer een beetje anders. Ik merk dat als ik veel met mensen chat ik hoger op in de stapel terecht kom en dus meer likes krijg. Dus... wat doe je dan? Precies, je ouwehoert maar wat met mensen tijdens het chatten. Beetje alsof doen, tot je wel een goede match krijgt. :')

Maar dat ligt natuurlijk niet aan de mensen zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')