Vind het vooral mooi dat de US ongeveer doet wat zij 80 jaar geleden voor ons deden. Een volk dat het heel moeilijk heeft ondersteunen en buitengewoon significant helpen. Ook al leidt dit noodzakelijkerwijs niet tot politiek gewin voor de democraten/Biden.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:24 schreef capricia het volgende:
Ik geniet zo van al die fotos. Prachtig dat eerbetoon met de Oekraïense vlaggen die langs de weg naar het witte huis opgehangen zijn. En die emoties bij beiden.
En dan Biden die hem bijna als de verloren zoon onthaalt.
Wat een dag.
Ja, er is ook meer nodig, wat er nodig is, is: een knappe luchtmacht.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou toch verwachten dat er vele malen meer luchtafweer nodig is om een land ter grootte van Oekraïne afdoende te kunnen beschermen.
Eens. Tijd om de Europese defensie een heel stuk beter te integreren en eens aan onze verplichtingen voor de Navo te voldoen.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind het vooral mooi dat de US ongeveer doet wat zij 80 jaar geleden voor ons deden. Een volk dat het heel moeilijk heeft ondersteunen en buitengewoon significant helpen. Ook al leidt dit noodzakelijkerwijs niet tot politiek gewin voor de democraten/Biden.
Ik schaam mij voor het Europa van Scholtz, Merkel, Macron, Verhofstadt, etc etc. We hebben de Oekrainers veel beloofd, maar we geven te weinig, en te laat.
Die Oekraïnse piloten hadden al lang de hele zomer getraind moeten worden.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, er is ook meer nodig, wat er nodig is, is: een knappe luchtmacht.
Maar geen zorg, als al de PR momenten voorbij zijn, zegt Zelensky: zeg Joe, hoe zit het met die F16s waarvan ik hoor dat je er best wat over hebt?
Hoe moet dat als de wapens naar Oekraïne gaan?quote:Op woensdag 21 december 2022 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Tijd om de Europese defensie een heel stuk beter te integreren en eens aan onze verplichtingen voor de Navo te voldoen.
Die productielijnen hadden al roodgloeiend weer opgestart kunnen worden.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe moet dat als de wapens naar Oekraïne gaan?
De toekomst voor Oekraiene wordt in het komende jaar bepaald (betaald) door wat Europeanen (maar zeker ook Duitsers) over hebben voor het behoud van deel/heel Oekraiene.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Tijd om de Europese defensie een heel stuk beter te integreren en eens aan onze verplichtingen voor de Navo te voldoen.
Dit heeft mij ook wel wakker gemaakt.
Maar de toekomst van Oekraïne ligt hoe dan ook in Europa. Dat kan de VS ook niet veranderen.
Die we kennelijk nog steeds op moeten starten.quote:
De kruitfabriek in Muiden?quote:Op woensdag 21 december 2022 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Die we kennelijk nog steeds op moeten starten.
Kwam gisteren in een Reddit reply tegen dat er al een tijdje opvallend veel F-16s in Engeland vlieguren aan het maken zijn... en dat we nu 6 maanden verder zijn sinds de aankondiging dat Amerika 100 mljoen ging vrijmaken om Ukrainse piloten te trainen.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, er is ook meer nodig, wat er nodig is, is: een knappe luchtmacht.
Maar geen zorg, als al de PR momenten voorbij zijn, zegt Zelensky: zeg Joe, hoe zit het met die F16s waarvan ik hoor dat je er best wat over hebt?
Ja, ik weet het. Maar de EU is wat groter hè.quote:
Kun je alsjeblieft even concreet worden? Want je poneert een stelling dat "de productielijnen" moeten worden opgestart, maar je zegt niet welke. Moeten Dassault en Eurofighter gewoon toestellen gaan uitpoepen en maar zien of zed verkocht worden? Moet Rheinmetall/BAE de Challenger 3 gaan fastracken? Zeg het maar.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Maar de EU is wat groter hè.
Persoonlijk zou ik graag willen dat we niet allemaal met verschillende systemen werken.
Das vreemd. UK heeft heel geen F-16.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kwam gisteren in een Reddit reply tegen dat er al een tijdje opvallend veel F-16s in Engeland vlieguren aan het maken zijn... en dat we nu 6 maanden verder zijn sinds de aankondiging dat Amerika 100 mljoen ging vrijmaken om Ukrainse piloten te trainen.
Waarom moet ik dat kiezen? Ik ben geen militair of defensie expert. Begrijp niet helemaal waarom je zo reageert.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kun je alsjeblieft even concreet worden? Want je poneert een stelling dat "de productielijnen" moeten worden opgestart, maar je zegt niet welke. Moeten Dassault en Eurofighter gewoon toestellen gaan uitpoepen en maar zien of zed verkocht worden? Moet Rheinmetall/BAE de Challenger 3 gaan fastracken? Zeg het maar.
Amerika heeft er altijd wel wat staan in de UK.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das vreemd. UK heeft heel geen F-16.
Moet van die lui met blauwe kleurtjes. Kan ik ook niks aan doen:quote:Op woensdag 21 december 2022 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat kiezen? Ik ben geen militair of defensie expert. Begrijp niet helemaal waarom je zo reageert.
quote:Stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je posts, svp. Hou het feitelijk, speel niet op de man maar op de bal.
Denk dat er bedoeld wordt dat europa op moeten houden met vergaderen en andere vormen van dralen. En dat wat ze wel kan gewoon met overgave moet gaan doenquote:Op woensdag 21 december 2022 21:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kun je alsjeblieft even concreet worden? Want je poneert een stelling dat "de productielijnen" moeten worden opgestart, maar je zegt niet welke. Moeten Dassault en Eurofighter gewoon toestellen gaan uitpoepen en maar zien of zed verkocht worden? Moet Rheinmetall/BAE de Challenger 3 gaan fastracken? Zeg het maar.
Wat er niet is kan voorlopig ook nog lang niet opgestart worden, dat "vredesdividend" van na de koude oorlog blijkt achteraf knap waardeloos.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Die we kennelijk nog steeds op moeten starten.
quote:Op woensdag 21 december 2022 21:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vooral mooi dat je niet inziet hoezeer je jezelf en je soortgenoten volledig te kakken zet met deze triomfantelijke post.
...
Vind je nogal aanvallen overkomen. Is helemaal niet nodig.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moet van die lui met blauwe kleurtjes. Kan ik ook niks aan doen:
[..]
Je zult toch ergens moeten beginnen.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat er niet is kan voorlopig ook nog lang niet opgestart worden, dat "vredesdividend" van na de koude oorlog blijkt achteraf knap waardeloos.
Opleiding met de f16 worden gehouden in Phoenix Arizona.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:54 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Amerika heeft er altijd wel wat staan in de UK.
Was een klein grapjen.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:54 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Amerika heeft er altijd wel wat staan in de UK.
Grote zorgen om ‘zinkend schip’ VDL Nedcarquote:Op woensdag 21 december 2022 21:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat er niet is kan voorlopig ook nog lang niet opgestart worden, dat "vredesdividend" van na de koude oorlog blijkt achteraf knap waardeloos.
quote:Op woensdag 21 december 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je nogal aanvallen overkomen. Is helemaal niet nodig.
Het lijkt mij duidelijk dat we in Europa nog wel wat stapjes kunnen zetten qua gezamelijke defensie.
Dus de EU landen moeten zonder overleg allemaal hetzelfde gaan doen? Ik weet niet zeker of dat gaat lukken,quote:Op woensdag 21 december 2022 21:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat er bedoeld wordt dat europa op moeten houden met vergaderen en andere vormen van dralen. En dat wat ze wel kan gewoon met overgave moet gaan doen
Met welke mensen? Dit speelt niet alleen in NL maar we kunnen niet eens mensen vinden in normale productie/assemblage fabrieken want daar voelen we ons allemaal te goed voor in de NL dus importeren we een half miljoen polen om maar eens wat te noemen.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:12 schreef quirina het volgende:
Ik vind wel dat Nederland een beetje wapenindustrie op mag zetten. Het gezeik met die Russen gaat nog wel een aantal jaren door en dan kan je beter maar wat hebben om je te verdedigen.
En wie gaat dat betalen? Weer x miljard.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:12 schreef quirina het volgende:
Ik vind wel dat Nederland een beetje wapenindustrie op mag zetten. Het gezeik met die Russen gaat nog wel een aantal jaren door en dan kan je beter maar wat hebben om je te verdedigen.
Geven we achteraf de rekening aan putinquote:Op woensdag 21 december 2022 22:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En wie gaat dat betalen? Weer x miljard.
Modern spul wordt vooral met robots in elkaar gezet.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:16 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Met welke mensen? Dit speelt niet alleen in NL maar we kunnen niet eens mensen vinden in normale productie/assemblage fabrieken want daar voelen we ons allemaal te goed voor in de NL dus importeren we een half miljoen polen om maar eens wat te noemen.
Succes daarmee, die worden allemaal in China gemaakt.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Modern spul wordt vooral met robots in elkaar gezet.
Het is toch wel te hopen dat Poetin dit uiteindelijk niet overleeft.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geven we achteraf de rekening aan putin
Thanks.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:19 schreef Slayage het volgende:
De informatie oorlog waar wij nauwelijks zicht op hebben
[ twitter ]
Een beetje hetzelfde als met leerlingen gymnasium 6: aan het eind van hun Latijn.quote:
Lijkt me dat ze hier nooit aan kunnen tippen. Misschien de Chinezen ooit.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanks.
Hoe moet Rusland hier nou ooit aan tippen?
Er zal weinig verschil zitten hoeveel er door de meatgrinder in Bakhmut gaan, verder is het relatief rustig overal toch?quote:Op woensdag 21 december 2022 22:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde als met leerlingen gymnasium 6: aan het eind van hun Latijn.
Ja.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:33 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Er zal weinig verschil zitten hoeveel er door de meatgrinder in Bakhmut gaan, verder is het relatief rustig overal toch?
quote:Op woensdag 21 december 2022 22:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
En in Bakhmut zijn de Russen ook steeds stiller. Zie al een aantal dagen weinig nieuwe Russische footage daarvandaan komen.
Ze zullen vast nog wel een aanval met gevangenen doen, maar het lijkt daar een gelopen race.
Biden is ook eigenlijk te oud voor deze functiequote:Op woensdag 21 december 2022 22:49 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Gaat niet echt van een leien dakkie met die ouwe
Niet gevolgd, wat deed hij dan?quote:Op woensdag 21 december 2022 22:49 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Gaat niet echt van een leien dakkie met die ouwe
Ik hoorde ook protect Iranian people against Russian agression.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Niet gevolgd, wat deed hij dan?
k vind Zelensky wel er beter uit zien. Kan ook wel te maken hebben met scminkquote:Op woensdag 21 december 2022 22:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoorde ook protect Iranian people against Russian agression.
4D schaak om Iran en Rusland uit elkaar te drijven.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoorde ook protect Iranian people against Russian agression.
Ben benieuwd of hij in het Engels gaat sprekenquote:Op woensdag 21 december 2022 22:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
k vind Zelensky wel er beter uit zien. Kan ook wel te maken hebben met scmink
Een nacht ongestoord slapen in een luxe 5-sterren suite helpt vast ook.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
k vind Zelensky wel er beter uit zien. Kan ook wel te maken hebben met scmink
Nee dus.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:54 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ben benieuwd of hij in het Engels gaat spreken
Is hij maar 1 nacht in Amerika?quote:Op woensdag 21 december 2022 22:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een nacht ongestoord slapen in een luxe 5-sterren suite helpt vast ook.
Ik ga ervan uit dat we niks horen totdat hij weer geland is, dat zal niet morgen zijn beetje te obvious voor Ruslandquote:Op woensdag 21 december 2022 22:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Is hij maar 1 nacht in Amerika?
Weet niet helemaal, ik denk wel langer?quote:Op woensdag 21 december 2022 22:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Is hij maar 1 nacht in Amerika?
Daar zit je idd ook mee.quote:Op woensdag 21 december 2022 23:01 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat we niks horen totdat hij weer geland is, dat zal niet morgen zijn beetje te obvious voor Rusland
Ook niet de moeite lijkt me/quote:Op woensdag 21 december 2022 23:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weet niet helemaal, ik denk wel langer?
Hij zal er neem ik aan rustiger (en luxer) slapen dan thuis.quote:Op woensdag 21 december 2022 23:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ook niet de moeite lijkt me/
Hij gaf vanmiddag aan dat die direct uit UA kwam en daar vanavond ook weer zou slapen.quote:Op woensdag 21 december 2022 23:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weet niet helemaal, ik denk wel langer?
Is dat met de tijdzones dat wel mogelijk?quote:Op woensdag 21 december 2022 23:04 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Hij gaf vanmiddag aan dat die direct uit UA kwam en daar vanavond ook weer zou slapen.
Vanavond gaat die niet meer halen denk ik.quote:Op woensdag 21 december 2022 23:04 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Hij gaf vanmiddag aan dat die direct uit UA kwam en daar vanavond ook weer zou slapen.
Sowieso weer 10 uur terug ofzo.quote:Op woensdag 21 december 2022 23:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vanavond gaat die niet meer halen denk ik.
Dacht even dat het echt wasquote:Op woensdag 21 december 2022 23:06 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kun je nu niet meer bedenken nu.
zal wel in vliegtuig slapenquote:Op woensdag 21 december 2022 22:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een nacht ongestoord slapen in een luxe 5-sterren suite helpt vast ook.
Washington-Kiev is al bijna 10 uur rechtstreeks.. (en hij zal niet rechtstreeks vliegen)quote:Op woensdag 21 december 2022 23:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als het daar tien uur is en het is 8 uur vliegen....
nee knettergek die Poetinquote:Op woensdag 21 december 2022 23:06 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Echt beschamend hé.quote:
Wel in 2021.quote:Op woensdag 21 december 2022 23:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dacht even dat het echt was
Boze onbelangrijke mannetjes mopperen kwaadaardige dingen, deel 9238721786.quote:Op woensdag 21 december 2022 23:08 schreef Slayage het volgende:
Ondertussen Putin's useful idiots
[ twitter ]
Liever een seniele bejaarde dan een megalomane totaal idioot.quote:Op woensdag 21 december 2022 23:08 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Wel erg,dat zo'n seniele bejaarde alsnog een betere leider is dan de meeste anderen op aarde.
quote:Op woensdag 21 december 2022 23:06 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Was juni 2021quote:Op woensdag 21 december 2022 23:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
T zijn toch poppen/beelden?
quote:U.S. President Joe Biden and Russia's President Vladimir Putin arrive for the U.S.-Russia summit at Villa La Grange in Geneva, Switzerland, June 16, 2021. Saul Loeb/Pool via REUTERS
Kamp Trump heeft helaas nog steeds te veel invloed in de VSquote:Op woensdag 21 december 2022 23:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Boze onbelangrijke mannetjes mopperen kwaadaardige dingen, deel 9238721786.
Uit 2021 Geneve.quote:Op woensdag 21 december 2022 23:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
T zijn toch poppen/beelden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |