"Laat ze eerst maar eens iets doen voor ons eigen volk!"quote:3FM Serious Request zamelt dit jaar samen met jou en heel Nederland geld in voor Het Vergeten Kind. Van 18 t/m 24 december draaien 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Rob Janssen 24 uur per dag verzoekplaten voor geld vanuit het Glazen Huis in Amersfoort.
Waarom opnieuw naar Amersfoort?quote:Naar dit soort kritiek heeft 3FM kennelijk geluisterd, want Het Vergeten Kind zet zich in voor 100.000 Nederlandse kinderen die het thuis moeilijk hebben of die niet meer thuis kunnen wonen.
Waar is het te volgen?quote:Omdat vorig jaar wegens de corona-maatregelen het alleen op de eerste dag mogelijk was bezoekers te ontvangen. Daarom is iedereen dit jaar weer uitgenodigd langs te komen in Amersfoort.
Hoe kan ik Het Vergeten Kind steunen?quote:3FM Serious Request is 24 uur per dag live te volgen. Natuurlijk via de radio, maar ook via de website, non-stop bij NPO 1 extra (tijdens de actie als open kanaal 81) en op televisie met updates bij NPO 1 en NPO 3.
Draaischemaquote:Vraag een plaat aan, doneer of kom in actie.
Of sluit je aan bij de actie van @PS. !![]()
![]()
Topic: GC / [FOK!kers in actie voor Serious Request] Reageren is doneren
Actie: https://www.npo3fm.nl/kom(...)serious-request-2022
Gasten 3FM Serious Request 2022quote:Zondag 18-12
12:00-14:00 Rob, Sophie en Barend
14:00-18:00 Barend
18:00-22:00 Rob
22:00-02:00 Sophie
Maandag 19-12
02:00-06:00 Barend
06:00-10:00 Rob
10:00-14:00 Sophie
22:00-02:00 Barend
Dinsdag 20-12
02:00-06:00 Sophie
22:00-02:00 Sophie
Woensdag 21-12
Donderdag 22-12
02:00-06:00 Sophie
18:00-22:00 Sophie
22:00-02:00 Rob
Vrijdag 23-12
Zaterdag 24-12
02:00-06:00 Rob
06:00-10:00 Sophie
10:00-14:00 Rob
14:00-18:00 Rob, Sophie en Barend
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Ja dit is wel sterkquote:
Henk en Ingrid of Feesboek denken nog steeds dat het doel buitenlands is, als ik de reacties daar soms leesquote:Op maandag 19 december 2022 10:52 schreef over_hedge het volgende:
Oke net heel ff de webcam aangezet. Maar er staat echt 15 man maxWaar zijn al die zeikers die jaren aan het zeiken waren dat het een Nederlands doel moest zijn. Is het dat een keer komt er niemand
Alsof de mensen die die plaatjes op feesbouk zetten ook daadwerkelijk zouden doneren bij een Nederlands doelquote:Op maandag 19 december 2022 10:52 schreef over_hedge het volgende:
Oke net heel ff de webcam aangezet. Maar er staat echt 15 man maxWaar zijn al die zeikers die jaren aan het zeiken waren dat het een Nederlands doel moest zijn. Is het dat een keer komt er niemand
Die herhalen gewoon een standaard verhaat, zonder dat ze kijken wat er aan de hand is. Hier heb je er ook al een paar gehad. Als je dan aangeeft dat het over kinderen in NL gaat verdwijnen ze en hoor je er niks meer van.quote:Op maandag 19 december 2022 10:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Henk en Ingrid of Feesboek denken nog steeds dat het doel buitenlands is, als ik de reacties daar soms lees
Dat is helemaal mooi danquote:Op maandag 19 december 2022 10:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Henk en Ingrid of Feesboek denken nog steeds dat het doel buitenlands is, als ik de reacties daar soms lees
Ja dat is ook weer zo. Die zijn vooral goed in zeiken. Niet dat ik nu wel doneer aan 3fm. Van de week toevallig wat aan kika gegevenquote:Op maandag 19 december 2022 10:53 schreef PjotterFRL het volgende:
[..]
Alsof de mensen die die plaatjes op feesbouk zetten ook daadwerkelijk zouden doneren bij een Nederlands doel![]()
kom nou
Dat heb ik best vaak bij S10.quote:Op maandag 19 december 2022 10:53 schreef Evenstar het volgende:
Ik trek dit nummer echt niet. Het is tegen het valse aan.
Vast een gedeelte wel.quote:Op maandag 19 december 2022 10:53 schreef PjotterFRL het volgende:
[..]
Alsof de mensen die die plaatjes op feesbouk zetten ook daadwerkelijk zouden doneren bij een Nederlands doel![]()
kom nou
Ben van geen beide fan, maar Froukje klinkt als een engel vergeleken met S10.quote:Op maandag 19 december 2022 10:55 schreef PjotterFRL het volgende:
[..]
Dat heb ik best vaak bij S10.
Ben stiekem meer fan van Froukje.
Vind deze tijd altijd wel extra mooi om aan goede doelen te geven. Heb zaterdag zelf nog hardgelopen voor Villa Pardoes en ook mijn jaarlijkse donatie aan SR gaat vandaag de deur uitquote:Op maandag 19 december 2022 10:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is helemaal mooi dan
[..]
Ja dat is ook weer zo. Die zijn vooral goed in zeiken. Niet dat ik nu wel doneer aan 3fm. Van de week toevallig wat aan kika gegeven
Ja, wij sparen het ook altijd op voor december.quote:Op maandag 19 december 2022 10:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vind deze tijd altijd wel extra mooi om aan goede doelen te geven. Heb zaterdag zelf nog hardgelopen voor Villa Pardoes en ook mijn jaarlijkse donatie aan SR gaat vandaag de deur uit
Ga maar eens voor Nick Cave en Into My Arms, dat was echt magisch op BKS
Vermoedelijk moeten ze dit extreem lang vantevoren regelen met zo'n gemeente? En dan kan je de potentiële maatregelen teringmoeilijk voorspellen natuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2022 10:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies, vorig jaar was het handig, want toen was de kans groot dat er weer maatregelen zouden komen (en die kwamen), dus konden ze het makkelijk "afsluiten". Dit jaar was die kans er niet, dus dom dat ze het niet hebben verplaatst.
Dat denk ik ook ja, zo'n vergunningtraject e.d. is natuurlijk maanden. Maar toch, dit is wel wat treurigquote:Op maandag 19 december 2022 11:00 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Vermoedelijk moeten ze dit extreem lang vantevoren regelen met zo'n gemeente? En dan kan je de potentiële maatregelen teringmoeilijk voorspellen natuurlijk.
Dat is ook wel weer waar, bureaucratisch geneuzel maakt dat vast onmogelijk, maar echt reclame voor je stad is dit ook niet. Je kan toch wel even wat moeite in te steken om het alsnog mogelijk te maken denk ik dan.quote:Op maandag 19 december 2022 11:00 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Vermoedelijk moeten ze dit extreem lang vantevoren regelen met zo'n gemeente? En dan kan je de potentiële maatregelen teringmoeilijk voorspellen natuurlijk.
Wijd Openquote:Op maandag 19 december 2022 11:06 schreef PS. het volgende:
Ze hadden het huis gewoon in Breda ofzo moeten neerzetten, weet zeker dat je dan wel drukte en gezelligheid zou hebben.
Maarja, achteraf kijk je een koe in de kont
Scheelt wel, ze hoeft vandaag niet nog een keer. Straks 12 uur vrij.quote:Op maandag 19 december 2022 11:20 schreef Evenstar het volgende:
Sophie is haar stem straks kwijt denk ik
Mooi ja, gewoon effe lekker los in je eentjequote:
Zou ook prettig zijn als er wat memorabele momenten komenquote:Op maandag 19 december 2022 12:10 schreef TheVulture het volgende:
Het begint iets meer aanloop te krijgen
Misschien kunnen ze nog ergens een terminaal kind vinden.quote:Op maandag 19 december 2022 12:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou ook prettig zijn als er wat memorabele momenten komen
Dit is wel een ontroerend verhaalquote:Op maandag 19 december 2022 12:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou ook prettig zijn als er wat memorabele momenten komen
oh, was @henkde_j daar?quote:Op maandag 19 december 2022 11:35 schreef TheVulture het volgende:
Wat vind je zo goed aan dit doel?
"Sowieso dat het in Nederland blijft"
geen bezwaarquote:Op zondag 18 december 2022 23:13 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Mja. Met FOK!-logo erop lijkt het alsof de actie door/namens FOK! is opgezet, terwijl het de actie van een user is. Misschien kun je beter "FOK!kers in actie voor Serious Request" gebruiken, zonder het logo.
Maar ik mention @:danny ook nog even. Gaat om deze actie, of daar het FOK!-logo gebruikt mag worden: https://www.npo3fm.nl/kom(...)serious-request-2022
Dat is wat flauw natuurlijk. Je kunt ook uit positiviteit memorabele momenten hebben. Ik vind dat gedoe met confettikanonnen en de brievenbus op zich wel leuk.quote:Op maandag 19 december 2022 12:13 schreef PS. het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze nog ergens een terminaal kind vinden.
Volgens mij wil hij dat niet.quote:Op maandag 19 december 2022 12:37 schreef TheVulture het volgende:
Mark zou ook prima gemaakt zijn om in het Glazen Huis te zitten
Dat is waar.quote:Op maandag 19 december 2022 12:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is wat flauw natuurlijk. Je kunt ook uit positiviteit memorabele momenten hebben. Ik vind dat gedoe met confettikanonnen en de brievenbus op zich wel leuk.
Oh okquote:
Vandaar nu dezequote:Op maandag 19 december 2022 12:51 schreef Tussle266 het volgende:
Aan de verzoekjes en de comments te horen bereiken ze vooral een groepje hang naar vroeger luisteraars dat de moed nog niet heeft opgegeven dat het ooit weer 2012 wordt en de klok dan stil blijft staan.
Zeker, was erg leukquote:Op maandag 19 december 2022 12:52 schreef Evenstar het volgende:
Het hoeft ook niet als 2012 te worden, twee jaar geleden in de hangar, zonder publiek was ook een prima editie. Toen echt genoten en lol gehad.
Die was erg tof jaquote:Op maandag 19 december 2022 12:52 schreef Evenstar het volgende:
Het hoeft ook niet als 2012 te worden, twee jaar geleden in de hangar, zonder publiek, was ook een prima editie. Toen echt genoten en lol gehad.
Dat was een goede editie met 2 duo’s met heel veel chemiequote:Op maandag 19 december 2022 12:52 schreef Evenstar het volgende:
Het hoeft ook niet als 2012 te worden, twee jaar geleden in de hangar, zonder publiek, was ook een prima editie. Toen echt genoten en lol gehad.
Yup, hangt dus echt van de DJ's af. Die hadden toen geen publiek nodig. Deze drie hebben dat duidelijk wel, misschien dat het wel wat beter wordt de komende dagen. Sophie is sowieso behoorlijk introvert, Rob heeft zijn maatje er niet bij en Barend weet nog niet waar die in terecht is gekomen volgens mijquote:Op maandag 19 december 2022 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was een goede editie met 2 duo’s met heel veel chemie
In die bunker? Welke van de 3 was jouw haatduo dan?quote:Op maandag 19 december 2022 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was een goede editie met 2 duo’s met heel veel chemie
Rob kan ook alleen wel entertainen, Sophie helaas niet. Barend vind ik ook een beetje dood.quote:Op maandag 19 december 2022 12:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yup, hangt dus echt van de DJ's af. Die hadden toen geen publiek nodig. Deze drie hebben dat duidelijk wel, misschien dat het wel wat beter wordt de komende dagen. Sophie is sowieso behoorlijk introvert, Rob heeft zijn maatje er niet bij en Barend weet nog niet waar die in terecht is gekomen volgens mij
Frank en Eva haalden niet echt het beste in elkaar naar bovenquote:Op maandag 19 december 2022 12:59 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
In die bunker? Welke van de 3 was jouw haatduo dan?
Bij Rob voelt het op het moment heel gemaakt, Sophie heeft iemand nodig om mee te sparren maar dan is het wel meteen sterk, ik vind haar wel goed met brievenbusmensen etcquote:Op maandag 19 december 2022 12:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Rob kan ook alleen wel entertainen, Sophie helaas niet. Barend vind ik ook een beetje dood.
Sophie is inderdaad op haar best in de interactiequote:Op maandag 19 december 2022 13:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij Rob voelt het op het moment heel gemaakt, Sophie heeft iemand nodig om mee te sparren maar dan is het wel meteen sterk, ik vind haar wel goed met brievenbusmensen etc
Ja Rob zit er niet lekker in ofzo. Maar wellicht komt dat ook door het bezoekersaantal.quote:Op maandag 19 december 2022 13:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij Rob voelt het op het moment heel gemaakt, Sophie heeft iemand nodig om mee te sparren maar dan is het wel meteen sterk, ik vind haar wel goed met brievenbusmensen etc
Rob heeft wel echt een publiek nodig ja, of gasten in de studioquote:Op maandag 19 december 2022 13:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja Rob zit er niet lekker in ofzo. Maar wellicht komt dat ook door het bezoekersaantal.
Ik ben blij dat Frank weg is bij 3FMquote:Op maandag 19 december 2022 13:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Frank en Eva haalden niet echt het beste in elkaar naar boven
Ja dat zie ik toch wel vaakquote:
Sophie is ook wel super cute, en een prima DJ. Alleen niet echt een gangmaker in het glazen huis.quote:
Begin me er flink aan te storen hahaquote:Op maandag 19 december 2022 13:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja dat zie ik toch wel vaak
Ze was denk ik beter in een setting waar toch geen bezoekers langskomenquote:Op maandag 19 december 2022 13:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Sophie is ook wel super cute, en een prima DJ. Alleen niet echt een gangmaker in het glazen huis.
Over iets oudere dj's gesproken - Wat zou Eddy Keur hiervan gemaakt hebben.quote:Op maandag 19 december 2022 13:44 schreef Emptystreet het volgende:
Ik baal dat Coen en Sander weg zijn en Gerard EkdomDan had het echt een top editie geweest.
Het is natuurlijk ook primair een radio-event, dat het ooit zo is geëvolueerd naar een kijk- en livespektakel is nu eigenlijk niet fair om op te beoordelenquote:Op maandag 19 december 2022 14:42 schreef over_hedge het volgende:
Net stukje in de auto geluisterd. Moet zeggen op de radio komt het beter over dan via de webcam. Dan heb je niet zo door dat er 15 man staat
mwaa niet helemaal eens. Aangezien het altijd ook gewoon live op tv was. Inclusief speciale programma's met presentatoren enzo. Op de publieke omroep.quote:Op maandag 19 december 2022 14:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook primair een radio-event, dat het ooit zo is geëvolueerd naar een kijk- en livespektakel is nu eigenlijk niet fair om op te beoordelen
Dat was in de eerste paar jaar niet zo, pas na 2, 3 edities werd het een soort totaal NPO-feestje inclusief TVquote:Op maandag 19 december 2022 14:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
mwaa niet helemaal eens. Aangezien het altijd ook gewoon live op tv was. Inclusief speciale programma's met presentatoren enzo. Op de publieke omroep.
Ja klopt. Maar het is dus vaker wel dan niet op tv geweest. Het eind feest inclusief artiesten enzo. Het is voor de meeste edities veel meer dan alleen radio. Dus vind het toch best eerlijk om het daar op te oordelenquote:Op maandag 19 december 2022 14:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat was in de eerste paar jaar niet zo, pas na 2, 3 edities werd het een soort totaal NPO-feestje inclusief TV
Ja dat duurt wel pittig lang allemaalquote:Op maandag 19 december 2022 15:18 schreef TLC het volgende:
Ik wilde ff kijken maar ik zag dat Rutte bezig was om zich voorover te buigen, nee dank je
Het is het themalied, Hans.quote:
Ik weet het, Piet. Maar dan mag ik het wel een kutnummer vinden.quote:Op maandag 19 december 2022 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is het themalied, Hans.
Ja, mag.quote:Op maandag 19 december 2022 15:29 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ik weet het, Piet. Maar dan mag ik het wel een kutnummer vinden.
Was pas de eerste keer dat ik het hier meldde naar mijn weten hoor.quote:Op maandag 19 december 2022 15:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, mag.
Heeft alleen niet heel veel zin om het nog maar eens te benadrukken
Meest aangevraagd ookquote:Op maandag 19 december 2022 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Barend goot 'm achterover hahaquote:
quote:Op maandag 19 december 2022 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ken 'm nog van Barend & Wijnand vroeger. Ik word oud.quote:Op maandag 19 december 2022 16:12 schreef Evenstar het volgende:
Ik ken Barend verder niet echt, maar hij is wel altijd vrolijk tot nu toe.
Ja meld zichquote:Op maandag 19 december 2022 15:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh dan was het iemand anders. Heb al meermaals gezien dat men het een kutlied vond. Al gaat het themalied mij ook vaak snel vervelen ja
... en het moet veel en veel vaker. Gewoon constant wat mensen over de vloer hebben is zowel voor de DJ's als voor de kijkers echt wel leuker. Overdag mogen er ook wat meer artiesten langskomen die even 2 nummertjes spelen ofzo, gewoon meer actie in de tent.quote:Op maandag 19 december 2022 16:28 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat soort gasten moet je ook gewoon hebben.
Ja ik snap ook niet dat het kennelijk de bedoeling is dat ze meteen weer vertrekken.quote:Op maandag 19 december 2022 16:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
... en het moet veel en veel vaker. Gewoon constant wat mensen over de vloer hebben is zowel voor de DJ's als voor de kijkers echt wel leuker. Overdag mogen er ook wat meer artiesten langskomen die even 2 nummertjes spelen ofzo, gewoon meer actie in de tent.
Sorry dat ik weer Zweden er bij ga halen, maar daar deden ze het wel op zo'n manier en dat kijkt echt fijner. Nadeel is wel dat ze soms dan zoveel kletsen dat er nauwelijks nummers gedraaid worden. Dat is dan wel weer het gevaar. Ergens tussenin zal wel een sweetspot zitten denk ikquote:Op maandag 19 december 2022 16:40 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja ik snap ook niet dat het kennelijk de bedoeling is dat ze meteen weer vertrekken.
Toen ik bij SR werkte merkte je gewoon dat het mega over geregisseerd werd. De muzieksamenstellers hadden alle macht en drukte alles er doorheen en wilde eigenlijk helemaal geen gasten. Was vaak een moetje en werden zo kort mogelijk gehouden. Terwijl daar juist vaak de memorable momenten van kwamen. Pas ‘s avonds vanaf 22:00 werd alles losgelaten en mochten de dj’s meer doen en werd de sfeer los en kon er veel meer. Overdag was het soort noord-Korea waarbij alles werd bepaald. Was wel in de toptijden tot 2009 met tv erbij en alles maar alsnog merkte je toen ook al de hele tijd de irritatie vanuit de dj’s die veel meer met gasten wilde werken en niet na 2minuten weer seintje kregen van door door doooooor.quote:Op maandag 19 december 2022 16:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Sorry dat ik weer Zweden er bij ga halen, maar daar deden ze het wel op zo'n manier en dat kijkt echt fijner. Nadeel is wel dat ze soms dan zoveel kletsen dat er nauwelijks nummers gedraaid worden. Dat is dan wel weer het gevaar. Ergens tussenin zal wel een sweetspot zitten denk ikBij Zweden was het net te veel en in Nederland is het echt veels te weinig.
Nu weer FOK! in beeld trouwens.
Dat was toen wel duidelijk te merken ja, 's avonds was het altijd een feest en veel leuker en losser, dus geloof best dat het er zo aan toeging.quote:Op maandag 19 december 2022 16:47 schreef RipCity het volgende:
[..]
Toen ik bij SR werkte merkte je gewoon dat het mega over geregisseerd werd. De muzieksamenstellers hadden alle macht en drukte alles er doorheen en wilde eigenlijk helemaal geen gasten. Was vaak een moetje en werden zo kort mogelijk gehouden. Terwijl daar juist vaak de memorable momenten van kwamen. Pas ‘s avonds vanaf 22:00 werd alles losgelaten en mochten de dj’s meer doen en werd de sfeer los en kon er veel meer. Overdag was het soort noord-Korea waarbij alles werd bepaald. Was wel in de toptijden tot 2009 met tv erbij en alles maar alsnog merkte je toen ook al de hele tijd de irritatie vanuit de dj’s die veel meer met gasten wilde werken en niet na 2minuten weer seintje kregen van door door doooooor.
Dat is sowieso een probleem bij de radio in Nederland, het hele jaar door.quote:Op maandag 19 december 2022 16:47 schreef RipCity het volgende:
[..]
Toen ik bij SR werkte merkte je gewoon dat het mega over geregisseerd werd. De muzieksamenstellers hadden alle macht en drukte alles er doorheen en wilde eigenlijk helemaal geen gasten. Was vaak een moetje en werden zo kort mogelijk gehouden. Terwijl daar juist vaak de memorable momenten van kwamen. Pas ‘s avonds vanaf 22:00 werd alles losgelaten en mochten de dj’s meer doen en werd de sfeer los en kon er veel meer. Overdag was het soort noord-Korea waarbij alles werd bepaald. Was wel in de toptijden tot 2009 met tv erbij en alles maar alsnog merkte je toen ook al de hele tijd de irritatie vanuit de dj’s die veel meer met gasten wilde werken en niet na 2minuten weer seintje kregen van door door doooooor.
quote:
Dat was de hond van Wijnandquote:Op maandag 19 december 2022 16:57 schreef Paul het volgende:
[..]
die hont was toen in het glazen huis hee paar jaar terug
Maar waarom vroeger dan wel? Alsof Wouter van der Goes altijd daar stond te springenquote:Op maandag 19 december 2022 17:29 schreef Melleyn het volgende:
Barend staat daar ook in zn eentje en wil niet dansenWaar zijn die andere twee de hele tijd? Snap wel dat mensen hier niet voor in de kou voor het raam gaan staan eerlijk gezegd.
Midden op de neude, veel volk dat langs liep.quote:Op maandag 19 december 2022 17:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar waarom vroeger dan wel? Alsof Wouter van der Goes altijd daar stond te springen
Omdat vroeger de DJs ook daadwerkelijk energie kregen van de toffe drukke energieke sfeer die er buiten was.quote:Op maandag 19 december 2022 17:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar waarom vroeger dan wel? Alsof Wouter van der Goes altijd daar stond te springen
Het concept werkte wel met DJ's zoals Gerard, Coen en Giel in die tijd. Het is nu 2022 en alles is veranderd.quote:Op maandag 19 december 2022 17:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nou, echt. Er is nu ook echt geen bal aan om er heen te gaan. Er is niets te doen, niets anders te zien dan online en er is ook geen hond.quote:Op maandag 19 december 2022 16:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
... en het moet veel en veel vaker. Gewoon constant wat mensen over de vloer hebben is zowel voor de DJ's als voor de kijkers echt wel leuker. Overdag mogen er ook wat meer artiesten langskomen die even 2 nummertjes spelen ofzo, gewoon meer actie in de tent.
Het is nu ook niet in de vakantie. Dacht voorheen meestal wel?quote:Op maandag 19 december 2022 17:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De kerst valt nu onhandig. Als het vrijdag + zaterdag kerst was geweest, was het nu al wel vakantiequote:Op maandag 19 december 2022 18:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is nu ook niet in de vakantie. Dacht voorheen meestal wel?
De locatie valt achteraf heel kut uit, maar ja dit was met coronarisicoquote:Op maandag 19 december 2022 18:10 schreef Eightyone het volgende:
In Apeldoorn (ben ik destijds een kijkje komen nemen) was er in m'n herinnering nog best wat interactie met het plein ervoor, of op z'n minst pogingen daartoe, al was het zo rond het middaguur maar matig gevuld.
Nou ja, er staat nog steeds maar zo'n 20 man.quote:Op maandag 19 december 2022 18:19 schreef Melleyn het volgende:
Kijk, Rob is er en er is gelijk sfeer
Dat maakt in principe niet veel uit, want zoals eerder gezegd was de editie in de hangar een prima SR. Het gaat echt vooral om wat er binnen aan de hand is en daar gebeurt nu heel weinig. Er zijn nauwelijks gasten en als er gaten zijn worden ze na 5 minuten weer naar buiten getrapt. Hou die gasten daar gewoon even 30 minuten en doe bijvoorbeeld iedere 2 uur een gast, dus twee per shift.quote:Op maandag 19 december 2022 18:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nou ja, er staat nog steeds maar zo'n 20 man.
Een aardig deel van de mensen die je ziet staan is trouwens personeel.
Maakt niet uit voor wat? Voor de opbrengst, voor de sfeer, voor jouw beleving? Ik denk dat het voor minstens twee van die drie dingen wel uitmaakt.quote:Op maandag 19 december 2022 19:10 schreef Evenstar het volgende:
Dat maakt in principe niet veel uit,
Wat is er debiel aan?quote:Blijft natuurlijk jammer dat ze op zo'n debiele locatie zitten.
Voor beleving vanuit je woonkamer hangt het vooral af van wat er binnen gebeurt wat mij betreft. Nogmaals, editie 2020 in de hangar was echt een hele leuke SR wat mij betreft en ik ben niet de enige die dat vindtquote:Op maandag 19 december 2022 19:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Maakt niet uit voor wat? Voor de opbrengst, voor de sfeer, voor jouw beleving? Ik denk dat het voor minstens twee van die drie dingen wel uitmaakt.
[..]
Wat is er debiel aan?
Jij noemt het leuke edities, maar er keek natuurlijk geen hond naar en de opbrengst is ook ingestort. Ik kijk nu ook alleen maar omdat ik toevallig in de buurt ben, maar de glans is er wel af.quote:Op maandag 19 december 2022 19:23 schreef Evenstar het volgende:
Voor beleving vanuit je woonkamer hangt het vooral af van wat er binnen gebeurt wat mij betreft. Nogmaals, editie 2020 in de hangar was echt een hele leuke SR wat mij betreft en ik ben niet de enige die dat vindtEr was geen publiek, geen extra aanloop. Toch haalden ze 1.6 miljoen op wat na de 5 miljoen in 2017 niet meer voorgekomen was. In 2021 hadden ze na de eerste dag ook geen publiek door de maatregelen. Het was geen super editie, maar wel vermakelijk genoeg om te blijven kijken en toen haalden ze ook 2 miljoen binnen. De chemie tussen de dj's zelf en de dj's en de gasten zijn wat mij betreft het meest belangrijke en dat mist ik dit jaar nog een beetje. Als er dan ook geen publiek is die het kan "redden" dan valt het al snel tegen.
Je kent Amersfoort niet zo goed? Misschien had het beter op de Hof kunnen staan, maar het staat nu direct naast het Eemplein (winkelcentrum met de belangrijkste AH van Amersfoort, de Pathé, de bibliotheek, etc.) en ook direct naast het lokale poppodium en de hogeschool. Toen The Passion op het Eemplein was, stond het zwart van de mensen. De locatie is niet het grote probleem.quote:Het is een debiele locatie, omdat het buiten het centrum ligt. Het is niet midden in een uitgaansgebied zoals normaal wel het geval is. Mensen die uitgaan en dan nog even langs SR gaan, mensen die even gaan shoppen in de middag en toch blijven stilstaan bij het glazen huis etc. Alle extra aanloop mis je nu, omdat het op een stukje industrieterrein staat wat men weer hip probeert te maken.
Ik vond de hangar en vorig jaar ook leuke delen, maar dat kwam ook doordat het in een lockdown-situatie was, waarbij het een prettige afleiding was van al het covid-gedoe.quote:Op maandag 19 december 2022 19:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Voor beleving vanuit je woonkamer hangt het vooral af van wat er binnen gebeurt wat mij betreft. Nogmaals, editie 2020 in de hangar was echt een hele leuke SR wat mij betreft en ik ben niet de enige die dat vindtEr was geen publiek, geen extra aanloop. Toch haalden ze 1.6 miljoen op wat na de 5 miljoen in 2017 niet meer voorgekomen was. In 2021 hadden ze na de eerste dag ook geen publiek door de maatregelen. Het was geen super editie, maar wel vermakelijk genoeg om te blijven kijken en toen haalden ze ook 2 miljoen binnen. De chemie tussen de dj's zelf en de dj's en de gasten zijn wat mij betreft het meest belangrijke en dat mist ik dit jaar nog een beetje. Als er dan ook geen publiek is die het kan "redden" dan valt het al snel tegen.
Het is een debiele locatie, omdat het buiten het centrum ligt. Het is niet midden in een uitgaansgebied zoals normaal wel het geval is. Mensen die uitgaan en dan nog even langs SR gaan, mensen die even gaan shoppen in de middag en toch blijven sstaan bij het glazen huis etc. Alle extra aanloop mis je nu, omdat het op een stukje industrieterrein staat wat men weer hip probeert te maken.
Het is voor het eerst dat er wat "rijen" staan. Het was echt een halve man en een paardenkop de rest van de dag.quote:Op maandag 19 december 2022 19:48 schreef livelink het volgende:
Ik kijk nu net even voor het eerst vandaag en het lijkt dat er nu aardig wat mensen staan, toch?
Het hoeft nou ook niet echt dringen te worden.
403.112,- dus. Netjes.quote:Op maandag 19 december 2022 19:49 schreef Evenstar het volgende:
Ik geef net twee voorbeelden, van twee opeenvolgende jaren, zonder publiek, waarbij het bedrag omhoog is gegaan en het meer leefde dan de jaren er voor. Ja tuurlijk stelt het weinig voor in vergelijking met de 12 miljoen van 2012 en 2013. Die tijden gaan niet meer terugkomen, dus ik vind het onzinnig om het daarmee te vergelijken. Ik denk dat men teveel blijft steken in de 2012/2013 idee van SR. Het kan alsnog leuk zijn en alsnog leuke tv/radio opleveren en daarom kijk ik nog wel.
Verder wel eens dat het absoluut een versterkend effect kan hebben. Het was een paar jaar lang een echte hype, dat is er nu wel af en dat heeft heel veel verschillende redenen.
Ik ken Amersfoort niet echt nee, maar zo'n locatie als dit is toch niet te vergelijken met een plein in hartje centrum met allerlei kroegen etc? Een AH, een bibliotheek etc. zijn nou niet echt te vergelijken met echt drukke plekken zoals van Heekplein in Enschede, Grote Markt in Breda, het Plein in Den Haag etc.
..maar goed, gaan het niet eens worden denk ik en dat maakt ook niet uit! Hopen op nog wat leuke dagen en leuke momenten. Staat lekker op achtergrond aan en nu met een gast lijkt het mij ook wel weer gezellig te gaan worden.
Zo tussenstand
Denk ongeveer ¤250.671 (vorig jaar was ¤ 358.723)
Ik weet niet of dat wat uitmaakt met de hoeveelheid mensen die langskomenquote:Op maandag 19 december 2022 19:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
4 ton, maar wel al een weekenddag weggespeeld
Rond de 300/350k afgelopen 2 jaar.quote:Op maandag 19 december 2022 19:57 schreef Paul het volgende:
Wat waren vroeger de eerste tussenstands?
Kreeg net via 3FM-app wel een pushmelding met de tussenstand en dat om het te vieren Jungle by Night zo ging optreden, maar van de dj's zelf echt niks gehoord inderdaad. Raar.quote:Op maandag 19 december 2022 20:07 schreef Sodemieters het volgende:
Gaat Jungle by Night nog door zodadelijk? Staat voor dit uur op de planning, maar tot nu toe is het nog helemaal niet aangekondigd volgens mij?
Ik had een stuk minder verwachtquote:
Yup, ben benieuwd hoe het morgen gaat, dan is het wel wat duidelijker of het wel of niet echt leeft.quote:
Laat me niet in de steek vannachtquote:Op maandag 19 december 2022 20:47 schreef houdjemond het volgende:
Ik ken dit ook niet, wat zingen ze? "Niet in de state vannacht"?
Hoe weet jij hoe zij het doet?quote:Op maandag 19 december 2022 21:02 schreef Paul het volgende:
ik kon hanneke van zessen nog niet, ze doet het wel aardig hee
kheb nog mjaar 5 min van geluisterd hee, ik denk dat ik blij glazenhuisje blijfquote:
Ik vind het grappig als ik het zo'n 1x per jaar hoor.quote:
Van de week nog op 3fmquote:Op maandag 19 december 2022 22:17 schreef Emptystreet het volgende:
Lang geleden dat ik MJ op de radio hoorde
Haha, is DIT de locatie? Mi gado.quote:Op maandag 19 december 2022 10:43 schreef -Datdus- het volgende:
Oh het is ook echt letterlijk op een industrieterrein.
Gezellig:
https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Overdrijven is ook een kunst. Ja, weinig aanloop, weinig mensen en verkeerde locatie, maar hebben qua opbrengst al een voorsprong op vorig jaar, dus zo erg is het allemaal nietquote:Op maandag 19 december 2022 22:59 schreef Rnie het volgende:
Als ze lef hebben cancelen ze de heleboel. Gewoon weer terug de studio in. Dit is zielig gewoon.
Maar waarfuckingom is DIT de locatie!?quote:
Het bedrag is vertekend beeld Het percentage wat gedoneerd heeft door de brievenbus is nihil. Ze mogen blij zijn dat ze 50.000 daarmee hebben opgehaald.quote:Op maandag 19 december 2022 23:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst. Ja, weinig aanloop, weinig mensen en verkeerde locatie, maar hebben qua opbrengst al een voorsprong op vorig jaar, dus zo erg is het allemaal niet
echt he ... alsof Rico haar gaat mishandelen en het dan doodleuk op internet gaat gooien ...quote:Op maandag 19 december 2022 23:04 schreef TheVulture het volgende:
Die ophef over dat filmpje van Rico, als je niet snapt dat dat met wederzijds goedvinden is gegaan juist met de bedoeling om een grap uit te halen ben je echt te dom om te poepen
Geld wat door brievenbus komt is altijd maar een heel heel heel heel klein deel van totaalbedrag.quote:Op maandag 19 december 2022 23:05 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het bedrag is vertekend beeld Het percentage wat gedoneerd heeft door de brievenbus is nihil. Ze mogen blij zijn dat ze 50.000 daarmee hebben opgehaald.
Slaap lekker!quote:Op maandag 19 december 2022 23:08 schreef livelink het volgende:
Het was gezellig, maar ik moet morgen ook weer om 05.30 op, dus dank jullie wel voor een gezellige avond hier en vast tot morgen
Dus maakt het toch niet uit of je een glazen huis doet ja of te nee? Als het om het geld gaat? Dit zijn gewoon goedkope trucjes om 3FM weer op de kaart te zetten.quote:Op maandag 19 december 2022 23:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geld wat door brievenbus komt is altijd maar een heel heel heel heel klein deel van totaalbedrag.
Je kan het toch ook gewoon negeren. Ik snap dit soort zuur gedoe echt niet. Ik ben geen fan van 3FM, luister het eigenlijk nooit. Ik heb genoeg kritiek op SR, maar kan er ook gewoon van genieten. Beetje feel good tv/radio en hoort voor mij een beetje bij december, net als Sinterklaas, Kerstmis en de Top2000. Boeien dat het soms wat minder is en dat het nooit meer gaat worden zoals 2012/2013.quote:Op maandag 19 december 2022 23:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus maakt het toch niet uit of je een glazen huis doet ja of te nee? Als het om het geld gaat? Dit zijn gewoon goedkope trucjes om 3FM weer op de kaart te zetten.
Alles draait om perceptie. Als je luisteraars wilt terugwinnen met dit evenement, dan heb je liever 100 man in de rij met een euro, dan een bedrijf wat telefonisch 100 euro stort.
Op dag 1 stond een jochie die zich voorstelde als Michiel. Gelijk in koor: "Welke michiel?" Het is zo cringey terughappen naar het verleden.
Zou marketing en een gedegen evenement wel moeten doen met mij. Het is te makkelijk om een flop evenement op deze manier weg te wuiven. Als je als locatie een industrieterrein pakt, waar geen hond actief is, dan mag er toch kritiek zijn?quote:Op maandag 19 december 2022 23:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je kan het toch ook gewoon negeren. Ik snap dit soort zuur gedoe echt niet. Ik ben geen fan van 3FM, luister het eigenlijk nooit. Ik heb genoeg kritiek op SR, maar kan er ook gewoon van genieten. Beetje feel good tv/radio en hoort voor mij een beetje bij december, net als Sinterklaas, Kerstmis en de Top2000. Boeien dat het soms wat minder is en dat het nooit meer gaat worden zoals 2012/2013.
Luisteraars terugwinnen gaan ze niet doen door SR. Dat doe je daar 51 weken een goede programmering te hebben en niet maar 6/7 dagen lang.
Juist die geintjes en knipogen naar het verleden zijn leuk. Alsof zo'n dj dan denkt "oh, iemand heet Michiel, nu moet ik snel een grapje maken, zodat ik kan terug happen naar het verleden". Dat zit dan eerder in jou hoofd dan dat van de dj's denk ik.
Negeer het gewoon, kijk het niet. Niemand forceert je.
Ik snap ook niet zo goed waarom het op zo'n afgelegen plekje moet, niet echt PR voor een stadquote:Op maandag 19 december 2022 23:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zou marketing en een gedegen evenement wel moeten doen met mij. Het is te makkelijk om een flop evenement op deze manier weg te wuiven. Als je als locatie een industrieterrein pakt, waar geen hond actief is, dan mag er toch kritiek zijn?
"Boeien, dan kijk je niet", "boeien negeer het gewoon", zijn toch dooddoeners?![]()
Inderdaad. Dit zijn toch gemiste kansen of zie ik het verkeerd?quote:Op maandag 19 december 2022 23:50 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom het op zo'n afgelegen plekje moet, niet echt PR voor een stad
Dit zijn zeker gemiste kansen, maar grote kans natuurlijk ook dat ze dit expres doen omdat er misschien volgend jaar wel een bericht komt dat er geen Glazen Huis meer is en het dan niet als een shock komt ómdat het zo rustig was dit jaar en ze een goed excuus hebben er mee te stoppen?quote:Op dinsdag 20 december 2022 00:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit zijn toch gemiste kansen of zie ik het verkeerd?
Hier ben ik het wel mee eens hoor, paar pagina's geleden al gezegd en ik heb op heel veel punten kritiek. Vooral nu ik net een week lang Musikhjälpen heb gekeken (Zweedse variant) waar ze dingen echt slimmer aanpakken. Ik vind het alleen jammer als men dan zegt "pak maar in". 3FM is sowieso erg op zoek naar wat ze nou precies willen en dat is met SR22 echt niet anders denk ik.quote:Op dinsdag 20 december 2022 00:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit zijn toch gemiste kansen of zie ik het verkeerd?
Het is helemaal niet afgelegen, het is geen industrieterrein en het ligt middenin de stad.quote:Op maandag 19 december 2022 23:50 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom het op zo'n afgelegen plekje moet, niet echt PR voor een stad
Wtf, serieus? Dit is gewoon onaardig dan.quote:Op maandag 19 december 2022 23:37 schreef Evenstar het volgende:
Dit is dus zo stom ... staat een gast zo zijn best te doen om ze te supporten, maar een nummer draaien wat hij dan aanvraagt mag dan weer niet, want dat past nu niet ofzo? Dat is echt zo zonde. Wat boeit het nou als er nu Noodgeval was gedraaid en een ander nummer gewoon kwam te vervallen. Niemand die het door heeft en geen enkele luisteraar die daardoor gaat afhaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |