abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207116438
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:58 schreef quepos het volgende:

[..]
Van welke organisatie was deze aflossing?
D & T ASSETS LIMITED, geen C*rb*l* of Bl*eto*ch
pi_207116548
Nu er wat minder projecten bij SiG zijn, zou ik er eigenlijk niet mee voor kiezen om een project in het weekend open te zetten. Deze lopen altijd wat minder snel.hol dan projecten die door de weeks opengesteld worden.
pi_207116960
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:00 schreef quepos het volgende:

[..]
Eerst getwijfeld om hem mee te nemen.

Maar toen even de eerdere projecten bekeken van deze jongens, ze transformeren van bouwval tot een mooi gerenoveerd project.

Eerdere projecten van hun, pleinweg 83d, westerbeekstraat 10b, en gouverneurlaan 132.
wel een extra risicootje voor het 1e jaar, mocht er wat mis gaan met de gezondheid van een van hen of iets anders. daarom niet meegenomen.
  zaterdag 17 december 2022 @ 16:54:16 #104
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_207118535
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:58 schreef quepos het volgende:

[..]
Van welke organisatie was deze aflossing?
Van D&T Assets LTD: https://maxcrowdfund.com/nl/node/780270
pi_207118976
Ik heb persoonlijk maar een ontzettend klein percentage van mijn crowdfunding beleggingen uitstaan bij MCF, zo'n 7%. Ik dacht gezien de trammelant in de UK veiliger uit te zijn in Duitsland bij MCF. Maar inmiddels mis ik betalingen van W*lsfeld, W*inheim en B*d Honnef. Bovenop 2 Corbelo's, ik vind het redelijk bizar. Misschien ben ik te verwend geraakt omdat alles bij CCF en HCN gewoon netjes doorloopt.
pi_207122300
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 17:31 schreef Crowdmeister het volgende:
Ik heb persoonlijk maar een ontzettend klein percentage van mijn crowdfunding beleggingen uitstaan bij MCF, zo'n 7%. Ik dacht gezien de trammelant in de UK veiliger uit te zijn in Duitsland bij MCF. Maar inmiddels mis ik betalingen van W*lsfeld, W*inheim en B*d Honnef. Bovenop 2 Corbelo's, ik vind het redelijk bizar. Misschien ben ik te verwend geraakt omdat alles bij CCF en HCN gewoon netjes doorloopt.
Wat ik nog het meest bizar vind is dat ze nog steeds instappen bij MCF: de 400 k 10% lening (VK) die gisteren om 15.00 u openging is nu voor 85% gevuld door 244 investeerders
pi_207122549
Vandaag bij de Robobar mijn incentive genoten. Fascinerend om de robot de coctails te zien maken. Leuke en drukke tent. Eten was ook erg lekker bij deze aardige ondernemers. Ben niet verbaasd over de vroegtijdige aflossing die we van deze ondernemer hebben gehad. Van deze moeten we er meer hebben!!
pi_207127907
Nu het einde van het jaar nadert komen fiscale aspecten weer in beeld zoals bv het omgaan met dreigende defaults. Bekend is het standpunt van de AFM dat na 90 dagen achterstand op de aflossing het project als default wordt aangemerkt. Maar er zijn ook projecten die tijdens de looptijd geen verschuldigde rente betalen en dat daarom terugbetaling op zijn minst twijfelachtig is. Moet je dan hopen op aktie vanuit het platform (leidend tot bv eerdere default) en/of kan je fiscaal nog wat in zo,n situatie?
pi_207128645
quote:
Geachte,

Vorige week hebben wij u geīnformeerd over de stand van zaken bij project 26333 | Comfort Projectontwikkeling IV. Voor dit project is er geen rentebetaling door de geldnemer voldaan.

Op grond van de Overeenkomst Lening en de daarop van toepassing zijnde Algemene voorwaarden is deze lening in zijn geheel opgeëist. De directie van Geldvoorelkaar.nl is met de geldnemer, de heer Van der Linden, in gesprek over de vervolgstappen.
Voor dit project zijn partijen in gesprek voor zowel verkoop als mogelijke herfinanciering.

Lekker projectje hoor.
pi_207129171
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 12:30 schreef Slingervinger het volgende:
Maar er zijn ook projecten die tijdens de looptijd geen verschuldigde rente betalen en dat daarom terugbetaling op zijn minst twijfelachtig is.
Bedoel je daar projecten mee die zijn opgehouden de afgesproken rente te betalen, of juist projecten die pas aan het eind de rente betalen waar je nu aan gaat twijfelen? De eerste vallen bij mij na 90 dagen in de categorie achterstanden/afschrijven. Bij de zogenoemde full-bullet leningen is dat in de basis niet het geval, je maakt namelijk bij aanvang de afspraak dat de rente pas aan het eind wordt betaald en die afspraak wordt standaard gedurende de looptijd waargemaakt. De omgezette leningen bij maxcrowdfunding zijn wat mij betreft wel een andere zaak, die gaan bij mij normaal gesproken door naar de categorie achterstand/afschrijven omdat de initiele afspraken niet nagekomen worden en er dus vanuit dat oogpunt sprake is van achterstand. Als het alleen tijdelijke uitstel is zoals destijd bij corona laat ik ze niet zo snel richting afschrijven gaan want dan heb ik er later weer extra werk aan als recovery opbrengsten.

Wat uiteindelijk de fiscale mogelijkheden zijn hangt af van het feit of je bijvoortbeeld prive vanuit box3 investeert of vanuit bijvoorbeeld een bv, in het laatste geval kun je het "verlies" afschrijven en moet je vervolgens eventuele recovery weer als inkomsten meenemen. Daar heb ik dus zelf mee te maken, eventuele recovery moet je dan ieder jaar weer corrigeren en is het wel te adviseren een correcte inschatting van het verlies te maken om onnodige administratieve handelingen te voorkomen.
pi_207129187
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 13:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Lekker projectje hoor.
Blijkbaar is hij toch niet zo'n rekenwonder als dat hij deed voorkomen _O-

quote:
In het verleden heb ik gewerkt als accountant, controller, CFO, consultant en (universitair) docent.

Dit onderstreept nog maar weer eens de nadelen van dit soort kortlopende ontwikkelingsprojecten.
Wél het aanzienlijke investeringsrisico, bij een paar tientjes aan baten als het goed gaat.
Pecunia non olet
pi_207129728
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 14:10 schreef tnhb het volgende:

[..]
Bedoel je daar projecten mee die zijn opgehouden de afgesproken rente te betalen, of juist projecten die pas aan het eind de rente betalen waar je nu aan gaat twijfelen? De eerste vallen bij mij na 90 dagen in de categorie achterstanden/afschrijven. Bij de zogenoemde full-bullet leningen is dat in de basis niet het geval, je maakt namelijk bij aanvang de afspraak dat de rente pas aan het eind wordt betaald en die afspraak wordt standaard gedurende de looptijd waargemaakt. De omgezette leningen bij maxcrowdfunding zijn wat mij betreft wel een andere zaak, die gaan bij mij normaal gesproken door naar de categorie achterstand/afschrijven omdat de initiele afspraken niet nagekomen worden en er dus vanuit dat oogpunt sprake is van achterstand. Als het alleen tijdelijke uitstel is zoals destijd bij corona laat ik ze niet zo snel richting afschrijven gaan want dan heb ik er later weer extra werk aan als recovery opbrengsten.

Wat uiteindelijk de fiscale mogelijkheden zijn hangt af van het feit of je bijvoortbeeld prive vanuit box3 investeert of vanuit bijvoorbeeld een bv, in het laatste geval kun je het "verlies" afschrijven en moet je vervolgens eventuele recovery weer als inkomsten meenemen. Daar heb ik dus zelf mee te maken, eventuele recovery moet je dan ieder jaar weer corrigeren en is het wel te adviseren een correcte inschatting van het verlies te maken om onnodige administratieve handelingen te voorkomen.
dank voor bericht :{w het gaat niet om (full)bullit leningen maar een project op bv SiG waarbij de geldnemer elke maand rente moet betalen maar dat niet (meer) doet terwijl de aflossingsdatum nog (lang) niet daar is. Omdat de 90 dagen termijn cf de AFM betrekking heeft op die aflossingsdatum is deze clausule in dit geval niet van toepassing. Mijn vraag is eigenlijk of je hier in fiscaal opzicht toch iets mee kan
pi_207129977
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 14:58 schreef Slingervinger het volgende:
Omdat de 90 dagen termijn cf de AFM betrekking heeft op die aflossingsdatum is deze clausule in dit geval niet van toepassing. Mijn vraag is eigenlijk of je hier in fiscaal opzicht toch iets mee kan
Of die AFM bepaling alleen op aflossing van toepassing is weet ik niet, zou best kunnen, zelf beoordeel ik na die 90 dagen betalingsachterstand (rente en/of aflossing) of ik verwacht dat het goed gaat komen of niet. Ik schat in dat het om projecten van N*ck gaat want andere projecten die momenteel niet betalen bij sig ken ik eerlijk gezegd niet, ik zit overigens zelf niet in die projecten. Ik meen dat ze bezig zijn het geheel af te handelen en dat zal even kunnen duren verwacht ik, kans dat in bijvoorbeeld 1A de hoofdsom terugkomt is denk ik wel groot, er zou dan in eerste instantie geen reden tot afschrijving op de hoofdsom zijn, maar dat is aan een ieder om dat zelf te beoordelen en te verantwoorden bij vragen. Rente die (nog) niet betaald wordt, is verder fiscaal geen item.
pi_207131276
Ik maak altijd zelf een inschatting over de kans dat (een deel van) de investering terug komt, onafhankelijk van die 90 dagen achterstand regel. Bedrijf failliet en geen zekerheden is meteen afschrijven ook al is er nog geen achterstand, maar bijvoorbeeld meer dan 3 termijnen achterstand maar wel een onregelmatig nagekomen betalingsregeling schrijf ik nog niet af. Overigens gaat het bij mij als kleine investeerder om zulke kleine verschillen in de uiteindelijke belastingaanslag dat ik niet verwacht iets van de belastingdienst te horen.
pi_207132220
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 14:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
Blijkbaar is hij toch niet zo'n rekenwonder als dat hij deed voorkomen _O-

quote:
In het verleden heb ik gewerkt als accountant, controller, CFO, consultant en (universitair) docent.

Dit onderstreept nog maar weer eens de nadelen van dit soort kortlopende ontwikkelingsprojecten.
Wél het aanzienlijke investeringsrisico, bij een paar tientjes aan baten als het goed gaat.
Toch wel een paar succesvolle projecten achter de rug en een aardige werkervaring.

Zit er maar voor 200 in, maar hij kan beter niet op de thee komen deze kerst. Onze Jan-Willempie. Want dan kan hij een half glaasje lauw water krijgen en wat onvriendelijke woorden ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door GereDathan op 18-12-2022 17:27:20 ]
pi_207142134
SIG Schiedamseweg 16B Vlaardingen staat in de Wallet
pi_207142590
quote:
Er wordt een beetje gegoocheld met cijfers, maar als ik het goed begrijp betaalt Brian 70k aan de verkoper, maar doet hij in zijn balans alsof hij iets heeft gekocht dat 270k waard is waardoor hij een mooie 200k eigen vermogen heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 19-12-2022 10:15:04 ]
pi_207142686
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2022 10:09 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Er wordt een beetje gegoocheld met cijfers, maar als ik het goed begrijp betaalt Brian 70k aan de verkoper, maar doet hij in zijn balans alsof hij iets heeft gekocht dat 270k waard is waardoor hij een mooie 200k eigen vermogen heeft?
Dat zie je helemaal goed :)

Niettemin wordt hem blijkbaar een voordeel in de schoot geworpen, waardoor hij voor relatief geringe financieringslasten in een gespreid bedje terecht komt. Met 9% rendement, in combinatie met een stok achter de deur middels die 2e hypotheek en borg, te overwegen voor een niet al te wilde inleg.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 19-12-2022 10:26:09 ]
Pecunia non olet
pi_207143800
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 16:25 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Overigens gaat het bij mij als kleine investeerder om zulke kleine verschillen in de uiteindelijke belastingaanslag dat ik niet verwacht iets van de belastingdienst te horen.
Zolang de platforms niet actief de crowdfunsaldi doorgeven aan de fiscus (zoals de banken wél moeten) ga je überhaupt niets horen van de belastingdienst over deze saldi.
pi_207144058
DNB ziet inzakkende huizenmarkt: prijzen 6,5% omlaag

https://www.telegraaf.nl/(...)t-prijzen-6-5-omlaag

Vooralsnog lijkt de daling dus nog wel beperkt te zijn.
pi_207144900
Aflossende korte lening met eigen inbreng. Gezien de looptijd lijkt het dat ze de einddatum ongeveer willen laten samenvallen met de eerste lening.

https://www.collincrowdfund.nl/randstad-campers-b-v-2/
pi_207144987
Reactie van MAX op achterstallige betalingen voor mijn projecten over nov-2022:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen reactie ontvangen over achterstallige betalingen over dec-2022 (die op 14-dec open stonden).
pi_207145240
quote:
88s.gif Op maandag 19 december 2022 13:15 schreef Inductor het volgende:
Reactie van MAX op achterstallige betalingen voor mijn projecten over nov-2022:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen reactie ontvangen over achterstallige betalingen over dec-2022 (die op 14-dec open stonden).
Sjees, wat een kinderlijk en foutief taalgebruik. Dat geeft het professioneel niveau van dit platform mooi weer...
Ik ben zelf geen funder bij Max, maar als ik dat wel was dan had ik groot alarm geslagen bij afm, radar etc.

Dit platform kraakt in al zijn voegen.
pi_207145682
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 13:29 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Sjees, wat een kinderlijk en foutief taalgebruik. Dat geeft het professioneel niveau van dit platform mooi weer...
Ik ben zelf geen funder bij Max, maar als ik dat wel was dan had ik groot alarm geslagen bij afm, radar etc.

Kraken doet het zeker. Ik ben helaas wel een funder maar zit er gelukkig met een zeer bescheiden percentage van mijn totale crowdfundportefeuille in, maar het is behoorlijke bende. Dashboard klopt van geen kant, ze nemen al niet eens meer de moeite om dat ook maar enigszins kloppend te krijgen. Laatste update over Corb*lo repte van een grote deal en vermoedelijke aflossingen op 8 December 2022... niks meer van gehoord. In het gedeelde overzichtje staan nog wel meer aangekondigde terugbetaaldata maar die zie ik dan maar als boterzachte beloftes, dan kan het alleen maar meevallen.

Ik vind het echt problematisch (en een tikkeltje schaamteloos) dat ze ook ze publiekelijk zo te koop lopen met die prijs en dat ze geld voor zichzelf aan het ophalen zijn. Ik zit nog met samengeknepen billetjes te wachten tot ik mijn geld terug krijg en dan zien ze me niet meer terug, maar ik heb spijt met degenen die nu nog instappen hier.
pi_207145959
Nieuwe KviK met investerings link https://www.collincrowdfu(...)7690abb20a526aec3aa0
pi_207146048
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:19 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat zie je helemaal goed :)

Niettemin wordt hem blijkbaar een voordeel in de schoot geworpen, waardoor hij voor relatief geringe financieringslasten in een gespreid bedje terecht komt. Met 9% rendement, in combinatie met een stok achter de deur middels die 2e hypotheek en borg, te overwegen voor een niet al te wilde inleg.
Het is in ieder geval een net en niet te oud flatje wat in tweede hypotheek gegeven wordt. https://kadastralekaart.c(...)131/0307200000484264

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-12-2022 15:05:22 ]
pi_207146257
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 13:29 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad tijd voor aktie als je dit allemaal zo ziet. FOK-breed? Houd wel in het achterhoofd dat het VK thans economisch een puinhoop is, zeker met al die stakingen er nog bij.
Ik kreeg vandaag een 2e reminder om te participeren in de Max Property Group, ze zouden al 90% hebben opgehaald van de beoogde 750 k. En volgend jaar komen er nieuwe uitgiftes om alle woeste plannen te financieren.
pi_207146980
Vervroegde aflossing.
Na 2 maanden en 5 dagen afgelost met 6 maanden extra rente. En ook nog voor 1 januari afgelost.
Dat is een heel mooi rendement.

Beste investeerder,

Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van Antonis Groep B.V. met leningnummer 43369.

Dit betekent dat u naast de reguliere rente ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt naast de volledige aflossing van uw openstaande bedrag conform de overeengekomen voorwaarden.

Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.

Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.

Met vriendelijke groet,
pi_207147114
Matching Capital dame Charlotte Marell van Proprt Homes in surseance. Zie FD.
''Fris alternatief voor huisjesmelker' vraagt uitstel van betaling aan' https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_term=app-android
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_207147193
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:34 schreef VDF het volgende:
''Fris alternatief voor huisjesmelker' vraagt uitstel van betaling aan' https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_term=app-android
Ik zit er gelukkig niet in maar wel in andere projecten van MC dus hopelijk valt de nevenschade voor het platform mee. Volgens mij heeft MC er nogal wat van die mevrouw gefinancierd
pi_207147346
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:40 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik zit er gelukkig niet in maar wel in andere projecten van MC dus hopelijk valt de nevenschade voor het platform mee. Volgens mij heeft MC er nogal wat van die mevrouw gefinancierd
Same here: ik heb het concept-Charlotte ook links laten liggen. Ik ontving vandaag wel zonder aankondiging een aflossing van een verhuurde woning in Lelystad. In 1 keer met het laatste beetje rente er bij, dus dat loopt administratief goed.
De communicatie over deze aflossing heb ik niet gehad. Laten we het er maar op houden dat Douwe het druk heeft met Proprt. Flinke test case voor het platform.

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 20-12-2022 01:38:55 ]
pi_207147430
quote:
Proprt Homes
Bekijk het aanbod: https://www.proprthomesmakelaardij.nl/woningaanbod als je op de kaart drukt kom je ............................................. midden in de stille oceaan. :)
pi_207147680
Tussen de negatieve berichten betreffende Max en en Proprt Homes, ook even een positive noot, vandaag de laatste termijn ontvangen van HCN project 254 Atlantis Nederweert en is dus volledig afgelost, met slechts 4 maanden Corona uitstel. *O*
pi_207147692
CCF Bovensch*tte Houtwerken Leningaanvraag geannuleerd.
CCF Ant*nis Groep B.V. vervroegd afgelost.
pi_207148239
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:23 schreef Soulfreak het volgende:
Tussen de negatieve berichten betreffende Max en en Proprt Homes, ook even een positive noot, vandaag de laatste termijn ontvangen van HCN project 254 Atlantis Nederweert en is dus volledig afgelost, met slechts 4 maanden Corona uitstel. *O*
Heel netjes, want dit soort concepten hebben juist veel last gehad van de maatregelen en dit specifieke project is een half jaar gestart voordat die narigheid begon…

(Dit was overigens al mijn 4e HCN project dat deze maand probleemloos is afgerond)
pi_207148327
GVE, 12mnd, 9.75%, neg hypotheekverklaring op erfpachtrecht
Exclusief voor ons ;) geopend:
SPOILER
pi_207148372
Vooraankondiging NLi project bloembollen (tulpenhandel) 48 mnd 8,4%
SPOILER
pi_207148400
Verder nog eentje gekregen van Collin van de bekende keukenboer. 48mnd, 8.5%, neg. hyp. verkl, terugkoopverklaring.
SPOILER
Sorry, al genoemd zie ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zomaarevenkijken op 19-12-2022 17:40:10 ]
pi_207149105
Collin project 44113 OG Yatkin Loijens / meegenomen / toch ff zitten googlen naar het pand JF Kennedyln 10a Hilvarenbeek , via een voetpad tussen 8 & 10 te bereiken, zie kadastr krt / de kvk inschrijving v Yatkin is op nr 8, dus grenzend aan zijn achtertuin, blijft "raar" pand / locatie maar als buurman&vrouw zal Yusuf en Nicole het wel weten. Lijkt me degelijk, 18 jaar bij de Gemeente & transport, maken geen rare moves lijkt mij.
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/HVR00/D/5708

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 19-12-2022 18:31:22 ]
pi_207149742
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 17:14 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Heel netjes, want dit soort concepten hebben juist veel last gehad van de maatregelen en dit specifieke project is een half jaar gestart voordat die narigheid begon…

(Dit was overigens al mijn 4e HCN project dat deze maand probleemloos is afgerond)
YEP >> Cubanita Roosendaal & Helmond / Bregje Veenendaal / Backyard R'dam / Colins Breda / Wok To Go Leidsche Rijn allemaal a d eindstreep
pi_207149846
quote:
Dat is niet zo mooi. En zal vast een enorme impact geven.
Matching Capital zit inderdaad zeer hoog in het verstrekken van kapitaal aan deze ondernemer.

Vooral voor de investeerders die meegedaan hebben aan de converteerbare lening (zonder hypotheek als zekerheid) zijn de risico's hoog. Zij staan namelijk onderaan de rij van schuldeisers.
https://matchingcapital.com/product/phc/
https://matchingcapital.com/product/ph2/

Daarnaast heb ik begrepen dat er in de woningen huurders gezet zijn die een contract hebben getekend dat zij de woning na een jaar mogen kopen. Hiervoor is een borgsom betaald van 30.000 euro. Dat wordt nog een leuke, want het hypotheekrecht ligt bij Matching Capital. Hoe dit bij een eventuele uitoefening van de hypotheekrechten gaat zal dan nog best wat discussie kunnen geven.

Zie hier voor meer info https://matchingcapital.com/starterswoningen-veelgestelde-vragen/

Het valt mij trouwens op dat ik veel van de overige projecten van Propert Homes niet meer op de site van MC kan vinden. En ook Google kent ze niet. Maar dat kan ook zijn omdat ik niet er in zit als investeerder.

[ Bericht 2% gewijzigd door dyna18 op 19-12-2022 23:15:12 ]
pi_207150317
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:11 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Matching Capital zit inderdaad zeer hoog in het verstrekken van kapitaal aan deze ondernemer.

Vooral voor de investeerders die meegedaan hebben aan de converteerbare lening (zonder hypotheek als zekerheid) zijn de risico's hoog. Zij staan namelijk onderaan de rij van schuldeisers.

Daarnaast heb ik begrepen dat er in de woningen huurders gezet zijn die een contract hebben getekend dat zij de woning na een jaar mogen kopen. Hiervoor is een borgsom betaald an 30.000 euro. Dat wordt nog een leuke, want het hypotheekrecht ligt bij Matching Capital. Hoe dit bij een eventuele uitoefening van de hypotheekrechten gaat zal dan nog best wat discussie kunnen geven.
Zie hier voor meer info https://matchingcapital.com/starterswoningen-veelgestelde-vragen/

Het valt mij trouwens op dat ik veel van de overige projecten van Propert Homes niet meer op de site van MC kan vinden. En ook Google kent ze niet. Maar dat kan ook zijn omdat ik niet er in zit als investeerder.
weer een platform waar ik -voorlopig- wegblijf. Veel resteren er zo langzamerhand niet meer
pi_207150622
Ik maak me vooralsnog niet zoveel zorgen om matching capital en de situatie proprt homes.

Als er meegewerkt wordt zal over het geheel wel redelijk quitte gedraaid worden.

Bij een gedwongen veiling zullen er ongetwijfeld meerdere investeerders meebieden in de hoop de woning voor een interessant prijsje te kunnen kopen, ook dan valt de verkoopprijs wel mee. Dat ga ik in ieder geval wel doen. Leg graag 30 procent op de investering toe als ik daardoor een woning tegen 70 procent kan kopen.
-
pi_207150909
Hier nog het volledige artikel over Pr*prt met ook een inkijk in het verdienmodel van MC: "Zij rekenden haar tien procent rente en ook nog eens twintig procent afsluitprovisie"

SPOILER
pi_207154394
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:12 schreef probablyunsure het volgende:
Hier nog het volledige artikel over Pr*prt met ook een inkijk in het verdienmodel van MC: "Zij rekenden haar tien procent rente en ook nog eens twintig procent afsluitprovisie"
Ja. En dat ging dan ook om een zeer risicovolle obligatie lening zonder zekerheden. De converteerbare obligatielening waar ik hierboven al links naar heb geplaatst. Dat is dus niet de normale lening die je regulier bij CF ziet. Dus nogal wiedes dat daar een hoge rente voor moet betaald worden. Banken zouden hier nog meer voor vragen (maar weigeren dit momenteel omdat ze de risico's te hoog vinden).

MC heeft verder vooral normale leningen tegen gangbare tarieven.
Lekker makkelijk van Propert om de geldschieters de schuld te geven. Zij is zelf diegene die voor (veel te veel) geld de woningen aankoopt. (en daarmee juist de starters uit de markt drukt).
Daarnaast speculeert haar hele bedrijfsmodel op het maken van winst door een stijgende woningwaarde, zonder valnet als de woningen niet meer met dubbele cijfers in waarde stijgen.

Ik (en andere investeerders hier op het forum) zagen dit van het begin af aan al niet zitten. En MC is hier niet de schuldige van het falen.
pi_207154486
Crowdfundingplatformen zien meer risico's, rendement nog stabiel

https://www.investeerders(...)aag%20door%20Jasmijn
pi_207154514
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:12 schreef probablyunsure het volgende:

SPOILER
Zit in meerdere MC proposities. 20% afsluit kan ik me niet voorstellen, zal wel een reactie volgen.

Heb vertrouwen in de zekerheden.
  dinsdag 20 december 2022 @ 06:11:12 #149
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207155294
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:20 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
GVE, 12mnd, 9.75%, neg hypotheekverklaring op erfpachtrecht
Exclusief voor ons ;) geopend:
SPOILER
G-PD Percentage 6,78% da's pas WOW. Dan hoeft het van mij niet.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207155384
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 23:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Ja. En dat ging dan ook om een zeer risicovolle obligatie lening zonder zekerheden. De converteerbare obligatielening waar ik hierboven al links naar heb geplaatst. Dat is dus niet de normale lening die je regulier bij CF ziet. Dus nogal wiedes dat daar een hoge rente voor moet betaald worden. Banken zouden hier nog meer voor vragen (maar weigeren dit momenteel omdat ze de risico's te hoog vinden).

MC heeft verder vooral normale leningen tegen gangbare tarieven.
Lekker makkelijk van Propert om de geldschieters de schuld te geven. Zij is zelf diegene die voor (veel te veel) geld de woningen aankoopt. (en daarmee juist de starters uit de markt drukt).
Daarnaast speculeert haar hele bedrijfsmodel op het maken van winst door een stijgende woningwaarde, zonder valnet als de woningen niet meer met dubbele cijfers in waarde stijgen.

Ik (en andere investeerders hier op het forum) zagen dit van het begin af aan al niet zitten. En MC is hier niet de schuldige van het falen.
Het is de schuld van de geldschieters! waarom hebben ze mij zoveel geld uitgeleend voor een te hoge rente ;)
Als ik de achtergrond van haar vader zie snap ik niet dat hij haar niet eerder gewaarschuwd heeft voor dit piramide spel.

Als je er over nadenkt is het ook wel redelijk bizar dat we zulke strenge hypotheek regels (LTV etc) hebben om mensen te beschermen op de woningmarkt, terwijl als je even een BVtje opricht je relatief makkelijk geld kunt lenen en schulden kunt maken met vastgoed crowdfunding.
I come for the woman... and your head
pi_207156360
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:11 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Daarnaast heb ik begrepen dat er in de woningen huurders gezet zijn die een contract hebben getekend dat zij de woning na een jaar mogen kopen. Hiervoor is een borgsom betaald van 30.000 euro. Dat wordt nog een leuke, want het hypotheekrecht ligt bij Matching Capital. Hoe dit bij een eventuele uitoefening van de hypotheekrechten gaat zal dan nog best wat discussie kunnen geven.

Ik heb Douwe een half jaar geleden gewezen op de opgeklopte waarderingen van Amsterdamse woningen. Bijvoorbeeld iets van 6 ton voor een benedenwoning. Maar dat was oke, Het stond immers in het taxatierapport. Hij zegt nu dat er gefaudeerd is met taxaties en andere documenten (dat zal idd wel). Dus die taxaties zijn door MC ook niet gecontroleerd door een belletje naar de taxateur. Of die moet ook in het complot zitten. Alles kan.
Nu maar afwachten of er nog een oplossing komt (niet verwacht) en of de woningen onderhands fatsoenlijk kunnen worden verkocht. Voor de Amsterdamse panden zal dit niet zo zijn vermoed ik zonder verlies. Maar ze heeft ook pandjes gefinancierd voor 190k/200k in Soest en Houten bijvoorbeeld. Dat zijn echte starterswoningen.
pi_207156371
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 07:01 schreef Stefo het volgende:

[..]
...... terwijl als je even een BVtje opricht je relatief makkelijk geld kunt lenen en schulden kunt maken met vastgoed crowdfunding.
Je hoeft niet eens een bv op te richten. Als privé persoon lukt dat ook al. Het gros van de leners bij sameningeld bijv. doet dat als privé persoon....
pi_207156430
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:33 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Het lijkt inderdaad tijd voor aktie als je dit allemaal zo ziet. FOK-breed? Houd wel in het achterhoofd dat het VK thans economisch een puinhoop is, zeker met al die stakingen er nog bij.
Ik kreeg vandaag een 2e reminder om te participeren in de Max Property Group, ze zouden al 90% hebben opgehaald van de beoogde 750 k. En volgend jaar komen er nieuwe uitgiftes om alle woeste plannen te financieren.
Even een tip voor alle Max-funders hier: zorgen jullie er voor dat je regelmatig alle documenten en financiële gegevens downloadt vanaf de Max website ? Stel dat Max omvalt en de website gaat down, dan is het te laat om gegevens te downloaden.
pi_207157116
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 09:53 schreef zeeland6 het volgende:
Hij zegt nu dat er gefaudeerd is met taxaties en andere documenten (dat zal idd wel). Dus die taxaties zijn door MC ook niet gecontroleerd door een belletje naar de taxateur. Of die moet ook in het complot zitten. Alles kan.
Hiervoor hebben ze de gevalideerde taxatie bedacht, is online te controleren en er kijkt iemand mee van NWWI. Zal vast niet zaligmakend zijn, maar kan we de eerste drempel zijn. Helaas zijn er platformen die dit niet als voorwaarde stellen (terwijl het door banken voor NHG gewoon als eis neergelegd wordt). Zou een goede zaak zijn dat platformen gebruik maken van dit soort oplossingen, ook al zijn ze niet helemaal zaligmakend. Het is weer wel een extra drempeltje in het beperken van "taxatiefraude".
pi_207158033
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 10:01 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Even een tip voor alle Max-funders hier: zorgen jullie er voor dat je regelmatig alle documenten en financiële gegevens downloadt vanaf de Max website ? Stel dat Max omvalt en de website gaat down, dan is het te laat om gegevens te downloaden.
Net even gedaan. Website was wel errug traag, misschien meerdere forumleden die het advies aan het opvolgen waren...
pi_207158048
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:15 schreef tnhb het volgende:

[..]
Hiervoor hebben ze de gevalideerde taxatie bedacht, is online te controleren en er kijkt iemand mee van NWWI. Zal vast niet zaligmakend zijn, maar kan we de eerste drempel zijn. Helaas zijn er platformen die dit niet als voorwaarde stellen (terwijl het door banken voor NHG gewoon als eis neergelegd wordt). Zou een goede zaak zijn dat platformen gebruik maken van dit soort oplossingen, ook al zijn ze niet helemaal zaligmakend. Het is weer wel een extra drempeltje in het beperken van "taxatiefraude".
Eens.

Maar zolang er genoeg mensen inschrijven op basis van erg optimistische taxatierapporten, is er weinig noodzaak voor het platform.
pi_207158119
quote:

[..]
Zijn er onder ons die hetzelfde doen bij hun andere investeringen? Dus de diverse documenten bij SIG, of de getekende leningovereenkomst bij CCF? Misschien ben ik naīef, maar ik vertrouw altijd op de pitch en download verder niets.

Dit bericht zet me wel aan denken om dit in de toekomst te gaan doen, zeker bij de grotere investeringen.
pi_207158273
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 12:48 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Zijn er onder ons die hetzelfde doen bij hun andere investeringen? Dus de diverse documenten bij SIG, of de getekende leningovereenkomst bij CCF? Misschien ben ik naīef, maar ik vertrouw altijd op de pitch en download verder niets.

Dit bericht zet me wel aan denken om dit in de toekomst te gaan doen, zeker bij de grotere investeringen.
Jazeker. Ik maak een rolling screenshot van de pitch en download het contract en het aflosschema (Colin + GvE)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_207158336
quote:

[..]

Hier ook.
Van ieder project waaraan ik deelneem probeer ik een zo compleet mogelijk elektronisch dossier aan te houden. Mede daarom probeer ik mijn aantal projecten beheersbaar te houden en neem ik kortlopende projecten niet mee.
pi_207159152
Terugtrekking sig project
quote:
Klingeburg 9 Nieuwegein
Beste investeerders,

Gisterenavond hebben wij een mail mogen ontvangen van de aanvrager van het project Klingeburg 9 te Nieuwegein.
In deze mail staat aangegeven dat hij geen gebruik wil maken van onze hypotheek. Navraag bij deze aanvrager leert dat hij in staat is geweest om het ergens anders te financieren.
De al ontvangen gelden in dit project zullen worden terugbetaald aan alle investeerders.
Onze verwachting is dat dit vandaag of morgen weer zichtbaar zal zijn in de wallet.
Het spijt ons dat dit de uitkomst is en hopen dat er snel weer nieuwe mogelijkheden komen om weer toezeggingen te kunnen doen.

Met vriendelijke groet,
Team SamenInGeld
pi_207159390
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 14:09 schreef KrekelJapie het volgende:
Terugtrekking sig project
[..]

Merkwaardig, project loopt al sinds 4 november en passeerdatum was al gepland op 27 december.
pi_207159555
Vergunning hcn
quote:
Horeca Crowdfunding Nederland heeft van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) de nieuwe Europese Crowdfunding Service Provider-vergunning ontvangen!
Hiermee bevinden wij ons momenteel onder een zeer select gezelschap van crowdfundingplatformen met deze vergunning.

De komende periode zullen er, met het verkrijgen van deze vergunning, enkele functionaliteiten op ons platform wijzigen. Wij zijn op dit moment druk doende met de implementatie hiervan.

Op korte termijn zullen wij u informeren wat onze vergunning voor u betekent.

Over iedere wijziging die wordt doorgevoerd, zullen wij u direct informeren.

Met gastvrije groet,
De Directie - HCN
pi_207159603
Bij CRE wordt Houten II geconverteerd naar een nieue lening. 2.050.000 - iets meer rente (5.25) en de bewoners zitten er in.

Link projectpagina:

SPOILER
pi_207159605
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)-hieronymusstraat-36
5 jaar

[ Bericht 96% gewijzigd door KrekelJapie op 20-12-2022 15:05:03 ]
pi_207159645
Sportschool
https://www.collincrowdfund.nl/wav-e-studios-cuijk/
Geen harde zekerheden
pi_207159822
quote:

[..]
Goede tip, dank :{w Bij MAX al eerder gedaan maar nu toch ook maar even bij de andere platforms
pi_207159905
quote:
Wat was de reden dat deze een maand geleden niet doorgegaan is?
pi_207160147
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Wat was de reden dat deze een maand geleden niet doorgegaan is?
is een verbouwde garage. liep niet.
pi_207160503
SIG
Hunzestraat Enschede was passage 19/12 nu in de nieuwsflits 'onbekend' dus er zal bij de notaris wel wat mis zijn gegaan.
pi_207160893
quote:

[..]

Ik download zo ongeveer alles. De pitch, alle documenten, ...
pi_207161011
quote:
Derde poging?
pi_207161341
Kapper
https://www.collincrowdfund.nl/sisters-haarmode/
1e hypotheek bedrijfspand. Of je ook een 2e hypotheek krijgt op de prive woning krijgt krijg je na totstandkoming te horen 😴.
quote:
Als extra zekerheid voor de investeerders van Collin Crowdfund vestigt de onderneemster en haar levenspartner een tweede hypothecaire inschrijving op hun woning met forse overwaarde.
quote:
Er is reeds een verzoek tot toestemming hypotheek uitgezet bij de eerste hypotheekhouder, echter vanwege de tijdsdruk om dit jaar te kunnen passeren in verband met een verhoogde overdrachtsbelasting per 2023 is er besloten om hier niet op te wachten. Indien de toestemming wordt verleend zal er alsnog een tweede hypothecaire inschrijving van ¤ 150.000,- worden gevestigd op de privéwoning. Indien de toestemming niet wordt gegeven zal er dus enkel sprake zijn van een negatieve hypotheekverklaring.
Vreemde gang van zaken. Het scheelt nogal of er wel of niet een hypotheek wordt verstrekt.
pi_207161794
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:04 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik download zo ongeveer alles. De pitch, alle documenten, ...
Idem, docu, pitches, corresp & updates en soms screenshots van fokf met relevante info / opm etc. Zo kan ik altijd het "verhaal" vh project nog teruglezen. Meestal feitelijk niet nodig maar in enkele gevallen toch handig. Kennis is macht.
pi_207163110
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 09:53 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik heb Douwe een half jaar geleden gewezen op de opgeklopte waarderingen van Amsterdamse woningen. Bijvoorbeeld iets van 6 ton voor een benedenwoning. Maar dat was oke, Het stond immers in het taxatierapport. Hij zegt nu dat er gefaudeerd is met taxaties en andere documenten (dat zal idd wel). Dus die taxaties zijn door MC ook niet gecontroleerd door een belletje naar de taxateur. Of die moet ook in het complot zitten. Alles kan.
Nu maar afwachten of er nog een oplossing komt (niet verwacht) en of de woningen onderhands fatsoenlijk kunnen worden verkocht. Voor de Amsterdamse panden zal dit niet zo zijn vermoed ik zonder verlies. Maar ze heeft ook pandjes gefinancierd voor 190k/200k in Soest en Houten bijvoorbeeld. Dat zijn echte starterswoningen.
Hoi Zeeland,
waar heb je deze info gelezen over fraude met taxaties?
Kun je dit bericht (eventueel prive) ook delen?

Met SiG heb ik trouwens ook al een paar discussie gehad over te soms wel hele hoge taxaties. Ook daar was tot nu toe altijd het antwoord dat ze zonder twijfel de taxaties volgen.
pi_207163133
Bericht van Matching Capital

quote:
Beste investeerder bij Matching Capital,
Bij deze maken wij melding van het eerste geval op ons platform van voortdurend verzuim, van Proprt Homes BV. Zij voldoen niet langer aan de betalingsverplichtingen, hebben inmiddels in surséance komen te verkeren. We hebben juridische maatregelen genomen tegen Proprt Homes BV.
De deelnemende investeerders die het betreft, hebben bericht gehad en worden op de hoogte gehouden.

U heeft wellicht de berichtgeving gezien in de pers. We willen u vragen om de statements in de pers niet voor waar aan te nemen en door te verwijzen naar Matching Capital en hen niet zelf te woord te staan.
Tot op heden zijn wij vrij gebleven van projecten met voortdurend verzuim.
We benadrukken dat betreffende Proprt Homes BV en haar projecten geheel los staan van alle andere projecten. We hebben immers ca 200 andere projecten die draaien zoals het hoort.
Wij vertrouwen erop u te hebben geīnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Douwe Westervaarder
Matching Capital
Laten we inderdaad hopen dat alles goed geregeld is en dat de andere projecten en het platform zelf zonder problemen door kunnen.
pi_207165295
Op SIG is de Agorabaan afgelost....
Pecunia non olet
pi_207165604
Kapsters knippen je niet kaal met deze zekerheid.

Linkje

https://www.collincrowdfu(...)dad3995dcdeab92a5319
pi_207166109
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 20:09 schreef dyna18 het volgende:
Bericht van Matching Capital
[..]
Laten we inderdaad hopen dat alles goed geregeld is en dat de andere projecten en het platform zelf zonder problemen door kunnen.
Met 5K minimale inleg is dat wel te hopen ja.. :N .. Het risico met sommige platformen, en dat zie je vooral bij Max, dat ze heel snel willen groeien en daarom minder kritisch/selectief zijn bij het uitzoeken van projecten en de toetsing daarvan.
Pecunia non olet
pi_207166507
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 21:46 schreef obligataire het volgende:
en idem Pleinweg 83D R'dam van Nayan & Eshan ; Nayan zit ook in de Klip 92 en is van het knap opgeknapte hutje op de Westerbeekstr. En komt onze tandarts die haar 2 SIGjes bij CCF heeft geherfinan er ook nog aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 21-12-2022 19:17:36 ]
pi_207170184
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:27 schreef obligataire het volgende:

[..]
Met 5K minimale inleg is dat wel te hopen ja.. :N .. Het risico met sommige platformen, en dat zie je vooral bij Max, dat ze heel snel willen groeien en daarom minder kritisch/selectief zijn bij het uitzoeken van projecten en de toetsing daarvan.
vooral als de projecten ook nog snel volkomen, in die zin zijn geldgevers medeschuldig
pi_207170819
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 21:46 schreef obligataire het volgende:
Ik zie op 20 december de aflossing staan en de lopende rente van december, maar ik mis de boete nog (tot einddatum 15 maart). Even in de gaten houden of die nog volgt.
pi_207171124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:17 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Ik zie op 20 december de aflossing staan en de lopende rente van december, maar ik mis de boete nog (tot einddatum 15 maart). Even in de gaten houden of die nog volgt.
Ik ken dit specifieke project niet maar in zijn algemeenheid kan de geldnemer de laatste 3 maanden voor einde looptijd boetevrij aflossen.
pi_207171189
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik ken dit specifieke project niet maar in zijn algemeenheid kan de geldnemer de laatste 3 maanden voor einde looptijd boetevrij aflossen.
Zoiets stond me inderdaad bij, maar in de projectinformatie staat:

De Geldlener heeft de mogelijkheid om vervroegd af te lossen:
Bij een algehele aflossing binnen de rentevaste periode is de Geldlener verplicht een boete te betalen
overeenkomstig 6 maanden rente, zoals vastgelegd in de hypotheekakte. Is de resterende termijn korter
dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de rentevastperiode.
In het geval van een gebroken maand wordt het aantal dagen daarvan meegerekend. Daarnaast brengt
SamenInGeld administratiekosten in rekening.

Er staat niets in over de laatste 3 maanden
pi_207171455
quote:
Hou vandaag 14:00 in de gaten
  woensdag 21 december 2022 @ 12:11:46 #186
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_207171495
Er is weer wat ontwikkeling bij de Corbelo-leningen bij MAX... zojuist is bij mij de achterstallige rente betaald t/m december voor #696513. Nog geen terugbetaling echter.
pi_207171758
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:01 schreef Jaco078 het volgende:
Kapsters knippen je niet kaal met deze zekerheid.

Linkje

https://www.collincrowdfu(...)dad3995dcdeab92a5319
potentiele zekerheid :|W
pi_207171822
Wasmachines voor Henk
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27010
Geen zekerheden
quote:
Mijn naam is Hrvoje Vukadin, maar voor kennissen, vrienden en klanten ben ik gewoon Henk.
pi_207171864
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:46 schreef Atlas_ het volgende:

[..]

Bij een algehele aflossing binnen de rentevaste periode is de Geldlener verplicht een boete te betalen
overeenkomstig 6 maanden rente, zoals vastgelegd in de hypotheekakte. Is de resterende termijn korter
dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de rentevastperiode.
In het geval van een gebroken maand wordt het aantal dagen daarvan meegerekend. Daarnaast brengt

Hier heb je dan zeker recht op. Ik zou SiG hier dus wel even op wijzen.
pi_207171883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:46 schreef Atlas_ het volgende:

[..]

Mailtje van SiG is nu binnen over de boetevrije aflossing en ik heb ze erop gewezen dat dat niet conform de voorwaarden van dit specifieke project is.
pi_207171939
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:11 schreef eXistence het volgende:
Er is weer wat ontwikkeling bij de Corbelo-leningen bij MAX... zojuist is bij mij de achterstallige rente betaald t/m december voor #696513. Nog geen terugbetaling echter.
ook ontvangen. De vraag is wel of C rente heeft betaald of dat MAX het uit eigen zak voorgeschoten heeft om de participanten weer even zoet te houden. Voorlopig het voordeel van de twijfel
pi_207171992
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:57 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ook ontvangen. De vraag is wel of C rente heeft betaald of dat MAX het uit eigen zak voorgeschoten heeft om de participanten weer even zoet te houden. Voorlopig het voordeel van de twijfel
Ik heb de rente en aflossing ontvangen: dat zullen ze zeer zeker zelf niet hebben voorgeschoten.
  woensdag 21 december 2022 @ 13:10:00 #193
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207172058
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:11 schreef eXistence het volgende:
Past voor mij precies in het plaatje..
In laatste update van MaxCF (08/12) schreven ze:
SPOILER
Kennelijk hebben de sukkels toen niet even gevraagd met welk doel zij dit moesten gaan doen. Corbelo wekte daarmee de indruk dat er 'iets staat te gebeuren' en koopt daarmee weer een paar weken tijd bij het platform. Vervolgens doet hij op de 21e een enkele betaling, om platform nog wat zand in de ogen te strooien. Vervolgens redt hij het dan wel weer tot na de feestdagen en in januari hoopt hij dan maar op een wonder....
pi_207172112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:02 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Ik heb de rente en aflossing ontvangen: dat zullen ze zeer zeker zelf niet hebben voorgeschoten.
dat betreft aflossing 696513, die mail was nog niet binnen t t v mijn vorige post (alleen rentebetaling). Aflossen zal MAX inderdaad niet gaan voorschieten (zouden ze de gelden van de fundraising voor kunnen gebruiken....)
pi_207172630
[quote]0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:17 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Das Fischgeschäft ist offen :)
Pecunia non olet
pi_207172652
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hou vandaag 14:00 in de gaten
Je had gelijk!
pi_207172668
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:15 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
dat betreft aflossing 696513, die mail was nog niet binnen t t v mijn vorige post (alleen rentebetaling). Aflossen zal MAX inderdaad niet gaan voorschieten (zouden ze de gelden van de fundraising voor kunnen gebruiken....)
De fantasie slaat nu een beetje op hol, MCF gaat echt niet Corbelo's terugbetalen met de fundraiser. Dat zijn echt wel gescheiden circuits.
pi_207172925
-

[ Bericht 100% gewijzigd door dyna18 op 21-12-2022 14:24:02 ]
pi_207173120
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:04 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
De fantasie slaat nu een beetje op hol, MCF gaat echt niet Corbelo's terugbetalen met de fundraiser. Dat zijn echt wel gescheiden circuits.
was niet echt serieus bedoeld, alleen om aan te geven dat de timing wel erg goed uitpakt
pi_207173181
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:38 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
was niet echt serieus bedoeld, alleen om aan te geven dat de timing wel erg goed uitpakt
Hopelijk komt er een verder gaande aflossing van leningen Corbelo. Men had immers een volledige aflossing opgevraagd en nu zie ik van lening 663079 een maand rente en daar begon het met de boeking van lening 696513 ook mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')