Ik heb Douwe een half jaar geleden gewezen op de opgeklopte waarderingen van Amsterdamse woningen. Bijvoorbeeld iets van 6 ton voor een benedenwoning. Maar dat was oke, Het stond immers in het taxatierapport. Hij zegt nu dat er gefaudeerd is met taxaties en andere documenten (dat zal idd wel). Dus die taxaties zijn door MC ook niet gecontroleerd door een belletje naar de taxateur. Of die moet ook in het complot zitten. Alles kan.quote:Op maandag 19 december 2022 19:11 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Dat is niet zo mooi. En zal vast een enorme impact geven.
Matching Capital zit inderdaad zeer hoog in het verstrekken van kapitaal aan deze ondernemer.
Vooral voor de investeerders die meegedaan hebben aan de converteerbare lening (zonder hypotheek als zekerheid) zijn de risico's hoog. Zij staan namelijk onderaan de rij van schuldeisers.
https://matchingcapital.com/product/phc/
https://matchingcapital.com/product/ph2/
Daarnaast heb ik begrepen dat er in de woningen huurders gezet zijn die een contract hebben getekend dat zij de woning na een jaar mogen kopen. Hiervoor is een borgsom betaald van 30.000 euro. Dat wordt nog een leuke, want het hypotheekrecht ligt bij Matching Capital. Hoe dit bij een eventuele uitoefening van de hypotheekrechten gaat zal dan nog best wat discussie kunnen geven.
Zie hier voor meer info https://matchingcapital.com/starterswoningen-veelgestelde-vragen/
Het valt mij trouwens op dat ik veel van de overige projecten van Propert Homes niet meer op de site van MC kan vinden. En ook Google kent ze niet. Maar dat kan ook zijn omdat ik niet er in zit als investeerder.
Je hoeft niet eens een bv op te richten. Als privé persoon lukt dat ook al. Het gros van de leners bij sameningeld bijv. doet dat als privé persoon....quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:01 schreef Stefo het volgende:
[..]
...... terwijl als je even een BVtje opricht je relatief makkelijk geld kunt lenen en schulden kunt maken met vastgoed crowdfunding.
Even een tip voor alle Max-funders hier: zorgen jullie er voor dat je regelmatig alle documenten en financiële gegevens downloadt vanaf de Max website ? Stel dat Max omvalt en de website gaat down, dan is het te laat om gegevens te downloaden.quote:Op maandag 19 december 2022 14:33 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad tijd voor aktie als je dit allemaal zo ziet. FOK-breed? Houd wel in het achterhoofd dat het VK thans economisch een puinhoop is, zeker met al die stakingen er nog bij.
Ik kreeg vandaag een 2e reminder om te participeren in de Max Property Group, ze zouden al 90% hebben opgehaald van de beoogde 750 k. En volgend jaar komen er nieuwe uitgiftes om alle woeste plannen te financieren.
Hiervoor hebben ze de gevalideerde taxatie bedacht, is online te controleren en er kijkt iemand mee van NWWI. Zal vast niet zaligmakend zijn, maar kan we de eerste drempel zijn. Helaas zijn er platformen die dit niet als voorwaarde stellen (terwijl het door banken voor NHG gewoon als eis neergelegd wordt). Zou een goede zaak zijn dat platformen gebruik maken van dit soort oplossingen, ook al zijn ze niet helemaal zaligmakend. Het is weer wel een extra drempeltje in het beperken van "taxatiefraude".quote:Op dinsdag 20 december 2022 09:53 schreef zeeland6 het volgende:
Hij zegt nu dat er gefaudeerd is met taxaties en andere documenten (dat zal idd wel). Dus die taxaties zijn door MC ook niet gecontroleerd door een belletje naar de taxateur. Of die moet ook in het complot zitten. Alles kan.
Net even gedaan. Website was wel errug traag, misschien meerdere forumleden die het advies aan het opvolgen waren...quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:01 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Even een tip voor alle Max-funders hier: zorgen jullie er voor dat je regelmatig alle documenten en financiële gegevens downloadt vanaf de Max website ? Stel dat Max omvalt en de website gaat down, dan is het te laat om gegevens te downloaden.
Eens.quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:15 schreef tnhb het volgende:
[..]
Hiervoor hebben ze de gevalideerde taxatie bedacht, is online te controleren en er kijkt iemand mee van NWWI. Zal vast niet zaligmakend zijn, maar kan we de eerste drempel zijn. Helaas zijn er platformen die dit niet als voorwaarde stellen (terwijl het door banken voor NHG gewoon als eis neergelegd wordt). Zou een goede zaak zijn dat platformen gebruik maken van dit soort oplossingen, ook al zijn ze niet helemaal zaligmakend. Het is weer wel een extra drempeltje in het beperken van "taxatiefraude".
Zijn er onder ons die hetzelfde doen bij hun andere investeringen? Dus de diverse documenten bij SIG, of de getekende leningovereenkomst bij CCF? Misschien ben ik naïef, maar ik vertrouw altijd op de pitch en download verder niets.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:01 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Even een tip voor alle Max-funders hier: zorgen jullie er voor dat je regelmatig alle documenten en financiële gegevens downloadt vanaf de Max website ? Stel dat Max omvalt en de website gaat down, dan is het te laat om gegevens te downloaden.
Jazeker. Ik maak een rolling screenshot van de pitch en download het contract en het aflosschema (Colin + GvE)quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:48 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Zijn er onder ons die hetzelfde doen bij hun andere investeringen? Dus de diverse documenten bij SIG, of de getekende leningovereenkomst bij CCF? Misschien ben ik naïef, maar ik vertrouw altijd op de pitch en download verder niets.
Dit bericht zet me wel aan denken om dit in de toekomst te gaan doen, zeker bij de grotere investeringen.
Hier ook.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:48 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Zijn er onder ons die hetzelfde doen bij hun andere investeringen? Dus de diverse documenten bij SIG, of de getekende leningovereenkomst bij CCF? Misschien ben ik naïef, maar ik vertrouw altijd op de pitch en download verder niets.
Dit bericht zet me wel aan denken om dit in de toekomst te gaan doen, zeker bij de grotere investeringen.
quote:Klingeburg 9 Nieuwegein
Beste investeerders,
Gisterenavond hebben wij een mail mogen ontvangen van de aanvrager van het project Klingeburg 9 te Nieuwegein.
In deze mail staat aangegeven dat hij geen gebruik wil maken van onze hypotheek. Navraag bij deze aanvrager leert dat hij in staat is geweest om het ergens anders te financieren.
De al ontvangen gelden in dit project zullen worden terugbetaald aan alle investeerders.
Onze verwachting is dat dit vandaag of morgen weer zichtbaar zal zijn in de wallet.
Het spijt ons dat dit de uitkomst is en hopen dat er snel weer nieuwe mogelijkheden komen om weer toezeggingen te kunnen doen.
Met vriendelijke groet,
Team SamenInGeld
quote:Horeca Crowdfunding Nederland heeft van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) de nieuwe Europese Crowdfunding Service Provider-vergunning ontvangen!
Hiermee bevinden wij ons momenteel onder een zeer select gezelschap van crowdfundingplatformen met deze vergunning.
De komende periode zullen er, met het verkrijgen van deze vergunning, enkele functionaliteiten op ons platform wijzigen. Wij zijn op dit moment druk doende met de implementatie hiervan.
Op korte termijn zullen wij u informeren wat onze vergunning voor u betekent.
Over iedere wijziging die wordt doorgevoerd, zullen wij u direct informeren.
Met gastvrije groet,
De Directie - HCN
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede tip, dankquote:Op dinsdag 20 december 2022 10:01 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Wat was de reden dat deze een maand geleden niet doorgegaan is?quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)-hieronymusstraat-36
5 jaar
is een verbouwde garage. liep niet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:32 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat was de reden dat deze een maand geleden niet doorgegaan is?
Ik download zo ongeveer alles. De pitch, alle documenten, ...quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:48 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Derde poging?quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)-hieronymusstraat-36
5 jaar
quote:Als extra zekerheid voor de investeerders van Collin Crowdfund vestigt de onderneemster en haar levenspartner een tweede hypothecaire inschrijving op hun woning met forse overwaarde.
Vreemde gang van zaken. Het scheelt nogal of er wel of niet een hypotheek wordt verstrekt.quote:Er is reeds een verzoek tot toestemming hypotheek uitgezet bij de eerste hypotheekhouder, echter vanwege de tijdsdruk om dit jaar te kunnen passeren in verband met een verhoogde overdrachtsbelasting per 2023 is er besloten om hier niet op te wachten. Indien de toestemming wordt verleend zal er alsnog een tweede hypothecaire inschrijving van ¤ 150.000,- worden gevestigd op de privéwoning. Indien de toestemming niet wordt gegeven zal er dus enkel sprake zijn van een negatieve hypotheekverklaring.
Idem, docu, pitches, corresp & updates en soms screenshots van fokf met relevante info / opm etc. Zo kan ik altijd het "verhaal" vh project nog teruglezen. Meestal feitelijk niet nodig maar in enkele gevallen toch handig. Kennis is macht.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:04 schreef TisIk het volgende:
[..]
Ik download zo ongeveer alles. De pitch, alle documenten, ...
Hoi Zeeland,quote:Op dinsdag 20 december 2022 09:53 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik heb Douwe een half jaar geleden gewezen op de opgeklopte waarderingen van Amsterdamse woningen. Bijvoorbeeld iets van 6 ton voor een benedenwoning. Maar dat was oke, Het stond immers in het taxatierapport. Hij zegt nu dat er gefaudeerd is met taxaties en andere documenten (dat zal idd wel). Dus die taxaties zijn door MC ook niet gecontroleerd door een belletje naar de taxateur. Of die moet ook in het complot zitten. Alles kan.
Nu maar afwachten of er nog een oplossing komt (niet verwacht) en of de woningen onderhands fatsoenlijk kunnen worden verkocht. Voor de Amsterdamse panden zal dit niet zo zijn vermoed ik zonder verlies. Maar ze heeft ook pandjes gefinancierd voor 190k/200k in Soest en Houten bijvoorbeeld. Dat zijn echte starterswoningen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |