D & T ASSETS LIMITED, geen C*rb*l* of Bl*eto*chquote:Op zaterdag 17 december 2022 13:58 schreef quepos het volgende:
[..]
Van welke organisatie was deze aflossing?
wel een extra risicootje voor het 1e jaar, mocht er wat mis gaan met de gezondheid van een van hen of iets anders. daarom niet meegenomen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:00 schreef quepos het volgende:
[..]
Eerst getwijfeld om hem mee te nemen.
Maar toen even de eerdere projecten bekeken van deze jongens, ze transformeren van bouwval tot een mooi gerenoveerd project.
Eerdere projecten van hun, pleinweg 83d, westerbeekstraat 10b, en gouverneurlaan 132.
Van D&T Assets LTD: https://maxcrowdfund.com/nl/node/780270quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:58 schreef quepos het volgende:
[..]
Van welke organisatie was deze aflossing?
Wat ik nog het meest bizar vind is dat ze nog steeds instappen bij MCF: de 400 k 10% lening (VK) die gisteren om 15.00 u openging is nu voor 85% gevuld door 244 investeerdersquote:Op zaterdag 17 december 2022 17:31 schreef Crowdmeister het volgende:
Ik heb persoonlijk maar een ontzettend klein percentage van mijn crowdfunding beleggingen uitstaan bij MCF, zo'n 7%. Ik dacht gezien de trammelant in de UK veiliger uit te zijn in Duitsland bij MCF. Maar inmiddels mis ik betalingen van W*lsfeld, W*inheim en B*d Honnef. Bovenop 2 Corbelo's, ik vind het redelijk bizar. Misschien ben ik te verwend geraakt omdat alles bij CCF en HCN gewoon netjes doorloopt.
Lekker projectje hoor.quote:Geachte,
Vorige week hebben wij u geïnformeerd over de stand van zaken bij project 26333 | Comfort Projectontwikkeling IV. Voor dit project is er geen rentebetaling door de geldnemer voldaan.
Op grond van de Overeenkomst Lening en de daarop van toepassing zijnde Algemene voorwaarden is deze lening in zijn geheel opgeëist. De directie van Geldvoorelkaar.nl is met de geldnemer, de heer Van der Linden, in gesprek over de vervolgstappen.
Voor dit project zijn partijen in gesprek voor zowel verkoop als mogelijke herfinanciering.
Bedoel je daar projecten mee die zijn opgehouden de afgesproken rente te betalen, of juist projecten die pas aan het eind de rente betalen waar je nu aan gaat twijfelen? De eerste vallen bij mij na 90 dagen in de categorie achterstanden/afschrijven. Bij de zogenoemde full-bullet leningen is dat in de basis niet het geval, je maakt namelijk bij aanvang de afspraak dat de rente pas aan het eind wordt betaald en die afspraak wordt standaard gedurende de looptijd waargemaakt. De omgezette leningen bij maxcrowdfunding zijn wat mij betreft wel een andere zaak, die gaan bij mij normaal gesproken door naar de categorie achterstand/afschrijven omdat de initiele afspraken niet nagekomen worden en er dus vanuit dat oogpunt sprake is van achterstand. Als het alleen tijdelijke uitstel is zoals destijd bij corona laat ik ze niet zo snel richting afschrijven gaan want dan heb ik er later weer extra werk aan als recovery opbrengsten.quote:Op zondag 18 december 2022 12:30 schreef Slingervinger het volgende:
Maar er zijn ook projecten die tijdens de looptijd geen verschuldigde rente betalen en dat daarom terugbetaling op zijn minst twijfelachtig is.
Blijkbaar is hij toch niet zo'n rekenwonder als dat hij deed voorkomenquote:
dank voor berichtquote:Op zondag 18 december 2022 14:10 schreef tnhb het volgende:
[..]
Bedoel je daar projecten mee die zijn opgehouden de afgesproken rente te betalen, of juist projecten die pas aan het eind de rente betalen waar je nu aan gaat twijfelen? De eerste vallen bij mij na 90 dagen in de categorie achterstanden/afschrijven. Bij de zogenoemde full-bullet leningen is dat in de basis niet het geval, je maakt namelijk bij aanvang de afspraak dat de rente pas aan het eind wordt betaald en die afspraak wordt standaard gedurende de looptijd waargemaakt. De omgezette leningen bij maxcrowdfunding zijn wat mij betreft wel een andere zaak, die gaan bij mij normaal gesproken door naar de categorie achterstand/afschrijven omdat de initiele afspraken niet nagekomen worden en er dus vanuit dat oogpunt sprake is van achterstand. Als het alleen tijdelijke uitstel is zoals destijd bij corona laat ik ze niet zo snel richting afschrijven gaan want dan heb ik er later weer extra werk aan als recovery opbrengsten.
Wat uiteindelijk de fiscale mogelijkheden zijn hangt af van het feit of je bijvoortbeeld prive vanuit box3 investeert of vanuit bijvoorbeeld een bv, in het laatste geval kun je het "verlies" afschrijven en moet je vervolgens eventuele recovery weer als inkomsten meenemen. Daar heb ik dus zelf mee te maken, eventuele recovery moet je dan ieder jaar weer corrigeren en is het wel te adviseren een correcte inschatting van het verlies te maken om onnodige administratieve handelingen te voorkomen.
Of die AFM bepaling alleen op aflossing van toepassing is weet ik niet, zou best kunnen, zelf beoordeel ik na die 90 dagen betalingsachterstand (rente en/of aflossing) of ik verwacht dat het goed gaat komen of niet. Ik schat in dat het om projecten van N*ck gaat want andere projecten die momenteel niet betalen bij sig ken ik eerlijk gezegd niet, ik zit overigens zelf niet in die projecten. Ik meen dat ze bezig zijn het geheel af te handelen en dat zal even kunnen duren verwacht ik, kans dat in bijvoorbeeld 1A de hoofdsom terugkomt is denk ik wel groot, er zou dan in eerste instantie geen reden tot afschrijving op de hoofdsom zijn, maar dat is aan een ieder om dat zelf te beoordelen en te verantwoorden bij vragen. Rente die (nog) niet betaald wordt, is verder fiscaal geen item.quote:Op zondag 18 december 2022 14:58 schreef Slingervinger het volgende:
Omdat de 90 dagen termijn cf de AFM betrekking heeft op die aflossingsdatum is deze clausule in dit geval niet van toepassing. Mijn vraag is eigenlijk of je hier in fiscaal opzicht toch iets mee kan
Toch wel een paar succesvolle projecten achter de rug en een aardige werkervaring.quote:Op zondag 18 december 2022 14:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
Blijkbaar is hij toch niet zo'n rekenwonder als dat hij deed voorkomen![]()
quote:
In het verleden heb ik gewerkt als accountant, controller, CFO, consultant en (universitair) docent.
Dit onderstreept nog maar weer eens de nadelen van dit soort kortlopende ontwikkelingsprojecten.
Wél het aanzienlijke investeringsrisico, bij een paar tientjes aan baten als het goed gaat.
Er wordt een beetje gegoocheld met cijfers, maar als ik het goed begrijp betaalt Brian 70k aan de verkoper, maar doet hij in zijn balans alsof hij iets heeft gekocht dat 270k waard is waardoor hij een mooie 200k eigen vermogen heeft?quote:Op maandag 19 december 2022 09:54 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/vishandel-brian-kooij/
Linkje = welkom
Dat zie je helemaal goedquote:Op maandag 19 december 2022 10:09 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Er wordt een beetje gegoocheld met cijfers, maar als ik het goed begrijp betaalt Brian 70k aan de verkoper, maar doet hij in zijn balans alsof hij iets heeft gekocht dat 270k waard is waardoor hij een mooie 200k eigen vermogen heeft?
Zolang de platforms niet actief de crowdfunsaldi doorgeven aan de fiscus (zoals de banken wél moeten) ga je überhaupt niets horen van de belastingdienst over deze saldi.quote:Op zondag 18 december 2022 16:25 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Overigens gaat het bij mij als kleine investeerder om zulke kleine verschillen in de uiteindelijke belastingaanslag dat ik niet verwacht iets van de belastingdienst te horen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen reactie ontvangen over achterstallige betalingen over dec-2022 (die op 14-dec open stonden).
quote:Op maandag 19 december 2022 13:15 schreef Inductor het volgende:
Reactie van MAX op achterstallige betalingen voor mijn projecten over nov-2022:Sjees, wat een kinderlijk en foutief taalgebruik. Dat geeft het professioneel niveau van dit platform mooi weer...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen reactie ontvangen over achterstallige betalingen over dec-2022 (die op 14-dec open stonden).
Ik ben zelf geen funder bij Max, maar als ik dat wel was dan had ik groot alarm geslagen bij afm, radar etc.
Dit platform kraakt in al zijn voegen.
Kraken doet het zeker. Ik ben helaas wel een funder maar zit er gelukkig met een zeer bescheiden percentage van mijn totale crowdfundportefeuille in, maar het is behoorlijke bende. Dashboard klopt van geen kant, ze nemen al niet eens meer de moeite om dat ook maar enigszins kloppend te krijgen. Laatste update over Corb*lo repte van een grote deal en vermoedelijke aflossingen op 8 December 2022... niks meer van gehoord. In het gedeelde overzichtje staan nog wel meer aangekondigde terugbetaaldata maar die zie ik dan maar als boterzachte beloftes, dan kan het alleen maar meevallen.quote:Op maandag 19 december 2022 13:29 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Sjees, wat een kinderlijk en foutief taalgebruik. Dat geeft het professioneel niveau van dit platform mooi weer...
Ik ben zelf geen funder bij Max, maar als ik dat wel was dan had ik groot alarm geslagen bij afm, radar etc.
Dit platform kraakt in al zijn voegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |