abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207150278
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Groot is één van de eerste politici die openlijk zegt dat er in Nederland een boerenoverschot is en dat de boerenbelangen het tegenovergestelde zijn van de belangen die de Nederlandse bevolking heeft en dus boeren eigenlijk de vijand van Nederland zijn (in ieder geval de vijand van het Nederlandse volk).
De Groot is absoluut niet de eerste, Thieme zei dat al 11 jaar voor De Groot in de kamer zat. De Groot zegt het wel op de domste manier. Zelfs PvdD geeft steeds aan dat het belang van de goede boeren ook moet worden meegewogen, De Groot zette inderdaad de boeren neer als een soort staatsvijanden.

En let wel: we hebben het hier over de politiek adviseur van minister Brinkhorst toen die een zeer beroerde minister van landbouw was. Dat was De Groot ook. En De Groot was tot heel kort geleden nog lobbyist namens Campina en Friesland Foods. De Groot is dus eerder de oorzaak van de problemen dan de individuele boeren dat zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_207150298
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:27 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Vergeleken met D66, GroenLinks, PvdA en Volt is Omtzigt aartsconservatief ja.
:')
pi_207150307
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:41 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Nee, ik zie liever dat een deel van de Nederlandse boeren met hulp van de Nederlandse staat uit Nederland vertrekken en zich in Duitsland, Polen, Frankrijk of een ander land zich gaan vestigen om te kunnen boeren. In Nederland bestaat er simpelweg geen ruimte voor boeren en het is krankzinnig dat Nederland een grotere voedselexpoteur is dan Canada, Frankrijk, Spanje, Duitsland of Polen. Landen waar wel ruimte is om te boeren.
Zeg dat dan, zeg ik zonder enig oordeel over de inhoud. Mensen tot vijand van het volk verklaren is echt volslagen mataglap
zie email 27 oktober
pi_207151113
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeg dat dan, zeg ik zonder enig oordeel over de inhoud. Mensen tot vijand van het volk verklaren is echt volslagen mataglap
“Vijanden van het volk” bestaan ook alleen in allerlei enge regimes waar we vooral heel ver van weg moeten blijven.
  maandag 19 december 2022 @ 20:20:06 #105
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_207151128
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Groot is absoluut niet de eerste, Thieme zei dat al 11 jaar voor De Groot in de kamer zat. De Groot zegt het wel op de domste manier. Zelfs PvdD geeft steeds aan dat het belang van de goede boeren ook moet worden meegewogen, De Groot zette inderdaad de boeren neer als een soort staatsvijanden.

En let wel: we hebben het hier over de politiek adviseur van minister Brinkhorst toen die een zeer beroerde minister van landbouw was. Dat was De Groot ook. En De Groot was tot heel kort geleden nog lobbyist namens Campina en Friesland Foods. De Groot is dus eerder de oorzaak van de problemen dan de individuele boeren dat zijn.
Thieme is lid van een kleine oppositiepartij, De Groot is lid van een regeringspartij. Dat maakt wel een verschil qua gewicht. De Groot heeft gewoon veel meer gewicht in de schaal te leggen dan Thieme/Ouwehand en de PvdD.

Verder wist ik enkele jaren geleden niet dat boeren de gehele woningbouw frustreren door op geen enkele manier redelijk te zijn tegenover een uitkoopregeling en een totale gebrek aan zelfreflectie bij de boeren, gezien de massale protesten van afgelopen jaren.

Verder hebben huiseigenaren ook belang bij zo weinig mogelijk woningbouw zodat de huizenprijzen hoog blijven. Er zijn teveel Nimby-bezwaren ("mijn uitzicht") en helaas worden flats en andere vormen van hoogbouw ook continu gefrustreerd door allerlei belanghebbenden van hoge huizenprijzen. Iedereen een rijtjeswoning of zelfs een twee-onder-één-kapper is echt niet realistisch. Flats en andere vormen van hoogbouw zijn broodnodig in Nederland alleen flats en andere vormen van hoogbouw worden nergens gebouwd door belanghebbenden van hoge huizenprijzen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_207151274
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Thieme is lid van een kleine oppositiepartij, De Groot is lid van een regeringspartij. Dat maakt wel een verschil qua gewicht. De Groot heeft gewoon veel meer gewicht in de schaal te leggen dan Thieme/Ouwehand en de PvdD.

Verder wist ik enkele jaren geleden niet dat boeren de gehele woningbouw frustreren door op geen enkele manier redelijk te zijn tegenover een uitkoopregeling en een totale gebrek aan zelfreflectie bij de boeren, gezien de massale protesten van afgelopen jaren.

Verder hebben huiseigenaren ook belang bij zo weinig mogelijk woningbouw zodat de huizenprijzen hoog blijven. Er zijn teveel Nimby-bezwaren ("mijn uitzicht") en helaas worden flats en andere vormen van hoogbouw ook continu gefrustreerd door allerlei belanghebbenden van hoge huizenprijzen. Iedereen een rijtjeswoning of zelfs een twee-onder-één-kapper is echt niet realistisch. Flats en andere vormen van hoogbouw zijn broodnodig in Nederland alleen flats en andere vormen van hoogbouw worden nergens gebouwd door belanghebbenden van hoge huizenprijzen.
De huizenmarkt is een gevolg, maar natuurlijk niet het echte probleem. Het echte probleem, waardoor de huizenmarkt óók stil ligt, is de vernietiging van de natuur door inderdaad met name de boeren, maar ook andere uitstoot.

En dat weet iedereen echt al 20 jaar. Dat wist De Groot toen hij assistent van Brinkhorst was, dat wist De Groot toen hij namens Campina en Friesland Foods en nog meer zuivelbedrijven lobbyist was en voor een zo groot mogelijke veestapel was. Let wel: dat laatse is nog maar 5 jaar geleden, vlak voor hij de Kamer in ging.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_207152158
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 20:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Waar je nu wel een beetje aan voorbij gaat is dat de politiek er zelf voor gekozen heeft om de woningbouw en inrichting van de openbare ruimte over te laten aan de markt. We hadden een Ministerie van VROM, maar dat hebben we opgedoekt want projectontwikkelaars konden dat hoegenaamd veel beter.

Met als enig resultaat dat er slechts datgene gebouwd wordt waar het meeste mee valt te verdienen, en niet waar het meeste behoefte aan is.
pi_207161475
Nou, Leijtens heeft de buit binnen hoor.

https://nos.nl/artikel/24(...)e-grenswacht-frontex
pi_207183166
twitter

Nou hup. Ook maar met wachtgeld, opzouten. Wat is die belastingdienst voor door en door rotte organisatie zeg? Tering.
zie email 27 oktober
pi_207183307
De 'vrienden van Omtzigt' hebben een partij (voor met name ex-CDA'ers) opgericht:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20221222

Lijkt er eigenlijk niet op dat Omtzigt betrokken is.
pi_207183348
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:27 schreef Hanca het volgende:
De 'vrienden van Omtzigt' hebben een partij (voor met name ex-CDA'ers) opgericht:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20221222

Lijkt er eigenlijk niet op dat Omtzigt betrokken is.
Wat ik zo her en der hoor is dat ook heel verstandig…
zie email 27 oktober
pi_207183364
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nou hup. Ook maar met wachtgeld, opzouten. Wat is die belastingdienst voor door en door rotte organisatie zeg? Tering.
Het wegsturen van weer een bewindspersoon lijkt me hier geen oplossing. Wat er wel moet gebeuren? Geen idee...
pi_207183378
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het wegsturen van weer een bewindspersoon lijkt me hier geen oplossing. Wat er wel moet gebeuren? Geen idee...
Je kunt dit toch niet pikken? Enquête, zwaarste middel van de kamer! En weer worden er gewoon stukken achterhouden. Voor de achthonderdduizendste keer, dat moet een politieke doodszonde zijn. We kunnen dat niet normaal gaan vinden. Dan is het einde zoek.

Neemt niet weg dat de staatssecretaris natuurlijk niet zelf archiefmedewerker is en er kennelijk ook een hele hoop misgaat in de ambtenarij. Maar het is wel echt heel gênant aan het worden.
zie email 27 oktober
pi_207183436
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je kunt dit toch niet pikken? Enquête, zwaarste middel van de kamer! En weer worden er gewoon stukken achterhouden. Voor de achthonderdduizendste keer, dat moet een politieke doodszonde zijn. We kunnen dat niet normaal gaan vinden. Dan is het einde zoek.

Neemt niet weg dat de staatssecretaris natuurlijk niet zelf archiefmedewerker is en er kennelijk ook een hele hoop misgaat in de ambtenarij. Maar het is wel echt heel gênant aan het worden.
Maar deze staatssecretaris zit er sinds januari, heeft echt geen weet kunnen hebben van deze brieven en ze zijn er nu en kunnen gebruikt worden voor de parlementaire enquete.

Ja, het gaat er daat schandalig aan toe, maar dat kun je Aukje de Vries niet verwijten. We moeten eens ophouden met doen alsof het vervangen van bewindspersonen iets oplost en alsof je nog kwaliteitsbestuurders krijgt als je elke keer de helft van de groep er nog tijdens de termijn uit smijt. Dat verwoest echt het Nederlandse bestuur.

De Vries heeft hier zelf geen schuld, zo lijkt het. Zolang dat zo is, moet ze kunnen blijven zitten. Ophouden met steeds weer hetzelfde doen (de staatssecretaris vervangen) en denken dat dat een andere uitkomst geeft.

We moeten het niet normaal gaan vinden om een bewindspersoon die zelf niks fout heeft gedaan naar huis te sturen, dan is pas echt het einde zoek.
pi_207183468
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar deze staatssecretaris zit er sinds januari, heeft echt geen weet kunnen hebben van deze brieven en ze zijn er nu en kunnen gebruikt worden voor de parlementaire enquete.

Ja, het gaat er daat schandalig aan toe, maar dat kun je Aukje de Vries niet verwijten. We moeten eens ophouden met doen alsof het vervangen van bewindspersonen iets oplost en alsof je nog kwaliteitsbestuurders krijgt als je elke keer de helft van de groep er nog tijdens de termijn uit smijt. Dat verwoest echt het Nederlandse bestuur.

De Vries heeft hier zelf geen schuld, zo lijkt het. Zolang dat zo is, moet ze kunnen blijven zitten. Ophouden met steeds weer hetzelfde doen (de staatssecretaris vervangen) en denken dat dat een andere uitkomst geeft.
Je moet ergens een grens trekken en dit is er een. Maar n aftreden is nou eenmaal de meest verregaande vorm van verantwoordelijkheid nemen.

Dit kan niet zonder consequenties blijven, elke grens die je niet handhaaft verschuift.
zie email 27 oktober
pi_207183481
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je moet ergens een grens trekken en dit is er een. Maar n aftreden is nou eenmaal de meest verregaande vorm van verantwoordelijkheid nemen.

Dit kan niet zonder consequenties blijven, elke grens die je niet handhaaft verschuift.
Ben ik het totaal niet met je eens. Er zijn al consequenties: de parlementaire enquete. Ga nu niet verbaasd doen dat je tijdens een enquete misstanden tegen komt, als dat niet zo was, was er geen enquete nodig. Het is onzin om de nieuwe bewindspersonen tijdens die enquete weg te sturen vanwege misstanden die je ondertussen tegen komt.

Laat die enquete haar werk doen, laten er aanbevelingen komen hoe dit soort dingen niet meer kunnen gebeuren. Maar laten we niet doen alsof het helpt om elk half jaar een bewindspersoon te ontslaan op basis van dingen van 5 jaar terug. Want deze brieven zijn 5 jaar geleden verstopt en achtergehouden, niet dit jaar.
pi_207185119
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ben ik het totaal niet met je eens. Er zijn al consequenties: de parlementaire enquete. Ga nu niet verbaasd doen dat je tijdens een enquete misstanden tegen komt, als dat niet zo was, was er geen enquete nodig. Het is onzin om de nieuwe bewindspersonen tijdens die enquete weg te sturen vanwege misstanden die je ondertussen tegen komt.

Laat die enquete haar werk doen, laten er aanbevelingen komen hoe dit soort dingen niet meer kunnen gebeuren. Maar laten we niet doen alsof het helpt om elk half jaar een bewindspersoon te ontslaan op basis van dingen van 5 jaar terug. Want deze brieven zijn 5 jaar geleden verstopt en achtergehouden, niet dit jaar.
De hele cultuur is allang verpest joh. Het draait alleen nog maar om “waar kan ik mee wegkomen”, en heeft niks meer met oprecht en integer landsbestuur te maken.

En maar klagen dat er geen vertrouwen is. Maar dat is natuurlijk allemaal de schuld van de media, en van de oppositie die niet constructief is en “wil scoren”.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:52:33 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207185192
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dan moet je dus de hele top van de fiscus eruit flikkeren. Zonder de optie om nog ooit een hoge functie in een publiek lichaam te bekleden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207185240
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan moet je dus de hele top van de fiscus eruit flikkeren. Zonder de optie om nog ooit een hoge functie in een publiek lichaam te bekleden.
Prima zaak. Anders wordt er via de baantjescarroussel wat anders voor ze geregeld en kunnen ze daar de boel verstieren.

In het bedrijfsleven zou je hier ook niet mee weg komen.
pi_207186036
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Prima zaak. Anders wordt er via de baantjescarroussel wat anders voor ze geregeld en kunnen ze daar de boel verstieren.

In het bedrijfsleven zou je hier ook niet mee weg komen.
Eens, ik ben van de ‘waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt’-lijn. Maar dit is geen fout meer, dit is kwaadaardig.
zie email 27 oktober
pi_207212831
twitter

Hele draad even lezen.

Ik mag toch hopen dat Van der Plas hier ongelijk heeft en dat verslag slechts een deelrapport is oid. Want anders is dit wel heel treurig.
zie email 27 oktober
pi_207213044
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hele draad even lezen.

Ik mag toch hopen dat Van der Plas hier ongelijk heeft en dat verslag slechts een deelrapport is oid. Want anders is dit wel heel treurig.
Eerst de antwoorden op de vragen maar eens afwachten, eerlijk gezegd vind ik ondanks alles Van der Wal toch betrouwbaarder dan Van der Plas. Het is vast niet voor niets dat journalisten van de NieuwsBV deze 'scoop' lieten liggen.

Als ze van A tot Z de waarheid vertelt, is het inderdaad wel treurig. Maar daar twijfel ik dus wel behoorlijk aan, gezien het trackrecord van Van der Plas.
pi_207213083
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eerst de antwoorden op de vragen maar eens afwachten, eerlijk gezegd vind ik ondanks alles Van der Wal toch betrouwbaarder dan Van der Plas. Het is vast niet voor niets dat journalisten van de NieuwsBV deze 'scoop' lieten liggen.

Als ze van A tot Z de waarheid vertelt, is het inderdaad wel treurig. Maar daar twijfel ik dus wel behoorlijk aan, gezien het trackrecord van Van der Plas.
Ja ik vind het ook een bijzonder verhaal. Niet eens zo zeer vanwege het vermeende trackrecord van van der plas (waarin niet zo bekend mee ben), maar omdat je toch weet dat dit uitkomt vroeg of laat. Dan ga je daar normaalgesproken niet over liegen.
zie email 27 oktober
pi_207213114
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja ik vind het ook een bijzonder verhaal. Niet eens zo zeer vanwege het vermeende trackrecord van van der plas (waarin niet zo bekend mee ben), maar omdat je toch weet dat dit uitkomt vroeg of laat. Dan ga je daar normaalgesproken niet over liegen.
Ook dat.

Het trackrecord waar ik op doel is dat ze zelfs in debatten regelmatig verwijst naar verslagen en/of rapporten en dan blijkt daar eigenlijk keer op keer net niet in te staan wat ze dan beweert, ze heeft de neiging nogal vaak feiten te verzwijgen of te verdraaien. Doet ze vooral regelmatig in vragen aan een ander kamerlid die dan het betreffende rapport of verslag niet bij zich heeft en dus lastig kan antwoorden. Heel vervelende manier van debatteren. Dit lijkt daar ook erg op.

Had ze glashard bewijs, dan had de NieuwsBV dat echt niet laten lopen, volgens mij.
pi_207254809
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

twitter

Aiii…
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')