Ja, Sylvana. Ik heb helemaal niks met haar, normaal. Maar nu was ik, net als bijna de hele kamer en het hele kabinet, enorm onder de indruk. Rutte is ook door dat betoog omgegaan, van tegen excuses naar voor excuses.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Veel mensen zijn het met me eens, ik weet niet over welke Simons je spreekt maar als het Sylvana is dan kun je de reactie al wegspoelen
Ik kan die vrouw niet serieus nemen bij wat ze ook verteld , spijt me geweldig, en Rutte neem ik ook al heel lang niet meer serieus dus het spijt me dat ik niet onder de indruk benquote:Op zaterdag 17 december 2022 17:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Sylvana. Ik heb helemaal niks met haar, normaal. Maar nu was ik, net als bijna de hele kamer en het hele kabinet, enorm onder de indruk. Rutte is ook door dat betoog omgegaan, van tegen excuses naar voor excuses.
Waarom is er excuses nodig voor erkenning?quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik vind deze excuses wel zeer relevant. Lees bijvoorbeeld de bijdrage van Simons bij de APB 2021 er op na, hoe relevant het is. En nee, dat ging dus niet om geld, alleen om erkenning.
Tja, jammer dat je verdiepen in en rekening houden met andere mensen tegenwoordig voor zoveel mensen al zo ingewikkeld is. Terwijl dat toch de basis van de samenleving is.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik kan die vrouw niet serieus nemen bij wat ze ook verteld , spijt me geweldig, en Rutte neem ik ook al heel lang niet meer serieus dus het spijt me dat ik niet onder de indruk ben
Omdat bij de erkenning dat je het fout hebt gedaan, excuses horen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:01 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom is er excuses nodig voor erkenning?
Erkenning van de geschiedenis vind ik ook belangrijk, maar als het daar om gaat dan zou de focus moeten liggen op het onderwijs. Zorg dat het slavernijverleden en hedendaags racisme uitgebreid aan bod komen bij geschiedenis en maatschappijleer.
Dat excuses zo nadrukkelijk worden gevraagd voed juist de verdenking dat men op geld uit is.
Je kunt enkel nog spreken van "We hebben het fout gedaan" in een strikt formele, juridische betekenis, ofwel als je de Nederlandse staat als actor een paar honderd jaar doortrekt naar de hedendaagse Nederlandse staat. In praktische zin staan we heel ver weg van degenen die daders ofwel slachtoffers waren en is excuses helemaal niet van toepassing.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat bij de erkenning dat je het fout hebt gedaan, excuses horen.
En exact dat is dan ook de bedoeling. En het gaat niet om 'een paar honderd jaar', veel mensen die nu leven hebben nog op schoot gezeten van hen die ooit slaaf waren.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je kunt enkel nog spreken van "We hebben het fout gedaan" in een strikt formele, juridische betekenis, ofwel als je de Nederlandse staat als actor een paar honderd jaar doortrekt naar de hedendaagse Nederlandse staat. In praktische zin staan we heel ver weg van degenen die daders ofwel slachtoffers waren en is excuses helemaal niet van toepassing.
De regering is met de VVD als koploper een slecht voorbeeld van het rekening houden met naar mijn mening, het spijt me maar ik voel me niet aangesproken als men excuses gaat aanbieden, ik ga me niet schuldig voelen over wat er 150 of 170 jaar geleden is gebeurdquote:Op zaterdag 17 december 2022 18:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, jammer dat je verdiepen in en rekening houden met andere mensen tegenwoordig voor zoveel mensen al zo ingewikkeld is. Terwijl dat toch de basis van de samenleving is.
Je persoonlijk schuldig voelen is dan ook helemaal niet de bedoeling van deze excuses.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
...ik ga me niet schuldig voelen over wat er 150 of 170 jaar geleden is gebeurd
Ik vind het prima om excuses aan te bieden als formele entiteit als dat mensen steun geeft, daar kun je volgens mij niets op tegen hebben. Alleen zodra dar gekoppeld wordt aan witte mannen, herstelbetalingen of reparatieprogramma's dan ben je mij al heel snel kwijt. Deze generatie is niet verantwoordelijk voor wat er toen gebeurd is.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je kunt enkel nog spreken van "We hebben het fout gedaan" in een strikt formele, juridische betekenis, ofwel als je de Nederlandse staat als actor een paar honderd jaar doortrekt naar de hedendaagse Nederlandse staat. In praktische zin staan we heel ver weg van degenen die daders ofwel slachtoffers waren en is excuses helemaal niet van toepassing.
Moet Spanje van jou ook excuses aan ons aanbieden voor alle ellende die ze "ons" hebben aangedaan in de 80-jarige oorlog?
Maar moet Spanje nu dan ook excuses aan ons aanbieden voor de 80-jarige oorlog? Ben ik als Nederlander een slachtoffer van het Spaanse optreden in die tijd?quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
En exact dat is dan ook de bedoeling. En het gaat niet om 'een paar honderd jaar', veel mensen die nu leven hebben nog op schoot gezeten van hen die ooit slaaf waren.
Dat is veel langer geleden en ik geloof ook niet dat Nederlanders nog last hebben van die tijd. Van de slavernij zijn de gevolgen nog veel duidelijker zichtbaar. En er leven dus nog mensen die gehoord hebben van de slaven hoe het was (de kleinkinderen van die slaven leven deels nog).quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar moet Spanje nu dan ook excuses aan ons aanbieden voor de 80-jarige oorlog? Ben ik als Nederlander een slachtoffer van het Spaanse optreden in die tijd?
Tjeerd de Groot is helemaal geen slecht Kamerlid. Hij is koning in het benoemen van hedendaagse problemen.quote:Op zondag 18 december 2022 23:12 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ar-overhoop-a4151839
En weer een stuk waar die Tjeerd niet lekker uit komt. Wat een slecht Kamerlid is dat toch.
Dat klopt misschien wel deels (en ik ben blij dat hij het aantal geborgde zetels zo ver heeft kunnen verminderen), maar hij is ook de koning van het polariseren en ruziemaken. En dan ben je gewoon een slecht politicus. Bromet heeft hier de wet gered, niet De Groot.quote:Op maandag 19 december 2022 08:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Tjeerd de Groot is helemaal geen slecht Kamerlid. Hij is koning in het benoemen van hedendaagse problemen.
Dat is Geert Wilders ookquote:Op maandag 19 december 2022 08:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Tjeerd de Groot is helemaal geen slecht Kamerlid. Hij is koning in het benoemen van hedendaagse problemen.
Wilders is vooral tegen de gevestigde orde aan het schoppen. De Groot stelt fundamentele problemen aan de kaak. De Groot is meer een soort Omtzigt, maar dan minder aartsconservatief.quote:
Weten we zeker dat Tjeerd de Groot niet gewoon de Dalai Lama is?quote:Op maandag 19 december 2022 12:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wilders is vooral tegen de gevestigde orde aan het schoppen. De Groot stelt fundamentele problemen aan de kaak. De Groot is meer een soort Omtzigt, maar dan minder aartsconservatief.
Polarisatie is tegenwoordig nodig om dingen voor elkaar te krijgen. Anders blijft de status quo gehandhaafd.quote:Op maandag 19 december 2022 08:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat klopt misschien wel deels (en ik ben blij dat hij het aantal geborgde zetels zo ver heeft kunnen verminderen), maar hij is ook de koning van het polariseren en ruziemaken. En dan ben je gewoon een slecht politicus. Bromet heeft hier de wet gered, niet De Groot.
Er is geen reden om aan te nemen dat Tjeerd de Groot de Dalai Lama is. De Dalai Lama is een spiritueel leider van het Tibetaans boeddhisme en de staatshoofd van Tibet, die bekendstaat om zijn vreedzame activiteiten en inspanningen voor de mensenrechten. Tjeerd de Groot is een Nederlands politicus die geen verband heeft met het Tibetaans boeddhisme of Tibet. Het lijkt er dus op dat Tjeerd de Groot gewoon een gewone persoon is en niet de Dalai Lama.quote:Op maandag 19 december 2022 12:47 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Weten we zeker dat Tjeerd de Groot niet gewoon de Dalai Lama is?
Gyatso is net als Tjeerd kaal. Mijns inziens voldoende aanwijzingen om aan te nemen dat ze dezelfde persoon zijn.quote:Op maandag 19 december 2022 12:54 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Er is geen reden om aan te nemen dat Tjeerd de Groot de Dalai Lama is. De Dalai Lama is een spiritueel leider van het Tibetaans boeddhisme en de staatshoofd van Tibet, die bekendstaat om zijn vreedzame activiteiten en inspanningen voor de mensenrechten. Tjeerd de Groot is een Nederlands politicus die geen verband heeft met het Tibetaans boeddhisme of Tibet. Het lijkt er dus op dat Tjeerd de Groot gewoon een gewone persoon is en niet de Dalai Lama.
De fysieke kenmerken van een persoon, zoals haarkleur of kaalheid, zijn onvoldoende om te bepalen of twee mensen dezelfde persoon zijn. Er zijn veel mensen die kaal zijn en het is daarom niet realistisch om te suggereren dat twee mensen dezelfde persoon zijn alleen op basis van het feit dat ze beiden kaal zijn. Het is belangrijk om andere factoren, zoals professionele achtergrond, persoonlijke geschiedenis en andere unieke kenmerken, in overweging te nemen voordat we conclusies trekken over de identiteit van een persoon.quote:Op maandag 19 december 2022 12:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Gyatso is net als Tjeerd kaal. Mijns inziens voldoende aanwijzingen om aan te nemen dat ze dezelfde persoon zijn.
Polarisatie binnen de kamer, ruzie maken met coalitiepartijen en anderen die je nodig hebt? Nee, dat is juist helemaal niet nodig.quote:Op maandag 19 december 2022 12:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Polarisatie is tegenwoordig nodig om dingen voor elkaar te krijgen. Anders blijft de status quo gehandhaafd.
Omtzigt aartsconservatief noemenquote:Op maandag 19 december 2022 12:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wilders is vooral tegen de gevestigde orde aan het schoppen. De Groot stelt fundamentele problemen aan de kaak. De Groot is meer een soort Omtzigt, maar dan minder aartsconservatief.
Inderdaad. En vervolgens komt hij nooit verder omdat hij het unieke talent heeft om zelfs mensen die het met hem eens zijn in de gordijnen te jagen.quote:Op maandag 19 december 2022 08:21 schreef Erno-BE het volgende:
Hij is koning in het benoemen van hedendaagse problemen.
Vergeleken met D66, GroenLinks, PvdA en Volt is Omtzigt aartsconservatief ja.quote:Op maandag 19 december 2022 17:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omtzigt aartsconservatief noemen
Het ayatollahregime. Dat is aartsconservatief. Dan is zelfs de SGP nog een baken van vooruitstrevendheid.
De Groot is één van de eerste politici die openlijk zegt dat er in Nederland een boerenoverschot is en dat de boerenbelangen het tegenovergestelde zijn van de belangen die de Nederlandse bevolking heeft en dus boeren eigenlijk de vijand van Nederland zijn (in ieder geval de vijand van het Nederlandse volk).quote:Op maandag 19 december 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad. En vervolgens komt hij nooit verder omdat hij het unieke talent heeft om zelfs mensen die het met hem eens zijn in de gordijnen te jagen.
quote:Op maandag 19 december 2022 19:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De Groot is één van de eerste politici die openlijk zegt dat er in Nederland een boerenoverschot is en dat de boerenbelangen het tegenovergestelde zijn van de belangen die de Nederlandse bevolking heeft en dus boeren eigenlijk de vijand van Nederland zijn (in ieder geval de vijand van het Nederlandse volk).
Nee, ik zie liever dat een deel van de Nederlandse boeren met hulp van de Nederlandse staat uit Nederland vertrekken en zich in Duitsland, Polen, Frankrijk of een ander land zich gaan vestigen om te kunnen boeren. In Nederland bestaat er simpelweg geen ruimte voor boeren en het is krankzinnig dat Nederland een grotere voedselexpoteur is dan Canada, Frankrijk, Spanje, Duitsland of Polen. Landen waar wel ruimte is om te boeren.quote:Op maandag 19 december 2022 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]U pleit voor standrechtelijke executies begrijp ik?
De Groot is absoluut niet de eerste, Thieme zei dat al 11 jaar voor De Groot in de kamer zat. De Groot zegt het wel op de domste manier. Zelfs PvdD geeft steeds aan dat het belang van de goede boeren ook moet worden meegewogen, De Groot zette inderdaad de boeren neer als een soort staatsvijanden.quote:Op maandag 19 december 2022 19:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De Groot is één van de eerste politici die openlijk zegt dat er in Nederland een boerenoverschot is en dat de boerenbelangen het tegenovergestelde zijn van de belangen die de Nederlandse bevolking heeft en dus boeren eigenlijk de vijand van Nederland zijn (in ieder geval de vijand van het Nederlandse volk).
quote:Op maandag 19 december 2022 19:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeleken met D66, GroenLinks, PvdA en Volt is Omtzigt aartsconservatief ja.
Zeg dat dan, zeg ik zonder enig oordeel over de inhoud. Mensen tot vijand van het volk verklaren is echt volslagen mataglapquote:Op maandag 19 december 2022 19:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, ik zie liever dat een deel van de Nederlandse boeren met hulp van de Nederlandse staat uit Nederland vertrekken en zich in Duitsland, Polen, Frankrijk of een ander land zich gaan vestigen om te kunnen boeren. In Nederland bestaat er simpelweg geen ruimte voor boeren en het is krankzinnig dat Nederland een grotere voedselexpoteur is dan Canada, Frankrijk, Spanje, Duitsland of Polen. Landen waar wel ruimte is om te boeren.
“Vijanden van het volk” bestaan ook alleen in allerlei enge regimes waar we vooral heel ver van weg moeten blijven.quote:Op maandag 19 december 2022 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeg dat dan, zeg ik zonder enig oordeel over de inhoud. Mensen tot vijand van het volk verklaren is echt volslagen mataglap
Thieme is lid van een kleine oppositiepartij, De Groot is lid van een regeringspartij. Dat maakt wel een verschil qua gewicht. De Groot heeft gewoon veel meer gewicht in de schaal te leggen dan Thieme/Ouwehand en de PvdD.quote:Op maandag 19 december 2022 19:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Groot is absoluut niet de eerste, Thieme zei dat al 11 jaar voor De Groot in de kamer zat. De Groot zegt het wel op de domste manier. Zelfs PvdD geeft steeds aan dat het belang van de goede boeren ook moet worden meegewogen, De Groot zette inderdaad de boeren neer als een soort staatsvijanden.
En let wel: we hebben het hier over de politiek adviseur van minister Brinkhorst toen die een zeer beroerde minister van landbouw was. Dat was De Groot ook. En De Groot was tot heel kort geleden nog lobbyist namens Campina en Friesland Foods. De Groot is dus eerder de oorzaak van de problemen dan de individuele boeren dat zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |