Doet niks af aan het feit dat er best iets voor te zeggen is om de kiezer om een nieuw mandaat te vragen als je voor belangrijke keuzes staat.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Denemarken had de zittende regering gewoon de verwachting dat ze de verkiezing zouden winnen
Hoezo zou allereerst een verbod op de verkoop van vuurwerk niet realistisch zijn? En als je dat eenmaal hebt, hou je nog enkelingen over die vuurwerk vooral uit het buitenland afsteken, maar het voordeel daarvan is dat die dan echt wel opvallen. De pakkans wordt een stuk groter dan dat die nu is als je illegaal vuurwerk af steekt.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:21 schreef BasEnAad het volgende:
Lol, een vuurwerkverbod is helemaal niet realistisch. Alle pijlen en knallen zijn al verboden, een verder verbod zou alleen nog maar de autoriteit ondermijnen en de overheid voor lul zetten.
Elke regering staat elke dag voor belangrijke keuzes, nu niet meer dan anders. En Nederlandse coalities staan al decennia lang meestal de eerste jaren van hun regeerperiode op min en regelmatig onder de 75 in de peilingen. Wat jij wenst is dus onwerkbaar.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Doet niks af aan het feit dat er best iets voor te zeggen is om de kiezer om een nieuw mandaat te vragen als je voor belangrijke keuzes staat.
Dat de huidige coalitie bang is voor een electorale optater zou daarin helemaal niet moeten meetellen, dat is partijbelang voor landsbelang stellen en dat verkopen als “stabiliteit”. En die electorale optater komt er vroeg of laat toch wel.
Helder volgt wel vaker een wat meer eigen lijn, maar zo in het openbaar een fractiegenoot tegenspreken is inderdaad wel opvallend. Wie zou er meer invloed hebben, Helder of Madlener?quote:Op maandag 2 januari 2023 22:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
PVV rollebollend over straat
Zoals vorig jaar zeker? We hebben gezien hoe goed men dat kon handhaven. Er ging hier in de omgeving vorig jaar meer de lucht in dan dit jaar.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 07:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo zou allereerst een verbod op de verkoop van vuurwerk niet realistisch zijn? En als je dat eenmaal hebt, hou je nog enkelingen over die vuurwerk vooral uit het buitenland afsteken, maar het voordeel daarvan is dat die dan echt wel opvallen. De pakkans wordt een stuk groter dan dat die nu is als je illegaal vuurwerk af steekt.
Ik heb het nu niet eens over wenselijkheid (al spreken zulke verhalen voor zich: https://nos.nl/artikel/24(...)ar-zijn-we-mee-bezig, oudjaarsdag is de enige dag in het jaar dat mijn kinderen verplicht binnen blijven), maar qua uitvoerbaarheid is het juist wel zeer realistisch.
Hier kon ik vorig jaar gewoon de kinderen door laten slapen, maar ik heb nog nooit zo veel vuurwerk gezien als dit jaar. En dat is ook het landelijke beeld.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 07:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zoals vorig jaar zeker? We hebben gezien hoe goed men dat kon handhaven. Er ging hier in de omgeving vorig jaar meer de lucht in dan dit jaar.
De witte jassen moeten eens een toontje lager gaan zingen. Hoeveel gipsvluchten niet iedere winter. Meerdere doden dit jaar. Maar ja wintersport is een rechtse hobby. Ook is het natuurlijk nogal kortzichtig om te denken dat er zonder vuurwerk geen ellende op de hulpdiensten af komt.
Jij woont dan niet op een kwartier rijden van Belgi.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 07:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier kon ik vorig jaar gewoon de kinderen door laten slapen, maar ik heb nog nooit zo veel vuurwerk gezien als dit jaar. En dat is ook het landelijke beeld.
En natuurlijk houden de hulpdiensten last van dronken idioten, maar die zijn dan tenminste minder vaak bewapend met handgranaten.
Het is helemaal niet onwerkbaar, want in andere landen gebeurt het dus ook. Deze regeringscoalitie staat zo ver in de min door een volslagen gebrek aan draagvlak. Vanaf dag 1.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 07:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Elke regering staat elke dag voor belangrijke keuzes, nu niet meer dan anders. En Nederlandse coalities staan al decennia lang meestal de eerste jaren van hun regeerperiode op min en regelmatig onder de 75 in de peilingen. Wat jij wenst is dus onwerkbaar.
Nu staat de huidige coalitie wel ver onder de 75, maar in praktijk gaan alle grote beslissingen ook nog met PvdA en GL vanwege de Eerste Kamer en dan heb je zelfs nu nog in de peilingen gewoon een meerderheid.
Ik zie niet waarom je nu zou zeggen 'we staan voor belangrijke keuzes' en dus opnieuw verkiezingen zou houden. We staan helemaal niet voor andere keuzes dan tijdens de afgelopen verkiezingen. En er zijn elke dag belangrijke keuzes, nu niet meer dan anders. En de meeste kabinetten maken die keuzes terwijl ze gezakt zijn in de peilingen, dat doen Nederlandse kabinetten namelijk traditioneel altijd. Dat bedoel ik met onwerkbaar.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 09:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is helemaal niet onwerkbaar, want in andere landen gebeurt het dus ook. Deze regeringscoalitie staat zo ver in de min door een volslagen gebrek aan draagvlak. Vanaf dag 1.
Dat jij er geen voorstander van bent, dat is wat anders.
Volgens de politie is een totaal vuurwerkverbod veel makkelijker handhaafbaar dan alleen op knalvuurwerk. Gewoon omdat siervuurwerk ook knalt, je hoort het verschil niet tussen een legale en een illegale knal. Maar dat had jij ook kunnen verzinnen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Jij woont dan niet op een kwartier rijden van Belgi.
Met die laatste zin geef je al weer aan dat je onzin praat. Alle knalvuurwerk is al verboden. Maar dat is blijkbaar niet te handhaven. Waarom het dan opeens wel te handhaven valt als je siervuurwerk ook gaat verbieden is me een raadsel. Diegene met knalvuurwerk pak je daar echt niet mee. Niet de hele samenleving is maakbaar. Laat dat eens los. Want na een vuurwerkverbod zal de roep een volgend verbod alleen maar luider worden.
Bij een verbod is elke knal illegaal. Makkelijker te handhaven wordt het niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens de politie is een totaal vuurwerkverbod veel makkelijker handhaafbaar dan alleen op knalvuurwerk. Gewoon omdat siervuurwerk ook knalt, je hoort het verschil niet tussen een legale en een illegale knal. Maar dat had jij ook kunnen verzinnen.
En ik woon op 20 minuten van Duitsland.
Exact wat ik zeg. Zie vorig jaar hoe goed dat te handhaven viel. Er werd nl niet gehandhaafd omdat ze dat te lastig vonden. Zelfs mt een vuurwerkverbod. Je moet toch echt iemand op heterdaad moeten betrappen. Ja dat is op 1-1 om 00:00 makkelijk te doen uiteraard maar juist veel illegaal spul hoor je in de dagen voor O&N al afgaan. Enig idee van de pakkans?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens de politie is een totaal vuurwerkverbod veel makkelijker handhaafbaar dan alleen op knalvuurwerk. Gewoon omdat siervuurwerk ook knalt, je hoort het verschil niet tussen een legale en een illegale knal. Maar dat had jij ook kunnen verzinnen.
Daarmee heb je je hele betoog om zeep geholpen. Als we elk jaar 1 verminkt kind kunnen voorkomen is een verbod al gerechtvaardigd.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je zal er uiteraard het nodige oogletsel mee voorkomen uiteraard ...
Ja hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarmee heb je je hele betoog om zeep geholpen. Als we elk jaar 1 verminkt kind kunnen voorkomen is een verbod al gerechtvaardigd.
Van mij mag vuurwerk ook verboden (het liefst alleen boven de 15) worden maar als je bovenstaand criterium wilt aanhouden kun je ook schommels verbieden en glijbanen en speelgoed etc.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarmee heb je je hele betoog om zeep geholpen. Als we elk jaar 1 verminkt kind kunnen voorkomen is een verbod al gerechtvaardigd.
Of fietsen, schoonmaakmiddelen, vijvers, kaarsen, thee…. Beter kinderen maar verbieden want valt niet te handhaven allemaalquote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Van mij mag vuurwerk ook verboden (het liefst alleen boven de 15) worden maar als je bovenstaand criterium wilt aanhouden kun je ook schommels verbieden en glijbanen en speelgoed etc.
Ik vind dit een beetje een whataboutism…quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Verbied dan alcohol ook meteen omdat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan en toch bezopen in de auto stappen of agressief worden of met een delirium op de SEH belanden.
Als een type schommel per dag dat hij gebruikt mag worden per dag voor een hele set verminkingen zorgt, moeten ze die inderdaad ook verbieden.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Van mij mag vuurwerk ook verboden (het liefst alleen boven de 15) worden maar als je bovenstaand criterium wilt aanhouden kun je ook schommels verbieden en glijbanen en speelgoed etc.
Wat maakt het een whataboutism? Natuurlijk zou 95%, inclusief mezelf, zich er aan houden maar dat zijn dus ook niet de mensen die voor overlast zorgen. Dus als je het doet om van de ellende af te zijn dan vraag ik me of het effect heeft. Als het om de effecten op de natuur gaat is het een ander heel verhaal uiteraard.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje een whataboutism…
95% zal zich gewoon aan het verbod houden. Kijk naar de weerstand toen het gezeik over zwarte piet begon. We zijn nu 10 jaar verder en het feest is er niet minder om. En zo zal het met vuurwerk ook gaan.
Wel vind ik dat het laagdrempeliger moet worden om shows te organiseren, dan kan je er tenminste nog iets tegenover zetten.
Exact om die reden zijn pijlen en romeinse kaarsen bijv al verboden. In ons land. Niet al het vuurwerk zorgt voor ellende. Als je er verstandig mee om gaat.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als een type schommel per dag dat hij gebruikt mag worden per dag voor een hele set verminkingen zorgt, moeten ze die inderdaad ook verbieden.
Want daar hebben we het over: het mag maar 1 dag in het jaar, heeft geen enkele nuttige functie en levert miljarden schade en vele verminkingen op.
Daarom ben ik het met je eens omtrent een vuurwerkverbod maar vind ik het criterium dat je aanhaalde niet handig.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als een type schommel per dag dat hij gebruikt mag worden per dag voor een hele set verminkingen zorgt, moeten ze die inderdaad ook verbieden.
Want daar hebben we het over: het mag maar 1 dag in het jaar, heeft geen enkele nuttige functie en levert miljarden schade en vele verminkingen op.
Tja, ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat mijn dochter van 10 of 1 van mijn twee zoontjes daar zou liggen, als omstander. Hand en oog kwijt.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daarom ben ik het met je eens omtrent een vuurwerkverbod maar vind ik het criterium dat je aanhaalde niet handig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |