Moest ook aan MK's teckel denkenquote:Op woensdag 14 december 2022 11:01 schreef marc0871 het volgende:
Hoe reageert jouw Jeroen op een zoen, @:mascara-klodder
Maar dan ook meteen, hèquote:Op woensdag 14 december 2022 11:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Moest ook aan MK's teckel denken🐕
yup, ik dacht: oh leuk, MK komt iets vertellen over Jeroentje en die wil niet geknuffeld vandaagquote:
Dit is wel raar ja, als dit een nieuw album is. Allerlei artikelen halen tegenwoordig aan dat het juist belangrijk is om te respecteren als een kind geen kus/knuffel wil. Anders wordt aangeleerd dat grenzen niet belangrijk zijn.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een strip uit de libelle die er altijd mee bezig was maatschappelijke zaken aan te spreken
En het eerste verhaal in het album.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit is wel raar ja, als dit een nieuw album is. Allerlei artikelen halen tegenwoordig aan dat het juist belangrijk is om te respecteren als een kind geen kus/knuffel wil. Anders wordt aangeleerd dat grenzen niet belangrijk zijn.
Maar ik heb in mijn tienerjaren ook wel Jan Jans en de kinderen gelezen, en volgens mij is het een terugkerend thema dat Jeroentje nooit gekust wil worden. Alsnog de vraag of dat dan op de omslag moet staan.
Iets in die geest, jaquote:Op woensdag 14 december 2022 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
yup, ik dacht: oh leuk, MK komt iets vertellen over Jeroentje en die wil niet geknuffeld vandaag
Eigenlijk is dit gewoon grensoverschrijdend gedrag, grenzend aan aanranding.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit is wel raar ja, als dit een nieuw album is. Allerlei artikelen halen tegenwoordig aan dat het juist belangrijk is om te respecteren als een kind geen kus/knuffel wil. Anders wordt aangeleerd dat grenzen niet belangrijk zijn.
Maar ik heb in mijn tienerjaren ook wel Jan Jans en de kinderen gelezen, en volgens mij is het een terugkerend thema dat Jeroentje nooit gekust wil worden. Alsnog de vraag of dat dan op de omslag moet staan.
Hier is t vooral een grote uitdaging om voldoende te ventileren zonder te stoken voor de buitenwereld; de enige ventilatie van de benedenverdieping zijn enkelglas-raampjes die in de winter een stuk perspex krijgen, en dan dus niet open kunnen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:23 schreef Blues het volgende:
Huis heeft wel moeite om weer warm te worden.
Bijzonder bedrijf tochquote:Op woensdag 14 december 2022 12:40 schreef Kaatje1 het volgende:
In het kader “verbaas u niet verwonder u slechts”. Zojuist kwam een collega op de vrije dag boodschappen brengen voor de borrel morgen
Ligt er maar helemaal aan wiequote:Op woensdag 14 december 2022 12:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb er een pleurishekel aan als mensen aan mij willen zitten
Het maakt voor mij heel erg uit wie. Sommige mensen zou ik de hele dag wel willen knuffelen en anderen wil ik liever niet eens een hand gevenquote:Op woensdag 14 december 2022 12:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb er een pleurishekel aan als mensen aan mij willen zitten
Hart voor de zaakquote:Op woensdag 14 december 2022 12:40 schreef Kaatje1 het volgende:
In het kader “verbaas u niet verwonder u slechts”. Zojuist kwam een collega op de vrije dag boodschappen brengen voor de borrel morgen
Geen Scottish kiss?quote:Op woensdag 14 december 2022 12:23 schreef Blues het volgende:
Ik omzeil het ook zoveel mogelijk, dat gekus![]()
Ik neem mensen meteen in de houthug
Zeker niet op woensdagen, dan zitten we met een lage bezetting. En nee de dagen kan ik niet meenemen, maar ik heb ook nog geen andere baan. Maar dit en dan ook moeten sporten op maandagavond van 21-22 maakt niet dat ik sta te springen. Vrijdag maar eens contact met ze opnemen dat ik het stopzet en weer terugga naar m’n oude training groep. Vind dat eerlijk gezegd ook fijner, de begeleiding hier staat constant achter de computer en is fitcoach en bij de andere organisatie is de begeleiding van een fysiotherapeut, met mijn lijf toch prettigerquote:Op woensdag 14 december 2022 17:28 schreef yinu het volgende:
Jeetje @:Kaatje1 dat is wel heel overdreven. Kun je niet een paar uurtjes vrij krijgen?
[sub{En… als je toch op zoek gaat naar iets nieuws kun je die vakantiedagen niet meenemen, toch? [/sub]
Ik heb zo’n week dat niets volgens verwachting gaat. Echt iedere dag gaat alles anders dan ik had gedacht/gepland/gehoopt. Niet erg, wel schakelen telkens.
Oh dat is irritant met broeken iddquote:Op woensdag 14 december 2022 17:54 schreef Blues het volgende:
In je hoofd is het al opgelost zo te lezen
Leuke broek binnen... leuke wijde pijpen, rib, warm, mooie kleur, oranje/cognac, maar te kort![]()
Mijn lange benengeen lengtemaat beschikbaar... dus een maat groter besteld.
Is die arme pakketbezorger helemaal voor niets gekomen
Bonprix ook? Ik heb daar een rib/wijde pijpen/blauwe. Zit heerlijk, moest een stukkie af (korte pootjesquote:Op woensdag 14 december 2022 17:54 schreef Blues het volgende:
In je hoofd is het al opgelost zo te lezen
Leuke broek binnen... leuke wijde pijpen, rib, warm, mooie kleur, oranje/cognac, maar te kort![]()
Mijn lange benengeen lengtemaat beschikbaar... dus een maat groter besteld.
Is die arme pakketbezorger helemaal voor niets gekomen
Ik heb daar alleen broeken gezien in korte en normale maat. Eerder hadden ze ook wel eens lange maat, maar dat is niet meerquote:Op woensdag 14 december 2022 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bonprix ook? Ik heb daar een rib/wijde pijpen/blauwe. Zit heerlijk, moest een stukkie af (korte pootjes)
Ik heb ergens iets gelezen over een doorstart van Miss Etam. Die hadden altijd lengte maten (en best veel)quote:Op woensdag 14 december 2022 18:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb daar alleen broeken gezien in korte en normale maat. Eerder hadden ze ook wel eens lange maat, maar dat is niet meer
Even gekeken, ze hebben 16 K-maat broeken en 2 L-maat broeken.
Dat was best een goeie winkel ja. Ik ben er een keer geweest met een vriendin van me die ongeveer het tegenovergestelde postuur heeft dan ik, en we konden er allebei wat vinden.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb ergens iets gelezen over een doorstart van Miss Etam. Die hadden altijd lengte maten (en best veel)
Deze is van BPquote:Op woensdag 14 december 2022 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bonprix ook? Ik heb daar een rib/wijde pijpen/blauwe. Zit heerlijk, moest een stukkie af (korte pootjes)
Die is alleen online zover ik weet. https://www.missetam.nl/nl/quote:Op woensdag 14 december 2022 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb ergens iets gelezen over een doorstart van Miss Etam. Die hadden altijd lengte maten (en best veel)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh, andere afspraken om op tijd te zijn ….voor een parkeerplek😎quote:Op woensdag 14 december 2022 18:41 schreef Blues het volgende:
Vreeswijkvlakbij die brug is mn vader geboren 1916.
Doe je niet mee?
Ben sowieso niet van de rookworst maar m'n ouders hadden laatst zo'n ding gekregen, ik dacht van Unox.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vast vegarookworst en spliterwten in huis gehaald, zaterdagochtend even een knolselderij halen op de markt en dan kan ik ook aan de slag
Ze zijn niet perfect, maar goed genoeg. Ik zou er niet los eentje gaan eten (maar dat zou ik ook niet met een vlees-rookworst) maar in stukjes door de erwtensoep prima.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ben sowieso niet van de rookworst maar m'n ouders hadden laatst zo'n ding gekregen, ik dacht van Unox.
De volgende keer bedanken ze er voor
Wat balen joh en jij ook weer coronaquote:Op woensdag 14 december 2022 18:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hier is het grote afmelden aan het beginnen
Zelf Corona. Corona in huis. Gedoe. En spannend, want komend weekend staan er twee concerten op het programma.
Wat niet helpt is dat thuisblijvers vanavond niet mee kunnen oefenen want de accommodatie wil de WiFi niet delen
Zo lees ik het niet.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat balen joh en jij ook weer corona
Neequote:Op woensdag 14 december 2022 20:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat balen joh en jij ook weer corona
Stond er ookquote:
Vond 't ook een behoorlijk niemendalletje zoquote:Op woensdag 14 december 2022 20:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Jeweettoggg dat ik een eigen besmetting met veel meer drama aankondig?
De afmelders hebben zelf corona, of een huisgenoot met corona. Nergens werd gezegd dat Cat corona heeft.quote:
Jahaaaaaquote:Op woensdag 14 december 2022 20:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De afmelders hebben zelf corona, of een huisgenoot met corona. Nergens werd gezegd dat Cat corona heeft.
Haha dat is wel waar. (Al is de rest van m'n familie bij vlagen ook knettergek hoor. Maar meestal wel op een leuke manier. Mijn ADHD pubernichtje is gewoon een ADHD puber, oftewel een ongeleid projectiel met mood swings -- ik kan er wel om lachen)quote:Op woensdag 14 december 2022 20:24 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik lees dat de afmelders zelf corona hebben, of een huisgenoot met corona, of...
@:Tele6 kerst zonder je ouders, klinkt erg ontspannend <3
@:Annex bovenlicht![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Oh sorry, ik wilde zeggen 'nergens staat dat cat een afmelders is'quote:
Drama aankondigenquote:Op woensdag 14 december 2022 20:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Jeweettoggg dat ik een eigen besmetting met veel meer drama aankondig?
Wordt vast gezellig jaquote:Op woensdag 14 december 2022 20:47 schreef derLudolf het volgende:
ME al paraat in de steden? Of zullen Marokkanen bij verlies netjes binnen blijven?
quote:Op woensdag 14 december 2022 19:22 schreef Tele6 het volgende:
Over corona-afmeldingen gesproken... m'n vader belt net, hij blijkt corona te hebben. Of ik even een zelftest kan doen want ik ben verkouden dus zou ik het dan ook hebben?
Zelftesten gister en eergister waren negatief, de huidige loopt op dit moment maar lijkt ook negatief. Dus kennelijk hadden we dit weekend én een verkoudheid én een corona in huis![]()
Gisteren rond deze tijd belde hij ook al, toen kwam hij mededelen dat m'n moeder weer ingestort is en dat ze besloten hebben geen kerst te gaan vieren bij m'n tante. Dit was instorting nr 4 sinds eind oktober (verjaardagen, klimaatacties, en alle opwinding rond Sinterklaas) dus wel goed dat ze nu gaan schrappen in de planning. Dat betekent dat broertje en ik samen naar tante gaan. Ook gezellig. Eigenlijk wel zo rustig zonder een half hysterische moeder. (kerst! opwinding!)
Hij heeft gelukkig amper last. Hij zei dat hij keelpijn had en slecht sliep. Normaal gesproken is hij nogal een mannengriep-persoon dus als hij zelf zegt weinig last te hebben, valt het wel echt meequote:Op woensdag 14 december 2022 20:58 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Voor jouw vader ook wel zwaar lijkt me.
Hier hopelijk net zo gezellig als van de week https://www.gelderlander.(...)-frankrijk~a52ac071/quote:Op woensdag 14 december 2022 20:47 schreef derLudolf het volgende:
ME al paraat in de steden? Of zullen Marokkanen bij verlies netjes binnen blijven?
Ik Den Haag centrum was het één grote oorlog tegen niet Marokkanen en politie. Weinig met verkoop van nieuws te makenquote:Op woensdag 14 december 2022 21:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier hopelijk net zo gezellig als van de week https://www.gelderlander.(...)-frankrijk~a52ac071/
(en ook in de grote steden was het op de meeste plekken feest, maar dat verkoopt minder als rellen)
Je hebt groot gelijk. Dit klinkt niet als de juiste club voor jou.quote:Op woensdag 14 december 2022 17:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zeker niet op woensdagen, dan zitten we met een lage bezetting. En nee de dagen kan ik niet meenemen, maar ik heb ook nog geen andere baan. Maar dit en dan ook moeten sporten op maandagavond van 21-22 maakt niet dat ik sta te springen. Vrijdag maar eens contact met ze opnemen dat ik het stopzet en weer terugga naar m’n oude training groep. Vind dat eerlijk gezegd ook fijner, de begeleiding hier staat constant achter de computer en is fitcoach en bij de andere organisatie is de begeleiding van een fysiotherapeut, met mijn lijf toch prettiger
Ook in diverse straten in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam was het gezellig en op een paar plekken was het niet gezellig of werd het later niet gezellig. Dat is nooit goed te praten, maar er zijn zoveel initiatieven door heel Nederland om het fijn te hebben (en dat lukt) en een paar klootzakken zetten de negatieve toonquote:Op woensdag 14 december 2022 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Ja maar in een straatje in Arnhem was het -volgens een journalist - wel gezellig.
Ja echt he!quote:Op woensdag 14 december 2022 23:57 schreef Myraela het volgende:
Zoooooo glad. Met gevaar voor eigen leven naar de trein gelopen.
Ja, het is flink glijden. Al helpen de laarzen met 0 grip die ik aan heb ook niet. :’)quote:Op donderdag 15 december 2022 00:03 schreef Blues het volgende:
Ja echt he!
Als ik nu in de gaard kijk (ons doodlopende straatje) is het mega-ijzeligglad.
Het is hier -6quote:Op donderdag 15 december 2022 07:37 schreef fietsie het volgende:
Hier niet glad en een nog maar net onder nul...
Lekker frisjesquote:
Ik ga zo weer trainen in een onverwarmde kerk. Er hing vorige week een thermometer, iemand heeft die afgelopen weekend weggehaald.quote:Op donderdag 15 december 2022 07:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Lekker frisjes![]()
Ik fietste gistermiddag 45km waarvan een deel door de bossen, waar geen zon doordrong en daar was het takkekoud...
Gelukkig is zweet zout, dus is het net alsof je je eigen vloer pekeltquote:Op donderdag 15 december 2022 07:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga zo weer trainen in een onverwarmde kerk. Er hing vorige week een thermometer, iemand heeft die afgelopen weekend weggehaald.
Oorsuizen. Luider dan anders. Wat tegenwoordig anders is in ieder geval, want ik heb het nog niet enorm lang.quote:
's Nachts je handen in duizend handcrème smeren en dan handschoentjes aan doen naar bedquote:Op donderdag 15 december 2022 08:26 schreef Barreltje het volgende:
Ik wil een badje van handcrème waar ik mn handen in kan laten marineren.. maar dat typt zo lastig.
Aha. Daar is dus gewoon een woord voor dat iedereen snaptquote:Op donderdag 15 december 2022 08:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Een opleving van haar tinnitus.
Ziek zijn hoort erbijquote:Op donderdag 15 december 2022 08:37 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben ziekgemeld. Vind het knap waardeloos want gisteren ben ik gewoon naar buiten geweest, heb gewoon wat gesport en een vriendin gezien, dus dan zou ik vandaag ook moeten kunnen werkenmaar ik heb het gevoel of al m'n holtes vol snot zitten en ik kan zo echt niet nadenken. (gister kon ik ook niet nadenken, maar om te sporten of een vriendin te zien heb je dat ook niet zo nodig)
Hopelijk morgen beter. Buhhh
Vaselinequote:Op donderdag 15 december 2022 08:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
's Nachts je handen in duizend handcrème smeren en dan handschoentjes aan doen naar bed
Moe? Gestresst?quote:Op donderdag 15 december 2022 08:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oorsuizen. Luider dan anders. Wat tegenwoordig anders is in ieder geval, want ik heb het nog niet enorm lang.
Er zijn zelfs medici en multidisciplinaire centra die er dingen van vinden. https://www.hoorzaken.nl/(...)-tinnitus-nederland/quote:Op donderdag 15 december 2022 08:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha. Daar is dus gewoon een woord voor dat iedereen snapt![]()
Kut. Hoe lang duurt zoiets @:Lonaaa ?
Wat bedoel je? Ik weet wat Tinnitus, alleen spike zei me niets.quote:Op donderdag 15 december 2022 08:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Er zijn zelfs medici en multidisciplinaire centra die er dingen van vinden. https://www.hoorzaken.nl/(...)-tinnitus-nederland/
Enkel glas?quote:Op donderdag 15 december 2022 07:41 schreef fietsie het volgende:
Wij worden dus iedere ochtend wakker met zeiknatte ramen, en vonden dat we beter moeten ventileren.
Oooh.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Ik weet wat Tinnitus, alleen spike zei me niets.
Het is gewoon een medische term voor een specifieke aandoening die bepaalde symptomen (zoals het ervaren van een suizend geluid) veroorzaakt.quote:Op donderdag 15 december 2022 08:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heel wonderlijkquote:Op donderdag 15 december 2022 09:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oooh.
Spike is niet een woord voor een opleving van je tinnitus, maar wel voor een piek. In je grafiek bijvoorbeeld.
Lonaa is gewoon mokerhip.
En, wonderlijk genoeg, Clubsoda blijkbaar ook
Ja ik ben wat inclusiever wat taalgebruik betreft in dit gevalquote:Op donderdag 15 december 2022 09:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oooh.
Spike is niet een woord voor een opleving van je tinnitus, maar wel voor een piek. In je grafiek bijvoorbeeld.
Zo eens onder de dekens vandaanquote:Op donderdag 15 december 2022 09:17 schreef Tele6 het volgende:
Goeiemorgen @:Candaasje
wat ga je vandaag doen?
Inclusiever?quote:Op donderdag 15 december 2022 09:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja ik ben wat inclusiever wat taalgebruik betreft in dit geval
Dat mensen die geen Engels spreken ook weten wat er bedoeld wordtquote:Op donderdag 15 december 2022 09:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Inclusiever?
Homo's mogen van jou ook tinnitus en spikes?
Ik ben vooral heel erg getraind in het achterhalen van wat mensen bedoelenquote:Op donderdag 15 december 2022 09:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oooh.
Thuisarts zegt dat er niet veel aan te doen is en dat er ook niet een oorzaak is waar je meteen wat mee moet: https://www.thuisarts.nl/oorsuizen/ik-heb-last-van-oorsuizenquote:Op donderdag 15 december 2022 09:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Is tinnitus eigenlijk iets waarvoor het altijd goed is ook even naar de huisarts te gaan, of alleen als je er last van hebt?
Ik heb al heel lang af en toe oorsuizen, met de hersenschudding beduidend vaker, toen dat herstelde weer wat minder, bij hoofd stoten weer wat meer. Al zou het zomaar kunnen dat het er eigenlijk altijd wel is maar ik het niet altijd bewust hoor, want ik heb de laatste tijd wel dat als ik er op let, ik het eigenlijk wel altijd hoor. Ik heb er op dit moment niet echt last van, het is niet heel hard en als ik met andere dingen bezig ben en er dus geen aandacht aan geef dan hoor ik het dus niet. Mn moeder heeft het sinds een jaar of zo, bij haar had het geloof ik wel te maken met iets in haar binnenoor en gehoorverlies. Ik heb wel altijd gezeik met 1 oor, sinds jeugd al, en heb al heel lang het idee dat ik niet altijd goed hoor. In n kroeg of restaurant met veel geroezemoes oid heb ik bv al heel lang dat ik om een gesprek te kunnen volgen beetje 50/50 luister en liplees. Is het dan slim om naar de huisarts te gaan om even te laten kijken of het mogelijk een oorzaak heeft waar bv iets aan te doen is, of is dat eigenlijk nooit het geval en hoef je dus alleen als je er echt last van hebt? Dat laatste voorkom ik natuurlijk liefste, dat het zo ver komt.
Dat het erger is dan normaal kan paar seconde duren. Of een dag. Of een week. If voor altijd. Zelfde met tinnitus in z'n algemeenheidquote:Op donderdag 15 december 2022 08:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed of het weer invloed heeft. Waarvan ik wel inmiddels weet dat het invloed heeft is o.a. verkoudheid, alcohol, stress, kaakklemmen.quote:Op donderdag 15 december 2022 08:37 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa kusje op je tinnitus![]()
hoe kan dat nou ineens weer erger worden. Heeft dat ook met het weer te maken?
Holtes goed uit spoelen met lauwwarm zout waterquote:Op donderdag 15 december 2022 10:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed of het weer invloed heeft. Waarvan ik wel inmiddels weet dat het invloed heeft is o.a. verkoudheid, alcohol, stress, kaakklemmen.
Aangezien het vanochtend bij wakker worden was zullen het wel volle holtes geweest zijn of kaakklemmen.
Ja, ja, nee.quote:Op donderdag 15 december 2022 08:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Moe? Gestresst?
Harde geluiden geluisterd?
Ik heb een hele hippe neusspray van de huisarts. Het helpt niet.quote:Op donderdag 15 december 2022 10:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Holtes goed uit spoelen met lauwwarm zout water
Hoe spoel je?quote:Op donderdag 15 december 2022 10:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb een hele hippe neusspray van de huisarts. Het helpt niet.![]()
Uitspoelen ook niet, trouwens, want het komt niet overal.
Ik ga dit niet visualiseren, ik ga dit niet visualiseren, ik ga dit..quote:Op donderdag 15 december 2022 08:26 schreef Barreltje het volgende:
Ik wil een badje van handcrème waar ik mn handen in kan laten marineren.. maar dat typt zo lastig.
Nou ja dan weer je niet of het buiten glad is of niet..quote:Op donderdag 15 december 2022 08:32 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh! -6 hier, geen idee of het glad is want ik lig nog in bed
Beterschapquote:Op donderdag 15 december 2022 08:37 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben ziekgemeld. Vind het knap waardeloos want gisteren ben ik gewoon naar buiten geweest, heb gewoon wat gesport en een vriendin gezien, dus dan zou ik vandaag ook moeten kunnen werkenmaar ik heb het gevoel of al m'n holtes vol snot zitten en ik kan zo echt niet nadenken. (gister kon ik ook niet nadenken, maar om te sporten of een vriendin te zien heb je dat ook niet zo nodig)
Hopelijk morgen beter. Buhhh
Dubbelglas. Maar dus een vocht-bron binnen die ik niet als zodanig herkende (want in voorgaande jaren bomen die over hun hele maand "staan" drie litertjes verwerkten)quote:Op donderdag 15 december 2022 09:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Enkel glas?
MIjn ramen beslaan in winter regelmatig aan de buitenkant, want goed geisoleerd
Het gekke is dus, voor ik met afval-dieet-gedoe begon had ik daar nul last van en kon ik ook meerdere gesprekken blijven volgen. Sinds ik dit doe, en me fysiek ook beter voel, kan mijn hoofd heel veel minder tegelijk..quote:Op donderdag 15 december 2022 10:18 schreef Barreltje het volgende:
Ik hoor alles even hard ongeveer.. dus gefluister hoor ik ook meteen.. niet persee verstaanbaar,want gemixt met alle andere geluiden..
Gehoortest is ieder jaar wel helemaal prima, dus nog niks om me zorgen om te maken..
Wel vaak gehad dat ik op visite ben en het HEEL ingewikkeld vind om een gesprek te voeren omdat ik afgeleid word door het gesprek naast me..
Dat moet je aanpakken voor je zwarte schimmel op muren enzo hebt, bij koude bruggen. Als het neer slaat op dubbel glas is er echt een probleemquote:Op donderdag 15 december 2022 10:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dubbelglas. Maar dus een vocht-bron binnen die ik niet als zodanig herkende (want in voorgaande jaren bomen die over hun hele maand "staan" drie litertjes verwerkten)
Met Driekoningen is dat opgelost....quote:Op donderdag 15 december 2022 10:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat moet je aanpakken voor je zwarte schimmel op muren enzo hebt, bij koude bruggen. Als het neer slaat op dubbel glas is er echt een probleem
quote:Op donderdag 15 december 2022 09:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat mensen die geen Engels spreken ook weten wat er bedoeld wordt
Grappig wel, tinnitus kan (zeldzaam, maar toch) ook veroorzaakt worden door een hersentumor, dus thuisarts gaat wat kort door de bocht. Het is ook niet altijd suizen of ruisen, je kunt ook muziek horen, vliegtuigmotoren, geroezemoes. Of als je écht een geluksvogel bent, de litanie der Allerheiligen.quote:Op donderdag 15 december 2022 10:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Thuisarts zegt dat er niet veel aan te doen is en dat er ook niet een oorzaak is waar je meteen wat mee moet: https://www.thuisarts.nl/oorsuizen/ik-heb-last-van-oorsuizen
Veel mensen die slecht horen, ouderdomsslechthorendheid hebben etc schamen zich voor hun gehoorsverlies. Gaan compenseren door liplezen of raden, of moeilijke situaties vermijden. Krijgen minder makkelijk contact (met collega's bijvoorbeeld) of vermijden dat actief, zijn vermoeider door het constant hyperalert moeten zijn op wat er gezegd zou kunnen worden etc.quote:Ik vraag me ook af hoe veel mensen wél elkaar fatsoenlijk verstaan als het ergens rumoerig is. Zouden een hoop mensen niet alsof doen?
Ik heb ook regelmatig dat ik genant weinig versta van mensen
Meestal? Ik haak hier even op in:quote:Op donderdag 15 december 2022 10:36 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb overigens, godzijdank, geen gehoorverlies, meestal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest bij jouw klachten al eerder hieraan denken, maar wil je natuurlijk ook niet zomaar ongerust maken. Het hoeft natuurlijk niks ernstigs te zijn, tinnitus op zichzelf is al vervelend genoeg.
Zomaar spuit 11 met Vanyel die ook zoiets post.
Venus in pocketformaat
© loveli
Omdat tinnitus een forse psychische component heeft (waarmee ik niet zeg dat het per se veroorzaakt wordt door psychische shit, maar wel dat je mentale staat en coping wel je lijdensdruk bepalen) zijn er in diverse (alle?) audiologische centra en allicht ook bij een aantal kno polis wél behandelingen om ermee om te leren gaan.quote:Er is meestal geen behandeling die oorsuizen geneest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een verhaal.![]()
Onze tv kan je zoiets instellen (inschakelvolume); wellicht eens kijken in de handleiding of die van jullie die functie dat ook heeft? Dan staat ie vanzelf al op jouw volumequote:Op donderdag 15 december 2022 11:35 schreef Phaidra het volgende:
Ook irritant: dat mijn lief standaard de tv aanzet met het geluid op het volume dat voor hem goed is, maar voor mij nét niet. Ik versta het dan met veel moeite wel, voel me weer een zeikerd om de tv harder te zetten of te vragen om dat te doen, maar moet dan bijvoorbeeld al enorm op mijn ademhaling letten omdat harder ademen de tv overstemt. En dan denk ik wel eens: waarom moet ik het nou elke keer weer expliciet aangeven? Mannen
.
Wat lastig!quote:Op donderdag 15 december 2022 11:35 schreef Phaidra het volgende:
Ook irritant: dat mijn lief standaard de tv aanzet met het geluid op het volume dat voor hem goed is, maar voor mij nét niet. Ik versta het dan met veel moeite wel, voel me weer een zeikerd om de tv harder te zetten of te vragen om dat te doen, maar moet dan bijvoorbeeld al enorm op mijn ademhaling letten omdat harder ademen de tv overstemt. En dan denk ik wel eens: waarom moet ik het nou elke keer weer expliciet aangeven? Mannen
.
Bij m'n ouders en m'n oma staat ook standaard de teletekst ondertiteling aan. Vind ik wel een fijne optie, want bij sommige programma's kun je de tv zo hard zetten als hij kan maar kun je nog de stemmen niet altijd van elkaar onderscheiden. Of mensen die mompelen. Het zou verboden moeten wordenquote:Op donderdag 15 december 2022 11:35 schreef Phaidra het volgende:
.
Onze lieve heer is warmbloedigquote:Op donderdag 15 december 2022 07:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga zo weer trainen in een onverwarmde kerk. Er hing vorige week een thermometer, iemand heeft die afgelopen weekend weggehaald.
Oow ik dacht dattie was leeggebloed? Na al die bekers waar uit gesipt is inmiddels?quote:
Beterquote:Op donderdag 15 december 2022 12:04 schreef fietsie het volgende:
Oow ik dacht dattie was leeggebloed? Na al die bekers waar uit gesipt is inmiddels?
Nou, dat is dus in het bos waar ik met bomenjongen was gaan wandelen voorvorige week. Aan de rand van dat bos zit ook een erg goede ijssalon (Clevers!) dus ze hebben er allesquote:Op donderdag 15 december 2022 12:09 schreef Blues het volgende:
60++ hiero met een klein suisje. Toen ik overmijnstuur was vorig jaar was het enorm toegenomen, nu houdt ie zich rustig. Ruisje.
Ik zou wel willen horen waar ik een ijsVOGEL kan vinden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dubbelquote:Op donderdag 15 december 2022 12:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, dat is dus in het bos waar ik met bomenjongen was gaan wandelen voorvorige week. Aan de rand van dat bos zit ook een erg goede ijssalon (Clevers!) dus ze hebben er alles![]()
Beide hebben we toen niet gehad trouwens, de ijsvogel kwam niet opdagen en de ijssalon is dit seizoen dicht
Bij ons is ook vandaag kerstmarkt. Er wordt bekendgemaakt of mijn collega de fietswedstrijd van laatst gewonnen heeft. Iedereen heeft het daar al 2 weken over - niet over de kerstmarkt maar over die fietswedstrijdquote:Op donderdag 15 december 2022 12:12 schreef Blues het volgende:
Al heb ik een week vrij, ik heb me opgegeven voor de hysterische (zeggen ze zelf) wintermarkt op het werk straks. Je mag een uurtje ronddolen in het omgebouwde tot markt restaurant.
Met een QR code mag je naar binnen, net even ingelogd op mijn werkmail, dus ik heb 'm. Verder heeeeeel snel weer uitgelogdMaandag weer
Verder vanaaf hapje eten in H'lem, we willen de beetje kater van het etentje bij Fletcher goed maken bij de Louisiana Lobstershack![]()
Wat een horror van een website zeg... en is het legaal in NL om in de horeca lb en oz als maataanduiding te voeren? Dat zegt toch niemand wat, die barbarian units?quote:Op donderdag 15 december 2022 12:12 schreef Blues het volgende:
Verder vanaaf hapje eten in H'lem, we willen de beetje kater van het etentje bij Fletcher goed maken bij de Louisiana Lobstershack![]()
QFTquote:Op donderdag 15 december 2022 12:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wat een horror van een website zeg...
quote:Op donderdag 15 december 2022 11:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Meestal? Ik haak hier even op in:Ook @VanyelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben wel voornemens om in ieder geval naar de KNO-arts te gaan. Suizen heb ik al jaren af en toe. Mijn suis klinkt als dat statische achtergrond geluid van een oude beeldbuis. Zo'n hoge piep. Alleen links. Af en toe, niet alleen per se links, is er ineens een spike. Soms heb ik ook pulserende tinnitus en/of het gevoel dat ik "onder water" zit en wat pijn/druk op de oor/oren. Ook ben ik wel eens duizelig. Met regelmaat ook enorme hoofdpijn in m'n voorhoofdsholtes. Zo'n hoofdpijn waar je scheel van gaat kijken. Maar dat waren allemaal dingen die heel af en toe aan de hand waren.
Voor mijn gevoel is het permanent aanwezig zijn van de piep gekomen na de vliegreis naar Glasgow. Tegelijk daarmee was er natuurlijk ook mokerstress met het overlijden van oma, de weken ervoor waren heel druk, ik kaakklem en ik ben soort van permanent verkouden, dus er zijn 235133409 redenen/oorzaken van verergering te bedenken.Sterkheidsbaas van alles.
Ja, dat is enorm in opkomst ook. Ik vind het heel kwalijk om te doen alsof je niks meer moet op het moment dat er medisch weinig of niets mogelijk is.quote:Op donderdag 15 december 2022 11:17 schreef Vanyel het volgende:
Oh, ik zie dat thuisarts ook dit zegt
[..]
Omdat tinnitus een forse psychische component heeft (waarmee ik niet zeg dat het per se veroorzaakt wordt door psychische shit, maar wel dat je mentale staat en coping wel je lijdensdruk bepalen) zijn er in diverse (alle?) audiologische centra en allicht ook bij een aantal kno polis wél behandelingen om ermee om te leren gaan.
Dan gaat je geluid misschien niet weg, maar als je geen last meer ervaart, maakt dat niet zo uit imo.
Daarom is een goed geïntegreerde behandeling zo belangrijk. Eerst goed kijken wat er mogelijk is op het gebied van kno/audiologie, dan goede voorlichting over de status quo en daarna kijken wat er nodig is op het gebied van coping en acceptatie. Alles op een plek in een multidisciplinair team. De theorie kan zo mooi zijnquote:Op donderdag 15 december 2022 12:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat coping en acceptatie van tinnitus een enorm belangrijk aspect is. Minder last = fantastisch. Maar dat gaat natuurlijk met vallen en opstaan, zeker als je niet precies de oorzaak weet of de hoop hebt dat het nog overgaat.
quote:Op donderdag 15 december 2022 12:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat is enorm in opkomst ook. Ik vind het heel kwalijk om te doen alsof je niks meer moet op het moment dat er medisch weinig of niets mogelijk is.
Vergelijk het met hoeveel beter je opeens het gesprek van je buren hoort als een van hen Lonaa zegt. Die alertheid op bepaalde geluiden maakt dat je ze beter hoort. Niet zo hendig als je er vanaf probeert te komen. Maar een simpel "denk er gewoon niet aan" is nogal makkelijk gezegd.quote:Op donderdag 15 december 2022 12:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat coping en acceptatie van tinnitus een enorm belangrijk aspect is. Minder last = fantastisch. Maar dat gaat natuurlijk met vallen en opstaan, zeker als je niet precies de oorzaak weet of de hoop hebt dat het nog overgaat.
Theorie?quote:Op donderdag 15 december 2022 12:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daarom is een goed geïntegreerde behandeling zo belangrijk. Eerst goed kijken wat er mogelijk is op het gebied van kno/audiologie, dan goede voorlichting over de status quo en daarna kijken wat er nodig is op het gebied van coping en acceptatie. Alles op een plek in een multidisciplinair team. De theorie kan zo mooi zijn
Ik weet dat het gebeurt hoor en dat er echt goede centra zijn. Maar ook dat niet alle verwijzers zo'n centrum weten te vinden en dat er nog tig aandoeningen zijn waarbij dit mogelijk en wenselijk is maar waarvoor het niet bestaat.quote:
True dat. Audiologische centra doen dat al heel lang best tof, multidisciplinair samenwerken. Zouden meer disciplines moeten doen.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik weet dat het gebeurt hoor en dat er echt goede centra zijn. Maar ook dat niet alle verwijzers zo'n centrum weten te vinden en dat er nog tig aandoeningen zijn waarbij dit mogelijk en wenselijk is maar waarvoor het niet bestaat.
Mooi dat het bestaat nu.quote:Op donderdag 15 december 2022 12:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[url="https://www.adelante- zorggroep.nl/nl/gehoor-taal-en-spraak/behandeling-gehoor-volwassene/tinnitus/"]Theorie[/url]?
Even een randomquote:Op donderdag 15 december 2022 12:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, dat is dus in het bos waar ik met bomenjongen was gaan wandelen voorvorige week. Aan de rand van dat bos zit ook een erg goede ijssalon (Clevers!) dus ze hebben er alles![]()
Beide hebben we toen niet gehad trouwens, de ijsvogel kwam niet opdagen en de ijssalon is dit seizoen dicht
quote:
Hmm? Ik zie alles prima. Ze zien mij vast ook wel, en anders schuiven ze maar opzij. Komt goed. Geen aandacht aan schenken, lekker broezen.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:37 schreef Vanyel het volgende:
Ik reed anderhalf uur ofzo vanuit het oostn naar huis. Mokerfelle zon vol in je gezicht, half blind op de snelweg.
Snap ik dus niet dat veruit de meeste mensen dan zonder licht rijden. Lekker onzichtbaar rondcrossen, niet knipperen bij baanwissel etc. Ben je dan helemaaaaal niet geïnteresseerd in je eigen veiligheid?
Van de week zag ik je ook aardig ingepakt vertrekken!quote:Op donderdag 15 december 2022 16:54 schreef sigme het volgende:
Fietsen ging prima vanochtend. Geen gladheid, dikke kleren aan, alleen maar wat koude tenen.
Eenmaal op kantoor moet ik dan wel tien minuten besteden aan al die dikke lagen uittrekken & normale schoenen aandoen, maar dat kan ik. Als ik erover nadenk zelfs zonder steeds op kousevoeten op de ijskoude betonvloer te staan.
Vandaag nog niet getest. Vandaag ook het huis nog niet uit geweest. Ik test eventueel morgen wel weer. M'n drie testen gister, eergister en eer-eergister waren alledrie negatief dus ik verwacht eigenlijk niet dat ze nog positief worden.quote:Op donderdag 15 december 2022 17:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Van de week zag ik je ook aardig ingepakt vertrekken!
Beterschap @:Tele6 en nog steeds negatief?
Bijtijds bedacht om de krieltjes te koken om straks te bakken.
Julie durven.quote:Op donderdag 15 december 2022 17:29 schreef Blues het volgende:
Het is hier rondom huis opritje en gaard spekkieglad. Het regent ook weer![]()
Rest is wel goed gestrooid...dus we gaan toch maar nu op kreeftenjacht in de stad🐙
Ik voel me nog steeds beroerd maar misschien wel heel iets minder beroerd dan vanochtend.quote:Op donderdag 15 december 2022 17:48 schreef Candaasje het volgende:
Heeft een dagje vrij je goed gedaan @:Tele6 ?![]()
Ik reed vandaag speciaal naar 2 dorpen verderop om een swiffer en stofdoekjes te kopen...
...
.... ik voelde me daarna zo burgerlijk, dat ik heel studentikoos bitterballen in de air fryer gooide.
Ze deden ook nog eens 'poef' , en nu kan ik het mandje ook schoon gaan maken.
Met mijn nieuw gekochte sponsje![]()
/liefdagboekvaneenburgerlijkehuismus
quote:Op donderdag 15 december 2022 17:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Van de week zag ik je ook aardig ingepakt vertrekken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Thanxquote:
Tja... mijn vuistregel is niks met een capuchon aan naar kantoor. Eerst deed ik ook geen spijkerbroeken maar toen kwam ik erachter dat mijn collega's gewoon spijkerbroeken dragen inclusief rafels.quote:Op donderdag 15 december 2022 18:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Thanx
Hoe doe jij dat met kantoorklediij? Zal voor jou toch ook een nieuwe tak van sport zijn geweest, na studie.
Dat wordt lastig he, als je niet gezien wordt.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm? Ik zie alles prima. Ze zien mij vast ook wel, en anders schuiven ze maar opzij. Komt goed. Geen aandacht aan schenken, lekker broezen.
Ik was op de fiets, heerlijk in mijzelf gekeerd door bos & natuur, zwaaiend naar de drukke snelweg in de vertequote:Op donderdag 15 december 2022 18:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat wordt lastig he, als je niet gezien wordt.
Maar reed jij op die weg vanmiddag?
Ik heb je niet gezien
Ook fietsers kunnen er wat van. Oorwarmers met luide muziek op. Geen lamp aan en het liefst donkere kleding.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik was op de fiets, heerlijk in mijzelf gekeerd door bos & natuur, zwaaiend naar de drukke snelweg in de verte![]()
En ik zie ze daar rijden, de eikels & eikelinnen, die maar halve gedachten wijden aan hun medeweggebruikers en medemensen.
Die bij ons is fuglierquote:Op donderdag 15 december 2022 19:52 schreef sigme het volgende:
Dit is de kerstboom bij mijn orthodontist :´)
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 december 2022 19:52 schreef sigme het volgende:
Dit is de kerstboom bij mijn orthodontist :´)
[ afbeelding ]
Nee hoor. De waarschuwingsspotjes zeggen dat je van harde muziek tinnitus kunt krijgen. Dat is absoluut waar. Ze claimen niet dat harde muziek de enige oorzaak is. Ook helemaal waar.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:58 schreef z80 het volgende:
Tinnitus. Ja ook last van. Meestal wat gesuis met hartslag pulsen. Af en toe piep. En bijna standaard een piep bij veel herrie. Dan versta ik helemaal niets meer.
Waar het vandaan gekomen is? Geen idee. In ieder geval niet van luide muziek. Wat volgens de waarschuwingsspotjes toch echt de oorzaak is.
Neus ophalen. Of papier erin frotten.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb ook geen kerstboom, want ik verwachtte toch amper thuis te zijn. Nu ben ik wel thuis maar ben ik ook niet enorm geïnteresseerd in een boom dus prima.
Ik voel me echt enorm zielig vanavondm'n neus snuiten doet zeer, maar als ik niet m'n neus snuit voelt het ook niet goed. Ik heb net harder geniest dan ooit en de tranen staan er nog van in m'n ogen. Sportclubvrienden sturen schaatsfilmpjes en bomenjongen stuurt langlauffoto's en ik zit hier binnen ellendig te wezen
![]()
![]()
Ik heb thuis ook voor het eerst in mijn leven geen kerstboom…. (Want nu niet zo handig). Ik vind het maar stomquote:Op donderdag 15 december 2022 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier geen boom, die is wegbezuinigd. Niet qua geld, maar qua tijd. Ik heb wel een boompje met lampjes van 30cm hoog gekocht voor op mijn marktkraam en die functioneert nu als de huiskerstboom.
Volgend jaar in elke kamer een boom!quote:Op donderdag 15 december 2022 20:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb thuis ook voor het eerst in mijn leven geen kerstboom…. (Want nu niet zo handig). Ik vind het maar stom![]()
Volgend jaar ga ik dus maar extra los!
Ja, en dan wel 3m hoge exemplarenquote:Op donderdag 15 december 2022 20:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Volgend jaar in elke kamer een boom!![]()
![]()
![]()
![]()
Maar dat komt niet over bij een groot deel van de bevolking. Krijg samen met nog wat lotgenoten regelmatig het verwijt eigen schuld. Wijzend op het spotje.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee hoor. De waarschuwingsspotjes zeggen dat je van harde muziek tinnitus kunt krijgen. Dat is absoluut waar. Ze claimen niet dat harde muziek de enige oorzaak is. Ook helemaal waar.
quote:Op donderdag 15 december 2022 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb ook geen kerstboom, want ik verwachtte toch amper thuis te zijn. Nu ben ik wel thuis maar ben ik ook niet enorm geïnteresseerd in een boom dus prima.
Ik voel me echt enorm zielig vanavondm'n neus snuiten doet zeer, maar als ik niet m'n neus snuit voelt het ook niet goed. Ik heb net harder geniest dan ooit en de tranen staan er nog van in m'n ogen. Sportclubvrienden sturen schaatsfilmpjes en bomenjongen stuurt langlauffoto's en ik zit hier binnen ellendig te wezen
![]()
![]()
quote:Op donderdag 15 december 2022 20:09 schreef Tele6 het volgende:
![]()
![]()
Jaaaaquote:Op donderdag 15 december 2022 20:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, en dan wel 3m hoge exemplaren![]()
En ook eentje in de hal
Ik ben ook wel Koningin Bloedneus jaquote:Op donderdag 15 december 2022 20:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ziek zijn is zo ontzettend stom! Je bent ook heus zielig natuurlijk, dat is geen onterecht gevoel.
Ik dacht vanochtend nog aan je. Ik werd wakker met een bloedneus. Geen extreme maar blijkbaar zijn bloedneuzen in mij hoofd gelinkt aan jou.
Ik moet trouwens al een tijd iets tegen je zeggen. Ik bedacht dus ineens 2 maanden geleden dat ik veganistische jou vorig jaar in de Efteling de hele dag blokjes kaas aan heb geboden
Of je vertelt gewoon in een keer beide delen van het verhaal. Ik heb tinnitus maar niet van harde muziek. Ben je snel klaar.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:14 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar dat komt niet over bij een groot deel van de bevolking. Krijg samen met nog wat lotgenoten regelmatig het verwijt eigen schuld. Wijzend op het spotje.
Wat er dan weer voor zorgt dat je er niets over zegt tegen anderen. Komt alleen maar gezeur van.
Haha ik zie net deze TT en dacht ook gelijk: ohhh naamtopic voor Jeroenquote:Op woensdag 14 december 2022 11:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Moest ook aan MK's teckel denken🐕
Wat een schatjequote:Op donderdag 15 december 2022 20:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Haha ik zie net deze TT en dacht ook gelijk: ohhh naamtopic voor Jeroen
Jeroen is trouwens vernoemd naar Jeroen van Jan, Jans en de kinderen.
Haar volledige naam luidt dan ook: Jeroen Poepaanjeschoen
Mijn Jeroen houdt wel van kusjes. Veul en nat
Ik mis haar kusjes nu ze tijdelijk bij mijn ouders woont
Deze kreeg ik gisteren. Ze mag nooit op de bank! Inmiddels heeft ze dus haar vaste plekje op de bank![]()
[ link | afbeelding ]
Heb je er met kou nog meer last van? Daar wijt ik mijn bloedneus aan. Ik slaap naast het open raam.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel Koningin Bloedneus ja
Vandaag ook weer 3 bloedneuzen gehad - daarom moet ik m'n neus nu niet meer snuiten.
Xylometazoline neusspray werkt redelijk om te voorkomen dat het een grote snot-en-bloed-bende wordt maar dat spul doet wel zeer.
Oh echt, dat kan ik me niet meer herinneren
Ik heb periodes gehad dat ik echt heel strikt veganistisch at, maar de afgelopen paar jaar (eigenlijk sinds ik in therapie ging en m'n best ging doen om minder streng voor mezelf te zijn) mik ik eerder op "when at home vegan" of op 80-20 vegan (hoewel ik denk dat ik meestal wel over die 80% heen zit, zeker nu Johma vegan kipkerriesalade maakt). Dus kan best dat ik de stukjes kaas aangenomen zou hebben als ik er die dag zin in had gehad
Oow, geen nieuwe religie?quote:Op donderdag 15 december 2022 20:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik liep net nietsvermoedend naar buiten voor de vuilnis. Voor ik het wist zat ik op de knietjes voor de kliko.
Ik krijg snel bloedneuzen van droge lucht. Dan worden m'n slijmvliezen geïrriteerd. Nu zijn mijn slijmvliezen natuurlijk geïrriteerd door de verkoudheid dus dat schiet ook niet op.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb je er met kou nog meer last van? Daar wijt ik mijn bloedneus aan. Ik slaap naast het open raam.
Ik moest zo lachen om dat dat kwartje van die kaas zo ineens viel. Ik was helemaal niet aan jou, veganisme, kaas, Efteling of iets anders gerelateerd aan die dag aan het denken![]()
Ik moet die vegan kipkerrie ook eens proeven. Heb wel gisteren 3 repen vegan Hands off my Chocolate gevonden in de afprijsbak bij Dirk.
Beterschap!quote:Op donderdag 15 december 2022 20:28 schreef Yinny het volgende:
Hoi! Ik moet ook bij de groep zieken hier....hoesten, loopneus, koorts, suizen in oor....testje: POSITIEF!
Pffffff, nu met dekentje op de bank zielig zijn...
Och jee, ook beterschapquote:Op donderdag 15 december 2022 20:28 schreef Yinny het volgende:
Hoi! Ik moet ook bij de groep zieken hier....hoesten, loopneus, koorts, suizen in oor....testje: POSITIEF!
quote:Op donderdag 15 december 2022 20:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Deze kreeg ik gisteren. Ze mag nooit op de bank! Inmiddels heeft ze dus haar vaste plekje op de bank![]()
[ link | afbeelding ]
Het heet Nasumel wondneuszalf. Het zorgt ervoor dat de korstjes van de neusbloedingen zacht blijven zodat ze niet zomaar losgaan, en dat de slijmvliezen minder gaan irriteren. Ik heb het idee dat dat echt werkt, het is een heel verzachtende zalf.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och jee, ook beterschap![]()
Wat is de speciale neuszalf die je dan gebruikt, Tele6?
quote:Op donderdag 15 december 2022 20:28 schreef Yinny het volgende:
Ja, dit is al de derde keer...ik ga voor de complete alfabetquote:Op donderdag 15 december 2022 20:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Al eerder aan de beurt geweest voor C?
Ik zal mijn eigen topic even een update geven zoquote:Op donderdag 15 december 2022 20:33 schreef sigme het volgende:
[..]Jeroen
![]()
Hoe is het nu met jou? Al wat aan het opknappen van de operatie?
Oh dat klinkt geweldig. Heb ook wel eens korstjes in mijn neus als mijn slijmvliezen zijn geïrriteerd (ziekenhuislucht is dróóg)quote:Op donderdag 15 december 2022 20:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het heet Nasumel wondneuszalf. Het zorgt ervoor dat de korstjes van de neusbloedingen zacht blijven zodat ze niet zomaar losgaan, en dat de slijmvliezen minder gaan irriteren. Ik heb het idee dat dat echt werkt, het is een heel verzachtende zalf.
Jeroentjequote:Op donderdag 15 december 2022 20:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ik vind dat ook zo intens goor. Kan er echt niet naar kijken op tv.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Jeroentje
Hondenkusjes vind ik vies![]()
Dora doet het niet, godzijdank. Hooguit heel soms een hele voorzichtige *boop met haar neus op je wang.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dat ook zo intens goor. Kan er echt niet naar kijken op tv.
Fijn dat jullie veilig thuis zijn, het schijnt plaatselijk bar en boos te zijnquote:Op donderdag 15 december 2022 20:54 schreef Blues het volgende:
Auto uit de garage, garagedeur dichtdoen en instappen en de gaard uitrijden: allemaal spekglad dus tricky.
Rest ging prima. Auto in de parkeergarage in de stad, en lopen was ook, met goed opletten bij sommige verraderlijke stukjes, goed te doen.
Prima gegeten en g heeft eindelijk zijn kreeftje binnen (had er al weken zin an)
George Michael in de bediening
En weer veilig thuis
Ik vond deze toch licht amusant...quote:Op donderdag 15 december 2022 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn dat jullie veilig thuis zijn, het schijnt plaatselijk bar en boos te zijn
Ik ben er ook niet bepaald dol op hoorquote:Op donderdag 15 december 2022 20:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Jeroentje
Van 150 euro kun je een vrij goedgevuld eet-en-drink kerstpakket halenquote:Op donderdag 15 december 2022 16:03 schreef borisz het volgende:
Ons kerstpakket is omgezet in euro's. 150 euro naast een 'inflatiebonus' van 200 euro, bij FT-dienstverband. Wordt volgende week 350 euro netto extra bijgeschreven dus.
Jammer wel. Ik had graag een pakket met vreten en drinken gehad. Ik hou wel van dat soort kerstpakketten.
Maak maar over, stuur ik voor ¤150 aan voer weer opquote:Op donderdag 15 december 2022 16:03 schreef borisz het volgende:
Ons kerstpakket is omgezet in euro's. 150 euro naast een 'inflatiebonus' van 200 euro, bij FT-dienstverband. Wordt volgende week 350 euro netto extra bijgeschreven dus.
Jammer wel. Ik had graag een pakket met vreten en drinken gehad. Ik hou wel van dat soort kerstpakketten.
ik denk dan meteen “primatour werkt dan ook niet meer” 😂quote:Op donderdag 15 december 2022 21:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vond deze toch licht amusant...
[ afbeelding ]
Ik weet niet hoor, maar als het campus fitnesscentrum zo groot is als het sportcentrum bij de uni hier, dan is de kans dat je jouw studenten tegenkomt vrij klein.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:27 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Van 150 euro kun je een vrij goedgevuld eet-en-drink kerstpakket halen![]()
Ik heb bij mijn ene werk 5 punten die ik kan inzetten voor allerlei kado's (waarvan ik >90% niet wil hebben). Wordt ofwel een sportmassage bij het fitness centrum op de campus, ofwel een thermosfles en een Dopper. Denk dat laatste, want lijkt me vrij awkward om dan bij t fitness centrum studenten tegen te komen en ik wilde nog een thermosfles.
Bij andere uni heb ik dinsdag daar een kerstmarkt waar ik ook punten kan uitgeven. Benieuwd wat ze dit keer hebben.
Bij uni waar ik net weg ben kregen we meestal een yesty bon (althans, de afgelopen jaren, precorona weet ik niet) die je dan kan omwisselen voor allerlei andere kadobonnen, waaronder bv bol, Wehkamp, podiumkadokaart. Die vond ik altijd wel heel fijn, daar kon ik altijd wel iets mee wat ik écht graag wilde hebben.
Ik heb zin in zondagga dan een kindercollege geven voor de Museum Jeugd Universiteit. Superleuk. Stuk of 40 7-12jarige kinderen. Mn nieuwe uni heeft niet echt dit soort activiteiten, dus denk dat ik mooi nog even bij oude uni mee blijf doen aan dat soort dingen en kijk of ik ondertussen bij nieuwe uni eens iets kan organiseren
Ik moet nog naar huisquote:Op donderdag 15 december 2022 20:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik liep net nietsvermoedend naar buiten voor de vuilnis. Voor ik het wist zat ik op de knietjes voor de kliko.
@:Clubsoda , binnenblijven met je hoge zwaartepunt. Het is moker()glad.
Die is lekker aan t spinnen geweest.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vond deze toch licht amusant...
[ afbeelding ]
Hoe vind je tot loonslaaf gemaakte het tot nu toe?quote:Op donderdag 15 december 2022 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de kerstperikelen van de loonslaaf hier in huis. Volgende week is er een diner met het hele bedrijf. Ik hoop op een leuk pakket en stiekem op een leuke bonus.
Met Sint was er een boterletter. Er is ook al een CAO-verhoging gelukkig. 5,5% plus 60 euro pensioen.
Zo werkt zo'n nationalewaarderingsbon ook. 200 punten. Je kon er een cheap bluetooth koptelefoon mee selecteren, of een bloempot, of een dienblad. En een simpele broodrooster. Officieel 468 cadeaus; het merendeel Xenos derivaten.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:43 schreef sigme het volgende:
Van de baas kreeg ik een tinteling, zoals ieder jaar.
Die is dan 8000 punten waard en daar kan ik dingen voor kopen die ik niet wil, of een tintelingcadeaukaart en dan kan ik die cadeaukaart gebruiken voor het kopen van een cadeaukaart bij bol etc. Ik vind het wat omslachtig, maar vooruit, het houdt ons van de straat.
En gister kregen we ook nog een klein kerstpakketje van de zuivelhoeve thuisbezorgd. Dat vond ik dan wel weer aardig.
Ik ga dit collegejaar colleges geven bij een verplicht eerstejaarsvak, wat betekent dat 600 studenten daar me dan 'kennen'quote:Op donderdag 15 december 2022 21:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar als het campus fitnesscentrum zo groot is als het sportcentrum bij de uni hier, dan is de kans dat je jouw studenten tegenkomt vrij klein.
Ik volg nu een sportcursus met iemand aan wie ik vorig jaar les gegeven heb, dat was wel een beetje raar maar vooral voor hem, omdat hij mij zag als Oude Alwetende Docent en nu ben ik ineens mee aan het hannesen met klimtuigjes
Wat leuk zondag!
Ik krijg hier een Israel v.Dorsten associatie bij, ben bezig in zijn autobio en die vader (knetter, maar dan ook knettergestoord) was een eigen wiki aan het schrijven over oude stammen.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:40 schreef Tele6 het volgende:
Sinds deze week heb ik redactle ontdekt. Weer een wordle-afstammeling, dit keer moet je woorden raden om uiteindelijk erachter te komen welk Wikipedia-artikel het is. Die van gisteren was erg moeilijk, want die ging over een of andere Germaanse stam. Ik ben toch beter in de scheikunde/biologie-onderwerpen
Maar kan je 'm ook omzetten in een generiekere bon met echte eurowaarde?quote:Op donderdag 15 december 2022 21:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zo werkt zo'n nationalewaarderingsbon ook. 200 punten. Je kon er een cheap bluetooth koptelefoon mee selecteren, of een bloempot, of een dienblad. En een simpele broodrooster. Officieel 468 cadeaus; het merendeel Xenos derivaten.
Zeer amusant. Hij heeft het al over bila's en stand ups enzo.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe vind je tot loonslaaf gemaakte het tot nu toe?
Nee alleen in een gift voor een goed doel waar het bedrag dan weer niet bij stond.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar kan je 'm ook omzetten in een generiekere bon met echte eurowaarde?
Volgens mij worden de 8duizend punten van mij straks 80 euro, wat ik best de moeite waard vind.
Leuk! De gemeente houdt hier ook zo'n markt voor het personeel. Een klant van me staat daar dit jaar. Ik hoop dat ik volgend jaar wordt uitgenodigd.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:45 schreef Blues het volgende:
Wij kregen 160 punten vanmiddag, er stond echt vanalles wat je daarmee kon 'kopen'.
Van boeken, spelletjes, elektronica, ritualgeurdingesen, bier, thee, wijn, mayonaises mosterds, bonbons enz enz enz
Ik heb een tas vol lekkers uitgezocht
En ik krijg ook nog een eindejaarsuitkering![]()
Waar de auto een apk/beurt van krijgt o.a.
Wegblijvenquote:
Preventief je zwaartepunt omlaag verplaatsen lijkt me nu lastig....quote:
Wat fijn!quote:Op donderdag 15 december 2022 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeer amusant. Hij heeft het al over bila's en stand ups enzo.
Het is heerlijk. Hij heeft moeilijke en langlopende projecten, precies wat hij wil. Het is lekker afgewisseld met wat ad hoc werkzaamheden als de supportafdeling hulp nodig heeft. Precies wat hij wil. Hij is een uitstekende aanvulling op zijn twee collega's. Zij zitten er al lang en kennen alle ins en outs van het bedrijf. Maar J kent de ins en outs van 100 bedrijven en heeft daardoor echt veel toe te voegen. Ze kunnen dus heerlijk sparren onderling en dat was wat J al jaren miste aan zijn werk. Hij hoeft ook geen support te doen dus wordt niet steeds onderbroken met (te) simpele klusjes.
Zijn manager is top. Heel begaan met zijn team. De collega's worden steeds leuker. Ze zitten in een team van 8 met dus 3 van J's functie.
Ik vind het hilarisch dat ze elke dag gaan lunchwandelen, dat er een clean desk policy is en dat alles uitgebreid wordt voorbereid, getest en gedocumenteerd. Dat is het tegenovergestelde van hoe het 19 jaar is gegaan. Het is een fascinerende periode. Heel vermakelijk. Jammer dat het al bijna normaal is na 2,5 maand.
Van huis? Ik wilde niet op het station slapen eigenlijk....quote:
quote:Op donderdag 15 december 2022 21:43 schreef sigme het volgende:
Van de baas kreeg ik een tinteling, zoals ieder jaar.
Die is dan 8000 punten waard en daar kan ik dingen voor kopen die ik niet wil, of een tintelingcadeaukaart en dan kan ik die cadeaukaart gebruiken voor het kopen van een cadeaukaart bij bol etc. Ik vind het wat omslachtig, maar vooruit, het houdt ons van de straat.
quote:Op donderdag 15 december 2022 21:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Van huis? Ik wilde niet op het station slapen eigenlijk....
Netwerken via oa. stembureau?quote:Op donderdag 15 december 2022 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk! De gemeente houdt hier ook zo'n markt voor het personeel. Een klant van me staat daar dit jaar. Ik hoop dat ik volgend jaar wordt uitgenodigd.
Wacht maar, bij mijn vorige werkgever kwamen ze op een gegeven moment met een 'clear desk policy'quote:Op donderdag 15 december 2022 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
dat er een clean desk policy is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Mijn hond wil wel graag kusjes geven maar nee dank u… Ik weet waar hij nog meer aan liktquote:Op donderdag 15 december 2022 20:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Jeroentje
De baas had laatst ook commentaar op de locatieleider hier. Dat ie z'n bureau volgende week als er bezoek was toch moest opruimen. Hij verzameld alles op z'n bureau, soms liggen er van vijf collega's de schuifmaat op z'n bureau. Dat ging al heel snel rond, iedereen maakte wel een opmerking. De baas spreekt geen Nederlands (op godverdomme na) maar begrijpt het wel. Die vond het maar al te mooiquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |