abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2022 @ 10:37:53 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207075849
pi_207076045
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:01 schreef marc0871 het volgende:
Hoe reageert jouw Jeroen op een zoen, @:mascara-klodder
Moest ook aan MK's teckel denken :D 🐕
pi_207076059
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:03 schreef Blues het volgende:

[..]
Maar dan ook meteen, hè _O-
pi_207076412
quote:
yup, ik dacht: oh leuk, MK komt iets vertellen over Jeroentje en die wil niet geknuffeld vandaag _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207076525
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een strip uit de libelle die er altijd mee bezig was maatschappelijke zaken aan te spreken
Dit is wel raar ja, als dit een nieuw album is. Allerlei artikelen halen tegenwoordig aan dat het juist belangrijk is om te respecteren als een kind geen kus/knuffel wil. Anders wordt aangeleerd dat grenzen niet belangrijk zijn.

Maar ik heb in mijn tienerjaren ook wel Jan Jans en de kinderen gelezen, en volgens mij is het een terugkerend thema dat Jeroentje nooit gekust wil worden. Alsnog de vraag of dat dan op de omslag moet staan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 14 december 2022 @ 11:42:17 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207076537
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dit is wel raar ja, als dit een nieuw album is. Allerlei artikelen halen tegenwoordig aan dat het juist belangrijk is om te respecteren als een kind geen kus/knuffel wil. Anders wordt aangeleerd dat grenzen niet belangrijk zijn.

Maar ik heb in mijn tienerjaren ook wel Jan Jans en de kinderen gelezen, en volgens mij is het een terugkerend thema dat Jeroentje nooit gekust wil worden. Alsnog de vraag of dat dan op de omslag moet staan.
En het eerste verhaal in het album.
pi_207076682
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
yup, ik dacht: oh leuk, MK komt iets vertellen over Jeroentje en die wil niet geknuffeld vandaag _O-
Iets in die geest, ja :+
pi_207076953
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit gewoon grensoverschrijdend gedrag, grenzend aan aanranding.
Als het een meid was die door een man en zijn 2 zonen gezoend werd, waren de rapen gaar.

Maar omdat het een jongen is, moet hij het maar leuk vinden?
Dit is immers de manier waarop de vrouwtjes hun genegenheid voor de mannetjes tonen.

Het is niet zo zwart/wit. Weet ik.

Bij mij was het ook al vroeg over. Ik was 8 of 9, denk ik.

Zondagochtend. De ene week bij de ene opa en oma, de andere week bij de andere.
Verplichte rondje handje en zoentje geven en krijgen.
Ik vond er al een tijdje niks aan, maar moeders zei dan van, doe het toch maar.

Totdat ik op een gegeven moment mijn hakken in het zand zette en gewoon ronduit weigerde.
Oma had zoiets van, hou je dan niet van me?
Nee, ik hield niet van zoenen.

De volgende week bij de andere oma was het, hij wil niet zoenen.
Oma, dan hoeft het van mij niet.
Best mens.

Ik doe nog steeds niet aan zoenen bij een begroeting.
pi_207077004
Ik omzeil het ook zoveel mogelijk, dat gekus :{w
Ik neem mensen meteen in de houthug })
pi_207077010
Lekker om weer thuis te zijn na een dagje/nachtje/ochtendje R'dam.
Huis heeft wel moeite om weer warm te worden.
pi_207077026
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:23 schreef Blues het volgende:
Huis heeft wel moeite om weer warm te worden.
Hier is t vooral een grote uitdaging om voldoende te ventileren zonder te stoken voor de buitenwereld; de enige ventilatie van de benedenverdieping zijn enkelglas-raampjes die in de winter een stuk perspex krijgen, en dan dus niet open kunnen.
En al zouden ze wel open kunnen; ze "ventileren" dan zodanig dat het gewoon 3-2-1 koud is.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 14 december 2022 @ 12:33:42 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207077101
Ik heb er een pleurishekel aan als mensen aan mij willen zitten
pi_207077157
In het kader “verbaas u niet verwonder u slechts”. Zojuist kwam een collega op de vrije dag boodschappen brengen voor de borrel morgen :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_207077171
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:40 schreef Kaatje1 het volgende:
In het kader “verbaas u niet verwonder u slechts”. Zojuist kwam een collega op de vrije dag boodschappen brengen voor de borrel morgen :o
Bijzonder bedrijf toch :P

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ligt er maar helemaal aan wie :9
pi_207077192
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het maakt voor mij heel erg uit wie. Sommige mensen zou ik de hele dag wel willen knuffelen en anderen wil ik liever niet eens een hand geven :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 14 december 2022 @ 12:50:29 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207077245
Daarom zeg ik ook "Mensen" niet wanneer het wederzijds is natuurlijk
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 12:57:51 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207077306
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Hart voor de zaak :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207077315
Ik heb me maar weer eens ingeschreven voor een workshop van Wateetons. Dit keer over vegan frikandellen. Ik ben benieuwd. Hij is vanavond maar ivm het voetbal kijken we dat in de komende week terug. In april ga ik ook de workshop over kimchi volgen.
Spoilers!
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 13:00:13 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207077333
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:23 schreef Blues het volgende:
Ik omzeil het ook zoveel mogelijk, dat gekus :{w
Ik neem mensen meteen in de houthug })
Geen Scottish kiss?
pi_207078699

Wat een mooi weer vandaag
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207079123
Zeker! O+
Net gewandeld.

Bij alle vijvers en slootjes waren groepen schoolkinderen bezig om er op te staan en/of met stokken te kijken of ze het ijs konden breken.
Enorme aantrekkingskracht, zo leuk om te zien :D
pi_207079472
Gloeiende, kreeg van de fysio telefoon over GLI, voor een intakegesprek, kon alleen op woensdag (overdag), dan zit ik hier alleen. Ze zou navragen of het bij uitzondering ook een keer op vrijdag of in de avond kon (dat moet dus ook nog een paar keer in een half jaar). Het blijkt niet te kunnen. Ook de diëtiste heeft haar sessies (geloof ook 6 in een half jaar) op de woensdagmiddag (maar niet op dezelfde dag als de leefstijlcoach). Dat zou betekenen dat ik daarvoor totaal 3 dagen vrij moet nemen van mijn schamele 19 in een jaar
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 17:27:24 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207079919
*tikt op barometer*

Die daalt al weer flink. Godver. Hopelijk morgenavond toch even schaatsen.
pi_207079932
Jeetje @Kaatje1 dat is wel heel overdreven. Kun je niet een paar uurtjes vrij krijgen?

[sub{En… als je toch op zoek gaat naar iets nieuws kun je die vakantiedagen niet meenemen, toch? [/sub]

Ik heb zo’n week dat niets volgens verwachting gaat. Echt iedere dag gaat alles anders dan ik had gedacht/gepland/gehoopt. Niet erg, wel schakelen telkens.
pi_207080071
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 17:28 schreef yinu het volgende:
Jeetje @:Kaatje1 dat is wel heel overdreven. Kun je niet een paar uurtjes vrij krijgen?

[sub{En… als je toch op zoek gaat naar iets nieuws kun je die vakantiedagen niet meenemen, toch? [/sub]

Ik heb zo’n week dat niets volgens verwachting gaat. Echt iedere dag gaat alles anders dan ik had gedacht/gepland/gehoopt. Niet erg, wel schakelen telkens.
Zeker niet op woensdagen, dan zitten we met een lage bezetting. En nee de dagen kan ik niet meenemen, maar ik heb ook nog geen andere baan. Maar dit en dan ook moeten sporten op maandagavond van 21-22 maakt niet dat ik sta te springen. Vrijdag maar eens contact met ze opnemen dat ik het stopzet en weer terugga naar m’n oude training groep. Vind dat eerlijk gezegd ook fijner, de begeleiding hier staat constant achter de computer en is fitcoach en bij de andere organisatie is de begeleiding van een fysiotherapeut, met mijn lijf toch prettiger
pi_207080225
In je hoofd is het al opgelost zo te lezen ^O^

Leuke broek binnen... leuke wijde pijpen, rib, warm, mooie kleur, oranje/cognac, maar te kort }:|
Mijn lange benen o|O geen lengtemaat beschikbaar... dus een maat groter besteld.
Is die arme pakketbezorger helemaal voor niets gekomen :+
pi_207080276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 17:54 schreef Blues het volgende:

Leuke broek binnen... leuke wijde pijpen, rib, warm, mooie kleur, oranje/cognac, maar te kort }:|
Mijn lange benen o|O geen lengtemaat beschikbaar... dus een maat groter besteld.
Oh dat is irritant met broeken idd :(

Ik wilde eigenlijk vanmiddag de stad in voor een nieuwe broek en wat dikke truien, maar ben in bed gaan liggen O-)

Misschien morgenavond of zaterdagochtend dan.

Ik heb 4 spijkerbroeken die passen, 2 daarvan zijn al meer dan 10 jaar oud en beginnen wat aan de dunne kant te worden :') en dan heb ik nog 2 andere broeken. Ik vrees voor het moment dat die 2 bejaarde spijkerbroeken het opgeven :')

Waar heb je jouw broek vandaan?
pi_207080281
Bomenjongen heeft vandaag gelanglauft en een wisent gezien _O_

#jaloers
pi_207080307
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 17:54 schreef Blues het volgende:

Bonprix ook? Ik heb daar een rib/wijde pijpen/blauwe. Zit heerlijk, moest een stukkie af (korte pootjes ;) )
pi_207080318
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Bonprix ook? Ik heb daar een rib/wijde pijpen/blauwe. Zit heerlijk, moest een stukkie af (korte pootjes ;) )
Ik heb daar alleen broeken gezien in korte en normale maat. Eerder hadden ze ook wel eens lange maat, maar dat is niet meer :(
Even gekeken, ze hebben 16 K-maat broeken en 2 L-maat broeken. _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 december 2022 @ 18:07:16 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207080333
Ik heb ook broeken onderweg. Laatste keer ging het goed. Nu wel andere toko dus ben benieuwd. :+

In de kerstvakantie ook eens aan de shop voor nieuwe bovenkleding. Tis denk ik ruim een jaar geleden Maar het is ook tijd om eens wat te vervangen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207080344
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb daar alleen broeken gezien in korte en normale maat. Eerder hadden ze ook wel eens lange maat, maar dat is niet meer :(
Even gekeken, ze hebben 16 K-maat broeken en 2 L-maat broeken. _O-
Ik heb ergens iets gelezen over een doorstart van Miss Etam. Die hadden altijd lengte maten (en best veel)
pi_207080365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb ergens iets gelezen over een doorstart van Miss Etam. Die hadden altijd lengte maten (en best veel)
Dat was best een goeie winkel ja. Ik ben er een keer geweest met een vriendin van me die ongeveer het tegenovergestelde postuur heeft dan ik, en we konden er allebei wat vinden. _O_
pi_207080427
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Deze is van BP :Y
Koop daar sowieso veel ^O^
Eens in de 2, 3 mnd koop ik iets leuks voor mezelf voor een zacht prijsje O+
pi_207080452
Ik kocht ook wel broeken bij MS mode. Veel lengtematen hadden ze daar.
Bestaat geloof ik niet meer.
pi_207080610
MS heeft volgens mij nog een paar winkels (in ieder geval 4 jaar geleden hier in Arnhem nog een). En BP bestel ik ook regelmatig. Maar die oelewappers updaten iedere keer weer hun gegevens en dan verdwijnt een deel van mijn huisnummer. Ben al regelmatig dingen kwijt geraakt.
pi_207080633
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die is alleen online zover ik weet. https://www.missetam.nl/nl/
Krijg er zondags een nieuwsbrief van. Gekeken en sinds april 2020 niks meer gekocht.

@Blues wat een bummer zeg, jullie diner! Die kwak saus over van alles.😳

Vandaag was een tournée dagje. Na de Bieb met kerstboeken, via ha praktijk urine kweek was ‘schoon’.
Blijven drinken/spoelen. En later gebeld worden om over 2 weken weer in te leveren.
Dat wordt mooi over 3 weken. Dat komt mij beter uit. B-)

Een controle bij een prettige huidarts, die alle tijd nam voor de vragen.
( in de wachtkamer stond per consult één hulpvraag.)

Pauzeren in de foyer waar toevallig werd gedekt voor een high tea en een gospel koor stond te repeteren. Een aantal mensen in het koor zijn bekenden.
En daarna laten verwennen door de schoonheidsspec. in een stoel met verwarming en massage. Oei.

Vanavond zingt ‘ons’ projektkoor van +/- 50 man op lichtjesavond in Vreeswijk.
Ben reuze benieuwd naar de filmpjes in het donker van wiegende schimmen met kerstmuts en lichtjes snoeren om.
Achtergrond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207080679
Vreeswijk O+ vlakbij die brug is mn vader geboren 1916.

Doe je niet mee?
pi_207080743
Hier is het grote afmelden aan het beginnen ;(
Zelf Corona. Corona in huis. Gedoe. En spannend, want komend weekend staan er twee concerten op het programma.

Wat niet helpt is dat thuisblijvers vanavond niet mee kunnen oefenen want de accommodatie wil de WiFi niet delen :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207080878
Vandaag thuis gewerkt.
Omdat het koud was hadden we geen zin in yoghurt & fruit als ontbijt, dus hebben we uitgebreid geluncht met zń tweeën.

D´r kwam nog een glas rosé bij :+
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207081035
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:41 schreef Blues het volgende:
Vreeswijk O+ vlakbij die brug is mn vader geboren 1916.

Doe je niet mee?
Neuh, andere afspraken om op tijd te zijn ….voor een parkeerplek😎
Drie x gedaan. Was een leuke belevenis.

Jammer zeg Cat van de uitvallers -O- blijft een voldoende aantal mensen/stemmen over van de hoeveel?

Nu mn.X verwennen met erwtensoep van de slager, roggebrood met katenspek.
Eén van de weinige dingen die ik niet wegkrijg.

Het effect van het gordijn bij de voordeur vond ik in tweede instantie matig.
Ondanks dat een koude uitstraling, niet prettig.
Mn.X zou gaan winkelen voor tochtband/ strips. Blijkt verdorie 8)7 o|O ~O> dat het bovenlicht niet helemaal was gesloten. Hóe.stom.kun.je.zijn.
pi_207081068
Wat jammer dat jullie niet wat dichterbij wonen. Ik maak regelmatig erwtensoep en daar eten heel veel anderen van mee.
pi_207081112
Je bovenlicht :D Nu hopelijk wel een stuk warmer?

Het is afwachten hoeveel er uitvalt, we hebben nog een paar dagen.
Ik heb afgelopen zondag in mijn eentje mijn stem gezongen (combi van zieken/mensen die de bezetting niet goed snapten dus andere planningen maakten :') ) en dat gaat best qua toon houden. Alleen voor de balans niet goed natuurlijk, tegen drie sopranen kan ik dan niet op.

Er zijn dames die bij een bezetting van minder dan drie mensen per stem al zenuwachtig worden en daar kan het wel op gaan neerkomen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207081130
Soep O+

Mijn opslaglade met bakjes kan bijna niet meer dicht, wat betekent dat mijn diepvries voorraad op raakt en ik binnenkort weer grote pannen kan gaan koken :9
pi_207081205
Over corona-afmeldingen gesproken... m'n vader belt net, hij blijkt corona te hebben. Of ik even een zelftest kan doen want ik ben verkouden dus zou ik het dan ook hebben?
Zelftesten gister en eergister waren negatief, de huidige loopt op dit moment maar lijkt ook negatief. Dus kennelijk hadden we dit weekend én een verkoudheid én een corona in huis _O-

Gisteren rond deze tijd belde hij ook al, toen kwam hij mededelen dat m'n moeder weer ingestort is en dat ze besloten hebben geen kerst te gaan vieren bij m'n tante. Dit was instorting nr 4 sinds eind oktober (verjaardagen, klimaatacties, en alle opwinding rond Sinterklaas) dus wel goed dat ze nu gaan schrappen in de planning. Dat betekent dat broertje en ik samen naar tante gaan. Ook gezellig. Eigenlijk wel zo rustig zonder een half hysterische moeder. (kerst! opwinding!)
pi_207081218
Ik heb vast vegarookworst en spliterwten in huis gehaald, zaterdagochtend even een knolselderij halen op de markt en dan kan ik ook aan de slag :9
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 19:27:20 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207081270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 19:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vast vegarookworst en spliterwten in huis gehaald, zaterdagochtend even een knolselderij halen op de markt en dan kan ik ook aan de slag :9
Ben sowieso niet van de rookworst maar m'n ouders hadden laatst zo'n ding gekregen, ik dacht van Unox.

De volgende keer bedanken ze er voor :+
pi_207081286
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 19:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ben sowieso niet van de rookworst maar m'n ouders hadden laatst zo'n ding gekregen, ik dacht van Unox.

De volgende keer bedanken ze er voor :+
Ze zijn niet perfect, maar goed genoeg. Ik zou er niet los eentje gaan eten (maar dat zou ik ook niet met een vlees-rookworst) maar in stukjes door de erwtensoep prima.
pi_207082378
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hier is het grote afmelden aan het beginnen ;(
Zelf Corona. Corona in huis. Gedoe. En spannend, want komend weekend staan er twee concerten op het programma.

Wat niet helpt is dat thuisblijvers vanavond niet mee kunnen oefenen want de accommodatie wil de WiFi niet delen :(
Wat balen joh en jij ook weer corona :o
pi_207082402
Hier regent het bij -2 :{ en ik hoorde net aardig wat auto's flink doorkachelen :o
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 20:20:36 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207082433
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:18 schreef Blues het volgende:

[..]
Zo lees ik het niet.
pi_207082499
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:20 schreef derLudolf het volgende:

Zo lees ik het niet.
Ik ook niet. Ik lees dat de afmelders zelf corona hebben, of een huisgenoot met corona, of...

@Tele6 kerst zonder je ouders, klinkt erg ontspannend <3

@AnneX bovenlicht :')
pi_207082500
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:18 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee :o

Ik heb het (nog) niet. Afkloppen!
Ik vatte teveel samen. Er zijn anderen die Corona hebben.

En ik ben dan digitaal schakel punt. Dat is prima, met laptop en twee programma’s tot mijn beschikking (dankjewel werkgever) maar dan moet er wel internet zijn.
pi_207082545
Zo, subsidie aanvraag voor concert met andere koor is de deur uit.
Nu me klaarmaken voor repetitie.
Kerstjurken, muziek en laptop mee en dan hoop ik dat ik niks vergeten ben.

En dan moet ik zaterdag ook nog de textiel inzameling doen. Ook nog afspreken met iemand.
pi_207082548
Ik las toch echt Zelf Corona :+
pi_207082580
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:26 schreef Blues het volgende:
Stond er ook *O* :P
pi_207082592
Jeweettoggg dat ik een eigen besmetting met veel meer drama aankondig? :+
pi_207082692
Goeie tip hier van de vegan frikandellen workshop van mr. Wateetons. Ik kijk weer mee.
pi_207082764
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vond 't ook een behoorlijk niemendalletje zo :D
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 20:36:04 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207082774
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:26 schreef Blues het volgende:
De afmelders hebben zelf corona, of een huisgenoot met corona. Nergens werd gezegd dat Cat corona heeft.
pi_207082825
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De afmelders hebben zelf corona, of een huisgenoot met corona. Nergens werd gezegd dat Cat corona heeft.
Jahaaaaa :D
pi_207082835
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:24 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Ik ook niet. Ik lees dat de afmelders zelf corona hebben, of een huisgenoot met corona, of...

@:Tele6 kerst zonder je ouders, klinkt erg ontspannend <3

@:Annex bovenlicht :')

Haha dat is wel waar. (Al is de rest van m'n familie bij vlagen ook knettergek hoor. Maar meestal wel op een leuke manier. Mijn ADHD pubernichtje is gewoon een ADHD puber, oftewel een ongeleid projectiel met mood swings -- ik kan er wel om lachen)
pi_207082839
Zeker allemaal Chinezen :{ @ coll enzo van cat
Wat een ellende daaro
pi_207082886
Oh hey, heef Cat kerona?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 20:45:55 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207083037
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Jahaaaaa :D
Oh sorry, ik wilde zeggen 'nergens staat dat cat een afmelders is'

Soort van grappig. Misschien.
  woensdag 14 december 2022 @ 20:46:37 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207083055
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Drama aankondigen O+

"Drama"
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 20:47:16 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207083066
ME al paraat in de steden? Of zullen Marokkanen bij verlies netjes binnen blijven?
  woensdag 14 december 2022 @ 20:51:32 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207083169
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:47 schreef derLudolf het volgende:
ME al paraat in de steden? Of zullen Marokkanen bij verlies netjes binnen blijven?
Wordt vast gezellig ja
pi_207083240
Avond!

Weekend 8-)

Nu zin maken om mijn schoenen aan te trekken en nog wat spullen uit de auto te pakken. Ik zit helaas lekker warm onder een dekentje….
pi_207083255
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 19:22 schreef Tele6 het volgende:
Over corona-afmeldingen gesproken... m'n vader belt net, hij blijkt corona te hebben. Of ik even een zelftest kan doen want ik ben verkouden dus zou ik het dan ook hebben?
Zelftesten gister en eergister waren negatief, de huidige loopt op dit moment maar lijkt ook negatief. Dus kennelijk hadden we dit weekend én een verkoudheid én een corona in huis _O-

Gisteren rond deze tijd belde hij ook al, toen kwam hij mededelen dat m'n moeder weer ingestort is en dat ze besloten hebben geen kerst te gaan vieren bij m'n tante. Dit was instorting nr 4 sinds eind oktober (verjaardagen, klimaatacties, en alle opwinding rond Sinterklaas) dus wel goed dat ze nu gaan schrappen in de planning. Dat betekent dat broertje en ik samen naar tante gaan. Ook gezellig. Eigenlijk wel zo rustig zonder een half hysterische moeder. (kerst! opwinding!)
;(
Voor jouw vader ook wel zwaar lijkt me.
pi_207083309
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:58 schreef Blues het volgende:

[..]
;(
Voor jouw vader ook wel zwaar lijkt me.
Hij heeft gelukkig amper last. Hij zei dat hij keelpijn had en slecht sliep. Normaal gesproken is hij nogal een mannengriep-persoon dus als hij zelf zegt weinig last te hebben, valt het wel echt mee _O-

M'n moeders instortingen komen m'n ouders samen wel uit. Ze kan dan een paar dagen van vermoeidheid niet eten, dus het is een kwestie van haar bouillon en crackers op bed serveren tot ze wel weer wat rijst of een boterhammetje binnenhoudt. Ik ben daar heel slecht in (vraag me niet hoe, want hoe moeilijk kan het zijn?) maar als m'n vader dat voor haar doet, is het wel goed.
pi_207083416
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:47 schreef derLudolf het volgende:
Hier hopelijk net zo gezellig als van de week https://www.gelderlander.(...)-frankrijk~a52ac071/

(en ook in de grote steden was het op de meeste plekken feest, maar dat verkoopt minder als rellen)
  woensdag 14 december 2022 @ 21:19:38 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207083636
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 21:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hier hopelijk net zo gezellig als van de week https://www.gelderlander.(...)-frankrijk~a52ac071/

(en ook in de grote steden was het op de meeste plekken feest, maar dat verkoopt minder als rellen)
Ik Den Haag centrum was het één grote oorlog tegen niet Marokkanen en politie. Weinig met verkoop van nieuws te maken

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 14-12-2022 21:34:06 ]
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 21:23:55 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207083724
Ja maar in een straatje in Arnhem was het -volgens een journalist - wel gezellig.
pi_207083856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 17:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zeker niet op woensdagen, dan zitten we met een lage bezetting. En nee de dagen kan ik niet meenemen, maar ik heb ook nog geen andere baan. Maar dit en dan ook moeten sporten op maandagavond van 21-22 maakt niet dat ik sta te springen. Vrijdag maar eens contact met ze opnemen dat ik het stopzet en weer terugga naar m’n oude training groep. Vind dat eerlijk gezegd ook fijner, de begeleiding hier staat constant achter de computer en is fitcoach en bij de andere organisatie is de begeleiding van een fysiotherapeut, met mijn lijf toch prettiger
Je hebt groot gelijk. Dit klinkt niet als de juiste club voor jou.

Ik heb net voorlopig afscheid genomen van mijn sportclubje. We zijn in korte tijd toch soort van hecht geworden. Ik zie ze eind januari ofzo wel weer.

@Tele6, een wisent _O_

@AnneX, wat suf van het bovenlicht :o Wel makkelijk opgelost.

Wij maken zondag erwtensoep. Met een heerlijke Duitse rookworst er in :9

Ik heb nog steeds keelpijn maar voel me niet ziek. Dat is een unicum en het komt me heel goed uit. Ik heb vandaag precies gedaan wat ik wilde doen, niets meer en niets minder. Ik heb een hyperhoofd vandaag dus het is een klein wonder dat het gelukt is *O* Verder ook nog even woest geweest en hard gehuild zonder reden. Ach ja. Nog 5 dagen.
Spoilers!
pi_207083875
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2022 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Ja maar in een straatje in Arnhem was het -volgens een journalist - wel gezellig.
Ook in diverse straten in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam was het gezellig en op een paar plekken was het niet gezellig of werd het later niet gezellig. Dat is nooit goed te praten, maar er zijn zoveel initiatieven door heel Nederland om het fijn te hebben (en dat lukt) en een paar klootzakken zetten de negatieve toon
pi_207084106
Ik had/heb ook geen kerona gelukkig maar wat ik wel had/heb was ook geen aanrader :N
pi_207085014
Beterschap @Cat-astrophe!
:P
pi_207085422
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 22:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Beterschap @:Cat-astrophe!
:P
_O-
pi_207086001
*hoest*
pi_207086018
Zoooooo glad. Met gevaar voor eigen leven naar de trein gelopen.
pi_207086054
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:57 schreef Myraela het volgende:
Zoooooo glad. Met gevaar voor eigen leven naar de trein gelopen.
Ja echt he! :o
Als ik nu in de gaard kijk (ons doodlopende straatje) is het mega-ijzeligglad.
pi_207086079
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 00:03 schreef Blues het volgende:
Ja echt he! :o
Als ik nu in de gaard kijk (ons doodlopende straatje) is het mega-ijzeligglad.
Ja, het is flink glijden. Al helpen de laarzen met 0 grip die ik aan heb ook niet. :’)
pi_207087172
Goedemorgen!

Glad? Heb ik hier zojuist (hondenloopje) niks van gemerkt.
Het is koud en helder, en ik wil met de fiets naar kantoor.
pi_207087259
Beter is het niet glad, ik moet nog nieuwe zolen onder m'n docs laten zetten.
pi_207087405
Beter is het niet glad. Zwemmen is leuk, maar in de 20km die ik straks langs het kanaal moet rijden wil ik graag droog blijven :7
pi_207087413
Hier niet glad en een nog maar net onder nul...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207087416
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 07:37 schreef fietsie het volgende:
Hier niet glad en een nog maar net onder nul...
Het is hier -6 ;(
pi_207087422
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 07:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het is hier -6 ;(
Lekker frisjes ;)

Ik fietste gistermiddag 45km waarvan een deel door de bossen, waar geen zon doordrong en daar was het takkekoud...
pi_207087427
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 07:38 schreef fietsie het volgende:

[..]
Lekker frisjes ;)

Ik fietste gistermiddag 45km waarvan een deel door de bossen, waar geen zon doordrong en daar was het takkekoud...
Ik ga zo weer trainen in een onverwarmde kerk. Er hing vorige week een thermometer, iemand heeft die afgelopen weekend weggehaald. :')
pi_207087429
Slim dan is het er iig niet zo koud. Dat je weet. :P
pi_207087443
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 07:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ga zo weer trainen in een onverwarmde kerk. Er hing vorige week een thermometer, iemand heeft die afgelopen weekend weggehaald. :')
Gelukkig is zweet zout, dus is het net alsof je je eigen vloer pekelt ;)
pi_207087456
Wij worden dus iedere ochtend wakker met zeiknatte ramen, en vonden dat we beter moeten ventileren.
Context: dit huis is altijd droog as fuck.

Maar even inventariserend... de kerstboom heb ik eergister 1,5 liter bijgevuld, gister 2 liter en zojuist weer 2 liter.
Ik heb een idee waar het vocht...
pi_207087509
-8 hier, en gelukkig niet glad. Heb wel de auto gepakt want ik ben van suiker.
pi_207087531

Goedemorgen deze morgen O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207087596
Hihi mijn berichtenboxkoppelcode voor mijn digid was NSFW.
pi_207087660
Niet glad. Win.
pi_207087697
Wel enorme tinnitus-spike. Niet win.
  donderdag 15 december 2022 @ 08:26:55 #101
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207087719
Ik wil een badje van handcrème waar ik mn handen in kan laten marineren.. maar dat typt zo lastig. :{
  Moderator donderdag 15 december 2022 @ 08:31:50 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207087751
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:23 schreef Lonaa het volgende:
Wel enorme tinnitus-spike. Niet win.
Een wat?
pi_207087758
Mogguh! -6 hier, geen idee of het glad is want ik lig nog in bed :P
pi_207087761
Mijn tip voor superdroge handen is Bepanthen babyzalf of iets anders met lanoline (tepelzalf bevat het ook :P ). Werkt zoveel beter dan die waterige, geparfumeerde handcremepjes.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207087767
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een wat?
Een opleving van haar tinnitus.
pi_207087770
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een wat?
Oorsuizen. Luider dan anders. Wat tegenwoordig anders is in ieder geval, want ik heb het nog niet enorm lang.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 december 2022 @ 08:33:43 #107
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207087771
Vanmorgen geen last van de gladheid gehad.
Benieuwd hoe het vanavond is teruglopen van kerstdiner werk naar bushalte :+
pi_207087777
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:26 schreef Barreltje het volgende:
Ik wil een badje van handcrème waar ik mn handen in kan laten marineren.. maar dat typt zo lastig. :{
's Nachts je handen in duizend handcrème smeren en dan handschoentjes aan doen naar bed :Y
pi_207087778
Wat naar Lonaa -O-

Hier was het gelukkig niet glad dus kon gewoon fietsen. Fris aan de benen :+
  Moderator donderdag 15 december 2022 @ 08:35:04 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207087779
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Een opleving van haar tinnitus.
Aha. Daar is dus gewoon een woord voor dat iedereen snapt :)

Kut. Hoe lang duurt zoiets @Lonaaa ?
pi_207087794
Ik ben ziekgemeld. Vind het knap waardeloos want gisteren ben ik gewoon naar buiten geweest, heb gewoon wat gesport en een vriendin gezien, dus dan zou ik vandaag ook moeten kunnen werken o|O maar ik heb het gevoel of al m'n holtes vol snot zitten en ik kan zo echt niet nadenken. (gister kon ik ook niet nadenken, maar om te sporten of een vriendin te zien heb je dat ook niet zo nodig)
Hopelijk morgen beter. Buhhh
pi_207087798
@Lonaa kusje op je tinnitus *;
hoe kan dat nou ineens weer erger worden. Heeft dat ook met het weer te maken? :{
pi_207087801
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:37 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben ziekgemeld. Vind het knap waardeloos want gisteren ben ik gewoon naar buiten geweest, heb gewoon wat gesport en een vriendin gezien, dus dan zou ik vandaag ook moeten kunnen werken o|O maar ik heb het gevoel of al m'n holtes vol snot zitten en ik kan zo echt niet nadenken. (gister kon ik ook niet nadenken, maar om te sporten of een vriendin te zien heb je dat ook niet zo nodig)
Ziek zijn hoort erbij *O* ze kunnen ook zonder jou *O* Lekker uitzieken nu ^O^
pi_207087825
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
's Nachts je handen in duizend handcrème smeren en dan handschoentjes aan doen naar bed :Y
Vaseline
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207087831
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oorsuizen. Luider dan anders. Wat tegenwoordig anders is in ieder geval, want ik heb het nog niet enorm lang.
Moe? Gestresst?
Harde geluiden geluisterd? }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207087841
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kut. Hoe lang duurt zoiets @:Lonaaa ?
Er zijn zelfs medici en multidisciplinaire centra die er dingen van vinden. https://www.hoorzaken.nl/(...)-tinnitus-nederland/
  Moderator donderdag 15 december 2022 @ 09:06:31 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207087959
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Er zijn zelfs medici en multidisciplinaire centra die er dingen van vinden. https://www.hoorzaken.nl/(...)-tinnitus-nederland/
Wat bedoel je? Ik weet wat Tinnitus, alleen spike zei me niets.
  donderdag 15 december 2022 @ 09:12:51 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207088000
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 07:41 schreef fietsie het volgende:
Wij worden dus iedere ochtend wakker met zeiknatte ramen, en vonden dat we beter moeten ventileren.
Enkel glas?
MIjn ramen beslaan in winter regelmatig aan de buitenkant, want goed geisoleerd
pi_207088019
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Ik weet wat Tinnitus, alleen spike zei me niets.
Oooh.
Spike is niet een woord voor een opleving van je tinnitus, maar wel voor een piek. In je grafiek bijvoorbeeld.
Lonaa is gewoon mokerhip.
En, wonderlijk genoeg, Clubsoda blijkbaar ook :D
pi_207088023
quote:

[..]

Het is gewoon een medische term voor een specifieke aandoening die bepaalde symptomen (zoals het ervaren van een suizend geluid) veroorzaakt.

De benamingen die de hele goegemeente begrijpt, zijn vaak een wat versimpelde, minder specifieke versie. Vaak prima, maar soms ook wat tekortschietend.
pi_207088027
Oh, spuit11 :+
pi_207088036
Goeiemorgen @Candaasje *G*
wat ga je vandaag doen?
pi_207088045
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oooh.
Spike is niet een woord voor een opleving van je tinnitus, maar wel voor een piek. In je grafiek bijvoorbeeld.
Heel wonderlijk :Y
Spoilers!
  Moderator donderdag 15 december 2022 @ 09:19:32 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207088051
quote:

[..]
Oooh.
Ja ik ben wat inclusiever wat taalgebruik betreft in dit geval :P
pi_207088054
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:17 schreef Tele6 het volgende:
Goeiemorgen @:Candaasje *G*
wat ga je vandaag doen?
Zo eens onder de dekens vandaan :P

Wat kleine klusjes/boodschappen voor in huis. Kleurstalen halen voor de kozijnen, muurtjes schilderen in de hal. Misschien nog even een ommetje door het bos , eens zien of er ijs ligt op de (ondiepe) plassen O+

Oh en wat foto’s maken van de vloer O+
pi_207088058
Goedemorgen. Ik schrijf vandaag 3 nieuwsbrieven en stap over van energieleverancier.

Het staat nu zwart op wit dus het gebeurt.
Spoilers!
pi_207088086
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja ik ben wat inclusiever wat taalgebruik betreft in dit geval :P
Inclusiever?
Homo's mogen van jou ook tinnitus en spikes? :D
pi_207088321
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Inclusiever?
Homo's mogen van jou ook tinnitus en spikes? :D
Dat mensen die geen Engels spreken ook weten wat er bedoeld wordt :+
pi_207088378
Is tinnitus eigenlijk iets waarvoor het altijd goed is ook even naar de huisarts te gaan, of alleen als je er last van hebt?
Ik heb al heel lang af en toe oorsuizen, met de hersenschudding beduidend vaker, toen dat herstelde weer wat minder, bij hoofd stoten weer wat meer. Al zou het zomaar kunnen dat het er eigenlijk altijd wel is maar ik het niet altijd bewust hoor, want ik heb de laatste tijd wel dat als ik er op let, ik het eigenlijk wel altijd hoor. Ik heb er op dit moment niet echt last van, het is niet heel hard en als ik met andere dingen bezig ben en er dus geen aandacht aan geef dan hoor ik het dus niet. Mn moeder heeft het sinds een jaar of zo, bij haar had het geloof ik wel te maken met iets in haar binnenoor en gehoorverlies. Ik heb wel altijd gezeik met 1 oor, sinds jeugd al, en heb al heel lang het idee dat ik niet altijd goed hoor. In n kroeg of restaurant met veel geroezemoes oid heb ik bv al heel lang dat ik om een gesprek te kunnen volgen beetje 50/50 luister en liplees. Is het dan slim om naar de huisarts te gaan om even te laten kijken of het mogelijk een oorzaak heeft waar bv iets aan te doen is, of is dat eigenlijk nooit het geval en hoef je dus alleen als je er echt last van hebt? Dat laatste voorkom ik natuurlijk liefste, dat het zo ver komt.
pi_207088436
quote:

[..]
Oooh.
Ik ben vooral heel erg getraind in het achterhalen van wat mensen bedoelen :+

Vanzelfsprekend ben ik mokerhip, ik ben dan ook een jonge blom O-)
pi_207088500
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Is tinnitus eigenlijk iets waarvoor het altijd goed is ook even naar de huisarts te gaan, of alleen als je er last van hebt?
Ik heb al heel lang af en toe oorsuizen, met de hersenschudding beduidend vaker, toen dat herstelde weer wat minder, bij hoofd stoten weer wat meer. Al zou het zomaar kunnen dat het er eigenlijk altijd wel is maar ik het niet altijd bewust hoor, want ik heb de laatste tijd wel dat als ik er op let, ik het eigenlijk wel altijd hoor. Ik heb er op dit moment niet echt last van, het is niet heel hard en als ik met andere dingen bezig ben en er dus geen aandacht aan geef dan hoor ik het dus niet. Mn moeder heeft het sinds een jaar of zo, bij haar had het geloof ik wel te maken met iets in haar binnenoor en gehoorverlies. Ik heb wel altijd gezeik met 1 oor, sinds jeugd al, en heb al heel lang het idee dat ik niet altijd goed hoor. In n kroeg of restaurant met veel geroezemoes oid heb ik bv al heel lang dat ik om een gesprek te kunnen volgen beetje 50/50 luister en liplees. Is het dan slim om naar de huisarts te gaan om even te laten kijken of het mogelijk een oorzaak heeft waar bv iets aan te doen is, of is dat eigenlijk nooit het geval en hoef je dus alleen als je er echt last van hebt? Dat laatste voorkom ik natuurlijk liefste, dat het zo ver komt.
Thuisarts zegt dat er niet veel aan te doen is en dat er ook niet een oorzaak is waar je meteen wat mee moet: https://www.thuisarts.nl/oorsuizen/ik-heb-last-van-oorsuizen

Ik vraag me ook af hoe veel mensen wél elkaar fatsoenlijk verstaan als het ergens rumoerig is. Zouden een hoop mensen niet alsof doen?
Ik heb ook regelmatig dat ik genant weinig versta van mensen (bv ook als ik met iemand praat tijdens een wandeling/fietstocht en het waait een beetje) maar ik heb het idee dat mijn brein niet zo goed is in het uit elkaar halen van omgevingsgeluid en stemmen, vooral als ik moe/gestrest ben. Aan het eind van zoiets heb ik dan keelpijn want ik ben zelf harder en harder gaan praten, ook al kan het best zijn geweest dat de ander mij al die tijd toch al prima verstond :')
Gisteren vertelde iemand me over een plaats waar een ijs.... was en ik weet nog steeds niet of ze naar de ijsvogels of naar de ijssalon op die plek verwees _O-
  donderdag 15 december 2022 @ 10:18:35 #132
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207088559
Ik hoor alles even hard ongeveer.. dus gefluister hoor ik ook meteen.. niet persee verstaanbaar,want gemixt met alle andere geluiden..

Gehoortest is ieder jaar wel helemaal prima, dus nog niks om me zorgen om te maken..

Wel vaak gehad dat ik op visite ben en het HEEL ingewikkeld vind om een gesprek te voeren omdat ik afgeleid word door het gesprek naast me..
pi_207088667
quote:

[..]

Dat het erger is dan normaal kan paar seconde duren. Of een dag. Of een week. If voor altijd. Zelfde met tinnitus in z'n algemeenheid
pi_207088718
quote:
@:Lonaa kusje op je tinnitus *;
hoe kan dat nou ineens weer erger worden. Heeft dat ook met het weer te maken? :{
Ik weet niet zo goed of het weer invloed heeft. Waarvan ik wel inmiddels weet dat het invloed heeft is o.a. verkoudheid, alcohol, stress, kaakklemmen.

Aangezien het vanochtend bij wakker worden was zullen het wel volle holtes geweest zijn of kaakklemmen.
  donderdag 15 december 2022 @ 10:35:38 #135
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207088736
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik weet niet zo goed of het weer invloed heeft. Waarvan ik wel inmiddels weet dat het invloed heeft is o.a. verkoudheid, alcohol, stress, kaakklemmen.

Aangezien het vanochtend bij wakker worden was zullen het wel volle holtes geweest zijn of kaakklemmen.
Holtes goed uit spoelen met lauwwarm zout water
pi_207088737
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Moe? Gestresst?
Harde geluiden geluisterd? }:|
Ja, ja, nee.
pi_207088745
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Holtes goed uit spoelen met lauwwarm zout water
Ik heb een hele hippe neusspray van de huisarts. Het helpt niet. ^O^

Uitspoelen ook niet, trouwens, want het komt niet overal.
pi_207088749
Ik heb overigens, godzijdank, geen gehoorverlies, meestal.
  donderdag 15 december 2022 @ 10:37:13 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207088759
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb een hele hippe neusspray van de huisarts. Het helpt niet. ^O^

Uitspoelen ook niet, trouwens, want het komt niet overal.
Hoe spoel je?
pi_207088798
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:26 schreef Barreltje het volgende:
Ik ga dit niet visualiseren, ik ga dit niet visualiseren, ik ga dit..
pi_207088803
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:32 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh! -6 hier, geen idee of het glad is want ik lig nog in bed :P
Nou ja dan weer je niet of het buiten glad is of niet..
pi_207088811
quote:
Beterschap
pi_207088824
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Enkel glas?
MIjn ramen beslaan in winter regelmatig aan de buitenkant, want goed geisoleerd
Dubbelglas. Maar dus een vocht-bron binnen die ik niet als zodanig herkende (want in voorgaande jaren bomen die over hun hele maand "staan" drie litertjes verwerkten)
pi_207088842
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:18 schreef Barreltje het volgende:
Ik hoor alles even hard ongeveer.. dus gefluister hoor ik ook meteen.. niet persee verstaanbaar,want gemixt met alle andere geluiden..

Gehoortest is ieder jaar wel helemaal prima, dus nog niks om me zorgen om te maken..

Wel vaak gehad dat ik op visite ben en het HEEL ingewikkeld vind om een gesprek te voeren omdat ik afgeleid word door het gesprek naast me..
Het gekke is dus, voor ik met afval-dieet-gedoe begon had ik daar nul last van en kon ik ook meerdere gesprekken blijven volgen. Sinds ik dit doe, en me fysiek ook beter voel, kan mijn hoofd heel veel minder tegelijk..
pi_207088848
Veelopenrij.
  donderdag 15 december 2022 @ 10:46:50 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207088851
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:44 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dubbelglas. Maar dus een vocht-bron binnen die ik niet als zodanig herkende (want in voorgaande jaren bomen die over hun hele maand "staan" drie litertjes verwerkten)
Dat moet je aanpakken voor je zwarte schimmel op muren enzo hebt, bij koude bruggen. Als het neer slaat op dubbel glas is er echt een probleem
pi_207088956
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat moet je aanpakken voor je zwarte schimmel op muren enzo hebt, bij koude bruggen. Als het neer slaat op dubbel glas is er echt een probleem
Met Driekoningen is dat opgelost....

Want normaal is het huis juist zodanig droog dat er een bevochtiger aan staat (die nu uit staat)

Grootste probleem zijn enkelglas bovenlichtjes van gehard glas met een in het kozijn verwerkt scharnier; daarvoor zoiuden eigenlijk houten bovenlichtjes met dubbelglas moeten komen, en een ventilatierooster in 1 van de ramen.
Begin jaren 90 heeft de bouwer van dit huis geen subtiele ventilatiemogelijkheden toegevoegd; ik heb overal waar ik zelf de modernisatie heb gedaan wel gewerkt met ventilatieboxen.
pi_207089000
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat mensen die geen Engels spreken ook weten wat er bedoeld wordt :+
:o
pi_207089104
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Thuisarts zegt dat er niet veel aan te doen is en dat er ook niet een oorzaak is waar je meteen wat mee moet: https://www.thuisarts.nl/oorsuizen/ik-heb-last-van-oorsuizen
Grappig wel, tinnitus kan (zeldzaam, maar toch) ook veroorzaakt worden door een hersentumor, dus thuisarts gaat wat kort door de bocht. Het is ook niet altijd suizen of ruisen, je kunt ook muziek horen, vliegtuigmotoren, geroezemoes. Of als je écht een geluksvogel bent, de litanie der Allerheiligen.
quote:
Ik vraag me ook af hoe veel mensen wél elkaar fatsoenlijk verstaan als het ergens rumoerig is. Zouden een hoop mensen niet alsof doen?
Ik heb ook regelmatig dat ik genant weinig versta van mensen
Veel mensen die slecht horen, ouderdomsslechthorendheid hebben etc schamen zich voor hun gehoorsverlies. Gaan compenseren door liplezen of raden, of moeilijke situaties vermijden. Krijgen minder makkelijk contact (met collega's bijvoorbeeld) of vermijden dat actief, zijn vermoeider door het constant hyperalert moeten zijn op wat er gezegd zou kunnen worden etc.
Bijzonder hoe dat verschilt met slecht zien. Terwijl hoorapparaten van tegenwoordig echt heel discreet kunnen zijn.
pi_207089161
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:36 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb overigens, godzijdank, geen gehoorverlies, meestal.
Meestal? Ik haak hier even op in:

SPOILER
Ik moest bij jouw klachten al eerder hieraan denken, maar wil je natuurlijk ook niet zomaar ongerust maken. Het hoeft natuurlijk niks ernstigs te zijn, tinnitus op zichzelf is al vervelend genoeg :*.

Zomaar spuit 11 met Vanyel die ook zoiets post :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207089203
Oh, ik zie dat thuisarts ook dit zegt
quote:
Er is meestal geen behandeling die oorsuizen geneest.
Omdat tinnitus een forse psychische component heeft (waarmee ik niet zeg dat het per se veroorzaakt wordt door psychische shit, maar wel dat je mentale staat en coping wel je lijdensdruk bepalen) zijn er in diverse (alle?) audiologische centra en allicht ook bij een aantal kno polis wél behandelingen om ermee om te leren gaan.
Dan gaat je geluid misschien niet weg, maar als je geen last meer ervaart, maakt dat niet zo uit imo.
pi_207089262
Hoor ik het goed? Het gaat over tinnitus.

Veel ervaring mee. Terwijl ik niet eens van de generatie ben van hangen op festivals voor de boxen, of koptelefonen op.
De eerste weken dat het mijzelf opviel, ging ik naast mnX hangen om te vragen of hij de piep ook hoorde. Zegt de klojo Ja. 8)7
Hij zal mijn gezeur zat zijn geweest.
Het gaat af en aan. Ik vergelijk het met een ruis van de afzuigkap, die zacht of gierend hard aanstaat.
Het varieert op een schaal van 0-10 dan ook tussen 1+ en 5/6. Ook wel eens op 12 gescoord. Dat is gevoelsmatig hè.
De dag na koorrep is duidelijk hoger. Soms op een avond rustig thuis gaat het opeens van ruis, naar een piep erbij. Aanleiding?

Sinds ik besloten heb, dat er niks aan te doen is, kan ik het negeren.
Oh ja, en sinds een jaar of tien een hoorapp. dat scheelt ook verbeeld ik mij.

Ben blij met wat @Tele6 opmerkt over horen/luisteren in gezelschap of in kroeg.
Hondsvermoeiend was dat. En ik vermeed het ook.

@vlindertje89 je kunt een afspraak maken bij de hoorspecialist voor een hoortest en advies.
SPOILER
Wat een verhaal. B-)
pi_207089265
Ik ben niet direct slechthorend, wel minder-horend (gehoorverlies van een aantal dB, een gehoor als een 60-plusser) met tinnitus. Ik heb dat eigenlijk nooit echt zo gezien, maar vorig jaar bij een nieuwe KNO-arts toch zo benoemd. Maar ik heb het gehad zolang ik me kan herinneren, dus voor mij is het normaal. Bij verkoudheid wordt het wel echt een stuk erger en hinderlijker.

In mijn omgeving weten de meeste mensen wel dat ik niet optimaal hoor. Maar alsnog vind ik het heel irritant als ik regelmatig moet vragen wat iemand zegt. Of als de kinderen toch weer tegen me beginnen te praten als ik 3 kamers verderop bezig ben en dan niet even naar me toe komen lopen. Vorige week had ik een etentje in een restaurant met heel beroerde akoestiek en dat is wel vermoeiend. Dat soort gelegenheden vermijd ik ook liever.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207089321
Ook irritant: dat mijn lief standaard de tv aanzet met het geluid op het volume dat voor hem goed is, maar voor mij nét niet. Ik versta het dan met veel moeite wel, voel me weer een zeikerd om de tv harder te zetten of te vragen om dat te doen, maar moet dan bijvoorbeeld al enorm op mijn ademhaling letten omdat harder ademen de tv overstemt :'). En dan denk ik wel eens: waarom moet ik het nou elke keer weer expliciet aangeven? Mannen |:(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207089340
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:35 schreef Phaidra het volgende:
Ook irritant: dat mijn lief standaard de tv aanzet met het geluid op het volume dat voor hem goed is, maar voor mij nét niet. Ik versta het dan met veel moeite wel, voel me weer een zeikerd om de tv harder te zetten of te vragen om dat te doen, maar moet dan bijvoorbeeld al enorm op mijn ademhaling letten omdat harder ademen de tv overstemt :'). En dan denk ik wel eens: waarom moet ik het nou elke keer weer expliciet aangeven? Mannen |:(.
Onze tv kan je zoiets instellen (inschakelvolume); wellicht eens kijken in de handleiding of die van jullie die functie dat ook heeft? Dan staat ie vanzelf al op jouw volume :P
pi_207089353
quote:
Wat lastig!
Hier heeft J na jaren eindelijk aangeleerd om niet meer theatraal te zuchten als ik vraag of de radio even uit mag als we wat te bespreken hebben. Vroeger zette hij hem dan zachter, zodat het maar net hoorbaar was. Dat doet hij ook niet meer. Gewoon helemaal uit.

Ik heb geen gehoorproblemen maar ik kan gewoon niet multitasken met mijn gehoor. Ik denk ook vaak heel hard of geconcentreerd. Dan moet hij eerst even aandacht vragen voor hij iets zegt omdat ik gewoon te diep in gedachten ben.
Spoilers!
pi_207089372
quote:
Bij m'n ouders en m'n oma staat ook standaard de teletekst ondertiteling aan. Vind ik wel een fijne optie, want bij sommige programma's kun je de tv zo hard zetten als hij kan maar kun je nog de stemmen niet altijd van elkaar onderscheiden. Of mensen die mompelen. Het zou verboden moeten worden }:|
pi_207089387
Muziek op de achtergrond, dat hoeft voor mij inderdaad ook niet. Iemand verstaan is al lastig genoeg zonder extra geluid. Maar mijn lief is ook fan, de radio staat bij hem ook bijna standaard aan. Nou ja, hij hoort natuurlijk niet wat ik hoor (of niet hoor), dus dat maakt het best lastig. Maar in de 22 jaar samen heeft hij nog nooit gevraagd of ik alles wel goed kan verstaan. Binnenshuis zou iets meer (automatisch) begrip soms best fijn zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207089395
Ik vraag me wel meer dan eens af of mensen bij mij gewoon zeggen dat ze het hebben begrepen terwijl dat niet zo is, want ik ratel natuurlijk belachelijk snel. :D
(Er zijn namelijk wel mensen die het wel eens aangeven, maar dat zijn vaak de wat euh... assertievere types aan de telefoon met een klacht. Die geven sowieso al zero fucks over mijn gevoelens :P )

Lijkt me wel heel vervelend hoor, tinnitus. Geen echte stilte kunnen ervaren moet doodvermoeiend zijn.
pi_207089428
Volgens mij doet iedere slechthorende dat wel eens :Y. Met context kan je vaak echt wel een beetje indenken wat iemand heeft gezegd. Maar het gaat ook wel eens mis ja :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207089546
Ik moest afgelopen weekend op een drukke markt met harde muziek converseren met een slechthorende liplezer. Dat was eigenlijk best moeilijk. Ze had net een vers implantaat en dit was haar eerste avond uit. Ze was helemaal lyrisch en vertelde er zeer enthousiast over. Ik geloof dat ik het moeilijker vond dan zij.
Spoilers!
pi_207089565
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 07:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Onze lieve heer is warmbloedig :+
pi_207089617
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Onze lieve heer is warmbloedig :+
Oow ik dacht dattie was leeggebloed? Na al die bekers waar uit gesipt is inmiddels?
pi_207089652
60++ hiero met een klein suisje. Toen ik overmijnstuur was vorig jaar was het enorm toegenomen, nu houdt ie zich rustig. Ruisje.
Ik zou wel willen horen waar ik een ijsVOGEL kan vinden :o _O_ O+ *G* :B *O*
pi_207089656
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:04 schreef fietsie het volgende:

Oow ik dacht dattie was leeggebloed? Na al die bekers waar uit gesipt is inmiddels?
Beter })
  donderdag 15 december 2022 @ 12:11:52 #166
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207089679
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:42 schreef Tele6 het volgende:
Het zou verboden moeten worden }:|
ALTIJD WEER DIE AUTODROP!!!
pi_207089683
Al heb ik een week vrij, ik heb me opgegeven voor de hysterische (zeggen ze zelf) wintermarkt op het werk straks. Je mag een uurtje ronddolen in het omgebouwde tot markt restaurant.
Met een QR code mag je naar binnen, net even ingelogd op mijn werkmail, dus ik heb 'm. Verder heeeeeel snel weer uitgelogd :X Maandag weer :W

Verder vanaaf hapje eten in H'lem, we willen de beetje kater van het etentje bij Fletcher goed maken bij de Louisiana Lobstershack oO< oO<
pi_207089686
Beterschap @Tele6 :*
pi_207089692
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:09 schreef Blues het volgende:
60++ hiero met een klein suisje. Toen ik overmijnstuur was vorig jaar was het enorm toegenomen, nu houdt ie zich rustig. Ruisje.
Ik zou wel willen horen waar ik een ijsVOGEL kan vinden :o _O_ O+ *G* :B *O*
Nou, dat is dus in het bos waar ik met bomenjongen was gaan wandelen voorvorige week. Aan de rand van dat bos zit ook een erg goede ijssalon (Clevers!) dus ze hebben er alles :P
Beide hebben we toen niet gehad trouwens, de ijsvogel kwam niet opdagen en de ijssalon is dit seizoen dicht ;(
pi_207089694
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou, dat is dus in het bos waar ik met bomenjongen was gaan wandelen voorvorige week. Aan de rand van dat bos zit ook een erg goede ijssalon (Clevers!) dus ze hebben er alles :P
Beide hebben we toen niet gehad trouwens, de ijsvogel kwam niet opdagen en de ijssalon is dit seizoen dicht ;(
Dubbel ;(
pi_207089700
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:12 schreef Blues het volgende:
Al heb ik een week vrij, ik heb me opgegeven voor de hysterische (zeggen ze zelf) wintermarkt op het werk straks. Je mag een uurtje ronddolen in het omgebouwde tot markt restaurant.
Met een QR code mag je naar binnen, net even ingelogd op mijn werkmail, dus ik heb 'm. Verder heeeeeel snel weer uitgelogd :X Maandag weer :W

Verder vanaaf hapje eten in H'lem, we willen de beetje kater van het etentje bij Fletcher goed maken bij de Louisiana Lobstershack oO< oO<
Bij ons is ook vandaag kerstmarkt. Er wordt bekendgemaakt of mijn collega de fietswedstrijd van laatst gewonnen heeft. Iedereen heeft het daar al 2 weken over - niet over de kerstmarkt maar over die fietswedstrijd _O- hopelijk heeft collega de Eer Van De Afdeling goed verdedigd :P
pi_207089702
Een Clever zou ook een vogelnaam kunnen zijn :P
pi_207089780
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:12 schreef Blues het volgende:

Wat een horror van een website zeg... en is het legaal in NL om in de horeca lb en oz als maataanduiding te voeren? Dat zegt toch niemand wat, die barbarian units?
pi_207089856
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:23 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wat een horror van een website zeg...
QFT
pi_207089886
Is die website niet gewoon kapot?
En sommige mensen komen voor het Amerikaanse sfeertje. Ooit heb ik in Kopenhagen ook bij zoiets gegeten. Het enige vegetarische wat ze er hadden was mac&cheese die ze voor omgerekend ¤30 zonder bord op een dienblad flikkerden ;(
pi_207089901
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Meestal? Ik haak hier even op in:

SPOILER
Ook @Vanyel
Ik ben wel voornemens om in ieder geval naar de KNO-arts te gaan. Suizen heb ik al jaren af en toe. Mijn suis klinkt als dat statische achtergrond geluid van een oude beeldbuis. Zo'n hoge piep. Alleen links. Af en toe, niet alleen per se links, is er ineens een spike. Soms heb ik ook pulserende tinnitus en/of het gevoel dat ik "onder water" zit en wat pijn/druk op de oor/oren. Ook ben ik wel eens duizelig. Met regelmaat ook enorme hoofdpijn in m'n voorhoofdsholtes. Zo'n hoofdpijn waar je scheel van gaat kijken. Maar dat waren allemaal dingen die heel af en toe aan de hand waren.

Voor mijn gevoel is het permanent aanwezig zijn van de piep gekomen na de vliegreis naar Glasgow. Tegelijk daarmee was er natuurlijk ook mokerstress met het overlijden van oma, de weken ervoor waren heel druk, ik kaakklem en ik ben soort van permanent verkouden, dus er zijn 235133409 redenen/oorzaken van verergering te bedenken.
pi_207089917
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:17 schreef Vanyel het volgende:
Oh, ik zie dat thuisarts ook dit zegt
[..]
Omdat tinnitus een forse psychische component heeft (waarmee ik niet zeg dat het per se veroorzaakt wordt door psychische shit, maar wel dat je mentale staat en coping wel je lijdensdruk bepalen) zijn er in diverse (alle?) audiologische centra en allicht ook bij een aantal kno polis wél behandelingen om ermee om te leren gaan.
Dan gaat je geluid misschien niet weg, maar als je geen last meer ervaart, maakt dat niet zo uit imo.
Ja, dat is enorm in opkomst ook. Ik vind het heel kwalijk om te doen alsof je niks meer moet op het moment dat er medisch weinig of niets mogelijk is.
pi_207089939
Ik denk dat coping en acceptatie van tinnitus een enorm belangrijk aspect is. Minder last = fantastisch. Maar dat gaat natuurlijk met vallen en opstaan, zeker als je niet precies de oorzaak weet of de hoop hebt dat het nog overgaat.
pi_207089957
Goed, even boodschappenronde en dan met een kruik op de bank. :7
pi_207089999
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat coping en acceptatie van tinnitus een enorm belangrijk aspect is. Minder last = fantastisch. Maar dat gaat natuurlijk met vallen en opstaan, zeker als je niet precies de oorzaak weet of de hoop hebt dat het nog overgaat.
Daarom is een goed geïntegreerde behandeling zo belangrijk. Eerst goed kijken wat er mogelijk is op het gebied van kno/audiologie, dan goede voorlichting over de status quo en daarna kijken wat er nodig is op het gebied van coping en acceptatie. Alles op een plek in een multidisciplinair team. De theorie kan zo mooi zijn O+
pi_207090104
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, dat is enorm in opkomst ook. Ik vind het heel kwalijk om te doen alsof je niks meer moet op het moment dat er medisch weinig of niets mogelijk is.
:Y
Er zijn audiologische centra waar ze dat al 15 (? Of meer) jaar doen. Daar werden ze in het begin nog net niet om uitgelachen.
pi_207090137
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:38 schreef Lonaa het volgende:
Vergelijk het met hoeveel beter je opeens het gesprek van je buren hoort als een van hen Lonaa zegt. Die alertheid op bepaalde geluiden maakt dat je ze beter hoort. Niet zo hendig als je er vanaf probeert te komen. Maar een simpel "denk er gewoon niet aan" is nogal makkelijk gezegd.
En dan de rest van de coping en de stress en de acceptatie nog idd.
pi_207090158
Volgens van die niet-wetenschappelijke hoortestjes online, hoor ik prima.
Maar dat komt ook door de manier waarop die werken. Als je mij laat kiezen of ik net hond, aap, deur of zoet gehoord hebt, dan weet ik dat wel. Zou je me laten kiezen tussen hond, rond, wond en mond, dan heb ik geen idee hoe mijn prestatie dan is. Misschien inderdaad maar eens bij zo'n hoor-winkel langsgaan om gewoon eens te laten testen hoe t zit. Wie weet valt het reuze mee en is het gevoel van niet altijd alles goed horen idd meer een aandachtsding (afgeleid worden door het geroezemoes en dan liplezen gebruiken als focuspunt om toch erbij te blijven), geen idee.

Mocht ik binnenkort nog eens bij de huisarts zijn dan zal ik het wel eens noemen, kijken wat die zegt. Ik heb er nu dus meestal niet echt last van, het is bij mij een soort hoge ruis/piep beetje net zoals een koelkast die je op de achtergrond hoort (maar dan dus hoger). Soms wat harder, bv als ik in bad lig en weinig ander omgevingsgeluid is, dan valt het meer op. Ik vind muziek oid op dus juist altijd wel fijn, want dan valt het behoorlijk weg tegen dat geluid. Bij de hersenschudding was het oorsuizen ook wel een vd dingen waaraan ik merkte dat ik wat 'teveel' van mezelf had gevraagd op een dag, dan had ik als ik in bed ging liggen ineens het gevoel alsof ik net bij een concert vandaan kwam. Gelukkig heb ik dat nu al een hele poos niet gehad.

@Tele6 beterschap nog!

Ik had net fijne PT sessie, incl meting want ze hebben nieuwe locatie incl nieuwe toffe machines die vanalles kunnen meten. Lichaamsgewicht en vetmassa per arm/been/romp enzo. Dat was allemaal behoorlijk prima. Bloeddruk daarentegen :+ ik was laatst al een keer voor asr Vitality bij een health check en toen was mn cholesterol iets te hoog (5.12 en ze wilden eigenlijk onder 5.0) en mn bloeddruk ook iets (begin 133-82 en eind 128-88, ze wilden bovendruk max 130 en onderdruk max 85). Maar ik had de dag ervoor sushi met veel sojasaus gegeten dus dat zou daarvan kunnen komen zei ze. De bloeddrukmeter bij de PT gaf net eerst 144-91 aan en de tweede keer 185-94 :o :+ :') . Gemeten aan begin vd training, ik had 10min gefietst maar daarna wel rustig in kleedkamer even spullen gelegd en schoenen gewisseld etc. Ik voel me gewoon oké dus ik vermoed dat dat toch niet helemaal klopt. Het is wel een of ander klinisch gevalideerd ding, maar ik ben natuurlijk vrij klein en je hele arm moet erin dus ik zat ook niet helemaal ontspannen enzo. Ik had sowieso gister al een bloeddrukmeter besteld voor thuis zodat ik kon kijken hoe het gaat als ik wat meer let op gezond eten met minder zout etc, die komt morgen binnen dus maar eens kijken of ik dan wel een enigszins normale bloeddruk heb :')
pi_207090188
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Daarom is een goed geïntegreerde behandeling zo belangrijk. Eerst goed kijken wat er mogelijk is op het gebied van kno/audiologie, dan goede voorlichting over de status quo en daarna kijken wat er nodig is op het gebied van coping en acceptatie. Alles op een plek in een multidisciplinair team. De theorie kan zo mooi zijn O+
Theorie?
pi_207090333
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Theorie?
Ik weet dat het gebeurt hoor en dat er echt goede centra zijn. Maar ook dat niet alle verwijzers zo'n centrum weten te vinden en dat er nog tig aandoeningen zijn waarbij dit mogelijk en wenselijk is maar waarvoor het niet bestaat.
pi_207090459
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik weet dat het gebeurt hoor en dat er echt goede centra zijn. Maar ook dat niet alle verwijzers zo'n centrum weten te vinden en dat er nog tig aandoeningen zijn waarbij dit mogelijk en wenselijk is maar waarvoor het niet bestaat.
True dat. Audiologische centra doen dat al heel lang best tof, multidisciplinair samenwerken. Zouden meer disciplines moeten doen.
pi_207090717
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[url="https://www.adelante- zorggroep.nl/nl/gehoor-taal-en-spraak/behandeling-gehoor-volwassene/tinnitus/"]Theorie[/url]?
Mooi dat het bestaat nu.
Zeker een aanrader dan.
Voor mijzelf ‘hoeft’ het niet (meer). B-)
Toen het gebeuren begon, bestond dit allemaal niet.
Het is dat het nu onderwerp is, dat ik bewust ben van de ruis +piep.
pi_207090764
Mijn oudste draagt sinds een half jaar een hoorapperaat. Wat een verademing, het is zoveel stiller geworden in huis. Stiekem verdenken we de jongste ook van problemen hebben, daar gaan we begin januari mee naar de NKO arts.
pi_207090811
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Even een random _O_ Clevers _O_

*selectief gehoor*
pi_207091756
We zijn al eerder bij die kreeftentent geweest.
Prima daar ^O^
pi_207091759
Leuk opgezet die kerstmarkt op t werk. Lekkere dingen gescoord en fijn dat je het nu zelf mag uitzoeken.
pi_207091807
Voorgaande kerstpakketten van mn.X zijn vervangen door een vvvbon ¤ 25,- dit jaar.
Niet écht erg.

Vanmiddag gingen we als anwb setje sámen naar de sportschool. Leuk voor een keertje. 😎
Kennismaken voor mn.X en ik deed mijn rondjes langs de machines.
Helaasch gaat de favoriete trainer na 20 jaar vertrekken.😢
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 december 2022 @ 16:03:26 #193
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207092063
Ons kerstpakket is omgezet in euro's. 150 euro naast een 'inflatiebonus' van 200 euro, bij FT-dienstverband. Wordt volgende week 350 euro netto extra bijgeschreven dus.

Jammer wel. Ik had graag een pakket met vreten en drinken gehad :+. Ik hou wel van dat soort kerstpakketten.
pi_207092114
Jeroen wil altijd een zoen

Liefs
pi_207092332
Ik reed anderhalf uur ofzo vanuit het oostn naar huis. Mokerfelle zon vol in je gezicht, half blind op de snelweg.
Snap ik dus niet dat veruit de meeste mensen dan zonder licht rijden. Lekker onzichtbaar rondcrossen, niet knipperen bij baanwissel etc. Ben je dan helemaaaaal niet geïnteresseerd in je eigen veiligheid?
pi_207092433
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:09 schreef scrupuleus het volgende:
Jeroen wil altijd een zoen

Liefs
:*
pi_207092455
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:37 schreef Vanyel het volgende:
Ik reed anderhalf uur ofzo vanuit het oostn naar huis. Mokerfelle zon vol in je gezicht, half blind op de snelweg.
Snap ik dus niet dat veruit de meeste mensen dan zonder licht rijden. Lekker onzichtbaar rondcrossen, niet knipperen bij baanwissel etc. Ben je dan helemaaaaal niet geïnteresseerd in je eigen veiligheid?
Hmm? Ik zie alles prima. Ze zien mij vast ook wel, en anders schuiven ze maar opzij. Komt goed. Geen aandacht aan schenken, lekker broezen.
pi_207092505
Fietsen ging prima vanochtend. Geen gladheid, dikke kleren aan, alleen maar wat koude tenen.
Eenmaal op kantoor moet ik dan wel tien minuten besteden aan al die dikke lagen uittrekken & normale schoenen aandoen, maar dat kan ik. Als ik erover nadenk zelfs zonder steeds op kousevoeten op de ijskoude betonvloer te staan.
pi_207092850
Hele middag geslapen ^O^

Denk dat ziekmelden duidelijk een goed idee was, want als ik niet ziek ben krijg je me niet vrijwillig zover om een hele middag te slapen :Y
pi_207092941
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:54 schreef sigme het volgende:
Fietsen ging prima vanochtend. Geen gladheid, dikke kleren aan, alleen maar wat koude tenen.
Eenmaal op kantoor moet ik dan wel tien minuten besteden aan al die dikke lagen uittrekken & normale schoenen aandoen, maar dat kan ik. Als ik erover nadenk zelfs zonder steeds op kousevoeten op de ijskoude betonvloer te staan.
Van de week zag ik je ook aardig ingepakt vertrekken!
Beterschap @Tele6 en nog steeds negatief?

Bijtijds bedacht om de krieltjes te koken om straks te bakken. w/
pi_207092972
Het is hier rondom huis opritje en gaard spekkieglad. Het regent ook weer -O-
Rest is wel goed gestrooid...dus we gaan toch maar nu op kreeftenjacht in de stad🐙
pi_207093010
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:27 schreef AnneX het volgende:

[..]
Beterschap @:Tele6 en nog steeds negatief?

Bijtijds bedacht om de krieltjes te koken om straks te bakken. w/
Vandaag nog niet getest. Vandaag ook het huis nog niet uit geweest. Ik test eventueel morgen wel weer. M'n drie testen gister, eergister en eer-eergister waren alledrie negatief dus ik verwacht eigenlijk niet dat ze nog positief worden. ;)
pi_207093093
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:29 schreef Blues het volgende:
Het is hier rondom huis opritje en gaard spekkieglad. Het regent ook weer -O-
Rest is wel goed gestrooid...dus we gaan toch maar nu op kreeftenjacht in de stad🐙
Julie durven.
Is het een kustverschijnsel?

Dan ga ik even checken hoe het hier is. MnX moet nog toeteren.
Edit: nou, klinkt niet goed. https://www.weeronline.nl(...)heid-door-ijzelbuien
Sterkte voor degenen, die nog de deur uitmoeten.

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 15-12-2022 17:42:53 ]
pi_207093223
Heeft een dagje vrij je goed gedaan @Tele6 ? :*

Ik reed vandaag speciaal naar 2 dorpen verderop om een swiffer en stofdoekjes te kopen...

...

.... ik voelde me daarna zo burgerlijk, dat ik heel studentikoos bitterballen in de air fryer gooide.
Ze deden ook nog eens 'poef' , en nu kan ik het mandje ook schoon gaan maken.
Met mijn nieuw gekochte sponsje *)

/liefdagboekvaneenburgerlijkehuismus
pi_207093298
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:48 schreef Candaasje het volgende:
Heeft een dagje vrij je goed gedaan @:Tele6 ? :*

Ik reed vandaag speciaal naar 2 dorpen verderop om een swiffer en stofdoekjes te kopen...

...

.... ik voelde me daarna zo burgerlijk, dat ik heel studentikoos bitterballen in de air fryer gooide.
Ze deden ook nog eens 'poef' , en nu kan ik het mandje ook schoon gaan maken.
Met mijn nieuw gekochte sponsje *)

/liefdagboekvaneenburgerlijkehuismus
Ik voel me nog steeds beroerd maar misschien wel heel iets minder beroerd dan vanochtend.
Misschien dat na een nacht goed slapen ik me morgen echt weer een stuk beter voel! We houden hoop :P

Lekker burgerlijk bezig jij _O-
pi_207093412
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:27 schreef AnneX het volgende:

[..]
:D Nee hoor, wat je ziet zijn fotoś uit de lift. Ik probeer dan zo veel mogelijk al uit te hebben. Als ik met de auto ben heb ik soms wel een jas aan die ik nog wel mee wil nemen naar binnen.
SPOILER
pi_207093450
Leuk jasje @sigme :Y
pi_207093495
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 18:11 schreef Tele6 het volgende:
Leuk jasje @:sigme :Y
Thanx :)

Hoe doe jij dat met kantoorklediij? Zal voor jou toch ook een nieuwe tak van sport zijn geweest, na studie.
pi_207093534
quote:
5s.gif Op donderdag 15 december 2022 18:17 schreef sigme het volgende:

[..]
Thanx :)

Hoe doe jij dat met kantoorklediij? Zal voor jou toch ook een nieuwe tak van sport zijn geweest, na studie.
Tja... mijn vuistregel is niks met een capuchon aan naar kantoor. Eerst deed ik ook geen spijkerbroeken maar toen kwam ik erachter dat mijn collega's gewoon spijkerbroeken dragen inclusief rafels.
Ik heb wel een paar blunders gemaakt, waar ik dan (altijd door dezelfde collega, erg lief maar vooral erg opmerkzaam) op gewezen ben. Ik had deze zomer een jurkje dat doorscheen en vorige winter bleek m'n fluwelen broek een slijtplek in de vorm van m'n fietszadel te hebben :') :')
Ik moet wel echt op zoek naar meer kantoorkleding, want het is Echt Heel Koud op kantoor en ik heb maar 2 gebreide truien. Als ik de rest van de winter alleen in die twee truien loop, gaat het opvallen :P
  Moderator donderdag 15 december 2022 @ 18:29:38 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207093591
De Duitser Speld
"Musk verbiedt foto's van Lego nadat hij vanochtend op een steentje is gestapt"
_O-

Wel ongeveer zijn niveau.
pi_207093809
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:49 schreef sigme het volgende:

[..]
Hmm? Ik zie alles prima. Ze zien mij vast ook wel, en anders schuiven ze maar opzij. Komt goed. Geen aandacht aan schenken, lekker broezen.
Dat wordt lastig he, als je niet gezien wordt.

Maar reed jij op die weg vanmiddag?
Ik heb je niet gezien 8-)
pi_207094370
Ik draag alleen geen capuchontruien naar werk, wel vesten met capuchon, verder heb ik mijn kledingstijl niet echt aangepast toen ik ging werken geloof ik. Als ik een sollicitatiegesprek heb/hou dan draag ik een colbertje, daar heb ik er ook precies 1 van :+ en verder heb ik eigenlijk geen 'nette' kleding ook..
pi_207094431
Op mijn werk kan alles, we kleden ons toch om :D
Sommigen komen in hun sportkleding (om na het werk gelijk naar de sportschool naast ons te gaan), anderen komen in jurkjes, spijkerbroeken of joggingbrorken.

En we zien elkaar ook wel eens als we uit bed komen of een nacht hebben doorgetrokken. Dus iedereen is wel wat gewend :')

Onze werkkleding is overigens best prettig (stevige, zachte broeken) maar het is soms wel een beetje alsof we een stel gedetineerden zijn, zeker als we ons witte jasje niet dragen maar enkel onze blauwe ‘scrubs’ met groot embleem op onze mouw :D
pi_207094437
Kerstborrel gehad, gezellig gekletst met collega’s die ik normaal nauwelijks spreek, komen beiden ook uit een ander soort bedrijfsleven, was een verademing :D.
Verder was het een variatie op een kringverjaardag en ik moest flink meewerken om alles klaar te zetten.

Gelukkig was het niet glad, dus veilig thuisgekomen, en ik hen een andere route gevonden, moest altijd enorm lang wachten om een drukke weg over te steken. Met een korte omweg ga ik nu over die drukke weg, veel sneller thuis *O* (en veel veilger)

Tinnitus, sinds januari 2020 last van, en echt niet door te harde muziek of zo. Merk wel dat het na inspanning (lichamelijk maar ook geestelijk) dat het dan erger is.
pi_207094464
Dit is de kerstboom bij mijn orthodontist :´)
pi_207094505
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 18:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat wordt lastig he, als je niet gezien wordt.

Maar reed jij op die weg vanmiddag?
Ik heb je niet gezien 8-)
Ik was op de fiets, heerlijk in mijzelf gekeerd door bos & natuur, zwaaiend naar de drukke snelweg in de verte :7
En ik zie ze daar rijden, de eikels & eikelinnen, die maar halve gedachten wijden aan hun medeweggebruikers en medemensen.
  donderdag 15 december 2022 @ 19:58:18 #217
63722 z80
I fink you freaky
pi_207094561
Tinnitus. Ja ook last van. Meestal wat gesuis met hartslag pulsen. Af en toe piep. En bijna standaard een piep bij veel herrie. Dan versta ik helemaal niets meer.
Waar het vandaan gekomen is? Geen idee. In ieder geval niet van luide muziek. Wat volgens de waarschuwingsspotjes toch echt de oorzaak is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 15 december 2022 @ 20:00:49 #218
63722 z80
I fink you freaky
pi_207094618
quote:
6s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:55 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik was op de fiets, heerlijk in mijzelf gekeerd door bos & natuur, zwaaiend naar de drukke snelweg in de verte :7
En ik zie ze daar rijden, de eikels & eikelinnen, die maar halve gedachten wijden aan hun medeweggebruikers en medemensen.
Ook fietsers kunnen er wat van. Oorwarmers met luide muziek op. Geen lamp aan en het liefst donkere kleding.
En blijkbaar kan op een elektrische fiets en speed pedelec ook het licht uit. |:(
pi_207094633
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:52 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Die bij ons is fuglier 8-)
Strikjes gemaakt van dat gekleurde verband , een met glitter gevulde spuit als piek en lelijk gedrapeerde lichtjes in disco kleuren. En nog een zooi niet bij elkaar passende ballen en ornamenten.

Verder zijn we een heel professioneel ziekenhuis en het vlaggenschip van de keten _O-
  donderdag 15 december 2022 @ 20:03:13 #220
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207094668
Tinnitus is een raar fenomeen.
Ik zou stokdoof moeten zijn of continue last van oorpiepen/-suizen moeten hebben wegens de vele concerten met te hoge decibels of mijn koptelefoon tijdens mijn DJ activiteiten, maar ik heb nergens last van. Ik hoor zelfs zaken als anderen ze niet horen (en het geluid er wel degelijk is).
Van ultrasoon geluid, zoals bij die kattenverjaagapparaten, word ik wel gestoord, tot misselijkheid aan toe…
pi_207094775
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:52 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
:D

Hier geen boom, die is wegbezuinigd. Niet qua geld, maar qua tijd. Ik heb wel een boompje met lampjes van 30cm hoog gekocht voor op mijn marktkraam en die functioneert nu als de huiskerstboom.
Spoilers!
pi_207094779
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:58 schreef z80 het volgende:
Tinnitus. Ja ook last van. Meestal wat gesuis met hartslag pulsen. Af en toe piep. En bijna standaard een piep bij veel herrie. Dan versta ik helemaal niets meer.
Waar het vandaan gekomen is? Geen idee. In ieder geval niet van luide muziek. Wat volgens de waarschuwingsspotjes toch echt de oorzaak is.
Nee hoor. De waarschuwingsspotjes zeggen dat je van harde muziek tinnitus kunt krijgen. Dat is absoluut waar. Ze claimen niet dat harde muziek de enige oorzaak is. Ook helemaal waar.
pi_207094845
Ik heb ook geen kerstboom, want ik verwachtte toch amper thuis te zijn. Nu ben ik wel thuis maar ben ik ook niet enorm geïnteresseerd in een boom dus prima.

Ik voel me echt enorm zielig vanavond :') m'n neus snuiten doet zeer, maar als ik niet m'n neus snuit voelt het ook niet goed. Ik heb net harder geniest dan ooit en de tranen staan er nog van in m'n ogen. Sportclubvrienden sturen schaatsfilmpjes en bomenjongen stuurt langlauffoto's en ik zit hier binnen ellendig te wezen :'( :'( :'(
pi_207094848
Ik liep net nietsvermoedend naar buiten voor de vuilnis. Voor ik het wist zat ik op de knietjes voor de kliko.

@Clubsoda , binnenblijven met je hoge zwaartepunt. Het is moker( :s) )glad.
pi_207094870
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb ook geen kerstboom, want ik verwachtte toch amper thuis te zijn. Nu ben ik wel thuis maar ben ik ook niet enorm geïnteresseerd in een boom dus prima.

Ik voel me echt enorm zielig vanavond :') m'n neus snuiten doet zeer, maar als ik niet m'n neus snuit voelt het ook niet goed. Ik heb net harder geniest dan ooit en de tranen staan er nog van in m'n ogen. Sportclubvrienden sturen schaatsfilmpjes en bomenjongen stuurt langlauffoto's en ik zit hier binnen ellendig te wezen :'( :'( :'(
Neus ophalen. Of papier erin frotten.
pi_207094880
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hier geen boom, die is wegbezuinigd. Niet qua geld, maar qua tijd. Ik heb wel een boompje met lampjes van 30cm hoog gekocht voor op mijn marktkraam en die functioneert nu als de huiskerstboom.
Ik heb thuis ook voor het eerst in mijn leven geen kerstboom…. (Want nu niet zo handig). Ik vind het maar stom ;(

Volgend jaar ga ik dus maar extra los!
pi_207094888
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb thuis ook voor het eerst in mijn leven geen kerstboom…. (Want nu niet zo handig). Ik vind het maar stom ;(

Volgend jaar ga ik dus maar extra los!
Volgend jaar in elke kamer een boom! *G* *O* *G* *O* *G*
pi_207094925
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Volgend jaar in elke kamer een boom! *G* *O* *G* *O* *G*
Ja, en dan wel 3m hoge exemplaren *O*
En ook eentje in de hal O+
  donderdag 15 december 2022 @ 20:14:12 #229
63722 z80
I fink you freaky
pi_207094947
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee hoor. De waarschuwingsspotjes zeggen dat je van harde muziek tinnitus kunt krijgen. Dat is absoluut waar. Ze claimen niet dat harde muziek de enige oorzaak is. Ook helemaal waar.
Maar dat komt niet over bij een groot deel van de bevolking. Krijg samen met nog wat lotgenoten regelmatig het verwijt eigen schuld. Wijzend op het spotje.
Wat er dan weer voor zorgt dat je er niets over zegt tegen anderen. Komt alleen maar gezeur van.
pi_207094993
quote:

Ziek zijn is zo ontzettend stom! Je bent ook heus zielig natuurlijk, dat is geen onterecht gevoel.

Ik dacht vanochtend nog aan je. Ik werd wakker met een bloedneus. Geen extreme maar blijkbaar zijn bloedneuzen in mij hoofd gelinkt aan jou.

Ik moet trouwens al een tijd iets tegen je zeggen. Ik bedacht dus ineens 2 maanden geleden dat ik veganistische jou vorig jaar in de Efteling de hele dag blokjes kaas aan heb geboden _O-
Spoilers!
pi_207095001
quote:

:M
:S___D
pi_207095022
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, en dan wel 3m hoge exemplaren *O*
En ook eentje in de hal O+
Jaaaa O+

Ook van november tot en met januari. Daar heb je recht op.
Spoilers!
pi_207095090
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ziek zijn is zo ontzettend stom! Je bent ook heus zielig natuurlijk, dat is geen onterecht gevoel.

Ik dacht vanochtend nog aan je. Ik werd wakker met een bloedneus. Geen extreme maar blijkbaar zijn bloedneuzen in mij hoofd gelinkt aan jou.

Ik moet trouwens al een tijd iets tegen je zeggen. Ik bedacht dus ineens 2 maanden geleden dat ik veganistische jou vorig jaar in de Efteling de hele dag blokjes kaas aan heb geboden _O-
Ik ben ook wel Koningin Bloedneus ja :7
Vandaag ook weer 3 bloedneuzen gehad - daarom moet ik m'n neus nu niet meer snuiten.
Xylometazoline neusspray werkt redelijk om te voorkomen dat het een grote snot-en-bloed-bende wordt maar dat spul doet wel zeer. :(

Oh echt, dat kan ik me niet meer herinneren _O-
Ik heb periodes gehad dat ik echt heel strikt veganistisch at, maar de afgelopen paar jaar (eigenlijk sinds ik in therapie ging en m'n best ging doen om minder streng voor mezelf te zijn) mik ik eerder op "when at home vegan" of op 80-20 vegan (hoewel ik denk dat ik meestal wel over die 80% heen zit, zeker nu Johma vegan kipkerriesalade maakt :9~ ). Dus kan best dat ik de stukjes kaas aangenomen zou hebben als ik er die dag zin in had gehad :s)
pi_207095112
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:14 schreef z80 het volgende:

[..]
Maar dat komt niet over bij een groot deel van de bevolking. Krijg samen met nog wat lotgenoten regelmatig het verwijt eigen schuld. Wijzend op het spotje.
Wat er dan weer voor zorgt dat je er niets over zegt tegen anderen. Komt alleen maar gezeur van.
Of je vertelt gewoon in een keer beide delen van het verhaal. Ik heb tinnitus maar niet van harde muziek. Ben je snel klaar.
pi_207095194
quote:

[..]
Haha ik zie net deze TT en dacht ook gelijk: ohhh naamtopic voor Jeroen O+

Jeroen is trouwens vernoemd naar Jeroen van Jan, Jans en de kinderen.
Haar volledige naam luidt dan ook: Jeroen Poepaanjeschoen :Y

Mijn Jeroen houdt wel van kusjes. Veul en nat :')

Ik mis haar kusjes nu ze tijdelijk bij mijn ouders woont -O-

Deze kreeg ik gisteren. Ze mag nooit op de bank! Inmiddels heeft ze dus haar vaste plekje op de bank :D

pi_207095230
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:22 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Deze kreeg ik gisteren. Ze mag nooit op de bank! Inmiddels heeft ze dus haar vaste plekje op de bank :D

[ link | afbeelding ]
Wat een schatje O+
pi_207095231
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ben ook wel Koningin Bloedneus ja :7
Vandaag ook weer 3 bloedneuzen gehad - daarom moet ik m'n neus nu niet meer snuiten.
Xylometazoline neusspray werkt redelijk om te voorkomen dat het een grote snot-en-bloed-bende wordt maar dat spul doet wel zeer. :(

Oh echt, dat kan ik me niet meer herinneren _O-
Ik heb periodes gehad dat ik echt heel strikt veganistisch at, maar de afgelopen paar jaar (eigenlijk sinds ik in therapie ging en m'n best ging doen om minder streng voor mezelf te zijn) mik ik eerder op "when at home vegan" of op 80-20 vegan (hoewel ik denk dat ik meestal wel over die 80% heen zit, zeker nu Johma vegan kipkerriesalade maakt :9~ ). Dus kan best dat ik de stukjes kaas aangenomen zou hebben als ik er die dag zin in had gehad :s)
Heb je er met kou nog meer last van? Daar wijt ik mijn bloedneus aan. Ik slaap naast het open raam.

Ik moest zo lachen om dat dat kwartje van die kaas zo ineens viel. Ik was helemaal niet aan jou, veganisme, kaas, Efteling of iets anders gerelateerd aan die dag aan het denken _O-

Ik moet die vegan kipkerrie ook eens proeven. Heb wel gisteren 3 repen vegan Hands off my Chocolate gevonden in de afprijsbak bij Dirk.
Spoilers!
pi_207095234
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik liep net nietsvermoedend naar buiten voor de vuilnis. Voor ik het wist zat ik op de knietjes voor de kliko.

Oow, geen nieuwe religie?
pi_207095254
Ooooh, kijk, dáár is de eckte Jeroentje O+ O+

Beterschap Tele6 :* :*
  Moderator donderdag 15 december 2022 @ 20:26:02 #240
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207095271
Net even met m'n pa bij z'n tante geweest, 95. Nagenoeg blind, lichamelijk niet heel top meer, maar geestelijk nog echt super bij.

We moesten even naar de kraan kijken die niet goed meer was. Maar niet voordat "leg mie dat es uut, die kernfusie waar ze het op de radio steeds over hebben" _O-
pi_207095308
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Heb je er met kou nog meer last van? Daar wijt ik mijn bloedneus aan. Ik slaap naast het open raam.

Ik moest zo lachen om dat dat kwartje van die kaas zo ineens viel. Ik was helemaal niet aan jou, veganisme, kaas, Efteling of iets anders gerelateerd aan die dag aan het denken _O-

Ik moet die vegan kipkerrie ook eens proeven. Heb wel gisteren 3 repen vegan Hands off my Chocolate gevonden in de afprijsbak bij Dirk.
Ik krijg snel bloedneuzen van droge lucht. Dan worden m'n slijmvliezen geïrriteerd. Nu zijn mijn slijmvliezen natuurlijk geïrriteerd door de verkoudheid dus dat schiet ook niet op.
De huisarts raadde ook af om pittige of erg warme dingen te eten/drinken in een periode van veel bloedneuzen. Want dan worden de bloedvaten in je neus wijder en dan heb je ook eerder een bloedneus. Maar daar trek ik me weinig van aan :6
Mijn winnende combi is xylometazoline neusspray en een vettige neuszalf. Je mag niet zomaar vaseline smeren, want het is niet gezond om te veel vaseline in te ademen. Dus ik heb een speciale neuszalf. De apotheker keek nogal raar toen ik met de bestelling kwam, maar bleek het wel te hebben _O-

De vegan kipkerrie is echt lekker. Laatst had m'n vader 'm bij vergissing gekocht (hij zag dat Johma in de aanbieding was en wilde eigenlijk niet-vegan hebben maar deze had zo'n mooi groen dekseltje :') ) en zelfs hij was onder de indruk (terwijl hij nogal kieskeurig is). Hij vond het lekker mild spul. M'n broer vond dat het niet genoeg kerrie had.
pi_207095323
Hoi! Ik moet ook bij de groep zieken hier....hoesten, loopneus, koorts, suizen in oor....testje: POSITIEF!
Pffffff, nu met dekentje op de bank zielig zijn...
pi_207095329
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:28 schreef Yinny het volgende:
Hoi! Ik moet ook bij de groep zieken hier....hoesten, loopneus, koorts, suizen in oor....testje: POSITIEF!
Beterschap!
pi_207095337
Oh nee @Yinny :o beterschap! :*
pi_207095385
quote:
Och jee, ook beterschap :*

Wat is de speciale neuszalf die je dan gebruikt, Tele6?
pi_207095409
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:22 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
O+ Jeroen O+

Hoe is het nu met jou? Al wat aan het opknappen van de operatie?
pi_207095430
Ohhh beterschap aan alle zieken :*
pi_207095438
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Och jee, ook beterschap :*

Wat is de speciale neuszalf die je dan gebruikt, Tele6?
Het heet Nasumel wondneuszalf. Het zorgt ervoor dat de korstjes van de neusbloedingen zacht blijven zodat ze niet zomaar losgaan, en dat de slijmvliezen minder gaan irriteren. Ik heb het idee dat dat echt werkt, het is een heel verzachtende zalf. :)
pi_207095444
quote:

Al eerder aan de beurt geweest voor C?
pi_207095496
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Al eerder aan de beurt geweest voor C?
Ja, dit is al de derde keer...ik ga voor de complete alfabet :|W
pi_207095504
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:33 schreef sigme het volgende:

[..]
O+ Jeroen O+

Hoe is het nu met jou? Al wat aan het opknappen van de operatie?
Ik zal mijn eigen topic even een update geven zo ;)
Er is nl ook weer een klusje geklaard *O*
pi_207095584
Ziek is stom. Mijn liefste is nu snipverkouden, ik had pas ook een beetje keelpijn en hoop maar dat dat het al was, en dat ik niet nog aan de beurt kom. Beterschap @Tele6 en @Yinny !
pi_207095604
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het heet Nasumel wondneuszalf. Het zorgt ervoor dat de korstjes van de neusbloedingen zacht blijven zodat ze niet zomaar losgaan, en dat de slijmvliezen minder gaan irriteren. Ik heb het idee dat dat echt werkt, het is een heel verzachtende zalf. :)
Oh dat klinkt geweldig. Heb ook wel eens korstjes in mijn neus als mijn slijmvliezen zijn geïrriteerd (ziekenhuislucht is dróóg)
pi_207095670
Hoi MK en Jeroentje

Ach @Yinny, balen zeg en beterschap. Dat natuurlijk ook voor @Tele6, hopelijk ben je nu, door extra slaap over het hoogtepunt van ziekzijn heen.
pi_207095767
Ziekenboeg toch :*
pi_207095809
pi_207095835
Auto uit de garage, garagedeur dichtdoen en instappen en de gaard uitrijden: allemaal spekglad dus tricky.
Rest ging prima. Auto in de parkeergarage in de stad, en lopen was ook, met goed opletten bij sommige verraderlijke stukjes, goed te doen.
Prima gegeten en g heeft eindelijk zijn kreeftje binnen (had er al weken zin an :P )
George Michael in de bediening O+

En weer veilig thuis *G*
pi_207095873
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
Jeroentje O+
Hondenkusjes vind ik vies :X :D
pi_207095925
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:56 schreef Blues het volgende:

[..]
Jeroentje O+
Ik vind dat ook zo intens goor. Kan er echt niet naar kijken op tv.
Spoilers!
pi_207095954
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind dat ook zo intens goor. Kan er echt niet naar kijken op tv.
Dora doet het niet, godzijdank. Hooguit heel soms een hele voorzichtige *boop met haar neus op je wang.
pi_207096037
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:54 schreef Blues het volgende:
Auto uit de garage, garagedeur dichtdoen en instappen en de gaard uitrijden: allemaal spekglad dus tricky.
Rest ging prima. Auto in de parkeergarage in de stad, en lopen was ook, met goed opletten bij sommige verraderlijke stukjes, goed te doen.
Prima gegeten en g heeft eindelijk zijn kreeftje binnen (had er al weken zin an :P )
George Michael in de bediening O+

En weer veilig thuis *G*
Fijn dat jullie veilig thuis zijn, het schijnt plaatselijk bar en boos te zijn
pi_207096084
Ook beterschap voor @Yinny!
pi_207096110
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Fijn dat jullie veilig thuis zijn, het schijnt plaatselijk bar en boos te zijn
Ik vond deze toch licht amusant...

pi_207096208
quote:

[..]
Jeroentje O+
Ik ben er ook niet bepaald dol op hoor :D
pi_207096438
Zó smerig van die hondenkusjes als ik dat zie. Brrr.

Veilig thuis, fijn Blues!

@Yinny voor de 3e keer ! Hopelijk de milde versie. Voorspoedig herstel 💐
pi_207096442
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:03 schreef borisz het volgende:
Ons kerstpakket is omgezet in euro's. 150 euro naast een 'inflatiebonus' van 200 euro, bij FT-dienstverband. Wordt volgende week 350 euro netto extra bijgeschreven dus.

Jammer wel. Ik had graag een pakket met vreten en drinken gehad :+. Ik hou wel van dat soort kerstpakketten.
Van 150 euro kun je een vrij goedgevuld eet-en-drink kerstpakket halen :+

Ik heb bij mijn ene werk 5 punten die ik kan inzetten voor allerlei kado's (waarvan ik >90% niet wil hebben). Wordt ofwel een sportmassage bij het fitness centrum op de campus, ofwel een thermosfles en een Dopper. Denk dat laatste, want lijkt me vrij awkward om dan bij t fitness centrum studenten tegen te komen en ik wilde nog een thermosfles.
Bij andere uni heb ik dinsdag daar een kerstmarkt waar ik ook punten kan uitgeven. Benieuwd wat ze dit keer hebben.

Bij uni waar ik net weg ben kregen we meestal een yesty bon (althans, de afgelopen jaren, precorona weet ik niet) die je dan kan omwisselen voor allerlei andere kadobonnen, waaronder bv bol, Wehkamp, podiumkadokaart. Die vond ik altijd wel heel fijn, daar kon ik altijd wel iets mee wat ik écht graag wilde hebben.

Ik heb zin in zondag O+ ga dan een kindercollege geven voor de Museum Jeugd Universiteit. Superleuk. Stuk of 40 7-12jarige kinderen. Mn nieuwe uni heeft niet echt dit soort activiteiten, dus denk dat ik mooi nog even bij oude uni mee blijf doen aan dat soort dingen en kijk of ik ondertussen bij nieuwe uni eens iets kan organiseren *)
  Moderator donderdag 15 december 2022 @ 21:28:46 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207096470
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:03 schreef borisz het volgende:

Maak maar over, stuur ik voor ¤150 aan voer weer op :P
pi_207096517
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:09 schreef fietsie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik denk dan meteen “primatour werkt dan ook niet meer” 😂
pi_207096545
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:27 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Van 150 euro kun je een vrij goedgevuld eet-en-drink kerstpakket halen :+

Ik heb bij mijn ene werk 5 punten die ik kan inzetten voor allerlei kado's (waarvan ik >90% niet wil hebben). Wordt ofwel een sportmassage bij het fitness centrum op de campus, ofwel een thermosfles en een Dopper. Denk dat laatste, want lijkt me vrij awkward om dan bij t fitness centrum studenten tegen te komen en ik wilde nog een thermosfles.
Bij andere uni heb ik dinsdag daar een kerstmarkt waar ik ook punten kan uitgeven. Benieuwd wat ze dit keer hebben.

Bij uni waar ik net weg ben kregen we meestal een yesty bon (althans, de afgelopen jaren, precorona weet ik niet) die je dan kan omwisselen voor allerlei andere kadobonnen, waaronder bv bol, Wehkamp, podiumkadokaart. Die vond ik altijd wel heel fijn, daar kon ik altijd wel iets mee wat ik écht graag wilde hebben.

Ik heb zin in zondag O+ ga dan een kindercollege geven voor de Museum Jeugd Universiteit. Superleuk. Stuk of 40 7-12jarige kinderen. Mn nieuwe uni heeft niet echt dit soort activiteiten, dus denk dat ik mooi nog even bij oude uni mee blijf doen aan dat soort dingen en kijk of ik ondertussen bij nieuwe uni eens iets kan organiseren *)
Ik weet niet hoor, maar als het campus fitnesscentrum zo groot is als het sportcentrum bij de uni hier, dan is de kans dat je jouw studenten tegenkomt vrij klein.

Ik volg nu een sportcursus met iemand aan wie ik vorig jaar les gegeven heb, dat was wel een beetje raar maar vooral voor hem, omdat hij mij zag als Oude Alwetende Docent en nu ben ik ineens mee aan het hannesen met klimtuigjes :+

Wat leuk zondag! O+
pi_207096601
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:09 schreef Vanyel het volgende:

@:Clubsoda , binnenblijven met je hoge zwaartepunt. Het is moker( :s) )glad.
Ik moet nog naar huis :o
pi_207096645
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Kijk je uit :o
pi_207096650
Ik ben heel benieuwd naar de kerstperikelen van de loonslaaf hier in huis. Volgende week is er een diner met het hele bedrijf. Ik hoop op een leuk pakket en stiekem op een leuke bonus.

Met Sint was er een boterletter. Er is ook al een CAO-verhoging gelukkig. 5,5% plus 60 euro pensioen.
Spoilers!
pi_207096685
De kerst gift hier was een Nationalewaarderingsbon. Ik denk van iets van 20,- ofzo want meer dan wat loze prullaria was er niet mee te bestellen.
pi_207096686
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:09 schreef fietsie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die is lekker aan t spinnen geweest.

Ik zag een filmpje van het NH nieuws...allemaal schuifelen op de stoepen en fietsers die onderuit gingen :X
pi_207096705
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de kerstperikelen van de loonslaaf hier in huis. Volgende week is er een diner met het hele bedrijf. Ik hoop op een leuk pakket en stiekem op een leuke bonus.

Met Sint was er een boterletter. Er is ook al een CAO-verhoging gelukkig. 5,5% plus 60 euro pensioen.
Hoe vind je tot loonslaaf gemaakte het tot nu toe?
pi_207096706
Sinds deze week heb ik redactle ontdekt. Weer een wordle-afstammeling, dit keer moet je woorden raden om uiteindelijk erachter te komen welk Wikipedia-artikel het is. Die van gisteren was erg moeilijk, want die ging over een of andere Germaanse stam. Ik ben toch beter in de scheikunde/biologie-onderwerpen :P
pi_207096770
Van de baas kreeg ik een tinteling, zoals ieder jaar.
Die is dan 8000 punten waard en daar kan ik dingen voor kopen die ik niet wil, of een tintelingcadeaukaart en dan kan ik die cadeaukaart gebruiken voor het kopen van een cadeaukaart bij bol etc. Ik vind het wat omslachtig, maar vooruit, het houdt ons van de straat.

En gister kregen we ook nog een klein kerstpakketje van de zuivelhoeve thuisbezorgd. Dat vond ik dan wel weer aardig.
pi_207096797
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:43 schreef sigme het volgende:
Die is dan 8000 punten waard en daar kan ik dingen voor kopen die ik niet wil, of een tintelingcadeaukaart en dan kan ik die cadeaukaart gebruiken voor het kopen van een cadeaukaart bij bol etc. Ik vind het wat omslachtig, maar vooruit, het houdt ons van de straat.

En gister kregen we ook nog een klein kerstpakketje van de zuivelhoeve thuisbezorgd. Dat vond ik dan wel weer aardig.
Zo werkt zo'n nationalewaarderingsbon ook. 200 punten. Je kon er een cheap bluetooth koptelefoon mee selecteren, of een bloempot, of een dienblad. En een simpele broodrooster. Officieel 468 cadeaus; het merendeel Xenos derivaten.
pi_207096800
Wij kregen 160 punten vanmiddag, er stond echt vanalles wat je daarmee kon 'kopen'.
Van boeken, spelletjes, elektronica, ritualgeurdingesen, bier, thee, wijn, mayonaises mosterds, bonbons enz enz enz
Ik heb een tas vol lekkers uitgezocht :9

En ik krijg ook nog een eindejaarsuitkering *O*
Waar de auto een apk/beurt van krijgt o.a.
pi_207096839
Bij ons krijgen we een bonus. 1000 euro bij een fulltime contract en een jaar in dienst, ik ben 2 maanden in dienst en werk 32 uur, ben benieuwd wat ik er aan over hou.
pi_207096866
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoor, maar als het campus fitnesscentrum zo groot is als het sportcentrum bij de uni hier, dan is de kans dat je jouw studenten tegenkomt vrij klein.

Ik volg nu een sportcursus met iemand aan wie ik vorig jaar les gegeven heb, dat was wel een beetje raar maar vooral voor hem, omdat hij mij zag als Oude Alwetende Docent en nu ben ik ineens mee aan het hannesen met klimtuigjes :+

Wat leuk zondag! O+
Ik ga dit collegejaar colleges geven bij een verplicht eerstejaarsvak, wat betekent dat 600 studenten daar me dan 'kennen' :+ . Ik hen dan weer niet, dat scheelt. Een collega van me sport niet bij de campus fitness ondanks gratis als medewerker omdat ze steeds door studenten werd herkend.. maar opzich zou het nu voor mij denk ik nog wel kunnen.

Ik kan ook kiezen voor een sjaal, broodtrommel, mok of rugzak met het uni logo :')
pi_207096868
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:40 schreef Tele6 het volgende:
Sinds deze week heb ik redactle ontdekt. Weer een wordle-afstammeling, dit keer moet je woorden raden om uiteindelijk erachter te komen welk Wikipedia-artikel het is. Die van gisteren was erg moeilijk, want die ging over een of andere Germaanse stam. Ik ben toch beter in de scheikunde/biologie-onderwerpen :P
Ik krijg hier een Israel v.Dorsten associatie bij, ben bezig in zijn autobio en die vader (knetter, maar dan ook knettergestoord) was een eigen wiki aan het schrijven over oude stammen.

Maar t spel is vast leuk hoor :D
pi_207096869
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:45 schreef fietsie het volgende:

[..]
Zo werkt zo'n nationalewaarderingsbon ook. 200 punten. Je kon er een cheap bluetooth koptelefoon mee selecteren, of een bloempot, of een dienblad. En een simpele broodrooster. Officieel 468 cadeaus; het merendeel Xenos derivaten.
Maar kan je 'm ook omzetten in een generiekere bon met echte eurowaarde?
Volgens mij worden de 8duizend punten van mij straks 80 euro, wat ik best de moeite waard vind.
pi_207096894
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Hoe vind je tot loonslaaf gemaakte het tot nu toe?
Zeer amusant. Hij heeft het al over bila's en stand ups enzo.

Het is heerlijk. Hij heeft moeilijke en langlopende projecten, precies wat hij wil. Het is lekker afgewisseld met wat ad hoc werkzaamheden als de supportafdeling hulp nodig heeft. Precies wat hij wil. Hij is een uitstekende aanvulling op zijn twee collega's. Zij zitten er al lang en kennen alle ins en outs van het bedrijf. Maar J kent de ins en outs van 100 bedrijven en heeft daardoor echt veel toe te voegen. Ze kunnen dus heerlijk sparren onderling en dat was wat J al jaren miste aan zijn werk. Hij hoeft ook geen support te doen dus wordt niet steeds onderbroken met (te) simpele klusjes.

Zijn manager is top. Heel begaan met zijn team. De collega's worden steeds leuker. Ze zitten in een team van 8 met dus 3 van J's functie.

Ik vind het hilarisch dat ze elke dag gaan lunchwandelen, dat er een clean desk policy is en dat alles uitgebreid wordt voorbereid, getest en gedocumenteerd. Dat is het tegenovergestelde van hoe het 19 jaar is gegaan. Het is een fascinerende periode. Heel vermakelijk. Jammer dat het al bijna normaal is na 2,5 maand.
Spoilers!
pi_207096900
Voor het college zondag krijg ik dan weer een yesty bon van ¤50, daar ben ik stiekem nog blijer mee dan met het kerstpakket, en dat zou ik ook gedaan hebben als het gratis was :+
pi_207096906
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:48 schreef sigme het volgende:

[..]
Maar kan je 'm ook omzetten in een generiekere bon met echte eurowaarde?
Volgens mij worden de 8duizend punten van mij straks 80 euro, wat ik best de moeite waard vind.
Nee alleen in een gift voor een goed doel waar het bedrag dan weer niet bij stond.
pi_207096938
Wat klinkt dat fijn voor J
pi_207096945
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:45 schreef Blues het volgende:
Wij kregen 160 punten vanmiddag, er stond echt vanalles wat je daarmee kon 'kopen'.
Van boeken, spelletjes, elektronica, ritualgeurdingesen, bier, thee, wijn, mayonaises mosterds, bonbons enz enz enz
Ik heb een tas vol lekkers uitgezocht :9

En ik krijg ook nog een eindejaarsuitkering *O*
Waar de auto een apk/beurt van krijgt o.a.
Leuk! De gemeente houdt hier ook zo'n markt voor het personeel. Een klant van me staat daar dit jaar. Ik hoop dat ik volgend jaar wordt uitgenodigd.
Spoilers!
pi_207096999
quote:

[..]
Wegblijven
pi_207097029
quote:

[..]
Preventief je zwaartepunt omlaag verplaatsen lijkt me nu lastig....
pi_207097062
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zeer amusant. Hij heeft het al over bila's en stand ups enzo.

Het is heerlijk. Hij heeft moeilijke en langlopende projecten, precies wat hij wil. Het is lekker afgewisseld met wat ad hoc werkzaamheden als de supportafdeling hulp nodig heeft. Precies wat hij wil. Hij is een uitstekende aanvulling op zijn twee collega's. Zij zitten er al lang en kennen alle ins en outs van het bedrijf. Maar J kent de ins en outs van 100 bedrijven en heeft daardoor echt veel toe te voegen. Ze kunnen dus heerlijk sparren onderling en dat was wat J al jaren miste aan zijn werk. Hij hoeft ook geen support te doen dus wordt niet steeds onderbroken met (te) simpele klusjes.

Zijn manager is top. Heel begaan met zijn team. De collega's worden steeds leuker. Ze zitten in een team van 8 met dus 3 van J's functie.

Ik vind het hilarisch dat ze elke dag gaan lunchwandelen, dat er een clean desk policy is en dat alles uitgebreid wordt voorbereid, getest en gedocumenteerd. Dat is het tegenovergestelde van hoe het 19 jaar is gegaan. Het is een fascinerende periode. Heel vermakelijk. Jammer dat het al bijna normaal is na 2,5 maand.
Wat fijn!
pi_207097073
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wegblijven
Van huis? Ik wilde niet op het station slapen eigenlijk....
pi_207097088
We vielen in het afscheid van Rob de Nijs.
Wow, best mooi, aandoenlijk en triest tegelijk.
pi_207097102
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:43 schreef sigme het volgende:
:o :o :o
Wij krijgen ook elk jaar maar wij kregen maar 4000 :'( :'( :'(
Maar we kunnen er wel rechtstreeks bolbonnen van kopen :D
pi_207097138
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Van huis? Ik wilde niet op het station slapen eigenlijk....
:Y
Lekker te gast bij de NS O+
Gewoon doen
pi_207097143
Wij kregen ook een tinteling, maar er lijkt niet bij te staan hoeveel punten :?

Ik kan er een ¤35 boekenbon van krijgen. Dat is ¤5 minder dan in 2018 }:|

edit: 3500 punten dus

[ Bericht 4% gewijzigd door Tele6 op 15-12-2022 22:10:59 ]
pi_207097191
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Leuk! De gemeente houdt hier ook zo'n markt voor het personeel. Een klant van me staat daar dit jaar. Ik hoop dat ik volgend jaar wordt uitgenodigd.
Netwerken via oa. stembureau?

Wat klinkt dat goed voor J. zijn nieuwe werk. Rust en regelmaat. 👍🏼

Leuk zeg @vlindertje89 om college te geven voor kinderen. Succes.
Ga je dan veel aanpassen in tekst en inhoud?

Morgen het vrijwilligerspresentje ophalen. Voor de bijeenkomst op vrijwilligersdag was ik verhinderd 😉

@Clubsoda je meldt vast even als je veilig thuis bent.

En is @gcjoel even weg van de culsc?

Morgen kan worden geschaatst bij de lokale Ijsclub. w/
pi_207097193
quote:
dat er een clean desk policy is
Wacht maar, bij mijn vorige werkgever kwamen ze op een gegeven moment met een 'clear desk policy'

SPOILER
pi_207097249
quote:

[..]
Jeroentje O+
Mijn hond wil wel graag kusjes geven maar nee dank u… Ik weet waar hij nog meer aan likt :X
  Moderator donderdag 15 december 2022 @ 22:14:17 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207097365
quote:
clean desk policy
De baas had laatst ook commentaar op de locatieleider hier. Dat ie z'n bureau volgende week als er bezoek was toch moest opruimen. Hij verzameld alles op z'n bureau, soms liggen er van vijf collega's de schuifmaat op z'n bureau. Dat ging al heel snel rond, iedereen maakte wel een opmerking. De baas spreekt geen Nederlands (op godverdomme na) maar begrijpt het wel. Die vond het maar al te mooi _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')