same herequote:Op dinsdag 13 december 2022 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij is er later geen een serie meer geweest die deze mysterieuze sfeer heeft kunnen oproepen.
Natuurlijk zijn er nog vele topseries gemaakt, Breaking Bad, Peaky Blinders, Game of Thrones, Ozark etc. Maar met deze sfeer. Als ik in een mistig bos ben moet ik ook altijd meteen aan Twin Peaks denken.
Het eerste seizoen van True Detective kwam in de buurt, denk ik, maar dan zonder de humor en het absurdisme. Of Fargo. Maar Twin Peaks is meer dan een setting - het is een universum.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij is er later geen een serie meer geweest die deze mysterieuze sfeer heeft kunnen oproepen.
Natuurlijk zijn er nog vele topseries gemaakt, Breaking Bad, Peaky Blinders, Game of Thrones, Ozark etc. Maar met deze sfeer. Als ik in een mistig bos ben moet ik ook altijd meteen aan Twin Peaks denken.
"Mares eat oats and does eat oats and little lambs eat ivy..." zit zo nu en dan ook nog wel eens in m'n hoofd.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik roep nog steeds bij elke uil dat ze niet zijn wat ze lijkenquote:Op dinsdag 13 december 2022 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op woensdag 14 december 2022 08:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik roep nog steeds bij elke uil dat ze niet zijn wat ze lijken
En bij kauwgom? Roep je dan ook "That gum you like is going to come back in style!!!!!"quote:Op woensdag 14 december 2022 11:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Als ik de houtkachel aansteek, dan pak ik altijd even een houtblok vast als een baby en voel daar met mijn hand op.
Wel één van m'n favorieten alleen heb ik geen idee wat ik er van begrijp. Is er ergens een goede analyse van?quote:Op vrijdag 23 december 2022 20:02 schreef Sodemieters het volgende:
Mulholland Drive is terug in de bioscoop. Verplichte kost voor iedereen die Lynch waardeert.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wel één van m'n favorieten alleen heb ik geen idee wat ik er van begrijp. Is er ergens een goede analyse van?
Donderdag weer eens gezien bij Pathé. Meesterwerk die je kan blijven kijken. Naomi wattsquote:Op vrijdag 23 december 2022 20:02 schreef Sodemieters het volgende:
Mulholland Drive is terug in de bioscoop. Verplichte kost voor iedereen die Lynch waardeert.
Er zijn zoveel interpretaties. Niet echt 1 goede interpretatie. Lynch is ook een beeldend kunstenaar en en kunstenaars laten graag hun werk interpreteren door de kijker. https://www.volkskrant.nl(...)land-drive~b8e26391/quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wel één van m'n favorieten alleen heb ik geen idee wat ik er van begrijp. Is er ergens een goede analyse van?
Ik gisteren, in Tuschinski - wat een ervaring op zich is.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Donderdag weer eens gezien bij Pathé. Meesterwerk die je kan blijven kijken. Naomi watts
Tuschinski zaal 1 lijkt ook een beetje op die Silencio theater in de filmquote:Op zaterdag 24 december 2022 15:04 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik gisteren, in Tuschinski - wat een ervaring op zich is.
Mooi man, geweldig. Ben 'm nu aan het kijken. Inland Empire vond ik wel te vaag trouwens.quote:
Ik zat vanmiddag nog even te kijken naar die scène met de Mystery Man ('give me back my phone') en bedacht me hoe knap het toch is om iets neer te zetten dat tegelijkertijd doodeng, grappig, surrealistisch en onverklaarbaar is, terwijl het feitelijk niet meer is dan een dialoog tussen twee mannen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:52 schreef Spaulding het volgende:
Ik ga volgende week heen in Eye. Mijn favoriete film
Zag ook dat Lost Highway in Eye draait maar kan helaas niet. Ook zo'n topper
Geweldige analyse ditquote:
Ik zie dat lost Highway ook te zien is op MUBIquote:Op zaterdag 24 december 2022 23:52 schreef Spaulding het volgende:
Ik ga volgende week heen in Eye. Mijn favoriete film
Zag ook dat Lost Highway in Eye draait maar kan helaas niet. Ook zo'n topper
Idd dat is een geweldige scène. Sowieso vind ik Lynch een meester in het vinden van horror in normale settings. In Fire Walk with Me zitten ook een paar ijzingwekkende scènes, en het beste voorbeeld vind ik de Diner scène uit Mulholland Dr.quote:Op zondag 25 december 2022 00:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zat vanmiddag nog even te kijken naar die scène met de Mystery Man ('give me back my phone') en bedacht me hoe knap het toch is om iets neer te zetten dat tegelijkertijd doodeng, grappig, surrealistisch en onverklaarbaar is, terwijl het feitelijk niet meer is dan een dialoog tussen twee mannen.
En in Twin Peaks Bob die langzaam over een bank op de camera afloopt. Of een draaiende ventilator. Of een verkeerslicht in het donker. Maar de muziek doet natuurlijk ook veel.quote:Op zondag 25 december 2022 08:31 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Idd dat is een geweldige scène. Sowieso vind ik Lynch een meester in het vinden van horror in normale settings. In Fire Walk with Me zitten ook een paar ijzingwekkende scènes, en het beste voorbeeld vind ik de Diner scène uit Mulholland Dr.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En in Twin Peaks Bob die langzaam over een bank op de camera afloopt. Of een draaiende ventilator. Of een verkeerslicht in het donker. Maar de muziek doet natuurlijk ook veel.Of "uren" naar een lege glazen kubus kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Ja, vind je dat een normale setting? Doe je dat zelf regelmatig?quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Of "uren" naar een lege glazen kubus kijken.
Ohja normale setting.. maar toch wel een setting waar niets gebeurt, had met een ander muziekje ook een wachtkamer bij een apotheker kunnen zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, vind je dat een normale setting? Doe je dat zelf regelmatig?
Hierna de film weer eens opnieuw gekeken , prachtig weer.quote:
Door deze scene, de band live gezien in Paradiso. Genoeg mensen met Twin Peaks shirt in de zaal. Prachtige zwevende avond gehad. Veel rook, veel synthesizer, veel lichtstralen. Top!quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Voor @:bloodymary1, om de smaak alvast te pakken te krijgen van The Return:
quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En in Twin Peaks Bob die langzaam over een bank op de camera afloopt. Of een draaiende ventilator. Of een verkeerslicht in het donker. Maar de muziek doet natuurlijk ook veel.Wat mij betreft de engste scene die ik ooit op mijn beeldscherm heb gezien..... wat een naar (en stiekem dan toch wel heerlijk) gevoel kreeg ik hier van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Pi (1998)quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:50 schreef Cockwhale het volgende:
Inland Empire vind ik een matige herhalingsoefening van Mulholland Dr. Kijk ik nog liever Eraserhead. Mulholland Dr. met Lost Highway mijn favorieten. Eerste seizoen Twin Peaks ook geweldig.
Als je nog Lynchiaanse films zoekt, ik ken er wel een aantal.
The Rambler
Realite
Masnap (Hongaars)
Komen enigszins in de buurt.
Ik dacht: prachtige film, maar heeft vrij weinig van doen met Lynch. Toen kwam ik erachter dat ik Life of Pi in gedachten had.quote:
Geen idee eigenlijk het laatste seizoen stond op Videoland. Geen idee of de eerste twee seizoenen nog ergens te streamen zijn.quote:
quote:Seasons one and two of Twin Peaks are available on Paramount+. Season three, Twin Peaks: The Return, is available on Showtime.
The movie Twin Peaks: Fire Walk With Me is available on HBO Max and the Criterion Channel.
Fire walk with me us in ieder geval niet op de Nederlandse hbomax te zienquote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk het laatste seizoen stond op Videoland. Geen idee of de eerste twee seizoenen nog ergens te streamen zijn.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |