abonnement Unibet Coolblue
pi_207065612
I have no idea where this will lead us. But I have a definite feeling it will be a place both wonderful and strange.


Twin Peaks is an American mystery serial drama television series created by Mark Frost and David Lynch. It premiered on ABC on April 8, 1990, and originally ran for two seasons until its cancellation in 1991. The show returned in 2017 for a third season on Showtime. The series follows an investigation, headed by FBI Special Agent Dale Cooper (Kyle MacLachlan) and local Sheriff Harry S. Truman (Michael Ontkean), into the murder of homecoming queen Laura Palmer (Sheryl Lee) in the fictional town of Twin Peaks, Washington. (...)

The original run was followed by the 1992 feature film Twin Peaks: Fire Walk with Me, which serves as a prequel to the series. The initial success of the series sparked a media franchise, leading to the release of several tie-in books, including The Secret Diary of Laura Palmer. The show's 2017 revival saw much of the original cast return, with Lynch directing. (...)

Twin Peaks is often listed among the greatest television series of all time and has received universal acclaim from critics and audiences. It is considered a landmark turning point in television drama.
Bron: Wikipedia

Drie seizoenen en een film
Seizoenen 1 en 2 en The Return (seizoen 3) zijn te zien via Sky Showtime. Fire walk with me is te zien via The Criterion Channel.

Seizoen 1


Seizoen 2


Twin Peaks: Fire Walk With Me


Seizoen 3


Boeken













Videoclips




[ Bericht 23% gewijzigd door Mike op 02-02-2023 10:34:19 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207066877
Grappig, dat je nog steeds 30 jaar na dato bepaalde uitspraken gebruikt. Zo zeggen wij altijd (als dat zo is natuurlijk) "damn good cup of coffee". En "new shoes!" ala Leo als we nieuwe schoenen hebben gekocht.
pi_207066895
Mooie openingspost. Ow, dat secret diary van Laura Palmer heb ik ook. Eens even zoeken vanavond.
pi_207066926
Volgens mij is er later geen een serie meer geweest die deze mysterieuze sfeer heeft kunnen oproepen.

Natuurlijk zijn er nog vele topseries gemaakt, Breaking Bad, Peaky Blinders, Game of Thrones, Ozark etc. Maar met deze sfeer. Als ik in een mistig bos ben moet ik ook altijd meteen aan Twin Peaks denken.
  dinsdag 13 december 2022 @ 15:26:32 #5
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_207067015
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij is er later geen een serie meer geweest die deze mysterieuze sfeer heeft kunnen oproepen.

Natuurlijk zijn er nog vele topseries gemaakt, Breaking Bad, Peaky Blinders, Game of Thrones, Ozark etc. Maar met deze sfeer. Als ik in een mistig bos ben moet ik ook altijd meteen aan Twin Peaks denken.
same here :) Toen de serie uit kwam en ik die met klasgenootjes zat te kijken gingen we ook dat jaar op werkweek in de Ardennen. Veel bos, veel mist, we waren helemaal in de sfeer toen :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_207067299
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij is er later geen een serie meer geweest die deze mysterieuze sfeer heeft kunnen oproepen.

Natuurlijk zijn er nog vele topseries gemaakt, Breaking Bad, Peaky Blinders, Game of Thrones, Ozark etc. Maar met deze sfeer. Als ik in een mistig bos ben moet ik ook altijd meteen aan Twin Peaks denken.
Het eerste seizoen van True Detective kwam in de buurt, denk ik, maar dan zonder de humor en het absurdisme. Of Fargo. Maar Twin Peaks is meer dan een setting - het is een universum.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207068141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij is er later geen een serie meer geweest die deze mysterieuze sfeer heeft kunnen oproepen.

Natuurlijk zijn er nog vele topseries gemaakt, Breaking Bad, Peaky Blinders, Game of Thrones, Ozark etc. Maar met deze sfeer. Als ik in een mistig bos ben moet ik ook altijd meteen aan Twin Peaks denken.
"Mares eat oats and does eat oats and little lambs eat ivy..." zit zo nu en dan ook nog wel eens in m'n hoofd. :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207068157
Twin Peaks s1 en 2 was zo goed in mijn ogen dat ik daarna gewoon vredig had kunnen sterven en het zou niet uitmaken. :P

Lost had ook dat effect bij mij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207069223
Ik mis de lama-scene in de OP. Daar moest ik destijds héél hard om lachen.

pi_207072952
Mijn favoriete serie _O_ En dito soundtrack. O+
pi_207073052
Zit het weer te kijken na ik weet niet hoeveel jaar op sky showtime. De sfeer, de gekke personages, het hele wereldje is zo tof neergezet. De soundtrack veel beluisterd de laatste tijd ook daardoor. Rip badalamenti vandaag.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 14 december 2022 @ 08:41:12 #12
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207074984
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij is er later geen een serie meer geweest die deze mysterieuze sfeer heeft kunnen oproepen.

Natuurlijk zijn er nog vele topseries gemaakt, Breaking Bad, Peaky Blinders, Game of Thrones, Ozark etc. Maar met deze sfeer. Als ik in een mistig bos ben moet ik ook altijd meteen aan Twin Peaks denken.
Ik roep nog steeds bij elke uil dat ze niet zijn wat ze lijken :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207076046
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 08:41 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik roep nog steeds bij elke uil dat ze niet zijn wat ze lijken :D
_O- Als ik de houtkachel aansteek, dan pak ik altijd even een houtblok vast als een baby en voel daar met mijn hand op.
  woensdag 14 december 2022 @ 12:59:06 #14
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207077320
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
_O- Als ik de houtkachel aansteek, dan pak ik altijd even een houtblok vast als een baby en voel daar met mijn hand op.
En bij kauwgom? Roep je dan ook "That gum you like is going to come back in style!!!!!"
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 13:17:45 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207077536
Ik leg altijd even een knoopje in de stokjes van twee kersen. ;) Zonder handen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207077554
Dit zijn twee van mijn favoriete fragmenten:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207077591
Major Briggs en Albert Rosenfield zijn sowieso geweldig.

Wat achtergrond bij de tweede scene:



[ Bericht 86% gewijzigd door Claudia_x op 14-12-2022 13:34:56 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Admin donderdag 15 december 2022 @ 08:52:29 #18
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207087866
Twin Peaks was destijds mijn absoluut favoriete serie, en staat nu nog steeds hoog in mijn lijst favo series ooit. Ook ik had - natuurlijk - het dagboek van Laura Palmer, de soundtrack op CD en heel veel tijdschriften, boekjes enz.

Heb beide seizoenen en de film een aantal keer gezien inmiddels, maar ben er nog niet aan toegekomen opnieuw te beginnen en ook het 'nieuwe' seizoen te bekijken. Was dat een beetje te pruimen en had het dezelfde sfeer als het origineel?
De absoluut droge humor, absurde situaties, dramatisch overacting tot exact het punt waar het nog geloofwaardig is etc etc.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207088864
Seizoen 3 is heel anders dan de eerste twee. Het is harder, heeft nog wel humor maar is niet meer zo eigenzinnig en kneuterig en het is vooral veel vager. Ik heb echt enorm genoten van The Return en het wordt ook enorm geprezen onder fans, maar het is wel compleet anders. Sowieso is de hele soap opera zo goed als verdwenen in The Return
pi_207204516
Mulholland Drive is terug in de bioscoop. Verplichte kost voor iedereen die Lynch waardeert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2022 20:02:43 ]
pi_207206767
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:02 schreef Sodemieters het volgende:
Mulholland Drive is terug in de bioscoop. Verplichte kost voor iedereen die Lynch waardeert.
Wel één van m'n favorieten alleen heb ik geen idee wat ik er van begrijp. Is er ergens een goede analyse van?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207207238
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wel één van m'n favorieten alleen heb ik geen idee wat ik er van begrijp. Is er ergens een goede analyse van?
pi_207212161
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:02 schreef Sodemieters het volgende:
Mulholland Drive is terug in de bioscoop. Verplichte kost voor iedereen die Lynch waardeert.
Donderdag weer eens gezien bij Pathé. Meesterwerk die je kan blijven kijken. Naomi watts _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207212195
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wel één van m'n favorieten alleen heb ik geen idee wat ik er van begrijp. Is er ergens een goede analyse van?
Er zijn zoveel interpretaties. Niet echt 1 goede interpretatie. Lynch is ook een beeldend kunstenaar en en kunstenaars laten graag hun werk interpreteren door de kijker. https://www.volkskrant.nl(...)land-drive~b8e26391/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207213142
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:22 schreef Slayage het volgende:

[..]
Donderdag weer eens gezien bij Pathé. Meesterwerk die je kan blijven kijken. Naomi watts _O_
Ik gisteren, in Tuschinski - wat een ervaring op zich is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2022 15:04:15 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')