abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 december 2022 @ 10:42:49 #151
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207275984
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:40 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik werk nu bij het Rijk en daar zijn de voorwaarden heel wat stukken beter dan bij mijn vorige bedrijf. Hoewel het salaris wat lager is dan vergeleken bij bedrijven in de private sector zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden wel een heel stuk beter.
Ik ben bij mijn huidige werkgever er ook aan alle kanten op vooruit gegaan. Zowel primair als secundair :) Op zich bij mijn vorige werkgever altijd wel met plezier gewerkt. Maar ik zie nu hoeveel beter het eigenlijk gewoon kon :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_207276256
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:42 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ik ben bij mijn huidige werkgever er ook aan alle kanten op vooruit gegaan. Zowel primair als secundair :) Op zich bij mijn vorige werkgever altijd wel met plezier gewerkt. Maar ik zie nu hoeveel beter het eigenlijk gewoon kon :P
Bij ons loopt een consultant rond die mij probeerde over te halen om bij het bedrijf waar hij werkt te gaan werken. Voordelen waren dat het salaris veel hoger ligt, internationaal kan werken, auto, laptop, telefoon, jaarlijkse bonussen, aanvullende pakketten van je zorgverzekering worden vergoed, opleidingen volgen met echte cursussen, bedrijfslunch als je daar bent en meer. Probleem is wel dat het een Amerikaans bedrijf is en dat betekend omzet maken en ben ik niet zo van.

Waar zij niet op kunnen boksen zijn de vakantiedagen. Daar krijg ik maar 25 en bij het Rijk 11 weken. Die zijn mij toch erg heilig. :P Geld is voor mij niet alles.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_207276468
Ja ik vind het belangrijk dat er een indicatie bij zit, alleen merk je dat dat bij mijn mogelijk volgende stap vaak niet meer wordt vermeld. Mijn fiscale loon gaat nu richting een ton en dat soort salarissen worden vaak niet in de vacature teksten gedeeld.

Sinds een tijdje word ik benaderd door executive search bureaus maar ik heb nog niet echt toegehapt. Ik weet ook niet zo goed waarmee ze met dat ‘executive’ nou onderscheiden van gewone headhunters. Of dat het nou echt om goed betalende functies gaat of dat het vooral een hogere commissie voor hen zelf is.
  woensdag 28 december 2022 @ 15:02:52 #154
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207282229
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:38 schreef Rene het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het werkt. Ik zit in een kooitje bij de overheid. Loop tegen het eind van de schaal aan en detacheerders lopen mij te lokken. Ik weet zelf ook wel wat wanneer ze mij detacheren bij de overheid dat zij mij echt niet meer dan de loonschaal van de reguliere medewerkers betalen en ik kan wellicht ook mijn eindejaarsuitkering op de buik schrijven.

Dus detacheren: nope.
En, een loonindicatie = ook nope wat mij betreft.
Waarom zouden ze je niet meer betalen dan nu?
De opdrachtgever betaald voor de flexibiliteit graag wat meer.

Heb eens in zo'n detacheerder-achtige constructie gezeten bij een klant, maar noemden ze het Business Process Outsourcing.
Nou wat de opdrachtgever per maand betaald daar zou ik met de helft daarvan nog tevreden mee zijn.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 21:15:16 #155
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207291885
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:02 schreef nils7 het volgende:

[..]
Waarom zouden ze je niet meer betalen dan nu?
De opdrachtgever betaald voor de flexibiliteit graag wat meer.

Heb eens in zo'n detacheerder-achtige constructie gezeten bij een klant, maar noemden ze het Business Process Outsourcing.
Nou wat de opdrachtgever per maand betaald daar zou ik met de helft daarvan nog tevreden mee zijn.
Omdat mijn huidige werkgever marktconform betaald en een schaal hoger feitelijk niet past bij de huidige rol die ik nu uitvoer.
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:40 schreef HSG het volgende:

[..]
Eigenlijk als je bij het rijk zit ben je onderaan de streep beter uit dan bij een van de zoveel detacheerders.
Ja, alleen kan het een leerlijn zijn die wellicht wat opgaander is bij een detacheerder in tegenstelling tot het intern blijven plakken omdat binnen de organisatie die opties er niet zijn. Maar bij eventuele andere gemeentes kan het anders liggen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 29 december 2022 @ 08:29:44 #156
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207299783
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:59 schreef HSG het volgende:

[..]
Bij ons loopt een consultant rond die mij probeerde over te halen om bij het bedrijf waar hij werkt te gaan werken. Voordelen waren dat het salaris veel hoger ligt, internationaal kan werken, auto, laptop, telefoon, jaarlijkse bonussen, aanvullende pakketten van je zorgverzekering worden vergoed, opleidingen volgen met echte cursussen, bedrijfslunch als je daar bent en meer. Probleem is wel dat het een Amerikaans bedrijf is en dat betekend omzet maken en ben ik niet zo van.

Waar zij niet op kunnen boksen zijn de vakantiedagen. Daar krijg ik maar 25 en bij het Rijk 11 weken. Die zijn mij toch erg heilig. :P Geld is voor mij niet alles.
Die 11 weken bouw je neem ik aan op door meer te werken dan je betaald krijgt want 11 weken is niet wat het Rijk uit zichzelf biedt.
Dus een helemaal eerlijke vergelijking is het niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_207324717
Denk dat IKB misschien bedoelt wordt? Heb ik als ambtenaar en kan er ruim een maand aan vrije dagen mee kopen.

Vind het ontbrekende van indicaties vervelend.
Tijd terug gesolliciteerd, 'we kwamen er wel uit'. Twee gesprekken gehad, dag meegelopen, hele leuke functie. En bij arbeidsvoorwaardengesprek bleken we 600 euro uit elkaar te liggen. Heb bedankt, geld is niet alles maar ga niet zoveel inleveren, helemaal niet met de huidige markt. Was ook niet te onderhandelen want schalen, tja. Zit nu qua salaris ook wel erg goed en iers omlaag ok, maar 600. Zoveel verdien ik ook weer niet.
  vrijdag 30 december 2022 @ 08:58:05 #158
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207325315
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 08:06 schreef Koettie het volgende:
Denk dat IKB misschien bedoelt wordt? Heb ik als ambtenaar en kan er ruim een maand aan vrije dagen mee kopen.

Vind het ontbrekende van indicaties vervelend.
Tijd terug gesolliciteerd, 'we kwamen er wel uit'. Twee gesprekken gehad, dag meegelopen, hele leuke functie. En bij arbeidsvoorwaardengesprek bleken we 600 euro uit elkaar te liggen. Heb bedankt, geld is niet alles maar ga niet zoveel inleveren, helemaal niet met de huidige markt. Was ook niet te onderhandelen want schalen, tja. Zit nu qua salaris ook wel erg goed en iers omlaag ok, maar 600. Zoveel verdien ik ook weer niet.
Zonde van je tijd dan je. En inderdaad gaat het niet altijd puur over geld. Maar het salaris moet wel kloppen. En er heel veel op achteruit gaan is niet echt een keuze die je wil maken.

De opmerking 'we komen er wel uit' vind ik altijd vrij treurig als ze niet de daad bij het woord willen voegen. Zelf ook gehad toen ik wegging bij mijn vorige werkgever. Wilden ze toch een poging wagen om mij te behouden, want we zouden er wel uitkomen. Nou ging ik niet alleen weg vanwege salaris, dus was blijven niet echt mijn bedoeling, maar was wel benieuwd waar ze mee kwamen. Ik een voorstel gedaan (wat dan wel wat boven marktconform lag), maar hun voorstel was vervolgens zo laag dat het een belediging was. Lag nog ver onder marktconform.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 30 december 2022 @ 08:59:33 #159
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207325328
Op LinkedIn zie ik ook nog weleens discussies over de salarisindicatie voorbijkomen. Valt mij op dat daar best wel wat giftige reacties van mensen (vermoedelijk werkgevers) zie voorbijkomen. Alsof het een heel raar voorstel is...
pi_207325422
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 08:58 schreef Redefine het volgende:

[..]
Zonde van je tijd dan je. En inderdaad gaat het niet altijd puur over geld. Maar het salaris moet wel kloppen. En er heel veel op achteruit gaan is niet echt een keuze die je wil maken.

De opmerking 'we komen er wel uit' vind ik altijd vrij treurig als ze niet de daad bij het woord willen voegen. Zelf ook gehad toen ik wegging bij mijn vorige werkgever. Wilden ze toch een poging wagen om mij te behouden, want we zouden er wel uitkomen. Nou ging ik niet alleen weg vanwege salaris, dus was blijven niet echt mijn bedoeling, maar was wel benieuwd waar ze mee kwamen. Ik een voorstel gedaan (wat dan wel wat boven marktconform lag), maar hun voorstel was vervolgens zo laag dat het een belediging was. Lag nog ver onder marktconform.
Ja was echt zonde van m'n tijd. En sowieos jammer want zag de functie wel echt zitten dus was al best enthousiast. Had m'n indicatie al gegeven tijdens de uitnodiging voor het eerste sollicitatie gesprek trouwens. Dus ze had meteen kunnen zeggen dat gaan we niet kunnen bieden, had een hoop gescheeld. Ipv daarvan zei ze, dat is hoog maar we komen er wel uit. Heb het later nog wel als feedback meegegeven. Vacature staat nu, drie maanden later, nog open. Zonder indicatie. :p

En flauw. Zo graag wilde ze je toch niet houden denk ik dan.
  vrijdag 30 december 2022 @ 09:16:59 #161
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207325536
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 09:07 schreef Koettie het volgende:

[..]
Ja was echt zonde van m'n tijd. En sowieos jammer want zag de functie wel echt zitten dus was al best enthousiast. Had m'n indicatie al gegeven tijdens de uitnodiging voor het eerste sollicitatie gesprek trouwens. Dus ze had meteen kunnen zeggen dat gaan we niet kunnen bieden, had een hoop gescheeld. Ipv daarvan zei ze, dat is hoog maar we komen er wel uit. Heb het later nog wel als feedback meegegeven. Vacature staat nu, drie maanden later, nog open. Zonder indicatie. :p

En flauw. Zo graag wilde ze je toch niet houden denk ik dan.
Dan is het helemaal erg. Dat betekend of dat degene die dat gezegd heeft zijn/haar hand heeft overspeeld en is terug gefloten. En/of dat ze dachten dat ze je wel zodanig konden paaien met de functie zelf etc. dat je dan je eigen indicatie zou vergeten :') Of ze dachten dat je veel hoger was gaan zitten dan waar je genoegen mee zou nemen. Allemaal vrij asociaal. Zeker in de huidige markt.

En ja dat was erg flauw. Toen mijn leidinggevende vroeg of ik toch wilde blijven zei ik dat ze dat toch niet zouden kunnen (want het verschil was op diverse vlakken te groot), maar daarna wel gevraagd wat mijn eisen waren. Had er drie, waarvan één dan salaris. Maar op geen van de drie kwamen ze mij tegemoet. Dus dat was wel snel klaar.
pi_207325624
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Wat is goed? Ik word regelmatig nog benaderd door detacheerbedrijven die allemaal dezelfde arbeidsvoorwaarden hebben (auto, laptop, telefoon, leuk jong dynamisch team, borrels, pingpongtafel, gezamenlijke lunch, 1x per jaar een uitje).

Oh ja en je mag opleidingen volgen. Lees: je koopt een boek en je gaat thuis lekker aan de zelfstudie.
Stel je voor dat je spullen krijgt om je werk te doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 december 2022 @ 10:01:30 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_207326204
Ik had pas geleden weer een mooie op LinkedIn. ene Harald, maar wel in het engels natuurlijk

quote:
Through a business acquaintance, you were recommended to me.

We are a headhunter organization, specializing in Online Marketing and Media, E-Commerce, IT & ICT and Sales. I would like to initiate a telephone business conversation with you to talk about a very interesting international Senior opportunity (HQ near Amsterdam), which will also be very interesting for you.

Ps: some extra information about the opportunity:
- It is a Freelance Senior Digital Data Analyst role in an international company;
- The company is active in over 180 countries (online in more than 170);
- The role includes strategy, operational etc;

What would be a great time for you to talk with each other about this great opportunity? After working hours would also be possible for me. Please let me know what fits here for you, thanks.

Hope to hear from you,
Until then, take care,
Alsof Amsterdam een aanbeveling is en ten tweede een bloedhekel aan mensen die ervan uitgaan dat hun aanbod fantastisch voor je is en dat je hoe dan ook een gesprek wil. Dus ik antwoord

quote:
First of all, thank you for your interest! It is highly appreciated.

However, I currently have a challenging job in a dynamic, international environment with a lot of freedom to organise my work as I see fit and conditions which reflect my abilities. And all this at cycling distance from home. At this moment I have no incentive whatsoever to consider to switch jobs.

Good luck fulfilling the application!
Dat vond hij niet leuk, hij ging er zelfs Nederlands van praten!

quote:
Dank voor je reactie terug.

Uiteraard is het volledig aan jou of de tijd wenst te nemen om allereerst de opportunity aan te horen en dan verder te besluiten, of dat je de opportunity niet wenst te vernemen.

Ik dank je in ieder geval voor je tijd en laten we voor de toekomst contact houden. Je weet tenslotte nooit wanneer onze paden in de toekomst elkaar weer kruizen.

Groet en een fijne verdere week toegewenst
:')
  Moderator / Redactie FP vrijdag 30 december 2022 @ 10:09:57 #164
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_207326323
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 10:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik had pas geleden weer een mooie op LinkedIn. ene Harald, maar wel in het engels natuurlijk
[..]
Alsof Amsterdam een aanbeveling is en ten tweede een bloedhekel aan mensen die ervan uitgaan dat hun aanbod fantastisch voor je is en dat je hoe dan ook een gesprek wil. Dus ik antwoord
[..]
[..]
Ik zou eerst eens willen weten wie het was die mij aanbevolen heeft :P

Verder gewoon een net antwoord, dat hij dat niet kan handelen zegt wel genoeg over hem :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 30 december 2022 @ 10:10:56 #165
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207326344
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 10:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wel schandalig dat je de opportunity niet wenst te nemen :(

Goed Nederlands ook wel van hem :P

Overigens is Amsterdam in deze niet bedoeld als pluspunt, maar om te laten weten waar hun HQ zit.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 december 2022 @ 10:21:50 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_207326575
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 10:09 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Ik zou eerst eens willen weten wie het was die mij aanbevolen heeft :P

Verder gewoon een net antwoord, dat hij dat niet kan handelen zegt wel genoeg over hem :P
Ik antwoord altijd netjes. We hebben allemaal wel eens aan de andere kant gezeten waarbij je een ongemotiveerde of botte afwijzing krijgt. En dat vind je dan ook niet leuk. Recruiters moeten ook schrapen nu in de huidige markt, dus ik motiveer altijd waarom ik op dit moment geen interesse in hun diensten heb.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 30 december 2022 @ 11:00:51 #167
Brabo Bastard
pi_207327423
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2022 10:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
Ik antwoord altijd netjes. We hebben allemaal wel eens aan de andere kant gezeten waarbij je een ongemotiveerde of botte afwijzing krijgt. En dat vind je dan ook niet leuk. Recruiters moeten ook schrapen nu in de huidige markt, dus ik motiveer altijd waarom ik op dit moment geen interesse in hun diensten heb.
Wellicht staan we er dan anders in :P Toen ik vroeger nog recruiters nodig had en ik te groen was om niet in al hun verkooppraatjes te trappen, heb ik veel vaker niets gehoord dan wel. Als ik er dan achteraan belde of mailde waarom het zo lang duurde, werd er of niet opgenomen, of ik zou teruggebeld worden (dus niet) of ik kreeg geen antwoord op de mail. Een keer of twee kan gebeuren, maar het gebeurde eigenlijk elke keer. En ja, dan wordt je er vanzelf ook harder in.

Ik zat laatst nog eens door mijn onbeantwoorde InMails te kijken, en van de tientallen die er zijn hebben er misschien drie of vier ook een daadwerkelijke salarisindicatie instaan. Dan wil ik nog wel eens reageren. Maar het gros heeft in mijn ogen nietszeggende 'aanbiedingen'. Hieronder een kleine greep:

- Modern kantoor in <stad>: waarom dit expliciet benoemen? Persoonlijk maakt het me niet uit of een kantoor in een oud herenhuis of in een kantoorpand zit.

- Uitstekend salaris: dat bleek dus niet zo uitstekend te zijn. Vandaar dat ze ook met een 13e en 14e maand liepen te strooien denk ik.

- A meal card to take lunch and meals freely: ik heb geen idee wat ze hiermee bedoelen eerlijk gezegd :@ :') Gratis lunch?

Misschien ben ik te 'verbitterd' door eerdere ervaringen maar geef mij een concreet aanbod en ga niet om de hete brij heen draaien.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_207336115
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 09:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Stel je voor dat je spullen krijgt om je werk te doen.
Jij wil daar werken dus zorg maar voor je eigen spullen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 december 2022 @ 09:24:27 #169
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_207353430
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:00 schreef El_Thijs het volgende:

Ik zat laatst nog eens door mijn onbeantwoorde InMails te kijken, en van de tientallen die er zijn hebben er misschien drie of vier ook een daadwerkelijke salarisindicatie instaan.
Van de 23 InMails van recruiters in dit jaar is er 1 met een concreet aanbod. Heel veel is ook op freelance basis terwijl ik nu gewoon in loondienst ben. Dan vraag ik me altijd af of ze verwachten dat ik voor die ene interessante functie ontslag ga nemen en ga freelancen.
  zaterdag 31 december 2022 @ 09:39:14 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207353639
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:00 schreef El_Thijs het volgende:

- A meal card to take lunch and meals freely: ik heb geen idee wat ze hiermee bedoelen eerlijk gezegd :@ :') Gratis lunch?

TANSTAAFL :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie FP zaterdag 31 december 2022 @ 10:26:05 #171
Brabo Bastard
pi_207354315
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
TANSTAAFL :D
Whut? :D
"Omae wa mou shindeiru."
pi_207355182
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 10:26 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Whut? :D
There ain't no such thing as a free lunch.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207355195
quote:
4s.gif Op zaterdag 31 december 2022 09:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
Van de 23 InMails van recruiters in dit jaar is er 1 met een concreet aanbod. Heel veel is ook op freelance basis terwijl ik nu gewoon in loondienst ben. Dan vraag ik me altijd af of ze verwachten dat ik voor die ene interessante functie ontslag ga nemen en ga freelancen.
Echt he. Die ervaring deel ik. Je bent ondernemer of niet, maar de kans dat jij precies op dat moment de overstap overweegt naar zelfstandige is zo goed als nihil.

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 31-12-2022 12:04:36 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP zaterdag 31 december 2022 @ 12:01:15 #174
Brabo Bastard
pi_207356082
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:12 schreef baskick het volgende:

[..]
Gotcha :P
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 31 december 2022 @ 12:30:50 #175
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207356768
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:12 schreef baskick het volgende:

[..]
quote:
What can offer you?

International, inclusive, and flexible working environment.
Opportunities to join training and courses for your personal and professional development.
Competitive primary and secondary employment benefits package, including:
commuting allowance
lunch allowance
gym membership budget
pension scheme
healthcare insurance compensation
:D

En natuurlijk reiskostenvergoeding

En dan de vacature starten met

quote:
Dienstverband
Fulltime