Alaphilippe_ | maandag 12 december 2022 @ 18:58 |
De tijd van het jaar. De jaarlijstjes stromen weer binnen! Als Pitchfork en OOR er begonnen mee zijn, mogen wij vast ook wel. https://pitchfork.com/features/lists-and-guides/best-albums-2022/ https://oor.nl/news/dit-zijn-de-20-beste-albums-van-2022/
| |
Alaphilippe_ | maandag 12 december 2022 @ 19:34 |
| |
eudaemonia | maandag 12 december 2022 @ 19:36 |
Goeie, dit jaar niet zo met nieuwe muziek bezig geweest maar er zijn wel wat leuke dingen voorbij gekomen | |
Eightyone | dinsdag 13 december 2022 @ 09:06 |
En nu nog een topic voor individuele nummers, voor wie niet zo veel hele albums luistert (had eerder een poging gedaan, maar dat kunnen andere mensen toch beter). [ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 13-12-2022 14:53:11 ] | |
Norrage | dinsdag 13 december 2022 @ 09:37 |
Yes! Even nadenken! | |
Alaphilippe_ | dinsdag 13 december 2022 @ 10:57 |
Ben zelf ook bezig met een lijstje, maar daar ben ik nog even mee bezig. | |
cafca | dinsdag 13 december 2022 @ 15:16 |
Niet heel veel nieuwe muziek geluisterd dit jaar, maar een top 20 moet lukken | |
chansadres | woensdag 14 december 2022 @ 00:58 |
Hier ga ik even over nadenken! | |
cafca | woensdag 14 december 2022 @ 10:31 |
Bij deze dan: 1 Lissie - Carving Canyons 2 Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You 3 Lavalu - Earthbound 4 Jonathan Frith - Sister Blue 5 Alex G - God Save the Animals 6 Black Country, New Road - Ants From Up Here 7 Paolo Nuttini - Last Night in the Bittersweet 8 Joan Shelly - The Spur 9 Darren Hanlon - Life Tax 10 Sunflower Bean - Headfull of Sugar 11 Orange Skyline - Orange Skyline 12 Bonny Light Horseman - Rolling Golden Holy 13 Dry Cleaning - Stumpwork 14 Pinegrove - 11:11 15 Madrugada - Chimes at midnight 16 Brendan Benson - Low Key 17 Warhaus - Ha Ha Heartbreak 18 Tocotronic - Nie Wieder Krieg 19 The Waterboys - All Souls Hill 20 Anaïs Mitchell - Anaïs Mitchell 21 Fleur - Bouquet Champêtre 22 Robyn Hitchcock - Shufflemania [ Bericht 0% gewijzigd door cafca op 14-12-2022 11:58:51 ] | |
ieniminimuis | woensdag 14 december 2022 @ 10:46 |
Ik ben een country, alternative, pop girl. Eens kijken welke albums ik het afgelopen jaar veel heb geluisterd. (in random volgorde) 1. the 1975 - Being funny in a foreign language 2. Kelsea Ballerini - Subject to change 3. Lainey Wilson - Bell Bottom Country 4. the Haunted Yought - Dawn of the Freak 5. Carly Rae Jepsen - The loniest time 6. Ashley McBride - presents: Lindeville 7. Aly & AJ - a touch of the beat gets you up on your feet (etc) (deluxe) 8. Morgan Wade - Reckless (deluxe) 9. Miranda Lambert - Palomino 10. Hailey Whitters - Raised 11. Caitlyn Smith - High 12. Taylor Swift - Midnights | |
cafca | woensdag 14 december 2022 @ 13:06 |
Lissie - Carving Canyons Jonathan Frith - Sister Blue Joan Shelly - The Spur Bonny Light Horseman - Rolling Golden Holy Brendan Benson - Low Key Uit mijn lijstje zijn misschien ook wel wat voor jou | |
pipster | woensdag 14 december 2022 @ 13:13 |
Hey Tocotronic heeft een nieuwe, toch nog even luisteren. | |
Gale_Boetticher | woensdag 14 december 2022 @ 14:04 |
Er is genoeg moois uitgebracht dit jaar en zie hierboven ook al het nodige moois voorbij komen. Hierbij mijn top 15: 1. Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You 2. Arcade Fire - WE 3. Beach House - Once Twice Melody 4. Placebo - Never Let Me Go 5. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes 6. Elephant - Big Thing 7. Florence + The Machine - Dance Fever 8. Paolo Nutini - Last Night in the Bittersweet 9. Black Country, New Road - Ants From Up There 10. Marillion - An Hour Before It's Dark 11. Suede - Autofiction 12. Pusha T - It's Almost Dry 13. Arctic Monkeys - The Car 14. The Smile - A Light For Attracting Attention 15. Wilco - Cruel Country | |
Norrage | woensdag 14 december 2022 @ 15:22 |
Zover komt mijn lijstje! net geen top 50 (kan nog 3.5 ster albums van MM afhalen maar ja, die zijn niet goed genoeg ) ---- 1. King Hannah - I'm Not Sorry, I Was Just Being Me 2. Shearwater - The Great Awakening 3. Wilco - Cruel Country 4. Bill Callahan - YTI⅃AƎЯ 5. Warhaus - Ha Ha Heartbreak 6. Spiritualized - Everything Was Beautiful 7. Arcade Fire - WE 8. Elephant - Big Thing 9. Held by Trees - Solace 10. Calexico - El Mirador 11. alt-J - The Dream 12. Alabaster DePlume - Gold 13. Andrew Bird - Inside Problems 14. Kevin Morby - This Is a Photograph 15. Micah P. Hinson - I Lie to You 16. Glitterpaard - Glitterpaard 17. MJ Lenderman - Boat Songs 18. Anaïs Mitchell - Anaïs Mitchell 19. Lucrecia Dalt - ¬°Ay! 20. Nick Mulvey - New Mythology 21. Bonny Light Horseman - Rolling Golden Holy 22. Black Country, New Road - Ants from Up There 23. Froukje - Uitzinnig 24. Hunter Complex - Airports and Ports 25. Porridge Radio - Waterslide, Diving Board, Ladder to the Sky 26. Modern Nature - Island of Noise 27. Kikagaku Moyo - Kumoyo Island 28. The Delines - The Sea Drift 29. Florist - Florist 30. Paolo Nutini - Last Night in the Bittersweet 31. Samora Pinderhughes - Grief 32. Arctic Monkeys - The Car 33. Kurt Vile - (watch my moves) 34. The 1975 - Being Funny in a Foreign Language 35. S10 - Ik Besta voor Altijd Zolang Jij aan Mij Denkt 36. Wet Leg - Wet Leg 37. Binker & Moses - Feeding the Machine 38. Belle and Sebastian - A Bit of Previous 39. Sun Ra Arkestra - Living Sky 40. Tenci - A Swollen River, a Well Overflowing 41. Nduduzo Makhathini - In the Spirit of Ntu 42. Spoon - Lucifer on the Sofa 43. Stromae - Multitude 44. The Weeknd - Dawn FM | |
ranja | vrijdag 16 december 2022 @ 08:17 |
Ik kom tussen kerst en oud-en-niieuw ook wel met een lijst (met weinig overlap met wat tot nu toe gepost is) Ik heb 24 albums gekocht dit jaar en nog 1 onderweg. Andere komen niet in aanmerking | |
methodmich | vrijdag 16 december 2022 @ 19:10 |
Ben er ook nog mee bezig, maar lijstje gaat zeker nog komen. | |
bazbo | vrijdag 16 december 2022 @ 21:10 |
Hier ook! | |
Kerftminister | vrijdag 16 december 2022 @ 22:30 |
Leuk! Kan er wel eentje maken gebaseerd op mijn RateYourMusic lijst. No. 1 is echt met afstand de winnaar, maar echt heel veel vette albums gehoord dit jaar. 1. Black Midi - Hellfire 2. Alvvays - Blue Rev 3. Viagra Boys - Cave World 4. Sobs - Air Guitar 5. Fontaines D.C. - Skinty Fia 6. Carly Rae Jepsen - The Loneliest Time 7. White Lies - As I Try Not to Fall Apart 8. Pusha T - It's Almost Dry 9. Nas - King's Disease III 10. Courting - Guitar Music 11. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes 12. Natalia Lafourcade - De Todas las Flores 13. Sakanaction - Adapt 14. Sorry - Anywhere But Here 15. The Beths - Expert in a Dying Field 16. Meshuggah - Immutable 17. Fred Again... - Actual Life 3 18. Polkadot Stingray - Odoru Yo Ni 19. Stella Donnelly - Flood 20. Wet Leg - Wet Leg | |
DJ11 | vrijdag 16 december 2022 @ 23:00 |
Bij deze is dat topic er: MUZ / [NUMMERS] Jaarlijstjes 2022 (losse nummers) | |
ranja | vrijdag 16 december 2022 @ 23:42 |
Gaaf; ik ken eigenlijk alleen de single/het titelnummer. Gemist dat er al een album was. | |
OMG | zaterdag 17 december 2022 @ 05:18 |
Wist het wel, maar de fysieke plaat komt pas volgend jaar uit (heb de pre-order besteld op bandcamp, maar verwacht ik pas ergens maart 2023). En was het stiekem vergeten. . Heb een regel voor mezelf dat er geen albums in m'n jaarlijst komen wanneer im ze nog niet heb, maar heb dit jaar 1 uitzondering. Sobs is dit niet. Ga een top 22 met wat commentaar proberen volgende week. | |
tong80 | zaterdag 17 december 2022 @ 10:44 |
1 - Wilder Maker - Male Models 2 - MJ Lenderman - Boat Songs 3 - The Hanging Stars - Radio On 4 - Rock Eupora - Pick at the Scabs 5 - Elephant - Big Thing 6 - The Smile - The Smoke 7 - Fontaines DC - Skinty Fia 8 - Personal Trainer - Big Love Blanket 9 - Sloan - Steady 10 - Daws - Misadventures of Doomscroller 11 - The Delines - The Sea Drift 12 - Drive By Truckers - Welcom 2 Club X/// 13 - Vandoliers - Vandoliers 14 - Paolo Nutini - Last night in the Bittersweet 15 - Spoon - Lucifer on the Sofa 16 - Tim Knol - Light Years Better 17 - Midcake - For the Sake of Better Woods 18 - Hallo Venray - Coffee and Cake 19 - Moss - HX 20 - Popular Creeps - All of this will and in Tears. 21 - Yard Act - The Overload 22 - The Halfpipes - The Halfpipes 23 - Sick Thoughts - Heaven is no fun 24 - The Speedways - Talk of the town 25 - The Schizophonics - Hoof it 26 - The Afghan Whigs - How do you burn? 27 - Fire Horse - Out of the Ashes 28 - High Vis - Blending 29 - The Bobby Lees - Ma like to drink 30 - Vaguess - Nothing's secret 31 - Birds in Row - Gris klein 32 - Soul Glo - Diaspora Problems 33 - Naked Soldier - Naked Soldier 34 - Viagra Boys - Welfare jazz 35 - Big Thief - Dragon New warm mountain 36 - After partees - Family names 37 - Porcupine Tree - Closure/continuation 38 - Praise - All in a dream 39 - Lee Baines + The Glory Fires - Old time Folks 40 - Terror - Pain into power [ Bericht 31% gewijzigd door tong80 op 18-12-2022 13:30:51 ] | |
ranja | zaterdag 17 december 2022 @ 17:07 |
Ja dat is dus lastig met Pip Bom... stond in diverse jaarlijstjes vorig jaar maar pas dit jaar fysiek uit. Ergens wil ik 'm wel in m'n lijst, anderzijds voelt het ook als mosterd na de maaltijd aangezien alle singles van vorig jaar waren. | |
tong80 | zondag 18 december 2022 @ 13:32 |
Er alsnog een TOP-40 van gemaakt. | |
Geluiden | maandag 19 december 2022 @ 09:32 |
1. Skullcrusher - Quiet the Room 2. MJ Lenderman - Boat Songs 3. Daniel Rossen - You Belong There 4. Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe in You 5. Kevin Morby - This is a Photograph 6. Pinegrove - 11:11 7. 40 Watt Sun - Perfect Light 8. Florist - Florist 9. Carla dal Forno - Come Around 10. Gloria de Oliveira & Dean Hurley - Oceans of Time 11. Fontaines D.C. - Skinty Fia 12. Damien Jurado - Reggae Film Star 13. Alvvays - Blue Rev 14. Beach House - One Twice Melody 15. Kali Malone - Living Torch 16. HTRK - Death is a Dream 17. Bill Callahan - YTI⅃AƎЯ 18. Hinako Omori - a journey… 19. Maria BC - Hyaline 20. Bonny Light Horseman - Rolling Golden Holy 21. Huerco S. - Plonk 22. The Haunted Youth - Dawn of the Freak 23. Spiritualized - Everything Was Beautiful 24. Kathryn Joseph - For You Who Are the Wronged 25. Burial - Antidawn EP 26. Yasuaki Shimizu - Kiren 27. Jenny Hval - Classic Objects 28. Duster - Together 29. Gilla Band - Most Normal 30. Madrugada - Chimes at midnight 31. Black Fellflower Stream - Sunrise Patriot Motion 32. Angel Olsen - Big Time 33. Crippled Black Phoenix - Banefyre 34. Perfume Genius - Just a Room 35. Richard Dawson - The Ruby Chord 36. Black Country, New Road - Ants From Up Here 37. The Smile - A Light For Attracting Attention 38. Voice Actor - Sent from my Telephone 39. King Hannah - I’m Not Sorry, I Was Just Being Me 40. Alex G - God Save the Animals 41. Jockstrap - I Love You Jennifer B 42. Chat Pile - God’s Country 43. Hater - Sincere 44. Deliluh - Fault Lines 45. Mildred - Pt. 2 46. Gnod - Hexen Valley 47. Tomberlin - I Don't Know Who Needs to Hear This… 48. June McDoom - June McDoom 49. Yuga - Kotoba no nai yoru ni 50. Widowspeak - The Jacket | |
Gillingham | maandag 19 december 2022 @ 10:47 |
1. King Hannah - I’m Not Sorry, I Was Just Being Me 2. Ethel Cain - Preacher's Daughter 3. Black Country, New Road - Ants from up Here 4. The Smile - A Light for Attracting Attention 5. Perfume Genius - Ugly Season 6. Oiseaux-Tempête - What on Earth (Que Diable) 7. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes 8. Makaya McCraven - In These Times 9. Samora Pinderhughes - Grief 10. 40 Watt Sun - Perfect Light 11, Silvana Estrada - Marchita 12. Lil Yeyo - Supa 13. Beth Orton - Weather Alive 14. Ben Marc - Glass Effect 15. Portico Quartet - Next Step [EP] 16. Windowspeak - The Jacket 17. Just Mustard - Heart Under 18. Paavoharju & Joose Keskitalo - Happiness 19. Nilüfer Yanya - Painless 20. Maria Chiara Argirò - Forest City 21. Kathryn Joseph - For You Who Are the Wronged 22. Angel Olsen - Big Time 23. Natalia Lafourcade - De Todas las Flores 24. Julian Lage - A View with a Room 25. Duster - Togerther 26. Madrugada - Chimes at Midnight 27. Sharon van Etten - We've Been Going About This All Wrong 28, Medicine Singers - Medicine Singers 29. Jockstrap - I Love You Jennifer B 30. Spoon - Lucifer on the Sofa 31. Beach House - Once Twice Melody 32. Nduduzo Makhathini - In the Spirit of Ntu 33. Akusmi - Fleeting Future 34. Tomberlin - I Don't Know Who Needs to Hear This... 35. Gyeongsu - Slit [EP] 36. Goat - Oh Death 37. Etran de L'Aïr - Agadez 38. Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe in You 39. Kevin Morby - This Is a Photograph 40. Spiritualized - Everything Was Beautiful 41. Caroline - Caroline 42. Calexico - El Mirador 43. MJ Lenderman - Boat Songs 44. Biosphere - Shortwave Memories 45. Satellites - Satellites 46. Wovenhand - Silver Sash 47. Anteloper - Pink Dolphins 48. The Comet Is Coming - Hyper-Dimensional Expansion Beam 49. Tamino - Sahar 50. Loyle Carner - Hugo [ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 19-12-2022 12:01:42 ] | |
Norrage | maandag 19 december 2022 @ 12:29 |
Goede #1! En wel wat albums die ik ben vergeten. Kennelijk niet alles op MusicMeter ingevoerd | |
Kerftminister | maandag 19 december 2022 @ 16:43 |
Veel dingen die ik niet ken, ik ga eens het een en ander checken. | |
kciR | maandag 19 december 2022 @ 20:38 |
Mooie lijstjes! Hierbij mijn bijdrage. Ik dacht dat ik het dit jaar redelijk had bijgehouden, maar ik kom hierboven toch weer veel albums tegen die ik niet ken, dus ik mis vast nog veel moois. 1. MICH - Nuts 2. Nilüfer Yanya - Painless 3. Elephant - Big Thing 4. Fontaines DC - Skinty Fia 5. Black Country. New Road - Ants From Up There 6. Jenny Hval - Classic Objects 7. Yeah Yeah Yeahs - Cool It Down 8. Marlon Williams - My Boy 9. Warpaint - Radiate Like This 10. Intergalactic Lovers - Liquid Love 11. SOHN - Trust 12. Klangstof - Godspeed to the Freaks 13. Spoon - Lucifer On The Sofa 14. Alt-j - The Dream 15. Arcade Fire - WE 16. Benjamin Clementine - And I Have Been 17. The Haunted Youth - Dawn Of The Freak 18. Kae Tempest - The Line Is A Curve 19. Cola - Deep In View 20. Spiritualized - Everything Was Beautiful 21. Warhaus - Ha Ha Heartbeat 22. King Hannah - I’m Not Sorry, I’m Just Being Me 23. Arctic Monkeys - The Car 24. Widowspeak - The Jacket 25. Tim Knol - Light Years Better 26. fanclubwallet - You Have Got To Be Kidding Me 27. Rammstein - Zeit 28. Phoenix - Alpha Zulu 29. Wet Leg - Wet Leg 30. Oliver Sim - Hideous Bastard 31. The Smile - A Light For Attracting Attention 32. Eerie Wanda - Internal Radio 32. Deathcrash - Return 33. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes 35. Just Mustard - Heart Under | |
methodmich | woensdag 21 december 2022 @ 19:48 |
Ga jij ook weer een eindlijst maken, @kciR? | |
kciR | woensdag 21 december 2022 @ 20:35 |
Zou wel weer leuk zijn hè? Ik beloof nog niks, maar mocht ik tijd vinden, dan zal ik het doen na de jaarwisseling. | |
tong80 | woensdag 21 december 2022 @ 20:53 |
Ben je weer vriendjes aan het maken ? | |
methodmich | donderdag 22 december 2022 @ 08:35 |
Leuk, ben benieuwd! | |
Kerftminister | vrijdag 23 december 2022 @ 15:42 |
Krijg geen genoeg van die plaat, elke luisterbeurt weer een ander nummer dat opvalt. Had ze ontdekt vanwege een vrij hoge RYM-rating plus goede review op de frontpage. Niet elke dag dat er een band uit Singapore voorbij komt. | |
Cinsault | vrijdag 23 december 2022 @ 18:15 |
Wat een muziekjaar was 2022! Ik kan wel bezig blijven met albums luisteren en schuiven, maar dit is mijn jaarlijst voor dit jaar op dit moment: 1. The Smile - A Light for Attracting Attention 2. Eve Adams - Metal Bird 3. Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You 4. Spiritualized - Everything Was Beautiful 5. VanWyck - The Epic Tale of the Stranded Man 6. Beth Orton - Weather Alive 7. Courtney Marie Andrews - Loose Future 8. Florist - s/t 9. Logan Farmer - A Mold for the Bell 10. Makaya McCraven - In These Times 11. Madison Cunningham - Revealer 12. Weyes Blood - And in the Darkness Hearts Aglow 13. Father John Misty - Chloë and the Next 20th Century 14. Nilüfer Yanya - Painless 15. Kevin Morby - This is a Photograph 16. Fontaines D.C. - Skinty Fia 17. Sophie Jamieson - Choosing 18. Angel Olsen - Big Time 19. Jake Xerxes Fussell - Good and Green Again 20. Grace Cummings - Storm Queen 21. La Féline - Tarbes 22. Aoife Nessa Frances - Protector 23. Gwenno - Tresor 24. Erin Rae - Lighten Up 25. Tomberlin - I Don't Know Who Needs To Hear This 26. Anaïs Mitchell - s/t 27. Porridge Radio - Waterslide, Diving Board, Ladder to the Sky 28. Ezra Furman - All Of Us Flames 29. Paolo Nutini - Last Night in the Bittersweet 30. Anna Tivel - Outsiders 31. Spoon - Lucifer on the Sofa 32. Bill Callahan - Ytilaer 33. Hater - Sincere 34. Rosalía - Motomami 35. Warhaus - Ha Ha Heartbreak 36. Jenny Hval - Classic Objects 37. Cate Le Bon - Pompeii 38. Cass McCombs - Heartmind 39. Shearwater - The Great Awakening 40. Jensen McRae - Are You Happy Now? 41. Dean Owens - Sinner's Shrine 42. Christian Lee Hutson - Quitters 43. Imarhan - Aboogi 44. Tamino - Sahar 45. Carson McHone - Still Life 46. Destroyer - Labyrinthitis 47. Pip Millett - When Everything Is Better, I'll Let You Know 48. Stella Donnelly - Flood 49. Grace Ives - Janky Star 50. Gang of Youths - Angel In Realtime 51. Beach House - Once Twice Melody 52. The Sadies - Colder Streams 53. Kurt Vile - (Watch My Moves) 54. Calexico - El Mirador 55. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers 56. Lera Lynn - Something More than Love 57. NoSo - Stay Proud Of Me 58. Alice Boman - The Space Between 59. Rolling Blackouts C.F. - Endless Rooms 60. Jess Jocoy - Let There Be No Despair 61. The Haunted Youth - Dawn of the Freak 62. Eerie Wanda - Internal Radio 63. Bert Dockx - Safe 64. Death Cab For Cutie - Asphalt Meadows 65. The Delines - The Sea Drift 66. King Hannah - I'm Not Sorry, I Was Just Being Me 67. Companion - Second Day Of Spring 68. Julia Jacklin - Pre Pleasure 69. Brooke Annibale - Better By Now 70. Wilco - Cruel Country 71. Glitterpaard - s/t 72. Sudan Archives - Natural Brown Prom Queen 73. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes 74. Widowspeak - The Jacket 75. Arcade Fire - WE 76. Lean Year - Sides 77. Vieux Farka Touré et Khruangbin - Ali 78. Moss - HX 79. Smut - How The Light Felt 80. Ian Noe - River Fools & Mountain Saints 81. Aoife O'Donovan - Age of Apathy 82. John Moreland - Birds In The Ceiling 83. Johanna Warren - Lessons for Mutants 84. Sea Power - Everything Was Forever 85. Mattiel - Georgia Gothic 86. Monophonics - Sage Motel 87. Jenny Berkel - These Are The Sounds Left From Leaving 88. Tess Parks - And Those Who Were Seen Dancing 89. Warpaint - Radiate Like This 90. Shygirl - Nymph 91. Alvvays - Blue Rev 92. Soccer Mommy - Sometimes, Forever 93. MICH - Nuts 94. Belle and Sebastian - A Bit Of Previous 95. Ghost Woman - s/t 96. Arctic Monkeys - The Car 97. Andy Bell - Flicker 98. Midlake - For The Sake Of Bethel Woods 99. Lambchop - The Bible 100. Daniel Avery - Ultra Truth | |
Aikara | vrijdag 23 december 2022 @ 18:48 |
1. David Maxim Micic – Bilo IV 2. Wilderun – Epigone 3. Michael Romeo – War Of The Worlds Part 2 4. Persefone – Metanoia 5. Star One – Revel In Time 6. Porcupine Tree – Closure / Continuation 7. Revocation – Netherheaven 8. The Butterfly Effect – IV 9. Figure Of Speechless – Tunnel At The End Of The Light 10. Queensr che – Digital Noise Alliance 11. Devin Townsend – Lightwork 12. A-Z – A-Z 13. Dynazty – Final Advent 14. Machine Head – Of Kingdom And Crown 15. Lalu – Paint The Sky 16. Etrange – Enigme 17. Seventh Wonder – The Testament 18. Disillusion – Ayam 19. Arena – The Theory Of Molecular Inheritance 20. Evergrey – A Heartless Portrait (The Orphean Testament) 21. Oceans Of Slumber – Starlight And Ash 22. Meshuggah – Immutable 23. Steve Vai – Inviolate 24. Alter Bridge – Pawns & Kings 25. Chaosbay – 2222 26. Charlie Griffiths – Tiktaalika 27. Elder – Innate Passage 28. All Things Fallen – Shadow Way 29. Compass – Theory Of Tides 30. Amorphis – Halo 31. Pattern-Seeking Animals – Only Passing Through 32. Long Distance Calling – Eraser 33. Toehider – I Have Little To No Memory Of These Memories 34. Joe Satriani – The Elephants Of Mars 35. Threshold – Dividing Lines 36. The Pineapple Thief – Give It Back 37. Teramaze – Flight Of The Wounded 38. Simon Phillips – Protocol V 39. Andy Gillion – Arcade Metal 40. Avatarium – Death, Where Is Your Sting 41. The Dear Hunter – Antimai 42. Derek Sherinian – Vortex 43. Monuments – In Stasis 44. Skid Row – The Gang’s All Here 45. Blind Guardian – The God Machine 46. Spirits Of Fire – Embrace The Unknown 47. Animals As Leaders – Parrhesia 48. Stratovarius – Survive 49. Big Big Train – Welcome To The Planet 50. Kings Of Mercia – Kings Of Mercia | |
OMG | vrijdag 23 december 2022 @ 20:20 |
Met wat genres van rateyourmusic voor de geïnteresseerden; 1. Sacred Skin - The Decline of Pleasure New wave, synthpop, new romantic. Ontdekking en album van het jaar voor mij. Waar bij voor mij bij veel bands een jaren 80 achtige sound vaak als gimmick klinkt had ik het geloofd als iemand me had verteld dat het album en de video clips uit een tijdscapsule uit de jaren 80 hadden getrokken. Geen enkel slecht nummer, 10/10, en vlak voor middernacht voor de dag dat ze hier live zouden spelen kwam ik daar achter. Topshow. 2. Chat Pile - God's Country Noise rock, sludge metal. Eigenlijk met KEN Mode's album op 3 een gedeelde tweede plaats. Allebei noise rock. God's Country heeft goede teksten, en wat rustigere stukken hier en daar. Vraag je me morgen om deze lijst, dan is er de kans dat #2 en #3 omgedraait zijn. 3. KEN Mode - Null Noise rock, sludge metal. Zoals gezegd bij #2, soort van gedeelde tweede plaats. Null kent veel minder rustigere stukken en gaat eigenlijk aan één stuk door. Lekker hard, lekkere noise rock. Oh, en ze hebben nu iemand op saxofoon en synth. 4. Polyphia - Remember You Will Die Math rock, math pop. De uitzondering op de lijst. Verwacht de plaat pas ergens in maart 2023, maar heb de singles en videoclips al dusdanig vaak gehoord dat het album nu best vaak geluisterd wordt. Waar de eerste paar albums het label progressive metal hadden ging de band met New Levels New Devils een andere richting op die een stuk makkelijker wegluisterd. Nog steeds staat iedere track vol met gitaar gefriemel, maar het gaat steeds meer een pop richting op met als toppunt de track ABC. Super catchy. Zin in de show volgend jaar in april. 5. Bleached Cross - Bleached Cross Gothic rock, post-punk. Niet je standaard post-punk hier en daar uitschieters met vocals die niet zouden misstaan op een black metal of Deafheaven album. Maar goed, alle 3 de leden van screamo band Frail Body zijn leden van deze band, dus dat verklaart wel iets. 6. Soft Kill - Canary Yellow Indie rock, post-punk revival. Lekker post-punkig album, vind hem zelf beter dan Dead Kids, R.I.P. City van 2 jaar terug. 7. The Callous Daoboys - Celebrity Therapist Mathcore, post-hardcore. De eerste band waar ik aan dacht toen ik deze band voor het eerst hoorde was The Dillinger Escape Plan. En waar ze daar genoeg op lijken, en de vocalist bij vlagen als Greg Puciato klinkt, doet deze band ook gewoon z'n eigen ding. Hier en daar super catchy en poppig, oh, dit is band #2 met een sax. En ook nog eens een viool. 8. Holy Fawn - Dimensional Bleed Post-metal, post-rock, shoegaze. Mooie dromerige muziek en goed harde muren van post-metal. Kan er wel lekker bij relaxen en werken tegelijk. 9. City of Caterpillar - Mystic Sisters Post-hardcore, screamo. Na 20 jaar terug met een nieuw album. Driving Spain Up a Wall is 1 van m'n favoriete nummers ooit, en daar zal de band nooit meer bij in de buurt komen, maar nog steeds goed. 10. Gospel - The Loser Post-hardcore, progressive rock, screamo. Oh, hey, nog een comeback album. Dit keer "maar" 17 jaar na het uitkomen van het eerste album The Moon Is a Dead World. Waar dat album veel meer post-hardcore / screamo was, is dit album op momenten meer progressive rock met de toevoeging van een orgel en synth. Maar nog wel steeds Gospel. 11. Easy Prey - Unrest Noise rock. Degelijke noise rock. 12. Tears for Fears - The Tipping Point De eerste paar keer had ik niet veel met de singles, maar na een paar keer het album te hebben geluisterd klikte het uiteindelijk. Uiteindelijk wel een album geworden wat ik op kan zetten wanneer ik niet weet waar ik naar wil luisteren. Van de zomer live gezien met Garbage in het voorprogramma, was leuk. 13. Office Culture - Big Time Things Sophisti-pop, soft rock. Moest om één of andere reden meteen aan Steely Dan denken. Lekker album als achtergrondmuziek tijdens werk. 14. Gillian Carter - Salvation Through Misery Emoviolence, screamo. 12 nummers in nog geen 25 minuten. Hard, snel, en hier en daar een klein stukje post-rockige rust om meteen weer door te knallen. 15. Pianos Become the Teeth - Drift Indie rock, emo, post-rock. Waar de eerste paar albums screamo waren sloeg de band met Keep You een nieuwe richting in en ging volledig emo. Vond Keep You een goed album, wat volgde was Wait for Love wat ik een stukje minder vond. Drift komt wat mij betreft wel weer in de buurt van Keep You. 16. Pinegrove - 11:11 Indie rock, alt-country. Hun eerste album, Cardinal, is nog steeds m'n favoriet. De daarop volgende albums vond ik allemaal wel redelijk tot goed, maar haalden nooit het niveau van Cardinal. 11:11 is nu m'n tweede favoriete album van deze band. 17. Cloud Rat - Threshold Grindcore, screamo. De band omschrijft zichzelf als grindpunk, en dat is denk ik de perfecte omschrijving. 15 nummers in een half uur. 18. Drug Church - Hygiene Post-hardcore, melodic hardcore. Het vorige album, Cheer, is één van m'n favoriete albums. Top album. Dit album komt er bij de verste verte niet bij in de buurt, maar luistert nog steeds lekker weg. 19. Foxtails - Fawn Screamo, post-hardcore. Hard en zacht, van emo naar screamo en terug. En nu met een viool. Dat is viool #2 op de lijst. 20. Excide - Deliberate Revolver Post-hardcore. Voor als je Snapcase mist. 21. The Holy Ghost Tabernacle Choir - Slow Murder Post-hardcore, metalcore. Het is een soort mix van alles, screamo, mathcore, metalcore, post-hardcore. Met gast zang van de zangers van Gillian Carter en Soul Glo. 22. Pedro the Lion - Havasu Indie rock, slowcore. Het zal denk ik nooit meer het niveau van Control halen, maar meneer Bazan blijft nog steeds kwaliteit uitbrengen. Honorable mentions; Fontaines D.C. - Skinty Fia (sorry, maar dat accordion nummer verpest een beetje het einde voor me. De eerste meer dacht ik dat het een intro was, maar het gaat maar door) Soul Glo - Diaspora Problems Signals Midwest - Dent Spite House - Spite House Vessel of Iniquity - The Path Unseen [ Bericht 0% gewijzigd door OMG op 23-12-2022 20:25:07 ] | |
chansadres | maandag 26 december 2022 @ 10:47 |
Omdat ik midden in een verhuizing zit, iets minder tijd om een grote lijst samen te stellen. Toch weer een paar hele fijne platen uitgekomen dit jaar. 1. Ghost - Impera 2. White Lies - As I Try Not To Fall Apart 3. Rammstein - Zeit 4. Eddie Vedder - Earthling 5. Panic! at the Disco - Viva Las Vengeance 6. Porcupine Tree - Closure / Continuation 7. Suede - Autofiction 8. Arctic Monkeys - The Car 9. Alt-J - The Dream 10. The Smile - A Light for Attracting Attention | |
pipster | woensdag 28 december 2022 @ 13:13 |
Voor mijn doen best veel nieuwe albums aangeklikt dit jaar, die ik ook wel leuk vond om naar terug te keren. Beetje op volgorde van hoe ze weer te binnen schoten... 1 Hot Water Music - Feel the Void 2 Brutus - Unison Life 3 Holy Fawn - Dimensional Bleed 4 Russian Circles - Gnosis 5 Be Well - Hello Sun 6 Chat Pile - God's Country 7 High Vis - Blending 8 Candy - Heaven Is Here 9 Charley Crockett - The Man from Waco 10 Drug Church - Hygiene 11 Soft Kill - Canary Yellow 12 Spoon - Lucifer on the Sofa (2022) 13 MJ Lenderman - Boat Songs 14 Spiritworld - Deathwestern 15 Pusha T - It's Almost Dry 16 Nas - King's Disease III 17 Wormrot - Hiss 18 Celeste - Assassine(s) 19 Preoccupations - Arrangements 20 Petbrick - Liminal 21 Carpenter Brut - Leather Terror 22 Nilüfer Yanya - Painless 23 Billy Howerdel - What Normal Was 24 Gillian Carter - Salvation Through Misery 25 Soul Glo - Diaspora Problems (2022) 26 Otoboke Beaver - SUPER CHAMPON 27 Ken Mode - Null 28 Pinegrove 11:11 29 Wiegedood - There's Always Blood at the End of the Road 30 Cloud Rat - Threshold Op naar 2023. Doh, The Beths vergeten met Expert in a Dying Field [ Bericht 1% gewijzigd door pipster op 28-12-2022 13:25:16 ] | |
pipster | woensdag 28 december 2022 @ 14:13 |
Oei ook nog heel Heavy Pendulum van Cave in vergeten... | |
bazbo | woensdag 28 december 2022 @ 17:43 |
Niet eens zo heel veel aangeschaft dit jaar. Dit waren ze. Na mijn top tien is de volgorde wat willekeurig. Dit is wat ik heb gekocht en het meeste heb beluisterd in 2022: 1 Roger Eno - The Turning Year 2 Brad Mehldau - Jacob's Ladder 3 Robert Fripp - Washington Square Church (cd+dvd) 4 David Cross & Andrew Keeling - October Is Marigold 5 Thierry Eliez - Emerson Enigma 6 Frank Zappa - The Mothers 1971 (8cd box) 7 Held By Trees - Solace 8 IANAI - Sunir 9 Porcupine Tree - Closure/Continuation (Deluxe Edition) (2cd+bluray) 10 Cobalt Chapel - Orange Synthetic 11 King Crimson - In The Court Of The Crimson King - King Crimson At 50 (2bluray+2dvd+4cd box) 12 Keith Jarrett - Bordeaux Concert 13 Gong - Pulsing Signals (2cd) 14 Jazz Sabbath - Vol. 2 15 Jo Quail - The Cartographer 16 Klaus Schulze - Deus Arakis 17 Tim Bowness - Butterfly Mind (2cd) 18 Birth - Born 19 Magma - Kãrtëhl 20 Kaprekar's Constant - The Murder Wall 21 Frank Zappa - Waka/Wazoo (4cd+bluray box) 22 Can - Live In Brighton 1975 (2cd) 23 Snarky Puppy - Empire Central (2cd) 24 Big Big Train - Summer Shall Not Fade (2cd+bluray) 25 Montparnasse Musique - Archeology 26 D'Virgilio Morse & Jennings - Troika 27 Heilung - Drif 28 various artists - Live At WOMAD 1982 (2cd) 29 Devin Townsend - Lightwork (2cd Limited Edition) 30 Jon Balke - Siwan - Hafla 31 John McLaughlin - The Montreux Years 32 Frank Zappa - Zappa/Erie (6cd box) 33 Frank Zappa - Zappa '75 - Zagreb/Ljubljana (2cd) 34 Marillion - An Hour Before It's Dark (cd+dvd) 35 The Flower Kings - By Royal Decree (2cd) 36 Steve Vai - Inviolate 37 Steve Hackett - Genesis Revisited Live: Seconds Out & More (2cd+bluray) 38 David Longdon - Door One 39 Virgil & Steve Howe - Lunar Mist 40 Regal Worm - Worm! 41 David Bowie - Moonage Daydream (A film by Brett Morgen) (2cd) 42 Nits - Neon 43 Pink Floyd - The Return Of The Sun (2cd) 44 Big Big Train - Welcome To The Planet 45 Jethro Tull - The Zealot Gene Heruitgaven 1 Robert Fripp - Let The Power Fall 2 Stomu Yamashta - Seasons - The Island Albums 1972-1976 (7cd box) 3 Robert Fripp - God Save The Queen / Under Heavy Manners 4 Soft Machine - Bundles (2cd) 5 Frank Zappa - Fillmore East, Juni 1971 (3LP) 6 Godley & Creme - Frabjous Days - The Secret World Of Godley And Creme 1967-1969 7 Spirogyra - The Future Won't Be Long - The Albums 1971-1973 (3cd box) 8 Akiko Yano - Ai Ga Nakucha Ne 9 Asia - Asia In Asia - Live At Budokan Tokyo 1983 | |
ranja | woensdag 28 december 2022 @ 18:40 |
Mijn jaaroverzicht is ook klaar; dacht ik dat ik er 25 had, bij het verzamelen van de cd's en een paar lp's bleken het er ineens 33 te zijn. Nou vooruit Van de top 30 heb ik hier een overzicht in omgekeerde volgorde. Dat dit de beste 30 zijn, waarschijnlijk niet, maar dit zijn wel degene die ik aangeschaft heb. 30 Michelle Branch - The Trouble With Fever us - 5e album - pop/rock Jawel, ze doet het nog, of weer. Nadat het misging tussen Michelle en haar platenmaarschappij nadat ze het succes van haar 2e album niet kon vervolgen bleef het lang stil, in 2010 een prima ep, in 2017 een nogal mislukt album en nu een nieuw album waarop ze niet echt een keus lijkt te maken tussen meer pop zoals op haar vorige of meer country zoals op genoemde ep. Het laatste zou mijn voorkeur hebben. 29 King Hannah - I'm Not Sorry, I Was Just Being Me uk - 1e album - altrock Zangeres zingt een stukje begeleid door spanning opbouwende muziek, daarna komt de gitarist met een stukje gitaargeweld. En dat (vrijwel) elk nummer. Na het live zien heb ik het album gekocht. Elk nummer afzonderlijk is goed tot erg goed maar allemaal na elkaar is het een beetje erg voorspelbaar en veel van hetzelfde. 28 50 Foot Wave - Black Pearl us - 2e album - alt rock Kristin Hersh met haar hardere band, Muses blijft toch meer de alt rock/experimenteel en dit meer recht toe recht aan. Ook goed, na wat ep's nu eindelijk een 2e album al is het nog steeds kort met 7 tracks. 27 Metric - Formentera ca - 8e album - pop/rock Tja, zo goed als Metric in de 00s was zullen ze niet meer worden. Hun 2018 album was wel beter dan alles wat ze daarvoor in de 10s hadden gedaan, de nieuwe hangt er wat tussen in. Enkele erg goede nummers en een paar die wat voortkabbelen zonder spannend te worden of indruk maken. 26 Tape Toy - Honey, WTF nl - 1e album - pop/rock Ik keek uit naar dit album, een hoop geweldige singles gingen al vooraf gedurende een aantal jaar. Tja, die singles staan dus op de laatste 2 a 3 na allemaal niet op het album. En die laatste 2 a 3 waren al niet hun beste. Dat is wel jammer, maakt de verwachtingen niet waar. Slecht? Zeker niet maar had op meer gerekend. 25 Eerie Wanda - Internal Radio nl - 3e album - singer-songwriter/dreampop Ik ben groot liefhebber van Marina Tadic, die achter Eerie Wanda schuil gaat en ook zingt in de band Kidbug. Haar eerste 2 albums als Eerie Wanda stonden beide top 5 van het jaar. De nieuwe richting die ze inslaat, meer acoustische gitaren, minder rock is nog wel wennen. Haar stem en zingen blijft echter mooi. 24 The Mysterines - Reeling uk - 1e album - rock Een aantal geweldige singles maken dit album een must have maar geven meteen ook wat vertekend beeld. Niet alles is even sterk, of misschien is het wat veel. Bad Thing blijft heerlijk stoner-achtig. 23 Wet Leg - Wet Leg uk - 1e album - pop/rock Naturlijk, Chaise Longue is geweldig. Maar de rest? Qua singles viel het me daarna erg tegen maar zo allemaal achter elkaar speelt het toch wel lekker weg. 22 Fleur - Bouquet Champêtre nl - 2e album - ye-ye Net als het eerste album ook nu een album van The Kik's Arjan Spies met Fleur als zangeres. Onweerstaanbaar zoals het bij dit genre hoort. 21 The Paranoyds - Talk Talk Talk us - 2e album - garagerock In 2020 stond hun debuut ook in m'm lijst ergens tussen 15 en 25, dit album doet iets rustiger aan, de singles zijn wel weer erg goed. 20 Thick - Happy Now us - 2e album - punk/rock Elk jaar komen er wel weer van dit soort albums uit, en bijna altijd prima muziek. Ook nu dus, wat steviger dan bv Beach Bunny en Beths. 19 Donna Blue - Dark Roses nl - 1e album - dreampop Na 3 ep's (de 3e alleen digitaal) nu een volledig album. De band werd al vaker vergeleken met gainsbourg meets lynch meets portishead. Dat past nog steeds, deels frans gezongen maar het meest in het engels, rustig en spannend. 18 Peaness - World Full of Worry uk - 1e album - twee/pop Heerlijk sfeertje op dit album, wat luchtiger dan genregenoten Orielles al bedriegt de schijn, tekstueel hebben ze soms best wat te zeggen (bv Breakfast wat feitelijk over Brexit gaat - al staat dat nummer dan weer niet op het album). Volgens mij heeft de band het, mede door die brexit, lastig in de huidige muziekwereld, hopelijk redden ze het en komt er meer vrolijke muziek. 17 Nilüfer Yanya - Painless uk - 2e album - singer-songwriter Ik kende al wat singles, best aardig dacht ik. Op BKS bij haar optreden viel me pas echt op hoed goed ze is en later een KEXP sessie om het af te maken, hoogste tijd toen om het album te kopen. 16 Skye Wallace - Terribly Good ca - 5e album - pop/rock/singer-songwriter Lekker stoere rock, zo heb ik haar ook leren kennen met een single van haar vorige album. Dit is eigenlijk maar een mini album met 8 tracks in nog geen 28 minuten maar wel allemaal goed waar haar vorige nog wel wat wisselvallig was. 15 Let's Eat Grandma - Two Ribbons uk - 3e album - electro Kansloos natuurlijk om als opvolger van In My Ears een net zo overweldigend album uit te brengen. Dat is dus ook niet gelukt maar er staat nog genoeg goeds op. Iets radiovriendelijker met alle nummers tussen ca 4 en 5 minuten. 14 Girlpuppy - When I'm Alone us - 1e album - singer-songwriter Gilrpuppy heeft een aardige reeks aan goede single uitgebracht, deels staan die op een ep uit 2021, deels op dit album. De niet-singles doen er niet voor onder. Beetje dreampop maar vooral singer-songwriter. 13 Glacier Veins - Lunar Reflection us - 2e album - pop/rock Muzikaal dichter tegen de Gogo's dan 90s bands als Letters to Cleo en Belly, onweerstaanbare liedjes, heerlijk. 12 Horsegirl - Versions of Modern Performance us - 1e album - alt rock Veelbelovend debuut, zeker met de single Anti-Glory een voltreffer. Verder wat wisselvallig maar genoeg echt goede nummers voor een hoge notering. Ondertussen zijn ze qua verwachting wel al voorbijgestreefd door Hello Mary overigens. 11 The Gathering - Beautiful Distortion nl - 11e album - rock The Gathering met het 3e album met zangeres Silje schuift wat verder van de rock af af zit er nog genoeg gitaar in. Het is allemaal lekker sfeervol en past goed bij de stem van Silje. 10 Maita - I Just Want to Be Wild for You us - 2e album - singer-songwriter/pop/rock Maita heeft iets onweerstaanbaars waardoor haar singles en album altijd aanspreken, of het nou uptempo is of meer ballad. Enkele singles zijn al van vorig jaar maar dit jaar kwam het 2e album. 09 Hatchie - Giving the World Away au - 2e album - dreampop/shoegaze De singles gave al aan dat er weinig zou veranderen na haar geweldige ep en debuutalbum. Iets electronischer misschien maar nog steeds een heerlijke plaat. 08 The Beths - Expert in a Dying Field nz - 3e album - (power)pop/rock The Beths gaan door met waar ze goed in zijn, veel gas geven op songs die je meteen in je hoofd houdt. 07 Alvvays - Blue Rev ca - 3e album - dreampop Minder direct herkenbare (radio) hitjes maar wel meteen herkenbaar als Alvvays, dat is inmiddels ook genoeg. Mogen van mij terugkomen op BKS. 06 Beach Bunny - Emotional Creature us - 2e album - pop/rock Na een heleboel singles die op een ep bleken te staan kwam er dan een album, voorafgegaan door hun beste single, Oxygen. Op BKS zag ik ze en vond ik ze geweldig. Gewoon een heerlijk pretentieloos album, kun je blijven draaien. 05 Melody's Echo Chamber - Emotional Eternal fr - 3e album - dreampop/shoegaze De nadruk ligt op dreampop bij de franse Melody; het zweeft allemaal lekker. Haar vorige albums vond ik ook goed maar dit is de eerste die duidelijk top 10 scoort in het jaaroverzicht waarbij het verschil tussen 4 en 5 aanzienlijk kleiner is dan 5 en 6. Behalve dit album bracht ze ook nog een mini-album met opgevoerde demo's ten tijde van haar 1e album uit trouwens. 04 Blushing - Possessions us - 2e album - shoegaze Ok, ze hadden een single met Lush' zangeres Miki Berinyi nodig om onder mijn aandacht te komen, gelukkig maar want ze zijn ook op zichzelf al erg goed. Muzikaal ook niet te ver van Lush overigens dus die samenwerking lag best voor de hand. 03 Lauran Hibberd - Garageband Superstar uk - 1e album - pop/rock Met een programma als Garageband kan iedereen muziek maken en als band klinken. Lauran maakte een aantal erg goede singles die aandacht trokken, niet alleen van mij maar ook van een major label waarop ze haar eerste album mocht uitbrengen, nu niet meer alleen afhankelijk van software. Dat levert nog veel meer onweerstaanbare pop/rock liedjes op. Ik kan het echt niet lager zetten in m'n lijst. 02 Momma - Household Name us - 3e album - alt rock Eind vorig jaar leren kennen met de 1e single van dit album, met 2 dames die door de 90s alt rock beïnvloed lijken en veel samen zingen ligt een vergelijking met Veruca Salt voor de hand. Geweldig album. In hun clips zien we oa. een (pratende) Kurt Cobain poster en Sonic Youth t-shirt langs komen. 01 Just Mustard - Heart Under ie - 2e album - noiserock/dreampop Dat ze voor BKS afzegden was een tegenvaller maar gelukkig zag ik ze een paar maand later alsnog in Ekko. Wow wat een band. Muzikaal dicht tegen de beginperiode van de Cranes, zachte zang met opzwellende gitaarexplosies. Nooit een moment getwijfeld dat dit nummer 1 van het jaar zou worden. [ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 28-12-2022 22:22:48 ] | |
ranja | woensdag 28 december 2022 @ 18:43 |
Mocht iemand punten tellen (of niet van verhaaltjes houden); hier de lijst nog een keer zonder opsmuk maar met 3 extra. 01 Just Mustard - Heart Under 02 Momma - Household Name 03 Lauran Hibberd - Garageband Superstar 04 Blushing - Possessions 05 Melody's Echo Chamber - Emotional Eternal 06 Beach Bunny - Emotional Creature 07 Alvvays - Blue Rev 08 The Beths - Expert in a Dying Field 09 Hatchie - Giving the World Away 10 Maita - I Just Want to Be Wild for You 11 The Gathering - Beautiful Distortion 12 Horsegirl - Versions of Modern Performance 13 Glacier Veins - Lunar Reflection 14 Girlpuppy - When I'm Alone 15 Let's Eat Grandma - Two Ribbons 16 Skye Wallace - Terribly Good 17 Nilüfer Yanya - Painless 18 Peaness - World Full of Worry 19 Donna Blue - Dark Roses 20 Thick - Happy Now 21 The Paranoyds - Talk Talk Talk 22 Fleur - Bouquet Champêtre 23 Wet Leg - Wet Leg 24 The Mysterines - Reeling 25 Eerie Wanda - Internal Radio 26 Tape Toy - Honey, WTF 27 Metric - Formentera 28 50 Foot Wave - Black Pearl 29 King Hannah - I'm Not Sorry, I Was Just Being Me 30 Michelle Branch - The Trouble With Fever 31 Georgia Harmer - Stay in Touch 32 Poliça - Madness 33 Deserta - Every Moment, Everything You Need 13x USA 7x UK 5x NL 4x CAN [ Bericht 3% gewijzigd door ranja op 29-12-2022 20:03:40 ] | |
methodmich | donderdag 29 december 2022 @ 16:05 |
Ook dit jaar geheel volgens traditie al mijn aangeschafte of gekregen albums op volgorde gezet. Het waren er 55. En dan is dit er voor nu uitgerold: 55. BRUUT! -Zest Bij het woord bruut denk ik altijd onbewust aan een wijnbar in Dordrecht en ook de muziek van de band Bruut! kan moeiteloos in dit soort horecagelegenheden gedraaid worden. Jazz, zonder echt jazzy te worden en toegankelijk genoeg om het publiek niet weg te jagen. Favoriete track(s): Dur 54. MICH - Nuts MICH valt gerust te betitelen als een all-starband, aangezien de leden ook in allerlei andere bands actief zijn. Met dit collectief richten ze zich vooral op punk, maar op deze plaat worden verrassend genoeg ook de nodige poppy noten gekraakt. Dat gaat ze ook behoorlijk af. Favoriete track(s): Alexandra 53. STEVE FRENCH - Dogs Als je achternaam Paris is, dan is het best geinig om in je artiestennaam te verwijzen naar Frankrijk. Zoiets moet Cees Paris gedacht hebben toen hij zijn band startte. Deze tweede plaat van Steve French is redelijk experimenteel van aard, maar nog altijd goed toegankelijk. Favoriete track(s): Letters From Mom 52. HALLO VENRAY - Coffee And Cake De dertiende plaat van de inmiddels wel als gitaarpopveteranen te omschrijven heren van Hallo Venray staat vol met 'happy sad songs', zoals ze dat zelf noemen. Het is zeker niet zo dat je de koffie en cake er zo bij kan serveren, daarvoor klinkt het toch te monter en vitaal. Goed dat ze er nog zijn! Favoriete track(s): Can't Come In 51. VANWYCK - The Epic Tale Of The Stranded Man Christine Oele vertelt op dit conceptalbum in twaalf songs het verhaal van een verwarde en verdwaalde man, die door een eilandbewoonster wordt opgevangen en niet alleen wordt verzorgd, maar ook van alles te horen krijgt over het eiland. Een echte luisterplaat dus. Favoriete track(s): Maybe, Maybe Not 50. BLUE FLAMINGO - Metropolyphonica Platenverzamelaar Ziya Ertekin is vooral bekend als DJ en samensteller van verzamelalbums. Nu komt hij met een plaat vol eigen werk, waarbij hij ondersteund door enkele interessante gasten laat horen hoe hij zelf klinkt. En dat is zeker niet verkeerd! Favoriete track(s): Boom Nama Gan Gan 49. ELEPHANT - Big Thing De Nederlandse band Elephant is muzikaal gezien zeker geen olifant die door een kast met porselein dendert. Ze maken melodieuze gitaarpop, die perfect bij de bekende sound van het Excelsior-label past. Degelijke plaat, al had er van mij soms wel een scherfje mogen ontstaan. Favoriete track(s): Medicine 48. VARIOUS ARTISTS - Summer Of Soul - Original Motion Picture Soundtrack Je stelt je automatisch voor dat het een warme zomer was, die zomer in 1969 waarop het Harlem Cultural Festival plaatsvond. Een evenement dat als basis diende voor de film Summer Of Soul. De soundtrack is een fraaie staalkaart van de soulmuziek eind jaren zestig. Favoriete track(s): Aquarius / Let The Sunshine In (The Flesh Failures), My Girl, Oh Happy Day 47. INTERGALACTIC LOVERS - Liquid Love De sterke troef van het Belgische Intergalactic Lovers is zangeres Lara Chedraoui. Ook op deze vierde plaat speelt de band die weer uit. De formule is sowieso toch al amper gewijzigd. Prettige gitaarpop, al hebben ze betere platen gemaakt dan deze. Favoriete track(s): Bobbi 46. FLEUR - Bouquet Champêtre Een yéyé-zangeres uit Brabant. Kan dat? Fleur bewijst op haar debuutplaat van wel. Ze sluit daarop niet direct aan bij de bekende Franse zuchtmeisjes, maar zoekt het meer in de hoek van de zangeressen die echt willen zingen. Het smaakt naar meer, als een kaas of wijn die moet rijpen. Favoriete track(s): L'Adieu 45. MOSS - HX Een plaat van Moss is nooit écht verrassend, maar een goed niveau is altijd gegarandeerd. Het zesde album vormt geen uitzondering op die regel. Melodieuze gitaarpop, waarnaar het aangenaam luisteren is. Deze mannen weten hoe ze een song moeten schrijven en kunnen nog jaren mee. Favoriete track(s): Goodbye 44. MAVIS STAPLES & LEVON HELM - Carry Me Home Tijdens een van de 'midnight rambles' die Levon Helm organiseerde werd hij na 35 jaar herenigd met Mavis Staples. Helm was destijds al ziek en is nauwelijks zingend te horen op deze pas recent uitgebrachte opnamen, maar Staples is in topvorm. Muziek op z'n puurst. Favoriete track(s): The Weight, This May Be The Last Time 43. TIM KNOL - Lightyears Better De albumtitel die Tim Knol voor deze plaat koos, verwijst ongetwijfeld naar de persoonlijke metamorfose die hij doormaakte. Gecombineerd met zijn toegenomen levenservaring is hij duidelijk gegroeid. Muzikaal gezien geldt dat ook, want de songs klinken weer net een stukje rijker. Favoriete track(s): Lightyears Better 42. SOCCER MOMMY - Sometimes, Forever Ook op haar derde album bezingt Soccer Mommy haar persoonlijke leven op openhartige wijze, waardoor je wordt meegenomen op een muzikale reis door haar dagboek. Ze deelt ook de intieme momenten, maar schroomt niet om haar stem duidelijk te laten horen als de song daarom vraagt. Favoriete track(s): Shotgun, Bones 41. LENNY KUHR - Self Titled De inmiddels 72-jarige troubadour Lenny Kuhr kiest op dit album voor een aanpak die doet denken aan de 'American Recordings' van Johnny Cash: een collectie gedragen gezongen liedjes vol zeggingskracht, voorzien van een overwegend spaarzame muzikale omlijsting. Favoriete track(s): In Mijn Boek, Het Komt Zoals Het Komt 40. HURRAY FOR THE RIFF RAFF - Life On Earth Hurray for the Riff Raff is gespecialiseerd in ontspannen rammelrock, die vaak aan Courtney Barnett of zelfs Patti Smith doet denken. Maar er kan soms ook ineens een ballad voorbijkomen of een soort rapnummer. Die variatie is enerzijds de charme, maar maakt het soms ook lastig om echt in de plaat te komen. Favoriete track: Rhodondendron, Pierced Arrows, Rosemary Tears 39. FKA TWIGS - Caprisongs FKA twigs presenteerde dit album aan het begin van het jaar als een mixtape. Zo klinkt het ook, maar ze maakt onveranderd indruk met haar hoge zangstem, die in tegenstelling tot voorgaande albums nu wat vaker op de voorgrond mag treden. Iets radiovriendelijker, maar nog spannend genoeg. Het blijft wel FKA twigs... Favoriete track(s): Darjeeling, Tears In The Club 38. CAT POWER - Covers Derde coverplaat van de Amerikaanse, die net als op haar vorige twee coveralbums echt probeert een eigen draai aan andermans werk te geven. Als het nodig is, past ze zelfs de teksten wat aan, terwijl ze ook een oude eigen song in een nieuw jasje steekt. Favoriete track(s): Pa Pa Power, Unhate 37. MEROL - Troostprijs De eerste plaat van Merol bevat geen knallers, zoals de spraakmakende singles waarmee ze bekendheid verwierf. Dat is even wennen, zeker als je juist voor die kant van Merol bent gevallen. Ze is serieuzer, al neemt ze nog altijd geen blad voor de mond op een prettig klinkend plaatje. Favoriete track(s): Huilen Om Niets, Betekenisloos, Pastel 36. JULIA JACKLIN - Pre Pleasure Haar vorige album bracht de Australische Julia Jacklin de nodige bekendheid binnen de groeiende groep interessante jonge vrouwelijke singer-songwriters. Haar derde plaat borduurt hier naadloos op voort. Ze toont zich hiermee een blijvertje, al zal ze haar beste werk vermoedelijk nog gaan maken. Favoriete track(s): Lydia Wears A Cross, Ignore Tenderness 35. WU-LU - Loggerhead Miles Romans-Hopcraft uit Londen is een multi-instrumentalist die net zoveel van gitaren als van hiphop of dance houdt. Als Wu-Lu mixt hij al die genres tot zijn eigen sound. Het resultaat is een eigentijds klinkend album, waarop Wu-Lu eerlijk verhaalt over opgroeien in een grote stad. Favoriete track(s): Calo Paste, South, Broken Homes 34. NILÜFER YANYA - Painless De jonge Britse met Turkse roots liet op haar debuut in 2019 al horen een belofte te zijn. Dan staat er spanning op zo'n opvolger. In Nederland was haar politieke voornaamgenoot van Volt lange tijd veelbesproken, maar over de gitaarpop van Nilüfer Yanya zal niemand klagen. Zeker niet als ze, mét toestemming, knipoogt naar PJ Harvey. Favoriete track(s): Stabilise, The Dealer 33. HET ZESDE METAAL - Wachten De Vlaamse band Het Zesde Metaal bewijst al jaren dat het niet altijd nodig is om teksten van songs volledig te verstaan om ze toch te kunnen waarderen. Frontman Wannes Cappelle slaagt er ook in plat Vlaams altijd in om een bepaald gevoel over te brengen. Band om te koesteren. Favoriete track(s): Houd Mie Dichte, Wachten 32. THE WEATHER STATION - How Is It That I Should Look At The Stars Tamara Lindeman vaart op de opvolger van het goed ontvangen album Ignorance een wat andere muzikale koers. Minder zwierige songs, maar kleiner en stemmiger. Op het weerstationnetje is de zomer herfst geworden, maar dat maakt het niet minder aangenaam. Favoriete track(s): Sway, Ignorance 31. MELODY'S ECHO CHAMBER - Emotional Eternal De zomer is gevoelsmatig nooit ver weg als je Mélody Prochet hoort zingen. Ze klinkt als een zwoel zuchtmeisje uit Frankrijk, de verleiding ligt voortdurend op de loer. Alsof je in de zomervakantie ergens aan een strand ligt met een mysterieuze lokale vakantieliefde. Dat sfeertje. Fijn album! Favoriete track(s): Pyramids In The Clouds, Where The Water Clears The Illusion 30. METRONOMY - Small World Zet een plaat van Metronomy op en de zon begint meteen te schijnen. Ook op de zevende van de band rond Joseph Mount staan dus weer dansbare songs met pakkende refreintjes en prettige melodieën, die zich vlot in je hoofd nestelen en al snel vrolijk stemmen. Inclusief topbijdrage van Porridge Radio. Favoriete track(s): Hold Me Tonight, Life And Death 29. SUDAN ARCHIVES - National Brown Prom Queen Violiste en zangeres Brittney Denise Parks lost op haar tweede plaat haar grote belofte in. Muzikaal gezien moet wat ze doet vooral in de urbanhoek worden gezocht, maar eigenlijk denkt en past Sudan Archives niet in hokjes. Het maakt haar op menig bal de koningin! Favoriete track(s): Selfish Soul, OMG Britt, Ciara 28. VIAGRA BOYS - Cave World De bandnaam van het Zweedse Viagra Boys nodigt natuurlijk eenvoudig uit om de conclusie te trekken dat hun derde album stijf staat van de pakkende songs. Hoe flauw en makkelijk ook, het is wel de waarheid. En de variatie is enorm. Een dansbaar nummer? Even flink doorrocken? Aanzetjes tot ska en rap? Check! Favoriete track(s): Troglodyte, Big Boy, Baby Criminal 27. OLIVER SIM - Hideous Bastard De uit The xx bekende Oliver Sim werd op jonge leeftijd besmet met HIV. Het tekende zijn leven en zelfbeeld. Als prille dertiger rekent hij op deze plaat af met zijn verleden en angsten. Een sterk persoonlijk werkstuk met veel zeggingskracht en mooie songs. Hopelijk heeft hij er veel baat bij! Favoriete track(s): Saccharine, GMT, Romance With A Memory 26. THEE SACRED SOULS - Self Titled Thee Sacred Souls uit Californië zijn de nieuwste ontdekking van het befaamde Daptone-label. Ze maken soul zoals die vroeger werd gemaakt, maar die je tegenwoordig zelden nog hoort. Dat klinkt ontzettend lekker. Geweldige muziek, afkomstig recht uit het hart. Beste soulplaat van dit jaar! Favoriete track(s): Weak For Your Love, Lady Love, Can I Call You Rose? 25. SHARON VAN ETTEN - We've Been Going About This All Wrong In het werk van Sharon Van Etten is enige duisternis nooit ver weg. Toch laat ze per plaat meer licht binnen en dat proces zet zich op haar zesde album onverminderd voort. Muzikaal gezien wisselt ze net zo makkelijk van een akoestisch, solo gebracht nummer naar een voller bandgeluid. En altijd goed. Favoriete track(s): Come Back, Darkish, Anything 24. CHARLI XCX - Crash Charli XCX heeft voor de cover van deze plaat een krappe zwarte bikini uit de kast getrokken. Het oog wil ook wat, dat weet de Britse maar al te goed. Maar ook het oor krijgt weer meer dan genoeg. De catchy refreintjes stuiteren over elkaar heen. Charli XCX is nog lang niet gecrasht! Favoriete track(s): Move Me, Lightning, Good Ones 23. HERCULES & LOVE AFFAIR - In Amber Voor het vijfde album besloot Andy Butler, de man achter Hercules & Love Affair, maar weer eens de hulp in te roepen van Anohni. Een samenwerking die in het verleden al zeer succesvol was en ook nu weer goed werkt. Het zijn de beste momenten op een toch al sterke plaat. Favoriete track(s): One, Killing His Family, Christian Prayers 22. WARHAUS - Ha Ha Heartbreak Tussen al het werk met Balthazar door is Maarten Devoldere inmiddels al toe aan zijn derde soloplaat onder de naam Warhaus. Zoals de albumtitel suggereert verwerkt Devoldere een relatiebreuk, maar veel te lachen valt er niet. Hij is diep gegaan en mist haar nog steeds. Dat levert fraaie songs op. Favoriete track(s): I'll Miss You Baby, It Had To Be You, Desire 21. BEYONCÉ - Renaissance De zevende studioplaat van wereldster Beyoncé is er één waarop plezier voorop lijkt te staan. Lekker uit je dak gaan, nu het na alle ellende rond de pandemie weer mag. Ze zoekt daarbij nadrukkelijk naar de sound van de clubs die ze in haar jeugd vermoedelijk bezocht. Lekkere plaat! Favoriete track(s): Virgo's Groove, Cuff It, Church Girl 20. CAMILA CABELLO -Familia Familie. In de cultuur van latin popzangeres Camila Cabello is die sowieso belangrijk, maar tijdens de pandemie ontdekte ze dit nog eens extra. Het vormt de rode draad op haar derde plaat, die spontaan de zon laat schijnen bij iedere draaibeurt. En de songs zijn nog altijd even catchy. Bam bam! Favoriete track(s): Bam Bam, Quiet, Don't Go Yet 19. TAYLOR SWIFT - Midnights Na haar twee folkplaten komt Taylor Swift op haar tiende album met een meer naar synthesizers en electronica neigend geluid. De songs verhalen over alles wat er met een mens kan gebeuren in het holst van de nacht. Ze maakt er wederom indruk mee. Favoriete track(s): Karma, Maroon, Midnight Rain 18. PUSHA T - It's Almost Dry Pusha T baseerde de albumtitel naar eigen zeggen losjes op schilderen. Tijdens het creëren van een meesterwerk krijgen schilders immers vaak de vraag of het al af is. De verf is volgens de rapper bijna droog. Het resultaat is een kunstwerk waarin je toch steeds weer nieuwe dingen kunt ontdekken. Favoriete track(s): Dreamin Of The Past, Diet Coke, Just So You Remember 17. MUNA - Self Titled De dames van Muna maken popsongs, waaruit veel vreugde lijkt te spreken. Het sprankelt op de beste momenten op een manier zoals Haim dat kan. Thematisch brengen ze een ode aan 'queer love', maar nooit te opdringerig. Muziek staat op één. Probeer maar eens stil te blijven zitten! Favoriete track(s): What I Want, Silk Chiffon, Kind Of Girl 16. BOB UIT ZUID - Self Titled Het Nederlandse antwoord op Beastie Boys zoekt het tekstueel in een onverwachte hoek. Weinig gepoch, maar knallers over karpervissen, een hond, de Ikea of een Dyson stofzuiger. Het maakt het debuut van Bob uit Zuid, in tegenstelling tot een songtitel, wel degelijk een hit! Favoriete track(s): Sint Bernard, Ik Huil Nooit, Karpervissen 15. CARSON MCHONE - Still Life Carson McHone schakelt op dit door haar partner Daniel Romano geproduceerde album moeiteloos tussen country, folk, pop en rock. Daar past haar prettig zwierende stem prima bij, terwijl ze door de sfeer die de songs oproepen geregeld doet denken aan iemand als Frazey Ford. Favoriete track(s): Fingernail Moon, Still Life, Hawks Don't Share 14. JOSS STONE - Never Forget My Love Joss Stone pakt flink uit op haar achtste studioplaat. Strijkers en blazers zijn alom vertegenwoordigd. Dat past natuurlijk prima bij haar krachtige stem, waarmee ze op overtuigende wijze emoties kan overbrengen met een grandeur die soms doet denken aan Dusty Springfield. Favoriete track(s): Does It Have To Be Today, Oh To Be Loved By You, Never Forget My Love 13. HEATHER NOVA - Other Shores Heather Nova, een indiedarling uit de jaren negentig, is inmiddels de vijftig gepasseerd. Dat heeft duidelijk nog geen invloed op haar stembanden, zo laat 'de engel uit Bermuda' op deze coverplaat horen. Ze zet werk van anderen in de meeste gevallen op zeer smaakvolle wijze naar haar hand. Favoriete track(s): Waiting For A Girl Like You, Fireproof, Like A Hurricane 12. ANGEL OLSEN - Big Time Angel Olsen heeft een bewogen periode achter de rug. Niet alleen kwam ze uit de kast, ook had ze te maken met het verlies van dierbaren. Ze verwerkt het allemaal op haar zeer persoonlijke zesde plaat. Verandering, verlies en verdriet zijn de thema's van de in een countrysausje gegoten songs. Favoriete track(s): Ghost On, Big Time, All The Good Times 11. NOAH CYRUS - The Hardest Part 'Het zusje van' bewijst op haar eerste album dat ze echt niet in de schaduw van haar beroemde zus hoeft te staan. Sterker nog, haar sterke door country en soul gedragen songs tonen niet alleen haar talent, maar ook een stukje eigenzinnigheid. Ze laat horen dat pijn ook mooi kan klinken. Favoriete track(s): I Just Want A Lover, Mr. Percocet, I Burned LA Down 10. CHARLOTTE ADIGÉRY & BOLIS PUPUL - Topical Dancer Charlotte Adigéry en Bolis Pupul vangen op dit album de tijdgeest. Racisme, #metoo en de politiek zijn zomaar enkele thema's die de revue passeren. Klinkt zwaar op de hand, maar door het dansbare sausje dat over de muziek wordt gegoten, is dat nergens het geval. Favoriete track(s): Hey, Making Sense Stop, Esperanto 9. AMANDA SHIRES - Take It Like A Man De virtuoos op de fiddle spelende levenspartner van Jason Isbell heeft inmiddels ook al een rijk eigen oeuvre opgebouwd, maar zo goed als op haar achtste plaat klonk Amanda Shires nog nooit. Met een collectie ijzersterke, emotioneel beladen alt. countrysongs kruipt ze onder de huid. Prachtig album! Favoriete track(s): Empty Cups, Fault Lines, Hawk For The Dove 8. SPOON - Lucifer On The Sofa Spoon is op de tiende studioplaat ouderwets in vorm met een verzameling gitaarpopsongs vol hemelse melodielijnen. Na de eerste luisterbeurten turfde ik al weer minstens vijf 'instant classics' die moeiteloos op een verzamelaar met het beste uit hun oeuvre zouden passen. Favoriete track(s): My Babe, The Devil & Mister Jones, The Hardest Cut 7. MITSKI - Laurel Hell Alles aan deze plaat van Mitski schreeuwt om méér. Meer van die pakkende refreintjes, meer van die bijzondere zinnetjes, meer van die prettige melodieën, meer van die fijne zang en meer van het kleine vleugje oosterse mystiek dat om deze dame met Japanse roots zweeft. Alles klopt! Favoriete track(s): Should've Been Me, Love Me More, Heat Lightning 6. KENDRICK LAMAR - Mr. Morale& The Big Steppers De prijswinnende rapper rekent op zijn vijfde studioplaat in bijna vijf kwartier af met een flink aantal demonen. Het maakt dit album tot een intensieve luisterervaring, waarin zowel tekstueel als muzikaal van alles gebeurt. Een intrigerende slijtageslag van hoog niveau. Favoriete track(s): Father Time, We Cry Together, Mother I Sober 5. JOCKSTRAP - I Love You Jennifer B Het Engelse duo Jockstrap blinkt uit in experiment zonder dat het vervelend wordt. De songs schieten soms alle kanten op, als de fluistervocalen van zangeres Georgia Ellery ineens worden weggevoerd door de muziek. Spannend en interessant, als The Fiery Furnaces in de beste dagen. Favoriete track(s): Greatest Hits, Debra, Glasgow 4. PAOLO NUTINI - Last Night In The Bittersweet Op de albumcover van zijn vierde plaat zit Paolo Nutini in zijn studio, bloedserieus achter een keyboard. Een perfect gekozen foto, want deze veelzijdige plaat is één grote ode aan muzikaal vakmanschap. Met die schuurpapieren stem van de Schot ruim een uur lang als fantastische troef. Favoriete track(s): Through The Echoes, Everywhere, Julianne 3. BIG THIEF - Dragon New Warm Mountain I Believe In You Met een lengte van 80 minuten mag de vijfde plaat van Big Thief zonder meer een ambitieus werkstuk worden genoemd. Het resultaat is een indrukwekkende staalkaart van Big Thiefs kunnen. Een fantastische en overtuigende ontdekkingstocht langs vele muzikale paden. Favoriete track(s): Love Love Love, Simulation Swarm, Spud Infinity 2. ALDOUS HARDING - Warm Chris Ook de vierde plaat van de Nieuw-Zeelandse folkzangeres Aldous Harding is weer fantastisch. Deinende songs met stuwende ritmes, veelal met de piano als basis en dan natuurlijk haar zang, die zweeft tussen bijna verveeld en ronduit aanwezig. Geen zwak moment te bekennen. Favoriete track(s): Passion Babe, Fever, Leathery Whip 1. ROSALÍA - Motomami De derde plaat van de Spaanse zangeres Rosalía is een fantastische mengelmoes. Traditie wordt vermengd met muziek die helemaal van nu is. Uiteenlopende genres komen samen op een onverwachte manier en het klinkt allemaal even goed. Verslavend sterke plaat! Favoriete track(s): Delirio De Grandeza, La Fama, Hentai | |
ranja | donderdag 29 december 2022 @ 17:34 |
wel 3 overeenkomsten @methodmich Mitski ben ik op afgehaakt toen die pop begon te worden, niks tegen pop maar in haar versie doet het me weinig. Heather Nova heeft vooral acoustische covers dit keer geloof ik, ook niet mijn ding. Noah Cyrus klinkt wel interessant | |
methodmich | donderdag 29 december 2022 @ 17:40 |
Toch meer dan nul. Muna is ook wel iets voor jou wellicht. Althans, dat denk ik. | |
Aisumasen | zaterdag 31 december 2022 @ 03:06 |
Goede voornemen van het jaar, zoals ik al zolang ik mij kan heugen als introductie typ: niet in de laatste 24 uur van het jaar beginnen met tekstjes om een koude lijst in tekst op te leuken. Voor dit jaar echter: 1. Miles Kane - Change The Show Sleutelliedjes: 'Caroline’, ‘Never Get Tired of Dancing’, ‘Change The Show’, ‘Don't Let It Get You Down’ en ‘Tears Are Falling’ 2. Nits - NEON Sleutelliedjes: ‘Beromünster’, ‘Peugeot 504’, ‘Tremolo’, ‘Mantelpiece’ en ‘When A Tree’ 3. Arctic Monkeys - The Car Sleutelliedjes: ‘Mr Schwartz’, ‘Big Ideas’, ‘The Car’, 'Sculptures Of Anything Goes' en ‘I Ain’t Quite Where I Think I Am’ 4. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers Sleutelliedjes: 'Rich Spirit', 'N95', 'Crown', 'Father Time en 'Die Hard' 5. Huub Prins - Hoofdpersoon Sleutelliedjes: 'Twijfelaar', 'Onverdoofd', 'De Messias Was Een Tovenaar' en 'Krokodillentranen' 6. The Mysterines - Reeling Sleutelliedjes: 'Hung Up', 'Dangerous', 'In My Head' en 'Reeling' 7. The Cold Vein with Rudeboy Remmington - Simple Trick More Voodoo Sleutelliedjes: 'Silhouettes and Shadows', 'Agent of Chaos (Heath Ledger)', 'The Flimflam Man' en 'What You've Become' 8. Stromae - Multitude Sleutelliedjes: 'Santé', 'C’est que du bonheur', 'La solassitude' en ’Déclaration’. 9. Dry Cleaning - Stumpwork Sleutelliedjes: 'Don't Press Me', ‘Hot Penny Day’, ‘No Decent Shoes For Rain’ en ‘Anna Calls From The Arctic’ 10. Arno - Opex Sleutelliedjes: ‘La Vérité’, ‘I'm Not Gonna Whistle’, ‘Court-Circuit Dans Mon Esprit’ en ‘Boulettes’ 11. Sorry - Anywhere But Here 12. Warhaus - Ha Ha Heartbreak 13. Danger Mouse and Black Thought - Cheat Codes 14. Fontaines D.C. - Skinty Fia 15. The Smile - A Light for Attracting Attention 16. MICH - Nuts 17. Preoccupations - Arrangements 18. Pusha T - It's Almost Dry 19. Eliza - A Sky Without Stars 20. Daniel Rossen - You Belong There | |
methodmich | zaterdag 31 december 2022 @ 15:22 |
Hopelijk komen er op de valreep nog wat lijstjes bij voor een afgewogen eindlijst van FOK! | |
tong80 | zondag 1 januari 2023 @ 14:10 |
Hoe heb ik deze kunnen vergeten ? | |
ebeaydojraes | zondag 1 januari 2023 @ 16:40 |
Laat ik eens wat anders in de groep gooien. Heb niet heel veel gekocht afgelopen jaar, maar mijn lijstje: 1) Band-Maid - Unleash (technisch gezien een EP met 8 nummers, maar wat een nummers. Het niveau is er alleen maar beter op geworden. Ik ken weinig bands die na 7 albums nog steeds groeien en beter worden) 2) Electric Callboy - Tekkno (alle nummers goed. komt ook niet vaak voor. wordt hoogtepuntje voor de festivals komend jaar) 3) Nemophila - Seize the Fate (tweede album, met alleen maar groei) 4) Rammstein - Zeit (hoeven we niet veel over te zeggen toch?) 5) Scandal - Mirror (voor scandal afgereis naar Berlijn voor optreden. zegt ook genoeg) 6) Unlucky Morpheus - 'M' Evolution (nog te weinig geluisterd. moet je wel voor in the mood zijn) 7) Lonesome_Blue - Second to None (ook nog net uit. ook te weinig geluisterd). | |
tong80 | woensdag 4 januari 2023 @ 16:26 |
Komt er nog een eindlijst ? | |
MyTiredFeet | zondag 29 januari 2023 @ 00:55 |
Nog een meisjes-lijstje van mijn kant. 01. Amy Speace - Tucson (Why I Wake Early) 02. Alela Diane - Looking Glass (Dream A River) 03. Heather Sarona - Head Above Water (For Me) 04. Abigail Lapell - Stolen Time (Ships) 05. Bailey Bigger - Coyote Red (Wyly) 06. Fern Maddie - Ghost Story (Hares on the Mountain) 07. Dana Fuchs - Borrowed Time (Hard Road) 08. Laura Orshaw - Solitary Diamond (Hank) 09. Aoife O'Donovan - Age of Apathy (Age of Apathy) 10. Flogging Molly - Anthem (A Song Of Liberty) |