quote:Op maandag 13 december 2004 15:18 schreef pfaf het volgende:
Het is al weer 2 weekjes december en iedere muziek-site, forum en muziekblad staat vol met jaarlijstjes. Fok kan uiteraard niet achterblijven, dus post hier je favoriete albums van het afgelopen jaar.![]()
Wel aan gedacht, maar ik kom er zelf dit jaar niet helemaal uit (weinig grote uitschieters, veel op gelijk niveau, en een aantal die er wél uitsprongen waren laat ontdekte 2018-nummers).quote:Op woensdag 18 december 2019 13:02 schreef DJ11 het volgende:
Komt er ook weer een topic voor losse nummers?
Ik heb even wat gespit. We kunnen gewoon hier verder: MUZ / Nummer(s) van het jaarquote:Op woensdag 18 december 2019 14:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Wel aan gedacht, maar ik kom er zelf dit jaar niet helemaal uit (weinig grote uitschieters, veel op gelijk niveau, en een aantal die er wél uitsprongen waren laat ontdekte 2018-nummers).
Maar je kunt het zelf natuurlijk ook openen.
Zie, ik wist dat ik een album vergeten was BOCCquote:Op woensdag 18 december 2019 07:52 schreef cafca het volgende:
1.Better Oblivion Community Center - Better Oblivion Community Center
2.Mandolin Orange - Tides of a Teardrop
3.TK & The Holy Know-Nothings - Arguably OK
4.Purple Mountains - Purple Mountains
5.Big Thief - UFOF
6.Outer Spaces - Gazing Globe
7.Iris Penning - Liever vieze voeten
8.The Proper Ornaments - 6 Lenins
9.Pronoun - I'll Show You Stronger
10.Nick Cave and The Bad Seeds - Ghosteen
11.Big Thief - Two Hands
12.The Waterboys - Where the Action Is
13.Frankie Lee - Stillwater
14.Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell!
15.Steve Gunn - The Unseen in Between
16.Motel Mirrors Gotta Lotta Rhythm 17.Josh Ritter - Fever Breaks
18.Thomas Fersen - C'est tout ce qu'il me reste
19.Robert Forster - Inferno
20.Hugo Race Fatalists - Taken by the Dream
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezigquote:Op vrijdag 20 december 2019 15:47 schreef Norrage het volgende:
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh met Wesseltoft? oh kut, ja die moest ik nog luisteren....vrijwel alles van hem doet het goed bij mij.quote:Op vrijdag 20 december 2019 15:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Goed bezig![]()
We hebben veel overlapping. Abusey Junction is inderdaad een geweldig nummer. Heb je Rymden ook geluisterd, m'n favoriete jazzplaat dit jaar. Ik zal Nerija Blume eens checken.
Mooie lijst! Onze nr 3 en 4 zijn precies gelijk!quote:Op vrijdag 20 december 2019 15:47 schreef Norrage het volgende:
Ik heb toch nog even snel een stukje bij elke plaat geschreven! Let niet op de spel- en taalfouten, meer tijd had ik niet
------
http://pat-sounds.blogspot.com/2019/12/beste-albums-2019.html
Lijstje zonder tekst voor kciR:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er nog even streepjes tussen gezetquote:Op vrijdag 20 december 2019 16:54 schreef kciR het volgende:
[..]
Mooie lijst! Onze nr 3 en 4 zijn precies gelijk!
En bedankt voor je losse lijstje
A Tight Ship is een geweldig nummer en komt hoog in mijn jaarlijst. De single-versie is niet alleen korter (uiteraard) dan de albumversie, maar bevat ook extra elementen, waaronder extra zang. Leuk om nog eens te luisteren als je die niet kent. Van zes nummers is ook een akoestische versie uitgebracht.quote:Op vrijdag 20 december 2019 15:47 schreef Norrage het volgende:
43 David Gray Gold in a Brass Age
Ik had David Gray al even uit het zicht verloren, maar deze plaat haalt mijn top 50. De titel zegt het al: er komt Brass in voor, en dat is voor mij vaak al genoeg.
Hoe knap en mooi het ook is, Billie zou nergens zijn zonder haar broer FINNEAS, die zo'n beetje al haar nummers (mede) schrijft en produceert. De man heeft zelf ook een EP /mini-album uitgebracht dit jaar, net als een hele reeks losse nummers.quote:Op vrijdag 20 december 2019 15:47 schreef Norrage het volgende:
41 Billie Eilish When We All Fall Asleep, Where Do We Go
Niemand kon om haar heen natuurlijk, en ook ik niet. Hoe kan je 17 zijn en zulke volwassen en duistere pop maken? Dit is niet zomaar een album, maar een historische plaat. Prachtig, een beetje zoals ik Lorde destijds ook al zo goed vond.
Noorse kwaliteit (pleonasme). "High Alice" is een erg fijn nummer.quote:Op vrijdag 20 december 2019 15:47 schreef Norrage het volgende:
16 Jenny Hval The Practice of Love
De stap richting het grote publiek van Jenny Hval? Dat lijkt het wel een beetje te worden. Duistere maar ook opbeurende electronica, met net een beetje die toegankelijkheid die we eerder bij haar misten om te beklijven.
quote:
Toetsenist Craig Porter van Elbow produceerde dit jaar ook het album "Health" van de Schotse artiest C Duncan. Op de titelsong zingt Guy Garvey op de achtergrond mee.quote:
Zeker, ben me ook wel bewust dat Billie ook meer een duo is. Maar sowieso indrukwekkend. En dat nieuwe nummer smaakt naar nog meer!quote:Op vrijdag 20 december 2019 17:21 schreef DJ11 het volgende:
[..]
A Tight Ship is een geweldig nummer en komt hoog in mijn jaarlijst. De single-versie is niet alleen korter (uiteraard) dan de albumversie, maar bevat ook extra elementen, waaronder extra zang. Leuk om nog eens te luisteren als je die niet kent. Van zes nummers is ook een akoestische versie uitgebracht.
[..]
Hoe knap en mooi het ook is, Billie zou nergens zijn zonder haar broer FINNEAS, die zo'n beetje al haar nummers (mede) schrijft en produceert. De man heeft zelf ook een EP /mini-album uitgebracht dit jaar, net als een hele reeks losse nummers.
[..]
Noorse kwaliteit (pleonasme). "High Alice" is een erg fijn nummer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop