abonnement Unibet Coolblue
pi_207056625
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 17:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Hebben zij niet getekend voor ontvangst in goede staat?
Laat ik altijd doen gezien werkgevers soms eikels zijn
Nope, maar neem aan dat ze diezelfde dag dat al gecheckt hebben en dan hadden ze dat mij kunnen laten weten.

Ja ik ben waarschijnlijk iets te goed van vertrouwen geweest, maar dat wil niet zeggen dat ik het er bij laat zitten.
  maandag 12 december 2022 @ 17:12:06 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207056639
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:10 schreef PS. het volgende:

[..]
Nope, maar neem aan dat ze diezelfde dag dat al gecheckt hebben en dan hadden ze dat mij kunnen laten weten.

Ja ik ben waarschijnlijk iets te goed van vertrouwen geweest, maar dat wil niet zeggen dat ik het er bij laat zitten.
Wat ga je nu doen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207056656
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 17:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat ga je nu doen?
In dit geval? Heb dus een loonvordering uit staan, met het verzoek binnen 7 dagen te reageren/betalen.
pi_207056672
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:24 schreef SootSprite het volgende:

[..]
TS heeft een carriereswitch gemaakt toch? Ik zou me niet bij elk bijbaantje inschrijven bij de vakbond. Maar opzich wel goed idee als die kunnen helpen. Zelf ook masr doen maar ken alleen die van onderwijs?
Dat hoeft gelukkig ook niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  FOK!fotograaf maandag 12 december 2022 @ 17:17:49 #105
364681 over_hedge
pi_207056689
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:08 schreef Queller het volgende:

[..]
Zie post #75. En als dat niet werkt, dan krijgt de rechter ze vast wel op andere gedachten.
Ja. Stap naar de rechter is ook altijd makkelijk gezegd. Maar doe het maar ff als particulier naar de rechter stappen. En mocht je geen gelijk krijgen kost het veelvoud van wat het eventueel zou opleveren
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207056711
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:17 schreef over_hedge het volgende:
Ja. Stap naar de rechter is ook altijd makkelijk gezegd. Maar doe het maar ff als particulier naar de rechter stappen. En mocht je geen gelijk krijgen kost het veelvoud van wat het eventueel zou opleveren
Een werkgever staat eigenlijk al met 1-0 achter nog voor je over de rechter hebt nagedacht. Dit is allemaal zeer waarschijnlijk echt niet ingewikkeld.

= edit = tenzij TS aantoonbaar roekeloos is geweest en het ding met opzet kaduuk heeft gemaakt. Maar dat is naar zijn / haar eigen zeggen niet het geval. Ik zou me er niet druk over maken.
pi_207056959
Ze hadden van te voren contact met jou moeten opnemen om dit te bespreken. Ze kunnen niet zomaar geld inhouden zonder opgaaf van reden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207058397
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 17:41 schreef HSG het volgende:
Ze hadden van te voren contact met jou moeten opnemen om dit te bespreken. Ze kunnen niet zomaar geld inhouden zonder opgaaf van reden.
Een die ook nog eens een keer :)
pi_207058654
Rommel van de werkgever is van de werkgever en als spullen van werkgever stukgaan is dat voor rekening van de werkgever. Ook als werknemer slordig, onverantwoordelijk of dom is/was. Voor alles wat werkgever op werknemer probeert af te wentelen: bel de vakbond. Alleen bij opzet of roekeloosheid kan dat anders liggen, of wanneer je keuze is gegeven over verzekeringsopties.

Altijd leuk in dit verband: de gestolen leasebak.
quote:
Leaseauto’s, laptops, tablets en telefoons worden geregeld door de werkgever aan de werknemer ter beschikking gesteld. Vaak mag de werknemer de

zaken ook privé gebruiken. Maar wie betaalt eigenlijk de schade als de zaak tijdens privé gebruik wordt gestolen?

De casus
De Algemene Pensioen Groep N.V. (APG) stelde een werknemer een leaseauto ter beschikking die hij ook privé mocht gebruiken. De werknemer heeft de autosleutel per ongeluk uit het oog verloren, waarna de auto is gestolen. De verzekering van de leasemaatschappij biedt geen dekking bij “onzorgvuldig handelen” en keert niet uit. Op basis van de leaseregeling tussen APG en de werknemer vordert APG betaling door de werknemer van de geleden schade.

Privégebruik vs zakelijk gebruik
Omdat de diefstal plaats vond tijdens privégebruik, kon de werknemer zich niet beroepen op artikel 7:661 BW, waarin is bepaald dat de werknemer tijdens de uitvoering van zijn overeenkomst ten opzichte van de werkgever alleen aansprakelijk is voor diefstal in geval van opzet of bewuste roekeloosheid. Van opzet of roekeloosheid is in casus namelijk geen sprake.

()

In de praktijk
Met het onderhavige arrest is een nieuwe regel in het leven geroepen voor schade aan bedrijfseigendommen tijdens privégebruik door de werknemer. Het betekent dat werkgevers bedacht dienen te zijn op i de (door de leasemaatschappij) gekozen verzekeringsvoorwaarden en (ii) de wijze van formulering in de arbeidsovereenkomst en regelingen. Werknemers dienen er bewust van te zijn dat dergelijke schade niet zomaar op hen verhaald mag worden.

https://www.arbeidsrechtl(...)jdens-prive-gebruik/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 12 december 2022 @ 21:00:57 #110
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207059615
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De laptop is nooit in je bezit geweest dus je kan 'm ook niet defect hebben teruggegeven.

Het is gewoon een item dat nodig is voor je werk dat al-dan-niet nog werkte toen je wegging.

Al zou je er per ongeluk koffie overheen gegoten hebben tijdens je dienstverband, dan nog is dat het risico van je werkgever.

Uitzondering is natuurlijk wanneer je (verweten wordt dat je) roekeloos hebt omgesprongen met het apparaat maar dat haal ik niet uit de OP.
Blijft altijd vermakelijk hoe bedrijven menen om vertrekkers in de fuik, nog wat geld uit hun zak te kloppen.

De werkgever mag sws geen loon of geld inhouden. In het beste geval sturen ze maar een rekening met natuurlijk het bewijs dat de medewerker het spul opzettelijk kapot heeft gemaakt. Die rekening kan je gelijk doorsturen naar je WA verzekering die wel weten om te gaan met dit soort fratsen.

Ook wel's meegemaakt dat m'n werktelefoon kaduuk ging en de werkgever dat probeerde te verhalen, mispoes dus.
Wat je zegt, klopt ook dat het 't bedrijfsrisico is van de werkgever die dan maar moet zorgen dat spullen & gereedschap tijdens het te verwachten gebruik, heel blijft en zo nodig vervangen.
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hij heeft vast ook geen handtekening voor het "inleveren" van z'n bureaustoel, telefoon, pen, headset en bureau.
Het is gewoon een ding waar hij mee werkte, het had ook een desktop-PC kunnen zijn.

Hij heeft vermoedelijk nooit getekend voor de ontvangst dus ook niet voor het "inleveren".
Dingen zijn zo simpel !!!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 12 december 2022 @ 21:01:12 #111
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207059619
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 19:50 schreef sigme het volgende:
Rommel van de werkgever is van de werkgever en als spullen van werkgever stukgaan is dat voor rekening van de werkgever. Ook als werknemer slordig, onverantwoordelijk of dom is/was. Voor alles wat werkgever op werknemer probeert af te wentelen: bel de vakbond. Alleen bij opzet of roekeloosheid kan dat anders liggen, of wanneer je keuze is gegeven over verzekeringsopties.

Altijd leuk in dit verband: de gestolen leasebak.
[..]

Vaag verhaal, op welke random publieke plek verlies je je sleutel uit het oog, en weten ze dan ook welke auto van jou is?

quote:
(iv) Op 13 november 2009 is de auto in Amsterdam gestolen. In opdracht van Leaseplan B.V. heeft het Adviesbureau Schade een onderzoek naar de diefstal ingesteld. Blijkens een op 18 november 2009 opgemaakte verklaring heeft de werknemer tegenover een medewerker van dit bureau het volgende verklaard:

"(...) Op vrijdag 13 november 2009 omstreeks 15.15 uur is dit voertuig weggenomen. Dit vanaf [adres] te Amsterdam. Ik bracht mijn hond […] bij een goede vriend van mij. Deze kennis […] past af en toe op mijn hond. Ik had mijn auto daar geparkeerd voor de woning / voor een garage […] op eigen terrein aan de openbare weg. Voor de diefstal van de auto is de voertuigsleutel weggenomen. Deze had ik aan een bosje zitten. Dit samen met de huissleutel van het pand [adres]. Deze sleutel(bos) stak op dat moment in het slot van de voordeur. De deur was op dat moment open. Ik was op dat moment net daar gekomen met de hond. De hond was ik aan het schoonmaken, achter de woning. Deze hond was na het uitlaten vies geworden. Nadat ik de hond had schoongemaakt kwam ik weer voor bij de woning. Ik zag toen dat mijn auto weg was. Onbekenden hebben de sleutelbos (waaraan dus ook de sleutel van de BMW zat) weggenomen uit de (naar binnen toe) openstaande deur. Deze onbekende moet in de woning zijn geweest. (...). "
En dat is niet roekeloos? O_o

Maar niet eens van toepassing hier, TS gebruikte laptop 'op de zaak'. Werkgever heeft geen poot om op te staan :')
Dum de dum
pi_207059711
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 21:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Vaag verhaal, op welke random publieke plek verlies je je sleutel uit het oog, en weten ze dan ook welke auto van jou is?
Op een terras of zo? En je drukt op de sleutel en kijkt welke auto biep-biep doet?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2022 21:10:28 ]
  maandag 12 december 2022 @ 21:10:44 #113
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207059750
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 21:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou, je drukt op de sleutel en kijkt welke auto biep-biep doet?
Als ik jou mijn sleutel geeft in een winkelcentrum denk ik dat je best lang aan het zoeken bent bijv. , maar het was hier vrij evident dat de auto naast de sleutel stond :D
Dum de dum
pi_207059846
Naast het feit dat eventuele schade etc. voor rekening van de werkgever is, mag hij sowieso maar beperkt inhouden op het loon. Ben je alleenstaand, dan is de grens ca. 1.700 ¤ per maand, daaronder mag niets verrekend worden.
  maandag 12 december 2022 @ 21:28:55 #115
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207060047
Het soort werkgever dat zonder een brief oid zomaar 400e inhoudt is daar niet zo van denk ik ...

Ben benieuwd of ze lappen na de loonvordering; een zaak starten kan TS prima zelf. Kost alleen de griffie, bedrag ligt onder de drempel voor bijstand. Uurtje of wat googlen, gratis juridisch loket advies, en je weet genoeg.
Dum de dum
pi_207060138
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 21:01 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Vaag verhaal, op welke random publieke plek verlies je je sleutel uit het oog, en weten ze dan ook welke auto van jou is?
[..]
En dat is niet roekeloos? O_o

Maar niet eens van toepassing hier, TS gebruikte laptop 'op de zaak'. Werkgever heeft geen poot om op te staan :')
Ja, maar daarom is 'ie juist zo leuk. Zelfs dát is niet roekeloos!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207060908
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:40 schreef PS. het volgende:
Ik krijg nu dus net antwoord:

[ afbeelding ]
[..]

Gewoon terug reageren als volgt:


Yo man

Ik ken Abdullahmad, gast fixt dat voor mij. Stuur op en ik regel dat. OK????



Evt. nog aangevuld met 'Fixt dat voor een tientje. Maar ik betaal wel, ikke toch rijk genoeg'
Cindy De Vuyst
pi_207062625
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:40 schreef PS. het volgende:
Ik krijg nu dus net antwoord:

[ afbeelding ]
[..]

Ongetwijfeld een foto die ze standaard gebruiken. Hufers.
pi_207071801
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
een wijze les, laat je baas ondertekenen dat alles netjes is ingeleverd of op zijn minst bevestigen per mail. Zo kunnen ze je niet naaien achteraf.
Welke verzekering dekt deze schade? Een inboedel of AVP niet
En een vakbond óf rechtsbijstand voor ¤ 400? Vaak hebben ze een franchise.
pi_207073722
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:05 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Welke verzekering dekt deze schade? Een inboedel of AVP niet
Geen, een werkgever kan zich verzekeren voor schade aan haar eigendommen. Staat de werknemer verder buiten.
pi_207074561
Ik zou om de bon van reparatie vragen, durf te wedden dat ze dat niet kunnen.
Daarnaast schat ik dat dit een laptopje is wat nieuw max zo een 6 a 800 euro heeft gekost en waarvan de restwaarde nihil was.
Daarnaast lijkt me 400 euro voor het repareren van scharnieren flauwekul, er is geen reperateur die dit vraagt of durft te vragen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207074565
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:06 schreef SootSprite het volgende:
Daarom een wijze les, laat je baas ondertekenen dat alles netjes is ingeleverd of op zijn minst bevestigen per mail. Zo kunnen ze je niet naaien achteraf.
Bij een laptop waar ik voor getekend heb, laat ik ook tekenen bij teruggave, maar bij een beetje normaal bedrijf hoef je daar niet eens om te vragen maar gebeurt het automatisch.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207075799
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 06:54 schreef raptorix het volgende:
Ik zou om de bon van reparatie vragen, durf te wedden dat ze dat niet kunnen.
Daarnaast schat ik dat dit een laptopje is wat nieuw max zo een 6 a 800 euro heeft gekost en waarvan de restwaarde nihil was.
Daarnaast lijkt me 400 euro voor het repareren van scharnieren flauwekul, er is geen reperateur die dit vraagt of durft te vragen.
Dat zou ik misschien in het uiterste geval kunnen doen, maar lijkt me vooralsnog niet van toepassing. Immers vind ik mezelf niet aansprakelijk voor de schade, als die er al is.
  woensdag 14 december 2022 @ 11:15:29 #124
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207076210
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 06:54 schreef raptorix het volgende:
Ik zou om de bon van reparatie vragen, durf te wedden dat ze dat niet kunnen.
Een bon of interne reparatie order kost me 5 minuten om te maken ....

TS moet geen bonnen vragen van zooi die niet uit maakt. TS moet vragen waarom ze menen dat TS moet betalen.

Een rechter kan het vragen van een bonnetje zelfs zien als toegeven dat je de schade hebt veroorzaakt, waarom zou je dat pad in willen?

Er was geen schade. TS heeft niet roekeloos gehandeld. Werkgever mag niet zomaar zonder toestemming van TS loon inhouden.

Appeltje eitje bij de rechtbank.
Dum de dum
pi_207076219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Een bon of interne reparatie order kost me 5 minuten om te maken ....

TS moet geen bonnen vragen van zooi die niet uit maakt. TS moet vragen waarom ze menen dat TS moet betalen.

Een rechter kan het vragen van een bonnetje zelfs zien als toegeven dat je de schade hebt veroorzaakt, waarom zou je dat pad in willen?

Er was geen schade. TS heeft niet roekeloos gehandeld. Werkgever mag niet zomaar zonder toestemming van TS loon inhouden.

Appeltje eitje bij de rechtbank.
Dat snap ik ook wel, maar als hij dat bonnetje maakt wil ik wel eens weten wat hij erop gaat zetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207086309
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Een bon of interne reparatie order kost me 5 minuten om te maken ....

TS moet geen bonnen vragen van zooi die niet uit maakt. TS moet vragen waarom ze menen dat TS moet betalen.

Een rechter kan het vragen van een bonnetje zelfs zien als toegeven dat je de schade hebt veroorzaakt, waarom zou je dat pad in willen?

Er was geen schade. TS heeft niet roekeloos gehandeld. Werkgever mag niet zomaar zonder toestemming van TS loon inhouden.

Appeltje eitje bij de rechtbank.
We só agree. Geen woorden aan vuil maken. Niet over in discussie gaan (anders dan over de vraag wanneer je je ¤ 400 uiterlijk terug wilt hebben).
pi_207086535
Kijk eens in de metadata van de foto. Misschien valt te achterhalen dat het om een oude foto gaat.
  vrijdag 16 december 2022 @ 01:07:09 #128
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_207098799
Dit is geen schade van 400euro hoor, hooguit 25-50. ( https://www.ebay.nl/itm/144570346967 dat idee.)

De foto is incompleet, onderste deel van de laptop waar dat aan vast hoort te zitten mist. Verder is dit gewoon ouderdomsschade, helemaal bij goedkope modellen.

Mocht je een laptop typenummer weten dan is het wat makkelijker zoeken.
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:51:42 #129
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_207100896
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 02:43 schreef Santello het volgende:
Kijk eens in de metadata van de foto. Misschien valt te achterhalen dat het om een oude foto gaat.
Als ik zo naar die foto kijkt lijkt het of die aan het bureau vastgeschroefd zat/was. Voor mij een vage foto. Ik zou zoals anderen reeds melden niets vragen loonvordering en door zetten daarvan. Of de naam van deze werkgever flink rondstrooien kijken wat de reacties dan zijn.
pi_207101608
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:40 schreef PS. het volgende:
Ik krijg nu dus net antwoord:

[ afbeelding ]
[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
pi_207103518
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:51 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
Als ik zo naar die foto kijkt lijkt het of die aan het bureau vastgeschroefd zat/was. Voor mij een vage foto. Ik zou zoals anderen reeds melden niets vragen loonvordering en door zetten daarvan. Of de naam van deze werkgever flink rondstrooien kijken wat de reacties dan zijn.
Name and shame
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:42:35 #132
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_207103583
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:51 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
Als ik zo naar die foto kijkt lijkt het of die aan het bureau vastgeschroefd zat/was. Voor mij een vage foto. Ik zou zoals anderen reeds melden niets vragen loonvordering en door zetten daarvan. Of de naam van deze werkgever flink rondstrooien kijken wat de reacties dan zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:35 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Name and shame
En dan een aanklacht van smaad aan je broek krijgen. Slecht idee. :N
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:54:28 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207103672
Al updates? *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207105080
Even een idee die je sowieso kunt toepassen, ongeacht uitkomst. Je kunt brieven sturen met bevroren drollen. Als het dan aankomt, ruiken ze pure kak
Hallo
pi_207106333
quote:
Op vrijdag 16 december 2022 16:55 schreef Sebbeszweet het volgende:
Even een idee dat je sowieso kunt toepassen, ongeacht uitkomst. Je kunt brieven sturen met bevroren drollen. Als het dan aankomt, ruiken ze pure kak.
pi_207110522
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:54 schreef Molo het volgende:
Al updates? *O*
Nee helemaal niks meer gehoord na het versturen van de loonvordering.

In principe hebben ze tot dinsdag om te reageren, maar in het weekend verwacht ik niks. Dus ben benieuwd.
pi_207110785
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:51 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
Als ik zo naar die foto kijkt lijkt het of die aan het bureau vastgeschroefd zat/was. Voor mij een vage foto. Ik zou zoals anderen reeds melden niets vragen loonvordering en door zetten daarvan. Of de naam van deze werkgever flink rondstrooien kijken wat de reacties dan zijn.
Nah, dat is de binnenkant van het afgebroken scharnier.
  woensdag 21 december 2022 @ 11:38:59 #138
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_207171071
https://www.nu.nl/werk/62(...)et-de-leaseauto.html

Staat ook een stukje in wat heel concreet op jouw casus slaat.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_207171310
waarom bel je het bedrijf / manager niet?
pi_207171486
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:45 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee helemaal niks meer gehoord na het versturen van de loonvordering.

In principe hebben ze tot dinsdag om te reageren, maar in het weekend verwacht ik niks. Dus ben benieuwd.
En????? Al nieuws?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 21 december 2022 @ 12:30:16 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207171665
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:45 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee helemaal niks meer gehoord na het versturen van de loonvordering.

In principe hebben ze tot dinsdag om te reageren, maar in het weekend verwacht ik niks. Dus ben benieuwd.
En en en?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207172008
Nope, niks laten horen, en niks ontvangen. Dus ga bezig met verdere stappen.
pi_207172316
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:03 schreef PS. het volgende:
Nope, niks laten horen, en niks ontvangen. Dus ga bezig met verdere stappen.
Je moet veel agressiever worden, die gasten opbellen en de discussie aangaan. Ze hebben van je gestolen, waarom zo passief ?
Hallo
pi_207172555
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:40 schreef PS. het volgende:
Ik krijg nu dus net antwoord:

[ afbeelding ]
[..]

Uit deze foto kan ik onmogelijk herleiden dat dit de laptop is die jij gebruikt hebt.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207172907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:37 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
Je moet veel agressiever worden, die gasten opbellen en de discussie aangaan. Ze hebben van je gestolen, waarom zo passief ?
Inderdaad. Als TS niet reageert, zetten ze zelf ook geen stappen en ik kan me best voorstellen dat het loon hoger is dan de kost om dat scharniertje te herstellen.
Je ex-werkgever hoopt er op dat je niets meer laat horen ;)
Cindy De Vuyst
pi_207173430
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:40 schreef PS. het volgende:
Ik krijg nu dus net antwoord:

[ afbeelding ]
[..]

:')
  woensdag 21 december 2022 @ 15:03:24 #147
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207173496
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:20 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Inderdaad. Als TS niet reageert, zetten ze zelf ook geen stappen en ik kan me best voorstellen dat het loon hoger is dan de kost om dat scharniertje te herstellen.
Je ex-werkgever hoopt er op dat je niets meer laat horen ;)
De loonvordering, neem even aan dat TS deze correct heeft gedaan, loopt gewoon door incl. rente nu ...

Zou na een goeie week of 2 es een reminder sturen, met het nieuwe bedrag, en de boodschap binnen 3 dgn reactie of anders rechter oid.
Dum de dum
pi_207173950
Callcenters zijn stuk voor stuk crimineel, snap niet dat ze niet allemaal worden verboden
pi_207175003
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 15:03 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
De loonvordering, neem even aan dat TS deze correct heeft gedaan, loopt gewoon door incl. rente nu ...

Zou na een goeie week of 2 es een reminder sturen, met het nieuwe bedrag, en de boodschap binnen 3 dgn reactie of anders rechter oid.
Ja dat was ook wel het plan, en dan ook aangetekend. Maar de wettelijke rente is maar 2% per jaar geloof ik? Dat zou dan neerkomen op zo'n 50 cent.
pi_207175063
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 16:58 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja dat was ook wel het plan, en dan ook aangetekend. Maar de wettelijke rente is maar 2% per jaar geloof ik? Dat zou dan neerkomen op zo'n 50 cent.
Hoogte
Het achterstallige loon wordt elke dag, vanaf de 4de tot en met de 8ste werkdag, verhoogd met 5% over het oorspronkelijke salaris. Voor elke volgende werkdag is de verhoging 1%, ook over het oorspronkelijke salaris. De wettelijke verhoging mag in totaal niet hoger uitkomen dan de helft van het verschuldigde loon. De rechter kan de wettelijke verhoging ook verlagen (matigen) tot een bedrag dat hij redelijk vindt.

Rekenvoorbeeld
De werkgever betaalt het loon 23 dagen te laat. Bovenop het loon moet hij vanaf de 4de dag wettelijke verhoging betalen, dus in totaal over 20 dagen: (5 dagen x 5% =) 25% + (15 dagen x 1% =) 15% = 40%. Na 33 dagen is het maximum van 50% wettelijke verhoging bereikt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')