DIT!!quote:Op maandag 12 december 2022 15:01 schreef einzeinz het volgende:
Laat ze dan het bonnetje zien dat de laptop in slechte staat/met gebreken werd terug gegeven. Kunnen ze waarschijnlijk niet?
tjah, je gelijk hebben en je gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.quote:Op maandag 12 december 2022 15:05 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
DIT!!
En is die foto van het scharnier de laptop van TS? Of is die foto later gemaakt?
Die foto zegt ook niets.
quote:Op maandag 12 december 2022 14:03 schreef PS. het volgende:
[..]
Heb ik niet, ik doe namelijk nooit wat verkeerd.Dan wordt het een duur grapje. Kom je in aanmerking voor financiele hulp van de overheid voor een rechtsgang?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Of gewoon verzekeren ervoor. Vakbond kost geen drol voor lage inkomensquote:Op maandag 12 december 2022 15:06 schreef SootSprite het volgende:
Daarom een wijze les, laat je baas ondertekenen dat alles netjes is ingeleverd of op zijn minst bevestigen per mail. Zo kunnen ze je niet naaien achteraf.
Ieder merk heeft wel exemplaren met zwakke scharnierconstructies, van Lenovo tot Acer en van HP tot MSI.quote:Op maandag 12 december 2022 15:15 schreef junkiesietze het volgende:
Is het een asus laptop? die hebben namelijk vaker last van vastlopende scharnieren.
Totaal niet jouw schuld en gewoon ouderdoms probleem van de laptop zelf.
https://www.google.com/se(...)ptop+scharnier+kapot
TS heeft een carriereswitch gemaakt toch? Ik zou me niet bij elk bijbaantje inschrijven bij de vakbond. Maar opzich wel goed idee als die kunnen helpen. Zelf ook masr doen maar ken alleen die van onderwijs?quote:Op maandag 12 december 2022 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of gewoon verzekeren ervoor. Vakbond kost geen drol voor lage inkomens
Nouja carrièreswitch, ik heb na 2 jaar weer kunnen werken. Dus had inderdaad geen vakbonden oid.quote:Op maandag 12 december 2022 15:24 schreef SootSprite het volgende:
[..]
TS heeft een carriereswitch gemaakt toch? Ik zou me niet bij elk bijbaantje inschrijven bij de vakbond. Maar opzich wel goed idee als die kunnen helpen. Zelf ook masr doen maar ken alleen die van onderwijs?
Dek je in, laat ze tekenenquote:Op maandag 12 december 2022 15:34 schreef PS. het volgende:
[..]
Nouja carrièreswitch, ik heb na 2 jaar weer kunnen werken. Dus had inderdaad geen vakbonden oid.
Heb overigens al wel snel weer nieuw werk gevonden, daar begin ik volgende week!
Als je zorgvuldig met de lopende band bent omgegaan, niet. Maar parkeer jij je trekker op die lopende band waardoor alles kapot loopt, dan natuurlijk wel. En zo werkt het met alle bedrijfseigendommen die je in bruikleen hebt, ook als je schade rijdt met een bedrijfsauto zal er gekeken worden of jou iets te verwijten valt.quote:Op maandag 12 december 2022 14:56 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik heb dat ding enkel op het werk gebruikt, en daar laten staan.
Als jij in een fabriek werkt waar een lopende band van 20.000 euro kapot gaat, is dat dan ook jouw ''eigen domme fout''?
Los van het vraagstuk wie er verantwoordelijke is voor de schade en of dit jouw laptop was, is deze laptop wel serieus kapot. De behuizing zal vervangen moeten worden, het afgebroken stuk is namelijk onderdeel van de behuizing en niet van het scharnier. Voor een courant model zou dat overigens nooit 400 euro mogen kosten.quote:
Wat zeg je nou, alle schade die je tijdens je werk veroorzaakt is het risico van de werkgever.quote:Op maandag 12 december 2022 15:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als je zorgvuldig met de lopende band bent omgegaan, niet. Maar parkeer jij je trekker op die lopende band waardoor alles kapot loopt, dan natuurlijk wel. En zo werkt het met alle bedrijfseigendommen die je in bruikleen hebt, ook als je schade rijdt met een bedrijfsauto zal er gekeken worden of jou iets te verwijten valt.
[..]
Los van het vraagstuk wie er verantwoordelijke is voor de schade en of dit jouw laptop was, is deze laptop wel serieus kapot. De behuizing zal vervangen moeten worden, het afgebroken stuk is namelijk onderdeel van de behuizing en niet van het scharnier. Voor een courant model zou dat overigens nooit 400 euro mogen kosten.
Al valt mij iets te verwijten, was het ook opzettelijk?quote:Op maandag 12 december 2022 15:36 schreef GereDathan het volgende:
Maar parkeer jij je trekker op die lopende band waardoor alles kapot loopt, dan natuurlijk wel. En zo werkt het met alle bedrijfseigendommen die je in bruikleen hebt, ook als je schade rijdt met een bedrijfsauto zal er gekeken worden of jou iets te verwijten valt.
Nee, want er was geen sprake van ''inleveren'' Laptop is gewoon op het bureau blijven staan.quote:Op maandag 12 december 2022 15:46 schreef rival het volgende:
Jij hebt toch een bewijs gekregen bij het inleveren van dat ding?
case closed.
Daarom altijd tekenen bij inleveren van wat dan ookquote:Op maandag 12 december 2022 15:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, want er was geen sprake van ''inleveren'' Laptop is gewoon op het bureau blijven staan.
Ja maar daar heb ik achteraf niks aan.quote:Op maandag 12 december 2022 15:58 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Daarom altijd tekenen bij inleveren van wat dan ook
Oh maar dan bewijzen ze het maarquote:Op maandag 12 december 2022 15:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, want er was geen sprake van ''inleveren'' Laptop is gewoon op het bureau blijven staan.
Doet me hieraan denken idd :quote:Op maandag 12 december 2022 14:22 schreef Stepperoller het volgende:
Klinkt als een geintje dat deze werkgever vaker flikt.
Hoe is het inleveren verlopen? Als jij hem gewoon goed inlevert dan wordt het afgevinkt als in orde.
Achteraf aankomen met dat hij op dat moment al defect was, is amper aan te tonen namelijk. En bij mijn weten moet de werkgever dat kunnen aantonen als er loon van jou wordt ingehouden als zij claimen dat jij dat hebt veroorzaakt.
1 was al gebeurt, 2 schijnt niet te hoeven, dus 3 is verstuurd.quote:Op maandag 12 december 2022 16:02 schreef rival het volgende:
[..]
Oh maar dan bewijzen ze het maar
edit: ik lees dat ze geld al hebben ingehouden.
1, mailtje dat je niet volledig bent betaald. 2, aangetekende brief. 3, loonvordering.
Praat geen onzin, als het verwijtbaar is dan is de werkgever helemaal niet aansprakelijk. Net als dat de werkgever jouw boetes voor te hard rijden niet hoeft te betalen.quote:Op maandag 12 december 2022 15:44 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Wat zeg je nou, alle schade die je tijdens je werk veroorzaakt is het risico van de werkgever.
Als jij tijdens je werk, met een trekker de lopende band aan gort rijdt dan nog is dat voor de werkgever.
Daar kan je natuurlijk andere afspraken over maken, zij het dat de Belastingdienst het betalen van een boete voor een werknemer als loon zal zien en er belasting over moet worden afgedragen.quote:Op maandag 12 december 2022 16:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Net als dat de werkgever jouw boetes voor te hard rijden niet hoeft te betalen.
Als het opzettelijk is, is het jouw te verwijten. Als het per ongeluk kapot gaat, dan is je niets te verwijten en is het niet opzettelijk.quote:Op maandag 12 december 2022 15:47 schreef rival het volgende:
[..]
Al valt mij iets te verwijten, was het ook opzettelijk?
No way dat dat mij geld gaat kosten
Als je het topic gewoon had gelezen zie je dat daar echt geen sprake van is. Dus stop maar gewoon met je domme reacties.quote:Op maandag 12 december 2022 16:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Praat geen onzin, als het verwijtbaar is dan is de werkgever helemaal niet aansprakelijk. Net als dat de werkgever jouw boetes voor te hard rijden niet hoeft te betalen.
Alles staat of valt met de context. Normaliter is een kapotte laptop, ook als je deze laat vallen, inderdaad gewoon risico werkgever. Maar als jij hem tegen de muur hebt gesmeten of bewust zover hebt opengeklapt dat hij breekt dan ben jij gewoon het haasje. Het zou wat worden, een vrijbrief om te doen en laten wat je wil tussen 9 en 17
TS gebruikte een laptop, zoals hij een bureau, telefoon, headset en een stoel gebruikte.quote:Op maandag 12 december 2022 16:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als het opzettelijk is, is het jouw te verwijten. Als het per ongeluk kapot gaat, dan is je niets te verwijten en is het niet opzettelijk.
Alles staat of valt met de context. Een laptop die valt en daardoor kapot gaat, dat is risico werkgever. Maar stap jij ladderzat de bedrijfsauto in en rijdt je met 200 door rood dan is dat enkel en alleen jou aan te rekenen als werknemer.
Maar de moeilijkheid is, waar ligt de grens en hoe kan je iets bewijzen... Het is allemaal niet zwart wit. Maar in geval val TS gaat het al goed mis omdat er geen enkel bewijs is van inleveren. Overigens bedenk ik mij nu, is er wel een bewijs van afgifte? Anders zou ik als TS simpelweg zeggen dat je nooit een laptop hebt gehad in deze.
De les lijkt mij duidelijk, bij werkgevers als van TS moet je gewoon zorgen dat je alles heel duidelijk op papier hebt.
quote:Op maandag 12 december 2022 16:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar kan je natuurlijk andere afspraken over maken, zij het dat de Belastingdienst het betalen van een boete voor een werknemer als loon zal zien en er belasting over moet worden afgedragen.
Bron: https://www.mkbrecht.nl/b(...)ie-moet-dat-betalen/quote:Wettelijk gezien is een boete steeds voor rekening van de overtreder.
Feit is dat de laptop kapot is en jij 400 euro van je salaris ziet verdampen omdat je nalatig bent geweest. Ik weet niet precies wie er hier "dom" is.quote:Op maandag 12 december 2022 16:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Als je het topic gewoon had gelezen zie je dat daar echt geen sprake van is. Dus stop maar gewoon met je domme reacties.
Hij heeft vast ook geen handtekening voor het "inleveren" van z'n bureaustoel, telefoon, pen, headset en bureau.quote:Op maandag 12 december 2022 16:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Feit is dat de laptop kapot is en jij 400 euro van je salaris ziet verdampen omdat je nalatig bent geweest. Ik weet niet precies wie er hier "dom" is.
Ik twijfel niet aan de onschuld van TS in deze, maar zie het maar te bewijzen. Feit is dat er een kapotte laptop is en een bewijs dat deze kapot is. Er is geen bewijs van inlevering zonder schade. Of de laptop apart ingeleverd moest worden, dat weten wij niet en mogelijk TS ook niet. Die is zoals ik het kan lezen gewoon opgestaan en weggegaan.quote:Op maandag 12 december 2022 16:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
TS gebruikte een laptop, zoals hij een bureau, telefoon, headset en een stoel gebruikte.
Ook die hoefde hij niet apart in te leveren, dus logisch dat het bij een laptop of (vaste) computer ook niet het geval was.
Maar goed, uit niets blijkt dat TS dit opzettelijk heeft gedaan (nog los van het feit dat het niet zeker is dat dit de laptop was die hij in gebruik had en dat het modelletje makkelijk >10 jaar oud kan zijn) en dus ligt het bij de werkgever.
Maar die zijn dan ook niet beschadigd en daar heeft TS ook niet voor hoeven betalen.quote:Op maandag 12 december 2022 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij heeft vast ook geen handtekening voor het "inleveren" van z'n bureaustoel, telefoon, pen, headset en bureau.
Het is gewoon een ding waar hij mee werkte, het had ook een desktop-PC kunnen zijn.
En dat kan wel eens zijn redding worden als hij het slim speelt. In reactie op de mail vragen naar het bewijs dat hij deze laptop in bruikleen had is een mooi begin zou ik zeggen.quote:Hij heeft vermoedelijk nooit getekend voor de ontvangst dus ook niet voor het "inleveren".
Ach ja, achteraf is mooi wonen.quote:Op maandag 12 december 2022 16:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar die zijn dan ook niet beschadigd en daar heeft TS ook niet voor hoeven betalen.
[..]
En dat kan wel eens zijn redding worden als hij het slim speelt. In reactie op de mail vragen naar het bewijs dat hij deze laptop in bruikleen had is een mooi begin zou ik zeggen.
Daar heb ik trouwens wel voor getekend hoor. Maar dat zegt niks over hoe ik hem heb ingeleverd.quote:Op maandag 12 december 2022 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hij heeft vermoedelijk nooit getekend voor de ontvangst dus ook niet voor het "inleveren".
Staat daar ook een merk / type / serienummer vermeld?quote:Op maandag 12 december 2022 16:58 schreef PS. het volgende:
[..]
Daar heb ik trouwens wel voor getekend hoor. Maar dat zegt niks over hoe ik hem heb ingeleverd.
Dat wel.quote:Op maandag 12 december 2022 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Staat daar ook een merk / type / serienummer vermeld?
Of "een laptop"?
Wil je dat merk / type hier melden? Ben reuzebenieuwd naar de leeftijd van dat dingquote:
Dat durf ik zo niet te zeggen, maar het gaat om een HP van zo'n 8-10 jaar oud.quote:Op maandag 12 december 2022 17:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wil je dat merk / type hier melden? Ben reuzebenieuwd naar de leeftijd.
Gewoon afgeschreven dus, ook in de boekhouding. Grote kans dat je een "perfect" exemplaar met goede scharnieren voor ¤100 tot ¤200 vindt.quote:Op maandag 12 december 2022 17:01 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat durf ik zo niet te zeggen, maar het gaat om een HP van zo'n 8-10 jaar oud.
Dan is dat ding al (bedrijfstechnisch) afgeschreven natuurlijk. Staat er nog iets in je arbeidsovereenkomst over dit soort ongein? (krijg je je slaris via dat bedrijf?)quote:Op maandag 12 december 2022 17:01 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat durf ik zo niet te zeggen, maar het gaat om een HP van zo'n 8-10 jaar oud.
Lijkt mij ook, maargoed, dat heb ik eerst niet meegenomen in de brief. Ook niet dat een scharniertje geen 400 euro kost.quote:Op maandag 12 december 2022 17:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gewoon afgeschreven dus, ook in de boekhouding.
quote:Op maandag 12 december 2022 16:59 schreef PS. het volgende:
We zijn trouwens even uitgerekend 25 dagen verder, en heb nooit vernomen dat die laptop stuk was. Pas op de loonstrook vandaag zie ik dat.
Alleen in een aanvullende die ik nu even niet bij de hand heb, en daar staat inderdaad wel 400 euro, maar dan voor alle apparatuur in bruikleen. (mocht je het niet inleveren na thuiswerk)quote:Op maandag 12 december 2022 17:02 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dan is dat ding al (bedrijfstechnisch) afgeschreven natuurlijk. Staat er nog iets in je arbeidsovereenkomst over dit soort ongein?
Het is echt simpel en je hoeft er niet eens over in discussie; als ze geen opzet of grove roekeloosheid kunnen aantonen, dan zijn de kosten van kapotte hardware gewoon voor de werkgever. Al was het ding een week of een eeuw oud.quote:Op maandag 12 december 2022 17:03 schreef PS. het volgende:
Ben wel benieuwd hoe jullie hier over denken:
Ja dat is op zich leuk. Maar heb je weinig aan als ze gewoon geld inhouden van je salarisquote:Op maandag 12 december 2022 17:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Het is echt simpel en je hoeft er niet eens over in discussie; als ze geen opzet of grove roekeloosheid kunnen aantonen, dan zijn de kosten van kapotte hardware gewoon voor de werkgever. Al was het ding een week of een eeuw oud.
Zie post #75. En als dat niet werkt, dan krijgt de rechter ze vast wel op andere gedachten.quote:Op maandag 12 december 2022 17:06 schreef over_hedge het volgende:
Ja dat is op zich leuk. Maar heb je weinig aan als ze gewoon geld inhouden van je salaris
Hebben zij niet getekend voor ontvangst in goede staat?quote:Op maandag 12 december 2022 16:58 schreef PS. het volgende:
[..]
Daar heb ik trouwens wel voor getekend hoor. Maar dat zegt niks over hoe ik hem heb ingeleverd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |